[Plasma] Panasonic, de nieuwe tv-modellen van 2007 - deel 5

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 37.098 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-02-2021
Vraag over digitale televisie icm met een 42PV70 of vergelijkbaar model.
Gister de boel eerst analoog aangesloten. Op zich al perfect beeld moet ik zeggen.

Daarna mijn Casema samsung decoder aangloten (niet HD versie).
Nu zie ik dat de kleuren er veel beter uit komen echter zie ik hier meer pixel vorming.
Het zijn eigenlijk geen pixels maar meer blokjes.

Hebben meer mensen met Digitale tv hier last van? Ik denk btw dat het niet zozeer aan mijn Pana ligt maar meer aan het Casema signaal.

43% of all statistics are worthless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Dat is de compressie. Het ene kanaal heeft er meer last van (meer compressie) dan het andere. Dat is volkomen normaal en doe je weinig aan. Wees blij dat je een plasma hebt want op LCD is die compressie nog veel beter te zien.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Nowa schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:53:
Daarna mijn Casema samsung decoder aangloten (niet HD versie).
Nu zie ik dat de kleuren er veel beter uit komen echter zie ik hier meer pixel vorming.
Het zijn eigenlijk geen pixels maar meer blokjes.
Blokjes kunnen duiden op storingen in het signaal. Ik kijk al lang TVD op een CRT en zie vrijwel nooit blokjes. Als het optreed is het op Film1 om een of andere obscure reden.

Algemene tip voor TVD: zorg dat je goede connectoren heb. Kabelkwaliteit is niet zo spannend, maar zorg dat je goed afgeschermde connectoren gebruikt (volledig metalen zijn de beste). Digitaal is nl heel erg gevoelig voor storigen, die dan meteen als blokjes of beeldhaperingen zichtbaar zijn. Check anders je BER even als je veel last hebt van blokjes. BER moet 0 zijn.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
Ok thanks voor de uitleg.
Bit Error Rate zal wel in mijn decoder geconfigureerd staan dan.
Als ik thuis ben check ik dit even. Zal de kabels etc. ook nog eens checken.

En inderdaad zoals Shiver23 zegt heeft het ene kanaal hier meer last van dan het andere. Dat tellsel kanaal ziet er echt niet uit.

[ Voor 28% gewijzigd door Nowa op 24-10-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237539

Hallo ik heb een probleempje

Ik heb een plasma de TH-37pv70 en een receiver de sa-xr59 die werken goed samen via viera link.
Nu heb ik ook een UPC HDTV box die je alleen via HDMI kan aansluiten.
Als ik die op mijn TV aansluit kapt de Viera link ermee.

Panasonic gebeld die zeggen geen oplossing te hebben.

Weet iemand of je misschien via het "service menu" de Viera link op een van de 2 HDMI aansluitingen aan uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijNoS
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 13:34
Nowa schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 13:10:
Zover ik weet is 23.9xxx NTSC en 24 fps PAL. Je zou zeggen als je tv automatisch de switch kan maken naar NTSC je hier dus geen last van hebt. Ik heb dezelfde tv gister binnengekregen maar heb hier nog niet naar kunnen kijken.

En er zijn inderdaad apps waarmee je de films om kan zetten naar 24Fps. Probleem is dat je de audiostreams meen ik los moet encoden. Dit is echt gekkenwerk (Vroeger te veel gedaan :) )
Ik ben benieuwd of jij er ook problemen mee hebt, of dat je me kan vertellen hoe je het probleemloos kan aansluiten.
Ik download die series juist omdat ik geen zin heb in de reclame en wil kijken wanneer ik wil. Juist omdat dat gemakkelijk is. Als ik moet gaan decoden/encoden e.d. is het niet makkelijk meer ;)

??blabla??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:20

JME

zeg maar Jamie

Mijn leverancier heeft mij aangeboden om mijn bestelde 42PV700 tegen bijbetaling te verruilen voor een 42PY70. Dus van V omhoog naar Y en van 700 omlaag naar 70. De 42PV700 heeft een onbekende levertijd en de 42PY70 is direct leverbaar.

De voornaamste reden om destijds voor de 42PV700 te kiezen en niet de 42PV70 was de matte coating. Volgens mijn winkel heeft de PY70 in tegenstelling tot de PV70 dezelfde matte coating als de PV700. Kan iemand dat bevestigen?

Dan nog een rekenvraag. Stel ik kijk 2 tot 3 uur tv per dag, dan zit ik op zo'n 1000 uur per jaar. Het verschil in stroomverbruik tussen de 42PV700 en de 42PY70 is volgens de Panasonic-site 233 Watt. Hoe bereken ik dan wat die 1000 uren me gaan kosten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06 20:54
de 42py70 is full hd en heeft ook een matte coating
(voorzover ik het weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JME schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:29:
Mijn leverancier heeft mij aangeboden om mijn bestelde 42PV700 tegen bijbetaling te verruilen voor een 42PY70. Dus van V omhoog naar Y en van 700 omlaag naar 70. De 42PV700 heeft een onbekende levertijd en de 42PY70 is direct leverbaar.

De voornaamste reden om destijds voor de 42PV700 te kiezen en niet de 42PV70 was de matte coating. Volgens mijn winkel heeft de PY70 in tegenstelling tot de PV70 dezelfde matte coating als de PV700. Kan iemand dat bevestigen?

Dan nog een rekenvraag. Stel ik kijk 2 tot 3 uur tv per dag, dan zit ik op zo'n 1000 uur per jaar. Het verschil in stroomverbruik tussen de 42PV700 en de 42PY70 is volgens de Panasonic-site 233 Watt. Hoe bereken ik dan wat die 1000 uren me gaan kosten? :?
Minder dan de irritatie die het kost om op de PV700 te blijven wachten. :)
Stel dat het 233 watt scheelt (wat mij erg veel lijkt, aangezien het hier om piekvermogen gaat) dan gaat je dat ongeveer 50 euro per jaar extra kosten. (1000x0,233x prijs per kwH)
Daarbij heb je wel een Full-HD toestel en dit toestel heeft ook een matte coating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Shiver23 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:44:
Dat vraag ik me af, hij wil namelijk dat ik ook een prijsverschil van 350 euro bijleg... :o
Bedankt voor je rekenvoorbeeld, heb ik er in elk geval een beeld bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowa
StijNoS schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:48:
[...]

Ik ben benieuwd of jij er ook problemen mee hebt, of dat je me kan vertellen hoe je het probleemloos kan aansluiten.
Ik download die series juist omdat ik geen zin heb in de reclame en wil kijken wanneer ik wil. Juist omdat dat gemakkelijk is. Als ik moet gaan decoden/encoden e.d. is het niet makkelijk meer ;)
Inderdaad :) Ik hem hem net uit de doos gehaald zeg maar, het zal nog wel even duren voordat ik dit kan testen.
Het is al even terug dus ik ben het even kwijt allemaal. Misschien dat iemand anders hier nog iets zinnigs over te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JME schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Dat vraag ik me af, hij wil namelijk dat ik ook een prijsverschil van 350 euro bijleg... :o
Hmpf, wat een afzetter. In de pricewatch is de PY70 € 200 goedkoper dan de PV700. De PZ70 (buitenlands model) is € 300 goedkoper.

[ Voor 8% gewijzigd door Shiver23 op 24-10-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

Shiver23 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:55:
In de pricewatch is de PY70 € 200 goedkoper dan de PV700.
Welke pricewatch hanteer jij? De goedkoopste PV700 die ik kan vinden is 1249 en de goedkoopste PY70 is 1555, verschil van 306 euro en dan is de PV700 juist de goedkoopste van de twee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

[...]

Hm, heb zelf de 42PV70 aangesloten via HDMI en ik heb bij geen enkele serie een probleem met schokkend beeld gehad. En ik heb toch al wat verschillende formaten geprobeerd: 320 Mb xivd's, 700 Mb HR xvid's en voornal 1,2 Gb x264 mkv bestanden. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd wat de framerate is van die bestanden die ik bekijk. Ik zal dat vanavond even controleren

Ik heb wel af een toe het probleem dat halverwege een aflevering het geluid niet helemaal syncroon meer loopt. Scheelt maar iets van 100 - 200 ms en valt vooral op als mensen praten. Iemand hier ervaring mee? Het is helaas niet bij alle series, dus misschien is het een encoding probleem.

