Gigabyte P35/X38 problemen & ervaringen

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 25.430 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
de grafische kaart lijkt het ook goed te doen (aangezien de fan draait)
Domme uitspraak. De auto rijdt omdat de airco aanstaat? 8)7 Testen testen testen. En laten we daar nou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor hebben.

Voor de rest alles uit de kast halen en op de tafel weer in elkaar schroeven. Zo test je het best.

En mocht het niet aan het mobo liggen, maak dan maar een nieuw topic aan, hier mag je alleen over de DS3 blaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Nee, de borden zijn niet helemaal stil. Hij geeft een korte piep tijdens de POST. Mits je de systeemspeaker hebt aangesloten natuurlijk.

De symptomen die je omschrijft zijn exact gelijk aan de mijne.
Heb je anders niet nog wat 'slomer' DDR2 geheugen liggen dat je kunt proberen?
Zet hem anders eens aan, laat hem een minuutje draaien, en druk dan de reset-knop in voor een 'warme restart'. Doe dit alles met maar 1 geheugenreepje en verder zo min mogelijk toegebehoren.

@Bitage
Hij heeft een DS3. Een DS3 met ICH9R-RAID chip om precies te zijn. Net als ik.

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 29-01-2008 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:01

Smarron

The bend

Magic6399 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:43:
[...]

De monitor is ok en de grafische kaart lijkt het ook goed te doen (aangezien de fan draait)
Dacht dat het moederboard in ieder geval een piep zou laten horen als deze aan het opstarten is (of zijn Gigabyte borden helemaal stil?)
Misschien dat het geheugen het probleem is?

Smarron in "Gigabyte P35-DS3 problemen & ervaringen"

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Bitage schreef op maandag 28 januari 2008 @ 22:19:
[...]

Domme uitspraak. De auto rijdt omdat de airco aanstaat? 8)7 Testen testen testen. En laten we daar nou de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter voor hebben.

Voor de rest alles uit de kast halen en op de tafel weer in elkaar schroeven. Zo test je het best.

En mocht het niet aan het mobo liggen, maak dan maar een nieuw topic aan, hier mag je alleen over de DS3 blaten ;)
Het Hangen en Opstartproblemen troubelshooter topic heb ik ook helemaal doorgenomen, maar zag daar ook geen oplossing tussen staan.
Alles ligt nu al op tafel, losgekoppeld van HDD's, branders en andere onnodige apparatuur, dus testen gebeurd nu al met diverse opties.
frickY schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 00:28:
Nee, de borden zijn niet helemaal stil. Hij geeft een korte piep tijdens de POST. Mits je de systeemspeaker hebt aangesloten natuurlijk.

De symptomen die je omschrijft zijn exact gelijk aan de mijne.
Heb je anders niet nog wat 'slomer' DDR2 geheugen liggen dat je kunt proberen?
Zet hem anders eens aan, laat hem een minuutje draaien, en druk dan de reset-knop in voor een 'warme restart'. Doe dit alles met maar 1 geheugenreepje en verder zo min mogelijk toegebehoren.

@Bitage
Hij heeft een DS3. Een DS3 met ICH9R-RAID chip om precies te zijn. Net als ik.
Heb helaas geen ander DDR2 geheugen liggen, anders had ik dat in de eerste instantie al getest.
Heb Kingston 2x1GB erin hangen.

Mijn systeem is trouwens grotendeels samengesteld aan de hand van de BBG Januari, dus lijkt me dat alles wel op elkaar is afgestemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Magic6399 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 10:54:
Heb Kingston 2x1GB erin hangen.

Mijn systeem is trouwens grotendeels samengesteld aan de hand van de BBG Januari, dus lijkt me dat alles wel op elkaar is afgestemd...
Dan zal het geheugen idd het probleem niet zijn, maar het kan uiteraard nooit kwaad om het te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Zo, mijn bordje is ook binnen. Helaas rev2.0, maar goed ik wilde toch gaan overclocken en DES werkt niet als je je CPU OC'et hebt.

Er zitten 4 aansluitingen voor fans op mijn mobo:
  • cpu_fan
  • sys_fan1 (3 pins)
  • sys_fan2 (4 pins)
  • pwr_fan (3pins)
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen sys_fan1 en pwr_fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Ik denk vrij weinig tot niets, zoals op pagina 24 van de handleiding te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://img257.imageshack.us/img257/6973/pwrfanji0.gif
Vergroting

[ Voor 47% gewijzigd door Bitage op 29-01-2008 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05:24

StarWing

Huh ?!?

TheovdS schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:26:
Er zitten 4 aansluitingen voor fans op mijn mobo:
  • cpu_fan
  • sys_fan1 (3 pins)
  • sys_fan2 (4 pins)
  • pwr_fan (3pins)
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen sys_fan1 en pwr_fan?
Sommige PSU's (zoals mijn chieftec) had een 3pins kabel die naar buiten kwam op de RPM van de voeding te kunnen monitoren, misschien dat dit hetzelfde is ?

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik ga mijn case-fans (2) op mij voeding aansluiten, want ik wil dat ze op 5V draaien; ik heb van de converters die je aan je voeding moet knopen en die (d.m.v. een weerstand) 12V omzetten naar 5V.

Nog een vraagje: Is het noodzakelijk dat ik de RAID-drivers laad tijdens de VISTA-installatie? Bij een eerder geconfigureerde computer had ik ook RAID-0, maar was het niet nodig om de driver te laden. Heeeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De 5V komt gewoon kant en klaar uit je voeding in de hoedanigheid van een rode draad hoor ;)

Ja. Het is nodig de RAID-drivers te laden. Wnidows herkent de controller niet automatisch.
Dat is overigens alleen het geval wanneer je de controller in RAID of AHCI mode draait. Als IDE-controller wordt hij wel herkent.

Mocht je de Gigabyte SATA2 controller gebruiken voor je bootschijf; Op de Gigabyte sie staat een nieuwere driver dan op (mijn) CD.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 30-01-2008 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
frickY schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:03:
De 5V komt gewoon kant en klaar uit je voeding in de hoedanigheid van een rode draad hoor ;)
Weet ik, maar aan mijn fan zit een molex; en ik heb een converter die een molex omzet naar 5V. Dus je sluit je fan aan op de converter (molex) en je sluit de converter aan op je PSU (ook molex).
Mocht je de Gigabyte SATA2 controller gebruiken voor je bootschijf; Op de Gigabyte sie staat een nieuwere driver dan op (mijn) CD.
Ik heb de driver al gedownload, je kan kiezen voor INTEL of GIGABYTE, blijkbaar is dat per mobo verschillend. In de handleiding spreken ze ook steeds over of Intel-raid of Gigabyt-raid.Hoe zit dat eigelijk?

[ Voor 33% gewijzigd door TheovdS op 30-01-2008 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal , heb sinds een weekje nu de E8400 + gigabyte p35c-ds3r.

Het werkt allemaal perfect , maar de tempraturen die hij weergeeft via Core temp 0.96.1
kloppe volgens mij niet en die moeten wel eerst kloppe voordat ik ga beginne met overclocken.

idle 45c. en in de bios zegt hij 23c idle
heb al verschillende core temps geprobeerd maar nix helpt.

