Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.429 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo, 20 man op de grid en ik sta nog altijd 7e, dat ziet er alvast goed uit. Dan te bedenken dat ik helemaal geen moeite heb gedaan om hoog in de Q te eindigen, de race strategie ziet er wat dat betreft voortreffelijk uit :9

Vlak achter Realdea Christian en een heel eind voor Jakab Zoltan en Chas Dinning. Snap er niks van waar die 2 mee bezig zijn, maar ik had al voorspeld dat Zoltan in de geldproblemen zou komen :P

M'n concurrent in de cup staat 15e in de Q, ben benieuwd wat die gaat doen in de race :?

Alleen Filionescu Remus Daniel moet nog Q'en en die zou me nog naar p8 kunnen doorverwijzen. Ach, het maakt me ook weinig uit, 'k sta voor het gros van m'n directe concurrenten :Y)

[ Voor 54% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2007 12:59 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P/WU/Q dramatisch hier. Problemen om setup en DQP rond te krijgen uiteindelijk wel iets van een setup kunnen maken en een DQP van 92% maar toch niet helemaal tevreden.. dik dik in het achterveld qua Q en dat terwijl ik top 8 stond de latste paar races en steeds in de punten wist te finishen.

Als ik in de race niet naar voren kan rijden gooien we er een motor upgrade tegenaan om te kijken of dat wat kan veranderen en dan gaan focussen op de auto van volgend seizoen alreeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh, DQP ging dit keer juist fantastisch :o Heb al een paar races genoegen moeten nemen met amper 90%, maar eindelijk zit ik weer ruim daarboven \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woot ben weer 4e op de quali, erg fijn. Sta 1 tiende achter op de leider en dat terwijl de #5 een halve seconde achter mij staat! Hopen dat ik deze race wel uitrij, word moe van ontploffende engine enzo (mercedes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, F1Time is weer down? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Bij mij doet hij het gewoon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Grrrrrene schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:56:
Zo, 20 man op de grid en ik sta nog altijd 7e, dat ziet er alvast goed uit. Dan te bedenken dat ik helemaal geen moeite heb gedaan om hoog in de Q te eindigen, de race strategie ziet er wat dat betreft voortreffelijk uit :9

Vlak achter Realdea Christian en een heel eind voor Jakab Zoltan en Chas Dinning. Snap er niks van waar die 2 mee bezig zijn, maar ik had al voorspeld dat Zoltan in de geldproblemen zou komen :P

M'n concurrent in de cup staat 15e in de Q, ben benieuwd wat die gaat doen in de race :?

Alleen Filionescu Remus Daniel moet nog Q'en en die zou me nog naar p8 kunnen doorverwijzen. Ach, het maakt me ook weinig uit, 'k sta voor het gros van m'n directe concurrenten :Y)
Daniel heeft ook z'n qual gedaan. Kwam op P7 terecht.
Jammer dat je een plekje naar achter bent gegaan, heb deze keer m'n beste Qual van het seizoen met een p5. Ben benieuwd of ik deze vanavond om kan zetten in punten, maar ben bang dat ik in het begin weer terug val naar p11/12
Wel raar trouwens vorige race was ik 10de of 11de met een engine upgrade en nu sta ik opeens verder vooraan......Heb het al een paar keer eerder gehad dat het er op lijkt dat de upgrade pas de volgende race vol word gebruikt.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Sleepie schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 15:50:
[...]

Bij mij doet hij het gewoon :?
Hier ook (weer) :P

@brid: Nu we toch allemaal onze Q hebben gehad: hoe vaak ga jij stoppen? Ik sta op een 1-stopper :)

[ Voor 24% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2007 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Natuurlijk een 1 stopper.....regen en een hoge in/out zijn voormij automatsch een 1 stopper 8)
Tyre is voor iedereen gelijk en je hebt dus alleen verlies op fuel.
(verkapte tip)

Hoop dat m'n banden het gaan houden......is namelijk iets warmer dan de vorige keer dat ik het probeerde.

Maar je weet die rijder van mij is een super qualer.....

Ben trouwens wel benieuwd hoeveel mensen er op een 2 stopper staan, zijn namelijk een paar mensen die opeens een jump maken tijdens de qual

[ Voor 43% gewijzigd door brid op 09-10-2007 16:14 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zullen er ongetwijfeld wat op een 2 stopper staan. Nguyen zeker. De griek? Hij is erg snel.

Even goed. Heb nog 8 tienden van me eerste Q tijd af kunnen rijden. Ben niet ontevreden. Was alleen vergeten nieuwe onderdelen te bestellen. Dus we zien wel of we uitrijden. Regenrace dus alles kan weer anders zijn. Op zich hebben we de laatste races weinig uitvallers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ongetwijfeld ja, had alleen gehoopt dat brid op een 2-stopper stond :+ Hij is nu wel flink sneller (naja, 0.250s) dan ik, maar ik begrijp dat dat door een upgrade komt en die heb ik voor de komende races niet gepland :)

Ach, ik wil gewoon voor Aleks Petrov eindigen, da's toch weer een ronde in de cup :P

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

zooo, nog een klein half uurtje wachten en ik kan weer los...
Helaas een teleurstellende 18e startplek en een niet zo denderende DQP, dus ik vrees dat na m'n 2e plek vorige race, deze ernstig gaat tegenvallen...

