Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:34:
[...]

De E51 heeft Flash Lite 2.0, ondersteuning voor Youtube's Flash video zit pas in Flash Lite 3.0, die oa op de N95 zit.
Het enige wat je wel kan gebruiken is http://m.youtube.com, waar een selectie aan filmpjes geconverteerd naar 3gp formaat staat, die spelen wel gewoon af. :)

Nederland.fm werkt grotendeels via Windows Media streams, die werken ook niet op de E51, enige wat het toestel wel kan zijn RealMedia streams.
Dus je moet echt handmatig een RM stream opgeven in de Galerij, anders werken dat soort dingen gewoonweg niet.

Wat betreft de toetsenblokkering, heb je voor de grap al eens in de handleiding gekeken?
Hint: Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon en SIM-kaart...
En dan met name de opties: Periode automatisch blokkeren telefoon....
Alright... dat laatste heb ik niet gedaan nee... niet ver en lang genoeg dan iig!

Jammer van de filmpjes en radiozenders. Zijn er via WLAN wel andere radiozenders te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op de Ugent. (universiteit Gent in België dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:36:
[...]
Zijn er via WLAN wel andere radiozenders te beluisteren?
Een paar pagina's terug werd over Tuninfm gesproken. Staat bij mij ook klaar om te proberen, ziet er interessant uit. (wap.tunin.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:34:
Ik zit op de Ugent. (universiteit Gent in België dus)
De Nokia mobile VPN client is overal verdwenen, waarschijnlijk omdat er een nieuwe versie aan zit te komen. De Ugent gebruikt ook Eduroam, helaas met de oude PAP implementatie, die niet werkt op de E51. :)

Either way, you're screwed. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom net terug van Hongkong en de officiele Nokia dealers in Hongkong geven aan dat de E51 nog geen toestel is dat door Nokia in Hongkong wordt verkocht.
Ik heb de E51 wel gezien in HK, echter in dubieuze winkeltjes, waar de garantie niet echt betrouwbaar is.
Dus waar de toestellen via Ebay HK vandaan komen?????
johan12 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:14:
Ik wil dus ook deze supertelefoon gaan kopen, alleen ben ik nog aan het twijfelen waar.
Ik kan hem op Ebay al voor 200 euro incl verzendkosten krijgen. Deze wordt dan verstuurd vanuit HongKong met een microsd van 1gb erbij.

Alleen is mijn vraag, zou deze ook nederlands ondersteunen...? Zo nee, zou ik dan naar een Nokia service point kunnen lopen en vragen of ze dat voor mij erop kunnen zetten? en de garantie is toch wereldwijd?

Anders wordt het voor 235 euro in nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik heb divxplayer 0.89 geinstalleerd.

Hij start op maar verdwijnt dan gelijk weer..vreemd

Meerdere keren geprobeerd. Hij doet het echt niet

Heeft iemand soms hetzelfde probleem en/of evt een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 14:06:
Hey,

Ik heb sinds gisteren een Nokia E51 en probeer deze te koppelen aan mijn peugeot 207 via bluetooth. Mijn E51 vindt de 207 bluetooth-verbinding maar als ik wil verbinden zegt de E51 dat "verbinden met 207 niet mogelijk" is ?? Deze melding komt op de gsm nog voor ik zelfs wordt gevraagd om de pincode van peugeot-207 in te geven ("1234").

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten ?? Tnx. Nic
Ik had hetzelfde probleem..
Opgelost door de stroom van mijn bleutooth carkit er even af te halen.
Daarna pakte hij hem wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 18-09 07:39
Ben druk bezig met het doorworstelen van dit topic, nou heb ik een vraag over die Voipbuster enzo:
-Het is natuurlijk veel goedkoper als je een ultra goedkoop abbo neemt + eindeloze databundel voor een tientje per maand en al je gesprekken over 3G en Voipbuster voert.
Of is dit onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-09 12:10
Bel jij uber veel, dan ja. (denk ik) voor web'n walk van 10 euro, moet je minimaal (bij t-mobile) aan aboo hebben van 20 euro p.m., samen dus minimaal 30 p.m. dan is toestel wel gratis.

Dus 30 *24 (2 jaar)=720
720 - 240(pijs toestel)=480 betaal je voor je abbo zeg maar, met onbeperk internet.

Dusja, goedkoper? goedkoper dan wat ? (in jou geval)

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nolani schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 19:22:
Bel jij uber veel, dan ja. (denk ik) voor web'n walk van 10 euro, moet je minimaal (bij t-mobile) aan aboo hebben van 20 euro p.m., samen dus minimaal 30 p.m. dan is toestel wel gratis.

Dus 30 *24 (2 jaar)=720
720 - 240(pijs toestel)=480 betaal je voor je abbo zeg maar, met onbeperk internet.

Dusja, goedkoper? goedkoper dan wat ? (in jou geval)
Mijn abbo kost 300 per jaar, 1 jarig, met gratis E51 t.w.v. 300 =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Laatst online: 18-09 07:39
Verwijderd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 20:17:
[...]

Mijn abbo kost 300 per jaar, 1 jarig, met gratis E51 t.w.v. 300 =p
Je hebt inderdaad al snel een berekening gemaakt, zover was ik nog niet eens, het gaat me meer om het feit of het kán. Maar ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nolani
  • Laatst online: 05-09 12:10
wmeester schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 21:40:
[...]

Je hebt inderdaad al snel een berekening gemaakt, zover was ik nog niet eens, het gaat me meer om het feit of het kán. Maar ja dus.
Staat volgens mij al meerdere keren in dit topic dat het kán.
Je bracht het alsof je wou weten of het echt goedkoper is.

Vraag aan de e51 bezitters
Hoe is de video-play-back ervaring? (wel/niet converted?)
Voor films is het niet prettig om langdurig naar een 2,0" scherm te kijken. (of wel :P ?)

[ Voor 19% gewijzigd door Nolani op 29-04-2008 22:41 ]

Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bunneh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 15:43
Is er eigelijk al iets bekend over een nieuwe firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Nolani schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 22:38:
[...]

Staat volgens mij al meerdere keren in dit topic dat het kán.
Je bracht het alsof je wou weten of het echt goedkoper is.

Vraag aan de e51 bezitters
Hoe is de video-play-back ervaring? (wel/niet converted?)
Voor films is het niet prettig om langdurig naar een 2,0" scherm te kijken. (of wel :P ?)
Als ik ongeconverteerde video's afspeel m.b.v. DivX Mobile, dan gaat dit totaal niet soepel :'( Ik had hiervoor een E90 en daarbij ging het een stuk soepeler... maar dat is natuurlijk een appel vergelijken met een peer, want die heeft een 3D-processor on board :P Ik gebruik mijn E51 (helaas) dus niet meer om films te bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 15:47
Rare situatie waar ik 1-2-3 geen oplossing voor kan vinden.

Ik kan bepaalde opties niet veranderen. Bijvoorbeeld de default mailbox of dat het toestel alle software moet accepteren (dus ook unsigned apps). Is dit bekend en belangrijker nog, is hier een oplossing voor?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een keus gemaakt te hebben tussen de E51 en de W890i heb ik voor de E51 gekozen. Niet omdat hij van alles kan, want dat gebruik ik toch niet. Waarom dan wel? Omdat ik tot heden altijd nokia's gehad had en deze zeer degelijk leek.

Ik heb hem heel even uit de doos gehad en geprobeerd, en hij gaat morgen weer retour. De menu's en dergelijke zijn voor de rest prima, maarrrr...... Ten eerste kraken de toetsen aan de zijkant van het toestel. voor mij een raadsel waarom anno 2008 nokia het nog niet voor elkaar heeft om een toestel kraak vrij te leveren. Ten tweede, de luidspreker functie (handsfree) geeft een resonerend en krakend geluid als de persoon aan de ander lijn iets harder praat. En dat doet hij niet alleen als het volume op maximaal staat maar dat begint al op de helft van het volume.

Concluderend ondanks de vele mogelijkheden, teleurgesteld in de kwaliteit. Veel dingen zijn in dat opzicht prima, maar dit zijn toch twee dingen die ik teleurstellend vind voor een duur product. Want de normale toestelprijs bij bijvoorbeeld de Belcompany is toch rond de 300 a 350 euro.

