[Geluid] Het stille PC topic deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste
Acties:
  • 379.896 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Over roosters voor je fans:
Bekijk je case eens, grote kans dat er een rooster voor je fan zit bij de outtake (intake ook).
Haal deze weg! Dat scheelt echt zoo veel geluid. Het enige nut dat dat stomme rooster heeft is turbulentie veroorzaken. Bij mn oude stacker01 kon je die dingen gewoon los schroeven.
Bij mn nieuwe (stacker 832) kan dat niet |:(
Toch maar even de dremel uit de kast halen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
ixl85 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:44:
Over roosters voor je fans:
Bekijk je case eens, grote kans dat er een rooster voor je fan zit bij de outtake (intake ook).
Haal deze weg! Dat scheelt echt zoo veel geluid. Het enige nut dat dat stomme rooster heeft is turbulentie veroorzaken. Bij mn oude stacker01 kon je die dingen gewoon los schroeven.
Bij mn nieuwe (stacker 832) kan dat niet |:(
Toch maar even de dremel uit de kast halen!
Met een kniptang en een vijl om de randjes wat glad te maken kom je ook een heel eind :p

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja... die bitumen zijn vrij zwaar. Voor een goede demping aan de voorkant wil je daar natuurlijk een deurtje hebben en wel een die stevig genoeg is om die bitumenmat in te plakken. Een stevige deur met stevige scharnieren dus.

Gaat dat lowbudget lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:53:
Oh ja... die bitumen zijn vrij zwaar. Voor een goede demping aan de voorkant wil je daar natuurlijk een deurtje hebben en wel een die stevig genoeg is om die bitumenmat in te plakken. Een stevige deur met stevige scharnieren dus.

Gaat dat lowbudget lukken?
Ik zou dan eens 2ehands kijken misschien. Een nieuwe kast is op zich al snel €40, terwijl je op zich al eisen krijgt (stevig deurtje front). Ik denk dat je in dat geval gewoon eens marktplaats op moet duiken en dan voor €20/€30 gaan shoppen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, het is maar een gedachte. Het kan natuurlijk zijn dat dat helemaal niet nodig is om een gedempt deurtje voor de drivebay te hebben.
Zoals eerder vermeld is de eis dat de computer niet op 1 meter hoorbaar mag zijn. En om een kast te isoleren lijkt mij dat dat aan alle kanten moet gebeuren. Maar misschien draaf ik door.
Ik heb totaal geen ervaring met een stille computer maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 16:41
Ik ben opzoek naar een stille casefan van 92 mm.
Hij moet absoluut stil zijn.
Wat kunnen jullie mij aanraden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

2cvman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:36:
SPCR, hier staat precies wat je moet weten in het gedeelte 'Fans & Controls'

ook in de TS staan tal sites en handige tips. verder worden hier in de inmiddels 41 pagina's van dit topic vaak naar handige sites verwezen.

(mocht je de goede fan gevonden hebben, dan kan je kijken op Freezing Hardware, BG Computers en/of High Flow of ze jou gewenste ventilator hebben).
Google wil in veel gevallen ook helpen met ventilatoren zoeken.

Als je de aller aller stilste 92mm fan wilt en geen maximum budget hebt, is de Noctua NF-B9 92mm een hele goede optie.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je huidige fan nemen en er 0 V op zetten.

Ofwel: geen enkele fan is absoluut stil. Al op silentpcreview gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Nas T schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:12:
[...]

Met een kniptang en een vijl om de randjes wat glad te maken kom je ook een heel eind :p
ik.zit.nu.weer.op.de.computer.met.het.kapotte.keyboard.dus.ik.houd.het.kort :+

dat.ga.ik.ook.doen.alleen.het.is.stom.dat.de.oude.stacker.wel.deze.optie.heeft.
hoef.je.je.kast.niet.te.verbouwen.
de.nieuwe.stacker.die.in.bijna.alle.opzichten.beter.is.heeft.deze.functien.niet :?

ik.vind.het.sowieso.raar.dat.niet.iedere.fatsoenlijke.case.deze.optie.heeft.
zeker.als.je.kijkt.naar.de.'silent'.kasten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
hmmm

Heb alles eens bekeken en twijfel nog tussen Noctua en Nexus.
Als je niet naar de centen kijkt, welke van de 2 is dan de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
De TS.
2cvman schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:11:
hmmm

Heb alles eens bekeken en twijfel nog tussen Noctua en Nexus.
Als je niet naar de centen kijkt, welke van de 2 is dan de beste?
De TS.

Humor is: 2 maal in 1 post verwijzen naar hetzelfde (vervolg op humor is... van gisteren)

Ik snap dat we lui zijn, geen probleem, dat ben ik ook, maar het is de bedoeling dat je eerst de TS (TopicStart)leest, daar info uithaalt. Discussie of vragen kun je dan posten.
Er worden dingen gevraagd die letterlijk uit de TS te halen zijn. Er worden meerdere keren vragen gesteld die nog geen 10 posts geleden zijn gesteld.
Ik hoop ook dat degene die wèl de antwoorden weten, zo vriendelijk zijn het antwoord in zoekvorm te geven, zodat de vragers nog hun moeite moeten doen, maar ze wel een richting gewezen worden (zo vriendelijk zijn we dan ook wel ;) )

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nas T schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 19:40:
Ik hoop ook dat degene die wèl de antwoorden weten, zo vriendelijk zijn het antwoord in zoekvorm te geven, zodat de vragers nog hun moeite moeten doen, maar ze wel een richting gewezen worden (zo vriendelijk zijn we dan ook wel ;) )
offtopic:
Mijn post was dan toch goed? en volgens mij heeft 2cvman gewoon over die post heen gelezen omdat ik daarin duidelijk zei dat hij dan voor de noctua moest gaan

ontopic:
Ik heb nu m'n koeling er in zitten, maar is het qua stilte en ook temperatuur niet handiger om de onderste van de twee fans door 1 met een iets hogere druk dan de bovenste af kan zuigen (dit ivm weerstand van de koelribben ed)?

Ik heb nu met m'n fancontroller de bovenste wel iets langzamer draaien dan de onderste maar volgens mij zijn iets andere fans met een hogere druk beter voor m'n koeler (dan moet ik gewoon nog even 2 nexus extra bestellen (kan die mooi bij m'n mobotray fan))

{edit}
Smarron schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 23:01:
Ik ben nu de laatste hand aan het leggen op stilte, namelijk de muis en het toetsenbord! Sinds mijn nieuwe stille PC zijn de muisklikken en de toetsaanslagen het meest luidruchtigst.

Nu wil ik alleen nog een "stille" muis hebben. Deze moet sowieso een draad hebben, maar met name moeten de klikjes stil zijn! Mijn MX510 maakt echt een herrie als ik mijn wijsvinger gebruik!

De muis zelf hoeft niet echt geavanceerd te zijn (veel knoppen). Ik heb gemerkt dat ik met gamen die extra knoppen eigenlijk toch niet gebruik en ook niet met browsen.
Ik zag vandaag dit artikel op SPCR over een stille muis. Ik weet niet of je inmiddels al een stille muis hebt, maar deze kan je misschien in overweging nemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.silentpcreview.com/files/images/quietmouse/mice.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Wiethoofd op 23-03-2008 12:02 . Reden: stille muis artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
idd ergens overheen gelezen.
Heb net 2 Noctua's besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Wiethoofd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:55:
[...]

offtopic:
Mijn post was dan toch goed? en volgens mij heeft 2cvman gewoon over die post heen gelezen omdat ik daarin duidelijk zei dat hij dan voor de noctua moest gaan

ontopic:
Ik heb nu m'n koeling er in zitten, maar is het qua stilte en ook temperatuur niet handiger om de onderste van de twee fans door 1 met een iets hogere druk dan de bovenste af kan zuigen (dit ivm weerstand van de koelribben ed)?

Ik heb nu met m'n fancontroller de bovenste wel iets langzamer draaien dan de onderste maar volgens mij zijn iets andere fans met een hogere druk beter voor m'n koeler (dan moet ik gewoon nog even 2 nexus extra bestellen (kan die mooi bij m'n mobotray fan))

{edit}

[...]

Ik zag vandaag dit artikel op SPCR over een stille muis. Ik weet niet of je inmiddels al een stille muis hebt, maar deze kan je misschien in overweging nemen.

Heb ik inderdaad gezien. Toch wordt het hem niet, omdat ik er ook goed mee moet kunnen gamen. Als er iets meer knoppen op hadden gezeten, had ik het denk ik wel gedaan. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe muis gekocht. Ik ga binnenkort wel een aantal muizen testen in de winkel. Thnx nog.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wiethoofd schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 21:55:
[...]
Ik denk dat het beste is dat ze beide geen hinder in de zin van snelheidsverschillen van elkaar ondervinden. Anders krijg je dat de ene fan de andere aanzwengelt/afremt, en ik kan me wel voorstellen, al weet ik het absoluut niet zeker, dat een fan hier niet voor gemaakt is.
Aan de andere kant: waar gaat het over? Als de airflow voldoende is, is ie voldoende.

Dit is een oude koe...

