iPhone importeren

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste
Acties:
  • 112.557 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:28
Mclercx schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:17:
[...]

Gaan met 3, maar kunnen er natuurlijk meerdere mee terug nemen hehe

edit: begin nu toch te twijfelen of ik niet net zo goed een 16gb mee kan nemen voor 430 euro i.p.v. een 8 gb die 350e kost :?
Oh raar. Bij mij kwamen er 40 euro transactiekosten bij, maar dat is dus kennelijk ook afhankelijk van het aantal tickets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Soul__assasin schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 12:12:
het is 350€ of 2XX£ en moesten ze dat en mij vragen en ik krijg het handje contantje geen probleem

ik bedoel mijn visa pin, gebruik visa eigenlijk enkel voor on line payment dus die pin weet ik helemaal niet meer
Oow, de pincode :) klote is dat ja. Van mijn rabocard heb ik em gelukkig meteen gewijzigd in mijn "normale" pincode. ik gebruik die pincode ook ZELDEN

en je gaat er maar eentje halen ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Jaja.. ik ga de 26e naar Londen City.. even een paar iphones inslaan :D

En dan kan ik mooi eind april als we op vakantie naar New York gaan nog wat bijhalen als de mijne (stuk O-) ) gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de mensen die steeds schelden op de douane.
Als deze kosten er niet zouden zijn dan zou er enorm veel worden besteld uit Amerika dat de dollar even duur zou worden als wat je nu betaald aan product+douane kosten.
Dus in the end, heb je liever dat die € 50,- extra in Nederland wordt gepompt of de USA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 13:14:
Even voor de mensen die steeds schelden op de douane.
Als deze kosten er niet zouden zijn dan zou er enorm veel worden besteld uit Amerika dat de dollar even duur zou worden als wat je nu betaald aan product+douane kosten.
Dus in the end, heb je liever dat die € 50,- extra in Nederland wordt gepompt of de USA?
Deze vorm van belasting is een beperking voor de vrij handel maar staat niet op zich. Je moet dat groter zien, bijvoorbeeld interne subsidies, etc. Maar goed, persoonlijk ben ik geen voorstander van dergelijke maatregelen en zie ik meer in een vrije (wereld) markt. Als ik goedkoop aan spullen in Amerika kan komen en Apple ze hier niet kwijtraakt, moet Apple zich eens gaan afvragen of hun prijsstelling (1 $ = 1 €) wel klopt. Juíst deze beschermende maatregelen staan eerlijke prijzen in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik het dus goed begrijp, kan ik via de apple winkel online een iphone van 16 GB kopen en dat laten verzenden naar Nederland? En moet ik em dan laten verpakken als kadootje? Of maakt dat voor de douane niets uit? Niet dat het mij eigenlijk uitmaakt als de douane em pakt, kost me (als ik goed gelezen heb) maar 75e meer. Maar zou leuk zijn als ie er gewoon zonder douane doorheen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:
Als ik het dus goed begrijp, kan ik via de apple winkel online een iphone van 16 GB kopen en dat laten verzenden naar Nederland?
Nee, dat kan niet. De Apple Online Store verstuurt alleen naar US adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:
Als ik het dus goed begrijp, kan ik via de apple winkel online een iphone van 16 GB kopen en dat laten verzenden naar Nederland? En moet ik em dan laten verpakken als kadootje? Of maakt dat voor de douane niets uit? Niet dat het mij eigenlijk uitmaakt als de douane em pakt, kost me (als ik goed gelezen heb) maar 75e meer. Maar zou leuk zijn als ie er gewoon zonder douane doorheen komt.
Zoals hierboven al vermeldde kan dat NIET

Mocht je zoals ik familie in America hebben, dan is dat natuurlijk erg makkelijk. Je hebt echter ook alternatieve manieren. Kijk maar es op www.myus.com of www.fromus2eu.nl

Vraag me niet naar ervaringen, ik heb een lieve tante in america en geen ervaring met de hierboven vermelde "bedrijven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wens je succes!, heb zelf een creditcard en vindt het niet erg om die te gebruiken, maar ik ga hem niet gebruiken voor een wildvreemde NO WAY!! haha.. ben benieuwd hoeveel wij er 2 april mee mogen nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin is begin april ook in London voor haar werk. Natuurlijk wil ze een iPhone voor mij meenemen maar.. hoe groot is de kans dat je deze niet mee krijgt bij de iPhone store op Regent Street? En is het echt verplicht om met een creditcard te betalen?

Moet ze zeggen dat de iPhone voor gebruik in Engeland is, moet ze iets ondertekenen? Maw: wat kan een reden zijn voor de verkoper om géén iPhone aan haar te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:30
Eigenlijk niet, zolang je kan betalen met een pas (credit card of bankpas, hoewel bankpas niet altijd werkt) is er geen probleem. Ik hoefde niks te ondertekenen, ze vroegen niet eens om een ID. Doen ze dat wel, dan kan je altijd zeggen dat je een exchange student bent of dat je voor je werk een paar maanden in Londen bent.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Stel je eens voor. Ik vlieg volgende week Londen op en neer.

Kijken ze mijn dan vreemd aan als ik drie iPhones koop ? Ik lees nu te veel verschillende verhalen. Ik heb een NL creditkaart. Ik zie dat ik volgende week voor 20 euro op en neer kan vliegen. Maar ik twijfel of ik dan alles op 1 dag kan doen of echt 2 dagen er voor ga uittrekken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:20:
[...]

Zoals hierboven al vermeldde kan dat NIET

Mocht je zoals ik familie in America hebben, dan is dat natuurlijk erg makkelijk. Je hebt echter ook alternatieve manieren. Kijk maar es op www.myus.com of www.fromus2eu.nl

Vraag me niet naar ervaringen, ik heb een lieve tante in america en geen ervaring met de hierboven vermelde "bedrijven"
Oke bedankt voor het antwoord.
Die tweede link heb ik even wat info over opgezocht en die mevrouw gemaild. Ze had dit gemaild:
Beste xxxx,

Hartelijk dank voor je email en interesse voor onze service. Helaas kunnen we geen iPhones meer leveren. AT&T heeft het te moeilijk gemaakt om ze aan te kopen zonder dat je meteen een AT&T abonnement afsluit of een bestaand AT&T account hebt.

Bij de (online) Apple store hebben we de limiet bereikt van het maximale aantal iPhones dat ze per adres willen leveren. Het lukt ook niet meer om zelf met je credit card te bestellen bij Apple.com en ons adres als shipping adres te gebruiken.

Het spijt me dat we je hiermee niet kunnen helpen. Wellicht kunnen we je een volgende keer assisteren met een andere amerikaanse aankoop.

Met vriendelijke groet,

Ellen den Otter

fromus2eu.com

ellen.den.otter@fromus2eu.com
Die eerste link heb ik me nog niet in verdiept, zal ik nog even proberen. Anders zou ik het niet weten hoe ik aan een iPhone kan komen. Alleen door te wachten tot ie in NL is ;( :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:46:
Die eerste link heb ik me nog niet in verdiept, zal ik nog even proberen. Anders zou ik het niet weten hoe ik aan een iPhone kan komen. Alleen door te wachten tot ie in NL is ;( :P.
Probeer www.usa2ned.com eens :P
mijn iPhone 8gb is nu via hun onderweg, zie ook mijn vorige post in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2008 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
4POX schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:38:
Stel je eens voor. Ik vlieg volgende week Londen op en neer.

Kijken ze mijn dan vreemd aan als ik drie iPhones koop ? Ik lees nu te veel verschillende verhalen. Ik heb een NL creditkaart. Ik zie dat ik volgende week voor 20 euro op en neer kan vliegen. Maar ik twijfel of ik dan alles op 1 dag kan doen of echt 2 dagen er voor ga uittrekken.
Ik kwam terug met 6 iPhones en ik werd niet raar aangekeken op Stansted :9 Maar ik was dan niet de enige met iPhones terug, volgens mij zijn ze het al gewend :) Maar dat is dus geen probleem, vooral niet omdaqt je een NL creditkaart hebt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:32
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 18:56:
[...]

