[Geluid] Het stille PC topic deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste
Acties:
  • 379.861 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:21

The Legend

*Plop*

De PCB is wel erg groot inderdaad, maar de lengte is bij de meeste 8800GT's wel ongeveer gelijk. In de breedte heb je normaal gesproken geen probleem. Ik heb niet voor de 1GB versie gekozen omdat de prestatiewinst minimaal is (zie reviews) en op het moment dat ik de kaart aanschafte was deze nog niet leverbaar.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:04

Woembah

YNWA

JazzySOB schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:20:
[...]
Dat ze een 80cm hadden wist ik niet! Als ze 92cm fans hadden, had ik er daar natuurlijk ook twee van gekocht, maar ik ben ook zeer tevreden met de 92cm Nexus fans die ik nu gebruik voor de harddisks als intake.
Noctua heeft heel toevallig zojuist een 92mm fan gelanceerd: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/916
el-jorge schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 12:23:

Nu heb ik nog wat vragen, mijn Raptor kan behoorlijk ratelen, dit kan je verminderen, maar hoe het beste? Ik heb mijn HD's gewoon in de Lian kast zitten zoals het hoort.

...

De fans die er in zitten + de HD's zorgen door het gedraai er ook voor dat mijn side-plate resoneert. Hoe kan ik dit oplossen, is het bijvoorbeeld handig om van die Nexus Damptek matten erin te plakken, of zijn die echt voor het geluid? Zou het sowieso handig zijn deze matjes erin te plaatsen?
Ik denk dat je het best je Raptor en evt. je andere hd's aan elastieken kan ophangen in een 5.25 inch bay. Werkt perfect bij mij, de kast trilt helemaal niet meer en het scheelt echt heel veel geluid! Als je dit doet zou ik wel die fan van de Ninja erop laten, zodat die de warmte van je hd's kan afvoeren.

Dit dus: http://www.silentpcreview.com/article8-page2.html

[ Voor 29% gewijzigd door Woembah op 06-02-2008 21:01 ]

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Woembah schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:48:
[...]

Noctua heeft heel toevallig zojuist een 92mm fan gelanceerd: http://www.bouweenpc.nl/nieuws/916
Verdomd!
Nou, het is dat ik net m'n twee Nexussen onhoorbaar op 780rpm in m'n Solo heb gebouwd anders kocht ik deze nieuwe beauties wel.
Ze hebben een levensduur van 150.000 uur, dat is omgerekend 17 jaar wanneer je je PC dag en nacht aan hebt staan! Ze hebben wel vertrouwen in hun magnetische lagers! :)
Aparte geometrie van de fanbladen trouwens met die karteltjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/1582_1202326985.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bouweenpc.nl/uploads/1582_1202327036.jpg

Mooi produkt!

[ Voor 16% gewijzigd door Tranquility op 06-02-2008 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
Mijn instelling toen ik mijn nieuwe pc ging samen stellen van stil en snelheid is goed gelukt. Ik draai nu op 3600 mhz met mijn Q6600 zonder ook maar meer geluid te hebben dan dat ik al had.

Moet wel zeggen dat mijn stoffilters vrij snel vol zitten met stof. Echt niet normaal hoeveel stof zo'n fan aanzuigt.

Zou het uitmaken dat mijn pc op de grond staat met verder niet echt wat in de buurt behalve mijn stink sokken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:13
Het meeste stof bevindt zich op de grond.. maar als je je PC op je bureau zet dan hoor je hem weer eerder... dus ook geen optie. :/
Ach, gewoon af en toe uitzuigen of blazen. Een compressortje is hiervoor echt ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nieuw mobo en mn fans zijn nu superluid, mobo instelling werkt niet lekker. (oude mobo had goede fanregeling, superstil)
heb al geproberd weerstanden te solderen, de fan loopt nu niet soepel en de weerstand (3 watt, 33 ohm) word gloeiend heet...
ik ga denk ik ff solderen zodat ik ze aan een 5v molex kan hangen ofzo, maar hier wordt ik niet vrolijk van :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexanderB schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 23:19:
nieuw mobo en mn fans zijn nu superluid, mobo instelling werkt niet lekker. (oude mobo had goede fanregeling, superstil)
heb al geproberd weerstanden te solderen, de fan loopt nu niet soepel en de weerstand (3 watt, 33 ohm) word gloeiend heet...
ik ga denk ik ff solderen zodat ik ze aan een 5v molex kan hangen ofzo, maar hier wordt ik niet vrolijk van :/
Mag ik vragen om welk moederbord het gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

JazzySOB schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:35:
Het meeste stof bevindt zich op de grond.. maar als je je PC op je bureau zet dan hoor je hem weer eerder... dus ook geen optie. :/
Ach, gewoon af en toe uitzuigen of blazen. Een compressortje is hiervoor echt ideaal :)
Als je een beetje van modden houdt kun je ervoor zorgen dat je pc de lucht aan de bovenkant lucht aanzuigt, dit, in combinatie met een lage airflow, scheelt echt enorm in de hoeveelheid stof!
Na een dik half jaar is m'n kast nog steeds redelijk stofvrij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
primusz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:57:
[...]

Als je een beetje van modden houdt kun je ervoor zorgen dat je pc de lucht aan de bovenkant lucht aanzuigt, dit, in combinatie met een lage airflow, scheelt echt enorm in de hoeveelheid stof!
Na een dik half jaar is m'n kast nog steeds redelijk stofvrij..
Kan maar is eigenlijk niet aan te raden natuurlijk. Een/de luchtstroom in een computer kast moet eigenlijk van laag-naar-hoog zijn. Warme lucht stijgt op, zoals je wellicht weet. Dus die wordt dan aan de 'bovenzijde' uit de kast geblazen terwijl aan de 'onderzijde' koude lucht de kast in wordt gezogen.......
(bij jou is dat dus net anders/(verkeerd) :P om)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:01

Garyu

WW

kaajee schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:07:
[...]

Kan maar is eigenlijk niet aan te raden natuurlijk. Een/de luchtstroom in een computer kast moet eigenlijk van laag-naar-hoog zijn. Warme lucht stijgt op, zoals je wellicht weet. Dus die wordt dan aan de 'bovenzijde' uit de kast geblazen terwijl aan de 'onderzijde' koude lucht de kast in wordt gezogen.......
(bij jou is dat dus net anders/(verkeerd) :P om)
Ik weet niet hoor, maar in mijn werkkamer is de temperatuur op de grond tussen de 20 en de 25 graden, de temperatuur 50cm hoger is misschien één graad warmer. Bereken zelf het effect op de koelprestaties in het systeem ;).

Natuurlijk gaat je natuurlijke airflow enigzins verloren, maar die schat ik in mijn systeem niet hoger in dan 0,1 CFM. Daar kan een casefan nog wel tegenop werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 07-02-2008 16:24 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Cheezus

Luiaard

Bij mij komt de koude lucht nog steeds onder in de kast binnen, alleen wordt het bovenaan aangezogen door een dubbele wand..

Dat warme lucht opstijgt is natuurlijk waar maar convectie weegt niet op tegen de geforceerde airflow door ventilatoren.. Als ik m'n kast op de kop zet wordt ie niks warmer of kouder, probeer het zelf ook maar eens uit.

edit:

Wat garyu ook zegt dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezus op 07-02-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:42
In mijn antec p180 zit ook een fan bovenop welke ik verkeerd had terug geplaatst hierdoor zoog hij dus lucht aan, ipv dat hij lucht eruit blaasde. Gevolg was een laag stof erboven op. Dat toch maar eventjes hersteld ;)

Door mijn stoffilters zit er totaal geen stof in mijn pc dus opzich hebben ze zich bewezen. Maar om nou elke week dat ding schoon temaken... Dat klinkt als veel werk:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Taenadar schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:51:
In mijn antec p180 zit ook een fan bovenop welke ik verkeerd had terug geplaatst hierdoor zoog hij dus lucht aan, ipv dat hij lucht eruit blaasde. Gevolg was een laag stof erboven op. Dat toch maar eventjes hersteld ;)

Door mijn stoffilters zit er totaal geen stof in mijn pc dus opzich hebben ze zich bewezen. Maar om nou elke week dat ding schoon temaken... Dat klinkt als veel werk:P
Mijn kast is vrij open, stof kan er zelfs zo goed als vrij in van onderaf. Maar ik heb nergens last van. Ik gebruik een CM stacker (stc-t01), die heeft voorin allemaal frames met stoffilters. Ik gebruik 2 casefans en de voeding, de lucht wordt of van onderaf aangezogen(geperforeerd), of van vooraf. Geen/weinig last van airflowvermindering, want oppervlak waardoor lucht wordt aangezogen is groot. En geen stof tot nu toe. Ik denk toch dat het beter is dat van onderaan lucht wordt aangezogen, het liefst door een eenvoudig te verwijderen (groot) stoffilter. De lucht komt vervolgens bij de videokaart, en de lucht rond de CPU wordt weggezogen door de voeding.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Woembah schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:48:
[...]

