Fijn haeArjan P schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:18:
[...]
Thx, werkt inderdaad prima - ook de link van superheist - en de telefoon lijkt inderdaad wat sneller, maar nog belangrijker: die irritante T-Mobile start en close screens met muziekje zijn verdwenen!
Sorry dat ik een vraag stel die waarschijnlijk eerder is gesteld, maar met zoveel pagina's is het topic heel onoverzichtelijk geworden:
Degenen die een rose (Bronze Steel) uitvoering hebben, zijn jullie blij met de kleur? Het is niet echt rose toch?
En, waarom is de rose uitvoering op de meeste sites duurder?
Degenen die een rose (Bronze Steel) uitvoering hebben, zijn jullie blij met de kleur? Het is niet echt rose toch?
[ Voor 11% gewijzigd door Apaat op 16-06-2008 14:48 ]
Wat doe je dan in het E51 forum?tienes schreef op maandag 16 juni 2008 @ 21:01:
Liever een iPhone...
Iemand?jurriaandvm schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:47:
Sorry dat ik een vraag stel die waarschijnlijk eerder is gesteld, maar met zoveel pagina's is het topic heel onoverzichtelijk geworden:
Weet er iemand of ik in een bepaalde e-mail client in kan stellen dat ie bij dataconnecties direct een van de vooringestelde Access Points kan pakken en daarna pas zijn UMTS verbinding?
Ik kan bij de Settings nu maar één AP óf UMTS instellen, maar thuis heb ik in ander AP dan op het werk en onderweg heb ik als fallback UMTS. Ik heb ze dus alledrie nodig, maar de Nokia e-mail client ondersteunt dat geloof ik niet, of wel? Zijn er e-mail clients (push/pull) die dat wel ondersteunen?
Ik kan bij de Settings nu maar één AP óf UMTS instellen, maar thuis heb ik in ander AP dan op het werk en onderweg heb ik als fallback UMTS. Ik heb ze dus alledrie nodig, maar de Nokia e-mail client ondersteunt dat geloof ik niet, of wel? Zijn er e-mail clients (push/pull) die dat wel ondersteunen?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Kijk eens naar Psyloc ConnectGaryu schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:11:
Weet er iemand of ik in een bepaalde e-mail client in kan stellen dat ie bij dataconnecties direct een van de vooringestelde Access Points kan pakken en daarna pas zijn UMTS verbinding?
Is er niemand in bezit van een cradle voor deze telefoon? Ik zou er zelf graag een willen maar krijg hem niet gevonden op een absurd dure na bij smartphoneshop.
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
Ja ik.
Ik vind het wel sjiek. Je ziet die kleur sowieso niet vaak voor een telefoon. Naja ik vind hem wel mooi. Lekker anders.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Je kunt ook de covers los bestellen als je een andere kleur hebt. Die zijn niet erg duur en heel makkelijk te wisselen (4x torx). Ik vind het wel chique. Maar het is echt geen roze, meer koper-achtig.
Ik heb ook voip van telfort, maar ik krijg steeds de melding dat de registratie mislukt is. Weet iemand wat ik fout doe?Reinier schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:05:
[...]
Bij mij werkt dit:
Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip:telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan of Alleen wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Met dank aan Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7"
iemand enige idee hoe je de cover verwijdert??? voor 20 euro kun je een orgineel nieuwe halen wat ik zeker ga doen, lijkt me gaaf switchen tussen zwart en zilver
Na maanden te lezen heb ik de e51 daarstraks ook maar gaan halen in de winkel :-)
Ik ga nu wat testen en spelen. Maar echt overschakelen naar de nieuwe phone doe ik dit weekend pas, op het gemak (en software update enzo...)
Maar een vraag dat ik nog nergens gevonden heb:
Is het op een of andere manier mogelijk een wpa key in te geven via de computer of copy/paste, want de key van mijn WLAN thuis is een onmogelijk lange key (incl leestekens enzo)?
Ik ga nu wat testen en spelen. Maar echt overschakelen naar de nieuwe phone doe ik dit weekend pas, op het gemak (en software update enzo...)
Is het op een of andere manier mogelijk een wpa key in te geven via de computer of copy/paste, want de key van mijn WLAN thuis is een onmogelijk lange key (incl leestekens enzo)?
copy paste is gewoon mogelijk (met het *)hanzer schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:42:
Na maanden te lezen heb ik de e51 daarstraks ook maar gaan halen in de winkel :-)
Heb je de nieuwe firmware er al op staan? Bij mij werkte het ook pas daarnachrisborst schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 15:54:
[...]
Ik heb ook voip van telfort, maar ik krijg steeds de melding dat de registratie mislukt is. Weet iemand wat ik fout doe?
thx voor de copy/paste, dadelijk proberen.
//gelukt thx!!
//gelukt thx!!
[ Voor 17% gewijzigd door hanzer op 19-06-2008 22:01 ]
Nog niet erop gezet, maar ik dat zeker doen. Laat wel weten of het dan werktkwenie schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:31:
[...]
Heb je de nieuwe firmware er al op staan? Bij mij werkte het ook pas daarna
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Bluetooth GPS ontvanger? Ik heb zelf een Blumax GPS-710 ontvanger maar ik krijg geen GPS signaal binnen. Het LIJKT er wel op dat hij via Bluetooth verbinding heeft en de ontvanger geeft ook aan dat hij satellieten gevonden heeft, maar ik krijg geen signaal binnen bij b.v. het GPS programmaatje in de Nokia e51.
Ja ik heb de ADapt marathon en die werkt prima icm TOMTOM navigator!cyberd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 09:08:
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een Bluetooth GPS ontvanger? Ik heb zelf een Blumax GPS-710 ontvanger maar ik krijg geen GPS signaal binnen. Het LIJKT er wel op dat hij via Bluetooth verbinding heeft en de ontvanger geeft ook aan dat hij satellieten gevonden heeft, maar ik krijg geen signaal binnen bij b.v. het GPS programmaatje in de Nokia e51.
denk dat er wellicht toch iets fout zit in je BT koppeling
Donders zeg, net een aantal keer moeten proberen voor dat ik mijn nieuwe firmware er goed op had staan... Ik kreeg iedere keer een connection lost error.
Uiteindelijk mijn SD kaartje er uit gehaald en toen ging het goed.
Uiteindelijk mijn SD kaartje er uit gehaald en toen ging het goed.

Gaat het plaatsen vd simkaart bij jullie wel makkelijk? Bij mijn exemplaar gaat dat behoorlijk stroef en er schuurt dan ook wat plastic vanaf.
Er zit al vanaf het begin een vuiltje achter het display en ik vermoed dat dat slijpsel erin is gevallen.
Er zit al vanaf het begin een vuiltje achter het display en ik vermoed dat dat slijpsel erin is gevallen.
Nou die SIM kaart ging bij mij ook niet echt gemakkelijk en ik lees het wel vaker op het internet...LaserJet schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:22:
Gaat het plaatsen vd simkaart bij jullie wel makkelijk? Bij mijn exemplaar gaat dat behoorlijk stroef en er schuurt dan ook wat plastic vanaf.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
Ik heb hem eindelijk in gebruik, sinds gisteren. En heb nu dus ook enkele vragen :-)
Eerste indrukken zijn gelijkaardig aan de andere dat je hier al kon lezen:
- vingerafdrukken magneet...