Probeer www.usa2ned.com eens :P
mijn iPhone 8gb is nu via hun onderweg, zie ook mijn vorige post in dit topic.
Klinkt goed :)

320 is een mooi bedrag, maar als je nog aan de douane moet betalen is het een euro of 400...
(zou het schelen als je via apple verzend als gift, of ligt het eraan hoe je via usa2ned verzend?)

Daarna alleen nog simlock vrij maken.. ;)

Al moet ik zeggen dat er ook veel tekoop staan voor 350 op marktplaats, maar of deze allemaal te vertrouwen zijn...

[ Voor 23% gewijzigd door Tonkey op 12-03-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:08:
[...]

Klinkt goed :)

320 is een mooi bedrag, maar als je nog aan de douane moet betalen is het een euro of 400...
(zou het schelen als je via apple verzend als gift, of ligt het eraan hoe je via usa2ned verzend?)

Daarna alleen nog simlock vrij maken.. ;)

Al moet ik zeggen dat er ook veel tekoop staan voor 350 op marktplaats, maar of deze allemaal te vertrouwen zijn...
- Kans dat ik er doorglip met verzending door usps ipv Fedex of DHl, bij de douane is meer dan 50%
- En als het toch zo is betaal ik 19% btw over 399 dollar= 50 euro ongeveer.,
Kom ik totaal op 370 euro

Daarnaast natuurlijk de lol van het zelf importeren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen weet iemand hier iets af van een Iphone van 700 dollar? Kennis van mij zit in Las Vegas, alle iphones uitverkocht maar vrijdag komen er nieuwe voor 700 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:04:
He mensen weet iemand hier iets af van een Iphone van 700 dollar? Kennis van mij zit in Las Vegas, alle iphones uitverkocht maar vrijdag komen er nieuwe voor 700 dollar.
Voor 700 dollar mag er wel heel veel gespijkerd zijn. UMTS, 32gigabyte. Of er wordt misbruikt gemaakt van de schaarste in dat gebied.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor 700 dollar mag er wel heel veel gespijkerd zijn. UMTS, 32gigabyte. Of er wordt misbruikt gemaakt van de schaarste in dat gebied.
Hmm zal waarschijnlijk dan schaarste zijn, is wel er duur dan. In plaats 500 dollar 700 dollar. Is het voordeel van importeren nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 21:01:
[...]

- Kans dat ik er doorglip met verzending door usps ipv Fedex of DHl, bij de douane is meer dan 50%
- En als het toch zo is betaal ik 19% btw over 399 dollar= 50 euro ongeveer.,
Kom ik totaal op 370 euro

Daarnaast natuurlijk de lol van het zelf importeren 8)
Ehm, 50%, mooi :D
Ik heb ook een e-mail gestuurd naar usa2ned,
Maar voor 320 is het zeer netjes, dan koop ik er misschien ook een (gok dat ik huidige gsm voor 200 verkoop.. dan is het nog 120 euro, 170 als het tegenzit)

Dan nog unlocken, maar geen idee of daar veel risico's aan zitten/moeilijk is/geld kost...

Inderdaad:
iPhone 8 Gig = 399.00
Sales tax 8.25% 33.00 Dollar
Handling verzenden 15 Dollar
Bankkosten 15 Dollar, geld alleen als ik de telefoon moet bestellen
USPS / Post 15 Dollar onverzekerd, 30 Dollar verzekerd, zie voor andere tarieven www.usps.com
Dat is dus 328 euro, zonder douane...

[ Voor 27% gewijzigd door Tonkey op 12-03-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Dan nog unlocken, maar geen idee of daar veel risico's aan zitten/moeilijk is/geld kost...
Dat is momenteel het simpelste van het gehele importeren, het enige wat je volgens mij nodig hebt is ZiPhone 2.5
Ik ga geen links plaatsten, want dan is de uitdaging er helemaal af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
pposthoorn schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:24:
[...]

Dat is momenteel het simpelste van het gehele importeren, het enige wat je volgens mij nodig hebt is ZiPhone 2.5
Ik ga geen links plaatsten, want dan is de uitdaging er helemaal af :P
Ahh, mooi :)

Maar, ik ben wat meer aan het zoeken naar kosten van douane, ik lees bedragen van 30% op de "nederlandse prijs" van 700 euro, en ik lees 18% op de orginele prijs (van ongeveer 320 euro dus)...

Er zit dus nogal wat verschil in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

vandevorst schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:31:
[...]

Ahh, mooi :)

Maar, ik ben wat meer aan het zoeken naar kosten van douane, ik lees bedragen van 30% op de "nederlandse prijs" van 700 euro, en ik lees 18% op de orginele prijs (van ongeveer 320 euro dus)...

Er zit dus nogal wat verschil in...
Volgens mij is het 19% BTW en 3.5% invoerheffing totaal dus 22.5% en dat gaat over het bedrag dat op het pakketje staat of als ze het niet weten/niet vertrouwen het bedrag dat op de bon staat die je op moet sturen (bvb paypal bon oid).
Bij een normale iphone zou dat dus zegmaar 280 euro x 1.225 = 343 euro.

Dit is wat ik wijs ben geworden uit mijn onderzoek, maar het hoeft niet te kloppen want die site van de douane is echt een groot <???>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:04
De iPhone die ik besteld heb via ebay in VS ligt ondertussen al 4 dagen bij de douane hier in Nederland, dus ik ben bang dat ik mag gaan bijdokken. Maarja risico van het vak. Vraag me alleen af hoelang zoiets duurt bij de douane. Whaaa ik wil mn iPhone!

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
pposthoorn schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 23:38:
[...]

Volgens mij is het 19% BTW en 3.5% invoerheffing totaal dus 22.5% en dat gaat over het bedrag dat op het pakketje staat of als ze het niet weten/niet vertrouwen het bedrag dat op de bon staat die je op moet sturen (bvb paypal bon oid).
Bij een normale iphone zou dat dus zegmaar 280 euro x 1.225 = 343 euro.

Dit is wat ik wijs ben geworden uit mijn onderzoek, maar het hoeft niet te kloppen want die site van de douane is echt een groot <???>
Voor zover ik begrepen heb, gaat het net iets anders.

Stel je koopt een iphone voor $499
Verzendkosten $30
dan betaal je over die $529 (zeg 350 euro) invoerheffing van 3,5 % (12,25 euro)
Over het totaalbedrag van € 362.25 betaal je 19% belasting (68.83 euro) totaal komt dan op 431 euro.

Daar komen nog wel eenmalig douane kosten bij iets van €20 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:20:
[...]

Verzendkosten $30
Over het totaalbedrag van € 362.25 betaal je 19% belasting (68.83 euro) totaal komt dan op 431 euro.

Dat is nog duur!!!..
Dat zou voor mij, even tellen, 450 dollar x 0.035 = 15.75
465.75 x 1.19 = 550,00 USD = 346,15 EUR

dat is zonder eventueel 20 euro douane kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:00:
[...]

Dat is nog duur!!!..

Duur? Zeg 365 euro incl douanekosten, dat valt toch reuze mee? Voor dat geld kun je hier nog geen fatsoenlijke Nokia kopen :) Dat bedrag is het apparaat echt wel waard imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 08:20:
[...]

