iPhone importeren

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:
  • 112.462 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Apache4u schreef op maandag 17 maart 2008 @ 07:24:
[...]

daar heb je gelijk in, maar ik ging er van uit dat ie geen bon zou hebben omdat ie er doorheen probeerde te sneaken. Volgens mij wordt er dan, als ze je pakken, gewoon naar de prijs in NL gekeken.
Er is nog geen officiële 'NL prijs', dus ze verzinnen dan maar wat? :+

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom net terug uit de VS, en heb succesvol een iPhone 16GB (inclusief v-moda vibe duo headset) gekocht en ingevoerd zonder invoerbelasting / BTW. In de VS ($499 + $99,95) * 1.0675 = $639,38 betaald, dus dat zou dan 410,57 euro zijn volgens de huidige koers (maar een week geleden was de koers ietsje slechter, daarbij is het de koers van mijn bank die in acht genomen moet worden, die kan nog ietsje slechter zijn, en ik weet niet of ze nog creditcard kosten in rekening brengen).

Ik heb dit gedaan in North Carolina, vandaar de 6,75% tax, en daar kon ik in de Apple Store gewoon met mijn nederlandse creditcard betalen. Ze hadden ook direct door dat ik de boel wilde unlocken en daar hebben ze in de store iig geen enkel ethisch probleem mee.

Bij de gate hier in NL staan nu wel permanent douaniers te wachten, zeker bij de bagagebanden waar vluchten uit de VS op aankomen. Er omheen gaat niet echt (er zijn 2 uitgangen, beiden goed bewaakt), maar de truc is om in te blenden met het publiek en niet in je eentje erop af te lopen. Er werd aan zowel mensen voor als achter me gevraagd waar ze vandaan kwamen, en als het antwoord VS was, dan werd er eigenlijk direct doorgevraagd. Ik had dus gewoon geluk (net zoals een vriend van me die met een Sony laptop een dag eerder door de douane heen gegaan was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-07 08:01
Om even alle onduidelijkheid de wereld uit te helpen, ze rekenen 3,5% en 19% over het aankoopbedrag (als je de bon hebt) anders gaan ze opzoek naar een prijs in hun systeem en die is meestal hoger dan wat er voor betaald is. Heb dit zelf mogen ondervinden een jaar geleden met een cadeau voor mijn vriendin :( Was nog wel goedkoper uit maar de lol was er wel wat af voor mij. Zij was er gelukkig wel blij mee (diamanten oorbellen, altijd goed)
Ik had nog wel geluk dat ik geen boete moest betalen, maar ik deed alsof ik mezelf van geen kwaad bewust was O-) . Ben nu al wel weer een paar keer door dezelfde beambte aan gehouden.
Ik kom nu 10 jaar door de douane op Schiphol (werk in het buitenland) en ze hebben me dan 1 keer te pakken gehad, dus valt nog mee >:)
En zoals Kryz zegt blenden met de mensen, een beetje op je heen kijken naar andere slachtoffers en niet bijdehand gaan doen als je de l*l bent. Voor die mannen ben je maar een nummer maar ze hebben wel "eer" in hun werk.

Ik heb er gisteren een 16GB besteld bij usa2ned, nu maar hopen dat hij er snel is :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Mech-Warrior op 17-03-2008 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik probeer er ook altijd doorheen te sneaken. Maar ik zorg wel dat ik de echte aankoopbon ergens heb. Dus mochten ze me er tussenuit pakken, dan kan ik in ieder geval aantonen wat ik ervoor betaald heb.
Dus nog een top voor diegene die nog naar de US gaan, stop in ieder geval de originele bon in je tas, zodat je kunt aantonen wat ervoor betaald is.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag, ik heb een aantal pagina's teruggelezen, maar niet een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik heb een tante die in L.A. woont, en wil graag een iphone laten opsturen door haar, met de huidige koers is het ook erg voordelig. Maar zoveel verstand heeft ze natuurlijk niet van unlocken, dus kan je daar gewoon in de Apple store een iPhone kopen en met die AT&T sim de deur uit lopen zonder te activeren?

En als ze hem opstuurd, hoe werkt dat precies? Kun je dat verzekeren?
En als hij opgestuurd wordt, wordt het pakketje dan gecontroleerd voor de belasting etc.?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:13:
Hallo allemaal!

Ik heb een vraag, ik heb een aantal pagina's teruggelezen, maar niet een duidelijk antwoord kunnen vinden.

Ik heb een tante die in L.A. woont, en wil graag een iphone laten opsturen door haar, met de huidige koers is het ook erg voordelig. Maar zoveel verstand heeft ze natuurlijk niet van unlocken, dus kan je daar gewoon in de Apple store een iPhone kopen en met die AT&T sim de deur uit lopen zonder te activeren?

En als ze hem opstuurd, hoe werkt dat precies? Kun je dat verzekeren?
En als hij opgestuurd wordt, wordt het pakketje dan gecontroleerd voor de belasting etc.?

Alvast bedankt!
Ja, ze kan gewoon een apple store binnenlopen en een iPhone voor je kopen. Dit moet echter wel met creditcard!
Ze hoeft daar niet te activeren, mochten ze daar naar vragen, dan moet ze zeggen dat ze dat thuis via iTunes doet.

Opsturen kan op verschillende manieren, (USPS, FEDeX, UPS) en naar keus verzekerd of onverzekerd.
Belasting zul je waarschijnlijk moeten betalen als het pakket gecontroleerd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor je antwoorden!

Heb je zelf ook een import iphone? Zo ja, hoe lang duurde het voordat ie hier was? gewoon nieuwsgierig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:42

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Shaylo,

Als ik jou was zal ik wel alles correct opgegeven bij de douane. De kans is zeer aanwezig dat ze je iPhone eruit pikken en dan moet je minimaal de belasting betalen, en misschien een boete.

Verzenden met Fedex oid kost ongeveer 100 dollar en dat is wel de beste manier. USPS heeft een erg slome afhandeling met de Douane en je kan je pakket niet tracken.

De invoerrechten die je betaalt zijn gebasseerd op de aanschaf waarde plus de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:41:
Oke bedankt voor je antwoorden!

