Toon posts:

Beleid omtrent posten achter elkaar

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al vaker met dion_b aan de stok gehad hierover...
Volgens hem moet je zoveel mogelijk dingen in 1 post doen.

Nu krijg je dit soort situaties:
Verwijderd in "Ontbreken aansluiting op moederbord"

Ik vind zijn modbreak erg irritant. De opmerkingen van hem zijn totaal niet relevant, maar de modbreak neemt wel een hoop ruimte in in mijn post, en trekt enorm de aandacht met dat irritante rode kader en die blauwe omlijning.

Ik reageer graag per post. Zo is het voor iedereen duidelijk dat de ene post een reactie op de een is, en een andere post een reactie op de ander.
Dit leest makkelijk, voor mensen wie bepaalde reacties niet aangaan. Anders slaan ze misschien de hele post over, terwijl een tweede deel hen juist wel aangaat.

Wat is daar mis mee? De extra schermruimte die het inneemt? Lijkt me verwaarloosbaar. De extra database-ruimte voor een nieuw record? Kom op zeg...
Als het om schermruimte gaat, dan lijkt het me we HELEMAAL stom om zulke grote irritante modbreaks in posts te gaan lopen doen, want je bereikt gewoon precies het omgekeerde.

Ik heb het hier al eerder met dion_b en andere moderators over gehad, en eigenlijk kwam er toen uit dat er nergens in de regels van GoT staat dat je niet je reacties in verschillende posts mag zetten... en er kwam ook uit dat zeker niet alle moderators het standpunt van dion_b delen.

Daarom vind ik het dus ongepast dat dion_b nog steeds zo doorgaat met het verkondigen van zijn evangelie.
Regel dit. En stuur dion_b niet naar mij toe, want ik heb geen fatsoenlijk woord meer voor hem over, gezien ons verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De geschreven regel is volgens mij gewoon dat je niet binnen 24u 2 posts achter elkaar maakt, om je topic omhoog te kicken. Heb je iets toe te voegen dan kun je gewoon je laatste bericht 'updaten'. De reden hierachter? Iedereen wil anders bovenaan staan en post dan wel 3 of 4 berichten achter elkaar met weinig inhoud waardoor dit een soort van chatbox wordt.

Dat een modbreak zo groot is? Logisch, het gaat er om dat je er wat van leert en blijkbaar moet het goed opvallen voordat je het door hebt...
Verder, vind je dit soort ruziezoekende opmerkingen gepast voor een moderator? Ik niet, dus je gaat op rapport.
Wat is er trouwens ruziezoekend aan "maar dat zie ik vaker gebeuren wanneer mensen geen valide argumenten kunnen aandragen"? Het is zeker scherp en ook lekker sarcastisch, maar met een opmerking zoals 'instelling bijschaven' kun je zoiets toch ook echt terug verwachten..

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

het is zeer storend dat je na 3 minuten je draad weer omhoog schopt.
dat is meer het punt dan die extra post zelf gok ik .

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dubbelposten wordt niet gewaardeerd. Iedereen kan de editknop gebruiken en die is er niet voor niets.
Ik reageer graag per post. Zo is het voor iedereen duidelijk dat de ene post een reactie op de een is, en een andere post een reactie op de ander.
Je kan gewoon in een bestaande post quoten op een andere reactie. Even knippen en plakken :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

En het is irritant, dubbelposten :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Daarom vind ik het dus ongepast dat dion_b nog steeds zo doorgaat met het verkondigen van zijn evangelie.
Regel dit. En stuur dion_b niet naar mij toe, want ik heb geen fatsoenlijk woord meer voor hem over, gezien ons verleden.
Dat is niet dion_b's (een redelijke persoon, heb hem irl ontmoet) evangelie, dat zijn de forum-regels waarmee je accoord bent gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps. jammer dat je die adminbreak ondanks het grote formaat nog steeds niet goed leest:
- ben je oneens met de moderatie van een individuele moderator, neem off-forum contact met hem op. Kom je er niet uit met hem? Dan kun je je tot het Doktersteam of zijn Admin wenden. Ga niet zo offtopic lopen blaten in topics
Ohw en in het algemeen; niet eens met de mods? Niet eens met het beleid? Is de hele wereld tegen je? Niemand verplicht je om op GoT te komen en als het je allemaal niet bevalt kun je er natuurlijk ook voor kiezen om niet meer op GoT te komen...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, topickicken is nu eenmaal niet gewenst.
Daarbij kun je ook prima meerdere posts quoten in 1 bericht, dus heb je echt niet iedere keer een nieuwe post nodig. Dit zorgt ervoor dat het leesbaar blijft en je dus niet iedere keer je topic aan het kicken bent.
In je prefs kun je dit aanvinken bij Instellingen berichten plaatsen:
Toon laatste berichten?
Dan is meerdere quotes heel makkelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door TERW_DAN op 23-09-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf hier gaat het fout in het topic:
Je ging de vorige keer ook al onderuit met je 'fundamentalistische' kijk op JEDEC-spec geheugen, want er bleek dat eigenlijk geen enkele fabrikant z'n snellere geheugenmodules volgens JEDEC specs bouwde. En als tweaker wil je dus juist het snelste... In jouw geval zou je alleen nog maar bij de Valueram-modelletjes kunnen shoppen, of snel geheugen op een Valueram-achtige JEDEC-spec instellen, zodat je totaal geen waar voor je geld hebt.
Als ik jou was, zou ik m'n instelling maar eens wat bijschaven, want erg praktisch is ie niet in de hedendaagse hardware-wereld.

Posts achter elkaar zijn volgens de regels niet gewenst. Daar is verder weinig over te discussiëren in een topic dat niet over het beleid gaat (maar in dit topic uiteraard wel). Wat je kan doen om verschillende delen van je reactie duidelijk te maken, is de [hr]-tag te gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kicks zijn asociaal en egocentrisch. Als je bijkomende info hebt, dan gebruik je de 'edit' knop, en dan schrijf je ook netjes:
Edit:
[blaat]
Dan kom je er evengoed uit.

Als de regels van GoT je niet liggen, dan pak je beter je biezen. Je bent er uiteindelijk mee akkoord gegaan vóór je postte. Gedraag je er dan ook naar.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:23:
...
Dit leest makkelijk, voor mensen wie bepaalde reacties niet aangaan. Anders slaan ze misschien de hele post over, terwijl een tweede deel hen juist wel aangaat.
...
Probeer eens het volgende uit: klik op de quote-knop van de eerste reactie waarop je wil reageren, dan krijg je het uitgebreide postvenster met de quote. Plaats eronder dan de reactie die jij wil geven, en scroll vervolgens naar beneden, daar zie je alle reactie's in de thread weer staan, inclusief quote-knop. Door op de quote-knop te drukken van de volgende post waarop je wil reageren, verschijnt die quote onder wat je al in het reactievenster hebt getypt. Op die manier kan je netjes reageren op meerdere specifieke posts in dezelfde reactie.
Als de reactie niet noodzakelijk gequote moet worden, of je specifiek tegen een bepaalde poster iets wil zeggen, kan je gewoon een @ zetten, daarna de naam van de poster waartegen je reageert.

Dat is wat ik veel zie, en zelf veel gebruik, dat vind ik (op persoonlijke nota) veel aangenamer postgedrag.

@iedereen: hou het vriendelijk en netjes!

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat een onzin... topickick? Dat kwam niet eens bij me op! (en was dus ook TOTAAL niet op te maken uit de informatie in de modbreak. Minpunten voor dion_b dus).
Ben ik een topichoer? Absoluut niet. Ik post helemaal niet veel. Kijk m'n historie er maar eens op na. Ik ben niet zo heel actief op het forum, en zeker geen postjes aan het verzamelen. Alles is inhoudelijk. En ik post dus inderdaad direct achter elkaar... Dus ook als eventuele 'kick' is het niet zeer effectief. Verder is het niet *mijn* topic dat ik kick... maar dat van een ander, dus?
Wijs eens aan waar precies staat in de reglementen van GoT dat dit niet mag? Want ik zie het niet.

Verder, iedereen die het nu over Abaddon heeft, dit staat niet ter discussie in deze thread. Haal die posts dus weg.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.
:)
in de faq, en:
hopreactie' onder de aandacht brengen.
Algemene gedragsregels (Netiquette)

[ Voor 45% gewijzigd door Boudewijn op 23-09-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:43:
Wat een onzin... topickick?