@Smarron 25-03-08 13.45:
Quote ajb iets korter, het nuttige stukje uit je quote zijn de laatste 2 regels. Zo scheelt het "ruimte" en leest het fijner.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:11
Ik ben nog niet echt tevreden over de temps van mijn x2 4600+ met een Scythe Mugen waar ik een 120mm Nexus tegenaan geplakt heb.

Coretemp geeft een idle temp van 44 graden, en stressed (Orthos) vliegt ie naar de 60. Ik heb het idee dat het aan de temp in m'n case ligt.

Ik heb een 120mm intake onderin de kast zitten, precies voor m'n HDD bracket. Deze koelt mijn 3 schijven dus goed, maar ik snap niet goed hoe die "koele" lucht dan weer door m'n Scythe gaat. Mij lijkt dat je een beter resultaat hebt als je een intake ter hoogte van de CPU koeler zet, dus ergens in je 5,25" bays. Klopt dit, of maakt dat in de praktijk weinig uit?

Ik heb al rond gezocht naar iets dergelijks en kwam dit tegen. Helaas zou dit toch niet in mijn case passen aangezien ik nog maar 2 5,25" bays heb. Een 92 of 80MM fan misschien wel.

Om een lang verhaal kort te maken, heeft het meer nut dan een intake onderin de kast en kent iemand alternatieven voor de bovengenoemde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
The Realone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:00:
Ik ben nog niet echt tevreden over de temps van mijn x2 4600+ met een Scythe Mugen waar ik een 120mm Nexus tegenaan geplakt heb.

Coretemp geeft een idle temp van 44 graden, en stressed (Orthos) vliegt ie naar de 60. Ik heb het idee dat het aan de temp in m'n case ligt.

Ik heb een 120mm intake onderin de kast zitten, precies voor m'n HDD bracket. Deze koelt mijn 3 schijven dus goed, maar ik snap niet goed hoe die "koele" lucht dan weer door m'n Scythe gaat. Mij lijkt dat je een beter resultaat hebt als je een intake ter hoogte van de CPU koeler zet, dus ergens in je 5,25" bays. Klopt dit, of maakt dat in de praktijk weinig uit?

Ik heb al rond gezocht naar iets dergelijks en kwam dit tegen. Helaas zou dit toch niet in mijn case passen aangezien ik nog maar 2 5,25" bays heb. Een 92 of 80MM fan misschien wel.

Om een lang verhaal kort te maken, heeft het meer nut dan een intake onderin de kast en kent iemand alternatieven voor de bovengenoemde?
Dit is géén lage temperaturen topic, maar een stilte topic.
Je temperaturen zijn niet belachelijk hoog, dus je hebt geen vraag.
Intake bovenin of onderin maakt niks uit trouwens. Reactie is niet nodig, behalve als deze ontopic is.

Dat laatste zinnetje is niet aan jou om te bepalen, voor zover ik kan zien ben je niet rood / blauw / groen ? , verder mag de rest ook wel wat vriendelijker

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-03-2008 08:46 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
The Realone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:00:

Op welk voltage (of rpm) draait deze fan?
Vind je temps ook wel aan de hoge kant. Verder ook niks geclockt ofzo?
Je intake zal wel goed zijn. Waar je je meer zorgen over kan maken is je outtake. Deze is belangrijker aangezien de lucht altijd wel in je case zal komen. Belangrijker is dat de hete lucht weg gaat.

Over dit topic; Temps en stilte gaan wel samen imo. Je kan best streven naar goede temps op de stilste manier. Dat is in elk geval mijn manier van werken. O-)

Ow btw; ik heb jaren aan de wc gezeten. Als er daar een cpu (of iets anders) een stressed temp had die rond de +20 graden lag kwam dat meestal door slechte mounting of teveel koelpasta.
Probeer dat eens (en als je de standaard grease gebruikt, probeer eens MX2 van arctic, de beste die er nu is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ixl85 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:01:
[...]
Over dit topic; Temps en stilte gaan wel samen imo. Je kan best streven naar goede temps op de stilste manier. Dat is in elk geval mijn manier van werken. O-)
Die van mij ook. Maar stilste is hier de prioriteit. Het streefideaal is de volgende oplossing:
Een zo snel mogelijke computer
geruisloos gekoeld
voor zo weinig mogelijk geld

Hoge temperaturen zijn risicofactors en lage temperaturen een overclockpotentieel.

De vraag: Mijn temperatuur is zo hoog, hoort dus NIET thuis hier.
De vraag: Ik gebruik koeler X en mijn temperatuur is hoog zodat de ventilator hard moet werken en wat kan ik hieraan doen, wel.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Mijn hoofddoel is sowieso de PC stil te krijgen, anders post ik hier al niet. Maar zoals ixl85 al aan geeft moet er wel goed gekoeld worden, en daar de ideale balans tussen gevonden worden. Natuurlijk kan ik alles beter koelen, dan pleur ik er gewoon 10 fans in @ 3000RPM, echter dan zou ik hier niks te zoeken hebben.

Ok het is misschien niet 100% on-topic maar imo heeft het genoeg raakvlakken om hier gepost te mogen worden. In dit topic gaan stilte en koeling hand-in-hand, want afgezien van de harde schijven is het enige wat geluid maakt aan je PC de koeling. En ik maak op dit moment gewoon gebruik van stil spul, maar ik krijg mijn temps daarmee niet in orde.
Reactie is niet nodig, behalve als deze ontopic is.
Met alle respect maar dat vind ik niet echt aan jou om te bepalen.
ixl85 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:01:
Op welk voltage (of rpm) draait deze fan?
Vind je temps ook wel aan de hoge kant. Verder ook niks geclockt ofzo?
Je intake zal wel goed zijn. Waar je je meer zorgen over kan maken is je outtake. Deze is belangrijker aangezien de lucht altijd wel in je case zal komen. Belangrijker is dat de hete lucht weg gaat.
1000RPM, niks geclocked. De outtake is een 80mm Nexus op 800RPM. Dit omdat dat de enige outtake is die mijn case (Lian Li PC-B20A heeft. Wellicht dat ik die dan gewoon wat harder moet laten draaien, mits dat niet ten koste gaat van de geluidsproductie van dat ding. Gebruik Arctic Silver trouwens.

Ik merk gewoon dat mijn temps aardig gestegen zijn sinds ik mijn PC stiller gemaakt heb. Voorheen zaten er evenveel fans in maar draaide deze gewoon 2 maal zo hard. Natuurlijk is het logisch dat temps veranderen maar ik had min of meer gehoopt dat deze Nexus fans ook gewoon een betere luchtverplaatsing hadden en met het een goede airflow allemaal te compenseren was.

[ Voor 41% gewijzigd door The Realone op 25-03-2008 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

The Realone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:38:
Met alle respect maar dat vind ik niet echt aan jou om te bepalen.
offtopic:
Hij heeft niet voor niets de TS geschreven..

Maakt niet uit, het is en blijft dat er aan het maken van een TS geen speciale rechten verbonden zijn ;)

En als je Scyte niet koel genoeg is dan zou ik kijken naar een andere processorkoeling, kijken of je airflow in orde is en of je intakefans wel hard genoeg draaien om lucht in te zuigen maar geen herrie te maken.
Ik heb een 4800+ met een TRUE er op, en bij mij wordt hij idle met langzame fans (400rpm) 45 graden, fans hoger (1000rpm) 39 graden, full load met fans laag 64 graden en met fans hoog 56. Dit wel met een 10% overclock naar 2,75GHz, dus je temps zijn normaal

[ Voor 5% gewijzigd door Apen-nootjes op 26-03-2008 08:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Wiethoofd schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:49:
offtopic:
Hij heeft niet voor niets de TS geschreven..
Tuurlijk, maar het is inmiddels "het grote ..... topic" geworden, waar een hoop mensen samen hun mening geven, en moeten geven. Dat is nou net de opzet van een dergelijk topic. En in mijn ogen (mening!) is er niks fout aan mijn vraag.
En als je Scyte niet koel genoeg is dan zou ik kijken naar een andere processorkoeling, kijken of je airflow in orde is en of je intakefans wel hard genoeg draaien om lucht in te zuigen maar geen herrie te maken.
Ik dacht dat dat zo ongeveer de beste luchtkoeler is die te krijgen is, en samen met een stille 120mm fan ook 1 van de meest stille actieve koelers?
Ik heb een 4800+ met een TRUE er op, en bij mij wordt hij idle met langzame fans (400rpm) 45 graden, fans hoger (1000rpm) 39 graden, full load met fans laag 64 graden en met fans hoog 56. Dit wel met een 10% overclock naar 2,75GHz, dus je temps zijn normaal
Had nog wat ge-edit in mijn vorige post, waaronder dat mijn temps voorheen lager waren (geen concrete metingen meer voor handen, maar denk aan een graad of 8 tot 10) met andere fans en het allemaal "fout" is gegaan toen ik die herrie dingen eruit gooide voor stille en "betere" fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
Dit: [Airflow] Het koele PC topic

lijkt me de meest ideale plek om je airflow te verbeteren om zo je temps lager te krijgen, je fans langzamer te laten draaien en zo je pc stiller te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
The Realone schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 20:55:
[...]