Myn vorige set up ( q6600 @ 3,0ghz + asus p5w dh deluxe) was idle 32c graden !
dus vind het het vreemd

Ik gebruik ook speedfan voor myn fans (duh) en daar zie ik bij temp2 wel myn cpu tempratuur maar toen ik hem op 3.8ghz had draaien was hij maar rond de 40c op full LOAD (prime95) wat volgens mij ook niet klopt.

iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ik ben er net achter gekomen dat dit bord, 2 RAID-controllers heeft. 1 van Gigabyte en 1 van Intel:

SATA 3Gb/s storage interface
The SATA specification doubles bus bandwidth from 1.5Gb/s to 3Gb/s. Native Command Queuing is a new specification that enables out-of-order execution of commands for efficient retrieval of data. Hot Plug support allows users to insert and remove hard disk drives without shutting off power to the system.

Intel® Matrix Storage Technology
Intel® Matrix Storage Technology, can deliver up to 80% faster storage performance with PCs equipped with two hard drives using RAID 0 data striping. Using RAID 1 data mirroring can protect against a hard drive failure by mirroring all data among two hard drives. In addition RAID 5 offers the fault-tolerant capability to automatically back up your most important files, while also providing faster disk access and adding storage capacity.

Welke is het snelst en moet ik gaan gebruiken?

Edit:
Het blijkt dus dat de Intel-raid-controller sneller is en minder problemen oplevert. Dit heb ik gevonden in het volgende topic: \[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 4
Er staan veel nuttige tips/trucs en handige info in de TS.

[ Voor 12% gewijzigd door TheovdS op 30-01-2008 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
TheovdS schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:19:
Ik heb de driver al gedownload, je kan kiezen voor INTEL of GIGABYTE, blijkbaar is dat per mobo verschillend. In de handleiding spreken ze ook steeds over of Intel-raid of Gigabyt-raid.Hoe zit dat eigelijk?
De DS3R beschikt over 2 SATA-controllers. De ICH9R van Intel, en een chip van Gigabyte zelf.
De Intel-chip bestuurd de gele SATA poorten op het moederbord, en ondersteund RAID0, 1, 5 en 10.
De Gigabyte-chip bestuurd de paarse SATA-poorten en de IDE connector. Voor de SATA-poorten ondersteund deze, meen ik, RAID 0 en 1.
Qua performance zou de Intel-chip ook beter zijn dat de Gigabyte chip

* frickY spuit 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Gisteren mn nieuwe PC in bedrijf gesteld. Alles werkt naar behoren en mn E8400 en Kinston reepjes worden gewoon herkend. BIOS F6 staat erop, vandaag ga ik hem flashen naar F10.

Mijn power-led (op mijn kast) werkt niet. Ik weet wat de oorzaak is: op het mobo zijn 2 plaatsen waar je de power-led kan(/moet) aansluiten: een 2-poot en een 3-poot. Uit mijn kast (Nexus Caterpillar) komt alleen maar een 3-poot. Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor, of wordt het solderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

3 poot is gewoon goed. ff het kabeltje omdraaien, dan zou het moeten werken. Ik heb nu ervaring met 2x een DS3 en 2x een DS3R, allemaal in Antec behuizingen. De powerleds werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
OK, jij gebruikt ook alleen de 3-poot? Ga ik toch nog ff testen, de kabel had ik ook al omgedraaid, zonder resultaat. Tja, misschien is de led gewoon kapot, maar ik ga gewoon nog verder testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Er is geen 2-poot beschikbaar voor de powerled hoor.
De Powerled wordt aangesloten op een aparte header los van de front panel connectors, en staat verticaal.
Bij de front-panel connector heb je plek voor een systeem speaker, powerswtich, resetswtich, messageled en hardeschijf-activiteitled (zo uit t hoofd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
frickY schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:18:
Er is geen 2-poot beschikbaar voor de powerled hoor.
De Powerled wordt aangesloten op een aparte header los van de front panel connectors, en staat verticaal.
Bij de front-panel connector heb je plek voor een systeem speaker, powerswtich, resetswtich, messageled en hardeschijf-activiteitled (zo uit t hoofd).
Volgens de handleiding zijn de message-led en de power-led hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Zou ik niet weten hoe dat verder beschreven staat, maar je 3pins switch moet in elk geval verticaal zitten aan de linkerkant van de rest van de switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Nee, dat is de LED
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/eprui/ds3r-frontpanel.jpg

De manual zegt dat de Message LED continue brand wanneer het systeem in de S0 (geen stroombesparing) draait. Ik zie nergens staan dat di tgelijk staat aan een systeem dat gewoon weg in ingeschakelt. Kan me voorstellen dat daar nog een of andere (ACPI) driver voor nodig is. Ook resultaten in Google ontkrachten het functioneren van deze header als powerled.

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 31-01-2008 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Ik zit met het probleem dat mijn Realtek chippie niet echt wilt meewerken....Des te verder ik de rear kanalen open draai (ingesteld op 4ch) des te minder bas ik heb. Rear vol open = totaal geen bas. Rear vol dicht = alle bas. Ik heb al gezocht, maar kan niks vinden...mixer wordt ik ook niet veel wijzer uit. Iemand hier een idee? Heb btw een P35 DS3R. Laatste drivers ook geinstalled.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 31-01-2008 21:51 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

mensen help, vanavond heb ik het onderstaande in elkaar geknutseld. alles werkt helemaal perfect (afkloppen) alleen blijft de cpu fan boven de 2000 rpm draaien terwijl ie verder erg koel is

- Cooler master 520 watt modulair
- deze mobo, revisie 2.1
- ik had hiervoor bios f9, net een update gedaan naar f11
- Antec p182
- 2x 2048mb geil 800mhz
- 8800gts 512mb
- intel q6600 (geen overclock)

ook heb ik na lezen van enkele reacties hier de auto fanspeed in de bios op auto gezet en op de andere stand. geen verschil gemerkt. cpu is trouwens erg koel, 23 graden volgens everest. mobo is 39 graden, videokaart is 50 graden

edit/ sorry ik heb de p35-ds3r rev2.1

edit2/ probleem gevonden, het blijtk dat ik een 3pins cpu koeler heb zitten op de pc, waardoor dus de fan regelaar niet werkt. morgen maar ff de webshop benaderen
Intel gebruikt op socket 775 4 pins fan headers. AMD doet dit ook op socket AM2. Deze headers zijn compatible met 3 pins, met uitzondering van speed control. Wil je dus temperatuur geregelde fans via je moederbord, dan zul je 4 pins fans moeten hebben. (Let op! Het gaat niet over molex 4 pins!) Op de Gigabyte borden werkt speed control op 3 pins mogelijk ook gezien een compatible instelling in de BIOS.