[...]

Ik denk dat je het best je Raptor en evt. je andere hd's aan elastieken kan ophangen in een 5.25 inch bay. Werkt perfect bij mij, de kast trilt helemaal niet meer en het scheelt echt heel veel geluid! Als je dit doet zou ik wel die fan van de Ninja erop laten, zodat die de warmte van je hd's kan afvoeren.

Dit dus: http://www.silentpcreview.com/article8-page2.html
Is misschien een optie. Maar door het volgen van dit topic ben ik misschien wel van plan het weer eens helemaal in stapjes opnieuw te doen om een stille pc te creeeren. Mijn huidige pc die ik toch ook wel behoorlijk stil vind verhuist dan naar mijn vriendin. Hier het verlanglijstje tot nu toe.

Corsair HX 520 of 620 en anders een Seasonic S12 Energy+ voeding.
Ik neig naar de corsair ivm de prijs, daarnaast is de Seasonic volgens mij niet modulair. Zie lijst
http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
Sparkle 8800GT passief, enough said, snelste passieve kaart van het moment.
http://www.sparkle.com.tw...tail.asp?id=57&sub_id=164
Lian-Li PC-S80 of PC-B25
Ik vind Lian-Li dus gewoon geweldig qua uiterlijk, voor de rest moet ik nog wat kasten onderzoek doen, ik heb al bij Nexus gekeken, maar daar zit niet echt iets bij. Andere optie:
Antec P182
Ik weet er nog niet genoeg van, maar ziet er goed uit.
http://www.lian-li.com/pr...index=1&ss_index=5&type=b
http://www.lian-li.com/pr...index=1&ss_index=5&type=b
http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=09182
Processor cooler, Ninja (of een mini) cooler, Thermalright Ultra-120 (extreme).
Ninja is een voor mij bewezen goed ding, maar het kan altijd stiller, dus misschien wel de Thermalright. Ik maak me daar echter zorgen over de grootte van de extreme, de ninja past maar net in mijn kast.
http://www.silentpcreview.com/article759-page1.html
http://www.silentpcreview.com/article646-page1.html
http://www.silentpcreview.com/article251-page1.html
Scythe Quiet Drive
(ik kan de HDD-silencer nergens bij een NL webshop vinden, iemand een linkje of een tip? Ik weet trouwens ook niet of dit icm met de Lian-kast wel nodig is.
Fans van Noctua of Nexus.
Ik weet nog niet welke, Noctua is duurder, ik neig er iets meer naar, net iets stiller, helaas ook een stukje duurder.
Nexus fsa75
Om het voltage van de fans te kunnen veranderen (ligt ook aan de kast, sommige kasten hebben geregelde fans & fancontrollers)

[ Voor 7% gewijzigd door el-jorge op 07-02-2008 20:31 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
el-jorge schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:15:
[...]
... is de Seasonic volgens mij niet modulair.
klopt, deze heb ik. Raad sowieso de Corsair aan vanwege het prijskaartje en de ervaringen ermee in het topic.
Sparkle 8800GT passief, enough said, snelste passieve kaart van het moment.
Waarom neem je geen "gewone" 8800GT en zet je er een TR HR03 GT op? Ook passief, qua prijs ongeveer hetzelfde of misschien een tientje duurder, maar wel meer prestaties.
Lian-Li PC-S80 of PC-B25
Ik vind Lian-Li dus gewoon geweldig qua uiterlijk, voor de rest moet ik nog wat kasten onderzoek doen, ik heb al bij Nexus gekeken, maar daar zit niet echt iets bij. Andere optie:
Antec P182
Zou ook even verder kijken, zou zelf heel erg de voorkeur geven aan 120mm voor en achterin.
Processor cooler, Ninja (of een mini) cooler, Thermalright Ultra-120 (extreme).
Ninja is een voor mij bewezen goed ding, maar het kan altijd stiller
Ninja is passief, bij lage airflow de Scythe kiezen. TR UE 120 is niet voor stilte, maar prestatie.
Scythe Quiet Drive
(ik kan de HDD-silencer nergens bij een NL webshop vinden, iemand een linkje of een tip?[/quote]
Zou ik toch doen, zo'n silencer. Ik heb 2 Seagate barracuda's, de Scythe's maakten ze echt stil.
link naar Zercom Eindhoven
Fans van Noctua of Nexus.
Ik weet nog niet welke, Noctua is duurder, ik neig er iets meer naar, net iets stiller, helaas ook een stukje duurder.
Wat is het belangrijkste: kwaliteit of waar voor je geld?
Kies fans die standaard stil genoeg zijn(~15dB). Deze hebben geen fancontroller nodig. Aangezien je Noctua of Nexus kiest, hoef je niet erg bang te zijn voor "foute" specificaties.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Nas T schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:34:
[...]

klopt, deze heb ik. Raad sowieso de Corsair aan vanwege het prijskaartje en de ervaringen ermee in het topic.

[...]

Waarom neem je geen "gewone" 8800GT en zet je er een TR HR03 GT op? Ook passief, qua prijs ongeveer hetzelfde of misschien een tientje duurder, maar wel meer prestaties.

[...]
Kan ook, maar dat moet ik een cooler eraf halen en er weer opzetten, de sparkle halen is simpeler. Daarnaast is de prijs dan ongeveer gelijk, dat kleine beetje extra prestatie zal ik niet merken.
Zou ook even verder kijken, zou zelf heel erg de voorkeur geven aan 120mm voor en achterin.

[...]
Ik lees ook erg tegenstijdige berichten over de LIan-Li kast. De Antec is toch ook wel een serieuze optie.
Ninja is passief, bij lage airflow de Scythe kiezen. TR UE 120 is niet voor stilte, maar prestatie.
http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html
Zie deze link, de thermalright extreme komt er toch echt het beste uit.
Zou ik toch doen, zo'n silencer. Ik heb 2 Seagate barracuda's, de Scythe's maakten ze echt stil.
link naar Zercom Eindhoven

[...]
Dat is dus de quiet drive, ze hebben er ook nog een die echt HDD-silencer heet, maar ze zullen wel dezelfde prestaties hebben.
check de link
http://www.scythe-usa.com...6/schdbox1000_detail.html
Wat is het belangrijkste: kwaliteit of waar voor je geld?
Kies fans die standaard stil genoeg zijn(~15dB). Deze hebben geen fancontroller nodig. Aangezien je Noctua of Nexus kiest, hoef je niet erg bang te zijn voor "foute" specificaties.
Deze was ook het simpelst om te kiezen ;)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Zijn er passieve koelelementen die met de heatsink naar boven kunnen worden gericht ipv naar onder?
Heb nu namelijk een Zalman VF-700 op mijn 7600GT die me te veel herrie maakt en hij kost me een PCI slot van de twee die er zijn. Hij komt in een Lian Li V300B dus het moet geen joekel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

@Nas T en el-jorge: Ik las net een vergelijking tussen de ThermalRight HR03 GT en de Arctic Accelero S1 (rev2) (http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=318241) en de accelero komt er veel beter uit volgens mij.

En i.p.v. de HD silencer van Scythe kan je ook die van Silentmaxx nemen, die was volgens mij als beste getest bij tweakers.net.

[ Voor 19% gewijzigd door woekele op 08-02-2008 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
Mijn huidige systeem is een luidruchtige stofzuiger en een van de redenen dat hij zoveel herrie maakt is waarschijnlijk de stof ophoping. (Systeem gaat voorlopig nog niet weg dus binnenkort ga ik een schoonmaak actie houden)

Nu wil ik een nieuw systeem gaan samenstellen en geluid is daarbij een aandachtspunt.

Ik denk aan een Antec P182. Maar deze heeft geen stof filter dus ik ben bang dat het ook weer een stof nest gaat worden. Zou ik hier zelf een filter op kunnen zetten of kan ik dan beter een andere kast kiezen (tot 150 euro)?

Zou bijvoorbeeld een stofzuiger filter hier een dienst kunnen bewijzen of is dan mijn airflow helemaal naar de knoppen? Of zijn er fans die zelf een stoffilter hebben?

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
GabberKooij schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 08:56:
Mijn huidige systeem is een luidruchtige stofzuiger en een van de redenen dat hij zoveel herrie maakt is waarschijnlijk de stof ophoping. (Systeem gaat voorlopig nog niet weg dus binnenkort ga ik een schoonmaak actie houden)

Nu wil ik een nieuw systeem gaan samenstellen en geluid is daarbij een aandachtspunt.

Ik denk aan een Antec P182. Maar deze heeft geen stof filter dus ik ben bang dat het ook weer een stof nest gaat worden. Zou ik hier zelf een filter op kunnen zetten of kan ik dan beter een andere kast kiezen (tot 150 euro)?

