Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
Na installatie van de nieuwe firmware blijft mijn E51 vragen om een wachtwoord voor de geheugenkaart? Nog nooit ingesteld. Beetje raar.

Update:

[...]

Verder handig om te weten dat je interne geheugen compleet gewist wordt. Dat had ik met mijn 6300 nooit. Je raakt dus alles kwijt (behalve je geheugenkaart) en hij gaat terug naar fabrieksinstelling zeg maar.
Daarom zegt de Nokia Software Updater ook dat je eerst een backup moet maken op de geheugenkaart of op de computer.
Die je later dus weer kan herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Ik ben sinds enkele dagen ook de blije bezitter van een E51 (black).

Nu heb ik de firmware ge-update middels NSU echter tijdens dit update proces bleef hij erg lang hangen bij "nog 5 minuten resterend" om vervolgens een melding te doen dat ik 1. batterij uit de telefoon moet halen en terug plaatsen, en 2. moet zorgen dat de telefoon verbonden is middels te kabel in PC suite modus.

vervolgens kan ik dan op verder gaan klikken. Echter batterij eruit halen en er weer in geeft geen reactie (zelfde 2 stappen scherm komt weer) , aan/uitknop indrukken eveneens niet, alleen kabel losmaken, dan aandoen, dan kabel pluggen werkt wel. Echter kan ik dan alleen nog de updater afsluiten en lijkt de firmware update dus niet geslaagd. De telefoon werkt dan echter wel, en als ik opnieuw NSU wil doen geeft ie wel de meest recente firmware aan.

Op zich allemaal niet zo'n probleem, ware het dat ik de telefoon op één punt uitermate traag vind. als "menu"> "berichten" doe of via snel koppelingen balk "nieuw bericht" > "nieuwe sms" blijft hij wel 20-30 seconden hangen met de blauwe achtergrond en de titel berichten, verder leeg.

Mijn vraag is dus: Is dit een algemene E51 bug, cq delen jullie bovenstaande ervaring (in zowel trage berichten als raar updaten) of heb ik toch de firmware update zodanig verkloot dat bovenstaande het resultaat is.

Ik heb wel Gmail ingesteld in mail. Ik zal dit eens weghalen en kijken of het dan sneller wordt. Dit zou wel vervelend zijn daar ik juist zo prettig vind email op mijn mobiel te kunnen ontvangen / lezen.

EDIT: Zojuist even een hard reset gedaan *#7370# en de telefoon is weer erg snel. Nu eens zien wat er gebeurt als ik gmail + imap instell...

[ Voor 4% gewijzigd door lredev op 01-06-2008 11:29 . Reden: iets geprobeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Heeft iemand de E51 werkend met TMC?
Bij voorkeur via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 00:27:
Hey, ik heb me sinds kort ook een nokia e51 aangeschaft met een sandisk 4gb en een adapt ad-350 skytrack reciever. Ik moet zeggen een zeer leuk toestel, handig toetsenbord en garmin XT draait hier vlot op, echt is het scherm wel wat aan de kleine kant.

Ik heb hiervoor ook al enkele toestellen van nokia gehad en wat me opviel is dat dit toestel de "potlood"-knop mist. Tijdens het typen heb ik echter de functie van deze knop al terug gevonden, echter per ongeluk en het begint me zeer te irriteren omdat ik hem niet echt af krijg.
Als je een paar keer, langzaam (denk ik) op # drukt kun je met je navigatieknop tekst selecter en plakken. Wat op zich wel leuk leek blijkt echter nu irritant want ik weet niet hoe ik deze functie juist op en aan krijg.

Kan iemand me hierbij helpen???

Alvast bedankt D.
Je hoeft de toets rechtsonder (met pijltje omhoog/muzieknoot/# erop) niet enkele keren in te drukken om tekst te kunnen selecteren; enkel de toets ingedrukt houden en met de "zilveren ring" omhoog/omlaag/links/rechts bewegen is voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Hoe updaten jullie toch allemaal? Draaien jullie niet onder Vista? De Nokia updater draait namelijk (tijdelijk) niet onder Vista helaas. Ik er een andere manier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
wrcveen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:17:
Hoe updaten jullie toch allemaal? Draaien jullie niet onder Vista? De Nokia updater draait namelijk (tijdelijk) niet onder Vista helaas. Ik er een andere manier dan?
iemand enig idee wanneer de updater weer werkt voor vista gebruikers???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wrcveen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:17:
OS X, speciaal voor dit soort dingen draai ik naast Vista ook nog een XP SP3 in VMware Fusion. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firefighter2 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:45:
[...]

iemand enig idee wanneer de updater weer werkt voor vista gebruikers???
Hij schijnt te draaien in XP compatibiliteits modus (eigenschappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:42:
[...]

Hij schijnt te draaien in XP compatibiliteits modus (eigenschappen)
Jup, zie deze discussie:
http://discussions.nokia....swupdate&message.id=11809

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

ignitem schreef op zondag 01 juni 2008 @ 12:13:
Heeft iemand de E51 werkend met TMC?
Bij voorkeur via bluetooth.
Ik draai TomTom op mijn E51 met TMC traffic update, dit gaat wel via GPRS en niet via de radio frequentie.

Niet geheel legaal maar het werkt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:36

Reinier

\o/

Ik heb mijn T-Mobile contract verlengd met 1 jaar (Flex 15, ik heb nu 20) en krijg een zwarte E-51 gratis. Ligt het aan mij of is dat best voordelig? Ik had n iet verwacht dat de telefoon bij zo'n goedkoop abonnementje gratis zou zijn, bij verlenging met 1 jaar 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobprins
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02-2013
Als ik op mijn werk ben kan ik via wifi naar youtube filmpjes kijken, als ik thuis kom en daar connectie maak met mijn "thuis" wifi en dan youtube wil kijken dan start real player wel maar hij laadt geen filmpjes.
moet ik dat per wifi connectie regelen????? begrijp er niets van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobprins
Bierkameel schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:15:
[...]

Ik draai TomTom op mijn E51 met TMC traffic update, dit gaat wel via GPRS en niet via de radio frequentie.

Niet geheel legaal maar het werkt wel goed :)
ik krijg tomtom niet eens werkend op mijn E51, hoe heb je dat gedaan????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobprins schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:04:
[...]

ik krijg tomtom niet eens werkend op mijn E51, hoe heb je dat gedaan????
TT6? Niet echt intressant als je het mij vraagt. Die kaarten zijn hopeloos verouderd. Het wachten is op TT7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Laatst online: 17-09 15:47
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 13:46:
[...]

TT6? Niet echt intressant als je het mij vraagt. Die kaarten zijn hopeloos verouderd. Het wachten is op TT7.
Ik meen me te herinneren dat TT7 niet los voor verkoop aangeboden wordt ivm de vele gekraakte versies.
Gewoon de maps vernieuwen binnen TT6 is ook een optie ;)

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

bobprins schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 12:59:
Als ik op mijn werk ben kan ik via wifi naar youtube filmpjes kijken, als ik thuis kom en daar connectie maak met mijn "thuis" wifi en dan youtube wil kijken dan start real player wel maar hij laadt geen filmpjes.
moet ik dat per wifi connectie regelen????? begrijp er niets van
Firewall? Misschien wordt het poortnummer van de stream geblockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35
DaLuca schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:43:
[...]