[ Voor 33% gewijzigd door SYQ op 01-02-2008 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Hmm, vreend. Mijn Zalman 7700-cu (3-pins) deed het goed in BIOS-F6. Toenk ik het BIOS flashte naar F10 ging hij opeens op full speed draaien. Toen ik in het BIOS toen fan-control op 'voltage' zette, werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

huh

heb je hem dan ook op de cpu_fan geplugged?? en waar staat deze optie in de bios, ik kan alleen dat auto fan control geval enablen of disablen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Ja, hij zit op de cpu_fan.

Uit de manuel:

(in PC Health Status)
Smart FAN Control Method
Specifies how to control CPU fan speed.
*Auto
Lets BIOS control CPU fan speed. (Default)
*Intel(R) QST
Allows CPU fan speed to be controlled by the Intel Quiet System Technology
(QST). This feature requires the installation of Intel Host Embedded Control
Interface (HECI) driver from the motherboard driver disk.
*Legacy
Allows CPU fan to run at different speed according to the CPU temperature.
*Disabled
Forces CPU fan to run at full speed.

Smart FAN Control Mode
Specifies how to control CPU fan speed. This item is configurable only if CPU Smart FAN
Control is set to Enabled.
*Auto
Lets BIOS autodetect the type of CPU fan installed and sets the optimal CPU
fan control mode. (Default)
*Voltage
Sets Voltage mode for a 3-pin CPU fan.
*PWM
Sets PWM mode for a 4-pin CPU fan.

Note: The Voltage mode can be set for a 3-pin CPU fan or a 4-pin CPU fan. However, for a 4-pin
CPU fan that is not designed following Intel PWM fan specifications, selecting PWM mode may not
effectively reduce the fan speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

nu net weer de bios ingedoken, niks kunnen vinden dus ik weer terug naar windows bedacht ik me opeens misschien zit het verborgen onder de poweruser optie. dus ik druk op CTRL+F1 in de bios, en weer niks

bij mij heb ik dus alleen de optie om
Smart Fan Control Method te enablen of disablen
hele Smart Fan Control Mode heb ik niet als optie staan

als koeler zit er trouwens een standaard ding op, ik neem aan geen boxed
cooler master ict-d925r-gp

EDIT
Speedfan heeft geen effect op mn koeler, ongeacht op welke stand ik hem zet hij reageert er niet op. blijft gewoon 2200rpm draaien
nu op werk heb ik SpeedFan getest op mn werkpc (Asus g-surf365) en is gewoon instelbaar

[ Voor 21% gewijzigd door SYQ op 01-02-2008 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JT schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:40:
Ik zit met het probleem dat mijn Realtek chippie niet echt wilt meewerken....Des te verder ik de rear kanalen open draai (ingesteld op 4ch) des te minder bas ik heb. Rear vol open = totaal geen bas. Rear vol dicht = alle bas. Ik heb al gezocht, maar kan niks vinden...mixer wordt ik ook niet veel wijzer uit. Iemand hier een idee? Heb btw een P35 DS3R. Laatste drivers ook geinstalled.
Niemand? :'(

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik heb `helaas` onlangs rev. 2.0 nog geleverd gekregen, met daarop Bios V6. Dit draait prima met een E8400, beide cores worden herkend op 3Ghz. En de meegeleverde CPU fan doet stilletjes zijn werk.
Heb de laatste Realtek drivers geinstalleerd en ook het HD geluid doet het prima.

Wel iets vreemds met mijn GT8800 512Mb, met Dxdiag staat er 1246Mb geheugen! Met GPUz staat er weer gewoon 512Mb. Ik heb geen idee of dat door het mobo komt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik heb de P35C-DS3R gehaald, maar hoe zet ik de RAID instellingen op mijn USB stick?

Heb de handleiding gebruikt en als ik het wil uitpakken verwijst hij naar A:\ maar die heb ik niet??

Wil hem namelijk op mijn USB stick zetten

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De RAID drivers kun je alleen van een floppy installeren. Is een (belachelijke) beperking in de setup van Windows. Het is dus logisch dat je installatieprogramma ze perse naar A wilt kopieeren.

[ Voor 26% gewijzigd door frickY op 02-02-2008 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

frickY schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:36:
De RAID drivers kun je alleen van een floppy installeren. Is een (belachelijke) beperking in de setup van Windows. Het is dus logisch dat je installatieprogramma ze perse naar A wilt kopieeren.
Het is gelukt, je moet de driveletter van je usb stick veranderen naar A:\ dan wordt het gewoon uitgepakt

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

Ik heb sinds begin januari een P35-DS3R Rev 2.0. Net merkte ik bij het opstarten van Crysis ineens een soort hoge fluittoon. Eerst dacht ik dat het m'n HDD was maar het lijkt uit het mobo te komen? Al m'n fans en de voeding gecheckt. Als ik Crysis minimaliseer valt de fluittoon nagenoeg weg, in het menu is de toon vollop aanwezig en hij veranderd van hoogte bij het wel of niet highlighten van menu knoppen :? Erg vreemd iig, iemand die hier wat vanaf weet??

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Jappe
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:58
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort de Gigabyte P35-DS3 in mijn complete nieuwe systeem. Gister kreeg ik het systeem binnen en ben toen bezig geweest om alles te installeren.

Nadat ik Windows XP, Moederbord drivers en videokaart drivers had geinstalleerd, kwam ik erachter dat ik geen geluid kreeg te horen.

Het gekke is dat als ik het programma van de audio driver open, en dan een test doe, ik wel geluid hoor. Maar open ik een game of windows media player, dan hoor ik helemaal geen geluid :/

Waar ik wel achter kwam is dat Ati en Realtek allebei Audio HD drivers installeren, misschien is dat het probleem?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen zodat ik gebruik kan maken van mijn nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 10-09 21:31
Heeft iemand al wat concrete resultaten over dat DES gebeuren?
Ik heb een P35 DS3R mobo (rev. 2.1) en heb een klein beetje lopen experimenteren met DES.
In idle verbruikt m'n E6750 maar rond de 4W, lijkt me sterk?

En het verschil met DES ingeschakeld en uitgeschakeld is ongeveer ook 4W (Zonder DES: 104W voor de systeemkast en met DES 100W). Niets om over naar huis te schrijven. Natuurlijk met alle bios opties omtrend energiebesparing aan.

Tijdens een potje Stalker scheelde het wel zo rond de 40 Watt, maar het schokte wel aanzienlijk meer. 3D mark maakt echter geen verschil in score met DES aan of uit. Zag ook geen schokken. Maar het scheelde wel weer enkele tientallen Watts...

Ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
The Legend schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:09:
Ik heb sinds begin januari een P35-DS3R Rev 2.0. Net merkte ik bij het opstarten van Crysis ineens een soort hoge fluittoon. Eerst dacht ik dat het m'n HDD was maar het lijkt uit het mobo te komen? Al m'n fans en de voeding gecheckt. Als ik Crysis minimaliseer valt de fluittoon nagenoeg weg, in het menu is de toon vollop aanwezig en hij veranderd van hoogte bij het wel of niet highlighten van menu knoppen :? Erg vreemd iig, iemand die hier wat vanaf weet??
Klinkt meer als een probleem van je video-kaart; weet je zeker dat het geluid van je mobo vandaan komt?