Wijs eens aan waar precies staat in de reglementen van GoT dat dit niet mag? Want ik zie het niet.
In de FAQ onder het stukje 'een reactie plaatsen' en dan
• Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

[ Voor 42% gewijzigd door TERW_DAN op 23-09-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar staat dat?
En wat is 'onnodig'?
Zoals ik boven uitleg, vind ik het nodig om op ongerelateerde posts in aparte posts te antwoorden, vanwege de betere leesbaarheid van de discussie.
De posts zijn ook beiden duidelijk inhoudelijk, en redelijk groot, dus niet bedoeld om puur even te 'scoren'.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dat jij graag zo reageert, wil niet zeggen dat het toegestaan is voor jou om zo te reageren. Er zijn niet voor niets forum-regels, en ook jij dient je daar aan te houden. Als Dion_b dan een modbreak plaatst, is dit niet onterecht.
Velen ervaren het als onnodig kicken, en maakt een topic soms onnodig lang en onoverzichtelijk.

Je maakt in dat topic zelf de eerste stap richting ruziezoeken imho, natuurlijk kan het zijn dat je een mod niet kan uitstaan, maar nuanceer de strekking dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je kan prima, zoals al eerder aangegeven, meervoudig quoten in 1 bericht.

Jij kan dat blijkbaar niet, of je vertikt het gewoon.. Dubbelposten (dus reageren na je eigen post) is hier niet gewenst, accepteer het, of ga elders heen.

Op het moment dat je reageerd, en een post submit, en je wil nog iemand quoten, dan druk je op het quote knoppie, met je rechtermuisknop, open in nieuw tab/scherm. Ben je tevreden met de preview, dan copy je de inhoud, ga je terug naar je net verse quote, edit knopje aanklikken, en onder de huidige post invoeren.

Dat jij blijkbaar niet kundig bent om dit te doen, moet je dat jezelf kwalijk nemen, en niet een moderator die de policy nastreeft.

Daarbij is copy'n'paste een MUST om te kennen op een forum als GoT. Want als je dat al niet kan, tjah.. dan ligt je basiskennis dus ver beneden wat hier vereist is.

Of je nu een topic van jezelf onnodig kickt, of die van een ander, dat is niet interresant. Dat jij je niet aan de policy houdt, en daarover gaat klagen... da's gewoon zielig..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:48:
Waar staat dat?
En wat is 'onnodig'?
Zoals ik boven uitleg, vind ik het nodig om op ongerelateerde posts in aparte posts te antwoorden, vanwege de betere leesbaarheid van de discussie.
Meerdere
Onnodig is als het makkelijk in 1 post had gekunnen. En dat kan vrijwel altijd als je een paar mensen direct achter elkaar post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals, we hebben het NIET over Abaddon hier. Dat dit steeds hier offtopic omhoog komt, ervaar ik als ruziezoeken. KAP DAARMEE!
Anders moet ik dat allemaal ook weer gaan rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:52:
Nogmaals, we hebben het NIET over Abaddon hier. Dat dit steeds hier offtopic omhoog komt, ervaar ik als ruziezoeken. KAP DAARMEE!
Dude... of dudette... neem een chill-pill..

Bevalt het beleid je niet hier, ga dan ergens anders heen, of stop met je huilie gedrag...

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verder, iedereen die het nu over Abaddon heeft, dit staat niet ter discussie in deze thread. Haal die posts dus weg.
"Haal die posts dus weg"? Pardon, maar je gaat bevelen geven en vertellen wat mensen moeten doen?

Daarnaast; iedereen geeft aan dat ze liever topics lezen waarbij je gewoon andere mensen quote en je bericht aanpast... Als jij het doet omdat je het leesbaarder voor anderen wilt maken, waarom edit je dan niet gewoon je bericht zoals iedereen aangeeft?
We proberen je hier anders te helpen, en het een is het gevolg van het ander... Natuurlijk, je mag ons allemaal reporten ga vooral je gang; vraag is alleen of dat het probleem oplost of niet

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoek je ruzie, RaZ?
Je kunt je ook iets minder scherp uitdrukken.

Mijn punt staat. Het beleid is totaal niet duidelijk gespecificeerd omtrent dit punt. Verder is de modbreak ook totaal niet duidelijk. En dit is dus niet de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je niet erg ver komt als je ons allemaal gaat rapporteren.

Posts moet je gewoon zoveel mogelijk aan elkaar plakken. Zeker die twee posts van jou kunnen makkelijk aan elkaar. Beide personen waarop je reageert hebben het over hetzelfde offtopic onderwerp. Eigenlijk moet die discussie daar helemaal niet plaatsvinden, maar in een LA-klaagtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:55:

Mijn punt staat. Het beleid is totaal niet duidelijk gespecificeerd omtrent dit punt. Verder is de modbreak ook totaal niet duidelijk. En dit is dus niet de eerste keer.
Om mezelf maar even te quoten, het staat er wel:
Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:48:
[...]

In de FAQ onder het stukje 'een reactie plaatsen' en dan
• Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En je denkt dat men je nog serieus neemt, als je jan en alleman rapporteert? Je houding maakt het allemaal niet eenvoudiger.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:43:
Bij deze zeg ik je dat het ongewenst is :)

Wil je toch een duidelijke scheiding maken binnen een post dan kun je gebruik maken van een

[hr]-tag :)
dion_b wijst je slechts op een fatsoensnorm die hier gehanteerd wordt. Ik zie in het beleid staan:
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
en hoewel dat niet exact is waarvoor jij aangesproken bent, kun je dat net zo goed als ongewenst zien.
We hebben het inderdaad niet over de postings in een topic maar over het topickicken in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:54:
[...]

"Haal die posts dus weg"? Pardon, maar je gaat bevelen geven en vertellen wat mensen moeten doen?
De regels omtrent offtopic reageren zijn een stuk duidelijker dan die omtrent topickicken, dus ja. Ik verwijs hier naar het onwenselijk en in strijd met de regels zijnde offtopic-gepost van meerdere mensen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heren, kunnen we ontopic gaan en niet naar elkaar blijven roepen? Heel fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:57:
[...]

Om mezelf maar even te quoten, het staat er wel:

[...]
Waar staat dat dan? Post eens een url?
Ik zie het niet in de FAQ: Het algemeen beleid

Verder, zelfs al staat het ergens letterlijk zo... Dan nog is dat VEEL te vaag, zoals ik al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:01:
[...]

Verder, zelfs al staat het ergens letterlijk zo... Dan nog is dat VEEL te vaag, zoals ik al zei.
http://gathering.tweakers.net/forum/faq En daar onder het kopje ' een reactie plaatsen' .

Verder is het natuurlijk zo dat het niet vaag hoeft te zijn. Je mag gewoon niet binnen 24u je topic kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDbruijn; stel nu dat het misschien niet allemaal even duidelijk in de FAQ's staan..

Men zegt hier dat het kicken van een topic binnen 24uur waarin je 2x achter elkaar post niet gewenst is (het zogenaamde topickicken), zowel door de mods niet alsmede door de gebruikers.

Aangezien je dat nu weet; dan is het toch gewoon einde discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

[...]

Maar dan heb je je er simpelweg aan te houden toch? Nogmaals, als iets ongewenst is op een forum, en jij denkt er anders over, geeft jou dat niet het recht het toch maar te doen. Lijkt mij vrij duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]

Er staat wel meer niet in het beleid, als we alle fatsoensregels ook nog eens moeten opnemen in het beleid zou het niet leesbaar meer zijn :)

Ik zal het iig nog eens zeggen: 2 maal onder elkaar posten wordt op dit forum als ongewenst gezien. Dat staat niet letterlijk in het beleid maar het is een fatsoensnorm op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:58:
[...]
Bij deze zeg ik je dat het ongewenst is :)
Leuk en aardig, maar vind je het niet allemaal heel wat overdreven?
Ik ben duidelijk geen topic-kickhoer, en ik was hier duidelijk niet aan het kicken.
Ik deed het niet eens bewust... Ik reageer al jaren zo (en ben er op geen enkel ander forum ooit op aangesproken).
Ik vind dan ook de modbreak van dion_b totaal overdreven. En bijzonder onduidelijk. Ik wist dus niet eens WAAROM hij die modbreak erin had gezet.
Had hij het ook niet beter even in een PM kunnen doen ofzo? Op deze manier is het echt zo machtswellustig iemand publiek aan de schandpaal nagelen, dat ben je toch wel met me eens?
En dat voor iets dat slechts met zeer creatieve interpretatie enigszins in strijd met de regels van GoT zou kunnen zijn (en ik weet uit het verleden dat lang niet alle moderators het op dit punt eens zijn met dion_b).
en hoewel dat niet exact is waarvoor jij aangesproken bent, kun je dat net zo goed als ongewenst zien.
Precies, het is niet exact hetzelfde. Ik weet ook wel dat het vervelend is als mensen steeds om aandacht in hun eigen topic schreeuwen. Dit is dan ook iets dat ik zelf niet doe, ga m'n post-historie maar eens na.
Maar hier reageer ik onbewust twee keer achter elkaar (voor hetzelfde geld had er in de tussentijd iemand anders tussendoor gepost, en dan had je niemand erover gehoord, of wel soms?)... En dan krijgen we ineens de kommaneukerij van dion_b. Als hij zo kommaneukerig wil optreden, dan moet hij ook wel duidelijk specificeren welke komma's hij aan het neuken is, en waarom.