Ik meen me te herinneren dat TT7 niet los voor verkoop aangeboden wordt ivm de vele gekraakte versies.
Gewoon de maps vernieuwen binnen TT6 is ook een optie ;)
Jammer genoeg werken de 7.x maps niet met de 6.x Tomtom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobprins
Reinier schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 14:45:
[...]

Firewall? Misschien wordt het poortnummer van de stream geblockt.
maar als het op mijn laptop wel lukt om thuis via wifi youtube filmpjes te kijken dan moet het toch aan mijn gsm liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobprins
Wie o wie kan me helpen om TomTom op mn E51 te krijgen.
als ik het probeer via de Nokia PC suite dan lukt de install niet.
als ik het via de pc suite en bestandsbeheer doe lukt het ook niet en als ik mijn 4gb kaartje in de pc doe dan wordt hij niet herkend en moet ik hem eerst formatteren en als ik hem in de nokia doe dan zegt ie ook dat ie niet herkend wordt en dat ik eerst weer moet formatteren met de E51.
volgens de topic moet ik gewoon tomtom op het kaartje kopieeren en als ik dan het kaartje erin doe gaat ie installeren. nou dat is bij mij nog niet gelukt. :?

ook ben ik benieuwd of ik ergens Nokia mappen kan downloaden???
ik ga volgende week naar Kusadasi in Turkije en zou het dan leuk vinden om daar wat te kunnen rondkijken en daarna mijn hotel weer terug te kunnen vinden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Bij zowel de tomtom die je koopt als bij de tomtom die je kan vinden ziet een heel duidelijke handleiding...

Verder lijkt me dat je een brak kaartje hebt, want die hoort gewoon zowel in je telefoon als in je computer herkent te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
firmware update loopt bij mij erg raar. Zie mijn relaas...:

Zoals eerder gepost liep het update niet helemaal lekker en eindigde met de mededeling
(lredev in "Het Nokia E51 topic")
"verbinding verbroken"
1. haal batterij uit telefoon en plaats opnieuw.
2. zorg dat de telefoon is ingeschakeld en verbonden met de pc.

enige klikbare optie: Opnieuw en Annuleren.

Ik deed annuleren en disconnecte de telefoon en drukte hem aan. Hij leek als nieuw te werken, en als firmware gaf hij ook de nieuwste aan. Nu werdt de tel toch al weer erg snel vrij traag, vooral bij naar "berichten" of "contacten" gaan. Tomtom o.i.d. loopt als een trein.

Omdat hij toch trager werd en de update dus erg vaag eindigde nam ik voor het gemak even aan dat die twee met elkaar te maken hadden. Vandaag dus opnieuw geprobeerd op mijn totaal vers geherinstalleerde pc in windows XP prof. (legaal, ter info..) Daar ik op Vista in comp. modus moest draaien dacht ik:"wellicht ligt het daaraan..."

Echter eindigde ook mijn eerste poging in exact bovenstaande. Echter gedaan wat me werd gevraagd.
1. batterij eruit en in,
2. telefoon aangesloten, ingeschakeld en op opnieuw geklikt.

Nokia software updater gaat dan door bij 6 minuten, gaat na enige tijd naar 5 min. en blijft daar hangen. Dan de mededeling:"Software update mislukt".

Vervolgens komt er het volgende inbeeld:

Telefoon herstel
1. verwijder de batterij en lader
2. plaats batterij en sluit lader aan.
3. druk op opnieuw
4. druk op aan/uit-knop van de telefoon.

stap 1, 2 en 3 gedaan (4. niet, want na opnieuw klikken ging de boel gelijk al weer aan de gang..)

Dan blijft hij weer hangen. Nogmaals:

Telefoon herstel
3. druk op opnieuw

Telefoon maar gewoon aangedrukt, ging gewoon aan (vroeg geen pin of land/datum/tijd) en ik koos PC-suite als modus. NSU springt dan naar 1 sec, vervolgens naar 15 minuten en blijft daar rustig weer tijdje handen.

En wederom:
Telefoon herstel
3. druk op opnieuw

stap 1, 2 en 3 en 4 gedaan. Springt weer naar 1 sec, dan 15 minuten, dan hoor ik een piep uit de tel (na enige tijd) en die vraagt mijn pincode. Nog voor ik die kon invoeren (was ook even aan het afwachtne en twijfelen of ik nu wel of niet iets moest doen... :P) en weeeeeer

Telefoon herstel
3. druk op opnieuw

niets van bovenstaande gedaan. kabeltjes losgehaald, telefoon aan gedaan en hij lijkt het normaal te doen.

Nu denk je wellicht wat moet ik met dit lul-verhaal? Nu ja, niets. Het is ter kennisgeving en de informatie. Natuurlijk hoop ik ook dat iemand dit probleem herkend en weet of dit nu juist wel of niet een probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
lredev schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 19:25:
Natuurlijk hoop ik ook dat iemand dit probleem herkend en weet of dit nu juist wel of niet een probleem is.
Ik heb exact hetzelfde probleem.... Misschien dat een hard-reset helpt? Ik heb nog geen hard reset gedaan.

(een backup is toch niet 'firmware gebonden' hea?)

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
nee, backup is niet firmware gebonden. diverse keren al een hard reset gedaan... Ik zal eens informeren morgen bij een NSP of dit een bekend probleem is. Weet iemand of ze bij een NSP anders firmware flashen? of gewoon idem zoals wij dat thuis doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
lredev schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 20:10:
nee, backup is niet firmware gebonden. diverse keren al een hard reset gedaan... Ik zal eens informeren morgen bij een NSP of dit een bekend probleem is. Weet iemand of ze bij een NSP anders firmware flashen? of gewoon idem zoals wij dat thuis doen...?
Volgens mij hebben ze daar nog een brutere methode via een plug die direct op de print zit als je het batterij vakje open hebt. Zij kunnen ook toestellen die niet aan gaan flashen/tot leven wekken, dat gaat niet via onze USB methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hm even langsrijden dan maar, ik heb ooit nog aan hun geleverd, wellicht dat ze me even kunnen matsen ;) Blijf nog steeds erg benieuwd hoe het firmware flashen anderen is vergaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs2ddup schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:43:
[...]