@Mr.Jappe:
Misschien moet je in het 'configuratiescherm > geluiden en audio-apparaten > tablad audio' het standaard audio-apparaat op Realteck zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12

The Legend

*Plop*

TheovdS schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:26:
[...]

Klinkt meer als een probleem van je video-kaart; weet je zeker dat het geluid van je mobo vandaan komt?

@Mr.Jappe:
Misschien moet je in het 'configuratiescherm > geluiden en audio-apparaten > tablad audio' het standaard audio-apparaat op Realteck zetten?
Nee dat weet ik niet zeker. Het geluid is niet echt bepaalbaar, ik weet alleen dat het niet de voeding, hdd, dvdspeler of fans zijn. Het is een soort sissend/fluitend geluid (zou een lekke condensator kunnen zijn maar die heb ik zo niet kunnen zien). Het vreemde is dat de piep ook alleen in Crysis voorkomt, in CoD4 hoor ik niets. Ook nu in idle mode hoor ik nix.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
The Legend schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:08:
[...]

Nee dat weet ik niet zeker. Het geluid is niet echt bepaalbaar, ik weet alleen dat het niet de voeding, hdd, dvdspeler of fans zijn. Het is een soort sissend/fluitend geluid (zou een lekke condensator kunnen zijn maar die heb ik zo niet kunnen zien). Het vreemde is dat de piep ook alleen in Crysis voorkomt, in CoD4 hoor ik niets. Ook nu in idle mode hoor ik nix.
Het zou ook een trillend spoeltje kunnen zijn.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Mobo: DS3P (Rev v2.0) Bios F9
Ik heb een probleem met de onboard audio. Ik krijg maar geen geluid over links-voor en links achter.
Ik heb een 4.1 set, die eerst aangesloten was op een m-Audio 7.1 in de oude pc en dat werkte goed.
De aangewezen boxen werken wel, de andere twee niet. :/
Afbeeldingslocatie: http://xs124.xs.to/xs124/08061/untitled720.jpg.xs.jpg
Ik heb trouwens 2 aansluitingen. front (2 boxen) en rear (2 boxen)

[ Voor 10% gewijzigd door Blisterin_Bull op 04-02-2008 19:01 ]

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Probeer de laatste realtek drivers eens, ik heb ook rev. 2 en met mijn 5.1 setje geen problemen, behalve dan dat af en toe mijn front hoofdtelefon uitgang niet herkend wordt.

Overigens nog een vraag, ik heb rev.2 bios F7, mijn E8400 wordt prima herkend. Ik twijfel echter of ik mijn bios moet gaan updaten. Is dat aan te raden?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JT schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:40:
Anyone?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:05

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Cobb schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:16:
Overigens nog een vraag, ik heb rev.2 bios F7, mijn E8400 wordt prima herkend. Ik twijfel echter of ik mijn bios moet gaan updaten. Is dat aan te raden?
Nike; Just do it ;)
Mijn mobo had trouwens standaard F6, en gelijk geflashed naar F9 met die LiveUpdate Flash app in Windows. Makkelijker kan niet ^_^

Systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:11

KoudeAardbei

Moderator

Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn setup

p35-ds3
e4500
FSP group 400 watt
x1600xt
2x1024 mb crucial 667

nou heb ik hem aangesloten maar hij doet in totaal maar 1 seconde iets...
fans gaan draaien :S

Processor laten testen, voeding ook.
Moederbord heb ik net nieuw binnen (rma), wat kan het probleem zijn. :S
Heb er btw ook al een andere voeding aan gehangen\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook problemen met mij nieuwe upgrade setje.

Gigabyte P35c-ds3r
Intel e2140
Gigabyte ATI HD 2600 PRO
2x Kingston Ddr2 1Gb 800 Kingston Retail KVR800D2N5/1G
Asus a-45ga (voeding)

Probleem:
Heb alles geinstalleerd op mijn nieuwe moederbord, alle power kabels en dergelijke. Eerste boot: alle aangesloten fans draaien en na 1 sec vliegt alles weer uit om na +- 5 sec weer aan te gaan en dan begint het weer overnieuw, ook hoor een klein plop geluidje uit de pc speaker als ik de power knop aandruk. De pc start dus niet op, krijg geen beeld / boot screen, geen piep geluiden uit de pc speaker niks.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Het geheugen in andere slots geprobeerd en verschillende geheugen geprobeerd in verschillende slots
- De mobo uit de kast gehaald en deze op een kartonnen doos laten draaien, alle sata kabels en degelijk (zoveel mogelijk kaal) eruit gehaald en geprobeerd op te starten
- De mobo draaien zonder cpu, dan zou hij naar mijn mening toch bleep geluiden moeten maken! De computer blijft nu wel draaien, krijg alleen geen beeld. Of te wel de pc valt niet uit em blijft continue draaien
- Heb de tweakers site afgezocht naar soortgelijke oplossingen, heb ook de hang en opstartproblemen topic door gelezen
- De winkel opgebeld en die zeiden dat het of aan mijn voeding lag of aan mijn moederbord

Wat wil ik nog gaan doen:
- de processor heb ik van de week 2dehands gekocht de goedkope e2140 met de rede dat eigenlijk een e8400 maar deze nog niet echt helemaal volop verkrijgbaar is heb ik voor een tussen oplossing gekozen, wil deze persoon bellen en dan op zijn computer alles testen.

Graag hulp met mijn probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoudeAardbei schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:21:
Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn setup

p35-ds3
e4500
FSP group 400 watt
x1600xt
2x1024 mb crucial 667

nou heb ik hem aangesloten maar hij doet in totaal maar 1 seconde iets...
fans gaan draaien :S

Processor laten testen, voeding ook.
Moederbord heb ik net nieuw binnen (rma), wat kan het probleem zijn. :S
Heb er btw ook al een andere voeding aan gehangen\
Dat is toevallig 2 dezelfde problemen in 2 minuten tijd!

Zijn de rest van jou hardware nieuw?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Laatst online: 29-12-2023
The Legend schreef op zondag 03 februari 2008 @ 01:09:
ik heb hier hetzelfde, geluid komt waarschijnlijk uit je voeding en/of GPU.
Bij mij uit beiden, erg vreemd.

Zie ook: underworld202 in "8800gt piept"

[ Voor 5% gewijzigd door underworld202 op 06-02-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

rest hardware is inderdaad nieuw

zojuist giga-byte weer gemaild. kan denk ik weer rma :|

btw:
PRECIES HETZELFDE.
cpu eruit gehaald, blijft inderdaad dan wel draaien.

[ Voor 78% gewijzigd door KoudeAardbei op 06-02-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoudeAardbei schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:27:
rest hardware is inderdaad nieuw

zojuist giga-byte weer gemaild. kan denk ik weer rma :|

btw:
PRECIES HETZELFDE.
cpu eruit gehaald, blijft inderdaad dan wel draaien.
Wil vandaag of morgen de processor testen bij de persoon waar ik vandaan heb gehaald zal dan ook de rest van mij pc meenemen om bijvoorbeeld ook de voeding en de moederbord te testen. Laat mijn bevindingen hier achter, uiteraard nieuwe ideen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

ok dank je wel.
Ik neem wel aan dat hij kapot is....
Morgen rma sturen hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostBurn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 15:16
Ik heb sinds dinsdag de P35-DS3R in bezit.

