"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
hoe zit dit?
Verwijderd
Inklaring etc duurt gemmiddeld een week in NL. Eerst krijg je nog een brief om de originele factuur te sturen en een acceptgiro.Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 02:03:
ja mijne heb ik ook nog niet binnen
Into Foreign Customs, February 04, 2008, 11:05 am, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 04, 2008, 11:05 am, NETHERLANDS
International Dispatch, February 01, 2008, 10:07 am, O'HARE APT/CHICAGO
Processed, February 01, 2008, 10:02 am, CHICAGO, IL 60666
Processed, January 31, 2008, 6:38 pm, SAINT PAUL, MN 55111
Acceptance, January 31, 2008, 2:54 pm, WAYZATA, MN 55391
Electronic Shipping Info Received, January 31, 2008
en heb 471,- euro betaald voor me iphone... zal wel een dikke btw krijgen... kon het proberen toch
Wat bespoedigt is tntpost bellen met je usps code en je tnt tracking opvragen. Gelijk dan vragen om een mail te krijgen met de exacte kosten na het toesturen van een scan van je betaalbewijs.
15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro
Ik heb hem nu bij iemand uit de UK gekocht. Zelfde prijs. Alleen heeft hij hem nu verzonden vanuit USA
Hij heeft hem verzonden als "2e hands MP3 Speler met 90euro aan waarde"... Hij is de 7e verzonden en ligt nu bij de Duane in Nederland... Dus dat ging lekker snel.
Into Foreign Customs, February 09, 2008, 12:09 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 09, 2008, 12:09 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, February 07, 2008, 10:28 pm, NEWARK APT/NEW YORK
Processed, February 07, 2008, 10:28 pm, NEWARK, NJ 07102
Acceptance, February 07, 2008, 9:53 am, STATEN ISLAND, NY 10308
We wachten het even af...
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Verwijderd
Het zal me wel wat voor firmware daar op zit want ik neem aan dat in verloop van tijd alles wat unlockbaar/jailbreakbaar wordt.
Wat ik me vooral afvraag is wat voor Sim kaarten dan werken met zo'n USA iPhone.
Zit momenteel in Engeland dus als iemand dat toevallig voor Engeland weet dan zou ik dat ook zeer informatief vinden maar het gaat me tevens over sim kaarten (bellen dus) in Nederland.
Wat werkt wel en wat niet?
en moet je sowieso een hacksim kopen (EasyiSim ed) of wordt het na verloop van tijd ook mogelijk om software matig je iPhone gereed te maken voor non-USA sims? (en geldt dit ook voor de UK of alleen voor Nederland)
(ziet door de bomen het bos even niet meer)
Dat zou ik zelf liever doen omdat wanneer hij kwijt raakt kan je max. 90 euro declareren...Saeverix schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:28:
Hij heeft hem verzonden als "2e hands MP3 Speler met 90euro aan waarde"...
Damn, wat een gedoe om er een iPhone te bemachtigen. Ik heb geen creditcard en kan er ook geen regelen, me ouders willen dat niet. Ben PayPal verified, geen confirmed adress dus zo'n beetje elke eBayer verkoopt niet aan mij. En voor een confirmed adress heb je wel een creditcard nodig.
Zit nu te kijken om via myUS te importeren, alleen dat vind ik ook maar een gek gebeuren. Om nu een kopie van m'n id-kaart naar 1 of andere site te sturen, inclusief pers. nummer.. En dan moet ik ook maar via Apple.com zien te betalen. Heb een Wirecard, da's een virtuele creditcard waar je van te voren op stort, maar daar zit geen adres aangekoppeld. En voor wat ik zo even snel heb gelezen blijkt dat Apple alleen shipt naar een adres matchend aan de betalende creditcard... Heb er al wel mee bij Abercrombie.com betaald (ook een bedrijf in US dus) en dat lukte wel.
Naja
niet doen: I to paid £39.99 to then discover that all they use free software which you can download on the net. Your iPhone is still locked toO2 so they dont fully unlock your phone. They offer a telephone service with a picture of a telesales girl on their ad, rubbish, I have yet to speak with anyone on the telephone. Wasted £39.99 bronazt33 schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 00:47:
Heeft iemand gebruik gemaakt van iPhoneunlockuk.com om hun iPhone te gebruiken? Ze zeggen dat ze nu alle iPhones kunnen unlocken, dit zou wel mooi zijn in combinatie met een 16GB UK iPhone...