Heb je zelf ook een import iphone? Zo ja, hoe lang duurde het voordat ie hier was? gewoon nieuwsgierig :)
Ik zit zelf nog in het import-proces ;) Ik heb drie 16gb iPhones besteld via de Apple store op mijn tante's naam en adres. Deze worden hopelijk vandaag bij haar bezorgd. Zij stuurt ze dan via FedEx naar mij toe.
Ben ook benieuwd hoe het gaat ;) ze stuurt geregeld wel een pakket met voornamelijk kleding enzo, dit is eigenlijk de eerste keer dat ik electronica op die manier doe.
Bigg Balls schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:46:
De invoerrechten die je betaalt zijn gebasseerd op de aanschaf waarde plus de verzendkosten.
Als het verstuurd wordt als "Gift" hoef je de verzendkosten niet mee te nemen in de berekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bigg Balls schreef op maandag 17 maart 2008 @ 10:46:
USPS heeft een erg slome afhandeling met de Douane en je kan je pakket niet tracken.
Kan wel hoor gewoon via http://www.track-trace.com/ :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor je advies Big Balls, is UPS niet wat dan?

En ik hoorde dat Fedex via Frankrijk gaat ofzo.

In ieder geval is het versturen via me tante goedkoper dan via fromus2eu ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dennahz schreef op maandag 17 maart 2008 @ 07:32:
[...]

Er is nog geen officiële 'NL prijs', dus ze verzinnen dan maar wat? :+
Het ging over een Macbook Air....
Als je een Iphone op je lichaam draagt vinden ze hem niet..

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:53:
[...]

- Als die Iphone in je zak zit en je hebt verder geen bonnetjes, manuals ed in je bagage zitten vinden ze hem niet.
- De Macbook Air geldt hetzefde voor, maar die vinden ze waarschijnlijk wel. Dan ligt het heel erg aan de beambte. Als ie slim is (en ga daar maar vanuit) dan ben je het haasje. Mijn ervaring is dat die mannen heel goed weten wat hot is en wat is not. Er geldt omgekeerde bewijslast , dus als zij stellen dat je die Air in Amerika hebt gekocht moet jij bewijzen dat dit niet zo is.
- Als je belasting moet betalen gaan de uit van de nieuwprijs hier in NL.
- En inderdaad, de belasting die je betaalt kun je terugvragen op het vliegveld in de VS maar daarvoor moet het produkt wel ongebruikt in originele verpakking ed aanwezig zijn. Je moet de aankoopbon hebben.

Ik heb er met mijn macbook air over gedacht dit te doen maar was bijna te laat voor mijn vlucht, dus geen tijd.
Dit is allemaal vrij duidelijk! Maar hoe zit het dan met belasting terug vragen op het vliegveld?
En als je bijvoorbeeld een aankoopbon regeld in NL zou je het zo dan wel kunnen omzeilen?

Ik ben zelf aan het overwegen om een MacbookPro mee te laten nemen richting NL, maar ben echt benieuwd of het dan echt zo voordelig is of dat het teveel gezeik met zich meebrengt..

gr Mel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:28
Het hele verhaal "kom ik door de douane met product XXXXX" is eigenlijk niet interessant. Het is puur een kwestie van geluk. Je kan hier dus wel gaan vragen of het lukt om een MBAir door de douane te krijgen zonder aangehouden te worden, maar dat weet niemand. Dat ligt gewoon aan een combinatie van factoren (aankomsttijd, aankomst van andere vluchten, douanebeamten zelf enz enz.). Ga dus niet hier vragen of het lukt, want dat kan niemand voor je beantwoorden.

Natuurlijk zijn er trucjes om áls je aangehouden wordt, zo min mogelijk kans te maken op een boete, maar dat is een ander verhaal.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 09:39
racoon schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:17:
[...]

Die 300 euro is niet het bedrag wat je er uiteindelijk voor zal betalen, na afloop van de veiling is het bedrag waarschijnlijk hoger.
klopt. er staat nu 330 euro maar nog 2 dagen te gaan. toch maar eens in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-07 20:15
murky123 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 13:12:
[...]

klopt. er staat nu 330 euro maar nog 2 dagen te gaan. toch maar eens in de gaten houden.
Tot de laatste 10 uur zal er niet veel gebeuren, de laaste 1 of 2 uur gaat het altijd snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Klein beetje offtopic, maar gaat wel over importeren ;)
Ik heb via ebay een DuckHead adapter gekocht voor de EU. De amerikaanse die ik erbij krijg gaat vervangen worden door die stekker, en dan kan ik gewoon via het stopcontact opladen.
Ook heb ik gisteravond voor $ 3,99 een tweede datakabel "gewonnen" via ebay. Dit zou zelfs inclusief verzendkosten zijn, dus ik ben benieuwd! Dit vond ik wel handig voor het laden in de auto of via het stopcontact. Zo hoef ik niet iedere keer de usb stekker uit de pc en dock te halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Een vriend van mijn vader was voor zaken een paar dagen in Miami. Ik had hem net een sms gestuurd toen hij zei dat hij al de volgende dag wegging, het was dus voor hem te laat om een iPhone te kopen en mee te nemen naar Nederland. Ik was natuurlijk teleurgesteld, toen hij echter aankwam werd hij volledig gefouilleerd en werden al zijn tassen doorzocht (ook van andere passagiers van dezelfde vlucht).... :z
In mei gaat hij weer en dan neem ik gewoon de gok denk ik. Lijkt me niet dat hij weer pech heeft, en als dit wel het geval is kost het me 80 euro meer... Dat moet dan maar. Ik ga voor mezelf nog wel even alles op een rijtje zetten qua 3G vs 2,5G, als 3G echt veel meer voordelen biedt dan heb ik het er wel voor over om een paar maanden te wachten. Einde van het jaar duurt me alleen te lang, dan maar 2,5G.

[ Voor 16% gewijzigd door Jedi_Pimp op 17-03-2008 14:29 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb donderdag 13-3 met mijn eigen creditcard(nl) op de apple site een iPhone 8GB laten verzenden naar iemand die in de US woont.

