Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #7

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
Accountje aangemaakt, wish me luck >:)

Ik kan echter nog steeds de beginners guide nergens vinden ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:22:

Andrestouwe heeft een italiaan als teamy, die zeurt 2 dagen van te voren al om data... Zonder die data komt meneer niet eens aan een DQP van 75% en is 2 seconden langzamer. Met die data gaat ie naar een DQP van boven de 90/95% en is minimaal even snel. In feite kan hij doorgaan met finetunen, en zo dus de setup nog 30 ronden verbeteren. Die Data komt wel terug, maar verslechterd alleen maar de Setup/DQP van Andre.... (k'weet nie of ik dit mocht zeggen, André? :X )

Dat is dus volgens mij geen teammate, maar een bloedzuiger 8)
Goh, kom ook weer eens kijken, wordt er over me geroddeld :P Het moet toch niet gekker worden....
Maar je hebt wel gelijk, de info die ik van hem krijg, help me geen biet, maar daar gaat verandering in komen :7
Grrrrrene schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:43:
OK, duidelijk. Toch zou ik liever voor een teamgenoot gaan waar ik ook daadwerkelijk wat aan heb. Bart en ik zijn erg aan elkaar gewaagd, dus we trekken elkaar omhoog, ipv dat de een van de teampuntenbonus van de ander zit te profiteren. Dat is ook wat mis gaat bij Andrestouwe: die heeft een teammaat die niet mee kan komen. Ik zou hem onderhand gewoon geen info meer geven, al heb je jezelf daar ook mee qua stand in het teamkampioenschap :)
Ik doe het op dit moment juist anders, ik leer mijn maffia maatje mijn DQP werkwijze, zodat hij het onder de knie krijgt. Ondertussen is hij bezig met een of ander systeem om de DQP uit te rekenen (is ook bezig info los te krijgen op het f1time forum)

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Sleepie schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:28:
Accountje aangemaakt, wish me luck >:)

Ik kan echter nog steeds de beginners guide nergens vinden ? :?
Ja, dat is dus nog steeds niet opgelost? Hier de links, als je ingelogd bent kan je daar als het goed is wel bij:

http://www.f1time.com/guide.php
http://www.f1time.com/rules.php
http://www.f1time.com/faq.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Joss schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:32:
[...]

Ja, dat is dus nog steeds niet opgelost? Hier de links, als je ingelogd bent kan je daar als het goed is wel bij:

http://www.f1time.com/guide.php
http://www.f1time.com/rules.php
http://www.f1time.com/faq.php
Dat werkt in ieder geval prima, bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teamgenoten moeten idd een bidirectionele datastroom zijn en niet alles een kant op. Mijn teamgenoot is uitermate goed met banden en kan precies voorspellen bij welke temp hoeveel km welke banden meegaan bij welke DQP/DRP.... en met mijn sample dta bij zijn alreeds verzamelde sample data worden de voorspellingen steeds beter. Ik hoop dat we samen gaan promoveren na volgend seizoen en we voorlopig teamgenoten blijven want met deze gozer kan ik erg goed overweg.

BTW een "bug" ... ik heb zojuist met mijn accountsit account een race gewonnen (tweede keer) maar dat terzijde.. de race was volledig verzopen. Wel lekker warm 30 graden, het account heeft high wear tires... met 30 graden moet ik op harde banden met 2 stops nog hard hopen dat ze niet gaan ploffen... maar regenbanden??? geen probleem die rijden zonder ook maar een enkel bericht van wear gewoon een halve race.... 0 stops niet geprobeerd want zoveel benzine passt er niet in de tank .... maar volgens mij hebben intermediates en wets of een wear van 1.0 en niet die van je tire supplier of helemaal geen..... meer mensen het met me eens, voordat ik dit op het F1 forum aan gaat melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 14:27:
[...]

Serieus, moet je dat van iemand overnemen? Vind dat persoonlijk toch 1 van de makkelijkere dingen om uit te vinden in het spel, beetje common sense en je komt er wel?

(is al beantwoord btw de vraag, maar goed). Hans heeft het trouwens gedaan met een tooltje van mij in PHP die ik zelf ook gebruikt heb, bij mij werkte het ideaal (en dat doet et al 2 seizoenen) dus dat zal het niet zijn }:O

Ben deze race best traag moet ik zeggen, 3e kwali nu al :(.
En nog klagen ook!! 8)7 8)7

Ik d8 dat ik eindelijk een beetje up-to-pace was komen er even 4 voorbij zetten ;( en dan moeten er nog een paar goeie qualificeren.

Ik moet helaas alles alleen doen dit seizoen aangezien m'n teamgenoot geen tijd/zin meer heeft. En data verzamelen ... tja, doe ik niet (weet 't, is stom maar weet niet waar ik zou moeten beginnen). Elke race dus alles opnieuw uitvinden, maakt 't wel spannend en 't is wel leuk om te zien dat ik toch nog kan meekomen in de top-10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Gaat tot zoverre erg lekker dit seizoen :) 4 podium plekken uit 6 races waaronder 3 2de plaatsen, 1x 3e 1x 9e door een gearbox problem dus dat was op zich nog redelijk. sta nu 2e met 35 punten 10 punten achter de #1 en 11 voor de #2. Nog geen droge race gehad dit seizoen :( en daar zit ik opzich toch wel redelijk op te wachten. racepace is redelijk en probeer die dichter in de buurt van me fastest lap te krijgen die nu al 2x de snelste was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Hmm, ik geloof dat ik het bandenverhaal nog maar eens aan mijn teamgenoot moet uitleggen :X Die grappenmaker vertrekt op zachte banden voor een 1 stopper met een 85% DQP en 34 graden weer Dat werd dus een 7 stopper 8)7 Wel blij met mijn 4e plekkie 8)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
charops schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:31:
Hmm, ik geloof dat ik het bandenverhaal nog maar eens aan mijn teamgenoot moet uitleggen :X Die grappenmaker vertrekt op zachte banden voor een 1 stopper met een 85% DQP en 34 graden weer Dat werd dus een 7 stopper 8)7 Wel blij met mijn 4e plekkie 8)
nog maar eens moet uitleggen is wellicht een understatement ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik mag het ook gaan proberen, ik ben ingedeeld.
C4-G22, Hans Matthijssen

3 dagen en 20 uur de tijd om alles 'op het gemak' uit te gaan zoeken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Sleepie op 04-10-2007 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik doe ook mee, zit in C4 G14. Heb net mijn eerste race gereden en was niet zo best 7/10 door 3 uitvallers anders had ik nog slechter gereden. Maar snap nu al weer iets meer dan maandag.

Even een vraagje.

Ik heb geen nieuwe parts gemaakt voor mijn Suspension en niet genoeg uren om hem te repareren, nu is de staat van de Suspension 38% kan ik daar wel een race meer rijden?

Ik ga weer verder lezen. :)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:44:
Ik doe ook mee, zit in C4 G14. Heb net mijn eerste race gereden en was niet zo best 7/10 door 3 uitvallers anders had ik nog slechter gereden. Maar snap nu al weer iets meer dan maandag.

Even een vraagje.

Ik heb geen nieuwe parts gemaakt voor mijn Suspension en niet genoeg uren om hem te repareren, nu is de staat van de Suspension 38% kan ik daar wel een race meer rijden?

Ik ga weer verder lezen. :)
Ik zou er niet de race mee rijden.. dus dan moet je bij de fabriek even nieuwe snel kopen.. zullen iets minder goed zijn en iets duurder maar dan weet je zeker dat je een suspension in goede conditie heb voor de race.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:15:
[...]