Het kan zijn dat ik alle codec's weer eens moet verwijderen en weer opnieuw installeren. Gebruik KMplayer om af te spelen en die gebruikt volgens mij interne codecs. Mijn geluid gaat via digitale coax naar mijn versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

Anoniem: 237539 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 14:40:
Ik heb een plasma de TH-37pv70 en een receiver de sa-xr59 die werken goed samen via viera link.
Nu heb ik ook een UPC HDTV box die je alleen via HDMI kan aansluiten.
Als ik die op mijn TV aansluit kapt de Viera link ermee.
Wat bedoel je precies met "die kapt ermee"? Zie je bij "Viera Link Control" je recorder dan niet meer staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:26:
[...]

Wat bedoel je precies met "die kapt ermee"? Zie je bij "Viera Link Control" je recorder dan niet meer staan?
Nee klopt op mijn tv word weergegeven (contoleer configuratie)

zodra ik de HDTVbox weer uit de hdmi trek doet de link het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

JME schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 16:24:
[...]

Welke pricewatch hanteer jij? De goedkoopste PV700 die ik kan vinden is 1249 en de goedkoopste PY70 is 1555, verschil van 306 euro en dan is de PV700 juist de goedkoopste van de twee :?
Oops, had het 50 voor de PV700 over hoofd gezien 8)7 B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227311

Het is niet te geloven maar aanstaande zaterdag zal mijn 50py700 worden geleverd. _/-\o_
"Valt mij nog mee", zeker na alle berichten over steeds verder uitlopende levertijden.

Had hem in juli al besteld en nu maar hopen dat het lange wachten niet voor niets is geweest.

Ik zal jullie op de hoogte houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530

Anoniem: 237539 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 17:42:
Nee klopt op mijn tv word weergegeven (contoleer configuratie)
zodra ik de HDTVbox weer uit de hdmi trek doet de link het weer.
Hmm dat is mooi balen dan. Heb helaas hier geen 2e HDMI apparaat om dat mee te testen. Ik neem aan dat de Viera Link AAN/UIT onder Instellingen niet per ingangskanaal zijn in te stellen? Dus box aanzetten, HDMI2 selecteren, viera uitzetten etc. Zal wel niet. Die box staat zeker ook constant op stand-by? De link gaat niet weer werken als je de box echt uit zet? (dat wil je niet maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236542

Shiver23 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:44:
[...]

Stel dat het 233 watt scheelt (wat mij erg veel lijkt, aangezien het hier om piekvermogen gaat) dan gaat je dat ongeveer 50 euro per jaar extra kosten. (1000x0,233x prijs per kwH)
Daarbij heb je wel een Full-HD toestel en dit toestel heeft ook een matte coating.
En ook100HZ, 24fps V-Real Pro2, hoger aantal kleuren en verder vrijwel dezelfde eigenschappen.
Dus is het je het extra geld waard, is de vraag??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 00:26

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik kan niet meer volgen met al die Pana nummers. Zeker als ze nog eens per land gaan verschillen.
Ik wil een 50inch kopen. Dus de pz750 of pz70. Wanneer zijn die leverbaar in Benelux?
Want ik zie ze nog niet staan.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23530 schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Hmm dat is mooi balen dan. Heb helaas hier geen 2e HDMI apparaat om dat mee te testen. Ik neem aan dat de Viera Link AAN/UIT onder Instellingen niet per ingangskanaal zijn in te stellen? Dus box aanzetten, HDMI2 selecteren, viera uitzetten etc. Zal wel niet. Die box staat zeker ook constant op stand-by? De link gaat niet weer werken als je de box echt uit zet? (dat wil je niet maar toch)
Nee maar daarom hoopte ik hier iemand te vinden die het service menu een beetje onder de knie heeft en daar toevallig een instelling had gevonden om viera link op HDMI2 uit te zetten. Zodat ik viera link op HDMI1 kan gebruiken en mijn HDTVbox op HDMI2 kan aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Ik heb vandaag een mail gestuurt naar Media Homeservice, en de PV700 komt af en toe binnen.
Ze weten niet precies wanneer zij aan de beurt zijn, om de PV700 binnen te krijgen.
Ik weet gerust wel dat Media Homeservice, en alle andere winkels, niets aan deze slechte levering kunnen doen, maar ik heb vandaag gekozen voor de Panasonic TH-42PY70, die binnen 5 dagen leverbaar is :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
JME schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

je mist dan wel PIP, PAP, PAT en je hebt ook geen true-surround geluid. Bovendien is het toestel een 8 cm breder en naar mijn perceptie minder mooi afgewerkt (maar over smaakj en kleur valt niet te twisten). De PV700 heeft ook een passieve koeling, met de PY70 heb je 4 ventilatortjes die draaien en die in het begin zeker geruisloos zijn. Dat was bij mijn PC ook zo toen ik deze kocht, maar nu bromt deze wél.. Ik ben blij dat ik heb gewacht op de PV700, al zal de PY70 zeker geen miskoop zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Dvamber op 24-10-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Hoe kom je erbij dat je dat mist? Lijkt mij sterk dat het niet op de PY zit. Het is namelijk allemaal niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-11-2024
De 42PY70 heeft wel PAT, maar inderdaad geen PIP en PAP. Persoonlijk vind ik 24P ondersteuning en geen flikkering tijdens lichte scenes (b.v. tijdens Ice Age) belangrijker dan PIP en PAP. Beide heb ik nu ook niet op mijn CRT. Ik ben er dus niet aan gewend en weet dus ook niet wat ik mis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Dvamber schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 22:52:
[...]
je mist dan wel PIP, PAP, PAT en je hebt ook geen true-surround geluid.
PIP,PAP en PAT heb je toch geen ros aan als je digitale TV hebt (en wie kijkt er nog analoog met een flatscreen?), want dat gaat met een externe decoder. Die functies kunnen ze dan toch weglaten. En geluid via je TV kun je niet menen... True surround komt nog altijd uit 6 speakers en een sub, niet uit 2 minescule speakertjes die ergens in zo'n slank kastje zijn gepropt. Leuk om in de showroom geluid te hebben, maar als het kon, kocht ik een TV zonder speakers.

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 24-10-2007 23:38 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapklaar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:56
Waar kan ik het goedkoopst aan een 42py70 of 42pz70 komen, waarbij dan ook de Panasonic Homeservice wordt geleverd?

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

hapklaar schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 00:34:
Waar kan ik het goedkoopst aan een 42py70 of 42pz70 komen, waarbij dan ook de Panasonic Homeservice wordt geleverd?
Wat dacht je van gewoon vragen aan de goedkope aanbieders?
Homeservice Panasonic plasma/lcd toestellen > 32"
Als aanvulling op onze GARANTIE verzorgen wij per 1 november 2006 homeservice aan onze Panasonic plasma en LCD TV’s welke zal worden uitgevoerd door E-CARE Repair Services BV.

Deze service geldt uitsluitend voor toestellen welke zijn geleverd door Haagtechno BV met een beeldmaat vanaf 32 inch. Voor niet door Haagtechno bv geleverde apparaten is de normale garantie van toepassing.

Panasonic Homeservice kan alleen via de dealer worden aangevraagd.
Ik denk dat een hoop webshops géén officiëel Panasonic dealer zijn. Is het niet zo dat de PY modellen alleen voor Nederland zijn en de PZ voor België en Duitland (oa)? Dus een PZ zal nooit door Haagtechno (de importeur) geleverd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

JME schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 15:29:
Joh ik was helemaal overtuigd dat de 42PV70 ideaal voor mij was. Het enige wat mij een beetje tegen staat is het glanzende scherm van de plasma's over het algemeen. De 42PV700 blijkt dus een matte coating te hebben. Zitten er ook nadelen aan zo'n matte coating?
LeechGuy schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:16:
De 42PY70 heeft wel PAT, maar inderdaad geen PIP en PAP. Persoonlijk vind ik 24P ondersteuning en geen flikkering tijdens lichte scenes (b.v. tijdens Ice Age) belangrijker dan PIP en PAP. Beide heb ik nu ook niet op mijn CRT. Ik ben er dus niet aan gewend en weet dus ook niet wat ik mis...
Klopt het dat de 42PV700 flikkert bij lichte beelden?

