Gek dat uwe al in de douane is. Mijne is (zie hierboven erges) de donderdag verstuurd en die status is nog altijd "International Dispatch"...KeaveXL schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:46:
Vrijdag een iPhone 16gb via e-bay besteld, 370 euro
En nu :
"Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated every evening. Please check again later. "
Oooohhhh nooo's !
We zullen het morgen wel horen, in ieder geval binnenkort een 16gb iPhone
Heb je goed voor elkaar dan! Hijs is maar 26 euro goedkoper in Amerika!KeaveXL schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 16:46:
Vrijdag een iPhone 16gb via e-bay besteld, 370 euro
En nu :
"Your item is being processed by customs in NETHERLANDS. Information, if available, is updated every evening. Please check again later. "
Oooohhhh nooo's !
We zullen het morgen wel horen, in ieder geval binnenkort een 16gb iPhone
(Ik neem aan dat er nog wel iets van 30 euro verzendkosten bij kwam?)
hoi
Ja er zijn inderdaad nog verzendkosten bijgekomen. Maar het was inderdaad een nette prijs meeste 16gb gingen voor 600 / 700 dollar toen ik begon met zoeken.Mielmania schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:13:
[...]
Heb je goed voor elkaar dan! Hijs is maar 26 euro goedkoper in Amerika!
(Ik neem aan dat er nog wel iets van 30 euro verzendkosten bij kwam?)
PSN: KeaveXL
Mensen denk aan de BTW! Het lijkt wel lekker goedkoop zo die dollarkoers, maar je hebt iets van 90% kans dat je mag dokken aan de douane. Dat is dan weer zo'n 25% tot 30% bovenop de prijs wat je er in de winkel voor betaalt.
En het verschil in verzenden hierboven gepost komt natuurlijk door verschillende koeriers/diensten. Mijn iPhone is vandaag bij FedEx in Amerika afgegeven, verwachtte leverdatum aanstaande vrijdag
Komt doordat FedEx ook hier in NL zelf bezorgt en niet moet overdragen aan TNT oid zoals USPS doet. Ze doen het douane gedeelte ook zelf en kan allemaal dus heel snel (wanneer je maar betaalt natuurlijk
).
En het verschil in verzenden hierboven gepost komt natuurlijk door verschillende koeriers/diensten. Mijn iPhone is vandaag bij FedEx in Amerika afgegeven, verwachtte leverdatum aanstaande vrijdag
[ Voor 47% gewijzigd door Muthas op 19-02-2008 18:44 ]
Al moet ik 2 keer btw betalen 370 euro voor een 16gb is en blijft een nette prijs. Kijk maar is naar de prijzen op bijv. marktplaats.nl.Muthas schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:41:
Mensen denk aan de BTW! Het lijkt wel lekker goedkoop zo die dollarkoers, maar je hebt iets van 90% kans dat je mag dokken aan de douane. Dat is dan weer zo'n 25% tot 30% bovenop de prijs wat je er in de winkel voor betaalt.
En het verschil in verzenden hierboven gepost komt natuurlijk door verschillende koeriers/diensten. Mijn iPhone is vandaag bij FedEx in Amerika afgegeven, verwachtte leverdatum aanstaande vrijdagKomt doordat FedEx ook hier in NL zelf bezorgt en niet moet overdragen aan TNT oid zoals USPS doet. Ze doen het douane gedeelte ook zelf en kan allemaal dus heel snel (wanneer je maar betaalt natuurlijk
).
Verwijderd
wtf kerel, doe eens rustig.Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 19:46:
[...]
sure... leuk verzonnen hoor. Net of jij daar iets van af weet. Als je iets verzint doe het dan op een iets geloofwaardigere manier.
wie weet ben ik wel piloot ofzo?
dat is nu echter niet zo maar dan nog..
op een ander forum kwam dezelfde vraag, en iemand die steward is zei
dat als zij iets meenemen, ze dat zeker moeten aangeven, want als ze gepakt worden, worde ze ontslagen.
je hoeft trouwens niet zo te reageren , ok?
Hoe zit het als ik meerdere iphones wil bestellen. Laten we zeggen 5 iphones met 8gb geheugen. Hoe zit het dan met de invoerkosten/importheffing e.d. Heb wat gezocht, maar het is me niet echt duidelijk allemaal.
ps. Wat raden jullie me aan/af bij het doen van een dergelijk grote aankoop (ivm seller en de verzending en dergelijke). Tips zijn welkom.
ps. Wat raden jullie me aan/af bij het doen van een dergelijk grote aankoop (ivm seller en de verzending en dergelijke). Tips zijn welkom.
grotere aantallen beste zelf gaan halenMintyDoerak schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:56:
Hoe zit het als ik meerdere iphones wil bestellen. Laten we zeggen 5 iphones met 8gb geheugen. Hoe zit het dan met de invoerkosten/importheffing e.d. Heb wat gezocht, maar het is me niet echt duidelijk allemaal.
vliegticket is 400 euro , die heb je met 2 iphone verkoop wel weer terugverdiend
slimmehotspot.nl
5x zoveel? Gewoon een seller op eBay contacten (een met veel echt goede positieve reputatie) en een deal maken. Vervolgens wel een buy-out auction maken via eBay zodat je wel PayPal protection hebt, en het dus niet zonder dat doen, want als de verkoper niks op stuurt heb je anders geen poot om op te staan. Eventueel splitsen in twee kleinere buy-out auctions want de maximale protection is $2000 en met 5 iphones ga je daar over. Denk overigens niet dat je veel goedkoper uit gaat zijn dan als bij 5 losse, die eBayers weten maar al te goed dat jij ze (waarschijnlijk) ook weer doorverkoopt en er nog genoeg winst op kan maken hier in NL.
Of je rijd / vliegt ff naar Engeland... dan heb je ze ook voor een mooie prijs... is voor 5 phones zeker aan te raden!
dat gaat volgens mij niet zomaar, je moet toch een adres in Engeland hebben. Bovendien, kan ik zomaar aan de balie staan en 5 stuks meenemen?
Ik geloofde mijn ogen niet toen er vanochtend bij TrackTrace.nl stond dat het pakje onderweg was naar mijn huis... Blijkbaar kunnen ze toch snel werken daarSaeverix schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 10:25:
[...]
Heb hem inmiddels al via brief verzonden... Wacht dat gewoon maar af dan. Iemand ervaring hoe lang dat duren gaat via Post?
Dus maandag betalingsbewijs naar TNT verzonden en vandaag telefoon al thuis...
Ik heb maar 27 euro hoeven betalen... Douanewaarde: 55 euro
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Iemand ervaring met het kopen van een iPhone in Duitsland?
Mijn vader zat gisteren daar, en ik had hem gevraagd om eens te gaan kijken om er een te kopen, maar hij kreeg er geen mee zonder een contract te tekenen.. Iemand een idee hoe je er daar aangeraakt?