Ik zou er niet de race mee rijden.. dus dan moet je bij de fabriek even nieuwe snel kopen.. zullen iets minder goed zijn en iets duurder maar dan weet je zeker dat je een suspension in goede conditie heb voor de race.
Tenzij hij de kwalificatie al gereden heeft, dan kan hij niet meer vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Nee dat heb ik nog niet, ik was in de veronderstelling dat ik ze altijd pas na de race zou krijgen. Wanneer zijn deze dan beschikbaar?

Ik heb ze nu namelijk wel in productie lijst staan maar kan ze nog niet gebruiken.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
mad_max234 schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 21:44:
Nee dat heb ik nog niet, ik was in de veronderstelling dat ik ze altijd pas na de race zou krijgen. Wanneer zijn deze dan beschikbaar?

Ik heb ze nu namelijk wel in productie lijst staan maar kan ze nog niet gebruiken.
Rechtsonder op de factory pagina zie je de marktonderdelen, die koop je (zijn wel zwaarder en minder goed!) dan en zijn meteen beschikbaar.

Zelf net 1 rondje Q gedaan en meteen de voorlopige pole (met 0.101 op de #2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou kijk je kan op 2 manieren je onderdelen kopen
- door productie dan heb je ze de race daarna als onderdelen die je kan gebruiken in je fabriek staan.
- door aankoop en dan heb je de onderdelen meteen.
voordeel van productie is dat je producten goedkoper en beter zijn.
dus vanaf volgende race moet je goed kijken wat je allemaal nodig heb voor de race daarop en die breng je dan in productie..dat bespaard geld en heb je een sterkere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 16-09 23:04

The_DoubleU

Tweaker in München

Dat klopt als je de onderdelen zelf maakt.
Maar je kan ook onderdelen kopen, is wat duurder, zijn niet zo goed maar je krijgt het onderdeel direct.
Ga in je fabriek maar eens rechts onderaan kijken.

Edit: Turbo posters hier 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door The_DoubleU op 04-10-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Bedankt alle drie. :)

Is er nog een beter guide dan die van hun en/of nederlandse?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Niet dat ik weet, maar ik kan je alleen aanraden alles op te slaan waarvan je denkt dat je er later nog wat aan kunt hebben :) Instellingen voor de race enzo...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Hmf, af en toe best frustrerend :P
De 1e race win je met 100% revs, 2e race val je uit met 97 en de derde val je uit met 95, beide terwijl ik op de 1e plaats stond ...
Nouja, die laatste was pech, 2 anderen met 95% hebben hem gewoon uitgereden.
Hopelijk gaat het deze race anders, zo niet dan maar eens kijken of ik de reliability kan verbeteren.
Het is iig een goed teken dat ik vrij constant voor in het veld kan rijden (tis wel C4, maargoed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhans
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:27
icemancool schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:11:
Hmf, af en toe best frustrerend :P
De 1e race win je met 100% revs, 2e race val je uit met 97 en de derde val je uit met 95, beide terwijl ik op de 1e plaats stond ...
Nouja, die laatste was pech, 2 anderen met 95% hebben hem gewoon uitgereden.
Hopelijk gaat het deze race anders, zo niet dan maar eens kijken of ik de reliability kan verbeteren.
Het is iig een goed teken dat ik vrij constant voor in het veld kan rijden (tis wel C4, maargoed)
Ik begrijp dat echt niet he. Waarom zou je op 95% gaan rijden? om de slijtage tegen te gaan zal dan ongetwijfeld het antwoord zijn. Ik snap dat op het moment dat je toch al eerste rijd en je elke ronde 3 seconden harder rijd dan de rest. Maar als je (zoals ik op het moment) moet knokken om de punten en goeie resultaten, dan haal je toch het onderste uit de kan? Ik vind het net zoiets als een Ferrari kopen en dan alleen de eerste 3 versnellingen gebruiken omdat je bang bent dat de versnellingspook anders te snel slijt.

Ik rij iedere race met 100% revs en ben nog niet geploft *Klopt hard af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Good luck to you all!

Zo, mijn taak als omroeper weer uitgevoerd.. :P
Dacht ik gisteravond nog dat ik m'n zeepkist in de top 10 had gezet, sta ik nu ineens 11e.... t'Zal wel tijd worden voor de eerste upgrade denk ik... Omdat het een droge race wordt met normale temperaturen, ben ik maar voor een saaie 2 stop gegaan. Wordt wel leuk om te zien of er nog weer 4-5 stoppers tussen zitten, of mensen die licht op de grid staan......

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 16:11:
[...]

En nog klagen ook!! 8)7 8)7

Ik d8 dat ik eindelijk een beetje up-to-pace was komen er even 4 voorbij zetten ;( en dan moeten er nog een paar goeie qualificeren.

Ik moet helaas alles alleen doen dit seizoen aangezien m'n teamgenoot geen tijd/zin meer heeft. En data verzamelen ... tja, doe ik niet (weet 't, is stom maar weet niet waar ik zou moeten beginnen). Elke race dus alles opnieuw uitvinden, maakt 't wel spannend en 't is wel leuk om te zien dat ik toch nog kan meekomen in de top-10 :+
Mja ik bedoel meer zeg maar dat ik vorige race toch errug goed meedeed, zelfs ietsjes sneller dan de top 3. Tis nu weer terug bij af, met de top 3 bijna een halve seconde sneller dan me :). Maar goed, heb ook totaal geen motor getest of iets, test elke race braaf mijn Aerodynamics. Heb al genoeg punten om mezelf te behouden in C3 dus richt me nu totaal op volgend seizoen.

ps. doe ook het meeste alleen, afgezien van wat tactieksbabbeltjes met mn teammate na de warmup. Vind et leuk om et zelf te doen moet ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
De eerste vragen borrelen op na wat rondkijken en lezen.

Meer mensen in de staff zal betere resultaten opleveren, maar is het wijs om meteen 20 pitcrew aan te nemen, of gaat dit te hard op mijn budget drukken later ?
Zelfde voor de rest van de staff ... meer mensen aannemen of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ge-luk-kig! :D Eindelijk weer vertrouwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Max staf is in het begin 400k per race........
Als je kijkt naar de winst die je er mee haalt, een kleine investering

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
brid schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:01:
Max staf is in het begin 400k per race........
Als je kijkt naar de winst die je er mee haalt, een kleine investering
Dat idee had ik dus ook al, thanks voor de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik zit met een dilemma :/

Heb 1 rondje gedaan en stond daarmee gisteren op pole. Nu heeft mijn teamgenoot vanwege het tijdverschil al zijn rondjes moeten doen (hij kan niet vlak voor de race nog online komen), maar heeft daarmee wel mijn pole afgepakt :P Als ik nog een (paar) rondje(s) doe, weet ik zeker dat ik daar onderdoor ga, maar moet ik dat wel doen? Of moet ik het na 4 poles van mijn kant eens aan hem gunnen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Joss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:34:
Ik zit met een dilemma :/

Heb 1 rondje gedaan en stond daarmee gisteren op pole. Nu heeft mijn teamgenoot vanwege het tijdverschil al zijn rondjes moeten doen (hij kan niet vlak voor de race nog online komen), maar heeft daarmee wel mijn pole afgepakt :P Als ik nog een (paar) rondje(s) doe, weet ik zeker dat ik daar onderdoor ga, maar moet ik dat wel doen? Of moet ik het na 4 poles van mijn kant eens aan hem gunnen? :P
*hint t is toch weer extra geld Joss *hint
(ik zou hem gewoon zelf pakken)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zou gewoon die 1m extra pakken :p

Zat trouwens net in de market te kijken......dame wat is het aanbod slecht.
Maar 1 goede marketing beschikbaar en 2 redelijke.
Desingers is ook erg, maar 2 die beter zijn dan m'n huidige en nog geen hoog vliegers.
Driver markt, totaal prut maar 2 drivers die gelijk zijn aan m'n huidige, geen eens toppers beschikbaar.