Verder begrijp ik dat de 42PV700 hellaas wel moeilijk te leveren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 131470 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:03:
[...]
Joh ik was helemaal overtuigd dat de 42PV70 ideaal voor mij was. Het enige wat mij een beetje tegen staat is het glanzende scherm van de plasma's over het algemeen. De 42PV700 blijkt dus een matte coating te hebben. Zitten er ook nadelen aan zo'n matte coating?
Dat glanzende komt op veel mensen over als 'mooiere kleuren', maar dat is schijn. Net als glanzende foto's en zijdeglans. Een beetje persoonlijke voorkeur. Ik denk dat het niet uitmaakt. Als je goed kijkt iig. Het is een beetje brainwash natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-06 10:38
Stefano schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:10:
[...]

Max resolutie via VGA is 1366x768

Max XBOX via component is 1080i, dus die gebruik je
De Xbox 360 kan tegenwoordig (sinds dashboard update van herfst vorig jaar o.i.d.) ook 1080p geven via component. Blijft dus de vraag staan of de PV70 TH-42PY700 of TH-42PY70 1080p signaal accepteert via component (dacht het niet, maar weet het niet zeker). Ik weet dat sommige merken ook 1080p via component accepteren, maar of de PV70 TH-42PY700 of TH-42PY70 dat kunnen?

Ik heb trouwens ook al kastjes gezien welke het component signaal omzetten naar HDMI, speciaal voor de "oude" Xbox360 zonder HDMI, maar volgens de website van de fabrikant tot max. 1080i.

[ Voor 4% gewijzigd door Powder Toastman op 25-10-2007 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Powder Toastman schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:50:
[...]

De Xbox 360 kan tegenwoordig (sinds dashboard update van herfst vorig jaar o.i.d.) ook 1080p geven via component. Blijft dus de vraag staan of de PV70 1080p signaal accepteert via component (dacht het niet, maar weet het niet zeker). Ik weet dat sommige merken ook 1080p via component accepteren, maar of de PV70 dat kan?

Ik heb trouwens ook al kastjes gezien welke het component signaal omzetten naar HDMI, speciaal voor de "oude" Xbox360 zonder HDMI, maar volgens de website van de fabrikant tot max. 1080i.
Kan je je Xbox 360 niet beter op 720p zetten gezien de PV70 een HDReady Plasma en dus toch de zaak gaat downscalen mocht hij 1080p over component aankunnen?
Wie is eigenlijk beter in down en upscalen, de Xbox 360 of een Panasonic plasma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Anoniem: 131470 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:05:
[...]

Kan je je Xbox 360 niet beter op 720p zetten gezien de PV70 een HDReady Plasma en dus toch de zaak gaat downscalen mocht hij 1080p over component aankunnen?
Wie is eigenlijk beter in down en upscalen, de Xbox 360 of een Panasonic plasma?
:o
Mijn fout. Ik reageerde op iemand die het vroeg voor een TH-42PY700 of TH-42PY70. Daar ik zelf een 42PV70 heb ging ik met type type verder per ongeluk.
Ik heb mijn Xbox 360 in ieder geval inderdaad gewoon op 720p staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME

JME

zeg maar Jamie

mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:09:
Dat glanzende komt op veel mensen over als 'mooiere kleuren', maar dat is schijn. Net als glanzende foto's en zijdeglans. Een beetje persoonlijke voorkeur. Ik denk dat het niet uitmaakt. Als je goed kijkt iig. Het is een beetje brainwash natuurlijk...
Dat ben ik niet met je eens, volgens mij kan het wel degelijk iets uitmaken. Er zijn namelijk situaties waarin ik een extra voordeel zie voor de matte coating, al zal dat niet voor iedereen nodig zijn: als je scherm naast een groot raam komt te hangen, dan heb je veel minder last van storende lichtreflecties bij een mat scherm dan bij een glanzend scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Hoeveel HDMI gebruiken jullie..
Ik heb ff zitten denken en kom op 4
PS3, PC, DVD, UPC

iemand hier een oplossing voor(hdmi splitter?) want wou een py70 nemen word dus al een py700 vanwege de hdmi aansluitingen..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

ZandBak schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:06:
Hoeveel HDMI gebruiken jullie..
Ik heb ff zitten denken en kom op 4
PS3, PC, DVD, UPC

iemand hier een oplossing voor(hdmi splitter?) want wou een py70 nemen word dus al een py700 vanwege de hdmi aansluitingen..
Je zou ook een deel via een Receiver met HDMI aansluitingen kunnen laten verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Laatst online: 08:25
Anoniem: 131470 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:05:
[...]
De PV70 heeft 768 lijnen wat al meer is dan 720p. Dus je hebt er daar al voordeel bij van 1080p te gebruiken ipv 720p. Bovendien is downscaling gemakkelijker dan upscaling. Tenslotte is het zo dat de PV70 eigenlijk horizontaal rendert per subpixel ipv per pixel. Dit wil zeggen dat je bij de 42PV70 horizontaal eigenlijk 3072 pixels hebt ipv 1024, zij het wel elk met 1 basiskleur. Dus ook horizontaal heb je eigenlijk een grotere resolutie dan in 720p.
Of je ook daadwerkelijk verschil zou zijn, zou ik eens moeten uitproberen. Probleem is dat het verschil tussen 1080p en 720p niet enkel in de TV zit, maar ook in de conversie van 1080p naar 720p materiaal (bvb het downscalen van BluRay films). Dus als het 720p er minder uitziet, dan zou het nog altijd door de downscaling kunnen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Twixie schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:33:
[...]

De PV70 heeft 768 lijnen wat al meer is dan 720p. Dus je hebt er daar al voordeel bij van 1080p te gebruiken ipv 720p. Bovendien is downscaling gemakkelijker dan upscaling. Tenslotte is het zo dat de PV70 eigenlijk horizontaal rendert per subpixel ipv per pixel. Dit wil zeggen dat je bij de 42PV70 horizontaal eigenlijk 3072 pixels hebt ipv 1024, zij het wel elk met 1 basiskleur. Dus ook horizontaal heb je eigenlijk een grotere resolutie dan in 720p.
Of je ook daadwerkelijk verschil zou zijn, zou ik eens moeten uitproberen. Probleem is dat het verschil tussen 1080p en 720p niet enkel in de TV zit, maar ook in de conversie van 1080p naar 720p materiaal (bvb het downscalen van BluRay films). Dus als het 720p er minder uitziet, dan zou het nog altijd door de downscaling kunnen zijn...
Als je source 720p is (een film of game) is het dan niet verstandig om je Xbox 360 in te stellen op 720p, zodat het niet eerst door de Xbox wordt geupscaled en later door de Plasma weer wordt gedownscaled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik heb nou sinds twee maanden een 42pv70 en ik begin me een klein beetje zorgen te maken. Het probleem ligt bij de zwartweergave. Ik had eerst een LCD tv gekocht en heb die na een week omgeruild omdat ik niet blij was met het zwart. Reviews van de pv70 stonden vol met lof over het zwart, dus ik heb wat extra geld bijgelegd en de Panasonic meegenomen.

Nu lijkt het op de een of andere manier alsof bij donkere gedeeltes in films/series/spellen er een soort van witte sluier over het scherm ligt, zwart lijkt donkergrijs. Het is net alsof er nog steeds een LCD backlight in het scherm zit, terwijl ik dacht dat de pixels uit gingen als het echt zwart moest zijn. Herkent iemand dit, of ben ik een gewoon dikke zeikerd?

p.s. Ik heb dit op zowel de VGA, HDMI en componentaansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167279

Om even op het 720p/768p 1080p verhaal terug te komen.

1080p ten op zichte van 720p betekent 2x meer pixels bereken als je een Xbox360 of PS3 dat laat RENDEREN dit betekent dat je ergens anders op in moet leveren bijvoorbeeld framerate of beeldverbeterende functies (AA,AF). Zo kan het zijn dat je een mooier beeld krijgt met 720p dan met 1080p.