Ga zo maar eens de chat van F1Time checken en proberen (aangezien ik hier nog niet op kan), dus als er daar nog mensen willen buurten, gezellig!

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:22:
Er zullen er ongetwijfeld wat op een 2 stopper staan. Nguyen zeker. De griek? Hij is erg snel.

Even goed. Heb nog 8 tienden van me eerste Q tijd af kunnen rijden. Ben niet ontevreden. Was alleen vergeten nieuwe onderdelen te bestellen. Dus we zien wel of we uitrijden. Regenrace dus alles kan weer anders zijn. Op zich hebben we de laatste races weinig uitvallers gehad.
En ik dus ook, heb verleden seizoen een nare ervaring gehad met een 1 stopper in de regen met vergelijkbare temperaturen. Fier aan de leiding rijdend 3 ronden voor het einde een klapband( met een DRP van 98%) Heb de rest alsnog op minimaal een ronde gehouden, maar dat zegt meer over het niveau van de rest :P
Voor de duidelijkheid, dat zijn o.a. van Grimbergen en Terricabras (man , wat zijn die actief... :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
5e van de 22 Q :) Ben tevreden

Tenminste als er niet meer Q gaan doen. Maar daar lijkt het niet op

[ Voor 54% gewijzigd door Kroketje op 09-10-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

En ik dus ook, heb verleden seizoen een nare ervaring gehad met een 1 stopper in de regen met vergelijkbare temperaturen. Fier aan de leiding rijdend 3 ronden voor het einde een klapband( met een DRP van 98%) Heb de rest alsnog op minimaal een ronde gehouden, maar dat zegt meer over het niveau van de rest :P
Voor de duidelijkheid, dat zijn o.a. van Grimbergen en Terricabras (man , wat zijn die actief... :N
Dat wordt dan afwachten of de bandjes het gaan houden. Zo niet dan niet :D Tis toch een race van alles of niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kroketje schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:44:
5e van de 22 Q :) Ben tevreden

Tenminste als er niet meer Q gaan doen. Maar daar lijkt het niet op
mooie tijd kroketje! ik ben benieuwd wat je strategie is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:20:
[...]

mooie tijd kroketje! ik ben benieuwd wat je strategie is! :)
i know! :P

2e dus, voor het eerst verslagen door mn teamie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:39:
[...]

i know! :P

2e dus, voor het eerst verslagen door mn teamie :P
Gaat je teamgenoot je misschien vandaag voor het eerst te grazen nemen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:50:
[...]

Gaat je teamgenoot je misschien vandaag voor het eerst te grazen nemen! :P
Het zou zo maar eens kunnen, maar ik ben meestal in de laatste stint erg sterk (of de rest zwak). Dus dan moet hij voor die tijd een goede voorsprong hebben (of let teammate pass uit hebben staan :P ).

Maar een beetje verandering misstaat ook niet >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 09-10-2007 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:42:
[...]

Dit is info waar ik niet blij van word.......ff think positive moment.......je had vast pireli banden met een very high wear rating.....dame net te laat om het te checken op f1time.

Ik verwacht wel wear meldingen, maar geen klapper.

@Joss er is een eerste keer voor alles......je pakt hem vast tijdens de race wel

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
brid schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:03:
[...]
@Joss er is een eerste keer voor alles......je pakt hem vast tijdens de race wel
Kan ik misschien weer eens een plekje winnen, in plaats van 1e starten en 1e finishen, hehe :P Nou, nog ruim een uur en dan kunnen we weer nagelbijten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit is info waar ik niet blij van word.......ff think positive moment.......je had vast pireli banden met een very high wear rating.....dame net te laat om het te checken op f1time.

Aan de andere kant had ik persoonlijk nog nooit in races plofbandjes gezien. Maargoed het zou een keer moeten wearen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:01
Hmm, gisteren stond ik nog op P3 in de Q. Nu rijdt ik achteraan in de race, blijkbaar bonje gehad bij de start. Gelukkig is de snelheid er nog wel en ben ik bezig met een opmars. Wordt weer een boeiende race denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik ben benieuwd of me DQP>DRP beetje goed is gegaan. Anders kom ik zonder fuel te staan ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Das waar ook.......vraag maar aan ene Hamilton :p

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, de race weer gehad... aan de ene kant een meevaller, maar aan de andere kant een teleurstelling.
Vanaf P9 een zeer sterke start en in ronde 1 al doorgestoten naar P14. Uiteindelijk keurig doorgeklommen en blijven hangen rond P10, totdat... een achterblijver achterop mijn auto knalt en m'n rearwing eraf rijdt :( :(

Tadas moet echt iets van een blauwe vlag in gaan voeren, want door deze (in de werkelijkheid bijna onmogelijke) actie verloor ik dus 30 sec. en heb me in het laatste deel met wat geluk weer van P15 terug gereden naar P10... (het geluk dan weer dat er niet meer in had gezeten dan P9 hooguit P8...

