Gigabyte P35/X38 problemen & ervaringen

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Er is mtt inderdaad erg veel verandert wat betreft geluidskwaliteit van onboard audio, de consument ten goede. Natuurlijk klinkt een losse kaart nog het best, maar het onboard geluid van tegenwoordig is voor de wat minder audiofielen ruim voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

IRCfreAk schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:18:
[...]

ik heb dus een "gewone" audigy 2, destijds bak geld voor betaald, nu niks meer waard.
Om eerlijk te zijn ben ik erg verast door de onboard audio, vroeger was het altijd zo'n dof geluid, ik merkte dit vooral in CS:Source maar dit lijkt toch echt erg goed te klinken.
Met vroeger bedoel ik mijn vorige mobos: a8n-sli deluxe en een asrock dual vsta s939
Ik heb een Audigy 4, en werkt prima in Vista :) (wie gebruikt nou weer Vista... :X :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Sp33dFr34k op 13-01-2008 19:06 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Sp33dFr34k schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:06:
[...]

Ik heb een Audigy 4, en werkt prima in Vista :) (wie gebruikt nou weer Vista... :X :+ )
ja ik weet het stom stom stom, ik had 4gb geheugen gekocht en dacht naja dan maar vista 64bit.
achteraf had ik misschien beter xp 64bit kunnen kopen want ik erger me echt rot aan sommige dingen in vista.

maar naja ik snap er ook weinig van waarom het niet pakt, wisselen van sloten hielp ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 20:05:
@Mork
Een wit scherm met groen DS3 logo? Zie je dat direct na het aanzetten van de PC?
Is dat niet de POST?

Meestal kun je een dergelijk scherm uitzetten zodat je daadwerkelijke POST ziet, waarin het moederbord het geheugen controleert en de vaste schijven detecteerd. Dan kun je ook zien welk van de twee o lang duurd.
Bedankt, ik weet nu waar ik naar zou moeten zoeken.

Ondertussen doet ie het weer prima. Ik heb 2de HD er even uit gehad (en er weer in), maar weet niet echt precies waar het nou aan heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of dat TX1066QLJ-2GK van transcend op een ga-p35c-ds3r bordje werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
woei de e8500 werkt op mijn ga-p35c-ds3r rev 1.1, ga zo eens wat benchmarken
beetje wazig instellen in bios, eerst multiplier en daarna cpu fine clock ratio om er nog een halfje boven op te krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/e8500.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.fhbnet.nl/~boogie/images/superpi.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door IRCfreAk op 14-01-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Weet je toevallig of je leverancier de E8400 ook al kan leveren :? Moet een account aanmaken voor ik ook maar iets van informatie kan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
actebis heeft het iig niet, de e8500 ook niet meer.

ik heb wel iets vreemds nu, ik draai op 9.5x400mhz=3.8ghz en af en toe valt ineens het geluid weg.
De onboard audio doet het dan pas weer na reboot:S
heeft iemand anders hier ervaringen mee met een p35c-ds3r of is het gewoon toevallig?

netwerkkaart in het pci-e slot lijkt ook zo af en toe wegvallende verbindingen te hebben, komt alleen wel weer terug..

[ Voor 17% gewijzigd door IRCfreAk op 14-01-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb je wel je PCI-bus gelocked? Anders is die, meen ik, meeverhoogt toen je de FSB van 333 naar 400 zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ja die is wel gelockt, ben maar weer ff terug naar normaal, had eigenlijk nog gegamed op stock speed, kijken of het geluid dan ook verdwijnt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds dit weekend ook een pc op basis van een Gigabyte P35-DS3R en op het op zijn engels te zeggen "straight into a world of issues"

Zit hier met exact hetzelfde probleem: spontane reboots onder Ubuntu 7.10 en Vista (ik kan zelfs de installatie ervan niet afronden door de gigantische hoeveelheid reboots)

WinXP lijkt stabiel te lopen met Prime95

Gigabyte P35-DS3R rev 2.1 nu met bios f11
Q6600
Corsair XMS2 DDR2 2x1024MB PC6400 5-5-5-12
Asus EAH2600xt

Heb nog een aantal tests voor de boeg en dan zien we wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

Bij mijn GA-P35C-DS3R rev 2.0 is de kwaliteit van de audio heel erg slecht. Dan heb ik het niet over details, maar vooral wanneer er een 's' of 'f' wordt gezongen/gesproken door het setje wordt het een potje. Een hoop geruis, alsof men aan het wereldkampioenschap slissen is beginnen. Ik heb mijn setje aangesloten via de optische aansluiting (helaas geen andere aansluitingsmanier).

Toen ik het wilde testen aan de hand van een koptelefoon kwamen er nog vreemdere problemen naar boven: de realtek software applicatie blijft constant 'jack plugged in'/'jack plugged out' zeggen.

Diverse versies van de drivers geprobeerd: zowel de bijgeleverde op de Gigabyte DVD als degene op de RealTek website onder zowel XP als Vista. Iemand die soortgelijke problemen heeft gehad met het product en deze op heeft weten te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
mijn problemen met het geluid zijn verholpen door de bios terug te flashen naar versie F4. Probeer dat eens. er zit namelijk een DPC bug in de biossen vanaf F6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

Ik heb ook de P35C-DS3R rev. 2.0 en ik heb er een F4 bios opzitten. Werkt tot nu toe 200% probleemloos. Stabiel met overclocken, booten, geluid. Alles werkt perfect. Ik zet er voorlopig ook geen andere bios op!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:25:
Ik heb ook de P35C-DS3R rev. 2.0 en ik heb er een F4 bios opzitten. Werkt tot nu toe 200% probleemloos. Stabiel met overclocken, booten, geluid. Alles werkt perfect. Ik zet er voorlopig ook geen andere bios op!
F4 Bios is standaard hé? Die heb ik nu vervangen voor de F10. De cpu fan is harder gaan draaien zoals velen al gemeld hebben. Van ~700-750 naar ~1200 tpm. Evengoed hoor ik 'm niet of nauwelijks harder. Het stoort absoluut niet en de cpu blijft iets koeler.