Dit probleem zal pas met de Xbox720(zou marketingtechnisch een domme naam zijn) en PS4 opgelost worden. Dan zal 1080p pas de norm zijn en zal 720p ondersteund worden om die dan hopeloos ouderwetse hdready's nog steeds te kunnen ondersteunen. Dan zullen 1440p en 2160p weer pittig worden en zal de "dat heeft toch geen nut op 2 meter afstand met 100 inch" discussie weer oplaaien

Ook zijn er nog maar weinig spellen die uberhaupt 1080p native renderen. Er zijn er vreemd genoeg zelfs meer op de Xbox360 dan op de PS3. Dus als je een PS3 via HDMI op je 1080p scherm aansluit heb je nog steeds de grootste kans dat het spel in 720p gerenderd wordt en dan geupscaled naar 1080p. Er zullen wel steeds meer 1080p native spellen komen maar dan geldt weer het verhaal van de eerste alinea.

Als je mijn verhaal niet gelooft kijk maar op de achterkant van 3 PS3 spellen als je er 2 pakt met 1080p ondersteuning ben je een knappe jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 11-06 20:54
Anoniem: 167279 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:24:

1080p ten op zichte van 720p betekent 2x meer pixels bereken als je een Xbox360 of PS3 dat laat RENDEREN dit betekent dat je ergens anders op in moet leveren bijvoorbeeld framerate of beeldverbeterende functies (AA,AF). Zo kan het zijn dat je een mooier beeld krijgt met 720p dan met 1080p.

Dit probleem zal pas met de Xbox720(zou marketingtechnisch een domme naam zijn) en PS4 opgelost worden. Dan zal 1080p pas de norm zijn en zal 720p ondersteund worden om die dan hopeloos ouderwetse hdready's nog steeds te kunnen ondersteunen. Dan zullen 1440p en 2160p weer pittig worden en zal de "dat heeft toch geen nut op 2 meter afstand met 100 inch" discussie weer oplaaien

Ook zijn er nog maar weinig spellen die uberhaupt 1080p native renderen. Er zijn er vreemd genoeg zelfs meer op de Xbox360 dan op de PS3. Dus als je een PS3 via HDMI op je 1080p scherm aansluit heb je nog steeds de grootste kans dat het spel in 720p gerenderd wordt en dan geupscaled naar 1080p. Er zullen wel steeds meer 1080p native spellen komen maar dan geldt weer het verhaal van de eerste alinea.

Als je mijn verhaal niet gelooft kijk maar op de achterkant van 3 PS3 spellen als je er 2 pakt met 1080p ondersteuning ben je een knappe jongen.
ware het niet dat xbox360 en ps3 allebei nu al genoeg power over hebben om te upscalen 8) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Topicstarter
DarkChylde schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:57:
[...]ware het niet dat xbox360 en ps3 allebei nu al genoeg power over hebben om te upscalen 8) :*)
...een discussie over upscalende games consoles is een mooi onderwerp voor een ander (eigen) topic. Hier graag verder met de Panasonic plasma tv modellen ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-10-2007 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

http://www2.panasonic.com...11002_7000000000000005702

Gaat de th-50pz750k hier dan 3500euro kosten?
Lijkt me niet echt update te zijn van de py700 maar eerder een forse upgrade.

Zijn de 750k's trouwens gebaseerd op plasma 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
mphilipp schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

PIP,PAP en PAT heb je toch geen ros aan als je digitale TV hebt (en wie kijkt er nog analoog met een flatscreen?), want dat gaat met een externe decoder. Die functies kunnen ze dan toch weglaten. En geluid via je TV kun je niet menen... True surround komt nog altijd uit 6 speakers en een sub, niet uit 2 minescule speakertjes die ergens in zo'n slank kastje zijn gepropt. Leuk om in de showroom geluid te hebben, maar als het kon, kocht ik een TV zonder speakers.
het analoge signaal is hier meer dan goed genoeg om als 2e beeld te dienen hoor. En ik zet mijn surround niet op om naar het nieuws of naar een serie te kijken, enkel wanneer de bron 5.1 surround bevat schakel ik deze in (voor een film dus). En dat doe ik dan meestal in onze huisbioscoop (met projector en aparte surroundinstallatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
JME schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 12:57:
[...]

Dat ben ik niet met je eens, volgens mij kan het wel degelijk iets uitmaken. Er zijn namelijk situaties waarin ik een extra voordeel zie voor de matte coating, al zal dat niet voor iedereen nodig zijn: als je scherm naast een groot raam komt te hangen, dan heb je veel minder last van storende lichtreflecties bij een mat scherm dan bij een glanzend scherm.
ons toestel staat naast en raam en achter ons staat een lamp. Bij onze CRT was dit vervelend, nu is die weerkaatsing bijna volledig weg. Véél beter (42PV700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb de 37PV70 twee weken geleden besteld, toen deed mijn eigen CRT het nog, inmiddels is die dus dood. De Pana is nog niet leverbaar :O Maar ik kreeg een nieuwe leen-LCD mee, niet dezelfde maat, maar zonder zeuren enz. Vind ik netjes voor een winkel waar ik minder kwijt ben dan de goedkoopste webwinkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Pinin op 25-10-2007 19:21 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Hoe heet die winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

IT's

Nee, dat is niet de standaard advies prijs, die onder de webwinkelprijs ligt

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Eigenlijk had ik liever de TH-42PV700 gehad, maar ik heb panasonic ook gebelt, en die zei dat er een paar binnenkomen(wordt onder een paar web@winkels verdeelt), en de rest weer in januari |:(

Vandaar dat ik voor de TH-42PY70 ben gegaan.

Ik had in eerste instantie liever de TH-42PV700 gehad, maar nu er meer HD films er gepost wordt op..................... ;) , ben ik ook weer aan de andere kant blij dat ik full HD neem >:)

Media Homeservice zegt dat deze binnen 5 dagen bij ons wordt afgeleverdt( 1 dag is al om) ;)
Wordt vervolgt :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 12:30
Anoniem: 167279 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 16:24:

(nog heel ff off-topic)
Dit zijn nou de posts waarvoor ik t allemaal lees, heel interessant _/-\o_

Vandaar natuurlijk dat mn hd-ready plasma n veel mooier beeld gaf icm xbox360 ipv de full hd lcd (daargelaten dat n plasma zowiezo n mooier beeld geeft natuurlijk :+ )
Daarom heb ik deze ook gekocht. Koop over 2-3 jaar wel weer n full hd als dit n beter beeld geeft op de xbox360.
Hoe kan je zien dat n game daadwerkelijk 108p gerendered wordt? Ik zie tegenwoordig bij alle nieuwe games 1080p staan, maar dat zegt niets over t renderen?
(einde off-topic)

Zijn er eigenlijk al mensen die xbox360 of ps3 gamen op 1080p?
Ik zit te wachten op de xbox Elite met 65nm moederbord, kan ik eindelijk mn dvd's s zien met upscaling. Ben te lui om de vga erin te doen, ik game op componenten.

En zijn er eigenlijk hdmi-splitters? Zullen wel duur zijn, denk ik. Als ik die Elite koop en ik neem de hd digitale decoder, dan kom ik met mn pc op dvd-hdmi al 1 tekort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik speel ps3 op 1080p. Op een JVC broadcast 24inch lcd. Dus toch net iets beter dan de gemiddelde plasma :) Een scherm van 4400euro.
En dat is retescherp. Dus op een 50inch fullhd moet dat echt kicken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ferry34 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 22:23:
[...](nog heel ff off-topic)

[knip...inderdaad nog steeds een off-topic verhaal...knip...]
...maar laat het daar dan alsjebieft bij, als je toch per se door wilt gaan met het afronden vam je off-topic verhaal, maar ga dan niet vervolgens verder met nieuwe niet ter zaken doende vragen en verhalen , zoals:
-1] Zijn er eigenlijk al mensen die xbox360 of ps3 gamen op 1080p?
-2] Ik zit te wachten op de xbox Elite met 65nm moederbord, kan ik eindelijk mn dvd's s zien met upscaling. Ben te lui om de vga erin te doen, ik game op componenten.
- 3] En zijn er eigenlijk hdmi-splitters? Zullen wel duur zijn, denk ik.
-4] Als ik die Elite koop en ik neem de hd digitale decoder, dan kom ik met mn pc op dvd-hdmi al 1 tekort!
[zucht...] :X ....on-topic dus graag ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 25-10-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Anoniem: 131470 schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 14:07:
[...]
Als je source 720p is (een film of game) is het dan niet verstandig om je Xbox 360 in te stellen op 720p, zodat het niet eerst door de Xbox wordt geupscaled en later door de Plasma weer wordt gedownscaled?
Mja, experimenteren zou ik zeggen. Het antwoord is zeker niet zwart-wit.
Zo ziet een DVD geupscaled naar 1080p door de PS3 er stukken beter uit dan gewoon in 576p, zelfs al gaat mijn Panasonic die 1080p dan weer downscalen. Moet wel toegeven dat ik nog niet getest heb hoe het er uitziet als ik de PS3 naar 720p laat upscalen, en dan de Panasonic ook nog eens laat verder upscalen naar zijn native resolutie. Heb echter niet zo heel veel vertrouwen in de upscaler van de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-01-2021
DriveSand schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 15:43:
Ik heb nou sinds twee maanden een 42pv70 en ik begin me een klein beetje zorgen te maken. Het probleem ligt bij de zwartweergave. Ik had eerst een LCD tv gekocht en heb die na een week omgeruild omdat ik niet blij was met het zwart. Reviews van de pv70 stonden vol met lof over het zwart, dus ik heb wat extra geld bijgelegd en de Panasonic meegenomen.