Je hoeft de toets rechtsonder (met pijltje omhoog/muzieknoot/# erop) niet enkele keren in te drukken om tekst te kunnen selecteren; enkel de toets ingedrukt houden en met de "zilveren ring" omhoog/omlaag/links/rechts bewegen is voldoende :)
Hey, alvast bedankt maar ( :) ) :

1. Weet jij toevallig ook hoe je deze functie afkrijgt :). Want ik heb al een paar keer gezeten in een menu waar je username en wachtwoord moest ingeven maar als deze functie is ingeschakkelt geraak je gewoon niet uit het vakje door naar onder te clicken. En ik kom dit nogal veel tegen want op de n95 8gb hield je die toets in om cijfers te kunnen toetsen.

2. Weet iemand hoe je je telefoon met outlook kan syncen maar dan enkel bepaalde catogorien van outlook kan kiezen (de werkcatogorien)?

PS: mijn updater werkt ook niet onder vista, maar een vriend van me heeft die van zijn cd-rom van bij zijn n95 8gb en die schijnt weer wel te werken, ik weet ook niet hoe maar ik heb alvast de cd-rom gevraagd en laat je nog iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

bobprins schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:12:
[...]

maar als het op mijn laptop wel lukt om thuis via wifi youtube filmpjes te kijken dan moet het toch aan mijn gsm liggen?
Volgens mij krijg je op je telefoon een ander streamformaat aangeboden dan op je laptop, wellicht gaat dat ook over een andere poort :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 08:48
Weet iemand of het mogelijk is de trilfunctie apart aan/uit te zetten voor verschillende soorten alarm? Ik wil 'm wel aanhebben bij inkomend gesprek of sms, maar niet bij de agenda/alarmklok-meldingen... Kanda?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Ik heb nu ook een e51! Echt een toptelefoon. Ik zie jullie alleen veel praten over firmware updaten, en ook dingen die daarbij misgaan. Mijn e51 werkt prima nu, wat zijn de voordelen van de nieuwe firmware? Is het het waard om hem te updaten als het ook mis kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Laatst online: 18-09 20:47
Wie heeft de videostreaming van NOS Mobiel werkend op zijn E51?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Bij mij werkt het prima, installatie verliep goed en hij speelt alles netjes af. Alleen jammer dat de beeldkwaliteit niet super is en dat je het beeld niet kan draaien.

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Vurabes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:03:
Bij mij werkt het prima, installatie verliep goed en hij speelt alles netjes af. Alleen jammer dat de beeldkwaliteit niet super is en dat je het beeld niet kan draaien.
Kun je misschien aangeven of je nog iets hebt veranderd in je instellingen? Real player e.d. krijg het niet aan de gang. Installatie verloopt prima maar als ik een filmpje selecteer blijft hij hangen in gereed maken om af te spelen. En lukt je dit ook via WIFI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vurabes
  • Laatst online: 15-05 12:10

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Nee, ik heb niks veranderd aan de instellingen, aan NOS Mobiel valt ook eigenlijk niets in te stellen. Met Real Player heb ik ook niks gedaan. Ik heb het tot nu toe alleen via Wi-Fi geprobeert. Misschien is er iets mis met je verbinding?

On a clear day you can C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Vurabes schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 16:54:
Nee, ik heb niks veranderd aan de instellingen, aan NOS Mobiel valt ook eigenlijk niets in te stellen. Met Real Player heb ik ook niks gedaan. Ik heb het tot nu toe alleen via Wi-Fi geprobeert. Misschien is er iets mis met je verbinding?
Nee internet via wifi werkt prima, NOS mobiel ook alleen de streaming video niet, snap er niks van haha.... effe verder klooien dan maar. In ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
start de NOS browser op ipv de nokia browser, die zal de stream wel afspelen. De NOS browser saat bij je geinstaleerde programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
cootjec schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:39:
start de NOS browser op ipv de nokia browser, die zal de stream wel afspelen. De NOS browser saat bij je geinstaleerde programma's.
Ik start hem ook 8)7 op met NOS, de pagina wordt geladen kan teletekst e.d. bekijken maar streaming lukt niet, blijft hangen op maakt gereed om af te spelen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noachdehaas
  • Laatst online: 20-11-2024
Eerst had ik hetzelfde probleem maar nadat ik bij de instellingen van Real Player dezelfde verbinding had geselecteerd als ik voor de nos applicatie gebruik, werkt het wel. Dus even bij de instellingen van Real Player kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Noachdehaas schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 23:39:
Eerst had ik hetzelfde probleem maar nadat ik bij de instellingen van Real Player dezelfde verbinding had geselecteerd als ik voor de nos applicatie gebruik, werkt het wel. Dus even bij de instellingen van Real Player kijken.
Sorry ik word er ook beroerd van haha..In real player is hetzelfde toegangspunt ingesteld als waar
NOS verbinding mee maakt. Proxy gebruiken: nee. Snap het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noachdehaas
  • Laatst online: 20-11-2024
OkeOkeOke schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 10:45:
[...]

Sorry ik word er ook beroerd van haha..In real player is hetzelfde toegangspunt ingesteld als waar
NOS verbinding mee maakt. Proxy gebruiken: nee. Snap het niet...
Je hebt gelijk, aan real player ligt het niet. Na mijn vorige antwoord, deed hij het bij mij ook niet meer. Mijn eigen oplossing dit keer niet. Nu heb ik het weer werkend. Ook ben ik bezig geweest om extra geheugen vrij te maken. Misschien is dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Noachdehaas schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 12:24:
[...]

Je hebt gelijk, aan real player ligt het niet. Na mijn vorige antwoord, deed hij het bij mij ook niet meer. Mijn eigen oplossing dit keer niet. Nu heb ik het weer werkend. Ook ben ik bezig geweest om extra geheugen vrij te maken. Misschien is dit een oplossing?
Heb nog 39,96 mb RAM geheugen en 117,2 mb telefoongeheugen. Ruimte maken op de geheugenkaart is zinloos. Wifi router geupgrade, internet op laptop is wel sneller. (waar gaat dit nog over...haha) Kan gewoon niet uitstaan dat dit niet werkt bij mij....
Storing met video bij de NOS, was te verwachten...

[ Voor 3% gewijzigd door OkeOkeOke op 05-06-2008 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 21:24
Gisteren ook mijn e51 opgehaald bij de phonehouse. Ging er heen om te informeren wat het daar met een abbo koste. Ik wilde vodaphone en via internet kreeg je dan het 22.50 abbo voor 18 euro. Dat scheelt natuurlijk nogal. Nu had vodaphone een actie dat de eerste 4 maanden het maar 9.48 koste. Dan was het verschil met het web nog steeds iets van 60 euro. Dus heb van de verkoper gratis een 6gb micro sd kaart (incl cardreader) gekregen, en krijg straks ook nog 20 euro voor oude mobiel die ik ga inleveren. Leek mij wel een mooie deal. Ze hebben ook meteen nummerbehoud geregeld, dus hoef dat ook niet meer te doen, en kreeg de telefoon meteen mee.