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Hmm, ik heb hem ook besteld via ebay en ben ook niet verified. Je moet gewoon eerst ff die persoon emailen en zeggen dat je paypal adres hetzelfde is als die op ebay.Muthas schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:01:
[...]
Dat zou ik zelf liever doen omdat wanneer hij kwijt raakt kan je max. 90 euro declareren...
Damn, wat een gedoe om er een iPhone te bemachtigen. Ik heb geen creditcard en kan er ook geen regelen, me ouders willen dat niet. Ben PayPal verified, geen confirmed adress dus zo'n beetje elke eBayer verkoopt niet aan mij. En voor een confirmed adress heb je wel een creditcard nodig.
Zit nu te kijken om via myUS te importeren, alleen dat vind ik ook maar een gek gebeuren. Om nu een kopie van m'n id-kaart naar 1 of andere site te sturen, inclusief pers. nummer.. En dan moet ik ook maar via Apple.com zien te betalen. Heb een Wirecard, da's een virtuele creditcard waar je van te voren op stort, maar daar zit geen adres aangekoppeld. En voor wat ik zo even snel heb gelezen blijkt dat Apple alleen shipt naar een adres matchend aan de betalende creditcard... Heb er al wel mee bij Abercrombie.com betaald (ook een bedrijf in US dus) en dat lukte wel.
Naja
Verwijderd
Tja, dat staat er bij nu ook al sinds maandag... gaat dus niet echt snel.Saeverix schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 18:28:
Mijn Duitse eBay bestelling ging inderdaad niet door. Er zijn iets van 10 van die gewonnen iPhones van dezelfde verkoper. Hij heeft het geld terug gestuurd en gemaild: Hij was gehacked en iemand anders probeerde geld te verdienen via zijn account. Laten we dat dan maar geloven.
Ik heb hem nu bij iemand uit de UK gekocht. Zelfde prijs. Alleen heeft hij hem nu verzonden vanuit USA. Dat was omdat de voorraad in UK op was. Maar hij verzekerde mij dat ik geen Taxes en Invoerbelasting hoef te betalen. Als dat wel het geval was kon ik het terugsturen en kreeg ik mijn geld terug...
Hij heeft hem verzonden als "2e hands MP3 Speler met 90euro aan waarde"... Hij is de 7e verzonden en ligt nu bij de Duane in Nederland... Dus dat ging lekker snel.
Into Foreign Customs, February 09, 2008, 12:09 pm, NETHERLANDS
Arrived Abroad, February 09, 2008, 12:09 pm, NETHERLANDS
International Dispatch, February 07, 2008, 10:28 pm, NEWARK APT/NEW YORK
Processed, February 07, 2008, 10:28 pm, NEWARK, NJ 07102
Acceptance, February 07, 2008, 9:53 am, STATEN ISLAND, NY 10308
We wachten het even af...
Waar moet ik op letten in mijn geval, ik wil hem sowieso maar voor 1 simkaart gebruiken... En dan is firmware 1.11 volgens mij het makkelijkste ivm unlocken, maar als ik er een koop met 1.12 kan ik altijd terug en unlocken?
Dus is dit geschikt voor mij:
http://cgi.ebay.de/Apple-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Verwijderd
1.1.1 is kut, gewoon 1.1.2 gebruiken.MellyVille1 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 19:18:
ik zit er ook aan te denken om er een uit duitsland te laten komen...
Waar moet ik op letten in mijn geval, ik wil hem sowieso maar voor 1 simkaart gebruiken... En dan is firmware 1.11 volgens mij het makkelijkste ivm unlocken, maar als ik er een koop met 1.12 kan ik altijd terug en unlocken?
Dus is dit geschikt voor mij:
http://cgi.ebay.de/Apple-...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
En hoe komen hun aan die iPhones? m.a.w. kan ik hem niet ook gewoon in duitsland in de winkel kopen?
Verwijderd
een kennis van me gaat eind deze week naar USA.. wanneer hij een iPhone meeneemt, wat kan ik hier dan mee? Mogelijk om hem met een NL sim werkend te krijgen, of nog niet?
hoop dat iemand een antwoord voor me heeft
Bron?carfreak02 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:11:
Sinds dit weekend hoef je nergens meer bang voor te zijn want ze zijn nu allemaal softwarematig simlockvrij te maken. Dus ook de 16 GB bijvoorbeeld.