Ik vind de gang van zaken betreurenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat topickicken is niet het enige onderdeel van de modbreak. Alleen omdat de regels op dat punt onduidelijk zijn, mag die hele modbreak niet meer geplaatst worden?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:08:
[...]

Ik ben duidelijk geen topic-kickhoer, en ik was hier duidelijk niet aan het kicken.
Ik deed het niet eens bewust... Ik reageer al jaren zo (en ben er op geen enkel ander forum ooit op aangesproken).
Dat je er op geen enkel ander forum op gewezen bent wil niet zeggen dat het op GoT dan ook maar zo moet. Een topic kicken betekent zoveel als gewoon binnen 24 uur 2 reacties achter elkaar zetten. Daar ben je op gewezen omdat het nu eenmaal de fatsoensnorm hier is op GoT.

Dus als iedereen dat de norm vindt, waarom post je dan niet gewoon volgens de regels, dat bespaart jou en anderen een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:03:
Men zegt hier dat het kicken van een topic binnen 24uur waarin je 2x achter elkaar post niet gewenst is (het zogenaamde topickicken), zowel door de mods niet alsmede door de gebruikers.

Aangezien je dat nu weet; dan is het toch gewoon einde discussie?
Nee, dat is het niet.
Ten eerste is het dus VEEL te vaag... Hoe moet ik nu weten dat dit voor alle topics geldt, als er specifiek staat dat het voor JOUW topic geldt.
Ten tweede, de manier waarop dion_b optreedt, vind ik waardeloos.

Het enige dat niet meer ter discussie staat, is dat blijkbaar de moderators het ongewenst vinden als je twee keer achter elkaar post binnen 24u (maar dan weer niet als je 2 posts maakt binnen 24u, waar 1 of meerdere posts van anderen tussen zitten... en dat onderscheid vind ik persoonlijk een beetje krom, dus eigenlijk wil ik het beleid ter discussie stellen, maar dat even los van dit).

Wat dus wel ter discussie staat is het optreden van dion_b. De modbreak is onduidelijk, en lijkt me ook sterk overdreven in verhouding tot het 'vergrijp'. Had toch ook met een prive-berichtje gekund, op een wat vriendelijker toon, en ook een stuk duidelijker van inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had hij het ook niet beter even in een PM kunnen doen ofzo? Op deze manier is het echt zo machtswellustig iemand publiek aan de schandpaal nagelen, dat ben je toch wel met me eens?
Scheelt ook weer een hoop topicreports :)
Had toch ook met een prive-berichtje gekund, op een wat vriendelijker toon, en ook een stuk duidelijker van inhoud?
Jouw kritiek had ook in een prive-berichtje gekund en je kan hier op het topic ook met een wat vriendelijkere toon posten :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@ddbruijn: wat ik me afvraag is waarom je zo beledigd doet. Er is je door moderators op gewezen dat je niet mag topickicken (maakt niet uit of het bedoeld of onbedoeld is), en toch blijf je het doen. Je geeft aan waarom, maar dat is niet relevant. "Ja agent, ik weet dat ik geen 200 km/u mag rijden maar de weg was verder leeg en niemand heeft er last van".

Of je het er nu mee eens bent of niet, als gast van GoT heb je je aan de regels te houden. Verschillende moderators wijzen je erop, dan moet je dat accepteren of niet meer posten. De manier waarop je de dingen onder de aandacht brengt helpt ook niet. Het zijn bijna schuurpapier-reacties, en vrij agressief. Misschien eerst tot 10 tellen? :)

Ik had recentelijk ook een modbreak waar ik het niet mee eens was, heb dat via PM aangekaart met de desbetreffende moderator en daar deels mijn zin gekregen (modbreak+edit weg, maar de reactie die mij behoorlijk irriteerde niet). So be it, je kunt nu eenmaal niet altijd je zin krijgen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
[...]
En dan krijgen we ineens de kommaneukerij van dion_b. Als hij zo kommaneukerig wil optreden, dan moet hij ook wel duidelijk specificeren welke komma's hij aan het neuken is, en waarom.
Excuseer, maar ik vind jouw reactie echt wel overdreven hoor. Waarom maak jij je eigenlijk zo druk over een simpele modbreak? Is al die ophef echt nodig?

Imo ben jij het die hier komma's aan het neuken is :X nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:11:
Dat je er op geen enkel ander forum op gewezen bent wil niet zeggen dat het op GoT dan ook maar zo moet.
Nee, maar dat weet je toch niet van tevoren?
Dus als iedereen dat de norm vindt, waarom post je dan niet gewoon volgens de regels, dat bespaart jou en anderen een hoop ergernis.
Ik post volgens de regels. De regels zijn niet duidelijk genoeg.
En de manier waarop dion_b duidelijk probeert te maken dat er hier iets andere normen gelden, is gewoon waardeloos naar mijn mening. Het is totaal niet duidelijk, en het wordt op een irritante manier naar voren gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:13:
Wat dus wel ter discussie staat is het optreden van dion_b. De modbreak is onduidelijk, en lijkt me ook sterk overdreven in verhouding tot het 'vergrijp'. Had toch ook met een prive-berichtje gekund, op een wat vriendelijker toon, en ook een stuk duidelijker van inhoud?
Ook wanneer je er al eens op aangesproken bent? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Ik vind dan ook de modbreak van dion_b totaal overdreven. En bijzonder onduidelijk. Ik wist dus niet eens WAAROM hij die modbreak erin had gezet.
Zijn zaken die je met dion_b kunt bespreken en niet in een beleidsdiscussie hier horen :)

Ik snap ook weleens iets niet en dan trek ik aan de DM/icq/bel, dat geldt hier net zo :)
En dan krijgen we ineens de kommaneukerij van dion_b. Als hij zo kommaneukerig wil optreden, dan moet hij ook wel duidelijk specificeren welke komma's hij aan het neuken is, en waarom.

Ik vind je opmerking over het kommaneuken eigenlijk betreurenswaardiger. Als je wilt dat mensen open staan voor jouw redenatie dan is het niet verstandig mensen zo aan te spreken :)
De modbreak, sanctie of wat jij dan ook vind van de aangepaste post staat hier niet ter discussie. Die discussie kun je wel met hem zelf aangaan of als je daar niet uitkomt met zijn Admin of anders het Doktersteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Nee, dat is het niet.
Ten eerste is het dus VEEL te vaag... Hoe moet ik nu weten dat dit voor alle topics geldt, als er specifiek staat dat het voor JOUW topic geldt.
Ten tweede, de manier waarop dion_b optreedt, vind ik waardeloos.
De reden dat er een modbreak geplaatst wordt is zodat het voor iedereen duidelijk is wat ongewenst is. Daar is niets waardeloos aan. Daarbij, zoals ik al eerder vroeg, je bent erop gewezen, waarom post je dan niet gewoon volgens de norm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Wel een klein beetje gek dat het iedereen duidelijk is, maar jou niet? Daarnaast probeer je de manier van reageren ter discussie te stellen, maar je wekt niet veel sympathie met de manier waarop je dat doet. Erg balanced enzo vind ik het niet...

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:15:
[...]

Ook wanneer je er al eens op aangesproken bent? :)
Ja, toen werd ik in het gelijk gesteld. Ik dacht dan ook dat dion_b aangepakt zou worden. Maar hij begint weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de betreffende modbreak:
- niet twee keer achter elkaar posten, heb je iets toe te voegen, gebruik de edit knop
- als je commentaar hebt over moderatiebeleid in het algemeen, post dat in Lieve Adjes
- ben je oneens met de moderatie van een individuele moderator, neem off-forum contact met hem op. Kom je er niet uit met hem? Dan kun je je tot het Doktersteam of zijn Admin wenden. Ga niet zo offtopic lopen blaten in topics :o
Het gaat dus niet enkel om je topickick-gedrag. Je focust nu op 1 klein onderdeel van de situatie, om te beargumenteren dat iets in de hele situatie zo is.

Misschien is een modbreak op basis van enkel topickicken wat overdreven, maar dat is niet het geval. Het is slechts een extra puntje dat dionb meteen in de modbreak zet, omdat het andere (offtopic geblaat) wel die modbreak verdiende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:19:
[...]

Ja, toen werd ik in het gelijk gesteld. Ik dacht dan ook dat dion_b aangepakt zou worden. Maar hij begint weer.
En terecht, zoals je inmiddels al hebt kunnen lezen. Dus ik zie het probleem van de modbreak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post 1
Post 2
Post 3
Post 4
Post 5
Post 6

Als jij in post 2 moet gaan quoten op post 4 t/m 6 vind ik dat persoonlijk erg lomp.
Je leest als eerste Post 1 van de TS, daarna zie je post 2 met quotes of reacties van mensen die een pagina verder staan, lekker handig :X

Om dan een modbreak van bijna een pagina in te voegen slaat ook nergens op. Vooral niet in die situatie.
Als dion_b dit gewoon via een privé berichtje had gedaan, had niemand hier last van gehad in het topic!