- Enorm veel keuzes, dus je bent even zoet...
- vrij snel
- Bovenste toetsen zijn te klein om degelijk te werken, hoewel dit wel zal beteren na wat gebruik.
Mijn vragen nu:
- Zou Nokia iets doen aan de kwaliteit van de camera? Is echt slecht, zelfs slechter dan mijn camera in de 6230 (niet de i versie).
- Ik heb alle niet nodige toegangspunten verwijderd, maar nu blijft hij vragen achter de wpa2 key als ik op internet wil voor email of te browsen... Iemand een idee? Ik heb enkel MMS en mijn WLAN van thuis nog staan onder "toegangspunten"
- De kwaliteit van gesprekken is eigelijk te dof.
- (EDIT: de rest is al opgelost.)
Eerste indrukken zijn gelijkaardig aan de andere dat je hier al kon lezen:
- vingerafdrukken magneet...
- Enorm veel keuzes, dus je bent even zoet...
- vrij snel
- Bovenste toetsen zijn te klein om degelijk te werken, hoewel dit wel zal beteren na wat gebruik.
Mijn vragen nu:
- Zou Nokia iets doen aan de kwaliteit van de camera? Is echt slecht, zelfs slechter dan mijn camera in de 6230 (niet de i versie).
- Ik heb alle niet nodige toegangspunten verwijderd, maar nu blijft hij vragen achter de wpa2 key als ik op internet wil voor email of te browsen... Iemand een idee? Ik heb enkel MMS en mijn WLAN van thuis nog staan onder "toegangspunten"
- De kwaliteit van gesprekken is eigelijk te dof.
- (EDIT: de rest is al opgelost.)
[ Voor 3% gewijzigd door hanzer op 23-06-2008 19:15 ]
Hebbem ook sinds vandaag, maar ik mis nog de automatische toetsenblokkade.
blijf ik die missen of kan ik em gewoon niet vinden in de opties (welke zoals bekend niet gering zijn
)
blijf ik die missen of kan ik em gewoon niet vinden in de opties (welke zoals bekend niet gering zijn
Battle.net Spud#2543
Er zijn programma's voor. Autolock bijvoorbeeld. Op sommige telefoons zit het niet en op sommige wel. Kwestie van installeren en instellenTepelStreeltje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:49:
Hebbem ook sinds vandaag, maar ik mis nog de automatische toetsenblokkade.
blijf ik die missen of kan ik em gewoon niet vinden in de opties (welke zoals bekend niet gering zijn)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
ah ok danTouchdomex schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Er zijn programma's voor. Autolock bijvoorbeeld. Op sommige telefoons zit het niet en op sommige wel. Kwestie van installeren en instellen
kon nog niet echt een duidelijk antwoord vinden, dus stel ik men vraag maar gewoon.
hoe krijg ik mp3tjes goed werkend?
jammer dat het niet gewoon zoals op men vorige werkt (6233, je gooit het in een map, zegt tegen je phone waar hij moet kijken en gaan...), snap er niets van
in welke map moet je ze zetten voor hij ze vind/snapt dat hij ze af kan spelen?
Las al op internet meerdere die het een butt mp3 speler vinden.
Is hier ook ander proggie voor ofzo? een betere mp3 speler?
[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 24-06-2008 22:10 ]
Battle.net Spud#2543
De E51 heeft ingebouwde autolock...Touchdomex schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:54:
[...]
Er zijn programma's voor. Autolock bijvoorbeeld. Op sommige telefoons zit het niet en op sommige wel. Kwestie van installeren en instellen
Menu -> Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon en SIM kaart -> Periode automatisch blokkeren toetsenbord...
En nee, dat is niet de blokkade met code, dit is gewoon de automatische toetsenvergrendeling zoals we hem ook uit S40 kennen.
Helemaal niet nodig om rare autolock progs te installeren die op de achtergrond meedraaien.
Of gewoon even op menu en dan * drukken. Gaat hij meteen op toetsenblokkering.
Krijg nou ....chrisborst schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:24:
Of gewoon even op menu en dan * drukken. Gaat hij meteen op toetsenblokkering.
Ik telkens op die waardeloze rot knop drukken en dan 'toetsenbord blokkeren' doen

hehe, tis een nokia, is al jaren de zelfde combi om em op blokkade te krijgenNolani schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:51:
[...]
Krijg nou ....
Ik telkens op die waardeloze rot knop drukken en dan 'toetsenbord blokkeren' doen
alleen ik vond het altijd zo handig dattie automatisch op blokkade ging, minder kans dat je mensen belt als je em in je broekzak schuift.
Zoek nog wel een goeie mp3 speler progsel, want die er nu op zit (standaard ding) is echt te brak voor woorden
Battle.net Spud#2543
Maar die doet het alleen in het standby scherm. Ik vind het prettig als de autolock het altijd doet, daarvoor zijn wel externe programmaatjes nodig.
Ik heb nu mijn E51 een kleine 6 maanden en er best tevreden over. Het enige wat me een beetje tegen staat is de meegeleverde software.
Mijn troep top 3:
Mijn troep top 3:
- De standaard web-browser om te
- Ingebouwde mail-programma om te
- Ingebouwde kaarten programma, zonder gps
- Opera Mini is een uitstekende browser, optimaal om mee te internetten op zo'n compact toestel
- Gmail applicatie verzacht de pijn van de knullige mailapplicatie
- Google maps met redelijk nauwkeurige plaatsbepaling
Om heel snel ff wat op te zoeken werkt de standaard browser prima. Maar om uitgebreid nieuws te lezen/ te Gotten is Opera Mini 20 keer beter.Miki schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:26:Gelukkig zijn er wel goede 3rd party oplossingen.
- De standaard web-browser om te
- Ingebouwde mail-programma om te
- Ingebouwde kaarten programma, zonder gps
Tomtom is goed alternatief als je geen data abbo hebt als het gaat om positie bepaling. Google maps werkt ook wel dmv gsm masten, maar erg precies is dat nooit (1 tot 2 km afwijking ofzo).
Ik gebruik Coreplayer voor video's (echt top speler, ook voor divx!), fring om te chatten, emtube voor youtube en NOS mobiel is ook wel leuk, alleen jammer dat de video stream niet werkt.
Verwijderd
Zojuist push mail ingesteld op mijn E51:
Account aangemaakt bij Izymail, deze zet je Hotmail om in pop3.
En via Emoze laat ik de izymail pushen naar mijn telefoon.. (en het is allemaal gratis!)
De vertraging tussen de mails is enkele tientallen seconden tussen verzenden en ontvangen.
En via Emoze laat ik de izymail pushen naar mijn telefoon.. (en het is allemaal gratis!)
De vertraging tussen de mails is enkele tientallen seconden tussen verzenden en ontvangen.
bij mij vraagt google maps om verbinding met een netwerk (lan verbinding). dus denk dat google maps anders werktNolani schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 18:13:
[...]