Maar misschien heb ik ook wel gewoon pech, maar de laatste nokia toestellen heb ik helaas altijd wel wat mee gehad. En dat terwijl ik er alleen mee bel en af en toe sms.

Meer mensen bovenstaand probleem ondervonden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:48:
Na een keus gemaakt te hebben tussen de E51 en de W890i heb ik voor de E51 gekozen. Niet omdat hij van alles kan, want dat gebruik ik toch niet. Waarom dan wel? Omdat ik tot heden altijd nokia's gehad had en deze zeer degelijk leek.

Ik heb hem heel even uit de doos gehad en geprobeerd, en hij gaat morgen weer retour. De menu's en dergelijke zijn voor de rest prima, maarrrr...... Ten eerste kraken de toetsen aan de zijkant van het toestel. voor mij een raadsel waarom anno 2008 nokia het nog niet voor elkaar heeft om een toestel kraak vrij te leveren. Ten tweede, de luidspreker functie (handsfree) geeft een resonerend en krakend geluid als de persoon aan de ander lijn iets harder praat. En dat doet hij niet alleen als het volume op maximaal staat maar dat begint al op de helft van het volume.

Concluderend ondanks de vele mogelijkheden, teleurgesteld in de kwaliteit. Veel dingen zijn in dat opzicht prima, maar dit zijn toch twee dingen die ik teleurstellend vind voor een duur product. Want de normale toestelprijs bij bijvoorbeeld de Belcompany is toch rond de 300 a 350 euro.

Maar misschien heb ik ook wel gewoon pech, maar de laatste nokia toestellen heb ik helaas altijd wel wat mee gehad. En dat terwijl ik er alleen mee bel en af en toe sms.

Meer mensen bovenstaand probleem ondervonden??
Imho is dit gewoon mierenneuken.

Als je een perfect toestel wil moet je een Vertu of Mobiado kopen, geen massaproduct uit een land waar de vakbonden iets minder streng dan bij ons zijn. Plastic kraakt nou eenmaal.

De 349 euro die je voor de E51 betaalt is echt niks voor de mogelijkheden en techniek die je ervoor terug krijgt. Als je minder wilt betalen moet je een 6300 kopen. Of een brief naar Nokia sturen dat je een E51 zonder WLAN, UMTS en 350 Mhz cpu wil. Al heb ik zon lichtelijk vermoeden dat ze die dingen er met opzet ingestopt hebben. :+

Wat betreft dat kraken, ik heb zelf een E51 die in het begin inderdaad kraakte, bij de volumetoetsen en mute knop, naar verloop van tijd is dat verdwenen. Ik denk dat het plastic vanzelf wat soepeler wordt en niet meer kraakt.

Wat betreft de speaker, die is vrij helder hier, bijvoorbeeld mp3 speelt nagenoeg perfect af, zeker in vergelijking met andere telefoons die ik heb gehad en om me heen zie/hoor.

Ik weet niet of je ook zo'n persoon bent die alleen maar lossless FLACs aan kan horen en ook B&W kwaliteit op zijn telefoonspeaker wil, of dat je echt een slechte speaker in je toestel hebt. Ik zou als ik jou was eerst eens vragen of je een andere E51 mag horen, dan kan je pas objectief vergelijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Nouja... hij heeft een punt, zou jij genoegen nemen met een auto die lekte als het regent?
(Ja sorry meneer, we kunnen u niet helpen! Had u verwacht dat hij net zo goed afgewerkt zou zijn als een Rolls-Royce?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:40:
[...]

Nouja... hij heeft een punt, zou jij genoegen nemen met een auto die lekte als het regent?
(Ja sorry meneer, we kunnen u niet helpen! Had u verwacht dat hij net zo goed afgewerkt zou zijn als een Rolls-Royce?)
Ik zou in ieder geval niet gaan klagen over het plastic dashboard in mijn Daewoo (Chevrolet) Matiz en eisen dat dit hetzelfde is als het met de hand opgepoetste notenhouten dashboard in een Bentley.

De auto (telefoon) lekt in dit geval niet, het dashboard kraakt alleen. De functies die het toestel moet vervullen, rijden (bellen), die doen het allemaal zoals ze horen. Kwalitatief zijn ze alleen schijnbaar niet op Bentley niveau.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2008 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:22:
[...]

Als je een perfect toestel wil moet je een Vertu of Mobiado kopen, geen massaproduct uit een land waar de vakbonden iets minder streng dan bij ons zijn. Plastic kraakt nou eenmaal.

De 349 euro die je voor de E51 betaalt is echt niks voor de mogelijkheden en techniek die je ervoor terug krijgt. Als je minder wilt betalen moet je een 6300 kopen. Of een brief naar Nokia sturen dat je een E51 zonder WLAN, UMTS en 350 Mhz cpu wil. Al heb ik zon lichtelijk vermoeden dat ze die dingen er met opzet ingestopt hebben. :+

Wat betreft dat kraken, ik heb zelf een E51 die in het begin inderdaad kraakte, bij de volumetoetsen en mute knop, naar verloop van tijd is dat verdwenen. Ik denk dat het plastic vanzelf wat soepeler wordt en niet meer kraakt.

Wat betreft de speaker, die is vrij helder hier, bijvoorbeeld mp3 speelt nagenoeg perfect af, zeker in vergelijking met andere telefoons die ik heb gehad en om me heen zie/hoor.

Ik weet niet of je ook zo'n persoon bent die alleen maar lossless FLACs aan kan horen en ook B&W kwaliteit op zijn telefoonspeaker wil, of dat je echt een slechte speaker in je toestel hebt. Ik zou als ik jou was eerst eens vragen of je een andere E51 mag horen, dan kan je pas objectief vergelijken.
Ten eerste je toonstelling staat me niet aan, je punt duidelijk maken kan ook op een andere manier. Daarbij is 349,- gewoon een hoop geld, punt uit. Daarvoor wil ik in ieder geval een toestel wat niet kraakt zowel het body werk als het speakertje. Alles wat ze dan er voor de rest in proppen is mooi meegenomen. Je zegt toch ook niet, er zit wel een 3.0 liter motor in de auto met 400 pk, maar de deuren sluiten niet goed en de verlichting doet het niet. Maar goed, anders had er ook geen sterke motor in gekunt. Met andere woorden zorg eerst maar eens dat de basis goed is voordat je zo'n ding vol propt met allerlei zooi.

En ik heb al heel veel telefoons versleten in mijn leven en ook veel oude modellen van nokia. En mij valt het op dat er wel steeds meer troep ingestopt word, maar dat de behuizing e.d. steeds minder word. Als het bodywerk alleen gekraakt had, had ik hem overigens gewoon gehouden denk ik. Maar het speakertje klinkt echt zwaar belabberd. En dan bedoel ik ook echt kraken en resoneren. Misschien heb ik een maandagmorgen model. Maar de laatste nokia's die ik gehad hebt was altijd wel wat mee. Is het niet software dan is het wel kraakjes, stof achter het scherm, batterijen die heel snel leeg lopen etc.

En of ik zo'n type bent dat....... Nee zo'n type ben ik niet, ik ben wel een type wat graag wil dat een telefoon in de basis goed is, dus degelijk en speakertje e.d. moeten goed zijn. Overigens ben ik wel een liefhebber van goed geluid, maar als ik goed geluid wil zet ik mijn audio installatie wel aan niet mijn telefoon. Het enige wat zo'n speakertje moet doen is spraak goed weergeven, en dat doet hij dus zwaar belabberd, punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:51:
[...]

Ik zou in ieder geval niet gaan klagen over het plastic dashboard in mijn Daewoo (Chevrolet) Matiz en eisen dat dit hetzelfde is als het met de hand opgepoetste notenhouten dashboard in een Bentley.

De auto (telefoon) lekt in dit geval niet, het dashboard kraakt alleen. De functies die het toestel moet vervullen, rijden (bellen), die doen het allemaal zoals ze horen. Kwalitatief zijn ze alleen schijnbaar niet op Bentley niveau.
Bij mij zit er een gigantische spleet in en het batterijdeksel wiebelt. Oftewel, mijn dak is lek en m'n motorkap waait open op de autobahn =p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:06:
[...]