Tuurlijk, maar het is inmiddels "het grote ..... topic" geworden, waar een hoop mensen samen hun mening geven, en moeten geven. Dat is nou net de opzet van een dergelijk topic. En in mijn ogen (mening!) is er niks fout aan mijn vraag.
Het is moeilijk om een duidelijk omschrijving te geven en dit naar de mensen toe te communiceren die in dit topic komen. Gelukkig gaat dit aardig, maar niet vlekkeloos. Voorbeeld:
In het begin hamerde ik op het idee dat stilte zonder consequenties moest komen. Zaken als waterkoeling, compleet passieve koeling, je pc dempen met matten, enz is leuk voor 5% van de mensen die hun pc stil willen hebben, maar voor de rest niet. Het doel is een (zo goed als) compromisloze oplossing te vinden. Daar heb je in alle situaties iets aan. Een goede koeler geeft hetzelfde resultaat als demping: stilte. Alleen met een goede koeler heb je nog iets aan je raam.
Iemand die graag demping gebruikt om het stiller te krijgen, kan dit ook met een goede koeler. Dus dat is een oplossing voor een breder publiek/situaties.
Ik dacht dat dat zo ongeveer de beste luchtkoeler is die te krijgen is, en samen met een stille 120mm fan ook 1 van de meest stille actieve koelers?
De Scythe Mugen is ook 1 van de beste koelers. Het karakter van de Scythe Ninja is in het kader van dit topic "beter", aangezien deze het beste presteert tegenover andere koelers bij passieve/hele lage airflow situaties.
Had nog wat ge-edit in mijn vorige post, waaronder dat mijn temps voorheen lager waren (geen concrete metingen meer voor handen, maar denk aan een graad of 8 tot 10) met andere fans en het allemaal "fout" is gegaan toen ik die herrie dingen eruit gooide voor stille en "betere" fans.
Als ik dit lees, dan denk ik dat de Scythe Mugen meer het karakter heeft van prestaties bij veel airflow. Ik zal zo aardig proberen te zijn om toch advies te geven, mits je vragen die direct over stilte gaan hier post voortaan ;) :
Maak je niet te druk over je temperaturen, je processor moet 80 graden ook aankunnen. ik geloof dat bij 100/110 graden ze zichzelf uitzetten, en videokaarten bij 130 graden(vandaar dat videokaarten ook wel vrij aardig tegen 70~80 graden kunnen).
Mocht je toch lagere temps willen(ervan uitgaande dat je koeler goed vastzit/goede koelpasta, want Wiethoofd bevestigde de temperaturen bij iets vergelijkbaars), dan raad ik je of aan een nieuwe koeler te kopen, of een fan te kopen die wel stil is, maar meer druk kan zetten. Op deze manier zal er misschien ook meer airflow ontstaan.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
NexusRreal Silent fans die zo vaak geroemd zijn vanwege hun stilte. Staan al een tijdje hoog op mijn lijstje.

Nu zit ik de omschrijving te lezen maar zie niets over PWM, ook het plaatje laat maar 3 draadjes zien ipv 4. Aangezien ik mijn mobo fans liever niet op fiull speed laat lopen......

Kan iemand met een Nexus Real Silent even bevestigen dat de speed toch door het mobo regelbaar is door middel van PWM (4 draadjes naar stekker en dan bedoel ik natuurlijk niet de voeding/molex stekker) :+

Ik zie dat ze op de site ook iets over nieuewe PWM fans roepen, maar dat is een nieuw model die zo te zien 2 x zo snel draait. En daar zijn nog geen ervaringscijfers over, dat ze desondanks net zo stil zijn.
Zelfs Papst maakt ook lawaaiige en slechte fans naast hun goede modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 26-03-2008 14:38 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
ErikRo schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:37:
NexusRreal Silent fans die zo vaak geroemd zijn vanwege hun stilte. Staan al een tijdje hoog op mijn lijstje.

Nu zit ik de omschrijving te lezen maar zie niets over PWM, ook het plaatje laat maar 3 draadjes zien ipv 4. Aangezien ik mijn mobo fans liever niet op fiull speed laat lopen......

Kan iemand met een Nexus Real Silent even bevestigen dat de speed toch door het mobo regelbaar is door middel van PWM (4 draadjes naar stekker en dan bedoel ik natuurlijk niet de voeding/molex stekker) :+

Ik zie dat ze op de site ook iets over nieuewe PWM fans roepen, maar dat is een nieuw model die zo te zien 2 x zo snel draait. En daar zijn nog geen ervaringscijfers over, dat ze desondanks net zo stil zijn.
Zelfs Papst maakt ook lawaaiige en slechte fans naast hun goede modellen.
Ook fans die (nog) geen PWM ondersteunen/hebben en dus maar 3 draadjes zijn in de regel ook prima in snelheid te regelen hoor (via bios, software of hw-controller).

PWM (Pulse Width Modulation) is alleen een/de nieuwe/betere manier van regelen met als bijkomend voordeel dat je meerdere fans makkelijker tegelijk kunt aansturen.
PWM
PWM is een techniek dat doormiddel van pulsjes iets zachter of harder kan laten draaien. Dit kunnen ledjes zijn, maar ook fans. Deze pulsjes worden via je moederbord via een kabel doorgegeven aan het desbetreffende apparaat. Zo werken onze fans en de hub precies hetzelfde. Via een tweetal kabels in het moederbord wordt de fan hub voorzien van een signaal. Dit laat de fans harder of zachter draaien. Hoe warmer de processor, hoe meer pulsjes, hoe sneller de fans gaan draaien.
Deze techniek is nog aardig recent en als je dus een verouderd moederbord hebt, is de kans groot dat deze geen PWM techniek ondersteund. Om te kijken of je moederbord dit ondersteund, moet je eventjes rondneuzen in de BIOS. Vanuit hier kan je de PWM aan, uit, handmatig of op automatisch instellen. De mogelijkheid bestaat ook nog om de PWM techniek softwarematig aan te laten sturen, maar dan moet de PWM wel ingeschakeld in de BIOS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
OK ik had bgrepen dat 2 draadjes is full speed, 3 draadjes = 1 draadje geeft info terug aan mobo en 4 draadjes = 2 extra 1 voor info naar mopbo en 1 om terug naar de fan te communceren.

Maar als ik het zo terug lees kan 3 draadje sidd genoeg zijn, omdat als het mobo info terug ontvangt hij minder stroom kan sturen waardoor snelheid omlaag. Weer wat geleerd.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Niet online
ErikRo schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:08:
OK ik had bgrepen dat 2 draadjes is full speed, 3 draadjes = 1 draadje geeft info terug aan mobo en 4 draadjes = 2 extra 1 voor info naar mopbo en 1 om terug naar de fan te communceren.

Maar als ik het zo terug lees kan 3 draadje sidd genoeg zijn, omdat als het mobo info terug ontvangt hij minder stroom kan sturen waardoor snelheid omlaag. Weer wat geleerd.
Nee, want ook met 2 draadjes zou je een lagere snelheid kunnen leveren.

Door of een andere voltage aan de fan te geven (5v kabeltje uit een molex aansluiting) of via een weerstand de 12v te verlagen. Of door PWM een aantal keer per seconde kort de 12v op 0v zetten zodat je een lagere spanning krijgt op de fan.

Geen idee wat het 4de draadje doet (1: 12 volt, 2: ground, 3: RPM data)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik kan niet vinden waarom er 4 pins gebruikt worden om een PWM fan te maken.
3 pin fans hebben 2 pins nodig voor de + en -, en de laatste is voor de snelheid (ook wel tachosignaal genoemd). Door ipv een gelijkspanning een wisselspanning op de stroomdraadjes te zetten, kun je dus een PWM signaal maken. Het wisselspanningsignaal is altijd positief, anders zou de fan alleen maar heen en weer gaan. Of het een bloksignaal is of sinusoïde weet ik niet, maar ik verwacht iets ertussenin. het PWM waar ik het hier over heb kan via speciale fancontrollers worden geregeld, of via speedfan. Dit programma stuurt het pwm-signaal door de standaard connectors van het moederbord, al wordt helaas niet elk moederbord ondersteunt.

Dus:
PWM is niks anders dan het oplopen en aflopen van een voltage van zijn maximum(12 volt), naar een minimum (0 volt). Als het goed is kun je wat instellingen aan het signaal aanpassen(hoe lang op zijn top, frequentie), om bijgeluiden te voorkomen.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Dit is toch echt een beetje balen. Kast (shuttle) was niet superstil, maar het ging nog op een halve meter hoogte naaste hte buro. Er zat toen nog een fanloze 8500GT in. Nu is deze vervangen door een enkelslots 9600GT want een mens wil ook wel eens hoger gamen dan 800x600 ;)

Deze heeft wel een fan die in het begin op volle toeren draait, maar als windows is opgestart in snelheid en geluid terugloopt. Echter hoewel dit enorm scheelt vind ik hem nu echt TE hoorbaar als het verder stil is in de kamer. 's Ochtens en 's avonds dus.

Het is zo kaart met een zwarte kap erover heen van begin tot eind. Metaal aan het gewicht te voelen.
Ik kan er geen accelero s3 op zetten omdat het zo'n kleine kast is.