Bron al gevonden: http://www.iphoneclub.nl/...oader-46-software-unlock/
[ Voor 18% gewijzigd door Saeverix op 10-02-2008 22:42 ]
$489 buy-out op eBay met $99 3-days shipping én de garantie dat ik geen BTW oid moet betalen. Een euro of 400 zo in totaal dus voor de 8GB. Prijs van z'n nieuwe auctions is inmiddels al omhoog naar $530 dus zal wel weer wat harder zijn gegaan sinds het bekend worden van de nieuwe unlock
Ik had denk ik wel wat goedkoper uit kunnen zijn wanneer ik een een confirmed adress had gehad, heb je net wat meer keuzemogelijkheden bij veilingen. Maar och, dit valt me nog compleet mee, huidige telefoon van me brengt nog zo'n €300 op op marktplaats dus
Ticket Amsterdam - Londen met Easyjet: v.a. 54 Euro
Metro naar centrum London: paar euro
------------------------------------------------------------------------------- +
Totaal: +/- 425 Euro
Dagje Londen op de koop toe en geen risico op BTW e.d.
Ik heb de mazzel dat mijn oom in Engeland woont en eind deze maand naar Nederland komt en er dus een voor mij mee neemt, anders had ik het zeker zo gedaan.
Wellicht dat ik dit nog ga doen samen met vriendin, lege koffers heen en vol terug, hebben we een gratis weekendje Londen en zeker nog wat winst.
Verwijderd
Als dat niet doorgaat dan maar importeren. Ik vind het alleen jammer dat ik hem alleen via eBay kan kopen, en niet via een officiele winkel, of zie ik iets over het hoofd?
Klikfabulaus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:10:
UK iPhone: 269,- pond = 362 Euro
2) 18-month agreement with O2 required. For personal use only, not for resale. Order quantities limited online.
Zie hieronder
[ Voor 3% gewijzigd door DesertShooter op 11-02-2008 18:27 ]
KlikDesertShooter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:42:
[...]
Klik
2) 18-month agreement with O2 required. For personal use only, not for resale. Order quantities limited online.
(2) Two-year activation agreement with AT&T required. For personal use only, not for resale.
Je hebt helemaal gelijk:fabulaus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:58:
[...]
Klik
(2) Two-year activation agreement with AT&T required. For personal use only, not for resale.
Klik
Ik dacht dat de procedure in de UK anders verliep dan in de VS.
Verwijderd
Beetje aan de optimitische kant gerekend voor je ticket.fabulaus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:10:
UK iPhone: 269,- pond = 362 Euro
Ticket Amsterdam - Londen met Easyjet: v.a. 54 Euro
Metro naar centrum London: paar euro
------------------------------------------------------------------------------- +
Totaal: +/- 425 Euro
Dagje Londen op de koop toe en geen risico op BTW e.d.
Ik heb de mazzel dat mijn oom in Engeland woont en eind deze maand naar Nederland komt en er dus een voor mij mee neemt, anders had ik het zeker zo gedaan.
Wellicht dat ik dit nog ga doen samen met vriendin, lege koffers heen en vol terug, hebben we een gratis weekendje Londen en zeker nog wat winst.
En de terugreis? Of ga je zwemmen
Verwijderd
Hmm, dus dan zit je vast aan een abbo? Dat was ik nou juist net niet van plan, ik ben gewoon van plan om mijn vodafone kaartje te gebruiken (na jailbreaken, unlocken etc.) Dan maar uit de VS, maar dat is, voor mij, toch een minder alternatief.fabulaus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:58:
[...]
Klik
Jammer.
Nee, hij zette die link neer om te laten zien dat de procedure in de UK hetzelfde is als in de VS.Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:13:
[...]
Hmm, dus dan zit je vast aan een abbo? Dat was ik nou juist net niet van plan, ik ben gewoon van plan om mijn vodafone kaartje te gebruiken (na jailbreaken, unlocken etc.) Dan maar uit de VS, maar dat is, voor mij, toch een minder alternatief.
Jammer.
Je kunt (volgens mij) gewoon een UK iPhone kopen en later thuis activeren met een jailbreak.
Voordat ik wist dat mijn oom naar Nederland zou komen heb ik al meerdere keren op het punt een ticket te boeken via easyjet. Geloof het of niet maar met een beetje zoeken en op tijd boeken vind je vrijwel dagelijks tickets van onder de €27,=. Zowel voor de heen als de terugreis. Ik verbaasde me hier ook al over maar het is toch echt zo, dus ook gewoon terug met het vliegtuigVerwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:50:
[...]
