[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-06 23:41

d0s

sssst

Anoniem: 131470 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:17:
[...]

Met bijvoorbeeld media player classic pan&scannen naar breedbeeld aspect ratio's. Wellicht heb je daar iets aan.
Ik bedoelde via de HT850 divxjes op cd.. maar heb het al opgelost, was gewoon een instelling :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 131470 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:12:
Welke toestellen hebben nu eigenlijk een anti-glare coating? Tot zover weet ik het volgende:

37PV70 - geen anti-glare coating
42PV70 - geen anti-glare coating
42PV700 - anti-glare coating

Misschien is het handig als we dit lijstje aanvullen met de andere modellen.
Moris schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:43:
Blijkbaar hebben alleen de 700-reeks geen glanzende laag.

[...]
De PY70 serie heeft ook de anti-glare coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Anoniem: 236459 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:58:
Ik heb 2 maanden geleden de PV-700 besteld bij Komplett. Afgelopen vrijdag bericht gekregen dat hij binnen is!!! Kan niet wachten dus om hem af te halen.
Het gaat inderdaad om afhalen. Vanwege het gewicht komen ze hem niet brengen. Tilburg was net even te ver rijden voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 15:04

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vandaag met iemand van Redcoon gechat. Die persoon vertelt me dat de pz750 binnen 2 weken binnenkomt! En binnen 3 weken leverbaar is. Dan nog maar eventjes wachten. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:33:
Misschien heel stom hoor, maar staan je beeldsettings niet gewoon te hoog (helderheid, contrast)?
Bij mij is zwart gewoon zwart.
Stomme vragen bestaan niet (domme antwoorden wel, kijk maar :P), mijn instellingen staan zeker niet te hoog. Hij is nu voorbij de 200 uur, dus ik heb het contrast wel iets omhoog gegooid maar de helderheid juist weer wat teruggeschroefd. Het is ook niet echt een probleem ofzo, maar het valt af en toe een beetje op. Ga ik echter een beetje lopen rommelen met settings van mijn videokaart dan kom ik al een heel eind. Wat Twixie zegt kan ook wel kloppen, ik heb bij films en games eigenlijk alleen maar mijn living colours lampje aan, dus echt veel licht is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
is er iemand die meer info heeft over d 750 en 75 serie.. want verder is er niet echt iets over te vinden...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ik zit te twijfelen tussen de Philips 42PFL9732 en de Panasonic TH-42PY70.
Mijn voorkeur gaat op zich uit naar de laatste o.b.v. het budget.

Nu mist dit type Panasonic nogal wat aansluitingen op het gebied van digitale audio in en uit, welke ik eigenlijk alleen maar nodig zou hebben om evt lipsync problemen te tackelen.
(Ik weet dat de TH-42PY700 deze aansluitingen wel heeft, maar deze doet weer geen 24P.)

Nu is lipsync een hot issue in het Philips topic, maar in dit en de vorige delen van dit topic speelt het helemaal niet. Speelt het niet bij deze Panasonic plama's of lost iedereen het hier zwijgend op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139638

Vandaag weer even in de winkel staan kijken naar de PY70, maar het viel mij op dat deze veel doffer is waneer veel wit getoond wordt. De aquos demo werd vertoond, met daarin veel sneeuw. De PY70 gaf dit veel donkerder/grauwer weer vergeleken met andere toestellen. Kan dit nog veranderd worden mbv de intellingen, of is dit blijvend? Anders ben ik nl toch geneigd om voor LCD te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-06 15:36
Anoniem: 139638 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:35:
Vandaag weer even in de winkel staan kijken naar de PY70, maar het viel mij op dat deze veel doffer is waneer veel wit getoond wordt. De aquos demo werd vertoond, met daarin veel sneeuw. De PY70 gaf dit veel donkerder/grauwer weer vergeleken met andere toestellen. Kan dit nog veranderd worden mbv de intellingen, of is dit blijvend? Anders ben ik nl toch geneigd om voor LCD te gaan.
Ditzelfde zag ik ook toen ik naar de PY70 ging kijken bij de MM. Het wit was geel en donkerder dan bij de andere schermen. Ik ben wat dat betreft toch afgegaan op de vele reviews die ik al had gelezen en de beeldkwaliteit van de PV700 die wel goed was. Nu ik hem thuis heb staan denk ik dat het rare witbeeld bij de MM kwam door zeer slechte instellingen, want hier thuis heb ik nu een schitterend wit met de juiste instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
is er iemand die zeker weet dat de 42py750 wel 1080p/24 gaat ondersteunen?
en waarom ondersteund de py70 het wel en de 700 het niet?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322

Waarom heeft de ene auto dubbele airbag en de andere niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Anoniem: 231322 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:33:
Waarom heeft de ene auto dubbele airbag en de andere niet...
omdat die duurder is en in dit geval het andersom is.. en het erg vreemd is.

maar heb al gelezen dat de py70 het ook niet aankan alleen minder last van "jidder" heeft.

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

ZandBak schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:31:
is er iemand die zeker weet dat de 42py750 wel 1080p/24 gaat ondersteunen?
en waarom ondersteund de py70 het wel en de 700 het niet?
Het lijkt erop dat de PY70 (die jonger is), beeldtechnisch gezien een geevolueerde PY700 is.
ZandBak schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:39:
[...]

omdat die duurder is en in dit geval het andersom is.. en het erg vreemd is.

maar heb al gelezen dat de py70 het ook niet aankan alleen minder last van "jidder" heeft.
Wrong, staat zelfs duidelijk in de manual

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeffryS schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:48:
[...]

Ditzelfde zag ik ook toen ik naar de PY70 ging kijken bij de MM. Het wit was geel en donkerder dan bij de andere schermen. Ik ben wat dat betreft toch afgegaan op de vele reviews die ik al had gelezen en de beeldkwaliteit van de PV700 die wel goed was. Nu ik hem thuis heb staan denk ik dat het rare witbeeld bij de MM kwam door zeer slechte instellingen, want hier thuis heb ik nu een schitterend wit met de juiste instellingen.
in dat geval ga ik nog eens een keertje navragen of ze 'em in de winkel juist willen instellen voor me. hopelijk geeft t wat meer duidelijkheid dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 21:49
kippenvel:
net mijn TH-42PY70 besteld, hopelijk deze week nog binnen! :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
overal waar je kijkt zie je dat de 2 SCHERMEN dus niet alles eromheen gelijk zijn.. firmware veranderen en klaar?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:56

mphilipp

Romanes eunt domus

Stefano schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:43:
[...]
Het lijkt erop dat de PY70 (die jonger is), beeldtechnisch gezien een geevolueerde PY700 is.
Toch blijft het raar. In de line-up staat de 700 boven de 70, en toch is de 70 geavanceerder. Je zou haast aan een foutje gaan denken. Zou het op te lossen zijn met firmware? Want de panels zouden identiek zijn. Blijft natuurlijk gissen, alleen Panasonic kent de reden.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Stefano schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 20:43:
[...]

