Toon posts:

Beleid omtrent posten achter elkaar

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het zinnig is terug te gaan naar discussie over het beleid. We dwalen al een tijdje af (en ja, ik zie dat ik daar ook aan heb bijgedragen). Zaken aangaande specifieke users/moderators staan los van de discussie over beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dát is jouw probleem dus. Jij ziet hier flames waar ze er niet zijn, en jij vat dingen zeer snel, té snel, als een belediging op.
Hoe moet ik dit anders opvatten dan een belediging?

"En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch."

Jij suggereert hier toch dat ik niet weet dat je ook kritiek kunt ontvangen in een discussie.
Daarmee zeg je toch eigenlijk dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb? Want ieder weldenkend, realistisch mens weet dit toch?

Denk dus eerst eens na over wat je zelf zegt.
Ik ben niet achterlijk, en wens ook niet als zodanig uitgemaakt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:55:
[...]
Een beetje zelfinzicht is wel belangrijk, want ik hoop toch niet dat je jezelf als voorbeeldige poster hier ziet? (Dat is trouwens een beetje een open deur, je hebt zelf al aangegeven niet erg subtiel te werk te gaan).
Inderdaad een open deur, waarom vond je het uberhaupt nodig om deze reactie te plaatsen? Je haalt zelfs al aan hoe ik het zelf zie.
Dit alleen al is al een verkapte persoonlijke aanval.
Je zegt eigenlijk niks, je wil alleen nog maar even terughalen dat ik ook geen voorbeeldig poster ben in dit topic.
Dat lijkt me ook zeer logisch, aangezien ik degene ben die hier met een aantal mensen een appeltje te schillen heb...
Waarom andere mensen dan persoonlijk moeten gaan worden tegen mij (terwijl ze eigenlijk hier niets te zoeken hebben), tsja...
Je ziet mij toch ook niet in ieder topic tekeergaan? Ik ben meestal heel beleefd en rustig in mijn posts. Ga mijn historie maar eens na (alsjeblieft, want ik word een beetje moe van al die mensen die puur naar deze thread kijken, en denken dat ze precies weten hoe ik in elkaar zit).
Anyway, als je iets een flame vind, dan kun je dat rapporteren via een TR, zodat de moderators er naar kunnen kijken :)
Dat kan, maar dat hoeft van mij niet altijd. Het gaat in dit topic ook nog ergens om, en dat is nu even belangrijker.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:00:
[...]
Gewoon omdat niet elke post een aanval is op de discussie. Chill gast.

Het einde van deze discussie is dat jij gepost hebt op een moment dat moderators wat hun spuigaten uitkwam. Jij erop in wou gaan en iedereen ruzie zoekt. Maak je niet druk, leer een beetje wat beleid is en post lekker verder :) Maak je verder niet druk (dat zei ik al :P) en heb plezier hier.

Geweldige discussie om te lezen verder, maar het gaat nergens over. Iedereen weet waar het vandaan komt. Wees blij met de regelgeving hier en reageer altijd normaal.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het einde van deze discussie is dat jij gepost hebt op een moment dat moderators wat hun spuigaten uitkwam.
Tot twee keer toe? En tot twee keer toe dezelfde moderator die dezelfde gebruiker 'terechtwijst'?
Ik vind dat allemaal net even wat te toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:42:
Ik heb meer het idee dat een heleboel anderen hier reageren als een onbehouwen stier op een rode lap.
Het blijft frappant hoe je zelf een bot taalgebruik hanteert hier en daar en het op de man speelt. De opmerkingen die ik in dit - met oeverloze herhalingen gevulde topic van onder andere de TS - heb zien voorbij scrollen zijn over het algemeen netjes, en niet op de man. Jij kaart het 'probleem' aan, je vind dat je je grote gelijk ('jouw gelijk', zoals je aangeeft) moet krijgen, en dat het grote onrecht dat je aangedaan is moet worden rechtgezet.