Beetje aan de optimitische kant gerekend voor je ticket.
En de terugreis? Of ga je zwemmen
Verwijderd
Ik denk dat ik eerst maar even op internet dingen ga opzoeken voor ik hier weer opmerkingen ga plaatsenDesertShooter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:22:
[...]
Nee, hij zette die link neer om te laten zien dat de procedure in de UK hetzelfde is als in de VS.
Je kunt (volgens mij) gewoon een UK iPhone kopen en later thuis activeren met een jailbreak.
betaald via PAYPAL en had geen confirmed adress. heb betaald en de verkoper zou hem opsturen. heb een mail gekregen met tracking gegevens.
de phone is 8GB met versie 1.1.3 en BL 4.6 maarja alles is te unlocken nu. maakt niet meer uit wat je hebt., geen Xsim of andere meuk gewoon via software. (sinds 08-02-08)
kosten 370 inc verzenden. kon ook al de 16GB bestellen maar dan moest ik weer een week w88 want het updaten van paypal duurt erg LANG......
hij zij dat ie morgen op de post ging. hoop toch dat ik hem over een dik week heb.
bytheway iemand nog belang by een anysim??? vast niet
[ Voor 4% gewijzigd door laurensxeon op 11-02-2008 23:07 ]
Congrats!laurensxeon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:06:
.
hij zij dat ie morgen op de post ging. hoop toch dat ik hem over een dik week heb.
bytheway iemand nog belang by een anysim??? vast niet
Maar anysim is voor zover ik weet een stukje software..
En nu hopen dat je niet nog is 400 dollar / dollarkoers * 1,19 moet betalenlaurensxeon schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:06:
de phone is 8GB met versie 1.1.3 en BL 4.6 maarja alles is te unlocken nu. maakt niet meer uit wat je hebt., geen Xsim of andere meuk gewoon via software. (sinds 08-02-08)
kosten 370 inc verzenden. kon ook al de 16GB bestellen maar dan moest ik weer een week w88 want het updaten van paypal duurt erg LANG......
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Als het goed is heeft de verkoper het pakketje opgestuurd als gift. Ik heb net een mail gestuurd naar de verzender om dit te veriferen.
Is hier nog wat aan te doen of moet ik gewoon aangeven dat ik geen factuur heb zodat zij de waarde bepalen en ik de BTW hierover mag/moet betalen?
Verwijderd
Natuurlijk kan je dat wel... gewoon je paypal betaling laten zien en klaar. Tja, moet nog steeds wachten tot ik iets hoor van de TNT... vrouw aan de telefoon zijn einde van de week. en dit terwijl mijn pakketje 2 dagen eerder in NL was dan die van Jvdvalk en nog steeds geen infoValkje schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:00:
Vanmiddag kreeg ik een email van de TNT Pakketservice dat mijn pakketje, de Iphone, is gearriveerd. Om de zending douanetechnisch in orde te maken hebben ze een factuur nodig. Deze heb ik (natuurlijk) niet omdat ik de telefoon particulier via Ebay heb gekocht.
Als het goed is heeft de verkoper het pakketje opgestuurd als gift. Ik heb net een mail gestuurd naar de verzender om dit te veriferen.
Is hier nog wat aan te doen of moet ik gewoon aangeven dat ik geen factuur heb zodat zij de waarde bepalen en ik de BTW hierover mag/moet betalen?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 03:06 ]
Zo ja, is het dan ook mogelijk dan ik hem mijn eigen credit card meegeef en kan afrekenen?
Dus vanaf het moment dat hij bij de Duane is duurt het sowiezo een week + een aantal dagen om het pakje te verwerken...
(dat vroeg ik me sowieso al af, hoe komen al die verkopers op ebay onder dat abonnement uit?)
EDIT: doordat je dus thuis moet activeren... ik ga een ritje Engeland plannen
[ Voor 15% gewijzigd door MellyVille1 op 13-02-2008 18:40 ]
Verwijderd
Dit kan ik bevestigenDesertShooter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:22:
Na thuiskomst (3 dagen) meneer m'n Iphone geactiveerd en gejailbreaked, no problems at all. Verder ook helemaal niets meer vernomen van o2
@fabulaus:
Denk eens aan de veerpont. Neem een dieselauto, en gooi 'm vol in nederland. Vanuit calais kun je naar dover, voor €35 retour. In Dover zit een carphone warehouse waar je de iphone kunt halen. In één dag ben je dus op en neer, met een iphone
Dus een credit card meegeven gaat niet werken denk je?fabulaus schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:16:
Het kan zijn dat er word gevraagd om een legitimatie te tonen bij gebruik van een credit card. Dit om het gebruik van gestolen passen te voorkomen. Er kan zelfs gevraagd worden om een handtekening die overeen moet komen met de geen op de legitimatie.
werkt 9 van de 10 keer wel , gewoon doen dus!Kethij schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:48:
[...]