Driver heb ik nog voor 2 seizoenen, maar design en marketing moet ik allebei een nieuwe :(

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Oké, gedaan en nog een rondje over :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
mhans schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 04:58:
[...]

Ik begrijp dat echt niet he. Waarom zou je op 95% gaan rijden? om de slijtage tegen te gaan zal dan ongetwijfeld het antwoord zijn. Ik snap dat op het moment dat je toch al eerste rijd en je elke ronde 3 seconden harder rijd dan de rest. Maar als je (zoals ik op het moment) moet knokken om de punten en goeie resultaten, dan haal je toch het onderste uit de kan? Ik vind het net zoiets als een Ferrari kopen en dan alleen de eerste 3 versnellingen gebruiken omdat je bang bent dat de versnellingspook anders te snel slijt.

Ik rij iedere race met 100% revs en ben nog niet geploft *Klopt hard af
Nouja, revs instellen is een optie dus het heeft hoogstwaarschijnlijk wel invloed. Helaas zijn de berichten erover nogal tegenstrijdig, de één zegt dat het niets uitmaakt en de ander zegt dat hoger dan 95 vragen om een plof is.
Gezien ik nu 1 keer met 97% en 1 keer met 95% revs ben geploft van 3 races, word ik wel ietwat voorzichtig :P
En de mensen in de "echte" f1 met ferrari's stellen hun revs ook echt weleens bij hoor ;) Iets minder revs draaien is wat anders dan minder versnellingen gebruiken, niet echt een goede vergelijking.
Het is niet alsof ik iedere race met gemak 1e word ofzo, de top 5 is redelijk goed in mijn group (C4G41)

[ Voor 4% gewijzigd door BlackIce op 05-10-2007 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 08:46:
De eerste vragen borrelen op na wat rondkijken en lezen.

Meer mensen in de staff zal betere resultaten opleveren, maar is het wijs om meteen 20 pitcrew aan te nemen, of gaat dit te hard op mijn budget drukken later ?
Zelfde voor de rest van de staff ... meer mensen aannemen of niet ?
Meteen 20 pitcrew nemen!
Ik had 1e race het standaard aantal en deed 50 sec over pitstop, de top3 deed het met 20 man in 12 seconde.
en daar verloor ik dus de race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:32:
Meteen 20 pitcrew nemen!
Ik had 1e race het standaard aantal en deed 50 sec over pitstop, de top3 deed het met 20 man in 12 seconde.
en daar verloor ik dus de race.
Ze zijn reeds aangenomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar dagen even druk en hele discussie aangezwendeld hier :D

Voor het eerst in 20+ races ben ik tegen een DQP probleem aangelopen. Mijn god wat frustrerend :P maargoed ik verwacht deze race toch geen punten dus we kunnen alles op alles zetten :D

Teammaatjes heeft degelijk voordeel. Weet zeker dat Luuk ook mede door teamhulp vorig seizoen gepromoveerd is(natuurlijk heeft hij 95% zelf gedaan, maar die 5% maakt het verschil). En bovendien is het leuk om van elkaar te leren en te discusieren.

Vanaaf ben ik er wss niet live bij. volk over de vloer. aan allen die moeten: suc6 tonight :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
huh, we hebben nu ineens een chat menu. Eens ff checken hoe dat werkt. Het staat onder het tabje community. Goed initiatief van Tadas!

edit: Het is een IRC client, waarbij je automatisch inlogt op #f1time met je eigen voornaam en daarachter de groep waarin je speelt.Leuk gedaan, alleen was 't leuker geweest om per groep een kanaal te hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Requiem19 op 05-10-2007 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, het was niet de bedoeling om op de grid af te zakken naar de 14e plek |:( Ik vraag me af of er niet een aantal tussen rijden die al een upgrade achter de rug hebben....
Nou ja, mijn doel voor dit seizoen was al wel duidelijk, prolongatie in C3, en de auto optimaal ontwikkelen voor het volgende seizoen. En nu maar hopen dat bubblefiets niet ineens alles veranderd en ik er volgend seizoen geen ruk aan heb :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Mijn eerste practise achter de rug ... en het resultaat is niet al te best :)

Ik had even iets niet helemaal goed begrepen wat de DQP betreft.
Je moet dus op zoek naar de optimale waarden per parameter en niet naar een optimale procentuele verdeling (als in 1-1-1-1-1 is niet gelijk aan 2-2-2-2-2).
Stom als ik ben :+ kwam ik daar pas in ronde 24 achter. Nou ja, uiteindelijk had ik 79% voor mijn DQP, niet slecht voor een beginner zullen we maar zeggen.

Ik heb weer wel een vraagje:
Wanneer kun je repairen, kan dat bijvoorbeeld ook tussen Warm-up en Qualify ?
En hoe werkt het ... dat schempje snap ik nog niet helemaal. Je kunt kiezen wat je wil repairen .. en je kunt er een aantal uren (ofzo :? ) achter zetten.
Maar hoe lang duurt het dan voor het klaar (weer 100%) is ?

Of werkt het andersom .. ik geef aan "werk maar 1 uur aan brakes repair" en dan zie ik achteraf wat daar het resultaat van is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd DQP is niet procentueel en als je er een paar races mee bezig bent geweest meot je er wel uit gaan komen en een manier ontwikkelen waarmee je hoger kan komen, 79% is niet slecht, mijn eerste race kwam uit op 53% ofzo.

Repair werkt idd op z'n laatst na WU en voor Q dus voordat je banden en startfuel kiest.

Ja je kan 1 uur brakes doe nen kijken waar je dn staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:29:
Damn, het was niet de bedoeling om op de grid af te zakken naar de 14e plek |:( Ik vraag me af of er niet een aantal tussen rijden die al een upgrade achter de rug hebben....
Tsja, euh, 't is race 6 (meer dan 1/3e van het seizoen), wat had je dan verwacht? 8)7 Als je nu nog geen upgrade hebt gedaan, loop je nogal achter de feiten aan. Zeker op een circuit als Monza, waar een motorupgrade toch wel redelijk bepalend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Net even gepraat met Tadas :P

Mooie optie die chat, maar hij gaat voorlopig nog geen meerdere kanalen maken. Dus we zullen het met 1 kanaal moeten doen en niet 1 per groep. Hij had niet zoveel tijd om dat allemaal te onderhouden. Dat was een full-time job zei hij en die had hij al 8)7 :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:36:
Idd DQP is niet procentueel en als je er een paar races mee bezig bent geweest meot je er wel uit gaan komen en een manier ontwikkelen waarmee je hoger kan komen, 79% is niet slecht, mijn eerste race kwam uit op 53% ofzo.

Repair werkt idd op z'n laatst na WU en voor Q dus voordat je banden en startfuel kiest.

