Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:58:
[...]

caller id aanzetten en als actief geheuegen je gsm-gehigen keizedn (dus niet je sim)
Waar kan ik dit vinden op mijn E51? (Ja sorry, maar het is nogal een verandering ten opzichte van mij vertrouwde 6230! ;) Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog iets, als ik iets wil installeren via de Nokia PC Suite, krijg ik de volgende melding op mijn telefoon te zien : Certificaat fout! Neemt contact op met de leverancier van de toepassing!

Ik heb dit topic al eens doorgelezen, en ik weet dat je je certificaat controle uit moet zetten, en de datum een jaar terug moet zetten. Alleen krijg ik nog steeds die melding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 17:36:
Ook nog iets, als ik iets wil installeren via de Nokia PC Suite, krijg ik de volgende melding op mijn telefoon te zien : Certificaat fout! Neemt contact op met de leverancier van de toepassing!

Ik heb dit topic al eens doorgelezen, en ik weet dat je je certificaat controle uit moet zetten, en de datum een jaar terug moet zetten. Alleen krijg ik nog steeds die melding!
dan installeer je iets wat niet kan draaien op je e51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-11-2024
Batsu schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:58:
1. aparte gps muis kopen. de navigatie software zelf draait ope telefoon en maakt verbinding met je losse gps muis
2. ja dat kan, moet je wel beschikking hebben over een wlan netwerk natuurlijk
@Batsu, dank je voor je reactie.. _/-\o_
Ik moet wel ff zoeken waar ik die evt kan kopen en wat hij kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
renelma schreef op donderdag 03 april 2008 @ 18:20:
[...]

@Batsu, dank je voor je reactie.. _/-\o_
Ik moet wel ff zoeken waar ik die evt kan kopen en wat hij kost....
telecom zaken en smartphone zaken. zoeken op GPS muis
tussen 50 en 80 heb je een goede. let op de chipset die erin zit (bepaalt bijvoorbeeld hoe snel je een fix op je locatie hebt) Sirfstar III is goede kwalitiet. Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:48:
Beste ColdStone, dank je wel voor de snelle reactie. Nu heb ik even mijn simkaart in m'n ouwe toestel gedaan. Alleen is er geen optie om dit over te seinen naar de E51 via bluetooth. Wat nu?
Probleem is inmiddels opgelost! Danku.

Nu nog iets, als ik naar het mapje Download! ga, om daar Windows Live Messenger te downloaden, krijg ik een foutmelding? Enig idee hoe ik dit kan oplossen? Is het misschien ook nog ergens anders te downloaden?

Dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 20:49:
[...]

Probleem is inmiddels opgelost! Danku.
Kun je ook vertellen hoe je het precies gedaan hebt? Ik krijg de mijne deze week binnen en wil ook graag mijn contacts overzetten :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens een Full Factory Reset: *#7370# gedaan? Ik heb de E51 via T-mobile (branded) en zou willen weten of je dan terug gaat naar de orginele nokia baseline of de T-mobile?

Thanx, Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wanneer de E51 zonder camera leverbaar is in NL? In Duitsland en UK is het al zover. Ook op gsmstunter kun je (voor veel te veel) aan een, waarschijnlijk Duits, exemplaar komen.

En de verbeteringen ten opzichte van de versie met camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 10:33:
Heeft iemand al eens een Full Factory Reset: *#7370# gedaan? Ik heb de E51 via T-mobile (branded) en zou willen weten of je dan terug gaat naar de orginele nokia baseline of de T-mobile?

Thanx, Erik
T-mobile, hij restored zijn originele ingeladen firmware van het ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel mag ik mijn abbonement weer verlengen, en dat is maar goed ook want mijn 6233 vind het allemaal niet heel leuk meer. Nou ben ik gecharmeerd van de E51, maar zoals met vele telefoons ga ik meer dan de helft van de toepassingen niet gebruiken. Een andere optie is de Sony Ericsson W890i ik twijfel dus tussen deze twee. Zij er hier mensen die dezelfde twijfel gehad hebben?

Hetgeen ik ermee doe is echt hoofdzakelijk bellen (ook via Bleutooth carkit), de rest erop is leuk maar niet noodzakelijk. Een foto'tje maak ik sporadisch net zoals muziek luisteren. En ik weet dat ik dan ook af kan met de meest simpele. Maar goed, als ik verleng heb ik nou eenmaal de optie om een mooi toestel uit te kiezen, en vind het dan zonde om daar dan geen gebruik van te maken.

Ook heb ik nog een zakelijk toestel de Samsung i600 waar ik ook mee mobiel kan internetten. Dus ook dat is geen grote noodzaak.

Maar hoe zijn verder de ervaringen met de E51 qua robuustheid en kwaliteit van bellen? En zou het veel uitmaken in verhouding met bijv. een W890i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:35:
[...]

Werkt bij mij gewoon foutloos

Zoeken naar appaten, CK-7W selecteren, pincode 0000, toestel vraagt om automatische autorisatie en dan JA kiezen.
Na het selecteren gaf hij aan "Kan niet connecten met CK-7W..
Is inmiddels opgelost door even de stroom van de carkit af te halen dus hij doet het nu... :)
Bedankt voor het antwoord nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:33

Ad Hox

N/A

Vrij irritant: bij een bepaald conctactpersoon die ingevoerd staat met mobiele nummer geeft hij in de SMS inbox alleen het nummer weer en niet de naam van de persoon. Heb al meerdere malen de persoon gewist en opnieuw ingevoerd.

Heb ook gekeken naar +31 maar diegene staat er echt goed in! Bug denk ik of iets, want bij verzonden items showt hij wel gewoon de naam.

EDIT: Ook vervelend als je eerst een SMS krijgt van een onbekend nummer en daarna pas het telefoonnummer als contactpersoon invoert dat hij bij die oude sms dan toch de naam laat zien.

[ Voor 21% gewijzigd door Ad Hox op 06-04-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Ad Hox schreef op zondag 06 april 2008 @ 12:25:
Vrij irritant: bij een bepaald conctactpersoon die ingevoerd staat met mobiele nummer geeft hij in de SMS inbox alleen het nummer weer en niet de naam van de persoon. Heb al meerdere malen de persoon gewist en opnieuw ingevoerd.

