Kwestie van mensen afknallen en points capturen. Vooral dat laatste levert lekker veel op.
IGN=Tylocke
Wat betreft het spel zelf.
Dinsdag:
Installatie van Beta3. Spel gestart en eigenwijs alles op High en AA op x8. Performance dramatisch

Tevens last van de nog niet geladen textures.
Vervolgens AA uitgezet en settings allemaal op Medium. Gameplay gaat nu wel soepel. Helaas had ik geen framerate meter aan op dat moment maar ik schat het gemiddelde tussen de 30 en 40 fps bij een resolutie van 1280 x 1024. Geen last meer van ontbrekende textures.
Woensdag:
Veel gameplay. Voor alle mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn tijdens het spel kunnen kijken naar de Tutorial onder het Multiplayer scherm. In dit filmpje wordt uitgelegd wat de bedoeling is. Als je doorkrijgt wat de bedoeling is is het spel erg leuk om te spelen. Vooral assaults met teamgenoten op gebouwen zijn wel leuk, vooral vanaf twee kanten naar binnen stormen.
Ook in je eentje achter vijandelijke linies sluipen is leuk. Meerdere keren opzoek gegaan naar snipers die je neerknallen. Het gebruik van je suit powers en het installeren van accesoires op je wapens is even wennen maar na eventjes klooien heb je het ook wel onder de knie.
Voertuigen heb ik wisselende ervaringen mee. De ene keer gaat je wagen bij het minste geringste kapot en de andere keer knal je tegen alles aan en rij je gewoon lekker door. Erg vreemd.
Veel in de lucht zwevende wapens gezien. Geen idee precies wanneer dat voor komt maar het gebeurt zo nu en dan gewoon.
Donderdag:
Op basis van dit topic ben ik aan de slag gegaan met mijn grafische instellingen. De resource meter wordt nu getoond in het spel en laat me zien wat wijzigingen doen.
Meeste zaken op High gezet met uitzondering van postprocessing. Die stond nog op Medium. Gameplay was hiermee ok, maar dit had wel een reset van mijn textures tot gevolg (logisch) waardoor structures onzichtbaar werden. Gedisconnect van de server en opnieuw aangemeld. Hierdoor werden schijnbaar wel de goede files geladen. Hopelijk werkt dit cheaters niet in de hand dat je door het wijzigen van je resolutie of textures alles doorzichtbaar wordt. Tijdens het spelen was mijn fps gemiddeld ongeveer 20-25 met als dalen 12-15 fps en pieken rond de 60 fps op rustige plekken waarin weinig bewoog.
Later een aantal opties weer terug gezet naar medium met uitzondering van textures en water (ik vond het water zo mooi met high

). Gameplay was nu weer goed. Fps rond de 25-30 met als dieptepunt 15 fps.
Ik kwam bij het spawnen steeds problemen tegen met het niet krijgen van mijn wapen. Dit gebeurde alleen maar als ik in de wachttijd voor het spawnen alvast mijn wapen selecteerde. Hierdoor kreeg ik gewoon helemaal niets. Ik kon zelfs mijn vuisten niet gebruiken. Door achter medestrijders aan te lopen en gedropte wapens op te pakken kreeg ik zo nu en dan een wapen voordat ik hulpeloos werd afgeslacht.
Conclusie:
Al met al een vermakelijk spel met een aantal verbluffende graphics. Helaas is nog niet alles zo mooi als men ons heeft doen geloven met de trailers. Hopelijk brengt dx10 hier verandering in (aangezien de beta dx9 is).
Ik mag hopen voor Crysis dat vanaf het moment dat men de beta 3 heeft vrijgegeven er druk aan het product wordt gesleuteld om het op te lappen aangezien er nog wel wat moet gebeuren in een vrij korte tijd.
Of ik het spel zal kopen zal afhangen van de singleplayer modus. Alleen voor de MP (hoe vermakelijk het ook is) zal ik het niet kopen.
Voor de compleetheid van dit verslag zal ik ook maar mijn specs meegeven.
CPU: E6750 @ stock
GPU: NV 8800 GTS 320 MB @stock
Mem: 3 Gb 800mhz in dual channel
Disk: 2 SATAII Samsung Spinpoints in RAID0
Driver: Exacte versie moet ik nog bekijken, dit vul ik vanavond nog in.
You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.