Mijn vader zat gisteren daar, en ik had hem gevraagd om eens te gaan kijken om er een te kopen, maar hij kreeg er geen mee zonder een contract te tekenen.. Iemand een idee hoe je er daar aangeraakt?
ik dacht er zelf aan om er 10 te bestellen in de vs.. familie van me zit daar en die wil ze opsturen, alleen mijn vraag is hoe gaat dat met de duane, moet je ze aanmelden of gewoon de gok nemen en als ze komen zeuren het betalen en anders geluk of hoe gaat dat?
iPhone 11 | 3x HP Microserver gen8 E3-1265LV2 | www.applebuyguide.com
Er is genoeg info hierover te vinden, maar oké:
Ik neem aan dat je ze verzekerd wil verzenden. Het gebeurt niet vaak, maar stel dat ze kwijt raken wil je wel je geld terug van USPS/FedEX/weetikveel. Daarvoor moet je ze dus verzekeren en de waarde aangeven. Je krijgt maximaal terug van de verzekering wat je als waarde aangeeft. Wanneer jij één groot pakket van $4000 dollar aangeeft gaan ze daar zeker douanekosten voor rekenen. Doe je 10 pakketjes van $400 dan is de kans op zo'n controle wel kleiner (nog steeds redelijk groot) maar ben je uiteraard ook 10x verzendkosten kwijt.
Ik neem aan dat je ze verzekerd wil verzenden. Het gebeurt niet vaak, maar stel dat ze kwijt raken wil je wel je geld terug van USPS/FedEX/weetikveel. Daarvoor moet je ze dus verzekeren en de waarde aangeven. Je krijgt maximaal terug van de verzekering wat je als waarde aangeeft. Wanneer jij één groot pakket van $4000 dollar aangeeft gaan ze daar zeker douanekosten voor rekenen. Doe je 10 pakketjes van $400 dan is de kans op zo'n controle wel kleiner (nog steeds redelijk groot) maar ben je uiteraard ook 10x verzendkosten kwijt.
Dit topic is al ver over de 1000 posts. Dus het is de hoogste tijd voor een nieuw deel. Een hoop vragen komen steeds terug, dus een mooie startpost met wat frequent gestelde vragen zou geen overbodige luxe zijn
.
Als je het wilt openen neem dan even contact op via mail, DM etc.
Als je het wilt openen neem dan even contact op via mail, DM etc.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
oke dus als ik bijv de zending opsplits in 5x2 ofzo dan is de kans kleiner dan in 1x dat begrijp ik, maar het gaat mij er even om moet ik het aangeven of als ze controleren ben je dan niet de lul als je het niet hebt aan gegeven of komen die kosten gewoon bij de pakket dienst mee?Muthas schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:27:
Er is genoeg info hierover te vinden, maar oké:
is dit zo ?MintyDoerak schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:03:
dat gaat volgens mij niet zomaar, je moet toch een adres in Engeland hebben. Bovendien, kan ik zomaar aan de balie staan en 5 stuks meenemen?
Verkeerde topic!
[ Voor 96% gewijzigd door Saeverix op 21-02-2008 09:56 ]
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Zijn er al mensen die in Newcastle een iphone hebben gekocht? Ik ga daar 10 maart heen voor een dagje (minicruise) en ga graag met de iphone weer terug dus als er tips and tricks zijn hoor ik ze graag
Heb je je m'n post wel gelezen? Je wilt sowieso je verzending verzekeren, en op dat verzekeringspapier geef je dus sowieso al aan dat je $4000 verzendt, meer krijg je niet vergoed. De douane leest dat papiertje ook, denkt hé da's veel geld waard dus BTW heffen!, checkt je pakket en laat je aan de hand van gevonden goederen daar belasting over betalen. Je moet ook een papiertje specifiek voor de douane invullen, daar kan je best 'gift' en 'electronics $200' opzetten, geen boete als je liegt, maar met een verzekerde waarde van $4000 trappen ze daar echt niet in. Ook bij een verzekerde waarde van $400 is de kans dat ze je eruit pikken groot. Oftewel je komt met verzenden vanuit US vrijwel onmogelijk onder belasting betalen uit.GNML schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:34:
[...]
oke dus als ik bijv de zending opsplits in 5x2 ofzo dan is de kans kleiner dan in 1x dat begrijp ik, maar het gaat mij er even om moet ik het aangeven of als ze controleren ben je dan niet de lul als je het niet hebt aan gegeven of komen die kosten gewoon bij de pakket dienst mee?
Ik bestel regelmatig zaken in USA en aangezien ik hier in India 34% importheffing betaal bestel ik alleen bij zaken die een lage waarde voor het artikel willen vermelden. Tot nu toe is het altijd goed gelukt en heb ik veel geld bespaard. Deze week heb ik wat laten opsturen van 1300 USD en ik moest een mail sturen dat ik alle verantwoordelijkheid van het transport op me zou nemen. Geen probleem natuurlijk aangezien ik echt niet verwacht dat zij iets voor mij kunnen betekenen in de bureaucratische puinhoop die India heet. Customs in India is erg snel maar via USPS zijn er bepaalde vliegvelden die vertraging opleveren. Zo is Emirates veel gebruikt door USPS maar levert minimaal 10 dagen vertragng op als is het maar voor doorvoer.
Mijn iphone is uit Singapore gekomen voor 50 USD
Mijn iphone is uit Singapore gekomen voor 50 USD
rustig man, ik heb het gewoon anders geinteperteerd pff..Muthas schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 18:58:
[...]
Heb je je m'n post wel gelezen? Je wilt sowieso je verzending verzekeren, en op dat verzekeringspapier geef je dus sowieso al aan dat je $4000 verzendt, meer krijg je niet vergoed. De douane leest dat papiertje ook, denkt hé da's veel geld waard dus BTW heffen!, checkt je pakket en laat je aan de hand van gevonden goederen daar belasting over betalen. Je moet ook een papiertje specifiek voor de douane invullen, daar kan je best 'gift' en 'electronics $200' opzetten, geen boete als je liegt, maar met een verzekerde waarde van $4000 trappen ze daar echt niet in. Ook bij een verzekerde waarde van $400 is de kans dat ze je eruit pikken groot. Oftewel je komt met verzenden vanuit US vrijwel onmogelijk onder belasting betalen uit.
ik wil het gewoon laten versturen als mp3 speler van 80 euro, en goed in laten pakken gaat toch zelden wat stuk dus.
Het antwoord van een KLM verkeersvlieger:Verwijderd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:36:
[...]
wtf kerel, doe eens rustig.
wie weet ben ik wel piloot ofzo?
dat is nu echter niet zo maar dan nog..
op een ander forum kwam dezelfde vraag, en iemand die steward is zei
dat als zij iets meenemen, ze dat zeker moeten aangeven, want als ze gepakt worden, worde ze ontslagen.
je hoeft trouwens niet zo te reageren , ok?
Nee, je wordt niet ontslagen voor smokkel, alleen als dat drugs betreft, bij mijn weten nu 2 X voorgekomen.
Je mag voor 170 euro belastingvrij invoeren, de echt leuke dingen zijn natuurlijk duurder! Tja, het is een beetje een sport. Maar ik ga natuurlijk geen horloge in mijn anus proppen
Verder mag je geen handels achtige zaken meenemen, wel een nieuw pak, maar geen 20 T-shirts
Ik neem zelf weinig mee, en zeker voor anderen ben ik voorzichtig. Dan beng je een camera mee en dan blijkt het het vorige model te zijn, of een goedkopere lens als verwacht...en dan mag jij het houden! Ik heb mijn leergeld daarmee betaald.