Maar goed, op naar de volgende race. En natuurlijk aan de C3-ers die nu bezig zijn, good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Ik weet nou eindelijk wat ik verkeerd doe :P en Ik weet al (zit nu in lap16?) dat ik nu ongeveer out of fuel krijg ^.^

EDIT: Toch raar dat ik langzamer ga met bijna geen fuel :p

EDIT2: Huhhhh toch niet out of fuel. Dan weet ik bijna zeker dat ik teveel fuel heb gerekend :P want als ik goed had berekend was ik out of fuel geweest ^.^ Of 90 revs verbruikt evenveel als 97revs? :p

[ Voor 56% gewijzigd door Kroketje op 09-10-2007 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Tsja... Balen trouwens, je lag 3e maar door een (driver?)fout lag je ineens 8e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Joss schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:34:
Tsja... Balen trouwens, je lag 3e maar door een (driver?)fout lag je ineens 8e.
Ja ik weet ook niet wat er gebeurde :/ Heel vreemd. Ik schrok me rot. Dacht dat ik gearbox probleem had ofzo omdat ik 3 ronde langzaam reed.. Maar later ging het wel weer wat sneller. Dus was dat het niet. Zal wel een mooi wijf aan de kant gezien hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Nope, rij nu op bridgestones, en verleden seizoen op michelin, maar daar had ik met testen de wear op het niveau van de bridgestones gekregen.....

Ik zie net dat ik mezelf dus voor m'n plaat kan meppen, ik had in de top 8 kunnen komen met een 1 stop |:(

Ach, tijd voor wat plofjes/engines enz voor me.... :+

edit2: Ruk, ik de laatste ronde knallen er 2 op elkaar, had dat nou niet 2 ronden eerder kunnen gebeuren? }) Ach ja, gefeliciteerd Grrrrene, puike 2e plaats *O*

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Zo, netjes 3e geworden en stabiel 3e in het kampioenschap :) Financieel sta ik nu ook wat beter, nu even kijken wat we gaan doen qua upgrades de rest van het seizoen, vooruit denken en plannen :P
Mooie strijd met Wesley ;)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Huh? me teammate nog een keer Gearbox problem... das 2x in 1 race. Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Kun je een coureur oneindig blijven trainen op bepaalde kwaliteiten? Mijne wordt namelijk niet meer beter op het onderdeel waarop hij nu getrained wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Zenit schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:25:
Kun je een coureur oneindig blijven trainen op bepaalde kwaliteiten? Mijne wordt namelijk niet meer beter op het onderdeel waarop hij nu getrained wordt.
Dan heeft hij waarschijnlijk z'n top bereikt op dat onderdeel. TIjd voor een nieuw trainigsprogramma zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Yeah, 2e geworden. Alweer een verbetering van mijn prestatie :9 Dit zal m'n banksaldo ook positief beïnvloeden, dus errug welkom. Hey, ben nu ook de beste NL'er in onze groep :+ En ook nog 's door in de cup, 't kan niet op :D

Ohja, en de snelste raceronde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Feli aan iedereen met de goede resultaten. Dat Got-forum heeft toch wel een goede invloed ;).

Helaas niet voor mij, kleurloos 13e geworden, terwijl ik juist een goed gevoel over deze race had... Blijft lastig inschatten waar iedereen mee bezig is qua upgrades/design ontwikkeling etc. Zelf heb ik een engine upgrade voor Monza geplanned. Hopelijk zit ik dan rond de 870 pk, mijn F1time record :D. Ook met geld is het lastig.. elke race verlies ik toch wel een miljoentje, wat ik gelukkig wel kan hebben. Dat moet echter niet zo door blijven gaan.

Zie overigens net dat er nu 1 iemand is in mijn groep met een coureur van 400 DRP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Requiem19 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:26:
[...]

Dan heeft hij waarschijnlijk z'n top bereikt op dat onderdeel. TIjd voor een nieuw trainigsprogramma zou ik zeggen.
Oke, daar moet ik dus rekening mee houden. Ik wist niet dat dit speelde hiermee, dus een coureur heeft ook een bepaald talent (elke onderdeel heeft zn top). Is dat op een of andere manier in te schatten of is het een kwestie van geluk hebben bij het contracteren van de coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Volgens de aankondiging in info center kun je wel verder blijven trainen, voorbij zijn limiet, maar het gaat tergend traag... Je moet je dus afvragen of die skill zo slecht en belangrijk is dat je hem verder moet ontwikkelen.

DRP was 97%, dat verklaart een deel van de snelheid :)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 09-10-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Is uiteraard de moeite niet, maar ik had wel gehoopt dat ik dit onderdeel nog iets hoger kon krijgen. Weer wat geleerd over dit spelletje, nu maar hopen dat mn coureur nog een beetje te trainen valt (met zn 3 seizoen contract :().

edit:
Overigens was mijn race ook teleurstellend. Wel een DRP van 97% maar in rondje 5 reed ik op P3 mn vleugel eraf waardoor ik een inhaalrace moest beginnen. 20 rondjes voor het einde begaf mn versnellingsbak het half waardoor ik uiteindelijk op 3 rondjes achterstand laatste eindigde ;(