Jij mag de botte bijl hanteren - je vermeldt zelf terloops dat je de tact toch maar achterwege laat - maar als de toon van anderen een beetje grimmiger wordt (eerder: niet gelijk loopt met je mening) dan is rood alarm. Twee maten, twee gewichten?
Mijn bedoeling hier was slechts om (voor de tweede keer) het punt van dubbelposten ter discussie te brengen binnen de crew.
Ik had niet verwacht dat er vooral veel non-crew zou zijn die even een 'duit in het zakje' dacht te moeten doen.
Je wil aandacht voor je kruisvaart, maar je vindt minder medestanders dan verwacht?

Een forum kan tenonder gaan aan een teveel aan regelneverij, en het lijkt me dat je die weg opwil. Een duidelijke aflijning van de omstandigheden waarin een dubbelpost (en de gerelateerde modbreak?) kan. Persoonlijk kan ik me perfect vinden in de stelling van de moderatoren hier dat de grote krijtlijnen duidelijk worden uitgetekend naar de gebruikers toe en dat er ruimte voor soepelheid gelaten wordt, zodat geval per geval bekeken wordt. Er is altijd speelruimte. Flitsen wordt ook niet gedaan vanaf 121 km/u. Je snelheidsmeter kan een afwijking vertonen, de flitspaal kan slecht afgesteld staan, dus wordt er een marge gehanteerd. Wat hier ook gedaan wordt.

Jouw gelijk is niet belangrijk in deze discussie. Het gaat hier om beleid waarover een consensus bestaat tussen de moderators, zei het met afwijkende visies), maar ze onderschrijven het. Zoals meermaals werd vermeld worden dubbelposts niet systematisch de kiem ingesmoord. Je hebt gewoon de pech gehad dat het jou overkwam, en dat je het persoonlijk speelde. Mijn mening is dat, had je je gedragen zoals het hoort in dat topic dat de root of all evil is, dan had je ook geen modbreak gekregen, alleen vanwege die dubbelpost.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:00:
[...]

"En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch."

Jij suggereert hier toch dat ik niet weet dat je ook kritiek kunt ontvangen in een discussie.
Daarmee zeg je toch eigenlijk dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb? Want ieder weldenkend, realistisch mens weet dit toch?

Denk dus eerst eens na over wat je zelf zegt.
Ik ben niet achterlijk, en wens ook niet als zodanig uitgemaakt te worden.
Ik suggereer het niet. Ik vraag het je. Teneinde gewoon te weten te komen hoe jij er over denkt. En in hoeverre dat overeenstemt met wat de gemiddelde mens als beledigend of aanvallend ervaart. Daarmee suggereer ik helemaal niet dat jij afwijkt of dat je abnormaal bent. Iedereen heeft net wat andere ideeën over wat normaal is in een discussie en bij jou krijg ik steevast het idee dat je hele lange tenen hebt. Je mag jou niks vragen wat ook maar een iota de suggestie wekt dat jouw idee van de waarheid niet de enige en absolute correcte versie is. Daarmee sluit je bij voorbaat de kans op een succesvolle discussie uit omdat jij je imo uitermate verdedigend opstelt. Je blijft mij nu bv. verwijten dat ik je beledig terwijl ik niet meer doe dan je proberen te doorgronden om te proberen je standpunten te begrijpen. Dát is een voorwaarde die vaak tot een meer vruchtbare discussie leidt.

Je ziet mij toch ook niet op de kast springen met verwijten jegens jou? Ik zou volgens jouw logica nu ook van leer kunnen trekken dat jij mij beledigd door te suggereren dat ik je opzettelijk en gericht aan het kleineren ben. Terwijl dat pertinent niet het geval is, en ik stel het ook zeker niet op prijs dat jij die suggestie wekt ;) Zie je .. dat is precies wat jij doet, en dat brengt ons steeds verder van de daadwerkelijke discussie vandaan. Dat is niet productief. Als jij nou wilt inzien dat wij niet allemaal er op uit zijn om jou je hoofd af te bijten dan komen we veel sneller een stuk verder in deze dialoog :)

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:06:
[...]
Tot twee keer toe? En tot twee keer toe dezelfde moderator die dezelfde gebruiker 'terechtwijst'?
Ik vind dat allemaal net even wat te toevallig.
Wil je horen dat je op valt kwa taalgebruik. Wil je dat jij aangepakt word. Dan kunnen ze ook gewoon ja zeggen hoor. Wil je in het centrum van aandacht staan. Ja, dan ben jij, en alleen jij, degeen die fout is. Joepie je bent de aandachtshoed die je wilt zijn. En nu?