Wat betreft spullen invoeren... Of je werkt in de luchtvaart of niet , er zijn geen uitzonderingen. Aan goederen maximaal 175 euro, max 200 cigaretten en wat sterke drank (1 liter denk ik). Dus mevrouw mag voor een 175 euro kralen invoeren, daarboven zal er belasting op moeten worden betaald.
Nu is het wel zo, dat er een aparte personeels ingang is, waar er meestal minder controle is.... totdat je een keer tegen de lamp loopt zoals een collega van me met 14 sloffen cigaretten ... die was niet blij.
Een iphone kopen en niet invoeren, mag dus niet ... maar er zijn genoeg mogelijkheden om dat soort "klein" spul zonder problemen in NL ofzo te krijgen.
[ Voor 23% gewijzigd door Jpjedi op 22-02-2008 03:10 ]
Maar, wat kost het nu totaal om bv een iphone 8gb te importeren? ik lees bedragen van 270 euro inclusief, maar ook bedragen van 600 euro...
[ Voor 78% gewijzigd door Tonkey op 22-02-2008 11:58 ]
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Op het pakketje stond $50 aan waarde..vandevorst schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:59:
[...]
50 usd, sure
dan heb je waarschijnlijk wel een zeer slechte namaak ofzo!
Maar, wat kost het nu totaal om bv een iphone 8gb te importeren? ik lees bedragen van 270 euro inclusief, maar ook bedragen van 600 euro...
AHja, logisch natuurlijk..Dennahz schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 11:00:
[...]
Ik denk dat je hem verkeerd begrijpt. Op het pakketje stond $50 aan waarde..
maar, wat is de totale prijs ongeveer voor de 8gb?
Ik heb voor mijne 550 dollar betaald, dat is bij een ebayer besteld, inclusief verzendkosten, komt neer op 370 euro op dit moment.
Als ie nou alleen is voorbij die verdomde douane zou komen... Sinds gisteren staat er iets met manco op de tnt site, bij track and trace. Dus had even gebeld en ze zeiden dat ie al ingeklaard was en klaar lag om te versturen, maar dat is nu dus al 2 dagen zo... Beetje jammer dat hij er 2 dagen over doet om naar Nederland te komen en daar vervolgens al 9 dagen ligt te wachten, vervolgens moet je daar nog eens iets van 16 euro voor betalen ook. Soms snap ik Nederland echt niet...
Als ie nou alleen is voorbij die verdomde douane zou komen... Sinds gisteren staat er iets met manco op de tnt site, bij track and trace. Dus had even gebeld en ze zeiden dat ie al ingeklaard was en klaar lag om te versturen, maar dat is nu dus al 2 dagen zo... Beetje jammer dat hij er 2 dagen over doet om naar Nederland te komen en daar vervolgens al 9 dagen ligt te wachten, vervolgens moet je daar nog eens iets van 16 euro voor betalen ook. Soms snap ik Nederland echt niet...
binnenkort gaat een kennis van mij naar amerika en nou wil ik aan hem vragen of die voor mij een iphone 8GB of misschien wel een 16GB mee wil nemen (scheelt €60 dus even kijken hoeveel ik voor mijn viewty kan vangen)
mijn vraag is nou waar die allemaal op moet letten, waar kun je de iphone zonder abo halen en hoe zit het precies met activeren, de firmware versies en in nederland kunnen bellen na bepaalde aanpassingen.
zijn er meer mensen die hem zelf hebben gehaald in amerika?
mijn vraag is nou waar die allemaal op moet letten, waar kun je de iphone zonder abo halen en hoe zit het precies met activeren, de firmware versies en in nederland kunnen bellen na bepaalde aanpassingen.
[ Voor 6% gewijzigd door iwaarden op 22-02-2008 13:33 ]
Ding kost inderdaad $400 = €270. Daar komt echter bij wat je eBay-verkoper aan winst maakt, de verzendkosten en belasting. Wanneer je verzend heb je (schatting) zo'n 80% kans op het moeten betalen van belasting, en dat is gemiddeld zo'n 25% bovenop de winkelwaarde van je product (iPhone 8GB dus €270) in euro's. Een paar weken geleden was de iPhone niet met software te unlocken, alleen via een speciale chip voor op je simkaart, die kostte gemiddeld een euro of 50. Daarnaast werkte deze chip alleen op oudere firmware versies, daardoor ging de prijs toen nogal gauw richting de 600 euro ja. Nu is alles te software unlocken en heb je puur en alleen de iPhone nodig.vandevorst schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:59:
Echt kijk hier eens: klikKillaH87 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 13:32:
binnenkort gaat een kennis van mij naar amerika en nou wil ik aan hem vragen of die voor mij een iphone 8GB of misschien wel een 16GB mee wil nemen (scheelt €60 dus even kijken hoeveel ik voor mijn viewty kan vangen)

Dan ook maar een update van mijn kant
Gisteren eindelijk op de post gedaan, gezeik met PayPal en adresgegevens

Feb 22, 2008
6:00 AM Departed FedEx location INDIANAPOLIS, IN
12:51 AM Departed FedEx location INDIANAPOLIS, IN
Feb 21, 2008
10:43 PM Left origin INDIANAPOLIS, IN
10:17 PM Arrived at FedEx location INDIANAPOLIS, IN
7:39 PM Picked up INDIANAPOLIS, IN
Estimated delivery Feb 25, 2008 by 6:00 PM
Als alles goed gaat heb ik hem maandag
[ Voor 18% gewijzigd door Muthas op 22-02-2008 14:25 ]
ok, heb nu dit topic zo ongeveer helemaal doorgelezen, je kunt op de volgende manieren dus aan een iPhone komen:
*via us2eu.com of iets soortgelijks (extra service kosten, kans op douane, kans op D.O.A.)
*via eBay (unlocked, kans op douane, goed opletten op reputaties e.d.)
*zelf halen of mee laten nemen uit een Apple of AT&T store (kans op douane, geen verzendkosten)
*marktplaats (unlocked, duur)
voor mij word het dus eBay of die kennis van mij die naar amerika gaat maar ik wil graag weten hoe dat nu ongeveer in de apple of AT&T store gaat.
maand geleden werd er volgens de berichten redelijk streng gecontroleerd of je wel amerikaan bent, is dat nu nog zo of is het meer/minder geworden?
is er in dit laatste geval ook al iets bekend over een mogelijk nieuwe firmware?
abo hoeft meestal thuis pas geactiveerd te worden of is dat ook al veranderd?
*via us2eu.com of iets soortgelijks (extra service kosten, kans op douane, kans op D.O.A.)
*via eBay (unlocked, kans op douane, goed opletten op reputaties e.d.)