Ten eerste je toonstelling staat me niet aan, je punt duidelijk maken kan ook op een andere manier.
Dat was niet mijn opzet, ik wilde alleen duidelijk maken dat ik het gezeur over de kwaliteit van de E51 een beetje overdreven vind, die dingen gaan echt als warme broodjes over de toonbank en van al die telefoons zijn er altijd een paar die niet perfect zijn.
Daarbij is 349,- gewoon een hoop geld, punt uit. Daarvoor wil ik in ieder geval een toestel wat niet kraakt zowel het body werk als het speakertje. Alles wat ze dan er voor de rest in proppen is mooi meegenomen. Je zegt toch ook niet, er zit wel een 3.0 liter motor in de auto met 400 pk, maar de deuren sluiten niet goed en de verlichting doet het niet. Maar goed, anders had er ook geen sterke motor in gekunt. Met andere woorden zorg eerst maar eens dat de basis goed is voordat je zo'n ding vol propt met allerlei zooi.
Ik heb ooit 400 euro betaald voor een 6610, en de kwaliteit daarvan was echt een tienvoud slechter dan mijn huidige E51. Van de high end Nokia's zit de E51 met zijn 349 (230 euro in de pricewatch) onderaan het spectrum, voor een N95 betaal je een veelvoud meer, en dat is helemaal plastic fantastic. De focus ligt tegenwoordig allang niet meer op kwaliteit, mensen doen een jaar met een telefoon en dan kopen ze een nieuwe. Daarom focussen fabrikanten op features, en niet op bodies die 10 jaar meegaan.

Overigens vind ik dat de E51 voor zijn 230 euro een superieure build quality ten opzichte van alle N72's, N95's, N83's etc etc, die allemaal minstens 200 euro duurder zijn.
En ik heb al heel veel telefoons versleten in mijn leven en ook veel oude modellen van nokia. En mij valt het op dat er wel steeds meer troep ingestopt word, maar dat de behuizing e.d. steeds minder word. Als het bodywerk alleen gekraakt had, had ik hem overigens gewoon gehouden denk ik. Maar het speakertje klinkt echt zwaar belabberd. En dan bedoel ik ook echt kraken en resoneren. Misschien heb ik een maandagmorgen model. Maar de laatste nokia's die ik gehad hebt was altijd wel wat mee. Is het niet software dan is het wel kraakjes, stof achter het scherm, batterijen die heel snel leeg lopen etc.
Ik zal het maar afkloppen, maar sinds een 8310 die tot 2x toe zijn geheugen besloot te amputeren heb ik nooit meer problemen met Nokia's gehad...en met mij velen denk ik, anders was Nokia niet nog steeds marktleider.
En of ik zo'n type bent dat....... Nee zo'n type ben ik niet, ik ben wel een type wat graag wil dat een telefoon in de basis goed is, dus degelijk en speakertje e.d. moeten goed zijn. Overigens ben ik wel een liefhebber van goed geluid, maar als ik goed geluid wil zet ik mijn audio installatie wel aan niet mijn telefoon. Het enige wat zo'n speakertje moet doen is spraak goed weergeven, en dat doet hij dus zwaar belabberd, punt.
Had ik je toch nog enigzins goed ingeschat he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien blijkt hieruit wel dat ik dan ouderwets ingesteld ben. Als ik wat nieuws koop, wil ik ook dat het gewoon goed is. En dat idee heb ik dit toestel niet. Ook ik wissel ieder jaar of om de twee jaar van mobiel. Mijn huidige (buiten de E51 om dan) is een 6233, en deze heeft ook wel wat kraakjes maar de speaker is buitengewoon goed.

Maar wat ik eerder al zei, als het enige het kraken was had ik hem gehouden. Maar ook het speakertje resoneert en kraakt erop los. Maar blijkbaar is het bij de meeste wel goed, dan heb ik een maandagmorgen model. Sowieso ga ik ermee terug, ik heb mogelijkheid tot ruilen. Dus of het weer een nieuwe E51 word of een ander model en/of merk weet ik nog niet.

Wat betreft je inschatting, ja ik ben gek van goed geluid, maar niet vanaf een telefoon. Het spraak hoeft alleen goed te zijn, voor muziek gebruik ik hem toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet ouderwets, het is gewoon je recht. Als dat ding 350 euro kost wordt er van jou ook verwacht dat je dat bedrag neerlegt, niet 340 euro of 300 euro en 100 dollar.
Dan vind ik dat je ook mag verwachten dat het produkt dat je koopt 100% in orde is, niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een week ook een E51, maar kom iets geks tegen in de opties. Als ik een nummer in toets, gevolgd door een hekje komt er een telefoonnummer in beeld te staan. Dit zijn nummers die niet in mijn telefoonboek staan (en ik ben alleen nummers van mijn contacten gebeld).
De telefoon is tweedehands, dus de nummers van mijn voorganger kan ik niet controleren.

Kent iemand dit verschijnsel? Het is dus geen snelkeuze, want die heb ik zelf ingesteld. Het gaat echt om 1+#, 2+#, ..., 9+#.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mithras schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:12:
Ik heb sinds een week ook een E51, maar kom iets geks tegen in de opties. Als ik een nummer in toets, gevolgd door een hekje komt er een telefoonnummer in beeld te staan. Dit zijn nummers die niet in mijn telefoonboek staan (en ik ben alleen nummers van mijn contacten gebeld).
De telefoon is tweedehands, dus de nummers van mijn voorganger kan ik niet controleren.

Kent iemand dit verschijnsel? Het is dus geen snelkeuze, want die heb ik zelf ingesteld. Het gaat echt om 1+#, 2+#, ..., 9+#.
Dit zijn nummers op je SIM kaart...
Ook toegankelijk via Contacten -> Opties -> SIM-contacten -> SIM-telefoonboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn E51 omgeruild voor een nieuw exemplaar. Ook deze heeft resonatie in de luidspreker (handsfree functie) dus ik denk dat het blijkbaar hoort in het toestel. Verbaasd mij overigens dat niet meer mensen dit ondervonden hebben.

Jammer, want voor mij is het een reden om het toestel te retourneren. Bellen is de hoofdzaak voor mij, en handsfree functie gebruik ik vooral veel als ik mensen bel en allerlei dingen moet opschrijven. En als ik dan continu naar een kraak en resonatie zit te luisteren word het een irritatie punt en daarvoor koop je geen nieuwe mobiel. Op dat vlak zit mijn 6233 beter in elkaar.

Dat houdt niet in dat ik het hele toestel afzeik, want verder zit hij goed in elkaar en is voorzien van voldoende functies. Alleen het deel wat ik graag goed wil hebben werkt iig bij mij niet goed genoeg.

edit, toevoeging info

Kom erachter dat de luidspreker het ook doet als je het volume zeer laag zet, dus dat zou dan weer niet duiden op resonatie. Maar eerder of dat de software het te hard uitstuurt naar het speakertje, het speakertje wat je zeg maar aan je oor houdt doet het wel zonder resoneren en kraken. Blijf het vreemd vinden, met andere nokia's nog geen problemen mee gehad.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 18:36:
Vandaag mijn E51 omgeruild voor een nieuw exemplaar. Ook deze heeft resonatie in de luidspreker (handsfree functie) dus ik denk dat het blijkbaar hoort in het toestel. Verbaasd mij overigens dat niet meer mensen dit ondervonden hebben.

Jammer, want voor mij is het een reden om het toestel te retourneren. Bellen is de hoofdzaak voor mij, en handsfree functie gebruik ik vooral veel als ik mensen bel en allerlei dingen moet opschrijven. En als ik dan continu naar een kraak en resonatie zit te luisteren word het een irritatie punt en daarvoor koop je geen nieuwe mobiel. Op dat vlak zit mijn 6233 beter in elkaar.