Verzendkosten $30

- Je betaald over de verzendkosten natuurlijk geen invoer en btw he? Alleen over datgene wat je importeert.
- douane-kosten (inklaring) betaal je alleen als je het laat versturen door een koeriersbedrifs als DHL of Fedex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 19:31
Ik heb 5 iphones gekocht uit de VS die binnenkort verzonden worden. :9~ Maar nu heb ik even een vraag over de douane. Aangezien ze gewoon in een doos ingepakt worden lijkt het mij voor 100% zeker dat ik nog bij de douane moet betalen. Maar hoe zorg ik er eigenlijk voor dat mijn iphones niet 2 week blijven liggen bij de douane totdat ik die invoerkosten betaald heb? Moet ik dan een rekening sturen van de transactie naar de douane of naar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:08:
[...]

- Je betaald over de verzendkosten natuurlijk geen invoer en btw he? Alleen over datgene wat je importeert.
- douane-kosten (inklaring) betaal je alleen als je het laat versturen door een koeriersbedrifs als DHL of Fedex.
Hoe wil je het anders hier krijgen, upss gaat ook door de douane.. (of je moet natuurlijk zelf even op en neer vliegen)

Maar inderdaad, 365 euro is niet veel, maar als je kijkt dat de telefoon daarvan eigenlijk maar 250 euro is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:08:
[...]

Eerste punt klopt helaas niet, je betaald over ALLE gemaakte kosten invoer en BTW (heb gebeld) Dit geld echter niet als het als GIFT verstuurd wordt. Gelukkig doet mijn tante dit voor mij.
- tweede punt kun je wel eens gelijk hebben, ik heb zelf geen ervaring met de normale post, mijn tante verstuurd altijd via FedEx
vandevorst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:00:
[...]

Dat is nog duur!!!..

Duur??
De 16gb iphones staan hier voor MINIMAAL €550 te koop. Een beetje fatsoendelijke telefoon in de winkel kost al snel €500

Ik laat 3 iphones overkomen, kosten $499 per stuk = € 326
Ik betaal alleen wat invoerrechten daarover, dus dat is ((326 *1.035) * 1.19) = 401.52 euro voor een 16 gb iphone.
(dit is een iets preciesere berekening dan daarnet :) toen was ik lui)

Dat is echt geen geld hoor. En met een beetje mazzel ontloop ik de invoerrechten, mijn tante verstuurd ze namelijk "anders"

btw, welke phone kost 450 dollar? de 8gb kost in america 399 en de 16 499

[ Voor 39% gewijzigd door cypher21 op 13-03-2008 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Setragasj

is using radars to communicate

Setragasj schreef op maandag 10 maart 2008 @ 18:01:
Ik heb vanmiddag een iPhone 8gb met abonnement op www.2call.nl besteld. Erg snelle reacties ( lees: order bevestiging en abo afhandeling richting KPN ) allemaal en de behandeling ligt nu bij KPN.
Ik hou jullie op de hoogte.
Heb gisteren mn iPhone ontvangen. Werkt allemaal prima! Firmware 1.1.3 voor degene die het willen weten.
Heeft op zich niet veel met importeren te maken, maar via 2call is het dus prima te doen.

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:10
Setragasj schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Heb gisteren mn iPhone ontvangen. Werkt allemaal prima! Firmware 1.1.3 voor degene die het willen weten.
Heeft op zich niet veel met importeren te maken, maar via 2call is het dus prima te doen.
uhh je gaat me toch niet vertellen datje een los toestel hebt gekocht daar ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35

Setragasj

is using radars to communicate

Nee in combinatie met een 2-jarig KPN abonnement. Anders zou ik inderdaad vrij duur uit zijn geweest..
Heb voor de iPhone zelf 209 euro betaald.

<Typ een persoonlijk bericht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Setragasj schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:45:
[...]

Euhhh, ik wil niet veel zeggen maar die prijzen bij 2Call rieken regelrecht naar oplichting. Via E-Bay heb je daar bijna 2 toestellen voor. Of je koopt voor nog geen 100 Euro een ticket naar Londen en neemt er nog eentje extra mee, waarmee je weer een leuke winst kan maken zodat je je ticket dubbel en dwars eruit hebt. Maar ja, het is jouw geld, en een monster winst voor 2Call, die haalt die dingen ook voor nog geen 300 euro naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
regmaster schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:03:
[...]

Euhhh, ik wil niet veel zeggen maar die prijzen bij 2Call rieken regelrecht naar oplichting. Via E-Bay heb je daar bijna 2 toestellen voor. Of je koopt voor nog geen 100 Euro een ticket naar Londen en neemt er nog eentje extra mee, waarmee je weer een leuke winst kan maken zodat je je ticket dubbel en dwars eruit hebt. Maar ja, het is jouw geld, en een monster winst voor 2Call, die haalt die dingen ook voor nog geen 300 euro naar Nederland.
Tsja, blijkt maar weer een kwestie te zijn van vraag en aanbod ;)

Ze geven wel een jaar garantie trouwens, dus dat voordeel heb je wel.
Maar die prijzen zijn idd ziek. Je moest eens weten wat ze aan een abonnement verdienen. En ze laten je flink mag bijbetalen voor het toestel bij een abonnement van 2 jaar die maandelijks ook het nodige kost!
Ik vind ook dat je niet echt slim bent als je em daar haalt, Maarja, ieder zijn eigen keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 09:37:
[...]

Eerste punt klopt helaas niet, je betaald over ALLE gemaakte kosten invoer en BTW (heb gebeld) Dit geld echter niet als het als GIFT verstuurd wordt. Gelukkig doet mijn tante dit voor mij.
- tweede punt kun je wel eens gelijk hebben, ik heb zelf geen ervaring met de normale post, mijn tante verstuurd altijd via FedEx

[...]

Duur??
De 16gb iphones staan hier voor MINIMAAL €550 te koop. Een beetje fatsoendelijke telefoon in de winkel kost al snel €500

Ik laat 3 iphones overkomen, kosten $499 per stuk = € 326
Ik betaal alleen wat invoerrechten daarover, dus dat is ((326 *1.035) * 1.19) = 401.52 euro voor een 16 gb iphone.
(dit is een iets preciesere berekening dan daarnet :) toen was ik lui)

Dat is echt geen geld hoor. En met een beetje mazzel ontloop ik de invoerrechten, mijn tante verstuurd ze namelijk "anders"

btw, welke phone kost 450 dollar? de 8gb kost in america 399 en de 16 499
de 8gb, met verzenden enzo ;) is 450 of 460 dollar,
maar ik bedoel met duur dat je gewoon 250 euro betaald voor de telefoon, en nog eens 100, 120 voor de rest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandevorst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:
[...]

maar ik bedoel met duur dat je gewoon 250 euro betaald voor de telefoon, en nog eens 100, 120 voor de rest..
Dan is een pak melk ook duur, daarvan bestaat de helft van de prijs ook uit transportkosten e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:00

Soul__assasin

de Belbelg

WIIII

Mijn problemen zijn opgelost :p

Boeking P&O ferries CHECK
VISA voor iphone CHECK
fully charged mbp om hem op den boot te unlocken CHECK
all systems ready voor zaterdag :p

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Soul__assasin schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:50:
WIIII

Mijn problemen zijn opgelost :p

Boeking P&O ferries CHECK
VISA voor iphone CHECK
fully charged mbp om hem op den boot te unlocken CHECK
all systems ready voor zaterdag :p
Kijk, op de valreep de pincode nog gekregen :)
Kun je er toch 5 gaan halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

regmaster schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:03:
[...]

Hier wilde ik toch even op reageren. Ik heb vorige week een iPhone op 2call besteld voor 199 + 2 jaar vodafone van 27,50 waarvan je de eerste 8 maanden 12,50 betaald. Nu is dit ietsje duurder dan dat je er ergens eentje haalt voor 460 bijv. Houd in je achterhoofd dat ik wel 2 jaar kan bellen en een jaar garantie heb met dat bedrag.

Ik ken niemand in Amerika of Engeland, anders had ik er eentje laten versturen. Ebay heb ik over getwijfeld maar ik durfde het niet aan...