Ja je kan 1 uur brakes doe nen kijken waar je dn staat
Al doende leert men :)

Was er al achter wat dat deel van repair betreft. Maar is het mogelijk om op een of andere manier te zien (of berekenen) hoeveel tijd je aan een onderdeel moet spenderen om het weer op 100% te krijgen?

Intussen ook de qualifying maar gedaan. Tot nu toe heeft er 1 ander gereden in mijn groep en daar sta ik toch mooi 2.5 sec voor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Woehoe, beste kwallie tot nu toe in de C3 :) Ik mag vertrekken vanaf P3, een hele aardige opsteker zo na 2 races achteraan bungelen. Nu hopen dat de strategie goed is en dat er iig in de punten gefinished gaat worden :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Tsja, euh, 't is race 6 (meer dan 1/3e van het seizoen), wat had je dan verwacht? 8)7 Als je nu nog geen upgrade hebt gedaan, loop je nogal achter de feiten aan. Zeker op een circuit als Monza, waar een motorupgrade toch wel redelijk bepalend is :)
klopt, voor een deel, als je bijv. 2 tests meer doet op motorenvlak, en pas 2 races later upgrade, heb je de motor beter dan de rest....
Zo kun je het dus ook zien.....
Maar zo als ik al eerder heb aangegeven, ik heb denk ik een iets andere doelstelling dit seizoen...
Je mag niet van een ex C4 verwachten dat ie direct mee doet om de knikkers ;) Het is wel mogelijk, maar dan kom je je zelf de volgende seizoenen tegen en knikker je er zo weer uit

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:34:
[...]

klopt, voor een deel, als je bijv. 2 tests meer doet op motorenvlak, en pas 2 races later upgrade, heb je de motor beter dan de rest....
Zo kun je het dus ook zien.....
Maar zo als ik al eerder heb aangegeven, ik heb denk ik een iets andere doelstelling dit seizoen...
Je mag niet van een ex C4 verwachten dat ie direct mee doet om de knikkers ;) Het is wel mogelijk, maar dan kom je je zelf de volgende seizoenen tegen en knikker je er zo weer uit
Het kan op zich wel. Luuk en ik zijn in ons eerste jaar in C3 gelijk gepromoveerd naar C2, en ook daar lijkt het voor ons beide wel alsof we in ieder geval zullen overleven. Maar 1 of 2 seizoenen in C3 om te bouwen is absoluut niet verkeerd. Jos heeft als hij zo doorgaat een hele grote zak met geld voor komend seizoen in C2, en natuurlijk een sterk doorontwikkelde auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is wijsheid :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:50:
[...]
Joss heeft als hij zo doorgaat een hele grote zak met geld voor komend seizoen in C2, en natuurlijk een sterk doorontwikkelde auto.
Klopt ja, het geld stroomt werkelijk binnen met al die eerste plaatsen en poles. Sponsors worden ook steeds aardiger :P Maak een hele sterke winst per raceweekend uiteraard. Maar als er veel regenraces komen kan ik een probleem hebben, want de laatste 2 regenraces waren mijn enige 2 races buiten de top 1 :P

Maargoed, ook met geld kom je er niet in de C2, die motoren/gb's daar kan iedereen met 20mil wel betalen. Veel kan ik ook niet doen met dat extra geld, ik zou het graag aan jullie uitdelen :P En die doorontwikkelde wagen valt ook wel mee hoor :) Eerste tien races in mn carriere daar niks aan gedaan, vervolgens 5 races een totaal scheve verhouding gebruikt... Maargoed, eerst maar eens dit seizoen afmaken, dan zien we wel weer verder. :D

Overigens nog steeds pole :) Het zou de vijfde v/h seizoen kunnen zijn en de derde op rij.

[ Voor 4% gewijzigd door Joss op 05-10-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Kan iemand mijn vertellen wat ik nu wel en niet mee neem naar het volgende seizoen? Niet dat ik tijd en geld ga steken in ding waar ik niks aan heb.

En is het verstandig om je begin driver te houden of is het slim om een beter driver te nemen?

Zo ik denk dat ik de game nu een beetje door heb naar paar uur lezen en uitproberen, op na het volgende seizoen en kijken of ik dan beetje mee kan draaien.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
mad_max234 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:47:
Kan iemand mijn vertellen wat ik nu wel en niet mee neem naar het volgende seizoen? Niet dat ik tijd en geld ga steken in ding waar ik niks aan heb.

En is het verstandig om je begin driver te houden of is het slim om een beter driver te nemen?

Zo ik denk dat ik de game nu een beetje door heb naar paar uur lezen en uitproberen, op na het volgende seizoen en kijken of ik dan beetje mee kan draaien.
Eigenlijk staan de antwoorden op je vragen in de startpost.

Wat neem je mee:
- Je design-ontwikkeling (minus een bepaald percentage)
- Je crew (mechs/engineers/pitcrew)
- Je geld (minus een bepaald percentage)
- Je fabriek (minus een bepaald percentage)

Wat neem je niet mee:
- De ontwikkelingen op je engine/gearbox/tyres
- Je coureur/designer/m.director (tenzij ze een doorlopend contract hebben)

Je kan je huidige coureur/designer/director niet behouden voor volgend seizoen, dus je zal op de markt moeten gaan zoeken naar nieuw personeel.

Overigens is het seizoen nog lang (10 races), dus probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen... En gooi dit seizoen nog niet weg, want het is dus nog lang :P en inactievelingen worden vervangen door nog nieuwere gasten dan jij ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Joss op 05-10-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 15:56:
Teamgenoten moeten idd een bidirectionele datastroom zijn en niet alles een kant op. Mijn teamgenoot is uitermate goed met banden en kan precies voorspellen bij welke temp hoeveel km welke banden meegaan bij welke DQP/DRP.... en met mijn sample dta bij zijn alreeds verzamelde sample data worden de voorspellingen steeds beter. Ik hoop dat we samen gaan promoveren na volgend seizoen en we voorlopig teamgenoten blijven want met deze gozer kan ik erg goed overweg.

BTW een "bug" ... ik heb zojuist met mijn accountsit account een race gewonnen (tweede keer) maar dat terzijde.. de race was volledig verzopen. Wel lekker warm 30 graden, het account heeft high wear tires... met 30 graden moet ik op harde banden met 2 stops nog hard hopen dat ze niet gaan ploffen... maar regenbanden??? geen probleem die rijden zonder ook maar een enkel bericht van wear gewoon een halve race.... 0 stops niet geprobeerd want zoveel benzine passt er niet in de tank .... maar volgens mij hebben intermediates en wets of een wear van 1.0 en niet die van je tire supplier of helemaal geen..... meer mensen het met me eens, voordat ik dit op het F1 forum aan gaat melden?
Daar lijkt het op. Kevin reed bij ons ook met 30 graden, high wear banden zonder problemen rond met maar een pitstop. Je bandenleverancier doet er volgens mij inderdaad helemaal niet toe als het regent. Of dat een bug is weet ik niet, maar raar is het wel als je dat net ontdekt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:31:
[...]