Nu lijkt het op de een of andere manier alsof bij donkere gedeeltes in films/series/spellen er een soort van witte sluier over het scherm ligt, zwart lijkt donkergrijs. Het is net alsof er nog steeds een LCD backlight in het scherm zit, terwijl ik dacht dat de pixels uit gingen als het echt zwart moest zijn. Herkent iemand dit, of ben ik een gewoon dikke zeikerd?

Je bent niet de enige, want wat je hier beschrijft herken ik wel. In sommige films, bij erg donkere scenes, wordt zwart inderdaad als donkergrijs weergegeven. Ik weet echter niet of dat in de transfer van de film zelf zit of dat de Panasonic met zijn beeldverwerking daar wat al te enthousiast aan de gang gaat. Ik zie het echter niet bij alle films en vind de zwartweergave over het algemeen prima. Zelf gebruik ik de beeldinstelling Cinema in combinatie met kleurtemperatuur Koel omdat dit de meeste details laat zien in de donkere stukken. Maar de door jou signaleerde niet optimale zwartweergave zie ik ook bij de beeldinstelling Normaal.
Ik zou me er niet zo druk over maken als ik jou was. De zwartweergave blijft in mijn ogen beter dan die van een vergelijkbare LCD. De nieuwe Pioneer-plasma's schijnen over een nog betere zwartweergave te beschikken dan de huidige Panasonics, maar daar betaal je dan ook wel fiks wat meer voor. En zo vaak zit je toch niet naar compleet donkere scènes te kijken, niet waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 18:03
mphilipp schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Tja ieder zijn voorkeur zo natuurlijk ;)
Persoonlijk vind ik die glanzende laag juist mooier ogen dit in tegenstelling tot de matte laag bij de lcd's.
Da's voor mij al reden genoeg om dus niet voor 'n lcd te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powder Toastman
Het verhaal rondom de Xbox 360 is in zijn geheel niet off-topic. Mijn (oorspronkelijke) vraag was of de 42PV70 (PY70, PZ70,en 700's) überhaupt 1080p signaal accepteren over de component ingang, Via HDMI uiteraard wel, maar tot voor kort waren de XBox360 consoles niet uitgerust met een HDMI uitgang.
Het schijnt dat veel tv's geen 1080p over component accepteren, maar "slechts" tot 1080i gaan.

Dit heeft dus wel degelijk betrekking op de plasma's waar dit topic uiteindelijk over gaat.

Ik kijk net in de gebruiksaanwijzing van de 42PV70 en daar staat in dat de tv geen 1080p over component accepteert. Dus als je een Xbox 360 zonder HDMI hebt, kun je max. 720p of 1080i instellen. Als je wel een HDMI poort op je Xbox360 hebt kun je uiteraard wel 1080p uit de console laten komen en het de tv laten downscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150963

[...]

Gisterenavond even gecontroleerd en de series die ik download / kijk zijn ook 23.9XX frames per second. En via HDMI heb ik geen enkel probleem met schokkend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Powder Toastman schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 02:38:
Het verhaal rondom de Xbox 360 is in zijn geheel niet off-topic. Mijn (oorspronkelijke) vraag was of de 42PV70 (PY70, PZ70,en 700's) überhaupt 1080p signaal accepteren over de component ingang,
DE Xbox was/is off-topic ... de (oorspronkelijke) vraag was in orde, maar liep uit in veel teveel off-topoc gereutel over die spelconsole ipv over de acceptatie van 1080p over component (... daar had de Xbox niet aan toegevoegd hoeven worden als discussie ;) ).
Nogmaals, als je zaken over de Xbox (of kabels of andere apparatuur etc etc) wilt weten dan zijn die het onderwerp en niet de TV, dus een ander topic zoeken/maken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 26-10-2007 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 09:18:
[...]
DE Xbox was/is off-topic ... de (oorspronkelijke) vraag was in orde, maar liep uit in veel teveel off-topoc gereutel over die spelconsole ipv over de acceptatie van 1080p over component (... daar had de Xbox niet aan toegevoegd hoeven worden als discussie ;) ).
Nogmaals, als je zaken over de Xbox (of kabels of andere apparatuur etc etc) wilt weten dan zijn die het onderwerp en niet de TV, dus een ander topic zoeken/maken :)
Ik zal erop letten, maar ik lees veel mensen die dingen op hun Panasonic aan willen sluiten zoals een dvd speler met scart of digitale tv met hdmi en die willen ook weten hoe de beeldkwaliteit is.

Ik sluit mn xbox erop aan en heb de tv daar ook voor gekocht. Nu zijn er ineens veel full hd plasma's te koop en ik ben dan ook benieuwd naar hun bevindingen, vooral op t vlak hdmi en xbox. Hebben ze nu ineens geen overscan, mijn TH-50-PV70 heeft dat dus wel. De nu net afgesproken hd-ready 1080p-standaard verplicht de tv op 1:1 weergave op de digitale uitgang te hebben en dus geen overscan!

Vandaar ook mn opmerking met de Elite. Die doet namelijk upscaling van normale dvd''s, maar dan natuurlijk via de hdmi en als je daarop geen overscan hebt dan moet dat wel heel mooi zijn. Misschien moet ik Panasonic s bellen of ze die overscan er niet voor me uit willen halen mbv servicemenu.

Ook de hdmi-splitter opmerking. Als je zo'n tv koopt, denk je 2 hdmi is zat. Maar als je n pc, een xbox360 en hd digitale tv gaat halen dan kom je al tekort...zodoende. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeechGuy
  • Laatst online: 15-11-2024
Er zijn HDMI switches, maar wel wat duurder dan ik dacht. Zie ook hier.
Wat overscan betreft, als alles goed gaat dan komt mijn 42PY70 dinsdag binnen. Ik ga dan mijn PC er op aansluiten want ik wil dit gaan bereiken door de PC de upscaling te laten doen. Als ik het niet vergeet laat ik het volgende week wel even weten.

[ Voor 21% gewijzigd door LeechGuy op 26-10-2007 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Gisteren is de 42pv70 bij ons thuis afgeleverd. De TV bevalt ons heel erg goed. We hebben nu nog gewone analoge tv van @home en dat geeft al behoorlijk beeld, binnenkort stappen we over op digitale tv van @home en dan wordt het natuurlijk nog een stuk beter. Het was wel even wennen aan de grote van de tv en we waren nog even aan het twijfelen om de tv te ruilen tegen een 37pv70, maar nadat we een kast iets hebben opgeschoven zijn we er al aardig aan gewend.

Enige minpunt is het geluid van de tv, maar dat wisten we eigenlijk van te voren al. Daarom zijn we op zoek naar een setje boxen die op de tv aangesloten kunnen worden. Gewoon 2 stereoboxen voldoen al genoeg, aangezien we het niet mooi vinden om zo'n 'grote' basskist onder de tv te hebben staan. Vereiste is wel dat er geen volumeregeling op de boxen zelf zitten, maar dat het volume dus gewoon te regelen is met de afstandsbediening van de tv.
Heeft iemand hier misschien suggesties voor een mooi setje boxen voor de tv?