Zou bijvoorbeeld een stofzuiger filter hier een dienst kunnen bewijzen of is dan mijn airflow helemaal naar de knoppen? Of zijn er fans die zelf een stoffilter hebben?
Dat ding heeft aan de voorzijde juist 2 Removable Washable Air Filters. Ik weet niet welke fan openingen je allemaal nog meer gaat gebruiken, anders zou je ook eens naar een panty kunnen kijken. Zelf even een frame-tje maken. Of anders een stukje van die afzuigkap-filters werken ook prima. Tuurlijk elk filter zal de airflow beïnvloeden, maar je zult meer dan genoeg airflow over (kunnen)houden......

Maar hij zal lucht aan de voorzijde gaan aanzuigen (en daar dus ook stof), daar zitten nou juist wel die airfilters. De andere fans (achter & boven), als je ze al gaat gebruiken, zullen lucht naar buiten blazen, dus geen filter nodig, hè........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
kaajee schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:06:
[...]

Dat ding heeft aan de voorzijde juist 2 Removable Washable Air Filters. Ik weet niet welke fan openingen je allemaal nog meer gaat gebruiken, anders zou je ook eens naar een panty kunnen kijken. Zelf even een frame-tje maken. Of anders een stukje van die afzuigkap-filters werken ook prima. Tuurlijk elk filter zal de airflow beïnvloeden, maar je zult meer dan genoeg airflow over (kunnen)houden......

Maar hij zal lucht aan de voorzijde gaan aanzuigen (en daar dus ook stof), daar zitten nou juist wel die airfilters. De andere fans (achter & boven), als je ze al gaat gebruiken, zullen lucht naar buiten blazen, dus geen filter nodig, hè........
Ah, op de een of andere manier waren die filters me ontgaan, blijft hoogstens de voedings fan over, maar misschien dat ik daar wel een passieve voor kan gebruiken. Bedankt. Hmm van de panties zal ik maar afblijven >:)

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

timskiej schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:37:
Zijn er passieve koelelementen die met de heatsink naar boven kunnen worden gericht ipv naar onder?
Heb nu namelijk een Zalman VF-700 op mijn 7600GT die me te veel herrie maakt en hij kost me een PCI slot van de twee die er zijn. Hij komt in een Lian Li V300B dus het moet geen joekel zijn.
De Thermalright HR-03 GT kan op 2 manieren gemonteerd worden, naar boven, richting CPUkoeler,
en naar onderen, mis je je pci-sloten.
Ik heb hem naar boven met een 92mm fan er op op langzamesnelheid, en met m'n 8800GT met (tot nu toe) 13% overklok van 600/1500/900 naar 702/1890/990 is z'n maximumtemperatuur tijdens een uur 3DMark06 of een uur Crysis (benchmark en gamen) niet warmer geworden dan 48-49 graden.
Zie ook mijn review over de HR-03 GT

Binnenkort een nieuwe kast (Coolermaster Centurion 590) en hierin kan ik bovenin 2x een 120mm fan plaatsen en m'n CPU koeler (Zalman 9500AM2) een kwartslag draaien zodat hij de lucht van m'n HR-03GT af kan zuigen en ik nog verder kan overklokken (de max van m'n kaart nog niet gevonden)

[edit]
Even missread dat het om een 7600GT ging.
Hiervoor moet je een HR-03 Rev.A / V2 hebben. Zie de compatible list op de Thermalrightsite

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 08-02-2008 10:14 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Oke de Thermalright koelt er goed maar is wat aan de dure kant vind ik.
Ik kwam ook de Coolermaster CoolViva Z1 tegen.
Ik ga daar wat meer reviews over zoeken.

Ik zie altijd dat er veel mensen zon dure HDD silencer box kopen.
Maar in de V&A staan vaak Coolermaster Cooldrivers voor weinig.
De HDD wordt ook gekoeld door de behuizing en er zit een 40mm fan in(die je natuurlijk eruit sloopt)

[ Voor 42% gewijzigd door timskiej op 08-02-2008 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

woekele schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 04:02:
@Nas T en el-jorge: Ik las net een vergelijking tussen de ThermalRight HR03 GT en de Arctic Accelero S1 (rev2) (http://www.computerbase.de/forum/showthread.php?t=318241) en de accelero komt er veel beter uit volgens mij.

En i.p.v. de HD silencer van Scythe kan je ook die van Silentmaxx nemen, die was volgens mij als beste getest bij tweakers.net.
Heb je een linkje van die test?
edit
Test gevonden, de scythe wordt daar niet mee getest, dus er is geen vergelijking gemaakt tussen die en degene van Silentmaxx.

De Antec P182, is dat trouwens een Alu kast?

Heeft iemand trouwens nog wat meer te zeggen over de volgende koeler? De Thermalright Ultra-120 (extreme), heeft iemand hem, en hoe presteert de koeler?

[ Voor 9% gewijzigd door el-jorge op 08-02-2008 11:44 ]

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

timskiej schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 10:45:
Ik zie altijd dat er veel mensen zon dure HDD silencer box kopen.
Maar in de V&A staan vaak Coolermaster Cooldrivers voor weinig.
De HDD wordt ook gekoeld door de behuizing en er zit een 40mm fan in(die je natuurlijk eruit sloopt)
En je verwacht niet dat er kwaliteitsverschil tussen zit? :)
el-jorge schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:19:
[...]
Heeft iemand trouwens nog wat meer te zeggen over de volgende koeler? De Thermalright Ultra-120 (extreme), heeft iemand hem, en hoe presteert de koeler?
Vanaf hier: JazzySOB in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV" staat wat discussie daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
woekele schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:26:
En je verwacht niet dat er kwaliteitsverschil tussen zit? :)
Ja daarom vroeg ik me af of dit veel is :)
Misschien heeft iemand het getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

reviews: Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest
en
reviews: Meer hardeschijfkoelers/geluidsdempers getest

laten zien dat er best veel verschil kan zijn tussen de verschillende modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Inderdaad bedankt.
Ik was eigenlijk benieuwd wat het geluid en de temp van zon cooldrive is als je de fan eruit sloopt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

el-jorge schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:19:
Ik heb deze cpu-koeler. Zie o.a.s mijn sig voor prestaties, maar ook een review op SPCR.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Smarron schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:19:
[...]
Ik heb deze cpu-koeler. Zie o.a.s mijn sig voor prestaties, maar ook een review op SPCR.
Had ik al gechecked, hij past maar net he ;)

Welke verloopstekkertjes heb je gebruikt om de fans langzamer te laten draaien?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

el-jorge schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:20:
[...]

Had ik al gechecked, hij past maar net he ;)

Welke verloopstekkertjes heb je gebruikt om de fans langzamer te laten draaien?
Ja, geen mm ruimte meer over. Ik was eerst bang dat het echt scheef zou trekken, maar het zit nog steeds hetzelfde als de 1e seconde. En het heeft ook geen nadelige gevolgen voor de temperatuur.

Van die converters had ik hier wat foto's gepost: Smarron in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"
Die had ik nog liggen uit mijn vorige setup. Kosten een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
el-jorge schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:10:
[...]
Kan ook, maar dat moet ik een cooler eraf halen en er weer opzetten, de sparkle halen is simpeler. Daarnaast is de prijs dan ongeveer gelijk, dat kleine beetje extra prestatie zal ik niet merken.
jawel.
http://www.silentpcreview.com/article30-page1.html
Zie deze link, de thermalright extreme komt er toch echt het beste uit.
Ik zie het niet. Kijk bij comparables: <18dB in het voordeel van de Scythe. En goedkoper.
Zoals ik al zei: Scythe is beter in lage airflow-situaties(en daar gaat het in dit topic over)
[quote]Dat is dus de quiet drive, ze hebben er ook nog een die echt HDD-silencer heet, maar ze zullen wel dezelfde prestaties hebben.[/quote\
Je hebt gelijk, ik vergiste me. Die HDD-silencer lijkt me meer voor koeling, de quiet box is meer een inpakking in gel(welke wss warmte geleidt). Ik weet niet of de HDD-silencer genoeg geluid dempt, probeer het uit, zou ik zeggen.
Ik las net een vergelijking tussen de ThermalRight HR03 GT en de Arctic Accelero S1 (rev2)
"Ik las net een vergelijking tussen de ThermalRight HR03 GT en de Arctic Accelero S1 (rev2)"
Ik weet niet of de Accelero beter presteert, maar gezien de hoeveelheid heatpipes denk ik niet. Prijs is wel interessant!
En je hdd oververhit omdat de cooldrive hier niet op is gemaakt? Weet het natuurlijk ook niet zeker, maar een echte goede hdd-silencer box kan jaren mee, hdd's blijven nog wel een paar jaar geschikt voor veel opslag.
De Thermalright Ultra-120 (extreme), heeft iemand hem, en hoe presteert de koeler?
7 posts onder je staat een review... had je de search gebruikt had je het gevonden...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
Nas T schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:08:
[...]