Dat houdt niet in dat ik het hele toestel afzeik, want verder zit hij goed in elkaar en is voorzien van voldoende functies. Alleen het deel wat ik graag goed wil hebben werkt iig bij mij niet goed genoeg.

edit, toevoeging info

Kom erachter dat de luidspreker het ook doet als je het volume zeer laag zet, dus dat zou dan weer niet duiden op resonatie. Maar eerder of dat de software het te hard uitstuurt naar het speakertje, het speakertje wat je zeg maar aan je oor houdt doet het wel zonder resoneren en kraken. Blijf het vreemd vinden, met andere nokia's nog geen problemen mee gehad.
Wellicht is het een idee om de bijgeleverde headset te gebruiken of een bluetooth headset te kopen? Dat werkt volgens mij sowieso een stuk fijner dan de handsfreefunctie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja een handsfree set heb ik op zich niet nodig, heb een bleutooth carkit in de auto zitten. Ik vond het altijd wel handig zo'n functie als iemand je belt en je moet even vlug wat opschrijven of je hangt ergens in de wacht of dergelijke. Met mijn vorige twee nokia's (6230i en 6233) werkte dit gewoon goed, en deze dus niet. En dat voor een nieuw toestel, vind ik gewoon jammer. En het moet niet nodig te zijn om er iets externs voor te kopen.

Maar zie mijn latere toevoeging op mijn bovenstaande post, het lijkt erop of het niet aan het speakertje zelf ligt maar aan de aansturing daarvan. Nogmaals vraag ik me af of ik de enige ben die het opvalt. Misschien zijn de meeste verblind door alle overige opties op het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:04
Zo, ben een tijdje wezen spelen met mijn E51.
Nu zit ik met de volgende vraag:

is het mogelijk om via WLAN een soort van push mail te verkrijgen, die zich automatisch ververst als je bereik hebt met WLAN? m.a.w. gratis een soort van push mail op je telefoon. en mocht dit niet kunnen via WLAN, dan via een umts verbinding? En kan dit dan ook met web-based emails als yahoomail en hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Nogmaals vraag ik me af of ik de enige ben die het opvalt. Misschien zijn de meeste verblind door alle overige opties op het toestel.
Hallo, dit is pagina 54 van deze thread. Misschien valt het iedereen op, maar denkt de rest; ach het is maar een telefoonspeakertje en ik versta wat de ander zegt. Ik zelf gebruik vrijwel nooit handsfree omdat de kwaliteit per definitie slecht is - zeker voor degene aan de ander kant van de lijn. Nee, ik ben dus niet verblind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:50:
Nou ja een handsfree set heb ik op zich niet nodig, heb een bleutooth carkit in de auto zitten. Ik vond het altijd wel handig zo'n functie als iemand je belt en je moet even vlug wat opschrijven of je hangt ergens in de wacht of dergelijke. Met mijn vorige twee nokia's (6230i en 6233) werkte dit gewoon goed, en deze dus niet. En dat voor een nieuw toestel, vind ik gewoon jammer. En het moet niet nodig te zijn om er iets externs voor te kopen.

Maar zie mijn latere toevoeging op mijn bovenstaande post, het lijkt erop of het niet aan het speakertje zelf ligt maar aan de aansturing daarvan. Nogmaals vraag ik me af of ik de enige ben die het opvalt. Misschien zijn de meeste verblind door alle overige opties op het toestel.
Ik heb net nog effe naar de wachtmuziek van mijn telefooncentrale zitten luisteren via de speaker, Diana Krall in dit geval, en hij is toch echt vrij helder en goed van kwaliteit...ik wil het wel voor je opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Vraagje over Voipbuster op de E51. Ik gebruikte dit thuis via de combi, UPC kabelinternet en een Linksys wireless router. Dit werkte perfect. Nu ben ik overgestapt naar Telfort. Zelfde wireless router (zelfde naam nog etc.) alleen gaat Telfort nu in de ethernet poort van m'n Linksys en niet in de internet poort. M'n laptop werkt nu perfect op het internet (wireless), ook surfen werkt perfect met m'n E51. Krijg nu alleen opeens de volgende foutmelding van voipbuster "Kan geen verbinding maken met het verbindingsnetwerk." als ik Voipbuster wil gebruiken. Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan P schreef op zondag 04 mei 2008 @ 15:02:
[...]

Hallo, dit is pagina 54 van deze thread. Misschien valt het iedereen op, maar denkt de rest; ach het is maar een telefoonspeakertje en ik versta wat de ander zegt. Ik zelf gebruik vrijwel nooit handsfree omdat de kwaliteit per definitie slecht is - zeker voor degene aan de ander kant van de lijn. Nee, ik ben dus niet verblind.
Zoals ik al eerder zei bij vorige toestellen was dit beter voor elkaar. Geen kraakjes en resonatie, maar goed. Aangezien ik blijkbaar daar te zeikerig voor ben heeft discussie voeren niet veel zin. Ook omdat de overige functies mij vrij weinig interesseren en dit juist wel valt het mij denk ik meer op als anderen. Zij zijn vermoedelijk meer geintereseerd in andere functies. Toestel is retour en probeer nou eens een jaartje een Sony Ericsson toestel. Eens kijken of dat bevalt, zo niet heb ik nog een paar oude nokia's in de kast liggen. Bellen kan ik in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Vraagje omtrent de degelijkheid van het toestel...

Mijn toestel sluit niet goed aan. Er zit een ruimte tussen de voorkant en de toetsen aan de zijkant van 1 mm. Welliswaar is dat genoeg om de "binnenkant" van de zijtoetsjes te zien.

Is dit bij meer van jullie het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:50:

...en wat houd je dan tegen om even snel de bijgeleverde bedrade headset in te pluggen? ...al neemt dit natuurlijk niet weg dat het jammer is dat de handsfreefunctie niet optimaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:18:

Mijn toestel sluit niet goed aan. Er zit een ruimte tussen de voorkant en de toetsen aan de zijkant van 1 mm. Welliswaar is dat genoeg om de "binnenkant" van de zijtoetsjes te zien.

Ja, ik heb dat probleem zowel links als rechts :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
DaLuca schreef op maandag 05 mei 2008 @ 10:18:

Had ik ook, maar heb ik kunnen oplossen door de schroefjes onder het batterijklepje aan beide kanten een kwartslag aan te draaien. Nu nog iets op mijn krakende display verzinnen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Barkrukhenkie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Had ik ook, maar heb ik kunnen oplossen door de schroefjes onder het batterijklepje aan beide kanten een kwartslag aan te draaien. Nu nog iets op mijn krakende display verzinnen :-(
Goed idee... Een nokia service point biedt btw ook geen oplossing. Zij moeten het ook opsturen naar Nokia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
DaLuca schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:30:
[...]

Goed idee... Een nokia service point biedt btw ook geen oplossing. Zij moeten het ook opsturen naar Nokia
Hoe noem je eigenlijk zo'n klein ster schroevendraaiertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
torx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tienes schreef op zondag 04 mei 2008 @ 20:57:
Vraagje over Voipbuster op de E51. Ik gebruikte dit thuis via de combi, UPC kabelinternet en een Linksys wireless router. Dit werkte perfect. Nu ben ik overgestapt naar Telfort. Zelfde wireless router (zelfde naam nog etc.) alleen gaat Telfort nu in de ethernet poort van m'n Linksys en niet in de internet poort. M'n laptop werkt nu perfect op het internet (wireless), ook surfen werkt perfect met m'n E51. Krijg nu alleen opeens de volgende foutmelding van voipbuster "Kan geen verbinding maken met het verbindingsnetwerk." als ik Voipbuster wil gebruiken. Heeft iemand een idee wat ik moet aanpassen? Thanks!
Je hebt nu een dubbele NAT setup gemaakt, niet zo raar dat de SIP verbinding naar VoipBuster daar niet doorheen komt...
Dus, of je Telfort router in bridge mode zetten, en weer in de WAN poort van je Linksys steken, of je Linksys puur als AP instellen en het routen door de Telfort router laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 12:42:
[...]