Dus een credit card meegeven gaat niet werken denk je?
Betalen met Creditcard is daar net zo normaal als met een pin hier.
slimmehotspot.nl
Ja ok maar zou ik die kennis dan voor de zekerheid een kopie van mij legitimatie meegeven?xdc schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 20:26:
[...]
werkt 9 van de 10 keer wel , gewoon doen dus!
Betalen met Creditcard is daar net zo normaal als met een pin hier.
Anders zou je geluk hebben als je ooit een tas jat/vind met zowel legitimatie als creditcard erin
Komt de iPhone op jouw naam te staan dan? kortom, je hebt dus wel je gegevens en alles in moeten vullen? Heb je ook je echte gegevens in gevuld of zomaar iets?Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 18:46:
[...]
Een dun a4'tje moeten tekenen dat ik binnen een bepaalde periode (7 dagen) een abonnement zou nemen.
Verwijderd
Verwijderd
Je krijgt de mededeling dat het wel duur is om vanuit nederland met een engelse provider te bellen; ik heb meegedeeld dat ik dat wel regel met de nederlandse provider. Het 'contract' stelt niets voor; ze kunnen er namelijk niets mee. In de voorwaarden staat dat de telefoon na 7 dagen geblokkeerd wordt als je hem niet geactiveerd hebt + een abonnement hebt genomen (Verkopers delen mee dat je dan gewoon een dure ipod touch hebt)
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2008 23:38 ]
Vanmorgen het pakketje binnen gekregen. Moest wel aan de postbode 73,- betalen.Valkje schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:00:
Vanmiddag kreeg ik een email van de TNT Pakketservice dat mijn pakketje, de Iphone, is gearriveerd. Om de zending douanetechnisch in orde te maken hebben ze een factuur nodig. Deze heb ik (natuurlijk) niet omdat ik de telefoon particulier via Ebay heb gekocht.
Na lang wikken en wegen brengt er volgende week ook iemand een Iphone 8GB mee vanuit de USA... we zullen wel zien hoe dat dat verloopt
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Mijn phone is gisteren van Chicago naar nederland gevlogen hoop dat ie ergens volgende week arriveerd. zal wel zien hoe dat afloopt met douane
Verwijderd
Tja als het net zo gaat als bij mij... dan kan je lekker lang wachten. mijne ligt er al sinds 4 feb en nog steeds geen moer gehoord van de duane./laurensxeon schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 17:45:
1page back @ Jpjedi. idd anysim is software. het is een x-sim die ik nu voor niks besteld heb
Mijn phone is gisteren van Chicago naar nederland gevlogen hoop dat ie ergens volgende week arriveerd. zal wel zien hoe dat afloopt met douane
Verwijderd
iemand eheft een iphone meegenomen voor me uit Boston, usa
kost me in totaal 287 euro + cadeautje voor die man
blij blij blij!
dit weekend heb ik hem
Verwijderd
doe je goed... heb de mijne nog steed nietValkje schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 08:59:
[...]
Vanmorgen het pakketje binnen gekregen. Moest wel aan de postbode 73,- betalen.
Dat soort taalgebruik wordt absoluut niet gewaardeerd op GoT.
[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 16-02-2008 21:36 ]
[ Voor 72% gewijzigd door Hoedje op 16-02-2008 21:37 ]
[ Voor 79% gewijzigd door Hoedje op 16-02-2008 21:37 ]
Als je nou is ging bellenVerwijderd schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:12:
[...]
doe je goed... heb de mijne nog steed nietals ik deze week niks hoor dan haal ik er wel 1 uit duitsland ofzo.... kanker duane.
Verwijderd
Ach ja, boeit mij het nou hoe je het schrijft
Nogmaals, dit soort uitlatingen worden niet gewaardeerd op GoT.