Helaas heb ik een probleem met de netwerk interface.
Deze wordt wel gezien/erkend in windows (vista 32\64bit windows XP), maar het installeren ervan is onmogelijk.
zowel met de drivers die op de cd staan als mede de drivers van realtech zelf :(
in de bios staat hij wel gewoon aan.
Helaas zit er denk ik niets beters op dan hem RMA/DOA aan te melden.
iemand anders dit ook al meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan maar mijn probleem!..

Heb dus de
P35C-DS3R waarop alle phase leds branden.
Alles is netjes geplaatst alleen het installeren van vista werkt niet.
Heb G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ geheugenreepjes erin..
Als ik de vista cd erin stopt dan vind ie de cd niet.. heb alles netjes ingesteld in de bios.
First boot device CD-ROM. In de bios word 4 gig werkgeheugen weergegeven en ook de hd en dvd speler worden netjes weergegeven.. wat betekenen de phaseleds. branden die 6 leds altijd op het mobo.. of is dat het probleem.. zou niet weten wat ik anders nog kan proberen..

Edit: inmiddels dit gevonden in de handleiding..

PHASE LED
The number of lighted LEDs indicates the CPU loading. The higher the CPU loading, the more the
number of lighted LEDs

Maar het booten van de cd werkt nog steeds niet.. en me CPU loading is neem ik aan veel te hoog..?
Van de CPU_FAN/SYS_fan etc.. gebruik ik alleen de CPU fan de ventilator van de cpu is hierop aangesloten.. dit is toch goed neem ik aan>

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb weer wat gevonden..

Intel Core 2 Quad Q6600 2.40HGz 8MB Kentsfield 65nm G0 95W 1066 F9

de firmware versie moet waarschijnlijk F9 zijn op mijn mobo staat F8 hoe kan ik deze updaten zonder dat er een OS opstaat? met usb stick ofzo??

Suc6 vol me bios geflashed naar F10.. maar werkt dus nog steeds niet..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
me syteem start niet meer op geen boot , krijg geen beeld verder gaat alles wel aan. maar hoor me HD me OS niet laden. ander videokaart geprobeert , andere voeding , ander geheugen. alle onbenodige los gehaalt zo als fan control , dvd drive. Ect. ik heb nog niet me CPU getest.
heb ook verschillende cpu fans geprobeert , zo als 4 pins en 3 pins fans.
denk dat me cpu of mobo doodt , dit kan ik morgen pas uitproberen bij een vriend.
CMOS gecleard met jumpertje.

iemand nog ideen wat ik nog meer kan proberen ?

systeem :
P35 DS3 verie 1.0 bios @ F10
E6400 @ 3,2 ( FSB 400 ) met een Scythe Mugen
2x 1 gig kingston value ram 800 Hmz
Cooler Master igreen 600 Watt
Sparkle 8800GTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
@ aquila2:
Zie ook
Dat wil zeggen dat je hier niet met vragen over Vista, over defecte processoren of PC-problemen aan mag komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Laatst online: 29-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:06:
Hier dan maar mijn probleem!..

Heb dus de
P35C-DS3R waarop alle phase leds branden.
Alles is netjes geplaatst alleen het installeren van vista werkt niet.
Heb G.Skill F2-6400CL5D-4GBPQ geheugenreepjes erin..
Als ik de vista cd erin stopt dan vind ie de cd niet.. heb alles netjes ingesteld in de bios.
First boot device CD-ROM. In de bios word 4 gig werkgeheugen weergegeven en ook de hd en dvd speler worden netjes weergegeven.. wat betekenen de phaseleds. branden die 6 leds altijd op het mobo.. of is dat het probleem.. zou niet weten wat ik anders nog kan proberen..

Edit: inmiddels dit gevonden in de handleiding..

PHASE LED
The number of lighted LEDs indicates the CPU loading. The higher the CPU loading, the more the
number of lighted LEDs

Maar het booten van de cd werkt nog steeds niet.. en me CPU loading is neem ik aan veel te hoog..?
Van de CPU_FAN/SYS_fan etc.. gebruik ik alleen de CPU fan de ventilator van de cpu is hierop aangesloten.. dit is toch goed neem ik aan>
Waar kan ik die Phase LED's vinden?
Bij mij branden er geen leds ofzo
P35C-DS3R rev.2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theft_eXP
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-04-2023
hij heeft rev2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Moederbord rma gestuurd.
Morgen word ik gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De phase leds vind je tussen het DDR 2 geheugen.. tenminste bij rev 2.1.. iemand een oplossing hier voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoudeAardbei schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 16:35:
Moederbord rma gestuurd.
Morgen word ik gebeld.
Vandaag de voeding, processor, geheugen en mobo getest bij de gene waar ik de processor van gekocht heb. Alles wijst erop dat er iets mis is met de mobo. RMA aangevraagd en morgen gaat ie op de bus.
Helaas toch kapot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Bij het installeren van mijn moederbord heb ik de front-audio connectors van mijn behuizing niet aangesloten, omdat volgens de manual alleen een HD-front audio panel kan worden aangesloten, of anders je rear-audio het niet meer doen.

Ik kan nu echter niet ontdekken of mijn kast, een Silverstone TJ-05, wel of geen HD front-audio heeft. Hoe zou ik dat moeten weten? Voor zover ik weet zijn het gewoon 2 jackplugs (audio out en mic in) met daaraan, volgens mij, 5 of 6 kabeltjes voor op het moederbord. Ik meen dat hier verder geen printje oid tussen zit. Kan ik deze nou wel of niet aansluiten zonder mijn read-aansluitingen kwijt te raken?

Kan ik anders ook alleen de 'mic in' aansluiten, waar he me eigen alleen om te doen is?

Ik heb een 2.1 speakersetje welke gewoon met 1 jackplug in de audio-out aan de achterkant zit, en zou graag mijn microfoon op de front-audio willen kunnen aansluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 07-02-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Ik weet het niet helemaal zeker maar als je losse aansluitingen hebt betekent dat het een gewone AC97 aansluiting is. Ik ben nl. voor HD alleen nog maar een vsat aansluit "blokje" tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

@ Cobb, ik heb ook nog geen "losse" hd stekkertjes gezien.

ben weer dom geweest en er geen RMA Departement op gezet, hopen dat het goed komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoudeAardbei schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 21:20:

ben weer dom geweest en er geen RMA Departement op gezet, hopen dat het goed komt...
:')..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De kabeltjes van mijn kast zijn allemaal los, ook van de powerswitch, HD-led, etc.
Ze zijn allemaal gelabeled met mic-, mic+, gnd, etc. Mag ik er dan van uit gaan dat het een AC'97 panel is?

