[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 156.504 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Wanneer kun je bij AVCHD bestanden nou wel fast-forwarden en wanneer niet?
Bij sommige bestanden werkt het, en sommige niet (m2ts 720p met ac3).
Bij deze post werkt fast forwarden oa wel.
Van die persoon die het post heb ik ook een guide gekregen, maar wat nou de truc is kan ik niet ontdekken. PM me maar als je die guide wilt.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun jij mij die guide mailen alvast bedankt. nanc@scarlet.nl _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 09:13:
kun jij mij die guide mailen alvast bedankt. nanc@scarlet.nl _/-\o_
bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik krijg met geen mogelijkheid DTS-geluid films afgespeeld op mn XboX 360. De bron speelt prima af in VLC player op mn PC, het eindproduct echter niet (XboX en VLC).

Ik heb al lopen knutselen met de instellingen van AC3Filter, maar ik krijg of niet de juiste instellingen of het 'werkt' gewoon niet :P. Iemand die dit wél aan de praat heeft gekregen?

Verschillende samples overigens, dus aan de bron lijkt het ook niet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:51:
Wanneer kun je bij AVCHD bestanden nou wel fast-forwarden en wanneer niet?
Bij sommige bestanden werkt het, en sommige niet (m2ts 720p met ac3).
Bij deze post werkt fast forwarden oa wel.
Van die persoon die het post heb ik ook een guide gekregen, maar wat nou de truc is kan ik niet ontdekken. PM me maar als je die guide wilt.
Is het mogelijk de guide hier te posten? Ik denk dat er wel meer mensen geinteresseerd zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-07 12:36
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:01:
Ik heb even gekeken maar ik heb matroskasplitter.exe geinstalleerd, en die zit in een folder genaamd haali, lijkt me toch wel de goede dan.

Het lijkt me misschien ook wel aan het bestand te liggen, mijn andere mkvs werken wel met GoTsent, maar deze drie films (van dezelfde bron) dus niet.
zou je een sample/link kunnen mailen ? Misschien dat er ergens iets fout gaat in de header interpreter, dan kan ik het direct voor nieuwe bestanden oplossen.

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Red Nalie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:41:
Ik krijg met geen mogelijkheid DTS-geluid films afgespeeld op mn XboX 360. De bron speelt prima af in VLC player op mn PC, het eindproduct echter niet (XboX en VLC).

Ik heb al lopen knutselen met de instellingen van AC3Filter, maar ik krijg of niet de juiste instellingen of het 'werkt' gewoon niet :P. Iemand die dit wél aan de praat heeft gekregen?

Verschillende samples overigens, dus aan de bron lijkt het ook niet te liggen.
Geen enkele dts sample ? AC3 en DTS worden namelijk exact hetzelfde behandeld (als het door ac3filter gaat), dus ik vindt het heel raar dat Ac3 het wel en DTS het niet doet. Probeer anders morgen even met de nieuwe versie, daar zit nog een format-force flag extra in voor de AAC bestanden. Gebruik je Nero of ffmpeg ?

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Sentry23 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Geen enkele dts sample ? AC3 en DTS worden namelijk exact hetzelfde behandeld (als het door ac3filter gaat), dus ik vindt het heel raar dat Ac3 het wel en DTS het niet doet. Probeer anders morgen even met de nieuwe versie, daar zit nog een format-force flag extra in voor de AAC bestanden. Gebruik je Nero of ffmpeg ?
Ik krijg ook overigens structureel een of andere .txt file als het een dts .mkv is. Daarop gaat VLC prat iig, en ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Sentry23 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:09:
[...]

Ben ik nu zo'n idioot of vertelde je me eerst dat DTS niet gaat werken omdat je dan alles moet Rëncoden naar Avi omdat de xbox 360 alleen DTS pakt over avi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03-2023
Edit:

Ik heb even teruggelezen, en ik zie dat ik hetzelfde probleem heb als Dr Stranglelove. Gotsent loopt vast na een tijdje, ik heb de correcte codecs geiinstaleerd, maar ik zal het nog een keer proberen met safe sync.

Ik heb inmiddels ook al een ander mkv bestand geprobeerd te converten om te kijken of het nu wel zou lukken. Maar dit lukt ook niet helemaal, hij convert wel, en mijn xbox 360 kan het bestand wel afspelen, maar er is alleen geen geluid maar wel beeld.

Edit:
Ik heb het geprobeerd met de optie safe sync aan en zo werkt het helemaal niet. Er komt geen bestand in de outputfolder te staan alleen een 900kb groot ass bestand. En hij is al veel sneller als normaal klaar. Dus iets gaat neit goed, alleen wat weet ik niet.

[ Voor 102% gewijzigd door King_Tech op 14-01-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
WiXX schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:23:
[...]

Ben ik nu zo'n idioot of vertelde je me eerst dat DTS niet gaat werken omdat je dan alles moet Rëncoden naar Avi omdat de xbox 360 alleen DTS pakt over avi?
Als je naar mpeg4 recode, dan gaan zowel AC3 als DTS naar AAC. (h264 mag in de mpeg 4 standaard alleen samen met AAC geluid)
Wat betreft de mux to vob optie, die gaat alleen op PS3 werken met AC3 geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Red Nalie schreef op maandag 14 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Ik krijg ook overigens structureel een of andere .txt file als het een dts .mkv is. Daarop gaat VLC prat iig, en ik vermoed dat dat er iets mee te maken heeft.
Zou je de output van mkvinfo op kunnen sturen ? (vanaf de command line; mkvinfo [mkvnaam] -r info.txt)
Link naar bron bestand mag ook natuurlijk..