Om in te gaan op "het straffen" van dion_b :

met dion_b ben ik zelf ook wel eens in aanraking gekomen, hij/zij is af en toe erg onnozel bezig.
Zie bijvoorbeeld mijn 3dmark topic - 3D Mark 2003
Idd. SW-probleem dus. Voortaan legale versie (evt demo) gebruiken. Geen hulp op GoT zoeken voor minder legitiem verkregen zaken

Daarnaast blijft geneuzel om kunstmatige benchmarks een bezigheid van zeer beperkt praktisch nut...
Ik had hier liever een modbreak willen hebben of de vraag of het programma illegaal is, ik word ervan beschuldig een illegale versie te gebruiken (Wat dus niet zo is) en meneer sluit het topic.
Dus ik als forumgebruiker moet een hele procedure gaan doorlopen om mijn topic dat ten onrechte is dichtgemaakt weer te laten heropenen, het word dan een dag later weer geopend, eigenlijk om de harde waarheid te zeggen het is toen helemaal niet heropend.
Ojee, 3e edit - Na het heropenen van een nieuw topic met dezelfde vraag (Over 3dmark) werd ik weer door een modje aangesproken, topic weer dicht.
Modje gemaild hoe de situatie was, toen is het topic weer heropend.
En dan is het 2e topic over 3dmark uitgestorven en krijg je dus geen antwoord meer.
Zo, dat is eruit :)

Hé topic kicken, wat is dat eigenlijk?
Als iemand post "Schopje/kickje"
"Kletsje petsje, klapje trapje" ??
Of 2keer achter elkaar iemand quoten :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:16:
[...]
Zijn zaken die je met dion_b kunt bespreken en niet in een beleidsdiscussie hier horen :)
Vind ik niet.
Met dion_b valt er niet te spreken.
Die zegt dan gewoon "Ik ben moderator, en wat ik vind is beleid". Dus kom ik hier vragen hoe het beleid zit.
De vorige keer werd ik dus in het gelijk gesteld... Wat ik doe is geen topickick, en is dus niet tegen de regels van GoT.
Modbreaks lijken me dan ook sterk overdreven. Zeker als het hele woord 'topickick' er niet eens in voorkomt.
Ik vind je opmerking over het kommaneuken eigenlijk betreurenswaardiger. Als je wilt dat mensen open staan voor jouw redenatie dan is het niet verstandig mensen zo aan te spreken :)
De waarheid is hard.
Zijn logica gaat niet verder dan:
2 posts achter elkaar -> topickick -> tegen de regels -> harde waarschuwing met modbreak.

Hij laat niet bepaald ruimte over voor allerlei factoren die spelen... Zoals het feit dat het niet mijn eigen topic is (wat wel letterlijk in de regels staat), en het feit dat het niet mijn intentie was om te kicken, maar juist om inhoudelijk op de discussie te reageren... En het feit dat er andere, betere manieren zijn om mij te wijzen op bepaalde normen die hier gelden, en het feit dat ik daar misschien niet geheel van op de hoogte ben.
De modbreak, sanctie of wat jij dan ook vind van de aangepaste post staat hier niet ter discussie. Die discussie kun je wel met hem zelf aangaan of als je daar niet uitkomt met zijn Admin of anders het Doktersteam.
Dat kan, maar dan moet eerst het beleid helder zijn. Ik kan niet klagen over iemand die gewoon het beleid uitvoert.
Maar volgens mij heeft deze discussie wel genoeg informatie opgeleverd om het met het doktersteam op te nemen. Het beleid is hier gewoon niet duidelijk.
Dion_b zelf en de admin zijn een doodlopende straat, dat weet ik al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ramon; ik snap je bericht niet eens.. Het gaat erom dat je een bericht quote dat erboven is geplaatst..

Als iemand na jouw post op jou heeft gereageerd dan kun je gewoon een nieuw bericht plaatsen :)
Misschien een stomme vraag van mij; maar als je al zo over GoT denkt kun je dan niet beter GoT achter je laten?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:24:
Post 1
Post 2
Post 3
Post 4
Post 5
Post 6

Als jij in post 2 moet gaan quoten op post 4 t/m 6 vind ik dat persoonlijk erg lomp.
Je leest als eerste Post 1 van de TS, daarna zie je post 2 met quotes of reacties van mensen die een pagina verder staan, lekker handig :X
Maar dat hoeft toch ook niet? Althans, ik zie niemand staan die dat beweert of die dat wenselijk zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ mag anders ook wat manieren gaan leren, met zijn belachelijk verhaaltje over niet kunnen copy pasten. |:( Echt weer een argument opbouwen rond een waardeloos uitgangspunt. Iedereen kan copy pasten

Verder heeft de TS wel een beetje een punt. (hij reageert wat heetgeblakerd, maar goed).

Iedereen zou eens wat meer moeten leren ontspannen. Wat stoort het nu als iemand een paar posts na elkaar plaatst? De wereld zal niet vergaan, en je database ook niet, en 'beleefdheid' op vorm is op zich wel heel abstract (itt beleefdheid op inhoud) en typisch zo iets nerdish. Twee posts na elkaar is 'geen fatsoen'. Tja, sommige mensen zijn wel ver heen.

Ter zake: ik heb al meer dan genoeg mensen onder zichzelf zien posten zonder dat daar ook maar één woord van commentaar over kwam. En dan gaat het over mensen die hier al lang genoeg zitten om te weten hoe het 'wel zou moeten'. Omdat ze in hun eigen inschatting bepalen dat hun nieuwe bijdrage interessant genoeg is om op zich het topic opnieuw omhoog te kicken. Dat wordt dan weer gedoogd? Wie bepaalt of iemand zichzelf interessant genoeg vindt om zichzelf te kicken?

Nog meer ter zake: er is wel duidelijk een onderscheid te maken tussen attention whores die hun eigen topic elk kwartier kicken: 'kan iemand even naar m'n vraag kijken'. 'Hallo, iemand hier aanwezig, ik geraak er niet uit' en mensen die een hoop reacties gaan beantwoorden omdat het zo makkelijker is.
Die loggen in, bekijken het topic, en plaatsen al hun reacties in één kwartiertje of zo. Dus zoveel last heb je er ook niet van.

En dan inderdaad de situatie dat jij post, iemand ertussen en dan jij weer. Topic is dan ook drie maal gekickt, big deal? Als je zelf twee maal na elkaar had gepost was het topic twee maal gekickt.
Welk verschil maakt het nu of dat door dezelfde user is, of verschillende users na elkaar.

Er wordt gewoon wat overdreven principieel en niet relativerend gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:26:
[...]

Vind ik niet.
Die zegt dan gewoon "Ik ben moderator, en wat ik vind is beleid". Dus kom ik hier vragen hoe het beleid zit.
De vorige keer werd ik dus in het gelijk gesteld... Wat ik doe is geen topickick, en is dus niet tegen de regels van GoT.
Modbreaks lijken me dan ook sterk overdreven. Zeker als het hele woord 'topickick' er niet eens in voorkomt.
Hier wordt dan toch bevestigd wat er in je modbreak al aangegeven werd. Meerdere posts achter elkaar is topickicken en je wordt erop gewezen dat dat niet volgens de regels is.
Als je het blijft doen kan me voorstellen dat er eens wat botter op wordt gereageerd. Daarbij kick je topics WEL, dus is zo'n modbreak wel terecht. en daar moet je imho niet te zwaar aan tillen, het is gewoon een zetje in de goede richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:19:
Dit is de betreffende modbreak:
Het gaat dus niet enkel om je topickick-gedrag. Je focust nu op 1 klein onderdeel van de situatie, om te beargumenteren dat iets in de hele situatie zo is.

Misschien is een modbreak op basis van enkel topickicken wat overdreven, maar dat is niet het geval. Het is slechts een extra puntje dat dionb meteen in de modbreak zet, omdat het andere (offtopic geblaat) wel die modbreak verdiende.
Dat "offtopic geblaat" staat anders OOK niet in de modbreak.
Ik spreek namelijk Abaddon niet aan op zijn moderatiegedrag, maar ik ga gewoon een discussie aan over iets dat hij in een topic post, net als iedere andere gebruiker.

