[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
't is wel off topic, maar omdat je het zo mooi vraagt:

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/11/30514425038.jpg

het scherm en randapparatuur (boxen hangen links en rechts boven het scherm, middelste box ligt op het kastje)

en de zetel met projector en één van de achterste boxen. De projector hangt voldoende hoog je kan tennissen en bowlen met de Wii zonder in het beeld te komen :P

Afbeeldingslocatie: http://img2.putfile.com/thumb/11/30514425156.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Dvamber op 02-11-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:32
Die panasonic 42py70 hoe goed kan die nu met content van 720P overweg, hiervoor is wel besproken over dit punt, maar niemand heeft er nu concreet een antwoord op gegeven.

Dus ik bedoel als 720P wordt gevoerd aan de panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik kan je verklappen dat dat er retegoed uitziet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 20:39:
Nu ik kan je verklappen dat dat er retegoed uitziet.....
absoluut. Ik kan met de PS3 ook 1080p invoeren in onze 42PV700, maar ik vind dat absurd: upscalen en daarna weer downscalen door de TV, dat lijkt me niet zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:37
Dvamber schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 21:04:
[...]
absoluut. Ik kan met de PS3 ook 1080p invoeren in onze 42PV700, maar ik vind dat absurd: upscalen en daarna weer downscalen door de TV, dat lijkt me niet zinvol.
Waarom zou dat absurd zijn ? Je TV heeft een resolutie van 1024x768 en eigenlijk rendert hij zelfs op 3072x768 vanwege zijn subpixel controller. Dan lijkt het zonde van hem slechts een 1280x720 signaal te sturen als je hem even goed een 1920x1080 signaal kunt geven. In het eerste geval moet hij immers zelf ook nog eens info toevoegen. Bovendien mag je aannemen dat de PS3 dat veel beter kan gezien de CPU power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Twixie schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 22:43:
[...]

Waarom zou dat absurd zijn ? Je TV heeft een resolutie van 1024x768 en eigenlijk rendert hij zelfs op 3072x768 vanwege zijn subpixel controller. Dan lijkt het zonde van hem slechts een 1280x720 signaal te sturen als je hem even goed een 1920x1080 signaal kunt geven. In het eerste geval moet hij immers zelf ook nog eens info toevoegen. Bovendien mag je aannemen dat de PS3 dat veel beter kan gezien de CPU power.
mmm een eigenaardige gedachtengang... ik ging er van uit dat eerst naar een te hoge resolutie aansturen, en dan de tv laten downscalen minder aangewezen zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
een ander vraagje: als ik mijn surround inschakel, dan duwde ik met de oude Philips Matchline het knopje in met een gekruiste luidspreker. Doe ik dat ook bij de 42PV700, dan blijft er een rode gekruiste luidspreker in beeld staan. Kent iemand een truuk om die te doen verdwijnen, of moet ik echt het geluid naar nul terugbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 18:42:
[...]

Ik heb net hetzelfde aantal als bij jou blijkbaar. Dus ik ben niet de enige met dit "probleem". Nu ja als je 3 meter van je scherm afzit zie je dat totaal niet. Maar ik vind het wel spijtig voor zo'n mooi scherm ;)
Nou dat is zeker zonde zeg!

Nu las ik laatst op het samsungforum dat iemand een dode (of luie) pixel had in zijn lcd-scherm.
Er gaf iemand een tip over hoe je soms zo''n pixel weer tot leven kan wekken.
Kan dat ook bij een plasma of is dat iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:27:
[...]

Heb je de nieuwe Xbox elite met hdmi? Zo niet, dan is 1080i de max.
ik dacht al dat dat het was, jammer, maar nog steeds prachtig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SilentNL schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 17:19:
YES! ik heb mijn TH42PY70 binnen, meteen digitale tv, 1080p EN xbox uitgeprobeerd!
allemaal toppie, alleen wil mijn xbox niet op 1080p? wat ie nu wil is 1080i, iemand een idee? _/-\o_
1. Je moet de Xbox updaten met de Fall-update
2. Je hebt geen HDMI uitvoering van de Xbox 360
3. Je hebt een HDMI uitvoering (halo pack) maar je gebruikt je RGB kabel en niet de HDMI kabel.
RGB kabel kan dan tot max 1080i / 720p.
4. Je televisie ondersteunt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 07:44:
[...]

1. Je moet de Xbox updaten met de Fall-update
2. Je hebt geen HDMI uitvoering van de Xbox 360
3. Je hebt een HDMI uitvoering (halo pack) maar je gebruikt je RGB kabel en niet de HDMI kabel.
RGB kabel kan dan tot max 1080i / 720p.
4. Je televisie ondersteunt het niet
nummertje 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Eindelijk een kastje gevonden.

Hier 2 foto's van hetgeen er nu staat :)
Moet het scherm nog aan de muur hangen maar het begin is er in iedergeval.

Wat je ziet:
TH42PV70
Audio Pro Ace Base 150W Actieve Subwoover.
Audio Pro surround boxjes (Specs weet ik zo snel even niet).

Wat je niet ziet:
Xbox360,
JVC 5.1 Tuner/versterker
Audio Pro centre speaker (Zet ik neer als de plasma aan de muur hangt).

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/S037XN52K7F4/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://www.picserver.nl/i/GXDX4835M258/p.jpeg

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof dat je je "private" foto's per ongeluk hebt aangesnutchzed... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Nowa schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:02:
Eindelijk een kastje gevonden.

Hier 2 foto's van hetgeen er nu staat :)
Moet het scherm nog aan de muur hangen maar het begin is er in iedergeval.

Wat je ziet:
TH42PV70
Audio Pro Ace Base 150W Actieve Subwoover.
Audio Pro surround boxjes (Specs weet ik zo snel even niet).

Wat je niet ziet:
Xbox360,
JVC 5.1 Tuner/versterker
Audio Pro centre speaker (Zet ik neer als de plasma aan de muur hangt).

[afbeelding]

[afbeelding]
Jammer van die kabels though..

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Ja moet ik nog iets op verzinnen. Voor/achter de plint ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 09:54
Nowa schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:14:
snelle actie; een stekker met wit snoer naar beneden met een verdeeldoos achter je kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Eindelijk is de Pana 37PV70 gearriveerd.

Wij hebben een hele andere opstelling dan de meeste hier, ivm de vorm van de kamer kunnen we niet iets van een kast neerzetten tegen over bankstellen. We moesten dus een vrijstaand meubel vinden in het zwart met een mooi plateau voor de dvd/hdd. dat is de vogels EFF1140-black geworden. Het is echt een drama om dit meubel te monteren :X
*Let nog even niet op de kabels, die kunnen weggewerkt worden in de poot van het meubel, maar alle goede kabels zijn er nog niet dus dit is tijdelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.kettingonline.nl/meuk/pana.jpg

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Nowa schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 15:14:
Heel mooi gezicht zo (wel die kabels weghalen ja).
Als je de tv ophangt is die nog mooier, de 2 boxen op die staanders aan de zijkant zijn heel strak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Zoals jopwelling zegt, stekkerdoos (wit) achter het kastje en het ziet er al stukken beter uit ja.