Zijn er nig andere dingen die ik kan doen om het geluid terug te draaien?
Software weet ik niet of ik daar wat mee kan omdat de kaart blijkbaar al zijn eigen software / bios gebruikt. Dus iets als rivatuner zal waarschijnlijk met de bios vechten om de besturing of niet?

Misschien een weerstandje ergens in de kabel aanbrengen net die 12 volt naar 7 volt converters.

Ik sta open voor suggesties en zo direct ga ik maar even wat aspirine halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

rivatuner botst niet/nauwelijks met je bios op je grafische kaart, deze stuurt gewoon softwarematig de fan aan.

Je kan bijvoorbeeld aangeven dat hij in 2D heel langzaam kan draaien (niet te langzaam ivm temperatuur), en als je gaat gamen (3D) met een headset op dat hij dan de fanspeed naar 80% van de max schroeft

Of temperatuur geregeld dat hij op 55+°C naar 80% fanspeed gaat, dit hangt af per persoon wat hij/zij storend vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:56

The Legend

*Plop*

Je 9600GT ruilen voor een passief gekoelde versie? Ik weet niet of die er al zijn, anders een 8800GT :)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Ik heb een Slot in DVD drive waarbij twee chips worden gekoeld door een soort rubber wat op de chips geplakt zit en tegen de metalen behiuzing aankomt. Dit spul veert dus een beetje en geleid warmte, weet iemand hoe dit heet en waar ik het evt. kan krijgen? Ik wil het namelijk op HDD's plakken en die weer tegen de alu zijkant van mij te bouwen case drukken. Zo worden de HDD's gekoeld door de alu zijkant en de vibraties niet versterkt door de grote alu zijkant omdat dit opgevangen wordt door dat veerkrachtige koelspul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Wiethoofd schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:06:
rivatuner botst niet/nauwelijks met je bios op je grafische kaart, deze stuurt gewoon softwarematig de fan aan.

Je kan bijvoorbeeld aangeven dat hij in 2D heel langzaam kan draaien (niet te langzaam ivm temperatuur), en als je gaat gamen (3D) met een headset op dat hij dan de fanspeed naar 80% van de max schroeft

Of temperatuur geregeld dat hij op 55+°C naar 80% fanspeed gaat, dit hangt af per persoon wat hij/zij storend vindt.
Ik had al veel gehoord over rivatuner. Dus ook maar eens geinstalleerd, maar het lijkt wel of je hogere wiskunde gestudeerd moet hebben om deze "profielen" te kunnen instellen.

Konden nou niet iets simpels bedenken, als
IF 2d then min = 20%
IF 3d then min = 50%

Ik begin echt spijt te krijgen dat ik niet voor een normale kast ben gegaan. Het ge-emmer wat ik met die shutle heb weegt niet meer op tegen de voordelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Als ik me goed herinner kon ik met rivatuner gewoon 2 sliders zetten. Eén voor 3D-percentage en één voor 2D-percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
woekele schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:01:
Als ik me goed herinner kon ik met rivatuner gewoon 2 sliders zetten. Eén voor 3D-percentage en één voor 2D-percentage.
Slider heb ik niet gevonden wel een menuutje met enable lowlevel fan control.

Keuze fixed of auto alhoewel ik auto niet kan aanvinken (greyed out), maar niks 2D of 3D, ben bang dat als ik hem op 35% zet dat ook meteen geldt voor 3D mode.
Aangezien ik niet echt verschil hoor als ik bv mohaa opzet. Sowieso is 35% nog steeds aan de lawaaiige kant, maar als ik lager ga zie ik de temp van de MSI 9600GT langzaam omhoog klimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ErikRo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:23:
[...]

Slider heb ik niet gevonden wel een menuutje met enable lowlevel fan control.

Keuze fixed of auto alhoewel ik auto niet kan aanvinken (greyed out), maar niks 2D of 3D, ben bang dat als ik hem op 35% zet dat ook meteen geldt voor 3D mode.
Aangezien ik niet echt verschil hoor als ik bv mohaa opzet. Sowieso is 35% nog steeds aan de lawaaiige kant, maar als ik lager ga zie ik de temp van de MSI 9600GT langzaam omhoog klimmen.
bij beginscherm, staat ongeveer in he tmidden driver settings, daar onder op zo's soort driehoekje drukken en dan systemsetting (eerste plaatje wat verschijnt als je op driehoekje drukt). Dan kun je bij tapblad fan met sliders je fanspeed aanpassen. (of heb je een heel oude versie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
jdm8 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:30:
[...]

bij beginscherm, staat ongeveer in he tmidden driver settings, daar onder op zo's soort driehoekje drukken en dan systemsetting (eerste plaatje wat verschijnt als je op driehoekje drukt). Dan kun je bij tapblad fan met sliders je fanspeed aanpassen. (of heb je een heel oude versie?)
Ik ga nu weg maar ik keek snel even en ik zag nu inderdaad meer opties.
Ik had wel hetzelfde gedaan maar dan 1 keuzelijst hoger bij target adapter, dan krijg je hetzelfde te zien alleen minder opties. bedankt voor het meedenken ik laat wel even weten hoe het is afgelopen.

edit: Nieuwsgierig geworden toch even gekeken. De 2D en low 3D mode lijken echter greyed out te zijn en dus niet aanpasbaar. Dit geldt alleen voor "direct control" bij autocontrol kan ik helemaal niets aanpassen.

[ Voor 13% gewijzigd door ErikRo op 29-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
tijd voor een [Geluid] Het stille PC topic deel 5 ?

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

ErikRo schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 13:45:
[...]

Ik ga nu weg maar ik keek snel even en ik zag nu inderdaad meer opties.
Ik had wel hetzelfde gedaan maar dan 1 keuzelijst hoger bij target adapter, dan krijg je hetzelfde te zien alleen minder opties. bedankt voor het meedenken ik laat wel even weten hoe het is afgelopen.

edit: Nieuwsgierig geworden toch even gekeken. De 2D en low 3D mode lijken echter greyed out te zijn en dus niet aanpasbaar. Dit geldt alleen voor "direct control" bij autocontrol kan ik helemaal niets aanpassen.
Ik denk dat je kaart het dan niet ondersteund ofso, enable driver level overclocking aangevinkt trouwens? (bij overclocking, ik weet alleen niet of dat dan ook voor fan geld). Ik denk dat de beste oplossing een kleine aftermarker cooler er op zetten is. je kunt er ook een accelero S1 op zetten en dan ombuigen of zijn andere slots bezet?

[ Voor 8% gewijzigd door jdm8 op 29-03-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

diedazz schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:09:
tijd voor een [Geluid] Het stille PC topic deel 5 ?
Is volgens mij nog niet nodig, ik wil anders wel binnenkort even deel 5 starten met een hele goede TS met wat meer linkjes naar handige sites ;) (sorry Nas T :P)
Ik DM Nas T hier nog wel even over, maar met 22 pagina's valt het hier nog wel mee....
voor de overzichtelijkheid links naar deze met handige posts plaatsen is geen verkeerd idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Het zijn geloof ik al 42 pagina's...

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Woembah schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:21:
Het zijn geloof ik al 42 pagina's...
offtopic:
Ik heb mijn profiel ingesteld dat ik 50 reacties per pagina heb en kom dus op 21 :P
Ik ga dus nu bezig met de TS en stuur Nas T even DM om te vragen of het goed is als ik deel 5 open zodra hij mijn TS heeft gelezen (V op z'n romeins ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
jdm8 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:34:
Dit spul veert dus een beetje en geleid warmte, weet iemand hoe dit heet en waar ik het evt. kan krijgen?
Ik geloof gel? Ik heb een Scythe hdd-silencer behuizing, en deze gebruikt ook gel. Dempt geluid, en voert wel beter warmte af dan rubber. Discussie nieuw topic of niet:
Als je het met me eens bent dat je of de TS leest of de laatste posts, dan snap je dat het niks uitmaakt of je je 2, of 150 pagina's hebt. In het laatste geval zit alles in 1 topic, en is de search nuttiger dan bij 5 verschillende topics.
PS je kunt je aantal posts per pagina aanpassen. zo heb ik maar 11 pagina's, en loopt het bij mij achterstevoren, zodat ik direct bij de laatste posts ben. Als je meer posts op 1 pagina hebt, is het (zeker in firefox) fijner om CTRL + F te gebruiken.

Mail me maar voor ideeën over de TS. Ik ben zelf van mening dat deze zo nuttig en bondig mogelijk moet zijn om een stille pc te creëren. De TS zie ik als gereedschap, of handboek met informatie. Hoe voller het handboek, hoe makkelijker het is voor degenen die al langer in dit topic komen, maar hoe moeilijker het is voor beginnelingen: Voor hun is het een lap tekst. Misschien iemand tips voor hoe ik de TS leesbaarder/aantrekkelijker kan maken? Ik hoor graag jullie ideeën over de TS.
Mail me maar, liever geen complete stukken tekst, maar een overzicht met de inhoud samengevat.
Dan post ik wel welke ideeën jullie hebben in 1 post, zodat deze "offtopic" discussie niet teveel binnen het topic zal vallen.

