Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Driver hurt.. lekker
Het ziet er naar uit dat er 9 mensen meerijden deze race, ik hoop bij de bovenste helft te eindigen al had mijn strategie beter gekund (probeer nog teveel te focussen op uitrijden deze eerste races denk ik
Met maar 9 starters zou het prijzengeld in ieder geval genoeg moeten zijn voor weer een 'gratis' test
Oh wat mis ik die tijd van geld verdienenSleepie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:01:
Uiteindelijk vierde in de Q voor de race van zometeen. Dit had nog wel beter gekund, ik heb wel een vermoeden wat er mis is gegaan bij mij.
Het ziet er naar uit dat er 9 mensen meerijden deze race, ik hoop bij de bovenste helft te eindigen al had mijn strategie beter gekund (probeer nog teveel te focussen op uitrijden deze eerste races denk ik)
Met maar 9 starters zou het prijzengeld in ieder geval genoeg moeten zijn voor weer een 'gratis' test
Hehehe, moet je eens in C2 komen buurtenKroketje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:26:
[...]
Oh wat mis ik die tijd van geld verdienen. Bij mij gaat er alleen maar geld vanaf
Zal hem er vanavond ff doorheen knallen, maar ben bang dat ik deze race niet voor de punten kan gaan. lijkt er op dat ik toch wat te kort kom bij deze lage temperaturen.....of een kleine sprong in dqp moet nog zode aan de dijk gaan zetten.Grrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:07:
Je kunt ook van low naar medium gaan als je te vaak op performance test zonder wat efficiency tests tussendoor te gooien.
Ik sta voorlopig 2e in de Q, maar dat zegt niks natuurlijk. Er zijn pas zes mensen geQ'd. Komop brid en mhans, doe 's jullie Q
Dat kan ik me voorstellenKroketje schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:26:
Oh wat mis ik die tijd van geld verdienen. Bij mij gaat er alleen maar geld vanaf
Het geeft ook te denken ... hoeveel mensen promoveren er echter naar de C3 aan het einde van het seizoen uit een group ?
Met (heel) weinig actieve spelers in mijn groep, zou ik zomaar eens redelijk hoog kunnen eindigen. Ik vraag me dan af of het misschien niet verstandiger is om nog een seizoen C4 te draaien om wat geld te verdienen, maar ook om te auto eerst wat verder te ontwikkelen nog ?
(Al lijkt me racen met een volle group ook wel weer leuk ...)
Anoniem: 133390
Heb nu nog 2 rondjes over. Maar Bewaar ze nog even voor vanaaf. Race wordt waarschijnlijk toch weer butt door me bandjes
Doe dat asjeblieft nietSleepie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:39:
[...]
Ik vraag me dan af of het misschien niet verstandiger is om nog een seizoen C4 te draaien om wat geld te verdienen, maar ook om te auto eerst wat verder te ontwikkelen nog ?
De eerste drie promoveren btw.
Ik _zei_ het nog! PrutsertAnoniem: 133390 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:39:
Inmiddels wat meer gekwalificeerd. Ik mag niet klagen met een voorlopige 2e tijd. Was in me eerste rondje me wets vergeten op te doen
Euh, 1 rondje toch?Heb nu nog 2 rondjes over. Maar Bewaar ze nog even voor vanaaf. Race wordt waarschijnlijk toch weer butt door me bandjes
@Sleepie: In C4 blijven is geen bal aan, serieus: daar is toch geen eer aan te behalen2 Oudenampsen Bart 1:17.125 +0.182 +0.182 3
Als je een beetje consequent > 90% DQP/DRP haalt en geen gekke fouten maakt in je setup/tactiek moet je in C3 makkelijk mee kunnen draaien als je maar zorgt dat je een fatsoenlijke driver en designer contracteert. Een goede C.director kan ook helpen de financiële pijn een beetje te verzachten
[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2007 16:04 ]
Ehm ... volgens mij niet nee, maar ik draai net 1 race (2de start nu trouwens) mee, dus daarom vraag ik het jullieGrrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:00:
@Sleepie: In C4 blijven is geen bal aan, serieus: daar is toch geen eer aan te behalen
Het advies is meer dan duidelijk trouwens, ik ga mijn best doen om bij de bovenste 3 te eindigen.
En dat kan je opzich wel gebruiken in hogere klasses als incasseringsvermogen.
Het enige wat ik kan bedenken is dat je een vrij laag DRP% hebt waardoor de motor erg hard slijt, mogelijk verkeerd omrekenen van DQP>DRP?mad_max234 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:23:
En weer een egine naar de kloten nu in lap 13, 66% van de tijd is mijn engine naar de klote.