Durft iemand te gokken of wanneer ik alleen de front-panel mic aansluit mijn rear-sound aansluiting wel blijft werken? Het is ietwat veel gedoe het te proberen dus zou prettig zijn als iemand dat zo weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gister heb ik mijn onderdelen binnengekregen en alles zorgvuldig op elkaar aangesloten. Ik krijg het systeem alleen niet werkend. De lichten van muis en toetsenbord gaan niet branden en ik krijg geen beeld. Alle fans draaien wel en de leds op de videokaart ook.
setup:

voeding: Chieftec 650 W
mobo: Gigabyte ds3 rev 2.0
Graka: ATi hd3870x2
Cpu: E8400 c2d
mem: 4x 1024mb

Ik test momenteel met 1 reepje geheugen in slot 1.(links)

Ik heb een keer clear cmos toegepast door die jumpers kort te sluiten.
Wanneer ik mijn computer op start, hoor ik wel piepjes en ik denk (lastig te onderscheiden) dat het 1 lange en 2 korte piepjes zijn. In dit geval zou de videokaart of monitor het probleem veroorzaken. Ik heb alleen geen andere pci-e videokaart om het mee te testen.

Kennen jullie nog andere manieren die het probleem kunnen verhelpen? Hebben jullie ook ervaring met deze problemen? Hebben jullie advies om het probleem te kunnen verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn moederbord, eerst een paar crashes gehad waarvan de dumpteksten op driver problemen zouden duiden vd wrireless dongle, maar uiteindelijk ging het toetsenbord stuk, die zorgde blijkbaar voor deze valse meldingen...
Nadien nooit meer gecrashed. Vanwege die crashes had ik het bios van F4 naar F11 geupgrade, maar daar lag het dus niet aan.
Alles werkt nu probleemloos....
PS: hot swappen van SATA kan alleen onder Vista (draai XP). Vond wel een trial van Driveswap32 die het blijkbaar wel kan. Wellicht aanschaffen, kijken naar de noodzaak....
En ..... e-SATA is wel handig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Force
  • Laatst online: 01-09 21:12

The.Force

*Bauer Addict

Ikzelf ben nog aan het twijfelen tussen Asus P5K en Gigabyte P35-DS3(R).

1. Is de 'uitval' bij Gigabyte nu daadwerkelijk hoger dan bij Asus aangezien ik hier meermaals RMA's hoor voorbijroepen?
Ik besef echter wel dat dit meer een topic is voor problemen maar het hoge aantal RMA's baart me toch wel wat zorgen... Welk mobo raden jullie me aan voor een Intel E8400?

2. Mocht ik dan toch de Gigabyte overwegen, wat is de kans dat ik zonder problemen de E8400 kan draaien? Stel dat ik nu rev. 2.1 krijg, zou ik dan sowieso die E8400 kunnen draaien? Ik had namelijk ergens gelezen dat zelfs met een bios van december vorig jaar dit toch nog problemen kon opleveren?

Alvast bedankt!

System Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees zelf eens nog meer ipv op het roepen af te gaan... en kom dan met vragen...
http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart
plus uiteraard dit topic...
en nog meer in:
\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 4

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@The.Force
Ik heb een E8400 op mijn P35c-DS3R rev2.0 en kwam met BIOS F4 uit de doos. Ik heb hem gewoon met deze processor naar F10 kunnen flashen. Op een 2.1 zal dat niet anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Ik heb een P35C-DS3R met bios F4, ik wil de FSB overclocken van e6750 van 333mhz naar 400mhz. Ik heb dit aangepast in de bios en EIST en de rest van de "omlaagclock" functies uitgeschakeld, maar toch blijft het systeem op 333mhz draaien.. ook onder load! Het PC6400 geheugen draait dan ook op 333mhz. Iemand enig idee?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Het PC6400 geheugen draait dan ook op 333mhz. Iemand enig idee?
Heb je de snelheid van het geheugen op [Auto] gezet, zodat het meeclockt met de FSB? Anders houdt dit hem misschien tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las in de handleiding van de P35-DS3 die op de website van Gigabyte te downloaden is iets eigenaardigs op pagina 24. In de tekst zelf staat daar dat alle vier fan headers 12V leveren, maar in de tekening onder de tekst (op dezelfde pagina) staat SYS_FAN2 maar 5V levert. 5V lijkt mij wel een erg laag voltage en het lijkt mij een fout in de handleiding. Ik heb de vraag, samen met wat andere vragen, al aan de helpdesk gestelt, na een paar weken kreeg ik een waardeloos antwoord in gebroken Engels op een aantal vragen maar niet specifiek die vraag.

Dus ik vroeg mij af of iemand hier enig idee heeft of het nu 12V of 5V is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn computer ontvangen, helemaal in elkaar gezet enzo. Ik wilde dus Vista Ultimate 64 bit erop zetten, en hij ging dus instaleren. Instalatie liep naar mijn weten goed. Na een reboot kwam ik bij dat scherm waarbij je je achteergrond moet instellen je computer naam enzo. Dan ben je bezig met instellen, en dan sluit je pc opeens af. Dit gebeurde elke keer.
Ik dacht dus misschien dat het besturingssysteem kapot is of iets dergelijks, dus ging ik een instalatie van XP proberen. Ook dit kon ik zonder problemen instaleren, maar na de instalatie, reboot hij en lijkt het alsof hij eigenlijk niets gedaan heeft. Hij komt gewoon weer bij dat scherm van of ik mijn XP wil repareren, instaleren of verder gaan. Als je dan instaleren klikt, geeft hij de melding dat dit wordt afgeraden omdat er al een besturingssysteem is. Dit heb ik dus ook niet gedaan.
Als je de de boot priority anders instelt, dus hd boven cdrom, dan komt hij in een lus waarbij hij de hele tijd reboot.
Daarna dacht ik dat ik maar weer Vista ging proberen. Maar dit wilde ook niet lukken, want tot mijn verbazing kon de vist instalatie opeens mijn harde schijf niet vinden. Nouja mijn harde schijf, Hij had het over de drivers die hij niet kon vinden ofzo. Geen idee wat ik hieraan moet doen. Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Edit:Ik word hier helemaal gek van. Op een rare manier heb ik vista en xp kunnen instaleren. maar xp doet het opeens niet meer, daar krijg ik meteen blauw scherm bij. Vista doet het soms, soms gaat hij uit maar toch niet helemaal. Ik hoor hem nog wel zachtjes draaien. Iemand ook maar enig idee wat het kan zijn?
Ik ben wanhopig:<

Edit2
Ik las heel veel over flashen. Wanneer zou ej dat doen en waarom? Ik heb trouwens een q6600 en heb Team geheugen/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Bitage schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 15:25:
[...]

Heb je de snelheid van het geheugen op [Auto] gezet, zodat het meeclockt met de FSB? Anders houdt dit hem misschien tegen.
Die stond op 2.00 zoals het zou moeten.. maar het is nu opgelost! Na een bios reset werkt het weer. Denk dat het is gekomen door het upgraden van de bios zonder hem naar de defaults te resetten.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de sata controller van de p35-ds3r ondersteuning voor Staggered Spinup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat bordt heeft een ICH9R-controller, die dat voor inderdaad ondersteund.
Maar waarom kon ik dat wel met Google vinden en jij niet?