Heb er nu een poosje mee zitten spelen, en heb alleen nog een vraagje over de radio. Die werkt niet in offline modus, alleen als je verbinding met je provider hebt, maar kost het dan data om radio te luisteren, want om nou geld te gaan betalen om die rds info op te halen. Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
chrisborst schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:34:
Gisteren ook mijn e51 opgehaald bij de phonehouse. Ging er heen om te informeren wat het daar met een abbo koste. Ik wilde vodaphone en via internet kreeg je dan het 22.50 abbo voor 18 euro. Dat scheelt natuurlijk nogal. Nu had vodaphone een actie dat de eerste 4 maanden het maar 9.48 koste. Dan was het verschil met het web nog steeds iets van 60 euro. Dus heb van de verkoper gratis een 6gb micro sd kaart (incl cardreader) gekregen, en krijg straks ook nog 20 euro voor oude mobiel die ik ga inleveren. Leek mij wel een mooie deal. Ze hebben ook meteen nummerbehoud geregeld, dus hoef dat ook niet meer te doen, en kreeg de telefoon meteen mee.

Heb er nu een poosje mee zitten spelen, en heb alleen nog een vraagje over de radio. Die werkt niet in offline modus, alleen als je verbinding met je provider hebt, maar kost het dan data om radio te luisteren, want om nou geld te gaan betalen om die rds info op te halen. Weet iemand dat?
Gewoon het zenderoverzicht niet ophalen. Kun je gewoon naar de radiozenders luisteren via de ether. Wel je headset aansluiten anders doet ie het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:29
ZO, nieuwe firmware er op ... heb toch het idee dat hij weer net iets sneller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
maurits82 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 16:59:
ZO, nieuwe firmware er op ... heb toch het idee dat hij weer net iets sneller is.
Dan ben je niet de enigste met dat idee. Menu start sneller op en ook Wifi is sneller. Bovendien vindt hij bij mij veel meer radiozenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
Wie heeft er nog meer na de firmware update 200.34.36 dat ik geen nederlands kan kiezen als taal.

200.34.36
24-04-2008
RM-244
Nokia E51 (19)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
breeeem schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:21:
Wie heeft er nog meer na de firmware update 200.34.36 dat ik geen nederlands kan kiezen als taal.

200.34.36
24-04-2008
RM-244
Nokia E51 (19)
Ik heb 200.34.36
24-04-2008
RM-244
Nokia E51 (02)
Denk dat je een buitenlands toestel hebt.
Je kunt je productcode veranderen.

[ Voor 4% gewijzigd door OkeOkeOke op 05-06-2008 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Nokia e51
v200.34.36
24-04-2008
RM-244

Changes/improvements made from MCU SW version 100.34.20 to version 200.34.36

New supported features:
* Mail for exchange: Version update to 2.3.
* WLAN: WPA/WPA2 pre-shared key support added.
* VOIP: VoIP - Interoperability and stability improvements.
* Telephony: AD-54 Headset support added.
* UTF-8 title decode support added.
* Multipart mixed support for WML1.X.

Changes and improvements
Bluetooth
* General interoperability and stability improvements.
* Improvements to car kit compatibility (CK-20W, BMW native kit).
* Improvement to BH-601/BH-900 interoperability.

Messaging
* SMS compatibility improvement.
* POP3 size setting support correction.
* SMS details correction (sending time).
* Preinstalled email account user experience improvement.
* Mail for Exchange and EL2 improvements.

Calendar / PIM
* Improvement of Mail for Exchange synchronization.
* Calendar stability improved.
* Contacts improvement (long names with accents).
* Contact search speed improved.
* Active notes used experience improvement.
* Switch application improvements.

Office tools
* Team Suite usability improvement.
* Notes: Email interoperability improvement.
* Sync stability improved.

Backup & restore
* Restore stability and usability correction.

Performance
* AT-command performance improvement.
* Flash playback speed increase.
* Contact indexing speed improved.

Telephony
* Improvements to IHF performance.
* Headset improvements (BH-601, AD-54, HS-36W, BH-900).
* Improvements to car kit compatibility (CK-20W, BMW native kit).
* Speed Dial improvement.
* Improvements to voice call stability.
* Call diverts improvement.
* SIM compatibility correction.
* SIM-ATK correction.
* Sim compatibility correction.
* Enhanced Line 2 improvements.

VOIP
* Increased stability for VoIP calls.
* Improvements in EasyVoIP application.
* SIP profile correction.
* SIP proxy registration correction.

WLAN
* WLAN roaming stability improvement.
* Improved EAP-SIM interoperability.
* Printing via WLAN stability improvement.
* WEP key query correction.
* Wi-Fi TLS authentication correction.

WEB browser
* General browser stability improvements.
* Full screen video playback improvement.
* Hotmail interoperability correction.
* Gmail interoperability support.
* Bookmark usability improvement.
* RFC compliance improvements.
* Several website user experience improvements
* yahoo, amazon, nasdaq
* Multiwindowing usability improvement.

WAP browser
* WTA Make Call correction.

Networking
* Emergency call H correction.
* Improved GPRS stability.
* Improved management.

Diverses
* Real player MP4 correction.
* DRM support improvements.
* Time zone corrections.
* PoC functionality and stability improvements.
* Maps application user interface improvements.
* Active Idle improvements.
* Memory card operations stability and performance improvements.
* Music playback experience improvements.
* Several linguistic fixes.
* VPN correction.
* Volume hard key correction for embedded video.
* Welcome application correction.
* Enhancements to lipsynch.
* Chat application corrections.
* Instant messaging stability improvement.
* Java MIDlet security and installer corrections.
* OBEX push usability enhancement.
* APAC minor usability enhancement.
* Marlin interoperability enhancement.
* MMS sync and PCSuite correction.
* SVG support improved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb ook even geupdate.

Nog een kleine vraag, je rij icoontjes, message, browser, radio, ...
Hoe zet je daar eentje bij / doe je eenetje weg, ik wel mijn voip icoontje daar.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
Tomsworld schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:04:
Ik heb ook even geupdate.

Nog een kleine vraag, je rij icoontjes, message, browser, radio, ...
Hoe zet je daar eentje bij / doe je eenetje weg, ik wel mijn voip icoontje daar.
Menu, instrumenten, instellingen, algemeen, persoonlijk,standby-modus,Toep.actief standby en dan de snelkoppeling kiezen die je wil veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 21:24:
[...]

Hey, alvast bedankt maar ( :) ) :

1. Weet jij toevallig ook hoe je deze functie afkrijgt :). Want ik heb al een paar keer gezeten in een menu waar je username en wachtwoord moest ingeven maar als deze functie is ingeschakkelt geraak je gewoon niet uit het vakje door naar onder te clicken. En ik kom dit nogal veel tegen want op de n95 8gb hield je die toets in om cijfers te kunnen toetsen.

2. Weet iemand hoe je je telefoon met outlook kan syncen maar dan enkel bepaalde catogorien van outlook kan kiezen (de werkcatogorien)?