Als je het spelletje een beetje snapt (DQP>80%, geen out of fuels en niet elke race een klapband), heb je mijn inziens niet echt veel meer te zoeken in C4. Ik ben zelf afgelopen seizoen naar C3 gepromoveerd en rij net als veel andere C4-ers gewoon om de prijzen mee, zo heel erg groot is het verschil niet. Wel is het spelletje een stuk leuker, oa door meer competite en keuze van motor/versnellingsbak.Sleepie schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:39:
[...]
Ik vraag me dan af of het misschien niet verstandiger is om nog een seizoen C4 te draaien om wat geld te verdienen, maar ook om te auto eerst wat verder te ontwikkelen nog ?
(Al lijkt me racen met een volle group ook wel weer leuk ...)
Ik heb verleden jaar een aardig fortuin opgebouwd, maar in C3 wordt het alleen maar meer (110mlnDauthi schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:05:
Het voordeel van in c1 blijven is het opbouwen van ongelooflijk veel geld, als je het spelletje een beetje door hebt
En dat kan je opzich wel gebruiken in hogere klasses als incasseringsvermogen.
[ Voor 21% gewijzigd door Sempy op 11-10-2007 16:12 ]
Ik ga mijn best doen (volle group is inderdaad leuker dan 6-8 man in C4 elke raceGrrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:11:
Nou, er zijn nog 8-9 races te gaan (afh. van of je deze week 1 of 2 keer hebt gereden), waarin je een heel dik buffer op kunt bouwen. Dat zal ook wel lukken als je de tips in dit topic volgt; je hebt dan een enorm voordeel t.o.v. je concurrenten
Liggend op een 5de plaats vond hij het nodig in ronde 13 (what's in a number
Nu weet ik het nog niet van deze race, maar vorige had ik 88 DQP en 89 DQP DRP dus 1 extra. Val wel mee dacht ik, maar ik had een slechte engine van 69%. Dit keer 89% misschien toch nog iets te veel? Of ik heb gewoon veel pech. De tijd zal hij uitmaken.Sempy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:08:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat je een vrij laag DRP% hebt waardoor de motor erg hard slijt, mogelijk verkeerd omrekenen van DQP>DRP?
Typo moest DRP zijn.Sempy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:42:
DRP% is wat anders dan DQP%, die staat in je race report gemeldt. Is die ook rond de 88%?
Deze race iets van 85 DQP%
[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 11-10-2007 16:49 ]
Ik was vorige keer zo geschrokken van die 69% en engine naar de haaien dat ik het wat rustiger aan heb gedaan. Dus die 89% zou niet het probleem moeten zijn, dan ga ik zo maar even kijken wat mijn DRP was tijdens de race, misschien dat ik nog wat wijzer van wordt.Grrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:52:
Een engine van 89% is best netjes voor de race, mijne is meer gesleten op dit moment. Maar goed, die kan er wel tegen hoop ik
Niet geheel waar, want in C4 is het erg makkelijk geld verdienen. Als je in C3 je best een beetje doet (en her en der wat mazzel hebt) verdien je idd ook nog lekker geld. Maar daarna houdt het echt op hoor...Sempy schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:08:
[...]
Ik heb verleden jaar een aardig fortuin opgebouwd, maar in C3 wordt het alleen maar meer (110mlnper heden). Zo heel bepalend is geld niet in dit spelletje, want het enige wat ik zou kunnen tov managers met de helft op de bank is een gigantische fabriek bouwen, maar daar win je geen races mee.
Ik ben nu 2 keer direct gepromoveerd en rij nu rond in C2, maar dan kost een seizoen je flink knaken en rijdt je niet zomaar in de punten/het geld en is een buffertje best relaxed. Nu begon ik het seizoen met ong. 60 mln en houd ik daar ongeveer 30 mln aan over aan het einde...
En dan valt het me nog mee hoe hoog ik kan meedraaien met die lui daar, maar er gaan er nu halverwege het seizoen een stuk of 4 tot 6 toch echt keihard kapot op financieën...
(en toch zou ik wel altijd promoveren verkiezen boven geld verdienen hoor)
Voor de start waren mijn brakes al glowing red... Nodeloos te zeggen dat ik heel de race dan maar gereden zal hebben met 0% brakes... Leuk als dit al gebeurd nog voor er enige informatie over de race naar voor is gekomen.