Om heel snel ff wat op te zoeken werkt de standaard browser prima. Maar om uitgebreid nieuws te lezen/ te Gotten is Opera Mini 20 keer beter.
Tomtom is goed alternatief als je geen data abbo hebt als het gaat om positie bepaling. Google maps werkt ook wel dmv gsm masten, maar erg precies is dat nooit (1 tot 2 km afwijking ofzo).
Ik gebruik Coreplayer voor video's (echt top speler, ook voor divx!), fring om te chatten, emtube voor youtube en NOS mobiel is ook wel leuk, alleen jammer dat de video stream niet werkt.
De positie bepaling (normaal GPS) kan ook worden gedaan dmv gsm masten, echter is dit niet nauwkeurig (genoeg).justinnn schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:05:
[...]
bij mij vraagt google maps om verbinding met een netwerk (lan verbinding). dus denk dat google maps anders werkt
Het kaarten laden kan volgens mij zowel via wlan als via een data abbo (3G etc.)
Het is me opgevallen dat sinds kort (sinds firmware-update???) bij het afgaan van een alarm het trilsignaal niet meer mee afgaat. In het actieve profiel staat trilsignaal wel aan en bij de instellingen van de klok kan je dit niet instellen.
Iemand die weet of dit met de nieuwe firmware niet meer gebeurd of waar het anders in te stellen is?
Iemand die weet of dit met de nieuwe firmware niet meer gebeurd of waar het anders in te stellen is?
Verwijderd
Ik heb in de contactenlijst de verjaardagen mee opgenomen. Nu zou ik deze ook willen laten verschijnen in de agenda, maar dit lukt niet.
Weet iemand hoe je deze verjaardagen uit de contactenlijst kan linken aan de agenda?
Weet iemand hoe je deze verjaardagen uit de contactenlijst kan linken aan de agenda?
Veel vragen, weinig antwoorden blijkbaar. :-)
Ik ga dadelijk Opera Mini eens proberen.
Heb ondertussen nog een probleem. De telefoon wil niet meer in het menu geraken. Als ik klik op "menu" krijg ik enkel bovenaan nog wat tekst maar ik krijg geen menu te zien. Voor de rest blijft alles wel werken. Een reboot verhelpt dat. Maar vandaag al 2 keer moeten op en af zetten.
Oorzaak? Ik heb enkel google maps geinstalleerd eergisteren. Voor de rest is alles standaard (+nieuwste firmware).
Heb ondertussen nog een probleem. De telefoon wil niet meer in het menu geraken. Als ik klik op "menu" krijg ik enkel bovenaan nog wat tekst maar ik krijg geen menu te zien. Voor de rest blijft alles wel werken. Een reboot verhelpt dat. Maar vandaag al 2 keer moeten op en af zetten.
Oorzaak? Ik heb enkel google maps geinstalleerd eergisteren. Voor de rest is alles standaard (+nieuwste firmware).
Vandaag trilde mijn telefoon gewoon bij een afspraak, dus ik heb er iig geen last van.LaborGardens schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 23:26:
Ik heb zoiets ook een keer ervaren, toen was er een storing op het WLAN netwerk waardoor mijn telefoon wel verbinding kreeg met het accesspoint maar geen IP toegewezen. De accu werd behoorlijk warm en hij gaf hetzelfde niet werkende resultaat bij de menu's. Toevallig niet Google maps nog op de achtergrond draaien die wanhopig een accesspoint zoekt ofzo? (Vind de GSM lokalisering trouwens wel een goede vinding, maar dit terzijdehanzer schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:44:
Veel vragen, weinig antwoorden blijkbaar. :-)
Opera Mini vind ik overigens ook niet helemaal geweldig werken, buienradar geeft mij in ieder geval een kleinere radarafbeelding dan in de standaardbrowser en als hij op de microSD kaart opgeslagen staat sluit het enorm traag af en is het bookmarks ook bedroevend langzaam.
Maar voor de rest nog redelijk tevreden, ben alleen nog wel op zoek naar een goed FTP programma die naar de microSD kaart wil schrijven (SicFTP kreeg ik dit niet aan zijn verstand) en een mp3 speler die niet de onlogische up/down voor vorige/volgende en rechts/links voor volume harder/zachter heeft...
Zijn er meer mensen waarbij de batterij veeel minder lang meegaat na de firmware upgrade?
Waar ik het voorheen een week kon uithouden zonder opladen, is het nu na 3 dagen alweer tijd om de voeding erbij te pakken.
Waar ik het voorheen een week kon uithouden zonder opladen, is het nu na 3 dagen alweer tijd om de voeding erbij te pakken.
Bluetooth of WIFI toevallig aanstaan na de update?
Nee, dat was mijn vermoeden ook.Geen idee waar het dan aan kan liggen. Heb de telefoon ook zeker niet meer gebruikt.Bierkameel schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:06:
Bluetooth of WIFI toevallig aanstaan na de update?
Verwijderd
Ik heb mijn E51 nu een maand en ben heel tevreden. Ik kom echter ook een paar nare puntjes tegen. Mijn probleem is met contacten.
Ik gebruik windows XP en heb ik Outlook ongeveer 800 contacten. Ze zijn allemaal via PC suite overgezet, maar bij een aantal contacten gaat het niet helemaal goed.
Ik heb het hele forum al doorgebladerd maar kom geen oplossing tegen.
Het gaat om hetvolgende:
In Outlook heb ik soms 3 email adressen voor een bepaalde persoon. In mijn E51 zie ik er daarvan soms maar 1 terug (de 1e in alfabetische volgorde), soms zie ik er geen. Bij andere personen zie ik er wel 2 Hij lijkt wel of de gegevens van Outlook "willekeurig" worden overgezet.
Iemand enig idee hoe dit komt en/of hoe dit beter kan ?
Ik gebruik windows XP en heb ik Outlook ongeveer 800 contacten. Ze zijn allemaal via PC suite overgezet, maar bij een aantal contacten gaat het niet helemaal goed.
Ik heb het hele forum al doorgebladerd maar kom geen oplossing tegen.
Het gaat om hetvolgende:
In Outlook heb ik soms 3 email adressen voor een bepaalde persoon. In mijn E51 zie ik er daarvan soms maar 1 terug (de 1e in alfabetische volgorde), soms zie ik er geen. Bij andere personen zie ik er wel 2 Hij lijkt wel of de gegevens van Outlook "willekeurig" worden overgezet.
Iemand enig idee hoe dit komt en/of hoe dit beter kan ?
Opera mini is, na een testje, inderdaad wel een aanrader.
Maar ivm de ingebouwde mail applicatie: die kan precies niet overweg met html mails (bv nieuwsbrieven). Hoe doen jullie dit? Ik heb hier ergens iets gelezen van de gmail applicatie, maar ik blijf liever bij een 'onafhankelijke' applicatie. Daarmee bedoel ik: ik wil mijn andere mails niet ophalen via gmail.
En Google Maps is wel fun. Maar voor "mijn locatie" vraagt hij altijd achter een wlan toegangspunt. Wat zijn de gegevens voor een toeganspunt, als je de 'gsm-paal-gegevens" :-) wil gebruiken? Zijn die gegevens gratis?