De 4 staanders voor de boxen zijn handmade dus op de draaibank/lassen/spuiten. Staan lekker stevig :)

En Pinin.
Gaat prima zo toch? Moet je voor de gein een Ikea meubel kopen dan is het nog veel meer "Drama" om hem in elkaar te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door Nowa op 03-11-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Nowa schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 16:53:
En Pinin.
Gaat prima zo toch? Moet je voor de gein een Ikea meubel kopen dan is het nog veel meer "Drama" om hem in elkaar te zetten.
Nee, ikea is 10x makkelijker. Het probleem hier was dat de gebruiksaanwijzing heel slecht was, en de kracht die nodig was om sommige bouten aan te draaien was niet normaal, ik heb een hefboom van een pijpje van 30cm moeten gebruiken 8)7 (met een soort houtschroeven moest je zelf schroefdraad "tappen" in het aluminium :/

Kan iemand svp hier even naar kijken

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUnderdude
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 09:54
kan eigenlijk nier meer off topic maar ik moet het even kwijt; voor diegene (zoals ik) die nog een playstation-, of x box aanschaf overwegen..... Aaanstaande dinsdag bestaat Bart Smit 15 jaar en is er op het hele assortiment 15 % korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik post dit hier omdat ik nergens n forum vind over plasma's van philips...

Ik ben vandaag eens bij VDB binnen gesprongen en daar stond oa een TH-42PV70 te spelen.
Echt n mooi scherm, zowel qua design als via beeld!

Maar vlakbij stond een 42PFP5332 van Philips; ik heb zitten zien naar de verschillen en qua beeld is de panasonic mss net dat ietsje beter maar je moet er echt op letten. (mooiere weergave van kleuren)

Maar vooral de prijs van de Philips sprak me wel aan, die is nu onlangs gedaald in prijs en kostte bij VDB nog n 899 euro. Eveneens heeft het Philips scherm n 'grotere' indruk qua grootte.

Iemand die iets meer weet over dit scherm van Philips en of het de moeite is om het eventueel te overwegen om dit scherm te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopwelling schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:41:
kan eigenlijk nier meer off topic maar ik moet het even kwijt; voor diegene (zoals ik) die nog een playstation-, of x box aanschaf overwegen..... Aaanstaande dinsdag bestaat Bart Smit 15 jaar en is er op het hele assortiment 15 % korting.
Hey dat is handig :D Er staat dat je het ook via de website kunt bestellen. Dit lijkt mij misschien beter dan dat ik naar de winkel ga en met lege handen terug kom. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jopwelling schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 18:41:
kan eigenlijk nier meer off topic maar (...blablabla)
....doe het dan ook ajb niet...
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:15:
Ik post dit hier omdat ik nergens n forum vind over plasma's van philips...[...]
...dus is de oplossing om een vers topic te starten en niet zomaar je vraag in een ander topic zetten, alwaar er andere zaken besproken worden (...en dat ook zo graag moet blijven ;) ).

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 05-09 13:46
Ik ben vandaag nog eens wat aan het onderzoeken geweest. Het blijkt nl. dat mijn dode 42PY70 het rode ledje telkens 7 maal laat blinken. Ik heb de volgende info naar boven kunnen halen uit de Google cache (keywords: power light blinking chart bruzzi's)
TH-50PZ750U / TH-58PZ750U
TH-42PZ700U / TH-50PZ700U / TH-58PZ700U
TH-42PX77U / TH-50PX77U
TH-42PX75U / TH-50PX75U
TH-42PE77U / TH-50PE77U

================================================== =====================
BLINKS PROBLEM MALFUNCTIONING PART
================================================== =====================

1 blink STV 5v sense DG Board

2 blinks 15v SOS D Board

3 blinks 3.3v SOS D Board

4 blinks Power SOS P Board

5 blinks 5v SOS D Board

6 blinks Driver SOS 1 SU / SD / SC Boards
(SC energy recovery circuit)

7 blinks Driver SOS 2 SU / SD / SS Boards
(SC floating voltage area)

8 blinks Driver SOS 3 SS Board
(SS energy recovery circuit)

9 blinks Panel Config. SOS

10 blinks Sub 5v SOS / Main 3v SOS DG Board
DTV 9v SOS / Tuner Power SOS

11 blinks Fan SOS PB Board

12 blinks Sound SOS H Board

13 blinks Communication error DG Board
with IC8001 (Pesks Lite 2)

Panel = Plasma Display Panel (Plasma Glass)
D Board = Format Converter / Plasma AL / Sub-Field Processor
DG Board = AC-DC Converter / Digital Signal Processor / Full HD
Microcumputer HDMI Interface / Peaks Lite 2
H Board = Speaker Out / Sound Processor
AV Terminal / AV Switch
P Board = Power Supply
PB Board = Fan Control
SC Board = Scan Drive
SD Board = Scan Out (Lower)
SS Board = Sustain Drive
SU Board = Scan Out (Upper)
En verder ben ik ook gestuit op een aantal Panasonic trainingen. Gaat wel over de Amerikaanse modellen, maar misschien voor sommige toch interesant leesvoer: Panasonic Trainingen
Onder andere de verschillen tussen de PX700 en PX750 worden hierin vermeld.

Voor mensen met een 9e generatie scherm (de 6, 60 en 600 serie) is deze PDF misschien interressanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
...heb het opgenomen in de OP. Eindelijk weer es on-topic info waar we wat aan hebben ;) . Graag op deze voet verder beste tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik heb dus de 37PV70 en het is perfect. Nog enkele vragen:
  1. Ik heb op alle kanalen het contrast verminderd 50% (en ook op cinema gezet)
  2. Wat is de Hotel mode? Is dat handig met m'n dig tuner als ik het goed begrijp?
  3. Ik vind het beeld via de dvd en HDD nogal korrelig (artefacts) Nu is dat wel beter na het instellen van JPEG op max. Maar kan dit beter? gaat via scart ivm geen hdmi op dvd/hdd
  4. zijn er nog belangrijke dingen waar ik op moet letten, danwel instellen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:27:
  2. Wat is de Hotel mode? Is dat handig met m'n dig tuner als ik het goed begrijp?
  3. Ik vind het beeld via de dvd en HDD nogal korrelig (artefacts) Nu is dat wel beter na het instellen van JPEG op max. Maar kan dit beter? gaat via scart ivm geen hdmi op dvd/hdd
Wat je kan proberen is component gebruiken, daarnaast spelen met de resolutie en wellicht ook je aspect instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:36:
[...]