Je hebt nu een dubbele NAT setup gemaakt, niet zo raar dat de SIP verbinding naar VoipBuster daar niet doorheen komt...
Dus, of je Telfort router in bridge mode zetten, en weer in de WAN poort van je Linksys steken, of je Linksys puur als AP instellen en het routen door de Telfort router laten doen...
Ik kende hetzelfde probleem (telfort abbo + linksys) en heb het opgelost door zowel modem als linksys in router modus te zetten (wel beide in een andere ip-range). Ik wil gerust even de precieze instellingen voor je opzoeken, laat maar even horen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tienes
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 28-10-2024
Heb inmiddels m'n Linksys omgewisseld voor een Airport Extreme (Apple), helaas met zelfde probleem. Zal ff proberen of de tip van fabio-c lukt. Heb tevens vaste telefoon in telfort modem gestopt en die doet het gewoon met Voipbuster, maar wil graag ook m'n Nokia gebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb de telefoon sinds gisteren, mooi ding! Heb vandaag ook gelijk een onbeperkt internet abonnement aangevraagd. Maar heb nog 1 vraagje.. Soms staat er boven in beeld 3G, betekend dat hij dan al is verbonden met internet? Als ik een keer in het buitenland zit is dat niet zo heel handig dat hij automatisch met internet connect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennisonline schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 13:50:
Ik heb de telefoon sinds gisteren, mooi ding! Heb vandaag ook gelijk een onbeperkt internet abbo aangevraagd. Maar heb nog 1 vraagje.. Soms staat er boven in beeld 3G, betekend dat hij dan al is verbonden met internet? Als ik een keer in het buitenland zit is dat niet zo heel handig dat hij automatisch met internet connect...
Nee, dat betekent dat je verbonden bent via het nieuwe UMTS-netwerk in plaats van het oudere GSM-netwerk. UMTS wordt namelijk niet alleen gebruikt om mee te internetten, maar ook om gewoon mee te bellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisonline
  • Laatst online: 06-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:59:
[...]
Nee, dat betekent dat je verbonden bent via het nieuwe UMTS-netwerk in plaats van het oudere GSM-netwerk. UMTS wordt namelijk niet alleen gebruikt om mee te internetten, maar ook om gewoon mee te bellen.
Oke, maar dat kost mij dus geen extra geld? Want mijn internet abonnement gaat pas over een paar dagen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dennisonline schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:16:
[...]

Oke, maar dat kost mij dus geen extra geld? Want mijn internet abbo gaat pas over een paar dagen in...
Het 3G icoontje wil gewoon zeggen dat je op de 2100 Mhz frequentie zit, ipv de oude 900 en 1800 Mhz.
Pas als er streepjes onder komen, of er 3.5G komt te staan, ben je aan het internetten.

Je telefoon zal nooit uit zichzelf gaan internetten, tenzij jij iets ingesteld hebt...
Tevens kan je vrij simpel bij Connecties -> Verbindingsbeheer -> Actieve gegevensverbinding zien of er een actieve data connectie openstaat...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2008 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Barkrukhenkie schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:28:
[...]

Heb ik ook last van, als ik er een beetje op druk zie ik dat het 'glas' voor het display beweegt. Vind ik nogal slordig, na twee maanden. Batterijklep heeft ook een beetje speling. Dit soort ongein was precies de reden dat ik jarenlang geen Nokia's heb gehad, blijkbaar hebben ze weinig geleerd van het verleden. Op naar de servicepoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:02
epoman schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:47:
[...]

Heb ik ook last van, als ik er een beetje op druk zie ik dat het 'glas' voor het display beweegt. Vind ik nogal slordig, na twee maanden. Batterijklep heeft ook een beetje speling. Dit soort ongein was precies de reden dat ik jarenlang geen Nokia's heb gehad, blijkbaar hebben ze weinig geleerd van het verleden. Op naar de servicepoint.
De enige echte degelijke Nokia die ik heb is de 1100 welke ik gebruik als reservemobiel. Hé maar vraagje, repareren ze op zo'n servicepoint je krakende/bewegende scherm? Ik voel me altijd een beetje een miereneuker om voor zoiets langs te gaan, en heb daarbij het idee dat ze zoiets afwimpelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Barkrukhenkie schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 00:01:
[...]

De enige echte degelijke Nokia die ik heb is de 1100 welke ik gebruik als reservemobiel. Hé maar vraagje, repareren ze op zo'n servicepoint je krakende/bewegende scherm? Ik voel me altijd een beetje een miereneuker om voor zoiets langs te gaan, en heb daarbij het idee dat ze zoiets afwimpelen.
Ik ben er deze week geweest voor mijn "open" zijkantjes.

Ze repareren de toestellen in de garantieperiode voor niets. Ze beschikken over frontjes dus binnen een uurtje zou je er weer weg kunnen zijn met een kraakloze gsm. Als zij het zelf niet kunnen fixen wordt het opgestuurd naar Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de E51 Black Steel binnen gekregen. Ik had hiervoor de Nokia 6233 en ik had hier zeer goede ervaringen mee.

Mijn eerste indrukken.

Er zitten echt ongelooflijk veel functies op! Ik was een uur bezig met alleen al wat basisinstellingen wijzigen omdat er heel veel menu's zijn.

Scherm is zeer helder en scherp. De telefoon is razendsnel met openen van vensters, en korte laadtijden.

Bouwkwaliteit is tot nu toe gewoon goed, geen kraakjes bij het batterijklepje of bij het scherm. Door zijn geringe dikte voelt de telefoon niet zo robuust/solid aan als de 6233, dat vind ik wel jammer, maar je krijgt er wel een dunnere telefoon voor terug. Bouwkwaliteit goed dus.

Geluid wat uit de speaker komt is beter dan ik had verwacht voor zo'n dun ding. Het geluid kan behoorlijk hard. MP3 speler is qua bediening best wel handig, althans niet zo overdreven lomp als bij de 6233.

Pluspunten is ook de mini-USB; overbrengen van MP3's en filmpjes op je GSM is zo gedaan. Bij de 6233 moest ik het micro-SD kaartje er eerst uithalen en in een adapter doen en dan pas aansluiten op mijn computer. Met USB kan dit dus in één keer.

WLAN en email heb ik nog niet geprobeerd maar die opties zijn meer voor school bedoeld, en ik zit nu niet op school.

Maar er zijn ook een paar punten waar ik mij aan stoor. Ten eerste is het uiterst vlekkengevoelige backcover en zijkanten van de telefoon. Ik wist dit al van te voren maar met de Black editie lijkt dit alleen maar erger (erger dan zilver edition). Zelfs met relatief schone handen tover je dit ding zo om tot een met vlekken gecamoufleerde telefoon. Vooral bij de backcover is dit erg zichtbaar.

Ten tweede vind ik de bediening van de E51 niet handig tov de 6233 en 6230. De toetsen zijn te klein en ik moet echt moeite doen om met mijn (al heel kleine) vingertjes de juiste toetsen zien te raken. Keys unlocken doe ik met deze telefoon 2 sec over en met de 6233 binnen een halve seconde. Maar dat zal ook wel met gewenning te maken hebben. Wat mij betreft hadden ze de dedicated toetsen weg kunnen laten en er daarvoor in de plaats minder maar wel Grotere toetsen. Eigenlijk zijn er gewoon 4 toetsen overbodig en dat zijn die links en rechts van de 4-punten-druktoets. Met active-standby kun je ook die zelfde functies bereiken.

Verder is de 2MP camera er in kwaliteit op achteruit gegaan. Mijn 6233 met ook een 2 MP camera maakte veel scherpere foto's. De fotocamera op de E51 toont veel groene tinten bij minder daglicht en is meer korreliger. Wel jammer, je zou verwachten dat kwaliteit van camera's alleen beter kunnen worden, niet slechter. Volgens mij hebben ze de camera van de 6230 in gedaan maar dan de 2MP-versie.