Wlan is immers niet overal in de buurt.
Maar ivm de ingebouwde mail applicatie: die kan precies niet overweg met html mails (bv nieuwsbrieven). Hoe doen jullie dit? Ik heb hier ergens iets gelezen van de gmail applicatie, maar ik blijf liever bij een 'onafhankelijke' applicatie. Daarmee bedoel ik: ik wil mijn andere mails niet ophalen via gmail.
En Google Maps is wel fun. Maar voor "mijn locatie" vraagt hij altijd achter een wlan toegangspunt. Wat zijn de gegevens voor een toeganspunt, als je de 'gsm-paal-gegevens" :-) wil gebruiken? Zijn die gegevens gratis?
Wlan is immers niet overal in de buurt.
ik vind opera mini tch wat minder fijn werken dan de standaard browser...
vooral met grote paginas (ov9292) word het een zooitje. die standaard browser doet dat toch beter.
heb dus opera der maar af gegooit.
google maps is handig, maar met je eigen locatie vinden is hij niet echt goed (straal van 5km in centrum van haarlem
)
ook de mp3 speler vind ik bagger, sta nog steeds open voor alternatieven
vooral met grote paginas (ov9292) word het een zooitje. die standaard browser doet dat toch beter.
heb dus opera der maar af gegooit.
google maps is handig, maar met je eigen locatie vinden is hij niet echt goed (straal van 5km in centrum van haarlem
ook de mp3 speler vind ik bagger, sta nog steeds open voor alternatieven
Battle.net Spud#2543
Ik bezit enkele maanden een Nokia E51. Nu heb ik gisteren een Clarion FB289RBT autoradio gekocht. Dit is een radio met een bluetooth carkit. Daarnaast kan deze radio overweg met A2DP. Ik kan dus muziek van mijn telefoon afspelen op mijn autoradio.
Dit is heel leuk maar iets wat ik niet dagelijks zou gebruiken. Ik lijk er ook een probleem mee te hebben omdat ik als ik mijn E51 wil pairen, de bron op mijn autoradio verspringt naar A2DP. De bluetooth carkit functie lijkt dan ook niet meer goed te werken maar volledig in gebruik te zijn door A2DP. Graag zou ik A2DP dan ook uit willen schakelen op mijn toestel maar ik heb mijn vraagtekens of dit mogelijk is omdat ik al even in het toestel gezocht heb en ook op internet. Heeft iemand een idee of een soortgelijk probleem gehad icm een Bluetooth carkit?
Dit is heel leuk maar iets wat ik niet dagelijks zou gebruiken. Ik lijk er ook een probleem mee te hebben omdat ik als ik mijn E51 wil pairen, de bron op mijn autoradio verspringt naar A2DP. De bluetooth carkit functie lijkt dan ook niet meer goed te werken maar volledig in gebruik te zijn door A2DP. Graag zou ik A2DP dan ook uit willen schakelen op mijn toestel maar ik heb mijn vraagtekens of dit mogelijk is omdat ik al even in het toestel gezocht heb en ook op internet. Heeft iemand een idee of een soortgelijk probleem gehad icm een Bluetooth carkit?
Is het mogelijk een programma aan te komen om Word, Excel en Powerpoint bestanden te kunnen lezen op deze Nokia?
Firmware opnieuw flashe?
Het zit er standaard in, ik kan zonder een ander programma .doc en .xls bestanden openen.
Het zit er standaard in, ik kan zonder een ander programma .doc en .xls bestanden openen.
Ik krijg het niet voor elkaar om excel bestanden te openen.Nolani schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:12:
Firmware opnieuw flashe?
Sorry, ik heb het al voor elkaar gekregen, alleen rechtstreeks vanuit een mail openen lukt niet.
[ Voor 15% gewijzigd door dnieuwkamp op 29-06-2008 19:47 ]
Ik heb ook een E51 gekocht bij 2call, maar alles is in het engels. Vind ik opzich geen probleem, maar sms'en lukt gewoon niet in het Nederlands met T9. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Ik heb wel gelezen dat je de software kan laten updaten bij een nokia center, maar dat kost een boel geld en daar zit ik niet op te wachten.

Dit heb ik ook, namelijk dat hij wel een registratie doet, en dus kan inloggen op voibuster, je ziet op het scherm dat hij een oproep doet nummer@sip maar maak voor de rest geen geluid...Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 16:20:
Hallo, Ik heb het grootste deel van dit topic doorgelezen en ik heb tot nu toe 1 of 2 posts gevonden welke mij wat meer hebben verteld over het probleem wat ik met mijn E51 heb:
Voipbuster via wifi:
Account ingesteld (volgens marcathing.com)
Logt succesvol in bij voipbuster
Ik wil bellen; Zie het nummer gevolgd door @voip.....
Er gebeurt verder niets. Pas na 2 of 3 minuten wordt soms de verbinding gemaakt, maar meestal timeout. Weer proberen soms geluk en als dat dan werkt, hoort de andere zijde mij niet altijd.
Hartelijk dank,
johan
Inloggen gebeurd wel effectief, dat kan ik op mijn pc zien waar ik een melding krijg dat ik uitgelogd wordt.
Iemand een idee waarom hij niet verder wil? Bellen vanop de vaste pc (op hetzelfde netwerk) lukt wel...
[ Voor 25% gewijzigd door hanzer op 30-06-2008 17:35 ]
Heeft er iemand dit ooit eens meegemaakt?
Ik heb vanaf het begin, 4 maanden geleden, een microsd kaart van SanDisk gekocht van 2 GB (geen microSDHC). Altijd in mijn Nokia E51 gehad. Programma's erop geïnstalleerd, muziek en foto's er opgeslagen. Met de computer via een usb kabel muziek erop gezet. Prima werkt fijn.
Nu wil mijn kaartje formatteren met de E51. Heb alles eerst gebackupt. Daarna op de E51 geformatteerd. Geeft netjes aan dat het geformatteerd is. Kaartje in de bijbehorende adapter, in de memory card reader van Sweex stoppen en gaan met die banaan... NIET DUS!
Hij krijgt het kaartje met geen mogelijkheid te zien op geen 1 computer! Geeft wel aan wanneer ik het kaartje erin stop van: "automatisch installeren" maar doet daarna niks meer. Ook via command.com proberen te formatteren wil niet lukken: apparaat bezet geeft het aan!
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik kan hem dus wel gewoon gebruiken op de E51, maar op de PC niet...
Edit: Ik ga gewoon iets raars proberen: de nokia kan ook aangesloten worden via de usb kabel en dat je het toestel dan als een soort USB-stick gebruikt... ik kan hem zo wel formatteren... Dan formatteer ik hem naar FAT en kijken of ik hem dan wel zie op de cardreader...
Edit2: Dit wil dus ook niet lukken... Vaag! Dan moet ik maar telkens met de kabel van Nokia werken. Dit is eigenlijk geen doen... dat gaat zo slooooom!