Wat je kan proberen is component gebruiken, daarnaast spelen met de resolutie en wellicht ook je aspect instellingen.
ik heb de dvd speler ook met component aangesloten, en dit geeft een prima beeld. Waar ik ook naar op zoek ben is een manual van de hotel-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 23:52
Ik post dit hier omdat ik nergens n forum vind over plasma's van philips...

Ik ben vandaag eens bij VDB binnen gesprongen en daar stond oa een TH-42PV70 te spelen.
Echt n mooi scherm, zowel qua design als via beeld!

Maar vlakbij stond een 42PFP5332 van Philips; ik heb zitten zien naar de verschillen en qua beeld is de panasonic mss net dat ietsje beter maar je moet er echt op letten. (mooiere weergave van kleuren)

Maar vooral de prijs van de Philips sprak me wel aan, die is nu onlangs gedaald in prijs en kostte bij VDB nog n 899 euro. Eveneens heeft het Philips scherm n 'grotere' indruk qua grootte.

Iemand die iets meer weet over dit scherm van Philips en of het de moeite is om het eventueel te overwegen om dit scherm te kopen?
Philips...daar kun je beter 'n scheerapparaat of senseo van nemen maar zeker geen plasma scherm...daarvoor moet je bij panasonic zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Technics SA-DA8 schreef op zondag 04 november 2007 @ 01:25:
[ ...off-topic reactie op off-topic vraag van Online...]
De vraag was all off-topic, en daar had ik al een opmerking/verzoek op gemaakt. Jouw antwoord voegt echter helaas niets toe, dus ook dit soort (lege en off-topic) reacties graag buiten het topic houden :) (dit alles om het maar weer een beetje overzichtelijk te houden/krijgen uiteraard ;) )

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 00:36:
[...]

dus als ik het goed begrijp ga ik dan van dvd/hdd naar tv met component, en van dig.tv decoder naar tv met scart. zie Pinin in "Aansluiten media juiste manier"?data%5Bsource%5D=rss#29020440
of linkt de dvd/hdd ook scart door naar component? en spring je tv ook automatisch naar de juiste ingang als je je dvd op play zet. (zoals bij scart)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pinin schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:10:dus als ik het goed begrijp [...]Pinin in "Aansluiten media juiste manier"[/MESSAGE]?data%5Bsource%5D=rss#29020440[...]
...nou heb je daar een mooi speciaal topic voor geopend (je geeft er zelfs een verwijzing naar !).
Prima dus, maar dan lijkt het mij ook juister om daar die discussie met je vragen voort te zetten en niet hier verder te gaan ;)
Denk trouwens dat jou topic prima geschikt is voor meer van dit soort aansluitingen-vragen. Zal er in de OP een verwijzing naar maken als je dat goed vindt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
En dat vraag je in een Panasonic topic ?! |:(
Omdat je toevallig die TV naast een Panasonic zag ? Nog even en er komen hier vragen over Big Brother omdat iemand toevallig een aflevering zag op een Panasonic TV :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Twixie schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:33:
[...]En dat vraag je in een Panasonic topic ?! |:(
Omdat je toevallig die TV naast een Panasonic zag ? Nog even en er komen hier vragen over Big Brother omdat iemand toevallig een aflevering zag op een Panasonic TV :+
... _/-\o_ , dank voor het verwoorden van mijn gevoel over dit topic.
Krijg inderdaad ook steeds vaker het idee dat alles wat maar op welke (absurde) manier dan ook aan een Panasonic gelinkt kan worden hier wordt neergekwakt. Schrok ook behoorlijk toen ik dit weekend terug kwam van een weekje weg. Wat een (off-topic) zooi was er gepost... vreselijk. Dat is ook de reden dat ik nu wat strak reageer op off-topic zaken, want het loopt de spuigaten uit imo. De vraag van Onlife is daar een aardig voorbeeld van, maar is zeker niet de enige.

Ik vestig mijn hoop vanaf nu weer op lieden die echt iets te melden/vragen hebben over de nieuwe Panasonic lijn van 2007 (2008 binnenkort wellicht)... Want anders wordt het echt vergaarbaak topic over alles en niks. En daar heeft niemand wat aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pardon me omdat ik eens iets vraag op een beleefde manier...

Ik verwijs wel nog altijd naar de panasonic.

Off topic noem ik de reacties van Snutchz oa...
Ik wou gewoon meer n vergelijking tussen panasonic en philips, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:09:

Off topic noem ik de reacties van Snutchz oa...
Ik wou gewoon meer n vergelijking tussen panasonic en philips, maar niet dus.
...het gaat niet om beleefheid, maar idd wel om het feit dat je iets vraagt over een ander merk, welke dan weer uitmond in een ruime verhandeling over dat andere merk (of console, of randapparatuur...zoals steeds dus gebeurt). Je verwijzing naar Panasonic is dan wel erg mager (zoals Twixie ook terecht opmerkte) als argument om dit topic hiervoor te gebruiken. En de andere off-topic reacties zijjn ook niet gewild/geliefd, en veelal idd nog vervelender. Het gaat dus echt niet alleen om jouw opmerking...

In het algemeen geldt dus: kijk goed naar je onderwerp/vraag of het daadwerkelijk goed past/aansluit in het betreffende topic, zoek zonodig naar betere topics of start er zelf een (na dus zelf goede research gedaan te hebben, zoals de GoT regels voorschrijven). Doe er je eigen voordeel mee, en ook dat van anderen door ervoor te zorgen dat de topics overzichtelijk blijven.

Thats'all... ;) Verder dus maar weer met Panasonic :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:09:
Het gaat helemaal niet of je het al dan niet beleefd vraagt. Het gaat gewoon over het feit dat je een bepaald Philips model in overweging neemt. Dan ben je gewoon zelf veel beter af met die vraag in een Philips topic te vragen aangezien je daar gewoon veel meer kans hebt dat anderen die TV ook al zien spelen hebben.
Maw het is gewoon een win-win situatie: wij zijn af van off-topic posts ivm die tv, en jij gaat gewoon veel meer respons krijgen.
No hard feelings he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 05-09 13:46
Pinin schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 21:27:
1. Goed gedaan :) Ik begrijp alleen niet wat hier je vraag is.

2. Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen. Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
  • Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.
  • Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.
  • Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.
  • Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt)
Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
  • Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.
  • Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.
Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

(bron)

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/9906/hotelmodepanaqd4.th.jpg

3. Is lastig te zeggen waar dat aan ligt, maar zit er een goede scart kabel aan? En check in welke kwaliteitsmode je opneemt (meer compressie geeft meer blokvorming).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af als je na een calibratie via de service menu de tv terugze naar de fabrieksinstellingen zijn dan de waardes ook gereset? Ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 12:47
kan iemand mij vertellen hoe ik een plasma moet vervoeren.
ik weet hij moet verticaal blijven, mag hij wel iets naar achter en naar voren, zo ja hoeveel. Graden maximaal?
als ik dat ding naar boven moet verplaatsen gaat hij horizontaal, mag dat wel zo ja tot hoeveel graden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik weet niet of het al gepost is, maar er is een review op de site van hdtvtest.co.uk gekomen van de P(Y/Z)70 gekomen.