[ Voor 9% gewijzigd door Nas T op 30-03-2008 23:11 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nas T schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:09:
[...]
Mail me maar voor ideeën over de TS. Ik ben zelf van mening dat deze zo nuttig en bondig mogelijk moet zijn om een stille pc te creëren. De TS zie ik als gereedschap, of handboek met informatie. Hoe voller het handboek, hoe makkelijker het is voor degenen die al langer in dit topic komen, maar hoe moeilijker het is voor beginnelingen: Voor hun is het een lap tekst. Misschien iemand tips voor hoe ik de TS leesbaarder/aantrekkelijker kan maken? Ik hoor graag jullie ideeën over de TS.
Mail me maar, liever geen complete stukken tekst, maar een overzicht met de inhoud samengevat.
Dan post ik wel welke ideeën jullie hebben in 1 post, zodat deze "offtopic" discussie niet teveel binnen het topic zal vallen.
offtopic:
zelf ben ik al begonnen met een TS'je met zoveel mogelijk relevante informatie en handige links ed.
Ik stuur een final version (of je moet het eerder willen) een versie die je op tweakers even snel kan previewen in je notepad, en even een html-variantje (even snel, anders gaat het ten koste van de kwaliteit van de TS)

Al een preview van de titel:
Afbeeldingslocatie: http://www.gioli.nl/tweakers/start.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Wiethoofd op 12-02-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
offtopic:
Ik heb 3 mailadressen zelfs: 1 om te registreren op tweakers, 1 voor msn, en 1 voor mail. Die laatste gebruik ik het meest, en daar mogen TSmailtjes dus heen:
robnas |at| gmail.com

ontopic:
Ik mag voor de studievereniging 2 pc's kopen (hoop ik), en ik wil natuurlijk dat deze lekker stil zijn, zonder dat mijn medeleden hier teveel van weten.
Specs (alleen CPU, HDD, Casefan en PSU vanwege geluidsproduceerders):
De NSK4480B uit de Tweakers bestbuy, deze is zwart, strak/simpel de voeding van het kleinere broertje is stil volgens SPCR en er is ruimte voor een 120mm fan (welke er ook in zit, maar ik utieraard vervang.
PS let op het stukje onder de tabel: meeste geluid komt door de tricool-fan, als deze werd uitgeschakeld, daalde de geluidsproductie tot 22dB.
CPU: Een C2D E6550 met de standaard koeler
2 keer Samsung HD200LJ (raid 0), deze ga ik bewerken met AAM.
een Nexus 120mm fan.
Ik verwacht dat de standaard cpu-koeler het meeste geluid zal produceren, daarna de hdd's, daarna de Nexus of voeding. Ik gebruik een Foxconn moederbord met onboard grafische kaart, het zwaarste wat er gedraaid zal worden zal inventor zijn. Het betreft de G33 chipset, ik weet niet of ie dat trekt, dus we zullen zien. Ik hoop dat de configuratie niet zal wijzigen.

Ik zal later posten wat de geluidsproductie hiervan zal zijn.

Een tijdje terug had ik een mini-pc gekocht welke ik als NAS gebruik en om op te surfen (want deze trekt ongeveer 30~40 watt ipv 150watt), en ik had een WD 7500AACS als harde schijf gekocht (welke als superstil werd bestempeld door SPCR. Deze vond ik out-of-the-box echt niet stil genoeg, vrij veel geratel, dus ik heb AAM overwogen, en het scheelt een flink stuk. De voeding die ik voor dit systeem gebruik is ongeveer 150 watt(geen passieve pico-psu omdat ik nu voor dezelfde prijs een hele behuizing erbij heb), ik heb de fan vervangen door een Zalman ZM OP1, een 80mm fan van 15mm dik. Deze icm met 2x 56ohm weerstanden, maakt hem erg stil. Ik ga deze nog vervangen door een weerstand van 120~130 ohm. Achterop heb ik een 40mm ventilator gebruikt welke in de case zat, en deze op 5 volt gezet. Het geheel hoor ik, zoek/schrijf acties hoor ik ook, en de voeding continu. Ik zal nog kijken wat de weerstand gaat doen die er tussen komt. Ik zou eventueel nog kunnen kijken voor stoffilters (welke ook geluid dempen), en evt de hele behuizing van binnen met dempingsmatten bekleden. Het geheel is aardig snel, surfen gaat op zich prima, al is het al iets trager als in het begin, maar ik denk op de 70% tegenover Vista met een C2D 2,66GHz en raid 0. De mini-pc gebruikt een 1,2GHz Celeron, het mobo is de Intel D201GLY2 (héél erg prijsinteressant).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb in de afgelopen maanden 3 PC's in elkaar gezet in die Antec 4480B behuizing. De voeding is behoorlijk ok, maar je hoort hem wel als de eis stilte is. Over een weekje zet ik er nog 1 in elkaar. Zolang hij niet voor mezelf is, is het een prima kast.

Die bijgeleverde 120mm is idd een boosdoener, maar. Ik vind de boxed koelers van de Core2Duo cpu's behoorlijk stil. Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.

Zijn de T166 schijven niet stiller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Smarron schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:39:
Ik heb in de afgelopen maanden 3 PC's in elkaar gezet in die Antec 4480B behuizing. De voeding is behoorlijk ok, maar je hoort hem wel als de eis stilte is. Over een weekje zet ik er nog 1 in elkaar. Zolang hij niet voor mezelf is, is het een prima kast.

Die bijgeleverde 120mm is idd een boosdoener, maar. Ik vind de boxed koelers van de Core2Duo cpu's behoorlijk stil. Daar heb ik eigenlijk geen problemen mee.

Ik zou ook meer eisen dan de review van de NSK op SPCR geeft.
Klinkt goed qua koelers, we zullen zien.
De T166 is stiller, maar ook €23 duurder per schijf, dan zou ik in totaal dus €100 meer uitgeven. Das een beetje teveel van het goede...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdm8

jdm8

Die stock cooler is idd al helemaal stil. Alleen als de cpu echt warm wordt en dus de fan harder gaat draaien maakt hij lawaai (maar minder lawaai als mijn 80mm noctua fan op max)

Nog maar eens ;)
jdm8 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 11:34:
Ik heb een Slot in DVD drive waarbij twee chips worden gekoeld door een soort rubber wat op de chips geplakt zit en tegen de metalen behiuzing aankomt. Dit spul veert dus een beetje en geleid warmte, weet iemand hoe dit heet en waar ik het evt. kan krijgen? Ik wil het namelijk op HDD's plakken en die weer tegen de alu zijkant van mij te bouwen case drukken. Zo worden de HDD's gekoeld door de alu zijkant en de vibraties niet versterkt door de grote alu zijkant omdat dit opgevangen wordt door dat veerkrachtige koelspul.

[ Voor 64% gewijzigd door jdm8 op 31-03-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Smarron schreef op maandag 31 maart 2008 @ 12:39:
Ik had in mijn lijstje een F1 opgenomen, maar ik zie overal dat de T166 stiller zijn. Qua snelheid maakt het geloof ik weinig uit tussen de F1 en de T166? En maakt het nog uit welke grootte T166 je neemt?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
De S166 is nog stiller dan de T166
(heb zelf net een 160gb S166 gekocht voor alleen mn os :))
Ik weet niet hoeveel je nodig hebt maar ze gaan volgensmij tot 400GB :?
Weet ik niet zeker hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

el-jorge schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Ik had in mijn lijstje een F1 opgenomen, maar ik zie overal dat de T166 stiller zijn. Qua snelheid maakt het geloof ik weinig uit tussen de F1 en de T166? En maakt het nog uit welke grootte T166 je neemt?
Ik heb in mijn PC een T166 500Gb en een F1 750GB en alleen het opspinnen van de F1 hoor je, daarna is hij echt stil. Ik vind beiden overigens stil, maar als ik moest kiezen had ik weer een F1 genomen.

De F1 serie is wel veel sneller dan de T166 serie. Dan kun je het beste of de 640GB of 1TB nemen (333GB platters). De 'langzame' 750GB heeft 250GB platters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Niet geheel ontopic, maar misschien ook wel:
Ik vind fatsoenlijk snelle SSD's te duur, dus ik had al wat creatieve ideeën:
SD in raid 0. Er is een 4 keer SD-raid kaart bij geekstuff4you te zien, alleen idioot duur (alweer).
Aangezien veel moederborden een raidcontroller hebben, zou je dus niet veel meer hoeven te doen dan een raid maken van snelle kaartjes met een sata interface.
Voor (omgerekend) €9,61 (volgens de PP wisselkoers heeft dealextreme CF naar sata-kaartjes. Neem 4 van deze kaartjes, koop 4 keer een Sandisk 8GB 300x CF kaartje bij one2remember, En je bent €350 kwijt, met als de raid de snelheid goed schaalt, 180MB/sec schrijven.
Dan heb je dus iets snellers dan een Mtron, voor minder dan de Mtron.
Het is door gebruikers op DX bevestigt dat dit kaartje vrij snel is, en ook UDMA ondersteunt(het CF kaartje wat ik noemde is ook UDMA).