[ Voor 5% gewijzigd door Sentry23 op 14-01-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Met nieuwe XBOX dashboard-update worden er meer mp4-dingen ondersteund (zelfs xvid/divx!!!) .. ook in avi-formaat, dus da's wel hip :)

Tip voor mensen met jitter / judder bij HD content (leuk als je hier via de search terecht komt): stel je xbox in op 60 Hz (stel bijv. in op 720p... dan zegt hij 'displaying at 50 Hz. correct?' .. zeg dan 'no', dan stelt hij zich op 60 Hz in). Bij 60 Hz laat hij meer beeldjes per seconde zien en slaat hij er geen/minder over, waardoor het beter werkt. Helaas werkt dit nog steeds niet perfect voor 23.97 en 29.97 fps content ;(

Nog verder offtopic: het schijnt dat zelfs films via de hddvd-addon niet helemaal vloeiend worden afgespeeld op de xbox :X :X :X

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Sorcerer8472 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:07:
Met nieuwe XBOX dashboard-update worden er meer mp4-dingen ondersteund (zelfs xvid/divx!!!) .. ook in avi-formaat, dus da's wel hip :)

Tip voor mensen met jitter / judder bij HD content (leuk als je hier via de search terecht komt): stel je xbox in op 60 Hz (stel bijv. in op 720p... dan zegt hij 'displaying at 50 Hz. correct?' .. zeg dan 'no', dan stelt hij zich op 60 Hz in). Bij 60 Hz laat hij meer beeldjes per seconde zien en slaat hij er geen/minder over, waardoor het beter werkt. Helaas werkt dit nog steeds niet perfect voor 23.97 en 29.97 fps content ;(

Nog verder offtopic: het schijnt dat zelfs films via de hddvd-addon niet helemaal vloeiend worden afgespeeld op de xbox :X :X :X
Goede tip met die xbox, zou je alleen uit kunnen leggen waarom want ik heb het nog steeds niet helemaal door. Dan bedoel ik wat het verschil tussen 50hz en 60hz precies doet met het pulldown gebeuren.

[ Voor 4% gewijzigd door WiXX op 15-01-2008 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Ik kan voor de gein een optie in bouwen om de hele video en audio naar 25 fps te trekken..heb je op 50 Hz nergens last van, en merk je bijna nix van. (al zal dat nog niet in de nieuwste versie zitten ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Sentry23 : Ik ben net geregistreerd, en wil je even bedanken voor de tijd en moeite die je hierin stopt !

Grtz,
Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:37
Mooie software werkt super snel,

Alleen is er ook de mogelijkheid om handmatig nog subs toe te voegen ?

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

robbinonline schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:16:
Mooie software werkt super snel,

Alleen is er ook de mogelijkheid om handmatig nog subs toe te voegen ?
Hoe bedoel je handmatig? Je kan best met een papiertje voor de tv gaan zitten, maar dat bedoel je vast niet :)
Met een mpeg2 conversie wordt het waarschijnlijk mogelijk (nieuwe versie) om subs hard in te bakken, omdat de 360 en PS3 zelf geen sub-bestanden ondersteunen.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Sentry23 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
Ik kan voor de gein een optie in bouwen om de hele video en audio naar 25 fps te trekken..heb je op 50 Hz nergens last van, en merk je bijna nix van. (al zal dat nog niet in de nieuwste versie zitten ;) )
Je bedoelt dat het dan versnelt wordt afgespeeld? Dat zou namelijk super zijn want tis dan maar 7 seconden extra op een film van 2 uur en de judder zou totaal weg moeten zijn. Prima optie na mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Shiver23 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 14:21:
[...]

Hoe bedoel je handmatig? Je kan best met een papiertje voor de tv gaan zitten, maar dat bedoel je vast niet :)
Met een mpeg2 conversie wordt het waarschijnlijk mogelijk (nieuwe versie) om subs hard in te bakken, omdat de 360 en PS3 zelf geen sub-bestanden ondersteunen.
Hehe nou dacht eigenlijk een doventolk naast mn tv ;)

Maar uhh moet je dan eerst met Virtual Dub subs aan je mkv toevoegen of
achteraf aan je mp4 bestand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
robbinonline schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 15:03:
[...]

Hehe nou dacht eigenlijk een doventolk naast mn tv ;)

Maar uhh moet je dan eerst met Virtual Dub subs aan je mkv toevoegen of
achteraf aan je mp4 bestand ?
De meeste MKV files bevatten al meerdere sub tracks. Er blijken nog wat zaken niet helemaal goed te gaan om alle subs goed te zien, maar als dat werkt dan kan je dus gewoon de sub track van de MKV selecteren (op language id of full language string) of een gelijknamige srt naast je mkv zetten (toevoegen gaat toch aan de mpeg2) , dan wordt ie zo mee genomen.

Het blijft een compromis.. ik hoop nog steeds op mpeg4 support voor subtitles. Dat ziet er toch een stukje netter uit dan mpeg2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
Maar werkt dat ook op de PS3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
PS3 speelt gewoon mpeg2 bestanden af.. Als het AC3 audio is, dan krijg je hetzelfde als mux to vob (5.1 AC3 geluid dus), al duurt het een stuk langer, en gaat je kwaliteit achteruit, maar de subs komen gewoon hard in de mpeg2 stream te staan.
Ik zal wel ff een test bestandje maken om te zien of het voor 360 ook werkt (als iemand dat wil testen) (anders moet die andere audio krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Sentry23 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:32:
PS3 speelt gewoon mpeg2 bestanden af.. Als het AC3 audio is, dan krijg je hetzelfde als mux to vob (5.1 AC3 geluid dus), al duurt het een stuk langer, en gaat je kwaliteit achteruit, maar de subs komen gewoon hard in de mpeg2 stream te staan.
Ik zal wel ff een test bestandje maken om te zien of het voor 360 ook werkt (als iemand dat wil testen) (anders moet die andere audio krijgen)
Ik sta open tot testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21
Same here. Je hebt mn e-mail adres nog (jmijnster at hotmail), heb een ps3 en 360 tot m'n beschikking om e.e.a. te testen. Werkt het remuxen naar vob bij 1080P wel in de nieuwere versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080 ondersteuning zou helemaal geweldig zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Het is geen remux, maar een recode.. maar goed, op 1080p is het nog steeds behoorlijk te kijken.
Het duurt dus wel langer dan muxen, maar als alles goed werkt krijg je in ieder geval te zien wanneer een remux niet zal werken (zwart/blocky beeld), en krijg je de optie on te recoden.