*zelf halen of mee laten nemen uit een Apple of AT&T store (kans op douane, geen verzendkosten)
*marktplaats (unlocked, duur)
voor mij word het dus eBay of die kennis van mij die naar amerika gaat maar ik wil graag weten hoe dat nu ongeveer in de apple of AT&T store gaat.
maand geleden werd er volgens de berichten redelijk streng gecontroleerd of je wel amerikaan bent, is dat nu nog zo of is het meer/minder geworden?
is er in dit laatste geval ook al iets bekend over een mogelijk nieuwe firmware?
welk abo???KillaH87 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:20:
ja dat hoop ik ook, niet dat dat nu verplaatst is naar de winkel ofzo, dus dat je met werkend abo de winkel uit moet en anders geen iPhone
oh, verkeerd hgelezenKillaH87 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 14:28:
ja dat hoop ik ook, niet dat dat nu verplaatst is naar de winkel ofzo, dus dat je met werkend abo de winkel uit moet en anders geen iPhone
[ Voor 14% gewijzigd door DenTeD123 op 23-02-2008 15:48 ]
Iemand bekend met deze Marktplaats dealers ??
een ene "Marco" uit Hoofddorp
http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D9%26fs%3D1
of deze "BD"uit oegstgeest ?
http://www.marktplaats.nl...w-in-doos.html%3Fxref%3D1
.
.
een ene "Marco" uit Hoofddorp
http://www.marktplaats.nl...3D%26fta_ind%3D9%26fs%3D1
of deze "BD"uit oegstgeest ?
http://www.marktplaats.nl...w-in-doos.html%3Fxref%3D1
.
.
Ok, ik snap nu helemaal niet meer wat de tnt aan het doen is...
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 21-02-2008 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 22-02-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 23-02-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending zit in afleverroute 23-02-2008 Amsterdam , pakkettendistributie
Bestelling uitgesteld servicekader 23-02-2008 Amsterdam , pakkettendistributie
Krijg nu dat te zien op de tracktrace website. Hij is dus de afleverroute ingegaan, er weer uit gegaan vanwege servicekader oid en weer erin gegaan... Vraag me af of dat nog bezorgd gaat worden, in ieder geval niet meer vandaag denk ik...
Achja, maandag dan maar
Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco 21-02-2008 Dordrecht , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 22-02-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Zending gesorteerd in sorteercentrum 23-02-2008 Amsterdam , intern transport pakketten
Krijg nu dat te zien op de tracktrace website. Hij is dus de afleverroute ingegaan, er weer uit gegaan vanwege servicekader oid en weer erin gegaan... Vraag me af of dat nog bezorgd gaat worden, in ieder geval niet meer vandaag denk ik...
Achja, maandag dan maar
Bestelling uitgesteld servicekader betekend dat ie in de verkeerde vrachtwagen geladen is oid las ik op fok in een iphone topic.Mikey NL schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 17:43:
Ok, ik snap nu helemaal niet meer wat de tnt aan het doen is...
Achja, maandag dan maar
Mijn bestelling :
-International Dispatch, February 23, 2008, 10:50 am, LOS ANGELES
-Processed, February 23, 2008, 10:50 am, LONG BEACH, CA 90810
-Acceptance, February 22, 2008, 5:47 pm, ORANGE, CA 92863
-Processed, February 22, 2008, 5:47 pm, SANTA ANA, CA 92799
-Electronic Shipping Info Received, February 22, 2008
Hij is al halverwege de oceaan denk ikYour item left the United States from LOS ANGELES at 10:50 AM on February 23, 2008. Information, if available, is updated every evening. Please check again later.

Ik heb dus iets heel geks meegemaakt. Zaterdagavond een order van 1300 dollar geplaatst.. met meerdere producten en 2 iphones (laten versturen naar MyUS (amerikaans adres). De gehele order behalve de 16gb iphone stond zaterdagnacht op 'shipped'.
Met een lekker gevoel geslapen totdat ik op zondagochtend er achterkwam dat de status (alleen bij de 8G iPhone op 'Return initiated on Feb 24, 2008 by Apple'; de 16GB was toen 'cancelled'.
Maar de iPhone is dus al verstuurd, Volgens Fedex heb ik het eind deze week (5 day, ground shipping), en Apple die wilt het voor 9 maart hebben.
Wat kan Apple doen, als ik het gewoon naar NL laat versturen?
Heb even een screenshot gemaakt:
http://img171.imageshack.us/img171/2152/picture7af9.jpg
Met een lekker gevoel geslapen totdat ik op zondagochtend er achterkwam dat de status (alleen bij de 8G iPhone op 'Return initiated on Feb 24, 2008 by Apple'; de 16GB was toen 'cancelled'.
Maar de iPhone is dus al verstuurd, Volgens Fedex heb ik het eind deze week (5 day, ground shipping), en Apple die wilt het voor 9 maart hebben.
Wat kan Apple doen, als ik het gewoon naar NL laat versturen?
Heb even een screenshot gemaakt:
http://img171.imageshack.us/img171/2152/picture7af9.jpg
kubi ik kom jou ook overal tegen he.. ;-)
Hmm tot nu toe lees ik vooral verhalen van mensen die hun iphone uit de usa halen, als ik er nou eentje vanaf de uk laat komen, zou dit een probleem zijn?(dacht zelf dat je niet met invoerrechten e.d. te maken had?) en dus vrij goedkoop een iphone kunt kopen daar?
*edit 1: uk prijzen gezien, ook niet echt om blij van te worden lol
*edit 1: uk prijzen gezien, ook niet echt om blij van te worden lol
[ Voor 11% gewijzigd door Ashy op 25-02-2008 23:34 ]
Mijn ervaring met het importeren:
Een aantal dagen op eBay lopen zoeken naar goedkope betrouwbare veilingen met verkopers die ook naar een niet bevestigd adres wilden opsturen, die heb ik namelijk niet. Had de hoop al bijna op gegeven en was van plan om via Apple en MyUS te bestellen maar dat zou ook een heel gedoe zijn geweest. Toen werd die nieuwe software-unlock bekend en kon ik ook naar de 1.1.3 iPhones kijken die voor de software-unlock niet echt populair waren. Heb de gok genomen dat die software-unlock ook echt waar was (was pas minder als een dag bekend) en voor $480 een auction van een nieuwe iPhone gebuy-out. Kwam $100 aan verzending bij, maar dan was ik gegarandeerd geen douane kosten te betalen. €400 all inc. dus voor m'n 8GB iPhone
Vervolgens duurde het bijna een week voordat m'n geld via PayPal bij de verkoper was. Daarna duurde het nog weer tot afgelopen donderdag voordat m'n pakketje op de post was. Gisteren was ie er echter al, FedEx extremely urgent pakketje
Alles werkt perfect, super toestel, kortom * Muthas happy
Een aantal dagen op eBay lopen zoeken naar goedkope betrouwbare veilingen met verkopers die ook naar een niet bevestigd adres wilden opsturen, die heb ik namelijk niet. Had de hoop al bijna op gegeven en was van plan om via Apple en MyUS te bestellen maar dat zou ook een heel gedoe zijn geweest. Toen werd die nieuwe software-unlock bekend en kon ik ook naar de 1.1.3 iPhones kijken die voor de software-unlock niet echt populair waren. Heb de gok genomen dat die software-unlock ook echt waar was (was pas minder als een dag bekend) en voor $480 een auction van een nieuwe iPhone gebuy-out. Kwam $100 aan verzending bij, maar dan was ik gegarandeerd geen douane kosten te betalen. €400 all inc. dus voor m'n 8GB iPhone
Goed gedaan Muthas! Veel plezier ermee!
Mijn ervaring met importeren:
- Collega in de US er een laten kopen voor 430USD (incl tax!!)