Dus het enige dat er eigenlijk staat, is dat twee keer posten. De rest is gewoon random informatie over moderaties, vast ergens uit een FAQ gevist oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 16:20

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Zo'n modbreak is geen straf ofzo verder. :)
Je wordt toch niet afgestraft (hoop ik)? Alleen aangesproken op een manier van posten die over het algemeen de leesbaarheid van een topic wat omlaaghaalt. Dat laatste is ongewenst natuurlijk.
En dat voor iets dat slechts met zeer creatieve interpretatie enigszins in strijd met de regels van GoT zou kunnen zijn (en ik weet uit het verleden dat lang niet alle moderators het op dit punt eens zijn met dion_b).
Had in een PM gekund, maar dan hebben andere mensen er niet zoveel aan. Dat mensen de modbreak ook kunnen lezen is in zulke gevallen juist handig.
Precies, het is niet exact hetzelfde. Ik weet ook wel dat het vervelend is als mensen steeds om aandacht in hun eigen topic schreeuwen. Dit is dan ook iets dat ik zelf niet doe, ga m'n post-historie maar eens na.
Maar hier reageer ik onbewust twee keer achter elkaar (voor hetzelfde geld had er in de tussentijd iemand anders tussendoor gepost, en dan had je niemand erover gehoord, of wel soms?)... En dan krijgen we ineens de kommaneukerij van dion_b. Als hij zo kommaneukerig wil optreden, dan moet hij ook wel duidelijk specificeren welke komma's hij aan het neuken is, en waarom.

Als je opzettelijk dwars zou liggen door continue nieuwe posts te plaatsen waar je ook even had kunnen editten had je het wel gemerkt. :P
Een modbreak is gewoon geen straf ofzo, het is een signaaltje. Ik heb het idee dat je het te zwaar opvat (is ook wel begrijpelijk, maar toch).

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een stomme vraag van mij; maar als je al zo over GoT denkt kun je dan niet beter GoT achter je laten?
Waarom? Omdat ik het niet eens ben met twee moderators?
Misschien heb ik wel gelijk, en worden zij van hogerhand gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Ik denk dat het onderhand wel duidelijk is dat het 'probleem' niet bij de twee moderators ligt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

nee je bent het niet eens met de hier geldende regels.
ik was ooit ook een stoute user (lang geleden...) maar als je je aanpast aan de regels (wat nodig is om een dergelijke grote community draaiend te houden) is het een stuk plezieriger.

ik zou het vreemd vinden btw als de leiding dion_b hierover in het ongelijk stelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt gewoon wat overdreven principieel en niet relativerend gereageerd.
Ik denk persoonlijk dat mensen zich echt niet zo snel irriteren aan een dubbelpost... Miss dat een poster er tussen de regels door op wordt gewezen, maar ik verwacht niet dat mensen snel een topicreport gaan doen vanwege 1 dubbelpost..

Dat TS nu hier toevallig over werd aangesproken; jammer maar t is verder niet persoonlijk bedoelt. En zo een opvallende modbreak; iedereen die het topic leest ziet het en weet dus ook meteen van die regel af :)

Dat mensen hier zo 'boos' op TS reageren komt alleen vanwege de, in mijn ogen, arrogante opstelling van TS en zijn manier van een discussie aangaan (die alleen maar uitlopen op klagen, persoonlijke aanvallen en afdwaling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@ddbruijn, het is je nu ondertussen toch wel duidelijk? Tienduizenden andere gebruikers is het al jarenlang duidelijk, maar jij wil het niet snappen? Het is gewoon niet wenselijk dat dezelfde persoon twee reacties achter elkaar plaatst, zonder dat een reactie van iemand anders ertussen staat.

Dat staat misschien niet zo letterlijk in de FAQ's, maar dat is wel gewoon een stukje 'common sense'. Het is irritant als een topic telkens omhoog komt, terwijl er in feite weinig toegevoegd wordt.

En zoals eerder gemeld, als je het niet eens bent met de manier waarop je dit verteld wordt, dien je met de moderator in kwestie contact op te nemen. Het is aan te raden hierbij woorden als 'mierenneuken' te vermijden.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Als je bij dat standpunt blijft, vraag ik me nog uberhaut af wat je dan hier nog doet..

Dion_b doet z'n mod-status blijkbaar goed, anders zou die allang uit z'n functie zijn ontheven. Dat jij vind dat als jij op je vingers wordt getikt het een doodlopende straat is, tjah..

Dion_b en de admin (en de rest van de Crew) zie ik niet zo snel vertrekken hier, dus stel ik voor dat je je heil maar elders moet gaan zoeken.

Dat jij vind dat je iets niet verkeerd doet, en een mod/admin vind dat wel, dan trek je als normale gebruiker gewoon aan het korste eind. Ben je het daar niet mee eens, start je toch je eigen forum..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:30:
[...]
Zo'n modbreak is geen straf ofzo verder. :)
Je wordt toch niet afgestraft (hoop ik)? Alleen aangesproken op een manier van posten die over het algemeen de leesbaarheid van een topic wat omlaaghaalt. Dat laatste is ongewenst natuurlijk.
Nou, ik vind het behoorlijk storend in een topic, doe het dus alleen als het echt noodzakelijk is. Niet bij futiliteiten als dit, waar, zoals alvi al aangeeft, normaal gesproken niemand over valt.
En verder weet ik niet hoe ermee om wordt gegaan.
Misschien dat men later zegt "Ja, maar je hebt nu al X modbreaks aan je broek hangen", en dat dus tegen je gaat gebruiken. In dat geval is het dus zeer belangrijk dat die modbreaks ook terecht waren.
Had in een PM gekund, maar dan hebben andere mensen er niet zoveel aan. Dat mensen de modbreak ook kunnen lezen is in zulke gevallen juist handig.
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in dit geval. Zet het dan duidelijk in de FAQ, want hoeveel mensen lezen nou net die post in dat topic?
Als het een modbreak is om de gemoederen wat te bedaren in een topic dat uit de hand dreigt te lopen... okee, dan is het een handig signaal aan iedereen... Maar dit is iets dat op zichzelf staat, en algemeen geldend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:33:
ik zou het vreemd vinden btw als de leiding dion_b hierover in het ongelijk stelt ;)
Ik ook, er wordt maar heel zelden objectief gehandeld door forumleiding. Maar je kunt het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

[...]
Beleid is datgene wat in de modbreak is opgenomen. Klopt precies :)
Wat ik doe is geen topickick, en is dus niet tegen de regels van GoT.
Je geeft mij het gevoel dat je zit te vissen ondanks dat hier heel veel mensen zeggen dat je gewoon bent aangesproken op bepaalde zaken die deels in het beleid en deels in de fatsoensnormen liggen.
Hij laat niet bepaald ruimte over voor allerlei factoren die spelen... Zoals het feit dat het niet mijn eigen topic is
Heb je al met hem gesproken over deze modbreak? Want je gaat uit van iets wat ik betwijfel. Moderators wegen wel degelijk af hoe ze iets aanpakken en als daar vragen over zijn kun je er zelf met ze over praten. Dat laatste lijk je niet gedaan te hebben.

Overigens is een modbreak niet het einde van de wereld, slechts een middel om aandacht te krijgen voor iets wat we willen dat gezien wordt. Dat laatste is iig goed overgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Ik vind het wel frappant dat je al gewaarschuwd bent (niet eens met moderatie==> eerst moderator aanspreken, als dat niet lukt hogerop zoeken), en toch weer doorgaat over het niet eens zijn met de moderator in kwestie.

Hier gaat het over het "beleid omtrent posten achter elkaar" (zo heb je zelf je topic genoemd), ik wil dan ook geen reactie's meer zien over moderaties of crew!

ONTOPIC: ik denk dat het meeste al gezegd is geweest, ongeveer iedereen is op de hoogte van het beleid, en vind het voldoende duidelijk (geen 2 posts na elkaar in hetzelfde topic binnen 24 uur). Zijn er enige redelijke argumenten om het beleid te wijzigen?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en weer een dubbelpost :P
Daar ben ik het dan weer niet mee eens, in dit geval. Zet het dan duidelijk in de FAQ, want hoeveel mensen lezen nou net die post in dat topic?
Als het een modbreak is om de gemoederen wat te bedaren in een topic dat uit de hand dreigt te lopen... okee, dan is het een handig signaal aan iedereen... Maar dit is iets dat op zichzelf staat, en algemeen geldend is.
Wie leest de FAQ nou door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:38:
Ik ook, er wordt maar heel zelden objectief gehandeld door forumleiding. Maar je kunt het altijd proberen.
Als je het hebt over 'zeer zelden', heb je het dan over jouw eigen situaties of ook over situaties van anderen in de afgelopen jaren? Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken dat je die conclusie alleen baseert op eigen ervaringen.

Hoewel ik, achteraf gezien, denk dat zelfs deze post alweer ver offtopic gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 23-09-2007 17:42 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RaZ schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:34:
[...]

Als je bij dat standpunt blijft, vraag ik me nog uberhaut af wat je dan hier nog doet..

Dion_b doet z'n mod-status blijkbaar goed, anders zou die allang uit z'n functie zijn ontheven. Dat jij vind dat als jij op je vingers wordt getikt het een doodlopende straat is, tjah..