"Ik las net een vergelijking tussen de ThermalRight HR03 GT en de Arctic Accelero S1 (rev2)"
Ik weet niet of de Accelero beter presteert, maar gezien de hoeveelheid heatpipes denk ik niet. Prijs is wel interessant!
Volgens SilentPCReview doet ie dat wel en hij is dus ook nog een stuk goedkoper. Enige nadeel is wel dat ie wel erg groot is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

Hmmm dit zet me aan het denken, ik moet denk ik meer zoekwerk doen mbt dit onderwerp
Kijk bij comparables: <18dB in het voordeel van de Scythe. En goedkoper.
Zoals ik al zei: Scythe is beter in lage airflow-situaties(en daar gaat het in dit topic over)
Heb ik net zitten kijken, de tekst die eronder staat geeft aan dat bij 5V de Ninja beter is, maar dat bij alle andere voltages de Thermalright beter is (of lees ik iets verkeerd?). Zoals ik al eerder zei, ik moet nog wel verder onderzoek doen hoe ik gemakkelijk voltages kan aanpassen, ik ben daar niet zo in thuis.
Je hebt gelijk, ik vergiste me. Die HDD-silencer lijkt me meer voor koeling, de quiet box is meer een inpakking in gel(welke wss warmte geleidt). Ik weet niet of de HDD-silencer genoeg geluid dempt, probeer het uit, zou ik zeggen.
Ik ben nog aan het twijfelen tussen de Scythe Quiet drive en de Silentmaxx HDD silencer rev2.0
De scythe HDD-silencer heb ik nog niet kunnen vinden bij een webshop.
Dit zijn dus de opties voor een koeler op de 8800GT, ik vind dit maar een moeilijk onderwerp.
7 posts onder je staat een review... had je de search gebruikt had je het gevonden...
Ik had hem gevonden, die van Smarron ;)

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zijn er nog veel prestatieverschillen tussen de Accelero S1 rev.1 en rev.2 ? Ik heb deze op het oog om een 8800GT te gaan koelen. De rev.1 is goed leverbaar voor zeer weinig geld en past ook gewoon op de 8800GT, maar als de rev.2 stiekem nog beter koelt, wil ik die liever natuurlijk.

Mijn voorkeur lag in eerste instantie bij de ThermalRight HR03-GT, maar die is gewoon 3x zo duur en ik zie niet echt betere resultaten.

Ik heb overigens deze TwinTech 8800GT 512MB met Heatpipes gezien. Kost € 219,- bij een lokale PC-shop bij mij in de buurt. Ik kan er echt zo goed als niks over vinden. Alleen Belgische shops schijnen deze veel te verkopen. Helaas geen resultaten op temperatuur en geluidsproductie.

Afbeeldingslocatie: http://www.twintech3d.com/upload/G8800GT-HEATPIPE.jpg
http://www.twintech3d.com/products_features.asp?num=214#b2

Als deze stil is en goed koelt door de custom heatpipe koeling, heb ik dus voorlopig geen Accelero nodig. Of ik moet voor zeker gaan en € 13,- meer betalen voor een PEAK 8800GT + Accelero (incl. verzending!). Eigenlijk zou ik stom zijn als ik dat niet zou doen. Ik kan de kaart desnoods ophalen (Azerty) en dan ben ik nog minder kwijt dan € 13,-. Dan weet ik 100% zeker dat het een goeie combo is.

Hmm, de TwinTech leest geen temps uit. :( :
http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=251554

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 09-02-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Is inmiddels opgelost als ik dat thread verder lees? Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door woekele op 09-02-2008 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

Ik hen een probleempje met het regelen van de fan-speed op mijn Asus M2A-VM. De cpu fan staat nu continue te blazen met 3400rpm en dat is me toch een herrie. In het bios kan ik de snelheid van de fan niet regelen. Hij staat wel aangegeven maar ik kan em niet instellen. Ik heb speedfan 4.33 gedownload en daar zie ik de fan speed staan. Ik geef dan bij configuratie gewenste temp op maar daardoor verandert niets.Ook met everest zie ik wel eea staan maar ik zie geen mogelijkheid om eea in te stellen.

Mijn vragen zijn:
Klopt het dat ik de cpu fanspeed niet in kan stellen met dit moederbord of ligt dit aan de firmware?
Of is dit wel te regelen met speedfan / everest maar zie ik iets over het hoofd? Of ligt het aan de koeler zelf, een arctic freezer pro low profile? Aanschaf van deze koeler is een foutje maar voordat ik een nieuwe koop dus proberen om die cpu fanspeed omlaag te krijgen en de pc dus stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

woekele schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:13:
Is inmiddels opgelost als ik dat thread verder lees? Of zie ik het verkeerd?
Yep, met een kleine omweg opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

PesaH schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:28:
Ik hen een probleempje met het regelen van de fan-speed op mijn Asus M2A-VM. De cpu fan staat nu continue te blazen met 3400rpm en dat is me toch een herrie. In het bios kan ik de snelheid van de fan niet regelen. Hij staat wel aangegeven maar ik kan em niet instellen. Ik heb speedfan 4.33 gedownload en daar zie ik de fan speed staan. Ik geef dan bij configuratie gewenste temp op maar daardoor verandert niets.Ook met everest zie ik wel eea staan maar ik zie geen mogelijkheid om eea in te stellen.

Mijn vragen zijn:
Klopt het dat ik de cpu fanspeed niet in kan stellen met dit moederbord of ligt dit aan de firmware?
Of is dit wel te regelen met speedfan / everest maar zie ik iets over het hoofd? Of ligt het aan de koeler zelf, een arctic freezer pro low profile? Aanschaf van deze koeler is een foutje maar voordat ik een nieuwe koop dus proberen om die cpu fanspeed omlaag te krijgen en de pc dus stil.
Ik heb wat ervaring met de M2A-VM van een vriend van me, en ik heb nog niet uitgevonden hoe je de snelheid zelf in kan stellen. Maar in het bios kan je wel de functie Qfan inschakelen, welke ervoor zorgt dat de cpu-fansnelheid zich aanpast aan de temperatuur. Als jouw cpu cooler een 4-pins stekker heeft moet je de Qfan op PWM zetten, als hij 3-pins is moet je 'm op DC zetten.

Als je de snelheid echt zelf wilt bepalen ben je voor zover ik weet aangewezen op een fancontroller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PesaH
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-11-2020

PesaH

Holy Cow!

@Woembah: Thx, van PWM op DC zetten, did the trick :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
De laatste beta versie van Speedfan zou ook de Asus M2A-VM moeten ondersteunen volgens het laatste bericht van de maker van Speedfan op deze pagina.
Voor het downloaden van de beta wel eerst even registreren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Ik wilde een relatief stil systeem, maar ik heb me er niet heel erg in verdiept.
Heb het dus eerst bij de basis gehouden en dat bevalt mij prima!
Ik hoor mijn systeem helemaal niet af en toe hoor ik de harde schijf een beetje ratelen.

Mijn specs zijn:

NZXT Hush
8800GT Jetway (Nieuwe cooler)
E8400 met boxed cooler (idle temps 36 graden) verassend stil voor een boxed cooler
Samsung Sata II 320 GB Hdd
Voeding is een modulaire Super-Flower 600watt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Cobb schreef op zondag 10 februari 2008 @ 12:43:
Ik wilde een relatief stil systeem, maar ik heb me er niet heel erg in verdiept.
Heb het dus eerst bij de basis gehouden en dat bevalt mij prima!
Ik hoor mijn systeem helemaal niet af en toe hoor ik de harde schijf een beetje ratelen.
Wat zijn je temps dan? hoe zit je met je airflow, en met gamen, wordt de boel heel warm?
welke kast? en ben je aan het overklokken geslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

http://www.highflow.nl/in...et=products&product_id=57

Dit zijn toch gewoon Nexus real-silent fans...??

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Yate loon maakt toch de Nexus fans? Nexus brand dus gewoon fans die yate loon maakt. Zullen wel vergelijkbaar zijn dan lijkt me, 100% hetzelfde is wat lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-08 16:24

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

@ de 2 posts hierboven:

Aldus de XS Fan Roundup - Part 2 (die thread is sowieso een fantastische resource over fans, echt bijna elke fan staat er tussen, netjes ingedeeld in verschillende categorieen):

"Nexus D12SL-12 - Also all-orange. A cherry-picked 1000RPM variant of the Yate Loon D12SL-12. Superb noise profile...no excitation or extraneous noises. Though empirically it didn't do great for some reason. I definitely liked this fan a lot."

Dezelfde review beoordeeld de Yate Loon D12SL-12 als redelijk, maar de Nexus veel beter. Aangezien deze ongeveer even duur is, zou ik gewoon voor de nexus gaan.

Everybody lies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:10
Nexus is inderdaad Yate Loon, alleen dan met een Nexus sticker erop.

De Yate Loon kan wel op 1350rpm.
De airflow is in ieder geval bij de YL hoger op 1350rpm.
Die 350 extra kan bij overclocken doorslaggevend zijn (10CFM meer).