Draai het bord probleemloos op FSB van 400 (wat ook niet heel spannend is, maar toch) op normaal Voltage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn moederbord de p35-ds3r rev 2.1 werd geleverd met bios f7, maar deze is niet terug te vinden op de website van Gigabyte. De Bios f7 is wel beschikbaar voor de p35-ds3r rev 2.0

Ik heb mijn mobo geflashed naar f11 de laatste versie voor dit mobo
Zou het mogelijk zijn mijn mobo geleverd werd met de bios van rev 2.0 en daardoor onstabiel was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:44:
Zou het mogelijk zijn mijn mobo geleverd werd met de bios van rev 2.0 en daardoor onstabiel was?
Enige juiste antwoord lijkt me dat dit inderdaad mogelijk is en dat dit zal blijken als je problemen met een andere (nieuwere) BIOS over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twi
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 16:10

twi

NitSuA schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 13:03:
mijn problemen met het geluid zijn verholpen door de bios terug te flashen naar versie F4. Probeer dat eens. er zit namelijk een DPC bug in de biossen vanaf F6.
Ik heb de eerdere problemen inderdaad gelezen, dat had ik voor m'n post moeten zeggen. Ook met F4 heb ik deze problemen helaas. Zonder drivers te installeren heb ik hetzelfde geluid als naderhand de drivers installeren, met dus als bijkomstigheid dat de jack-sensing ADHD krijgt, waardoor de drivers telkens opnieuw worden herladen door de Realtek software.

[ Voor 13% gewijzigd door twi op 15-01-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook weer last van een soort coldboot.

's morgens kan ik mijn pc niet booten. Ik krijg helemaal geen beeld. Pas na een paar minuten werkt een reset en werkt de pc helemaal perfect.

CMOS reset/onderdelen eruit halen schijnt niet te werken.. Het is niet overclocked...
BIOS isF6 maar mensen met een nieuwere BIOS hebben dezelfde problemen.

Wat moet ik gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het ook eens met F4 proberen?

Ik neem overigens aan dat F4 de E8*00 cpu's niet support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We zijn weer sterk bezig; in mijn overtuiging dat ik een p35-ds32r rev 2.1 had heb ik gisteren bios f11 er opgeflashed. Nu blijkt mijn mobo rev 2.0 te zijn. Systeem heeft anders wel heel de nacht prime95 staan draaien zonder errors...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben mij er ook niet van bewust dat een specifieke BIOS voor een specifieke revisie zou zijn?
Het is gewoon 'hetzelfde' moederbord.

[ Voor 17% gewijzigd door frickY op 15-01-2008 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Volgens mij heeft het ene plankje firewire, de andere Intel raid, weer een ander DDR3 ondersteuning en een andere heeft geen van allen. Niet geheel hetzelfde dus, dus ik zou wel bij de juiste biossen voor de juiste plankjes blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer XP pro te installeren op m'n p-35ds3r (op de intel controller).
Mijn harde schijven zijn aangesloten op ide0 master en slave, vervolgens heb ik raid mode aangezet en via de raid utility mijn schijven in raid0 gezet. Kortom, alles volgens de handleiding.

Probleem: als ik bij de xp installatie probeer de drivers van de diskette probeer te laden, gebeurt er niets. Eerst komt er een scherm ('geef de diskette in en druk op enter'), ik doe dit, er gebeurt ffe niets (het diskettestation werkt), en vervolgens kom ik terug op dit scherm, geen foutmelding, niets.

Ik heb de bios al gereset en dit proces al volledig herhaald, en nu ben ik radeloos.

Alle hulp is welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik meen dat de setup met een popup moet komen met de gevonden driver(s), en je deze moet bevestigen. Misschien wordt er geen compatible driver op de diskette gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik zit nu ook te twijfelen om dit bordje te kopen.
De P35 schijnt een betere / snellere chipset te zijn dan de 650i ?
Maar raden julle aan de hand van ervaringen dit bordje af, of is het met de laatset bios (11) inmiddels wel opgelost?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
Buiten dat mijn bordje geen 1.6V of hoger wil, heb ik nooit problemen gehad. Ik vind de kwaliteit een stuk beter als mijn oude A8N-SLI Deluxe van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de installatie van Bios f11 (voor rev2.1) op mijn rev 2.0 mobo is mijn systeempje stabiel en heb ik zonder problemen zowel Vista en Ubuntu 7.10 kunnen installeren zonder crashes en spontane reboots...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 07:44:
Ik meen dat de setup met een popup moet komen met de gevonden driver(s), en je deze moet bevestigen. Misschien wordt er geen compatible driver op de diskette gevonden?
Inderdaad, de drivers stonden op de diskette, toch gebeurde er niets.
Ik had namelijk over het hoofd gezien dat Service pack 1 vereist is voor die drivers, en mijn cd is een originele (zonder SP). Heb SP2 en de drivers inmiddelds 'geslipstreamd' en nu werkt het wel (ben nog maar aan de formatteerstap, dus duimen maar).

Alvast bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 17:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 11:26:
Sinds de installatie van Bios f11 (voor rev2.1) op mijn rev 2.0 mobo is mijn systeempje stabiel en heb ik zonder problemen zowel Vista en Ubuntu 7.10 kunnen installeren zonder crashes en spontane reboots...
Als je goed kijkt zie je dat de BIOS versies voor rev. 1.0, 2.0 en 2.1 identiek zijn. Ik heb eens gekeken bij de P35-DS3R en P35C-DS3R en je ziet dat de download links exact hetzelfde zijn voor de diverse revisies (de BIOS versies van de P35 en P35C zijn NIET uitwisselbaar). Dus het is raar dat je eerst zo'n problemen mee had. Had je wel je CMOS gereset na het flashen?

"If it ain't broke, don't fix it!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, idd er is in principe geen vervschil tussen de biossen voor de verschillende revisies. Echter op de website van gigabyte geven zu de indruk dat er weldegelijk een verschil is.

Er stond versie f7 op en nu f11. Ik heb de CMOS niet gereset ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Vreemd. Ik heb geen last van de coldboot probleem meer.

Ik heb het geheugen GeIL DDR2 Ultra Series. Nadat in BIOS geheugen op +0.3v heb gezet en BIOS geupgraded heb naar F10 (Ik heb de P35C), schijnt alles prima te werken...