[...]

Wrong, staat zelfs duidelijk in de manual
Hij heeft gelijk. Het enige wat Panasonic hierover zegt en schrijft is dat de PY70 1080p24 kan verwerken, maar ze zeggen niet op welke manier.

Om 24Hz judder free weer te geven zal een scherm 72Hz aan moeten kunnen, hierdoor kan het scherm het 24Hz signaal 'mappen' naar 3x24=72Hz. Dit wordt 3:3 pulldown genoemd. Als een scherm niet 72Hz aankan, zal het op een andere manier die 24Hz op de eigen frequency moeten 'mappen'.

Een hele goeie beschrijving hiervan is te vinden op:
http://www.htforum.nl/yab...820.msg1018486#msg1018486
http://www.htforum.nl/yab...820.msg1018618#msg1018618

De PY70 kan volgens mij alleen 50/60Hz aan, dus geen 3:3 pulldown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Toch gek dat de 42PV70 alom geprezen wordt voor z'n beeldkwaliteit, terwijl de (een stuk duurdere) 42PY70 nog wel eens negatieve reacties krijgt vanwege z'n matte scherm. Is de beeldkwaliteit dan toch minder dan die van de PV? Of wordt er meer van verwacht omdat het een 1080p scherm is?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DenMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 00:00:
Toch gek dat de 42PV70 alom geprezen wordt voor z'n beeldkwaliteit, terwijl de (een stuk duurdere) 42PY70 nog wel eens negatieve reacties krijgt vanwege z'n matte scherm. Is de beeldkwaliteit dan toch minder dan die van de PV? Of wordt er meer van verwacht omdat het een 1080p scherm is?
Ik denk dat er een stukje gewenning aan de glanzende schermen in zit. Dat matte wordt misschien als minder levendig ervaren. Kleuren komen voor het oog beter uit. Net als de foto's uit een compact camera. Die hebben niet altijd iets te maken met de werkelijke kleuren, maar toch vinden 'het publiek' dat oververzadigde mooier.

Maar misschien is het ook helemaal niet nodig om de full hd resolutie te hebben om het goed te tonen. De Pioneers van 42" zijn ook 1024x768 en kunnen toch 1080p (24) laten zien. En dat doen ze heel erg goed heb ik me laten vertellen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Het is inderdaad een kwestie van wennen.
Ik ben als fotograaf ook best veel met kleuren bezig en als ik bv naar een foto op mijn gecalibreerde 10bit scherm kijken komen de kleuren op mijn 42py70 daar heel dicht bij in de buurt. Veel beter in ieder geval als de "zuurstok" kleuren die op een standaard lcd scherm tevoorschijn komen.
En dan staat de tv nu nog steed de "break-in"dvd te draaien omdat ik hem pas heb.

My 2 cents

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 110871 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 11:26:
Ik ben als fotograaf ook best veel met kleuren bezig en als ik bv naar een foto op mijn gecalibreerde 10bit scherm kijken komen de kleuren op mijn 42py70 daar heel dicht bij in de buurt.
Ah...een mede-fotograaf... ;) Erg is dat, hè? Als je niet meer normaal naar een plaatje kunt kijken zonder op fouten te gaan letten. Goed te horen dat de PY70 bevalt wat dat betreft. Ik ga er binnenkort eentje naast een Pio bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
maar in de handleiding van de py70 staat dat die het wel ondersteund.. en blijft raar dat de py700 het niet ondersteund.. weet er iemand waneer de py750 uitkomt? en ook echt bestelbaar is?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Vincent van HDTVtest.co.uk heeft net een 42PZ70B binnen (zelfde scherm als PY70 maar dan incl een digitale tuner) en is nu bezig deze te testen. De eerste twee pagina's van de review zijn al af, de rest volgt waarschijnlijk over een weekje ofzo:

http://www.hdtvtest.co.uk/Panasonic-TH42PZ70B/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
pansonic gemailed over het hele gebeuren van die 24fps en de 42py70.
reactie:

Geachte heer ,

De plasma met artikel nummer 42PY700 is eerder uitgekomen dan de 42PY70 dus kunnen we niet praten over een "broertje" maar als een volledig nieuwe serie naast de PY700 serie. Vandaar dat de PY70 serie wel 1080P en 24 frames aankan en de PY700 niet.
De enige gegevens die wij hebben met betrekking tot pulldown is dat de PY70 serie de 3:2 pulldown goed weergeeft, maar wat u dan met 3:3 bedoeld is niet duidelijk.

Met vriendelijke groeten,

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja wat bedoel je eigenlijk met 3:3 ...? Is dat niet gwn 1:1 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Is de PY70 gelijk aan de PZ70 ? Hier in Belgie hebben we de PZ70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:02:
Ja wat bedoel je eigenlijk met 3:3 ...? Is dat niet gwn 1:1 :9
Als je over pulldown praat heb je het niet over verhoudingen, maar over beeld patronen.

Een 3:2 pulldown betekend dat een film met frames A B C D als volgt weergegeven wordt op je scherm:

A A A B B C C C D D

Een 3:3 pulldown geeft een volgende weergave van dezelfde frames:

A A A B B B C C C D D D

Je kan bijvoorbeeld ook een pulldown hebben met een 3:3:4 patroon wat voor een film met frames A B C D E F G H het volgende op je scherm oplevert:

A A A B B B C C C D D D D E E E F F F G G G H H H H

Het komt er dus op neer hoe de 24fps source wordt gemapped op een stanaard NTSC (29.97fps) of in ons geval PAL (25fps) framerate dat de TV kan weergeven. Voor dit mappen wordt dus het pulldown patroon gebruikt, dit is een functie in de software van de TV.