[ Voor 200% gewijzigd door Akuma2000 op 11-02-2008 01:41 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge

el-jorge

XplodingForce schreef op maandag 11 februari 2008 @ 00:33:
@ de 2 posts hierboven:

Aldus de XS Fan Roundup - Part 2 (die thread is sowieso een fantastische resource over fans, echt bijna elke fan staat er tussen, netjes ingedeeld in verschillende categorieen):

"Nexus D12SL-12 - Also all-orange. A cherry-picked 1000RPM variant of the Yate Loon D12SL-12. Superb noise profile...no excitation or extraneous noises. Though empirically it didn't do great for some reason. I definitely liked this fan a lot."

Dezelfde review beoordeeld de Yate Loon D12SL-12 als redelijk, maar de Nexus veel beter. Aangezien deze ongeveer even duur is, zou ik gewoon voor de nexus gaan.
Thanks, goeie link, ik denk dat ik idd gewoon Nexus fans haal.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
:(
YPSUN schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:35:
Nexus is inderdaad Yate Loon, alleen dan met een Nexus sticker erop.

De Yate Loon kan wel op 1350rpm.
De airflow is in ieder geval bij de YL hoger op 1350rpm.
Die 350 extra kan bij overclocken doorslaggevend zijn (10CFM meer).
Maar wat lul je dan? Eerst zeg je dat Nexus hetzelfde is als Yate Loon om vervolgens met een wereld van een verschil aan te komen?
Ze zijn dus niet hetzelfde!!

Nexus laat z'n fans bij Yate Loon maken maar geeft wel degelijk speciale wensen eisen mee om ze te laten maken. Vandaar dat er een compleet andere fan met andere specificaties uit komt rollen.

(technisch gezien zou yate loon dus heel makkelijk dezelfde fans (specs) als nexus kunnen verkopen onder de YL naam, maar daar zullen ze wel afspraken over gemaakt hebben met Nexus.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:10
kaajee schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:19:
Nexus laat z'n fans bij Yate Loon maken maar geeft wel degelijk speciale wensen eisen mee om ze te laten maken. Vandaar dat er een compleet andere fan met andere specificaties uit komt rollen.

(technisch gezien zou yate loon dus heel makkelijk dezelfde fans (specs) als nexus kunnen verkopen onder de YL naam, maar daar zullen ze wel afspraken over gemaakt hebben met Nexus.....)
Dat bedoelde ik dus eigenlijk. Dat Yate Loon de fans van Nexus produceert.
En wat je zegt, dat Nexus zijn eigen modellen heeft van Yate Loon die alleen zij mogen verkopen.

Het was laat gisteren en had niet de tijd genomen om mijn post wat beter uit te schrijven :)

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
martdj schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 09:26:
[...]

Volgens SilentPCReview doet ie dat wel en hij is dus ook nog een stuk goedkoper. Enige nadeel is wel dat ie wel erg groot is…
Waar staat dat dan? Ik zie überhaupt géén HR03 in de test, dus....
of lees ik iets verkeerd?
Nee, lees ook eens het titel van dit topic, dan weet je welke koeler je moet nemen. Anders: wat doe je in dit topic?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Nas T schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:04:
[...]

Waar staat dat dan? Ik zie überhaupt géén HR03 in de test, dus....

[...]

Nee, lees ook eens het titel van dit topic, dan weet je welke koeler je moet nemen. Anders: wat doe je in dit topic?
Wat doe jij in dit topic als je uit de volgende quote niet zelf de conclusie kunt trekken:
It's hard not to recommend the Arctic Cooling Accelero S1 to just about everybody. Unless your graphics card is incompatible or your case isn't wide enough to acommodate its size, the S1 should be your first choice for quietly cooling a hot GPU. It's a great performer, both passive and actively-cooled, and an unbeatable value at the $20 street price. It's cheap, proficient, and hard to resist.
(bron)

lijkt me logisch: zij vinden hem de beste GPU koeler, dan dus automatisch ook beter dan een HR03..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
kaajee schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:17:
[...]

Wat doe jij in dit topic als je uit de volgende quote niet zelf de conclusie kunt trekken:

[...]
(bron)

lijkt me logisch: zij vinden hem de beste GPU koeler, dan dus automatisch ook beter dan een HR03..........
Nah, hij heeft wel een punt. Ik dacht dat in die review die twee koelers vergeleken werden, maar had de review er niet op gecheckt en het was dus een andere review. Ik kan de review die ik gelezen had even niet meer vinden, maar hier heb ik een andere (wel in het Duits). De conclusie is hetzelfde als die van die andere review (die ik niet zo snel meer kan vinden): De Accelero S1 maakt gehakt van de HR-03…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-08 17:11
Nou das dan mooi, scheelt boel geld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Zijn hier trouwens nog mensen die met Gigabyte's Dynamic Energy Saving (DES) aan het spelen zijn? Minder verbruik is immers minder warmte is een potentieel stillere PC dus het lijkt me een onderwerp wat wel enigszins in dit topic past. Ik vraag me dus af hoeveel het nu echt scheelt, vooral in vergelijking met manuele undervolting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op zo'n nieuwe DS4 plank met DES zou het meer moeten schelen; DES laat ook de mosfets zichzelf uitschakelen wanneer ze niet nodig zijn, en doet nog meer van die ongein dan alleen de CPU ondervolten/klokken.

Jammer is nog wel dat volgens mij allleen die lelijke gare standaardsoftware van GB ermee werkt. Misschien dat daar verandering in komt wanneer ook Asus bijv. ermee doorgaat (ook die zijn bezig ja), en dat RMclock het mooi gaat ondersteunen oid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
kaajee schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:17:
[...]
:p ik ben vervelend...maar nee:
With a Nexus 120mm fan attached, the S1 became the best graphics card heatsink we've ever tested.
De beste videokaartkoeler ooit getest, en de HR03 (GT/Plus/etc.) is niet door hen getest.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Die had ik al gelezen. Anandtech geeft daarin een beetje aan dat je door je bord zelf te undervolten je meer kunt bereiken dan met DES. Aan de andere kant zegt de tester in de comments dat Gigabyte een nieuwe versie van de DES software heeft die wel samen kan werken met EIST en C1E. Dat is dan echter weer niet meegenomen in de test.
Ik probeer er wat meer over uit te vinden omdat ik net mijn P35-DS3P bord binnen heb gekregen. Een rev 2.0 helaas. Ik twijfel nog of ik 'm terugstuur en dan elders probeer een rev 2.1 te krijgen of dat ik het maar zo laat. Het zal me waarschijnlijk zo'n 15 euro kosten om het bord om te ruilen en dat ga ik waarschijnlijk met DES nooit op mijn energierekening terug verdienen, maar als de winst meer is dan die paar Watt waar Anandtech het over heeft, haal ik het er misschien wel uit.
Nas T schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:22:
[...]
De beste videokaartkoeler ooit getest, en de HR03 (GT/Plus/etc.) is niet door hen getest.
Maar wel door die site waar ik de link naar gaf. Face it. De Accelero S1 is gewoon beter dan de HR-03 :)

[ Voor 13% gewijzigd door martdj op 11-02-2008 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik ga men systeem ook weer eens onder handen nemen.
Ik kreeg hem al aardig stil maar de temps vond ik wat minder.

Ik ga 2 120mm nexus fans halen
* één op Scythe Mugen
* één Outtake

2 x 92mm Nexus fans
* Beide fans als intake op 5V
Ze koelen mijn HDD's en videokaart

Arctic Accelero radiator mag ik het wel noemen he :9
Die laat ik passief draaien op mijn 7600GT.

Als case heb ik een Antec p150 die ik nog eens extra ga bekleden met schuim spul tegen get geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
martdj schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:04:
[...]
De Accelero S1 is gewoon beter dan de HR-03 :)
Jup, daar lijkt het inderdaad op. Ik zou deze ook graag tegen de HR03 plus of GT zien, ook met boven/onder montageverschillen. Ik vraag me af of 6 heatpipes veel uitmaakt.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 12:17

DaRoot

Some say...

Zijn hier nog mensen met tips voor goedkope geluidsdemping? Ik heb zelf tijdje in mijn server van die eier-matjes gehad, van schuim. Dat helpt wel wat maar viel me toch beetje tegen. En als je dan ziet wat ze voor die commerciële dempingsmatten vragen..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Je kan beter het de oorzaak dan de symptomen bestrijden... wat zoveel betekent als: hoe minder geluid je genereert, hoe minder je hoeft te dempen.

Je huidige ventilatoren vervangen door stillere zal 90% van het probleem oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
DaRoot schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:39:
Zijn hier nog mensen met tips voor goedkope geluidsdemping? Ik heb zelf tijdje in mijn server van die eier-matjes gehad, van schuim. Dat helpt wel wat maar viel me toch beetje tegen. En als je dan ziet wat ze voor die commerciële dempingsmatten vragen..
Ik geloof ooit iets te hebben gelezen over lood-bitumen. Dat gebruiken ze ook in auto's dacht ik. Je zou ook creatief kunnen zijn. Maar ik geloof dat zwaar materiaal meer trillingen tegenhield en lichter materiaal de hoge geluiden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Nas T schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:41:
[...]