Hij is er erg over te spreken.
Ik wou dit graag met jullie delen :
http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/

Weet iemand of van deze serie ook een 37inch op de planning staat?

[ Voor 12% gewijzigd door J_star op 04-11-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik me niet vergis is dat omdat er een grote glasplaat in een plasmascherm steekt..
Als je die horizontaal gaat vervoeren kan deze breken door te veel te schokken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lordsauron schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:40:
kan iemand mij vertellen hoe ik een plasma moet vervoeren.
....een beetje zoeken op Google of in de bestaande topics over plasma levert je ook wel het antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-08 10:50
Is het mogelijk bij de 42pv70 wanneer je het beeld aspect op 4:3 zet om de grijze balken links en rechts van het beeld zwart te maken?

Ik vind het erg storend dat dit zo'n lichte kleur heeft, dat zortg er toch onbewust voor dat niet al je aandacht naar het beeld gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Spurlie schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:51:
Is het mogelijk bij de 42pv70 wanneer je het beeld aspect op 4:3 zet om de grijze balken links en rechts van het beeld zwart te maken?
Dat kan idd ingesteld worden. Zoek eens in de menu's of manual naar "zijpaneel" want zo noemt Panasonic die balken 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

LeechGuy schreef op zondag 04 november 2007 @ 14:08:
[...]

................ Antwoorden op vragen.........
Thanx, vooral die input mode is erg handig voor de dig. decoder.

En ik stelde idd geen vraag bij #1, wat is eigenlijk wilde vragen was: zijn er nog meer instellingen die ik moet nalopen?
Twixie schreef op zondag 04 november 2007 @ 19:59:
[...]

Dat kan idd ingesteld worden. Zoek eens in de menu's of manual naar "zijpaneel" want zo noemt Panasonic die balken 8)7 .
:0 dat is dus "zijpaneel" :X

[ Voor 40% gewijzigd door Pinin op 04-11-2007 20:09 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Laatst online: 11-09 09:09
Magnolia schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:09:
[...]
De TH-37PV70 heeft een native resolutie van 1024x720. Kijk maar in de pdf handleiding. Op de site staat het verkeerd.
Hoe weet je dan dat de manual klopt en de site niet?
Laten we het maar zelf natellen dan <zucht>
Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 85 euro verschil zit tussen de TH-37PV70 en de TH-42PV70. Vijf inch meer is toch een aanzienlijke verschil. Dat zou je toch moeten terug zien in de prijs.
En waarom denk je dat ik zo baal dat mijn vrouw die 5" extra te veel vond! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

That's a very big WAF als je 't mij vraagt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
JohnStaakke schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:15:
Ik heb zojuist de TH-37PV70 besteld (mocht niet groter van vriendinlief :( ) en krijg hem morgen binnen.

:Y verwelkom mij in de groep der Panasonic Plasma bezitters :D
Heb jij d'r ook zoeen <zucht>

Verder wel lief hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 01:38:
Zijn er hier nog pz/py70 bezitters (42" of 50") die last hebben van dead/stuck pixels? Deze zouden vooral goed zichtbaar zijn op een witte achterground als een rode pixel. En enkel zichtbaar van op korte afstand.
Panasonic heeft zich in mijn manual (37PV70) netjes ingedekt, dat het normaal is dat er pixels defect kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 10:48:
[...]
Dat is ook de reden dat ik nu wat strak reageer op off-topic zaken, want het loopt de spuigaten uit imo.
Hoe werkt dat dan op GOT?

Is de topicstarter by rule de politieagent of in dit geval simpelweg erg betrokken bij zijn kindje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-05 23:06
Sinds afgelopen zaterdag heb ik de TH-42PY70. Gekocht bij de MM voor 1679 (na onderhandelen).

Het beeld is prachtig. Thuis lijkt ie een stuk groten dan in de winkel zeg! :o
Ik gebruik het scherm alleen als display voor mijn HTPC met daarop Vista 32 bit. Verbonden via een dvi-hdmi kabel.

Via het service menu ben ik een heel stuk overscan goed gekregen (alles op 3). Toch zijn er aan alle kanten van het beeld toch nog wegvallende pixels ;( .
Heeft iemand tips? Ik heb ook powerstrip 3.75 maar er zijn zoveel waarden die je kunt aanpassen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (wat moet ik aanpassen?).

Heeft iemand dit eerder opgelost? Mijn video kaart is de MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 12:02
bancker schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:34: Via het service menu ben ik een heel stuk overscan goed gekregen (alles op 3). Toch zijn er aan alle kanten van het beeld toch nog wegvallende pixels ;( .
Heeft iemand tips? Ik heb ook powerstrip 3.75 maar er zijn zoveel waarden die je kunt aanpassen dat ik door de bomen het bos niet meer zie (wat moet ik aanpassen?).
Ik heb mijn HTPC op 1920x1080 native, picture overscan uitgezet in het setup menu en ik heb geen verloren pixels. Ik moet wel mijn aspect van de tv op 16x9 zetten en niet op auto laten, in auto mode verlies ik ook een stukje van mijn desktop.

Verder misschien handig voor de mensen die zoals ik Linux/Xorg willen gebruiken icm de Panasonic PY70. Ik merkte dat de EDID informatie die dit scherm verstuurt niet klopt (alleen 1920x540 interlaced modelines kwamen door). Dus ik moest in mijn xorg.conf EDID uitschakelen en de volgende static modelines toevoegen:

code:
1
2
Modeline       "1920x1080_50"  148.50 1920 2448 2492 2640  1080 1084 1094 1124 +hsync +vsync
Modeline       "1920x1080_60"  148.50 1920 2008 2052 2200  1080 1084 1094 1124 +hsync +vsync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
bancker schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:34:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik de TH-42PY70. Gekocht bij de MM voor 1679 (na onderhandelen).

Ik gebruik het scherm alleen als display voor mijn HTPC met daarop Vista 32 bit. Verbonden via een dvi-hdmi kabel.

Via het service menu ben ik een heel stuk overscan goed gekregen (alles op 3). Toch zijn er aan alle kanten van het beeld toch nog wegvallende pixels ;( .

Heeft iemand dit eerder opgelost? Mijn video kaart is de MSI RX2600XT-T2D512EZ/D3.
mag ik vraagen welke media markt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Lordsauron schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:55:
[...]

mag ik vraagen welke media markt ?
Media Markt Middelburg (een uithoek voor de meesten dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordsauron
bancker schreef op maandag 05 november 2007 @ 09:03:
[...]