Die kwam de volgende al aan waarna het via FedEx naar mij werd verstuurd. Dit heeft me wel $80 gekost! Je krijgt er alleen wel wat voor merk ik nu, vandaag om 13.30 stond de koerier voor de deur, keurig met het pakketje, en zonder extra douane / btw kosten!

Totaal voor $ 480 nu een 8GB iphone. Redelijke prijs als je het mij vraagt.

Ik kan iedereen dus fedex aanraden als koerier! (op deze ene keer gebasseerd dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ja, dan zal ik je toch even uit je vrolijkheid halen. FedEx stuurt zijn heffingen altijd achteraf, in een leuke brief met FedEx erop. 10 euro voorschietkosten + 1,19 * 1,035 * prijs product. Er is altijd een kans dat ze je pakket niet hebben gecontroleerd, maar dat weet je pas over zo'n 4 weken (of je belt even).

Sowieso moet je wanneer je verzend met FedEx altijd aangeven wat je verzend (type product + waarde), dat is voor hun handig met controleren, maar ook voor nodig zodat je pakket verzekert is tegen diefstal. Ik neem aan dat degene die je pakketje heeft verzonden, het heeft aangegeven als iets als 'phone us 400 gift', reken maar dat je een heffing krijgt dan..

Dat FedEx snel wanneer je er voor betaald kan ik overigens wel beamen, al 3 keer binnen een week iets uit de US gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Muthas op 17-03-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Laatst online: 21-07 08:01
Op de 16GB zit ongeveer een week levertijd in de US. Heb net de bevestigingsmail gekregen van usa2ned. Wordt daarna express verstuurd met USPS, ben benieuwd hoelang het duurt.

@Zkywalker, heb je hem al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Jedi_Pimp schreef op maandag 17 maart 2008 @ 14:25:
Een vriend van mijn vader was voor zaken een paar dagen in Miami. Ik had hem net een sms gestuurd toen hij zei dat hij al de volgende dag wegging, het was dus voor hem te laat om een iPhone te kopen en mee te nemen naar Nederland. Ik was natuurlijk teleurgesteld, toen hij echter aankwam werd hij volledig gefouilleerd en werden al zijn tassen doorzocht (ook van andere passagiers van dezelfde vlucht).... :z
In mei gaat hij weer en dan neem ik gewoon de gok denk ik. Lijkt me niet dat hij weer pech heeft, en als dit wel het geval is kost het me 80 euro meer... Dat moet dan maar. Ik ga voor mezelf nog wel even alles op een rijtje zetten qua 3G vs 2,5G, als 3G echt veel meer voordelen biedt dan heb ik het er wel voor over om een paar maanden te wachten. Einde van het jaar duurt me alleen te lang, dan maar 2,5G.
Gebeurde dat fouilleren door de douane of door de marechaussee? Ik ben namelijk ook wel eens gefouilleerd, recht uit de slurf, maar dat was een 100% controle op drugs, door de marechaussee dus. Die checken niet op iphones ;-). Ik neem aan, omdat het een vlucht uit Miami betrof, dat het om een drugscontrole ging. Veel mensen, komende van de Antillen, vliegen via Miami. Ik kwam toen uit Peru, via Bonaire.
Ik ben er ook wel eens uitgepikt door de douane (nadat je je koffer van de band hebt geplukt), en die controleren wel op kleding, dvd's electronica etc in bagage en handbagage, maar fouilleerden me niet. Ik was toen wel de sjaak. Proces verbaal enzo opgemaakt. Kwam uit Maleisie met 3 seizoenen 24 voor een paar euro. ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:00:
Ja, dan zal ik je toch even uit je vrolijkheid halen. FedEx stuurt zijn heffingen altijd achteraf, in een leuke brief met FedEx erop. 10 euro voorschietkosten + 1,19 * 1,035 * prijs product. Er is altijd een kans dat ze je pakket niet hebben gecontroleerd, maar dat weet je pas over zo'n 4 weken (of je belt even).

Sowieso moet je wanneer je verzend met FedEx altijd aangeven wat je verzend (type product + waarde), dat is voor hun handig met controleren, maar ook voor nodig zodat je pakket verzekert is tegen diefstal. Ik neem aan dat degene die je pakketje heeft verzonden, het heeft aangegeven als iets als 'phone us 400 gift', reken maar dat je een heffing krijgt dan..

Dat FedEx snel wanneer je er voor betaald kan ik overigens wel beamen, al 3 keer binnen een week iets uit de US gehad.
Hmm, dan ben ik nog steeds blij, maar wel iets minder :-) We zien wel, het is het waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mech-Warrior schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:06:
Op de 16GB zit ongeveer een week levertijd in de US. Heb net de bevestigingsmail gekregen van usa2ned. Wordt daarna express verstuurd met USPS, ben benieuwd hoelang het duurt.

@Zkywalker, heb je hem al?
besteld de 10e maart en nu:

Your item left the United States from O'HARE APT/CHICAGO at 10:55 PM on March 15, 2008

in het vliegtuig dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@hierboven
Ik hoop voor je dat ie het vliegtuig al verlaten heeft ;) anders is het ergens gecrasht na anderhalve dag :P

[ Voor 53% gewijzigd door cypher21 op 17-03-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn inmiddels 60 pagina's volgeschreven over het importeren, maar ik heb het idee dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is voor velen (incl. mijzelf) wat het nou kost :) Misschien is het om 1 overzichtelijke post te maken waarin staat hoeveel je kwijt bent via wel kanaal?

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden, maar alvast een begin. Het lijkt me overigens makkelijk om uit te gaan van een dollarkoers van 1,55.

Zelf meenemen vanuit US
8GB $399,- / Eur257,-
16GB $499,- Eur322,-

Importeren via US2NED
8GB $492 / Eur 317,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)
16GB $606 / Eur 390,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)

Iemand interesse om het overzicht compleet te maken/aan te vullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees nu net op iphoneclub dat de engelse iphone niet te jailbreaken is,, dit is al wel een ouder bericht maar kan dat tegenwoordig wel?? aangezien me tripje in april dan voor niets zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:06:
Er zijn inmiddels 60 pagina's volgeschreven over het importeren, maar ik heb het idee dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is voor velen (incl. mijzelf) wat het nou kost :) Misschien is het om 1 overzichtelijke post te maken waarin staat hoeveel je kwijt bent via wel kanaal?