[ Voor 49% gewijzigd door Sentry23 op 15-01-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Sentry, wat kan je ons vertellen over eventuele OS-X developers?
Heb je iets van een link naar mensen die er mee bezig zijn of staat het allemaal nog op losse schroeven?

Niet dat ik niet kan bootcampen, maar toch... als ik geen windows hoef te gebruiken, doe ik dat liever niet... ;)

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
seraphus: ik moet ff mailtjes er uit gooiien. zodra ik wat weet laat ik het je horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 09:29:
Gaaf man... wat ook echt bizar gaaf is als je de fps op 60 zet dan gaat alles veel te snel maar zo verschrikkelijk mooi smooooooooooth dan ga je echt diepte zien, en blijven snel bewegende beelden razend scherp! heel bizar is dat 8) dat intro van iceage2 dat die camera tussen de bergen door zweeft bijv. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik ben al blij als die optie erin komt dat hij het opkrikt naar 25 fps. Dit wordt namelijk al gedaan bij PAL dvd's maar niet bij PAL blu-ray of HD-DVD. Dan zou het dus ervoor kunnen zorgen dat veel mensen het programma gaan gebruiken met hun originele blu-ray's of HD-dvd's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Wixx: ik moet eerst eens kijken of ik de audio stretch exact genoeg kan krijgen op zulke lengtes, maar ik ga er wel mee aan de gang als de detectie voor level 4.1 goed werkt en de sub embedding in mpeg2 goed werkt (en de mpeg files ook werken op de 360).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Sentry23 schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 10:01:
Wixx: ik moet eerst eens kijken of ik de audio stretch exact genoeg kan krijgen op zulke lengtes, maar ik ga er wel mee aan de gang als de detectie voor level 4.1 goed werkt en de sub embedding in mpeg2 goed werkt (en de mpeg files ook werken op de 360).
Pitched die hem dan niet omhoog? Het verschil is volgens mij namelijk niet te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
Even ter informatie:

HD rips van releaseteam NhaNc3 werken NIET met Gotsent. Ik heb zelf een aantal geprobeerd op verschillende manieren en ze doen het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

King_Tech schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:26:
Even ter informatie:

HD rips van releaseteam NhaNc3 werken NIET met Gotsent. Ik heb zelf een aantal geprobeerd op verschillende manieren en ze doen het allemaal niet.
Transformers van hun doet het anders prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
En als het goed is, is dat zo duidelijk te zien bij het openen van een file. (niet bij samples, wel bij de full file, maar als je een sample hebt is het ook makkelijk die eerst even te controleren of die werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Sentry23 op 16-01-2008 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_Tech
WiXX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:50:
[...]

Transformers van hun doet het anders prima hier.
Hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen. Ik heb alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken en niks lukt. Transformers en nog een aantal andere films kreeg ik niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

King_Tech schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 17:27:
[...]

Hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen. Ik heb alles geprobeerd wat ik maar kon bedenken en niks lukt. Transformers en nog een aantal andere films kreeg ik niet werkend.
Gewoon op de standaard manier, moet wel zeggen dat bij transformers de ratio niet meteen goed pakt op de xbox 360, maar als ik mijn tv dan zet op 4:3 volledig weergeven zet, dan klopt het als een bus. Andere content doet het meteen prima, dus ik denk wel dat ze een naab van een encoder gast hebben (niet dat ik het zo goed kan).

Weet trouwens niet welke versie jij gebruikt van gotsent omdat ik testversies toegezonden heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
WiXX schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:26:
[...]

Pitched die hem dan niet omhoog? Het verschil is volgens mij namelijk niet te horen.
Nah, ik ga het proberen met een timestretch (heb al wat tools op het oog) die dus de pitch hetzelfde, maar de speed omhoog gooit. In principe zou ik het ook wel zelf kunnen programmeren, maar eerst maar eens kijken hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik wacht weer in spanning af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
Ik vraag me ook af heo het zit met een evuele Mac versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_tWiStEr schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:03:
Net m'n eerste MKV geconvert (in VMWare Fusion op de Mac) en het ging perfect. 720p h.264 + DTS source en speelde meteen na de conversie meteen af op de X360 (streamend met Connect360). Vloeiend.

Top app!

Een ding lukte echter niet. Ik kan via een share in VMWare Fusion op mijn externe schijf op de Mac komen. Deze map ik vervolgens als een network drive in Windows (naar Z:). Op die manier kan ik dus in de virtuele machine op de Firewire disk komen waar de source files op staan.

Gotsent pakt deze files dan ook zonder problemen. Output stuur ik ook terug naar de FW disk.

De conversie start:

- subs worden omgezet en zie ik verschijnen op de FW disk
- h.264 file pakt hij uit en zie ik verschijnen op de FW disk
- wav file zie ik ook verschijnen
- aac conversie start ook

Echter, hierna verdwijnen alle files (behalve de subs) in de output dir. Gotsent geeft aan: conversion completed. Maar geen MP4 file in de output dir op de FW disk :(

Als ik de source file lokaal neerzet (exact dezelfde file en filename) en dan converteer naar een lokale output dir werkt het wel.