[ Voor 19% gewijzigd door Hoedje op 16-02-2008 21:39 ]
Verwijderd
Had maandag al contact met de TNT. Ze konden mij niet verder helpen omdat het pakketje nog niet was vrijgegeven. Ze konden mij wel het track en trace nummer vertellen... maar daar staat Manco: Pakket niet aangetroffen blabla....Muthas schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:19:
[...]
Als je nou is ging bellenAls iets blijft liggen bij de douane willen ze (meestal) een bewijs van betaling of origin hebben, en die komt niet zomaar aanwaaien.
ze hadden toch een of ander probleem bij de douane? iets met computer rommel ofsow. alles bleef dan een week langer liggen?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 04:46:
YES, me pakket ligt nu bij de sorteer centrum TNT... dus iphone is on the way!
hoop dat het snel is opgelost of misschien is het al wel opgelost. anyway hoop niet dat de mijne daar anderhalf week blijft liggen.
Gaaf! laat je ons weten met welke tools je hem aan de praat krijgt?Verwijderd schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 04:46:
YES, me pakket ligt nu bij de sorteer centrum TNT... dus iphone is on the way!
ik moet nog 3 weken op de mijne wachten..
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik ga in mei dit jaar voor een week naar New York. Dit is wat ik nu weet:
* ik kan daar een iPhone kopen waar firmware 1.1.3 op staat OTB (out of the box)
* het natuurlijk mogelijk is dat tegen die tijd er weer een nieuwe firmware uit is
* wanneer firmware 1.1.3 erop staat, ik deze kan kraken/hacken/jailbreaken/(wat is wat!?) met de wijze van een aantal posts hierboven
* als ik dit doe, ik niet word lastig gevallen door AT&T die mij een abbo willen aansmeren
* ik dit binnen 7 dagen moet doen na aankoop, dus liefst zo laat mogelijk kopen in New York
Mijn vragen:
* na de unlock methode te hebben gelezen, vroeg ik mij af of het daadwerkelijk zo moeilijk is zoals het lijkt. Ben redelijk bekend met firmware's updaten, firmware's uitbreiden enzo, maar dit lijkt wel rocket science.
* kan ik gewoon met mijn Hi UMTS simkaart bellen nadat ik de iPhone heb geunlockt?
* kan ik, wanneer er een nieuwe firmware uit is de iPhone updaten, en dan weer een unlock procedure starten voor die firmware om de iPhone up to date te houden én blijven gebruiken?
PSN: Sluuz
[ Voor 3% gewijzigd door Muthas op 15-02-2008 14:44 ]
Alle iPhones die nu geshipped worden zijn 1.1.3Sluuz schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 14:41:
Ik ga in mei dit jaar voor een week naar New York. Dit is wat ik nu weet:
* ik kan daar een iPhone kopen waar firmware 1.1.3 op staat OTB (out of the box)
Dat is mogelijk maar daar valt geen zinnig woord over te zeggen, tussen 1.1.1 en 1.1.2 zat twee maanden, tussen 1.1.2 en 1.1.3 drie maanden.* het natuurlijk mogelijk is dat tegen die tijd er weer een nieuwe firmware uit is
Kraken en hacken is hetzelfde. Jailbreaken is het geschikt maken van de iPhone om eigen applicaties op te kunnen installeren. Dit mag op GoT besproken worden. Om te kunnen bellen is jailbreaken alleen niet genoeg, daarvoor moet je hem unlocken. Hoe dit gaat mag op GoT niet besproken worden. Daarnaast moet je de iPhone dan nog activeren, maar dat hangt samen met het jailbreaken: om hem te kunnen gebruiken (ongeacht of je wilt gaan bellen of niet) moet je een activatieprocedure doorlopen die in iTunes alleen werkt als je een AT&T-contract hebt.* wanneer firmware 1.1.3 erop staat, ik deze kan kraken/hacken/jailbreaken/(wat is wat!?) met de wijze van een aantal posts hierboven
Die ken ik niet.* ik dit binnen 7 dagen moet doen na aankoop, dus liefst zo laat mogelijk kopen in New York
Het is redelijk wat zoekwerk, over het algemeen zijn er meer wegen die naar Rome leiden, waarbij geldt dat hoe langer een exploit bekend is, hoe gemakkelijker er gebruik van te maken is omdat allerlei mensen simpele progjes schrijven die het werk voor je doen. Op dit moment is er een eenvoudige oplossing beschikbaar die alles doet, maar het is natuurlijk maar de vraag of de loopholes waar dat programma gebruik van maakt in mei nog bestaan. Apple's onwikkelaars volgen de ontwikkelingen uiteraard ook op de voet.* na de unlock methode te hebben gelezen, vroeg ik mij af of het daadwerkelijk zo moeilijk is zoals het lijkt. Ben redelijk bekend met firmware's updaten, firmware's uitbreiden enzo, maar dit lijkt wel rocket science.