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden, maar alvast een begin. Het lijkt me overigens makkelijk om uit te gaan van een dollarkoers van 1,55.

Zelf meenemen vanuit US
8GB $399,- / Eur257,-
16GB $499,- Eur322,-

Importeren via US2NED
8GB $492 / Eur 317,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)
16GB $606 / Eur 390,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)

Iemand interesse om het overzicht compleet te maken/aan te vullen?
goed idee. ik ben het met je eens.. en laten we het in de TS zetten...... ipv verstopt tussen 60+ pagina's

en je: zelf meenemen dat is toch ook exclusief invoerrechten
inprincipe betaal je toch altijd invoerrechten of je nu zelf mee neemt of laat importeren.
als je het zelf meeneemt en je kan gewoon doorlopen heb je puur mazzel
dus op elke manier dat je aan een phone komt moet er gewoon apart bij vermeld worden wat de invoerrechten zullen zijn..

[ Voor 14% gewijzigd door murky123 op 17-03-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Je vergeet bij "zelf meenemen" de Sales Tax, en ook de invoerrechten (want die moet je eigenlijk wel betalen)
Tevens is SalesTax een lastige aangezien dit per staat verschilt. Het zit ongeveer tussen de 4 en 12%

zelf heb ik het volgende berekend wat bij mij van toepassing is

Bestellen via store.apple.com en afleveren bij familie:

16gb iPhone: kosten $499 * 1.039 (in Colorado is de salestax maar 3.9% :) )= $519,- = € 335 EX INVOER

Kosten inclusief invoeren: (( € 335 * 1.035) * 1.19) = € 412

Mijn tante wil niets hebben voor het versturen, dus is mooi meegenomen maar normaal kost dit $15 onverzekerd en $30 verzekerd via USPS
Als het pakket als "gift" opgestuurd wordt, dan betaal je geen invoerrechten over de verzendkosten,
Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:07:
lees nu net op iphoneclub dat de engelse iphone niet te jailbreaken is,, dit is al wel een ouder bericht maar kan dat tegenwoordig wel?? aangezien me tripje in april dan voor niets zou zijn...
kan inmiddels wel

[ Voor 33% gewijzigd door cypher21 op 17-03-2008 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvcds
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-01-2024

basvcds

Multimonitormannetje

Ik heb eersgister 2 iphones gekocht in london, kon ze zo meenemen :-) Er was echter wel even geklooi met bankpassen. Zowel mijn meastro kaart van de postbank en de rabokaart van mn vriendin werden niet geaccepteerd, de mijne door onbekende problemen en de rabokaart is blijkbaar notorious omdat die het haast nooit doen door letters op de magneetstrip. Let daar dus op! Uiteindelijk 2 iphones kunnen kopen ipv 3, omdat mn visa inmiddels bijna maxed out was..

www.baskoole.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-03 14:53

JerNL

I said goodday!

basvcds schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:39:
Ik heb eersgister 2 iphones gekocht in london, kon ze zo meenemen :-) Er was echter wel even geklooi met bankpassen. Zowel mijn meastro kaart van de postbank en de rabokaart van mn vriendin werden niet geaccepteerd, de mijne door onbekende problemen en de rabokaart is blijkbaar notorious omdat die het haast nooit doen door letters op de magneetstrip. Let daar dus op! Uiteindelijk 2 iphones kunnen kopen ipv 3, omdat mn visa inmiddels bijna maxed out was..
hoeveel zijn ze dan in de UK?

edit: Never Mind!!! beetje dom :P

nothing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muthas schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:00:

Heb ook mijn iPhone laten overkomen via FedEx. Snel, idd. 48u tot hier ongeveer. Maar volgens mij heeft de verkoper de kosten op zich gepakt. Stond toch zo in de ebay advertentie... maar dat lijkt me dan weer niet te kloppen wnat mijn iphone was zogezegd maar 50$ waard. Maar er staat wel 'BILL SENDER' op dus ... veronderstel dat het wel in orde is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
De mijne ook met FedEx, familie had er op gezet, "Phone 100$" ... niks meer van gehoord. Dus je moet denk ik gewoon mazzel hebben. De mijne was trouwens via Parijs de EU binnen gekomen. Weet niet of dat iets uitmaakt, maar vermeld het toch maar even ;-).

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-07 03:50
aangezien mijn HTC P3600 defect is gegaan, moet ik ook maar is aan een nieuwe telefoon..
De iPhone schijt een geweldig toestel te zijn dus ik wil deze gaan aanschaffen..

Heeft iemand nog tips, hoe ik het beste aan deze telefoon kan komen?
Momenteel ken ik niet zo iemand die er 1 kan meenemen voor me..
Moet ik nog ergens op letten als ik hem via ebay koop,
zijn er nog speciale goeie kwaliteit verkopers met een leuke prijs of dergelijks?
Is er nog een andere manier om aan de telefoon te kopen?
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

J.Thermaltaker schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:12:
Is er nog een andere manier om aan de telefoon te kopen?
Wat te denken van:
Marktplaats.nl
iPhoneclub.nl
Zelf heb ik 'm via www.koopjessite.nl (kijk even bij 'archief')

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@J.Thermaltaker:
er zijn een hoop opties voorbij gekomen:
Importeren uit america, naar Engeland gaan, ebay, hier in NL op marktplaats enz

Kijk even de laatste paar pagina's door, dan denk ik dat je een goed beeld kunt vormen!

over een week of 2 heb ik 2x een 16 gb in de "aanbieding" prijs weet ik nog niet, hangt af van invoerrechten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
cypher21 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:19:
@J.Thermaltaker:

Kijk even de laatste paar pagina's door, dan denk ik dat je een goed beeld kunt vormen!