Alleen draait nu de CPU fan op 1400rpm terwijl de CPU temperatuur ruim 20 graden is. Dit was eerst niet zo met BIOS-versie F6... En ik kan de fan ook niet regelen met Speedfan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
En ik kan de fan ook niet regelen met Speedfan :(
Vaak komt dit doordat in het BIOS een instelling aan staat dat de fan automagisch geregeld wordt. Had dat hier ook (ander mobo), uitgezet, en SpeedFan werkte weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Bitage schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:05:
[...]

Vaak komt dit doordat in het BIOS een instelling aan staat dat de fan automagisch geregeld wordt. Had dat hier ook (ander mobo), uitgezet, en SpeedFan werkte weer ;)
Maar als je dat uitzet, maakt dat ding kloteherrie voordat SpeedFan opgestart is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Dutchmega schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 16:16:
[...]

Maar als je dat uitzet, maakt dat ding kloteherrie voordat SpeedFan opgestart is O-)
Dus? Voor die ene minuut boeit het toch niet? Gewoon profieltje maken in SF en shortcut in de Opstarten map plempen. Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik heb de startpost even doorgelezen en heb een oplossing voor het ''cpu fan probleem''.

Als je in de bios gaat naar health status kan je bij de onderste optie kiezen voor pwm of voltage.... Standaard staat hij ingesteld op auto. Als je deze instelt op pwm en daarna de settings saved en reboot is dit probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik had onlangs de 1.84 drivers van realtek geinstalleerd en dit resulteerde in beroerd hol geluid.
Daarna heb ik de drivers van gigabyte, 1.64 oid geinstalleerd en het klonk weer perfect zoals ook mijn audigy2 klonk.
Hoe komt dit? zijn die drivers van gigabyte soms iets anders dan die van realtek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cappuccino
  • Laatst online: 12-09 23:06
Hoi

Ik denk eraan om dit bordje in een nieuw systeem te bouwen. Er staan enkele OCZ geheugens op de ondersteunde lijst, maar weet iemand of OCZ 4 GB DDR2-800 Kit (OCZ2P8004GK, XTC Platinum) er op zullen werken? Er staan zelfs geen 2gb latjes van eender welk merk als 'ok' vermeld.
Zijn er anders bepaalde hardware die niet compatibel zijn met dit bord (Hitachi of Samsung HD's, 8800gt, liteon dvdrw, ...)?

[ Voor 11% gewijzigd door Cappuccino op 21-01-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik meen dat er wat problemen met NEC branders waren. Andere issue's zijn me niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
@musquito:
Ik heb een OCZ2RPR800C44GK setje (2x2 GB pc2 6400) op een P35-DS3P zonder problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door MuisM4t op 22-01-2008 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn geluid kraakt een beetje als mijn cpu bezig is, wat zeer vervelend? Andere drivers heb ik geprobeerd, maar zonder gewenst resultaat.

Verder heb ik een Q6600, 8gig geheugen op dit bordje zitten en draai ik Vista x64.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Heb je BIOS F4 al geprobeerd? Wel eerst even controleren of hij je CPU ondersteund.

Zoals eerderi n dit topic te lezen is heeft een mede-Tweakers een soort van soundbug ontdekt in BIOSsen na F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 12:05
Mijn p35-ds3p vind 8gb niet leuk.

2x2 gb is geen probleem maar stop ik er 4x 2gb in is het systeem erg langzaam ook het booten is zeer traag.

En ja het geheugen is getest :-)

Windows Vista Home Premium 64bit

[ Voor 7% gewijzigd door rgarretsen op 22-01-2008 15:08 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik meen dat veel moederborden moeite hebben met het gebruik van 4 dimm-sloten tegelijkertijd op volle snelheid.
Heb je al geprobeerd de timings wat lsoser, of de snelheid wat lager te zetten?

Ik kreeg bericht dat de E8400 vanaf deze week leverbaar is dus hoop dit bordje ook vandaag of morgen in gebruik te kunnen gaan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rgarretsen
  • Laatst online: 04-09 12:05
Yep timings zo los mogelijk gezet en het loopt 1 op 1 met de fsb 1333 dus 333mhz en het is pc6400

Anyways 8gb is toch overkill dus prop die 4gb wel in een andere pc :-)

Verder prima stabiel bordje.

Ter informatie type geheugen:
OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT, w/two 2048MB PC6400 XTC, CL5-5-5-15

[ Voor 20% gewijzigd door rgarretsen op 23-01-2008 12:13 ]

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Zou je voor de volledigheid willen vermelden welk geheugen je gebruikt?
Ik vind de Memory Support List wat summier en heb wat moeite geheugen uit te zoeken verkrijgbaar bij de lokale pcboer.

Ik heb momenteel nog Corsair TWIN2X2048-6400C4 en Kingston KHX6400D2LLK2/2GN, beide dual-channelkitjes van 2GB, als opties.

[ Voor 24% gewijzigd door frickY op 22-01-2008 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb dit moederbord net geinstalleerd. de DS3R. Wilde meteen raid 0 gaan draaien maar zodra ik de raid functie (van de ich9r chip. niet de paarse sata) aan zet. Krijg ik een AHCI boot scherm en blijft hij hangen bij het scherm. 6 ports 4 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
frickY schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:40:
Ik kreeg bericht dat de E8400 vanaf deze week leverbaar is dus hoop dit bordje ook vandaag of morgen in gebruik te kunnen gaan nemen :)
Ik heb dit mobo ook besteld met deze CPU, maar nu maak ik mij zorgen over de bios versie. Het mobo ondersteun de E8400 pas vanaf 6. En falshen zonder een CPU gaat helaas niet lukken, maar duimen dat ik iig een mobo krijg met bios versie 6 dan maar?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Cobb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:51:
[...]

Ik heb dit mobo ook besteld met deze CPU, maar nu maak ik mij zorgen over de bios versie. Het mobo ondersteun de E8400 pas vanaf 6. En falshen zonder een CPU gaat helaas niet lukken, maar duimen dat ik iig een mobo krijg met bios versie 6 dan maar?
Dat hoop ik dan ook, ik heb ook de E8400 besteld. Als je een ouder BIOS heb, wordt de CPU dan helemaal niet erkend? (ook niet als een E6XXX ?)