Leer van deze discussie, weet wat er aan de hand is. Wees blij dat je nu meer weet van regelgeving.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:55:
Ik denk dat het zinnig is terug te gaan naar discussie over het beleid. We dwalen al een tijdje af (en ja, ik zie dat ik daar ook aan heb bijgedragen). Zaken aangaande specifieke users/moderators staan los van de discussie over beleid.
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Dat jij blijkbaar niet kundig bent om dit te doen, moet je dat jezelf kwalijk nemen, en niet een moderator die de policy nastreeft."
"Dat jij je niet aan de policy houdt, en daarover gaat klagen... da's gewoon zielig.."
"Dude... of dudette... neem een chill-pill.."
"Bevalt het beleid je niet hier, ga dan ergens anders heen, of stop met je huilie gedrag..."

Om maar even wat te noemen, van alleen de eerste pagina. En dan nog het nodige dat is weggehaald, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:12:
Om maar even wat te noemen, van alleen de eerste pagina. En dan nog het nodige dat is weggehaald, natuurlijk.
Jep, je wilt horen dat jij gelijk hebt. De 7 jaar beleidvoering heeft er geheel niets mee te maken, zolang jij maar gelijk gaat krijgen. de gehele discussie tot nu toe boeit niet, zolang jij maar gelijk krijgt :+

Veel plezier.

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar bemoei jij je in godsnaam mee? Heb je uberhaupt iets te melden?
Ga toch weg man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem een chill pill is geen belediging maar in jouw geval gewoon helemaal terecht...

Doe ajb een keer rustig, dan kom je waarschijnlijk een stuk beter over.

Mensen zijn vrij hier te posten, zoals je nu post vraag je gewoon om een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa

disjfa

be

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:17:
Ga toch weg man!
:D Ik ben gewoon een user die al wat langer hier komt en een beetje weet hoe het eraan toe gaat hier :) Ik heb een mening en zeg er wat van. Ik laat je nu ook lekker in jouw topic. Ik hoop dat je blij bent ermee :P

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:17:
Ga toch weg man!
Ho eens even. Dit is nog altijd een forum waar jij te gast bent en jij verkeert niet in de positie om anderen te vertellen dat ze moeten vertrekken. Jij start een openbare discussie en daarmee heb je te accepteren dat er mensen zijn die je mening niet delen en je dat ook kenbaar maken op een kritische manier. Daar kun je op een fatsoenlijke manier mee omgaan. Dit wat je nu doet is dat verre van en ik verzoek je dan ook daarmee op te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ddbruijn, (maar intussen ook toepasselijk voor anderen, waaronder ik :P)
Als je zelf zo'n vijandige toon stelt in de meeste van je reacties, dan vind ik het een beetje hypocriet om over andere users te gaan klagen. Ik kan van de eerste pagina net zo'n lijst met alleen maar statements van jou maken. Dat komt denk ik ook doordat je op elk wissewasje reageert. Dit topic zal ook doorgaan tot post nr 1000, aangezien jouw mening rotsvast is, en je nooit niet het laatste woord kan hebben.

In other words, soms is het echt beter om de wereld maar hun foute denkbeelden te laten hebben, en je uit de discussie terug te trekken, aangezien ze niet voor jouw rede vatbaar zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:19:
Neem een chill pill is geen belediging maar in jouw geval gewoon helemaal terecht...

Doe ajb een keer rustig, dan kom je waarschijnlijk een stuk beter over.