Edit: hier even uitgerekend. Ik heb een 9 euro vodafone abonnement gepakt. Toegegeven: ik zit er een jaar langer aan vast en heb daarom wel even 24 maanden gerekend voor het los abonnement.

2call.nl
Toestel 200
8 x 12,50 = 100
16 x 27,50 = 440
----
740

Los
Toestel = 460
24 x 9 = 216
----
676

27,50 ben ik normaal ook kwijt geweest voor mijn vorige abonnement dus veel zal er niet veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 12:31:
[...]

Dan is een pak melk ook duur, daarvan bestaat de helft van de prijs ook uit transportkosten e.d.
Dat is ook weer waar...
Denk dat ik die over een paar weken koop (wanneer ik weer wat geld heb, ik kan mijn huidige gsm nog niet verkopen omdat ik er toch een nodig heb dus moet even geld hebben om die paar weken te overbruggen)
Dan ga ik er van uit dat een 8GB wel voor 360 euro hier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
vandevorst schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Mwa, 100-120 euro voor de rest is wel erg veel. Tenzij je het ding via myus.com oid laat verzenden. Want daar betaal je ook nog es voor

ik zit me net te bedenken dat ik de salestax vergeten was.
Voor een 8gb betaal je INCL salestax $ 414.56 = € 269,-

Verzenden kost $30 (verzekerd) of $15 (onverzekerd)
In totaal betaal je iets van € 60,- aan invoer e.d. totaal zou je dus op de € 330 zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 13:11:
[...]

Mwa, 100-120 euro voor de rest is wel erg veel. Tenzij je het ding via myus.com oid laat verzenden. Want daar betaal je ook nog es voor

ik zit me net te bedenken dat ik de salestax vergeten was.
Voor een 8gb betaal je INCL salestax $ 414.56 = € 269,-

Verzenden kost $30 (verzekerd) of $15 (onverzekerd)
In totaal betaal je iets van € 60,- aan invoer e.d. totaal zou je dus op de € 330 zitten.
maar ik zal het toch hier moeten krijgen.. en aangezien ik niemand in de VS ken, moet ik het wel via usa2ned of iets dergelijks doen ;)
Vandaar dat ik er wat bijtel, en aan 360 kom (en met geluk 300)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vader was voor zijn werk in New Orleans dus ik hoopte dat hij wel een iPhone mee kon nemen. Maar er blijken alleen AT&T shops daar te zijn, waar je in de winkel het contract moet tekenen. De Apple Store in Baton Rouge zit 200 km verderop, dat is geen optie. Of weet er nog iemand een andere winkel waar ze te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 17:56:
Mijn vader was voor zijn werk in New Orleans dus ik hoopte dat hij wel een iPhone mee kon nemen. Maar er blijken alleen AT&T shops daar te zijn, waar je in de winkel het contract moet tekenen. De Apple Store in Baton Rouge zit 200 km verderop, dat is geen optie. Of weet er nog iemand een andere winkel waar ze te halen zijn?
Hoe lang is je pa nog in Amerika?
Als hij er nog een week is oid, dan kun je ook de 8gb via de online apple store bestellen, die is met 1 werkdag geleverd.
Helaas de 16gb niet, en voor dat prijsverschil is dat natuurlijk wel degene die je het liefst hebt, maar goed. De 8gb heb je dan voor €269 (ex invoer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mohawk0618
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-08 15:45
wh00pz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 18:56:
@KillaH87
Persoon heeft de iphone al voor me aangeschaft, en dus de optie met nederlandse lader meebrengen, is geen optie meer..
Daarnaast heeft ze geen verstand van jailbreaken enz enz..

Maar wat ik gewoon heb gezegd, is dat ze dus doos weg moet gooien, toestel in zak, en de rest van de acc.. in haar bagage (wel uitgepakt en al)

En dan maar duimen maandag :p

oja, trouwens ff heel wat anders, welke versie zit erop denken jullie?? 1.1.3 of 1.1.4?? het is gekocht in een apple shop in NY
Doos weggooien hoeft ook niet, gewoon de lege doos naar jezelf versturen en schrijf "empty box" erbij. Werkte bij mij goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cypher21 schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:07:
[...]

Hoe lang is je pa nog in Amerika?
Als hij er nog een week is oid, dan kun je ook de 8gb via de online apple store bestellen, die is met 1 werkdag geleverd.
Helaas de 16gb niet, en voor dat prijsverschil is dat natuurlijk wel degene die je het liefst hebt, maar goed. De 8gb heb je dan voor €269 (ex invoer)
Ik begrijp wat je bedoelt maar hij vliegt vannacht (voor hem) weer naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 18:11:
[...]

Ik begrijp wat je bedoelt maar hij vliegt vannacht (voor hem) weer naar NL.
Ah, dat is klote ja. Ik heb geen idee in omgeving New Orleans. Volgens mij mogen gewone telefoonwinkels ze niet verkopen, en als ze dat wel doen, dan verkopen ze vaak een "unlockte" voor een hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 23:21
Het is me toch nog niet geheel duidelijk hoe het zit met importeren, zeker als ik de bedragen zie die bovenaan de pagina van dit topic staan, even mijn rekenvoorbeeld:

Apple iPhone 8GB - $399
Tax (in Texax 8.25%) - $33
---------------------------------------+
Apple iPhone 8GB - $432
(USA2Ned kosten - $30)
Verzendkosten - $25
Totale kosten - $487

Dan komt hij dus hier in Nederland aan, dan zou ik over die $487 eerst 3.5% invoerrechten moeten betalen, en dan nogeens 19% BTW:
(487 * 1.035) * 1.19 = $600
Als je dit deelt door de huidige dollarkoers (1.5577 volgens teletekst) krijg je een bedrag van 385 euro, waar dan ook nogeens 20 euro douane kosten op komen.

Het totaalplaatje komt dus zelfs boven de 400 euro?
Dat is heel wat anders dan de 350 die bovenaan dit topic wordt beschreven.

Zou iemand dit kunnen toelichten :) ?

En daarnaast, heeft iemand hem al succesvol geimporteerd m.b.v. USA2Ned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:02
heb ff wat vraagjes voor een iphone te importeren

wat kost het importeren? en hoe werkt Usa2ned precies (als iemand ervaring mee heeft)
is de iphone helemaal gebruiksklaar en kun je er gewoon mee bellen etc in nederland?
ik lees ook iets over jailbreaken?
en de extra functies op de iphone, zoals google maps etc werkt dit ook in nederland?

ben nieuw op dit forum

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lcount schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:33:
wat kost het importeren? en hoe werkt Usa2ned precies (als iemand ervaring mee heeft)
zij versturen alleen goederen, zie hun site
is de iphone helemaal gebruiksklaar en kun je er gewoon mee bellen etc in nederland?
ik lees ook iets over jailbreaken?
en de extra functies op de iphone, zoals google maps etc werkt dit ook in nederland?
en doen verder niks met je iphone
Tiuri schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 19:21:
Het is me toch nog niet geheel duidelijk hoe het zit met importeren, zeker als ik de bedragen zie die bovenaan de pagina van dit topic staan, even mijn rekenvoorbeeld:

Apple iPhone 8GB - $399
Tax (in Texax 8.25%) - $33
Apple iPhone 8GB - $432
(USA2Ned kosten - $30)
Verzendkosten - $25
Totale kosten - $487

Dan komt hij dus hier in Nederland aan, dan zou ik over die $487 eerst 3.5% invoerrechten moeten betalen, en dan nogeens 19% BTW:
(487 * 1.035) * 1.19 = $600
Als je dit deelt door de huidige dollarkoers (1.5577 volgens teletekst) krijg je een bedrag van 385 euro, waar dan ook nogeens 20 euro douane kosten op komen.

Het totaalplaatje komt dus zelfs boven de 400 euro?
Dat is heel wat anders dan de 350 die bovenaan dit topic wordt beschreven.

