Een vriend van mij heeft een P35C-DS3R aangeschaft. Alles aangesloten, maar bij het aanzetten gebeurt er in eerste instantie niks, na een paar seconden lijkt alles langzaam op gang te komen. HD's spinnen op, alle fans gaan draaien, ook die van de videokaart. Echter, het beeld blijft op zwart.
Wat hebben we geprobeerd:
- Andere videokaart
- Voeding verwisseld
- Zonder HD's en geheugen opgestart
Er is geen verandering met de manier waarop de PC aangaat. Als de powerbutton in wordt gedrukt zie je 1 fan ff een kickje krijgen, dan gebeurt er vervolgens niks en daarna begint alles opeens te draaien.
Mijn conclusie is dat het moederbord DOA is, de enige andere mogelijkheid is dat de cpu kapot zou zijn, maar dat lijkt me niet. Iemand enig idee?
Overige specs:
- Antec Earthwatts 500w (Ik heb exact dezelfde voeding en die hebben we er ook aangehangen)
- Intel Core2Quad Q6600
- OCZ PC6400 4x1Gb
- Jetway GeForce 8800GT (Mijn werkende ATi RX1550 hebben we geprobeerd)
- Samsung Spinpoint T166 500Gb 2x
- NEC DVD-burner
Wat hebben we geprobeerd:
- Andere videokaart
- Voeding verwisseld
- Zonder HD's en geheugen opgestart
Er is geen verandering met de manier waarop de PC aangaat. Als de powerbutton in wordt gedrukt zie je 1 fan ff een kickje krijgen, dan gebeurt er vervolgens niks en daarna begint alles opeens te draaien.
Mijn conclusie is dat het moederbord DOA is, de enige andere mogelijkheid is dat de cpu kapot zou zijn, maar dat lijkt me niet. Iemand enig idee?
Overige specs:
- Antec Earthwatts 500w (Ik heb exact dezelfde voeding en die hebben we er ook aangehangen)
- Intel Core2Quad Q6600
- OCZ PC6400 4x1Gb
- Jetway GeForce 8800GT (Mijn werkende ATi RX1550 hebben we geprobeerd)
- Samsung Spinpoint T166 500Gb 2x
- NEC DVD-burner
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-