Enig idee waardoor dit niet werkt? Dus Gotsent in een virtual machine die als het ware zowel een input als output folder op een network drive heeft staan. Het lijkt wel alsof de app net iets te lang ergens op moet wachten omdat er een vertraging wordt veroorzaakt door de network drive constructie, en daardoor het laatste deel van de conversie overslaat.

Als dit zou werken zou het namelijk perfect zijn, gewoon via VMWare een MKV op m'n mac schijf converteren zonder te rebooten of files te kopieren naar een andere locatie _/-\o_

.. Het is nogal een aparte manier om je app te gebruiken, dus np als je hier geen antwoord op geeft / kan geven :) Aangezien er nog geen vergelijkbare app voor de Mac is ben ik van plan om (misschien) Gotsent als inspiratie te gebruiken voor een Mac app. Maar ben daarvoor op dit moment nog een inventarisatie van huidige libraries en tools aan het maken om te zien of het haalbaar is.
Is er hier al een omwegje voor? Ik heb net hetzelfde probleem met de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Yep..
Dat probleem is bekend en in beta9 code opgelost.
Ik denk dat ik een beta9 er uit gooi en hard werk aan beta10 om verder features te implementeren. 25 fps fix werkt nog niet zoals het moet (audio re-code werkt niet nauwkeurig genoeg en gaat out of sync bij files groter dan een paar minuten) , subs detectie geeft nog fouten soms (zo vreselijk veel verschillende formaten en informatie in de header..), dus dat zet ik allemaal uit.
Ik maak even wat zaken af morgen en zet beta9 online.(veel verbeteringen in de code, en fall-back demux van audio als directshow niet werkt (dus hoef je safesync niet te enablen om die fouten te omzeilen) en mpeg2 remux (al is de 360 versie nog niet goed. Ik kan alleen testen met een PS3, maar als Microsoft een test systeem wil sponsoren..)
Verder ben ik samen met een andere coder (ik zal vragen of ik kan zeggen wie) bezig met hele sterke uitvoering van h264 level detectie, en wat andere features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Even een vraagje, gaat er ook support komen voor andere inputformaten, zoals WMV(HD)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Misschien komt er nog extra support. WMV-HD ben ik aan het bekijken of die soms makkelijk kan worden omgezet voor PS3 support (audio recode naar wma9 en knippen in 2GB parts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
P.S. de coder die helpt met de h264 info is Ditlew. Misschien kennen sommigen van jullie hem van de PSP scene. (de code is verder zo goed als klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens films gezien die een resolutie hadden als bvb "960x528 (AR 80:33)".

Een programma als MediaPlayer leest die AR (aspect ratio) en speelt het bestand vervolgens af alsof het 1280x528 was. Een automatische aanpassing van de aspect ratio dus.

Enige idee of zoiets ook in mp4 of wmv mogelijk is ?
Want momenteel krijg je na een omzetting met GOTSent een mp4 in 960x528...en een PS3/360 kan geen aspect ratios forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Goldrusher: Die komt er zo aan die aanpassing :)
(beter gezegd. als ik niet net een crash van de dev omgeving had gehad, dan had ik de final beta9 gebouwd waar het in zit :-/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
voor de avonturiers: een echte pre-release van beta9, inclusief playable on ps3/360detection, subs disabled.
http://www.mediafire.com/?dxrbolvcdcw
Nadeel: ik heb nog geen goed playable mpeg2 formaat voor de 360.. als iemand daar een goeie oplossing voor weet..
Hij zet hem wel op mpeg2 conversion als hij niet playable is. (als je in file mode zit krijg je een melding, in een folder zet hij alles zelf naar playable formats om)
<edit> en er is een bug in de DTS -> mpeg2 video conversie al gefixt </edit>

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 20-01-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx alot! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sentry23 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 19:12:
voor de avonturiers: een echte pre-release van beta9, inclusief playable on ps3/360detection, subs disabled.
http://www.mediafire.com/?dxrbolvcdcw
Nadeel: ik heb nog geen goed playable mpeg2 formaat voor de 360.. als iemand daar een goeie oplossing voor weet..
Hij zet hem wel op mpeg2 conversion als hij niet playable is. (als je in file mode zit krijg je een melding, in een folder zet hij alles zelf naar playable formats om)
<edit> en er is een bug in de DTS -> mpeg2 video conversie al gefixt </edit>
Sentry23, bedankt voor alle tijd die je erin steekt.
Is er al meer bekend over de Mac/Linux versie? Commandline is voor mij meer dan voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
zAo: helaas.. Er was iemand met een Mac versie bezig, maar die had er helaas niet de tijd voor om een goed werkende versie te maken.
Mochten er andere vrijwilligers zijn, dan wil ik ze best wel op weg helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ga ik vanvond eens uittesten. Ik heb gisteren 8 bestanden door gotsent laten omzetten en slechts één kon ik niet afspelen op de 360, ff opnieuw gedaan met safesync aan en toen werkte het wel. Ik gebruik een VM met windows xp sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Wat moet je qua MPEG2 weten Sentry? Volgens mij speelt het ding alles af wat volgens de mpeg2-norm mogelijk is, hoewel ik nog nooit mpeg2-hd-content heb afgespeeld.

Als je demo-files hebt (ook voor andere formaten) kun je me pm'en met de locatie, dan zal ik ze asap voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
sorcerer: Er lijkt wat met bepaalde audio formaten en containers te zijn.. Ik heb al met vob en mpegts container laten testen (mpeg2 video, met ac3 of helemaal standards compliant, mpeg1 layer 2 audio)..
PS3 speelt zo'n beetje alles af wat ik hem voorschotel op mpeg, xbox lijkt redelijk picky te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 15:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Sentry23 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:01:
zAo: helaas.. Er was iemand met een Mac versie bezig, maar die had er helaas niet de tijd voor om een goed werkende versie te maken.
Mochten er andere vrijwilligers zijn, dan wil ik ze best wel op weg helpen :)
Ah, zonde. Aangezien ik totaal geen kaas heb gegeten van enige programmeertaal (alleen wat JAVA op school ;) ) kan ik helaas niets betekeken.