Ik heb vanaf het begin, 4 maanden geleden, een microsd kaart van SanDisk gekocht van 2 GB (geen microSDHC). Altijd in mijn Nokia E51 gehad. Programma's erop geïnstalleerd, muziek en foto's er opgeslagen. Met de computer via een usb kabel muziek erop gezet. Prima werkt fijn.
Nu wil mijn kaartje formatteren met de E51. Heb alles eerst gebackupt. Daarna op de E51 geformatteerd. Geeft netjes aan dat het geformatteerd is. Kaartje in de bijbehorende adapter, in de memory card reader van Sweex stoppen en gaan met die banaan... NIET DUS!
Hij krijgt het kaartje met geen mogelijkheid te zien op geen 1 computer! Geeft wel aan wanneer ik het kaartje erin stop van: "automatisch installeren" maar doet daarna niks meer. Ook via command.com proberen te formatteren wil niet lukken: apparaat bezet geeft het aan!
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik kan hem dus wel gewoon gebruiken op de E51, maar op de PC niet...
Edit: Ik ga gewoon iets raars proberen: de nokia kan ook aangesloten worden via de usb kabel en dat je het toestel dan als een soort USB-stick gebruikt... ik kan hem zo wel formatteren... Dan formatteer ik hem naar FAT en kijken of ik hem dan wel zie op de cardreader...
Edit2: Dit wil dus ook niet lukken... Vaag! Dan moet ik maar telkens met de kabel van Nokia werken. Dit is eigenlijk geen doen... dat gaat zo slooooom!
[ Voor 18% gewijzigd door DaJohn op 30-06-2008 21:53 ]
Ik heb sinds zaterdag een nieuwe Nokia E51. Deze is alleen vastgelopen. Het toestel reageert nog wel op de aan/uit knop en *zonder* simkaart wil de telefoon opstarten. Met mijn beide simkaarten (een van Telfort, een van Vodafone) start het toestel wel op, maar reageert het niet op welke toets dan ook (behalve de aan/uit schakelaar).
De eerste keer dacht ik dat het misschien aan de batterij lag, dus heb ik het toestel een nacht aan de lader gehangen. Hiernaa heeft hij weer ongeveer 8 uur goed gewerkt, maar nu is hij weer net zo vastgelopen en na 24u uit staat, start hij nog steeds niet op.
Blegh. firmware updaten gaat ook niet omdat het toestel niet start met een SIMkaart erin. Ik hang hem nog maar eens een nachtje aan de lader. Hopelijk kan ik dan morgen de FW updaten en lost dat het op.
Ik vrees alleen dat ik een DOA te pakken heb, als ik hier de berichten zo lees. Ik lees niets over vastlopende E51s
De eerste keer dacht ik dat het misschien aan de batterij lag, dus heb ik het toestel een nacht aan de lader gehangen. Hiernaa heeft hij weer ongeveer 8 uur goed gewerkt, maar nu is hij weer net zo vastgelopen en na 24u uit staat, start hij nog steeds niet op.
Blegh. firmware updaten gaat ook niet omdat het toestel niet start met een SIMkaart erin. Ik hang hem nog maar eens een nachtje aan de lader. Hopelijk kan ik dan morgen de FW updaten en lost dat het op.
Ik vrees alleen dat ik een DOA te pakken heb, als ik hier de berichten zo lees. Ik lees niets over vastlopende E51s
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik vrees dat het inderdaad een DOA is! Terug gaan naar de winkel in elk geval! Je hebt daar garantie op![b]
Heeft iemand een indicatie hoe lang tomtom ongeveer kan draaien op een volle accu? Binnenkort op vakantie, maar de vraag is dus of ik dat haal zonder autolader.
Ik denk dat hij het wel een dag kan volhouden....Maar ik zou toch zo'n autolader halen, klein beetje geld voor een stuk zekerheid.ColdSTone schreef op maandag 30 juni 2008 @ 22:17:
Heeft iemand een indicatie hoe lang tomtom ongeveer kan draaien op een volle accu? Binnenkort op vakantie, maar de vraag is dus of ik dat haal zonder autolader.
Ja, mijn Palm kan ook fungeren als SD kaartlezer en slikte de (Kingston) microSD samen met de adapter ook niet. Mijn andere kaartlezer pakte hem wel. Misschien dat sommige kaartlezers er toch stiekem moeite mee hebben?DaJohn schreef op maandag 30 juni 2008 @ 21:33:
Heeft er iemand dit ooit eens meegemaakt?
[..]
Kaartje in de bijbehorende adapter, in de memory card reader van Sweex stoppen en gaan met die banaan... NIET DUS!
Voor de mensen dat dit probleem nog hebben: Ik ben vandaag bezig geweest met enkele tests.hanzer schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:35:
[...]
Dit heb ik ook, namelijk dat hij wel een registratie doet, en dus kan inloggen op voibuster, je ziet op het scherm dat hij een oproep doet nummer@sip maar maak voor de rest geen geluid...
Inloggen gebeurd wel effectief, dat kan ik op mijn pc zien waar ik een melding krijg dat ik uitgelogd wordt.
Iemand een idee waarom hij niet verder wil? Bellen vanop de vaste pc (op hetzelfde netwerk) lukt wel...
Oplossing was gewoon mijn router gewoon eens resetten (volledig) en weer instellen zoals je wil.
Er is dus eigelijk niets veranderd, gewoon nog maar eens gedaan. Ik bel nu perfect zonder problemen goedkoop en in goede kwaliteit naar de mensen vanaf mijn wlan!
Sodeju...Huub17 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:11:
[...]
Ja, mijn Palm kan ook fungeren als SD kaartlezer en slikte de (Kingston) microSD samen met de adapter ook niet. Mijn andere kaartlezer pakte hem wel. Misschien dat sommige kaartlezers er toch stiekem moeite mee hebben?.

Maar goed, hij werkt weer!

Verwijderd
Ik kom er maar niet uit met de ingebouwde e-mail client.
Als ik hem op e-mail meldingen zet dan krijg ik niet per direct een melding en is er geen interval om in te stellen wanneer hij e-mail controleert.
Zet ik hem op e-mail ophalen om het kwartier dan krijgt ik wel per direct een melding van nieuwe mail en is er een constante verbinding met de mailbox (ik hoef dus niet elke keer naar naar de mailbox te gaan en verbinden te kiezen)
Hoe doen anderen dat? Ik gebruik Gmail trouwens.
Als ik hem op e-mail meldingen zet dan krijg ik niet per direct een melding en is er geen interval om in te stellen wanneer hij e-mail controleert.
Zet ik hem op e-mail ophalen om het kwartier dan krijgt ik wel per direct een melding van nieuwe mail en is er een constante verbinding met de mailbox (ik hoef dus niet elke keer naar naar de mailbox te gaan en verbinden te kiezen)
Hoe doen anderen dat? Ik gebruik Gmail trouwens.