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 10-02-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martdj
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 11:07
gabberjoost schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:12:
Heeft iemand al wat concrete resultaten over dat DES gebeuren?
Ik heb een P35 DS3R mobo (rev. 2.1) en heb een klein beetje lopen experimenteren met DES.
In idle verbruikt m'n E6750 maar rond de 4W, lijkt me sterk?

En het verschil met DES ingeschakeld en uitgeschakeld is ongeveer ook 4W (Zonder DES: 104W voor de systeemkast en met DES 100W). Niets om over naar huis te schrijven. Natuurlijk met alle bios opties omtrend energiebesparing aan.

Tijdens een potje Stalker scheelde het wel zo rond de 40 Watt, maar het schokte wel aanzienlijk meer. 3D mark maakt echter geen verschil in score met DES aan of uit. Zag ook geen schokken. Maar het scheelde wel weer enkele tientallen Watts...

Ben er nog niet helemaal over uit wat ik ervan moet denken...
Heb je inmiddels al wat meer geëxperimenteerd? Hoe meet je overigens? Met een Watt meter op het stopcontact?
Ik heb gisteren mijn bordje geleverd gekregen (P35-DS3P) en dat was een rev 2.0, terwijl ik specifiek een 2.1 gevraagd had (empc). Ik twijfel nog een beetje of ik er uitgebreid over ga zeuren of niet bij empc. 4W is natuurlijk weinig en kun je met undervolting zelf ook makkelijk bereiken. Tientallen Watts is echter andere koek en daar ben ik dus erg in geinteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:55:
Dat bordt heeft een ICH9R-controller, die dat voor inderdaad ondersteund.
Maar waarom kon ik dat wel met Google vinden en jij niet?
Ik wou het namelijk bevestigd krijgen. Weten andere Gotters het ook gelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 10-09 21:31
martdj schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:19:
[...]

Heb je inmiddels al wat meer geëxperimenteerd? Hoe meet je overigens? Met een Watt meter op het stopcontact?
Ik heb gisteren mijn bordje geleverd gekregen (P35-DS3P) en dat was een rev 2.0, terwijl ik specifiek een 2.1 gevraagd had (empc). Ik twijfel nog een beetje of ik er uitgebreid over ga zeuren of niet bij empc. 4W is natuurlijk weinig en kun je met undervolting zelf ook makkelijk bereiken. Tientallen Watts is echter andere koek en daar ben ik dus erg in geinteresseerd.
Ik heb gemeten met een Voltcraft 3000.
Verder heb ik niet meer geëxperimenteerd. Ben bezig met overklokken, dus dan werkt het niet...
Ik heb het idee dat dat progje alleen significant gaat bezuinigen, als je alle terugklok opties en dergelijke in de bios uit zet. Maar dat het ik niet geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Zo, de topicstart is grondig aangepast omdat het een best populair ervaringstopic bleek. Ik wil de titel alleen nog even aanpassen naar: Het Gigabyte P35/X38 Problemen & Ervaringen Topic. Nog even onderzoeken wie ik daarvoor moet vragen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Barre_Code op 10-02-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had Gigabyte zón .exe tooltje waarbij hij zelf gewoon helemaal de bios flasht?
Er waren verschillende manieren van flashen dacht ik.

@bios en Qbios, en iets van Qflash. Alleen ben ik zelf wel bang dat er iets fout gaat, iemand al geprobeerd?
Ik hoorde dat @bios en Qflash in windows zelf kunnen functioneren, alleen kan iemand mij de werking er precies van uitleggen, en welke van deze twee tools het beste kan nemen om mijn bios up to date te flashen?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Wordt zo toegevoegd aan de topicstart (over 10 minuutjes). :)
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:20:
Volgens mij had Gigabyte zón .exe tooltje waarbij hij zelf gewoon helemaal de bios flasht?
Er waren verschillende manieren van flashen dacht ik.

@bios en Qbios, en iets van Qflash. Alleen ben ik zelf wel bang dat er iets fout gaat, iemand al geprobeerd?
Ik hoorde dat @bios en Qflash in windows zelf kunnen functioneren, alleen kan iemand mij de werking er precies van uitleggen, en welke van deze twee tools het beste kan nemen om mijn bios up to date te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier iets vreemds staan. Iets van in die trand van do not update bios from internet?
http://www.gigabyte.com.t...d_newtech/tech_a_bios.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@F04
QFlash zit in het BIOS ingebakken. Tijdens het booten op [End] drukken en je kunt flashen.
"@BIOS" is een Windows applicatie om vanuit windows de nieuwste versie vanaf het internet te flashen.

In de link die je geeft staan 2 manieren van updaten; wel via internet en niet via internet. Er staat dus niet dat je het niet via internet zou moeten doen.

[ Voor 62% gewijzigd door frickY op 10-02-2008 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wishmaster1986
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02
@ frickY

heb je al wat gevonden voor die front audio? Ik heb bijna precies dezelfde setup:

Silverstone TJ-05
GB P53-DS3R
E8400
2 GB Crucial 6400

Maar ik heb mijn audio dus ook niet op de front aangesloten aangezien ik me rear ook wil houden. Als dit een beetje teveel off-topic is PM me dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
De manual is in ieder geval ontmoedigend;
[quote]• The front panel audio header supports HD audio by default. If your chassis provides an
AC'97 front panel audio module, refer to the instructions on how to activate AC'97 functioninality via the audio software in Chapter 5, "Configuring 2/4/5.1/7.1-Channel Audio."
• When using an AC'97 front panel audio module, you can use either the front or the back
panel audio connectors, but not both at the same time.

Dus ik denk dat je front-mic niets doen wanneer je deze gewoon zo aansluit, en wanneer je hem aanzet in de audio software waarnaar ze verwijzen doet de backplate het niet meer.

Je DM-en kan niet, je hebt dat niet aangezet in je profiel.

[ Voor 81% gewijzigd door frickY op 11-02-2008 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Ik ben de gelukkig bezitter van de Ga-P35C-DS3R, werkt verder prima met mn E6750 CPU.

Heb alleen 1 probleempje, als ik mn WD IDE schijf aansluit dan duurt de detectie van schijven 30 sec langer dan als ik em loskoppel en alleen met mn SATA hardware opstart.

Vroeg me dus af of meerdere mensen dit probleempje hebben?

Zal denk ik wel te maken hebben met de schijf want met een IDE DVD drive had ik het probleem niet.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 12:12
In de TS mist nog deze (degene die er staat is de P35C versie):

GA-P35-DS3R (rev. 2.1):
http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2746

CPU list:
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2746

Bios (F11):
http://www.gigabyte.com.t...Model.aspx?ProductID=2746

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@DutchPlayer
Wat gebeurd er tijdens die 30-seconden? Blijft je scherm zwart, zie je de status van de Gigabyte IDE-controller. Hoor je de schijf op en af spinnen? Wat gebeurd er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Nou ik zet de Pc aan, CPu en geheugen word gedetecteert. Dan staat er iets van Memory in Dual Channel Mode, vanaf dat moment duurt het 30 sec voordat je schijven detectie overzichtje verschijnt en de pc dan doorstart.