[ Voor 39% gewijzigd door Zenit op 09-10-2007 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:12
Ik begin de Joop Zoetemelk van onze groep te worden, voor de vierde keer dit seizoen tweede. Opvallend dat bij een race in de stromende regen met een lange pitstraat en een koel temperatuurje het grootste deel van het veld op een tweestopper staat, gelukkig voor mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dan ben ik Lance maar >:) 4e zege op rij, 6e van het seizoen (uit 8 races). Geweldige race gehad met mn teamgenoot, totaan het begin van de laatste stint. De rest? Nergens te bekennen, heb de #3 op een ronde moeten zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lol :P 1 stoppers zijn best handig.. Nu al 3 races achter elkaar gedaan, en elke keer van plek 18-20 oid naar plek 7-9 :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Maar deze keer niet in de punten :P
Dus 2 stoppers zijn ook handig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MRCL op 09-10-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, de 1-stopper heeft mij ook de p2 bezorgd :) Maar normaal vind ik een 2-stopper toch prettiger omdat je dan meer mogelijkheden hebt qua tactiek. Volgens mij heb ik nog nooit voordeel gehad bij een 3-stopper, al zijn er vast circuits waarbij dat de manier is om de race te winnen (Brands Hatch misschien? Nooit gereden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:30:
(Brands Hatch misschien? Nooit gereden :))
Brands Hatch zeker wel idd, net gereden nml...
Strategie varieerde van 2 tot 5 stoppers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Grrrrrene schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:30:
Ja, de 1-stopper heeft mij ook de p2 bezorgd :) Maar normaal vind ik een 2-stopper toch prettiger omdat je dan meer mogelijkheden hebt qua tactiek. Volgens mij heb ik nog nooit voordeel gehad bij een 3-stopper, al zijn er vast circuits waarbij dat de manier is om de race te winnen (Brands Hatch misschien? Nooit gereden :))
Er zijn volgens mij wel omstandigheden waarin een driestopper een goede tactiek is, maar die komen inderdaad niet zo heel vaak voor. Kijk maar naar races waar een driestopper heeft gewonnen, dan zie je wel een trend :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er toch al een aantal goede resultaten mee geboekt (3 stops). Alle races in de punten, degene waar ik geen punten haalde viel ik uit terwijl ik op een goede positie reed (laatste race 2e..). Denk dat het gewicht nu wat meer uitmaakt want heb daarvoor eigenlijk nooit of een 3 stopper gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Sempy schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 21:26:
Ik begin de Joop Zoetemelk van onze groep te worden, voor de vierde keer dit seizoen tweede. Opvallend dat bij een race in de stromende regen met een lange pitstraat en een koel temperatuurje het grootste deel van het veld op een tweestopper staat, gelukkig voor mij. ;)
En dat bracht mij (met een 1 stopper) in de top3 van P13.
Ik heb dit kunsje vorig seizoen bijna bij elke regen race gedaan en elke keer bracht me dat in de top 3 >:)
Nu op naar zweden. :P

Edit 1:Ik ben nu al een aantal ronde aan het P'en maar er gaat geen Wear vanaf.
Is er weer een probleem.

edit 2: er gaat wel degelijk wear af maar is niet zichtbaar :( (althans bij mij)

edit 3: laat maar ik weet het al, mijn supoorterschap is afgelopen. :(

[ Voor 18% gewijzigd door GrumpyGamerDad op 10-10-2007 09:52 . Reden: nog een toevoeging ]

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Omdat ik met een DQP van 98% toch nog 1.5 seconden langzamer ben in de Q dan de huidige nummer 1, vroeg ik mij het volgende af :

De reporting skill van mijn driver is niet al te hoog. Betekent dit dus dat het voor mij dan moeilijker is om een goede setup te vinden, aangezien de terugkoppeling van mijn driver (de groene balkjes dus) 'minder goede' informatie geven dan bij een driver met een hoge reporting skill ?

Of ben ik gewoon nog niet goed genoeg in het vinden/maken van een goede set-up? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De reporting skill bepaald (globaal) hoe snel je de optimale waardes per onderdeel kunt vinden. Het is dus niet zo dat jouw 'range' per se groter is.

[ Voor 67% gewijzigd door Joss op 10-10-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:23:
De reporting skill bepaald (globaal) hoe snel je de optimale waardes per onderdeel kunt vinden. Het is dus niet zo dat jouw 'range' per se groter is.
Bedankt, dat dacht ik eigenlijk al.
Blijf ik zitten met de vraag hoe hij 1.5 seconde sneller kan zijn, dan zou mijn setup dus totaal waardeloos moeten zijn, of er is 'iets' met banden ... ik heb opeens een vermoeden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Jaja, vanaf een 11e startpositie rustig opbouwend naar een mooie 4e plaats gereden vlak achter Sander. Sander vond het nodig mij ongeveer 6 ronden voor het einde nog even in te halen. Maar eindelijk weer een super wedstrijd voor mij :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sleepie schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:29:
[...]

Bedankt, dat dacht ik eigenlijk al.
Blijf ik zitten met de vraag hoe hij 1.5 seconde sneller kan zijn, dan zou mijn setup dus totaal waardeloos moeten zijn, of er is 'iets' met banden ... ik heb opeens een vermoeden :*)
Of je doet alsnog iets fout met de setup ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:45:
Of je doet alsnog iets fout met de setup ;)
Dat zou in mijn tweede race best kunnen natuurlijk :)
Kan een verschil in setup zomaar 1.5 seconde verschil maken dan ? Ik bedoel, dat moet ik er volgens mij toch echt behoorlijk naast zitten met mijn setup ?

Hoe zit het trouwens met droog/regen ?
Als je in de practise met droog weer een setup maakt, is die dan even goed in de regen ?
Of moet je je setup net als in de echte F1 aanpassen naar de regen (en gelden dan dezelfde 'regels' daarvoor als in het echt ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Setup kan wel wat schelen, maar niet super veel.