Media Markt Middelburg (een uithoek voor de meesten dus...)
ik hoop hem vanaaf bij rijswijk te halen voor die zelfde prijs.
anders word het denk ik mediahomeservice.nl? in zoetermeer, mensen ervaring mee? want er is geen shop survay en de naam word hier wel eens genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik weet niet om welke type het gaat?, maar bij mij was de Panasonic TH-42PY70 binnen 2 dagen gelevert door mediahomeservice.nl.
Levering was top, Gratis bezorging, 2 jaar onsite garantie + 1 jaar Media Homeservice Garantie extra

:)
Lordsauron schreef op maandag 05 november 2007 @ 14:23:
[...]

ik hoop hem vanaaf bij rijswijk te halen voor die zelfde prijs.
anders word het denk ik mediahomeservice.nl? in zoetermeer, mensen ervaring mee? want er is geen shop survay en de naam word hier wel eens genoemd.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
bancker schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:34:

Hoe heb je dat gedaan in het service-menu?
Ik zit eraan te denken om een isf calibratie te laten uitvoeren, eigenlijk vooral om die overscan uit de hdmi te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1599 BIJ FOKA IN R'DAM !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
zelf een 42PY70 bij bobshop.nl gekocht, binnen 3 dagen na betaling thuis.
goedkoopste die ik vinden kon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Ferry34 schreef op maandag 05 november 2007 @ 21:21:
[...]

Hoe heb je dat gedaan in het service-menu?
Ik zit eraan te denken om een isf calibratie te laten uitvoeren, eigenlijk vooral om die overscan uit de hdmi te krijgen.
Ik vind op verschillende fora dat je in het normale menu overscan kan uitzetten om een 1:1 pixelmapping te krijgen.

edit:
ff de manual gedownload en in het setup menu (pagina 2/2) kan je overscan uit zetten.
Picture Overscan
Selects the screen area displaying the image (Off / On)
On : Enlarged the image to hide the edge of the image.
Off : Displayed the image in the original size. • Set to “On” if noise is generated on the edge of the screen. • This function is available when

[ Voor 33% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-11-2007 23:35 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Chilly_Willy schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:16:
[...]

Ik vind op verschillende fora dat je in het normale menu overscan kan uitzetten om een 1:1 pixelmapping te krijgen.
Ja dat las ik ook, maar ik heb de TH50PV70 en die kan dat niet.
Dat was voor hem het beste geweest, maar ik ben voor mezelf wel benieuwd hoe hij dit in het servicemenu gedaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Ferry34 schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:29:
[...]

Ja dat las ik ook, maar ik heb de TH50PV70 en die kan dat niet.
Dat was voor hem het beste geweest, maar ik ben voor mezelf wel benieuwd hoe hij dit in het servicemenu gedaan heeft.
Ok, dacht dat het over de PY serie ging, die heeft het wel. Maar met het service menu kan je een eind komen idd.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
Op de site staat 1999, afgedongen?

edit: Standaard 10% tot 25% korting.... moet je dat zelf uitvechten?

[ Voor 16% gewijzigd door Chilly_Willy op 05-11-2007 23:41 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 18:36

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

TH-50pz70e hangt aan de muur. Wat een groot mooi ding. :)

Enige minpunt, de zwarte fronten van de speakers zijn geblutst, lijkt fabricage fout. Dat is zo aan beide kanten. De pianolak achtige omkadering is ook niet echt mooi vlak. Is dat normaal?

Verder is het beeld mooi, zelfs op analoog. Hij switched goed naar 16/9 wat leuk is, want sommige tv's hebben echt wel moeilijkheden. Ik heb hem op 30% contrast staan en helderheid. Nog ruim genoeg licht. Beetje opletten met logo's en in het begin best niet te veel gamen.
Soms toch een klein deeltje fosfor te zien. Maar ik ben zeer kritisch.

Het geluid is niet super imo, maar zeker doenbaar. Niets wat een 5.1 systeem kan oplossen. :)
Toch zo snel mogelijk eens gaan kijken naar digitv.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
Chilly_Willy schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:16:
[...]

edit:
ff de manual gedownload en in het setup menu (pagina 2/2) kan je overscan uit zetten.

[...]
Er staat wel in de manual dat je Picture Overscan kunt uitzetten maar dat blijkt helaas niet mogelijk. De optie verschijnt simpelweg niet in mijn menu (TH-42PY70). Aangesloten via hdmi.
In het service menu kan je alle randen wat aanpassen (maximale waarde is -3). Dit heeft als resultaat dat je meer van je desktop ziet maar net niet helemaal. Het is ongeveer een halve taakbald die wegvalt. Echte 1:1 pixelmapping heb ik dus (nog) niet.
En switchen van Auto Aspect naat 16:9 werkt helpt ook niet veel. Er komen wel weer 1 of 2 pixels bij.

[ Voor 8% gewijzigd door bancker op 06-11-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 09-09 19:40
Gister ben ik bij de MM wezen kijken voor een plasma (o.a. naar de TH-50PY70 en de TH-50-PV70) die ik rond januari wil gaan aanschaffen. Na een paar uurtjes rondneuzen op internet was ik er redelijk van overtuigd dat ik een full HD scherm wilde hebben...

Maar na deze verschillende schermen te hebben bekeken kwam ik tot de conclusie dat HD ready eigenlijk niet onderdoet qua detail vergeleken met full HD, ook niet op 1 meter afstand. Misschien lag het aan de Pixar animatiefilm :? Full HD klinkt leuk, maar als ik geen verschil zie met HD ready vind ik het zonde om extra geld daarvoor uit te geven...

De reden dat ik voor een full HD wilde gaan is omdat ik mijn HTPC erop wil aansluiten, en bij full HD zonder problemen via DVI / HDMI 1:1 pixel mapping kan krijgen op 1920 x 1080... en dat gaat wat lastiger op 1365 x 768... Maarja, hoe groot is dat verschil in beeldkwaliteit in de praktijk? Kan iemand hier wat over zeggen? In eerste instantie wil ik er nog gewoon DVD's op kijken via de HTPC, later hd content wanneer dit wat meer gemeengoed wordt.

Ook viel me op dat de TH-50PV70 een beetje trillerig beeld had vergeleken met de rest... alsof hij 50 Hz was? De PY70 had dit niet... Kan het kloppen dat de PV70 50Hz is en de PY70 100Hz? Deze specificaties staan niet op internet zover ik heb gezien...

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
bancker schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 09:36:
[...]