over een week of 2 heb ik 2x een 16 gb in de "aanbieding" prijs weet ik nog niet, hangt af van invoerrechten e.d.
moet je nog ergens op letten als je hem via ebay koopt, zoals hoe die hem moet verzenden enzo?
eventueel heb ik misschien wel intresse in die 2x 16gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Er is al een hoop getikt over invoerrechten e.d. Dus daar moet je wel rekening mee houden ja, en het hant van de verkoper af of hij daaraan mee wil werken. Via ebay is sowieso duurder dan in de winkel, maar waarschijnlijk goedkoper dan hier op marktplaats (of de mijne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:19:
@J.Thermaltaker:

Waar gok je dat het op komt? En dan als je wel, en als je geen import hoeft te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Kan dit niet via DM worden afgehandeld ipv openlijk in dit topic? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
als je een iPhone importeert vanuit Engeland, dan hoef je toch geen invoerrechten te betalen omdat het bij de EU hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
@hierboven:
Correct. Je hoef binnen de EU geen invoerrechten e.d. te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:03:
@hierboven:
Correct. Je hoef binnen de EU geen invoerrechten e.d. te betalen
Dus wanneer je hem via Engeland haalt is er helemaal niks aan de hand? en kan je hem gewoon volledig in doos meenemen door de douane?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Correct.
Binnen de EU gelden eerdergenoemde invoerrechten niet. Dit is alleen van toepassing als iets van buiten de EU naar een land binnen de EU verstuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:50:
Correct.
Binnen de EU gelden eerdergenoemde invoerrechten niet. Dit is alleen van toepassing als iets van buiten de EU naar een land binnen de EU verstuurd wordt.
Dat is eigenlijk nog relaxer!
Dan heb je helemaal geen gezeik en een 16 GIG iPhone voor 329 pond = 419 euro!

Plus daarbij dat je de verpakking boekjes allemaal mee kan nemen. Ik ga is informeren of er nog een collega naar Engeland gaat binnenkort :)

ik neem aan dat je daar ook het abbo-tje via iTunes moet activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, in Engeland wel, daar wordt ie gekoppeld aan een O2 abonnement. wat ik begrepen heb is dat het in Duitsland en Frankrijk anders gaat, en dat je daar meteen een contract moet ondertekenen.
Denk dat als de iphone in NL uitkomt dit ook op de laatstgenoemde manier zal gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Dus in engenland zou een 8GB, inlcusief verzenden, 350 euro kosten? (ik heb 289 pond gepakt, 20 voor verzenden)
Of gaat verzenden vanaf engenland net zo moeilijk als in amerika?
Uit amerika zou het namelijk, met importkosten, iets van 380 worden, of je moet natuurlijk geluk hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
nou, ik weet niet wat voor valuta berekening je gebruikt, maar dat klopt niet helemaal.

Vanuit America kost een 8gb + verzenden + invoerrechten omgerekend ongeveer €340,- (even een doorsluisservice weggelaten) Hierbij kun je natuurlijk mazzel hebben dat je geen invoerrechten betaald, dit zou je €65 a 70 schelen
In Engeland kost ie 269 GBP (GBP) = 342.3025 EUR (EUR) Ex verzendkosten. Ik heb geen idee wat het versturen is, maar idd +/- € 20 a € 25.
Dan ben je maar iets duurder uit, maar goed, vanuit america kun je de mazzel hebben dat je geen invoer hoeft te betalen, en dan zou het nogal veel schelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
vandevorst schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:41:
Dus in engenland zou een 8GB, inlcusief verzenden, 350 euro kosten? (ik heb 289 pond gepakt, 20 voor verzenden)
Of gaat verzenden vanaf engenland net zo moeilijk als in amerika?
Uit amerika zou het namelijk, met importkosten, iets van 380 worden, of je moet natuurlijk geluk hebben :P
Ik heb eergisteren Shure oordoppen besteld via Amazon.co.uk (bij een partner) en daar stond bij verzending 10 pond en dat het na ongeveer 7 dagen aangeboden werd. Het ligt er gewoon aan welke dienst je neemt denk ik. Ik heb geen idee met welke dienst de doppen worden verstuurd. Vanuit Amerika hoor je goede verhalen over FedEx qua snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat de koers is als ik in Engeland ben, hij staat nu gunstig weekje geleden was hij nog 10 euro hoger. Aangezien ik voor meerdere mensen een iphone moet meenemen en ik die voor 425 euro verkoop is 340 gunstiger dan 350 :)
m4yall schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Ik heb eergisteren Shure oordoppen besteld via Amazon.co.uk (bij een partner) en daar stond bij verzending 10 pond en dat het na ongeveer 7 dagen aangeboden werd. Het ligt er gewoon aan welke dienst je neemt denk ik. Ik heb geen idee met welke dienst de doppen worden verstuurd. Vanuit Amerika hoor je goede verhalen over FedEx qua snelheid.
Heb zelf wel is wat spullen uit engeland laten versturen, 10 pond klopt wel ongeveer, alleen bij mij was het dan al de volgende dag binnen. Weet alleen niet meer via welke instantie ik dat destijds heb gedaan.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:48:
nou, ik weet niet wat voor valuta berekening je gebruikt, maar dat klopt niet helemaal.

Vanuit America kost een 8gb + verzenden + invoerrechten omgerekend ongeveer €340,- (even een doorsluisservice weggelaten) Hierbij kun je natuurlijk mazzel hebben dat je geen invoerrechten betaald, dit zou je €65 a 70 schelen
In Engeland kost ie 269 GBP (GBP) = 342.3025 EUR (EUR) Ex verzendkosten. Ik heb geen idee wat het versturen is, maar idd +/- € 20 a € 25.
Dan ben je maar iets duurder uit, maar goed, vanuit america kun je de mazzel hebben dat je geen invoer hoeft te betalen, en dan zou het nogal veel schelen!
Ik heb een grove afronding gebruikt ;) aangezien het vaak wat scheelt als je via de bank overmaakt, plus je moet 15 euro betalen omdat het een buitenlandse rekening zal zijn... ;)
Dus het komt inderdaad ongeveer hetzelfde uit als dat je uit amerika, via us2ned, met douankosten... dus een voordeel heb je niet echt, en zoals je zegt kun je veel geld besparen.

