Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:18
Ik zit met het volgende probleem. op school hebben we een draadloos netwerk. daar wil ik graag met mijn telefoon Nokia e51 op. nou is er een handleiding voor windows xp op de instellingen voor het netwerk in te stellen.
wat heb ik al geprobeert.
een nieuw toegangspunt toevoegen in mijn telefoon. deze de instellingen gegeven als volgt: wlan beveilingens modus 802.1x
EAP
instellingen EAP
eap-peap gebruikers naam 12345 (voorbeeld)
beveiligingsdomein NOVACOLLEGE
peap v0 v1 v2 toestaan
bij mschapv2 gebruikers gegevens ingevoert. en dan bij geavanceerde instellingen de proxy ingesteld op 10.100.40.1 poort 8080
Nieuwe Link
het probleem zit het hem denk in dat ik niet kan instellen dat ik wep in combinatie met eap wil gebruiken?
Klik voor handleiding van school
indien de link niet werk zal ik dit pdf bestand ergens anders uploaden.

[ Voor 7% gewijzigd door Slingertj3 op 24-01-2009 01:18 . Reden: link aanpassen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Slingertj3 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:36:
Klik voor handleiding van school
indien de link niet werk zal ik dit pdf bestand ergens anders uploaden.
Wij krijgen een login scherm te zien. Allicht is het handig om even langs het systeembeheer te gaan, aangezien dat bestand niet voor niets achter een beveiligde omgeving staat. Het systembeheer kan je waarschijnlijk helpen om je mobiel goed in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 11:16
Mensen die niet bij jou op school zitten kunnen die .pdf in ieder geval niet lezen zonder in te loggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waarschijnlijk gebruiken ze geen PEAP maar TTLS? Ik kan ook die pdf niet openen dus ik doe 't op de gok :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wel handig om je vraag te stellen als de school gesloten is en je niks kan testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Misschien filteren ze wel op MAC adres en moet je eerst je MAC adres bekend maken voordat je op het WiFi netwerk kan met je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Noork schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:47:
Wel handig om je vraag te stellen als de school gesloten is en je niks kan testen :)
Ja maar als 'ie daar is werkt z'n internet niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Slingertj3 schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 19:36:
Ik zit met het volgende probleem. op school hebben we een draadloos netwerk. daar wil ik graag met mijn telefoon Nokia e51 op. nou is er een handleiding voor windows xp op de instellingen voor het netwerk in te stellen.
Uhm volgens mij werkt je E51 niet op Windows XP?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

CLB schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:14:
[...]

Uhm volgens mij werkt je E51 niet op Windows XP?
Hij vraagt dus hoe je met zijn mobiel op het internet kan. De school bied een xp handleiding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

So... Die XP handleiding is toch voor laptops die op XP draaien, niet voor E51's op Symbian :?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 20:05

lasharor

7 december 2004

Maar in die handleiding staan wel de gegevens/instellingen die hij ook nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja om via 'n XP computer op 't netwerk te komen.. Niet via Symbian?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CLB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 02:40:
Ja om via 'n XP computer op 't netwerk te komen.. Niet via Symbian?
Want dezelfde instellingen toegepast op een ander OS geven een compleet ander resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
Nieuwe link met de goede handleiding. hoop dat iemand me kan helpen zodat ik dit maandag kan testen op school. jullie zouden er veel mensen mee helpen want ik ga dan een handleiding voor nokia schrijven voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CyBeR schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 03:13:
[...]
Want dezelfde instellingen toegepast op een ander OS geven een compleet ander resultaat?
Uhm ja.. Hier in ieder geval wel ;)
Waarom bestaan er dan handleidingen voor draadloze XP / Vista / MacOSX / Linux netwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:38

MsG

Forumzwerver

CLB volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Ze zijn specifiek voor die systemen omdat veel mensen tegenwoordig niet meer iets snappen als het menu'tje er bij een ander OS oid er anders uitziet. Maar uiteindelijk komt het bij elk systeem neer op (bijvoorbeeld) "zet vinkje bij PEAP", dan options en dan bij username je naam en bij wachtwoord je wachtwoord" en dit en dat certificaat aanvinken. Een protocol is gelukkig niet anders per OS.

Hoe heet het systeem bij jullie op school? Soms hebben scholen namelijk een bepaald standaardsysteem gekocht wat veel scholen hebben. Wij hebben eduroam op onze hogeschool en daarin is het enkel PEAP aanvinken en wachten tot er een schermpje komt waarin ik mn username en wachtwoord in moet vullen. Ook hier hadden ze geen handleiding voor telefoons, en hebben ze uit nood maar een open mobile netwerk erbij gelaunched 8)7 , waar je elke keer via een portal in moet loggen. Gelukkig heb ik het via de XP-handleiding toch voor elkaar gekregen.

[ Voor 38% gewijzigd door MsG op 24-01-2009 14:52 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Zullen we het weer over het probleem van de topicstarter gaan hebben?

Ik heb het toestel in de titel toegevoegd en het topic is verplaatst naar Non-Windows Based Mobiles & PDA's.

[ Voor 46% gewijzigd door pven op 24-01-2009 16:06 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
Het Systeem het Laptop-wlan, verder weet ik niks van het systeem af, behalve dat het met eap peap msvcap2 werkt en met wep? maar dat wep begrijp ik niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Je weet niet wat WEP is of je weet niet hoe je het in moet stellen?

Wat WEP is: Wikipedia: Wired Equivalent Privacy
Hoe je het in moet stellen: zie de handleiding ;)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 24-01-2009 19:36 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
pven schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:36:
Je weet niet wat WEP is of je weet niet hoe je het in moet stellen?

Wat WEP is: Wikipedia: Wired Equivalent Privacy
Hoe je het in moet stellen: zie de handleiding ;)
het gaat zoals je in mijn pdf kan vinden om een automatische te verkrijgen wep sleutel via de eap verificatie. maar dit kan ik volgens mijn niet instellen op mijn nokia? heeft hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

802.1x is dynamische WEP. De key wordt dan elke zoveel tijd vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
CyBeR schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:40:
802.1x is dynamische WEP. De key wordt dan elke zoveel tijd vervangen.
oke bedankt, maar nu is nog de vraag waarom het niet lukt terwijl het lijkt dat alle instellingen kloppen. kheb alle gebruikers gegevens op de juiste plek ingevuld voor mijn gevoel... als iemand een fout ziet meld deze dan zeer graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slingertj3
Maar even een schopje.. is er niemand die hier ervaring mee heeft of mijn verder op weg zou kunnen helpen?
Pagina: 1