Gigabyte P35/X38 problemen & ervaringen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ba5tiaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-07 19:48
Vandaag een computer in elkaar gezet met een GigaByte GA-P35C-DS3R.
CPUfan draait niet maar de computer boot ook niet.
Andere voeding erin gezet videokaart en hardeschijven ontkoppeld maar de computer wil niet opstarten en de CPUfan wil niet draaien. Casfans draaien wel via het moederbord.
Hierna de CPU uit het moederbord gehaald. Processorkoeler aangesloten en nu wilde de CPUfan wel draaien.

De onderdelen zijn
Nec 18x dvdrw blck AD7173S LF Sata
GigaByte S775 GA-P35C-DS3R
DDR2 2GB 800Mhz Black Dragon (2X1GB) PC2 6400 4-4-4-12 8 layer GB22GB6400C4DC
Club3d 8800GTS 320MB
Arctic Freezer 7 Pro S775
Western Digital Caviar SE 160GB 7200rpm S-ATA 8MB Cache WD1600JS OEM

Aangesloten op een Coolermaster 450 en 550 Realpower
Ga binnenkort de processor bij iemand anders testen. Maar ik vermoed dat het moederbord dood is

[ Voor 3% gewijzigd door Ba5tiaan op 21-11-2007 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Heb je ook de 4-pins CPU stroomaansluiting aangesloten?

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/7531/4pinscpupowerce1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ba5tiaan
Ja, die heb ik ook aangesloten.
Casefans draaien gewoon. Maar ik krijg geen beeld.
Na dit topic begrijp ik dat ik ook even de videokaart moet testen.
De videokaart en de CPU zijn namelijk tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

beekware schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:39:
Laat ik nu ook een Arctic Cooling Freezer 7 Pro er bij gedaan hebben. Nu blijkt dat deze helemaal niet draait, afentoe wat schokjes. Nu zeg iedereen hier wat anders, bios instelling wijzigen, cooler op je PWR_FAN aansluiten. Wat is nu de beste oplossing.
Ik verbaas me een beetje over dit topic. Het probleem rond de cpu fan is in mijn ogen, en zoals door meerdere al aangedragen, namelijk helemaal geen probleem maar meer een feature. Op mijn DFI moederbord was het niet anders: de cpu fan draait alleen wanneer er een reden is om deze te laten draaien: maw wanneer de cpu temp over een bepaalde threshhold gaat. De cpu fan moet dus op een gegeven moment (bij belasting) wel gaan draaien en dat is precies wat op mijn P35-DS3R bordje ook gebeurt. Bij het opstarten staat bij mij de fan stil, deze komt op gang en gaat op een bepaalde snelheid draaien bij belasting. Wanneer je een tijd niets doet zal de fan langzamer gaan draaien of zelfs weer uit gaan staan.

Let wel: wanneer de cpu fan totaal niet gaat draaien heb je wel een probleem, ook als de cpu fan te zacht gaat draaien en de cpu dus gewoon te heet gaat worden.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ba5tiaan
De CPUfan gaat dus totaal niet draaien en ik heb geen beeld.
Voeding al getest
Nu nog processor testen en videokaart testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Hmm, ik heb hetzelfde probleem als Ba5tiaan. Alhoewel mijn CPUfan nu draait na hem aangesloten te hebben op een andere FAN aansluiting.
Bij mij is alleen de videokaart 2ehands, alleen werkte die ong. 5 min voordat ik mijn pc uit elkaar haalde nog.

Ik heb al geprobeerd met maar 1 van de 2 sticks RAM te draaien zonder succes, ook met maar 1 van de harde schijven mocht niet baten.
Dus blijft, neem ik aan. dat of de mobo of de cpu of dat ik ergens een fout heb gemaakt :+ . Iemand een idee hoe ik het mobo en cpu kan testen, aangezien ik geen andere pc heb om het te testen.

edit:
Net even de videokaart terug op mijn oude mobo gezet en gestart zonder problemen

[ Voor 20% gewijzigd door DarkKnight op 21-11-2007 23:38 ]

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deo_Volente
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-08 11:11
Ik ben nieuw in het overklokken, maar voordat ik wil overklokken wil ik eerst wat dingen goed ingesteld hebben. Zo ben ik bekend met de term 1T, ik heb in bios en op inet lopen zoeken hoe ik dat bij dit mobo kan instellen. Zoals je in onderstaande plaatjes kunt zien, is dat nu ingesteld op 2T. Ik kan het niet vinden. Denk dat het iets te maken heeft dat mijn geheugen op 800mhz loopt... waardoor vervolgens de fsb:dram op 1:2 zit... of praat ik nu poep ? :)

