hier om wmvhd om te zetten naar wma9.
Tevens heb ik een tutorial gevonden en ben ik bezig om wmvhd met wma10 om te zetten in 5.1 audio in een mp4 container met behulp van megui. Hier moet de video wel compleet gereencode worden wat dus aardig lang duurt. Ik ben nu met een aantal testen bezig. Misschien dat ik morgen meer hierover kan vinden.
geen idee of je hier wat aan hebt maar het is iig iets
[edit] het lijkt erop dat het helemaal goed gaat. Ik heb een mooie test file gekregen van .wmv wma10 naar .mp4 met AAC geluid. Helaas ondersteund mijn versterker geen AAC 5.1 en wordt het gedownmixed naar 2.0
Ik probeer nu een oplossing te vinden om dit naar mpeg2 te zetten met ac3 geluid. Volgens mij ondersteund de PS3 (of mp4 in het algemeen) geen ac3 in de mp4 container. Ik hoop dat megui of een ander programma wmv naar mpeg2 kan omzetten met ac3 geluid. Of heeft iemand nog andere ideeen hierover?
[edit2]en het is gelukt ik haal de wma10 uit de wmv en zet die om naar ac3 met MeGui. Dan zet ik de vc1 om naar mpeg2 met TMPGEnc (trial) en mux ik de AC3 samen met de mpeg2 file met TMPGEnc (trial). Encoden naar mpeg2 duurt wel ernstig lang.
TMPGEnc is niet gratis, iemand nog bekend met andere manieren om wmv (vc1) om te zetten in mpeg2 en daarna te muxen met de AC3?
[
Voor 41% gewijzigd door
Falcon Heavy op 26-01-2008 19:21
]