[ Voor 11% gewijzigd door Spurlie op 26-10-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spurlie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:05:Heeft iemand hier misschien suggesties voor een mooi setje boxen voor de tv?
...voordat het topic weer volstroomt met diversen (off-topic) boxen, speakers en andere geluidoverbrengers... Kijk eerst zelf eens (zoals de GoT regels ook adviseren) op internet of in de winkels voordat je om adviezen vraagt. Of start zelf een topic (als deze er nog niet is).
Succes ermee :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 26-10-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quorton
  • Laatst online: 19-03 20:06
Weer iets meer uitleg over de schaarste (van mediahomeservice.nl) :

"Momenteel staan er 200.000 Plasma en LCD schermen in backorder in Nederland.
De fabrikanten waaronder Panasonic kunnen de levering van gewilde modellen
niet aan. Daarvan is de TH-42PV700 een model van.
Af en toe "druppelt"er wat binnen. Panasonic heeft beloofd dat er in week 42
en 43
weer een aantal geleverd zullen gaan worden. Helaas is dit niet gebeurd.

De levering van de PV700 is uitgesteld naar week 45.
Ik hoop dat u het geduld weer kunt opbrengen en nog even wilt afwachten. "

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

Ik volg dit topic al een tijd. Ik moet zeggen dat de keuze erg moeilijk was. Gaan voor 42 of 50 inch en gaan voor Full HD of HD Ready. Toch maar de knoop doorgehakt en de TH42-PY700 besteld, was ergens nog 1 op voorraad.

Op termijn wil ik toch naar HD-DVD/Blueray etc gaan dus lijkt me dan een betere investering, ook al scheelt het aardig wat geld met de PV700. Ik twijfel nog of ik het bijpassend meubel nog ga aanschaffen. Iemand ervaring hiermee wat de kwaliteit is (krijg je echt waar voor je geld). Als ik ze op de sites bekijk zie ik er weinig bijzonders aan, naast dat ze waarschijnlijk precies aan zullen sluiten op de tv.

Daarnaast vond ik ook de spiegeling een belangrijk element in mijn keuze. Dat wordt vaak onderschat naar mijn idee. Ben benieuwd als ik het toch teveel vind, of er een oplossing voor zal zijn, bv. zelf een extra coating (laten) aanbrengen.

Ik zal na een paar dagen na ontvangst eens mijn korte mening hierover posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 26-10-2007 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
LeechGuy schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
Wat overscan betreft, als alles goed gaat dan komt mijn 42PY70 dinsdag binnen. Ik ga dan mijn PC er op aansluiten want ik wil dit gaan bereiken door de PC de upscaling te laten doen. Als ik het niet vergeet laat ik het volgende week wel even weten.
klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Dit bericht had ik ook gekregen van mediahomeservice.nl, vandaar dat ik de Panasonic TH-42PY70 heb genomen die Direct leverbaar is.

Vandaag al iets gehoort van mijn bestelling.

De Panasonic TH-42PY70 wordt vanavond gelevert :9~ :9~ :9~

Wordt vervolgt ;)
Quorton schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:44:
Weer iets meer uitleg over de schaarste (van mediahomeservice.nl) :

"Momenteel staan er 200.000 Plasma en LCD schermen in backorder in Nederland.
De fabrikanten waaronder Panasonic kunnen de levering van gewilde modellen
niet aan. Daarvan is de TH-42PV700 een model van.
Af en toe "druppelt"er wat binnen. Panasonic heeft beloofd dat er in week 42
en 43
weer een aantal geleverd zullen gaan worden. Helaas is dit niet gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door pvr op 26-10-2007 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-05 12:56

Stefano

Ondertitel Not Found

LeechGuy schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 12:49:
50PY70, PS3, Samsung HDTV en PC hier, ik denk dat ik deze switch ga aanschaffen:
http://www.appleinsider.c..._switch_for_apple_tv.html

100 euries in de Apple store

En voor de twijfelaars tussen pv en py, full hd via een PS3 is echt top en de Samsung geeft ook geweldig beeld, zelfs op de sd kanalen. M.i. echt de extra investering waard, zeker als je een pv700 wil aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Het is net alsof er nog steeds een LCD backlight in het scherm zit, terwijl ik dacht dat de pixels uit gingen als het echt zwart moest zijn. Herkent iemand dit, of ben ik een gewoon dikke zeikerd?
Je hebt dit bij alle plasma's. Overigens, mocht zwart ook écht zwart zijn (i.e. totaal geen licht) dan zou men een contrast-ratio van oneindig mogen opgeven (aangezien je een nul in de noemer van de breuk krijgt)... BTW, de reden waarom plasma's toch geen perfect zwart beeld kunnen geven is dat ze constant een zeker spanning over de plasmacellen moeten houden om het gas in de cel in dusdanige status te houden dat ze bij hogere spanning onmiddellijk oplichten. Je kan het een beetje vergelijken met je wagen. Als je voor het rood licht stopt, blijft je motor ook nog op lage toeren draaien.
Vandaar ook dat zelfs bij een volledig zwart scherm een plasma-TV toch nog altijd energie verbruikt. En vandaar ook dat je enkele seconden moet wachten eer je beeld hebt als je de TV aanzet.

Edit: belangrijk foutje verbeterd, er stond 'toch een perfect zwart beeld'... de G was weggevallen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 26-10-2007 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Quorton schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:44:

het is het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52
Stefano schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

50PY70, PS3, Samsung HDTV en PC hier, ik denk dat ik deze switch ga aanschaffen:
http://www.appleinsider.c..._switch_for_apple_tv.html

100 euries in de Apple store

En voor de twijfelaars tussen pv en py, full hd via een PS3 is echt top en de Samsung geeft ook geweldig beeld, zelfs op de sd kanalen. M.i. echt de extra investering waard, zeker als je een pv700 wil aanschaffen
Ik wilde eerst ook een PY aanschaffen, namelijk de 42PY70. Maar na vele verhalen over mensen die met hun PS3 en/of XBOX 360 op de 42PV70 ook schitterend beeld kregen, ben ik toch aan het twijfelen geslagen. Ik ga zo'n 3,5 meter van het beeld af zitten en het schijnt dat je bij die afstand het verschil niet ziet. Het scheelt toch al gauw zo'n 600 - 700 Euro en dat is een smak geld. Van dat geld kan ik makkelijk een PS3 kopen, ook leuk ;)

Vergis je niet, ik ben een zeikerd op het gebied van beeld en geluid, maar ik ga geen honderden Euro's meer betalen voor iets wat ik misschien niet eens (of amper) kan zien.

Al met al twijfel ik nog even verder, al neig ik op dit moment meer naar de 42PV70 :)
Twixie, jij hebt toch ook een 42PV70 met PS3 (en XBOX?)?
Wat vind jij van de beeldkwaliteit icm deze consoles?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237855

vraagje voor de mensen die hun 42pv70 na 200 uur opnieuw hebben ingesteld
welke instellingen hebben jullie nu veranderd in vergelijking met de eerste 200 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142076

DenMan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:46:
[...]

Ik wilde eerst ook een PY aanschaffen, namelijk de 42PY70. Maar na vele verhalen over mensen die met hun PS3 en/of XBOX 360 op de 42PV70 ook schitterend beeld kregen, ben ik toch aan het twijfelen geslagen. Ik ga zo'n 3,5 meter van het beeld af zitten en het schijnt dat je bij die afstand het verschil niet ziet. Het scheelt toch al gauw zo'n 600 - 700 Euro en dat is een smak geld. Van dat geld kan ik makkelijk een PS3 kopen, ook leuk ;)

Vergis je niet, ik ben een zeikerd op het gebied van beeld en geluid, maar ik ga geen honderden Euro's meer betalen voor iets wat ik misschien niet eens (of amper) kan zien.

Al met al twijfel ik nog even verder, al neig ik op dit moment meer naar de 42PV70 :)

[...]