Heb ook gekeken naar +31 maar diegene staat er echt goed in! Bug denk ik of iets, want bij verzonden items showt hij wel gewoon de naam.

...
Heb ik ook een keer gehad. Bleek te komen doordat het nummer van de afzender onder 2 verschillende contacten in mijn telefoonboek stond. Na het ontdubbelen ging het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joslaa
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2013
Lezers, als ik mijn E51 via instellingen op "Tijd via netw.operator" *aan* zet gaat de telefoon spontaan een dag achterlopen qua datum. Ik bel via Vodafone. Wie herkent dit en wat is eventueel de oplossing? Het lijkt mij handig van deze dienst gebruik te maken: hoef je de tijd nooit meer in stellen..:-)) Bye, Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om mijn N95 te verkopen en een E51 te kopen. Vooral vanwege batterijduur en formaat. Al mijn school mail, contacts en calendar sync ik nu OTA via mail for exchange, dit is ook gewoon mogelijk op de E51. Maar nu zoek ik nog een optie op mijn prive mail, contacts en calander te syncen OTA. Heeft iemand hier ervaring mee ism de E51.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoelat
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-10-2022
Enige weken geleden schreef ik dat in mijn E51 voor reparatie had aangeboden omdat de chromen lijst los zat, kraken en stof achter het scherm.

Ik heb mijn toestel inmiddels terug! De hele voorkant is vervangen en geen gekraak meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik heb sinds een paar dagen de E51
Ben er zeer tevreden over
Ik ben alleen op zoek naar een progje om al mijn telefoonnummers gemakkelijk te beheren.
Via nokia suite is het nogal lastig..
Heeft iemand ervaringen met een makkelijk progje ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:32
renelma schreef op maandag 07 april 2008 @ 10:56:
Ik heb sinds een paar dagen de E51
Ben er zeer tevreden over
Ik ben alleen op zoek naar een progje om al mijn telefoonnummers gemakkelijk te beheren.
Via nokia suite is het nogal lastig..
Heeft iemand ervaringen met een makkelijk progje ??
Outlook?
Of je zoo een phone manager programma een keertje moeten kopen. Ik heb het ooit in combinatie met een data kabel voor een 3310 gekocht meen ik. De datakabel funcioneert niet meer voor huidige toetsel, maar de software was best netjes gemaakt.

Enige wat niet lekker loopt met outlook is het overnemen van de catorgorien, daar schijnt wel een programmatje voor op de telefoon voor te zijn, maar die heb ik niet meer gevonden.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
En Oxygen Phone Manager II ??
Of andere Symbian progjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:47:
Heej,

Momenteel staat mijn smsbox gesorteerd op datum. Maar de namen worden raar weergegeven. Eerst de achternaam, daarna de voornaam. Is dit te veranderen? In mijn adresboek staat het wel goed. Hoe verander ik dit?

Alvast bedankt. :)
Ik las hier 1 reaktie op, het antwoord luidde: nee.

Klopt dit, is namelijk erg onhandig bij meerder vermeldingen met dezelfde achternaam in adresboek is niet direct te zien van wie het bericht afkomstig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik de irritante opstarttoon kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-09 09:32
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:15:
[...]

Ik las hier 1 reaktie op, het antwoord luidde: nee.

Klopt dit, is namelijk erg onhandig bij meerder vermeldingen met dezelfde achternaam in adresboek is niet direct te zien van wie het bericht afkomstig is.
Dit klopt. Helaas, zie voor meer informatie ook symbian S60 3rd topic.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik heb sinds dit weekend ook de e51, vind het echt een super toestel, veel fucntie's echt geweldig, maar ik heb wel 1 puntje waar ik me afvraag of t een defect is of niet.
als ik op de linker bovenste toets druk (blauwe streep, weet de naam niet :P ) dan "kraakt" het soms, lijkt wel of het knopje dan ergens tegen aan komt, hebben meer mensen dat?
zal ik teruggaan?

ik haal me mail op via pop3, maar ze blijven op me telefoon staan ook als ik ze verwijder in me mailbox en op de telefoon, hoe krijg ik deze leeg?

[ Voor 16% gewijzigd door MarcoKL op 08-04-2008 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobberjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55
Weet iemand hier misschien of er verschillende versies in omloop zijn (afgezien van wel of geen camera)? Ik overweeg dit toestel te kopen in Amerika of een ander ver gelegen land. Ik weet dat het om een quad band gaat dus dat mag geen probleem zijn. En als de taal Engels is ipv Nederlands is dat ook geen ramp. Maar ik wil graag weten of er nog meer dingen zijn waar ik op moet letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bobberjan schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:01:
Weet iemand hier misschien of er verschillende versies in omloop zijn (afgezien van wel of geen camera)? Ik overweeg dit toestel te kopen in Amerika of een ander ver gelegen land. Ik weet dat het om een quad band gaat dus dat mag geen probleem zijn. En als de taal Engels is ipv Nederlands is dat ook geen ramp. Maar ik wil graag weten of er nog meer dingen zijn waar ik op moet letten.
Dat het een quadband is maakt niks uit, qua UMTS ondersteunt het Europese model 850 en 2100 Mhz, dus als er een Amerikaans model is doet dat vrolijk 850 en 1900 Mhz.
Ze hebben daar net zo'n operator terreur als wij hier, als de operators niet willen dat Nokia een toestel uitbrengt doet Nokia dat niet. :|

Ergo, je hebt geen kont aan zo'n apparaat in Europa, aangezien 850 Mhz alleen in sommige Oosterse landen en in Zuid-Amerika gebruikt wordt.

Bovendien gaat het toestel niet bijster goedkoper zijn in Amerika, ondanks de lage dollarkoers, tenzij je hem bij een online shop bestellen kunt, of de rebates kunt gebruiken. Voor beide heb je dus een Amerikaans postadres nodig.

Maar volgens mij is het ding sowieso nog niet eens te koop in Amerika, ik heb hem iig nog niet gezien, in sommige winkels ligt de E50 zelfs nog als *new!* aangeprezen.

Kleine aanpassing: Hij staat wel op de Nokia USA site en op de CTIA 2007 is ie aangekondigd voor de Amerikaanse markt, dus in theorie zou je hem wel ergens moeten kunnen vinden.