Over revision: ik hoop dat ik revi 2.1 heb, want alleen die revisie ondersteunt Dynamic Energy Saver.
Zie
http://www.gigabyte.com.t...0104_des-free-upgrade.htm
en
nieuws: Gigabyte introduceert energiebesparende software voor moederborden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Cobb schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:51:
Ik ben zelf aan het wachten op een P35C-DS3R rev2.1
Deze wordt standaard geleverd met F9, maar de CPU wordt pas ondersteund vanaf F10.
Athans, het schijnt dat in sommige gevallen een nieuwe CPU gebruikt kan worden, maar dat deze gewoon niet goed herkent wordt en op een, meestal, lagere snelheid loopt. Flashen met de CPU is in dat geval wel mogelijk.
Ik heb het zaakie expres bij de pcboer op de hoek besteld zodat ik eventueel terug kan om hun hem te laten flashen. Scheelt aardig wat tientjes in vergelijking met de webshop waar ik normaliter bestel, maar heb nu wel met zekerheid een rev2.1.

@TheovdS
Ik dacht eerst ook dat de rev2.1 de enige met DES-support was. Maar uit diverse teksten op de gigabyte site las ik weer dat dit door middel vaneen BIOS-update op alle revisies gesupport wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door frickY op 23-01-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Als je kijkt bij de BIOS updates, lijkt het ook of alleen DES op rev2.1 ondersteunt wordt:
BIOS rev2.1
BIOS rev1.x
Alleen bij rev2.1 hebben ze het over "Support GIGABYTE Dynamic Energy Saver technology and utility"

Of kun je gewoon een rev2.1 BIOS op een rev1.x bordje zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ja, dat kan.
Zoals eerder opgemerkt zijn de links naar de BIOSsen op de verschillende revisiepaginas gewoon hetzelfde.

Je kunt alleen geen P35C bios op een P35 bordje, of omgekeerd, flashen.

De revisies van een bepaald moederbord zijn gewoon hetzelfde op wat layout wijzigingen na. Rev2.1 is gewoon hetzelfde als Rev1.0 behalve dat bijv de LPT en COM poort van het backplate weg zijn en als interne headers beschikbaar zijn, en er 2 interne headers voor USB minder zijn, maar juist als USB poorten op het backplate te vinden zijn.
Qua aansturing door de BIOS maakt dat verder natuurlijk niets uit.

DES lijkt me ook iets puur softwarematigs.

Bovenstaande lijkt niet helemaal te kloppen.
De URL naar BIOS F9 is op de rev2.1 pagina wel anders dan de link op de rev2.0 pagina. De link naar F10 is op beide echter weer wél hetzelfde.

DES is beschikbaar sinds BIOS F9, en dat is ook de eerste BIOS beschikbaar voor de rev2.1
DES lijkt dus inderdaad beperkt tot de 2.1 revisies.

F9 @ rev2.0: [url=://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/BIOS_DownloadFile.aspx?FileType=BIOS&FileID=13239]motherboard_bios_ga-p35c-ds3r_f9.exe[/]
F9 @ rev2.1: [url=motherboard_bios_ga-p35c-ds3r_2.1_f9.exehttp://www.gigabyte.eu/Support/Motherboard/BIOS_DownloadFile.aspx?FileType=BIOS&FileID=13269]motherboard_bios_ga-p35c-ds3r_2.1_f9.exe[/]

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 23-01-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb zelf een v2.1 moederbord. De verschillen die ik zie met de foto's is dat er 6 lampjes tussen de ram zitten. elk lampje geeft een vrm van de cpu aan. ze kunnen groen of rood zijn. Rood is uit groen is aan. Bij het opstarten zijn er maar 2 in gebruik. Zal zo de DES software installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de DS3, maar heb alle drivers geinstalleerd.
Nu met de HD-audio drivers heb ik laatst mijn 5.1 boxjes uitgeprobeert (goedkope sweex:P). Alles is perfect, alleen ik als ik het knopje, subwoofer verwisselen met center box, geeft mijn subwoofer veel beter laag geluid (ook hogere frequentie's die hij ook aan kan, waardoor het voller klinkt) dan als ik dat knopje niet aan heb. Alleen als ik dit aan zet krijgt mijn center box alleen lage tonen en doet deze vrijwel niks. Hoe is het in te stellen dat hij de output naar mijn subwoofer en centerbox mono maakt(dus ze krijgen beiden zelfde signalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Hoe is het in te stellen dat hij de output naar mijn subwoofer en centerbox mono maakt(dus ze krijgen beiden zelfde signalen?
Kun je niet bij een zaak zon audio splitter halen? Dus zo eentje:
Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/4378/splittertuu7.png
Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, want de subwoofer lijn en center lijn gaan over een lijn, netzoals de 2voor links en rechts boxen over 1 lijn gaan en de 2 links en rechts achter boxen over 1 lijn aan gestuurd worden, via stereo. Ik wil mijn subwoofer/center lijn dus instellen dat die mono aangestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Laatst online: 12-09 13:07
Ik zit met een miniem probleempje met mijn P35C-DS3R:

Iedere keer als windows geladen is, komt er rechtsonder zo'n 'Found New Hardware' popupje in beeld.
De hardware in kwestie is de zogenaamde 'High Definition Audio Bus' (o.i.d).
Ik heb alle drivers op de meegeleverde DVD zonder problemen geïnstalleerd. Het probleem is niet dat ik geen geluid heb (ik gebruik geen on-board geluid, weet niet of dit hiermee te maken heeft), maar zoals ik al zei, een miniem probleempje, iedere keer bij opstarten die irritante 'Found New Hardware' popup ;)

Mocht dit: erikdeperik in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2" de oplossing zijn wil ik excuses aanbieden voor mijn dan onnodige post, ik weet alleen niet zeker of dit daadwerkelijk hetzelfde probleem betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
Snorro schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:26:
Ik zit met een miniem probleempje met mijn P35C-DS3R:

Iedere keer als windows geladen is, komt er rechtsonder zo'n 'Found New Hardware' popupje in beeld.
De hardware in kwestie is de zogenaamde 'High Definition Audio Bus' (o.i.d).
Ik heb alle drivers op de meegeleverde DVD zonder problemen geïnstalleerd. Het probleem is niet dat ik geen geluid heb (ik gebruik geen on-board geluid, weet niet of dit hiermee te maken heeft), maar zoals ik al zei, een miniem probleempje, iedere keer bij opstarten die irritante 'Found New Hardware' popup ;)

Mocht dit: erikdeperik in "\[OC-775]Gigabyte P35 Series - Deel 2" de oplossing zijn wil ik excuses aanbieden voor mijn dan onnodige post, ik weet alleen niet zeker of dit daadwerkelijk hetzelfde probleem betreft!
Ik neem aan dat je met Windows XP werkt? Dan komt die melding waarschijnlijk wel van je audio controller en zou je de Microsoft High Definition Audio pack moeten installeren, deze zit voor zover ik weet bij de laatste Realtek drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Wanneer je onboard geluid niet gebruikt zou ik de audio-controller uitschakelen in het BIOS, mocht dat kunnen. Dan zou je OS hem ook uberhaupt niet meer kunnen zien.