Mensen zijn vrij hier te posten, zoals je nu post vraag je gewoon om een slotje.
Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.
Kunnen jullie je nou helemaal niet voorstellen hoe het is om zo enorm aangevallen te worden van alle kanten?
Ik ben misschien niet al te vriendelijk, maar er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk, allemaal tegen mij (terwijl ik mij in eerste instantie niet op een persoon richtte). Dus ik merk dat allemaal 20 keer harder dan jullie, en jullie maken het alleen maar erger.
Echt *iedereen* is tegen mij, zo ongeveer. Af en toe een post tussendoor van JvS of JHS, dat ze toch wel wat zien in het achterliggende idee... maar door alle ruis die JULLIE vooral veroorzaken, wordt het topic totaal verziekt, en daarmee natuurlijk ook mijn humeur, en eigenlijk kan het me allemaal niks meer schelen onderhand. Ik wil gewoon dat iedereen kapt met reageren, behalve als het moderators/admins zijn, die direct iets inhoudelijks over beleid etc zeggen.

Ik vind het ongelofelijk dom dat jullie dit allemaal niet begrijpen, en toch steeds maar weer MOETEN reageren met onzinnige en onprettige dingen aan mijn adres. Wat verwacht je dan van mij?
We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen. Je brengt het er vast niet veel beter vanaf, eerder slechter. Je wereldje moet wel heel klein zijn als je dit niet eens begrijpt.
Flame? Misschien, maar ook een keiharde constatering. Doe er wat mee. En doe dat alsjeblieft niet in dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:31:
[...]
Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.
En maar roepen dat iedereen tegen hem aan het flamen is |:(

Ik heb maar 1 ding tegen je te zeggen: Ga maar weer lekker in je eigen wereldje spelen en laat de rest van de wereld met rust :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat verwacht je dan van mij? (...) er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk
Dat je eens luistert naar andere mensen, die het niet met jouw mening eens zijn, en stopt met je zo verschrikkelijk aangevallen te gedragen. Mensen met een andere mening zijn niet per definitie onvriendelijk.
We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen.
Ben ik al eens geweest, jawel, in mijn 4 jaar op dit forum heb ik ook wel eens een modbreak gehad. Wat ik deed? Het over me heen laten komen, jawel, en dit bij de volgende keren in gedachten houden om herhaling te voorkomen!

En gast, je post verdiende in eerste instantie al een modbreak, door het posten van de volgende zin:
Verder, vind je dit soort ruziezoekende opmerkingen gepast voor een moderator? Ik niet, dus je gaat op rapport.
Wat staat er op de TopicReport-pagina?
[quote]
• Nadat je een topic report hebt gemaakt: meld het dan alsjeblieft niet in het topic! Dat is sfeerverpestend, flame-uitnodigend en heeft geen enkel nut. We zien liever 42 identieke TR's dan een ontspoord topic omdat jij het zonodig daar moest melden!

Oh, en mocht je het te letterlijk nemen: dit geldt uiteraard óók voor het vooraf melden.

[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 24-09-2007 01:53 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kunnen jullie je nou helemaal niet voorstellen hoe het is om zo enorm aangevallen te worden van alle kanten?
Echt *iedereen* is tegen mij, zo ongeveer. Af en toe een post tussendoor van JvS of JHS, dat ze toch wel wat zien in het achterliggende idee... maar door alle ruis die JULLIE vooral veroorzaken, wordt het topic totaal verziekt, en daarmee natuurlijk ook mijn humeur, en eigenlijk kan het me allemaal niks meer schelen onderhand. Ik wil gewoon dat iedereen kapt met reageren, behalve als het moderators/admins zijn, die direct iets inhoudelijks over beleid etc zeggen.

Ik vind het ongelofelijk dom dat jullie dit allemaal niet begrijpen, en toch steeds maar weer MOETEN reageren met onzinnige en onprettige dingen aan mijn adres. Wat verwacht je dan van mij?
We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen. Je brengt het er vast niet veel beter vanaf, eerder slechter. Je wereldje moet wel heel klein zijn als je dit niet eens begrijpt.
Flame? Misschien, maar ook een keiharde constatering. Doe er wat mee. En doe dat alsjeblieft niet in dit topic.
Ik zal er nog 1 poging aan wagen: ik wil je voor een intelligente jongeman houden. Dan moet je ook inzien dat het zeer, maar dan ook ZEER onwaarschijnlijk is, dat IEDEREEN tegen jou is, en dat IEDEREEN het fout heeft en dat jij als enige het helemaal bij het juiste eind heeft. Je bent een slimme kerel .. doe eens wat statistiek. Je komt nu echt paranoide over. En dat is mijn beleefde manier van zeggen dat je echt wat zelfreflectie mist.