Amazon verkoopt bijvoorbeeld het Europese model:
http://www.amazon.com/Nok...on-Warranty/dp/B000W3QHDE
En die zetten er ook netjes: "Asia/Europe/Australia 3G compatibility (850/2100 MHz UMTS)" bij.

Ik zou hem in Singapore of Maleisie kopen...dan weet je zeker dat je UMTS compatibiliteit hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2008 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobberjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 13:19:
[...]

Dat het een quadband is maakt niks uit, qua UMTS ondersteunt het Europese model 850 en 2100 Mhz, dus als er een Amerikaans model is doet dat vrolijk 850 en 1900 Mhz.
Ze hebben daar net zo'n operator terreur als wij hier, als de operators niet willen dat Nokia een toestel uitbrengt doet Nokia dat niet. :|

Ergo, je hebt geen kont aan zo'n apparaat in Europa, aangezien 850 Mhz alleen in sommige Oosterse landen en in Zuid-Amerika gebruikt wordt.

Bovendien gaat het toestel niet bijster goedkoper zijn in Amerika, ondanks de lage dollarkoers, tenzij je hem bij een online shop bestellen kunt, of de rebates kunt gebruiken. Voor beide heb je dus een Amerikaans postadres nodig.

Maar volgens mij is het ding sowieso nog niet eens te koop in Amerika, ik heb hem iig nog niet gezien, in sommige winkels ligt de E50 zelfs nog als *new!* aangeprezen.

Kleine aanpassing: Hij staat wel op de Nokia USA site en op de CITA 2007 is ie aangekondigd voor de Amerikaanse markt, dus in theorie zou je hem wel ergens moeten kunnen vinden.

Amazon verkoopt bijvoorbeeld het Europese model:
http://www.amazon.com/Nok...on-Warranty/dp/B000W3QHDE
En die zetten er ook netjes: "Asia/Europe/Australia 3G compatibility (850/2100 MHz UMTS)" bij.

Ik zou hem in Singapore of Maleisie kopen...dan weet je zeker dat je UMTS compatibiliteit hebt.
Dank voor je reactie! Op Ebay zijn verschillende advertenties te vinden van dit toestel. Bijna allemaal onder de $300 en met redelijke verzendkosten. Het verschil in de frequentie voor UMTS was mij niet bekend, hier zal ik eens op letten.

Ben bij modellen uit de Aziatische landen bang voor niet te lezen tekens, in zowel het menu als op de toetsen. Misschien maar even beter onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik heb een 2 Gb geheugenkaartje bij mijn E51 gekocht.
En een hoop mp3'tjes naar mijn telefoon gestuurd.
Allemaal per map tegelijk..
Als ik via bestandsbeheer via de pc in mijn telefoon kijk staan ze nog steeds allemaal in mappen.
Kijk ik via 'Galerij' op mijn telefoon dan staat alles bij elkaar op een grote hoop..

Je kan afspeellijsten maken maar dat wil ik niet, dat is een beetje omslachtig.
Ik zie geen optie om mappen aan te maken..
Wie heeft er een oplossing ??
Ik wil in de map 'tracks' aparte mappen maken voor mijn mp3's ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Laatst online: 17-09 22:33
Ja, da's inderdaad een ramp op dit toestel - ook wordt de info niet ververst als er mp3'tjes bij komen op de card. [edit: op te lossen door de map 'Private' leeg te maken als 'ie aan de PC hangt] Om nog maar te zwijgen van alle rintones die er gewoon tussen staan. Ik maak nu per map even een afspeellijst in WinAmp, dan kan ik er tenminste nog een beetje wijs uit worden. Verder kun je ook via bestandsbeheer een bepaald nummer vinden, maar dan moet je ook per nummer gaan afspelen, omdat 'ie dan niet echt de 'Muziekspeler' opstart...

[ Voor 8% gewijzigd door Arjan P op 08-04-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
@Arjan P: Shit, heb de map private leeggemaakt, en nu zijn bijna alle apps verdwenen
Kan ze niet meer installeren, krijg dan installatie fout..en backup herstellen werkt ook niet.

Nog een vraag,
Ik heb een tomtom one, ik weet dat het omslachtig is maar kan je die via bluetooth schakelen aan je E51 ?? En zo je navigatie software op je telefoon draaien en daarvoor via bluetooth je tomtom gps ontvanger gebruiken..Dat zou wel lachen zijn, haha
Gewoon om te proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door ReneMin op 09-04-2008 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Oops.. Ik heb geen apps op de geheurgenkaart staan, wellicht dat ik daarmee mooi weg kwam? Of heb je de map private van het telefoongeheugen gewist misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Arjan P schreef op woensdag 09 april 2008 @ 12:55:
Oops.. Ik heb geen apps op de geheurgenkaart staan, wellicht dat ik daarmee mooi weg kwam? Of heb je de map private van het telefoongeheugen gewist misschien?
Elke keer als ik een progje opnieuw wilde installeren kreeg ik de melding dat hij al was geinstalleerd.
Ondanks dat ik het progje met de hand nog had verwijderd
Ik had al een hoop apps op mijn kaart staan..
Alleen een fabrieksherstel was de enige optie en daarna een backup van gisteren draaien..

Oh ja, en bij een fabrieksherstel vraagt hij om een code..Die is standaard: 12345
Dat je het maar weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem met het openen van attachements via mail for Exchange.
Als ik verbinding maak WIFI kan ik alle attachements openen, als ik het via Vodafone Live probeer
krijg ik de volgende fout melding: ' kan geen verbinding maken met Server, controleer instellingen op probeer het later opnieuw”
Ik kan wel synchroniseren via Vodafone live, maar bij attachements open stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

rsvmark schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:26:
Weet iemand een mooi hoesje voor de E51, liefst een simpel stoffen hoesje puur tegen krassen?
Ik heb ook twee screen protectors besteld (die van martin fields), als de eerste gelijk lukt heb ik de tweede te koop :)
Okee, het is een wat late reactie (maar wellicht ook handig voor anderen); ik had het hoesje CP-265 besteld en binnen. Aangezien het hoesje geschikt is voor de E51 past hij wel, maar het is wel "op de groei" (lees: erg ruim). Houd je het hoesje ondersteboven, dan glijdt de telefoon er uit (niet vallen, maar de zwaartekracht is duidelijk aanwezig).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ;)

Zeg ik heb ook zo een geweldige E51 aangekocht, maar ik probeer hem aan mijn"Liveboxe"van Orange te koppelen. Ik heb het WEP nummer ingevoerd en dan ga ik verder om online te gaan en dan zegt hij ik kan geen verbinding krijgen via het WLan :( netwerk. Is er iemand die ook een Liveboxe heeft of een suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik werk vaak met de agenda functie..
Dit is een handige link, Hier kan je allerlei gebeurtenissen in allerlei agenda formaten downloaden en synchroniseren: F1, feestdagen, WK voetbal en nog veel meer..