Dan toch maar een nieuw mediacenter bouwen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Sentry23 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:28:
sorcerer: Er lijkt wat met bepaalde audio formaten en containers te zijn.. Ik heb al met vob en mpegts container laten testen (mpeg2 video, met ac3 of helemaal standards compliant, mpeg1 layer 2 audio)..
PS3 speelt zo'n beetje alles af wat ik hem voorschotel op mpeg, xbox lijkt redelijk picky te zijn.
Is een 'gewone' mpeg geen oplossing? mpegts is bedoeld voor transmissie toch, met allerlei error correction mogelijkheden etc., of begrijp ik het verkeerd?

Een gewone .mpg (mpegpes in mplayer bijv.) zou toch gewoon moeten werken? Hoewel ik tuurlijk niet zo veel geprobeerd heb als jij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
sorcerer: Ik zal eens kijken wat die doet. Ik maak wel wat test streams om te laten testen, maar zonder zelf een 360 te hebben blijft dat lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het mogelijk om DTS rechtstreeks in m2ts te zetten. Dit zou zeker interessant zijn.

Edit: Alle m2ts films die ik heb gedownload zijn trouwens searchable.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hoi,

ik gebruik sinds een tijdje weer GOTsent, maar het geluid is nu out of sync, bij de gewone MKV is het wel goed. Hier had ik voorheen geen last van. Wat kan het zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 22:05
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:28:
Volgens mij is het mogelijk om DTS rechtstreeks in m2ts te zetten. Dit zou zeker interessant zijn.

Edit: Alle m2ts films die ik heb gedownload zijn trouwens searchable.
Welke heb je gedownload?
Ik heb uitgevonden dat high level 4.1 films niet searchable zijn, maar baseline profile wel. Volgens mij ook wat lager dan 4.1 maar dat weet ik niet zeker meer.

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
--Christiaan-- schreef op maandag 21 januari 2008 @ 19:34:
Hoi,

ik gebruik sinds een tijdje weer GOTsent, maar het geluid is nu out of sync, bij de gewone MKV is het wel goed. Hier had ik voorheen geen last van. Wat kan het zijn?
behoorlijk wat. heb je safesync al eens geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hesr schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Welke heb je gedownload?
Ik heb uitgevonden dat high level 4.1 films niet searchable zijn, maar baseline profile wel. Volgens mij ook wat lager dan 4.1 maar dat weet ik niet zeker meer.
O.a. Balls of Fury en The Bourne Ultimatum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
ok.. de laatste loodjes.. morgen komt ie eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe komt het dat de audio niet word converteert maar video wel. gotsent genereerd wel een mp4, echter zit er geen geluid bij.
Heeft iemand hier ook last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sentry23 kan je ook een log file maken zodat men kan volgen waar de converting mis gaat
bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die weten waarom een mp4 via mijn draadloos netwerk naar de ps3 hdd gekopieerd voor de ps3 corrupt data is? diezelfde film werk feilloos van de usb stick, niet onmiddellijk maar wel als ik hem open in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
pumperbal: heb je toevallig een stranscoding media server aan staan ? Die willen wel eens voor problemen zorgen.

Yakka: de nieuwe versie doet al meer error checking en heeft fallback audio encoding. Als de mp4 niet wordt aangemaakt dan laat hij ook de temp files staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Oh ja:

GOTSent 0.23 Beta 9
http://www.mediafire.com/?cjynoyc2xsd

Veel fixes (audio en detectie)
Playable on PS3/360 detectie (Met heel veel dank aan Ditlew), en mpeg2 fallback encoding (voor zowel PS3 als 360). (dit kan even duren..)
Subs staan tijdelijk uit, in verband met issues met subs detectie.
command line encoding: Gotsent...exe [filename\foldername]
(converteerd de losse file of alle files in de directory, slaat alles op in de temp dir)
Aspect ratio wordt nu goed gezet op mp4 files waar de pixel resolutie niet gelijk is aan de display resolutie)

en vast nog wel meer, maar ik neem er eerst ff een whiskey op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:00:
Oh ja:

GOTSent 0.23 Beta 9
http://www.mediafire.com/?cjynoyc2xsd

Veel fixes (audio en detectie)
Playable on PS3/360 detectie (Met heel veel dank aan Ditlew), en mpeg2 fallback encoding (voor zowel PS3 als 360). (dit kan even duren..)
Subs staan tijdelijk uit, in verband met issues met subs detectie.
command line encoding: Gotsent...exe [filename\foldername]
(converteerd de losse file of alle files in de directory, slaat alles op in de temp dir)
Aspect ratio wordt nu goed gezet op mp4 files waar de pixel resolutie niet gelijk is aan de display resolutie)

en vast nog wel meer, maar ik neem er eerst ff een whiskey op :)
Pffff great stuf!!! proost!!! :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 08:52
Is het ook mogelijk om bv. een .srt sub bestand te selecteren en deze dan mee te transcoden als je bv. voor mpeg2 in .vob kiest?

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 18:13

S1W

Lekker nonchalant ;) Geweldig! Ga er meteen mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Furfoot schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:41:
Is het ook mogelijk om bv. een .srt sub bestand te selecteren en deze dan mee te transcoden als je bv. voor mpeg2 in .vob kiest?
Dat was de bedoeling, maar ik heb het er tijdelijk uit gehaald omdat het niet 100% werkte. In de komende versie zal dit inderdaad komen. (extract subs uit mkv indien aanwezig, of pak srt met dezelfde naam uit mkv dir om te encoden.)
Net als 6 channel AC3 audio in de mpeg2. Op de 360 werkt dit nog niet naar behoren, en ik wil de tool graag platform agnostic houden. (iemand moet toch goed multiplatform coden voor die 2 :+ )

ps, bij split zit er een klein bugje in die per ongeluk een foutmelding geeft, maar verder goed gaat.
Morgen ff een 'stealth' fix doen, maar als je last hebt, ff geduld dus.