En van jou verwacht ik vanaf nu, zonder uitzondering, een gematigde toon. Laat je niet uit je tent lokken en zie niet overal een aanval in. Wij als crew willen gerust nog even met je doorbabbelen, en ook andere users mogen gewoon hun zegje doen. Dat zeg IK als CREW, en dat gaat boven wat JIJ wilt als USER. Dat klinkt cru en daar mag je het ook grondig mee oneens zijn maar ik stel hier nu even een duidelijk kader wbt wie hier de tent runt en wie niet. GoT is er voor iedereen, en niet enkel de mensen die het met jou eens zijn.

Mocht je nou toch, naar mijn bescheiden mening, toch weer te fel van leer trekken, dan doe ik dit topic op slot. Misschien dat het dan morgenvroeg weer opengaat om fris en fruitig de discussie te vervolgen. Maar dan verwacht ik wel een civiele toon. Ook van jou ja.

Het lot van dit topic ligt bij deze in jouw handen voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Ik ben misschien niet al te vriendelijk, maar er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk, allemaal tegen mij (terwijl ik mij in eerste instantie niet op een persoon richtte).
Ahum, om even uit je topicstart te citeren:
"Regel dit. En stuur dion_b niet naar mij toe, want ik heb geen fatsoenlijk woord meer voor hem over, gezien ons verleden."

En je post niet alleen zo over mij, maar vervolgens ook over ieder ander persoon in dit topic en erbuiten die jouw mening niet volledig deelt. En dan raar opkijken als iedereen niet happy, happy, joy, joy is...

Erg simpele oorzaak-gevolg relatie.
Zoals al opgemerkt is, je hebt dit onderwerp publiekelijk aangesneden en wel op een manier dat je niet alleen directe betrokkenen maar ook nagenoeg iedere andere lezer van dit topic tegen je in het harnas gejaagd hebt. Onder andere door iedereen te menen te vertellen wat ze *moeten* doen. Maak hier een leermoment van: dat is een discussietechniek dat volstrekt niet werkt. Jij geeft hier zelf aan erg ontevreden te zijn met hoe dit topic zich ontwikkeld heeft. Het zou je heel erg sieren als je zou erkennen dat je daar zelf hoofdoorzaak aan geweest bent. Dat hoef je overigens niet publiek te erkennen, puur voor jezelf is al een begin.

Laat ik eens een vraag aan jou stellen:
Exact wat zou jij als een bevredigende uitkomst van dit topic beschouwen :?

Edit:
En excuses, de laatste post van HlpDsk had ik nog niet gezien voordat ik dit gepost had. Even voor de duidelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-09-2007 01:44 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:35:
Ben ik al eens geweest, jawel, in mijn 4 jaar op dit forum heb ik ook wel eens een modbreak gehad. Wat ik deed? Het over me heen laten komen, jawel, en dit bij de volgende keren in gedachten houden om herhaling te voorkomen!
Ik heb een paar keer een slotje gekregen. Met één daarvan ben ik het nog steeds niet eens. Dat heb ik alleen niet laten weten (nouja, heel subtiel dan, maar dat is waarschijnlijk niemand opgevallen). Het is gewoon een kwestie van incasseren en accepteren. Niet iedereen is het altijd met je eens, ook de mods niet. En dat is niet altijd op te lossen.

ddbruijn, ik begrijp dat je je persoonlijk aangevallen voelt door dion_b, en misschien is het zo dat dion_b bij elke post van jou een reden zoekt om een Modbreak te geven, maar je moet je ook bedenken dat hij het moet kunnen verantwoorden tegenover z'n medemods. In dit geval is (voor zover ik weet) elke mod het met hem eens. Tja, dan zit er niet veel anders op dan het te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Ik heb in dit topic twee modbreaks en verscheidene posts geplaatst om de aandacht terug te krijgen naar waar het hier over zou moeten gaan: Of het al dan niet wenselijk is om dubbelposts niet aan te pakken. Ook andere moderatoren hebben dat meermaals gedaan. Kennenlijk is men - alhoewel ddbruijn een prominente rol speelt - niet in staat om zich tot dit onderwerp te beperken. Ik zie dus geen andere mogelijkheid dan het topic op slot te gooien. Over het dubbelposten is inmiddels een interne discussie gaande, de uitslag daarvan zal ik t.z.t. hier duidelijk maken :) .

Mocht iemand het idee hebben dat er in een nieuw topic wel een civiele en inhoudelijke discussie te voeren is over dit onderwerp, dan is daar de ruimte voor :) . Je kan dus gerust een nieuw topic openen, maar zodra daar weer zaken als de wenselijkheid van een individuele moderator zijn modbreaks en welke opmerkingen al dan niet beledigend zijn naar boven komen gaat 'ie weer dicht.

ddbruijn: Sinds de vorige keer dat ik in dit topic postte lijkt het volledig en geheel te gaan over of jij je al dan niet terecht beledigt voelt, ik zal daarom daar nog kort op in gaan :) . De insinuaties die jij aanhaalt, zaken als "En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch.", zijn volledig in lijn met opmerkingen die jij maakt, zoals "Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.". Zoals ik al elders gemeld hebt zie ik het verschil daar niet tussen - buiten dat het laatste een direct ad hominem is, terwijl jij het eerste alleen maar een belediging vindt wegens de implicaties.

Betergezegd, jij vindt dat een belediging, omdat iemand suggereert dat jij een mening toegedaan bent die geen weldenkend mens volgens jou zou aannemen. Dat is niet hetgeen wij, en voorzover ik weet de meerderheid van de mensen hier, verstaan onder een belediging :) . Kritiek op je opstelling is iets wat mogelijk moet zijn, omdat het anders praktisch onmogelijk is mensen bij te sturen. Er zit ook een ruim gat tussen kritiek op iemand zijn opstelling en op iemand zijn persoon. En on top of that hoeft kritiek op iemand zijn persoon nog steeds geen belediging te zijn. Dat jij het wel als zodanig ziet, daar kan ik verder weinig aan doen. We kunnen hier niet onze normen aan gaan passen omdat jíj graag ziet dat we andere toepassen.

Kortom: Je doet opmerkingen die mensen net zo erg zijn als degene die anderen doen - ik heb nog niet eens je gemodbreakte flame aangehaald - en je ziet beledigingen in die opmerkingen waar anderen dat niet doen. Ik vraag me dan ernstig af of je misschien niet ook in enige mate naar jezelf zou moeten kijken :) .

Overigens hebben andere gebruikers het volste recht om hier te reageren en kritiek te uiten op jouw standpunt. Dat ze kritiek op je opstelling misschien beter aan een crewlid hadden kunnen overlaten is iets anders.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Na intern overleg hebben we kunnen concluderen dat er in de crew een hoge mate van consensus is over dit onderwerp :) . We vinden het over het algemeen inderdaad onwenselijk dat mensen dubbelposten, aangezien een meerderheid dat een stuk minder overzichtelijk vindt dan dubbelposten en ook weinig meerwaarde zien in die dubbelposts. Natuurlijk is het in hoge mate een kwestie van context, soms kan het bij een flinke onderwerpwissel juist wel wenselijk zijn, en in andere gevallen juist bijzonder onwenselijk. Zoals bij bijna alles het geval is, is het dan ook aan de individuele moderator om hier per geval een inschatting over te maken :) .

Dat dubbelposten vaak onwenselijk is wil uiteraard ook niet zeggen dat er in die gevallen ingegrepen hoeft te worden, maar sturing kan wel degelijk plaatsvinden :) . Na herhaalde sturing kan dat ook resulteren in aanpassing van de berichten, en als er vanwege andere redenen een modbreak geplaatst wordt kan daar tussendoor ook best een opmerking over dubbelposts geplaatst worden.

DM!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.