Veel goede informatie over dit onderwerp is te vinden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine#Frame_rate_differences
http://en.wikipedia.org/w...#Common_pulldown_patterns
http://en.wikipedia.org/wiki/24p

[ Voor 11% gewijzigd door JeffryS op 30-10-2007 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Maar plasma is toch net als LCD een statisch beeld waarvan de pixels veranderen ipv iedere keer een volledige (of halve) beeldopbouw als bij CRT? Dus in hoeverre kun je spreken van 3x hetzelfde frame?

[ Voor 21% gewijzigd door Shiver23 op 30-10-2007 15:30 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JeffryS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:13:
[...]

Als je over pulldown praat heb je het niet over verhoudingen, maar over beeld patronen.

Een 3:2 pulldown betekend dat een film met frames A B C D als volgt weergegeven wordt op je scherm:

A A A B B C C C D D

Een 3:3 pulldown geeft een volgende weergave van dezelfde frames:

A A A B B B C C C D D D

Je kan bijvoorbeeld ook een pulldown hebben met een 3:3:4 patroon wat voor een film met frames A B C D E F G H het volgende op je scherm oplevert:

A A A B B B C C C D D D D E E E F F F G G G H H H H

Het komt er dus op neer hoe de 24fps source wordt gemapped op een stanaard NTSC (29.97fps) of in ons geval PAL (25fps) framerate dat de TV kan weergeven. Voor dit mappen wordt dus het pulldown patroon gebruikt, dit is een functie in de software van de TV.

Veel goede informatie over dit onderwerp is te vinden op:
http://en.wikipedia.org/wiki/Telecine#Frame_rate_differences
http://en.wikipedia.org/w...#Common_pulldown_patterns
http://en.wikipedia.org/wiki/24p
Ok. Maar vreemd dat dan diegene die Zandbak zijn mailtje heeft beantwoord niet wist wat ie nou precies bedoelde met 3:3 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Ok. Maar vreemd dat dan diegene die Zandbak zijn mailtje heeft beantwoord niet wist wat ie nou precies bedoelde met 3:3 :9
Typische antwoorden van mensen uit de sales afdeling. En vaak als je iemand van support krijgt, weet die ook niet meer dan het standaardverhaaltje te produceren wat ie voor z'n neus heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JeffryS schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Typische antwoorden van mensen uit de sales afdeling. En vaak als je iemand van support krijgt, weet die ook niet meer dan het standaardverhaaltje te produceren wat ie voor z'n neus heeft gekregen.
Ik vind het antwoord anders al behoorlijk volledig. Je kunt ook niet verwachten dat iemand die dit soort berichten beantwoord een opleiding krijgt van een jaar om alle ins en outs te weten mocht er ooit een keer de vragen komen over [vul in: iets waar heel weinig mensen een vraag over zouden stellen]. Dit lijkt me ook zo'n geval. Hij geeft 24p weer. Moet je nog meer weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 11:00
Shiver23 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:29:
Maar plasma is toch net als LCD een statisch beeld waarvan de pixels veranderen ipv iedere keer een volledige (of halve) beeldopbouw als bij CRT? Dus in hoeverre kun je spreken van 3x hetzelfde frame?
Toch niet. Heb het hier eerder al eens gepost. Bij plasma wordt net als bij CRT niet het gehele scherm tegelijk opgebouwd. Zonder in veel detail te willen treden is het zo dat een plasmadisplay slechts 1 pixel tegelijkertijd kan adresseren. Dus wanneer er een elektrische spanning op 1 pixel staat die de cel doet oplichten, zijn op dat moment alle andere cellen aan het uitdoven, net zoals bij CRT. Het is dus van belang dat de TV zo snel mogelijk alle cellen (dus het gehele beeld afloopt). Bij 50Hz krijg je anders flikker, bij 100Hz zou het flikkervrij moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ok. Duidelijk antwoord. Weer wat geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
Wat betreft het inbranden, ik lees hier nog steeds verschillende verhalen over. Ik weet dat het vroeger een bekend probleem was bij plasma's. Maar is het nu nog steeds zo bij de nieuwe schermen dat je beter geen stilstaand beeld op je TV kan hebben, en zeker niet de eerste 200 uur? Ik bedoel, ik ga waarschijnlijk de 42PV70 halen, en ga er oa veel op gamen. Energie balken van Halo 3, en scores bij voetbal zijn dus uit den boze, oftewel: gaming is uit den boze de eerste 200 uur? Of kan ik probleemloos af en toe een potje voetbal spelen?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
Bestaan er upgrades voor de panasonic TV software? Ik kan me voorstellen dat een software upgrade met de 24fps optie voor een "ouder" model (42PV700) toch mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

DenMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:15:
Wat betreft het inbranden, ik lees hier nog steeds verschillende verhalen over. Ik weet dat het vroeger een bekend probleem was bij plasma's. Maar is het nu nog steeds zo bij de nieuwe schermen dat je beter geen stilstaand beeld op je TV kan hebben, en zeker niet de eerste 200 uur? Ik bedoel, ik ga waarschijnlijk de 42PV70 halen, en ga er oa veel op gamen. Energie balken van Halo 3, en scores bij voetbal zijn dus uit den boze, oftewel: gaming is uit den boze de eerste 200 uur? Of kan ik probleemloos af en toe een potje voetbal spelen?
Gewoon spelen! Meestal verandert je scherm wel door het op pauze zetten, game over :X schermen etc. Mocht je na een speelsessie nog wat nabeelden zien dan is 10-20 seconden gezoomde tv (dus zonder balken) al voldoende om alle nabeelden weg te krijgen. Film is wat erger omdat je dan boven en onder een zwarte balk hebt voor +/- 2-3 uur. Maar dat is uiteindelijk ook zo weg.

Ga ervan genieten en over 7 jaar wil je toch een nieuw scherm :*) Heb je ooit je CRT scherm ingespeeld, dat is ook een fosfor laagje? Panasonic heeft op het gebied van inbranden zijn zaakjes erg goed op orde.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
DenMan schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:15:
Dat je verschillende verhalen hoort klopt. Een goede beschrijving is te vinden op
http://www.hdtvtest.co.uk...03/27/plasma-screen-burn/
Ik denk dat je zelf moet uitmaken of je het wel of niet wilt doen, ik heb geen officiele uitlatingen van fabrikanten hierover gevonden behalve wat waarschuwingen om logo's en stilstaande beelden te vermijden in de eerste uren van een scherm.