MarkThisDate.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mars-L
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 16:48:
Beste ColdStone, dank je wel voor de snelle reactie. Nu heb ik even mijn simkaart in m'n ouwe toestel gedaan. Alleen is er geen optie om dit over te seinen naar de E51 via bluetooth. Wat nu?
Beetje laat misschien, maar handig genoeg om toch even te plaatsen.

Plaats de simkaart in het oude toestel.
Ga in de E-51 naar Menu --> Instumenten --> Overdracht

Kies daar voor synchronisatie van de gegevens die je wilt (Contacten, Agena-items of alles)

Via bluetooth wordt een bestandje naar je oude toestel gestuurd, deze daarop installeren en draaien. Het wijst zichzelf allemaal en binnen een paar minuten heb je alle gegevens overgestuurd.

Ik vind dit echt een geweldige feature. Je kan eigenlijk per direct van toestel wisselen, zonder dat je een pc voor synchronisatie nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:06:
Hallo ;)

Zeg ik heb ook zo een geweldige E51 aangekocht, maar ik probeer hem aan mijn"Liveboxe"van Orange te koppelen. Ik heb het WEP nummer ingevoerd en dan ga ik verder om online te gaan en dan zegt hij ik kan geen verbinding krijgen via het WLan :( netwerk. Is er iemand die ook een Liveboxe heeft of een suggestie.

wat je kunt proberen eerst zonder wep beveiliging als je dan wel contakt kan maken ik heb zelf een linksys met beveiliging kan hij niet connecten en zonder wel je kunt via google zoeken kom je er heel veel tegen maar verder een perfect toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
herian10 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:21:
[...]

wat je kunt proberen eerst zonder wep beveiliging als je dan wel contakt kan maken ik heb zelf een linksys met beveiliging kan hij niet connecten en zonder wel je kunt via google zoeken kom je er heel veel tegen maar verder een perfect toestel
Wat een onzin, ik gebruik mijn E51 op WEP, WPA, WPA2 en WPA met 802.1x RADIUS authenticatie netwerken, zonder enige problemen. Op zowel Cisco, Linksys en Netgear access points.

Kwestie van de goede configuratie instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 14:13
Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:51:
[...]

Wat een onzin, ik gebruik mijn E51 op WEP, WPA, WPA2 en WPA met 802.1x RADIUS authenticatie netwerken, zonder enige problemen. Op zowel Cisco, Linksys en Netgear access points.

Kwestie van de goede configuratie instellen.
met onzin want er zullen er meer zijn dan leg eens uit hoe je het gedaan hebt met met wep of wep2 beveiliging met want ik krijg het niet voor elkaar wel als de beveiliging uit staat want zelfs serial invoeren heb vanalles geprobeerd mac aders clone en mac beveiliging uit want ik kan alleen op netwerk als de beveiliging uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
herian10 schreef op donderdag 10 april 2008 @ 19:07:
[...]

met onzin want er zullen er meer zijn dan leg eens uit hoe je het gedaan hebt met met wep of wep2 beveiliging met want ik krijg het niet voor elkaar wel als de beveiliging uit staat want zelfs serial invoeren heb vanalles geprobeerd mac aders clone en mac beveiliging uit want ik kan alleen op netwerk als de beveiliging uit staan
Interpunctie is een begin, en teruglezen om te zien of je spelfouten hebt gemaakt is ook bevordelijk voor de leesbaarheid.

Maargoed, WEP2 bestaat niet, WPA2 wel, WPA en WEP zijn 2 totaal verschillende dingen.
Ik vermoed dat jij gewoon MAC adres restricties in je router hebt staan, in combinatie met WEP encryptie. Je moet dus het MAC adres van je Nokia in de lijst op je router zetten.
Het MAC adres van je Nokia kan je vinden door *#MAC0WLAN# in te toetsen, *#62209526# dus.

WPA2 en 802.1x setups zijn iets lastiger, die kan je configureren door naar:
Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Toegangspunten te gaan, en dan Opties -> Nieuw toegangspunt.
Daar kan je alle mogelijke WLAN instellingen aanpassen en wijzen.
Iets wat overigens ook gewoon in de handleiding staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 18:34:
[...]

Ik dacht dat je misschien een fix had voor die losse batterijklep of een of andere ubermod =p
Simpel: Papiertje dubbelvouwen, dun genoeg om de batterijklep nog normaal erop te kunnen schuiven, dik genoeg om stevigheid te bieden. Het heeft bij mijn toestel enorm geholpen, ik heb het idee dat het kraken ook een stuk minder geworden als toen ik hem nieuw had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik heb een aantal themes geinstalleerd..Maar ik wil er een aantal verwijderen.
Ik kan ze alleen met geen mogelijkheid meer verwijderen. Er staat geen optie bij 'delete' 8)7
Ook niet bij 'installatie / toep beh' ..
Wie is het wel gelukt ze te verwijderen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 16:50
renelma schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:13:
Ik heb een aantal themes geinstalleerd..Maar ik wil er een aantal verwijderen.
Ik kan ze alleen met geen mogelijkheid meer verwijderen. Er staat geen optie bij 'delete' 8)7
Ook niet bij 'installatie / toep beh' ..
Wie is het wel gelukt ze te verwijderen ??
Wat gebeurt er als je op de < X ] toets drukt als je het theme geselecteerd hebt? Wel zorgen dat hij uiteraard niet meer op het moment in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
AvWijk schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:17:
[...]
Wat gebeurt er als je op de < X ] toets drukt als je het theme geselecteerd hebt? Wel zorgen dat hij uiteraard niet meer op het moment in gebruik is.
Niets...krijg pieptoonjes..