[ Voor 28% gewijzigd door Sentry23 op 25-01-2008 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:24
Sentry23 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:07:
Misschien komt er nog extra support. WMV-HD ben ik aan het bekijken of die soms makkelijk kan worden omgezet voor PS3 support (audio recode naar wma9 en knippen in 2GB parts)
hier om wmvhd om te zetten naar wma9.
Tevens heb ik een tutorial gevonden en ben ik bezig om wmvhd met wma10 om te zetten in 5.1 audio in een mp4 container met behulp van megui. Hier moet de video wel compleet gereencode worden wat dus aardig lang duurt. Ik ben nu met een aantal testen bezig. Misschien dat ik morgen meer hierover kan vinden.

geen idee of je hier wat aan hebt maar het is iig iets ;)

[edit] het lijkt erop dat het helemaal goed gaat. Ik heb een mooie test file gekregen van .wmv wma10 naar .mp4 met AAC geluid. Helaas ondersteund mijn versterker geen AAC 5.1 en wordt het gedownmixed naar 2.0 :'(

Ik probeer nu een oplossing te vinden om dit naar mpeg2 te zetten met ac3 geluid. Volgens mij ondersteund de PS3 (of mp4 in het algemeen) geen ac3 in de mp4 container. Ik hoop dat megui of een ander programma wmv naar mpeg2 kan omzetten met ac3 geluid. Of heeft iemand nog andere ideeen hierover?

[edit2]en het is gelukt ik haal de wma10 uit de wmv en zet die om naar ac3 met MeGui. Dan zet ik de vc1 om naar mpeg2 met TMPGEnc (trial) en mux ik de AC3 samen met de mpeg2 file met TMPGEnc (trial). Encoden naar mpeg2 duurt wel ernstig lang.

TMPGEnc is niet gratis, iemand nog bekend met andere manieren om wmv (vc1) om te zetten in mpeg2 en daarna te muxen met de AC3?

[ Voor 41% gewijzigd door Falcon Heavy op 26-01-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Na een keiharde crash van me schijf heb ik windows opnieuw moeten installeren en nu loop ik tegen het volgende probleem aan
Ik heb net mijn hele PC opnieuw geinstalleerd en kom nu tegen een probleem op wat ik eerst helemaal niet had. Als ik mijn film bestanden in mijn Library zet zodat ik mijn files kan delen met mijn xbox 360 en ik ze VANUIT mijn library opstart, kan ik niet doorspoelen in de film. Start ik ze op vanaf mijn verkenner dan werkt het allemaal prima.

Ook is het zo dat mijn xbox 360 ineens niet al mijn HD files meer ziet en bij files die hij eerst wel afspeelde verteld mijn xbox 360 mij nu dat hij niet de juiste codec heeft. Dus media player 11 regelt waarschijnlijk bij sommige codecs wat voorwerk voor de xbox 360, want het enigste wat veranderd is, is dat ik een nieuwe verse installatie van Windows XP heb met alle updates erop en eraan.

Weet iemand wat dit probleem kan zijn? Ik gebruik K-Lite codec pack en heb alles al geprobeert kwa instellingen hierin. Ook Media player 11 is hergeinstalleerd, maar dit heeft ook geen nut.

Als ik de video file via de verkenner start en daarna ook nog eens via de library werkt het ook prima, maar hier is de file dus al aanwezig in het afspeel scherm. Zodra ik dan wissel krijg ik weer het probleem dat hij prima afspeelt, maar doorspoelen ho maar. Dan knalt hij gewoon lekker terug naar seconden 0 en begint de film van voor af aan.
Vooral het feit dat Pirates of the Carribean 3 welke ik heb gesplitsts met Gotsent in 3 files (was een grote inderdaad) het eerst prima deed en de xbox 360 mij nu dus verteld dat hij de codec niet kent, vind ik erg vreemd. Media player 11 doet dus wel degelijk voorwerk na mijn idee.

EDIT:

Heb na lang gekloot het opegeven met Windows Media Player 11. Lag gisteren in me bedje en dacht ineens aan Winamp Remote en wat blijkt, dat werkt prima en als een zonnetje. MS kan optieven met hun kut programma's. Ze kunnen geen eens 2 dingen wat van hun zelf is fatsoendelijk met elkaar laten communiceren.

Ik raad iedereen aan die problemen heeft met Windows media player sharing aan om Winamp Remote te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door WiXX op 27-01-2008 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:15:
Na een keiharde crash van me schijf heb ik windows opnieuw moeten installeren en nu loop ik tegen het volgende probleem aan

[...]

Vooral het feit dat Pirates of the Carribean 3 welke ik heb gesplitsts met Gotsent in 3 files (was een grote inderdaad) het eerst prima deed en de xbox 360 mij nu dus verteld dat hij de codec niet kent, vind ik erg vreemd. Media player 11 doet dus wel degelijk voorwerk na mijn idee.

EDIT:

Heb na lang gekloot het opegeven met Windows Media Player 11. Lag gisteren in me bedje en dacht ineens aan Winamp Remote en wat blijkt, dat werkt prima en als een zonnetje. MS kan optieven met hun kut programma's. Ze kunnen geen eens 2 dingen wat van hun zelf is fatsoendelijk met elkaar laten communiceren.