Er staat wel in de manual dat je Picture Overscan kunt uitzetten maar dat blijkt helaas niet mogelijk. De optie verschijnt simpelweg niet in mijn menu (TH-42PY70). Aangesloten via hdmi.
In het service menu kan je alle randen wat aanpassen (maximale waarde is -3). Dit heeft als resultaat dat je meer van je desktop ziet maar net niet helemaal. Het is ongeveer een halve taakbald die wegvalt. Echte 1:1 pixelmapping heb ik dus (nog) niet.
En switchen van Auto Aspect naat 16:9 werkt helpt ook niet veel. Er komen wel weer 1 of 2 pixels bij.
Ik had ook last van overscan op mn TH50PV70, maar heb dit via de videokaartsettings in mn pc kunnen oplossen.
Helaas voor jou heb ik een nvidea en jij een ati, maar is zal mezelf s quoten hoe ik dit gedaan heb.
Waarschijnlijk kan jij dan in jouw settings eruit komen hoe je dit moet doen.

Klik met rechter muisknop op bureaublad-bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie-onder Televisie klik je op "het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen.

Even later verschijnt een venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk en daarmee rek en vooral krimp je het formaat van je bureaublad.
Nu kan ik dus wèl mn taakbalk en alles zien! Nog niet alle letters waren 100% scherp. Toen deed ik hetvolgdende:
De letters van internetsites een stuk beter gekregen door via bewerken alles te selecteren, control ingedrukt te houden en met t scrollwieltje van mn muis de letters vergroot. Ik had niet verwacht dat die deze instellingen zou onthouden, maar dat doet die dus wel!
Het was nog niet perfect en dus dit gedaan: via rechtermuis in bureaublad- eigenschappen-instellingen-geavanceerd kom je op tabblad Algemeen. Daar heb ik nu de Dpi-instelling op groot(120dpi) gezet, daarna moest de pc opnieuw opgestart worden en nu zien alle letters er goed uit!
Misschien kan t nog meer verbeterd worden, maar ik ben al helemaal tevreden!
einde quote

Toch ga ik nu een isf calibratie uit laten voeren om dan meteen de overscan in t servicemenu te laten verminderen. Nu doet mn tv een behoorlijke overscan en mn videokaart compenseert dit nu.
Het lijkt mij beter als de overscan zo min mogelijk is en dat mn videokaart maar n klein beetje hoeft te compenseren.
Overigens wel vreemd dat jij zelfs nadat jij in t servicemenu de overscan hebt geminimaliseerd, nog steeds een stuk van je taakbalk mist. Ik mistte een net zo groot deel bij de default settings, dus dat begrijp ik niet.
Zou je voor mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe je in t servicemenu komt en de overscan kan aanpassen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
[...]
Heb je toevallig je OSD instellingen in het Nederlands gezet? In de Nederlandse vertaling van de setup menu's heet overscan niet overscan, maar is het een vergezochte vertaling. Als ik vanavond thuis ben zal ik even kijken wat de precieze benaming in het Nederlandse menu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
De overscan optie zit iig wel op de PZ70, de britse variant met DVB-T. Misschien dat ik die maar ga aanschaffen.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Chilly_Willy schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:12:
De overscan optie zit iig wel op de PZ70, de britse variant met DVB-T. Misschien dat ik die maar ga aanschaffen.
De overscan optie zit ook zeker weten op mijn 42PY70, 2e page in het setup menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Ik wil vanavond eens proberen om mijn pc aan te sluiten op mijn plasma. Nu liep ik mn kabels eens door en ik zie dat ik een vga kabel en een s-video-->component video kabel heb liggen.

Welke van deze 2 geniet de voorkeur voor een hd-ready tv (PV70)?

Of doe ik er toch verstandig aan om een dvi-hdmi convertertje te kopen?

Ik heb de search al gebruikt maar nergens komt echt naar voren welk alternatief nou de beste is!

dus ik heb de volgende 3 opties:

PC --> VGA --> PV70
PC --> Dvi --> Hdmi --> PV70
PC --> S-video --> Component --> PV70

Welke is de beste keuze, ook gezien beeldkwaliteit en overscan?

Heb nu overigens alle kabels weggewerkt, het resultaat mag er zijn vind ik 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/aja.kaal/DSC00753.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:48:
Ik wil vanavond eens proberen om mijn pc aan te sluiten op mijn plasma. Nu liep ik mn kabels eens door en ik zie dat ik een vga kabel en een s-video-->component video kabel heb liggen.

Welke van deze 2 geniet de voorkeur voor een hd-ready tv (PV70)?

Of doe ik er toch verstandig aan om een dvi-hdmi convertertje te kopen?

Ik heb de search al gebruikt maar nergens komt echt naar voren welk alternatief nou de beste is!

dus ik heb de volgende 3 opties:

PC --> VGA --> PV70
PC --> Dvi --> Hdmi --> PV70
PC --> S-video --> Component --> PV70

Welke is de beste keuze, ook gezien beeldkwaliteit en overscan?

Als je een DVI op je grafische kaart hebt dan zou ik zeggen dat je wat kwaliteit betreft het beste DVI / HDMI kunt gebruiken. Dan gaat het digitale signaal zonder conversie naar de TV. Maar je hebt dan wel overscan (wat ik overigens om mijn 42PV70 niet als storend ervaar, maar ik kijk alleen video op de tv, ik surf niet).

Bovendien hoef je bij HDMI geen kunstgrepen te doen in je afspeelsoftware om de verhouding goed te krijgen, die moet (correct me if i'm wrong) bij VGA wel, omdat je dan 1024 x 768 gebruikt als resolutie.

Component heb ik zelf vanuit de pc nog niet gebruikt. Volgens mij heb je dan geen overscan maar dat weet ik niet zeker.

Maar als je geen zin hebt om een DVI naar HMDI omvormer te kopen kun je natuurlijk eerst kijken hoe component bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
d0s schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 14:48:
[afbeelding]
Vind ik ook! Ziet er goed uit.
Is dit een 37"of 42"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

LeGato23 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:21:
[...]

Vind ik ook! Ziet er goed uit.
Is dit een 37"of 42"?
42, op de foto oogt hij wat klein valt me op (dit is hij niet ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:19:
[...]

Als je een DVI op je grafische kaart hebt dan zou ik zeggen dat je wat kwaliteit betreft het beste DVI / HDMI kunt gebruiken. Dan gaat het digitale signaal zonder conversie naar de TV. Maar je hebt dan wel overscan (wat ik overigens om mijn 42PV70 niet als storend ervaar, maar ik kijk alleen video op de tv, ik surf niet).

Bovendien hoef je bij HDMI geen kunstgrepen te doen in je afspeelsoftware om de verhouding goed te krijgen, die moet (correct me if i'm wrong) bij VGA wel, omdat je dan 1024 x 768 gebruikt als resolutie.

Component heb ik zelf vanuit de pc nog niet gebruikt. Volgens mij heb je dan geen overscan maar dat weet ik niet zeker.