Ik blijf er dus bij om het in amerika te bestellen, en dan hoop ik natuurlijk dat ik geluk heb :P
dan zou het een euro of 320 worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Laatst online: 11:28
Je betaalt geen invoerrechten op telefoons! weet niet waarom iedereen dat maar blijft brullen hierzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
unex154 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:25:
Je betaalt geen invoerrechten op telefoons! weet niet waarom iedereen dat maar blijft brullen hierzo..
kunt u dit onderbouwen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Laatst online: 11:21

Fjeze

AllesPerfect!

Hoe zit het in Engeland met het betalen via CreditCard? Ik kan de CreditCard van me pa lenen (heb er zelf geen) en rij dan wel met de auto naar Engeland toe, maar denk niet dat me pa zin heeft om mee te rijden.
gaat dat nog problemen opleveren als ik dan met de CreditCard van me pa wil betalen?

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 15:04
@murky:
Ik verwacht van niet, aangezien je op telefoons net als op elk ander apparaat gewoon invoerrechten moet betalen als het van buiten de EU komt.

http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
unex154 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 11:25:
En uit amerika ook niet?
Waarom zijn er dan toch mensen die dit betaald hebben (of zit ik er langs....)

Ehm, op de site van de douane staat dat producten onder de 22 euro gratis zijn, en verkopen van/naar particulieren voor minder dan 45 euro zijn gratis. Als het bedrag hoger is moet over het gehele bedrag importkosten betaald worden.

Je moet dus wel betalen!

[ Voor 29% gewijzigd door Tonkey op 18-03-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
unex154 moet eens beter onderzoek doen voordat hij iets loopt te roepen (of tikken) wat totaal nergens op slaat! Je betaald weldegelijk invoerrechten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 15:04
Mits je de pech hebt dat jouw pakketje gecontroleerd wordt! ;)

Maar met de huidige dollarkoers / iphone hype hebben ze daar wel een paar extra handjes over hoor bij de douane. Komt ie op een grote stapel terecht en duurt het een paar dagen langer voordat je je pakje thuis kijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Toch even een hele simpele maar toch belangrijke vraag:

een iPhone kopen in de UK komen geen extra kosten meer bij omdat het qua wetgeving in Europa gewoon ingevoerd mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21-07 00:21

Dennahz

Life feels like hell should.

JerNL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:07:

een iPhone kopen in de UK komen geen extra kosten meer bij omdat het qua wetgeving in Europa gewoon ingevoerd mag worden?
Dude....
J.Thermaltaker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 06:58:
als je een iPhone importeert vanuit Engeland, dan hoef je toch geen invoerrechten te betalen omdat het bij de EU hoort?
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:50:
Correct.
Echt gewoon een paar posts boven je.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:59
JerNL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:07:

UK = EU NL=EU dus geen invoerkosten. Stond hierboven al ergens en op de vorige pagina ook al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Sorry je hebt gelijk!! ik was weer wat te enthousiast met posten :D lees wel alles, maar zie soms door de bomen het bos niet meer...
Ik denk misschien zijn er nog andere kosten die wel betaald moeten worden.

Ik hoor net dat een collega van mij volgende week naar de UK gaat dus die kan er dan mooi eentje voor mij meenemen!!

[ Voor 44% gewijzigd door JerNL op 18-03-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Laatst online: 11:28
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:01:
unex154 moet eens beter onderzoek doen voordat hij iets loopt te roepen (of tikken) wat totaal nergens op slaat! Je betaald weldegelijk invoerrechten!
Jullie halen twee dingen door elkaar, invoerrechten en btw. Je bent altijd verplicht BTW te betalen als je iets uit buiten de EU importeert, binnen de EU geldt dit niet door het Schengenverdrag, omdat je in het land van aanschaf al BTW hebt betaald. Op sommige producten zitten ook nog invoerrechten, dit is een percentage wat je voordat je BTW betaald ook nog moet betalen. Voor mobiele telefoons geldt dit niet, zoals hier valt te lezen.Je betaalt dus alleen 19% BTW over de totale waarde, dus waarde van het artikel + verzendkosten. Je kan wel vragen aan degene die jouw pakketje verstuurd of ze op de bon gratis verzending willen zeten zodat je alleen over de waarde van je iPhone BTW hoeft te betalen.

voorbeeldje met huidige dollarkoers (omgerekend via google):

8GB iPhone 399 dollar, 26 dollar tax, verzenden en opstartkosten MyUS ongeveer 80 dollar, maar zij kunnen aangeven dat verzenden gratis is. Je betaalt dan dus over 399+26= 425 dollar = 272 euro nog 19% BTW, wat neerkomt op totaal 323 euro voor de iPhone en dan nog de 80 dollar = 51 euro verzendkosten, dus 1 iPhone via MyUS kost je ongeveer 374 euro. Er is dan ook nog de mogelijkheid dat je pakketje niet gecontroleerd wordt en dan heb je je iPhone voor slechts 399+26+80 dollar = ongeveer 324 euro.

Hopelijk is dit een beetje duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unex154 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:27:
[...]
Zeer duidelijk! Vind het zelf niet fijn om uit US and A te importeren aangezien je voor ongeveer hetzelfde geld er eentje haalt uit Engeland en dan ook nog is leuk door de regen in london mag rondlopen :)!!..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
unex154 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:27:
[...]
Dat zeker, excuses voor de eerder (niet goed onderbouwde) reactie,

Moet wel zeggen dat er een hoop tegenstrijdigheden zijn. Op deze manier is het namelijk goedkoper om iets naar jezelf te versturen dan mee te nemen in de bagage. Volgens onderstaande link betaal je namelijk over die goederen 3.5% invoerrechten

http://www.douane.nl/part...bagage-18.html#P275_24202

edit: heb niet gedacht aan verzendkosten, want die wegen dan weer op tegen die 3.5%

[ Voor 7% gewijzigd door cypher21 op 18-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:38
Als het zo is dat er inderdaad geen importheffing hoeft te worden betaald, en alleen nog BTW dan wordt importeren vanuit de USA opeens weer erg aantrekkelijk :)