1 Race voor de Cup op die manier verloren en ook de leiding voor het clubkampioenschap is er ook mee weg...Enige wat nog rest dit seizoen nu is hopen dat ik nog mag promoveren op het einde.
De leider in ons kampioenschap (R. Valle) is gewoon onhoudbaar. Kwa rondetijden kan ik hem soms nog wel bijhouden, maar bij elke pitstop neemt hij vaak 8-10 seconden ineens. En dat terwijl de echte pitstop tijd op een paar tienden na gelijk loopt... Hoe hij dat doet snap ik niet ? Iemand daar suggesties voor om die tijd niet meer te verliezen ?
Ik kan het nog begrijpen dat dit gebeurd als hij langer op de baan blijft, maar het is ook al gebeurd dat we beiden tegelijk pitten en dat hij dan de ronde nadien 8seconden voorsprong heeft (ook al zijn de rondetijden bijna hetzelfde)...
DRP was ook niet hoog vandaag (74). Sinds de verandering van trackdata ed krijg ik de DQP / DRP snel op 80% maar hoger dan dat lukt me echt haast nooit meer. Meestal moet er dan iets onlogisch gebeuren (hungaroring was daar ook al zo een voorbeeld van)
Het begint zo meer op een 'breek de code' spelletje te lijken vind ik
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
Sacha van der Flier damages suspension, has to park the car on the grass
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Bovendien kun je met meer geld dat buffer gebruiken om je staff te betalen. Zonder een fatsoenlijke hoeveelheid geld moet je een gok nemen in C3, met veel geld kun je redelijk veilig dure staffmembers aannemen (driver/c.director/designer) waarmee je succes al een beetje verzekerd is. Een goede driver is bijvoorbeeld heel belangrijk en een goede designer zorgt ervoor dat je auto meer beter wordt dan die van de concurrentie gedurende het seizoen. En een goede C.director zorgt dan weer voor dat je meer geld binnen krijgt dan met een gemiddelde. Maar vooral die eerste twee zijn voor je prestaties heel belangrijkLuuk_Luchtloper schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:02:
[...]
Niet geheel waar, want in C4 is het erg makkelijk geld verdienen. Als je in C3 je best een beetje doet (en her en der wat mazzel hebt) verdien je idd ook nog lekker geld. Maar daarna houdt het echt op hoor...
Ik kwam C3 binnen met een random driver en dat wil je _echt_ niet. Dus sla er nu een aan de haak, een goeie, niet per se heel jong, een kerel van rond de 30 is goedkoper en kan nog wel een seizoen of 2-3 mee
Ik sta nog altijd 3e in de Q met nog 6 mensen te gaan (die gaan me niet allemaal voorbij). Ik sta voor Panagiotis "De Griek" Karapanagiotis die al 4 rondjes Q heeft gehad
[ Voor 9% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2007 17:49 ]
Moet niet gekker worden, straks ga je nog winnenGrrrrrene schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:48:
[...]
Ik sta nog altijd 3e in de Q met nog 6 mensen te gaan (die gaan me niet allemaal voorbij). Ik sta voor Panagiotis "De Griek" Karapanagiotis die al 4 rondjes Q heeft gehadAls die niet op een 1-stopper staat ben ik blijkbaar _echt_ snel.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Er zijn weer 7 man van de 17 uitgevallen aan random failures. Dat is echt niet leuk als je alles op orde hebt. Er mag af en toe best iemand uitvallen, maar maak daar twee auto's op de 30 van ofzo (het moet wel leuk blijven zo'n spelletje).
[ Voor 30% gewijzigd door Marzman op 11-10-2007 19:13 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Hoop dat ik voor de juiste strategie heb gekozen. Vermoed dat de meeste de zelfde strategie als ik hebben.
Anoniem: 32226
Dan weer een geplofte engine en dan weer wat anders. Lijkt wel of jullie meer pech hebben dan de gemiddelde in die groep.
Die militaru valt redelijk standaard uit of ploft meer banden dan een egel in een balonnenwinkel.
Ben namelijk vorig seizoen ook mega veel uitgevallen op Hydraulics of had weereens een kapotte bak.
Rijder had ook vaak tijdens pratice enzo took a wrong gear through turn X. drie keer raden welk onderdeel aan de versnellings bak is gekoppel
Nu heb ik gelukkig weer een redelijke rijder en die houd de auto heel en roept ook niet took a wrong gear through turn X.
Lijkt er dus op dat je rijder invloed heeft op de kans dat je uitvalt.