Zou iemand dit kunnen toelichten :) ?

Het zit volgens mij zo:

- iphone incl tax $ 432 + versturen usps $30 verzekerd (15 onverzekerd) = $462
- Iphone+ btw en invoerrechten over iphone+verzending (462 * 1.035) * 1.19 = $ 569
- kosten eenmalig voor usa2ned: $30 handling erbij komt op: $ 599
(douanekosten zijn dacht ik alleen bij verzending via koerierdienst als Fedex en DHL?)

$ 599 = € 385,- verzekerd opgestuurd en door de douane eruit gepikt, zoniet betaal je $ 492 = € 317,-
ben ik nu mee bezig:
Besteld: 10 maart
Ship date Mar 11, 2008
Delivery date Mar 13, 2008 1:11 PM
Hij is nu bij usa2ned, morgen onderweg naar NL

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2008 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:26:
[...]

zij versturen alleen goederen, zie hun site

[...]

en doen verder niks met je iphone

[...]

Het zit volgens mij zo:

- Iphone+ btw en invoerrechten over iphone+verzending (462 * 1.035) * 1.19 = $ 569
(douanekosten zijn dacht ik alleen bij verzending via koerierdienst als Fedex en DHL?)

$ 599 = € 385,- verzekerd opgestuurd en door de douane eruit gepikt, zoniet betaal je $ 492 = € 317,-

[...]

ben ik nu mee bezig:

[...]

Hij is nu bij usa2ned, morgen onderweg naar NL
Hopelijk blijft het bij de 317 euro :)
maar via usa2ned kun je toch gewoon een bestelling plaatsen? of moet je zelf online bij de apple store bestellen en daarheen verzenden?
Ik koop die denk ik over een paar weken, aangezien ik over een week of 2 met tentamens zit, (3 weken lang) en als ik die net dan krijg zal er niet veel van leren komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 20:26:
[...]
Het zit volgens mij zo:

Komt dus ommenabij op dezelfde berekening uit als die ik had uitgevoerd (jij berekent alleen geen invoerrechten en BTW over de kosten van USA2Ned, wat ook logisch is aangezien dit in principe niet te meten is voor de Belastingen).

Wat dan voor mij van belang is of we die douanekosten moeten betalen (en hoeveel dit bedraagt) anders koop ik hem wel hier in Nederland voor 425 euro, dat scheelt dan ook niet veel meer. (Even ervan uitgaande dat het pakketje door de douane eruit wordt gevist, aangezien ik die kans bijna 1 acht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Tiuri schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 21:22:
[...]

Komt dus ommenabij op dezelfde berekening uit als die ik had uitgevoerd (jij berekent alleen geen invoerrechten en BTW over de kosten van USA2Ned, wat ook logisch is aangezien dit in principe niet te meten is voor de Belastingen).

Wat dan voor mij van belang is of we die douanekosten moeten betalen (en hoeveel dit bedraagt) anders koop ik hem wel hier in Nederland voor 425 euro, dat scheelt dan ook niet veel meer. (Even ervan uitgaande dat het pakketje door de douane eruit wordt gevist, aangezien ik die kans bijna 1 acht)
Ik zou het altijd via amerika doen, is in ieder geval sealed, paar tientjes goedkoper, en je hebt de kans dat het prijsverschil 100 euro wordt... dus alleen maar voordelen, waarom dan meer betalen? ;) ik heb verschillende mensen gehoord die niets hoefden te betalen, en dus voor 300 euro klaar waren, bespaard toch weer 125 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Laatst online: 14:02
dus als ik het goed begrijp stuur je een mail naar usa2ned dat je een iphone van 8 gig wilt.
Dan word het gesealed verstuurd en betaal je 385€ als ie door de duane uitgepikt word en 317€ zonder duane

maar als ie dan in nederland is zijn alle functies functioneel niet dat er een error optreed als je gewoon je nederlandse simkaart erin stopt? of moet je hem perse jailbreaken of is dit gewoon handiger doordat je dan nederlandse taal en T9 erop kunt zetten ???

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet hem op je pc aan sluiten, en vervolgens het programma iPlus, of ZiPhone, draaien, waarmee je hem kan unlocken en activaten. Unlocken is nodig om je eigen simkaartje te kunnen gebruiken, en activaten is nodig, om hem, tja, te laten werken.

Jailbreaken is erg handig, en daar hebben we een apart topic voor, en dat is wel hierrrrrrrrrrrrrrrrrr te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En ik vind jullie allemaal beetje moeilijk doen hoor met je import dit en import dat om eventueel wat te besparen... Natuurlijk scheelt het een berg geld als je voor 300,- een 8GB'er binnen hebt met mij, die er zo in Nederland 450,- voor heeft betaald maarja... Ik heb al genoeg rompslomp gehad met de douane dus de 'leukheid' van importeren is voor mij ook niet aan de orde, ik krijg een simlockvrije, totaal werkend in het Nederlands en ik krijg 1 jaar garantie wat ik bij 'n telefoon toch echt wel heel nuttig vind...

En tsjaa wel 'n iPhone willen maar dan wel voor de laagste prijs.. Hollanders den top :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, ik zit graag voor een dubbeltje op de eerste rang. Als ik een gelockte telefoon goedkoper kan krijgen dan een unlockte telefoon, en die ook nog eens zelf in 5 minuutjes kan unlocken, dan kies ik daar toch echt voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:25:

En tsjaa wel 'n iPhone willen maar dan wel voor de laagste prijs.. Hollanders den top :+
Nou, nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht. What about de mega-winsten die een handelaar hier in NL maakt op een iphone? Dat vind ik pas :(

Ik heb er gewoon veel lol aan + een ervaring rijker met zelf importeren vanuit de US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:

Nou, nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht. What about de mega-winsten die een handelaar hier in NL maakt op een iphone? Dat vind ik pas :(
Marktwerking enzo. Als je vindt dat iemand teveel winst maakt moet je iets vooral niet kopen, maar volgens mij kom je dan bedrogen uit in het leven. Je kunt imo beter kijken wat iets voor jou waard is en daar je besluit op baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
@CLB
Ik weet niet hoe je bedoelt met rompslomp met de douane, maar als je iets besteld via de post, moet je óf extra betalen als tnt ofzo het komt bezorgen, óf je moet niets extra betalen.
Verder hoef je niets te doen... als je erheen vliegt is het misschien een ander verhaal (dan moet je het aangeven enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:02:
[...]

Marktwerking enzo. Als je vindt dat iemand teveel winst maakt moet je iets vooral niet kopen, maar volgens mij kom je dan bedrogen uit in het leven. Je kunt imo beter kijken wat iets voor jou waard is en daar je besluit op baseren.
Ik vind, dat als het of 320 kost, of in het ergste geval 390 euro, het stom om er 450 voor te geven... maar dat kan aan mij liggen ;)
import is ook echt niet veel werk, 1 mailtje sturen, betaling verrichten, en wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
CLB schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 00:25:
En ik vind jullie allemaal beetje moeilijk doen hoor met je import dit en import dat om eventueel wat te besparen... Natuurlijk scheelt het een berg geld als je voor 300,- een 8GB'er binnen hebt met mij, die er zo in Nederland 450,- voor heeft betaald maarja... Ik heb al genoeg rompslomp gehad met de douane dus de 'leukheid' van importeren is voor mij ook niet aan de orde, ik krijg een simlockvrije, totaal werkend in het Nederlands en ik krijg 1 jaar garantie wat ik bij 'n telefoon toch echt wel heel nuttig vind...

Was jij niet diegene die hier op GoT heeft geprobeerd een import actie (of zelfs acties?) op poten te zetten omdat je dacht dat dat goedkoper zou zijn, ik vind dat een beetje van de pot verwijt dat de ketel zwart ziet.