Ik raad iedereen aan die problemen heeft met Windows media player sharing aan om Winamp Remote te gebruiken.
Bij mij werkt streamen goed via WMP 11, maar alleen bij grote HD films hapert de film en dan gaat hij bufferen. Iemand anders dit wel eens meegemaakt (bij de 360)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ja ik zag net dat hij bij Winamp remote ook begon te bufferen, maar dat was bij een gewone divx film van 700mb. Dus ik wou daarvoor dan media player gebruiken, blijkt het ineens dat me HD films er nu wel bij staan en dat ze prima afspelen.

Echt waar, 2 dagen mee bezig geweest om het goed te krijgen. Ik geef 1x winamp remote de kans en opeens wil Media Player wel mee werken. Echt vage zooi dit.

Trouwens hoe groot is groot bij jou? want een HD film van 8 gig hoeft hij niet te bufferen bij mij. Misschien dat je maar op 10mbit zit?

Edit: Sentry hoe zit het met de 25 fps functie? Ik heb dus door die crash de laatste tijd niet kunnen testen, maar ben je er nog steeds mee bezig?

[ Voor 26% gewijzigd door WiXX op 27-01-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:42:
Ja ik zag net dat hij bij Winamp remote ook begon te bufferen, maar dat was bij een gewone divx film van 700mb. Dus ik wou daarvoor dan media player gebruiken, blijkt het ineens dat me HD films er nu wel bij staan en dat ze prima afspelen.

Echt waar, 2 dagen mee bezig geweest om het goed te krijgen. Ik geef 1x winamp remote de kans en opeens wil Media Player wel mee werken. Echt vage zooi dit.

Trouwens hoe groot is groot bij jou? want een HD film van 8 gig hoeft hij niet te bufferen bij mij. Misschien dat je maar op 10mbit zit?

Edit: Sentry hoe zit het met de 25 fps functie? Ik heb dus door die crash de laatste tijd niet kunnen testen, maar ben je er nog steeds mee bezig?
Rond de 7 a 8 gb ongeveer ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX

WiXX

Kijk uit malloot een...

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:29:
[...]

Rond de 7 a 8 gb ongeveer ja.
Me LOTR Return of the King is 8.2 gig groot en daar gaat hij niet bufferen. Wel op sommige scenes waar het erg druk wordt voor de bitrate dat hij even hapert. Het is ook een 1080p film dus de bitrate ligt iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:55:
[...]

Me LOTR Return of the King is 8.2 gig groot en daar gaat hij niet bufferen. Wel op sommige scenes waar het erg druk wordt voor de bitrate dat hij even hapert. Het is ook een 1080p film dus de bitrate ligt iets hoger.
Ik speelde laatste Transformers in 720p af en had er dan al last van. Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
wat betreft bitrate.. weinig.. ik kan een bitrate limiter inbouwen eventueel ? (bij bitrate pieken boven de 30 mbps heb je al snel gigabit ethernet nodig met de DLNA overhead). Alleen de pieken bij de huidige limit (19 mbps voor 360 compatibility) zijn al erg hoog soms, dus kan de kwaliteit er misschien onder lijden als de avg bitrate omlaag gaat. Verder kan je altijd een local copy doen.. maar streamen is wel zo fijn.

Verder heb ik een nieuwe built bijna klaar (beta 10 ?) met 6 channel ac3 in de mpeg2 (zowel op PS3 als.. en daar zat het probleem .. als op de 360) en een werkende 25fps fix voor mp4 :) (alleen voor 2 channel audio, maar wel ultra smooth :) )

[ Voor 8% gewijzigd door Sentry23 op 28-01-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 23:02:
Verder heb ik een nieuwe built bijna klaar (beta 10 ?) met 6 channel ac3 in de mpeg2 (zowel op PS3 als.. en daar zat het probleem .. als op de 360) en een werkende 25fps fix voor mp4 :) (alleen voor 2 channel audio, maar wel ultra smooth :) )
Gaaf zeg! _/-\o_ ben erg benieuwd :*) :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op zondag 27 januari 2008 @ 02:15:
Thanx :) ... werkt idd als een speer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb even een vraagje,

ik heb een film gedownload:

Discovery.Channel.1000.Places.To.See.Before.You.Die-Peru.720p.HDTV.x264-DHD

hij is 1,07 GB groot.

Nou heb ik gotsent 023 beta 9 gedownload en ac3filter en matroskasplitter geinstalled.

Nou open ik die film in gotsent en convert ik hem naar mp4.

(http://www.hoogelutte.nl/feestpicz.nl/upload/gotsent.jpg)

Maar nou komt er vervolgens helemaal geen output file voor de PS3 uit...

wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
alijulain: Apart.. ik zal kijken of ik de originele kan bekijken. AAC support in source audio is nieuw en misschien gaat daar iets fout mee. (ik neem aan dat je die niet met de hand hebt gezet.. ik moet ze nog steeds read-only maken ;) )

Verder.. beta 10 is zo goed als klaar (morgenavond/donderdag), met een goed werkende 25 fps fix voor mp4 (, en ffwd/rew in mux to vob voor PS3.
Final 23 zal er achteraan komen met o.a. 6 channel audio in mpeg2 transcodes op PS3 en 360 (en fallback 2 channel encoding, aangezien sommige files gewoon niet goed willen werken..).

Voor versie 24 zal ik vooral met subs aan de slag gaan, en wat enhancements zoals splitten van mpeg2 streams voor mensen die externe disks gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Sentry23 op 29-01-2008 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok dat is mooi, nee ik heb verder nergens aangezeten voor zover ik weet.