[ Voor 8% gewijzigd door brid op 11-10-2007 20:41 ]
Zo slecht is mijn rijder niet hoorbrid schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:39:
Kan ook wat met de skills van de rijder te maken hebben.
Ben namelijk vorig seizoen ook mega veel uitgevallen op Hydraulics of had weereens een kapotte bak.
Rijder had ook vaak tijdens pratice enzo took a wrong gear through turn X. drie keer raden welk onderdeel aan de versnellings bak is gekoppel
Nu heb ik gelukkig weer een redelijke rijder en die houd de auto heel en roept ook niet took a wrong gear through turn X.
Lijkt er dus op dat je rijder invloed heeft op de kans dat je uitvalt.
@JesterRace: Kevin gaat best hard nu
/▌
Zou zomaar een verborgen skill kunnen zijn
@brid: Inmiddels sta je 9e op de grid en alleen Filionescu Remus Daniel moet nog Q doen. Damn, die kerel rijdt in zijn eerste P-rondje al een snellere tijd dan ik

Misschien heeft Brid toch wel gelijk met die meldingen en de driver. "Your car bounced over the kerbs and the driver struggled to regain control, losing a little time in the process" is toch echt veroorzaakt door mijn driver en goed voor je suspension zal het niet zijn. Dat is net zoiets als zijn "wrong gear" en versnellingsbakproblemenverhaal. Ik ga hem maar eens op concentration trainen.Grrrrrene schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:04:
[...]
/▌

En daar gaan we weer.....Helaas wordt dit geen goeie race, 16e in Q, en qua strategie valt er ook weinig te doen. Laten we hopen dat het door het gewicht komt, ik sta wat zwaarder op de grid door een wat langere 1e stint.....nou ja, we zien wel....
Good luck to you all!!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ik weet het. Maar met een top 10 qual ben ik te vreden......misschien nog paar plekjes goed maken tijdens de race en financieel is het plaatje dan weer positief.Grrrrrene schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 00:04:
[...]
@brid: Inmiddels sta je 9e op de grid en alleen Filionescu Remus Daniel moet nog Q doen. Damn, die kerel rijdt in zijn eerste P-rondje al een snellere tijd dan ik
Ben benieuwd wanneer Filionescu Remus Daniel zijn qual enzo gaat doen.....misschien heeft hij iets gevonden of het is de zelfde bug als vorig seizoen met Ricker da Silva die echt vloog tijdens de practice enzo.
Time will tell.
En drivers kunnen denk inderdaad een hidden skill hebben die de kans op uitvallen bepaald.
Een rijder kan netjes rijden ala Sutil of de auto te veel pushen ala Alberts.
Yup die regenrace was ik was idd waanzinnig om gewoon mt een paar seconden voorsprong het net te halen. Afgelopen race was voor het eerste dat ie het weer zefl gedaan heeft in een maand tijd dus de vorige 8 races was ik ipv Kevin.Marzman schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 21:10:
[...]
Zo slecht is mijn rijder niet hoorMijn teamgenoot is nu 3 keer op rij uitgevallen aan random dingen. Een goede auto, een goede DRP (ik weet eigenlijk niet met welke revs hij rijdt, bij mij zijn ze niet superhoog) en meer invloed heb je niet. We zijn ook een paar keer uitgevallen met precies dezelfde melding (dat lijkt wel ingeprogrammeerd, want de strategie die ik en mijn teamgenoot hebben is vaak totaal anders).
@JesterRace: Kevin gaat best hard nuHij staat nu weer op 1 nu wij zijn uitgevallen. Snelheid heeft hij altijd wel gehad, maar nu is hij ook tactisch een stuk beter geworden dit seizoen (een paar races geleden had hij een briljante regenrace). Toch had ik vanmiddag wel zoiets van als die @(*#)&%U)( Kevin nu ook eens uitvalt
Nou hopen dat ie die eerste plaats vast kan houden... leuke strijd om de eerste plaats tussen 3 gotters is altijd leuk
Het verschil tussen drp/dqp is doorgaans niet meer dan een paar procent, waarschijnlijk heb je dus ergens een omrekenfoutje gemaakt. Met een mindere drp heb je wel degelijk een groter risico op uitvallen, je driver rijdt dan minder goed wat tot meer slijtage leidt. Het blijft overigens kansberekening, de ene keer val je uit met een hoog% en de andere keer heb je met een laag% mazzel en rij je hem uit.mad_max234 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 17:04:
Ik heb inderdaad een slechtere DRP dan DQP dit keer 74% DRP en revs op 100, volgende race maar iets beter proberen te doen. Of heb ik gewoon weer pech, want de eerste race heb ik zonder problemen uit gereden op 0% DRP?