Kortom: Leuk!
Mtron 150MB/sec sata

[ Voor 4% gewijzigd door Nas T op 01-04-2008 19:51 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nas T schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 19:47:
Niet geheel ontopic, maar misschien ook wel:
Ik vind fatsoenlijk snelle SSD's te duur, dus ik had al wat creatieve ideeën:
SD in raid 0.
Volgens mij wel degelijk thuis in dit topic:
1. Stil
2. Je doet niet onder voor de prestaties
3. Duur zoals de meest goede stille oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wiethoofd schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:06:
[...]
3. Duur zoals de meest goede stille oplossingen
hmmm, 3e regel TS:
Dit mag natuurlijk niet al te veel geld kosten
Daarom is het geen al te beste oplossing, maar het is beter qua prijs/prestaties dan SSD's, denk ik.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Smarron schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:39:
[...]
Ik heb in mijn PC een T166 500Gb en een F1 750GB en alleen het opspinnen van de F1 hoor je, daarna is hij echt stil. Ik vind beiden overigens stil, maar als ik moest kiezen had ik weer een F1 genomen.

De F1 serie is wel veel sneller dan de T166 serie. Dan kun je het beste of de 640GB of 1TB nemen (333GB platters). De 'langzame' 750GB heeft 250GB platters.
is de f1 nou echt veel stiller?? ik vind de t166 nog best lawaaierig eigenlijk (miss omdat dat het enige is wat ik hoor op dit moment)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
M3rcury schreef op woensdag 02 april 2008 @ 00:10:
[...]

is de f1 nou echt veel stiller?? ik vind de t166 nog best lawaaierig eigenlijk (miss omdat dat het enige is wat ik hoor op dit moment)
Das het lastige van stilte-ervaring. Ik ken beiden niet behalve qua andermans ervaringen, maar als je de 166 al niet stil vindt, dan zou ik de F1 ook niet nemen. De stilste harde schijf, de WD 7500AACS vind ik persoonlijk al niet stil genoeg, met AAM (dus ik ben zo onderhand verdoemd aan HDD-silencers). Maar met HDD-silencer zal deze schijf wel praktisch onhoorbaar zijn.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik weet niet of deze vraag hier überhuapt past. Maar ik zat even te denken, ik wil mijn pc een beetje temmen. Op dit moment heb ik 5*80 MM en 2*120 MM fans in mijn machine zitten. De behuizing een redelijke grote, de Chieftec heeft zoals je kunt zien 3 fans voor de schijven zitten en 2 fans aan de deur bevestigd die naar binnen blazen. Ook is er zowel boven als onder de PSU ruimte voor 2 120ers.
Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ca/ca14.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.chieftec.eu/images/highlights/ca/ca4.jpg

Nu is mijn vraag kan ik niet gewoon alle fans dmv deze verloopstekkertjes Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/807-842G.JPG op een Afbeeldingslocatie: http://zalman.com/DataFile/product/FAN%20MATE%202_03_b(0).jpg Zalman Fanmate aansluiten, en deze of aan mijn moederbord of aan mijn voeding hangen?

Het vermogen van de 80 MM fans is 1,06 Watt per fan en de 120 MM fans zijn 2,16 per fan, wat neer komt op een totaal verbruikt vermogen van 9,62 Watt. Als ik daar wat overhead bijreken zeg +/- 25% dan zit ik nog niet eens op de 15 Watt. Het moederbord kan 26 Watt geven per fan kanaal. De beschrijving zegt: The fan connectors support cooling fans of 350mA~740mA 8.88 Watt max. or a total of 1A~1.11A (26.64 Watt max.) at +12V

Dus is dit dan technisch mogelijk? Ik zie eigenlijk geen beperking

[ Voor 5% gewijzigd door loewie1984 op 02-04-2008 12:33 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 09:45
Ik heb een tijdje een simpele fancontroller gehad, welke weet ik niet meer. ging kapot en heb ik weggegooit. Deze fancontroller kon ik de knopjes zo ver naar links draaien dat de fan geheel uit ging, maar ook dat ik hem dus minimaal *stil) kon laten draaien.

Nu heb ik een nieuwe gehaald een tijd geleden, de Revoltec 3,5 inch Fan Controller 4-Channels, Zwart.
Deze kan ik alleen niet geheel uit zetten, en in de laagste stand draaien de fans nog steeds te hard/luidruchtig.

Hierop ook mijn vraag, welke fancontroller kan ik het beste gebruiken. Eentje die dus helemaal uit kan, dan kan ik hem ook minimaal laten draaien. Ik moet een zwarte hebben. en het liefst 2.5inch maargoed, 3.5 mag ook :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

loewie-643- schreef op woensdag 02 april 2008 @ 12:30:
Ik weet niet of deze vraag hier überhuapt past. Maar ik zat even te denken, ik wil mijn pc een beetje temmen. Op dit moment heb ik 5*80 MM en 2*120 MM fans in mijn machine zitten. De behuizing een redelijke grote, de Chieftec heeft zoals je kunt zien 3 fans voor de schijven zitten en 2 fans aan de deur bevestigd die naar binnen blazen. Ook is er zowel boven als onder de PSU ruimte voor 2 120ers.
Nu is mijn vraag kan ik niet gewoon alle fans dmv verloopstekkertjes op een Zalman Fanmate aansluiten, en deze of aan mijn moederbord of aan mijn voeding hangen?
Ja zou je kunnen doen, maar is het in eerste instantie niet handiger om stillere ventilatoren aan te schaffen? dat scheelt al in het verloopstekkertje+fancontroller-gedeelte
Dus is dit dan technisch mogelijk? Ik zie eigenlijk geen beperking
Je kan verloopstekker op verloopstekker op verloopstekker aansluiten, of het werkt is een tweede.
Ik heb zelf die stekkertjes ook, op m'n moederbord en op m'n fancontroller werkt het perfect (2 fans op een splitter).
water_escape schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:05:
Ik heb een tijdje een simpele fancontroller gehad, welke weet ik niet meer. ging kapot en heb ik weggegooit. Deze fancontroller kon ik de knopjes zo ver naar links draaien dat de fan geheel uit ging, maar ook dat ik hem dus minimaal *stil) kon laten draaien.

Nu heb ik een nieuwe gehaald een tijd geleden, de Revoltec 3,5 inch Fan Controller 4-Channels, Zwart.
Deze kan ik alleen niet geheel uit zetten, en in de laagste stand draaien de fans nog steeds te hard/luidruchtig.
Dat kan je deels ook wijten aan de keuze van je ventilatoren, hoe stiller deze op vol vermogen zijn, hoe stiller ze op een lager vermogen zijn. (ook turbulentie en wervelende wind van de fanroosters veroorzaakt meestal de herrie in een kast)
Hierop ook mijn vraag, welke fancontroller kan ik het beste gebruiken. Eentje die dus helemaal uit kan, dan kan ik hem ook minimaal laten draaien.
Hier even zoeken naar een goede fancontroller De Zalman ZM-MFC1 heeft 2 schakelaars waar je ventilatoren op aan kan sluiten en die helemaal uit kan zetten. (als je dan met de splitters gaat werken die loewie-643- hierboven voorstelde dan kan je op z'n minst 4 ventilatoren aansluiten om die mbv die schakelaar het zwijgen op te leggen.
Ik moet een zwarte hebben. en het liefst 2.5inch maargoed, 3.5 mag ook :)
2,5"? je hebt in je computer 3,5" en 5,25" bay's, die Zalman ZM-MFC1 is een 5,25" fancontroller.
Succes met je zoektocht

[ Voor 0% gewijzigd door Wiethoofd op 02-04-2008 16:57 . Reden: typo in url ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Draai Vista met een wat oudere Creative kaart, scheelde bij mij enorm aan geluid..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wiethoofd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:23:
[...]

Ja zou je kunnen doen, maar is het in eerste instantie niet handiger om stillere ventilatoren aan te schaffen? dat scheelt al in het verloopstekkertje+fancontroller-gedeelte
Ja zou ik kunnen doen, alleen deze heb ik en als ik deze nog kan regelen, hoef ik geen nieuwe te kopen. Ze zijn vanzichzelf al vrij stil, alleen het kan stiller. En momenteel heb ik niet de ruimte om voor 140 euro aan stille fans uit te geven. Wie wel ook, en hé daarom zijn we tweakers he. Oplossingen moeten we samen bedenken. Dus ik ga er vanavond eens even voor zitten en dan breng ik wel verslag uit!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
thx voor je snelle antwoord btw :>!

De pc is stil geweest, met die vorige controller en dezelfde fans. Alleen deze controller krijgt hem niet helemaal uit, dus ook niet laag.
--baysize was vergissing :)!

deze lijkt mij wel klein en handig.
Sunbeam Rheobus Fan Controller,
alleen is deze nergens te koop in NL? klopt dat? Zoizo zijn de goede sunbeams nergens te vinden, maar deze kunnen de fans wel helemaal het zwijgen opleggen.