Mijn specs:
Gigabyte P35-DS3
E4500
OZC PC6400 Dual Channel, 800mhz, 4, non-ecc
Sparkle 8800GT
Corsair 450w

Pics van cpu-z
cpu
memory
spd

[ Voor 40% gewijzigd door Deo_Volente op 22-11-2007 00:20 ]

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

1T kan je vergeten, kan je niet instellen, 2T it is... ;)
Ik heb ook al gezocht, ik had eerder namelijk een nvidia 650i chipset waar je dat wel mee kon veranderen ;)

I love watercooling

• Bor
  • Laatst online: 13:57

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

1T is op deze chipset inderdaad niet in te stellen. De meeste intel bordjes zouden dat overigens niet kunnen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Deo_Volente
  • Laatst online: 31-08 11:11
De fsb:dram moet ik wel op 1:1 kunnen krijgen toch? Las ergens dat het beter was..

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18
Deo_Volente schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:59:
De fsb:dram moet ik wel op 1:1 kunnen krijgen toch? Las ergens dat het beter was..
Het is niet beter, of slechter. Met deze instelling zet de frequentie gelijk met je FSB. Dus in het geval van een 1333 mhz FSB (quad pumped 333) wordt de clock frequentie van je geheugen 333 x 2 = 667 mhz. Dat kan handig zijn als je je cpu wilt gaan overclocken middels het verhogen van je FSB aangezien je mem dan ook sneller gaat, wat hij mogelijk niet trekt en dus de bottle-neck gaat vormen.

Mijn vraag is wel hoe je dat kan instellen aangezien ik alleen een memory multiplier oid zag. Niet een verhouding. Misschien iemand de oplossing?

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb sinds kort ook een P35-DS3R.

Echter wel een probleem. Ik heb een microfoon op mijn bureau staan. Ik heb volume helemaal opengezet in de bijgeleverde software voor de ds3r. In het programma (realtek audio manager) onder tab microfoon alles aangezet en gecallibreerd. Onder mixer heb je 2 velden: afspelen en opnemen.
Afspelen kan ik "afstellen" alleen bij opnemen echter geen blokjes of wat dan ook.

Als ik m'n microfoon in de roze plug doe krijg ik meteen een schermpje met de vraag of het een microfoon is. Hij herkent hem dus wel.

Het probleem is, ik moet metm'n lippen de microfoon raken & schreeuwen wil er iets geleuid doorkomen.

De drivers disablen ook het wijzigen van geluidsniveau in windows zelf voor de mic. Kan hem dus niet hoger zetten en/of 20+ boost geven.

Iemand enig idee of zelfde probleem met de ds3r?

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 23:18
alexrins schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:44:
[...]

Het is niet beter, of slechter. Met deze instelling zet de frequentie gelijk met je FSB. Dus in het geval van een 1333 mhz FSB (quad pumped 333) wordt de clock frequentie van je geheugen 333 x 2 = 667 mhz. Dat kan handig zijn als je je cpu wilt gaan overclocken middels het verhogen van je FSB aangezien je mem dan ook sneller gaat, wat hij mogelijk niet trekt en dus de bottle-neck gaat vormen.

Mijn vraag is wel hoe je dat kan instellen aangezien ik alleen een memory multiplier oid zag. Niet een verhouding. Misschien iemand de oplossing?
Achteraf niet erg moelijk. Zag nu dat het iets anders heet in deze bios, namelijk de system memory multiplier die je kunt instellen op 2, 2.4, 3.2 etc.

Wanneer je 2 selecteert gaat je geheugen op 667 lopen. 2.4 = 800 mhz en 3.2 1066 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
RedHat schreef op donderdag 22 november 2007 @ 11:51:
Ik heb sinds kort ook een P35-DS3R.

Echter wel een probleem. Ik heb een microfoon op mijn bureau staan. Ik heb volume helemaal opengezet in de bijgeleverde software voor de ds3r. In het programma (realtek audio manager) onder tab microfoon alles aangezet en gecallibreerd. Onder mixer heb je 2 velden: afspelen en opnemen.
Afspelen kan ik "afstellen" alleen bij opnemen echter geen blokjes of wat dan ook.

Als ik m'n microfoon in de roze plug doe krijg ik meteen een schermpje met de vraag of het een microfoon is. Hij herkent hem dus wel.

Het probleem is, ik moet metm'n lippen de microfoon raken & schreeuwen wil er iets geleuid doorkomen.