Ik heb net eens staff training gedaan (high), het heeft inderdaad wel effect maar echt minimaal. In totaal 11 punten erbij verdeeld over 10 man. Met name de mannen met een lager niveau kregen een puntje erbij, van mijn vier beste monteurs kreeg er slecht een een puntje.
We hebben waarschijnlijk wel een verrassende Pole, Rodriques... Zal hij dan op softs staan?
Anyway zoverre 3e Q-tijd, voor Cristian en Pagnoites(pfff). Al paar keer dicht bij pole geweest maar telkens net niet
Trouwens was het nou zo dat je ook in andere leagues rijders kon contracteren? Hoe zat dat allemaal met die nieuwe regels. Want als je nu kijkt naar de huidige markt valt er weinig leuks te halen.
Ik ga eindelijk meedoen om de punten en podiumplaatsen
Hopelijk blijf ik nu in de bovenste regionen van de league.
Ik sta nu achter mijn concurrent uit de C4.
http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang
Maar nu de motor upgrades er doorheen zitten gaan we focussen op de auto van volgend jaar en es kijken of we met die zeer matige designer een auto neer kunnen zetten die volgend jaar een stapje beter meekan en wellicht een poging doen tot promotie naar C2.
Ach ik weet dat ik beter kan
Dude, meen je dat?
Kan albers natuurlijk ook vergelijken met een alonso ofzo, maar dan krijg je van ja maar die heeft een betere auto
Albers en sutil zaten in het zelfde team. Albers reed "maximum attack" en Sutil rijd vloeiender.
Wat beter is voor de ronde tijden.....en in mijn ogen de kans op uitvallen.
Maar het gaat hier om f1time.
[ Voor 10% gewijzigd door brid op 12-10-2007 11:11 ]
Anoniem: 226818
jammer! maar het is een regenrace en we hebben in de Formule 1 zelf ook wel gezien dit jaar wat regen kan doen met een raceKroketje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:53:
Na een goede Qual en race vorige keer, sta ik weer ergens onderaan bij de qual. Maar ik weet nu dat het aan mijn DQP ligt. Ik had een beetje haast dus ging het mis. 86% maar.
Ach ik weet dat ik beter kanAls ik wat meer vrije tijd had.
Helemaal mee eens. De rijstijl veroorzaakt echt wel meer slijtage als hij lomp is en je ziet gewoon dat sommige rijders dezelfde auto in een seizoen 5x laten uitvallen, terwijl anderen er maar 2x mee uitvallen (echte F1 heb ik het dan over). Dat komt echt niet omdat de monteurs van de een de auto saboteren ofzo, komt gewoon door teveel kerbs pakken, te lomp insturen, teveel foutjes maken...brid schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:09:
Tuurlijk sutil maakt ook veel fouten, maar het ging meer om de rij stijle in het algemeen.
Kan albers natuurlijk ook vergelijken met een alonso ofzo, maar dan krijg je van ja maar die heeft een betere auto
Albers en sutil zaten in het zelfde team. Albers reed "maximum attack" en Sutil rijd vloeiender.
Wat beter is voor de ronde tijden.....en in mijn ogen de kans op uitvallen.
Maar het gaat hier om f1time.
Ik denk niet dat er weer een p2-p3 in zit deze race, maar ik hoop wel op punten
[ Voor 4% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2007 12:29 ]
5 Johnson Andreas 1:31.764 +0.904 +0.006 4
6 Uljee Mike 1:31.768 +0.908 +0.004 4
7 Atkinson Stephanie 1:31.807 +0.947 +0.039 4
8 Lentz Martin 1:31.810 +0.950 +0.003 4
9 Bach Jordi 1:31.858 +0.998 +0.048 4
Zit hier echt heel dicht bij elkaar in de middenmoot!, lijkt een spannende race te worden
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 226818 op 12-10-2007 12:35 ]
Prutser!!Joss schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:35:
Ik moet nog! Ben alleen nog niet klaar met mn tactiek
Ik ben er klaar mee/voor.
Nouja ik eigenlijk ook, maar mn teamgenoot heeft iets totaal anders uitgerekend zonder de berekening erbij te zettenAnoniem: 133390 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:53:
[...]
Prutser!!
Ik ben er klaar mee/voor.