Ik geloof ooit iets te hebben gelezen over lood-bitumen. Dat gebruiken ze ook in auto's dacht ik. Je zou ook creatief kunnen zijn. Maar ik geloof dat zwaar materiaal meer trillingen tegenhield en lichter materiaal de hoge geluiden.
Jup, las ik ook al een en ander over. Lijkt me dat je daarvoor beste naar automaterialen zaak kan gaan? heb het bij onze lokale bouwmarkt nog niet gezien.
Ik heb al wel eens gedacht aan een combinatie van die 2. Dus zeg maar loodbitumen tegen de binnenkant van de kast, op zoveel mogelijk vlakken. En daarbovenop weer die eiermatjes-schuim gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ja die lood-bitumen werken inderdaad.
Ze zijn wel aardig zwaar :P

Hier gebruiken ze het ook.
http://www.casejunkies.co...=010001&hl_id=97&page=111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

timskiej schreef op maandag 11 februari 2008 @ 23:39:
Ja die lood-bitumen werken inderdaad.
Ze zijn wel aardig zwaar :P

Hier gebruiken ze het ook.
http://www.casejunkies.co...=010001&hl_id=97&page=111
aha kijk aan..
dan wordt het ook tijd dat ik hier de Materic eens ga bezoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik vind ze alleen aardig duur voor wat je krijgt.
Ze werken misschien goed maar als je je hele case moet bekleden met die matten ben je ook niet goedkoop uit. Of ze moeten ergens goedkoop te halen zijn.

In zon kant en klaar dempingskit wordt gebruik gemaakt van karton-bitumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

timskiej schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 00:11:
Ik vind ze alleen aardig duur voor wat je krijgt.
Ze werken misschien goed maar als je je hele case moet bekleden met die matten ben je ook niet goedkoop uit. Of ze moeten ergens goedkoop te halen zijn.

In zon kant en klaar dempingskit wordt gebruik gemaakt van karton-bitumen.
Ja maar zo'n kant-en-klare kit vind ik helemaal aan de prijs eerlijk gezegd..
Zag op die link net dat iemand 2 platen van 50x50 voor 18 euro had.. Is volgens mij niet zo duur als zo'n kant-en-klare kit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Dempingsmatten?! Ik zeg Conrad dempingsplaat 500X200MM, slechts 2,95!! Is precies hetzelfde als al die andere meuk! Maar dan geen 'label' pc demping...... Met 1 of 2 platen doe je je hele case.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:33
In ga met toch nog eens wagen aan Raptors in een stille PC. Ik heb recentelijk 3x 500GB T166's in mijn PC gehangen. Ik wil deze echter over gaan zetten in een NAS zodat de grote opslag uit mijn PC is. Ik heb dus genoeg aan minder schijfruimte en zit te denken om 2x 150GB Raptors in m'n PC te hangen.

Ik weet dat die dingen redelijk wat geluid produceren, die T166's hebben namelijk onder andere 2x 36GB Raptors vervangen. Toch wil ik de mogelijkheid bekijken om ze stil te krijgen en mijn oog viel dan ook op de bekende HD-Silencer van Silentmaxx.

Hier een review waarin hij gebruikt wordt i.c.m. met de Raptors en erg goed bevonden wordt. Verder is er weinig te vinden over deze koelers, hoewel hij in deze review als 1 van de winnaars bestempeld wordt.

Ik wil ze inbouwen in mijn Lian-Li PC-B20A case welke opzich al erg stil is met onder andere geluidsdempend materiaal tegen de zijkanten.

Verder zit ik wellicht nog met een koelingprobleem, ik heb als enige intake een 120MM Nexus fan voor mijn 3,5" HDD brackets hangen die mijn huidige Samsungs koelt maar met die HD-Silencer heb ik daar geen profijt meer van aangezien deze in de 5,25" bays moeten en ik zo 1,2,3 geen oplossing weet om daar een fan voor zetten.

Zou ik mij hieraan gaan wagen of zijn er mensen die tijd (bij voorkeur uit ervaring) al direct af keuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Eleet
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik wist helemaal niet dat die T166's zelfs al stil bestempelt werden. Ik heb er 1 gekocht voor zijn lage prijs per GB maar volgens mij is mijn oud 80GB IDE schijfje stiller :P

verder wil ik nog kwijt dat een goeie DJ koptelefoon deugd kan doen qua geluidshinder van je PC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Sir_Eleet schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:19:
...........

verder wil ik nog kwijt dat een goeie DJ koptelefoon deugd kan doen qua geluidshinder van je PC ;)
Ja, zo ken ik er nog wel paar, deze helpen ook bij geluidshinder: _/-\o_ :9
Afbeeldingslocatie: http://www.sorb.nl/catalog/images/ear20classic.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door kaajee op 12-02-2008 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
Sir_Eleet schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:19:
Ik wist helemaal niet dat die T166's zelfs al stil bestempelt werden. Ik heb er 1 gekocht voor zijn lage prijs per GB maar volgens mij is mijn oud 80GB IDE schijfje stiller :P

Stilste "oude schijven" zijn volgens SilentPCReview de Western Digital SE16 serie. Stilste nieuwe is de Western Digital GP serie. Al schijnt de Samsung F1 serie ook stiller te zijn dan de SE16 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb echt een goede ervaring met de T166 van Samsung wat geluidsproductie betreft. Ik heb tot nu toe geen stillere schijf meegemaakt (Maxtor, Western Digital, maar goed.), alleen vond ik de 120GB versie van Seagate (xbox) ook erg stil. Ik zou er zo nog 1 bijkopen, maar de F1-serie is volgens velen nog stiller. Dat belooft nog wat, want nu hoor ik deze schijf ook al niet.

Trouwens, we moeten denk ik wel 2 verschillende soorten geluiden gaan scheiden.

De geluidsproductie van een schijf die gewoon ronddraait, en het wegschrijven van data. Mijn WD 320GB was redelijk stil in idle mode, maar begon veel te knetteren bij het wegschrijven (stonden ze volgens mij wel bekend om). Mijn oude 80GB van WD was in idle mode al flink aan het fluiten.

De Samsung is met wegschrijven heel lichtjes aanwezig, maar dan moet ik al half naast de kast hangen om het te kunnen horen.

Het wegschrijfgeluid ervaar ikzelf ook als minder hinderend dan het continu fluiten in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Laatst online: 10-09 14:46
Ik zopas mijn nieuw systeem in elkaar gestoken en ik ben redelijk tevreden van de geluidsproductie.
Case: Antec P182
Voeding: Seasonic M12-700W (onhoorbare fan, enkel een licht gezoem, wat veroorzaakt wordt door de spanning en weing aan kan gedaan worden veronderstel ik. Enkel dichtbij (< 50cm) is dit hoorbaar.
Casefans: 1x Noctua NF-S12 1200 rpm achterkant (onhoorbaar op 800rpm, redelijk hoorbaar op 1200rpm), 2x Noctua NF-S12 800rpm bovenkant en vooraan bovenste gedeelte, 1x Antec TriCool onderaan bij voeding op laagste stand.
CPU koeler: Scythe Mugen (Infinity) met stock cooler. Die is wel luid op maximum (1400rpm), maar op 700 rpm (het minimum) onhoorbaar met gesloten kast.
GPU cooler: stock sparkle koeler (eind deze week vervangen door Accelero S1). De sparkle koeler wil om de een of andere reden niet boven de 700rpm (30%) draaien dus die hoor ik ook niet.

Het enigste dat ik nu hoor is de windverplaatsing. Hoe ik dit kan verhelpen weet ik niet. Misschien filters voor plaasten zodat de roosters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Follie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 10:25
Realone:

Ik heb momenteel 2 150 gig raptors in een silentmaxx in mij PC zitten, en ik ben er best tevreden over. Vooral toen ik ze net erin gestopt had, wat een verschil zeg en ze blijven nog koud genoeg ook, ik heb niet eens een fan ofzo voor hangen.

Dus mijn mening is dat een stille pc met raptors wel degelijk mogelijk is, mits je ze natuurlijk in een silencer stopt.

Momenteel maken de raptors bij mij nog steeds niet het meeste geluid, althans ze komen niet boven de rest uit, maar ik de rest komt daar ook niet bovenuit, het is zegmaar in balans (als je ze uitzet hoor je wel dat er wat verdwijnt, maar dat is bij andere onderdelen ook, daarvoor moet ik wel mn pc naast mn oor op het bureau zetten). In de practijk hoor ik eigkenlijk alleen de verwarming.

hoop dat je hier wat aan hebt :)

30 x JaSolar JAM66S30-495 (15 east, 15 west) on SMA STP10.0-3SE-40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Absoluut! Ervaringen zijn het beste, bedankt daarvoor dus. Ik wacht nog even af, misschien dat er meer ervaringen zijn. Die hoor ik uiteraard graag.