En waar koop jij hem dan hier in Nederland met 1 jaar garantie? Want deze garantie vervalt toch als je hem unlockt en/of jailbreakt, net zoals bij andere telefoons in Nederland? Want als je wel degelijk garantie krijgt dan is het de meerprijs wellicht waard, want waarom zou je anders een dief zijn van je eigen portemonnee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 11:10
Oftewel als de douane em eruit pikt ben je 400 euro kwijt. Terwijl een Iphone in Engeland je met de huidige koers 326 euro kost. Dan moet je nog versturen en heb je zeker geen douanekosten. Alleen ken ik niet zoiets als GB2Ned :+. Voor 75 euro kun je tegenwoordig ook een dag Londen hebben volgens mij, maar dan moet je weer de tijd hebben O-). Ieder zijn ding om de Iphone te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 21:10
m4yall schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:50:
Oftewel als de douane em eruit pikt ben je 400 euro kwijt. Terwijl een Iphone in Engeland je met de huidige koers 326 euro kost. Dan moet je nog versturen en heb je zeker geen douanekosten. Alleen ken ik niet zoiets als GB2Ned :+. Voor 75 euro kun je tegenwoordig ook een dag Londen hebben volgens mij, maar dan moet je weer de tijd hebben O-). Ieder zijn ding om de Iphone te krijgen :)
Hoe kom je bij 326euro? dacht dat een iphone 269GBP kost in de uk en..

269 GBP (GBP) = 350.507 EUR (EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Mclercx schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:59:
[...]

Hoe kom je bij 326euro? dacht dat een iphone 269GBP kost in de uk en..

269 GBP (GBP) = 350.507 EUR (EUR)
ik heb de koersconverter van het GWK gebruikt. Dit lijkt mij een betrouwbare instantie. Rekenen banken ook op een 'paypalmanier' waarbij ze zelf dus even wat geld in hun zak steken? Waar heb jij het omgerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
m4yall schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:20:
[...]

ik heb de koersconverter van het GWK gebruikt. Dit lijkt mij een betrouwbare instantie. Rekenen banken ook op een 'paypalmanier' waarbij ze zelf dus even wat geld in hun zak steken? Waar heb jij het omgerekend?
De pond per euro koers staat nu op 0.76580, 269 engelse pond is dus 351.27 euro
Bron van de koers: http://teletekst.nos.nl/all/544.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Tiuri schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:24:
[...]

Hoezo zit GWK er dan zoveel vanaf? Daar reken ik praktisch altijd om :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Tiuri schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 10:24:
[...]

Dat dus, en dan moet je nog steeds verzendkosten etc. betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
8gb in Engeland kost:
269 GBP (GBP) = 350.5339 EUR (EUR) met ( 1 GBP = 1.3031 EUR en 1 EUR = 0.7674 GBP)

16gb in Engeland kost:
329 GBP (GBP) = 428.7199 EUR (EUR) met ( 1 GBP = 1.3031 EUR en 1 EUR = 0.7674 GBP)

volgens http://www.iforex.com

Ritje Engeland kost je MINIMAAL € 80,- (zonder eten+drinken) en versturen kost je iets van € 20

Dusch blijft goedkoper om vanuit America te laten versturen, en daarbij kun je de mazzel hebben de invoerrechten te ontlopen waardoor het veel interessanter wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
cypher21 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:04:
8gb in Engeland kost:
269 GBP (GBP) = 350.5339 EUR (EUR) met ( 1 GBP = 1.3031 EUR en 1 EUR = 0.7674 GBP)

16gb in Engeland kost:
329 GBP (GBP) = 428.7199 EUR (EUR) met ( 1 GBP = 1.3031 EUR en 1 EUR = 0.7674 GBP)

volgens http://www.iforex.com

Ritje Engeland kost je MINIMAAL € 80,- (zonder eten+drinken) en versturen kost je iets van € 20

Dusch blijft goedkoper om vanuit America te laten versturen, en daarbij kun je de mazzel hebben de invoerrechten te ontlopen waardoor het veel interessanter wordt ;)
Het was maar een (GWK) oppering, maar zie de logica volledig nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, ik zat net de koers op GWK te kijken, scheelt een aardige slok op een borrel!!

voor de 16gb is het verschil 30 EURO!!! tussen GWK koersen en iForex

Vind dat wel erg apart, en vraag me af wat nu klopt. als het idd die 399 euro is, dan is een iphone vanuit america versturen + import betalen net zo duur als een vanuit Engeland :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vlieg 1 april naar london voor 28 euries ik ben nu de iphones al aan het verkopen die ik dan meeneem, dus doe op bestelling, en met geluk verkoop ik er stuk of 6 nu al en dan heb ik me eigen iphone eruit en heb ik ook nog winst :)...

Ben trouwens afgelopen week in Dubai geweest, en daar wordt je echt afgezet. In de shopping malls betaal je 3000dhs dat is 600euro voor een 8gb. en in een bazaar betaal je met geluk 1900dhs oftewel 380e. Alleen dat zijn van die kleine frot winkeltjes die zelf al aan die iphones hebben liggen kutten. Vandaar dat ik maar een tripje london heb ingeroosterd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 12:51:

ik vlieg 1 april naar london voor 28 euries ik ben nu de iphones al aan het verkopen die ik dan meeneem, dus doe op bestelling, en met geluk verkoop ik er stuk of 6 nu al en dan heb ik me eigen iphone eruit en heb ik ook nog winst :)...

Ben trouwens afgelopen week in Dubai geweest, en daar wordt je echt afgezet. In de shopping malls betaal je 3000dhs dat is 600euro voor een 8gb. en in een bazaar betaal je met geluk 1900dhs oftewel 380e. Alleen dat zijn van die kleine frot winkeltjes die zelf al aan die iphones hebben liggen kutten. Vandaar dat ik maar een tripje london heb ingeroosterd :+
Vliegen is idd niet duur (ticket van jou nog onder het gemiddelde), maar je moet dan wel van Stansted naar het centrum, met de trein kost je dit +/- €30,- en met de bus die er meer dan een uur over doet €25,-

Vergeet niet dat je er max 5 per creditcard kunt kopen! Dusch wil je er 6 verkopen en 1 houden, dan moet je minimaal 2 creditcards hebben en met z'n 2en zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Of je gaat met de bus van Amsterdam naar London. Voor 50 euro zit je ongeveer 12 uur lang tussen de laagste laag van de maatschapij, met een bus waar je letterlijk van de grond kunt eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Is er in london dan geen tekort aan iphones? Hoorde laatst dat het in amerika soms wat moeilijker kon zijn sommige steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relis
  • Laatst online: 03-09 18:41
Vond het niet echt een vraag om een nieuw topic voor te maken :P
Ik weet niet of ik dit nou in het macbook topic of hier moet plaatsen, maar aangezien het import related is stel ik het maar hier.
Ik heb gemerkt dat het veel goedkoper is om in amerika een macbook (pro) aan te schaffen, dus ik ben hier over gaan na denken maar ik heb toch een aantal vraagjes betreffende import (vooral voor mensen die hiermee al een beetje ervaring hebben)
Zouden de kansen dat mn macbook der uit word gepikt bij de douane en dat ik dan invoerkosten/btw etc moet betalen veel groter zijn dan als je hetzelfde met een iphone probeert?
Helpt het als het als een cadeau verzonden word?

En, dit is niet import gerelateerd maar misschien kunnen jullie me alsnog helpen, wat zouden de grote verschillen zijn tussen een amerikaanse en een europese MBP? (of is het alleen de powercord?)

Zou het zeer op prijs stellen als iemand me hier ff mee kon helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
In de VS wel, maar in Londen hadden ze een paar kasten achter de kassa en wie weet hoeveel achterin. Dit was in Regent Street. Sowieso zijn er voldoende 8GB iPhones, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de VS kun je ook alleen iPhones kopen bij de Apple stores?