Even het voorbeeldje met USA2NED erbij halen:
Prijs Apple iPhone 8GB = $399,-
Texas heeft een tax van 8.25% dus = $432,- ($399 * 1.0825)
USA2NED vraagt $30,- voor hun werk = $462,-

Als we de verzendkosten even $30,- nemen (en het pakketje als gift laten opsturen zodat we geen BTW over de verzendkosten hoeven te betalen): $580 ($462 * 1.19 + $30)

Dus € 373,- als je gepakt wordt door de douane, en als je niet gepakt wordt betaal je €317,-. (Met een dollar/euro koers van 1.5561 volgens Teletekst)

Nadeel is dan wel dat het een tijd duurt voordat hij hier is (tenzij je voor een hogere prijs gaat verzenden), maar al met al lijkt het mij de voordeligste oplossing op dit moment :)

Dat verklaart ook waarom je op Marktplaats nu veel verkopers ziet die gesealde iPhones verkopen tussen de 390 en 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat je de Texas tax terug kunt vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:42:
Vergeet niet dat je de Texas tax terug kunt vragen!
Ik dacht dat dat alleen kon als je hem zelf in Amerika koopt en op het vliegveld de iPhone + bon nieuw in doos laat zien? Waar zou je dat dan moeten doen volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiuri schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:48:
[...]

Ik dacht dat dat alleen kon als je hem zelf in Amerika koopt en op het vliegveld de iPhone + bon nieuw in doos laat zien? Waar zou je dat dan moeten doen volgens jou?
http://www.window.state.t...orms/01-forms.html#Refund :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tiuri schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 15:41:
Dat verklaart ook waarom je op Marktplaats nu veel verkopers ziet die gesealde iPhones verkopen tussen de 390 en 400 euro.
Ik moet er nog 1 zien te vinden die voor dat geld een gesealde verkoopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerNL

JerNL

I said goodday!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:29:
[...]

Maar ja als je hem in de UK al kan kopen voor 419 euro (de 16 gigi versie)
dan zou ik dat lekker doen. Komen alleen nog verzendkosten bij of je moet iemand kennen die naar london gaat toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
JerNL schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:33:
[...]

Maar ja als je hem in de UK al kan kopen voor 419 euro (de 16 gigi versie)
dan zou ik dat lekker doen. Komen alleen nog verzendkosten bij of je moet iemand kennen die naar london gaat toevallig
Voor 430,- euro heb je hem op z'n goedkoopst uit de UK, en dat is ook alleen maar als je iemand kent in de UK die hem voor jou kosteloos wilt opsturen. Een bedrijf als USA2NED heb ik nog niet gevonden voor de UK (wel jammer, zou wel handig zijn).

En op Marktplaats staan er genoeg advertenties waarbij je een Apple iPhone 8GB in seal kan kopen voor 400 euro of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
ik zie op ebay deze staan; http://cgi.ebay.co.uk/NEW...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

ziet er wel goed uit en vertrouwbaar ook toch?
Maar zie ik nou goed ( als je even naar beneden scrolt op die pagina.. ) dat je op de iPhone een emulator kan zetten, en dus Super mario bros enzo kan spelen? Dat zou wel flex zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Alleen hij stuurt niet naar NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
CLB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:39:
Alleen hij stuurt niet naar NL :)
damn.. niet gelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tevens zou ik zo'n 'gemodde' iPhone met tientallen applicaties niet willen, maarja dat ben ik :)
En ze zijn hier in NL te koop voor 500,- dus waarom 'moeilijk' doen om er eentje te importeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
CLB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:45:
Tevens zou ik zo'n 'gemodde' iPhone met tientallen applicaties niet willen, maarja dat ben ik :)
En ze zijn hier in NL te koop voor 500,- dus waarom 'moeilijk' doen om er eentje te importeren...
500,- heb je dan een 16gb editie?:) ik lees voor 500 alleen maar 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
CLB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:45:
import is of 320 euro, of 380 euro voor de 8gb, zoek die eens op marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

J.Thermaltaker schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:12:
500,- heb je dan een 16gb editie?:) ik lees voor 500 alleen maar 8GB
Zijn exclusief BTW :/ , mijn fout! Ze staan er voor 550,- op Marktplaats (wel zelf unlocken)
vandevorst schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 18:20:
import is of 320 euro, of 380 euro voor de 8gb, zoek die eens op marktplaats ;)
Yes I know, heb er al eentje besteld, gewoon simlockvrij en niet via MP (via koopjessite.nl) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Updateje ;)
Mijn iphones hebben na een weekje geduld moeten hebben eindelijk de status "Prepared for Shipment" gekregen.
Zouden dus met een dag of 3 bij mijn tante aan moeten komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ey,

Kan iemnad mij kort de procedure uitleggen hoe ik het bst een Iphone kan bestellen uit Amerika? Hoe kan ik het verzenden via de organisatie us2nl? Ik vind allemaal een beetje onduidelijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:51:
Ey,

Kan iemnad mij kort de procedure uitleggen hoe ik het bst een Iphone kan bestellen uit Amerika? Hoe kan ik het verzenden via de organisatie us2nl? Ik vind allemaal een beetje onduidelijk :p
Tip: je kunt misschien ook even lezen. Is al enorm veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poghi, als je die " :P " achterwege had gelaten was er misschien iemand ingetrapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dan scheelt dan weer lekker 22 euro op mijn iPhone! :9

Hij ligt nu bij de douane, ik heb via de site van TNT even mijn tracking opgevraagd.
Besteld 10e - aankomst Texas 15e + zelfde dag naar NL - 17e aankomst NL.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-05 19:47

Ridge

From the Bold & the Beauti

Importen ? volgens deze website is het maar 299 inc abbo van vodafone

http://www.voordeelgsm.nl/site/index.php

Kent iemand dat deze club? ik geloof dit namelijk niet echt dat het voor die prijs kan.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ridge schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:43:

Kent iemand dat deze club? ik geloof dit namelijk niet echt dat het voor die prijs kan.
Tsja, reken es uit wat een 2 jarig abonnement van €27,50 per maand je kost |:(

Sim only abonnement kost je de helft, dus 24*13.75=330 dus kost ie je eigenlijk 299+330=629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Nog een weekje en dan ga ik een dagje naar Londen.. Gelijk een Iphone haleee! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThemNuts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-04 16:16
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:45:
[...]