Klopt ja, het geld stroomt werkelijk binnen met al die eerste plaatsen en poles. Sponsors worden ook steeds aardiger :P Maak een hele sterke winst per raceweekend uiteraard. Maar als er veel regenraces komen kan ik een probleem hebben, want de laatste 2 regenraces waren mijn enige 2 races buiten de top 1 :P

Maargoed, ook met geld kom je er niet in de C2, die motoren/gb's daar kan iedereen met 20mil wel betalen. Veel kan ik ook niet doen met dat extra geld, ik zou het graag aan jullie uitdelen :P En die doorontwikkelde wagen valt ook wel mee hoor :) Eerste tien races in mn carriere daar niks aan gedaan, vervolgens 5 races een totaal scheve verhouding gebruikt... Maargoed, eerst maar eens dit seizoen afmaken, dan zien we wel weer verder. :D

Overigens nog steeds pole :) Het zou de vijfde v/h seizoen kunnen zijn en de derde op rij.
Serieus? Met het trainen van personeel, testen en maken van onderdelen houdt ik toch niet zo heel veel geld over elke race dit seizoen en ik rijdt ook meestal vooraan mee. Het wordt trouwens wel meer wat ik overhoudt nu mijn mechanics steeds beter de auto kunnen repareren en ik minder onderdelen hoef te vervangen (en mijn onderdelen worden steeds goedkoper omdat ik daar toch maar eens goed op ben gaan letten, maar een complete auto kost nog 3,8 mln excl, motor, gearbox en banden)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Joss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:07:
[...]

Eigenlijk staan de antwoorden op je vragen in de startpost.

Wat neem je mee:
- Je design-ontwikkeling (minus een bepaald percentage)
- Je crew (mechs/engineers/pitcrew)
- Je geld (minus een bepaald percentage)
- Je fabriek (minus een bepaald percentage)

Wat neem je niet mee:
- De ontwikkelingen op je engine/gearbox/tyres
- Je coureur/designer/m.director (tenzij ze een doorlopend contract hebben)

Je kan je huidige coureur/designer/director niet behouden voor volgend seizoen, dus je zal op de markt moeten gaan zoeken naar nieuw personeel.

Overigens is het seizoen nog lang (10 races), dus probeer zoveel mogelijk ervaring op te doen... En gooi dit seizoen nog niet weg, want het is dus nog lang :P en inactievelingen worden vervangen door nog nieuwere gasten dan jij ;)
Bedankt, en ik gooi niks weg. Dit is mijn oefen seizoen en volgend seizoen een gooi naar de eerste plaats. Ik denk namelijk niet dat mijn pool zover leeg loopt dat ik eerste kan worden :+ , sommige doen al 35 race mee die zie ik nog niet snel stoppen.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Marzman schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:16:
[...]

Serieus? Met het trainen van personeel, testen en maken van onderdelen houdt ik toch niet zo heel veel geld over elke race dit seizoen en ik rijdt ook meestal vooraan mee. Het wordt trouwens wel meer wat ik overhoudt nu mijn mechanics steeds beter de auto kunnen repareren en ik minder onderdelen hoef te vervangen (en mijn onderdelen worden steeds goedkoper omdat ik daar toch maar eens goed op ben gaan letten, maar een complete auto kost nog 3,8 mln excl, motor, gearbox en banden)
Mijn staff is al aardig in skill, heb nog geen gebruik gemaakt van de staff-train optie, zou niet weten waarom (belachelijke prijzen en je krijgt er naar het schijnt erg weinig voor terug). Testen doet
'iedereen', daar hoeven we het niet over te hebben. Nieuwe auto zou voor mij 3.0mil kosten, maar dat ligt meestal rond de 2.2 per race (heb 19 repair-uren, dus hoef niet zoveel nieuws te kopen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Ik beloof hierbij plechtig dat ik NOOIT, NOOIT en dan ook echt NOOIT meer een wedstrijd rijd op soft banden. Ik luister in vervolg gewoon naar mezelf en ga niet denken wat zou hier de beste optie zijn. Soft banden SUCKS!

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Joss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:22:
[...]

Mijn staff is al aardig in skill, heb nog geen gebruik gemaakt van de staff-train optie, zou niet weten waarom (belachelijke prijzen en je krijgt er naar het schijnt erg weinig voor terug). Testen doet
'iedereen', daar hoeven we het niet over te hebben. Nieuwe auto zou voor mij 3.0mil kosten, maar dat ligt meestal rond de 2.2 per race (heb 19 repair-uren, dus hoef niet zoveel nieuws te kopen :P )
Volgens mij kost het zo'n 75 miljoen om ze een extra uur te geven. Inderdaad nogal veel, maar zonder training stijgen ze bijna niks meer sinds dit seizoen.
Wes46 schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:28:
Ik beloof hierbij plechtig dat ik NOOIT, NOOIT en dan ook echt NOOIT meer een wedstrijd rijd op soft banden. Ik luister in vervolg gewoon naar mezelf en ga niet denken wat zou hier de beste optie zijn. Soft banden SUCKS!
Het komt niet zo vaak voor dat softs de beste keuze zijn, maar bij een korte pitstraat en goede temperaturen is het zeker een optie.

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 05-10-2007 18:29 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Whaaaah! Beste resultaat in C3 ooit! Ik ben 3e geworden vanaf een 7e startplek. Damn, dit is lekker :)

Monza in 1 uur en 12 minuten, MET 6mm regen de halve race is ook wel bizar hoor.

Ik ben benieuwd wat me de overwinning nou heeft gebracht, waarschijnlijk het besluit om met een regensetup te gaan rijden ipv de rest die een compromis of een droge setup koos. Anyway: 3e, lekker veel punten en geld, ik kan het gebruiken :)

[ Voor 39% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46

Wes46

Keep it simple.

Echter deze race heeft me wel weer de nodige info gegeven. Zowel over soft banden als over mijn brandstof verbruik. 8)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

oh-my-freaking-god:

45
0.6 liters of fuel left

:| Wist dat ik niet zoveel over zou hebben, maar dit is wel erg krap :X

Ben wel 6e geworden vanaf de 18e plek! :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene, gefeliciteerd met je podium *O*
Ik snap echter de blown tires van Bluepanther niet, stond je op soft of was je DQP om te janken?(lijkt me sterk)

Over m'n eigen race, van 14 naar 8 op Monza zonder upgrade ;) , kon wel slechter geloof ik. Ik heb de race niet helemaal kunnen volgen, maar volgens mij was mijn strategie tactisch redelijk sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gefeliciteerd René, en hoe was de winst qua geld? :*)

Hier weer een geweldige race. Eerste stint was erg enerverend, vertrokken van pole, maar na 2 rondjes Spa viel ik weer eens "stil" en was ik de enige op de baan zonder groene tijd. Hierdoor haalde mijn teammie mij in en een paar rondjes later ook de #3 (Carl Smith). Dus toen lag ik derde, zette mijn powerboost in en kwam weer op #2 omdat Carl de pit in ging. Vervolgens zoals afgesproken tegelijk met mn teammie de ronde erna naar binnen en dat kwam voor ons beide goed uit: hij 1, ik 2 en Carl 3. Vervolgens een flink, eerlijk (easy pass) duel tussen mij en mijn teamgenoot, die duurde tot vlak na de 2e en laatste pitstop. Vervolgens ben ik weer weggereden, zoals iedere keer de afgelope tijd (zal wel weinig stamina hebben, mijn teamgenoot). Uiteindelijk met 10s ofzo over de finish, als eerste. Ook als snelste man van de baan dus wederom een tripple en een 1-2.

Dat is dus al de derde Hattrick en 1-2 op rij, het moet niet gekker worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ik heb mijn eerste podium in c3 binnen! Gestart als 14e en met een 1-stopper uiteindelijk 3e geworden. Zelfs op kop gereden :) Dat was ook al nieuw voor me (in c3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:13:
Whaaaah! Beste resultaat in C3 ooit! Ik ben 3e geworden vanaf een 7e startplek. Damn, dit is lekker :)

Monza in 1 uur en 12 minuten, MET 6mm regen de halve race is ook wel bizar hoor.