Luuk snap ik, die zit in C2, maar wat heeft René ermee te maken?Anoniem: 32226 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:14:
Joss Schumacher...nou die promotie ga je wel halen denk hoor Joss daar twijfel ik niet meer aan als je 4 keer op rij redelijk gemakkelijk kan winnen hoor je in C3 niet meer thuis en mak je het Luuk en Grrrrene lastig maken.
Haha oh nee hè!Joss schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:15:
[...]
Luuk snap ik, die zit in C2, maar wat heeft René ermee te maken?
Luuk en reqieum
Die romkes in c1 is toch niet van GoT? Presteert ook nog weinig tot nu toe.
Rijdt Raikkonen ook te 'fanatiek' dan? Want die heeft wel zoveel pech gehad in zijn carriereGrrrrrene schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:29:
[...]
Helemaal mee eens. De rijstijl veroorzaakt echt wel meer slijtage als hij lomp is en je ziet gewoon dat sommige rijders dezelfde auto in een seizoen 5x laten uitvallen, terwijl anderen er maar 2x mee uitvallen (echte F1 heb ik het dan over). Dat komt echt niet omdat de monteurs van de een de auto saboteren ofzo, komt gewoon door teveel kerbs pakken, te lomp insturen, teveel foutjes maken...
Edit: Remus Daniel, mijn cuptegenstander en nr2 in het klassement heeft nog altijd maar 1 P-rondje gedaan. Hij is wel absurd laat dit keer
[ Voor 34% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2007 13:47 ]
zucht je had moeten opletten Romkes is zijn volledige crew verloren voor of na race 1. zijn seizoen was al voorbij nog voordat het goed en wel begonnen was.Anoniem: 133390 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:21:
[...]
Haha oh nee hè!
Luuk en reqieumDat zijn momenteel onze vaandeldragers
Die romkes in c1 is toch niet van GoT? Presteert ook nog weinig tot nu toe.
Nah ja we gaan zien of mijn strategie zijn vruchten gaat afwerpen komende race ik hoop het wel podiumpje pakken zou wel lekker zijn
Euhmmm?
3e op de grid, kon nog wel een paar tienden sneller, maar pole zat er niet in. Hopen dat de strategie goed uit pakt
[ Voor 28% gewijzigd door Joss op 12-10-2007 14:01 ]
Sorrryyyyy! Domme ik had beter moeten oplettenJoss schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:59:
[...]
Euhmmm?
3e op de grid, kon nog wel een paar tienden sneller, maar pole zat er niet in. Hopen dat de strategie goed uit pakt
Enne Joss je kan niet altijd winnen

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2007 15:35 ]
Volgend jaar krijgen de C1 managers er echt een heel sterke concurrent bij.. Valikuas Vaidotas. Heeft een heel sterker coureur van bijna 400 DRP. Heeft op 2 na, alle races gewonnen in deze best wel sterke groep.. en hij heeft een balance van 90 milj. Hij rijdt mij dan ook elke race op 1,5 ronde
☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420
Ja dat is de P tijd..Ik snap ook niet hoezo dat niet gewoon Q tijd is.Anoniem: 32226 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:18:
Als de race berekent is door de server staat iedereen op de startgrid maar er staat bij iedereen ook een rondetijd, iemand enig idee wat die rondetijd die daar staat inhoud en wat je daaruit af zou mogen leiden?
A ik zat me ook al af te vragen waar dat op sloeg. Dacht dat het misschien nog van de vorige race was.Anoniem: 226818 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:32:
[...]
Ja dat is de P tijd..Ik snap ook niet hoezo dat niet gewoon Q tijd is.
De plaats op de grid is wel afhankelijk van je Q neem ik aan
/▌
59 V.Dinkela lost control Lap 8 1:24.648 0
[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 12-10-2007 18:11 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dank, vaandels dragen, altijd leukAnoniem: 133390 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:21:
[...]
Haha oh nee hè!
Luuk en reqieumDat zijn momenteel onze vaandeldragers
Maarre, kom maarrrrr Joss...
Afgelopen race ging net prima, uiteindelijk 6e en da's niet slecht. Heb dan wel 2x een 2e plaats gehaald, maar alles en iedereen in C2G3 max. rijdt en niet allemaal uitvallen is een 6e plaats ongeveer het maximaal haalbare.