Tsja, reken es uit wat een 2 jarig abonnement van €27,50 per maand je kost |:(

Sim only abonnement kost je de helft, dus 24*13.75=330 dus kost ie je eigenlijk 299+330=629
En koop je geen iPhone bel je gratis?
Ik snap niet wat mensen achter die abonnementskosten zoeken.
Betaal nu ook 30euro in de maand voor een simpel abonnement, geef mij dan maar die iphone erbovenop voor maar 299 inplaats van een op eBay te halen ofzo.

Edit: bij mobistar belgie het geval: En komt er nog wel visual voicemail en een deftig dataplan bij.
Of dit ook voor 30euro is laten we dan nog in het midden

[ Voor 12% gewijzigd door ThemNuts op 19-03-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:14
Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:29:
[...]

ben 2april in london, ga daar dan ook een aantal iphones mee nemen, dus mocht je interesse hebben kun je mij gerust even een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
Mclercx schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 02:24:
[...]

ben 2april in london, ga daar dan ook een aantal iphones mee nemen, dus mocht je interesse hebben kun je mij gerust even een berichtje sturen.
ik heb wel intresse in 2 maal een 16GB editie, weet niet of je al prijzen ervoor hebt.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Ridge schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:43:

als je iets verderklikt op die site krijg je een 8GB iPhone voor 199 icm 2jaar abbo 27,50

dus daar hebben ze de 16GB voor 299 icm 27.50 2 jaar en de 8GB voor 199 en 2 jaar 27.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:44
Blanco88 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:47:
Nog een weekje en dan ga ik een dagje naar Londen..
Een dagje?
Hoe doe je dat? Ff met de trein op en neer ofzo?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noks
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:19
matthijst schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:34:
[...]

Een dagje?
Hoe doe je dat? Ff met de trein op en neer ofzo?
Vliegen ofzo? Zijn genoeg mogelijkheden. Als je vliegt kom je zelf dezelfde tijd aan als dat je vertrekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Thermaltaker
hoeveel kost een vliegticke ongeveer om even heen en weer op 1 dag naar londen te vliegen?
en is er dan ook dichtbij een apple store ofzo?
Waar zou je die vliegtickets goedkoop kunnen krijgen eventueel dan..
En komen er dan nog kosten bij zoals luchthavenbelasting, milieubelasting enzo? Of zit dat allemaal gelijk al bij de prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Laatst online: 29-07 11:20
Vliegen kost met Ryanair 20 euro incl. belastingen , een retour. Dan met de trein naar Londen kost ook een euro of 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ThemNuts schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 00:10:
[...]

En koop je geen iPhone bel je gratis?
Ik snap niet wat mensen achter die abonnementskosten zoeken.
Betaal nu ook 30euro in de maand voor een simpel abonnement, geef mij dan maar die iphone erbovenop voor maar 299 inplaats van een op eBay te halen ofzo.

Edit: bij mobistar belgie het geval: En komt er nog wel visual voicemail en een deftig dataplan bij.
Of dit ook voor 30euro is laten we dan nog in het midden
Tsja, je kunt het ook bekijken als een "gespreide" lening.

Het is maar net wat je zelf wil. Ik kaart alleen aan dat je als consument VEEL TE VEEL betaald voor een telefoonabonnement waarbij je eent telefoon neemt.

Toen ik studeerde werkte ik part-time in een winkel waar we telefoons verkochten. Je wilt niet weten wat voor bonussen er opgestreken werden voor het afsluiten van een abonnement.

bij dat vodafone abo zal die bonus voor die webshop +/- € 350 zijn. Die iPhone kopen ze in america, en kunnen de BTW terugvragen dus hebben ze voor ongeveer € 350 hier. Ze verdienen dus dik € 300,- aan jou als jij je abo daar afsluit. (OK, €60 minder door de BTW)

Je krijgt dan wel 1 jaar garantie bij de webshop (ookal staat er gewoon fabrieksgarantie apple,. maar dit klopt niet!) Dus dat is wel positief.

Als je geld hebt liggen, is een telefoon importeren veel voordeliger, maar goed, ieder zijn eigen keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 19:16
Zo, heb mijn iPhone 8GB inmiddels zo'n 3 weken uit Hong Kong gehaald, tijdens de vakantie. Gisteren de CC afschrift gekregen, 376 euro (met een unlock, die ongeveer 30 kostte, ik liep bellend de winkel uit) en 1 jaar garantie. Vond ik zelf toch wel een nette prijs.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Nette prijs idd, maar goed die "garantie" gaat lastig worden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Laatst online: 29-07 14:20

Puck

W32.Deadcode.A

Ik kan vanmiddag een iPhone 8Gb overkopen (via Marktplaats.nl) maar wil natuurlijk wel weten of deze helemaal in orde is en dergelijke. Er staat waarschijnlijk nog versie 1.0 op en is simlock vrij. Ik neem aan dat deze gewoon nog te updaten is? Ik heb me er nog niet heel erg veel in verdiept, maar wil vanmiddag toch goed voorbereid zijn.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
J.Thermaltaker schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:11:
hoeveel kost een vliegticke ongeveer om even heen en weer op 1 dag naar londen te vliegen?
en is er dan ook dichtbij een apple store ofzo?
Waar zou je die vliegtickets goedkoop kunnen krijgen eventueel dan..
En komen er dan nog kosten bij zoals luchthavenbelasting, milieubelasting enzo? Of zit dat allemaal gelijk al bij de prijs
Tip: als je vliegt, doe het voor 1 juli.
Dan komt er namelijk een toeslag bovenop van 17.50 voor korte vluchten. Dat betekend dat londen ongeveer het dubbele zal gaan kosten...
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Dit topic is gesloten.