Dion_b en de admin (en de rest van de Crew) zie ik niet zo snel vertrekken hier, dus stel ik voor dat je je heil maar elders moet gaan zoeken.

Dat jij vind dat je iets niet verkeerd doet, en een mod/admin vind dat wel, dan trek je als normale gebruiker gewoon aan het korste eind. Ben je het daar niet mee eens, start je toch je eigen forum..
Doe nu toch eens normaal? Jij vindt jezelf ook weer helemaal geweldig en prototype GoT user? Proficiat...

Het is niet aan jou om hier zo vijanding en ongastvrij te doen

edit: @hieronder. Kijk, ik vind je arrogant gedrag ook bijzonder onwenselijk hier, zal ik dan maar een topic report plaatsen? Of je hebt echt geen leven of je bent bijzonder kinderachtig.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Inmiddels zijn we 3 pagina's verder, en voilla... 2 posts van ddbruin achter elkaar..

Ligt het nu aan je verstandelijk vermogen dat dit niet gewenst is? 8)7

Als je je niet aan de policy wilt houden, ga dan lekker naar een ander forum waar ze het wel toestaan, zonder dat je hier een MEGA database aan het vervuilen bent...

Druk eens wat vaker op dit knopje:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

8)7

[ Voor 0% gewijzigd door SmartDoDo op 23-09-2007 17:45 . Reden: Does niet ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 18:41

ThaHandy

Discovery Channel

ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

en? kan gebeuren toch, dr moet niet zoveel op gemierenneuqt worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:39:
[...]
Heb je al met hem gesproken over deze modbreak? Want je gaat uit van iets wat ik betwijfel. Moderators wegen wel degelijk af hoe ze iets aanpakken en als daar vragen over zijn kun je er zelf met ze over praten. Dat laatste lijk je niet gedaan te hebben.
Nee, ik zal het nog eens duidelijk uitleggen:
Ik heb eerder met dion_b prive gesproken over een ander issue... En daar zei hij ook zo ongeveer letterlijk "Wat ik vind is beleid, want ik ben moderator", dus heb ik deze keer die stap maar meteen overgeslagen.
Ook toen kwam er het nodige kommaneuken van zijn kant bij te pas, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:37:
Nou, ik vind het behoorlijk storend in een topic, doe het dus alleen als het echt noodzakelijk is. Niet bij futiliteiten als dit, waar, zoals alvi al aangeeft, normaal gesproken niemand over valt.
En verder weet ik niet hoe ermee om wordt gegaan.
Misschien dat men later zegt "Ja, maar je hebt nu al X modbreaks aan je broek hangen", en dat dus tegen je gaat gebruiken. In dat geval is het dus zeer belangrijk dat die modbreaks ook terecht waren.
Neuh, modbreaks worden niet op die manier bijgehouden, dat zou gekkenwerk zijn. Als je gewoon met de rest meedoet hoor je er nooit meer iets over, probeer maar uit. :P
Het probleem is een beetje dat er zoveel kleine details zijn die worden beschouwd als algemeen bekend, vallend onder de "geldende" netiquette. :)
Als dat allemaal in het beleid moet worden opgenomen, dan wordt het allemaal veel te lang en, zoals SmartDoDo ook al zei, onleesbaar.

Men heeft het nu geprobeerd duidelijk te maken, ik denk dat de meeste mensen zelf bij voorbaat al hun posts editten (ik zie niet zo vaak mensen die consistent dubbelposten) als ze iets toe willen voegen. Zo niet, dan kunnen ze erop gewezen worden, even goede vrienden, toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:45:
[...]

Ik heb eerder met dion_b prive gesproken over een ander issue... En daar zei hij ook zo ongeveer letterlijk "Wat ik vind is beleid, want ik ben moderator", dus heb ik deze keer die stap maar meteen overgeslagen.
Als je die stap besluit over te staan dan staat er nog steeds duidelijk in de modbreak dat je dan contact op moet nemen met het doktersteam ;)
(ook al denk ik dat dit topic openen een stuk beter was aangezien jou nu ook door users duidelijk wordt gemaakt dat de fout bij jou ligt en niet bij dion_b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:46:
[...]
Het probleem is een beetje dat er zoveel kleine details zijn die worden beschouwd als algemeen bekend, vallend onder de "geldende" netiquette. :)
Als dat allemaal in het beleid moet worden opgenomen, dan wordt het allemaal veel te lang en, zoals SmartDoDo ook al zei, onleesbaar.
Maar dat is wel een zeer vreemd probleem.
Men vindt het hier kennelijk VRESELIJK als er een keer per ongeluk 2 posts achter elkaar komen.
Ik ben door de jaren al op tientallen fora actief geweest, en heb er nog nooit iets over gehoord.
Ik ben dus van mening dat dit forum afwijkt van de algemeen geldige netiquette, en dergelijke afwijkingen, zeker als ze kennelijk zo enorm serieus genomen worden, moeten toch wel vermeld worden.
Men heeft het nu geprobeerd duidelijk te maken, ik denk dat de meeste mensen zelf bij voorbaat al hun posts editten (ik zie niet zo vaak mensen die consistent dubbelposten) als ze iets toe willen voegen. Zo niet, dan kunnen ze erop gewezen worden, even goede vrienden, toch? :)
Consistent dubbelposten doe ik zeker niet. Ik reageer ook lang niet op alle berichten op een topic. Het komt maar zelden voor dat ik op 2 of meer berichten achter elkaar reageer... en nog minder vaak dat er niet toevallig een andere post tussendoor komt.
Als dat een keer voorkomt, is dat toch niet zo'n ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:30:
Waarom? Omdat ik het niet eens ben met twee moderators?
Misschien heb ik wel gelijk, en worden zij van hogerhand gecorrigeerd.
Terwijl alle andere gebruikers weten, dat vlak achter elkaar posten, not done is en dit zelfs op verschillende plekken aan gegeven word in de policies- en / of beleidstopics in verschillende subfora? :?

EDIT:
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:50:
Men vindt het hier kennelijk VRESELIJK als er een keer per ongeluk 2 posts achter elkaar komen.
Schijnbaar is het niet per ongeluk, want je bent er vaker op gewezen, als ik het zo zie.

Overigens ben jij degene die dit onderwerp aansneed en niet iemand anders. Schijnbaar zit jou dus wat dwars en niet iemand anders... :)
Ik ben door de jaren al op tientallen fora actief geweest, en heb er nog nooit iets over gehoord.
Dan weet je dus ook dat elk forum zijn eigen regels en bepalingen heeft? :?
Er is geen algemeen geldige etiquette voor álle fora die er maar bestaan.
Ik ben dus van mening dat dit forum afwijkt van de algemeen geldige etiquette, en dergelijke afwijkingen, zeker als ze kennelijk zo enorm serieus genomen worden, moeten toch wel vermeld worden.
Kan je mij misschien een algemeen geldige etiquette laten zien? Die van toepassing is op álle forums die er bestaan? Die bestaat niet, dus zoiets is er niet. En dat is ook wel logisch, elk forum heeft namelijk zijn eigen etiquette... :)
Consistent dubbelposten doe ik zeker niet. Ik reageer ook lang niet op alle berichten op een topic. Het komt maar zelden voor dat ik op 2 of meer berichten achter elkaar reageer... en nog minder vaak dat er niet toevallig een andere post tussendoor komt.
Moet dat consistent gebeuren dan, voordat iemand er wat van mag zeggen? Je bent immers, zoals ik al eerder zei, er vaker op gewezen dat je topics onnodig kickt, terwijl je makkelijk je bericht kan posten.

Ik snap overigens ook de issue niet helemaal, wat is het verschil, even wat meer moeite te doen, om een bericht te editen, of, als je al bezig bent met posten, even naar beneden te scrollen, naar het juiste berichtje die je wilt citeren en even op quote te klikken?

Kleine moeite, groot plezier... :)

[ Voor 69% gewijzigd door CH4OS op 23-09-2007 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ddbruijn; zo vreselijk is het niet, je hebt gewoon pech gehad dat het toevallig op jouw topic was waar een mod het zag en het even duidelijk wilde maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:45:
[...]
Goed bedoeld advies: waarom niet wat vriendelijker in je beschrijvingen? Het enige wat je op deze manier opwekt is extra begrip voor de moderators in kwestie, want als je het op deze manier aankaart zou ik ook moeite hebben om nog naar je argumenten te luisteren. Je hoeft niet overdreven vriendelijk of onderdanig te zijn, maar dit helpt zeker niet.

En ja, een moderator voert het beleid uit. Als er klachten over een moderator binnenkomen wordt die echt wel aangesproken, daar is de admin van het forumdeel voor. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Cyphax schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:46:
[...]

idd, met modbreak van gebruik de volgende keer de edit of in die zin
en niet een modbreak van 3 punten

mar zowizo, 2 post kan gebeuren en moet kunnen. Bij een 3e post maak je het bont (zie boven :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:29:
[...]