En over het regen verhaal... F1Time is vaak heel logisch verbonden met de echte Formule 1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:53:

En over het regen verhaal... F1Time is vaak heel logisch verbonden met de echte Formule 1 ;)
Goh, jammer dan dat mijn winst niet echt wordt bijgeschreven op mijn bankrekening ;)
I got the hint, thanks

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 10-10-2007 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:12
wow mijn groep is lekker competitief aan het worden. top10 staat 0,800 van elkaar en top3 staat zelfs 0,050 van elkaar vandaan. Ik sta vooropig eerste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 10:53:

Maar ook heel vaak niet. Ik zag vanmorgen nog een forumpost over een weerbericht van 43 graden in de regen tijdens een race in Monaco. Dat komt niet zo heel vaak voor in de echte F1 ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Marzman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:27:
[...]
Maar ook heel vaak niet. Ik zag vanmorgen nog een forumpost over een weerbericht van 43 graden in de regen tijdens een race in Monaco. Dat komt niet zo heel vaak voor in de echte F1 ;)
Tadas neemt nu zelfs het broeikaseffect mee zo te zien, gelijk m'n excelsheet aanpassen voor uitlaatgassen. :+

Iemand overigens recente ervaringen met staff trainingen? Uit de topics op het bug-forum kan ik niet echt opmaken of er een bug is en of er wat aan gedaan is en ik heb geen zin om 1,5 mln weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok gisteren volledig kleurloos rondgereden terwijl mijn teammaat weer eens voor de vierde keer dit seizoen in zijn achtervleugel genomen werd dus voor het team klassement was er ook weinig te behalen.

Na de race gelijk effe met mercedes gebeld en vanmorgen werd er een krat bezorgt in melbourne. Q voorlopige pole en voor mijn teamgenoot. Heerlijke P/WU/Q gehad en vol plezier uitkijkend naar de volgende race.

Wat betreft staff trainingen werkt ok. Trained 1.5M mijn designer en ze gingen allemaal 2 puntjes omhoog. Heel relaxed om te compenseren voor die goedkope _K_walitatief _U_iterst _T_eleurstellende Designer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Mhm, de P en W van mijn race op Magny Cours gaan uitermate goed, ik lijk een behoorlijk goede snelheid gevonden te hebben! Nu hopen dat ik de rest van het seizoen zo kan blijven presteren, dan is promotie naar C2 zeker mogelijk :)

Ik heb de laatste tijd veel design uren gestoken in de kosten van onderdelen die ik regelmatig vervang en het gewicht van de zware onderdelen die ik slechts 2 keer per jaar vervang zoals chassis, fuel tank en monocoque, daardoor helaas weinig uren overgehouden voor efficiency verbeteringen maar dat hoop ik na deze race weer goed te gaan maken met een aerodynamics test en een andere verdeling van design uren. Volgende race komen mijn nieuw chassis en monocoque eraan, scheelt meteen weer 20kg in gewicht :)

edit: Alleen nieuw chassis, steek toch nog een paar design uurtjes in de monocoque voordat deze ingezet gaat worden, het debuut van de volledige B-spec auto is dus iets vertraagd ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Sanderrr op 10-10-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:27:
[...]
Een asfalttemperatuur van 43 graden is helemaal niet zo gek voor Monaco, maar niet in de regen inderdaad ;)
Sempy schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 11:44:
[...]

Iemand overigens recente ervaringen met staff trainingen? Uit de topics op het bug-forum kan ik niet echt opmaken of er een bug is en of er wat aan gedaan is en ik heb geen zin om 1,5 mln weg te gooien.
Ik zou m'n personeel niet trainen, het helpt amper, maar goed, misschien is dat inmiddels gefixed. Heb aan het begin van het seizoen m'n personeel wel getraind, maar die wonnen amper wat. Ben wel benieuwd of het al gefixed is, dus euh, doe 's gek? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:10:
Mhm, de P en W van mijn race op Magny Cours gaan uitermate goed, ik lijk een behoorlijk goede snelheid gevonden te hebben! Nu hopen dat ik de rest van het seizoen zo kan blijven presteren, dan is promotie naar C2 zeker mogelijk :)

Ik heb de laatste tijd veel design uren gestoken in de kosten van onderdelen die ik regelmatig vervang en het gewicht van de zware onderdelen die ik slechts 2 keer per jaar vervang zoals chassis, fuel tank en monocoque, daardoor helaas weinig uren overgehouden voor efficiency verbeteringen maar dat hoop ik na deze race weer goed te gaan maken met een aerodynamics test en een andere verdeling van design uren. Volgende race komen mijn nieuw chassis en monocoque eraan, scheelt meteen weer 20kg in gewicht :)

edit: Alleen nieuw chassis, steek toch nog een paar design uurtjes in de monocoque voordat deze ingezet gaat worden, het debuut van de volledige B-spec auto is dus iets vertraagd ;)
Ik vrees dat ik het weer moeilijk ga krijgen. Ik doe wat ik kan om jullie bij te houden maar het wil niet echt lukken. Ik ga er ook niet meer vanuit dat ik nog kan promoveren hoewel een 4e plaats nog wel mogelijk moet zijn. Ik heb ook wat tijd in de kosten en het gewicht van mijn onderdelen gestoken, ik ben benieuwd hoeveel dat gewicht nou scheelt in tijd.