Ik moet sowieso wachten totdat mijn NAS plannen definitief zijn. Gaat wel weer een smak geld kosten (€700,- ofzo |:( ).

Maargoed...er zijn duurdere hobbies te bedenken.
* The Realone volgt af en toe gesprekken van vrienden over hun motorhobbie... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 01:02
Wiethoofd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 13:24:
[...]

Wat zijn je temps dan? hoe zit je met je airflow, en met gamen, wordt de boel heel warm?
welke kast? en ben je aan het overklokken geslagen?
Case is een NZXT Hush

Nee, ik klok niet over, ik wilde alleen maar goed UTIII er mee kunnen spelen, voor andere games heb ik toch geen tijd. Airflow is prima, kabeltjes goed weggewerkt. In de NZXT Hush zitten standaard twee 12cm fans welke erg stil zijn. Idle CPU 36 en na een uurtje gamen zo'n 42 / 45 graden.

Ik wilde eigenlijk met mijn post zeggen dat je het dus niet zo heel erg gek hoeft te maken om een stil systeem te hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Cobb op 12-02-2008 18:15 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• Garyu

Garyu

WW

Cobb schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:13:
[...]
Ik wilde eigenlijk met mijn post zeggen dat je het dus niet zo heel erg gek hoeft te maken om een stil systeem te hebben.
Stil is nogal relatief, waardoor juist SPCR of ook dit topic bestaansrecht hebben. Wat de een als stil ervaart irriteert een ander mateloos.

• Nas T
Garyu schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 13:07:
[...]

Stil is nogal relatief, waardoor juist SPCR of ook dit topic bestaansrecht hebben. Wat de een als stil ervaart irriteert een ander mateloos.
Klopt. Maar er valt wel iets voor te zeggen dat je wel een relatief niveau kunt bepalen. Als iemand nieuw in dit topic komt en een stille pc wilt, zit diegene op een ander niveau als iemand waarbij het enige hoorbare geluid uit zijn kast de aan/uit knop moet zien (op de ODD's na)

vrede in rust

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Follie schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 16:50:
Realone:

Ik heb momenteel 2 150 gig raptors in een silentmaxx in mij PC zitten, en ik ben er best tevreden over. Vooral toen ik ze net erin gestopt had, wat een verschil zeg en ze blijven nog koud genoeg ook, ik heb niet eens een fan ofzo voor hangen.

Dus mijn mening is dat een stille pc met raptors wel degelijk mogelijk is, mits je ze natuurlijk in een silencer stopt.
Zoals al wordt aangegeven: stil is relatief. Ik heb 1 150Gb raptor in een silentmaxx gedaan: totaal onacceptabel qua geluid. En ik heb er maar eentje ;). Gamma isolatie matten omheen gewikkeld: beter, maar nog steeds het onderdeel van mijn pc wat ik eigenlijk te veel / vaak hoor.

Kortom, voor TS: kijk, zoals al voorbij kom, op speciale websites en naar de meetingen. Dan kan je op papier het stilste selecteren en dan nog zal je zelf moeten bepalen of het voldoende is. Follie is zo te lezen redelijk tevreden over zijn raptor isolatie, ik niet en heb er nog meer aan gedaan ook.

• The Realone
Nouja, ik hoef geen speld horen vallen. Ik kan ook gewoon 2 HD-Silencers bestellen en daar m'n oude 36GB Raptors in hangen om te kijken of het geluid acceptabel is. Mocht ik dan beslissen dat het nog te luid is gebruik ik die HD-Silencers wel weer ergens anders voor. ;)

• Nas T
We Are Borg schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 14:07:
[...]
Kortom, voor TS: kijk, zoals al voorbij kom, op speciale websites en naar de meetingen. Dan kan je op papier het stilste selecteren en dan nog zal je zelf moeten bepalen of het voldoende is. Follie is zo te lezen redelijk tevreden over zijn raptor isolatie, ik niet en heb er nog meer aan gedaan ook.
Probleem bij SPCR(wat je onder andere bedoelt) is dat getallen me eigenlijk vrij weinig zeggen. Daarnaast heb ik echt geen RUK aan de mp3's bij hun tests:
De bedoeling ervan is dat je het geluid opschroeft totdat je het omgevingsgeluid net hoort, en dan wacht totdat het desbetreffende onderwerp wordt ingeschakeld. Vervolgens kom ik tot de conclusie dat alles een (voor mij) flinke zoem maakt. Vervolgens waag ik de gok door toch dat product te kiezen(bij gebrek aan beter), en vervolgens is het product in mijn pc niet te horen, zelfs niet ernaast. De enige houvast die ik dan nog heb is dat het aantal dB op SPCR vermeld dus als stil bestempeld mag worden(door mij).
SPCR moet als referentiegeluid iets hebben zoals iemand die praat. Daar kun je dan je volume op afstemmen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
ik ben geheel nieuw in dit topic en ik moet zeggen dat ik in die paar minuten dat ik hier het topic doorblader toch aardig wat tips zie langskomen die ik wil gaan gebruiken.

een paar weken terug heb ik besloten om mijn systeem om te gooien; mijn oude (2002) antec 1040 kast met 5(!!) standaard 80mm fans en 2 x papst 120 mm fans op mijn radiator, plus de hele Asetek waterchill set, is weg en daarvoor in de plaats heb ik een Antec P182 met de 3 std 120mm fans. Nu heb ik sinds een paar dagen het nieuwe interieur er ook bijgekregen [Asus M3A, AMD X2 6400+, 4GB OCZ, Sapphire HD3870X2]. De CPU wordt nu gekoeld door een Arctic Silencer 64 TCl, maar hierover ben ik niet tevreden. Stil is hij wel redelijk maar het koelt heel matig (Idle rond 48 graden, matige stress gaat dik over de 60 graden). Naast dat dit veel koeler moet worden, wil ik het ook naar nóg stiller hebben. Op de 3870X2 zit een hele dikke koeler die de boventoon voert in de kast. Volgens mij zijn hier nog geen alternatieven voor te vinden. De std 120mm fans zouden Nexus' kunnen worden maar eerst die CPU koeler eens aanpakken. De kast zelf dempt overigens al heel wat.

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Het lijkt me inderdaad dat vooral GPU en CPU koelers in zo'n systeem het meeste lawaai maken. Gelukkig is daar met heatpipeconstructies waarschijnlijk wel wat op te vinden.

Jammer dat je nu pas in dit topic kijkt, anders had je misschien meteen vanaf het begin op geluid/temperatuur kunnen letten, maar goed, dat is meestal de eerste reden om in een stille-pc-topic te gaan kijken, als je ontevreden bent met de herrie :). Tenminste, bij mij precies hetzelfde verhaal. Succes in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
jeehaa schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:53:
ik ben geheel nieuw in dit topic en ik moet zeggen dat ik in die paar minuten dat ik hier het topic doorblader toch aardig wat tips zie langskomen die ik wil gaan gebruiken.

een paar weken terug heb ik besloten om mijn systeem om te gooien; mijn oude (2002) antec 1040 kast met 5(!!) standaard 80mm fans en 2 x papst 120 mm fans op mijn radiator, plus de hele Asetek waterchill set, is weg en daarvoor in de plaats heb ik een Antec P182 met de 3 std 120mm fans. Nu heb ik sinds een paar dagen het nieuwe interieur er ook bijgekregen [Asus M3A, AMD X2 6400+, 4GB OCZ, Sapphire HD3870X2]. De CPU wordt nu gekoeld door een Arctic Silencer 64 TCl, maar hierover ben ik niet tevreden. Stil is hij wel redelijk maar het koelt heel matig (Idle rond 48 graden, matige stress gaat dik over de 60 graden). Naast dat dit veel koeler moet worden, wil ik het ook naar nóg stiller hebben. Op de 3870X2 zit een hele dikke koeler die de boventoon voert in de kast. Volgens mij zijn hier nog geen alternatieven voor te vinden. De std 120mm fans zouden Nexus' kunnen worden maar eerst die CPU koeler eens aanpakken. De kast zelf dempt overigens al heel wat.
Wat voor hdd's heb je? GPU? voeding? Dat zijn ook bronnen van geluid, waar je je aan gaat irriteren.
Wil je een ècht stille CPU-koeler met genoeg prestaties? Scythe Ninja. Wil je wel vrij stil, maar meer prestaties? Dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de Thermalright Ultra extreme

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Nas T schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 07:30:
[...]