Maar als je geen zin hebt om een DVI naar HMDI omvormer te kopen kun je natuurlijk eerst kijken hoe component bevalt.
Ik weet dat component maar tot aan 1080i aankan, maar mijn tv is toch maar 720p. Ik vraag me alleen af hoe de beeldkwaliteit van component is en of iemand hier ervaringen mee heeft.

Ik ga denk ik gewoon eerst component proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 15:17
d0s schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 15:23:
[...]

42, op de foto oogt hij wat klein valt me op (dit is hij niet ;))
Kabels weggefreest in de muur neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Wie heeft hier zijn tv aangesloten met een dig. tuner en een Video/hhd recorder?

Situatie via anloge tv coax : stel je wilt iets programeren op je video/hdd recorder. dan springt je tv automatisch naat het ext. ingang en laat het programeerscherm zien bijv. hetzelfde gebeurd bij "play"je tv spring over naar je ext. kanaal.

Situatie met dig. decoder. Dit kijk je al via scart op bijv. ext.1 en nu wil je iets programeren > schakelt de tv dan over? ziet ie dat je iets van de hdd-rec. wil doen? oftewel kan je iets van prioriteit instellen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

JohnStaakke schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:35:
[...]

Kabels weggefreest in de muur neem ik aan?
Is nieuwbouw, dus al voor het stuukwerk uitgefreest en een goot erin vastgezet inderdaad :)

Denk dat ik toch maar voor DVI-HDMI ga overigens, speel ik het op safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heb de 50PY70 en daar zit het wel degelijk op. Echter, het komt alleen te voorschijn als je een 1080p bron aanzet. Daarna kan je het gewoon aan en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bancker
JeffryS schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 10:20:
[...]

Heb je toevallig je OSD instellingen in het Nederlands gezet? In de Nederlandse vertaling van de setup menu's heet overscan niet overscan, maar is het een vergezochte vertaling. Als ik vanavond thuis ben zal ik even kijken wat de precieze benaming in het Nederlandse menu is.
Oeps! De optie heet "Beeldscan" is wél aanwezig!!!
Nu werkt het goed. Heb er gewoon de hele tijd over heen zitten lezen... oei.
Bedankt.

[ Voor 39% gewijzigd door bancker op 06-11-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
Ik zit sterk te overwegen om een 42PY70 te kopen. Nu houden een aantal dingen mij tegen. Omdat je toch helaas nog minimale last heb van screenburn (inbranden). Vraag ik me af of plasma wel een geschikt medium is voor gaming (dit is vooral wat ik ermee ga doen). Want bijna iedere game heeft wel een vast iets in beeld, snelheidsmeter, lifebalk etc.

Nu heb ik bij HDtvtest.co.uk gelezen wat je er tegen kan doen, maar om nu na 1 uur spelen van hey kut moet ff ander scherm opzetten anders brand mijn lifebalkje in. Dat is natuurlijk A-relaxt.

Nu vraag ik me vooral af, is dit nu alleen zorgelijk bij de eerste 200 uur? Of moet je hier toch wel zeker heel de levenspan rekening mee houden.

Anders wijk ik uit naar een goedkopere LCD tv voor gamen.

[ Voor 7% gewijzigd door J_star op 06-11-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:20
J_star schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:15:
Ik zit sterk te overwegen om een 42PY70 te kopen. Nu houden een aantal dingen mij tegen. Omdat je toch helaas nog minimale last heb van screenburn (inbranden). Vraag ik me af of plasma wel een geschikt medium is voor gaming (dit is vooral wat ik ermee ga doen). Want bijna iedere game heeft wel een vast iets in beeld, snelheidsmeter, lifebalk etc.

Nu heb ik bij HDtvtest.co.uk gelezen wat je er tegen kan doen, maar om nu na 1 uur spelen van hey kut moet ff ander scherm opzetten anders brand mijn lifebalkje in. Dat is natuurlijk A-relaxt.

Nu vraag ik me vooral af, is dit nu alleen zorgelijk bij de eerste 200 uur? Of moet je hier toch wel zeker heel de levenspan rekening mee houden.

Anders wijk ik uit naar een goedkopere LCD tv voor gamen.
Heb je uberhaubt iets in dit topic gelezen? :N om het je nog makkelijk te maken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1247009/0

[ Voor 5% gewijzigd door iceme op 06-11-2007 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 09:29
Iemand ervaring met de Panasonic 42PV70 en de Xbox 360 en dan voornamelijk op gebied van 't 1080P verhaal ? Ik las dat deze wel 1080P ondersteunt, maar doormiddel via upscallen (geloof ik althans). Maar iemand daar al meegewerkt c.q. geprobeerd ? Of moet de hd-dvd speler voor dit gebeuren zorgen ?

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VTec schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:07:
Iemand ervaring met de Panasonic 42PV70 en de Xbox 360 en dan voornamelijk op gebied van 't 1080P verhaal ? Ik las dat deze wel 1080P ondersteunt, maar doormiddel via upscallen (geloof ik althans). Maar iemand daar al meegewerkt c.q. geprobeerd ? Of moet de hd-dvd speler voor dit gebeuren zorgen ?
PV70 kan geen 1080p toch? Of bedoel je de PY? M.i. kan upscalen dan ook niet naar 1080p. Welke Xbox heb je, met hdmi? Zonder zal helaas geen 1080p gaan sowieso.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2007 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-08 20:35
De 42PV70 heeft wel 1080p beeldverwerking, maar zet dit om naar 720p (denk ik).

Maar ik moet zeggen, ik heb recentelijk een PS3 aangeschaft en wat is dit mooi zeg met die PV70 !
De meeste spellen zijn 'maar' 720p en zien er echt super uit.

Van inbranden heb ik nog wel eens last en ik heb deze PV70 al sinds juli. Maar dit is wel tijdelijk, als ik bijvoorbeeld mn windows desktop aan laat staan, dan zie je na een tijdje nog die balken. Het is bijna onzichtbaar en als je beetje gaat zappen of zo'n test ruisbeeld op zet, dan is het weg. Heb het overigens nog nooit buiten windows gehad. Misschien komt het door het grote contrast (achter wit, blauwe balken).

Trouwens, net even een blu-ray filmpje gekeken en wat een kwaliteit ! Het is dan wel geen full hd tv, maar ik denk dat het niet veel scheelt. Ik heb blu-rays gezien op een fullhd lcd en dit vond ik minder mooi.