- Collega die mee laten nemen in het vliegtuig
- Vannochtend gekregen, geunlocked etc -> werkt prima
Ben er ook heel blij mee nu
[edit]
Ga zelf donderdag as. naar de US maar kon niet meer wachten.....
Ben er ook heel blij mee nu
[edit]
[ Voor 12% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 26-02-2008 13:42 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Gegarandeerd... Hoe heet die dat gefixed dan? En misschien een linkje naar de buyer?Muthas schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:27:
Kwam $100 aan verzending bij, maar dan was ik gegarandeerd geen douane kosten te betalen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik wil ook een iphone maar vind 400 euro beetje te duur.
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Bij FedEx kan je ervoor kiezen dat de douanekosten aan de verzender worden verrekend.
Verkoper
8GB iPhone buy-out $499 van hem, met diezelfde garantie maar wel $100 verzendkosten
Verkoper
8GB iPhone buy-out $499 van hem, met diezelfde garantie maar wel $100 verzendkosten
[ Voor 20% gewijzigd door Muthas op 26-02-2008 13:57 ]
Als je m zelf haalt/laat halen in de USA heb je m voor onder de 300 -> maar dan moet je m wel door de douane smokkelen op Schiphol......racoon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:50:
ik wil ook een iphone maar vind 400 euro beetje te duur.
Ik verbaas me ook over de hoge prijzen op marktplaats -> vragen allemaal 450 of meer..... Lucratieve handel dus....
[ Voor 16% gewijzigd door Spyro_the_Dragon op 26-02-2008 13:57 ]
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Hmm das nice, had ik moeten weten met de import van m'n Asus EeeMuthas schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:55:
Bij FedEx kan je ervoor kiezen dat de douanekosten met de verzender worden verrekend.
Bedankt voor de linkjes!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Laatste linkje heb ik ge-edit, dus die in je quote werkt niet
En dat van die douane kosten, dan moet de verzender daar zelf natuurlijk wel voor kiezen
[ Voor 37% gewijzigd door Muthas op 26-02-2008 13:58 ]
dan ben ik nog meer kwijt, moet je nog een ticket betalen ook.Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:56:
[...]
Als je m zelf haalt/laat halen in de USA heb je m voor onder de 300 -> maar dan moet je m wel door de douane smokkelen op Schiphol......
Ik verbaas me ook over de hoge prijzen op marktplaats -> vragen allemaal 450 of meer..... Lucratieve handel dus....
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Lol krijg ik net van de TNT het inklarings formulier thuis gestuurd.
Heeft die gozer het pakket gemarkeerd als een gift t.w.v. $100.
En als artikel iPhone, vindt het niet zo vreemd dat er nu een stempel op zit FACTUUR VEREIST.
Weet iemand wat de snelste manier is om dat formulier op te sturen, post is al opgehaald vandaag ( 5 uur ) en ik heb geen scanner...
Heeft die gozer het pakket gemarkeerd als een gift t.w.v. $100.
En als artikel iPhone, vindt het niet zo vreemd dat er nu een stempel op zit FACTUUR VEREIST.
Weet iemand wat de snelste manier is om dat formulier op te sturen, post is al opgehaald vandaag ( 5 uur ) en ik heb geen scanner...
Via email
Maar er zit een formulier bij die ik in moet vullen ( 2 pagina's aan gegevens ).
Die ook ondertekend moet worden... hoe krijg ik dat in de mail
Ze verwerken het toch vandaag niet meer.. Je kunt het dus net zo goed even op de post doen. Desnoods fiets je snel naar een postkantoor waar het pas om 19:00 geleegd wordt.
Ja maar ik heb hier thuis geen (werkende) printer. En het postkantoor is niet om de hoek.MrAcid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 17:56:
Ze verwerken het toch vandaag niet meer.. Je kunt het dus net zo goed even op de post doen. Desnoods fiets je snel naar een postkantoor waar het pas om 19:00 geleegd wordt.
Als het per e-mail kan kijken ze er morgen waarschijnlijk naar en hoop ik hem overmorgen in huis te hebben.
Maar ik kan de e-bay / paypal transactie wel als pdf exporteren en als bijlage toevoegen.MrAcid schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:03:
Naja, het kan dus gewoon per e-mail maar je geeft zelf al aan dat je geen scanner hebt.
Is het nog steeds zo dat je alleen met een credit card kan betalen in de VS Apple stores?Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 13:42:
Goed gedaan Muthas! Veel plezier ermee!
Ben er ook heel blij mee nu![]()
[edit]
Een kennis gaat vrijdag naar Chicago en wil wel een iPhone voor mij meenemen.
CC of cash (in Apple store in Bufallo, NY)Kethij schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 18:09:
[...]
Is het nog steeds zo dat je alleen met een credit card kan betalen in de VS Apple stores?
Een kennis gaat vrijdag naar Chicago en wil wel een iPhone voor mij meenemen.
Ik ga in April op vakantie naar New York.
Volges mij kan ik het beste ze dan zelf meenemen, ipv nu bestellen.
Wanneer ik hem niet aangeef en ze maken mijn koffer open (ik neem aan dat je hem niet in je zak moet doen als je aankomt op het vliegveld hier.) en die iphone vinden, ben ik dan veel geld kwijt. Kan ik hem dus beter aangeven?
Volges mij kan ik het beste ze dan zelf meenemen, ipv nu bestellen.
Wanneer ik hem niet aangeef en ze maken mijn koffer open (ik neem aan dat je hem niet in je zak moet doen als je aankomt op het vliegveld hier.) en die iphone vinden, ben ik dan veel geld kwijt. Kan ik hem dus beter aangeven?
Ja ik denk dat ik hem gewoon in me zak doe, en verpakking + bon opstuur naar mij thuis.
Alleen ik vlieg op Brussel airport. Hopenlijk dat ze daar niet zo lastig zijn, als ik daar me iphone in dat bakje moet leggen,.. haha..
Alleen ik vlieg op Brussel airport. Hopenlijk dat ze daar niet zo lastig zijn, als ik daar me iphone in dat bakje moet leggen,.. haha..
Weet iemand of je cash kan betalen in alle Apple stores?Spyro_the_Dragon schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:37:
[...]
CC of cash (in Apple store in Bufallo, NY)
Normaal moet je niets in een bakje leggen. Er is geen metaaldetector meer als je terugkomt. alleen als je pech hebt een douane controle. Maar zelf die kans is zeer klein...Blanco88 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:55:
Ja ik denk dat ik hem gewoon in me zak doe, en verpakking + bon opstuur naar mij thuis.
Verwijderd
Ik ga van 8 - 15 maart naar de VS, en wil zeker een iPhone 16GB meenemen. Helaas is de prijsverlaging waar men op sommige plekken op hoopte er gisteren niet doorgekomen, dus nog steeds $499, magoed, in euro's is dat nog steeds prima te doen. Echter, gisteren is firmware 1.1.4 uitgekomen; heeft iemand enig idee wat tot nu toe de tijd was tussen de release van een firmware en het moment dat deze verkocht werd in de Apple Store?