Ja, hoewel je dan natuurlijk geen UMTS hebt.* kan ik gewoon met mijn Hi UMTS simkaart bellen nadat ik de iPhone heb geunlockt?
Dat hangt er van af. Toen 1.1.2 de nieuwste firmware was, was een iPhone niet softwarematig te unlocken, dat kan pas weer nu 1.1.3 er is vanwege beperkingen die Apple heeft aangebracht die bepaalde wijzigingen in 1.1.2 alleen toelaten als er een nieuwere versie van de software is. Of en hoe snel na een nieuwe firmware update er een nieuwe unlockmethode beschikbaar komt weet niemand, het is goed mogelijk dat dit erg lang duurt of zelfs helemaal nooit lukt. Als Apple een firmware zonder exploits weet uit te brengen houdt het op.* kan ik, wanneer er een nieuwe firmware uit is de iPhone updaten, en dan weer een unlock procedure starten voor die firmware om de iPhone up to date te houden én blijven gebruiken?
[ Voor 9% gewijzigd door Daniel op 16-02-2008 19:57 ]
Snap dat het wat voorbarig is, maar wil altijd graag goed op de hoogte zijn en het even kunnen overdenken.
Dat ik afhankelijk ben van Apple's kunnen om een firmware 100% waterdicht te maken weet ik, en dat is gelijk ook mijn grootste twijfel. Tuurlijk kan je altijd bij je "oude" firmware blijven, maar het gevoel dat er meer uit te halen valt en het niet mogelijk is, is niet fijn. Het is natuurlijk ook weer zo dat het onwaarschijnlijk is dat het totaal niet mogelijk is...er worden altijd exploits gevonden...
PSN: Sluuz
"Your item arrived in NETHERLANDS at 3:08 pm on February 15, 2008. Information, if available, is updated every evening."
Heeft iemand hier ervaring mee? Het schijnt dat je als piloot makkelijk dingen langs de douane kan lopen (uhuh sbs6).
Zo heeft hij ook voor z'n zoon een macbook mee genomen. Nu is nog even de vraag of ie ook 2 iPhones (als er nieuwe modellen uitkomen) kan meenemen.
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
[ Voor 10% gewijzigd door dadj op 16-02-2008 20:05 ]
Verwijderd
zoja, dan kan je wachten, maar niets is zeker over wanneer hij eigenlijk uitkomt..
Verwijderd
sure... leuk verzonnen hoor. Net of jij daar iets van af weet. Als je iets verzint doe het dan op een iets geloofwaardigere manier.
Ik zag TNT op de brief staan en dacht "NEEEEE... Zucht...".
Inklaringsformulier invullen en paypal overzicht opsturen. Kan het weer een tijd gaan duren.
Bedankt voor je reactie. Zal het eens navragen aan hem.Jpjedi schreef op zondag 17 februari 2008 @ 08:54:
Waarde weet ik zo niet maar bemanning mag 3 kilogram meenemen. KLM stewardessen zorgen dat ze dat maximum op de gram precies halen. Hier in India gaan ze bijvoorbeeld met kilo`s kralen naar huis en hebben zo een soort van marktplaats handeltje.
MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports
Verwijderd
kon je vermijden door de scan al gemaild te hebbenSaeverix schreef op zondag 17 februari 2008 @ 14:34:
Ik heb intussen een brief van TNT binnen gekregen. En het zag er allemaal nog zo goed uit.
Ik zag TNT op de brief staan en dacht "NEEEEE... Zucht...".
Inklaringsformulier invullen en paypal overzicht opsturen. Kan het weer een tijd gaan duren.