PS: mijn updater werkt ook niet onder vista, maar een vriend van me heeft die van zijn cd-rom van bij zijn n95 8gb en die schijnt weer wel te werken, ik weet ook niet hoe maar ik heb alvast de cd-rom gevraagd en laat je nog iets weten.
1. Naar mijn weten kan je deze functie niet uitschakelen (in ieder geval niet op mijn vorige E51 en op mijn huidige N82); als je de toets ingedrukt houdt en naar boven/beneden/links/rechts beweegt, dan dient het als selectietool, maar als je hem enkele keren indrukt, dan dient de toets ervoor om te schakelen van invoermodus.

2. Geen idee, sorry.

Ps. Als je het Nokia Firmware Upgrade-programma onder de Windows XP compatible mode installeert, schijnt het wel te werken onder Windows Vista... wordt tenminste beweerd hier op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023
OkeOkeOke schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:06:
Nokia e51
v200.34.36
24-04-2008
RM-244

Changes/improvements made from MCU SW version 100.34.20 to version 200.34.36

New supported features:
....................
Eindelijk een lijst met alle aanpassingen in de nieuwe software, goed nieuws!
OkeOkeOke (tik ik dit nu serieus in...? ;) ): waar heb je deze lijst vandaan? Kan het nergens op een Nokia-site vinden. Dacht trouwens dat Nokia ook nooit een lijst met bugfixes prijs gaf.
Heb jij misschien een link naar de sie waar deze lijst te vinden is?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heutsm schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:31:
[...]

OkeOkeOke (tik ik dit nu serieus in...? ;) ): waar heb je deze lijst vandaan? Kan het nergens op een Nokia-site vinden. Dacht trouwens dat Nokia ook nooit een lijst met bugfixes prijs gaf.

Alvast bedankt.
Ik weet niet of je die lijst serieus moet nemen, dingen als WPA/WPA2 PSK zaten allang in de firmware, Nokia geeft nooit lijsten met bugfixes, dus of Oke^3 werkt bij Nokia en zet nu zijn baan op het spel, of het komt van een schimmige website, hoe dan ook, niemand kan instaan voor de authenticiteit van zo'n lijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:39:
[...]

Ik weet niet of je die lijst serieus moet nemen, dingen als WPA/WPA2 PSK zaten allang in de firmware, Nokia geeft nooit lijsten met bugfixes, dus of Oke^3 werkt bij Nokia en zet nu zijn baan op het spel, of het komt van een schimmige website, hoe dan ook, niemand kan instaan voor de authenticiteit van zo'n lijstje.
Wat je zegt klopt. Ik werk al tijden met WPA 1/2 pre-shared keys. Doch zegt de list:
* WLAN: WPA/WPA2 pre-shared key support added.

Dit voor en na mijn firmware update (die overigens vlekkeloos ging, wel eerst een backup maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb nu thuis WLAN maar krijg maar geen verbindind met de e51.
Ik voer de WEP-key in maar heb het gevoel dat er nog iets niet goed staat. Ik krijg: Geen reactie van Gateway". Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
heutsm schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:31:
[...]

Alvast bedankt.
Je hebt het toch echt ingetikt....http://forum.allnokia.ru/viewtopic.php?p=758143!
Succes met vertalen.
Of het lijstje authentiek is weet ik natuurlijk ook niet, maar ik had hem gevonden en heb de moeite genomen hem met jullie te delen. Bovendien zijn Russische Nokia medewerkers zo om te kopen hahaha....

[ Voor 14% gewijzigd door OkeOkeOke op 06-06-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
  • Laatst online: 20-03 23:58
Vwb VOIP kan ik wel zeggen dat de nieuwe firmware een succes is :) . Ik heb de Telfort ADSL/telefonie combi en gebruik hun Zyxel router en daarnaast een 2de router in Access Point-mode voor ondermeer Wifi.
Het Telfort SIP profiel heb ik aangemaakt zoals hier in de fora te vinden is maar met de vorige FW kon ie niet registreren. Dat was na de update acuut voorbij.
Als er gebeld wordt gaat ie samen met de vaste tel. over en bellen werkt ook prima (als tenminste het Telfort netwerk geen telefoniestoringen heeft zoals begin deze week weer |:( ).

Omdat met de vorige FW registratie niet wilde lukken heb ik nog wat zitten prutsen met de Nokia Configuration Tool (http://www.businesssoftwa...ration_tool_downloads.php) en heb:
- de RTP poorten (standaard 49152-65543) veranderd zoals ze staan in de Zyxel router (16384-32767)
- de standaard volgorde van de codecs aangepast met de 1ste 3 zoals in de Zyxel (G711a = PCMA, dan G729 en vervolgens G711u = PCMU) en bij de G729 codec een ontbrekende "Packet media length" van 20 ingevuld.
De aanpassing van de RTP poorten hielp uiteindelijk niet, de registratie wilde toen nog steeds niet lukken. Met de nieuwe FW gaat het echter prima en ik verbaas me er eigenlijk over dat de E51 en het vaste telefonie gedeelte elkaar nu niet in de weg zitten.
Ik heb alleen net even een "nieuw standaard profiel" aanmaakt (RTP is dan weer standaard en codecs in orignele volgorde enz) en vervolgens de Telfort telefonieinstellingen ingevuld en dat lijkt het toch ook te werken.
Mocht mijn gepruts toch nog in iemands voordeel zijn ...

Het ultieme zou natuurlijk zijn als ik ook buiten het Telfort-lijntje om zou kunnen VOIPen maar hier [Tiscali] ADSL + Telefonie Deel 5 wordt gezegd dat registratie alleen via het Telfort/Tiscali netwerk geaccepteerd wordt. Het is mij in ieder geval nog niet gelukt maar iemand anders wel?

Jammer ook dat kennelijk telefoonnummers in de notatie +31.... niet geaccepteerd worden (foutmelding: adres wordt niet gebruikt) want zo heb ik ze allemaal in de telefoon staan. Nu kan ik de telefoonnummers allemaal omzetten maar als iemand een ideetje heeft dan hou ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kwenie schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 00:56:

Jammer ook dat kennelijk telefoonnummers in de notatie +31.... niet geaccepteerd worden (foutmelding: adres wordt niet gebruikt) want zo heb ik ze allemaal in de telefoon staan. Nu kan ik de telefoonnummers allemaal omzetten maar als iemand een ideetje heeft dan hou ik me aanbevolen.
Dat ligt niet aan de telefoon, maar aan de centrale.
Ik gebruik mijn E51 met een hele rits Asterisk PBX'en, en die herkennen allemaal netjes +31.
Ik kan dus zo uit mijn telefoonboek nummers kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Vwb VOIP kan ik wel zeggen dat de nieuwe firmware een succes is :) . Ik heb de Telfort ADSL/telefonie combi en gebruik hun Zyxel router en daarnaast een 2de router in Access Point-mode voor ondermeer Wifi.
Het Telfort SIP profiel heb ik aangemaakt zoals hier in de fora te vinden is maar met de vorige FW kon ie niet registreren. Dat was na de update acuut voorbij.
Als er gebeld wordt gaat ie samen met de vaste tel. over en bellen werkt ook prima.
Heb je daarvoor nog iets in je ZyXEL moeten aanpassen? Ik kan prima uitbellen maar m'n E51 rinkelt niet mee met m'n vaste telefoon.