Ik ben zelf wel bezig met een break-in voor de eerste 200 uur op m'n 42PY70. Ik gebruik hier de Break-in DVD voor die te vinden is op AVS forum (http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=583089). Overdag en savonds gebruik ik m'n tv gewoon met lage brightness/contrast. En 's nachts laat ik hem lekker draaien met de DVD. Zit op het moment op zo'n 130 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dvamber schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:46:
Bestaan er upgrades voor de panasonic TV software? Ik kan me voorstellen dat een software upgrade met de 24fps optie voor een "ouder" model (42PV700) toch mogelijk zou moeten zijn.
You wish.. :p Dat wordt toch echt een nieuw scherm aanschaffen ben ik bang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 23:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

42PY70 in mijn bezit! Jeeh! *O*
Het analoge kabel-signaal van UPC valt me reuze mee... op 3 meter afstand, waar ik ongeveer zit. Digitale televisie komt er nog wel aan voor nog betere kwaliteit.

Nu heb ik mijn PS3 er op aangsloten en dat werkt als een trein. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die toevallig ook een PS3 op een PY70 aangesloten hebben en wat bij hun de 1080p trailer van Ratatoulle (te downloaden op PSN) doet. Ik heb namelijk ontzettend last van posterization als die kok en rat buiten zijn in het donker met die donkere hemel op de achtergrond. Licht dit nu aan de trailer of is het een PS3 instelling?

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat ligt aan de trailer ;) Trouwens vind ik dat alle trailers/demo's die ik download van PSN van een dermate slechte kwaliteit, dat ik er eigenlijk al mee genokt ben :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat nu te d/l laat het je zo weten of ik er ook last van heb.....

Nop nergens last van zo bij de eerste keer kijken.....

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 110871 op 31-10-2007 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SindaPaus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 23:26

SindaPaus

Cabar di Loca, Puta's!

Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:46:
Dat ligt aan de trailer ;) Trouwens vind ik dat alle trailers/demo's die ik download van PSN van een dermate slechte kwaliteit, dat ik er eigenlijk al mee genokt ben :9
Anoniem: 110871 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:47:
Staat nu te d/l laat het je zo weten of ik er ook last van heb.....

Nop nergens last van zo bij de eerste keer kijken.....
Mag ik van jullie weten welke (beeld)instelling jullie gebruiken op de PS3?
Ik begruik een goldmaster hdmi kabel en heb RGB op volledig gezet, maar dat lijkt weinig uit te maken wat posterization betreft. Ik plaats vanavond nog wel even foto's van de betreffende nacht-scene.

I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
.me broertje heeft een 42py70 besteld morgen in huis :). ik wacht persoonlijk op de opvolger van de 42py700 vanwege het 24fps gebeuren

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 15:37:
Ok. Maar vreemd dat dan diegene die Zandbak zijn mailtje heeft beantwoord niet wist wat ie nou precies bedoelde met 3:3
Ik heb net even met Panasonic aan de lijn gehangen, de persoon die ik sprak wist niet wat pulldown was, echter hij vertelde mij met grote stelligheid dat de py70 24p weergeeft op 72Hz. Dat kan alleen maar een 3:3 pulldown betekenen :*)

Overigens, toen ik hem pulldown uitgelegd had, bedankte hij me voor de les... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeffryS
Sikkek schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 15:32:
[...]

Ik heb net even met Panasonic aan de lijn gehangen, de persoon die ik sprak wist niet wat pulldown was, echter hij vertelde mij met grote stelligheid dat de py70 24p weergeeft op 72Hz. Dat kan alleen maar een 3:3 pulldown betekenen :*)

Overigens, toen ik hem pulldown uitgelegd had, bedankte hij me voor de les... ;)
Dat is erg goed nieuws. Ik heb zelf geen dedicated Bluray/HDVD speler om 24p op te testen, maar ik heb nu mijn HTPC (Shuttle SG33G5M) helemaal aan de praat met de linux port van XBMC op Ubuntu en als ik daar 24p materiaal op 720p en 1080p afspeel kan ik geen judder ontdekken. Nu kan het zo zijn dat de HTPC al de pulldown naar 25 of 30fps voor zijn rekening neemt natuurlijk.. het blijft lastig om goed inzicht hierin te krijgen :)

Maar ik ben 100% happy nu met m'n setup. Ik moest wel flink wat tweaken om de Panasonic 42PY70 1080p te laten weergeven in Xwindows onder linux, de TV heeft hetzelfde probleem als veel displays over HDMI; het stuurt "verkeerde" EDID data naar de PC waardoor mijn HTPC dacht dat het scherm alleen 1080x540 interlaced (1080i) op 50 en 60Hz kon. Hierna heb ik de xorg.conf aan moeten passen om te zeggen dat er niet geluisterd moet worden naar de EDID info van het scherm, en zelf 2 static modelines geconstrueerd in de configuratie.

[ Voor 3% gewijzigd door JeffryS op 31-10-2007 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hier wel een blu ray (ps3) maar hoe kan ik dan zien dat hij idd 1080p/24 doet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
JeffryS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:31:
[...]

Dat is erg goed nieuws. Ik heb zelf geen dedicated Bluray/HDVD speler om 24p op te testen, maar ik heb nu mijn HTPC (Shuttle SG33G5M) helemaal aan de praat met de linux port van XBMC op Ubuntu en als ik daar 24p materiaal op 720p en 1080p afspeel kan ik geen judder ontdekken. Nu kan het zo zijn dat de HTPC al de pulldown naar 25 of 30fps voor zijn rekening neemt natuurlijk.. het blijft lastig om goed inzicht hierin te krijgen :)

Maar ik ben 100% happy nu met m'n setup. Ik moest wel flink wat tweaken om de Panasonic 42PY70 1080p te laten weergeven in Xwindows onder linux, de TV heeft hetzelfde probleem als veel displays over HDMI; het stuurt "verkeerde" EDID data naar de PC waardoor mijn HTPC dacht dat het scherm alleen 1080x540 interlaced (1080i) op 50 en 60Hz kon. Hierna heb ik de xorg.conf aan moeten passen om te zeggen dat er niet geluisterd moet worden naar de EDID info van het scherm, en zelf 2 static modelines geconstrueerd in de configuratie.
Dit vraagt natuurlijk om een eigen topic met alle dirty details :) MediaPortal doet bij mij nl. wat rare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155068