Ik ben benieuwd wat me de overwinning nou heeft gebracht, waarschijnlijk het besluit om met een regensetup te gaan rijden ipv de rest die een compromis of een droge setup koos. Anyway: 3e, lekker veel punten en geld, ik kan het gebruiken :)
Hee congratz Grrrrrene :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:07:
Grrrrrene, gefeliciteerd met je podium *O*
Ik snap echter de blown tires van Bluepanther niet, stond je op soft of was je DQP om te janken?(lijkt me sterk).
DQP was niet heel geweldig, maar zeker niet slecht en hij stond idd op softs (was een gok vanwege z'n relatief lage DQP, zei hij op IRC).
Over m'n eigen race, van 14 naar 8 op Monza zonder upgrade ;) , kon wel slechter geloof ik. Ik heb de race niet helemaal kunnen volgen, maar volgens mij was mijn strategie tactisch redelijk sterk...
Dat is denk ik mijn winst ook geweest, ik reed op een regenafstelling en ik hoorde op IRC dat anderen op droogafstellingen of iets daar tussenin reden. Mijn regenafstelling was goed op het droog en geweldig in de regen (was geregeld de snelste op de baan in die periode :9).
Joss schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 21:08:
Gefeliciteerd René, en hoe was de winst qua geld? :*)
Anderhalf miljoen winst ofzo, moeilijk in te schatten omdat ik aardig wat onderdelen bij moet bouwen aangezien ik door m'n aero-onderdelen heen ben :P
Thanx Ger :)

[ Voor 21% gewijzigd door Grrrrrene op 05-10-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:01
Afgelopen race was Monaco waar ik het niet voor elkaar kreeg om boven de 80% DQP uit te komen (zelfs niet met de warmup meegenomen). Ik verwachtte dus een verloren race en koos voor een 1-stopper omdat ze me op baan toch niet in kunnen halen (als ze uit de pit komen).

Wonder boven wonder liep de race gesmeerd en ben ik van P16 uiteindelijk op P6 terecht gekomen. Al met al ben ik dus erg tevreden met het resultaat (DRP was overigens 87%).

Ik heb zelfs na 11x geblocked te zijn iemand ingehaald op Monaco :P

edit:
Hoeveel sponsors kun je eigenlijk maximaal hebben in C3? Ik heb er nu nl al 6

[ Voor 8% gewijzigd door Zenit op 05-10-2007 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Laatst online: 16-09 17:44

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Argh, dit zuigt best aardig zeg maar... gestart vanaf P3 en met moeite 1 punt gehaald.... laatste rondes kreeg ik aleen maar te zien:

64 Blocked by Marcos Laguna
65 Blocked by Marcos Laguna

had meer in gezeten dus, was zeker aan het einde ruim een halve sec per ronde sneller en einig op 0.001 achter die knakker.....

m n strategie was ook niet de beste overigens, een doodnormaloe 2-stopper waardoor ik na de eerste pitstopserie al terugviel naar de 15e plaats... na de 2e stop bleek al snel dat er aardig wat mensen op 1 stop stonden en zodoende verloor ik toch meer plaatsen dan verwacht. DQP en DRP lagen gelijk, allebei op 93 %.... ik werk aan een nieuwe engine upgrade en daarna wordt het werken aan de aero denk ik.

[ Voor 19% gewijzigd door lameeuw op 05-10-2007 23:51 ]

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"ze moeten ook altijd mij hebben"

Kwam even in me op :P. Stond netjes 3e, zelfs precies na mn laatste pitstop. Rondje naast mijn pitstop knalt mn motor :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lol, ik heb deze race 32x ingehaald 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Dus je bent op positie -3 gefinished?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zenit schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:48:
Je kan toch ook nog ingehaald worden en weer terug inhalen? :P

Maareuh, wel leuke race dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Shit, was de smiley vergeten. Was bedoeld als een flauwe-zaterdag-ochtend-grap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zenit schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 10:44:
Shit, was de smiley vergeten. Was bedoeld als een flauwe-zaterdag-ochtend-grap :P
Ik had er maar wel een smiley bijgezet, omdat ik natuurlijk (ookal is het vroeg op de zaterdagochtend) ook wel zie dat je het niet meende :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zenit schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:48:
Nouja, vanaf plek 18 toch 6e geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
Oeh das een lekkere race geweest dan! Ikzelf ben van P16 naar P6 geklommen, dus mij hoor je ook niet klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
En ik van P1 naar P1, voor de vijfde keer dit seizoen, zucht :( :P

[ Voor 32% gewijzigd door Joss op 06-10-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Een mooie race gehad op Hockenheim :) Mijn 7de race in C3 en alweer mijn tweede overwinning. :)

Van P8 gestart en P1 geëindigd. Ik blijf het leuk vinden dat ik iedere keer rond P7 start en toch op het podium finish.
Ik maak goed kans om te promoveren, hoewel ik daar niet geheel blij mee kan worden. Ik heb moeite om mijn kop boven het water te houden wat financiën betreft. Ik heb nogal een dure designer en Commerce director :( Het ziet er overigens ook naar uit dat mijn concurrentie het maar net rond kan brengen dit seizoen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:34:
"ze moeten ook altijd mij hebben"

Kwam even in me op :P. Stond netjes 3e, zelfs precies na mn laatste pitstop. Rondje naast mijn pitstop knalt mn motor :'(
Je was volgens mij ook de enige met mechanische problemen deze race, viel me weer eens mee. In ieder geval was jouw uitvallen geluk voor mij. M'n eerste podium (#3) :+ in C3 en ik schuif daarmee op in de ranking naar #3 :+ .. weet alleen niet of ik dat wel wil en/of vol kan houden.

Enige pech die ik had was een paar ronde voor de finish te worden ingehaald door #4 .. maar in de laatste ronde duwde m'n driver 'm even aan de kant ten koste van de voorvleugel maar wel weer #3 terug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:29:
Nou ja, mijn doel voor dit seizoen was al wel duidelijk, prolongatie in C3, en de auto optimaal ontwikkelen voor het volgende seizoen. En nu maar hopen dat bubblefiets niet ineens alles veranderd en ik er volgend seizoen geen ruk aan heb :X
Al een upgrade? Zo vroeg is het niet meer voor je eerste upgrade. Wanneer wilde je die doen? Voor de laatste race? :P

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25
Voorlopige pole gepakt volgende race. Alleen moeten er nog een stuk of 18 Q doen :P Maar ik sta boven nr 3 dus daar ben ik wel trots op ^.^ En kheb eindelijk contact met mijn vrouwelijke teammate xD. Ze heeft nu dus dankzij mij 99%DQP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Marzman schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Al een upgrade? Zo vroeg is het niet meer voor je eerste upgrade. Wanneer wilde je die doen? Voor de laatste race? :P
Even noob vraagje. :P (ben pas begonnen)

Wat bedoelen jullie met eerste upgrade?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
je eerste motor revisie.. je weet wel bij testing kan je je motor gearbox en banden upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:49:
[...]