De drivers disablen ook het wijzigen van geluidsniveau in windows zelf voor de mic. Kan hem dus niet hoger zetten en/of 20+ boost geven.

Iemand enig idee of zelfde probleem met de ds3r?
Ik heb dit zelfde probleem ik kan nergens het volume aanpassen van de microfoon ook niet in volumeregeling van windows. Ik heb voor het schreeuwen wel een kleine oplossing gevonden en dat is in mixer van het realtek HD manager het 2e rondje harder zetten ( ik heb hem zelfs helemaal op maximaal gezet). Dit zorgt er in ieder geval voor dat je niet meer hoeft te schreeuwen. Maar ik vind het gewoon vreemd dat je in zowel windows als realtek manager proggie het volume niet persoonlijk kan veranderen van de microfoon.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een GA-P35C-DS3R moederboard gekocht samen met een giga kingston geheugen als een kit vorm. Vista is geinstalleerd maar de scherm valt telkens uit. Ik heb een 8600gts met een enorme passive cooling van Asus.De cpu fan en de andere fans van de antec 900 case blijven draaien. De voeding is ook van antec van 650 watt. De geheugen steekt in de eerste geel bay. In de veilige modus is het heel stabiel. Soms start windows wel maar valt de scherm uit als ik iets wil doen. DE ALLERLAATSTE BIOS HEB IK VANDAAG GEFLASHED. Raar dat het is dan niet uitgevallen!
weet iemand raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

ben ik de enige die geen logica in huh typenummering zie?
misschien iets voor de ts? (als iemand het weet natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 21:38
GA Gigabyte
P35(C) Chipset
"DS3*" voor de looks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Paprika schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:12:
GA Gigabyte
P35(C) Chipset
"DS3*" voor de looks :D
hehe ik bedoel dus de C en wat er na komt DS3, DS3r, S3, DQ6, DS3L/P/R enzo..... 8)7
GA-P35C-DS3
GA-P35C-DS3R
GA-P35C-S3
GA-P35-DQ6
GA-P35-DS3
GA-P35-DS3L
GA-P35-DS3P
GA-P35-DS3R
GA-P35-DS4
GA-P35-S3
GA-P35-S3L
GA-P35T-DQ6
GA-P35T-DS3P
GA-P35T-DS4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

p35c = DDR3/DDR2
P35 = DDR2
P35T = DDR3 Only
ds3 = standaard
ds3r = Raid geoptimaliseerd (R van Raid)
DQ6 = Top model
Ds3L = Lite versie
DS4 = midden moot voor Ds3 en DQ6

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

BTS schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:55:
p35c = DDR3/DDR2
P35 = DDR2
P35T = DDR3 Only
ds3 = standaard
ds3r = Raid geoptimaliseerd (R van Raid)
DQ6 = Top model
Ds3L = Lite versie
DS4 = midden moot voor Ds3 en DQ6
wow thx man misschien leuk voor in de topic start?

DS3P
DS4
DQ6
hebben 2x PCI-Express X16 (X8) voor sli

ik denk dat ik voor de GA-P35C-DS3(rev. 2.0) ga, het enige wat is mis is een raid functie maar als ik ooit nog raid wil draaien kan ik het ook met een pci kaartje doen toch?

[ Voor 25% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-12-2007 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
beekware schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 22:39:
Sinds vandaag ook een GigaByte GA-P35C-DS3R in bezit. Bios flashed naar F7 laatste versie. CPU C2D 6750... :P

Laat ik nu ook een Arctic Cooling Freezer 7 Pro er bij gedaan hebben. Nu blijkt dat deze helemaal niet draait, afentoe wat schokjes. Nu zeg iedereen hier wat anders, bios instelling wijzigen, cooler op je PWR_FAN aansluiten. Wat is nu de beste oplossing. Als ik verder aan het koelblok voel is deze gewoon niet eens warm te noemen. Het lijkt me enigsinds dan normaal dat deze niet draait.... Temp volgens dat Intel Tooltje blijf schommelen tussen de 21 en 27 graden.

Verder is natuurlijk ook de vraag wat zijn de maximale graden van deze CPU, dit lijkt me nu het belangrijkste icm dit bord.... :?

Edit...
In help sectie van Gigibyte tooling EaseTune5 staat letterlijk "Linear CPU Fan Setting

In this section, you are able to configure the fan speed of CPU cooling fan, according to different temperature at different RPM. It is highly recommended to set CPU cooling fan runs at full speed at 60oC.