Sinds een week een 42PY70 en sinds gisteren een samsung 360 decoder. Prachtig beeld via casema. Kleine minpuntjes:
1 gebruiksaanwijzing van de samsung is erg onduidelijk, dit in tegenstelling tot die van Pana die erg duidelijk is.
2 Het is jammer dat de prachtige afstandbediening van de Pana grotendeels wordt vervangen door het mieserige ding van samsung.
Vraagje: ik krijg geen teletekst, hoe moet ik dat er op krijgen.
PS als je bij casema en in de winkels kijkt, krijg je de indruk dat de decoder en de casema kaart een vaste prijs hebben. Dat is NIET waar, de decoder werd met 30 euro korting netjes thuisbezorgd, de casema kaart is al voor 17,50 euro ipv 29,95 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:39:
Ik heb hier wel een blu ray (ps3) maar hoe kan ik dan zien dat hij idd 1080p/24 doet ?
Dat merk je wel aan de manier hoe het beeld beweegt ;) Vloeiend of schokkerig is trouwens iets wat niet iedereen opvalt vreemd genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
SindaPaus schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:34:
Nu heb ik mijn PS3 er op aangsloten en dat werkt als een trein. Nu vraag ik me af of er mensen zijn die toevallig ook een PS3 op een PY70 aangesloten hebben en wat bij hun de 1080p trailer van Ratatoulle (te downloaden op PSN) doet. Ik heb namelijk ontzettend last van posterization als die kok en rat buiten zijn in het donker met die donkere hemel op de achtergrond. Licht dit nu aan de trailer of is het een PS3 instelling?
Zal vanavond eens checken op mijn PV70. Heb die trailer al 2x gezien en is me niet echt opgevallen eigenlijk. Van de andere kant is het vaak wel zo dat trailers allesbehalve de beste kwaliteit hebben, heb alleszins ook al posterizatie gezien bij andere trailers of bij games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jij kan 't al helemaal vergeten met je PV70 Twixie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Nou hier even een mega brakke shot (met telefoon, midden in de nacht) van mn PV70. Gisteren opgehangen, was nog aardig wat werk!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/aja.kaal/DSC00742.JPG

nu de kabels nog even netjes wegwerken achter t kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

d0s schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:30:
Mooi kastje; zitten er achter de kleppen 2x2 vakken voor apparatuur?
Ik zoek zoiets; dus zes vakken, minimaal 4 afsluitbaar zodat niet alles in het zicht zit en circa 1,5 meter breed.

Waar heb je dit kastje vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Nou hier even een mega brakke shot (met telefoon, midden in de nacht) van mn PV70. Gisteren opgehangen, was nog aardig wat werk!

[afbeelding]

Ziet er goed uit ;)

Leuk meubeltje. Ik zoek hem eigenlijk iets langer minimaal 2m. Waar heb je deze vandaan?
Welke beugel heb je gebruikt om hem aan de muur te bevestigen?

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

Ik zoek zoiets; dus zes vakken, minimaal 4 afsluitbaar zodat niet alles in het zicht zit en circa 1,5 meter breed.

't kastje zoals op de foto is 1.73 breed, de vakken achter de kleppen zijn gewoon volledig open.. ik heb ook niet meer nodig voor de 2 decoders die je ziet.

Gekocht bij vd. Heijden meubels (Nijmegen, hebben meer vestigingen), typenaam 'dennis' als ik me niet vergis: bestelbaar in verschillende maten en uitvoeringen! ben er heel tevreden mee, lang naar een passend meubel gezocht!

de beugel die ik gebruikt heb is de 6305 van Vogel's.. hiermee hangt hij ongeveer 5,5 cm van de muur af :)

[ Voor 9% gewijzigd door d0s op 31-10-2007 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JPS schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 19:44:
[...]

anders kan je die laatste planken toch zelf nog wel klussen? Zijn iig uit t zicht, dus hoe ze d'r uit zien is minder belangrijk in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman

[afbeelding]

Ziet er netjes uit! Toch een mooi scherm om te zien.

Hoe ver ga jij er vanaf zitten?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

d0s schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:07:
't kastje zoals op de foto is 1.73 breed, de vakken achter de kleppen zijn gewoon volledig open.. ik heb ook niet meer nodig voor de 2 decoders die je ziet.

Gekocht bij vd. Heijden meubels (Nijmegen, hebben meer vestigingen), typenaam 'dennis' als ik me niet vergis: bestelbaar in verschillende maten en uitvoeringen! ben er heel tevreden mee, lang naar een passend meubel gezocht!
ik ben ook al even op zoek. 160 is wel max. Thx voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Ik vind die afstandsbediening van de samsung 360 ook klein, daarbij zit ik met 4 AB,s :X

TV-Panasonic TH-42PY70
DVD-HDD-Panasonic DMR-EH57
Digitale decoder-Samsung DCB-H360R
Reciever-Sony STR-DB940

Krijg morgen de Harmony 895 binnen, en dan ff kijken hoe het gaat met deze AB ;)
Anoniem: 155068 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 17:48:
Sinds een week een 42PY70 en sinds gisteren een samsung 360 decoder. Prachtig beeld via casema. Kleine minpuntjes:
1 gebruiksaanwijzing van de samsung is erg onduidelijk, dit in tegenstelling tot die van Pana die erg duidelijk is.
2 Het is jammer dat de prachtige afstandbediening van de Pana grotendeels wordt vervangen door het mieserige ding van samsung.
Vraagje: ik krijg geen teletekst, hoe moet ik dat er op krijgen.
PS als je bij casema en in de winkels kijkt, krijg je de indruk dat de decoder en de casema kaart een vaste prijs hebben. Dat is NIET waar, de decoder werd met 30 euro korting netjes thuisbezorgd, de casema kaart is al voor 17,50 euro ipv 29,95 te koop

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vandaag een pz70e besteld bij VandenBorre Hasselt. 2790euro.
Overal dezelfde prijs en redcoon heeft hem niet. En zij hadden de 750 en 75 reeks ook gezien maar deze zou zo'n 700uro duurder zijn dan de 700/70 reeks nu. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

DenMan schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:38:
[...]

