Astel : ‘3G iPhone nog voor de zomer bij drie Belgische operatoren’
Externe links bij dit artikel
*
www.astel.be
Dossier
* IT & telecom
* iPhone
BRUSSEL - De iPhone, de veelbesproken smartphone van Apple, zou nog voor het einde van juni gelanceerd worden op de Belgische markt. Het zou gaan om een versie die geschikt is voor gebruik op de 3G-netwerken, waarop snel internet mogelijk is. Dat schrijft de doorgaans goed geïnformeerde Franstalige website Astel.be.
Volgens de website, die zich beroept op eensluidende bronnen in de sector, zal de Belgische iPhone gebruikt kunnen worden op het netwerk van de drie Belgische operatoren (Proximus, Mobistar en Base). Zij zouden momenteel bezig zijn met het uitwerken van specifieke tariefplannen voor de iPhone.
Apple zou in België dus geen exclusieve relatie aangaan met één operator, zoals in de meeste andere landen het geval is. Er waren van bij het begin twijfels of de Belgische wetgeving zo’n exclusiviteit zou toestaan.
Volgens sommige bronnen die Astel aanhaalt, kan de iPhone misschien al in mei uitgebracht worden – ook andere Apple-watchers hadden die timing al naar voren geschoven. Ook wordt de mogelijkheid aangehaald dat Mobistar gedurende een periode van twee maanden de iPhone in primeur mag aanbieden aan zijn klanten.
Tot nu toe werd nog geen enkel gerucht over de lancering van de iPhone in België officieel bevestigd, noch door Apple, noch door de operatoren. Alle operatoren zeggen wel dat ze interesse hebben om het toestel te verkopen.
bron:www.standaard.be - 1 vd meest betrouwbare kranten in België.
ik vraag me af als je een geïmporteerde iphone uit de States hebt, of deze hier dan ook op het 3G netwerk kan. Zal er hardwarematig iets veranderen aan de iphone om van 3G gebruik te maken? Ik heb hem na de paasvakantie. Vrienden brengen er eentje mee. Blijkbaar kan je per persoon 2 iphones meenemen zonder problemen te krijgen. Het wordt dan als privé bezit aanzien. Leve de lage dollar koers
365 EUR voor de zwaarste versie. unlocken doen we zelf.