Ik heb nog niet eens de helft van de functies uitgevonden dus ik kan nog geen compleet oordeel geven. De telefoon heeft echt heel veel functies en je vraagt je echt af hoe ze dat allemaal in zo'n dun toestel hebben gepropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

de kleine toetsen rondom de nav vind ik juist erg handig, houd ze maar langer in als 2 seconden. bij de een kom je gelijk in een nieuw smsje, bij de ander gelijk een nieuw contact en laatste wat ik vaak gebruik is gelijk een nieuw agenda item

camera zou je niks van moeten verwachten, tis een zakelijk toestel en enige reden waarom het erop zit is denk ik omdat het dan beter verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
SYQ schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 12:49:
...

camera zou je niks van moeten verwachten, tis een zakelijk toestel en enige reden waarom het erop zit is denk ik omdat het dan beter verkoopt.
Ben absoluut geen camera mens, maar zo'n soort cameraatje is altijd makkelijk bij bijvoorbeeld een botsing en/of schade aan je auto. Nee, je maakt er geen mooie panoramafoto's mee ;)

btw... Er komt ook een versie zonder camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Hier alweer een blije bezitter van een E51, maar ik zit met een wat vaag probleem. Ik zie bij de berichten ipv de naam het nummer staan, dat zou kunnen liggen aan de notatie, maar die is voor alle nummers +316xxxxxxxx. Gek genoeg staat bij het 1e smsje wat ik van mijn vriendin zojuist ontving wel haar naam, maar dus niet bij alle overgezette oudere smsjes. Ik gok op een corrupte transfer oid, maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
uncle_sjohie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 00:42:
Hier alweer een blije bezitter van een E51, maar ik zit met een wat vaag probleem. Ik zie bij de berichten ipv de naam het nummer staan, dat zou kunnen liggen aan de notatie, maar die is voor alle nummers +316xxxxxxxx.
Ja, dat krijg je als hetzelfde nummer bij meer dan eén contact hebt staan (heb ik trouwens ook uit deze thread). Waarschijnlijk dus ook als je bijvoorbeeld de contacten van SIM én telefoon beiden in de contactenlijst hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Verwijderd schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 11:45:
De toetsen zijn te klein en ik moet echt moeite doen om met mijn (al heel kleine) vingertjes de juiste toetsen zien te raken. Keys unlocken doe ik met deze telefoon 2 sec over en met de 6233 binnen een halve seconde. Maar dat zal ook wel met gewenning te maken hebben.
Even een tip voor de toetsen aan de randen (dus de twee blauwe en de groene en rode): probeer aan te wennen deze echt op de buitenrand in te drukken, werkt bij mij prima. Waar ik trouwens erg aan moest wennen (maar nu wel superhandig) is de aparte 'delete / backspace' knop - een vondst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:35

Wimo.

Shake and Bake!

Spearhead schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 10:43:
[...]

Hangt van het toestel af meen ik. Bij mij vorige Nokia kwamen de alternatieven op volgorde van laatste gebruik, bij de E51 op volgorde van het alfabet.
Heeft iemand hier toevallig een oplossing voor? Sommige veelgebruikte woorden worden nu vervangen door (nutteloze) toevoegingen ... kan je die zelf toegevoegde woorden misschien verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uncle_sjohie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-08 20:31
Arjan P schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:15:
[...]

Ja, dat krijg je als hetzelfde nummer bij meer dan eén contact hebt staan (heb ik trouwens ook uit deze thread). Waarschijnlijk dus ook als je bijvoorbeeld de contacten van SIM én telefoon beiden in de contactenlijst hebt staan.
Zoiets vermoedde ik ook al wel, maar ik kan ergens in al die menu's en opties vinden waar ik hard kan zeggen welk geheugen hij moet gebruiken, zoals bij mijn 6233 wel kon. Zelfs in de handleiding staat het niet echt. (of ik lees er kolossaal overheen, zou net wat voor me zijn..

uncle_sjohie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arjan P schreef op maandag 12 mei 2008 @ 01:15:
[...]

Wanneer je gegevens overzet van een andere telefoon naar de E51 krijg je dit altijd, ik heb het ook al een paar keer gehad.
Niks aan te doen, nieuwe smsjes krijgen wel gewoon netjes de naam erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2008 @ 13:52:
[...]

Wanneer je gegevens overzet van een andere telefoon naar de E51 krijg je dit altijd, ik heb het ook al een paar keer gehad.
Niks aan te doen, nieuwe smsjes krijgen wel gewoon netjes de naam erbij.
Vreemd, ik heb mijn smsjes van sim naar telefoon geplaatst nadat ik mijn telefoonboek van mijn sim naar mijn telefoon over heb gezet, en ze verschijnen normaal in mijn telefoon.
Misschien heeft de volgorde waarin je het doet er iets mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:03:
[...]

Vreemd, ik heb mijn smsjes van sim naar telefoon geplaatst nadat ik mijn telefoonboek van mijn sim naar mijn telefoon over heb gezet, en ze verschijnen normaal in mijn telefoon.
Misschien heeft de volgorde waarin je het doet er iets mee te maken?
Ik bedoelde niet vanaf SIM naar toestel en vice versa, maar met de "Overdracht" applicatie van Nokia...
Te vinden in Menu -> Instrumenten -> Overdracht.
Die geeft altijd dit verschijnsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht naar een tool om dat led-lampje als zaklamp te gebruiken, helaas nog niks gevonden.
Wat ik wel heb gevonden is een tool om je schermverlichting aan te houden, maar daar heb je niks aan =p
Iemand hier die iets heeft gevonden om dat led-lampje aan te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:38
Zo, kheb de telefoon nu ook een week of iets.. behoorlijk tevreden!:) op het toestel zelf weinig aan te merken, alleen de niet zo handige geplaatste wis knop.. soms vervelend met naar beneden drukken. maar komt door me lompe dikke vingers misschien. de camera is niet van beste kwaliteit maar dat wist ik al. software werkt perfect. alleen ben ik soms te snel voor het toestel of iets? want met een sms slaat die toetsen over en bij ontgrendelen en daarna iets doen moet die tog ff nadenken. maar een top toestel nog steeds niet alle functies gevonden of gebruikt.
het is een stijlvolle telefoon, en niet alleen te gebruiken voor zakelijk doeleind maar ook voor persoonlijk best te doen. een paar andere themas er nog voor zoeken denk ik dan is die naar mijn smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
Ik heb dit toetsel vandaag voor het eerst in me handen gehad en ik moet zeggen dat ik het toch wel wat vind.

Echter vind ik hem wel wat groot, hij oogt als een leuk klein toestel maar in het echt was die toch wel een stuk groter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Werkt de internetverbinding van de E51 ook met de livebox van orange???
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag ook de E51!
Ik heb alleen problemen met E-mail synchroniseren via PC Suite..

Weet iemand of dit kan en zoja hoe???

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je hem automatisch laten synchroniseren via UMTS? Ik heb een profiel ingesteld en het werkt handmatig prima. Maar ik kan nergens vinden hoe je dit automatisch kunt laten doen.

Moet kunnen toch 1 keer in de 24 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:55:
Hoe kan je hem automatisch laten synchroniseren via UMTS? Ik heb een profiel ingesteld en het werkt handmatig prima. Maar ik kan nergens vinden hoe je dit automatisch kunt laten doen.

Moet kunnen toch 1 keer in de 24 uur..
Opties -> Emailinstellingen -> Automatisch ophalen. Kan je zowel kiezen voor meldingen of helemaal ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-09 08:26
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:07:
[...]

De Nokia mobile VPN client is overal verdwenen, waarschijnlijk omdat er een nieuwe versie aan zit te komen. De Ugent gebruikt ook Eduroam, helaas met de oude PAP implementatie, die niet werkt op de E51. :)

Either way, you're screwed. :(
Iemand die de vpn al werkende gekregen heeft op het UGent netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mithras schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:59:
[...]
Opties -> Emailinstellingen -> Automatisch ophalen. Kan je zowel kiezen voor meldingen of helemaal ophalen.
Ik bedoelde met synchroniseren de agendapunten. Was niet helemaal duidelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Hoeveel pixels x pixels moet een achtergrond plaatje hebben om niet misvormt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je scherm heeft een resolutie van 320*240 dus dat is de native resolutie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:16:
Hoeveel pixels x pixels moet een achtergrond plaatje hebben om niet misvormt te zijn?
Zo werkt het helaas niet. Als je een achtergrond instelt zie je die nooit volledig. De menu balk en de informatie balk bovenin blijven zichtbaar. Wil je het echt goed doen dan moet je min of meer een eigen thema maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henry, klopt, foutje ;) Over het algemeen moet ik wel zeggen dat hoge resolutiefoto's goed (lees scherp) worden weergegeven, zelfs als achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:00
Gisteren viel mij op dat mijn E51 gescheurd is aan de zijkant, een scheur thv. het schroefje bij 'zachter-zet-knop' . De scheur loopt over de plastic zijkant van links naar rechts. Beetje jammer.

Afbeeldingslocatie: http://img382.imageshack.us/img382/7307/img1036qc3.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Smirnoff op 23-05-2008 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Laatst online: 17-09-2020
Smirnoff schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 07:50:
Gisteren viel mij op dat mijn E51 gescheurd is aan de zijkant, een scheur thv. het schroefje bij 'zachter-zet-knop' . De scheur loopt over de plastic zijkant van links naar rechts. Beetje jammer.