Wat is het voordeel van Emoze ten op zichte van imap en om het halve uur op email controleren? Ik krijg vrijwel altijd mijn mail binnen op de e51. Stroomverbruik valt mee bij het binnen halen van email met het ingebouwde email tool. Ik krijg ook telkens een indicatie wanneer de email binnen is..Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:31:
Verwijderd
Heeft iemand ervaringen met een 2.5 -> 3.5 mm adapter voor de E51 ten behoeve van m'n normale koptelefoon? Ik had een goedkope via eBay gekocht maar deze doet het niet. Is het überhaupt mogelijk?
jep, bij mij geen problemen.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:06:
Heeft iemand ervaringen met een 2.5 -> 3.5 mm adapter voor de E51 ten behoeve van m'n normale koptelefoon? Ik had een goedkope via eBay gekocht maar deze doet het niet. Is het überhaupt mogelijk?
heb men E51 2e hands gekocht en der zat er eentje bij.
werkt goed genoeg, wel irritant dat hij op 2 plekken los kan raken nu, maar voor de rest goed genoeg voor muziek. je microfoon doet het natuurlijk niet though
Wat je kan doen is het ding ff doormeten, kijken of hij de spanning goed doorgeeft...
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Hoe werkt dit? Kan ik hiermee ook mijn hotmail naar het emailprogramma van de E51 zelf laten ontvangen? Want ik laat nu al mijn mail doorsturen naar een @kpnplanet account, maar dit is niet echt handig, want dan heb ik alles dubbel...Verwijderd schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 21:31:
Verwijderd
Hey,
Ik heb na het doorlezen van deze topic operamini maar een geinstalleerd, maar het werkt bij mij niet. (heb wel de firmware update gedaan). Als ik het opstart krijg ik een error met verlopen certificaten ofzo. Er staat ook dat ik de datum instellingen van mijn toestel moet controleren. Deze staan echter gewoon goed. Verder heb ik de instellingen voor het installeren van programma's goed staan (andere programma's geven me geen problemen). Heeft iemand enig idee waar de foutmelding door komt?
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
Ik heb na het doorlezen van deze topic operamini maar een geinstalleerd, maar het werkt bij mij niet. (heb wel de firmware update gedaan). Als ik het opstart krijg ik een error met verlopen certificaten ofzo. Er staat ook dat ik de datum instellingen van mijn toestel moet controleren. Deze staan echter gewoon goed. Verder heb ik de instellingen voor het installeren van programma's goed staan (andere programma's geven me geen problemen). Heeft iemand enig idee waar de foutmelding door komt?
Bij voorbaat dank,
Groet,
Erik.
http://www.allaboutphones...54&start=0&st=0&sk=t&sd=aT-mo-T schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:09:
Ik heb ook een E51 gekocht bij 2call, maar alles is in het engels. Vind ik opzich geen probleem, maar sms'en lukt gewoon niet in het Nederlands met T9. Iemand een idee wat ik eraan kan doen? Ik heb wel gelezen dat je de software kan laten updaten bij een nokia center, maar dat kost een boel geld en daar zit ik niet op te wachten.
[ Voor 3% gewijzigd door Spinvis op 04-07-2008 13:34 ]
ik heb een goedwerkende bij mediamarkt gekocht. gebruik het niet echt omdat die dingen toch weer te groot zijn en ik weinig lang en alleen hoef te reizen.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:06:
iemand een goed adres voor een desktop stand voor deze telefoon? ik zie op ebay alleen van die bureauladers waar alleen de accu in past
Misschien is dit de bureaulader die je zoekt.justinnn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:26:
[...]
iemand een goed adres voor een desktop stand voor deze telefoon? ik zie op ebay alleen van die bureauladers waar alleen de accu in past
http://www.smartphoneshop...4398/nokia-e51-black.html
Verwijderd
achter de toetsen van mijn e51 zit zand, en dat wil ik er uit halen, alleen, hoe haal je hem uit elkaar? ik heb zitten zoeken maar kan niet echt iets vinden
met torx schroevendraaier.....Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2008 @ 19:01:
achter de toetsen van mijn e51 zit zand, en dat wil ik er uit halen, alleen, hoe haal je hem uit elkaar? ik heb zitten zoeken maar kan niet echt iets vinden
1 iemand verkoopt die op ebay:justinnn schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 22:26:
[...]
http://cgi.ebay.nl/USB-Do...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Verwijderd
Werkt mijn nederlandse e51 ook in Australië? (heb een simlockvrije telefoon, dus wil daar een simkaartje kopen en die erin doen. Maar werkt dat?
)
Ja, even googelen leert dat de frequenties die daar worden gebruikt (900 en 1800MHz) ook gewoon op je e51 zittenVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 18:01:
Werkt mijn nederlandse e51 ook in Australië? (heb een simlockvrije telefoon, dus wil daar een simkaartje kopen en die erin doen. Maar werkt dat?)
Ernstig probleem,
Ik krijg mijn telefoon niet aan. Hij laat nog wel het Nokia logootje zien maar op het moment dat ie de PIN moet vragen houd ie ermee op. Hij blijft wel aan maar ik kan geen acties uitvoeren en het scherm is leeg.
Daarnaast doet het opladen het ook niet meer... iemand een oplossing?
Het liefst wil ik een hard reset vermijden.
Ik krijg mijn telefoon niet aan. Hij laat nog wel het Nokia logootje zien maar op het moment dat ie de PIN moet vragen houd ie ermee op. Hij blijft wel aan maar ik kan geen acties uitvoeren en het scherm is leeg.
Daarnaast doet het opladen het ook niet meer... iemand een oplossing?
Het liefst wil ik een hard reset vermijden.
Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...
Verwijderd
Ik las eerder al dat deze telefoon max. 999 smsjes op kan slaan. Kun je ook aangeven dat hij dit op bv een extern kaartje laat opslaan zodat dit er meer kunnen zijn? Heb nu meestal rond de 1500 inbox en outbox en zou graag willen dat dit er bij de E51 meer zijn.
Na de firmware upgrade van 100.zoveel naar 200.34.36 was de geheugenkaart geblokkeerd. Maar de geheugenkaart was eerder NIET beveiligd met een wachtwoord. Het wachtwoord na de upgrade is het woord voor het blokkeren van de telefoon via sms op afstand.
Dus niet de normale blokkeringscode. Dat had ik niet zo duidelijk uit de handleiding begrepen.
Ook gebruikte ik de Nokia navigatie software. Na de upgrade werkte dat niet meer. Tip van internet: installeer de laatste versie. Jammer dat de nederlandse site nog een oude versie geeft. Europe.nokia.com heeft versie 2. Na installatie van die versie werkt de navigatie weer.
Dus niet de normale blokkeringscode. Dat had ik niet zo duidelijk uit de handleiding begrepen.
Ook gebruikte ik de Nokia navigatie software. Na de upgrade werkte dat niet meer. Tip van internet: installeer de laatste versie. Jammer dat de nederlandse site nog een oude versie geeft. Europe.nokia.com heeft versie 2. Na installatie van die versie werkt de navigatie weer.
Ook ik heb nu een aantal maanden de e51 en ook mij bevalt hij erg goed!
Nu zit ik alleen met 1 probleem,
ik heb tomtom 6.010 (7640) geinstalleerd op mijn telefoon, maar nou schakelt deze zichzelf automatisch uit na een half uur! Als ik in dat half uur even op een knopje duw, gebeurt dit niet. Het lijkt dus 1 of andere functie van de telefoon waarbij de telefoon applicaties na een half uur "niks doen" uitschakelt. Dat niks doen is uiteraard niet waar, want tomtom is mij op dat moment aan het navigeren!