Die zalmann ziet er goed uit, maar is zoveel extra dan ik nodig heb. Gaat mij puur om de fans weer stil te krijgen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

water_escape schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:02:
Sunbeam Rheobus Fan Controller,
alleen is deze nergens te koop in NL? klopt dat? Zoizo zijn de goede sunbeams nergens te vinden, maar deze kunnen de fans wel helemaal het zwijgen opleggen.
net even gegoogled, nee niet (meer) te koop in NL
Die zalmann ziet er goed uit, maar is zoveel extra dan ik nodig heb. Gaat mij puur om de fans weer stil te krijgen.
En zelf er een schakelaar tussen solderen? goedkoop, snel, the Dutch-cheapass-way ;)
en desnoods doe je een 3 standen schakelaar, 12V, 5V en uit (even googlen welke draadjes dan waarop aan moet sluiten, of hier even kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
haha thx maar ik ben niet zo'n soldeerheld :)! i zal nog s wat verder googlen, zelfs tweedehands niet te vinden :> . Anders misschien toch die zalman, die kan tenminste helemaal uit en heel zacht aan. Tis puur voor de airflow. PRocessor cooler enzo komen er niet op. Alleen de xtra fans. Wil de kast gewoon stil hebben weer.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

water_escape schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:23:
haha thx maar ik ben niet zo'n soldeerheld :)! i zal nog s wat verder googlen, zelfs tweedehands niet te vinden :> . Anders misschien toch die zalman, die kan tenminste helemaal uit en heel zacht aan. Tis puur voor de airflow. PRocessor cooler enzo komen er niet op. Alleen de xtra fans. Wil de kast gewoon stil hebben weer.
dan is idd die zalman geen slechte optie, wel redelijk prijzig, maar je kan dan iig een hele tijd er mee vooruit. Zelf heb ik de MCF2, die heeft 6 draaiknoppen, maar geen functie om de boel uit te draaien, met al stille fans op laag is het ook wel te doen hoor ;), en binnenkort komt m'n order met nog stillere (en grotere) fans binnen en kan ik eindelijk beginnen met m'n geluidsisolatie, dan wordt ook de zijkant vn m'n hdd's geïsoleerd en trilt dat nog minder dan nu ookal hangen ze in rubbers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
klinkt goed :) heb je een foto van je bouwwerk?

mm als die van jou (beter is) niet uit kan, Zalman ZM-MFC1 dat dan wel :S.
En ik heb ff gekeken, ik moet 6 fans kwijt, maargoed 3x2 mag ook als de controller dat aankan.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 03:56

Zenix

BOE!

Ik ga ook mijn pc eens stiller maken.
Heb al waterkoeling, maar mn pomp staat bekend als een lawaaimaker. Ik heb nu de Swiftech MCP650 die wordt vervangen door de Swiftech MCP600, die hoort ook nog iets beter te presteren.

En ik heb een bestelling gedaan om mijn Coolermaster/Titan casefans te vervangen door 5x120mm en 1x80mm Nexus. En ik stop ook nog wat waterkoeling op mijn NB. Ben benieuwd na het resultaat :) Vind de fans van Nexus best wel goedkoop.
water_escape schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:38:

En ik heb ff gekeken, ik moet 6 fans kwijt, maargoed 3x2 mag ook als de controller dat aankan.
Met de dipswitches op de MFC1 kan je fans gewoon helemaal uit doen. Je kan er ook wel 2 makkelijk aansluiten op per kanaal.

[ Voor 33% gewijzigd door Zenix op 02-04-2008 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

water_escape schreef op woensdag 02 april 2008 @ 14:38:

Wiethoofd in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"
dat is een foto van de fancontroller (niet de mijne omdat ik toen even geen fototoestel bij me had, maar dat geeft je een idee)

En als ik mijn ventilatoren ed heb, bouw ik alles in, maak ik foto's en schrijf ik m'n review over m'n nieuwe kast af (Cooler Master Centurion 590)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
ok dus met de zalman mfc1 heb ik 4 draaiknoppen, die niet helemaal uit kan. Dus zelfde probleem als ik nu heb. laagste stand is nog steeds te hard draaiende fans. En er zitten 2 schakelaren op voor die uit kunnen. Maargoed, wat is dan de laagste staand? uit gaan ze niet. Ik bedoel daarmee dat als ik de draainkop iets meer naar links draai de fan stop met draaien en dat ik hem dus een beetje naar rechts net aan krijg, dus minimale rotaties.

en de mfc2 heeft alleen draaiknoppen, waar de fan ook niet helemaal uit kan (lees te weinig stroom geven zodat hij niet ronddraaid)

Ik moet dus net eens tandje hebben dat hij net begint met draaien, en dat bij alle 6 de fans.

Wist niet dat dit zo lastig was ;) die vorige controller had ik ook maar gewoon gekocht omdat ik die tegen kwam. was dat geluk?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@ Loewie-643-:
Ik denk dat dat wel lukt met je fans, alleen moet je bij het splitsen denken in termen van stroom/ampèrage, ipv verbruik. Want het amperage in de kabel wijzigt, en het verbruik nu ook, omdat het voltage niet verandert.
Je hebt geen €140 over, misschien wel €34,68?
Hint: 2 maal 120mm en 5 maal 80mm.

@water_escape:
Volgens mij weet je zelf het antwoord ook. Je zegt zelf:
. Deze fancontroller kon ik de knopjes zo ver naar links draaien dat de fan geheel uit ging, maar ook dat ik hem dus minimaal *stil) kon laten draaien.
Daarna:
Ik lees nu de volgende vraag: is er een fancontroller die hetzelfde kan als degene die stuk ging?
Antwoord: Ik weet het niet, vast wel. We kunnen niet bepalen welke fancontroller de beste voor jou is, dat moet je zelf doen. Bijvoorbeeld bij SPCR bij de fancontrollers(Url is eerder vemeld, maar verkeerd getypt.
Trouwens, waarom gebruik je niet gewoon speedfan? Ben je van de hele fancontroller af, en kun je alle fans van 100% naar ~0% toe regelen.

@Michael Knight:
Draai Vista met een wat oudere Creative kaart, scheelde bij mij enorm aan geluid..
En kroketten zijn lekker? Waar reageer je op?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Nas T schreef op woensdag 02 april 2008 @ 09:03:
[...]

Das het lastige van stilte-ervaring. Ik ken beiden niet behalve qua andermans ervaringen, maar als je de 166 al niet stil vindt, dan zou ik de F1 ook niet nemen. De stilste harde schijf, de WD 7500AACS vind ik persoonlijk al niet stil genoeg, met AAM (dus ik ben zo onderhand verdoemd aan HDD-silencers). Maar met HDD-silencer zal deze schijf wel praktisch onhoorbaar zijn.
hmm.. ja, dus zit je of aan sdd vast, of aan een hdd silencer..

Maar ben ik met een hdd silencer aan de 5 1/4" sloten gebonden?? of niet (geen ruimte voor namelijk)

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

M3rcury schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:13:
[...]
Ophangen in rubbers en geluidsisolatie er omheen wil ook voor een heel groot deel helpen (te goed isoleren molt je schijven door de hitte trouwens!)
Maar ben ik met een hdd silencer aan de 5 1/4" sloten gebonden?? of niet (geen ruimte voor namelijk)
en ja, als je hdd al 3,5" is en je doet er een silencer omheen dan is de eerstvolgende baygrootte een 5,25". Of je moet een 2,5" Laptophdd hebben, dan iets improviseren moet het wel lukken om in een 3,5" bay te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Wiethoofd schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:17:
[...]

Ophangen in rubbers en geluidsisolatie er omheen wil ook voor een heel groot deel helpen (te goed isoleren molt je schijven door de hitte trouwens!)
hij hangt al in rubbers.. denk dat ik gewoon een zijkerd ben :+
en ja, als je hdd al 3,5" is en je doet er een silencer omheen dan is de eerstvolgende baygrootte een 5,25". Of je moet een 2,5" Laptophdd hebben, dan iets improviseren moet het wel lukken om in een 3,5" bay te passen.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
M3rcury schreef op woensdag 02 april 2008 @ 23:13:
[...]

Ik geloof dat er wel oplossingen zijn voor 3,5" bays, maar die komen alleen aan de boven/onderkant, waardoor er maar weinig gedempt wordt. 5,25" oplossingen zijn wel duur, maar je moet het zien als investering: veel anders dan de aansluiting zal qua maatgeving weinig veranderen van een harde schijf, dit in tegenstelling tot een andere processor, waarbij je soms dus een compleet nieuwe koeler nodig hebt. Maar aangezien nu SSD's in opmars zijn, wordt de investering wel minder (al blijft grote opsalg voorlopig nog wel behouden aan de klassieke HDD).

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zonet las ik dit artikel over een nieuwe HD koeler van Scythe, misschien of iemand zo 123 kan zien of deze ook je harde schijf geluid dempt is dit een zeer leuke budgetoplossing aangezien hij een adviesprijs heeft van €16,50 (exlusief BTW) wat net geen 20 euro wordt met BTW. Rubbers en geluidsisolatiematten van de karwei werken ook, maar dit staat net wat 'professioneler' ;)

wat de tweaker niet heeft improviseert ie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
waar zijn die te koop dan ? is wel erg leuk vtw, en goedkoop, en stil en hdd wordt er niet warmen door!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
water_escape schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:55:
waar zijn die te koop dan ? is wel erg leuk vtw, en goedkoop, en stil en hdd wordt er niet warmen door!
....het is dan ook een koeler....