Tis een beetje geluk hebben, toen ik terug kwam van Taiwan op Frankfurt airport stond er 0.0 douane , dr hingen bordjes waar de uitgang was, geen personeel te vinden! Had ik nu maar flink ingeslagenBlanco88 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:55:
Twee weken bij de vorige (112>113)Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:21:
Ik ga van 8 - 15 maart naar de VS, en wil zeker een iPhone 16GB meenemen. Helaas is de prijsverlaging waar men op sommige plekken op hoopte er gisteren niet doorgekomen, dus nog steeds $499, magoed, in euro's is dat nog steeds prima te doen. Echter, gisteren is firmware 1.1.4 uitgekomen; heeft iemand enig idee wat tot nu toe de tijd was tussen de release van een firmware en het moment dat deze verkocht werd in de Apple Store?
Als je het zeker wilt weten - bij het kopen de verpakking bekijken - volgens mij staat daar ook het serienr op met de productieweek
Er zijn weer refurbished 8GB's beschikbaar via de US Apple Store. Heb net geprobeerd snel een MyUS account aan te maken, maar aangezien ik geen CC heb moet ik dus Wire Transfer doen, en dat gaat me waarschijnlijk mij 15 euro kosten, de ander 15 euro, dan nog ergens iets verborgen, en dan moet ik dus in één keer waarschijnlijk $400,- overmaken waarvan er hopelijk $350 overblijft.
Is er dus niet iemand die ik lief aan kan kijken met een MyUS adres die de shipping kan regelen voor me (ik betaal alles), en dat ik dan een iPhone binnenkrijg lekker goedkoop? Krijg je er ook nog wat voor
.
Edit: Kryz, jij zou niet toevallig een 8GB voor me mee kunnen nemen?
Is er dus niet iemand die ik lief aan kan kijken met een MyUS adres die de shipping kan regelen voor me (ik betaal alles), en dat ik dan een iPhone binnenkrijg lekker goedkoop? Krijg je er ook nog wat voor
Edit: Kryz, jij zou niet toevallig een 8GB voor me mee kunnen nemen?
[ Voor 6% gewijzigd door MacorgaZ op 27-02-2008 12:50 ]
Bambu Lab P1S Combo
er komt nog wel btw bij (afhankelijk in welke staat je bent)Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 09:21:
mijn 16Gb versie is gister gekocht voor $530 in Boston.. wist niet dat er een nieuwe firmware uitwas.. Er zal nog wel 1.1.3 opstaan toch?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
En met de nieuwe iPhones kun je niet meer zien welke week ze zijn.
Het serienummer is zij nu een stuk of 8 getallen en dan 2 cijfers. Moeilijk te ontcijferen.
Het serienummer is zij nu een stuk of 8 getallen en dan 2 cijfers. Moeilijk te ontcijferen.
Ik vind toch maar bijster weinig berichten over die 1.1.4 hoor ... Volgend weekend zou iemand 'n Iphone in de US gaan halen, hopelijk staat die 1.1.4 er dan nog niet op!
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
ga denk ik zelf maar via ebay kijken, kan niet meer wachten en het is niet zeker dat die kennis in de buurt van een apple store komt, dan maar een 8GB in plaats van 16GB
nu eerst mijn viewty en mp3 speler verkopen
nu eerst mijn viewty en mp3 speler verkopen
Waarnschijnlijk wordt 1.1.4 vandaag nog door Zibri ge-unlocked dus maak je daar maar niet druk omShaidar schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 14:08:
Ik vind toch maar bijster weinig berichten over die 1.1.4 hoor ... Volgend weekend zou iemand 'n Iphone in de US gaan halen, hopelijk staat die 1.1.4 er dan nog niet op!
Overigens zijn het echt een stel kloothommels bij de tnt... Vanochtend vroeg gebeld om te vragen of ik hem bij het hoofdkantoor kon ophalen en daar de inklaringkosten kon betalen ( tnt opslag is vlak naast mijn werk ). Ik opbellen; "Ja dat is mogelijk wanneer kunt u hem ophalen?".
Nou goed ik zeg dus dat ik hem tussen de middag op wil halen , en vraag hoe lang het afhalen duurt. Zegt hij "Niet zo heel lang 1 tot 1 1/2 uur".
Grap van de dag al zeg ik het zelf
Uiteindelijk per e-mail contact gehad met een tnt medewerker en die vroeg me de formulieren in te scannen en door te mailen. Binnen half uur bevestiging gehad en als alles meezit kan ik hem morgen ontvangen.
Al met al een lang verhaal, maar ben erg blij dat ik na 3 weken eindelijk mijn iPhone kan verwachten.
Verwijderd
Ik durf het niet aan door die nieuwe firmware 1.1.4, ik had gelezen dat daar bootloader (geen idee wat het precies is) op zit die nog niet te kraken is.
Wat is jullie ervaring daarmee?
Wat is jullie ervaring daarmee?
Is de Iphone al uit in Engeland?
En als ik hem daar haal, zonder abbo, hoeveel euro's ben ik dan kwijt?
Is tie trouwens ook simlock vrij?
En hoe kan het dat mensen op youtube allemaal spellen erop hebben en andere vette features?
Hebben ze hun Phone gehackt en dan erop gezet of hoe hebben ze dat gedaan..?
Sorry voor al die vragen maar ik ben laaiend enthousiast over dit dingetje, en ben het van plan te gaan halen als ik naar engeland ga.
Ik hoop dat iemand me verder kan helpen
En hoe kan het dat mensen op youtube allemaal spellen erop hebben en andere vette features?
Sorry voor al die vragen maar ik ben laaiend enthousiast over dit dingetje, en ben het van plan te gaan halen als ik naar engeland ga.
Verwijderd
Hier is een leuk idee: Lees deze topic eens door!Alcides schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:55:
Verwijderd
Heb je onder de steen geleefd ofzoAlcides schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 23:55:
Succes
Verwijderd
Een vriend van mij is nu in NY. Hij beweert langs een Apple store te zijn geweest waar ze alleen nog maar de 8gb versie hebben en die je cash af kunt rekenen.
Naar mijn weten kun je toch helemaal niet een iphone cash afrekenen? Of is Apple daar nu ook op teruggekomen? Weet iemand daar iets meer over?
Misschien heeft hij het wel over een refurbished iphone? Weet iemand of je die ook rechstreeks in de store kan kopen ipv online?
Naar mijn weten kun je toch helemaal niet een iphone cash afrekenen? Of is Apple daar nu ook op teruggekomen? Weet iemand daar iets meer over?
Misschien heeft hij het wel over een refurbished iphone? Weet iemand of je die ook rechstreeks in de store kan kopen ipv online?
Ik ben ik januari naar NY geweest en vloog ook via Zaventem. Bij terugkomst, mét iPhone dus, aangehouden door douane, trolley gecontroleerd en er werd specifiek gevraagd of ik een iPhone had geïmporteerd!!! Ik zei van niet maar dat ding zat dus in mijn trolleyBlanco88 schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 19:55:
Verwijderd
Omdat volgens meerdere mensen in dit topic er in de NY store alleen met een US creditcard betaalt kon worden.MrAcid schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:39:
Waarom zou je niet met cash kunnen betalen?
Af en toe doen er echt verhalen de ronde..
http://www.pcworld.com/ar...041-c,iphone/article.htmlMrAcid schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 09:39:
Waarom zou je niet met cash kunnen betalen?