Hebben meer mensen dit probleem? En heeft iemand misschien een oplossing?
Nu zit ik alleen met 1 probleem,
ik heb tomtom 6.010 (7640) geinstalleerd op mijn telefoon, maar nou schakelt deze zichzelf automatisch uit na een half uur! Als ik in dat half uur even op een knopje duw, gebeurt dit niet. Het lijkt dus 1 of andere functie van de telefoon waarbij de telefoon applicaties na een half uur "niks doen" uitschakelt. Dat niks doen is uiteraard niet waar, want tomtom is mij op dat moment aan het navigeren!
Hebben meer mensen dit probleem? En heeft iemand misschien een oplossing?
Verwijderd
Is er nu al iemand die een goede mix heeft gevonden tussen af en toe e-mail controleren via de ingebouwde client en de batterij?
Als ik hem instel op om het uur e-mail ophalen dan blijft hij contstant verbonden met de mailbox en is de accu binnen 2 dagen leeg. Als ik hem instel op e-mail meldingen dan duurt het 'te' lang voordat hij begint te melden dat je e-mail hebt (ik weet dus niet wat de interval is).
Als ik hem instel op om het uur e-mail ophalen dan blijft hij contstant verbonden met de mailbox en is de accu binnen 2 dagen leeg. Als ik hem instel op e-mail meldingen dan duurt het 'te' lang voordat hij begint te melden dat je e-mail hebt (ik weet dus niet wat de interval is).
Van mijn E51 begint de 'menu' toets raar te doen. Hij reageert nog wel, maar de klik die je voelt bij het indrukken is er niet meer. Toestel is ruim 6 maanden oud, schoon, en altijd netjes mee om gegaan. Meer mensen met dit probleem?
Heb ik ook wel eens gehad, ik had hem laten vallen namelijk. De keypad was uit z'n socket geschoten. De werkte wel, alleen moest wat anders drukken.Spearhead schreef op zondag 13 juli 2008 @ 08:50:
Van mijn E51 begint de 'menu' toets raar te doen. Hij reageert nog wel, maar de klik die je voelt bij het indrukken is er niet meer. Toestel is ruim 6 maanden oud, schoon, en altijd netjes mee om gegaan. Meer mensen met dit probleem?
1 keer had drukken en hij klikte weer terug in z'n framepje.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Verwijderd
Ook hier een verse eigenaar van de E51...€244 bij belcompany. Tot nu toe best wel impressed over het kunnen van dit toestel en hoe snel alles loopt. M'n vorige was een 6131 dus dit is ook mijn eerste type smartphone. Wel al jarenlang trouw nokiagebruik en ik hoop dus ook dat deze me niet zal ontgoochelen.
Wat ik wel niet schijn te vinden: Hoe kan ik mijn wlan thuis als vast toegangspunt ingeven voor alle toepassingen, zonder dat ik daar telkens telkens toestemming voor moet geven? Bvb bij het raadplegen van Gmail of Live Messenger?
Trouwens, Live messenger is maar geldig voor een proefperiode van 30 dagen en dan zou ik een abo moeten nemen?? Edit: ja dus, net even verder gezocht op de website van msn mobile...ik snap er niets van dat je daar nu plots voor moet betalen! Is er een andere IM die goed én gratis is om met je live-messenger contacts te praten? Edit2: fring waarschijnlijk...
Sorry voor deze noob vragen, maar ik ben al even door dit 64-pagina's tellende topic aan het spitten...
Wat ik wel niet schijn te vinden: Hoe kan ik mijn wlan thuis als vast toegangspunt ingeven voor alle toepassingen, zonder dat ik daar telkens telkens toestemming voor moet geven? Bvb bij het raadplegen van Gmail of Live Messenger?
Trouwens, Live messenger is maar geldig voor een proefperiode van 30 dagen en dan zou ik een abo moeten nemen?? Edit: ja dus, net even verder gezocht op de website van msn mobile...ik snap er niets van dat je daar nu plots voor moet betalen! Is er een andere IM die goed én gratis is om met je live-messenger contacts te praten? Edit2: fring waarschijnlijk...
Sorry voor deze noob vragen, maar ik ben al even door dit 64-pagina's tellende topic aan het spitten...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2008 15:06 ]
Thanks, hij lijkt het weer te doenAnkh schreef op zondag 13 juli 2008 @ 09:48:
[...]
Heb ik ook wel eens gehad, ik had hem laten vallen namelijk. De keypad was uit z'n socket geschoten. De werkte wel, alleen moest wat anders drukken.
1 keer had drukken en hij klikte weer terug in z'n framepje.
Verwijderd
Ik ontbreek ook de mogelijkheid om voorgeprogrammeerde smileys in te voegen aan mijn smsjes...klopt?
Verwijderd
'Turbo msn'Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:02:
Ook hier een verse eigenaar van de E51...€244 bij belcompany. Tot nu toe best wel impressed over het kunnen van dit toestel en hoe snel alles loopt. M'n vorige was een 6131 dus dit is ook mijn eerste type smartphone. Wel al jarenlang trouw nokiagebruik en ik hoop dus ook dat deze me niet zal ontgoochelen.
'IM+'
Beiden moet je voor betalen, echter beiden zijn wel 'gekraakt' te vinden op het inet. Maar dan zul je zelf moeten zoeken.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe telefoon en deze is 1 van de mogelijkheden.
Ben alleen bang voor 1 ding: Zuigt deze net zo hard als mijn N73
Punten van ergenis:
# trage respons
# opstart tijd van rond de minuut
# camera aanzetten en dan 10 sec wachten tot je hem ook echt kan gebruiken (dan is dat leuke moment net voorbij)
# problemen met synchroniseren met mijn mac via Bluetooth
Zijn deze punten beter bij de E51?
Ben nu terug bij mijn 6230 en dat is een verademing in gebruik ten opzichte van de N73.
Ben alleen bang voor 1 ding: Zuigt deze net zo hard als mijn N73
Punten van ergenis:
# trage respons
# opstart tijd van rond de minuut
# camera aanzetten en dan 10 sec wachten tot je hem ook echt kan gebruiken (dan is dat leuke moment net voorbij)
# problemen met synchroniseren met mijn mac via Bluetooth
Zijn deze punten beter bij de E51?
Ben nu terug bij mijn 6230 en dat is een verademing in gebruik ten opzichte van de N73.
[ Voor 13% gewijzigd door joint_me op 14-07-2008 14:33 ]
Hello fellow humans
Geen last van. Ter vergelijking: Ik heb ooit een SE T68i gehad en daar vond ik het superirritant.
