Ik had het over de prijs van Xbox Live PLUS een oplader.
Yep. Alleen jammer van de prijs. Ik heb vorige week opnieuw 60 euro betaald voor Xbox Live. Mooie service, maar het begint toch wel aan te tikken. Dan kun je wel zeggen dat het maar 5 euro in de maand is, maar zo vaak zit ik ook niet online te gamen. Een paar keer per maand een avondje en dan is die 60 euro per jaar wel veel.
Bij de 360 controller heb je de keuze om je eigen oplaadbare batterijen te gebruiken of te kiezen voor 1 met draad, bovendien worden extra oplaadkabels voor de PS3 ook voor 17,- aangeboden, zijn de PS3 controller 5 euro duurder en hebben ze geen rumble

Speciale oplaadkabels van de PS3, lijkt me nogal sterk. Het zijn gewone USB-kabels met aan 1 kant zo'n mini-connector.
Geen normaal mens weet dat ze zelf de HD van de PS3 kunnen vervangen en geen normaal mens is geinteresseerd in Linux

Ik ben het trouwens wel met je eens dat de HD van Microsoft absurd hoog geprijsd is, maarja wat doen we eraan (behalve niet kopen)?
Ehh ... niet kopen. Ik laat me niet afzetten door MS. Dan haal ik maar continu oude demo's van de HD.
Het punt wat ik in ieder geval probeerde te maken is dat de randapparatuur voor de Xbox 360 in zijn algemeenheid te duur is. MS probeert op de accessoires te verdienen en dat zie je vooral aan het prijskaartje van de HD en de WiFi-addon. Het is toch curieus dat zelfs de Wii gratis WiFi aan boord heeft en een standaard ethernetkabelaansluitingkastje voor de helft van wat MS ervoor rekent.
MS heeft de beste games en Xbox Live, maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding van de 360 al een tijdje niet zo super. Op dat punt kan MS absoluut aaangevallen worden door Sony. Ik heb ook het idee dat Sony veel harder aan de weg timmert met meer XMB-upgrades. Ze moeten nog een aantal belangrijke features inhalen (XMB vanuit games, custom soundtracks) maar ik zie Sony in het huidige tempo wel MS inhalen.Wat dat betreft mag MS wel harder aan de kar trekken. Ze hebben volgens mij het idee dat de PS3 al verslagen is, maar ik denk dat ze daarmee te voorbarig zijn.
Ik heb zelf beide apparaten thuis staan (plus nog een Wii voor erbij). De Xbox 360 speel ik nog steeds het meest, heb er in de afgelopen twee jaar 29 games voor gekocht (en voor de PS3 het afgelopen half jaar 7 titels), heb in mijn vriendenkring de nodige Xbox 360s gepromoot, maar ik denk toch dat ik een voorkeur voor de PS3 heb. Het is een beter gemaakt apparaat, de interface is gelikter dan de dashboard, betere multimedia-mogelijkheden - en hij is vooral stil. Ik had vanavond de 360 aanstaan om de nieuwe Crash Bandicoot-demo te downloaden. God, wat maakt dat ding toch lawaai als hij staat te blazen en tieren terwijl er alleen maar een demootje gedownload wordt. Als ik een game opstart vanaf DVD maakt hij nog meer herrie. Na bijna twee jaar begint vooral dat lawaai me tegen te staan. Onbegrijpelijk dat MS daar nu pas wat aan lijkt te hebben gedaan met nieuwere 360s.
[
Voor 3% gewijzigd door
ymmv op 06-10-2007 00:51
]