Ziet er netjes uit! Toch een mooi scherm om te zien.

Hoe ver ga jij er vanaf zitten?
Zit er ongeveer 3.5 tot 4 meter vanaf (vanaf de grote bank). De kleine bank is ongeveer 2.5 tot 3 meter maar zelfs dan is het beeld nog super imo :)

De HT850 van Panasonic is overigens ook een aanrader. Prachtig geluid en design voor een heel behoorlijke prijs. Ze passen ook perfect bij de Panasonic tv's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:46
Kimo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:
Gisteren deze 103 inch panasonic plasma in het echt mogen bewonderen. Grootste plasma ter wereld. Echt een fanatstich beel icm met een blu ray speler. _/-\o_

[afbeelding]

nog even wat specs:

gewicht 220 kg >:)
Stroomverbruik 1500W :X
stond 1,5 jaar geleden op de Cebit, toen sloeg mn mond van open. Nu staat die bij de MM in Groningen iig vorige week. Echt sick.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231322 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 18:31:
Jij kan 't al helemaal vergeten met je PV70 Twixie... ;)
Volgens mij heb jij een brakke pioneer plasma gehad en ben je nu gek van LCD. Wat heeft het voor jou voor nut om in dit topic te reageren?

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 131470 op 31-10-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Alvast een foto van mijn TH-42PY70 :)

Beeld is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ;) :9~

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/6317/pvrtxe7.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door pvr op 31-10-2007 22:02 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

pvr schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:01:
Alvast een foto van mijn TH-42PY70 :)

Beeld is superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr ;) :9~

[afbeelding]
Mooie open haard :+

Gratz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sorry hoor, maar op een 600x600 fotoke met daarin een beeld van de TV dat misschien nog 300x200 pixels meet, ziet elk beeld er fantastisch uit. Sta altijd versteld dat mensen het beeld van iemands TV prijzen op basis van een low-resolutie fotoke. (Om maar te zwijgen van het feit dat de meeste TVs sowieso goed presteren met een stilstaand beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Grote opruiming

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMisplon
  • Laatst online: 22-04 12:15
Wie kan mij helpen.
Sinds gisteren in't bezit van een PV70.
Heb een Asus laptop met Nivdea Geforce Go 7300 met als resolutie 1280x800 pixels ingesteld.
Heb dvi naar hdmi kabel.
Hoe krijg ik mijn computerbeeld nu in juiste verhoudingen op mijn plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Grote opruiming

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Grote opruiming

[ Voor 94% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:15
De TH-37PV70 heeft een native resolutie van 1024x720. Kijk maar in de pdf handleiding. Op de site staat het verkeerd. Wat ik wel vreemd vind is dat er maar 85 euro verschil zit tussen de TH-37PV70 en de TH-42PV70. Vijf inch meer is toch een aanzienlijke verschil. Dat zou je toch moeten terug zien in de prijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Magnolia op 31-10-2007 23:13 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote opruiming

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Laatst online: 11-10-2023
Wat gebeurt er wanneer je toestel geen 24fps ondersteunt, en je stuurt er toch met je PS3 een 24fps beeld naartoe? En hoe zit het met een beamer? Op mijn HD ready beamer zie ik niks van welk aantal frames per second staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
Paniek!

Dinsdag mijn 42PY70 binnen gekregen en aan de muur opgehangen. Ziet er echt fantastisch uit. Zit ik vanavond voetbal te kijken valt ie uit en is hij met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.
Als ik hem uit zet (met de knop) en na even wachten vervolgens weer aan zet, dan gaat eerst het groene ledje knipperen, vervolgens gaan de fans even aan waarna het rode ledje begint te knipperen. Daarna blijft het stil. IR signalen worden nog wel ontvangen (groene ledje knipperd), maar er gebeurt niks. Morgen maar eens met de webshop bellen of ik deze om kan ruilen als DOA of dat Panasonic langs moet komen.. Echt balen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
gewoon zeggen dat die het niet gedaan heeft klaar.. dan is het doa en dat door geven bij panasonic hopen dat hun hem snel komen omruilen.. voetbal is 3 - 1 geworden.. was weer lekker ;)

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ZandBak schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:06:
gewoon zeggen dat die het niet gedaan heeft klaar.. dan is het doa en dat door geven bij panasonic hopen dat hun hem snel komen omruilen.. voetbal is 3 - 1 geworden.. was weer lekker ;)
Als iets binnen een week ermee kapt, geldt dat ook vaak als een DOA. Je kunt beter precies zeggen wat er aan de hand is, anders heeft men er ook niets aan. En ze kunnen het ook gewoon zien. Zo'n ding heeft een branduren-teller ingebouwd.

Als iedereen de boel blijft flessen, wordt de wereld er nooit beter op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:30
FMisplon schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:39:
Wie kan mij helpen.
Heb een Asus laptop met Nivdea Geforce Go 7300 met als resolutie 1280x800 pixels ingesteld.
Heb dvi naar hdmi kabel.
Je beeld instellen op 1280x720
Of effe zoeken in dit topic. ]
Je kan namelijk via Nvidea menu iets instellen (iets met HDTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Weet iemand nog een webshop waar de TH-37PV70 op voorraad is? Ik kan er geen 1 vinden, behalve 1tje waarbij de prijs 1300 euro is :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sikkek
Twixie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:44:
Beetje rare uitspraak van je ;). Die uitspraak zeg je namelijk normaal tegen iemand die reageert op een troll. In dit geval reageer je zelf op de troll, dus eigenlijk zouden we dit aan jou moeten zeggen ;).
offtopic:
Ja, nu ik erover nadenk... slaat het eigenlijk nergens op (behalve dan als waarschuwing om niet op die opmerking van Schnutz te reageren)

Maar goed, iemand anders al kunnen bevestigen dat de py70 3:3 pulldown gebruikt bij 24p? Ik heb de TV zelf (nog) niet, anders had ik het zelf getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FMisplon schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:39:
Wie kan mij helpen.
Heb dvi naar hdmi kabel.
Je resolutie instellen op de native resolutie van de PV70. Voor de 50PV70 is dat 1.366 x 768, voor de 42PV70 is dat 1024 x 768. Met een applicatie als Windows Media Player Classic kan je de aspect ratio zo instellen dat je videobestanden de juiste verhouding laten zien.