Sander, succes vrijdag hopelijk kun je winnen hoewel die belg in de warmup ook weer akelig snel is. :o

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sempy schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 15:24:
Eerste lap een blowup is gewoon domme pech, dat heeft echt niks met instellingen te maken. Wel zonde, want <90% raceafstand dus loop je geld mis.
Even hier op terug komen, ik kan maar niet achterhalen wat ik nu minder heb gekregen dan de vorige race die ik wel uit heb gereden.

Want ik heb gewoon de Race position bonus gekregen, ik dacht dat ik die mis zou lopen.

Wat heb ik nu dan gemist? (op de punten bonus en win bonus na dan)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Quiz vraagje, wie o wie krijgt het meeste geld van z'n sponsor per race hier?

Wie krijgt er meer dan 8 ton per race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:59:

Een enkele sponsor hebben we het dan over hè? ;)

Die 8 ton ga ik niet verslaan ;)

Gister wederom kleurloos 13e. Valt weinig te halen. Doe weinig anders of verkeerd vermoed ik. Meer mensen op firestones die dit probleem toevallig ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, 8 ton red ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
mad_max234 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:38:
[...]

Even hier op terug komen, ik kan maar niet achterhalen wat ik nu minder heb gekregen dan de vorige race die ik wel uit heb gereden.

Want ik heb gewoon de Race position bonus gekregen, ik dacht dat ik die mis zou lopen.

Wat heb ik nu dan gemist? (op de punten bonus en win bonus na dan)
In de spelregels staat het volgende:

Race
Wanneer je in een race start, zul je een vast bedrag krijgen van de organisatie: 3.000.000.
Daar bovenop kun je geld verdienen door in de top 20 te finishen. Deze hoeveelheid wordt wel aangepast wanneer een manager minder dan 90% van de totale afstand heeft afgelegd. Zie de tabel.

Je krijgt dus als het goed is een lager bedrag dan normaal (normaal = 2,1mln voor 30e en dan voor elke plek hoger 100k meer). Hoeveel lager staat echter nergens vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:14:
[...]

Een enkele sponsor hebben we het dan over hè? ;)

Die 8 ton ga ik niet verslaan ;)
Jep, een enkele. Denk dat 8 ton ook wel ongeveer de max is. Als je nog langer onderhandelt zal je sponsor ineens zomaar foetsie kunnen zijn. Ik besef nu wel dat ik veel meer geld kan verdienen aan de sponsors in ieder geval :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Requiem19 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:59:

Bedoel je dan echt wat er bij "race" staat? Dan is het wel erg veel.

Bij mijn beste sponsor heb ik als ik een race win wel in totaal 1.127.187 :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jeps.. wat bij race staat. Is wel een mooie bonus die je krijgt bij winst. Als je in een niet zo competetieve groep zit is dat goed verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb wel 's ruim een miljoen signing bonus gehad... Leuk, maar verder niet heel structureel ofzo :P

@Marzman: Da's nog niks, ik heb 1.443.913 uit 1 sponsor als ik een race win :P En da's zomaar een random sponsor omdat ik ff geen zin en tijd heb om het voor alle sponsors uit te rekenen, deze lijkt me op het oog het meest op te leveren overall :) Ik ga ervan uit dat er hogere bedragen worden geboden?

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 10-10-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Sempy schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:26:
[...]

In de spelregels staat het volgende:

Race
Wanneer je in een race start, zul je een vast bedrag krijgen van de organisatie: 3.000.000.
Daar bovenop kun je geld verdienen door in de top 20 te finishen. Deze hoeveelheid wordt wel aangepast wanneer een manager minder dan 90% van de totale afstand heeft afgelegd. Zie de tabel.

Je krijgt dus als het goed is een lager bedrag dan normaal (normaal = 2,1mln voor 30e en dan voor elke plek hoger 100k meer). Hoeveel lager staat echter nergens vermeld.
Ja maar ik heb volgens mijn gewoon de volle mep gekregen.

laatste race 1e lap engine blowup :
Race position bonus (#13) 3,800,000
Fixed race income 3,000,000

race daarvoor 61 van de 72 :
Race daarvoor Race position bonus (#7) 4,400,000
Fixed race income 3,000,000

Of zie ik het nu verkeerd?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Kroketje schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:21:
Huh? me teammate nog een keer Gearbox problem... das 2x in 1 race. Is dat mogelijk?
Hier had ik overheen gelezen...