Eigenlijk is de pc dan gewoon stil, je hoort bijv niet die IDE schijf ratelen maar de SATA schijf hoor ik verder ook niet.

Vervolgens is het systeem best traag naar mijn zeggen. Ik heb trouwens geen raid draaien ofzo, dus het is niet iets van een driver probleem lijkt mij.

Het lijkt er dus op als ik mn 200GB WD schijf in mn Pc hang op de IDE aansluiting de hele pc apentraag word.

Bijv in de BIOS komen duurt dan ook best lang.

Kan ook verder niet iets met google vinden omtrent dit probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchPlayer op 11-02-2008 10:57 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wat voor code staat er op dat moment rechts onderin het scherm? Google daar eens op?

Het probleem dat je omschrijft klinkt alsof je zowel de schijf als je cddrive als master en/of slave hebt ingesteld. Staat de master/slave jumper op de schijf wel goed?

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 11-02-2008 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Okay ga ik doen, dus wanneer hij de schijven gaat detecteren recht onder in beeld kijken.

Ik zal ook wel even kijken naar de jumper van de schijf maar ik zou bijna zweren dat ik hem op master heb gezet.

Ik laat het straks wel even weten.

Bytheway, ik heb maar 1 IDE device in de pc hangen en das die 200GB schijf, Bootdisk en DVD drive zijn beide sata.

Wat ik me ook nog bedenk ik is dat de pc soms het OS ook helemaal niet wil booten als IDE schijf is aangesloten.

[ Voor 32% gewijzigd door DutchPlayer op 11-02-2008 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Zo dan, ben ik weer :P

Heb weer even in mn kast gekeken ennuh, schijf staat echt op master gejumperd en zit ook op het einde van de kabel waar het master device hoort te zitten.

Blijft vreemd en super traag, Detectie van de schijven is dus traag, zeker 30 sec, plus bij Verify DMI pool data blijft hij ook lang hangen dan komen we bij WinXP met een windows startup van meer dan 1.30 min tot aan het login schermpje. Niet echt normaal toch.

Misschien maar effe mailtje sturen naar gigabyte, zo'n rare IDE schijf is het niet. Zal em nog wel effe op slave hangen kijken wat er dan gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Tsja, daar zijn we dan weer een kleine maand later. Moederbord (P35C-DS3R) RMA gestuurd en inmiddels een kleine twee weken terug. Inmiddels heb ik wederom last van ruis op de onboard audio, maar nu een ander soort.

Al het geluid wat wordt afgespeeld bevat een lichte ruis die je amper hoort omdat het niet boven het minimale geluid van bv muziek of film uit komt, en wanneer het afspelen van geluid eindigt hoor je een plopje. Nu is dat niet heel erg, maar bij bijvoorbeeld het laden van een website, het wisselen van map in Windows Explorer etc hoor je in plaats van de normale WIndows Sounds 'click' dus alleen die ruis en die plop. Het geluid zelf niet meer. Hoogst irritant, en verschillende soorten drivers lossen het probleem na installatie eenmalig een seconde of 10 lang op. Daarna gaat het ruizen en ploppen gelijk weer verder.

Bijkomend probleem is dat ik in bijvoorbeeld Volume Control zelfs het volume van het geluid niet meer aan kan passen. De problemen zijn in Windows XP 32-bit, ik zal nu Vista installeren om te kijken of de problemen zich daarin blijven voordoen. Word er wel een beetje simpel van, van dat Realtek HD Audio onboard geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@DutchPlayer
Gebruikt het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje om je post te bewerken als verder nog niemand heeft gereageerd.
Wat was de alles-vertellende statuscode rechts ondeirn het scherm waar je naar ging kijken?

Probeer eens een andere IDE kabel, en zet je jumper eens op Cable Select (meestal uiterst links, meen ik).

@twi
Welke BIOS draao je? Volgens een mede-tweaker zijn er audio-problemen sinds F4.
Ik zelf heb geen enkel probleem bemerkt met mijn onboard audio, maar ik gebruik die Realtek-software ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door frickY op 12-02-2008 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
DutchPlayer schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:21:
Blijft vreemd en super traag, Detectie van de schijven is dus traag, zeker 30 sec, plus bij Verify DMI pool data blijft hij ook lang hangen dan komen we bij WinXP met een windows startup van meer dan 1.30 min tot aan het login schermpje. Niet echt normaal toch.
Probeer eens een andere (IDE)kabel (bijv. van je CD-speler); misschien is je kabel corrupt.

[ Voor 25% gewijzigd door TheovdS op 12-02-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei

KoudeAardbei

Moderator

Heb hem vandaag gekregen :D
Bedankt giga-byte (y)

Vanavond windows installeren en clocken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

frickY schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:35:
@twi
Welke BIOS draao je? Volgens een mede-tweaker zijn er audio-problemen sinds F4.
Ik zelf heb geen enkel probleem bemerkt met mijn onboard audio, maar ik gebruik die Realtek-software ook niet.
Aan 't BIOS ligt het niet heb ik het idee. Ik merk net na installatie van Vista (welke 2 uur zonder problemen heeft gedraaid, een klein beetje ruis maar zo weinig dat je je volume echt hard moet draaien om het te horen) dat ik dezelfde problemen krijg na de installatie van ffdshow. Vermoed dat het daar dus mee te maken heeft. Nu wil 't zo dat het deinstalleren van ffdshow dus geen soulaas biedt, en het kost minder tijd om een image van XP terug te zetten dan uit te zoeken hoe ik de rest van ffdshow kan verwijderen onder Vista.

Misschien praat ik onzin hoor, en ligt het niet aan ffdshow, maar ik vind het wel erg toevallig dat direct na die installatie dezelfde problemen weer naar boven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ter vergelijking zou je het ook op een 2-uur probleemloze Vista moeten proberen, waar je vervolgens geen extra software aan toevoegd. Misschien is het wel iets als het opbouwen van statische electriciteit, waardoor de ruis steeds verder toeneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Barre_Code schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:28:
Zo, de topicstart is grondig aangepast omdat het een best populair ervaringstopic bleek. Ik wil de titel alleen nog even aanpassen naar: Het Gigabyte P35/X38 Problemen & Ervaringen Topic. Nog even onderzoeken wie ik daarvoor moet vragen :)
Misschien is deze iets mooier als banner? Ander heb je zon wit balkje eronder, ook niet echt flitsend.

Titel changes kun je eventueel hier vragen: Schop een Modje Of anders heb je altijd dion_b nog ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bitage op 12-02-2008 23:21 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel voor ervaringen & problemen rondom de Gigabyte P35 en X38 moederborden! Dat wil zeggen dat je hier niet met vragen over Vista, over defecte processoren of PC-problemen aan mag komen!