Dit werkt trouwens alleen in de map 'installaties'..en daar staan de themes niet in

[ Voor 12% gewijzigd door ReneMin op 12-04-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier64
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-08 16:01
renelma schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:46:
Als ik via bestandsbeheer via de pc in mijn telefoon kijk staan ze nog steeds allemaal in mappen.
Kijk ik via 'Galerij' op mijn telefoon dan staat alles bij elkaar op een grote hoop..

Tja, dat lijkt het zwakke punt van een zakelijk toestel, wellicht dat dit beter geregeld is in de Nokia N series? Ik gebruik Coreplayer Mobile for Symbian, wat jij wilt is daar gewoon mogelijk. Navigeer naar mappen en submappen waar ook op de telefoon of geheugenkaart, en selcteer gewoon de af te spelen mediabestanden. Video, audio, foto's, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 08:13

Spleasure

Ik hier?

Maak m3u speellijsten via je computer. Zijn simpele tekstbestanden met alle bestandsnamen onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb hiervoor het volgende python-script geschreven. (pys60 moet hiervoor wel op de telefoon geinstalleerd zijn: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=154155 )

Python: tracklist_gen.py
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
# -*- coding: UTF-8 -*-
#----------------------------------------------------------------------------
# Name:         tracklist_gen.py
# Purpose:      m3u tracklist generator for Symbian phones (tested on Nokia E51)
#               searches for directories in "E:\\Sounds\\Digital" and 
#               generates a tracklists with all .mp3 files per directory 

import os
curr_dir="E:\\Sounds\\Digital"
dirs=[]
dirnames=[]
dirlist=os.listdir(curr_dir)
for entry in dirlist: 
    print entry
    if os.path.isdir(os.path.join(curr_dir,entry)):
        dirs.append(os.path.join(curr_dir,entry))
        dirnames.append(entry)
it=0
for entry in dirs:
    dirlist=os.listdir(entry)
    tracks=[]
    for track in dirlist:
        if track[-4:]==".mp3" or track[-4:]==".MP3":
            tracks.append(track)
        filenm = open("E:\\%s.m3u"%(dirnames[it]),'wb')
        filenm.write("#EXTM3U\n")
        for item in tracks:
            filenm.write("Sounds\Digital\%s\%s\n"%(dirnames[it],item))
        filenm.close()
    it+=1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2008 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 april 2008 @ 16:03:
[...]

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb hiervoor het volgende python-script geschreven. (pys60 moet hiervoor wel op de telefoon geinstalleerd zijn: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=154155 )
Thanx ! Weet ik ook weer hoe Pyhton werkt !

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik ga het 'proberen' ...dank je !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Eens kijken hoe het werkt...
Waar kan ik dat progje vinden op de telefoon ??

[ Voor 17% gewijzigd door ReneMin op 14-04-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er over na aan het denken om deze telefoon te kopen maar heb geen ervaring met een Symbian OS. Vraagje over de smsbox. Kan je net zoveel smsje opslaan als je wil? Of zit er een limiet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2008 @ 19:37:
Ik ben er over na aan het denken om deze telefoon te kopen maar heb geen ervaring met een Symbian OS. Vraagje over de smsbox. Kan je net zoveel smsje opslaan als je wil? Of zit er een limiet aan?
999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Verwijderd schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:51:
[...]

Maargoed, WEP2 bestaat niet, WPA2 wel, WPA en WEP zijn 2 totaal verschillende dingen.
Ik vermoed dat jij gewoon MAC adres restricties in je router hebt staan, in combinatie met WEP encryptie. Je moet dus het MAC adres van je Nokia in de lijst op je router zetten.
Het MAC adres van je Nokia kan je vinden door *#MAC0WLAN# in te toetsen, *#62209526# dus.

WPA2 en 802.1x setups zijn iets lastiger, die kan je configureren door naar:
Instrumenten -> Instellingen -> Verbinding -> Toegangspunten te gaan, en dan Opties -> Nieuw toegangspunt.
Daar kan je alle mogelijke WLAN instellingen aanpassen en wijzen.
Iets wat overigens ook gewoon in de handleiding staat.
Jouw methode geprobeerd, maar dit heeft volgens mij hetzelfde effect als het verbinden met een beveiligde WLAN (dan krijg je ook de vraag om een sleutel in te voeren).
I.c.m. InternetPlusBellen krijg ik het niet voor elkaar (WPA2 beveiligd). Wat voor sleutel verwacht hij? ASCII, HEX? Je kan daarin ook geen onderscheid maken. Met mijn laptop geen probleem (daar kan ik gewoon een HEX-sleutel invoeren). Ik heb de sleutel ook zo aangepast dat het ook in ASCII makkelijk in te voeren is.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel eens mensen met ruim over de 2000 gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 01:19:
[...]

Ik heb wel eens mensen met ruim over de 2000 gezien...
In ieder geval meer dan 999. Ik heb er nu 1006 in staan, dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die deze telefoon gebruikt voor voip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 14:59:
Ja, werkt prima (xs4all), en je hebt thuis ook je 'vaste' lijn op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
en ik heb voipbuster, werkt ook prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batsu schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:01:
[...]

en ik heb voipbuster, werkt ook prima!
Arjan P schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 15:11:
[...]

Ja, werkt prima (xs4all), en je hebt thuis ook je 'vaste' lijn op de mobiel.
En hoe gaat dat concreet in zijn werk? Je bent binnen bereik van een wlan ap en progje meld zich automatisch aan dus men kan je bellen op je voip nummer? Of is dit enkel handig om zelf naar anderen te bellen!?

Specifiek voor voipbuster lees ik dat de gesprekken gratis zijn maar in lengte gelimiteerd, welke lengte!?

En met wat voor client krijg je dit werkende op s60!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 16:18:
[...]

[...]

En hoe gaat dat concreet in zijn werk? Je bent binnen bereik van een wlan ap en progje meld zich automatisch aan dus men kan je bellen op je voip nummer? Of is dit enkel handig om zelf naar anderen te bellen!?

Specifiek voor voipbuster lees ik dat de gesprekken gratis zijn maar in lengte gelimiteerd, welke lengte!?