In addition, if your motherboard is equipped with a North-Bridge cooling fan, you are able to set the timer of turning On/Off. Click "Ok" to accept the settings after you had finish your changes.
".
Heb dezelfde config en bij mij doet ie de eerste tijd ook niets.. simpelweg omdat de CPU nog niet warm genoeg is... Na 10min begint ie te draaien als ik gewoon in Windows zit.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

ik las dat bepaalde mensen problemen hadden/hebben met hun IDE NEC dvdbrander?
ik heb ook een nec dvdfikker dus als die problemen opgelost zijn zou ik het wel graag willen horen.

in de TS staat compatible geheugen
nou heb ik via pricewatch dit geheugen gezien:
pricewatch: Team TEDD2048M800HC5DC 2GB (2x 1GB) DDR2
hoe komt ik er achter of dat op een p35c-ds3r gaat werken?

en kent iemand dit merk? in een test op hardware.info waren ze vrij positief mede door de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

koekoek2003nl schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 04:24:
in de TS staat compatible geheugen
nou heb ik via pricewatch dit geheugen gezien:
pricewatch: Team TEDD2048M800HC5DC 2GB (2x 1GB) DDR2
hoe komt ik er achter of dat op een p35c-ds3r gaat werken?

en kent iemand dit merk? in een test op hardware.info waren ze vrij positief mede door de prijs.
Ik zelf heb Team xtreem 2x1GB met een P35 DS3R, (dit is wel iets anders geheugen dan dat van jou maar het werkt bij mij wel gewoon goed)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Kingston 2x 1GB werkte ook perfect. Heb je eens op de gigabyte site gekeken? Daar staat een lange lijst van getest Ram.

[ Voor 11% gewijzigd door Paprika op 01-12-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Paprika schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 12:24:
Kingston 2x 1GB werkte ook perfect. Heb je eens op de gigabyte site gekeken? Daar staat een lange lijst van getest Ram.
JA
aaah ik word echt gestoord van mezelf
* Please refer "Memory Support List" for memory support information.
dat staat overal maar ik kan het gewoon NIET op hun site vinden zo frustrerend ik ben blind ofzo 8)7
hmm 5 seconden nadat ik dit poste zie ik het ineens staan, maar het is dezelfde lijst als in de TS geen extra lange ofzo...

http://www.gigabyte.eu/Fi...mory_ga-p35c-ds3r_2.0.pdf

iemand trouwens al ervaringen met DDR3 geheugen in een GA-P35C bordje?

[ Voor 24% gewijzigd door kaasaanfiets op 01-12-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb hier de P35C-DS3R.
Hierlijk bordje!

Mijn Core 2 duo 6400 2,13Ghz draaid nu op 2,92Ghz (365FSB)
Probleem is nu dat mijn chipset bloed heet wordt terwijl ik toch een behoorlijk goede airflow in mijn kast heb.

Verkopen ze ook ergens losse heatpipes zodat ik mijn chipset met de kast kan verbinden?
Hoe hebben jullie dit probleem opgelost zonder dat je pc super veel lawaai gaat maken?
Een 8Cm fan in de zijkant van de kast plaatsen vind ik ook niet echt een fijne oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

jhead22 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:48:
Hierlijk bordje!

Probleem is nu dat mijn chipset bloed heet wordt terwijl ik toch een behoorlijk goede airflow in mijn kast heb.

Verkopen ze ook ergens losse heatpipes zodat ik mijn chipset met de kast kan verbinden?
Hoe hebben jullie dit probleem opgelost zonder dat je pc super veel lawaai gaat maken?
Een 8Cm fan in de zijkant van de kast plaatsen vind ik ook niet echt een fijne oplossing.
En wat is heet? Chipset worden over het algemeen wel heet, de mijne ook. _p35 DS3r
misschien dat je hier even kunt kijken

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
jhead22 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 23:48:
Hierlijk bordje!