Af en toe doen er echt verhalen de ronde..
http://blog.wired.com/business/2007/10/the-iphone-cash.html
etc.
Heeft Apple toentertijd waarschijnlijk gedaan om unlocken/export in te dammen
Is het dan ook niet mogelijk met een NL creditcard een iPhone te kopen? (Postbank card --> MasterCard)
PSN: Sluuz
Je kan wel met je NL creditcard betalen, nog 2 weken terug heeft mijn vriendin er 1 aangeschaft in NY.Sluuz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:45:
Is het dan ook niet mogelijk met een NL creditcard een iPhone te kopen? (Postbank card --> MasterCard)
Vrij logisch, is daar te verkrijgen, hier niet...Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Omdat volgens meerdere mensen in dit topic er in de NY store alleen met een US creditcard betaalt kon worden.
Op creditcard kunnen ze dus makkelijk kijken wie er een koopt, zodat niet iedere europeaan daar iphones gaat kopen.. Anders hadden ze die hier wel in de winkel gelegt..
Stom eigenlijk dat ze die niet overal gewoon uitbrengen, de verkoop flink opjagen, maarja, dat terzijde
In US ? Kan wel.Sluuz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:45:
Verwijderd
Even resumerend (en de vraag is, klopt onderstaande?):
- je kunt in de VS een iPhone kopen met enkel een creditcard
- dit mag een nederlandse creditcard zijn
- je mag maximaal 2 iPhone's per persoon kopen
Inmiddels zijn dat er 5.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:30:
Even resumerend (en de vraag is, klopt onderstaande?):Is dat 2 per keer/dag of 2 per creditcard (m.a.w.: gaan ze op creditcardnummer zoeken om "oude" aankopen te vinden)?
- je kunt in de VS een iPhone kopen met enkel een creditcard
- dit mag een nederlandse creditcard zijn
- je mag maximaal 2 iPhone's per persoon kopen
Verwijderd
Ik heb de voorbije week drie mensen met een iPhone gezien in mijn omgeving. Ik heb erg m'n best gedaan om die niet meteen als de ubernerd te bespringen, maar van wat ik kon zien is het gewoon de perfecte gsm. Alles wat ik er van verwachtte aan de hand van de ads en de apple introductie.
Prachtig is gewoon een understatement. Ik zou ook helemaal geen andere gsm willen, die iPhone heeft alles wat ik nodig heb en meer. Dat apparaat is gewoon helemaal af.
Hij is ook niet zo groot als ik verwacht had. En gebrek aan 3G, who cares...
met wifi erop heb ik daar geen nood aan. Even snel een webpagina checken zal met gprs ook nog wel lukken.
Helaaaaaaas, in de benelux uiteraard nog niet officieel verkrijgbaar. En in België is er wel heel weinig kans dat deze er ooit komt (in Nederland iets meer). Spijtig ook dat ze van apple uit geen prognose geven. Laat dan toch gewoon iets weten in de aard van: "over één jaar beschikbaar" Dan wacht ik wel.
Nu ben ik erg geneigd om te importeren. 265 euro is een erg scherpe prijs (399 dollar). Een goede SE/Nokia kost je al 230-240 euro, en dan heb je bijlange niet een apparaat als de iPhone. Ik ben echter erg onzeker over die firmwares. Zal ik continu nieuwe hacks moeten gaan toepassen? Bij elke nieuwe firmware. Misschien komt er wel dé firmware die iPhone gewoon definitief brickt. Telkens onzeker of ik de volgende maanden nog wel de phone zal kunnen gebruiken zoals het hoort.
Enz enz... Bijzonder jammer dat hij hier nog niet verkrijgbaar is, dat ding zou een absolute verkoopstopper zijn!
iPhone is gewoon de toekomst in mobiel bellen vandaag al. (en nee, ik ben niet gesponsord, iedereen met een beetje ogen in z'n kop kan dat voor zichzelf zien. Je hoeft maar een blik op het apparaat te werpen om te zien dat apple z'n huiswerk, weer maar eens, heeft gedaan)
Prachtig is gewoon een understatement. Ik zou ook helemaal geen andere gsm willen, die iPhone heeft alles wat ik nodig heb en meer. Dat apparaat is gewoon helemaal af.
Hij is ook niet zo groot als ik verwacht had. En gebrek aan 3G, who cares...
Helaaaaaaas, in de benelux uiteraard nog niet officieel verkrijgbaar. En in België is er wel heel weinig kans dat deze er ooit komt (in Nederland iets meer). Spijtig ook dat ze van apple uit geen prognose geven. Laat dan toch gewoon iets weten in de aard van: "over één jaar beschikbaar" Dan wacht ik wel.
Nu ben ik erg geneigd om te importeren. 265 euro is een erg scherpe prijs (399 dollar). Een goede SE/Nokia kost je al 230-240 euro, en dan heb je bijlange niet een apparaat als de iPhone. Ik ben echter erg onzeker over die firmwares. Zal ik continu nieuwe hacks moeten gaan toepassen? Bij elke nieuwe firmware. Misschien komt er wel dé firmware die iPhone gewoon definitief brickt. Telkens onzeker of ik de volgende maanden nog wel de phone zal kunnen gebruiken zoals het hoort.
Enz enz... Bijzonder jammer dat hij hier nog niet verkrijgbaar is, dat ding zou een absolute verkoopstopper zijn!
iPhone is gewoon de toekomst in mobiel bellen vandaag al. (en nee, ik ben niet gesponsord, iedereen met een beetje ogen in z'n kop kan dat voor zichzelf zien. Je hoeft maar een blik op het apparaat te werpen om te zien dat apple z'n huiswerk, weer maar eens, heeft gedaan)
Oei oei oei was wel spannend zeker?chob schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:18:
[...]
Ik ben ik januari naar NY geweest en vloog ook via Zaventem. Bij terugkomst, mét iPhone dus, aangehouden door douane, trolley gecontroleerd en er werd specifiek gevraagd of ik een iPhone had geïmporteerd!!! Ik zei van niet maar dat ding zat dus in mijn trolleydie hij aan het doorzoeken was. Maar gelukkig heeft hij hem niet gevonden, zat ergens in een voorvakje van mij trolley.Dus ook in Zaventem zijn ze alert. De douanier gaf me notabene een hele uitleg dat ik dat ding zoveel goedkoper kon kopen blablabla...heel heel veel geluk gehad dus.
Maar wat dan nog als ze de iPhone ontdekken? Ik dacht dat je sowieso 1 stuk wel mag kopen in de US voor eigen gebruik. Dus als je dat ding zelf in je broekzak hebt zitten en de verpakking en de rest in je koffer/trolley dan kunnen ze je toch niks maken?
NOSIG
Ja dat was het maar blijkbaar heb een overtuigende "pokerface"
Niet denken maar uitzoeken_Christiaan_ schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:49:
[...]
Maar wat dan nog als ze de iPhone ontdekken? Ik dacht dat je sowieso 1 stuk wel mag kopen in de US voor eigen gebruik.