Dat "offtopic geblaat" staat anders OOK niet in de modbreak.
Ik spreek namelijk Abaddon niet aan op zijn moderatiegedrag, maar ik ga gewoon een discussie aan over iets dat hij in een topic post, net als iedere andere gebruiker.

Dus het enige dat er eigenlijk staat, is dat twee keer posten. De rest is gewoon random informatie over moderaties, vast ergens uit een FAQ gevist oid.
Ik denk dat hier de aap uit de mouw komt. Jij bent niet van mening dat het offtopic is om een discussie aan te gaan over het leefvermogen van iemand in hardwareland, of aan te halen dat iemand "al eerder onderuit is gegaan", of iemands moderatie-vermogen in twijfel te trekken, of te melden dat iemand "op rapport" gaat?

Hoe snel je een modbreak krijgt, ligt ook een beetje aan de toon. Veel van je posts in dat topic bevatten hele vijandige denigrerende statements. Dat wekt niet echt good-will.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Modbreak:Terug ONTOPIC graag, dus over "Beleid omtrent posten achter elkaar". Het gaat hier niet over moderaties!
Hou het vriendelijk en netjes!

[ Voor 13% gewijzigd door naftebakje op 23-09-2007 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

[...]

Ik ben dus van mening dat dit forum afwijkt van de algemeen geldige netiquette, en dergelijke afwijkingen, zeker als ze kennelijk zo enorm serieus genomen worden, moeten toch wel vermeld worden.
GoT is een forum met iets van 200.000 geregistreerde leden waarvan er enkele tienduizenden dagelijks actief zijn. Met zo'n omvang moet je zorgen voor een wat strakker beleid dan dat je op sommige andere fora kunt waar net 5 users rondlopen. Dus ja, dit forum wijkt wellicht wat af van anderen, maar het is wel een forum dat kwalitatief hoogstaand is.
Niemand heeft ook gezegd dat het een ramp is, je bent er gewoon op gewezen en dus verzocht het niet meer te doen. Blijkbaar vind jij dat niet kunnen en doe je daar moeilijk over. Wat ik niet snap, want als je er gewoon voor zorgt dat het niet meer voorkomt, dan is er toch niets aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
[...]

Ik denk dat men het op de andere fora gewoon niet zo erg vindt, niet dat GoT afwijkt van de overheersende etiquette.GoT is wat dat betreft volgens mij vrij strak georganiseerd naar verhouding. Het voordeel is dat het over het algemeen wel heel schoon is. Vind ik althans. Het is verder niet VRESELIJK als je 2 posts achter elkaar zet (in jouw geval is dat niet per ongeluk, je zegt dat je het opzettelijk doet omdat je het overzichtelijker en fijner vindt), maar het is wel ongewenst, doe het liever niet. :)
Nope, als je ernaar gaat zoeken kom je dubbelposts genoeg tegen van mensen die dat een keer doen. En daar kraait geen hond naar. :)
Dat gebeurt pas als het op gaat vallen. En dan krijg je het verzoek erop te letten.

[edit]
Nou ik er eens over nadenk: mijn vriendin modereert op een ander forum en daar is het zoveel strenger dan hier. Je krijgt daar al een waarschuwing als je dubbelpost en dagelijks worden mensen (tijdelijk) geband. Ik neem terug dat GoT streng is, het is hier goed vertoeven! :+

[ Voor 8% gewijzigd door Cyphax op 23-09-2007 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:51:
[...]
Terwijl alle andere gebruikers weten, dat vlak achter elkaar posten, not done is en dit zelfs op verschillende plekken aan gegeven word in de policies- en / of beleidstopics in verschillende subfora? :?
Hoe weet je dat alle andere gebruikers dat weten?
Het komt bij mij maar zelden voor, dus ik kan me voorstellen dat het bij de meeste andere gebruikers ook maar zelden voorkomt.
En zoals al gezegd, het wordt ook lang niet altijd bestraft met een modbreak.

Ik zou zeker niet stellen dat alle gebruikers het weten. Ik denk eerder dat het puur toeval is dat de meeste gebruikers het niet vaak overkomt. Mij ook niet, trouwens.

Bewijs die stelling dus eerst maar eens, voordat ik hem als waar aanneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:55:
[...]

Hoe weet je dat alle andere gebruikers dat weten?
Het komt bij mij maar zelden voor, dus ik kan me voorstellen dat het bij de meeste andere gebruikers ook maar zelden voorkomt.
En zoals al gezegd, het wordt ook lang niet altijd bestraft met een modbreak.
Modbreaks zijn dan ook geen straf. Dat is al eerder in dit topic gezegd. Dus denk niet dat het het einde van de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles wat gezegd moest worden over het oorspronkelijk probleem is imo gezegd geweest... Het enige probleem dat nog overblijft is dat ddbruijn zich persoonlijk heel hard benadeeld voelt door dion_b en dat is nu net iets wat ze samen als grote mensen op zullen moeten lossen. Niet met zo'n harde taal die ik hier al een hele tijd zie en zeker niet via het forum, want daar wordt niemand goed gezind van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:57:
[...]

Modbreaks zijn dan ook geen straf. Dat is al eerder in dit topic gezegd. Dus denk niet dat het het einde van de wereld is.
Bovendien, en ik herhaal mezelf hier, is dit niet het enige dat in de modbreak stond. Het feit dat het in een modbreak stond kan je niet als argument aandragen dat je verkeerd behandeld bent als er nog 2 andere valide kritiekpunten in de modbreak staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cyphax schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:54:
[...]
(in jouw geval is dat niet per ongeluk, je zegt dat je het opzettelijk doet omdat je het overzichtelijker en fijner vindt), maar het is wel ongewenst, doe het liever niet. :)
Nee, ik zet expres reacties in verschillende posts.
Daarbij is het per ongeluk twee posts achter elkaar. Meestal reageer ik maar op 1 post, of post er wel iemand anders tussendoor, en dan kraait er geen haan naar.
Dus ik zit niet expres twee posts achter elkaar te maken, en al helemaal niet om aandacht te trekken in dit topic.
Nope, als je ernaar gaat zoeken kom je dubbelposts genoeg tegen van mensen die dat een keer doen. En daar kraait geen hond naar. :)
Dat gebeurt pas als het op gaat vallen. En dan krijg je het verzoek erop te letten.
Inderdaad, en als je bij mij kijkt, zie je dat het bij mij eigenlijk ook vrijwel nooit voorkomt. In het betreffende topic komt het ook pas 1 keer voor... Dus de vraag is wat de motivatie van dion_b is om zo fel te reageren bij de eerste de beste keer... en dan ook nog die twee andere punten erbij over het moderatie-beleid, die ik eigenlijk totaal irrelevant vind binnen die modbreak.
Ik zie dan ook maar heel zelden dergelijke punten genoemd worden. Meestal staat er alleen to-the-point wat je fout hebt gedaan, en meer niet, in een modbreak.
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:00:
[...]

Bovendien, en ik herhaal mezelf hier, is dit niet het enige dat in de modbreak stond. Het feit dat het in een modbreak stond kan je niet als argument aandragen dat je verkeerd behandeld bent als er nog 2 andere valide kritiekpunten in de modbreak staan.
Ik heb je daar al op aangesproken.
Die twee punten slaan mijns inziens niet op enige posts in dat topic van mij. Waarom negeer je dat, en hou je vol dat er 3 punten tegen mij staan?
Er staat 1 punt tegen mijn postgedrag, en twee punten van algemene informatie.
Dus waarom herhaal je jezelf als al aangetoond is dat je argument ongeldig is?
Vind ik ook tegen de netiquette. Het getuigt van gebrek aan respect van je discussiepartner om zijn argumenten te negeren en jezelf te blijven herhalen, terwijl het argument al lang verworpen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Inderdaad, en als je bij mij kijkt, zie je dat het bij mij eigenlijk ook vrijwel nooit voorkomt. In het betreffende topic komt het ook pas 1 keer voor... Dus de vraag is wat de motivatie van dion_b is om zo fel te reageren bij de eerste de beste keer... en dan ook nog die twee andere punten erbij over het moderatie-beleid, die ik eigenlijk totaal irrelevant vind binnen die modbreak.
Ik zie dan ook maar heel zelden dergelijke punten genoemd worden. Meestal staat er alleen to-the-point wat je fout hebt gedaan, en meer niet, in een modbreak.
Ten eerste is die modbreak helemaal niet fel, er staat gewoon in wat de norm is.
Verder is het zo dat het niet het enige punt is dat in die modbreak staat. Dus dion_b heeft waarschijnlijk gewoon dat punt erbij gezet omdat hij toch een modbreak moest maken voor de andere 2 punten.
Die twee punten slaan mijns inziens niet op enige posts in dat topic van mij. Waarom negeer je dat, en hou je vol dat er 3 punten tegen mij staan?
Ik denk dat je dat verkeerd ziet. Die modbreak is voor jouw post bedoelt en daarom zijn die dingen erin genoemd.
Vind ik ook tegen de netiquette. Het getuigt van gebrek aan respect van je discussiepartner om zijn argumenten te negeren en jezelf te blijven herhalen, terwijl het argument al lang verworpen is.
Aangetoond dat dat argument ongeldig is? Volgens mij ging daar de hele discussie toch om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een modbreak is helemaal geen 'straf'. Zoals je in de banrichtlijnen kunt lezen wordt er met geen woord gerept over modbreaks in de banrichtlijnen. Een modbreak is vooral een middel ter sturing - niet alleen van de persoon wiens post gemodbreaked wordt, maar ook voor anderen.