Ehh, vorig seizoen ging ik direct voor het kampioenschap, dan zorg je dat je op tijd je upgrades doet. Dit seizoen in C3 is een leerjaar, ik probeer zo veel mogelijk te proberen, en te zorgen dat ik volgend seizoen de auto goed voor elkaar heb. Daarnaast is het ook nog eens zo dat als je later upgrade, de kans aanwezig is dat je een aantal races met een sterkere motor rijd, dan je concurrenten...( zal wel niet, maar toch, het kan ;) ?
Ach... (F1)time will tell.... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dauthi schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:30:
je eerste motor revisie.. je weet wel bij testing kan je je motor gearbox en banden upgraden
Ok, heb er wel wat over gelezen en heb 1 test rit uitgevoerd op skill, kan je misschien in paar zinnen samenvatten hoe ik dat het beste kan aanpakken/werkt?

Ik moet dan zeker trainen op motor of gearbox?

[ Voor 8% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2007 18:05 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
mad_max234 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:04:
[...]

Ok, heb er wel wat over gelezen en heb 1 test rit uitgevoerd, kan je misschien in paar zinnen samenvatten hoe ik dat het beste kan aanpakken?
Ik kan het in 2 woorden :P
Startpost lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Joss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:05:
[...]

Ik kan het in 2 woorden :P
Startpost lezen.
Heb ik al gedaan maar daar staat het ook niet echt uitgebreid in (klein stukje info is niet genoeg) , heb de FAQ en guide doorgenomen.

En heb de andere delen ook wat door gelezen. :) Maar nergens staat het echt goed uitgelegt hoe het nu allemaal werkt (heb het over het gehelen spel dat er geen goede guide is), ook de startpost laat nog een hoop vragen over. :P

Maar bedank voor je nuttig antwoord. ;) Ben al 3 dagen aan het lezen en tips aan het verzamelen in andere topics, dus lezen doe ik wel. Nu nog iemand vinden die even wilt helpen om door de bomen het bos weer te zien. :+

Edit/
En ja ik heb de meeste van je posten al gelezen, maar kan dor al de info die op je af komt best iets gemist hebben. Heb begrip voor een newbie.

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2007 21:49 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je vraagt specifiek hoe het testen werkt en wat aan te raden valt, dat staat in de OP onder Testing uitgelegd en ook nog een stukje in de FAQ.

Je mag natuurlijk best vragen stellen hoor, daar niet van, maar een compleet advies krijg je niet op een presenteerblaadje ;)

En ja, ik snap best dat er veel op je af komt enzo, maar daar valt weinig aan te doen. Het is misschien ook maar beter om in je eerste 2 races wat fouten te maken :)

[ Voor 23% gewijzigd door Joss op 06-10-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Dat vraag ik toch niet ik vraag een paar zinnen een voorbeeld aanpak van het upgraden.

Heb toch al aangegeven dat ik de SP al heb gelezen. En met die info kom je wel wat veder, maar moet eerst alles uit gaan zoeken en dat zou best welles verkeerd uit kunnen pakken. Vandaar dat ik hulp gevraagd aan een ervaren speler.

Er is nergens een goede guide te vinden waar wat voorbeelden staan en wat meer ingaan op wat de voor en nadelen zijn van je beslissingen.

Ik kan dat echt niet vinden in je startpost/faq daar staat alleen hoe ik er kan komen en welke knoppen ik moet drukken en stukje over het testen zelf maar dat snap ik al en heb ik ook al uitgevoerd. Nu kom is dus de vraag of iemand een voorbeeld strategie heeft. (kort geen hele guide)

Meer heb ik niet nodig, het upgraden lukt denk ik wel. ;) (als het tenminste die groene pijl is. :P )

Dus heeft er iemand wel zin om me even te helpen, en mijn wat meer info en tips te verschaffen?

Of mag dit niet?

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn tip is vrij simpel: Geef zoveel mogelijk geld uit aan het upgraden van je auto in die mate dat het financieel effiecent en verantwoord is, waarbij de prestaties equivalent dienen te stijgen in vergelijking met de financiele injectie.

Zoiets? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
En dat bedoelde ik dus met mijn laatste zin middelste stukje. Je krijgt geen strategie op een presenteerblaadje. Jij bent de manager, jij wordt geacht de beslissing(en) te maken. Wij helpen je slechts op weg met welke keuzes je hebt, wat je ermee doet is "up to you".

@Tim: Zware week gehad zeker? :')

[ Voor 6% gewijzigd door Joss op 06-10-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Laat maar, ik zoek het zelf wel uit. we zijn weer echt behulpzaam.

En ik vraag geen hele strategie maar een klein voorbeeldje

Iets van.

Het is slim om alles op je Engine power te gooien, en je hoeft niet zo zeer op de Engine efficiency te letten maak niet zoveel uit. punt

OF

Kijk uit dat je niet onder de 85% Engine reliability komt anders rij je de race nooit uit, dit is erg van belang.

OF

Upgrade alles even veel anders raak je uit balance..

Nee jullie steken liever de energie in het beoordelen of mijn post wel voldoet dan wat helpen. :+ En ik vraag toch niet of iemand mijn strategie wilt bepalen. Dan kan ik net zo goed mijn account gelijk aan hem geven. :D

@Requiem19

Ja daar heb ik wat aan. bedankt. :P

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2007 19:20 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mad_max234 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:14:
Laat maar, ik zoek het zelf wel uit. we zijn weer echt behulpzaam.

En ik vraag geen hele strategie maar een klein voorbeeldje

Iets van.

Het is slim om alles op je Engine power te gooien, en je hoeft niet zo zeer op de Engine efficiency te letten maak niet zoveel uit. punt

OF

Kijk uit dat je niet onder de 85% Engine reliability komt anders rij je de race nooit uit, dit is erg van belang.

OF

Upgrade alles even veel anders raak je uit balance..

Nee jullie steken liever de energie in het beoordelen of mijn post wel voldoet dan wat helpen. :+ En ik vraag toch niet of iemand mijn strategie wilt bepalen. Dan kan ik net zo goed mijn account gelijk aan hem geven. :D

@Requiem19

Ja daar heb ik wat aan. bedankt. :P
Ik vind dat je nu een beetje onredelijk bent. Ik heb zelf nu 13 races achter de rug en nog steeds kom ik elke race achter nieuwe dingen en kom ik tot conclusie van dit had ik beter zo kunnen doen. Dat hoort er bij. En het is geen probleem als je af en toe wat vraagt over het spel en zo nu en dan wat advies.. Maar probeer het gewoon zelf een beetje uit te zoeken. Verder denk ik dat als je de startpost leest plus alle informatie op F1time zelf je al een heel eind kan komen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Joss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:55:
[...]

@Tim: Zware week gehad zeker? :')
Valt mee :).

@mad Max: Het is niet dat wij niet behulpzaam willen zijn, maar de dingen die jij juist opnoemt zijn juist bedoel om zelf te ontdekken. Ik ben nog niet zo heel lang bezig met dit spel, maar heb gewoon goed nagedacht over mijn strategie wat betreft ontwikkelen.. kwestie van logisch nadenken in combinatie met je gevoel. Daardoor heb ik misschien wel een betere strategie ontwikkeld dan concurrenct X in mijn groep. Dat geeft mij heel veel voldoening, en ik kan mezelf dan af en toe ook heerlijk op de borst kloppen als ik zie dat mijn keuzes, gebasseerd op logisch nadenken, inzicht en gevoel, goed uitpakken. Dat is voor mij de essentie van F1time. Als ik, wij of wie dan ook jou zulke tips gaan geven, kan je nooit zelf wat ontdekken. Trust me, dat is voor een heel groot deel de fun van dit spel. En het is nog leuker als jij iets weet waarvan je denkt dat niemand anders het weet.