Ik heb zojuist een P35C-DS3R en een E8400 gereserveerd. Ze hebben echter geen rev2.1 op voorraad maar alleen rev2.0's.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2.1 omdat
- hij nieuwer is
- een FSB tot 1600 ondersteund ipv 1333
- geheugen tot 1200 ondersteund ipv 1066
- DES (geavanceerde energiebesparing) ondersteund
En toch hetzelfde geprijst is als de rev1.0 en 2.0. Zien jullie ook een duidelijke meerwaarde in de 2.1 boven de 2.0 of ben ik aan het mierenneuken?

[ Voor 58% gewijzigd door frickY op 24-01-2008 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
@ frickY
Ben eens de BIOS ingedoken en inderdaad, er stond een optie (genaamd Azalia) waarmee ik de on-board audio check kon disablen, danku!

En over die rev2.1, dat zijn imho zeker leuke voordelen die je daar kan meepikken voor dezelfde prijs. Ik wil alleen even zeggen, ik heb zelf een 2.0, dat de 2.0 geloof ik ook DES ondersteund. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb destijds even gecheckt of het überhaupt met mijn mobo zou werken en als ik me niet vergis zou dat moeten werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

DES is echt alleen voor de rev2.1. Er zitten ook verschillen in het board die daar mee te maken hebben. Op mijn moederbord doos zie ik trouwens geen 1600fsb, 1200mhz geheugen of DES staan, terwijl ik wel 2.1 hebt (staat op het moederbord)
Volgens DES verbruikt mijn cpu stressed 45 Watt en met idle gebruik, DES zelf aan en cpu throttle aan ongeveer 12-15w. Die 45w is zonder de des opties en Volledig stressed met orthos.
Heb zonder problemen mijn fsb op 400mhz gezet en zo mijn cpu op 3,6ghz gezet op 1,4vcore. (op mijn p5w dh deluxe moet ik daarvoor 1,41vcore en moederbord voltage omhoog)

Helaas werkt DES niet als je een overklock hebt. Dan krijg je een schermpje met: You have to return to original clockrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
frickY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 14:31:
Ik heb zojuist een P35C-DS3R en een E8400 gereserveerd. Ze hebben echter geen rev2.1 op voorraad maar alleen rev2.0's.
Mijn voorkeur gaat uit naar de 2.1 omdat
- hij nieuwer is
- een FSB tot 1600 ondersteund ipv 1333
- geheugen tot 1200 ondersteund ipv 1066
- DES (geavanceerde energiebesparing) ondersteund
En toch hetzelfde geprijst is als de rev1.0 en 2.0. Zien jullie ook een duidelijke meerwaarde in de 2.1 boven de 2.0 of ben ik aan het mierenneuken?
Over welke winkel heb je het? Ik heb ook P35C-DS3R en een E8400 besteld bij Sallend. Bij Salland konden ze echter niet garanderen dat ik een rev2.1 krijg. Het zal echt wel beter zijn als ik rev2.1 kreeg, want dat DES wil ik echt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Nutral schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:02:
Helaas werkt DES niet als je een overklock hebt. Dan krijg je een schermpje met: You have to return to original clockrate.
Troep dus :P
Ik heb een DS3L met een q6600 op 8x400. 9x400 ging wel (op 1,45 vcore oid) en een uur Gears of War spelen ging prima, maar OCCT vond ie niet zo fijn helaas. Het is wel een G0 stepping CPU icm een Scythe Ninja, maar temps gingen in de 70 en na een minuut of 5 was het echt over.

Samen gekocht met een vriend van me, allebei dezelfde config maar zijn mobo begaf het binnen een week. So much for durable. Weet iemand of je de PCI bus nog kunt locken? De optie bestaat wel voor de PCI-e, maar zover ik kan zien niet voor de PCI bus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Ik ben ook van plan om deze moederbord te halen P35-DS3 ( rev.2.1 ) met E8400.

Ik wilde graag weten of het ook mogelijk is om 3x WD 74Raptor's via Raid-0 aan te hangen is.

Wilde eigenlijk voor de X38 chipset gaan, maar zal toch geen gebruik van de 2de PCI-E slot.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@TheovdS
CD-Romland te Breda. Ze kirjgen morgen of maandag weer een nieuwe lading, wellicht dat de 2.1 daar tussen zit. Maar ik wou er niet op wachten.

Het bordje en mijn nieuwe E8400 liggen achter me te wachten. Ben momenteel mijn data aan het backuppen.
Ik hoop alleen dathet bordje wil booten met de processor, anders moet ik terug om de winkel een BIOS flash te laten doen...

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 24-01-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

frickY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:28:
@TheovdS
CD-Romland te Breda. Ze kirjgen morgen of maandag weer een nieuwe lading, wellicht dat de 2.1 daar tussen zit. Maar ik wou er niet op wachten.

Het bordje en mijn nieuwe E8400 liggen achter me te wachten. Ben momenteel mijn data aan het backuppen.
Ik hoop alleen dathet bordje wil booten met de processor, anders moet ik terug om de winkel een BIOS flash te laten doen...
Ben ook van plan om de zelfde setup te halen, alleen wil graag ook raid-0 gebruiken i.c.m 3 schijfen, weet jij of dit kan? Iets in de handleiding misschien erover _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
frickY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 19:28:
Ik hoop het ook, want ik kreeg net te horen dat ik tweemaal 15 euro kan dokken om het laatste bios in mijn mobo's te laten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
RAID-0 moet met een even aantal schijven.
RAID-5 kan wel met 3 schijven, maar dat is wellicht wat zonde.