;)

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Naast dat ie dus niet warmer wordt nee :P kan je uit het stukje halen dat de koeler nog niet in de handel is, aan de woorden 'suggested price tag' kan je dat dus zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Wiethoofd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:43:
Zonet las ik dit artikel over een nieuwe HD koeler van Scythe, misschien of iemand zo 123 kan zien of deze ook je harde schijf geluid dempt is dit een zeer leuke budgetoplossing aangezien hij een adviesprijs heeft van €16,50 (exlusief BTW) wat net geen 20 euro wordt met BTW. Rubbers en geluidsisolatiematten van de karwei werken ook, maar dit staat net wat 'professioneler' ;)

wat de tweaker niet heeft improviseert ie toch?
In het topic staat een posts dat de fins meer estethisch lijken dan praktisch...
Eerst een review zien, dit product zie ik officieel niet terug bij
Scythe. Daarnaast klopt de prijs niet helemaal, deze is direct omgerekend een klein jaar terug zonder BTW. Nu zou de prijs rond de €18,50 incl BTW liggen. Ik zou toch de kat uit de boom kijken, aangezien het een koeler is, geen HDD-demping. Ik kan uit de plaatjes weinig opmaken: het lijkt of geheel uit aluminium te bestaan, of stukken geheel uit rubber....

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

zonet op Fudzilla: Scythe officially launches Himuro

Maar inderdaad hij staat nog niet op de Scythe site maar is al wel te koop voor € 19,90

edit
Ook Hardware.info heeft de Scyte Himuro bevestigd

en even voor mij: ik heb m'n koeling/ventilatoren binnen en ga alles installeren en m'n geluidsdempingsmatten opplakken :D (foto's komen bij de review over m'n kast die ik dan af kan maken)

[ Voor 34% gewijzigd door Wiethoofd op 14-04-2010 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
http://i4.photobucket.com/albums/y110/crazy2cv/geheel3.jpg

offtopic:
2cvman vette wallpaper heb je, prepare deu share? _/-\o_

[ Voor 99% gewijzigd door loewie1984 op 08-04-2008 15:40 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

loewie-643- schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:26:
[...]
[afbeelding]

offtopic:
2cvman vette wallpaper heb je, prepare deu share? _/-\o_
offtopic:
Volgende keer misschien een mail sturen of een DM of een reactie op z'n profielpagina scheelt hier weer een hele lange quote (je had ook alleen kunnen vragen of hij de wallpaper wou delen en dan een linkje naar de afbeelding waar deze op te zien is)

Gisteren mijn ventilatoren binnen gekregen. 2x 140mm Yate Loon is zeer stil en zeker aan te raden mocht je ze kwijt kunnen. Ook Xilence 80*80*15mm is zeer stil. Ik wacht nu nog op m'n 2e Nexus 120mm (zwart/witte) voor de pull in m'n push-pull op m'n TRUE.

Ook heb ik meteen toen ik de fans binnen kreeg de hele inhoud van de kast uitgebouwd, geluidisolatie (van dat noppenspul) geplaatst en dus die fans met rubberen 'schroeven' opgehangen/vastgemaakt. Wat een stilte (hij was al stil, maar nu nog stiller ;))

Alle fans op laag kan, maar geeft een idle cpu temp van 45!! Nu met de 'perfecte en toch stille' instellingen een idle temp van 38° en een full load van 59. Zes fans atm (2x 140mm Yate Loon, 2x Scythe Ultra Kaze 1000, en nu nog 1x van de 2 Nexus 120mm Silent (met nog de Xilence in de zijkant van m'n computer richting achterkant mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
Wiethoofd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 14:56:
[...]
offtopic:
Volgende keer misschien een mail sturen of een DM of een reactie op z'n profielpagina scheelt hier weer een hele lange quote (je had ook alleen kunnen vragen of hij de wallpaper wou delen en dan een linkje naar de afbeelding waar deze op te zien is)
Hallo wiethoofd, no offense maar klik eens op 2cvman z'n profiel en dan vertel je me maar waar ik naar toe moet mailen...

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

loewie-643- schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:17:
[...]

Hallo wiethoofd, no offense maar klik eens op 2cvman z'n profiel en dan vertel je me maar waar ik naar toe moet mailen...
offtopic:
daarom stelde ik ook voor om een reactie op z'n profielpagina te plaatsen, dat hij DM uit heeft en z'n mailadres niet laat zien heb ik ook nagekeken voordat ik mijn post plaatste.
en mooi dat je je vorige vraag even bijgewerkt hebt ;) (miss hangdiger om een linkje naar die afbeelding te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine crosspost...
Mijn variant op een stille, goed gekoelde pc:
Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/airflow.jpg

Ik hoor 'm pas als ik mijn oor er tegen aan houd, of als het echt volledig stil is. Dat laatste is echter nooit het geval.

Noctua Cooler op de CPU (€45,-) en Chipset (€25,-)
Noctua 120MM fans (5 in totaal à €20,- per stuk)
Arctic Cooling Accelero S1 (incl. Turbo module) op de GPU (€28,-)
Antec P182 kast

Temps:
Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/temps.png

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

aan je afbeelding te zien zou ik die aan de achterkant van je kast (linkerkant op het plaatje voor de kijkers thuis) weghalen. Deze verstoort je airflow door je koelblok heen.
Die bij je HDD's koelt je grafische kaart nog en die wordt weer afgezogen door je CPU/chipset-fan en kan geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De HDD's zitten, samen met de voeding en hun eigen 120mm fan, één compartiment lager.

maar je bedoelt de fan aan de achterkant?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2008 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 17:20:
De HDD's zitten, samen met de voeding en hun eigen 120mm fan, één compartiment lager.

maar je bedoelt de fan aan de achterkant?
ja, die meteen links van je koelblok op je CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
kostenplaatje vind ik ook wel interessant e.d.!
en welke fan doet wat.welke zuigt in en welke zuigt uit? wat zijn de temps intern?
hoe hou je het stil? fancontroller voor al die fans op low speed laten draaien?
of loop ik nu op je review vooruit ;)! dan w8 ik nog ff :>!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

water_escape schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 18:02:
kostenplaatje vind ik ook wel interessant e.d.!
en welke fan doet wat.welke zuigt in en welke zuigt uit? wat zijn de temps intern?
hoe hou je het stil? fancontroller voor al die fans op low speed laten draaien?
of loop ik nu op je review vooruit ;)! dan w8 ik nog ff :>!
over mijn computer en review?
Kostenplaatje: computer + randapparatuur nieuw: 1600+ (en zie ook m'n specs pagina (moet ik nog even bijwerken na het plaatsen van deze post)
Hoe fans blazen: zie de kant waar de 'dwarsbalkjes' zitten, daar blaast ie heen (lucht aanzuigen vanaf de kant waar je alleen de rand en de fan ziet)
hoe ik het stil houd: fancontroller (6-kanaals)
en die review, ik zal er mee aan de slag en wordt denk ik morgen pas omdat ik ook even foto's moet maken van hoe alles nu zit met de geluidsisolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
haha ja ik bedoelde dus een mooie review, maar ik loop dus vooruit!
en de kosten is meer wat je heb geinvesteerd om een stille en koele pc te krijgen!
die van mij is nu wel koel, maar maakt nog te veel geluid! Moet ook s naar gekeken worden!

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb een CM cosmos 1000 op het oog ter vervanging van mijn Antec P150.
Nu vroeg ik me af of die HDD brackets in de Cosmos een beetje dempen of dat deze gaan resoneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

timskiej schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 21:01:
Ik heb een CM cosmos 1000 op het oog ter vervanging van mijn Antec P150.
Nu vroeg ik me af of die HDD brackets in de Cosmos een beetje dempen of dat deze gaan resoneren?
Er is een review over deze kast gemaakt door de tweakercrew zelf. (eerste hit met google zoekend op cosmos 1000).
Beetje research kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik heb ze al gelezen;)
Alleen kan ik me niet herinneren dat er ook iets staat van de bays voor de HDD's. Wel dat de hdd's wat warmer worden. Maar ik heb mijn antwoord nu :)

[ Voor 10% gewijzigd door timskiej op 08-04-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op maandag 31 maart 2008 @ 18:39:

Nog even terugkomend op bovenstaand verhaal.

Ik heb de PC gisteren even lekker laten stressen met name het harde schijfgebruik. Veel lezen, schrijven tegelijk en ik merkte dat de F1 enorm veel last heeft van vibraties. Mijn PC zelf is dus extreem stil. Ik had bij de aanschaf hiervan een T166. Later heb ik er een F1 bijgekocht en bij veel harde schijf activiteit op de F1 begint er toch wat te trillen in de PC. De T166 heb ik werkelijk nooit gehoord met zulk gebruik.

Ik heb beide HD's in elastieken hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
uhmm wordt het niet tijd voor deeltje V, als er geen volantiers zijn, wil ik me wel ff een weekje ervoor inzetten om een mooi nieuw topic te maken!

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2cvman
@loewie-643: Hier staat hij: http://xs225.xs.to/xs225/08106/aaa854.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 13:57
Ik heb zo'n Cosmos 1000. Merk weinig van virbreren. De extra rubbertjes werken prima. Probleem is wel het gebrek aan air-flow rond de harde schijven. Nog geen oplossing voor gevonden.

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste

Let op:
Let op! Dit is geen CSL dus vragen over of een systeem goed is horen hier niet. Vanaf nu 14-12-2007 zullen deze berichten dan ook verwijderd worden en krijg je een OW!