Is het nog steeds zo dat je in de VS apple stores alleen met creditcard kunt betalen of kan het ook met cash/pinpas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 16:29:
En in de VS kun je ook alleen iPhones kopen bij de Apple stores?

Is het nog steeds zo dat je in de VS apple stores alleen met creditcard kunt betalen of kan het ook met cash/pinpas?
cc only, helaas :X

ik heb trouwens (via iphoneclub) de preciesere berekening gebruikt. daar wordt verteld dat het de iphone + import etc. +19% btw is. Dat zou voor mij totaal op:
585,48 USD = 365,22 EUR
uitkomen. Jammer dat er geen stats zijn van hoeveel er ongeveer btw moeten betalen ;)
zonder die kosten is het: 492,00 USD = 307,48 EUR

[ Voor 34% gewijzigd door Tonkey op 14-03-2008 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:00:
Nou, nou, dat vind ik wel erg kort door de bocht.
Dan moet je niet alleen m'n laatste zin quoten ;)
What about de mega-winsten die een handelaar hier in NL maakt op een iphone?
Dat vind ik pas :(
Dus... Kwestie van vraag en aanbod op de markt...
Ik heb er gewoon veel lol aan + een ervaring rijker met zelf importeren vanuit de US.
Maar ondertussen wel 83x vragen en berekenen hoe en wat alles werkt...
Staan al tig voorbeelden in dit topic, andere import/ eBay topics en de douane kun je ook bellen :)
(was niet expliciet voor jou bedoeld hoor)
vandevorst schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:05:
@CLB
Ik weet niet hoe je bedoelt met rompslomp met de douane, maar als je iets besteld via de post, moet je óf extra betalen als tnt ofzo het komt bezorgen, óf je moet niets extra betalen.
Extra rompslomp... Brief krijgen van TNT, factuur opsturen, wachten wachten en met gods gratie komt je pakketje binnen 2 weken thuis.. Dat vind ik nogal een rompslomp ja :)
Tiuri schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 09:29:
Was jij niet diegene die hier op GoT heeft geprobeerd een import actie (of zelfs acties?) op poten te zetten omdat je dacht dat dat goedkoper zou zijn, ik vind dat een beetje van de pot verwijt dat de ketel zwart ziet.
Yes klopt! Die zouden worden opgehaald in Nederland (wat opeens Duitsland was)
dus geen import dus pot verwijt de ketel...
En waar koop jij hem dan hier in Nederland met 1 jaar garantie? Want deze garantie vervalt toch als je hem unlockt en/of jailbreakt, net zoals bij andere telefoons in Nederland? Want als je wel degelijk garantie krijgt dan is het de meerprijs wellicht waard, want waarom zou je anders een dief zijn van je eigen portemonnee? :)
Tuurlijk niet, ik heb 'm simlockvrij gekocht :)
Hier vandeweek gepost:

Afbeeldingslocatie: http://aycu18.webshots.com/image/47497/2004705113003002861_rs.jpg

Dus gewoon een vol jaar garantie via mobileplaza.nl :)
En aangezien de iPhone gewoon echt 'n 'ragding' is, is die 1 jaar wel erg handig :)
En helemaal icm doorverkopen wat ik zeer waarschijnlijk toch binnen dat jaar doe :)

(en waarom ik anders een dief zou zijn.. tsjaa misschien andere mentaliteit dan andere Nederlanders?
Zou jij dan ook een iPod Touch importeren voor 100,- minder en 'n nieuwe fiets en dergelijke...?
Ik heb tweemaal 'grote' dingen geimporteerd omdat ze niet in Nederland te verkrijgen zijn, das leuk)

EDIT: Voor de rest vind ik het wel grappig... Geef m'n mening gelijk *bang* *bang* *bang* :+

[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 14-03-2008 17:56 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Niet om je te ontmoedigen, maar ik denk overigens dat garantie krijgen erg moeilijk wordt. Tuurlijk, je betaald BTW, nieuw product dus officieel horen ze het te geven. Zij kunnen je iPhone weer alleen laten reparen bij dure bedrijfjes wat hun honderden euro's kost (= weg winst). Ik zou zelf zelfs twijfelen om m'n iPhone terug op te sturen naar hun als ie kapot ging, ik denk namelijk dat je er dan nooit meer wat van hoort. Maar gelukkig is dit alleen maar speculeren en is de iPhone nou niet zo'n brak apparaat wat zo elkaar valt (in tegen deel :) ), dus waarschijnlijk komt het niet eens zo ver.

Verder is 450 wel een goede deal, je komt met importeren (uit US via pakket) toch altijd minimaal op 380-400 uit (op die enkeling die geen BTW betaalt na), als je 50 euro over hebt voor snelle afhandeling en geen kans op een brick met het unlocken (hoewel we hier wel tweakers zitten en die kans echt 1 promille is) vind ik dat niet raar :)

@hieronder: omdat garantie leveren hun nu wel geld kost. Normaal kunnen ze een toestel gewoon bij de fabrikant dumpen, kost hun niks behalve verzendkosten, nu zullen zij de reparatiekosten voor jouw moeten betalen. Volgens mij kan dat alleen bij iFixit, en een nieuw schermpje kost bijvoorbeeld al 300 euro. Ehh... ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Muthas op 14-03-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Muthas schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 18:03:
Niet om je te ontmoedigen, maar ik denk overigens dat garantie krijgen erg moeilijk wordt. Tuurlijk, je betaald BTW, nieuw product dus officieel horen ze het te geven. Zij kunnen je iPhone weer alleen laten reparen bij dure bedrijfjes wat hun honderden euro's kost (= weg winst). Ik zou zelf zelfs twijfelen om m'n iPhone terug op te sturen naar hun als ie kapot ging, ik denk namelijk dat je er dan nooit meer wat van hoort. Maar gelukkig is dit alleen maar speculeren en is de iPhone nou niet zo'n brak apparaat wat zo elkaar valt (in tegen deel :) ), dus waarschijnlijk komt het niet eens zo ver.
Dat is idd zware speculatie! 1 jaar garantie is 1 jaar garantie, das niet moeilijk natuulijk |:(
En de shopreviews zijn gewoon goed te noemen dus waarom je zegt 'je krijgt 'm niet terug' :?
Maarja voor de rest gaat dit wel offtopic dus ik vind 't best :) --> Shopreview: Mobileplaza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
CLB schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 17:52:

[...]

Extra rompslomp... Brief krijgen van TNT, factuur opsturen, wachten wachten en met gods gratie komt je pakketje binnen 2 weken thuis.. Dat vind ik nogal een rompslomp ja :)
EDIT: Voor de rest vind ik het wel grappig... Geef m'n mening gelijk *bang* *bang* *bang* :+
Tja.. moet je de factuur in het pakketje stoppen ;) Als ze het dan openen zien ze wat het gekost heeft en rekenen ze daar btw over... Anders is het inderdaad een rompslomp.. ;)

En ach, inderdaad scheelt het maar een euro of 80, dus het valt nog relatief mee ;)
En is natuurlijk en een paar dagen binnen, tov. 3 weken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Laten we niet op de man spelen ;) .

[ Voor 57% gewijzigd door Hoedje op 15-03-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:57
Of gewoon via een echte koerier laten bezorgen in plaats van die gare USPS of TNT. Stukken sneller en BTW betaal je toch wel. En ja garantie kunnen ze best geven aangezien ze toch niet stuk gaan .. . Toch vraag ik me af wat er zou gebeuren als er iets kapot is. Aangezien je het in Nederland maar op een paar plaatsen kunt laten repareren en dat is flink prijzig. Anyway het beste is nog altijd om hem zelf op te halen in de US of UK. Veel leuker en vooral in de US stukken goedkoper. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de HK.