Ik heb mijn PS3 aangesloten op de 50PY70. Ik game dus in full HD en ja, je weet niet wat je ziet. Inderdaad zijn een hoop spellen 720p en die worden dus naar 1080 gescaled door de plasma, doet hij prima en ziet en nog steeds strak uit. Maar heb ook de 1080p demo van GT5 en die is zo mooi in full HD. Dus ja je ziet wel degelijk dat het beeld mooi en strak is. Mooier of strakker dan op een HD ready plasma weet ik niet. Wat wel mooi is: gamen op een 50 inch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110871

Eindelijk staat tie er in canonusers home.. de 42py70... jippie _/-\o_ _/-\o_

Eerste indrukken : Prachtig beeld van Blu-ray Duhh
: DVD via de PS3 wordt netjes geupscaled en ziet erg ook er geil uit
: Games via de PS3 --> Pleurde zowat uit mijn stoel van verbazig wat een detail
: SD tv via normale kabel is heel afhankelijk van de zender
: SD via UPC digitaal is heel goed

Kortom tot nu tot super tevreden..

Gehaald bij FOKA, 2 jaar onsite garantie --> 1500 doekoes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
DenMan schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 19:46:
[...]
Yep. Ik vind de beeldkwaliteit zeer goed, al heb ik nog te weinig gegamed (ben sowieso geen die-hard gamer) om definitieve uitspraken te doen. Nu ja, van een HDTV met een PS3/XBox360 kun je niets minder dan fantastisch beeld verwachten. Zelfs met mijn 'oude' LCD zagen de meeste games er zeer gelikt uit, terwijl dat eigenlijk allesbehalve een denderende TV was (was ook de reden waarom ik uiteindelijk de PV70 kocht).
Wat me positief verraste (en wat wél merkelijk beter was dan op mijn oude LCD) is het beeld dat ik heb met de PS2. Heb GoW gespeeld en dat zag er echt wel zeer mooi uit. Uiteraard zie je dat de resolutie beperkt is (het blijft uiteindelijk gewoon PAL) en zie je daardoor ook wel wat jaggies, maar al bij al was ik onder de indruk en had ik helemaal geen behoefte om hiervoor mijn PS3 te gebruiken (met alle mogelijke risico's qua incompatibiliteit).
Wel een negatief puntje, dat overigens louter te maken heeft met het feit dat hij geen FullHD is, is dat je in de PSN Store toch wel aan de kleine lettertjes ziet dat ze gescaled zijn, en dus dat niet alle lettertjes even scherp en duidelijk zijn. Ik zou eens moeten checken hoe het eruit ziet als ik de PS3 instel op maximum 720p. Ik vermoed immers dat hij de font-grootte aanpast aan de ingestelde resolutie (uiteindelijk moet immers zelfs iemand met een gewoon PAL toestel nog altijd alles kunnen lezen) en je dus bij 720p grotere en dus leesbaarder letters krijgt. Bij games zelf heb ik dat probleem niet ook weer om de simpele reden dat de meeste games eigenlijk even goed op 720p of een PAL toestel moeten werken (heck, het is zelfs zo dat veel games nog steeds in 720p gerenderd worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
JPS schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:27:
[...]

Je zou ook een deel via een Receiver met HDMI aansluitingen kunnen laten verlopen.
Ik heb een Marantz sr-5500 dus geen hdmi.. en vind het zonde om voor dat alleen een andere receiver te nemen.. vind het jammer dat die niet 1 scart minder heeft en bv een dvi aansluiting...

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 16:19
Anoniem: 26457 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:29:
[...]
...voordat het topic weer volstroomt met diversen (off-topic) boxen, speakers en andere geluidoverbrengers... Kijk eerst zelf eens (zoals de GoT regels ook adviseren) op internet of in de winkels voordat je om adviezen vraagt. Of start zelf een topic (als deze er nog niet is).
Succes ermee :)
Ik dacht dat dit niet echt off-topic zou zijn. Ik denk dat er meer mensen zijn die bij hun nieuwe panasonic tv een setje boxen hebben aangeschaft en dat die hun ervaringen misschien hier met mij kunnen delen...

Ik heb zelf al op internet gekeken en ben gisteren eens langs de mediamarkt geweest, maar er is zo veel aanbod dat ik echt niet weet wat ik nu zou moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Spurlie schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 22:54:
[...]ben gisteren eens langs de mediamarkt geweest, maar er is zo veel aanbod dat ik echt niet weet wat ik nu zou moeten kiezen.
....alleen gekeken of ook gesproken met een verkoper ;) ?
En mocht je aan de MM verkopers weinig waarde hechten, ga dan eens naar een winkel die wellicht wat meer kennis in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
Ik weet niet of ik het hierover mag hebben maar als ik internet afzoek kom ik op www.bobshop.nl uit als goedkoopste voor 42py700 met home-service... (€1849) Iemand een idee waar het goedkoper kan? en/of die op voorraad is..

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34

Misschien heel stom hoor, maar staan je beeldsettings niet gewoon te hoog (helderheid, contrast)?
Bij mij is zwart gewoon zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ferry34 schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:33:
[...]
Misschien heel stom hoor, maar staan je beeldsettings niet gewoon te hoog (helderheid, contrast)?
Bij mij is zwart gewoon zwart.
Heel veel hangt af van het omgevingslicht. Feit is dat in een volledig verduisterde kamer, het zwart ook bij plasma helemaal geen zwart is. Het is echter wel beduidend donkerder dan bij LCD. In een goed verlichte kamer daarentegen zal het er inderdaad wel diepzwart uitzien, alhoewel het dat dus zeker niet is maar gewoon een gevolg is van hoe onze ogen werken (als je vanuit het licht ineens in een donkere kamer komt zie je in eerst instantie ook alleen maar zwart, eens je ogen wat aanpassen zie je wel veel meer in de kamer).
Ivm instellingen zal dat uiteraard ook meespelen. Concreet is het de Helderheid die je laag genoeg moet zetten. Een handig hulpmiddel hiervoor is de DVE calibratie DVD die patronen bevat met blacker-than-black. Idee is dat je de helderheid zover moet terugschroeven tot je het blacker-than-black balkje niet meer ziet tegenover de zwarte achtergrond. Op dat moment zit je bij het zwartste dat je toestel kan laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76035

Stefano schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 18:43:
[...]

even een off topic vraagje

Deze week mijn 42py700 binnen gekregen.
En vandaag een Samsung decoder gehaald in de hoop een beter beeld te krijg maar nu moet ik in de instellingen een netwerk id opgeven en de freqentie. Ik heb zojuist gebeld met mijn provider (onsnet.nu) maar die weten niet wat ik bedoel.
Vraag : Om de kanalen door te krijgen klopt het toch wat ik hierboven schreef?
Wie kan mij even verder helpen want er zullen hier toch wel mensen zijn die ook een Samsung decoder hebben. Type Samsung H360Rs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Als je nou gewoon even koekelt, zie je dat er een specifiek topique is over deze HD decoder. Ik denk dat er meer mensen daar zijn die je kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de start post staat dat als je een PC of Notebook aan wilt sluiten op bijvoorbeeld op Panasonic Plasma met een resolutie van 1024x786 je je PC of Notbook het beste kunt instellen op 1024x768. Zoals aangegeven heeft 1024x786 een verhouding van 4:3. Met behulp van verschillende applicaties is het mogelijk om voor videobestanden een 16:9 verhouding te krijgen.

Ik ben van plan een Pana Plasma aan te schaffen. In de toekomst wil ik een HTPC aan gaan sluiten. Ik had de 42PV700 in gedachte. Deze heeft een native resolutie van 1024x768. De 42PY70 heeft echter een resolutie van 1920x1080, wat wel een 16:9 verhouding is. Betekent dit dat een HTPC beter aan te sluiten is op een 42PY70 of regelt bijvoorbeeld Windows Media Center een juiste verhouding op de 42PV700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17731

ZandBak schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:30:
Ik weet niet of ik het hierover mag hebben maar als ik internet afzoek kom ik op www.bobshop.nl uit als goedkoopste voor 42py700 met home-service... (€1849) Iemand een idee waar het goedkoper kan? en/of die op voorraad is..
Ik heb gisteren deze tv geannuleerd bij cameranu.nl omdat ik toch een andere wil, de TH-50PY70. Dus wellicht hebben ze deze daar nog! De prijs scheelt niet veel.

nog een algemene vraag: Ik wil blu-ray gaan gebruiken en daarom dacht ik dat ik beter een 70 dan een 700 kan aanschaffen vanwege 24p. Nu las ik ergens dat bv de samsung br-p1400 blu-ray speler zowel 24p als 60 aan kan. Heft dit dan het mogelijke probleem van stotterend beeld met de 700 serie op?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 17731 op 27-10-2007 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJewel
  • Laatst online: 13-06 11:35
Kimo schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:54:
Gisteren deze 103 inch panasonic plasma in het echt mogen bewonderen. Grootste plasma ter wereld. Echt een fanatstich beel icm met een blu ray speler. _/-\o_

[afbeelding]

nog even wat specs:

gewicht 220 kg >:)
Stroomverbruik 1500W :X
Media Markt hier in Maastricht heeft dit scherm staan. Liep er vanmiddag toevallig binnen en kon er letterlijk en figuurlijk niet omheen. BlueRay speler eraan gekoppeld. Wát een scherm, wát een beeld _O_ _O_ :9.