En ik heb ook nog even wat geprobeerd:

1 keer een andere settings (dus AC3 ipv AAC)

dan krijg ik deze foutmelding: http://www.hoogelutte.nl/...ad/wavdestfoutmelding.jpg

(die wavdest foutmelding kreeg ik trouwens ook als ik AAC had geselecteerd)

en vervolgens komt er nu wel een bestand uitrollen namelijk movie.h264 (982 mb) kijk maar:

http://www.hoogelutte.nl/feestpicz.nl/upload/mapjeps3.jpg

Alleen nou stream ik hem naar mijn PS3 met windows media player, en dan leest hij hem vervolgens niet. Ik kan hem wel afspelen met windows media player, maar dan is de kwaliteit dramatisch en is er geen geluid, en het beeld loopt ook schokkerig.

Misschien dat je nu een beter idee hebt, wat er mis gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Misschien moet je even wachten totdat de conversie klaar is?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
alijulian: OK, iets duidelijker.. de wavdest is niet gevonden, en dat gaat niet goed.(al zou dat bij AAC niet een probleem mogen zijn.. )
Zou je Gotsent eens met admin rechten kunnen starten ? (of dubbelklikken op het got logo en met admin rechten de register.bat die dan in gotsent dir komt starten ?)

Verder zou hij toch echt een aac moeten extracten. Heb je een linkje voor me waar ik een test file kan downloaden ? (ff mailen ofsow)

De final output moet ook [bestandsnaam].mp4 zijn. De h264 is een temp bestand dat aan het einde weg moet worden gehaald.

[ Voor 12% gewijzigd door Sentry23 op 29-01-2008 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
mkv2vob ondersteund nu wel FFW en FRW in alle h264 .vobs. Ze maken nu gebruik van tsremux. Dit moet gotsent ook hebben! :)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Furfoot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:58:
mkv2vob ondersteund nu wel FFW en FRW in alle h264 .vobs. Ze maken nu gebruik van tsremux. Dit moet gotsent ook hebben! :)
Ik ben er ook al mee bezig.. :) (zie 4 berichten boven ongeveer)

Verder wordt er nog druk gesleuteld aan mpeg2 conversie, omdat sommige files omvallen bij ffmpeg.
Er wordt nu dus een check ingebouwd die kijkt of er wel iets zinnigs uit komt, en anders de file op een ingewikkelder manier gaat omzetten (mkv helemaal uit elkaar trekken, audio en video los converteren en eventueel aanpasen en dan muxen.). Ook hier weer veel dank aan Ditlew voor zijn werk om ook Xbox360 compatibiliteit te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sentry23: ok ik las dat je dit al eerder hebt gezegd:

Draai je misschien op Vista ? dan moet GOTSent namelijk een keer onder admin rechten draaiien om de extra DLL's te kunnen registreren (evt kan dat ook met de hand gebeuren via 'regsvr32 [path naar gotsent]\fsfwrap.dll' en hetzelfde voor de wavdest.ax .)

misschien een domme vraag maar ik snap niet precies hoe ik dat moet doen. kan je dit in iets meer jip en janneke taal aan me uitleggen?:)

En ik zou je die film wel via msn kunnen versturen eventueel...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
alijulian: Ik heb net ff gekeken, en er gaat iets fout bij AAC sources, maar dat is binnenkort verholpen. Als je ff een mailtje stuurt naar sentry23@gmail.com dan stuur ik een versie op om te checken of het ook voor jou werkt.
Voor AAC heb je geen admin nodig, maar anders zou dit moeten helpen: rechtsklik op het programma, en selecteer 'uitvoeren als administrator'.

[ Voor 24% gewijzigd door Sentry23 op 29-01-2008 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik zal je wel even mailtje sturen.. klopt ik zag het al staan uitvoeren als administrator:)

Misschien moet je even wachten totdat de conversie klaar is?

Heb ik al gedaan, maar er komt vervolgens geen bestand uit.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furfoot
Als je nou een al bestaande .vob file nogmaals wil remuxen voor FFW, FRW support gaat dit werken, of verlies je dan te veel audio kwaliteit? (ik heb nl alle originele mkvs weggegooit)

Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens Sentry,

Hij is nu wel aan 't encoden:

Press [q] to stop encoding

Size = 20.435 time = 980 bitrate = 165.4 kbits/s

dus gaat volgens mij de goede kant op..

hm nee nog niet, na het encoden verschijnt er vervolgens geen bestand in de output folder

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Furfoot schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:11:
Als je nou een al bestaande .vob file nogmaals wil remuxen voor FFW, FRW support gaat dit werken, of verlies je dan te veel audio kwaliteit? (ik heb nl alle originele mkvs weggegooit)
Goeie vraag, en op zich zou het geen probleem moeten zijn. Ik zal ff kijken of ik er een functie voor kan maken.. later..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:15:
Trouwens Sentry,

Hij is nu wel aan 't encoden:

Press [q] to stop encoding

Size = 20.435 time = 980 bitrate = 165.4 kbits/s

dus gaat volgens mij de goede kant op..

hm nee nog niet, na het encoden verschijnt er vervolgens geen bestand in de output folder
Lijkt een fout in de mkv parsing code te zitten bij AAC audio, dat in de test versie beter zou moeten werken. Voor AAC hoeft hij niet te recoden om een mp4 te maken. Of zegt hij toevallig dat het naar mpeg2 geconverteerd moet worden en loopt ffmpeg vast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk bij die versie die je me stuurde via mail doet hij het wel:

http://www.hoogelutte.nl/...l/upload/gotsentmovie.jpg

hij is nog steeds bezig hij zegt nu dit:

http://www.hoogelutte.nl/feestpicz.nl/upload/mp4box.jpg

is dit goed verder?, ik laat hem wel ff bezig nog tot hij bij 100 is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sentry23
Dat ziet er goed uit ja :)
Als die klaar is dan heb je een MP4 die zou moeten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok toppie:)

hij geeft wel een fout aan: Fout -2048: H

maar dat MP4box.exe loopt gewoon door dus ik blijf er wel af.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2008 14:50 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste