Natuurlijk, maar het gaat hier om de regels naleven. Als moderators op een forum moet je daarvoor op één lijn zitten imho, en als JvS nog mod had geweest had ik dat vreemd gevonden (het openbaar kritiek leveren op het naleven van regels door andere mods).Confusion schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:25:
[...]
Ik vind niet dat het een goede indruk van mij geeft als ik een afwijkende mening niet ventileer, mits natuurlijk met onderbouwing, etc.
Ik heb het niet over de modbreak. Of dat terecht is of niet kan ik niet beoordelen. Ik heb het ook niet over offtopic in een topic reageren op een mod (dat moet nooit), maar daar zou deze discussie niet over gaan.
Ik heb het puur over waar dit topic volgens de titel zou moeten gaan: "Beleid omtrend het plaatsen van meer posts achter elkaar". Op dat gebied ben ik het geheel eens met de inhoud van tekst in de openingspost.
Ik ben niet de eerste die het zegt. De eerste wat mij betreft goede input in dit topic komt van Alvi die feitelijk mijn (en Justmentals) mening ook deelt: Verwijderd in "Beleid omtrent posten achter elkaar"
Daar heb ik het dus over.
Ik heb het puur over waar dit topic volgens de titel zou moeten gaan: "Beleid omtrend het plaatsen van meer posts achter elkaar". Op dat gebied ben ik het geheel eens met de inhoud van tekst in de openingspost.
Ik ben niet de eerste die het zegt. De eerste wat mij betreft goede input in dit topic komt van Alvi die feitelijk mijn (en Justmentals) mening ook deelt: Verwijderd in "Beleid omtrent posten achter elkaar"
Daar heb ik het dus over.
offtopic:
als JvS nog mod had geweest had ik dat vreemd gevonden (het openbaar kritiek leveren op het naleven van regels door andere mods).
Openbaar discussieren over hoe je beleid uitvoert deden we wel vaker. Als user kan ik mijn mening wel wat scherper neerzetten, zoals ik hier doe. Ik probeer dat wel altijd met inhoudelijk sterke argumenten te doen, ook als user. Een dergelijke post had ik als mod ook wel geplaatst, al had ik het dan eerst even intern of met dion opgenomen.
als JvS nog mod had geweest had ik dat vreemd gevonden (het openbaar kritiek leveren op het naleven van regels door andere mods).
Openbaar discussieren over hoe je beleid uitvoert deden we wel vaker. Als user kan ik mijn mening wel wat scherper neerzetten, zoals ik hier doe. Ik probeer dat wel altijd met inhoudelijk sterke argumenten te doen, ook als user. Een dergelijke post had ik als mod ook wel geplaatst, al had ik het dan eerst even intern of met dion opgenomen.
[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 21:49 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Zie mijn eerdere post hier en de modbreak in kwestie zelf trouwens. Om alleen voor wat gekick een modbreak te plaatsen is om mezelf te citeren een olifant van een mug maken. Punt was alleen dat het hier om meer dan alleen dat ging.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:49:
Even mijn mening:
[...]
Een regel als "niet kicken" is helemaal niet bedoeld voor iemand die probeert overzichtelijk zijn verhaal in meerdere posts te doen. Hier is ook echt overdreven en veel te hard op doorgedrukt. Dat is at mij betreft gewoon een zeer overduidelijk geval van overmodereren.
Als je meent dat "iedereen" hier praat met alleen "regels zijn regels" zonder nuancering heb je zo te zien een flink aantal posts hier gemist. Op een enkeling na lijkt het zelfs alsof er redelijk consensus is over het feit dat maatregelen bij alleen maar een enkele kick overbodig tot contraproductief zijn, maar dat het meermaals achter elkaar posten op zich onwenselijk gevonden wordt. Sterker nog, dat is jouw eigen mening ook als ik zo tussen je uitspraken over overmodereren doorlees. Dat hier en daar die nuances niet goed tot hun recht komen heeft allicht iets te maken met de TS die het per se zwart op wit wil horen. Dan gaan mensen ook hun best doen het zwart op wit te geven, ook al is de realiteit (ook voor degenen die modereren) altijd een grijstoon ertussenin.[...]
Ook dat iedereen er hier zo over praat met "regels zijn regels" zonder een beetje te blijven nadenken vind ik eerlijk gezegd wel wat teleurstellend... Het is jammer dat ddbruijn zijn boodschap in zo;n ontzettend flamerige post zet, want inhoudelijk ben ik het eerlijk gezegd volledig met hem eens...
Oslik blyat! Oslik!
Handige tip, thanks!naftebakje schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:40:
Probeer eens het volgende uit: klik op de quote-knop van de eerste reactie waarop je wil reageren, dan krijg je het uitgebreide postvenster met de quote. Plaats eronder dan de reactie die jij wil geven, en scroll vervolgens naar beneden, daar zie je alle reactie's in de thread weer staan, inclusief quote-knop. Door op de quote-knop te drukken van de volgende post waarop je wil reageren, verschijnt die quote onder wat je al in het reactievenster hebt getypt. Op die manier kan je netjes reageren op meerdere specifieke posts in dezelfde reactie.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Iedereen hoef je niet zo letterlijk te nemen. Maar als ik hier de posts lees en de redenen waarom je niet meerdere posts achter elkaar aan mag doen, dan lees ik dat het vooral vervelend is dat een topic bovenaan komt te staan. Dat is toch niet erg als dat een paar keertjes gebeurt. Er is niet de intentie om dat te doen, het is niet gedrag dat uit de hand kan lopen en als er drie verschillende mensen met tussenpozen van 3 minuten posten, dan staat het topic ook drie keer in korte tijd bovenaan. Dat heeft nog nooit iemand erg gevonden. Het enige verschil is dat hij nu zelf drie keer reageert en er dus geen verschillende personen hebben gereageerd.dion_b schreef op zondag 23 september 2007 @ 21:48:
[...]
Zie mijn eerdere post hier en de modbreak in kwestie zelf trouwens. Om alleen voor wat gekick een modbreak te plaatsen is om mezelf te citeren een olifant van een mug maken. Punt was alleen dat het hier om meer dan alleen dat ging.
[...]
Als je meent dat "iedereen" hier praat met alleen "regels zijn regels" zonder nuancering heb je zo te zien een flink aantal posts hier gemist. Op een enkeling na lijkt het zelfs alsof er redelijk consensus is over het feit dat maatregelen bij alleen maar een enkele kick overbodig tot contraproductief zijn, maar dat het meermaals achter elkaar posten op zich onwenselijk gevonden wordt. Sterker nog, dat is jouw eigen mening ook als ik zo tussen je uitspraken over overmodereren doorlees. Dat hier en daar die nuances niet goed tot hun recht komen heeft allicht iets te maken met de TS die het per se zwart op wit wil horen. Dan gaan mensen ook hun best doen het zwart op wit te geven, ook al is de realiteit (ook voor degenen die modereren) altijd een grijstoon ertussenin.
Die regel is er gewoon voor om te voorkomen dat iemand (en uiteindelijk iedereen, omdat je wel moét om in de 1e lijst te staat) moedwillig zijn topic elke keer hoger in de lijst wil hebben / onder de aandacht brengt. Om dat gedrag (wat wel storend is) te voorkomen, is die 24u regel bedacht.
Wat er nu gebeurt is dat het zwaar strict wordt doorgetrokken. Diezelfde Raz had (als we zo strict doorredeneren) eigenlijk wél die drie posts mogen zetten als er 24u tussen had gezeten! Dan staat het topic ook drie keer bovenaan zonder post verschillende personen. En ja ik weet het: Dit heet "zoeken". Maar dat van dat het storend is dat een topic bovenaan een lijst staat is ook gewoon zoeken naar argumenten. Daar is die regel nooit voor bedoeld. Die regel voorkomt niet eens het enige wat hier als "storend" gezien wordt aan meerdere posts achter elkaar...
Samenvattend, geheel ontopic en inhoudelijk: Ik vind het dus niet erg dat iemand drie posts achter elkaar zet. Zolang het maar niet bedoeld is om posts te scoren (gebeurt sowieso weinig meer, sinds de techposts, de scores en de aantallen posts achter een mods naam afgeschaft zijn) of om je eigen topic / vraag ongeduldig te gaan promoten.
Tsja, de vorige keer was ergens in januari van dit jaar ofzo. Ik heb niet heel veel gepost in de tussentijd. Dus ik was het weer even vergeten. Kan gebeuren, toch? Maar de reactie van dion_b is gewoon overdreven. Gelukkig zijn zelfs ex-mods als JvS het daarover met mij eens.GJ-tje schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:02:
Nee, maar het feit dat je er vaker op gewezen bent, doet anderen wel het vermoeden geven, alsof je er gewoon maling aan hebt...
En om verder te gaan op het verhaal van JvS... Ik proef dat hij het met me eens is op het punt dat de regels op deze manier fout toegepast worden, en dat misschien die regels dan dus maar wat herschreven moeten worden, om dit soort praktijken te voorkomen in de toekomst.
Ik denk dat het punt hier is dat de regels bedoeld zijn om orde te handhaven op het forum, en moderators er zijn om de regels te handhaven, en daarmee dus ook de orde.
In dit geval worden misschien wel de regels gehandhaafd, maar de orde op het forum niet. En dat kan niet de bedoeling zijn. Weten moderators dus nog wel waar ze mee bezig zijn? Misschien tijd om dat nog eens goed te evalueren?
Nee, maar dit is een zeer discutabel punt. Het zou best wel eens kunnen dat de meerderheid dit niet weet. Dat is namelijk mijn inschatting, en zonder bewijs is mijn inschatting niet meer of minder waard dan die van jou.Waarom wil je alles keihard hebben, wil je niets van iemand aannemen tenzij bewezen of zo? We zijn hier geen Amerika hoor...
Laten we dat punt niet aansnijden. Ik kan niet beoordelen of het een overdreven reactie is én daar gaan we het in dit topic niet over hebbenVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:09:
[...]
Tsja, de vorige keer was ergens in januari van dit jaar ofzo. Ik heb niet heel veel gepost in de tussentijd. Dus ik was het weer even vergeten. Kan gebeuren, toch? Maar de reactie van dion_b is gewoon overdreven. Gelukkig zijn zelfs ex-mods als JvS het daarover met mij eens.
Ehm, het is wellicht wat overdreven om de gehele moderatie te evalueren, als er ergens een dingetje niet supergoed is uitgewerkt.En om verder te gaan op het verhaal van JvS... Ik proef dat hij het met me eens is op het punt dat de regels op deze manier fout toegepast worden, en dat misschien die regels dan dus maar wat herschreven moeten worden, om dit soort praktijken te voorkomen in de toekomst.
Ik denk dat het punt hier is dat de regels bedoeld zijn om orde te handhaven op het forum, en moderators er zijn om de regels te handhaven, en daarmee dus ook de orde.
In dit geval worden misschien wel de regels gehandhaafd, maar de orde op het forum niet. En dat kan niet de bedoeling zijn. Weten moderators dus nog wel waar ze mee bezig zijn? Misschien tijd om dat nog eens goed te evalueren?
Dit forum is een van de best gemodereerde fora van de wereld. Er zijn wel een paar dingen (zoals inderdaad soms teveel op de regels leven en dan bij het anders toepassen van die regels heel erg gaan zoeken naar argumenten om dat wel te doen, in plaats van kijken hoe het forum zo goed mogelijk oopt) die beter kunnen. Maar een complete moderatievaluatie is denk ik een tikje overdreven
[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 22:15 ]
Persoonlijk denk ik dat het geen slechte praktijk is om dubbelposts te ontmoedigen, zoals ik hierboven heb onderbouwd. Alhoewel ze in veel gevallen niet echt veel kwaad kunnen denk ik dat de overzichtelijkheid wel ten goede gekomen wordt als we het níet doen. Dat laat niet onverlet dat er op het moment niet echt een eenduidig beleid voor is, en alhoewel dat lang niet altijd nodig is kan het denk ik in dit geval geen kwaad als we wat verder nadenken over wat we hier mee willen
.
Om nu echter de conclusie te trekken dat omdat een ongeschreven regel niet altijd consequent wordt gehandhaafd moderators niet meer weten waar ze mee bezig zijn gaat mij een meter of wat te ver
.
Om nu echter de conclusie te trekken dat omdat een ongeschreven regel niet altijd consequent wordt gehandhaafd moderators niet meer weten waar ze mee bezig zijn gaat mij een meter of wat te ver
Omdat jij vind dat het niet goed gaat?Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:09:
[...]
En dat kan niet de bedoeling zijn. Weten moderators dus nog wel waar ze mee bezig zijn? Misschien tijd om dat nog eens goed te evalueren?
Laat ik alleen op een argument voor of tegen deze maatregel ingaan 
.
Waarom wordt een topic onoverzichtelijker als iemand drie keer achter elkaar post? Ik zou juist eerder zeggen: Drie losse posts is duidelijker als het om drie verschillende antwoorden op drie verschillende mensen gaat. (ik zou het ook in een post kunnen ontcijferen hoor, maar ik vind het eerder bijdragen aan overzicht dan dat het er afbreuk aan doet)JHS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:17:
Persoonlijk denk ik dat het geen slechte praktijk is om dubbelposts te ontmoedigen, zoals ik hierboven heb onderbouwd. Alhoewel ze in veel gevallen niet echt veel kwaad kunnen denk ik dat de overzichtelijkheid wel ten goede gekomen wordt als we het níet doen.
JvS: Tussenposten
. Ik reageer op gebruiker A, ga vervolgens reageren op gebruiker B, in de tussentijd heeft gebruiker A alweer gereageerd, etcetera. Ik heb het gevoel - ja, dat is dus niet enorm feitelijk onderbouwd - dat dat vooral onduidelijkheid oplevert, terwijl je als je op één moment gaat reageren en dan op de posts reageert die voor dat moment zijn geplaatst er dan minder gedoe plaatsvindt.
Meerdere posts achter elkaar van dezelfde user vind ik juist onduidelijker dan gewoon 1 post. Het is makkelijker te zien als iemand gewoon 1 post maakt van wie dat het antwoord is dan als een user meerdere dingen achter elkaar zet. Daarbij is een topic met 10 posts gewoon overzichtelijker dan eentje met 30 waar dezelfde hoeveelheid info instaat. Gewoon alles in 1 post kan ook prima.
Ik bedoel vooral dat er op dit punt duidelijke afspraken komen... voor zover ik kan nagaan is dion_b namelijk de *enige* moderator die deze 'regel' probeert te 'handhaven'.
Misschien moet dion_b dit dus gewoon maar niet meer doen, behalve in de echt overduidelijke gevallen zoals "hey heeft er nog iemand wat bedacht?" en van die dingen meer.
Of de manier waarop... Ik weet niet hoe jullie bepaalde dingen regelen... maar er zijn grofweg 5 verschillende categorien om een user op ongewenst gedrag te attenderen, lijkt mij:
- Privebericht
- Modbreak/post editen
- Topic sluiten
- Tijdelijke ban
- Permanente ban
Ik denk dat dat dus ook 5 categorien van 'ernstigheid' zijn (niet alleen voor de user zelf, maar ook de rest van de mensen die deelneemt aan de discussie), en dat het dubbelposten (wanneer geen topickick) in de minst ernstige categorie valt.
Dat soort dingen kan dan afgesproken worden onder moderators.
Misschien moet dion_b dit dus gewoon maar niet meer doen, behalve in de echt overduidelijke gevallen zoals "hey heeft er nog iemand wat bedacht?" en van die dingen meer.
Of de manier waarop... Ik weet niet hoe jullie bepaalde dingen regelen... maar er zijn grofweg 5 verschillende categorien om een user op ongewenst gedrag te attenderen, lijkt mij:
- Privebericht
- Modbreak/post editen
- Topic sluiten
- Tijdelijke ban
- Permanente ban
Ik denk dat dat dus ook 5 categorien van 'ernstigheid' zijn (niet alleen voor de user zelf, maar ook de rest van de mensen die deelneemt aan de discussie), en dat het dubbelposten (wanneer geen topickick) in de minst ernstige categorie valt.
Het eerste deel van je post snap ik niet helemaal. Je vindt iets dus het is zo lees ik in de eerste twee regels?Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:24:
Meerdere posts achter elkaar van dezelfde user vind ik juist onduidelijker dan gewoon 1 post. Het is makkelijker te zien als iemand gewoon 1 post maakt van wie dat het antwoord is dan als een user meerdere dingen achter elkaar zet. Daarbij is een topic met 10 posts gewoon overzichtelijker dan eentje met 30 waar dezelfde hoeveelheid info instaat. Gewoon alles in 1 post kan ook prima.
Daarna zeg je dat in 30 posts hetzelfde staat. Dat is gewoon pertinent niet waar. Er staat in beide gevallen per defenitie dezelfde informatie, alleen staat er vaker een naam links naast en een scheidingsstreepje ertussen. That's it. Er komt niet meer of minder dubbele informatie, daar gaat dit topic juist om: Mag je dezelfde inhoud in verschillende posts onder elkaar plaatsen
[ Voor 80% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 22:29 ]
Ik kan niet meer dan accepteren dat dat bij sommigen een gevoel van onoverzich oplevert. Maar ik vind het heel ver gaan om voor zo'n gevoel (en verder dus helemaal geen nadelige gevolgen voor het forum) een regel te gaan hanteren!Ik heb het gevoel - ja, dat is dus niet enorm feitelijk onderbouwd - dat dat vooral onduidelijkheid oplevert, terwijl je als je op één moment gaat reageren en dan op de posts reageert die voor dat moment zijn geplaatst er dan minder gedoe plaatsvindt.
Dat bedoel ik dus met overmoderatie. Het is voor overzicht in policy juist handig om zo weinig mogelijk regels te hebben (het liefst staat er "gedraag je" en loopt alles goed want iedereen snapt dat). Als er geen reden voor is om iets aan te pakken, pak het dan ook niet aan. Want voor "het gevoel dat het mogelijk wat onoverzichtelijker is" moet je geen regels gaan toepassen...
offtopic:
Even om mijn punt te maken, dit zijn dus twee posts onder elkaar. Geen dubbele info. Beoordeel zelf of je het overzichtelijk vindt of niet. Vergelijk met dit.
Even om mijn punt te maken, dit zijn dus twee posts onder elkaar. Geen dubbele info. Beoordeel zelf of je het overzichtelijk vindt of niet. Vergelijk met dit.
[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 22:34 ]
Maar die regels zijn er nu eenmaal, en ze zijn er om het zooitje beheersbaar te houden.
@ddbruijn, zonder al teveel offtopic te gaan, er zijn genoeg moderators die dit soort dingen aanpakken, al dan niet via een modbreak. Blijkbaar is het dion_b gewoon opgevallen en is het in een modbreak gezet. Maar ook in andere gevallen worden er posts gemodbreakt danwel gedelete als iemand gewoon niet de editknop gebruikt. De ene keer is het alleen wat duidelijker omdat er een modbreak staat, de andere keer niet.
Maar nogmaals, is het zo erg je aan te passen aan de algemene gedragsregels die door vrijwel iedereen zijn geaccepteerd?
[edit]
@ddbruijn, zonder al teveel offtopic te gaan, er zijn genoeg moderators die dit soort dingen aanpakken, al dan niet via een modbreak. Blijkbaar is het dion_b gewoon opgevallen en is het in een modbreak gezet. Maar ook in andere gevallen worden er posts gemodbreakt danwel gedelete als iemand gewoon niet de editknop gebruikt. De ene keer is het alleen wat duidelijker omdat er een modbreak staat, de andere keer niet.
Maar nogmaals, is het zo erg je aan te passen aan de algemene gedragsregels die door vrijwel iedereen zijn geaccepteerd?
[edit]
Ik vind dit dus zeker onoverzichtelijker dan als je het in 1 post had gezet. Gewoon alles bij elkaar houden is toch veel overzichtelijker?JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:30:
[...]
offtopic:
Even om mijn punt te maken, dit zijn dus twee posts onder elkaar. Geen dubbele info. Beoordeel zelf of je het overzichtelijk vindt of niet.
[ Voor 24% gewijzigd door TERW_DAN op 23-09-2007 22:32 ]
ddbruijn: Heb ik inmiddels niet genoeg duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is om het over individuele moderaties en dus ook moderators te hebben. Laat gewoon die opmerkingen over dion_b of andere moderatoren achterwege. Daarnaast, je stelt nu voor de zoveelste keer voor om te stoppen met modereren op dubbelposts, of daar iniedergeval geen modbreaks meer voor te gebruiken. Dat je wat wilt is inmiddels wel duidelijk
.
JvS: Ik vind persoonlijk dat je op zich wel een punt hebt. Ik zal het intern aankaarten
.
.
JvS: Ik vind persoonlijk dat je op zich wel een punt hebt. Ik zal het intern aankaarten
edit:
Overigens vind ik het juist in je voorbeeld dus bijzonder onoverzichtelijk [ Voor 7% gewijzigd door JHS op 23-09-2007 22:33 ]
Verwijderd
dion_b persoonlijk aanvallen is niet het onderwerp wat je suggereert met je topictitel. Hou het dan ook bij het beleid over dubbelposten en niet over andere zaken zoals communicatie bij ingrijpen.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
Ik bedoel vooral dat er op dit punt duidelijke afspraken komen... voor zover ik kan nagaan is dion_b namelijk de *enige* moderator die deze 'regel' probeert te 'handhaven'.
- Privebericht
- Modbreak/post editen
- Topic sluiten
- Tijdelijke ban
- Permanente ban
Het samenvatten van reacties binnen 1 post maken het in één oogopslag duidelijk dat al die reacties vanuit hetzelfde oogpunt worden geplaatst. Persoonlijk kijk ik niet bij iedere post eerst naar de usernaam, aangezien dat niet primair van belang is.
Het wordt wél van belang als je voor jezelf een gevoel en beeld probeert te vormen in een discussie. Dan heb ik persoonlijk ook liever dat er niet opvolgende posts van dezelfde gebruiker zijn - ook vanwege eventuele posts die bijdragen aan het eigen standpunt. je reageert tot waar je gelezen hebt.
Ga je gescheiden reageren, krijg je posts ertussen, terwijl je de volgende reactie aan het typen bent. Boven de reactie die je dan instuurt staat dan net een reactie op je eerdere reactie die je een nieuw inzicht verschaft, terwijl wat je net post nog op de status van argumenten daarvoor gebaseerd is.
Het hangt een beetje samen met de methode eerst de hele draad te lezen en dan pas te reageren.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 22:32 ]
Misschien moet je eens proberen om het los te koppelen van dion_b? Die fixatie komt de discussie niet ten goedeVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
- Privebericht
- Modbreak/post editen
- Topic sluiten
- Tijdelijke ban
- Permanente ban
Ik kan je trouwens verzekeren dat hij niet de enige moderator is die dit doet. Ik heb al vaker edits en vermaningen gezien aan mensen om de edit-knop te gebruiken, ook in forumdelen waar onafhankelijke moderatorteams actief zijn.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Omdat het al sinds jaar en dag vrijwel ongebruikelijk is op dit forum? Ik vind het er nl. niet duidelijker door worden.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:21:
[...]
Waarom wordt een topic onoverzichtelijker als iemand drie keer achter elkaar post?
Ik stel voor dat ddbruijn eens stopt met telkens dion_b's functioneren als moderator er bij te slepen. Het is inmiddels overduidelijk dat je zijn manier van modereren niet waardeert en telkens in herhaling vallen irriteert behoorlijk.
ARME AOW’er
Ja, dat is makkelijk praten als je aan de kant van de meerderheid staat. Ik word steeds geacht om mezelf nogmaals te herhalen en verduidelijken omdat nogmaals iets wat ik zeg uit z'n verband gerukt wordt, of verkeerd geinterpreteerd etc. Was het bij iedereen maar zo duidelijk als bij jou.Daarnaast, je stelt nu voor de zoveelste keer voor om te stoppen met modereren op dubbelposts, of daar iniedergeval geen modbreaks meer voor te gebruiken. Dat je wat wilt is inmiddels wel duidelijk
Eigenlijk heb ik een punt dus, want globaal zegt hij niet veel anders dan ik.JvS: Ik vind persoonlijk dat je op zich wel een punt hebt. Ik zal het intern aankaarten
Ik lees weer alleen "Ik vind ... Dat is zo" als redenatie. Ik heb al een argument gegeven waaorm ik het niet overzichtelijk vindt (verschillende mensen quoten, in verschillende berichten je meer onderscheid).Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:31:
[...]
Ik vind dit dus zeker onoverzichtelijker dan als je het in 1 post had gezet. Gewoon alles bij elkaar houden is toch veel overzichtelijker?
Kan je me eens met een argument aangeven waarom die twee posts onoverzichtelijk zijn? Welk aspect van het plaatsen van twee posts maakt het dat het als onoverzichtelijk overkomt? Ik weet het, het zijn gemene vragen (dat is m'n werk
Probeer voor jezelf eerst eens objectief duidelijk te krijgen of het plaatsen van meerdere posts achter elkaar een dermate grote mate van onoverzicht creeert dat er beleid voor moet worden ingesteld en uitgevoerd. En als je dat voor jezelf helder hebt, overtuig mij dan met die redenen. Want ik zie ze niet (behalve dan weer de "ik vind" en "ik heb het gevoel dat").
(sorry, het is vast gemeen enzo, maar denk zelf eens heel eerlijk of je niet gewoon je punt wil vast blijven houden of dat je het echt objectief vindt).
Globaal zeg ik heel wat anders dan jij. Inhoudelijk hebben we dezelfde mening. Dat wel. Maar met de manier waarop jij je punt probeert te maken, lukt dat nooit. Dit vind ik eerlijk gezegd sterk neigen naar "kijk ik had lekker gelijk".Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:35:
[...]
Eigenlijk heb ik een punt dus, want globaal zegt hij niet veel anders dan ik.
[ Voor 20% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 22:39 ]
Klopt. Sterker nog, ook users zullen je op de regels attenderen wanneer je vaak achter elkaar post.Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:31:
@ddbruijn, zonder al teveel offtopic te gaan, er zijn genoeg moderators die dit soort dingen aanpakken, al dan niet via een modbreak.
Ook ik maak mij af en toe schuldig aan het meervoudig posten (ofwel achter elkaar plaatsen van posts) zij het onbedoeld. Zelf vind ik het meervoudig achter elkaar posten niet duidelijk (in ieder geval zeker niet duidelijker dan 1 duidelijke post) en niet echt gewenst. In extreme gevallen komt het zelfs over als post-count whoring. Ik moet er wel bij zeggen dat ik dat gevoel niet bij ddbruijn heb. Ik zie persoonlijk het voordeel van direct achter elkaar geplaatste posts maar zie wel nadelen. Persoonlijk vind ik het goed dat de regels redelijk strak worden gehanteerd.
JVS is een normale usert, net als wij in "black".Eigenlijk heb ik een punt dus, want globaal zegt hij niet veel anders dan ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 23-09-2007 22:40 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik heb er vandaag nog iemand op gewezen. Je hebt gelijk dat er niet actief wordt gejaagd op dubbelposts, maar als ik het toevallig zie dan spreek ik erop.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:25:
...
Wellicht is de voornaamste reden dat je niet veel actie's ivm dubbelposts ziet, het feit dat ongeveer iedereen hier op GOT geen dubbelposts zet (99% van de gevallen die ik ben tegengekomen, zijn mensen die niet weten hoe je meerdere quotes kan samenvoegen).
Enkele voordelen van niet dubbelposten volgens mij, is dat het duidelijk is vanuit welk standpunt de post komt (vooral als er discussie is tussen verschillende standpunten), de thread wordt netjes bij elkaar gehouden (je evolueert niet naar gesprekken tussen 2 users, maar kanaliseert alles netjes naar een groepsgesprek of groepsdiscussie), het leest sneller (vooral als er weinig tekst staat in de posts)/
[ Voor 22% gewijzigd door naftebakje op 23-09-2007 22:47 ]
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
Het gaat toch vooral om de inhoud?JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
Globaal zeg ik heel wat anders dan jij. Inhoudelijk hebben we dezelfde mening. Dat wel. Maar met de manier waarop jij je punt probeert te maken, lukt dat nooit. Dit vind ik eerlijk gezegd sterk neigen naar "kijk ik had lekker gelijk".
Dat ik geen moeite doe om tactvol over te komen heeft zo z'n redenen. Feit blijft wel dat ik inhoudelijk een prima punt had.
Ik vind wel dat dat genoemd mag worden, na die strontkar die ik in dit topic over me heen heb gekregen... Dat had allemaal ook niet gehoeven (wat dat betreft hebben jullie de gebruikers echt absoluut niet onder controle... Het lijkt de frontpage wel).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 22:45 ]
Geldt dat niet voor beide kampen?JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
[...]
Ik lees weer alleen "Ik vind ... Dat is zo" als redenatie.
Leuk, maar zo werkt het niet. Het beleid is er: de roep is nu om het beleid aan te passen of af te schaffen. De "bewijslast" ligt daarom in eerste instantie niet bij de handhaver of aanhanger van het beleid.Probeer voor jezelf eerst eens objectief duidelijk te krijgen of het plaatsen van meerdere posts achter elkaar een dermate grote mate van onoverzicht creeert dat er beleid voor moet worden ingesteld en uitgevoerd.
Zie dit: "verschillende mensen quoten, in verschillende berichten je meer onderscheid": je eigen uitspraak en min of meer ook alleen meningen en zaken die niet objectief meetbaar zijn. Ik vind persoonlijk een enkele post met quotes mits duidelijk aangegeven wie men quote duidelijker dan losse posts na elkaar door dezelfde user. Een van de zaken waarom: ik gebruik namen en icons om door posts / topic heen te scrollen als punt van herkenning.En als je dat voor jezelf helder hebt, overtuig mij dan met die redenen. Want ik zie ze niet (behalve dan weer de "ik vind" en "ik heb het gevoel dat").
Sorry maar dat vind ik een totaal ongefundeerde flame die niet bijdraagt aan een goede discussie of onderbouwing van jouw punten.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:43:
[...]
(wat dat betreft hebben jullie de gebruikers echt absoluut niet onder controle... Het lijkt de frontpage wel).
[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 23-09-2007 22:47 ]
@JVS
Ik probeer zeker niet m'n punt vast te houden. Maar als je het zo leest is het zo dat op het einde van een post je verwacht dat dat stuk dan gewoon voorbij is. Als het vervolgens weer verder gaat in een andere post leest dat niet makkelijk als het dan weer dezelfde user is. Het is zeker handig om bij een discussie makkelijk te kunnen zien wat bij welke user hoort. Als een user meerdere posts achter elkaar zit ben je die overzichtelijkheid kwijt.
Ik probeer zeker niet m'n punt vast te houden. Maar als je het zo leest is het zo dat op het einde van een post je verwacht dat dat stuk dan gewoon voorbij is. Als het vervolgens weer verder gaat in een andere post leest dat niet makkelijk als het dan weer dezelfde user is. Het is zeker handig om bij een discussie makkelijk te kunnen zien wat bij welke user hoort. Als een user meerdere posts achter elkaar zit ben je die overzichtelijkheid kwijt.
Wat heeft dat er mee te makenVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:35:
[...] Ja, dat is makkelijk praten als je aan de kant van de meerderheid staat.
Ook deze post gaat dus wéér (!) niet over de inhoud. De opmerking die je quote bedoelde ik als sturende opmerking, één bedoeld om de discussie op de rails te houden om te voorkomen dat we in offtopic zaken terechtkomen. Ik heb het idee dat je in discussies geen onderscheid maakt tussen opmerkingen die een crewlid maakt om de discussie te sturen, en opmerkingen die gemaakt worden ten aanzien van de inhoud. Doorgaan op de eerste is offtopic, doorgaan op het tweede is constructief.
Ik zou je dan ook dringend willen verzoeken om als je wil reageren op hoe ik hier sturend optreed me een DM te sturen, en niet weer offtopic te gaan
NeeBor de Wollef schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:45:
[...] Geldt dat niet voor beide kampen? (...)
Waarom doe je dan geen moeite om tactvol over te komen?Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:43:
[...]
Het gaat toch vooral om de inhoud?
Dat ik geen moeite doe om tactvol over te komen heeft zo z'n redenen. Feit blijft wel dat ik inhoudelijk een prima punt had.
Ik vind wel dat dat genoemd mag worden, na die strontkar die ik in dit topic over me heen heb gekregen... Dat had allemaal ook niet gehoeven (wat dat betreft hebben jullie de gebruikers echt absoluut niet onder controle... Het lijkt de frontpage wel).
Je krijgt het meeste gedaan, als je mensen vriendelijk aanspreekt, dan zijn ze bereid te luisteren, je te helpen etc. Als je direct mensen in het harnas jaagt, krijg je nooit wat gedaan. En daar spreken de andere gebruikers je (imho terecht) op aan. Dus die "strontkar" heb je zelf veroorzaakt.
En wat heet niet onder controle? Gelukkig heeft iedere user hier zijn eigen mening. En mag deze gesproken en besproken worden, binnen de regels die hier gelden
Maar om ook even een opmerking over de kwestie te maken. Vind ik het zelf ook niet handig (heb het zelf vast ook wel gedaan, daar niet van).
De scheiding die al eerder aangehaald wordt, dat het niet uit maakt wie er wat zegt (en waar je op quote) maar wat er gezegt wordt, vind ik het wel heel mooi omschrijven.
[ Voor 13% gewijzigd door ThunderNet op 23-09-2007 22:56 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Die strontkar heb je terecht over je heen gekregen. Dat kwam gewoon puur door je vorm. Ga nu niet kinderachtig "told-ya" lopen roepen, daar maak je jezelf alleen belachelijk mee.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:43:
[...]
Het gaat toch vooral om de inhoud?
ten eerste: Een user gaat niet "verder" met hetzelfde onderwerp. Er wordt een nieuw persoon gequote. Dat gaat dan vaak ook ergens anders over. Of er nu een quotestreep of een post-scheid streep tussen zit. Maakt het dat dermate lastig leesbaar en onoverzichtelijk dat er dus beleid voor moet worden gemaakt en gehanteerd?Terw_Dan schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:47:
@JVS
En waarom leest iets niet makkelijk als het in twee posts staat? Vind jij mijn twee quotes hierboven dan zo lastig lezen? Dat kan je toch niet menen? Dat je dat dermate storend vindt, dat je er beleid op gaat invoeren?
Nee, ik onderbouw mijn punt. Het is overzichtelijker dat twee quotes van verschillende mensen in twee posts staan, omdat het twee verschillende onderwerpen zijn. Vergelijk anders eens mijn twee quotes achter elkaar hierboven eens met het plaatje wat ik van de ene post heb gemaakt. Daarin is het niet duidelijk dat ik ineens iemand anders Quote. JHS had zijn eigen quote misschien zelfs gemist omdat hij die eerste niet interessant vindt.
Verwijderd
Als je doel is een negatief voorgevoel te creëren bij enkel het lezen van je username al vóór dat je reactie is geplaatst dan ben je goed op wegVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:43:
(wat dat betreft hebben jullie de gebruikers echt absoluut niet onder controle... Het lijkt de frontpage wel).

Mensen zullen altijd proberen te kijken naar een situatie, niet naar de persoon, maar je maakt het er zelf niet makkelijker op. Als je dat nu eens inziet, dan zal je zien dat de discussiepunten die je aansnijdt een stuk aangenamer verlopen voor iedereen.
Sowieso: meerdere posts achter elkaar maakt het mogelijk vermomd te kicken. Als je je topic omhoog wil hebben zoek je een minder relevante reactie en zet er een algemene reactie op. Bij een beetje topic kan je dan ieder uur blijven kicken.
Ik had pas halverwege de tweede reply door dat jij het was. Daarnaast kost het meer ruimte dus leest het langzamer. En er inhoudelijk op reageren is ook lastiger, omdat ik "verplicht" wordt om (ook) drie keer op quote te drukken.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:38:
Kan je me eens met een argument aangeven waarom die twee posts onoverzichtelijk zijn? Welk aspect van het plaatsen van twee posts maakt het dat het als onoverzichtelijk overkomt? Ik weet het, het zijn gemene vragen (dat is m'n werk). Maar naar mijn idee ben je vooral naar de regels toe aan het redeneren.
Probeer voor jezelf eerst eens objectief duidelijk te krijgen of het plaatsen van meerdere posts achter elkaar een dermate grote mate van onoverzicht creeert dat er beleid voor moet worden ingesteld en uitgevoerd. En als je dat voor jezelf helder hebt, overtuig mij dan met die redenen. Want ik zie ze niet (behalve dan weer de "ik vind" en "ik heb het gevoel dat").
En nog een reden om er (al dan niet

offtopic:
Inderdaad gebeurt het simpelweg erg weinig, zodat er hard achteraan gaan niet nodig is. Ook ik ga niet actief zoeken naar replies die over twee of meer posten zijn uitgesmeerd. Maar zeg er zeker wel wat van als er toch al een actie nodig is (of als ik ontopic reageer).
Inderdaad gebeurt het simpelweg erg weinig, zodat er hard achteraan gaan niet nodig is. Ook ik ga niet actief zoeken naar replies die over twee of meer posten zijn uitgesmeerd. Maar zeg er zeker wel wat van als er toch al een actie nodig is (of als ik ontopic reageer).
Edit: en inderdaad. ddbruijn: zelfs als je een punt had, ben je het nogal voor jezelf aan het verprutsen door de vorm van je reacties. De meeste mensen nemen de inhoud niet serieus als de vorm zo aanvallend is... Wellicht iets om mee te nemen.
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 23-09-2007 22:58 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Een user gaat wel verder met hetzelfde onderwerp, immers, het is toch hetzelfde topic. En ja, het maakt het dermate lastig dat users er terloops best eens op gewezen mogen worden. Je hebt mij niet horen zeggen dat het keihard afgestraft moet worden (wat vast ook niet direct zal gebeuren) maar een user duidelijk maken dat dubbelposten als irritant gezien wordt kan totaal geen kwaad.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:53:
ten eerste: Een user gaat niet "verder" met hetzelfde onderwerp. Er wordt een nieuw persoon gequote. Dat gaat dan vaak ook ergens anders over. Of er nu een quotestreep of een post-scheid streep tussen zit. Maakt het dat dermate lastig leesbaar en onoverzichtelijk dat er dus beleid voor moet worden gemaakt en gehanteerd?
En waarom leest iets niet makkelijk als het in twee posts staat? Vind jij mijn twee quotes hierboven dan zo lastig lezen? Dat kan je toch niet menen? Dat je dat dermate storend vindt, dat je er beleid op gaat invoeren?
[...]
En zoals ik al zei, je bent het overzicht kwijt op het moment dat het in meerdere posts staat en het is verwarrender als je een discussie wilt volgen.
Zoals je in mijn edit kunt zien geldt dit niet voor iedereen. Ik gebruik de namen en icons bij het browsen door een topic zoals aangegeven. Ook ik neem aan dat een post / een verhaal van een bepaald persoon is afgelopen na de scheidingslijn. Wat als iemand op 10 eerdere posts wil gaan reageren, bv na het lezen van een "groot topic"? Krijgen we dan 10 posts achter elkaar en waar leggen we dan de grens? Werkt dat bv het postcount whoren niet erg in de hand?JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:53:
[...]
Nee, ik onderbouw mijn punt. Het is Ik vind het overzichtelijker dat twee quotes van verschillende mensen in twee posts staan, omdat het twee verschillende onderwerpen zijn. Vergelijk anders eens mijn twee quotes achter elkaar hierboven eens met het plaatje wat ik van de ene post heb gemaakt. Daarin is het niet duidelijk dat ik ineens iemand anders Quote. JHS had zijn eigen quote misschien zelfs gemist omdat hij die eerste niet interessant vindt.
Het beleid is er al en dit word ook al gehanteerd. Ik lees nog geen steekhoudende argumenten om dit beleid af te schaffen. Wat levert dat op (tijdwinst bij het modden maar ook het risico op vermomde kicks en minder leesbaarheid (of juist meer))?JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:53:
[...]
Maakt het dat dermate lastig leesbaar en onoverzichtelijk dat er dus beleid voor moet worden gemaakt en gehanteerd?
Uhm, in de voorbeeld met twee quotes in twee posts hierboven post je in de tweede post geen bronvermelding. Dat doe je hier direct boven wel. Alleen al daarom is je voorbeeld met twee quotes in een enkele post duidelijker. Maar goed, dat heeft puur te maken met hoe je quote, niet of het in een of twee posts zit, dus een wat ongelukkige voorbeeld hooguit.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 22:53:
[...]
Nee, ik onderbouw mijn punt. Het is overzichtelijker dat twee quotes van verschillende mensen in twee posts staan, omdat het twee verschillende onderwerpen zijn. Vergelijk anders eens mijn twee quotes achter elkaar hierboven eens met het plaatje wat ik van de ene post heb gemaakt. Daarin is het niet duidelijk dat ik ineens iemand anders Quote. JHS had zijn eigen quote misschien zelfs gemist omdat hij die eerste niet interessant vindt.
Zelf vind ik meerdere quotes in een enkele post esthetisch mooier en overzichtelijker (althans mits duidelijk erbij gezet wordt wie je aan het quoten bent), maar als het beleid op dit vlak verandert zal ik in het geheel geen onoverkomelijke bezwaren hebben met losse quotes
[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 23-09-2007 23:04 ]
Oslik blyat! Oslik!
Het beleid is er helemaal niet.Bor de Wollef schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:00:
Het beleid is er al en dit word ook al gehanteerd. Ik lees nog geen steekhoudende argumenten om dit beleid af te schaffen. Wat levert dat op (tijdwinst bij het modden maar ook het risico op vermomde kicks en minder leesbaarheid (of juist meer))?
het beleid dat er is, is er omdat we niet wilden dat mensen hun eigen topic vaak extra onder de aandacht brengen.
Dat je het beleid ook anders kunt interpreteren,
is wat er nu gebeurt.
Ik wil geen beleid afschaffen.
Ik wil dat er wat beter wordt nagedacht over waar dit voor bedoeld is.
Ik wil dat er niet allerlei simpele totaal bijna niet storende dingen moeten worden aangepakt.
Om redenen die hopelijk iedereen duidelijk heeft,
is het wenselijk om zo weinig mogelijk in te grijpen.
Alleen als iets een probleem is,
moet je ingrijpen.
Dit is naar mijn mening echt dermate niet een probleem,
dat je er dus zeker geen beleid voor moet hebben.
Want als dit al de "problemen" zijn, d
an weet ik er nog wel een heleboel!
Om te beginnen moeten dan maar eens de posts die als een gedicht gescghreven worden,
worden aangepakt.
Ik wil dan ook dat er "je moet niet achter elke zin een enter" wordt opgenomen in de policy.
Ik vind dit namelijk veel storender dan twee posts onder elkaar, als dat een keertje handig uitkomt.
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 23:08 ]
Als ik het goed zie, willen degenen die dubbelposten willen toestaan, dat 2 posts door dezelfde user na elkaar, die inhoudelijk niets met elkaar te maken hebben (waardoor het totaal niet hindert dat ze als 2 posts bestaan), gewoon mogen blijven staan.
En degenen die het bij de huidige regels willen houden, willen dat 2 posts door dezelfde user na elkaar, die geen enkel voordeel (of zelfs nadeel) hebben door als 2 posts te bestaan, in 1 post zien.
Ik geloof dat dit de huidige realiteit is, en dat er in de praktijk 99.5% van de keren volgens bovenstaande wordt gewerkt (dus enkel aanspreken of bijsturen als het dubbelposten opvalt of hinderlijk is).
Ik geloof in het gezond verstand van mijn collega's, ik zie niet in dat er enige wijzigingen in het beleid nodig zijn.
En degenen die het bij de huidige regels willen houden, willen dat 2 posts door dezelfde user na elkaar, die geen enkel voordeel (of zelfs nadeel) hebben door als 2 posts te bestaan, in 1 post zien.
Ik geloof dat dit de huidige realiteit is, en dat er in de praktijk 99.5% van de keren volgens bovenstaande wordt gewerkt (dus enkel aanspreken of bijsturen als het dubbelposten opvalt of hinderlijk is).
Ik geloof in het gezond verstand van mijn collega's, ik zie niet in dat er enige wijzigingen in het beleid nodig zijn.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
JvS: Dit soort dichtregelsproza ontvangt net zo goed, of waarschijnlijk een stuk meer, sturing dan dubbelposten hoor - ondanks dat er niet echt een expliciete 'regel' in de richtlijnen over staat
.
Het beleid is er wel maar het staat niet zwart op wit op papier. De algehele opvatting is dat 2 of meer postings achter elkaar not done is. Dat staat nergens, maar als je je op het forum begeeft kom je daar vanzelf achter.
Er is geen man overboord wanneer je per ongeluk eens 2 postings achter elkaar zet, alsof het een halszaak zou zijn
En ja, er zijn meer zaken die storend zijn en die vallen imo onder nettiquete en gezond verstand
Je moet het niet expliciet toestaan. Je moet het gewoon niet aanpakken. Het middel is gewoon erger dan de kwaal.naftebakje schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:10:
Als ik het goed zie, willen degenen die dubbelposten willen toestaan, dat 2 posts door dezelfde user na elkaar, die inhoudelijk niets met elkaar te maken hebben (waardoor het totaal niet hindert dat ze als 2 posts bestaan), gewoon mogen blijven staan.
Precies. En om die reden moet je dus ook geen "beleid" hebben wat je gebruikt om mensen aan te spreken die een keer twee posts achter elkaar zetten.JHS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:10:
JvS: Dit soort dichtregelsproza ontvangt net zo goed, of waarschijnlijk een stuk meer, sturing dan dubbelposten hoor - ondanks dat er niet echt een expliciete 'regel' in de richtlijnen over staat.
Verwijderd
Laten we inderdaad niet gaan doen alsof iedere 2 posts van dezelfde gebruiker direct in de kiem gesmoord worden want dat is niet zo. Ik denk wel dat je je policy strikter moet hebben dan je uitvoering: andersom kan eenvoudigweg niet.
Voorbeeldje:
Als je zegt dat behoeftigen een brood mogen stelen dan heb je een probleem omdat je zal moeten aantonen dat iemand niet behoeftig is. Als je zegt dat een brood stelen niet mag, maar bij de conclusie behoeftige geen sancties oplegt dan verschaf je jezelf ruimte tot flexibiliteit zonder dat mensen bewust over je heen kunnen lopen.
Voorbeeldje:
Als je zegt dat behoeftigen een brood mogen stelen dan heb je een probleem omdat je zal moeten aantonen dat iemand niet behoeftig is. Als je zegt dat een brood stelen niet mag, maar bij de conclusie behoeftige geen sancties oplegt dan verschaf je jezelf ruimte tot flexibiliteit zonder dat mensen bewust over je heen kunnen lopen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 23:16 ]
JvS: Beleid als in expliciete richtlijnen, ik denk tenminste dat dat hetgeen is wat jij onder beleid verstaat (iets anders dan ik), doen in deze denk ik sowieso niet zo veel terzake. Het gaat erom of we het wenselijk vinden om het überhaupt aan te pakken. Bij dichtregelproza lijkt me dat redelijk evident, maar bij dubbelposten is dat (kennelijk) niet zo
.
.
edit:
Floppus: Ja, op zich kan dat wel, aangezien we het hier nog altijd over beleid / richtlijnen hebben en niet over regels [ Voor 16% gewijzigd door JHS op 23-09-2007 23:14 ]
Dat is hoe het nu in de praktijk gebeurt (als het gaat om niet-hinderlijke dubbelposts, en dat is waar jij het imho over hebt), en dat loopt imho in 99.5% van de gevallen perfect.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:11:
[...]
Je moet het niet expliciet toestaan. Je moet het gewoon niet aanpakken. Het middel is gewoon erger dan de kwaal.
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door naftebakje op 23-09-2007 23:16 ]
Nou nee dat is helemaal niet hoe het in de praktijk gebeurt. De stelligheid waarmee "iedereen" aan het begin van dit topic naar de policy verwijst, maakt duidelijk dat het helemaal niet is hoe het gebeurt
.
Ik vind LA geen plek om het over unieke modacties te hebben. Maar zoals het in deze situatie aangepakt is, zo gebeurt het wel vaker. Misschien is het wel een idee om het eens over "hoe strikt doe je met 'regels zijn regels' mentaliteit" te hebben binnen de crew. Want dergelijke hardliners zijn er weldegelijk!
). Maar het is wel zo dat er duidelijk een mentaliteit heerst van "dit aanpakken van zulke dubbelposts moet wel, want het staat zo geschreven in de policy". Dat zie je overduidelijk in heel veel reacties terug (ik zal niet meer iedereen schrijven
).
Ik vind LA geen plek om het over unieke modacties te hebben. Maar zoals het in deze situatie aangepakt is, zo gebeurt het wel vaker. Misschien is het wel een idee om het eens over "hoe strikt doe je met 'regels zijn regels' mentaliteit" te hebben binnen de crew. Want dergelijke hardliners zijn er weldegelijk!
Zeker denk ik dat niet (ik heb zojuist nog een dubbelpost zonder waarschuwing overleefdLaten we inderdaad niet gaan doen alsof iedere 2 posts van dezelfde gebruiker direct in de kiem gesmoord worden want dat is niet zo.
Ja dat denk ik ook wel. Maar misschien moet dat stricte net ff iets anders omschreven worden zodat het alleen hetgeen aanduidt waarvoor het eigenlijk bedoeld is (jij kan in een ander forum een reactie van mij lezen waarin ik hem wat scherper formuleer).Ik denk wel dat je je policy strikter moet hebben dan je uitvoering: andersom kan eenvoudigweg niet.
[ Voor 73% gewijzigd door JvS op 23-09-2007 23:21 ]
Om eerlijk te zijn denk ik dat je je daar vergist. De meeste mensen die hier reageren weten dat het niet de bedoeling is, en houden zich er gewoon aan. Niet uit angst voor sancties, maar omdat ze het er mee eens zijnJvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:16:
Nou nee dat is helemaal niet hoe het in de praktijk gebeurt! De stelligheid waarmee "iedereen" aan het begin van dit topic naar de policy verwijst, maakt duidelijk dat het helemaal niet is hoe het gebeurt!
En iedereen is het wel eens overkomen dat je twee posts achter elkaar hebt binnen 24 uur. Het is aan de moderators om te kijken of het hinderlijk is of niet, en die zullen neem ik aan vaak pas ingrijpen als ze erop gewezen worden via TRs?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat zal natuurlijk ook te maken hebben met hoe het otpic werd geopend. Natuurlijk zal niet iedereen moord en brand gaan schreeuwen als er een keer een postje dubbel staat (en ja, daar maak ik mezelf ook wel eens schuldig aan). Maar als het gaat om of het wenselijk is of niet dan is het toch vrij duidelijk dat veel users dubbelposten nou niet echt op prijs stellen.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:16:
Nou nee dat is helemaal niet hoe het in de praktijk gebeurt. De stelligheid waarmee "iedereen" aan het begin van dit topic naar de policy verwijst, maakt duidelijk dat het helemaal niet is hoe het gebeurt.
Maar goed, ik wil en zal niet oordelen over specifieke modacties, ik denk alleen dat het niet onverstandig is het forum zo te hanteren zodat het voor het meerendeel aantrekkelijk is hier te posten, wat dus voor nu neerkomt op niet dubbelposten.
Verwijderd
Policy <> beleidJHS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:13:
edit:Floppus: Ja, op zich kan dat wel, aangezien we het hier nog altijd over beleid / richtlijnen hebben en niet over regels.
Je kan onmogelijk iemand ergens op aanspreken als het uit de hand loopt als je daarvoor geen ruimte hebt in je (translating... *done*) beleid. Iemand ergens niet op aanspreken terwijl het wel zou kunnen kan weer wel.
Wil zoals hiervoor gezegd niet zeggen dat je een ijzeren gordijn om je beleid moet gaan zetten. Je wordt op straat ook niet gelijk ingerekend voor een klein vergrijp - bewust misbruik wordt echter niet getolereerd.
Ik heb net even wat rondgezocht, en kijk nou eens naar bijvoorbeeld winkeldiefstal: maximale straf o.a. 3 maanden gevangenis. De omstandigheden moeten wel erg "gunstig" zijn om dat te bereiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 23:31 ]
Hier kan ik niet meer dan het er mee eens zijn. Mensen aanspreken in openbare modbreaks (daar zouden we het eigenlijk niet over mogen hebbenVerwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:26:
[...]
Policy <> beleid
Je kan onmogelijk iemand ergens op aanspreken als het uit de hand loopt als je daarvoor geen ruimte hebt in je (translating... *done*) beleid. Iemand ergens niet op aanspreken terwijl het wel zou kunnen kan weer wel.
Wil zoals hiervoor gezegd niet zeggen dat je een ijzeren gordijn om je beleid moet gaan zetten. Je wordt op straat ook niet gelijk ingerekend voor een klein vergrijp - bewust misbruik wordt echter niet getolereerd.
Zoals ik hierboven al aangaf. Het is misschien wel wenselijk om eens binnen de crew te praten over wanneer je nu iemand ergens op aanspreekt. Want er wordt weldegelijk soms wat als een 'hard-liner' volgens een 'regels zijn regels' mentaliteit gemodereerd en niet altijd volgens (wat ik vind) redelijkheidsprincipe. Daar kan best nog wel eens naar gekeken worden.
In veel gevallen gaat het trouwens heel prima hoor. Maar er is op dat punt wat mij betreft zeker nog veel ruimte voor verbetering.
Nouja, onze policy staat hier geformuleerd in Het algemeen beleid
Ik zou niet weten waarom nietJe kan onmogelijk iemand ergens op aanspreken als het uit de hand loopt als je daarvoor geen ruimte hebt in je (translating... *done*) beleid.
Ik zie het geschreven beleid, zoals geformuleerd in Het algemeen beleid en andere FAQs / stickies, meer als hetgeen iedereen wel zou moeten weten, als iets waar makkelijk naar te verwijzen valt als moderator, als een uitleg over hoe het hier werkt. Daar kan je dus gerust niet geëxpliceerd (aanvullend) beleid naast voeren.Zoals overal zijn er ook op Gathering of Tweakers.net zaken die uitdrukkelijk niet of juist wel gewenst zijn. Naast onderstaande concrete zaken zijn er ook zaken die onder 'goed fatsoen' vallen. Het kan dus best dat er zaken zijn die niet genoemd worden maar toch niet, of juist wel, gewenst zijn.
Maargoed, dit is enigzins offtopic
Verwijderd
Mee eens. Echter, resumerend ben ik het dan óók eens met de genomen actie in deze. Niet alleen speelden er andere zaken mee, TS is al vaker gewezen op dubbelposts en andere zaken. Net als bij justitie ontstaat er op een gegeven moment een beeld en wordt de sanctie zwaarder.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:32:
[...]
Hier kan ik niet meer dan het er mee eens zijn. Mensen aanspreken in openbare modbreaks (daar zouden we het eigenlijk niet over mogen hebben) komt op veel gebriukers wel als een soort van straf over (het is openbaar, felblauw/rood, komt aggresief over).
Zoals ik hierboven al aangaf. Het is misschien wel wenselijk om eens binnen de crew te praten over wanneer je nu iemand ergens op aanspreekt. Want er wordt weldegelijk soms wat als een 'hard-liner' volgens een 'regels zijn regels' mentaliteit gemodereerd en niet altijd volgens (wat ik vind) redelijkheidsprincipe. Daar kan best nog wel eens naar gekeken worden.
In veel gevallen gaat het trouwens heel prima hoor. Maar er is op dat punt wat mij betreft zeker nog veel ruimte voor verbetering.
@JHS
Je quote over goed fatsoen sluit dan ook aan op bovenstaande. TS was er al vaker op gewezen. Neemt niet weg dat ik denk dat het policy-wise goed zou zijn uitleg te geven over dubbelposts. Je moet *zeker* niet iedere mier willen beschijven in je policy, maar imho zijn zaken als dubbelposts dusdanig common dat het een plek verdient.
Ofwel:
Actie in deze correct en absoluut verdedigbaar wegens eerdere communicatie.
Policy zou een uitbreidinkje kunnen gebruiken in het algemeen - mijn stelling gáát ook over algemeen. Na persoonlijke communicatie doorgaan is net zo goed not-done.
Excuses voor de half engelse meuk in m'n posts, ik ben vanochtend vroeg teruggevlogen en denk nog half in het engels.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 23:41 ]
Ja, in januari al een keertje, en nu weer... Oeh wat een crimineel ben ik toch! Binnen een jaar toch wel twee keer een dubbelpost! En wat waren ze storend voor iedereen!TS is al vaker gewezen op dubbelposts en andere zaken.
Ik wil nogmaals het redelijkheidsprincipe aanhalen...
Ik durf trouwens wel te beweren dat er genoeg gebruikers te vinden zijn die dit jaar al meer dan twee keer een dubbelpost hebben gemaakt... Ik post maar heel sporadisch, er zijn genoeg mensen die veel vaker posten, en dus veel meer 'risico lopen'.
Verwijderd
Je wordt niet *elke* keer erop gewezen, zoals ook gebruikelijk en hierboven uitgelegd. Dat je er nu weer op gewezen wordt, is gevolg van dat je het inmiddels weer meermalen hebt gedaan - maar dat is terzijde.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:43:
[...]
Ja, in januari al een keertje, en nu weer... Oeh wat een crimineel ben ik toch! Binnen een jaar toch wel twee keer een dubbelpost! En wat waren ze storend voor iedereen!
Ik durf trouwens wel te beweren dat er genoeg gebruikers te vinden zijn die dit jaar al meer dan twee keer een dubbelpost hebben gemaakt... Ik post maar heel sporadisch, er zijn genoeg mensen die veel vaker posten, en dus veel meer 'risico lopen'.
Als je het dan blijkbaar weet, en weet dat je erop gewezen bent, waarom ga je er dan mee door en daarna over de rooie? Let wel, het gaat om hoe we met dingen omgaan als policy, niet om deze actie. Door het topic te starten ben je echter wel een voorbeeld in de discussie geworden.
Het is niet reëel een policy ter discussie te stellen als je niet de achtergrond meeneemt - het is dan ook zeker niet bedoeld je hier persoonlijk aan te vallen aangezien het hier om algemeen beleid gaat.
Mijn excuses als dit teveel persoonlijk overkwam, het was niet persoonlijk bedoeld maar als algemeen voorbeeld / casus.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2007 23:57 ]
Verwijderd
Beetje kinderachtig wel...Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:43:
[...]
Ja, in januari al een keertje, en nu weer... Oeh wat een crimineel ben ik toch! Binnen een jaar toch wel twee keer een dubbelpost! En wat waren ze storend voor iedereen!
Af en toe moet een modje gewoon een voorbeeld stellen om te laten weten dat het niet helemaal de bedoeling is, jij gaat dan huilen omdat jij dat toevallig bent en pakt het op als persoonlijke aanval.
Oh ja? Wijs alle topics eens aan waar ik dat gedaan heb?Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:49:
[...]
Je wordt niet *elke* keer erop gewezen, zoals ook gebruikelijk en hierboven uitgelegd. Dat je er nu weer op gewezen wordt, is gevolg van dat je het inmiddels weer meermalen hebt gedaan - maar dat is terzijde.
Wat zijn dit voor loze beschuldigingen?
Omdat ik niet bewust nadenk bij dat soort dingen. Ik ben het niet gewend.Als je het dan blijkbaar weet, en weet dat je erop gewezen bent, waarom ga je er dan mee door en daarna over de rooie?
Ik post hier te weinig. Over "ermee doorgaan" kun je niet spreken, daarvoor post ik veel te sporadisch, en al helemaal qua dubbelposts.
Je mist het punt. Het punt is niet hoe vaak je het doet, maar dat je er al eens op bent gewezen.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:43:
[...]
Verwijderd
Ik had inmiddels mijn vorige reactie wat uitgebreid - het was niet de bedoeling in een beleidsdiscussie een specifieke casus eruit te lichten. Met een voorbeeld wordt de discussie echter duidelijker, maar het nodigt teveel uit tot offtopic concentreren op jouw specifieke geval - nogmaals mijn excuses.Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:57:
[...]
Oh ja? Wijs alle topics eens aan waar ik dat gedaan heb?
Wat zijn dit voor loze beschuldigingen?
[...]
Omdat ik niet bewust nadenk bij dat soort dingen. Ik ben het niet gewend.
Ik post hier te weinig. Over "ermee doorgaan" kun je niet spreken, daarvoor post ik veel te sporadisch, en al helemaal qua dubbelposts.
Dat dit bestond wist ik niet. Ik zal zelf altijd moeilijk te doen met copy paste en quote eromheen tikken. Toen ik deze functie niet kende (2 minuten geledennaftebakje schreef op zondag 23 september 2007 @ 16:40:
[...]
Probeer eens het volgende uit: klik op de quote-knop van de eerste reactie waarop je wil reageren, dan krijg je het uitgebreide postvenster met de quote. Plaats eronder dan de reactie die jij wil geven, en scroll vervolgens naar beneden, daar zie je alle reactie's in de thread weer staan, inclusief quote-knop. Door op de quote-knop te drukken van de volgende post waarop je wil reageren, verschijnt die quote onder wat je al in het reactievenster hebt getypt. Op die manier kan je netjes reageren op meerdere specifieke posts in dezelfde reactie.
Als de reactie niet noodzakelijk gequote moet worden, of je specifiek tegen een bepaalde poster iets wil zeggen, kan je gewoon een @ zetten, daarna de naam van de poster waartegen je reageert.
Dat is wat ik veel zie, en zelf veel gebruik, dat vind ik (op persoonlijke nota) veel aangenamer postgedrag.
@iedereen: hou het vriendelijk en netjes!
Dat omdat het vervelend is te kopieeren en plakken, hij doet het echt niet om zijn topic omhoog te schoppen.
Is deze druk-op-quote-en-de-post-verschijnt-in-het-tikvenster ergens beschreven in een FAQ?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
Rob schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:09:
[...]
Is deze druk-op-quote-en-de-post-verschijnt-in-het-tikvenster ergens beschreven in een FAQ?

Voor zo ver ik weet is er geen user interface handleiding voor GoT, maar lijkt me ook echt niet dat dat nodig is... (Hoewel die er vast zal zijn voor de admins/modjes, maar dat is een ander verhaal)
Ik snap het punt wel, ik geef alleen aan hoe belachelijk het in deze context is.JvS schreef op zondag 23 september 2007 @ 23:59:
[...]
Je mist het punt. Het punt is niet hoe vaak je het doet, maar dat je er al eens op bent gewezen.
Verwachten jullie nou echt dat iedereen bij elke reactie op ieder forum eerst even gaat nadenken "Oh ja, hoe zat het ook alweer hier... eerst quoten... en dan een lijntje? Of nee, dat was een ander forum...?"
Ten eerste vind ik dat nergens op slaan. Iedereen mag toch wel enigszins z'n eigen stijl hanteren, en z'n eigen voorkeuren hebben? (Zijn dit nou die tweakers die altijd zo vechten om OS X, Windows en linux?).
Ten tweede, zelfs als je het als regel wilt invoeren, dan nog moet je begrijpen dat niet iedereen daar altijd rekening mee kan houden. Vaak post je even vluchtig iets, en vergeet je dat soort kleine details. Om dan als [die vergelijking doen we maar even niet] een joekel van een modbreak neer te smijten is gewoon buiten alle proporties.
[ Voor 2% gewijzigd door JHS op 24-09-2007 00:18 ]
Verwijderd
Voor zo ver ik weet is het op geen enkel forum gewenst om een topic snel achter elkaar te kicken...
Daarnaast is een mod break prima om een goed voorbeeld te stellen, zeker omdat het niet mogelijk is iedere dubbelpost eruit te vissen.
En ja, ik verwacht WEL dat je bij iedere post nadenkt over de regels van het forum waar je op dat moment post en dat lijkt me ook niet meer als logisch...
Eigen stijl is prima, maar regels/gedragsnormen zijn er niet voor niets, zo lang die twee niet in strijd met elkaar zijn mag je doen wat je wil, maar anders moet je jezelf toch echt aanpassen.
Daarnaast is een mod break prima om een goed voorbeeld te stellen, zeker omdat het niet mogelijk is iedere dubbelpost eruit te vissen.
En ja, ik verwacht WEL dat je bij iedere post nadenkt over de regels van het forum waar je op dat moment post en dat lijkt me ook niet meer als logisch...

Eigen stijl is prima, maar regels/gedragsnormen zijn er niet voor niets, zo lang die twee niet in strijd met elkaar zijn mag je doen wat je wil, maar anders moet je jezelf toch echt aanpassen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 00:22 ]
Wat is precies je probleem? de modbreak of het feit dat je niet twee keer achter elkaar kan / mag posten?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:16:
Ten tweede, zelfs als je het als regel wilt invoeren, dan nog moet je begrijpen dat niet iedereen daar altijd rekening mee kan houden. Vaak post je even vluchtig iets, en vergeet je dat soort kleine details. Om dan als [die vergelijking doen we maar even niet] een joekel van een modbreak neer te smijten is gewoon buiten alle proporties.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Dit staat in de uitleg bij je prefs. Afaik staat het niet in een FAQ ofzo, maar het lijkt me dat iedere user wel even in de prefs kijkt om het forum zo in te stellen zoals hij/zij fijn vindt.Rob schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:09:
[...]
Ze zijn er wel (ik zal ze hier niet gaan posten, gezien het niet echt volgens de got policy is) maar ik moet zeggen dat als je daar wat probeert te lezen je helemaal tureluurs wordt omdat alles door elkaar gaat lopen. Als 1 user een keer wat dubbel post is het nog te overzien, op het moment dat 3 users dat tegelijkertijd door elkaar doen is er al snel geen touw meer aan vast te knopen. En het lijkt me dat je juist op GoT waar we een gigantische userbase hebben je dat binnen de perken wilt houden.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:20:
Voor zo ver ik weet is het op geen enkel forum gewenst om een topic snel achter elkaar te kicken...
Verwijderd
Pas jij diezelfde logica elders ook toe? En dan pak ik maar even een lekker duidelijk voorbeeld: het verkeer. Ga jij ook dagelijks de weg op met het idee dat je niet constant bij elke handeling in je achterhoofd hoeft te hebben zitten wat de regels zijn? "Hoe was het ook alweer, niet door rood licht rijden, of was dat op het circuit?" Snap je het punt?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:16:
Verwachten jullie nou echt dat iedereen bij elke reactie op ieder forum eerst even gaat nadenken "Oh ja, hoe zat het ook alweer hier... eerst quoten... en dan een lijntje? Of nee, dat was een ander forum...?"
Ik vind dat je de zaak wel in perspectief moet blijven zien. We vragen je gewoon om je wat aan te passen aan de gebruiken van dit forum. Zo'n probleem hoeft dat toch niet te zijn? Je bent tenslotte te gast hier
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 00:29 ]
Verwijderd
En dus lijkt me dat het ook daar ongewenst is door het gros van de mensen, ook al is het misschien toegestaan.Terw_Dan schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:26:
[...]
Ze zijn er wel (ik zal ze hier niet gaan posten, gezien het niet echt volgens de got policy is) maar ik moet zeggen dat als je daar wat probeert te lezen je helemaal tureluurs wordt omdat alles door elkaar gaat lopen. Als 1 user een keer wat dubbel post is het nog te overzien, op het moment dat 3 users dat tegelijkertijd door elkaar doen is er al snel geen touw meer aan vast te knopen. En het lijkt me dat je juist op GoT waar we een gigantische userbase hebben je dat binnen de perken wilt houden.
Nee, maar daar hebben we het hier niet over.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:20:
Iedereen is het er wel over eens dat topickicks not-done zijn.
Het punt is hier dat de regels dusdanig geinterpreteerd worden dat niet-hinderlijke posts in een discussie, die 'toevallig' (want er postte niemand in de tussentijd...) achter elkaar staan, als topickick worden afgedaan.
Nee, dat doe ik dus niet. Ik ben geen onbehouwen asociale attentiehoer, dus met mijn natuurlijke manier van reageren op een forum heb ik normaal gesproken nooit problemen.En ja, ik verwacht WEL dat je bij iedere post nadenkt over de regels van het forum waar je op dat moment post en dat lijkt me ook niet meer als logisch...
Dat er toevallig soms (twee keer per jaar gemiddeld) twee posts achter elkaar komen te staan, en dat dat toevallig op dit ene forum kennelijk ten strengste verboden is... tsja, dat vergeet ik nog wel eens ja.
Ik vind het zo enorm moeilijk om dit als 'gedrag' te zien, laat staan storend...Eigen stijl is prima, maar regels/gedragsnormen zijn er niet voor niets, zo lang die twee niet in strijd met elkaar zijn mag je doen wat je wil, maar anders moet je jezelf toch echt aanpassen.
Het is gewoon echt absoluut flauwekul, wat mij betreft.
Maak dan een stukje PHP-script dat een tweede post blokkeert ofzo. Dat is veel vriendelijker voor de gebruikers, en dan is het ook waterdicht.
Je kunt gewoon niet verplicht stellen dat iedereen te allen tijde bedenkt dat ze niet twee posts achter elkaar mogen maken. Dat gebeurt gewoon soms wel eens, per ongeluk.
Dat is het punt ja.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:26:
[...]
Pas jij diezelfde logica elders ook toe? En dan pak ik maar even een lekker duidelijk voorbeeld: het verkeer. Ga jij ook dagelijks de weg op met het idee dat je niet constant bij elke handeling in je achterhoofd hoeft te hebben zitten wat de regels zijn? "Hoe was het ook alweer, niet door rood licht rijden, of was dat op het circuit?" Snap je het punt?
Autorijden gaat op een gegeven moment 'automatisch'. Dan denk je niet meer na, omdat je het goed aangeleerd hebt.
Ik heb het 'fout' aangeleerd, en dan gaat zo'n dubbelpost dus soms automatisch.
Fijn dat je mijn punt inziet en verduidelijkt met een voorbeeld.
'Vragen', zegt ie... Originele formulering.Ik vind dat je de zaak wel in perspectief moet blijven zien. We vragen je gewoon om je wat aan te passen aan de gebruiken van dit forum. Zo'n probleem hoeft dat toch niet te zijn? Je bent tenslotte te gast hier
Op zichzelf lijkt dubbel posten mij juist wél wenselijk.
Ik ga er vanuit dat als ik een topic heb gelezen en de datum van de laatste reactie niet is gewijzigd, er in grote lijnen niets in het topic gewijzigd is. Ik vind het dus fijn als mensen kleine wijzigingen met edits doen, maar nieuwe bijdragen wel in nieuwe posts zetten, ook al hebben ze al eerder (of zelfs als laatste gereageerd).
Verder kan ik me ook voorstellen dat als mensen twee losse reacties plaatsen, ze daar aparte posts voor gebruiken.
Verder zijn er volgens mij twee situaties:
• Een tweede reactie vindt plaats nadat er een paar minuten verstreken zijn: in dat geval had de reactie ook wel in de eerste post geëdit kunnen worden, maar van het topic kicken is nauwelijks sprake omdat het topic toch nog niet afgezakt was.
• Een reactie vindt na een langere tijd (een paar uur ofzo) plaats: dat wordt dan een topic kick, maar dat is ook terecht, want mensen die het topic volgen willen graag zien dat er iets in het topic gewijzigd is.
In het voorbeeld uit de topic start is de reactie binnen een paar minuten na de vorige geplaatst dus is van kicken feitelijk geen sprake. Lijkt me dan ook niet zinnig om daar tegen op te treden. Naar mijn mening moet het beleid dus zijn om niet moeilijk te doen over dubbele posts, en alleen in specifieke gevallen op te treden als het misbruikt wordt. (Ook zonder topic kicken komt het nog wel eens voor dat mensen lui/onwetend zijn en daarom maar een quick-reply plaatsen in plaats van een post te editen.)
Ik ga er vanuit dat als ik een topic heb gelezen en de datum van de laatste reactie niet is gewijzigd, er in grote lijnen niets in het topic gewijzigd is. Ik vind het dus fijn als mensen kleine wijzigingen met edits doen, maar nieuwe bijdragen wel in nieuwe posts zetten, ook al hebben ze al eerder (of zelfs als laatste gereageerd).
Verder kan ik me ook voorstellen dat als mensen twee losse reacties plaatsen, ze daar aparte posts voor gebruiken.
Verder zijn er volgens mij twee situaties:
• Een tweede reactie vindt plaats nadat er een paar minuten verstreken zijn: in dat geval had de reactie ook wel in de eerste post geëdit kunnen worden, maar van het topic kicken is nauwelijks sprake omdat het topic toch nog niet afgezakt was.
• Een reactie vindt na een langere tijd (een paar uur ofzo) plaats: dat wordt dan een topic kick, maar dat is ook terecht, want mensen die het topic volgen willen graag zien dat er iets in het topic gewijzigd is.
In het voorbeeld uit de topic start is de reactie binnen een paar minuten na de vorige geplaatst dus is van kicken feitelijk geen sprake. Lijkt me dan ook niet zinnig om daar tegen op te treden. Naar mijn mening moet het beleid dus zijn om niet moeilijk te doen over dubbele posts, en alleen in specifieke gevallen op te treden als het misbruikt wordt. (Ook zonder topic kicken komt het nog wel eens voor dat mensen lui/onwetend zijn en daarom maar een quick-reply plaatsen in plaats van een post te editen.)
Waarom dan reageren als een (onbehouwen) stier op een rode lap, zoals je in dit topic doet? Je vind het onterecht, hebt dat aangegeven en je hebt een discussie op gang weten te brengen binnen het management team. Wil je nu ook nog een standbeeld of zo, of een openbare guillotinering van bepaalde mensen?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:31:
[...]
Nee, dat doe ik dus niet. Ik ben geen onbehouwen asociale attentiehoer, dus met mijn natuurlijke manier van reageren op een forum heb ik normaal gesproken nooit problemen.
Dat er toevallig soms (twee keer per jaar gemiddeld) twee posts achter elkaar komen te staan, en dat dat toevallig op dit ene forum kennelijk ten strengste verboden is... tsja, dat vergeet ik nog wel eens ja.
Het komt toch wel een beetje over als attentiehoereren (pun intended). Je had het ook kunnen accepteren, en gewoon verder gaan en niets aan de hand. Nu heb je jezelf flink in de schijnwerpers gezet, en je naam wel gemaakt. Maar of je dat op deze manier wilt?
Anyway, genoeg voor de zondag (het is hier nog geen middernacht
Verwijderd
Dan is het aan jou om het anders aan te leren. Als de snelheid op de snelweg van 120 naar 80 gaat kun jij ook niet blijven volhouden dat je het anders geleerd hebt en daarom het oerrecht hebt om je eigen gang te blijven gaan.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:33:
Dat is het punt ja.
Autorijden gaat op een gegeven moment 'automatisch'. Dan denk je niet meer na, omdat je het goed aangeleerd hebt.
Ik heb het 'fout' aangeleerd, en dan gaat zo'n dubbelpost dus soms automatisch.
Fijn dat je mijn punt inziet en verduidelijkt met een voorbeeld.
Als het werkelijk een incidenteel gebeuren was dan was je daar nooit op aangesproken. Klaarblijkelijk is er bij jou sprake van wel wat meer dan incidentele voorvallen. Anders kan ik mij niet voorstellen dat dit topic ooit het daglicht had gezien. En ik vind het tijd dat je dat ook eens toegeeft.
Sorry hoor, maar ik heb dat totaal anders ervaren.gambieter schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:38:
[...]
Waarom dan reageren als een (onbehouwen) stier op een rode lap, zoals je in dit topic doet?
Ik had dit topic gepost, en ik kijk nog geen 10 minuten later, en het staat al helemaal vol met flames en dergelijke.
Ik heb meer het idee dat een heleboel anderen hier reageren als een onbehouwen stier op een rode lap. Mijn bedoeling hier was slechts om (voor de tweede keer) het punt van dubbelposten ter discussie te brengen binnen de crew.
Ik had niet verwacht dat er vooral veel non-crew zou zijn die even een 'duit in het zakje' dacht te moeten doen.
Anders had ik het niet publiek gedaan (hoewel ik vind dat dergelijke discussies zoveel mogelijk publiek zouden moeten plaatsvinden).
Verwijderd
Laten we even een onderscheid maken tussen wat jij als een flame beschouwd en wat 'we' in het algemeen als zulks beschouwen. Een deel van het probleem zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat daar een verschil in zitVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:42:
Sorry hoor, maar ik heb dat totaal anders ervaren.
Ik had dit topic gepost, en ik kijk nog geen 10 minuten later, en het staat al helemaal vol met flames en dergelijke.
Ik heb meer het idee dat een heleboel anderen hier reageren als een onbehouwen stier op een rode lap. Mijn bedoeling hier was slechts om (voor de tweede keer) het punt van dubbelposten ter discussie te brengen binnen de crew.
Ik had niet verwacht dat er vooral veel non-crew zou zijn die even een 'duit in het zakje' dacht te moeten doen.
Anders had ik het niet publiek gedaan (hoewel ik vind dat dergelijke discussies zoveel mogelijk publiek zouden moeten plaatsvinden).
En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch. En ik hoop echt dat je dat ook inziet. Een discussie is van nature gebaseerd op een verschil van mening en dat is niet meteen hetzelfde als een flamende houding.
Er staan hier zo goed als geen flames, als je dat denkt ben je toch echt overgevoelig. Er zijn een paar knipjes gedaan door de moderators, verder niets. Als iemand het niet met je eens is, dan is dat nog geen flame!Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:42:
[...]
Sorry hoor, maar ik heb dat totaal anders ervaren.
Als je het publiek plaatst, dan kan het publiek ook een mening geven. Daarom is het publiek
Verwijderd
Daarom zijn de regels ook zo opgezet dat de poster een beetje z'n eigen inzicht mag gebruiken (en de mods houden daar natuurlijk ook rekening mee).Soultaker schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:33:
Op zichzelf lijkt dubbel posten mij juist wél wenselijk.
Als je echt iets heel boeiends te melden hebt mag je gerust het topic binnen 24 uur schoppen. Na 24 uur mag je sowieso schoppen, maar zonder boeiende info wordt dat je niet in dank afgenomen.
Probleem is dat vaak mensen helemaal niets boeiends te melden hebben (of alleen 2 verschillende posts quoten) en dan is het niet gewenst en tegen de regels.
Daar gaat het wel over, jij zegt dat je niet gaat nadenken over hoe hier de specifieke regels zijn, alleen ik counter dat met het feit dat het nergens gewenst is. Het heeft dus niets met specifieke regels te maken, jouw gedrag is op ongeveer ieder forum ongewenst en daar hoef je dus ook niet over na te denken.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:31:
[...]
Nee, maar daar hebben we het hier niet over.
Iedereen is het er wel over eens dat topickicks not-done zijn.
2x in korte tijd achter elkaar posten zonder extra info is de definitie van een topickick. Het wordt dus niet afgedaan als zulks, het is het gewoon.Het punt is hier dat de regels dusdanig geinterpreteerd worden dat niet-hinderlijke posts in een discussie, die 'toevallig' (want er postte niemand in de tussentijd...) achter elkaar staan, als topickick worden afgedaan.
Dus je wil zeggen dat je niet asociaal bent, maar je ook niet nadenkt over de regels en gedragsnormen voordat je post? Dat lijkt me nogal tegenstrijdig?Nee, dat doe ik dus niet. Ik ben geen onbehouwen asociale attentiehoer, dus met mijn natuurlijke manier van reageren op een forum heb ik normaal gesproken nooit problemen.
Het is niet ten strengste verboden, dan had je wel een ban gehad en een fijne brief naar je moeder.Dat er toevallig soms (twee keer per jaar gemiddeld) twee posts achter elkaar komen te staan, en dat dat toevallig op dit ene forum kennelijk ten strengste verboden is... tsja, dat vergeet ik nog wel eens ja.
Het is gewoon ongewenst en dat is overal zo.
Alles wat je doet is jouw gedrag...Ik vind het zo enorm moeilijk om dit als 'gedrag' te zien, laat staan storend...
Ja dat weten we nu wel, bedankt voor deze heel boeiende informatie...Het is gewoon echt absoluut flauwekul, wat mij betreft.

Dat is helemaal niet waterdicht, dan kunnen mensen die echt iets boeiends te melden hebben dit namelijk ook niet meer melden.Maak dan een stukje PHP-script dat een tweede post blokkeert ofzo. Dat is veel vriendelijker voor de gebruikers, en dan is het ook waterdicht.
Je kunt gerust verplicht stellen dat iedereen zich ten allen tijden aan de regels houdt, anders kun je net zo goed geen regels handhaven.Je kunt gewoon niet verplicht stellen dat iedereen te allen tijde bedenkt dat ze niet twee posts achter elkaar mogen maken. Dat gebeurt gewoon soms wel eens, per ongeluk.
Dit is ook weer een belediging.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:45:
[...]
Laten we even een onderscheid maken tussen wat jij als een flame beschouwd en wat 'we' in het algemeen als zulks beschouwen. Een deel van het probleem zal er ongetwijfeld mee te maken hebben dat daar een verschil in zit
En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch. En ik hoop echt dat je dat ook inziet. Een discussie is van nature gebaseerd op een verschil van mening en dat is niet meteen hetzelfde als een flamende houding.
Alsof ik niet zou weten wat een discussie is, en hoe je je daar normaal gesproken in gedraagt.
Misschien moet je eerst m'n post-historie eens nagaan, voordat je zo oordeelt.
Verder kun je dit beter aan Abaddon richten, want in het betreffende topic was het vooral hij die geen tegenspraak duldde.
Ja, ik zie zeker een aantal flames in dit topic hier... Ook een aantal totaal niet gewenste opmerkingen, die verder niet direct flames zijn, maar ook niet goed voor een gezonde discussie.
Verwijderd
Dát is jouw probleem dus. Jij ziet hier flames waar ze er niet zijn, en jij vat dingen zeer snel, té snel, als een belediging op. Ik wil daar voor de fatsoensnormen nog wel een 'imo' tussen plakken maar eerlijkgezegd is het wel evident dus overbodig om dat nog te nuanceren. Op die manier is er natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie mogelijk als jij meteen de hakken in het zand zet omdat je je aangevallen voelt. En ik oordeel helemaal niet, ik vraag het je notabene hoe het zit. Maar ook dat zie je als een aanval. Los van de inhoudelijke discussie die hier nu gaande is, vind ik echt dat je even een stap van je keyboard moet doen. Kijk even rustig wat er gezegd wordt en dan zie je dat je helemaal niet aangevallen wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 00:55 ]
En welk deel van beide soorten is van jezelf afkomstig? Een beetje zelfinzicht is wel belangrijk, want ik hoop toch niet dat je jezelf als voorbeeldige poster hier ziet? (Dat is trouwens een beetje een open deur, je hebt zelf al aangegeven niet erg subtiel te werk te gaan).Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:51:
[...]
Ja, ik zie zeker een aantal flames in dit topic hier... Ook een aantal totaal niet gewenste opmerkingen, die verder niet direct flames zijn, maar ook niet goed voor een gezonde discussie.
Anyway, als je iets een flame vind, dan kun je dat rapporteren via een TR, zodat de moderators er naar kunnen kijken
[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 24-09-2007 00:58 ]
Verwijderd
Ik denk dat het zinnig is terug te gaan naar discussie over het beleid. We dwalen al een tijdje af (en ja, ik zie dat ik daar ook aan heb bijgedragen). Zaken aangaande specifieke users/moderators staan los van de discussie over beleid.
Hoe moet ik dit anders opvatten dan een belediging?Dát is jouw probleem dus. Jij ziet hier flames waar ze er niet zijn, en jij vat dingen zeer snel, té snel, als een belediging op.
"En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch."
Jij suggereert hier toch dat ik niet weet dat je ook kritiek kunt ontvangen in een discussie.
Daarmee zeg je toch eigenlijk dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb? Want ieder weldenkend, realistisch mens weet dit toch?
Denk dus eerst eens na over wat je zelf zegt.
Ik ben niet achterlijk, en wens ook niet als zodanig uitgemaakt te worden.
Inderdaad een open deur, waarom vond je het uberhaupt nodig om deze reactie te plaatsen? Je haalt zelfs al aan hoe ik het zelf zie.gambieter schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:55:
[...]
Een beetje zelfinzicht is wel belangrijk, want ik hoop toch niet dat je jezelf als voorbeeldige poster hier ziet? (Dat is trouwens een beetje een open deur, je hebt zelf al aangegeven niet erg subtiel te werk te gaan).
Dit alleen al is al een verkapte persoonlijke aanval.
Je zegt eigenlijk niks, je wil alleen nog maar even terughalen dat ik ook geen voorbeeldig poster ben in dit topic.
Dat lijkt me ook zeer logisch, aangezien ik degene ben die hier met een aantal mensen een appeltje te schillen heb...
Waarom andere mensen dan persoonlijk moeten gaan worden tegen mij (terwijl ze eigenlijk hier niets te zoeken hebben), tsja...
Je ziet mij toch ook niet in ieder topic tekeergaan? Ik ben meestal heel beleefd en rustig in mijn posts. Ga mijn historie maar eens na (alsjeblieft, want ik word een beetje moe van al die mensen die puur naar deze thread kijken, en denken dat ze precies weten hoe ik in elkaar zit).
Dat kan, maar dat hoeft van mij niet altijd. Het gaat in dit topic ook nog ergens om, en dat is nu even belangrijker.Anyway, als je iets een flame vind, dan kun je dat rapporteren via een TR, zodat de moderators er naar kunnen kijken
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:04 ]
Gewoon omdat niet elke post een aanval is op de discussie. Chill gast.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:00:
[...]
Hoe moet ik dit anders opvatten dan een belediging?
Het einde van deze discussie is dat jij gepost hebt op een moment dat moderators wat hun spuigaten uitkwam. Jij erop in wou gaan en iedereen ruzie zoekt. Maak je niet druk, leer een beetje wat beleid is en post lekker verder
Geweldige discussie om te lezen verder, maar het gaat nergens over. Iedereen weet waar het vandaan komt. Wees blij met de regelgeving hier en reageer altijd normaal.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Tot twee keer toe? En tot twee keer toe dezelfde moderator die dezelfde gebruiker 'terechtwijst'?Het einde van deze discussie is dat jij gepost hebt op een moment dat moderators wat hun spuigaten uitkwam.
Ik vind dat allemaal net even wat te toevallig.
Het blijft frappant hoe je zelf een bot taalgebruik hanteert hier en daar en het op de man speelt. De opmerkingen die ik in dit - met oeverloze herhalingen gevulde topic van onder andere de TS - heb zien voorbij scrollen zijn over het algemeen netjes, en niet op de man. Jij kaart het 'probleem' aan, je vind dat je je grote gelijk ('jouw gelijk', zoals je aangeeft) moet krijgen, en dat het grote onrecht dat je aangedaan is moet worden rechtgezet.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:42:
Ik heb meer het idee dat een heleboel anderen hier reageren als een onbehouwen stier op een rode lap.
Jij mag de botte bijl hanteren - je vermeldt zelf terloops dat je de tact toch maar achterwege laat - maar als de toon van anderen een beetje grimmiger wordt (eerder: niet gelijk loopt met je mening) dan is rood alarm. Twee maten, twee gewichten?
Je wil aandacht voor je kruisvaart, maar je vindt minder medestanders dan verwacht?Mijn bedoeling hier was slechts om (voor de tweede keer) het punt van dubbelposten ter discussie te brengen binnen de crew.
Een forum kan tenonder gaan aan een teveel aan regelneverij, en het lijkt me dat je die weg opwil. Een duidelijke aflijning van de omstandigheden waarin een dubbelpost (en de gerelateerde modbreak?) kan. Persoonlijk kan ik me perfect vinden in de stelling van de moderatoren hier dat de grote krijtlijnen duidelijk worden uitgetekend naar de gebruikers toe en dat er ruimte voor soepelheid gelaten wordt, zodat geval per geval bekeken wordt. Er is altijd speelruimte. Flitsen wordt ook niet gedaan vanaf 121 km/u. Je snelheidsmeter kan een afwijking vertonen, de flitspaal kan slecht afgesteld staan, dus wordt er een marge gehanteerd. Wat hier ook gedaan wordt.
Jouw gelijk is niet belangrijk in deze discussie. Het gaat hier om beleid waarover een consensus bestaat tussen de moderators, zei het met afwijkende visies), maar ze onderschrijven het. Zoals meermaals werd vermeld worden dubbelposts niet systematisch de kiem ingesmoord. Je hebt gewoon de pech gehad dat het jou overkwam, en dat je het persoonlijk speelde. Mijn mening is dat, had je je gedragen zoals het hoort in dat topic dat de root of all evil is, dan had je ook geen modbreak gekregen, alleen vanwege die dubbelpost.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Verwijderd
Ik suggereer het niet. Ik vraag het je. Teneinde gewoon te weten te komen hoe jij er over denkt. En in hoeverre dat overeenstemt met wat de gemiddelde mens als beledigend of aanvallend ervaart. Daarmee suggereer ik helemaal niet dat jij afwijkt of dat je abnormaal bent. Iedereen heeft net wat andere ideeën over wat normaal is in een discussie en bij jou krijg ik steevast het idee dat je hele lange tenen hebt. Je mag jou niks vragen wat ook maar een iota de suggestie wekt dat jouw idee van de waarheid niet de enige en absolute correcte versie is. Daarmee sluit je bij voorbaat de kans op een succesvolle discussie uit omdat jij je imo uitermate verdedigend opstelt. Je blijft mij nu bv. verwijten dat ik je beledig terwijl ik niet meer doe dan je proberen te doorgronden om te proberen je standpunten te begrijpen. Dát is een voorwaarde die vaak tot een meer vruchtbare discussie leidt.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:00:
[...]
Hoe moet ik dit anders opvatten dan een belediging?
"En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch."
Jij suggereert hier toch dat ik niet weet dat je ook kritiek kunt ontvangen in een discussie.
Daarmee zeg je toch eigenlijk dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb? Want ieder weldenkend, realistisch mens weet dit toch?
Denk dus eerst eens na over wat je zelf zegt.
Ik ben niet achterlijk, en wens ook niet als zodanig uitgemaakt te worden.
Je ziet mij toch ook niet op de kast springen met verwijten jegens jou? Ik zou volgens jouw logica nu ook van leer kunnen trekken dat jij mij beledigd door te suggereren dat ik je opzettelijk en gericht aan het kleineren ben. Terwijl dat pertinent niet het geval is, en ik stel het ook zeker niet op prijs dat jij die suggestie wekt
Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten.
Wil je horen dat je op valt kwa taalgebruik. Wil je dat jij aangepakt word. Dan kunnen ze ook gewoon ja zeggen hoor. Wil je in het centrum van aandacht staan. Ja, dan ben jij, en alleen jij, degeen die fout is. Joepie je bent de aandachtshoed die je wilt zijn. En nu?Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:06:
[...]
Tot twee keer toe? En tot twee keer toe dezelfde moderator die dezelfde gebruiker 'terechtwijst'?
Ik vind dat allemaal net even wat te toevallig.
Leer van deze discussie, weet wat er aan de hand is. Wees blij dat je nu meer weet van regelgeving.
disjfa.nl
Verwijderd
^^Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 00:55:
Ik denk dat het zinnig is terug te gaan naar discussie over het beleid. We dwalen al een tijdje af (en ja, ik zie dat ik daar ook aan heb bijgedragen). Zaken aangaande specifieke users/moderators staan los van de discussie over beleid.
"Dat jij blijkbaar niet kundig bent om dit te doen, moet je dat jezelf kwalijk nemen, en niet een moderator die de policy nastreeft."
"Dat jij je niet aan de policy houdt, en daarover gaat klagen... da's gewoon zielig.."
"Dude... of dudette... neem een chill-pill.."
"Bevalt het beleid je niet hier, ga dan ergens anders heen, of stop met je huilie gedrag..."
Om maar even wat te noemen, van alleen de eerste pagina. En dan nog het nodige dat is weggehaald, natuurlijk.
"Dat jij je niet aan de policy houdt, en daarover gaat klagen... da's gewoon zielig.."
"Dude... of dudette... neem een chill-pill.."
"Bevalt het beleid je niet hier, ga dan ergens anders heen, of stop met je huilie gedrag..."
Om maar even wat te noemen, van alleen de eerste pagina. En dan nog het nodige dat is weggehaald, natuurlijk.
Jep, je wilt horen dat jij gelijk hebt. De 7 jaar beleidvoering heeft er geheel niets mee te maken, zolang jij maar gelijk gaat krijgen. de gehele discussie tot nu toe boeit niet, zolang jij maar gelijk krijgtVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:12:
Veel plezier.
disjfa.nl
Verwijderd
Neem een chill pill is geen belediging maar in jouw geval gewoon helemaal terecht...
Doe ajb een keer rustig, dan kom je waarschijnlijk een stuk beter over.
Mensen zijn vrij hier te posten, zoals je nu post vraag je gewoon om een slotje.
Mensen zijn vrij hier te posten, zoals je nu post vraag je gewoon om een slotje.
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:17:
Waar bemoei jij je in godsnaam mee? Heb je uberhaupt iets te melden?
Ga toch weg man!
disjfa.nl
Verwijderd
Ho eens even. Dit is nog altijd een forum waar jij te gast bent en jij verkeert niet in de positie om anderen te vertellen dat ze moeten vertrekken. Jij start een openbare discussie en daarmee heb je te accepteren dat er mensen zijn die je mening niet delen en je dat ook kenbaar maken op een kritische manier. Daar kun je op een fatsoenlijke manier mee omgaan. Dit wat je nu doet is dat verre van en ik verzoek je dan ook daarmee op te houdenVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:17:
Waar bemoei jij je in godsnaam mee? Heb je uberhaupt iets te melden?
Ga toch weg man!
Verwijderd
@ddbruijn, (maar intussen ook toepasselijk voor anderen, waaronder ik
)
Als je zelf zo'n vijandige toon stelt in de meeste van je reacties, dan vind ik het een beetje hypocriet om over andere users te gaan klagen. Ik kan van de eerste pagina net zo'n lijst met alleen maar statements van jou maken. Dat komt denk ik ook doordat je op elk wissewasje reageert. Dit topic zal ook doorgaan tot post nr 1000, aangezien jouw mening rotsvast is, en je nooit niet het laatste woord kan hebben.
In other words, soms is het echt beter om de wereld maar hun foute denkbeelden te laten hebben, en je uit de discussie terug te trekken, aangezien ze niet voor jouw rede vatbaar zijn.
Als je zelf zo'n vijandige toon stelt in de meeste van je reacties, dan vind ik het een beetje hypocriet om over andere users te gaan klagen. Ik kan van de eerste pagina net zo'n lijst met alleen maar statements van jou maken. Dat komt denk ik ook doordat je op elk wissewasje reageert. Dit topic zal ook doorgaan tot post nr 1000, aangezien jouw mening rotsvast is, en je nooit niet het laatste woord kan hebben.
In other words, soms is het echt beter om de wereld maar hun foute denkbeelden te laten hebben, en je uit de discussie terug te trekken, aangezien ze niet voor jouw rede vatbaar zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:26 ]
Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:19:
Neem een chill pill is geen belediging maar in jouw geval gewoon helemaal terecht...
Kunnen jullie je nou helemaal niet voorstellen hoe het is om zo enorm aangevallen te worden van alle kanten?
Ik ben misschien niet al te vriendelijk, maar er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk, allemaal tegen mij (terwijl ik mij in eerste instantie niet op een persoon richtte). Dus ik merk dat allemaal 20 keer harder dan jullie, en jullie maken het alleen maar erger.
Echt *iedereen* is tegen mij, zo ongeveer. Af en toe een post tussendoor van JvS of JHS, dat ze toch wel wat zien in het achterliggende idee... maar door alle ruis die JULLIE vooral veroorzaken, wordt het topic totaal verziekt, en daarmee natuurlijk ook mijn humeur, en eigenlijk kan het me allemaal niks meer schelen onderhand. Ik wil gewoon dat iedereen kapt met reageren, behalve als het moderators/admins zijn, die direct iets inhoudelijks over beleid etc zeggen.
Ik vind het ongelofelijk dom dat jullie dit allemaal niet begrijpen, en toch steeds maar weer MOETEN reageren met onzinnige en onprettige dingen aan mijn adres. Wat verwacht je dan van mij?
We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen. Je brengt het er vast niet veel beter vanaf, eerder slechter. Je wereldje moet wel heel klein zijn als je dit niet eens begrijpt.
Flame? Misschien, maar ook een keiharde constatering. Doe er wat mee. En doe dat alsjeblieft niet in dit topic.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2007 01:33 ]
Verwijderd
En maar roepen dat iedereen tegen hem aan het flamen isVerwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:31:
[...]
Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.

Ik heb maar 1 ding tegen je te zeggen: Ga maar weer lekker in je eigen wereldje spelen en laat de rest van de wereld met rust

Dat je eens luistert naar andere mensen, die het niet met jouw mening eens zijn, en stopt met je zo verschrikkelijk aangevallen te gedragen. Mensen met een andere mening zijn niet per definitie onvriendelijk.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:31:
Wat verwacht je dan van mij? (...) er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk
Ben ik al eens geweest, jawel, in mijn 4 jaar op dit forum heb ik ook wel eens een modbreak gehad. Wat ik deed? Het over me heen laten komen, jawel, en dit bij de volgende keren in gedachten houden om herhaling te voorkomen!We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen.
En gast, je post verdiende in eerste instantie al een modbreak, door het posten van de volgende zin:
Wat staat er op de TopicReport-pagina?Verder, vind je dit soort ruziezoekende opmerkingen gepast voor een moderator? Ik niet, dus je gaat op rapport.
[quote]
• Nadat je een topic report hebt gemaakt: meld het dan alsjeblieft niet in het topic! Dat is sfeerverpestend, flame-uitnodigend en heeft geen enkel nut. We zien liever 42 identieke TR's dan een ontspoord topic omdat jij het zonodig daar moest melden!
Oh, en mocht je het te letterlijk nemen: dit geldt uiteraard óók voor het vooraf melden.
[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 24-09-2007 01:53 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Verwijderd
Ik zal er nog 1 poging aan wagen: ik wil je voor een intelligente jongeman houden. Dan moet je ook inzien dat het zeer, maar dan ook ZEER onwaarschijnlijk is, dat IEDEREEN tegen jou is, en dat IEDEREEN het fout heeft en dat jij als enige het helemaal bij het juiste eind heeft. Je bent een slimme kerel .. doe eens wat statistiek. Je komt nu echt paranoide over. En dat is mijn beleefde manier van zeggen dat je echt wat zelfreflectie mist.Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:31:
[...]
Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.
Kunnen jullie je nou helemaal niet voorstellen hoe het is om zo enorm aangevallen te worden van alle kanten?
Echt *iedereen* is tegen mij, zo ongeveer. Af en toe een post tussendoor van JvS of JHS, dat ze toch wel wat zien in het achterliggende idee... maar door alle ruis die JULLIE vooral veroorzaken, wordt het topic totaal verziekt, en daarmee natuurlijk ook mijn humeur, en eigenlijk kan het me allemaal niks meer schelen onderhand. Ik wil gewoon dat iedereen kapt met reageren, behalve als het moderators/admins zijn, die direct iets inhoudelijks over beleid etc zeggen.
Ik vind het ongelofelijk dom dat jullie dit allemaal niet begrijpen, en toch steeds maar weer MOETEN reageren met onzinnige en onprettige dingen aan mijn adres. Wat verwacht je dan van mij?
We zullen zien wat er gebeurt als jullie eens in zo'n situatie komen. Je brengt het er vast niet veel beter vanaf, eerder slechter. Je wereldje moet wel heel klein zijn als je dit niet eens begrijpt.
Flame? Misschien, maar ook een keiharde constatering. Doe er wat mee. En doe dat alsjeblieft niet in dit topic.
En van jou verwacht ik vanaf nu, zonder uitzondering, een gematigde toon. Laat je niet uit je tent lokken en zie niet overal een aanval in. Wij als crew willen gerust nog even met je doorbabbelen, en ook andere users mogen gewoon hun zegje doen. Dat zeg IK als CREW, en dat gaat boven wat JIJ wilt als USER. Dat klinkt cru en daar mag je het ook grondig mee oneens zijn maar ik stel hier nu even een duidelijk kader wbt wie hier de tent runt en wie niet. GoT is er voor iedereen, en niet enkel de mensen die het met jou eens zijn.
Mocht je nou toch, naar mijn bescheiden mening, toch weer te fel van leer trekken, dan doe ik dit topic op slot. Misschien dat het dan morgenvroeg weer opengaat om fris en fruitig de discussie te vervolgen. Maar dan verwacht ik wel een civiele toon. Ook van jou ja.
Het lot van dit topic ligt bij deze in jouw handen voor vanavond.
Ahum, om even uit je topicstart te citeren:Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:31:
[...]
Ik ben misschien niet al te vriendelijk, maar er zijn een stuk of 20 mensen hier minstens net zo onvriendelijk, allemaal tegen mij (terwijl ik mij in eerste instantie niet op een persoon richtte).
"Regel dit. En stuur dion_b niet naar mij toe, want ik heb geen fatsoenlijk woord meer voor hem over, gezien ons verleden."
En je post niet alleen zo over mij, maar vervolgens ook over ieder ander persoon in dit topic en erbuiten die jouw mening niet volledig deelt. En dan raar opkijken als iedereen niet happy, happy, joy, joy is...
Erg simpele oorzaak-gevolg relatie.
Zoals al opgemerkt is, je hebt dit onderwerp publiekelijk aangesneden en wel op een manier dat je niet alleen directe betrokkenen maar ook nagenoeg iedere andere lezer van dit topic tegen je in het harnas gejaagd hebt. Onder andere door iedereen te menen te vertellen wat ze *moeten* doen. Maak hier een leermoment van: dat is een discussietechniek dat volstrekt niet werkt. Jij geeft hier zelf aan erg ontevreden te zijn met hoe dit topic zich ontwikkeld heeft. Het zou je heel erg sieren als je zou erkennen dat je daar zelf hoofdoorzaak aan geweest bent. Dat hoef je overigens niet publiek te erkennen, puur voor jezelf is al een begin.Flame? Misschien, maar ook een keiharde constatering. Doe er wat mee. En doe dat alsjeblieft niet in dit topic.
Laat ik eens een vraag aan jou stellen:
Exact wat zou jij als een bevredigende uitkomst van dit topic beschouwen
Edit:
En excuses, de laatste post van HlpDsk had ik nog niet gezien voordat ik dit gepost had. Even voor de duidelijkheid.
[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 24-09-2007 01:44 ]
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Ik heb een paar keer een slotje gekregen. Met één daarvan ben ik het nog steeds niet eens. Dat heb ik alleen niet laten weten (nouja, heel subtiel dan, maar dat is waarschijnlijk niemand opgevallen). Het is gewoon een kwestie van incasseren en accepteren. Niet iedereen is het altijd met je eens, ook de mods niet. En dat is niet altijd op te lossen.CodeCaster schreef op maandag 24 september 2007 @ 01:35:
Ben ik al eens geweest, jawel, in mijn 4 jaar op dit forum heb ik ook wel eens een modbreak gehad. Wat ik deed? Het over me heen laten komen, jawel, en dit bij de volgende keren in gedachten houden om herhaling te voorkomen!
ddbruijn, ik begrijp dat je je persoonlijk aangevallen voelt door dion_b, en misschien is het zo dat dion_b bij elke post van jou een reden zoekt om een Modbreak te geven, maar je moet je ook bedenken dat hij het moet kunnen verantwoorden tegenover z'n medemods. In dit geval is (voor zover ik weet) elke mod het met hem eens. Tja, dan zit er niet veel anders op dan het te laten gaan.
Ik heb in dit topic twee modbreaks en verscheidene posts geplaatst om de aandacht terug te krijgen naar waar het hier over zou moeten gaan: Of het al dan niet wenselijk is om dubbelposts niet aan te pakken. Ook andere moderatoren hebben dat meermaals gedaan. Kennenlijk is men - alhoewel ddbruijn een prominente rol speelt - niet in staat om zich tot dit onderwerp te beperken. Ik zie dus geen andere mogelijkheid dan het topic op slot te gooien. Over het dubbelposten is inmiddels een interne discussie gaande, de uitslag daarvan zal ik t.z.t. hier duidelijk maken
.
Mocht iemand het idee hebben dat er in een nieuw topic wel een civiele en inhoudelijke discussie te voeren is over dit onderwerp, dan is daar de ruimte voor
. Je kan dus gerust een nieuw topic openen, maar zodra daar weer zaken als de wenselijkheid van een individuele moderator zijn modbreaks en welke opmerkingen al dan niet beledigend zijn naar boven komen gaat 'ie weer dicht.
ddbruijn: Sinds de vorige keer dat ik in dit topic postte lijkt het volledig en geheel te gaan over of jij je al dan niet terecht beledigt voelt, ik zal daarom daar nog kort op in gaan
. De insinuaties die jij aanhaalt, zaken als "En begrijp ik je nou goed dat je wel een discussie in het openbaar prefereert, zolang jij maar geen kritiek ontvangt? Want dat is verre van realistisch.", zijn volledig in lijn met opmerkingen die jij maakt, zoals "Ik wist dat niet iedereen hier even slim is, maar dit is echt te sneu voor woorden.". Zoals ik al elders gemeld hebt zie ik het verschil daar niet tussen - buiten dat het laatste een direct ad hominem is, terwijl jij het eerste alleen maar een belediging vindt wegens de implicaties.
Betergezegd, jij vindt dat een belediging, omdat iemand suggereert dat jij een mening toegedaan bent die geen weldenkend mens volgens jou zou aannemen. Dat is niet hetgeen wij, en voorzover ik weet de meerderheid van de mensen hier, verstaan onder een belediging
. Kritiek op je opstelling is iets wat mogelijk moet zijn, omdat het anders praktisch onmogelijk is mensen bij te sturen. Er zit ook een ruim gat tussen kritiek op iemand zijn opstelling en op iemand zijn persoon. En on top of that hoeft kritiek op iemand zijn persoon nog steeds geen belediging te zijn. Dat jij het wel als zodanig ziet, daar kan ik verder weinig aan doen. We kunnen hier niet onze normen aan gaan passen omdat jíj graag ziet dat we andere toepassen.
Kortom: Je doet opmerkingen die mensen net zo erg zijn als degene die anderen doen - ik heb nog niet eens je gemodbreakte flame aangehaald - en je ziet beledigingen in die opmerkingen waar anderen dat niet doen. Ik vraag me dan ernstig af of je misschien niet ook in enige mate naar jezelf zou moeten kijken
.
Overigens hebben andere gebruikers het volste recht om hier te reageren en kritiek te uiten op jouw standpunt. Dat ze kritiek op je opstelling misschien beter aan een crewlid hadden kunnen overlaten is iets anders.
Mocht iemand het idee hebben dat er in een nieuw topic wel een civiele en inhoudelijke discussie te voeren is over dit onderwerp, dan is daar de ruimte voor
ddbruijn: Sinds de vorige keer dat ik in dit topic postte lijkt het volledig en geheel te gaan over of jij je al dan niet terecht beledigt voelt, ik zal daarom daar nog kort op in gaan
Betergezegd, jij vindt dat een belediging, omdat iemand suggereert dat jij een mening toegedaan bent die geen weldenkend mens volgens jou zou aannemen. Dat is niet hetgeen wij, en voorzover ik weet de meerderheid van de mensen hier, verstaan onder een belediging
Kortom: Je doet opmerkingen die mensen net zo erg zijn als degene die anderen doen - ik heb nog niet eens je gemodbreakte flame aangehaald - en je ziet beledigingen in die opmerkingen waar anderen dat niet doen. Ik vraag me dan ernstig af of je misschien niet ook in enige mate naar jezelf zou moeten kijken
Overigens hebben andere gebruikers het volste recht om hier te reageren en kritiek te uiten op jouw standpunt. Dat ze kritiek op je opstelling misschien beter aan een crewlid hadden kunnen overlaten is iets anders.
Na intern overleg hebben we kunnen concluderen dat er in de crew een hoge mate van consensus is over dit onderwerp
. We vinden het over het algemeen inderdaad onwenselijk dat mensen dubbelposten, aangezien een meerderheid dat een stuk minder overzichtelijk vindt dan dubbelposten en ook weinig meerwaarde zien in die dubbelposts. Natuurlijk is het in hoge mate een kwestie van context, soms kan het bij een flinke onderwerpwissel juist wel wenselijk zijn, en in andere gevallen juist bijzonder onwenselijk. Zoals bij bijna alles het geval is, is het dan ook aan de individuele moderator om hier per geval een inschatting over te maken
.
Dat dubbelposten vaak onwenselijk is wil uiteraard ook niet zeggen dat er in die gevallen ingegrepen hoeft te worden, maar sturing kan wel degelijk plaatsvinden
. Na herhaalde sturing kan dat ook resulteren in aanpassing van de berichten, en als er vanwege andere redenen een modbreak geplaatst wordt kan daar tussendoor ook best een opmerking over dubbelposts geplaatst worden.
Dat dubbelposten vaak onwenselijk is wil uiteraard ook niet zeggen dat er in die gevallen ingegrepen hoeft te worden, maar sturing kan wel degelijk plaatsvinden
Dit topic is gesloten.