Ik heb percies de zelfde cpu en ik zit op 3,2 Ghz ( 400 FSB ) net 8 uur lange stess test gedaan.
loopt zeer stabiel. Maar de Temp. van me chipset blijft normaal van me P35-DS3 mobo. zit gemiddeld rond de 50 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even dit topic doorgelopen maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen: ik heb een P35-DS3R met een E6320, 8800 GTS (320 MB), en 4 x 1 GB OCZ Reaper HPC CL3 geheugen. (DDR2)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIEMS
Als ik echter alle banken volprop dan boot hij niet meer, haal ik er 2 uit dan werkt hij weer alleen hoor ik een langgerekte piep bij het booten van ongeveer 3 a 4 seconden.
Ik heb nog helemaal nix aan timings/clockspeeds e.d. gedaan.
Ik draai nu al geruime tijd met maar 2 GB RAM, maar het lijkt me sterk dat dat niet gewoon 4 GB zou kunnen zijn..... Misschien een setting over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 13:52:
Ik heb even dit topic doorgelopen maar ben mijn probleem nog niet tegen gekomen: ik heb een P35-DS3R met een E6320, 8800 GTS (320 MB), en 4 x 1 GB OCZ Reaper HPC CL3 geheugen. (DDR2)
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IBIEMS
Als ik echter alle banken volprop dan boot hij niet meer, haal ik er 2 uit dan werkt hij weer alleen hoor ik een langgerekte piep bij het booten van ongeveer 3 a 4 seconden.
Ik heb nog helemaal nix aan timings/clockspeeds e.d. gedaan.
Ik draai nu al geruime tijd met maar 2 GB RAM, maar het lijkt me sterk dat dat niet gewoon 4 GB zou kunnen zijn..... Misschien een setting over het hoofd gezien?
ik zie bij specs dat het geheugen vanaf 2.1v moet hebben, heb je dit al wel zo ingesteld?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het bord ook al enige tijd in mijn bezit nu en veel problemen gehad met 'normaal' opstarten en overklokken; het betrof een upgrade, maar uiteindelijk (na alle problemen) heb ik nog maar weinig onderdelen van mij oude pc die ik nu nog gebruik:

Gigabyte P35 DS3P rev 1.1
Intel Core 2 Quad Q6600 met Coolermast Hyper TX2
2x 4Gb kit Kingston pc 5300 667 Mhz
ASUS NE8600 GTS Silent 256 MB
WD Raptor 74 Gb 10.000 rpm
2 x Hitachi T7K500 in RAID1 op Intel SATA RAID controller
Antec NeoPower 650 voeding
en van mijn oude pc nog NEC IDE 2510A IDE DVD-writer en de big-tower

Overklokken lukte in het begin helemaal niet, ik heb ander moederbord, andere geheugen en andere proc geprobeerd, maar niets lukte. Probleem was dat de pc resette na het opslaan van de nieuwe OC instellingen en daarna vervolgens gelijk weer uitviel. Dan moest ik even een minuutje wachten en dan ging hij utieindelijk wel weer aan, maar weer met de standaard instellingen. Niets lukte, geen onderklok en geen overklok, alles wat afweek van de standaard was funest en werd niet opgeslagen. Ik heb de BIOS geupdate en in minimale hardwareopstelling geboot, maar zonder resultaat. (2e probleem) tot op de dag van vandaag gaat het booten vanuit koude start ook niet zoals het zou moeten.

Ik heb nu mijn oude big tower weer gebruikt ipv de Antec Sonata 2, waarbij hij helemaal geen instellingen wilde opslaan, maar met de big tower lukt het met veel pijn en moeite wel om de pc nu 'netjes' op 3 Ghz te laten draaien. Opstarten gaat dus nog steeds moeilijk maar hij behoudt nu iig wel zijn instellingen. Het lijkt dus op de kast te lijken en dat is vreemd want Antec is een goed merk en het was een dure kast, ik heb nu veel meer last van het geluid van m.n. de harde schijven. Wel heb ik op internet gelezen dat er problemen zijn met de sonata's (zowel behuizing als voedingen), die enigzins lijken op mijn problemen.

Het systeem loopt (als hij eenmaal opgestart is na veel moeite en tijd) nu wel stabiel en ik haal in de Vista 64 bit uitvoering op alle punten een score van 5.9, wat geloof ik het hoogst haalbare is momenteel.

Zijn er meer mensen met deze problemen en (nog belangrijker) hebben jullie al een oplossing? Ik heb weken lopen zoeken op internet maar nergens nog een oplossing gevonden voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Spec.:
- p35c-ds3r
- e6750
- arctic cooler pro 7

Er zijn in de kast 2 system coolers aanwezig (voorin en achterin);
- arctic op de cpu fan
- fan achterin op de system fan
- fan voorin direct op voeding

Nu draai ik easytune 5 van gigabyte --> pc health --> Hardware Monitor
Zie link: Afbeeldingslocatie: http://img407.imageshack.us/img407/3479/36529498ai5.th.jpg

Ik neem aan dat dit niet goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Wat is niet goed? Als ik zo heel goed die priegellettertjes lees, zie ik

Systeem: 44 °C
CPU: 25 °C

Of bedoel je de CPU fan die op 450rpm draait? Want als je wat terug in dit topic had gelezen had je gezien dat de Arctic Frezzer 7 Pro vanzelf langzaam gaat lopen als je CPU idle is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap best dat de cpu fan langzamer gaat draaien, maar waarom geeft dat tooltje hierbij een rood uitroepteken bij?