En met wat voor client krijg je dit werkende op s60!?
Dat krijg je werkend met de ingbeouwde client. Dus alleen wat dingen instellen en hoppa!
Lengte gelimiteerd? De gartis gesprekken zijn beperkt geldig (in dagen) geloof ik. Aangezien ik naar Brazilie bel gaat dat voor mij niet op dus weet het niet precies.
Of men je op je Voipnummer kan bellen weet ik niet, denk het wel!
En dat automatische aanmelden kan geloof ik wel ja, maar zoals gezegd, bel alleen zelf, wordt niet via voip gebeld (op mn voipnbummer bedoel ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja.
Op 3 verschillende locaties, op 3 verschillende PBX'en, op 3 verschillende WLAN's.
Werkt perfect.
Zodra ik binnen bereik van een van de drie WLAN's kom, logt het toestel automatisch in op de bijbehorende PBX en gaan alle gesprekken via VoIP.

De centrales staan zo ingesteld dat wanneer iemand mijn interne nummer draait en mijn toestel niet ingelogd is via VoIP, het gesprek automatisch doorgeroute wordt naar mijn 06 nummer.

Op die manier ben je altijd bereikbaar, ook al ben je niet op locatie.
Dit alles gewoon met de ingebouwde SIP client van S60, verder geen extra software voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2008 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merci voor de snelle antwoorden allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
Kan ik met deze telefoon verbinding maken met WLAN zonder een wireless router? Dus dat ik bij mijn computer de internet connection share, zoals beschreven in deze tutorial:

http://www.symbian-guru.c...ifi-for-your-symbian.html

Nog een vraagje: Deze telefoon is een business telefoon, is het dan wel slim om hem te kopen als prive-telefoon? Ik ben geen 'zakenman' zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:22:
Kan ik met deze telefoon verbinding maken met WLAN zonder een wireless router? Dus dat ik bij mijn computer de internet connection share, zoals beschreven in deze tutorial:

http://www.symbian-guru.c...ifi-for-your-symbian.html
Die tutorial is voor s60 wat ook op deze e51 staat dus lijkt mij perfect mogelijk deze tutorial te volgen.
Hansvd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:22:
Nog een vraagje: Deze telefoon is een business telefoon, is het dan wel slim om hem te kopen als prive-telefoon? Ik ben geen 'zakenman' zegmaar.
Is idd een zakelijke telefoon maar is wel ook de goedkoopste (afgezien van een windows mobile HP ...) die ik kon vinden met wlan. Denk dat het zakelijke vooral betekent dat er meer functies zijn voor synchroniseren van data, email, contacten, document viewers, connectiviteit, ... en dan weer minder voor bijvoorbeeld muziek, foto, video, ...

Als je daar meer aan hebt kun je beter voor de N-series gaan. De N73 kost bijvoorbeeld ongeveer evenveel maar heeft dan weer minder intern geheugen en geen wlan, wel een betere camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 13:00:
[...]

Die tutorial is voor s60 wat ook op deze e51 staat dus lijkt mij perfect mogelijk deze tutorial te volgen.

[...]

Is idd een zakelijke telefoon maar is wel ook de goedkoopste (afgezien van een windows mobile HP ...) die ik kon vinden met wlan. Denk dat het zakelijke vooral betekent dat er meer functies zijn voor synchroniseren van data, email, contacten, document viewers, connectiviteit, ... en dan weer minder voor bijvoorbeeld muziek, foto, video, ...

Als je daar meer aan hebt kun je beter voor de N-series gaan. De N73 kost bijvoorbeeld ongeveer evenveel maar heeft dan weer minder intern geheugen en geen wlan, wel een betere camera.
N73=Dik, lelijk en langzaam.. Hoor er alleen maar slechte verhalen over. Over de E51 alleen maar mooie verhalen :) En deze telefoon heeft al een mooiere camera dan de telefoon die ik nu heb (samsung e200), dus dat is al mooi :).

Gebruiken jullie trouwens vaak WLAN? Of lijkt dat leuk en gebruik je het nauwelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Nu online
Enige negatieve wat ik vind is de wat minder degelijke behuizing. Het klepje van mijn batterij sluit gelukkig goed, in tegenstelling tot bij verschillende mensen die eerder gepost hebben, maar mijn display kraakt erg aan de rechterkant.

WLAN gebruik ik op elke plek waar ik kom, voornamelijk voor surfen (headlines op Nu en T.net), Fring, GMail en TuninFM. Thuis, bij mijn vriendin, op mijn werk, bij mijn ouders, bij mijn vrienden, in mijn stamkroeg en bij de mensen waar ik beun. Geen Eindeloos Online of variant daarop nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barkrukhenkie, bedankt voor de tip over Tunin !

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2008 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:42:
Barkrukhenkie, bedankt voor de tip over Tunin !
Graag gedaan, klein nadeeltje ervan is dat het alleen maar werkt via de verbinding die je bij de eerste keer gebruik selecteert. Wil je dus via een ander AP verbinden dan moet je m opnieuw installeren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een goede ping / traceroute utility, wie helpt me op weg met de juiste zoekterm in Google.
(google op ping AND symbian levert veel onduidelijke links)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hansvd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:26:
N73=Dik, lelijk en langzaam.. Hoor er alleen maar slechte verhalen over. Over de E51 alleen maar mooie verhalen :)
Ik ben zelf ook niet te vinden voor de N reeks. Allemaal dikke toestellen.
Hansvd schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 15:26:
En deze telefoon heeft al een mooiere camera dan de telefoon die ik nu heb (samsung e200), dus dat is al mooi :).
Maar is wel een feit dat ze nu eenmaal betere ingebouwde camera's hebben. Google es naar foto's van de N82 of N95, dat zijn echt al bruikbare foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Timmo, je kan er wel een leuke smiley bij zettten, maar de link die je geeft is precies wat ik bedoel !
Google geeft GEEN resultaten, van alle links op de eerste pagina wijst er niet 1 naar een bruikbaar programma voor Symbian :(
Bijna alle hits gaan naar een wazige freeware download site of een Windows Mobile payware site.
Als iemand met een goede Ping / Trace utility alleen even de naam van zijn tooltje wil posten, dan zoekt dat een stuk makkelijker, dank je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even gezocht, er is idd niks specifieks voor S60 3rd (wel voor 2nd en ouder). sorry :P Probeer maar een java based iets te zoeken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 21:24:
Ik zoek nog een goede ping / traceroute utility, wie helpt me op weg met de juiste zoekterm in Google.
(google op ping AND symbian levert veel onduidelijke links)
Aspicore Ping (freeware)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blb4
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:22
Hoi,

Weet iemand waarvoor de 2 contactjes aan de onderzijde (tussen aansluiting headset en aansluiting oplader) voor dienen?