Ik heb zelf nog geen Pana, maar volgens mij is dat de manier om een PC aan te sluiten. Staat overigens ook in de start post:
Normaal zal je via je VGA aansluiting werken. Je moet de resolutie op 1024:768 instellen (dit is idd een 4:3 resolutie, maar dit is het signaal dat wordt verwacht door de tv) en dan kan je met Zoomplayer en ook met WMP (of met VLC Mediaplayer) de verhoudingen zo instellen dat het weer breedbeeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226743

Ik heb al enkele weken een 42pv700. Alles is prima op dit moment en vooral beeld met een hd dvd. Alleen ik had de ISF waardes die aan het begin van deze topic staan overgenomen. Nu heb ik bij de cinema stand een "mistig"beeld. Ik wilde vragen of iemand met een 42pv700 de standaard waardes van de cinema stand in de service menu kan doorgeven? Of de ISF waardes van een 42v700 kan ook. Kunnen we ook allemaal vergelijken. Fotos's zullen snel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 226743 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:39:
Alleen ik had de ISF waardes die aan het begin van deze topic staan overgenomen. Nu heb ik bij de cinema stand een "mistig"beeld. Ik wilde vragen of iemand met een 42pv700 de standaard waardes van de cinema stand in de service menu kan doorgeven? Of de ISF waardes van een 42v700 kan ook.
ISF waardes overnemen heeft totaal geen zin!!!
ISF calibraties calibreren immers niet enkel de TV maar de combinatie van TV en DVD-speler (of BluRay, etc...) aangezien ook de spelers afwijkingen hebben op de kleuren. Simpel gesteld: als iemand met een DVD-speler die teveel rood geeft, hier zijn ISF waarden gaat posten, dan ga jij met diezelfde ISF waarden mogelijks te weinig rood hebben!
Daarnaast is het ook zo dat elke TV lichtelijk anders is (al vermoed ik dat dat met digitale displays zoals plasma's wel veel minder een probleem is).
Ik zou trouwens sowieso wel voorzichtig zijn met het service menu. Doe gewoon zoals ik: zet de TV gewoon op Cinema + Warm (volgens enkele pro sites zou deze instelling het dichtst de juiste gamma en kleurtemperatuur benaderen) en stel vervolgens alles af met een calibratieDVD zoals DVE of Avia.
Relatief weinig werk maar wel een zeer mooi resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dvamber schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:39:
Wat gebeurt er wanneer je toestel geen 24fps ondersteunt, en je stuurt er toch met je PS3 een 24fps beeld naartoe?
Dan ga je wellicht gewoon geen beeld krijgen. Sowieso zal de PS3 detecteren dat de TV geen 24fps ondersteunt en zelf de pulldown naar 60fps doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

HDTV review: 1080p Panasonic TH42PZ70B Conclusion

Dit is volgensmij de Nederlandse 42py70....

[ Voor 15% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2007 10:08 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat staat er bij Cons:

Slight judder witch 1080p/24 signal
The usual plasma-specific issues of reflection, phosphor trail, buzzing and propensity
fot image retension/screenburn

Ze krijgen het ook maar niet voor elkaar heh daar bij Panasonic.. :+

Maar verder "Highly Recommended" hoor... O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Denk dat je wel erg chargeerd en de conclusie uit zijn verband rukt door zo specifiek te quoten.

Als je de hele pagina leest dan snap ik prima waarom hij op highly recommended uitkomt.

ps: Er is een editknop ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2007 10:45 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178267

Heeft iemand al eens een HD film bekeken op de tv? Of een xbox 360 eraan gehangen?Ben erg benieuwd naar de reacties... Bij de winkels werd ik er niet echt wijzer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 17:00
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:33:

The usual plasma-specific issues of reflection, phosphor trail, buzzing and propensity

Gebruik inderdaad de edit-knop eens.

En verder staat er niet in wat voor mate je er last van hebt. Zegt me dus eigenlijk gewoon nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

Anoniem: 131470 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:31:
[...]

Je resolutie instellen op de native resolutie van de PV70. Voor de 50PV70 is dat 1.366 x 768, voor de 42PV70 is dat 1024 x 768. Met een applicatie als Windows Media Player Classic kan je de aspect ratio zo instellen dat je videobestanden de juiste verhouding laten zien.

Ik heb zelf nog geen Pana, maar volgens mij is dat de manier om een PC aan te sluiten. Staat overigens ook in de start post:
[...]
Als je een DVI naar HDMI kabel gebruikt (wat ik zelf ook doe naar mijn 42PV70), moet je het 2e beeldscherm in stellen op HD resolutie 720p (1280 x 720). Je kunt dan ook nog aangeven dat het een HD capable tv betreft. De TV zorgt er dan automatisch voor dat alles correct weergeven wordt, je hebt dus ook geen problemen dat je in MPC nog aparte instellingen moet doen

Enig nadeel is de lichte overscan, maar daar kan ik persoonlijk wel mee leven en anders kun je het altijd verminderen in het service menu. Bovendien gebruik ik de TV niet als monitor (surfen e.d.), dus een gedeeltelijk weggevallen taakbalk boeit mij niet. Eventueel de theater mode (of hoe die optie ook heet bij Nvidia) aanzetten en genieten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 10:33:
Je kunt natuurlijk ook een review selectief lezen. Je bevestigd precies wat ik al eerder opmerkte (en je zelf gelukkig ook toegeeft): je zeikt teveel over dingen die weinig tot niet zichtbaar zijn.

Een paar minder selectieve quotes:
To be fair though the judder on Panasonic TH42PZ70 is extremely subtle. Depending on your eye sensitivity and knowledge of what to look for, you may not even see it.
As I rolled around in Heavenly Sword, I did not witness any green trails around the white waterfalls, but then again I generally don't see them except under the most extreme of circumstances. If you've experienced phosphor trails on other plasma displays, it's very likely that you will see them on the Panasonic TH42PZ70B, in which case you might be better off with an LCD TV.
Nog een issue die je niet eens aanhaalde:
Non-existent film mode deinterlacing (failed 3:2 and 2:2 cadence detection)
Vond ik eigenlijk veel interessanter aangezien 'we' voorlopig nog met SD materiaal opgescheept zitten totdat die BR/HD-DVD ellende duidelijk en goedkoper wordt. Dit is echter makkerlijk op te lossen:
A decent upscaling DVD player, a Sony PS3 or – if you can afford it – a dedicated video processor would do.
Wat weer voor mij een voordeel betekent: ik heb een Pioneer DV757Ai die een uitstekende 3:2 pulldown detectie heeft en een 576p beeld uit kan poepen.