Me fan achterin is op systemfan 1 aangesloten en me fan voorin op de voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende pc specs:

Mother Board = GigaByte GA-P35-DS3,Retail
CPU ............ = Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Memory ...... = PC2-6400 DDR2 800MHz, CAS 4-4-4-12 http://www.geilusa.com/products/showSpec/id/65
PSU ............ = Corsair CMPSU-450VX,450Watt, Retail
Video .......... = Sapphire Radeon X1950 GT,GDDR3, PCI Express x16, 256MB
Hard Drives . = Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
OS .............. = Single Boot WinXP Service pack 2

Nu krijg ik mijn geheugen maar niet fatsoenlijk aan de praat. Ik heb allerlei voltages al geprobeerd 1.8 t/m 2.2 en CAS 4,4,4,12 gezet. Maar ik blijf maar memtest fouten krijgen: http://www.jcfalcone.nl/Downloads/memtest.MPG

Zou iemand een screen kunnen posten van zijn of haar instellingen in de bios, kijken of ik iets over het hoofd zie.

Verdere info van mijn probleem: voltage geheugen instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:34:
Ik snap best dat de cpu fan langzamer gaat draaien, maar waarom geeft dat tooltje hierbij een rood uitroepteken bij?

Me fan achterin is op systemfan 1 aangesloten en me fan voorin op de voeding...
Omdat 450rpm over het algemeen nogal langzaam is voor een cpu fan, maar blijkbaar oelt het ding zo goed, dat het niet harder hoeft te draaien. Een foute inschatting van het tooltje dus en nergens om je druk over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:59:
Ik heb de volgende pc specs:

Mother Board = GigaByte GA-P35-DS3,Retail
CPU ............ = Intel Core 2 Duo,Boxed, E6750, Socket 775
Memory ...... = PC2-6400 DDR2 800MHz, CAS 4-4-4-12 http://www.geilusa.com/products/showSpec/id/65
PSU ............ = Corsair CMPSU-450VX,450Watt, Retail
Video .......... = Sapphire Radeon X1950 GT,GDDR3, PCI Express x16, 256MB
Hard Drives . = Samsung Spinpoint T166, 500 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II
OS .............. = Single Boot WinXP Service pack 2

Nu krijg ik mijn geheugen maar niet fatsoenlijk aan de praat. Ik heb allerlei voltages al geprobeerd 1.8 t/m 2.2 en CAS 4,4,4,12 gezet. Maar ik blijf maar memtest fouten krijgen: http://www.jcfalcone.nl/Downloads/memtest.MPG

Zou iemand een screen kunnen posten van zijn of haar instellingen in de bios, kijken of ik iets over het hoofd zie.

Verdere info van mijn probleem: voltage geheugen instellen
als memtest86 fouten geeft zijn ze toch gewoon stuk :S
zet ze op standaardwaarden (dus 800mhz, aangegeven latency en voltage, check website fabrikant) en doe nacthje memtest. als er nog steeds fouten zijn moet je ze rma sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nachtje memtest zit er niet in, hij kapt elke keer na een paar seconde, bij alle 4 de modules, check:

http://www.jcfalcone.nl/Downloads/memtest.MPG

Elke keer bij test 2. Hoe groot is de kans dat je 4 modules hebt en ze allemaal kapot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik zit er ook aan te denken om dit mobo te halen, maar zit een beetje met het merk geheugen.

dit leek me wel iets: http://www.alternate.nl/h...stingFrame&source2=needed

Maar die staat niet in de lijst met geheugens.

merk je veel verschil of je DDR-667, 800 of 1066 neemt?

alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:24:
Nachtje memtest zit er niet in, hij kapt elke keer na een paar seconde, bij alle 4 de modules, check:

Elke keer bij test 2. Hoe groot is de kans dat je 4 modules hebt en ze allemaal kapot zijn?
dit had ik ook.

test eens met memtest86+, die loopt waarschijnlijk wel goed.
http://www.memtest.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Verwijderd schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 14:26:
Hey mensen,

Ik zit er ook aan te denken om dit mobo te halen, maar zit een beetje met het merk geheugen.

dit leek me wel iets: http://www.alternate.nl/h...stingFrame&source2=needed

Maar die staat niet in de lijst met geheugens.

merk je veel verschil of je DDR-667, 800 of 1066 neemt?

alvast bedankt! :)
Dit ligt eraan of je wilt overclocken, maar zelfs met een 1333MHz Quadpumped bus, voldoet 667MHz DDR2 nog prima. Maar ik zou zoiezo voor 800MHz gaan, kan nog wel ietsje langer mee en zit je tot 3.6GHz goed (multi 9x).