Wat voor hdd's heb je? GPU? voeding? Dat zijn ook bronnen van geluid, waar je je aan gaat irriteren.
Wil je een ècht stille CPU-koeler met genoeg prestaties? Scythe Ninja. Wil je wel vrij stil, maar meer prestaties? Dan kun je bijvoorbeeld kijken naar de Thermalright Ultra extreme
dank voor de reacties :)

Ik ben wat onvolledig geweest over mijn systeem.
Coolermaster RealPower 550W acly
AMD X2 6400+
Asus M3A
Sapphire HD3870X2
SB X-Fi Extreme Music (andere vorm van stilheid ;))
Samsung Spinpoint F1 750 GB
WD 320GB (sata)
WD 320GB (ide)
WD 80GB (ide) (gaat er spoedig uit)
NEC DVD-RW
Antec P182 met 3 std casefans 120 mm (op laagste stand aardig stil)

Op dit moment is de GPU fan het meest lawaai makend, de cpu koeler is nu stil, koelt matig maar draait ook op laag toerental. Ik zal eens zoeken naar je genoemde koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

jeehaa schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 23:53:
De CPU wordt nu gekoeld door een Arctic Silencer 64 TCl, maar hierover ben ik niet tevreden. Stil is hij wel redelijk maar het koelt heel matig (Idle rond 48 graden, matige stress gaat dik over de 60 graden).
Volgens de site van Arctic Cooling is de Silencer 64 TCL maar geschikt voor AMD cpu's tot de 4000+. Ik heb 'm zelf ook op mijn redelijk oude 3700+ en daar wordt hij Idle iets van 42, maar als hij gestressed wordt wordt hij hooguit 5 graden warmer door de automatische fancontrol. Bij stress vind ik hem persoonlijk ook te veel geluid maken.

Een betere koeler is dus eigenlijk wel een must, een 6400+ wordt toch wel een stuk heter dan een 3700+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
Woembah schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:15:
[...]

Volgens de site van Arctic Cooling is de Silencer 64 TCL maar geschikt voor AMD cpu's tot de 4000+. Ik heb 'm zelf ook op mijn redelijk oude 3700+ en daar wordt hij Idle iets van 42, maar als hij gestressed wordt wordt hij hooguit 5 graden warmer door de automatische fancontrol. Bij stress vind ik hem persoonlijk ook te veel geluid maken.

Een betere koeler is dus eigenlijk wel een must, een 6400+ wordt toch wel een stuk heter dan een 3700+.
behoorlijk :( heb inmiddels mijn stock koeler er maar op gezet en die maakt een rot herrie op volle toeren en kan niet voorkomen dat de cpu 65 graden celcius bereikt. toch maar verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb ook een M3A en ben van plan een Thermalright Ultra-120 eXtreme te gaan kopen, dat wel pas als mijn nieuwe kast er is (Coolermaster Centurion 590).
dan kan ik 2x 120mm fan bovenin doen, en blaast de fan (of fans) (92mm) van m'n HR-03 GT (ook Thermalright) dwars door mijn eXtreme naar boven toe en kan ik mijn 4800+ op 2,875GHz bijna passief koelen lijkt me (scheelt weer een fan met de herrie).
Het enige probleem is dan de montage van het ding...

Je moet je AM2(+) plastic socket bevestigingsding losschroeven, dan je eXtreme plaatsen met de bracket (koelpasta ed zijn voorzichzelfsprekende handelingen). Als het goed is zit dan de extreme met het smalle gedeelte aan de voor en achterkant en het brede gedeelte boven en onderin van je kast (richting van). Zo ja, dan ga ik hem halen, zo nee, dan moet ik een scyte infinity/mugen want de Zalman CNPS9500AM2 die ik nu hebt maakt een tyfusherrie op volle snelheid

Correct me if I'm wrong.... Fans moet ik nog naar kijken, maar dat lijken me dan Noctua's ivm stilte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wiethoofd schreef op maandag 18 februari 2008 @ 18:59:
.....Correct me if I'm wrong.... Fans moet ik nog naar kijken, maar dat lijken me dan Noctua's ivm stilte
Waarom geen Scythe Ninja? Deze zijn beter in lage airflow set-ups. En je kunt ook Nexus kopen, of je moet per sé de betere fans willen hebben.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Zo, na een tijdje ff blut te zijn, heb ik toch uiteindelijk weer wat onderdelen besteld hopende daar het geluid van mijn pc voorgoed tot een einde te brengen.

Ik ben volledig van waterkoeling afgestapt, en heb besteld een ninja copper, en 2x accelero s1 voor mijn videokaarten.

En dan gaan we wel weer verder kijken waar ik me aan erger, ik denk namelijk niet dat het nog veel kan zijn op dit moment

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nas T schreef op maandag 18 februari 2008 @ 22:00:
[...]
Waarom geen Scythe Ninja? Deze zijn beter in lage airflow set-ups. En je kunt ook Nexus kopen, of je moet per sé de betere fans willen hebben.
Nexus zijn idd wel goedkoper, miss dat dat dan de fans worden.
Ook had ik Scyte Ultra Kaze's gezien (hier) die een hogere luchtruk hebben op een lager toerental.

De keuze voor de thermalright is puur voor de vorm van het koelblok en evt extra overklok capaciteit.
Ik zal zo even proberen in Google Sketchup of Blender een 3D tekening te maken van m'n kast nu en dan met een thermalright, hopelijk wordt het dan wat duidelijker (waar m'n eerdere uitleg niet helemaal duidelijk was (volgens mij))

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Huidigesituatie-k.jpg
Even een plaatje van de huidige situatie (er op klikken geeft het originele bestand)
De enige 'PCB' die getekend is mijn 8800GT waar een Thermalright HR-03GT op zit naar boven toe.
Het ronde ding er boven is mijn Zalman CNPS9500AM2 (blaast naar fan) en bovenin m'n voeding, fans wijzen zich vanzelf (12cm links, 8cm rechts). in de drivebays ed zit van boven naar beneden
- Brander
- HD
- Fancontroller
- Floppy
- USBreader
- HD
- HD

[edit 2]
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/Nieuwekast-k.jpg
Hier dan de nieuwe situatie met de Coolermaster Centurion 590 en een Thermalright Ultra-120 eXtreme (wat er voor door moet gaan) op z'n kant hoe hij op mijn AM2+ socket vast zit (denk ik)

Op mijn HR-03 GT die weer op het 'PCB' zit komt dan de constructie met 2x een 92mm fan die eerder gepost is op dit topic zodat de eXtreme naar mijn mening goed gekoeld wordt

de fans die er dan op komen worden dan noctua of Nexus, of die Scyte Ultra Kazes (krijg er zo 1 voor m'n verjaardag (de 3000 ipv de 1000 die ik dan wil)

[ Voor 45% gewijzigd door Wiethoofd op 19-02-2008 14:28 . Reden: Foto deel 1 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Nou, zojuist het laatste puntje op de i gezet wat betreft mijn stille OC-PC project. De PC draaide eind december al, overgeclocked en wel (100%). Vorige maand heb ik alle fans op 5v gezet, waardoor de PC zo goed als stil is. Echter kon ik nog niet normaal gamen vanwege mijn ATi RX1550. 8)7

Doel was dan ook om een 8800GT aan te schaffen, maar in december nog niet goed leverbaar en budget was op.

Morgen zal dan ook binnenkomen: Sparkle 8800GT Passive Coolpipe3

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1196846878.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1196846877.jpg

100% passief gekoeld, waardoor er 0,0 geluidstoename is, maar wel heerlijk gegamed kan worden! Ik kan er eventueel nog een 120mm fan opschroeven, maar de airflow in mijn kast is al behoorlijk goed. Wil stiekem ook oc-en, dus dan is het wel verstandig om de kaart actiever te koelen dan nu. 120mm op 5v is ideaal!

* Smarron is blij als een klein kind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik zou als ik jou was wel een fan op je GT zetten
Tweakers heeft getest en hij werd warm

Een fan op 5V is dan idd ideaal om hem kouder te houden, ookal heb je een goede airflow.
OC'en brengt altijd extra warmte met zich mee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik doe het ook wel, maar het is niet per se nodig volgens onze mede-tweakers: pricewatch: Sparkle SF-PX88GT512D3-HP Cool-pipe 3

De review van Anandtech zegt dat de kaart ruim 110 graden wordt, maar de gebruikers kunnen dit keihard ontkennen op passieve modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

zijn ze ook aan het overklokken geslagen is dan de vraag?
als jij je 8800GT gaat overklokken zonder fan heb je een groot risico dat je hem molt door oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wiethoofd schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:47:
zijn ze ook aan het overklokken geslagen is dan de vraag?
als jij je 8800GT gaat overklokken zonder fan heb je een groot risico dat je hem molt door oververhitting.
Nee, die was niet eens oc-ed. De huidige gebruikers snappen dan ook niet dat hij zo warm werd.

Verder denk ik dat ik opzich wel voldoende weet over oc-en. Maak je daar geen zorgen over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Ik heb dezelfde kaart en de eerste paar dagen wel ge-OC't. Ook dan blijven de temps prima acceptabel. Ik ben nooit over de 100 graden gekomen en de kaarten moeten tot max 125 kunnen hebben geloof ik.

Pagina: 1 ... 7 ... 48 Laatste

Let op:
Let op! Dit is geen CSL dus vragen over of een systeem goed is horen hier niet. Vanaf nu 14-12-2007 zullen deze berichten dan ook verwijderd worden en krijg je een OW!