Ik heb het net geklokt: binnen een halve minuut.# opstart tijd van rond de minuut
Simpel geklokt, binnen 5 seconden.# camera aanzetten en dan 10 sec wachten tot je hem ook echt kan gebruiken (dan is dat leuke moment net voorbij)
Geen idee. Ik synchroniseer niet zo veel.# problemen met synchroniseren met mijn mac via Bluetooth
Ik denk het wel.Zijn deze punten beter bij de E51?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Ik weet niet hoe ik TomTom 6 ( van de onyx dvd 55) op mijn Nokia E51 moet installeren. Heb ik buiten de E51 nog iets nodig om de gps te kunnen gebruiken?
Aangezien de E51 geen ingebouwde GPS heeft, heb je een losse GPS-ontvanger nodig.makkevis schreef op maandag 14 juli 2008 @ 19:52:
Ik weet niet hoe ik TomTom 6 ( van de onyx dvd 55) op mijn Nokia E51 moet installeren. Heb ik buiten de E51 nog iets nodig om de gps te kunnen gebruiken?
Ik vraag me trouwens af of met de firmware-update 200.34.36 het "hakkel-probleem" is opgelost bij de Tomtom navigatiestemmen. Dit lijkt mij erg storend. Of is dit probleem te verhelpen door het installeren van andere stemmen?
eBuddy is ook een handige, gratis, client:Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 15:02:
http://www.ebuddy.com/mobile.php
Vraaggies:
- iemand een goede, gratis, mp3 speler gevonden? Die standaard sucked enorm, geen skippen door het nummer enz.
- na het connecten met een nieuw WLAN start ie de standaard webbrowser op. Ik wil dat graag veranderen naar Opera Mini. Maar hoe?
Bier = beter
Verwijderd
Help. Help!
Morgenavond ga ik voor 2 weken op vakantie. Nu wil het feit, dat sinds gisteren mijn E51 zijn smsjes niet meer kan verzenden. Als ik een bericht verstuur, komt hij in me outbox terrecht. Daarna geeft hij aan dat ik hem opnieuw moet zenden. Als ik dit doe, krijg ik de melding MISLUKT.
Erg balen dus zo vlak voor mijn vakantie. Is er iemand met een oplossing? Ik heb niks veranderd, gewoon gebruikt zo als elke dag.
Morgenavond ga ik voor 2 weken op vakantie. Nu wil het feit, dat sinds gisteren mijn E51 zijn smsjes niet meer kan verzenden. Als ik een bericht verstuur, komt hij in me outbox terrecht. Daarna geeft hij aan dat ik hem opnieuw moet zenden. Als ik dit doe, krijg ik de melding MISLUKT.
Erg balen dus zo vlak voor mijn vakantie. Is er iemand met een oplossing? Ik heb niks veranderd, gewoon gebruikt zo als elke dag.
hallo,
ik heb sinds een maand of 2 ook een nokia e51 - waarom zou ik anders ook hier posten - en ik wil een firmware upgrade uitvoeren.
ik vraag me echter af of alle installaties dan ook van de telefoon verdwenen zijn, zoals mijn spelletjes en de programma's zoals msn mobile, mobilemath, google maps en dergelijke.
en zo ja, hoe moet ik deze dan van het toestel afhalen zodat ik ze later weer kan installeren? via nokia pc-suite werkt dat niet. (hoe kan het ook anders
)
grtz,
Pascal
ik heb sinds een maand of 2 ook een nokia e51 - waarom zou ik anders ook hier posten - en ik wil een firmware upgrade uitvoeren.
ik vraag me echter af of alle installaties dan ook van de telefoon verdwenen zijn, zoals mijn spelletjes en de programma's zoals msn mobile, mobilemath, google maps en dergelijke.
en zo ja, hoe moet ik deze dan van het toestel afhalen zodat ik ze later weer kan installeren? via nokia pc-suite werkt dat niet. (hoe kan het ook anders
grtz,
Pascal
CultFreak schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 18:06:
Vraaggies:
- iemand een goede, gratis, mp3 speler gevonden? Die standaard sucked enorm, geen skippen door het nummer enz.
offtopic:
Heb je nog meer redenene? Want de standaard kan dat namelijk wel.
Hij voldoet voor mij, daarom heb ik nooit verder gezocht.
Heb je nog meer redenene? Want de standaard kan dat namelijk wel.
Hij voldoet voor mij, daarom heb ik nooit verder gezocht.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alles gaat er van af. dus ook contacten die je opgeslagen hebt op je telefoon (dus niet het simkaartje) Beste is om daarvan een backup te maken met pcsuite of op je geheugenkaart backupen. Alle programma's moet je inderdaad opnieuw installeren. Het beste is deze weer opnieuw te downloaden. Volgens mij kun je ook een backup van je geheugen van je telefoon op je geheugenkaart plaatsen zodat je achteraf je geheugen weer terug plaatst. Volgens mij moet dit ook werken!Pascal Kamps schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:35:
hallo,
en zo ja, hoe moet ik deze dan van het toestel afhalen zodat ik ze later weer kan installeren? via nokia pc-suite werkt dat niet. (hoe kan het ook anders)
grtz,
Pascal
Welke provider heb je? Het kan zijn dat de instellingen wellicht toch gewijzigd zijn zodat je geen smsjes kunt sturen. Dit kun je opzoeken bij Berichten > Opties > Instellingen > SMS > Berichtencentrales. kijk of daar de instellingen kloppen met die van je provider.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:14:
Help. Help!
Verwijderd
Maakt het wat uit qua merk MicroSD die je erin doet? Ik heb nu een A-Data besteld van 2GB. Zou moeten werken toch?
Zit aan het limiet wat betreft het interne geheugen van de telefoon zelf (niet zo gek met 128mb geheugen
).
Zit aan het limiet wat betreft het interne geheugen van de telefoon zelf (niet zo gek met 128mb geheugen
Verwijderd
Beste DaJohn,
Daar staat nu kpn berichtcentrale (klopt, ik heb hi). Het nr berichtcentrale is +31653131313 voor dit nummer staat wel een rood klein * sterretje. Is dit juist?
Daar staat nu kpn berichtcentrale (klopt, ik heb hi). Het nr berichtcentrale is +31653131313 voor dit nummer staat wel een rood klein * sterretje. Is dit juist?
Zover ik weet niet, het kan wel zijn dat de telefoon niet meer dan 2GB slikt (kan me zoiets herinneren), maar een 2GB kaartje (Kingston) doet het bij mij prima.Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:46:
Maakt het wat uit qua merk MicroSD die je erin doet? Ik heb nu een A-Data besteld van 2GB. Zou moeten werken toch?
Volgens de specs: Uitbreidbaar tot 4 GB met hot-swap microSD-kaart, maar ik heb al op verschillende fora gezien dat 6GB of 8GB ook goed gaat.Huub17 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:22:
[...]
Zover ik weet niet, het kan wel zijn dat de telefoon niet meer dan 2GB slikt (kan me zoiets herinneren), maar een 2GB kaartje (Kingston) doet het bij mij prima.
Ik ga voor de laatste denk ik; kan ik de halve wereld erop zetten (Nokia Maps).
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Heb er een 6GB microSDHC (Sandisk) in zitten...werkt prima !Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:46:
Zit aan het limiet wat betreft het interne geheugen van de telefoon zelf (niet zo gek met 128mb geheugen).
(Sandisk microSDHC 6GB | SDSDQ-6144-E11M )