Wat betreft merk: als je het geheugen niet gaat overclocken: goedkoopste A-merk (dus niet OEM of MDT, maar G.E.I.L. of Kingston) nemen, want dan maakt het weinig uit.

Maar kon je dit zelf echt niet vinden met de Search? Want er zijn al zoveel discussies over geweest..

offtopic:
En Alternate is overpriced ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 00:24:

Probeer is wat meer Vmch, 4 modules is zwaarder voor je chipset.

En als je 4 modules erin stopt waarvan 1tje fout is dan stopt hij ook, maar dat wilt dan niet zeggen dat ze alle 4 fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollore
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 13:49
Mobo: Gigabyte P35-DS3R
CPU: Intel E2160 1.8Ghz
CPU cooler: Scythe Ninja
Geheugen: 2x 1gb Crucial Ballistic pc5300 3-3-3-12 @ 1.8V
GPU: Asus Ati Radeon HD3870
Samsung 500GB T155
Antec Neopower 500Watt
Antec P182 met 3 120mm casefans op 5volt (echt een lekkere stille pc dus)

Momenteel draait mijn pc op 3Ghz (333x9) stabiel zonder een voltage verhoging. Ik zit eraan te denken 2x 2Gb pc6400 te kopen zodat ik 8x400 kan gaan draaien. Zou dit nog een goede performance winst opbrengen?

Oh ja me cpu komt stressed op 36 graden max en idle niet boven de 30.

Upside down

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-06 11:37
Craytahar schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:47:
Mobo: Gigabyte P35-DS3R
CPU: Intel E2160 1.8Ghz
CPU cooler: Scythe Ninja
Geheugen: 2x 1gb Crucial Ballistic pc5300 3-3-3-12 @ 1.8V
GPU: Asus Ati Radeon HD3870
Samsung 500GB T155
Antec Neopower 500Watt
Antec P182 met 3 120mm casefans op 5volt (echt een lekkere stille pc dus)

Momenteel draait mijn pc op 3Ghz (333x9) stabiel zonder een voltage verhoging. Ik zit eraan te denken 2x 2Gb pc6400 te kopen zodat ik 8x400 kan gaan draaien. Zou dit nog een goede performance winst opbrengen?
Als je geheugen wilt upgraden dan kan je nog is 2GB pc5300 balistix halen. Die zijn momenteel erg goedkoop (€80?) en ze klokken prima 500MHz 4-4-4-x moet er wel mee te halen zijn. Als je wilt weten of het een performance winst opbrengt moet je kijken naar hoeveel geheugen je nu gebruikt. Zit je altijd onder de 2GB dan heeft upgraden geen zin maar als je denkt dat 2GB te weinig is dan heel een upgraden naar 4GB.

Je geheugen haalt prima 400MHz op 4-4-4-x timings, dus om 400x8 te draaien hoef je niet per se nieuw geheugen te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier123
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04-2023
ehumm ff vraagje... is de Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x ook mogelijk icm met dit mobo'tje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier123
omdat ik in de lijst van geteste mem. KVR800D2N5K2/512 en 1gb zie en geen 2gb zou die soms niet getest zijn nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rogier123 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:21:
omdat ik in de lijst van geteste mem. KVR800D2N5K2/512 en 1gb zie en geen 2gb zou die soms niet getest zijn nog?
Ik gebruik 2x (KVR667D2N5K2/4G), die staat ook niet in de lijst, maar werkt wel gewoon. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat een merk als Kingston niet wordt ondersteund.

Iemand nog ervaringen cq. opmerkingen op en met mijn probleem een stukje omhoog op deze pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
bassie schreef op woensdag 12 december 2007 @ 12:56:
[...]

Als je geheugen wilt upgraden dan kan je nog is 2GB pc5300 balistix halen. Die zijn momenteel erg goedkoop (€80?) en ze klokken prima 500MHz 4-4-4-x moet er wel mee te halen zijn. Als je wilt weten of het een performance winst opbrengt moet je kijken naar hoeveel geheugen je nu gebruikt. Zit je altijd onder de 2GB dan heeft upgraden geen zin maar als je denkt dat 2GB te weinig is dan heel een upgraden naar 4GB.