Ikzelf zal 2 schijven in RAID-0 hangen, en de 3de als bootschijf gebruiken. Of bedoelde je dat ook?

Ik heb het zaakie ingebouwt maar helaas, het boot niet.
De CPU-fan spint om de paar seconden even op, maar voor de rest gebeurd er niets.
Het op en afspinnen duidt op de temperatuurgecontroleerde snelheid, en kan dus goed kloppen.

Maar klopt het ook dat de aangesloten systeemspeaker niet piept?

Herstel, hij boot wel!
Na het verwijderen van 1 rammodule bootte hij wel, maar bevroor in het post scherm.
Na ontkoppelen van alle harde schijven en cdspeler boot hij door!
Het bord draait BIOS F4, maar herkent mijn E8400 wel gewoon. Ik ga nu proberen te flashen naar F10, om daarna alles weer aan te sluiten.
Mijn Seasonic 500W zou er toch geen moeite mee mogen hebben.

[ Voor 38% gewijzigd door frickY op 24-01-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

sekeroglan schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:47:
Ik ben ook van plan om deze moederbord te halen P35-DS3 ( rev.2.1 ) met E8400.

Ik wilde graag weten of het ook mogelijk is om 3x WD 74Raptor's via Raid-0 aan te hangen is.

Wilde eigenlijk voor de X38 chipset gaan, maar zal toch geen gebruik van de 2de PCI-E slot.
Neem de DS3R, beter raidfuncties met ICH9R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

frickY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:26:
RAID-0 moet met een even aantal schijven.
RAID-5 kan wel met 3 schijven, maar dat is wellicht wat zonde.

Ikzelf zal 2 schijven in RAID-0 hangen, en de 3de als bootschijf gebruiken. Of bedoelde je dat ook?

Ik heb het zaakie ingebouwt maar helaas, het boot niet.
De CPU-fan spint om de paar seconden even op, maar voor de rest gebeurd er niets.
Het op en afspinnen duidt op de temperatuurgecontroleerde snelheid, en kan dus goed kloppen.

Maar klopt het ook dat de aangesloten systeemspeaker niet piept?
Dus het niet mogelijk om 3 aan raid-0 te hangen,dat wist ik niet.
Nutral schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:39:
[...]

Neem de DS3R, beter raidfuncties met ICH9R.
Zit nu te wijfelen dus de DS3R of de:
Gigabyte GA-X38-DS4
Gigabyte GA-X38-DS5

Volgens mij is het verschil dat DS5 2 meer sata aansluitingen heeft en aangezien de geen SLI ofzo ga gebruiken denk ik toch om voor de DS3R te gaan. Of heeft de X38 meer voordelen tegenover de DS3R?

Heb geen verstand van moederbord's, heb alles al uitgezocht en wacht nu om alles te bestellen, maar kom er maar niet uit welke moederbord ik moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
In ieder geval één van de verschillen tussen X38 en P35 die ik me zo snel even kan herinneren is dat de X38 wél PCI-e 2.0 ondersteund, en de P35 niet.

Nu heb ik mij ongeveer een maand geleden in de materie verdiept en destijds was het prijsverschil tussen X38 en P35 bijna 100 euro, iets wat ik persoonlijk iets te veel van het goede vond t.o.v. de voordelen die je er voor terugkrijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Snorro schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:17:
In ieder geval één van de verschillen tussen X38 en P35 die ik me zo snel even kan herinneren is dat de X38 wél PCI-e 2.0 ondersteund, en de P35 niet.

Nu heb ik mij ongeveer een maand geleden in de materie verdiept en destijds was het prijsverschil tussen X38 en P35 bijna 100 euro, iets wat ik persoonlijk iets te veel van het goede vond t.o.v. de voordelen die je er voor terugkrijgt!
PCI-e 2.0 is niet echt een voordeel voor mij, ( MSI GeForce 8800 GTX OC 768MB ) prijsverschil is nu ongeveer 50 euro. Het geld maakt mij opzich niet veel uit. Het gaat mij meer om de voor- en nadelen. Anders steek ik de 50 euro in een sneller geheugen.

Heb net ook op de site van Gigabyte bestudeerd en zie ook niet echt grote verschillen. Heb tot volgende week vrijdag te tijd, hoop dat ik dan wel een keuze kan maken.

Maar mocht je meer info hebben, graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Goed. Ik heb hem inmiddels draaiende. De oorzaak was ik al eens tegen gekomen in dit of een ander topic; Een te laag DRAM voltage.

Ik heb er een dualchannel kitje van Kingston inzitten. Standaard boot het bord met 1,7v, en dat is te weinig. De reepjes willen 2v hebben. Met 1 reepje heb ik in de BIOS kunnen komen en heb ik het DRAM met +0,5 overvolt. PC Health geeft nu aal dat het geheugen 1,95 krijgt.

Ik moet nu echter een keuze maken voor mijn harde schijven;
Ik heb 3 schijven. 2x 160GB en 1x 80GB. Allen SATAII.
De 2x 160-ers wil ik in elk geval in RAID-0 aan de ICH9R hangen.
Maar wat zal ik met de 80GB doen, welke mijn bootschijf zal worden?

Ik kan hem ook aan de ICH9r hangen. Maar ik kan hem ook aan de Gigabyte-controller hangen. Die kan ik dan in AHCI mode instellen (wat de ICH9R niet kan wanneer je RAID gebruikt) waardoor mijn bootschijf van NCQ gebruik kan maken.
Ik weet alleen niet zeker of mijn IDE cddrive wel werkt als de Gigabyte controller in AHCI draait. Maar is dit uberhaupt verstandig?

Ik zou denken dat ik bandbreedte van de ICH9R vrij houdt voor mijn RAID-set, en de controller van Gigabyte goed genoeg moet zijn voor een bootschijf?