Owja, prijskaartje: 79.999 euro .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ZandBak schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 23:30:
Ik heb in het verleden goede ervaringen met bobshop.nl (vooral witgoed gekocht) Daarom mijn tv daar besteld, maar op het laatste moment toch in een "echte" winkel gekocht. (bobshop had de goede steun/standaard van vogel's niet) Bobshop is niet de allerallergoedkoopste, maar wel met duidelijke regels en afspraken. Ook fijn, je kan ze bellen en gewoon iemand spreken.

Dit zal natuurlijk niet uniek zijn, er zijn genoeg prima webwinkels.

[ Voor 19% gewijzigd door Pinin op 27-10-2007 18:28 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

RoelJewel schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:12:
[...]

Media Markt hier in Maastricht heeft dit scherm staan. Liep er vanmiddag toevallig binnen en kon er letterlijk en figuurlijk niet omheen. BlueRay speler eraan gekoppeld. Wát een scherm, wát een beeld _O_ _O_ :9.

Owja, prijskaartje: 79.999 euro .....
Zag hem gisteren ook staan, met een vette Blueray film en ondanks de grootte nog erg scherp en mooi. _/-\o_

Echt waanzinnig heftig, had ik de die 18mio in de staatsloterij gewonnen dan had ik er 1 gekocht zo vet niet normaal meer. :9

Wel absurd prijskaartje 8)7

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Help!!!! schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:46:
[...]
Echt waanzinnig heftig, had ik de die 18mio in de staatsloterij gewonnen dan had ik er 1 gekocht zo vet niet normaal meer. :9
1 maar? En op de WC dan? En de game-room? Je hebt er dan minimaal 4 nodig... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:52
mphilipp schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 18:55:
[...]

1 maar? En op de WC dan? En de game-room? Je hebt er dan minimaal 4 nodig... :+
Dan mag je ook wel meteen een nieuw huis kopen, dat scherm past niet echt op de gemiddelde WC :P

Ik zou 'm ook wel eens willen zien, misschien volgende week ook eens langs de MM ;)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Haha nou dan moet je een huiskamer als WC laten bouwen want dat scherm is zo'n beetje "manshoog" :o

Met dit scherm kun je pas echt een Bioscoop gevoel creeren maar je moet wel erg goed in de slappe was zitten omdat je er een huis omheen moet laten bouwen ;) :P

Als je toch bij de MM in de buurt bent dan zou ik wel even binnenlopen want indrukwekkend om te zien hoor........

Alleen die prijs maakt wel dat je je ff nederig voelt 8)

[ Voor 19% gewijzigd door Help!!!! op 27-10-2007 19:19 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr

pvr

Gisterenavond op afspraak, de Panasonic TH-42PY70 geplaatst.
Beeld is top >:) :9~ 8)
aneloog is goed, maar rechtstreeks met Hdmi(Samsung DCB-H360R) :9~
Met Panasonic DMR-EH57 is het beeld ook super :9~

Zoals de meeste weten, zat ik al 3 maanden op de Panasonic TH-42PV700 te wachten.
Totaal geen spijt van de keuze die ik gemaakt heb.
Geluid van de Panasonic TH-42PY70 is goed, daarbij heb ik me Home cinema :)

3 maanden geleden zat ik ook te twijfelen tussen deze 2 pana,s, maar toen was het prijsverschil te groot.
Nu heb ik voor 250€ meer, wel full HD.
Een paar post hiervoor, had ik gezegt dat ik geen Full hd wilde hebben, maar ik denk daar nu heel anders over.
Beeld is toch scherper ;) :+
Ik denk dat ik ook voor een Blu-ray ga van pana.

http://www.kieskeurig.nl/...6E63AC125720C004DD852.htm

Nog ff over www.mediahomeservice.nl, de Pana was binnen 2 dagen bij mij thuis, en de service was top.
Buiten de 2 jaar om, heb je ook een jaar extra garantie :)

Post vande week wat pics, ga nu eerst ff genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236459

Ik heb 2 maanden geleden de PV-700 besteld bij Komplett. Afgelopen vrijdag bericht gekregen dat hij binnen is!!! Kan niet wachten dus om hem af te halen.

Maar nu een tip voor die mensen die nog wel moeten wachten: Komplett heeft er nu 3 op voorraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
Anoniem: 236459 schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:58:
Ik heb 2 maanden geleden de PV-700 besteld bij Komplett. Afgelopen vrijdag bericht gekregen dat hij binnen is!!! Kan niet wachten dus om hem af te halen.

Maar nu een tip voor die mensen die nog wel moeten wachten: Komplett heeft er nu 3 op voorraad... ;)
blijkbaar is er een lading toegekomen, want ik heb de onze ook sinds 23/10 in huis na een maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welke toestellen hebben nu eigenlijk een anti-glare coating? Tot zover weet ik het volgende:

37PV70 - geen anti-glare coating
42PV70 - geen anti-glare coating
42PV700 - anti-glare coating
42PY70 - anti-glare coating

Misschien is het handig als we dit lijstje aanvullen met de andere modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 131470 op 29-10-2007 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Gisteren bij Mediamarkt geweest ivm de 750 reeks die zou uitkomen.
panasonic was langsgeweest om de 750 voor te stellen. Maar over leveringstermijn weten ze niets.
De py700 leveren/maken ze al niet meer? Het was nu de pz700 of pz70.
Maar zoals ik zei, kan de 750 er elk moment aankomen. Volgens de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
Blijkbaar hebben alleen de 700-reeks geen glanzende laag.
Anoniem: 131470 schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 12:12:
Welke toestellen hebben nu eigenlijk een anti-glare coating? Tot zover weet ik het volgende:

37PV70 - geen anti-glare coating
42PV70 - geen anti-glare coating
42PV700 - anti-glare coating

Misschien is het handig als we dit lijstje aanvullen met de andere modellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Moris op 28-10-2007 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-06 21:33

d0s

sssst

Nou ik heb gisteren ook eindelijk mn PV70 ontvangen. Tevens bijpassend HT850 setje.

Wat een geweldig beeld zeg, met UPC digital krijg ik al fantastisch beeld en dvd's zijn helemaal genieten. Heb ook een goede scartkabel / hdmi kabel aangeschaft en dit verschil kun je wel goed zien.

Ik heb alleen een probleem met het afspelen van divx, de film speelt wel af maar het is maar een klein gedeelte van het scherm en ook nog eens in 4:3 (terwijl de verhouding van de divx gewoon 16:9 is). Als ik met aspect ratio op zoom zet dan krijg ik het zelfs nog niet beeldvullend.

Iemand die dit probleem kent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d0s schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 16:58:
Ik heb alleen een probleem met het afspelen van divx, de film speelt wel af maar het is maar een klein gedeelte van het scherm en ook nog eens in 4:3 (terwijl de verhouding van de divx gewoon 16:9 is). Als ik met aspect ratio op zoom zet dan krijg ik het zelfs nog niet beeldvullend.

Iemand die dit probleem kent ?
Met bijvoorbeeld media player classic pan&scannen naar breedbeeld aspect ratio's. Wellicht heb je daar iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kan iemand wat uitleg geven over de verschillen in de huidige modellen pz700e en pz70e?
Beide hebben ze een 'g10' paneel. Maar de pz70e heeft het dubbel aan contrast, maar mist wel digitaal audio uit. Hier en daar lees ik ook dat de pz70 een next gen paneel is ivm de py700, maar ook met de pz700e? (omwille van het contrast verschil).

En zijn de pz700/70's dan gebaseerd op hetzelfde G10 paneel als de upcoming 750/75 pana's?
Of hebben die totaal nieuwe panelen?

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.