Edit:
Ah, de SIP-instellingen moeten dan wel op Always staan :) Het werkt. Alleen het +31-gebeuren vind ik onhandig: hij herkent binnenkomende nummers ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Reinier op 07-06-2008 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie o wie kan mij helpen bij het installeren van Nokia Software Updater. Ik krijg nu steeds de melding 'missing critical components' ik werk onder Vista en heb het vinkje bij 'XP2 compatible' al gezet...echter geen suc6

iemand enig idee?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 08-06-2008 17:16 . Reden: groeten is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Verwijderd schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:23:
wie o wie kan mij helpen bij het installeren van Nokia Software Updater. Ik krijg nu steeds de melding 'missing critical components' ik werk onder Vista en heb het vinkje bij 'XP2 compatible' al gezet...echter geen suc6

iemand enig idee?

thx

Guido
De support voor vista is tot nader order ingetrokken,misschien er op wachten totdat het weer ondersteund is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Gebruik ook voipbuster op m'n E51, het lukt me alleen niet om dit icm mijn Telfort Zyxel aan de praat te krijgen. Ik heb na m'n Zyxel een Airport Extreme (bridge mode) voor m'n wifi. Ik krijg altijd de foutmelding "kan geen verbinding maken met verbindingsnetwerk". Op andere wifi netwerken gebruik ik voipbuster zonder problemen. Iemand een idee? Ik heb trouwens ook een gigaset (dect) aan m'n Zyxel hangen die gewoon werkt met voipbuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
stormfly schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:13:
[...]

De support voor vista is tot nader order ingetrokken,misschien er op wachten totdat het weer ondersteund is?
ik kan gewoon updaten onder vista.
probeer anders de softwareupdater eens opnieuw te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
firefighter2 schreef op maandag 09 juni 2008 @ 07:30:
[...]

ik kan gewoon updaten onder vista.
probeer anders de softwareupdater eens opnieuw te installeren
Hmmm heb nooit zoveel begrip voor mensen die ondanks de waarschuwing doorgaan http://europe.nokia.com/A4577225 en dan in veel gevallen later gaan lopen janken op een forum dat Nokia slecht spul levert.

Maar goed het installeren zou moeten lukken volgens mij ongeacht Vista of XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:37
Vervelende mededeling voor alle bezitters: ook dit toestel heeft de bekende Nokia stofproblemen :(

In standby-mode (zwart achtergrond) kun je heel goed zien dat onder het display al de nodige stofjes hebben verzameld. Het is nog niet heel vervelend maar merkbaar is het zeker. Ik ga binnenkort naar een Nokia-center om te kijken wat ze er aan gaan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:10
Miki schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:00:
Vervelende mededeling voor alle bezitters: ook dit toestel heeft de bekende Nokia stofproblemen :(

In standby-mode (zwart achtergrond) kun je heel goed zien dat onder het display al de nodige stofjes hebben verzameld. Het is nog niet heel vervelend maar merkbaar is het zeker. Ik ga binnenkort naar een Nokia-center om te kijken wat ze er aan gaan doen. Ik zal jullie op de hoogte houden.
Dat is al een tijdje bekend, 4x torx schroefje los en even schoonblazen.
(ik weet niet of dan de garantie vervalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb SIP en Wifi aan de praat, maar... hij gaat m.i. niet zo heel erg handig om met incoming en outgoing SIP verbindingen.

Wat ik wil:
- gebeld kunnen worden op mijn Budgetphone SIP/-vaste nummer
- bellen naar mensen met mijn Voipbuster account

Dus wat ik niet wil:
- bellen met budgetphone SIP

Ik heb dus nu 2 SIP profielen aangemaakt en daar kan ik ook mee bellen en gebeld worden.
Alleen selecteert ie bij aanmelding een "schijnbaar willekeurige" SIP-verbinding om mee te internetbellen. De ene keer de Voipbuster, de andere keer de Budgetphone.
Bij de contactlijst kun je ook niet kiezen met welke SIP-dienst je wilt bellen. |:(

Iemand een goed werkende oplossing gevonden? Dit is om gek van te worden 8)7

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
CultFreak schreef op maandag 09 juni 2008 @ 18:19:
Ik heb SIP en Wifi aan de praat, maar... hij gaat m.i. niet zo heel erg handig om met incoming en outgoing SIP verbindingen.

Wat ik wil:
- gebeld kunnen worden op mijn Budgetphone SIP/-vaste nummer
- bellen naar mensen met mijn Voipbuster account

Dus wat ik niet wil:
- bellen met budgetphone SIP

Ik heb dus nu 2 SIP profielen aangemaakt en daar kan ik ook mee bellen en gebeld worden.
Alleen selecteert ie bij aanmelding een "schijnbaar willekeurige" SIP-verbinding om mee te internetbellen. De ene keer de Voipbuster, de andere keer de Budgetphone.
Bij de contactlijst kun je ook niet kiezen met welke SIP-dienst je wilt bellen. |:(

Iemand een goed werkende oplossing gevonden? Dit is om gek van te worden 8)7
Ik dacht dat ik dit al eens ergens gelezen had en inderdaad, zie laatste post hier:
http://discussion.forum.n...34092&highlight=providers

Dus Menu - Connect. - Internettel.
Dan Opties - Service wijzigen

De service die je daar kiest, dat staat daarna boven in het menu aangegeven, daar bel je mee naar buiten (tenminste, dat is het verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardeNiezer
tienes schreef op zondag 08 juni 2008 @ 21:19:
Gebruik ook voipbuster op m'n E51, het lukt me alleen niet om dit icm mijn Telfort Zyxel aan de praat te krijgen. Ik heb na m'n Zyxel een Airport Extreme (bridge mode) voor m'n wifi. Ik krijg altijd de foutmelding "kan geen verbinding maken met verbindingsnetwerk". Op andere wifi netwerken gebruik ik voipbuster zonder problemen. Iemand een idee? Ik heb trouwens ook een gigaset (dect) aan m'n Zyxel hangen die gewoon werkt met voipbuster.
Misschien toch maar eens die Gigaset (tijdelijk) eraf halen? Ik had op een bepaald moment VoipBuster als PC applicatie actief en daarna activeerde ik het VB SIP profiel op de E51. Vervolgens zette de PC-versie zichzelf op inactief. Het lijkt me daarom dat je niet 2 keer tegelijkertijd onder dezelfde account aangemeldt kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb in zyxel nu Active Sip Account uitgezet en de Gigaset eruit gehaald, maar het probleem blijft hetzelfde.
Ik kan overigens wel in de normale setting m'n Gigaset en VB gebruiken en tegelijkertijd met m'n zelfde account m'n E51 VB via wifi gebruiken, zolang het maar niet mijn eigen wifi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Reinier schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 18:35:
[...]
Heb je daarvoor nog iets in je ZyXEL moeten aanpassen? Ik kan prima uitbellen maar m'n E51 rinkelt niet mee met m'n vaste telefoon.
Hij is nu precies één keer overgegaan samen met m'n vaste telefoon. Nu niet meer. Waar kan dit aan liggen? De SIP-instellingen staan goed en op Registered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Ik heb het idee dat mijn Mail 4 Exchange niet automatisch de mail en agendaitems binnenhaalt, terwijl hij dit om het uur zou moeten doen.