Panasonic J 7kW WP, boiler & HeishaMon, 6022 Wp PV, Enphase+ST GW, SOLAX SK-SU3000E 13kWh BESS, ITHO Qualityflow WTW, Elvi Smart Charging+ laadpunt, Kia EV6 84kWh EA MY25, gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
Verwijderd schreef op maandag 21 april 2008 @ 13:09:
[...]

Ik ben zelf ook niet te vinden voor de N reeks. Allemaal dikke toestellen.

[...]

Maar is wel een feit dat ze nu eenmaal betere ingebouwde camera's hebben. Google es naar foto's van de N82 of N95, dat zijn echt al bruikbare foto's.
De camera zal ik meer gebruiken om grappige momenten vast te leggen oid, niet om echt landschap foto's te maken ofzo, dan gebruik ik wel een fototoestel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barkrukhenkie
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 13:01:
[...]

Bedankt, maar helaas 'not supported' :(
Shit je hebt gelijk, ik dacht dat s60 3rd wel 2rd apps kon handlen, maar in dit geval niet dus :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren is mijn E51 in het water gevallen. Het toestel is een paar seconden helemaal onderwater geweest (zinkt als een baksteen), voordat ik deze er gauw uithaalde. Gelijk batterij verwijderd en hele nacht op hete kachel gelegen om te drogen.
Vandaag weer aangezet, en er is niets meer te merken aan dit ongelukje. Alles werkt uitstekend. Dat zegt wel wat over deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 15:32
Wacht eerst maar een maand of 2 dan kan het best zijn dat de hele printplaat is geoxideerd. Spreek uit ervaring helaas ;) Nokia 6681 goes on water :'(

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bittenhero
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-08 09:18
blb4 schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 01:47:
Hoi,

Weet iemand waarvoor de 2 contactjes aan de onderzijde (tussen aansluiting headset en aansluiting oplader) voor dienen?
dat is ook voor de oplader, wanneer je m oplaadt dmv. een bureaulader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
Ik heb divxplayer 0.89 geinstalleerd.

Hij start op maar verdwijnt dan gelijk weer..vreemd

Meerdere keren geprobeerd. Hij doet het echt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:56
Ik wil dus ook deze supertelefoon gaan kopen, alleen ben ik nog aan het twijfelen waar.
Ik kan hem op Ebay al voor 200 euro incl verzendkosten krijgen. Deze wordt dan verstuurd vanuit HongKong met een microsd van 1gb erbij.

Alleen is mijn vraag, zou deze ook nederlands ondersteunen...? Zo nee, zou ik dan naar een Nokia service point kunnen lopen en vragen of ze dat voor mij erop kunnen zetten? en de garantie is toch wereldwijd?

Anders wordt het voor 235 euro in nederland kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel word hier redelijk de hemel ingeprezen, maar wat ik me afvraag heeft nokia eindelijk het voor elkaar om een toestel te maken zonder kraakjes en stof achter het scherm? Begrijp me niet verkeerd ik ben altijd een nokia fan geweest, en mijn laatste toestellen waren altijd nokia. Maar dit vind ik wel altijd vervelend.

En daarbij vond ik de laatste modellen de batterij vrij snel achteruit gaan. Althans bij mijn 6230 en 6230i en 6233. Nokia probeert volgens mij met dit toestel de kwaliteit te evenaren van de 6310 maar in hoeverre komt dat een beetje in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

johan12 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 00:14:
Ik wil dus ook deze supertelefoon gaan kopen, alleen ben ik nog aan het twijfelen waar.
Ik kan hem op Ebay al voor 200 euro incl verzendkosten krijgen. Deze wordt dan verstuurd vanuit HongKong met een microsd van 1gb erbij.

Alleen is mijn vraag, zou deze ook nederlands ondersteunen...? Zo nee, zou ik dan naar een Nokia service point kunnen lopen en vragen of ze dat voor mij erop kunnen zetten? en de garantie is toch wereldwijd?

Anders wordt het voor 235 euro in nederland kopen.
Ik zou hem gewoon in NL halen. Want die geimporteerde dingen moet je 35 euro betalen om er nederlandse taal op te zetten. Komt omdat die geen europese garantie heeft, zelf ervaring mee gehad, bleek mijn toestel geimporteerd te zijn zucht! En als je er voor kiest om er NL op te zetten, hoef je hem maar te resetten en je bent het weer kwijt.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:15:
Het toestel word hier redelijk de hemel ingeprezen, maar wat ik me afvraag heeft nokia eindelijk het voor elkaar om een toestel te maken zonder kraakjes en stof achter het scherm? Begrijp me niet verkeerd ik ben altijd een nokia fan geweest, en mijn laatste toestellen waren altijd nokia. Maar dit vind ik wel altijd vervelend.

En daarbij vond ik de laatste modellen de batterij vrij snel achteruit gaan. Althans bij mijn 6230 en 6230i en 6233. Nokia probeert volgens mij met dit toestel de kwaliteit te evenaren van de 6310 maar in hoeverre komt dat een beetje in de buurt?
Zoals je kan lezen in dit topic, hebben sommige mensen dat er dan bij het klepje wat los zit, maar dat is makkelijk op te lossen. Mijn E51 ben ik helemaal tevreden mee! Heb veel nokia modellen gehad, en ik was heel critisch bij het uitzoeken van een nieuwe telefoon. Deze is gewoon echt van de Zakelijke tak van Nokia. Wat mij opvalt (bij mij dan) dat ik er bijna NOOIT problemen mee heb. Andere modellen (waaronder N72, 3510i _/-\o_ en nog een paar andere die ik gehad heb) dat het gewoon niet goed werkte, opties die je nooit gebruikt (verschild natuurlijk per persoon) Deze telefoon is gewoon ja, super! gewoon stabiel, heb hem nu paar maanden echt nooit vastgelopen! Me vader heeft de 6310, dus zit wat te klooien met deze twee, en jah... zijn allerbei goede modellen! Alleen E51 heeft gewoon net meer opties die mij aanspraken (waaronder Wifi) waardoor deze zo aantrekkelijk werd (nou las ik dat ze van de 6310 ook een wifi editie komt) En omdat de E51 3rd symbian heeft, kan je meer mee. Dat was voor mij de doorslag. Trouwens met de batterij gaat erg lang mee (vind ik zelf) ongeveer 5 dagen, en gebruik ik hem best intensief (wifi, bellen, smsen)

Bij bijna iedere telefoon komt er stof achter het scherm, bij deze wel veel minder snel...