[ Voor 141% gewijzigd door Hoedje op 15-03-2008 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:18:
offtopic:
Of je gaat met de bus van Amsterdam naar London. Voor 50 euro zit je ongeveer 12 uur lang tussen de laagste laag van de maatschapij, met een bus waar je letterlijk van de grond kunt eten.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:33
De voor en nadelen van wel of niet importeren zijn nu wel naar voren gekomen. Iedereen kan een eigen afweging maken gebaseerd op de kosten en evt. onzekerheden. Laten we hier verder gaan met het delen van ervaringen over het importeren (of op andere wijze aanschaffen) van de iPhone :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe moet ik me de aankoop van een iPhone in de US voorstellen?
Je gaat naar de Apple store, moet je dan naar de balie om er één te vragen of liggen ze los in de winkel? Je rekent af met je NL creditcard; vraagt het personeel dan of je woonachtig bent in de US of moet je iets ondertekenen? En zijn er nog meer van dit soort praktische puntjes waarmee je rekening moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Apple store binnenlopen, iphone bestellen, afrekenen met creditcard en weglopen :)

Als ze vragen of ze moeten helpen met activeren, dat je dat daar meteen doet, dan zeg je dat je dat thuis doet met itunes.
That should be all.

Als je een 16gb wilt hebben kom je waarschijnlijk bedrogen uit, die zijn nml bijna niet te krijgen in de apple stores in Amerika

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• volanttantes
  • Laatst online: 16-12-2020
Hi,
het zal hier ongetwijfeld staan, maar we zitten inmiddels op 60+ pagina's,.... en da's veel :)
Maar wat is de beste manier om te versturen? Mijn iPhone ligt in de US klaar bij een vriend van me,... en nu moet hij die naar mij sturen (hij zou eerst langskomen, maar dat ging helaas niet door). Moet je letten op verzekeren o.i.d? IK heb gelezen dat je het met TNT kan versturen voor $60,... maar is die dan verzekerd? En is verzekeren wel de moeite waard?

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk al eerder vermeld, maar er werd aan mij gevraagd 2 dingen mee te nemen:

Een iphone en een macbook air. Nu heb ik wel eens eerder wat meegenomen en daar heb ik nooit btw over hoeven te betalen, maar voordat ik zometeen heel veel geld moet betalen om iemand een plezier te doen wil ik het wel even zeker weten. Als ik er nu uitgepikt wordt met mijn iphone in de zak en de macbook air, gewoon in mijn rugtas moet ik het dan aannemelijk maken dat ik ze al had toen ik naar de v.s. ging, of is dat de taak van de douanebeambten?
En als ik dan wel belasting moet betalen, nemen ze dan gewoon de nieuwprijs hier in NL? En mijn laatste vraag, de btw die ik in de v.s. betaal kan ik toch gewoon weer terugvragen op het vliegveld voordat ik incheck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
StephaN900 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 11:55:
Waarschijnlijk al eerder vermeld, maar er werd aan mij gevraagd 2 dingen mee te nemen:

Een iphone en een macbook air. Nu heb ik wel eens eerder wat meegenomen en daar heb ik nooit btw over hoeven te betalen, maar voordat ik zometeen heel veel geld moet betalen om iemand een plezier te doen wil ik het wel even zeker weten. Als ik er nu uitgepikt wordt met mijn iphone in de zak en de macbook air, gewoon in mijn rugtas moet ik het dan aannemelijk maken dat ik ze al had toen ik naar de v.s. ging, of is dat de taak van de douanebeambten?
En als ik dan wel belasting moet betalen, nemen ze dan gewoon de nieuwprijs hier in NL? En mijn laatste vraag, de btw die ik in de v.s. betaal kan ik toch gewoon weer terugvragen op het vliegveld voordat ik incheck?
- Als die Iphone in je zak zit en je hebt verder geen bonnetjes, manuals ed in je bagage zitten vinden ze hem niet.
- De Macbook Air geldt hetzefde voor, maar die vinden ze waarschijnlijk wel. Dan ligt het heel erg aan de beambte. Als ie slim is (en ga daar maar vanuit) dan ben je het haasje. Mijn ervaring is dat die mannen heel goed weten wat hot is en wat is not. Er geldt omgekeerde bewijslast , dus als zij stellen dat je die Air in Amerika hebt gekocht moet jij bewijzen dat dit niet zo is.
- Als je belasting moet betalen gaan de uit van de nieuwprijs hier in NL.
- En inderdaad, de belasting die je betaalt kun je terugvragen op het vliegveld in de VS maar daarvoor moet het produkt wel ongebruikt in originele verpakking ed aanwezig zijn. Je moet de aankoopbon hebben.

Ik heb er met mijn macbook air over gedacht dit te doen maar was bijna te laat voor mijn vlucht, dus geen tijd.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:33
als je op eBay een beetje rond kijkt kom je zoveel verschillende prijzen tegen voor de 8GB iPhone. Deze bijvoorbeeld voor 300 euro. Objectlocatie is in nederland, verzenden is een tientje.

hoe serieus kan/moet je dit nemen ?

http://cgi.ebay.nl/Unlock...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

racoon

mooowwww

murky123 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:13:
als je op eBay een beetje rond kijkt kom je zoveel verschillende prijzen tegen voor de 8GB iPhone. Deze bijvoorbeeld voor 300 euro. Objectlocatie is in nederland, verzenden is een tientje.

hoe serieus kan/moet je dit nemen ?

http://cgi.ebay.nl/Unlock...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Die 300 euro is niet het bedrag wat je er uiteindelijk voor zal betalen, na afloop van de veiling is het bedrag waarschijnlijk hoger.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Apache4u schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:53:
[...]

- Als die Iphone in je zak zit en je hebt verder geen bonnetjes, manuals ed in je bagage zitten vinden ze hem niet.
- De Macbook Air geldt hetzefde voor, maar die vinden ze waarschijnlijk wel. Dan ligt het heel erg aan de beambte. Als ie slim is (en ga daar maar vanuit) dan ben je het haasje. Mijn ervaring is dat die mannen heel goed weten wat hot is en wat is not. Er geldt omgekeerde bewijslast , dus als zij stellen dat je die Air in Amerika hebt gekocht moet jij bewijzen dat dit niet zo is.
- Als je belasting moet betalen gaan de uit van de nieuwprijs hier in NL.
- En inderdaad, de belasting die je betaalt kun je terugvragen op het vliegveld in de VS maar daarvoor moet het produkt wel ongebruikt in originele verpakking ed aanwezig zijn. Je moet de aankoopbon hebben.

Ik heb er met mijn macbook air over gedacht dit te doen maar was bijna te laat voor mijn vlucht, dus geen tijd.
Je verhaal klopt niet helemaal
Je betaald namelijk belasting over de AANKOOPWAARDE! en niet over de nieuwwaarde in Nederland.
Als je dus een bon bij je hebt, en je hebt bijvoorbeeld 1000 dollar betaald, dan betaal je daarover 3.5% invoerrecht, en over dat totaalbedrag 19% btw
LET WEL, dit geld alleen als je ZELF de goederen aangeeft.
Als je probeerd erdoorheen te "sneaken" betaal je ook nog een boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
cypher21 schreef op zondag 16 maart 2008 @ 13:23:
[...]

Je verhaal klopt niet helemaal
Je betaald namelijk belasting over de AANKOOPWAARDE! en niet over de nieuwwaarde in Nederland.
Als je dus een bon bij je hebt, en je hebt bijvoorbeeld 1000 dollar betaald, dan betaal je daarover 3.5% invoerrecht, en over dat totaalbedrag 19% btw
LET WEL, dit geld alleen als je ZELF de goederen aangeeft.
Als je probeerd erdoorheen te "sneaken" betaal je ook nog een boete
daar heb je gelijk in, maar ik ging er van uit dat ie geen bon zou hebben omdat ie er doorheen probeerde te sneaken. Volgens mij wordt er dan, als ze je pakken, gewoon naar de prijs in NL gekeken.

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.