Je hebt gelijk als je zegt dat niet iedere dubbelpost gemodbreaked wordt. Er worden genoeg genegeerd, omdat je inderdaad niet van een mug een olifant moet maken. Precies wanneer gemodbreaked wordt hangt af van geval tot geval, maar als er meer aan de hand is dan alleen het 2x achter elkaar posten, of als er eerder iets over gezegd is en het toch weer wordt gedaan, dan kun je wel een modbreak verwachten. Hier waren beide situaties aan de hand: de modbreak waar je het over hebt ging niet alleen over de dubbelpost, maar ook over jouw commentaar op moderatie van een andere modje en op het feit dat je dat in-topic deed in plaats van offline zoals de bedoeling is. Bovendien heb jij vaker meermaals achter elkaar gepost en vaker ook offtopic commentaar op moderatie gegeven in-topic en was er wat over gezegd, dus je had het zeker kunnen weten hier.

En wat mijn motivatie was? Nouja, zoals al opgemerkt is had je me dat prima zelf kunnen vragen, maar vele andere users in dit topic hebben het op zich minstens zo goed verwoord als ik zelf zou kunnen. Het lijkt me ondertussen overduidelijk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Ik stel voor dat je de post waar je de modbreak in gekregen hebt eens leest, ik ga het even wat duidelijker maken:
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 23:23:
...
Verder, vind je dit soort ruziezoekende opmerkingen gepast voor een moderator? Ik niet, dus je gaat op rapport.
...
Dat je hierop niet aangesproken zou worden, zou een schande geweest zijn. Het beleid hieromtrent is érg duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Omdat er 3 punten staan, als je dat niet ziet..
Nu doe je net alsof dat een feit is, terwijl jij eigenlijk de enige bent die vindt dat het een ongeldig argument is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Volgens mij heeft deze zaak meerdere aspecten: dubbelposten, modbreaks, het expliciet opnemen van regels in het beleid, en het conformeren aan die regels.

Dubbelposten: Het is in de meeste fora en bij de meeste moderatoren inderdaad gebruikelijk om dat niet toe te staan. Niet alleen is dat een 'gewoonterecht', maar het doen van meerdere posts neigt inderdaad zoals gezegd naar het omhoog schoppen van je eigen topic, en bovendien hebben discussies de neigen door elkaar te gaan lopen als je in plaats van één reactie door elkaar lopende reacties gaat plaatsen :) .

Modbreaks: Er is gekozen om naast mailtjes of PM's te versturen aan gebruikers die zich niet aan de richtlijnen te hanteren, ook modbreaks te gebruiken. Het voordeel is tweeledig: Als eerste komt die boodschap goed binnen bij een gebruiker, ook te oordelen aan hoe fel je er op reageert, en ten kunnen ook andere gebruikers (de handhaving van) het beleid er aan afleiden :) . Het nadeel voor de gebruiker die de modbreak ontvangt, anders dan in mijn ogen niet ter zake doende gevoelens van vernedering, lijken me erg beperkt.

Het opnemen van regels in het beleid: Dat doen we inderdaad niet altijd :) . Een tijd geleden heb ik alle beleidsfaqs juist samengevoegd en verkort om ervoor te zorgen dat we een redelijk handzaam overzicht hebben van alle richtlijnen. Als we álles wat we wel en niet toe staan toe zouden gaan voegen, dan blijven we bezig. Het kan dus zo zijn dat een crewlid je verzoekt om iets in de toekomst anders te gaan doen, terwijl je daarvoor vantevoren geen aanwijzing had kunnen vinden anders dan wat gebruikelijk is. Ik zie daar het probleem niet zo van :) . Daarnaast zou je zelfs kunnen suggereren dat het onder "Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen." valt.

Conformeren: Ik hoor dingen als "Ik vind het (niet) prettig om / als". Zonder bot te willen zijn: dat doet uiteindelijk niet zo heel erg veel terzake :) . Natuurlijk proberen we zoveel mogelijk ruimte te bieden voor iedereen z'n eigen invulling van een forum en reageren, maar het mag lijkt me duidelijk zijn dat we bepaalde dingen niet of juist wel toestaan omdat we denken dat een forum er beter van wordt. Dat jij je daar minder prettig bij voelt, dat is dan erg vervelend maar iets waarmee we allemaal meer moeten leren leven :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de 'uitsmijter' van de modbreak:
Ga niet zo offtopic lopen blaten in topics :o
Wat jij in dat topic doet is afwijken van het onderwerp, om het over de discussiepartners zelf te hebben. Je spreekt ze aan op hun functie, en op hun vermogens. Dat is offtopic en ongewenst.

Abbadon heeft zelf ook niet de meest genuanceerde toon, maar dat is niet gericht tegen personen, en is ontopic. Jij hebt net zo'n negatieve toon, en heb het over de mensen zelf. Dat gaat heel snel tegen je werken.

Jij beschuldigt mij nu ook van gebrek aan respect voor mijn discussiepartner, aangezien ik argumenten negeer die allang verworpen zijn. Het is misschien beter om niet meteen mensen te beschuldigen. Ik zou bijvoorbeeld ook, vanwege de snelheid van het topic, niet specifiek op jouw argument kunnen reageren.

In dit geval had ik niet eens echt door dat het een argument was. Je zei iets in de richting van "de rest van de modbreak is algemene FAQ-informatie." Mja, dat overtuigt me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Heren, kunnen we de opmerkingen over de discussiestijl van deze en gene achterwege laten en ons concentreren op het onderwerp: de gewenstheid van het huidige beleid ten aanzien van dubbelposten :) . Als je het liever over wat anders wilt hebben, dan staat het je vrij een nieuw topic te openen.

Naftebakje heeft hierboven al eerder op gewezen, ik zou het niet leuk vinden als ik nóg een keer in herhaling moet valen ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Had dat niet in een knallende modbreak gekund? :+

Even serieus, de hinderlijkheid van dubbelposten hangt een beetje af van de snelheid waarmee een topic zich ontwikkeld, en of het oneliners zijn of echt zinvolle bijdragen. De editfunctie is er echter niet voor niets, ik zie de al dan niet ongeschreven regel van dubbelposten/topic kicken als goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf van mening dat meerdere posts achter elkaar helemaal niet zo erg zijn. Je moet natuurlijk niet 10 posts van elk 2 regels maken, maar als je twee grote verhalen hebt, die niet met elkaar samenhangen, dan moet dat best in twee posts kunnen. Dit hoort echter niet voor te komen. Als een topic zo breed geworden is, dat je twee totaal ongerelateerde posts kan maken, dan is een topic-splitsing nodig.

/add-it:

Het wordt wel vervelend als er een nieuwe post komt voor elke aparte discussiepartner. Dit zorgt ervoor dat de focus komt te liggen op wie wat zegt, in plaats van op wat er gezegd wordt. Het komt ook vaak voor dat je argumenten moet gaan herhalen als je op iedere persoon apart wilt reageren. Het is dus vaker handig om "in het algemeen" te reageren.

Dit zorgt ervoor dat soms argumenten verloren gaan, maar dat is meestal omdat die argumenten niet goed verwoord zijn, of niet sterk zijn. Als je dan merkt dat een argument niet goed overkwam, kan je het best het op een andere manier verwoorden, indien dat nog nodig is voor het verderbrengen van het topic.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:16:
[...]
Dit is de 'uitsmijter' van de modbreak:
Die staat achter puntje 3: "ben je oneens met de moderatie van een individuele moderator, neem off-forum contact met hem op. Kom je er niet uit met hem? Dan kun je je tot het Doktersteam of zijn Admin wenden."

Maar ik heb helemaal niks op de moderatie aangemerkt. Dus ik zie het verband van die opmerking niet. Er worden dingen gesuggereerd, die niet waar zijn.
Het lijkt er meer op dat dion_b mij "aanpakt" op het feit dat ik (terechte, zie de andere reacties) kritiek heb op de overdreven stelligheid van Abaddon... Alsof je moderators niet mag tegenspreken, ook niet in een 'gewone' discussie, die niets met moderatie of wat dan ook te maken heeft.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.