//Edit
Bordje ziet er overigens goed uit. Voelt ook stuk minder goedkoop aan als mijn Asrock 939Dual-sata. Ik snap alleen niet dat Windows setup nog steeds diskettes nodig heeft om de RAId-driver vanaf te installeren. Als je nou gewoon over de CD zou kunnen browsen |:(
Ik kon zelfs de BIOS flashen vanaf USB-stick! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 25-01-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 12-09 10:35
Ik heb nu ongeveer 4 dagen problemen met de USB.

Externe USB hardeschijven (2,5") die eerst maar 1 kabeltje nodig hadden willen nu niet meer aangaan
zonder de 2e kabel.

Ze hebben wel gewoon normaal gewerkt op deze pc en op andere pc's werken ze wel gewoon zonder het 2e stekkertje.

Voor zover ik mij kan herrineren heb ik niets verranderd kwa instellingen sindsdien. Wat ik zelf al heb geprobeerd:

- andere USB port gebruiken
- USB aan de voorkant gebruiken
- BIOS update
- BIOS reset naar standaard instellingen

Iemand misschien een idee wat het zou kunnen zijn? en hoe te verhelpen?

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Externe USB hardeschijven (2,5") die eerst maar 1 kabeltje nodig hadden willen nu niet meer aangaan
zonder de 2e kabel.
Wees eens wat specifieker? Bedoel je een stroomkabeltje? En over welke externe HDD praten we eigenlijk?

[ Voor 11% gewijzigd door Bitage op 24-01-2008 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Laatst online: 12-09 10:35
2,5 inch dus laptop formaat

in de meeste gevallen hebben ze maar 1 kabeltje nodig
en als je usb poort te weinig vermogen heeft heb je er 2 nodig (van wat ik ervan begreep)

1e kabeltje is gewoon een USB kabeltje
2e is een USB kabeltje die de extra energie levert

het zijn 2 verschillende hdd:

- Lacie Mobile Porsche 160gb
- Western Digital Passport

EDIT:

Het lijkt verholpen te zijn door de BIOS te updaten naar F11

[ Voor 9% gewijzigd door Shikaka op 25-01-2008 00:08 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

toe maar, problemen lijken niet op te houden hoewel ik weet het idee heb dat mensen die geen problemen hebben hier niet komen posten. mijn vraag is (heb laatste 4 paginas gelezen) of het nog verstandig is om een p35-ds3 te kopen, heb namelijk een pc samengesteld met deze mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op zaterdag 26 januari 2008 @ 20:32:
toe maar, problemen lijken niet op te houden hoewel ik weet het idee heb dat mensen die geen problemen hebben hier niet komen posten. mijn vraag is (heb laatste 4 paginas gelezen) of het nog verstandig is om een p35-ds3 te kopen, heb namelijk een pc samengesteld met deze mobo
Er zijn genoeg mensen met zéér lovende woorden over dit moederbord. Kijk naar de verschillende reviews online en kom zelf tot een conclusie. Zoals je zelf al aangeeft wordt er voornamelijk gepost door mensen met negatieve ervaringen of problemen.

Zelf heb ik een P35C-DS3R en ben daar zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel01
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:19
Zelf heb ik sinds afgelopen woensdag een p35-ds3r met een E6750 met 2 Gb kingston KVR800D2N5K2/2G draaien. Totaal geen problemen mee was ook zonder enige moeite te overlokken naar 3,2 Gh . En aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ook hier datzelde geheugen, maar in een P35C-DS3R met een E8400. Tot nu toe stabiel en een hele hap sneller als mijn X2 3800 die ik hiervoor had.
Ik vind het alleen jammer dat booten zo lang duurd. Zowel de ICH9R als de Gigabyte SATA2-controller vinden het nodig een seconde of 5 in beeld te blijven na de POST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
En hier ook nog een tevreden gebruiker van een P35C-DS3R, C2D E6550 (standaard koeler), 2 x 1Gb TwinMOS DDR2-667 (had ik nog liggen), 2 x VistaView Saber 2020 en 3 S-ATA schijven (is zeer veel in bedrijf als HTPC). Alles loopt, bijna onhoorbaar, op "stock speed".

Het valt me wel op dat bepaalde geheugen modules problemen veroorzaken, zeker in overclock situaties. Ook lijken bepaalde BIOS versies niet echt lekker te lopen (worden de CMOS settings na een update wel gereset??). Ik heb hier tot op heden nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
De P35 DS3 serie is een prima product en zoals ik al eerder zei, een paar pagina's terug:
Helemaal niet. Het topic is begonnen met een fan die niet aansloeg omdat de cpu helemaal niet warm genoeg werd. Achteraf was dit zelfs helemaal geen probleem, maar het is nu een mooi topic geworden waar mensen vragen kunnen stellen en hun ervarng kunnen delen omtrent dit mobo. Waarschijnlijk zul je helemaal geen problemen ondervinden en anders is je vraag waarschijnlijk al gesteld :) Het is altijd zo, dat je alle negatieve dingen hoort en nooit de positieve: want waarom zou je klagen om een goed werkend product? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb zelf een P35C-DS3R en ik heb de afgelopen maand 3 PC's gebouwd met een P35-DS3 en tot op heden geen enkel probleem gehad. Het klopt vaak wel hoor, als er problemen met dingen zijn hoor je dat, tevreden gebruikers vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Enig probleem dat ik heb gehad is de cold boot maar dat was gefixed nadat ik het voltage op mijn geheugen had opgekrikt. Voor de rest een prima bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subject117
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-08 09:13
Iemand ervaring of de GA-P35-DS3P ook PC2-8500 mem aankan
ik heb namelijk Kingston KHX8500D2K2/2GN nog liggen. Want ben wel geinteresseerd in dit moederbordje. Alvast bedankt.

volgens de site bij mem vendors enkel PC2-6400 en PC2-5300 ( dit is allemaal DDR2 240pins )
zou dan de PC2-8500 ook niet kunnen marcheren.

[ Voor 29% gewijzigd door Subject117 op 28-01-2008 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Subject117 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:51:
Iemand ervaring of de GA-P35-DS3P ook PC2-8500 mem aankan
ik heb namelijk Kingston KHX8500D2K2/2GN nog liggen. Want ben wel geinteresseerd in dit moederbordje. Alvast bedankt.

volgens de site bij mem vendors enkel PC2-6400 en PC2-5300 ( dit is allemaal DDR2 240pins )
zou dan de PC2-8500 ook niet kunnen marcheren.
Kijkt u eens. Er staat duidelijk PC8500 in van Kingston.