Buiten pietijden: elk uur
Binnen peiktijden: elk uur

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Dit is vast een hele stomme vraag.. ik heb net een applicatie naar mijn e51 verplaatst en nu wil ik hem installeren. Ik kan alleen nergens bij mijn geheugen komen :X Weet iemand hoe ik daar kom?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Miki schreef op maandag 09 juni 2008 @ 11:00:
Minder vervelende mededeling voor alle bezitters: Nee hoor, geen last van stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Maverick schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:19:
Dit is vast een hele stomme vraag.. ik heb net een applicatie naar mijn e51 verplaatst en nu wil ik hem installeren. Ik kan alleen nergens bij mijn geheugen komen :X Weet iemand hoe ik daar kom?
Zo even uit het hoofd: Via Menu > Kantoortoepassingen (ofzo) > Bestandsbeheer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
ah thnx, aparte plek, maar goed :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he, ik heb net mijn e51 binnen en wil even de firmware updaten, nu heb ik het probleem dat de PC suite en de software updater m'n telefoon niet kan vinden. Ik heb alle tips die het programma zelf geeft al uitgevoerd (herstarten, andere usb poort etc.) en de Nokia website ook bekeken. Tevens op twee verschillende pc's (XP pro & home) geprobeerd.

Bij deze computer kan ik wel de Nokia Phone Browser vinden, dus de computer ziet hem wel neem ik aan? Ook is m'n telefoon niet 'gelockt' en staat de usb connectivity op pc suite. Weet iemand wat ik over het hoofd zie?? thanks!!

edit: als ik m'n phone 'connect' krijg ik wel het schermpje te zien op m'n mobiel waar hij vraagt of ik pc suite of data transfer wil, maar de pc suite software ziet nogsteeds niks..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
kwenie schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:30:
[...]

Ik dacht dat ik dit al eens ergens gelezen had en inderdaad, zie laatste post hier:
http://discussion.forum.n...34092&highlight=providers

Dus Menu - Connect. - Internettel.
Dan Opties - Service wijzigen

De service die je daar kiest, dat staat daarna boven in het menu aangegeven, daar bel je mee naar buiten (tenminste, dat is het verhaal)
Dank je. Op die plek moet die eigenlijk altijd de Voipbuster voor uitgaand als eerste pakken.
Ik heb nog verder zitten pielen en uitproberen en het enige wat helpt om het als eerste geselecteerd te krijgen is bij:
instrumenten - instellingen - verbindingen - internettelefoon
als eerste het profiel in te stellen wat je straks ook als eerste wilt hebben.
Dat kun je alleen wijzigen door de oude te verwijderen |:(
Gelukkig verwijder je niet alle settings. Alle andere manieren d.m.v. renamen enzo werken niet.

Maar goed. Het werkt! :*)

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:25:
he, ik heb net mijn e51 binnen en wil even de firmware updaten, nu heb ik het probleem dat de PC suite en de software updater m'n telefoon niet kan vinden. Ik heb alle tips die het programma zelf geeft al uitgevoerd (herstarten, andere usb poort etc.) en de Nokia website ook bekeken. Tevens op twee verschillende pc's (XP pro & home) geprobeerd.

Bij deze computer kan ik wel de Nokia Phone Browser vinden, dus de computer ziet hem wel neem ik aan? Ook is m'n telefoon niet 'gelockt' en staat de usb connectivity op pc suite. Weet iemand wat ik over het hoofd zie?? thanks!!

edit: als ik m'n phone 'connect' krijg ik wel het schermpje te zien op m'n mobiel waar hij vraagt of ik pc suite of data transfer wil, maar de pc suite software ziet nogsteeds niks..
Volgens mij heeft dat ermee te maken dat hij de CDC Comms Interface niet kan installeren als je hem connect (heb ik bij 1 PC met Vista). Dat zorgt voor die verbinding. Zegt ie niets bij het aansluiten op de PC?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, andere mensen hadden hetzelfde probleem: http://discussions.europe...nectivity&thread.id=15093 nieuwe cable driver werkte niet en dus de oude eroverheen geinstalleerd.

Echter wil ik nu de nieuwe firmware erop zetten en zegt m'n software updater dat ik al de nieuwste firmware heb (100.34.20) is dus met die oude driver (wat er volgens mij helemaal niks mee te maken heeft) en gewoon de nieuwste PC suite en Software Updater.

edit: zucht, ik heb blijkbaar de verkeerde product code, al die moeite voor niks.. m'n code is 557603, iemand enig idee wanneer ik wel kan updaten?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Hej superheist, ik heb zojuist precies hetzelfde ondervonden. Hoop gedoe met die nieuwe pc suite en updater, zegt 'ie dat ik al de laatste firmware heb (ik heb de telefoon sinds maart j.l.). Kan het zijn dat dit een T-Mobile firmware is? Mijn productcode is ook 0557603.. Er moet misschien eerst een generieke firmware op - iemand met ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ook nog beetje gezocht op het internet en ze zeggen inderdaad dat 'branded' phones door hun provider soms niet kunnen updaten. Ik heb ook T-mobile (goede deal, 20 euro per maand, 1 jarig abbo, 20 euro extra met zo'n myFaves abbo :) ) Morgen even hun bellen, kijken wat zij ervan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Ik heb mijn T-mobile E51 wel kunnen updaten naar versie 2.nogwat, eerst met NSS de productcode gewijzigd in 0552191 en vervolgens ging het allemaal vanzelf met die Nokia Phone Updater (of hoe het ook heet) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah kijk heb nu ook de 200 versie, thanks :) deze guide gebruikt (maar dan zonder dat gsm magic.) Vraag me af of ik nu nog garantie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Voor garantie verwijst men je meestal naar een NSP en die doen nooit zo moeilijk, is mijn ervaring, zelfs niet over het ontbreken van een bon.

Edit: Dat geeft natuurlijk geen garantie's :P

[ Voor 14% gewijzigd door lredev op 11-06-2008 15:51 . Reden: .. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraagje, soms loopt mijn nokia e51 vast als ik naar het hoofdmenu wil. het scherm blijft dan vaststaan, half op het menu en half de achtergrond. de enige optie is dan de telefoon aan en uitzetten, daarna is er niets meer aan de hand. het gebeurt ongeveer twee keer per maand. is hier wat aan te doen of moek ik hem terugsturen voor en nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:54:
Hallo ik heb een vraagje, soms loopt mijn nokia e51 vast als ik naar het hoofdmenu wil. het scherm blijft dan vaststaan, half op het menu en half de achtergrond. de enige optie is dan de telefoon aan en uitzetten, daarna is er niets meer aan de hand. het gebeurt ongeveer twee keer per maand. is hier wat aan te doen of moek ik hem terugsturen voor en nieuwe?
Elke dag aan en uitzetten kan helpen. Als je dat niet doet blijven er een hoop programma's open staan die uiteindelijk de boel laten vastlopen (geheugen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]xs2ddup schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 01:24:
[...]