In mijn eerste races heb ik zulke grote fouten gemaakt.. 2 stopper op softs bijv, 8 x de pits opgezocht :) In de stromende regen met intermediates gereden, m'n designer veel te veel aandacht aan Eff. gegeven waardoor de onderdelenkosten stegen etc etc. Daar heb ik van geleerd, en dat heeft mij veel sterker gemaakt. Ergo, try, fail and improve :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Nee joh, helpen doen we/doe ik hier niet aan! We doen er alles aan om jou het leven zuur te maken. Vandaar dat een grote groep actieve F1Timers hier altijd bereid is om nieuwelingen een beetje de weg te wijzen. (lekker die paradoxen! :P )

Ik zeg toch dat we je strategie (als in plan van aanpak, niet racestrategie) niet voor je gaan voorkauwen? Daarmee zeg ik, lijkt mij, genoeg: we zijn hier bewust voorzichtig met het geven van tips. We helpen je op weg waarna je het zelf moet afmaken. Iedere manager stelt zo zijn eigen prioriteiten, ook qua tests. De één wil meet PK, de ander wil betrouwbaarheid, en de rest gaat voor een mengelmoes.

Tijdens het typen zie ik dat Tim boven me wat heeft gepost, dus daar sluit ik me voor de rest bij aan en dan houden we het hier bij.

@Mike: Ook zo verrast door Randy? Ik hoop voor hem (Kroketje) dat ie niet op een kamikaze-strategie staat de komende race...

[ Voor 7% gewijzigd door Joss op 06-10-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:37:
Nee joh, helpen doen we/doe ik hier niet aan! We doen er alles aan om jou het leven zuur te maken. Vandaar dat een grote groep actieve F1Timers hier altijd bereid is om nieuwelingen een beetje de weg te wijzen. (lekker die paradoxen! :P )

Ik zeg toch dat we je strategie (als in plan van aanpak, niet racestrategie) niet voor je gaan voorkauwen? Daarmee zeg ik, lijkt mij, genoeg: we zijn hier bewust voorzichtig met het geven van tips. We helpen je op weg waarna je het zelf moet afmaken. Iedere manager stelt zo zijn eigen prioriteiten, ook qua tests. De één wil meet PK, de ander wil betrouwbaarheid, en de rest gaat voor een mengelmoes.

Tijdens het typen zie ik dat Tim boven me wat heeft gepost, dus daar sluit ik me voor de rest bij aan en dan houden we het hier bij.

@Mike: Ook zo verrast door Randy? Ik hoop voor hem (Kroketje) dat ie niet op een kamikaze-strategie staat de komende race...
idd hij staat er goed voor..nadat ik me Q tijd neerzetten maakte ik me eerst een beetje zorgen omdat ik er 0.6 achter stond..Maar tot nu toe heeft iedereen zich op zijn tijd stuk gebeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:25

Ik hoop het ook niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hoe dan ook (ook al is het een 3-stopper ;) ) een nette prestatie waarin je laat zien dat je het lek boven water lijkt te hebben. Alleen banden/fuel zorgen namelijk niet voor die 2.5sec die je nu hebt op je teammie en Nestor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik zeg toch dat we je strategie (als in plan van aanpak, niet racestrategie) niet voor je gaan voorkauwen?
LOL voor de 4x dat vraag ik niet!! :D Ik vraag Tips en voorbeelden van goed en slecht.

Is toch handig dat een nieuwe speler niet de zelfde fouten maken die jullie hebben gemaakt in het begin.

Nogmaals ik vraag geen plan voor eigen gebruik, alleen maar voorbeelden waar ik wat van kan leren om mijn eigen plan te maken. (en tips) Ik wil geen getallen.

Ik kan bevoorbeeld niet inschatten hoe reliability alles minimaal moet zijn om een race waarschijnlijk uit te rijden. Nu zijn er van mensen hier die me dat wel kunnen vertellen. En ik weet al helemaal niet wat zwaarder weegt, ik weet niet wat er een beetje in balance moet blijven.

Ik kan er wel achter komen, maar dan gooi ik waarschijnlijk een hoop geld voor niks over de balk en ik heb het al niet echt breed. En dat kan een ervaren speler waarschijnlijk vookomen door een paar tips of voorbeelden.

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2007 20:22 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je hebt nu antwoord gehad van 3 man, en die hebben alledrie hetzelfde gezegd. Zoek je de fout nog steeds bij ons?

En wat ons betreft mag/moet je wel degelijk die beginnersfouten maken, want daar leer je van :) Je zult zelf, met je gezonde verstand je eigen beslissingen moeten gaan maken. Wij gaan je niet zeggen wat de standaard waarden zijn waar je je aan moet houden (buiten dat die niet bestaan, omdat ze (nogmaals) verschillen per manager).

offtopic:
Goed: 1000 HP | Slecht: 0 HP
Goed: 100% reliability | Slecht: 0% reliability
Goed: 0 kg | Slecht: 250kg

[ Voor 17% gewijzigd door Joss op 06-10-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Werkt het weggooien van parts niet goed ofzo ?
Ik kan daar niks selecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Joss schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:24:
[...]

Je hebt nu antwoord gehad van 3 man, en die hebben alledrie hetzelfde gezegd. Zoek je de fout nog steeds bij ons?

En wat ons betreft mag/moet je wel degelijk die beginnersfouten maken, want daar leer je van :) Je zult zelf, met je gezonde verstand je eigen beslissingen moeten gaan maken. Wij gaan je niet zeggen wat de standaard waarden zijn waar je je aan moet houden (buiten dat die niet bestaan, omdat ze (nogmaals) verschillen per manager).
Ho ik zeg niet dat je iets fout doet, ik vraag het algemeen en jij voelde je aangesproken om mijn te wijzen op wat ik fout doe.

Ik leg daarna alleen maar uit wat ik niet wilde wat jij beweert "een voorgekauwd plan" voor eigen gebruik. Komt er eerst iemand met een antwoord die de post nog niet waard is (niet die van jou), maar goed daar lachen we dan maar om.

En dan word en meer energie gestoken in het afwijzen en waarom ik fout zit ipv

"Hey madmax kijk uit dat je de engine niet alleen upgrade en Gearbox performance vergeet want dan help het niet veel"

Waarschijnlijk dikke onzin, maar je snap mijn punt toch wel? Dat zou toch veel leuker en fijner zijn geweest. :) (kost ook nog minder energie en ik heb er wat aan, in het motto lachen kost minder energie dan boos kijken. :P )

Maar aan die post van jullie ben ik nog niks wijzer geworden, zelfs de guide heeft nog meer tips.

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 06-10-2007 20:42 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
mad_max234 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 20:37:
[...]
En dan word en meer energie gestoken in het afwijzen en waarom ik fout zit ipv
Ik hou het bij deze quote, omdat die je verhaal zo'n beetje samenvat.

Wat je denk ik nog niet begrijpt is dat je vraag ook gewoon "not done" is. Je stelt een veel te algemene vraag, die beantwoord zou moeten worden met veel informatie/gegevens/uitleg.

Nogmaals: wij zijn hier niet om elkaar van een overvloed aan gegevens te voorzien (aangezien dit ook verboden is op F1Time zelf), we zijn hier om elkaar een klein beetje op weg te helpen en daarna met elkaar te genieten van de races en (elkaars) succes.

Hopelijk zie je nu ons punt een beetje in, jouw punt hadden we namelijk al begrepen vanaf je eerste post ;)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.