[ Voor 50% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 25-04-2008 15:48 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké, klinkt goed inderdaad. Ik neig nu inderdaad wel weer naar een nokia en dan uiteraard de E51 ik moet toegeven dat ik hem ook wel netjes eruit vind zien. Mijn twijfel ligt tussen de E51 en de Sony Ericsson W890i. Beide toestellen waarvan ik veel dingen niet gebruik. Maar doordat nokia de laatste tijd wat steekjes laat vallen her en der dacht ik eens een ander merk te proberen.

Maar ik lees over de E51 bijna niets negatiefs. Wennen aan het besturingsysteem moet ik toch denk ik, tot nu toe heb ik nog geen symbian toestel gehad. Zakelijk heb ik wel een windows mobile telefoon maar echt heel soepel werken vind ik het niet. Twijfel nog wel, maar ben alweer een stapje verder.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 19:56
Ik begrijp je twijfel, ik zat ook even met de keus tussen de E51 en de W890, wat ik op dit moment echt veruit het mooiste toestel vind van SonyEricsson.

Ik heb toch voor de E51 gekozen juist doordat het op symbian draait, dit vind ik veel beter in elkaar zitten dan het menu en de software die op de W890 gebruikt wordt. Ook de knoppen van de W890 zijn iets gevoeliger voor schade (eerder slijten) dan de knoppen op de E51, wat voor mij ook een groot pluspunt is.
succes met je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
IUk wil ook de E51.

Heb nu een aanbieding gezien 436, inclusief 3 jaar nokia software naviagatie en gps receiver.

Is die software wat?

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ervaring met VPN op de E51?

mvg,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:03:
Heeft er iemand ervaring met VPN op de E51?

mvg,
Willem
Er zit afaik geen VPN client op de E51.
Dus tenzij je van plan bent een 3rd party VPN client te gebruiken, of ergens de installer voor Nokia's mobile VPN ergens vandaan kan vissen, kan je niet VPN'en met je E51. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die te vinden, de installer voor Nokia's Mobile VPN? want heb al even zoeken en lijkt me toch neit makkelijk te vinden.

mvg,
Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 11:03:
Is die te vinden, de installer voor Nokia's Mobile VPN? want heb al even zoeken en lijkt me toch neit makkelijk te vinden.

mvg,
Willem
Je hoeft niet steeds overal "mvg" onder te zetten.
Als je eerst eens uitlegt wat je van plan bent, ik weet namelijk bijna zeker dat de Nokia VPN client nutteloos voor je is, omdat de setup ontzettend ingewikkeld is, het ding alleen maar overweg kan met Cisco VPN concentrators, Nokia's eigen IP hardware etc.

Het werkt niet met standaard huis, tuin en keuken VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik heb sinds gisteren een Nokia E51 en probeer deze te koppelen aan mijn peugeot 207 via bluetooth. Mijn E51 vindt de 207 bluetooth-verbinding maar als ik wil verbinden zegt de E51 dat "verbinden met 207 niet mogelijk" is ?? Deze melding komt op de gsm nog voor ik zelfs wordt gevraagd om de pincode van peugeot-207 in te geven ("1234").

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten ?? Tnx. Nic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneMin
ik zoek een progje om mijn contacten te beheren..
Ik heb nogal veel contacten overgezet op mijn nieuwe e51.

Het programma van Nokia is nogal omslachtig om adressen snel en gemakkelijk te beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik filmpjes afspelen die ik op YouTube via WLAN op mn E51 af wil spelen draaiende krijgen? Bitje vervelend dat ik ze niet af kan draaien...

Ik heb nu mn E51 vanaf half december, maar mn knopjes van de volumetoetsen zijn al helemaal doorgesleten... nu zit er al stof achter mn schermpje... Verders een puik toestelletje....

Kan ik een wachtwoord instellen om hem van zn toetsenblokkering af te moeten halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, als ik via WLAN naar www.nederland.fm ga oid kan ik ook geen geluid dr uit krjgen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de unief werken ze via VPN voor WLAN. Voor de pc gebruiken ze Cisco VPN client. Ik zou dus graag via mijn gsm gebruik maken van dat WLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 22:53:
Hoe kan ik filmpjes afspelen die ik op YouTube via WLAN op mn E51 af wil spelen draaiende krijgen? Bitje vervelend dat ik ze niet af kan draaien...

Ik heb nu mn E51 vanaf half december, maar mn knopjes van de volumetoetsen zijn al helemaal doorgesleten... nu zit er al stof achter mn schermpje... Verders een puik toestelletje....

Kan ik een wachtwoord instellen om hem van zn toetsenblokkering af te moeten halen?
De E51 heeft Flash Lite 2.0, ondersteuning voor Youtube's Flash video zit pas in Flash Lite 3.0, die oa op de N95 zit.
Het enige wat je wel kan gebruiken is http://m.youtube.com, waar een selectie aan filmpjes geconverteerd naar 3gp formaat staat, die spelen wel gewoon af. :)

Nederland.fm werkt grotendeels via Windows Media streams, die werken ook niet op de E51, enige wat het toestel wel kan zijn RealMedia streams.
Dus je moet echt handmatig een RM stream opgeven in de Galerij, anders werken dat soort dingen gewoonweg niet.

Wat betreft de toetsenblokkering, heb je voor de grap al eens in de handleiding gekeken?
Hint: Instellingen -> Algemeen -> Beveiliging -> Telefoon en SIM-kaart...
En dan met name de opties: Periode automatisch blokkeren telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 23:31:
Op de unief werken ze via VPN voor WLAN. Voor de pc gebruiken ze Cisco VPN client. Ik zou dus graag via mijn gsm gebruik maken van dat WLAN.
Welke universiteit zit je?
En ik vrees dat je dat kan vergeten...
Pagina: 1 ... 13 ... 26 Laatste