Ik zou ook niet weten waarom de P35-serie geen PC8500 zou ondersteunen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subject117
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-08 09:13
k alvast bedankt, dan bestel ik hem ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
frickY schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:26:
Het bord draait BIOS F4, maar herkent mijn E8400 wel gewoon. Ik ga nu proberen te flashen naar F10, om daarna alles weer aan te sluiten.
Mijn Seasonic 500W zou er toch geen moeite mee mogen hebben.
Op de site van Gigabyte wordt aangegeven dat je het BIOS stap-voor-stap moet upgraden. Dus als je versie F4 hebt, moet je eerst naar (bijv.) F6, daarna F8 en daarna pas F10. Is het bij jouw wel gewoon gelukt om direct te flashen naar F10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Smarron schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:52:
Ik heb zelf een P35C-DS3R en ik heb de afgelopen maand 3 PC's gebouwd met een P35-DS3 en tot op heden geen enkel probleem gehad. Het klopt vaak wel hoor, als er problemen met dingen zijn hoor je dat, tevreden gebruikers vaak niet.
overige reacties en bovenstaande ging ik al vanuit, maar toch goed om het alsnog te lezen :) nu nog afwachten wanneer ik mn setje kan ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
@TheovdS
Ik zie die opmerking nergens staan?
Ik ben inderdaad in 1x van F4 naar F10 gegaan middels de build-in flash utility. Tijdens POST op [End] gedrukt, en de flashfile vanaf een USB stick geladen.

Heb je niet de naam vande tutorial verkeerd begrepen? Die heet "How to Flash Bios (Step by step)" :p

[ Voor 36% gewijzigd door frickY op 28-01-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
frickY schreef op maandag 28 januari 2008 @ 14:31:
@TheovdS
Ik zie die opmerking nergens staan?
Ik ben inderdaad in 1x van F4 naar F10 gegaan middels de build-in flash utility. Tijdens POST op [End] gedrukt, en de flashfile vanaf een USB stick geladen.

Heb je niet de naam vande tutorial verkeerd begrepen? Die heet "How to Flash Bios (Step by step)" :p
Haha, nee hoor, ik heb het uit de Q-Flash™-manuel, daar geven ze aan:

With Q-Flash™ utility, please do not cross too many BIOS versions at one time if
your current BIOS version is rather old. For example, do not cross from F1 to
F12, but to flash from F1 to F4 and F4 to F8 and so on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Hmm vreemd. Bij zowel de BIOS-downloads als in QFlash zelf wordt er met geen woord over gesproken. Sowieso lijkt het me dan een BIOS-flash het volledige oude BIOS ovferschrijft, en het dus weinig uitmaakt wat je voorganer was :?
Maar in ieder geval heb ik er geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Ben zelf van F7 naar F11 gegaan. Geen problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een P35-DS3R met mooie phase leds.
Zover ik te weten ben gekomen, zijn deze leds ervoor om aan te geven hoeveel de CPU belast is (hoe hoger de belasting hiervan, hoe meer LEDs er aan gaan)
Nu heb ik net mijn hele systeem opgebouwd, maar krijg geen enkel beeld :/ Zelfs geen piep van de moederplank, alleen 5 Phase leds die aangaan (evenals de CPU en case-fans)
Is mijn Gigabyte reeds al overleden? :?

Systeemspecs:
CPU: Intel Core 2 Duo
Video: Geforce 8600 GTS
Geheugen: Kingston 2x1 GB DDRII SDRAM PC6400 CL5.0
HDD: Samsung Spinpoint T166
Voeding: Zalman 460W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik gok dat je bedoeld dat je een rev2.1 bordje hebt. Als ik mij niet vergis zijn de LEDs voor DES; het aangeven van de mate van energiebesparing.

Ook ik had dit probleem bij het booten met standaard settings met 2 Kingston reepjes. Mijne hebben standaard 2.0v nodig, maar het moederbord geeft standaard 1,7v.
Ik heb 1 reepje los gehaald, en verder al het overige (schijven, cdspelers, USB aparatuur) losgekoppelt. Toen wou hij wel booten.
Ik heb in het BIOS het ramvoltage verhoogd en hij werkt verder als een zonnetje.

[ Voor 7% gewijzigd door frickY op 28-01-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
frickY schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:31:
Ik gok dat je bedoeld dat je een rev2.1 bordje hebt. Als ik mij niet vergis zijn de LEDs voor DES; het aangeven van de mate van energiebesparing.

Ook ik had dit probleem bij het booten met standaard settings met 2 Kingston reepjes. Mijne hebben standaard 2.0v nodig, maar het moederbord geeft standaard 1,7v.
Ik heb 1 reepje los gehaald, en verder al het overige (schijven, cdspelers, USB aparatuur) losgekoppelt. Toen wou hij wel booten.
Ik heb in het BIOS het ramvoltage verhoogd en hij werkt verder als een zonnetje.
Thnx, heb het geprobeerd... maar helaas geen resultaat.
Heb nu alleen het moederboard liggen, met CPU (+fan), videokaart en toetsenbord op PS2.
De phase leds staan allemaal aan (dus optimaal energiebesparend?), maar krijg zelfs geen POST piep te horen... doodse stilte :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral

Nutral

gamer/hardware freak

Welke processor heb je ? Misschien word hij niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
Core 2 Duo E6850. Is volgens de site in de openingspost ondersteund.

[ Voor 60% gewijzigd door Magic6399 op 28-01-2008 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Misschien stomme vraag, maar heb je al uitgesloten dat het niet aan je monitor of grafische kaart ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Niet online
TheovdS schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:41:
Misschien stomme vraag, maar heb je al uitgesloten dat het niet aan je monitor of grafische kaart ligt?
De monitor is ok en de grafische kaart lijkt het ook goed te doen (aangezien de fan draait)
Dacht dat het moederboard in ieder geval een piep zou laten horen als deze aan het opstarten is (of zijn Gigabyte borden helemaal stil?)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel voor ervaringen & problemen rondom de Gigabyte P35 en X38 moederborden! Dat wil zeggen dat je hier niet met vragen over Vista, over defecte processoren of PC-problemen aan mag komen!