Ja, dat kan. Heb ik ook 's gehad, word je ineens 2x10 = 20s langzamer per rondje. Maarja, ik verloor 1 versnelling ergens aan het begin, dus ik reed al lang achteraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Over die 8 ton, ik heb een sponsor contract aangeboden gekregen waarmee ik nu 2x in onderhandeling ben geweest en heb me daar gericht op de race-bonus. Zit nu op ongeveer 795000 dus net geen 8 ton maar wel heel erg mooi. Alleen moet ik nog 4 wedstrijden wachten voordat ik weer ruimte voor een nieuwe sponsor heb. Hopen dat de aanbieding dan nog geldt. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik moet maar eens vaker onderhandelen lees ik wel :P Kom niet verder dan 6 ton. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:57:
Ik moet maar eens vaker onderhandelen lees ik wel :P Kom niet verder dan 6 ton. :X
mij twee, varieert bij mij tussen de 4 en 6 ton als standaard 1e bod en kom niet echt tot dikke onderhandelingen toe (hopelijk over 2 races wel weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wes46 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

Ik vrees dat ik het weer moeilijk ga krijgen. Ik doe wat ik kan om jullie bij te houden maar het wil niet echt lukken. Ik ga er ook niet meer vanuit dat ik nog kan promoveren hoewel een 4e plaats nog wel mogelijk moet zijn. Ik heb ook wat tijd in de kosten en het gewicht van mijn onderdelen gestoken, ik ben benieuwd hoeveel dat gewicht nou scheelt in tijd.

Sander, succes vrijdag hopelijk kun je winnen hoewel die belg in de warmup ook weer akelig snel is. :o
Die Belg is echt snel, Da Silva ook, heb het idee dat zij al langer redelijk hoog in het spel meedraaien, misschien ex C2ers? Ik heb de P en W gereden met een paar onderdelen <15% en op het eind zelfs brakes van 0% dus ik ga er vanuit dat ik in de Q een stukje sneller zal gaan met bijna alle onderdelen op 100% :)

Als ik jou was zou ik dit seizoen proberen om een paar mooie resultaten te scoren maar ook goed op je financien te letten, misschien is het voor jou ook handig om te bedenken dat je design verbeteringen meeneemt naar volgend seizoen en al je engine en tyre verbeteringen niet, dus zodra je weet dat je safe zit qua degradatie en niet zult promoveren is het misschien een idee om meer aerodynamica tests te doen? Deze race had je echt een goede snelheid en jouw strategie was echt erg goed! Ik zat zelf aan de andere uiterste kant, deed een 3 stopper op mediums (soft was niet te doen) waardoor ik telkens lekker licht was, gelukkig waren mijn banden daardoor een stuk beter op het eind ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 10-10-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Weet iemand eigenlijk hoeveel invloed het niveau van ieder onderdeel ongeveer heeft op de prestatie? Bijvoorbeeld dat of een lichte efficiencte suspension meer tijdwinst oplevert dan een licht efficient chassis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Overigens word ik liever 2e aangezien mijn driver een nogal dikke bonus krijgt bij een overwinning... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Zou je eraan willen denken invervolg geen 3 posts na elkaar weer te doen, niet dat mij dat zoveel uit maakt maar er zijn mensen hier die zich eraan ergeren. Gewoon even een tip ;)

Ik heb ook enkel nog maar op aero getest, nog niet mn engine en dat ga ik ook niet meer doen dit seizoen. Zoals het er nu naar uit ziet hou ik echter weinig geld meer over volgend jaar. Omdat ik zo'n dure rijder + die andere 2 mensen die ook erg duur zijn....zal ik als ik zo door ga volgend jaar nog slechts een budget van 15 mil hebben :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zo af en toe..... blergh :P Afgelopen race een DQP van 94 ~ 96 % en een DRP van 93 % en dan nog achteraan bungelen.... ik heb het vermoeden dat het wat te maken heeft met natte banen want steeds als er water op staat gaat die rijder van me aan de klungel.... Hopen dat de komende race beter gaat (wederom DQP 94 ~ 96 %) door eens een andere tacktiek toe te passen (meer stops, lichtere wagen etc.). Wel weer een natte baan dus het zal wel weer een heerlijke glijpartij gaan worden :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Meer stops in de regen klinkt mij niet als 'de oplossing' in de oren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grrrrrene schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:58:
[...]
Een asfalttemperatuur van 43 graden is helemaal niet zo gek voor Monaco, maar niet in de regen inderdaad ;)

Ik zou m'n personeel niet trainen, het helpt amper, maar goed, misschien is dat inmiddels gefixed. Heb aan het begin van het seizoen m'n personeel wel getraind, maar die wonnen amper wat. Ben wel benieuwd of het al gefixed is, dus euh, doe 's gek? :+
Ik train ze wel. Er komt toch iedere keer wat bij. Zonder trainen stijgen ze bijna helemaal niks meer ik wil toch wel wat meer repair-uren. Of ik nog heel lang doorga met het trainen van mijn pitcrew en engineers daar twijfel ik wel over. Voor die 1,5 miljoen per race extra kun je ook wel een sjieke designer krijgen en van mijn pitcrew moet ik eigenlijk eerst nog kijken hoe veel ze nog kunnen verbeteren. Aangezien Tada's er nu ingestopt heeft hoe veel brandstof je per seconde kan tanken hoeft een supersnelle pitcrew niet heel veel voordeel te betekenen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Wes46 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:38:
Ik heb ook enkel nog maar op aero getest, nog niet mn engine en dat ga ik ook niet meer doen dit seizoen. Zoals het er nu naar uit ziet hou ik echter weinig geld meer over volgend jaar. Omdat ik zo'n dure rijder + die andere 2 mensen die ook erg duur zijn....zal ik als ik zo door ga volgend jaar nog slechts een budget van 15 mil hebben :(
Waarom geen engine test gedaan? Daarmee boek je zo ongeloofelijk veel winst, niet slim. Doe anders nu twee engine power tests zodat je op het eind van het seizoen nog goed mee kunt komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Joss schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:45:
Meer stops in de regen klinkt mij niet als 'de oplossing' in de oren :X
Afgelopen race was de winnaar degene met een 5-stop strategie 8)7 en dat was ook op een ietwat natte baan....

gewoonlijk doe ik altijd een 2-stopper, nu gok ik een 3-stopper.....