Ook weer m'n tegenstander voor de cup verslagen en het ziet er naar uit dat ik de 1/2 finale wel ga halen (en dat in m'n 1e seizoen C2), maar dan moet ik tegen Ryan McCarlie (dus einde cup)
Tot dusver een prima seizoen qua overleven en niet té veel geld verliezen, en dan volgend seizoen voor de top 5 gaan en weer wat centjes verdienen.
Anoniem: 89464

zonde man!, ik 1 punt te pakkenKroketje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:50:
Argghhh eerste 15 rondjes met medium in 17mm regen gereden.... na bandenchange naar wets reed ik nr 6-10 voorbij (lag wel 1 lap achter) Dus als ik die stomme fout niet had gemaakt was ik misschien weer mooi geëindigd....
En alsof dat nog niet genoeg was: Remus Daniel had GB-problemen, dus het is 1-0 voor mij in de cup, geheel onverwacht. Als een van de komende 2 races regen heeft, maak ik een goede kans. Vorige keer werd ik in de regen 2e en hij 8e

Iedereen die dit leest: pak een *biertje!
Het leek er totaal niet op dat ik deze race zou gaan winnen. De polesitter liep hard weg bij de start en ik liep zelfs een achterstand van 7sec op mijn teamgenoot op. Zijn coureur maakte echter een hele grote fout waardoor ik ineens in zn gearbox zat. Op dat moment ging de #1 de pit in, haalde ik mn teamgenoot in en lag ik eerste. Not for long: zelf ook de pit in, een ronde later.
M'n teamgenoot plofte z'n motor en ik lag 3e (virtueel 2e, want der reed een vrouw voor me). om 20.07 zou het weer omslaan (10mm -> 1mm) en rond 19.55 ofzo ging de #1 opeens de pit in, kwam naar buiten. Hij verloor zo'n 0.5sec per rondje vanaf dat moment. Het weer sloeg om en ik stond in de pit (jeej, goed uitgerekend). De #1 leek tijd te verliezen en na 3 rondjes settelen zag ik dat ik zo'n 3sec per rondje won met 13 laps te gaan en een achterstand van 20sec. Dat ging dus zeker lukken. De #1 plofte zijn banden ook nog eens, dus ik ging hem als een speer voorbij en lag 1e. Plots besefte ik het me: ik steven hier af op mijn 5e winst op rij. Who would have thought that.
*zelf betalen natuurlijk
Het is gelukkig goed afgelopen

Zal wel een race worden om snel te vergeten. Scheelt wel weer onderdelen bouwen dus er zijn ook positieve kanten
Anoniem: 215116
Joss schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:05:
(virtueel 2e, want der reed een vrouw voor me).
Zelf 4e geworden, sta nu 1 puntje achter op een derde plek. Al hoop ik eigenlijk niet dat ik promoveer, kom net uit C4 ^^.
Trouwens iets heel raars, ik practice en ben eerste in practice (90 revs ofc). Daarna doe ik warmup en ben ik met 90 revs eerste (foutje
Dit terwijl:
- Temperatuur is hetzelfde,
- Ik rijd op mediums, met ~70-80 liter
Zelfs al rijd ze met softs (2 tiende sneller?) en met 30 liter brandstof (nog 2~5 tiende sneller) dan nog kan ze geen 1.7 seconde op me gewonnen hebben? Erg vreemd oO.
Tis ook iemand die normaal altijd ergens 10e rijd ofzo
Misschien heeft hij net een revision gedaan. Dan kun je zo opeens tig PK meer hebben.Anoniem: 215116 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 04:55:
[...]
![]()
Zelf 4e geworden, sta nu 1 puntje achter op een derde plek. Al hoop ik eigenlijk niet dat ik promoveer, kom net uit C4 ^^.
Trouwens iets heel raars, ik practice en ben eerste in practice (90 revs ofc). Daarna doe ik warmup en ben ik met 90 revs eerste (foutje). Daarna quali ik en ben ik nog steeds sneller dan de rest, maar is er 1 persoon die opeens een seconde op me gepakt heeft.
Dit terwijl:
- Temperatuur is hetzelfde,
- Ik rijd op mediums, met ~70-80 liter
Zelfs al rijd ze met softs (2 tiende sneller?) en met 30 liter brandstof (nog 2~5 tiende sneller) dan nog kan ze geen 1.7 seconde op me gewonnen hebben? Erg vreemd oO.
Tis ook iemand die normaal altijd ergens 10e rijd ofzo![]()
/▌
edit: en 1 seconde is volgens mij veel te veel met een motor revisie...?
