firmware update loopt bij mij erg raar. Zie mijn relaas...:
Zoals eerder gepost liep het update niet helemaal lekker en eindigde met de mededeling
(
lredev in "Het Nokia E51 topic")
"verbinding verbroken"
1. haal batterij uit telefoon en plaats opnieuw.
2. zorg dat de telefoon is ingeschakeld en verbonden met de pc.
enige klikbare optie: Opnieuw en Annuleren.
Ik deed annuleren en disconnecte de telefoon en drukte hem aan. Hij leek als nieuw te werken, en als firmware gaf hij ook de nieuwste aan. Nu werdt de tel toch al weer erg snel vrij traag, vooral bij naar "berichten" of "contacten" gaan. Tomtom o.i.d. loopt als een trein.
Omdat hij toch trager werd en de update dus erg vaag eindigde nam ik voor het gemak even aan dat die twee met elkaar te maken hadden. Vandaag dus opnieuw geprobeerd op mijn totaal vers geherinstalleerde pc in windows XP prof. (legaal, ter info..) Daar ik op Vista in comp. modus moest draaien dacht ik:"wellicht ligt het daaraan..."
Echter eindigde ook mijn eerste poging in exact bovenstaande. Echter gedaan wat me werd gevraagd.
1. batterij eruit en in,
2. telefoon aangesloten, ingeschakeld en op opnieuw geklikt.
Nokia software updater gaat dan door bij 6 minuten, gaat na enige tijd naar 5 min. en blijft daar hangen. Dan de mededeling:"Software update mislukt".
Vervolgens komt er het volgende inbeeld:
Telefoon herstel
1. verwijder de batterij en lader
2. plaats batterij en sluit lader aan.
3. druk op opnieuw
4. druk op aan/uit-knop van de telefoon.
stap 1, 2 en 3 gedaan (4. niet, want na opnieuw klikken ging de boel gelijk al weer aan de gang..)
Dan blijft hij weer hangen.
Nogmaals:
Telefoon herstel
3. druk op opnieuw
Telefoon maar gewoon aangedrukt, ging gewoon aan (vroeg geen pin of land/datum/tijd) en ik koos PC-suite als modus. NSU springt dan naar 1 sec, vervolgens naar 15 minuten en blijft daar rustig weer tijdje handen.
En
wederom:
Telefoon herstel
3. druk op opnieuw
stap 1, 2 en 3 en 4 gedaan. Springt weer naar 1 sec, dan 15 minuten, dan hoor ik een piep uit de tel (na enige tijd) en die vraagt mijn pincode. Nog voor ik die kon invoeren (was ook even aan het afwachtne en twijfelen of ik nu wel of niet iets moest doen...

) en
weeeeeer
Telefoon herstel
3. druk op opnieuw
niets van bovenstaande gedaan. kabeltjes losgehaald, telefoon aan gedaan en hij lijkt het normaal te doen.
Nu denk je wellicht wat moet ik met dit lul-verhaal? Nu ja, niets. Het is ter kennisgeving en de informatie. Natuurlijk hoop ik ook dat iemand dit probleem herkend en weet of dit nu juist wel of niet een probleem is.