[ Voor 6% gewijzigd door lameeuw op 10-10-2007 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

lameeuw schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:33:
[...]
gewoonlijk doe ik altijd een 2-stopper, nu gok ik een 3-stopper.....
Hoezo gewoonlijk? Het aantal stops laat je toch (lijkt mij) van een aantal zaken afhangen? :X
(ga ze hier natuurlijk niet allemaal opnoemen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
pfffff 99% Drp richting het podium aan het rijden crashed mn driver de auto in ronde 26 op een perfect droge baan met de optimale banden temperatuur...
nog steeds 2e gelukkig :)
nah ja komende race nieuwe motor. kan weer goed meekomen en sta op dit moment 4e in kwali.. netjes gezien de strats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Laatst online: 21:24
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

Hoezo gewoonlijk? Het aantal stops laat je toch (lijkt mij) van een aantal zaken afhangen? :X
ik ga standaard ook voor een 2-stopper hoor. alleen bij extreme temperaturen ga ik iets anders te werk, maar meestal toch een basis. hoe je ze verdeelt is dan weer wat anders natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Zo, voorlopige P2 in de Q, 0,049 tekort op de voorlopige pole... :(
92% DQP, niet extreem hoog maar ook niet slecht, heb moeite een ideale setup te vinden deze race maar denk dat ik qua strategie wel goed zit, hoop op een top 5 finish, dan ben ik tevreden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:47:
[...]

ik ga gewoonlijk voor een 2-stopper omdat dat meestal in mijn ogen het meest rendabele is (zie ook de F1 irl is ook meestal een 2-stopper), maar hoe ik dat indeel is wisselend, soms een vroege stop met een lange middenstint en een korte 3e stint, dan weer een lange eerste run met een korte middenstint en een lange laatste run, maar toch meestal een 2-stopper omdat ik eigenlijk altijd met medium slofjes rondscheur. Mocht het echt nodig zijn dan schakel ik wel over op een andere tacktiek, maar de 2-stopper heeft de voorkeur bij mij, zal wel iets psychologisch zijn ofzo, maar dat is de standaard keuze waaruit ik mijn berekeningen maak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mijn uitgangspunt is in eerste instantie ook een 2-stopper om van daaruit uit te wijken naar een 3- of 1-stopper als dat beter is. Tenzij vooraf natuurlijk al duidelijk is dat er meer stops nodig zijn (oorzaak mag je zelf bedenken :P)

[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2007 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

SanderF1 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:21:
[...]

Waarom geen engine test gedaan? Daarmee boek je zo ongeloofelijk veel winst, niet slim. Doe anders nu twee engine power tests zodat je op het eind van het seizoen nog goed mee kunt komen?
Boek je daarmee echt zoveel winst? Ik ga ervan uit dat de top 10 allemaal een motorupgrade heeft gedaan en daardoor veel pks erbij hebben gekregen. Toch hoef ik qua rondetijd niet veel op jullie toe te geven zo bleek maar weer in de voorgaande wedstrijd.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Wes46 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 08:36:
[...]

Boek je daarmee echt zoveel winst? Ik ga ervan uit dat de top 10 allemaal een motorupgrade heeft gedaan en daardoor veel pks erbij hebben gekregen. Toch hoef ik qua rondetijd niet veel op jullie toe te geven zo bleek maar weer in de voorgaande wedstrijd.
Een motorupgrade scheelt wel enorm veel, ja. Vorig seizoen werden alle ronderecords opeens met 1.0-1.5sec verbroken na de upgrades. Zeker op de hogesnelheidscircuits merk je dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, klopt, je merkt heel duidelijk wanneer iemand een motorupgrade heeft gedaan :) Maar aerodynamics is niet zo gek hoor, om te testen, is ook heel belangrijk en op een gegeven moment wordt de winst per test toch kleiner, dus dan kun je je beter op je volgende zwakste schakel richten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Grrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:39:
Ja, klopt, je merkt heel duidelijk wanneer iemand een motorupgrade heeft gedaan :) Maar aerodynamics is niet zo gek hoor, om te testen, is ook heel belangrijk en op een gegeven moment wordt de winst per test toch kleiner, dus dan kun je je beter op je volgende zwakste schakel richten :)
Maar mijn aero en wings zitten al op 90 ongeveer misschien moet ik maar is een engine test gaan doen.

Met een engine test op efficiency wordt het brandstof verbruik ook minder ook al blijft hij op low staan?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Wes46 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 09:45:
[...]

Met een engine test op efficiency wordt het brandstof verbruik ook minder ook al blijft hij op low staan?
Klopt, het verbruik neemt af en pas als het een bepaalde grens overschrijdt ga je naar very_low. Om een of andere reden wordt hier geen exacte waarde gegeven zoals bij tyre wear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, heb m'n supporterfunctie maar met 3 maandjes verlengd...
Zullen we in die 3 maanden zien of dat het waard is en wat Tadas ermee gaat doen etc.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.