Echt, dit soort reacties begrijp ik gewoon niet meer. Er staan inmiddels duizenden pagina's op het net vol over de iPhone van mensen die gehackte/gekraakte/ge-unlockte versie hebben. Denk jij nu echt dat de firmware een probleem is?! Zodra je een versie hebt die werkt, wat nu dus bij elke iPhone het geval is, kun je er je hele leven mee bellen zolang dat je hem niet update naar een firmware/baseband/bootloader versie die niet gehackt/gekraakt/unlocked is. Voor iemand die zo lyrisch is over het apparaat vind ik dat je niet bijster slimme vragen stelt en merk ik dat je je niet inleest in de lectuur....geen flame, enkel constatering.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:41:
Nu ben ik erg geneigd om te importeren. 265 euro is een erg scherpe prijs (399 dollar). Een goede SE/Nokia kost je al 230-240 euro, en dan heb je bijlange niet een apparaat als de iPhone. Ik ben echter erg onzeker over die firmwares. Zal ik continu nieuwe hacks moeten gaan toepassen? Bij elke nieuwe firmware.
Wat iemand voor mij ook al meldt: ga je is even inlezen op dit onderwerp. Als jij hem voor 265 euro in huis kan halen, kan je goud geld verdienen op marktplaatsVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:41:
- Eventuele taxes afhankelijk van de staat waar je hem koopt
- of
- Je vliegticket
- EU belasting bij aankomst
- óf
- Winst voor je koper in Amerika (eBayer)
- Verzendkosten
- Invoerbelasting

Verwijderd
Doe maar rustig...chob schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:03:
Echt, dit soort reacties begrijp ik gewoon niet meer. Er staan inmiddels duizenden pagina's op het net vol over de iPhone van mensen die gehackte/gekraakte/ge-unlockte versie hebben. Denk jij nu echt dat de firmware een probleem is?! Zodra je een versie hebt die werkt, wat nu dus bij elke iPhone het geval is, kun je er je hele leven mee bellen zolang dat je hem niet update naar een firmware/baseband/bootloader versie die niet gehackt/gekraakt/unlocked is. Voor iemand die zo lyrisch is over het apparaat vind ik dat je niet bijster slimme vragen stelt en merk ik dat je je niet inleest in de lectuur....geen flame, enkel constatering.

Ten tweede: ik kan wel lyrisch zijn over een apparaat zonder daarvoor te gronde alle techspecs en details te moeten kennen. Dat is nu net de apple filosofie. Abstractie maken van wat in het apparaat zit (maar gewoon gebruiken). Wie kan het wat schelen welke c2d/hoeveel rpm schijf in een macbook zit. Dat ding koop je gewoon, en dan gebruiken. Weg met die technonsens. Heel bevrijdend, geloof me.
Zo kan ik ook lyrisch zijn over een ferrari zonder daar ooit in gereden te hebben of te weten van welke legeringen precies het motorcarter gemaakt is.
Ja ok, en ik gebruik iTunes. Gegarandeerd zal ik dat ding eens per ongeluk aansluiten waarbij itunes vanzelf het apparaat up to date maakt met de nieuwste firmware. (sowieso zal ik het ding aan iTunes moeten koppelen om gebruik te maken van de iPod functie) De schrik om te updaten is volgens mij dus wel gegrond.Zodra je een versie hebt die werkt, wat nu dus bij elke iPhone het geval is, kun je er je hele leven mee bellen zolang dat je hem niet update naar een firmware/baseband/bootloader versie die niet gehackt/gekraakt/unlocked is.
Met de psp is er ook dat eeuwige getouwtrek tussen 'de scene' en sony. Heel vermoeiend, daarom zou ik dat daar ook niet doen.
Verder is 260 euro erg goedkoop voor wat je krijgt, maar het blijft wel 260 euro, wat voor mij niet weinig is. Dus excuse my worries...

Oftwel, ik ken genoeg mensen die dat voor mij voor noppes naar hier meebrengen (uit hongkong, dan wel US) Alleen de tax nog, wat is het, 6-7%?Muthas schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:09:
[...]
Wat iemand voor mij ook al meldt: ga je is even inlezen op dit onderwerp. Als jij hem voor 265 euro in huis kan halen, kan je goud geld verdienen op marktplaats265 euro gaat naar Apple. Maar dan:
Oftewel: bijna 50 pagina's aan info hier in dit topic die je gemist hebt
- Eventuele taxes afhankelijk van de staat waar je hem koopt
- of
- Je vliegticket
- EU belasting bij aankomst
- óf
- Winst voor je koper in Amerika (eBayer)
- Verzendkosten
- Invoerbelasting

Anyway, ik zal dan maar eens 50 pagina's beginnen lezen... (bijzonder nuttig en bijzonder handig idd!

Ten andere, ik heb pas gisteren en vandaag deze twee mensen gezien met de iPhone, pas sindsdien leeft bij mij het idee om er zelf eentje te halen. Inlezen gebeurt ook niet op één dag, ik kan me best wel informeren, dank u
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 14:16 ]
Ok, dit bericht:
zette mij op het verkeerde been.Verwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:49:
[...]
Omdat volgens meerdere mensen in dit topic er in de NY store alleen met een US creditcard betaalt kon worden.
@Alvi:
Al in meerdere posts kunnen lezen dat het mogelijk is in iTunes om het "automatisch updaten van firmware" uit te schakelen. Geen kans dus op per ongeluk updaten.
[ Voor 17% gewijzigd door Sluuz op 29-02-2008 14:17 ]
PSN: Sluuz
Verwijderd
Ik resumeerde wat anderen in het verleden zeidenSluuz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:15:
Ok, dit bericht:
[...]
zette mij op het verkeerde been.
Verwijderd
jaja, dat kan voor m'n iPod ook. Tot wanneer ik de iPhone met m'n brakke kop eens aan een andere iTunes zou hangen (collega, thuis, weet ik veel). Tot wanneer ik de iPhone eens aan een iTunes zou hangen uit een verse windows image instal waarbij ik vergeten ben die optie af te vinken. (images terugzetten gebeurt wel regelmatig) Tot als apple op het idee komt om de iPhone automatisch te updaten van zodra een wifi verbinding geconstateerd is.Sluuz schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:15:
@Alvi:
Al in meerdere posts kunnen lezen dat het mogelijk is in iTunes om het "automatisch updaten van firmware" uit te schakelen. Geen kans dus op per ongeluk updaten.
enz enz... Vergeef mij mijn gebrek aan tweaker skillzzz, en m'n gezonde voorzichtige bedenkingen. Nogmaals, ik ben me aan het inlezen, so don't worry
Je mag wel iets minder agressief reageren op de mensen die je proberen te helpen op basis van je eerste post in dit topic. Jij loopt ook al even mee op GoT en volgt ook meerdere lange topics. Dan is het ook vervelend als mensen continu dezelfde vragen stellen. Jouw opmerking over het bricken door toekomstige firmware updates is hier ook al talloze keren voorbij gekomen, daarvoor hoef je echt geen 50 pagina's aan reacties voor terug te lezen. De laatste paar pagina's teruglezen en je komt het al tegenVerwijderd schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:27:
[...]
enz enz... Vergeef mij mijn gebrek aan tweaker skillzzz, en m'n gezonde voorzichtige bedenkingen. Nogmaals, ik ben me aan het inlezen, so don't worry
Wie wil een nieuw deeltje openen met een kleine mini-faq waarin de veel gestelde vragen terugkomen? Neem dan even contact op met daedalus of mij.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.