[afbeelding]
eest dacht ik, shit dat heb ik ok.
maar hoort dat niet zo??
volgens mij is dat de overgang van hard plastic naar zachter materiaal omdat je anders nooit de toetsen eronder in kunt drukken.
mij e51 is 2 weken oud en het was mij nog niet eerder opgevallen, en het zou toeval moeten zijn als het niet zo hoort.

groeten marc

p.s. hiervoor 4 weken een n82 gehad: waardeloos toestel.

beeldscherm ligt dicht onder oppervlak en ondanks dat ik super zuinig ben op mijn mobiele vriendje is het beeldscherm gebroken.
netjes in draagtasje gehad.
de e51 is degelijker gebouwd en netter afgewerkt.

dat wou ik ff kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door firefighter2 op 23-05-2008 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:00
firefighter2 schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:02:
[...]

eest dacht ik, shit dat heb ik ok.
maar hoort dat niet zo??
volgens mij is dat de overgang van hard plastic naar zachter materiaal omdat je anders nooit de toetsen eronder in kunt drukken.
mij e51 is 2 weken oud en het was mij nog niet eerder opgevallen, en het zou toeval moeten zijn als het niet zo hoort.
Het komt als je recht op het toestel kijkt (beeldscherm) rechts ook echt naar buiten, volgens mij hoort het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn toestel is na 2 weken ook al binnen voor herstelling. Ik had hem opgestart en onmiddellijk kwam er "Geheugen vol!" op waarna ik niets met het toestel kon aanvangen, met een beetje geluk werkte een sneltoets maar veel meer deed het ding niet. Zo'n 25 soft resets, 5tal hard resets en 1volledig nieuwe herinstallatie van de firmware later bleek het probleem niet van de baan en besloot ik het maar op te sturen. "Mijn eerste Nokia..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik deze phone aangeschaft , nu heb ik van de nokia site de nederlandse dame gedownload die de berichten voorleest van je inbox , maar als ik naar Taal veranderen ga blijkt daar nog steeds de engelse taal te staan , hoe krijg ik dat omgezet in het nederlands ?
Wie weet hier `n antwoord op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Sinds vandaag wordt ik geteisterd door de zogenaamde "Blokkeringscode" (na 5 minuten inactiviteit).

Uit mijn WM tijd meen ik me te herinneren dat dit een certificaat issue is bij het gebruik van exchangemail.

Ik kan de Blokkeringscode niet uitschakelen binnen instellingen, algemeen, beveiliging...

Heeft iemand hierop een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:30:
Sinds vandaag wordt ik geteisterd door de zogenaamde "Blokkeringscode" (na 5 minuten inactiviteit).

Uit mijn WM tijd meen ik me te herinneren dat dit een certificaat issue is bij het gebruik van exchangemail.

Ik kan de Blokkeringscode niet uitschakelen binnen instellingen, algemeen, beveiliging...

Heeft iemand hierop een oplossing??
Dat is toevallig, ik heb hetzelfde "probleem". Het wordt veroorzaakt door een wijziging in de beveiliging van de mailservice (Mail for Exchange) van het bedrijf waar je werkt (we werken namelijk volgens mij voor dezelfde firma, getuige je profielinfo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:45:
[...]

Dat is toevallig, ik heb hetzelfde "probleem". Het wordt veroorzaakt door een wijziging in de beveiliging van de mailservice (Mail for Exchange) van het bedrijf waar je werkt (we werken namelijk volgens mij voor dezelfde firma, getuige je profielinfo) :)
Hey das toevallig!

Maar we kunnen moeilijk de hele security policy om gaan gooien, omdat wij zonodig van de blokkeringscode af willen... ;)

Ik zal mijn instellingen e.d. verwijderen en vervolgens alles opnieuw opvoeren. Volgens mij was dat ook de oplossing onder WM.

Andere oplossingen blijven gewenst!

EDIT:
Na het verwijderen van exchangeprofiel kan ik de Blokkeringscode nog steeds niet opheffen... |:(

[ Voor 7% gewijzigd door DaLuca op 26-05-2008 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:55:
[...]

Hey das toevallig!

Maar we kunnen moeilijk de hele security policy om gaan gooien, omdat wij zonodig van de blokkeringscode af willen... ;)

Ik zal mijn instellingen e.d. verwijderen en vervolgens alles opnieuw opvoeren. Volgens mij was dat ook de oplossing onder WM.

Andere oplossingen blijven gewenst!

EDIT:
Na het verwijderen van exchangeprofiel kan ik de Blokkeringscode nog steeds niet opheffen... |:(
Zojuist veneem ik van een collega dat hij hetzelfde probleem heeft met zijn PDA. Toch vreemd dat men dit van afstand kan "afroepen" op een mobiel apparaat.

Misschien helpt een harde reset......Maar ik ben er bang voor dat je je blokkeringscode weer terug hebt als je Mail for Exchange activeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
Verwijderd schreef op maandag 26 mei 2008 @ 13:07:
[...]

Zojuist veneem ik van een collega dat hij hetzelfde probleem heeft met zijn PDA. Toch vreemd dat men dit van afstand kan "afroepen" op een mobiel apparaat.

Misschien helpt een harde reset......Maar ik ben er bang voor dat je je blokkeringscode weer terug hebt als je Mail for Exchange activeert.
Quote vanuit India...

Hi Teun,

This lockdown of the device is a part of the Global Policy what was effected today. A Similar policy will be enforced for Blackberries as well.

Mooi ^%$!@#(!@ dus!

Ik ga hier stappen op ondernemen. Indien niet mogelijk, verwijder ik de hele bende (dan maar niet a la minuut bereikbaar). Ik vind die lock echt irritant!

Eens kijken waar ik mijn klacht kan neerleggen... maar goed... dat is offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 09-09 00:25
Waar vind ik nu de goedkoopste Nokia E51 met Vodafone 22,50 1 jaar abonnement? En misschien ook een internet abonnement erbij, maar dat is niet perse nodig.

Dit soort vragen willen we hier niet zien. Met wat eigen initiatief kan je die vraag makkelijk zelf beantwoorden.

[ Voor 29% gewijzigd door pven op 26-05-2008 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentwaves_
  • Laatst online: 13-09 22:49
Ik ben sinds vandaag in het bezit van de Nokia E 51, waar ik heel blij mee ben en nu maar alles door gaan lezen hoe alles werkt!

vooral de agenda functie vind ik heel handig.

(overstap van 6233 naar E 51)

[ Voor 13% gewijzigd door silentwaves_ op 27-05-2008 15:48 ]

_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdmeer schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 20:52:
- Als ik bel hoor ik een hoge pieptoon. Deze stopt als de backlight na een tijdje uitgaat. Het heeft dus met de backlight te maken. Is dit normaal? In dit topic is er al wat over gezegd. Er is zelfs eentje teruggestuurd ter reparatie. Heeft dat wat opgeleverd? Is bij iedereen die pieptoon echt hoorbaar?
Iemand al zijn telefoon laten repareren na het irritante piepen?

Mijn eerste E51 had hier totaal geen last van. Bij mijn 2e is het piepen bijna oorverdovend. Dit vind ik toch wel jammer. Had ik die eerste misschien toch niet moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 16:01
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2008 @ 22:38:
Onlangs heb ik deze phone aangeschaft , nu heb ik van de nokia site de nederlandse dame gedownload die de berichten voorleest van je inbox , maar als ik naar Taal veranderen ga blijkt daar nog steeds de engelse taal te staan , hoe krijg ik dat omgezet in het nederlands ?
Wie weet hier `n antwoord op ?
Je moet zowel de languagepack TTS_Dutch.SIS alsmede de stem TTS_Ingrid-Dutch.SIS downloaden. Installeer eerst het languagepack en daarna de stem. Ga in de telefoon naar Menu > Instrumenten > Spraak en stel de taal in op Nederlands, stem op Ingrid en taalherkenning op aan. Werkt bij mij perfect in Nederlands en redelijk verstaanbaar, even een beetje spelen met de snelheid. Die vindt je in Menu > Instrumenten > Spraak > Spraakinstellingen > Snelheid. Standje 4 doet het bij mij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier64 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:05:
[...]