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 215116 op 13-10-2007 05:30 ]
De nr 2/3 (nr 1/2 in de stand) stonden op een 1 stopper maar ik bleef toch 3rde liggen tot ik 4 rondes voor het einde door een lack of concentration momentje effe de marbles opzocht en ik terugviel naar de 4de positie die wel tot de finishvlag behouden werd. Zonde van het missen van het podium maar toch overall heel tevreden.
Hopelijk pakt dit goed uit.
Zat ik ook aan te denken ja.. maar waar slaat het op om dat te doen 3 dagen voor de race?Grrrrrene schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:29:
@jwisgerhof: Misschien deed hij P en WU met heel veel fuel? Er zijn mensen die dat met 150L brandstof doen om zolang mogelijk geheim te houden hoe snel ze zijn. Maarja, dat werkt alleen als je de Q in het laatste uurtje doet ofzo
Maar goed dat gaan we wel zien gok ik in de race
Dramatische race door een enthousiaste calculatie.. Dacht ik dat een 1 stopper mogelijk zou moeten zijn echter na bleek al vrij vroeg dat mijn calculatie optimistisch was en precies op het moment dat ik de 1ste plek had overgenomen hoe frustrerend.
Ik snap niks van je verhaalDauthi schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:31:
F1time ligt er uit blijkbaar...
Dramatische race door een enthousiaste calculatie.. Dacht ik dat een 1 stopper mogelijk zou moeten zijn echter na bleek al vrij vroeg dat mijn calculatie optimistisch was en precies op het moment dat ik de 1ste plek had overgenomen hoe frustrerend.
Nou ik had verwacht bij 35 graden op een 1stopper weg te gaan. echter met nog 8 rondes te gaan voor de 1ste stop begonnen me banden al te slijten... Oftewel explosie #1. Ik reed toen eerste met ruim 13s voorsprong op #2 en ik begon dezelfde rondetijden te rijden.
Dusz ja was het gelukt had ik kunnen winnen...
Nu ben ik kansloos 10e geworden. Door de extra 2e stop omdat me banden weer uitelkaar knalde.

Ben zelf qua strategie redelijk safe gegaan, de nummer 1 en 2 zijn momenteel gewoon veel te snel voor mij en ben qua banden op safe gegaan met lichte fuel loads, uiteindelijk redelijke race gereden zeker aangezien dit niet bepaald een van mijn beste circuits is, op naar Bahrain!
Nu 9 punten voorsprong op de nummer 4 in het kampioenschap, over 2 races komt een engine upgrade, nog eerst een power en een reliability of efficiency test doen. Geeft een efficiency test ook meer reliability? Vergeten na te kijken na mijn vorige efficiency test...
[ Voor 93% gewijzigd door Sanderrr op 13-10-2007 13:03 ]
Ik ging er niet vanuit dat mijn banden maar 40% van hun levensduur zouden volhouden... Anders had ik mijn 1 stopper omgezet in een succesvollere 2 stopperSanderF1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 13:00:
35 graden en een 1 stopper is sowieso wel een beetje riskante strategie he?
Ben zelf qua strategie redelijk safe gegaan, de nummer 1 en 2 zijn momenteel gewoon veel te snel voor mij en ben qua banden op safe gegaan met lichte fuel loads, uiteindelijk redelijke race gereden zeker aangezien dit niet bepaald een van mijn beste circuits is, op naar Bahrain!
Nu 9 punten voorsprong op de nummer 4 in het kampioenschap, over 2 races komt een engine upgrade, nog eerst een power en een reliability of efficiency test doen. Geeft een efficiency test ook meer reliability? Vergeten na te kijken na mijn vorige efficiency test...
Maar jij sneller... Btw. 24 uur geen post? slecht zegDauthi schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 13:43:
Nou het drama is lichtelijk goed gemaakt met een provisional pole, 11 man hebben inmiddels gereden, waaronder me tegenstander voor de cup en me teamgenoot allebei zeer snel.
Errug mooie A1GP race, bijna.............!
Het was lang geleden dat ik weer eens een "puntje van de stoel" race heb kunnen kijken in wat voor klasse dan ook.
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Jammer van dat bijna hej1nx schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 16:19:
offtopic:
Errug mooie A1GP race, bijna.............!
Het was lang geleden dat ik weer eens een "puntje van de stoel" race heb kunnen kijken in wat voor klasse dan ook.
Maargoed, 2e is ook netjes, alleen in F1Time neem ik daar geen genoegen mee
[ Voor 12% gewijzigd door Grrrrrene op 14-10-2007 18:14 ]
Dit topic is gesloten.