1. Naar mijn weten kan je deze functie niet uitschakelen (in ieder geval niet op mijn vorige E51 en op mijn huidige N82); als je de toets ingedrukt houdt en naar boven/beneden/links/rechts beweegt, dan dient het als selectietool, maar als je hem enkele keren indrukt, dan dient de toets ervoor om te schakelen van invoermodus.

2. Geen idee, sorry.

Ps. Als je het Nokia Firmware Upgrade-programma onder de Windows XP compatible mode installeert, schijnt het wel te werken onder Windows Vista... wordt tenminste beweerd hier op Tweakers :)

Thx alvast, updater werkt zo iederdaad, helaas van die irritante functie, wordt er soms gek van.
Nu alleen nog de bluetooth stuurprogramma's die op nokia te vinden waren geinstalleerd krijgen. Dan ben ik eindelijk van de onbekende peripheral foutmeldingen af, lang leve vista :).

Mvg D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Laatst online: 07-09-2019
sinds ik min laptop heb geformat kan ik mijn tel en laptop niet meer syncen

hele tijd iets van bluetooth peripheral device.

hij verbindt wel maar bestandsbrowsen of syncen lukt niet.

wie o wie helpt me uit de grote brand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le0032
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-02-2023

Als er gebeld wordt gaat ie samen met de vaste tel. over en bellen werkt ook prima (als tenminste het Telfort netwerk geen telefoniestoringen heeft zoals begin deze week weer |:( ).
Kan je de instellingen posten? Ik heb het hele E51 topic doorgespit maar kon niks vinden hoe je het moet instellen... Onwijs bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier

Reinier

\o/

Le0032 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Kan je de instellingen posten? Ik heb het hele E51 topic doorgespit maar kon niks vinden hoe je het moet instellen... Onwijs bedankt! :)
Bij mij werkt dit:

Profielnaam: Telfort bellen
Dienstprofiel: IETF
Toegangspunt: je WLAN accesspunt
Openb. gebr. naam: sip:telefoonnummer@tel.telefoniedienst.nl
Compressie gebruiken: nee
Registratie: Altijd aan of Alleen wanneer nodig
Beveiliging gebruiken: Nee
Proxyserver:
Proxyserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Vrije routing toestaan: ja
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060
Registrarserver:
Registrarserveradres: sip.telefoniedienst.nl
Beveiligingsdomein: tel.telefoniesienst.nl
Gebruikersnaam: je telefoonnummer
Wachtwoord: je wachtwoord
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

Met dank aan Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

justinnn schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:58:
sinds ik min laptop heb geformat kan ik mijn tel en laptop niet meer syncen

hele tijd iets van bluetooth peripheral device.

hij verbindt wel maar bestandsbrowsen of syncen lukt niet.

wie o wie helpt me uit de grote brand?
Je moet de bluetooth drivers van je laptop updaten. Hij kent waarschijnlijk het A2DP profiel niet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DaLuca schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 09:10:
[...]

Elke dag aan en uitzetten kan helpen. Als je dat niet doet blijven er een hoop programma's open staan die uiteindelijk de boel laten vastlopen (geheugen etc.)
Die programma's kan je ook gewoon uitzetten, hou de Home knop maar eens ingedrukt, dan krijg je een soort taskmanager waar je alles ziet wat openstaat.
Ik heb mijn E51 hoogstens 5x uitgezet sinds ik hem heb, sinds oktober vorig jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 18-09 11:45
Ik heb sinds gister de E51 en hij werkt perfect, echter geeft hij steeds de melding dat ik de voicemail moet configureren, maar persoonlijk heb ik een hekel aan die voicemail, zou ik die melding ook nog kunnen negeren zodat die sneltoets ervan ook niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Laatst online: 07-09-2019
Glashelder schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 16:29:
[...]

Je moet de bluetooth drivers van je laptop updaten. Hij kent waarschijnlijk het A2DP profiel niet.
die drivers heb ik al geistalleerd.
hij blijft wel telkens ergens hangen bij peripheral device en dan vraagt hij naar een cd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar dagen mijn Nokia E51, geweldig toestel.
Maar alleen 1 ding, ik wordt gek van die Nokia welkomstune bij het aanzetten.
Ik kan wel de welkomstekst wijzigen, maar die irritante Nokia welkomstune blijft.
Iemand enig idee hoe ik dit uitzet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:58:
Ik heb net een paar dagen mijn Nokia E51, geweldig toestel.
Maar alleen 1 ding, ik wordt gek van die Nokia welkomstune bij het aanzetten.
Ik kan wel de welkomstekst wijzigen, maar die irritante Nokia welkomstune blijft.
Iemand enig idee hoe ik dit uitzet ?
Nog een keer: wat heb je zelf reeds geprobeerd en onderzocht voordat je je vraag hier neer plempte? Zie ook pven in "Nokia E51 welkomstune"

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnieuwkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 13:23
Hallo,

Weet iemand waar ik een bureaulader/cradle kan vinden voor de Nokia e51? De enige die ik tot nu toe heb kunnen vinden is op smartphoneshop.nl maar die is redelijk aan de prijzige kant.

Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Reinier schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:04:
Ik heb mijn T-mobile E51 wel kunnen updaten naar versie 2.nogwat, eerst met NSS de productcode gewijzigd in 0552191 en vervolgens ging het allemaal vanzelf met die Nokia Phone Updater (of hoe het ook heet) :)
Thx, werkt inderdaad prima - ook de link van superheist - en de telefoon lijkt inderdaad wat sneller, maar nog belangrijker: die irritante T-Mobile start en close screens met muziekje zijn verdwenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:59:
[...]

Nog een keer: wat heb je zelf reeds geprobeerd en onderzocht voordat je je vraag hier neer plempte? Zie ook pven in "Nokia E51 welkomstune"
Ik heb de handleiding doorgelezen, PDF gedownload, alle schermen doorgenomen en ook dit forum (dacht ik). Kan het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:35
M@rijn schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:31:
Ik heb sinds gister de E51 en hij werkt perfect, echter geeft hij steeds de melding dat ik de voicemail moet configureren, maar persoonlijk heb ik een hekel aan die voicemail, zou ik die melding ook nog kunnen negeren zodat die sneltoets ervan ook niet werkt?
Vinkje weghalen bij Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > Plug-ins act. standby > Voicemailbericht
Pagina: 1 ... 15 ... 26 Laatste