En om alles in het juiste perspectief te zetten:
This is why the Panasonic TH42PZ70B plasma television represents exceptional value-for- money: it excels in the irreplaceable elements of blacks, shadow detail, motion handling, fine detail presentation, screen uniformity and viewing angle. Sending a progressive signal from a decent player device to the plasma should make the glaring absence of film mode deinterlacing a non-issue; and most users would probably never notice the inaccurate green and mild 1080p/24 judder in normal viewing outside of a side-by-side comparison anyway. At an online price of around £1000, the Panasonic TH42PZ70B is a steal.
Jouw commentaren doen met denken aan die van de audiofilia nervosa lijders. Als ze ook maar denken dat iets de luisterervaring kan verstoren menen ze het ook te horen. Terwijl je er, als je gewoon doet waarvoor muziek gemaakt is: luistern, je er niets van merkt.

btw: waar heb je het eigenlijk over, je wilde 'm toch voor games?
Otherwise, the TH42PZ70B delivered a compelling gaming experience with its vivid colours, fine detailing, and above all superb motion handling.

[ Voor 4% gewijzigd door mphilipp op 01-11-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnStaakke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-06 15:55
Ik heb sowieso het idee dat de heer Snutz nogal trollt, om het trollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JohnStaakke schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:05:
Ik heb sowieso het idee dat de heer Snutz nogal trollt, om het trollen.
Zou je denken? Wat deden ze in Harry Potter ook weer met trollen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk, dat het beeld met Blu-Ray soepel behoort te lopen is een absolute pré !! Glashelder! Zo niet, laat maar zitten, op zoek naar een ander scherm...

...en die Phosphor trails blijven duidelijk zichtbaar! En juist met games is dit gewoonweg irritant te noemen. Ik hoef geen groene lijnen in m'n beeld. Totaal onwenselijk! Wegwezen met die zooi!

Het beeld wordt overigens ook nog eens gemangled bij snelle game 'camerabeelden'
Heeft LCD geen last van gelukkig ;)

Sony heeft niet voor niets Plasma opgegeven... :+

Wat interesseert mij verder kleur, contrast en zwartwaardes dan nog... |:(
Modbreak:Niet lopen uitlokken

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25
Anoniem: 231322 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

You wish.. :p Dat wordt toch echt een nieuw scherm aanschaffen ben ik bang ;)
Ik denk dat dit meer voor jezelf geldt, aangezien jij n scherm hebt waarmee je volgens jou geen enkele input n acceptabel beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had... is al verkocht Ferry ;) En wat ik ook al eerder heb gepost is, dat ik dezelfde bronnen op eenzelfde scherm (in de showroom) heb aangesloten en precies hetzelfde heb ervaren.

Zelfs de nieuwe Kuros hebben er nog last van... na 8 generaties 8)7

Plasma is ten dode opgeschreven :*)

Modbreak:Wees een lief

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 01-11-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Modbreak:Ok jongens, zullen we even weer elkaar met respect behandelen? We zijn hier niet een verzameling kleuters. Elke trollende reactie gaat vanaf nu linea-recta naar de trashcan. Als je geen interesse hebt in Panasonic Plasma's raad ik je aan het topic gewoon te negeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-06 21:55
Anoniem: 231322 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:17:
Kijk, dat het beeld met Blu-Ray soepel behoort te lopen is een absolute pré !! Glashelder! Zo niet, laat maar zitten, op zoek naar een ander scherm...

...en die Phosphor trails blijven duidelijk zichtbaar! En juist met games is dit gewoonweg irritant te noemen. Ik hoef geen groene lijnen in m'n beeld. Totaal onwenselijk! Wegwezen met die zooi!

Het beeld wordt overigens ook nog eens gemangled bij snelle game 'camerabeelden'
Heeft LCD geen last van gelukkig ;)

Sony heeft niet voor niets Plasma opgegeven... :+

Wat interesseert mij verder kleur, contrast en zwartwaardes dan nog... |:(
Sony levert tegenwoordig geen kwaliteitsproduct meer af net als vroeger...waarom denk je dat ze voor 'n lcd panel bij samsung aankloppen?
En juist voor games zou je 'n plasma moeten hebben...snelle beelden/bewegingen blijft nog steeds voor 't ghost effect zorgen op 'n lcd...hoe goed dat ze ook zijn.
Vind je plasma niks dan houd je 't toch lekker bij lcd...hier heb je zowiezo dan niks meer te zoeken als plasma je niet boeit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:19:
[modbreak]Ok jongens, zullen we even weer elkaar met respect behandelen? We zijn hier niet een verzameling kleuters. Elke trollende reactie gaat vanaf nu linea-recta naar de trashcan. Als je geen interesse hebt in Panasonic Plasma's raad ik je aan het topic gewoon te negeren ;)[/modbreak]
Vind het wel erg spijtig dat je nou juist dat laatste stukje tekst hebt weggehaald... maar goed, ik wilde dus nog een wat fatsoenlijkere vergelijking geven wat bij deze dus ontoelaatbaar is bevonden.... helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Technics SA-DA8 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 12:20:
[...]

Sony levert tegenwoordig geen kwaliteitsproduct meer af net als vroeger...waarom denk je dat ze voor 'n lcd panel bij samsung aankloppen?
En juist voor games zou je 'n plasma moeten hebben...snelle beelden/bewegingen blijft nog steeds voor 't ghost effect zorgen op 'n lcd...
'n Panel alleen maakt nog geen LCD ey ;) En verwacht maar niet dat beelden strak blijven op een plasma als bij een TFT scherm... LCD en Plasma liggen op dat vlak gelijk. Alhoewel LCD soepeler de snelle beelden weergeeft dan P. Verder heeft P. een verkeerde videoprocessor voor games.
Qua scherpte bijv. is 't allemaal té.. zodat je duidelijke afrasteringen krijgt te zien ;(

Is niet voor niets dat de E3 en de TGS al hun nieuwe games laten zien op LCD.

Zo, en nu is 't tijd voor 'n bravia O-)

Edit: ach ja, die verdammte edit-knop :$

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 231322 op 01-11-2007 13:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.