Ja maar ik had een stille hoop dat mijn iPhone gewoon door de Douane kwam en niet gecontroleerd zou worden... Zal morgen de brief terugsturen en dan maar afwachten.Verwijderd schreef op zondag 17 februari 2008 @ 19:22:
[...]
kon je vermijden door de scan al gemaild te hebben
Verwijderd
105 euro?? Dat is vast niet alleen BTW geweest of wel??Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 08:46:
kreeg de mijne vrijdag binnen... moest 105 euro betalen aan de postbode... maar ik heb hem teminste :-)
Waarschijnlijk wordt m'n iPhone morgen opgestuurd met 3-days international shipping FedEx, verzender betaalt BTW. Dus hopelijk vrijdag en anders maandag
[ Voor 24% gewijzigd door Muthas op 18-02-2008 16:22 ]
Turbo sim zat aan de lader geplakt, nu eens uitproberen...
Je kunt hem gebruiken zonder je simkaartje kapot te knippen he!macmouse schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:48:
Heb ook net binnen, 73 euries aan de postbode.
Turbo sim zat aan de lader geplakt, nu eens uitproberen...
Ja ga ik maar eens doen want krijg hem niet passend met dat stealth geval..MrAcid schreef op maandag 18 februari 2008 @ 19:06:
[...]
Je kunt hem gebruiken zonder je simkaartje kapot te knippen he!
Verwijderd
International Dispatch, February 14, 2008, 6:59 pm, SAN FRANCISCO
Processed, February 14, 2008, 6:59 pm, SAN FRANCISCO, CA 94128
Processed, February 13, 2008, 7:48 pm, OAKLAND, CA 94615
Processed, February 13, 2008, 6:02 pm, DUBLIN, CA 94568
Electronic Shipping Info Received, February 12, 2008
Is het normaal dat deze status nog steeds niet veranderd is in "Arrived abroad" ??
Op de site van taxipost kan ik het pakje ook tracken, maar daar staat er sinds vorige week donderdag "in transit".
Moet ik me nu ongerust maken, of kan dit ? Vind het raar dat mijn iphone nog niet is ingescand of aangekomen in belgie ..
Gewoon emailen! Wordt gelijk in behandeling genomen, was bij mij ook zo!Saeverix schreef op zondag 17 februari 2008 @ 22:50:
Zal morgen de brief terugsturen en dan maar afwachten.
klantenservice-inklaring@tntpost.nl
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 18-02-2008 21:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Heb hem inmiddels al via brief verzonden... Wacht dat gewoon maar af dan. Iemand ervaring hoe lang dat duren gaat via Post?CLB schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:58:
[...]
Gewoon emailen! Wordt gelijk in behandeling genomen, was bij mij ook zo!
klantenservice-inklaring@tntpost.nl
[ Voor 7% gewijzigd door Saeverix op 19-02-2008 10:30 ]
Je moet gewoon geduld hebben.Het ligt allemaal aan hoeveel je voor het shippen hebt betaald. Bij express of priority gaat je pakketje vaak met het eerste vliegtuig mee, en bij goedkopere verzendmethodes blijft het wat langer liggen.Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:57:
Ik heb even een vraagje, dit is mijn status :
International Dispatch, February 14, 2008, 6:59 pm, SAN FRANCISCO
Processed, February 14, 2008, 6:59 pm, SAN FRANCISCO, CA 94128
Processed, February 13, 2008, 7:48 pm, OAKLAND, CA 94615
Processed, February 13, 2008, 6:02 pm, DUBLIN, CA 94568
Electronic Shipping Info Received, February 12, 2008
Is het normaal dat deze status nog steeds niet veranderd is in "Arrived abroad" ??
Op de site van taxipost kan ik het pakje ook tracken, maar daar staat er sinds vorige week donderdag "in transit".
Moet ik me nu ongerust maken, of kan dit ? Vind het raar dat mijn iphone nog niet is ingescand of aangekomen in belgie ..
Heb woensdag de brief op de post gedaan, vrijdag is TNT voor het eerst bij mij aan de deur geweest !Saeverix schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:25:
[...]
Heb hem inmiddels al via brief verzonden... Wacht dat gewoon maar af dan. Iemand ervaring hoe lang dat duren gaat via Post?
Verwijderd
Het is nochtans met express mail international via usps verstuurd...Muthas schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:27:
[...]
Je moet gewoon geduld hebben.Het ligt allemaal aan hoeveel je voor het shippen hebt betaald. Bij express of priority gaat je pakketje vaak met het eerste vliegtuig mee, en bij goedkopere verzendmethodes blijft het wat langer liggen.
En nu :
"Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated every evening. Please check again later. "
Oooohhhh nooo's !
We zullen het morgen wel horen, in ieder geval binnenkort een 16gb iPhone
PSN: KeaveXL
Dit topic is gesloten.