Je moet zowel de languagepack TTS_Dutch.SIS alsmede de stem TTS_Ingrid-Dutch.SIS downloaden. Installeer eerst het languagepack en daarna de stem. Ga in de telefoon naar Menu > Instrumenten > Spraak en stel de taal in op Nederlands, stem op Ingrid en taalherkenning op aan. Werkt bij mij perfect in Nederlands en redelijk verstaanbaar, even een beetje spelen met de snelheid. Die vindt je in Menu > Instrumenten > Spraak > Spraakinstellingen > Snelheid. Standje 4 doet het bij mij goed.
Ja het is gelukt , dank je .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe firmware:

200.34.36

Nog geen idee wat de wijzigingen zijn trouwens. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:42
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:27:
Nieuwe firmware:

200.34.36

Misschien ook handig om de bron te vermelden: http://discussions.europe...=swupdate&thread.id=33654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Laatst online: 18-09 20:47
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:27:
Nieuwe firmware:

200.34.36

Weet alleen dat Rompatcher niet meer werkt. Dus geen applicaties meer signen op je foon met
Mobile Signer. Denk dat dat de belangerijkste verandering is, want er zijn wel erg veel nieuwe
firmwareversies voor verschillende modellen uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installatie van de nieuwe firmware blijft mijn E51 vragen om een wachtwoord voor de geheugenkaart? Nog nooit ingesteld. Beetje raar.

Update:
Back in December, I posted a blog about how to unlock protected memory card in case you forget the password. My suggestion was to reformat the memory card. The posting tends to be very popular one. Many people solved their problem by reformatting their memory cards.

However, some other people still have password on their memory card even though they never set it. Apparently this problem occurs on some phones, mostly happens on Nokia Eseries phones. Thanks to Zahorijs who pointed this out.

How to solve the problem? If, for some reasons, you activate remote lock option on your phone, it will change your memory card’s password too. Just for your information, remote lock option allows you to lock your phone by sending SMS to it. It is a nice feature if you accidentally left your phone somewhere and you don’t want other people using it. You can activate this feature from Tools | Settings | Security | Phone and SIM | Allow remote lock menu. The password of your memory card will be your remote lock message.
Verder handig om te weten dat je interne geheugen compleet gewist wordt. Dat had ik met mijn 6300 nooit. Je raakt dus alles kwijt (behalve je geheugenkaart) en hij gaat terug naar fabrieksinstelling zeg maar.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Laatst online: 18-09 20:47
Raar. Geen last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Verwijderd schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:45:
Na installatie van de nieuwe firmware blijft mijn E51 vragen om een wachtwoord voor de geheugenkaart? Nog nooit ingesteld. Beetje raar.
Even kijken of dat daadwerkelijk werkt!

Edit: Dat met een smsje sturen naar het toestel werkt niet om het wachtwoord eraf te krijgen. Of ik moet iets verkeerd gedaan hebben. Hij blokkeerd hem namelijk wel, maar vraagt daarna doodleuk weer om het wachtwoord. Wachtwoord die ik ingesteld heb, pikt ie niet. Dus waarschijnlijk moet ik mijn kaartje kopieren naar de computer (als dat nog kan) en het kaartje formatteren.

Edit 2: Ik kan het geheugenkaartje zelfs niet meer in een geheugenkaartlezer openen. Geeft aan dat hij geformatteerd moet worden. Helaas pindakaas dus! Gelukkig heb ik nog een backupje van een paar weken geleden erin zitten, maar goed.

Ik merk nu al een paar "wijzigingen" op mijn e51.
Bij het aanzetten trilt het toestel langer door als normaal. Ook het menu's openen doet hij sneller. Het bellen merk ik "kleine veranderingen". Voorheen leek het piepen tijden eens gesprek erger te zijn als nou. Tot nu een volwaardige update (naast het geheugnkaart probleem dan...)

[ Voor 166% gewijzigd door DaJohn op 30-05-2008 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-01-2023

JEV

Heb sinds een paar dagen dit toestel (Noka E51). Perfect toestel. _/-\o_
Het enige probleem dat ik ermee heb is dat hij de contacten die op de SIM staan niet meteen laat zien onder contacten. Dus tegelijk met de contacten op je telefoon. |:(
Is er een instelling of zo die ik nog niet gevonden heb of zo. 8)7
Ja ik weet je kunt er wel komen via opties en dan sim contacten maar dan weer niet gelijk met je telefoon contacten. ;)
Dit omdat ik meerdere SIM'men gebruik van veschillende operators met verschillende nummer erop. Een prive sim en een werk sim.

Of heeft iemand een progje gevonden die ik kan instaleren en die dit wel doet. Dus je contacten uitlezen van je telefon en je SIM en ze dan laat zien in een lijst. _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik heb me sinds kort ook een nokia e51 aangeschaft met een sandisk 4gb en een adapt ad-350 skytrack reciever. Ik moet zeggen een zeer leuk toestel, handig toetsenbord en garmin XT draait hier vlot op, echt is het scherm wel wat aan de kleine kant.

Ik heb hiervoor ook al enkele toestellen van nokia gehad en wat me opviel is dat dit toestel de "potlood"-knop mist. Tijdens het typen heb ik echter de functie van deze knop al terug gevonden, echter per ongeluk en het begint me zeer te irriteren omdat ik hem niet echt af krijg.
Als je een paar keer, langzaam (denk ik) op # drukt kun je met je navigatieknop tekst selecter en plakken. Wat op zich wel leuk leek blijkt echter nu irritant want ik weet niet hoe ik deze functie juist op en aan krijg.

Kan iemand me hierbij helpen???

Alvast bedankt D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaJohn schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:39:
[...]

Even kijken of dat daadwerkelijk werkt!

Edit: Dat met een smsje sturen naar het toestel werkt niet om het wachtwoord eraf te krijgen. Of ik moet iets verkeerd gedaan hebben. Hij blokkeerd hem namelijk wel, maar vraagt daarna doodleuk weer om het wachtwoord. Wachtwoord die ik ingesteld heb, pikt ie niet. Dus waarschijnlijk moet ik mijn kaartje kopieren naar de computer (als dat nog kan) en het kaartje formatteren.

Edit 2: Ik kan het geheugenkaartje zelfs niet meer in een geheugenkaartlezer openen. Geeft aan dat hij geformatteerd moet worden. Helaas pindakaas dus! Gelukkig heb ik nog een backupje van een paar weken geleden erin zitten, maar goed.

Ik merk nu al een paar "wijzigingen" op mijn e51.
Bij het aanzetten trilt het toestel langer door als normaal. Ook het menu's openen doet hij sneller. Het bellen merk ik "kleine veranderingen". Voorheen leek het piepen tijden eens gesprek erger te zijn als nou. Tot nu een volwaardige update (naast het geheugnkaart probleem dan...)
Dan heb je het verhaal niet goed gelezen. Het wachtwoord dat je ooit ingesteld hebt om je telefoon extern mee te blokkeren (via sms) is tevens het wachtwoord om je geheugenkaart te deblokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Verwijderd schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Dan heb je het verhaal niet goed gelezen. Het wachtwoord dat je ooit ingesteld hebt om je telefoon extern mee te blokkeren (via sms) is tevens het wachtwoord om je geheugenkaart te deblokkeren.
Ik heb ook dat wachtwoord geprobeerd, maar de e51 gaf aan dat het wachtwoord onbekend is. Ook het kaartje in de geheugenkaartlezer gaf problemen. Hij wilde het kaartje formatteren.

Dat heb ik dan maar gedaan middels de Nokia e51. Nu staan er al allerlei bestanden op die ik via Nokia PC suite erop gezet heb. Het rare komt nu: als ik de geheugenkaartlezer gebruik om mijn kaartje te lezen vraagt hij weer om te formatteren. Als ik hem weer terug in de e51 zet kan ik wel alles lezen wat er op het kaartje staat.

Het enige wat ik kan doen is het kaartje middels de e51 en een usb-kabel alles terug op de pc zetten voor backup en daarna het kaartje formatteren op de pc zodat de pc hem ook mag "lezen".
Of is er een andere manier? Hebben hier meer mensen problemen mee?
Pagina: 1 ... 14 ... 26 Laatste