Als je twijfelt tussen een PY70 en een PV70, koop een PV70 + een 720p beamer, ben je even duur uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouterheadam5 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:32:

Als je twijfelt tussen een PY70 en een PV70, koop een PV70 + een 720p beamer, ben je even duur uit ;)
Kun je me dit uitleggen. Ik denk dat de meeste de PY70 boven de PV70 verkiezen voor de 1080p. Wat is dan het nut om een 720p beamer bij een pv70 te kopen? Verder moet ik zeggen dat de verschillen tussen deze resoluties wel soms overdreven worden. Op een redelijke afstand zie je het vaak niet, dus ik kan beamen dat PV70 misschien wel een verstandigere aankoop is (ook al heb ik de PY70).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Meer vanuit het oogpunt dat ik eerder een PV70 en een beamer zou kopen (dus 2x 720p), dan gaan voor een 1080p scherm voor hetzelfde geld.
Maar misschien zeg ik nu zoiets omdat ik zelf op zoek ben naar een beamer voor naast mn tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Wouterheadam5 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:32:
De 42PV70 heeft wel 1080p beeldverwerking, maar zet dit om naar 720p (denk ik).

Van inbranden heb ik nog wel eens last en ik heb deze PV70 al sinds juli. Maar dit is wel tijdelijk, als ik bijvoorbeeld mn windows desktop aan laat staan, dan zie je na een tijdje nog die balken.
De 42PV70 zet het niet om naar 720p, maar naar de native resolutie van het scherm (1024 x 768).

Ik heb mijn 360 op 1080p staan, maar volgens mij maakt het niks uit. Ik "denk" te zien dat de kleuren net wat mooier zijn, maar hoogstwaarschijnlijk misschien zie ik dat omdat 1080p "beter" zou moeten zijn :P. Ik zie in spellen ook geen verschil in framerate tussen 720p en 1080p, dus ik laat hem lekker staan.

Je haalt trouwens wat dingen door elkaar hier (let op, J_Star). Waar jij "last" van hebt is image retention, iets wat normaal is bij plasma en CRT (zij het in mindere mate). Dit is niet schadelijk en het is inderdaad met een beetje ruis of beeld zonder logo's, balken of andere stilstaande dingen zo weer weg. Inbranden is echter permanent en daar moet je tegenwoordig echt moeite voor doen. Maanden achtereen alleen maar RTL4 kijken bijvoorbeeld. Een aantal uur een spel spelen is geen probleem, en dan nog moet je je door allerlei menu's, cutscenes en af en toe een dashboardgeval werken; zo stilstaand is dat stilstaan ook weer niet. Bij een beetje normaal gebruik mag inbranden dus eigenlijk niet meer voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterheadam5
Oké, zal de term 'inbranden' daar niet meer voor gebruiken. Het gebeurt niet zo vaak en het is inderdaad snel weg.

Ik denk ook niet dat er een verschil zit tussen 720p en 1080p (gekeken op een PV70), maar het ziet er allebei zo goed uit, dat ik het wel prima vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
Er valt me de laatste tijd iets op bij mijn 37PV70.

Mijn vrouw klaagde er al langer over en als ik er op let zie ik het ook.

Het lijkt erop dat niet elk onderdeel van het beeld op een gelijke manier verplaatst wordt.

Vooral bij interview zie je dit heel erg. Het lijkt wel of de geïnterviewde een toupet opheeft, want het haar beweegt niet gelijk/tegelijk met de rest van het hoofd.
Ook zag ik al eens dat de rimpels van het voorhoofd niet helemaal netjes met de rest van het gezicht mee bewogen.

Meer mensen die dit is opgevallen, en is er iets aan in te stellen?

Treedt op bij analoog kabelsignaal op de auto-stand (Nederland1, lijkt breedbeeld maar is een vaag reuzenformaat lijkt het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ach, ik denk dat iedereen die voor het eerst een plasma heeft, bij een zwarte achtergrond zijn smoel tegen de glasplaat aandrukt en wat retention ziet, meteen "OH NEE, ingebrand!" schreeuwt. Ik in ieder geval wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
VTec schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:07:
intern (frame buffer) worden de games meestal op 1280x720 gerenderd en idd gescaled voor de output. Maar spellen die wel 1080p ondersteunen, je dashboard en HD-DVD's in 1080i/p worden niet geschaald.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Wouterheadam5 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 21:46:
Meer vanuit het oogpunt dat ik eerder een PV70 en een beamer zou kopen (dus 2x 720p), dan gaan voor een 1080p scherm voor hetzelfde geld.
Maar misschien zeg ik nu zoiets omdat ik zelf op zoek ben naar een beamer voor naast mn tv ;)
ik volgde dezelfde logica en heb me een 42PV700 gekocht voor de woonkamer en een acer HDready voor de homecinema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:54
Ik voeg mij bij de groep van de trotse 42PV70-bezitters aangezien ik mijn plasma-schermpje gisteravond heb mogen verwelkomen. :D

Toen ik de tv aan het einde van mijn bed had verplaatst schrokken mijn vriendin en ik in eerste instantie toch wel van de grootte, maar na alles te hebben ingesteld en een film te hebben gekeken zijn we er al aan gewend en ben ik zeker niet teleurgesteld!

Wel even een korte vraag:
Soms is het beeld een beetje vaag en lijkt er een extra 'rand' om figuren heen te zitten. Dit viel mij met name op bij Family Guy op Comedy Central. Ook vind ik het beeld lang niet altijd even scherp.
Ligt dit aan de uitzendingen of aan het analoge signaal? En zou dit verbeteren met bijvoorbeeld een digitaal signaal van @home of Digitenne?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 03:52

Stefano

Ondertitel Not Found

Digitale TV is bijna een must voor dit soort schermen, maw snel overstappen.

Kies overigens niet voor Digitenne, minder bandbreedte>minder zenders en lagere bitrate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
iceme schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:57:
[...]

Heb je uberhaubt iets in dit topic gelezen? :N om het je nog makkelijk te maken http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1247009/0
Wat moet ik daarmee, wat ik al niet eerder zij, ik was me al bewust van 200 uur inwerk periode en dat er dvd's zijn. Maar mijn vraag ik na deze 200 uur, moet ik dan bij gamen als je bijvoorbeeld 3 uur aan 1 stuk speeld rekening nog houden met burnin. Want een life balk is ook een static beeld, dus in feite wat ook in de burnin handleiding die op hdtvtest.co.uk staat is dat bij fosfer altijd nog inbrand alleen hoe verder je bent hoe minder eht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J-Star : Gewoon als je een bakkie gaat inschenken of ff een sanitaire stop hebt je tv op een ander signaal zetten..... 3 uur achter elkaar game is sowiezo slecht voor je :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stefano schreef op woensdag 07 november 2007 @ 10:10:
Digitale TV is bijna een must voor dit soort schermen, maw snel overstappen.
Kies overigens niet voor Digitenne, minder bandbreedte>minder zenders en lagere bitrate
Absoluut mee eens... Een wereld van verschil ik zit hier nu met upc digital en dat is echt te merken !!
Niet denken gewoon doen !
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.