Ik ben ook wel eens aangehouden op schiphol. Alles moest open. Ik kwam uit Kuala Lumpur en mocht de nep-dvd's inleveren enzo. Wat me toen opviel is dat ze helemaal niet op mijn lichaam zochten, ik werd niet gefouilleerd. Als ik die dvd's in mijn binnenzak had gedaan was er niks aan het handje geweest. Kortom, daaruit trek ik de conclusie dat als je alles opstuurt en je telefoon gewoon in je zak duwt je niks hoeft te vrezen.wh00pz schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 14:14:
ik laat er nu 1tje uit NY meenemen, natuurlijk box weggooien, iphone in zak en alle accessoire los in de handbagage of koffer..
hoe groot is nou de kans dat de persoon die hem importeert, hier belasting op moet betalen? of beter gezegd, "gepakt" wordt??
Ik heb 2 weken geleden nog wel een risicootje genomen door een macbook air mee te nemen uit de States maar toen was er helemaal geen controle, dus dat was helemaal simpel.
Ik weet niet of andere tweakers andere ervaringen hebben met de douane , dus die wel gefouilleerd werden anders laat het even weten hier want daar ben ik dan ook nieuwsgierig naar. Voor de volgende keer ;-).
(Ik heb het trouwens over Schiphol).
Dat betekent, stam + t .