Je geheugen haalt prima 400MHz op 4-4-4-x timings, dus om 400x8 te draaien hoef je niet per se nieuw geheugen te kopen.
800MHz Ballistix kosten € 68,-. Maar als hij niet echt als een gek gaat overclocken, is die meerprijs van Ballistix verre van gerechtvaardigd. Kan hij beter het goedkoopste 800MHz geheugen kopen.
Rogier123 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:04:
ehumm ff vraagje... is de Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x ook mogelijk icm met dit mobo'tje?
Waarschijnlijk wel. Gigabyte bordjes doen niet zo moeilijk met geheugen, in tegenstelling tot Asus borden. Bovendien is Kingston nog een goed merk ook.
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 14:41:
[...]
Iemand nog ervaringen cq. opmerkingen op en met mijn probleem een stukje omhoog op deze pagina?
Vind het wel een raar verhaal dat je mobo het opeens in een andere kast wel wil doen op een hogere FSB :? Misschien dat er tijdens het verhuizen naar de nadere kast iets goed is "gesprongen", maar het lijkt me meer op een defect mobo. Maar afstandsbusjes zitten er wel in he?

[ Voor 27% gewijzigd door Bitage op 12-12-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitage schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:06:
[...]

Vind het wel een raar verhaal dat je mobo het opeens in een andere kast wel wil doen op een hogere FSB :? Misschien dat er tijdens het verhuizen naar de nadere kast iets goed is "gesprongen", maar het lijkt me meer op een defect mobo. Maar afstandsbusjes zitten er wel in he?
Mobo is het probleem niet, aangezien ik het met een ander mobo al heb geprobeerd zonder resultaat. Het verschil van kast is niet zozeer de kast zelf; ik heb een tijdje getweaked met de onderdelen 'los' (buiten de kast dus), om ht e.e.a. te proberen, maar wanneer ik de afstandsbusjes van de ene kast aansloot deed hij het helemaal niet en bij de andere af en toe (de kast die ik dus momenteel gebruik)..

Een raar verhaal, het is dan ook een raar probleem zit ook een beetje met de handen in het haar zit al een maand te k*tten.. 8)7
Een maand op internet speuren leverde weinig op en ik heb ook zo ongeveer alle onderdelen vervangen die het zouden kunnen zijn en met de winter in aantocht wil mijn geldboompje ook niet meer groeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex_be
  • Laatst online: 31-03-2024
Ik heb de P35 DS3R en heb hetzelfde probleem gehad met de CPU koeler. Mij ervaring (simpelste denk ik) In bios moet je de instelling temperature controled fan speed uitzetten en het werkt zoals het moet. Mijn CPU is atm 18 graden (is een kleine bug van everest denk ik) en mijn koeler draait op normale toeren. Volgens mij zal er geen enkele CPU van kapot gaan als je deze optie niet uitzet want zoals de naam zelf zegt wordt de fan speed geregeld dmv de temperatuur. Als deze dus te hoog wordt zal de koeler sneller draaien. (ik heb het niet uitgeprobeerd dus kan het niet met zekerheid zeggen)

Maar ik heb nog een ander probleem. Waar vindt ik in de BIOS mijn RAM timings instellingen? m.a.w. waar kan ik mijne RAM timings aanpassen? Ik heb namelijk 4-4-4-12 RAM gekocht maar het draait nog op 5-5-5-18 (wat blijkbaar normaal is).

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Vortex_be schreef op woensdag 12 december 2007 @ 22:17:
Maar ik heb nog een ander probleem. Waar vindt ik in de BIOS mijn RAM timings instellingen? m.a.w. waar kan ik mijne RAM timings aanpassen? Ik heb namelijk 4-4-4-12 RAM gekocht maar het draait nog op 5-5-5-18 (wat blijkbaar normaal is).
Ctrl+F1 in hoofdmenu bios en dan naar het gedeelte van de bios waar je ook je voltages enzo kan regelen.

p.s. Dit is al zoooo vaak voorbij gekomen nou. :9

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortex_be
  • Laatst online: 31-03-2024
Ooh ja 7pagina's is nogal veel om door te lezen :p bedankt. Ik heb trouwens een foutje geschreven in mijn vorige post. De optie heet namelijk : "Smart fan controller" 8)7

i5 3570K|16 GB DDR3|GTX 1080TI|512 GB samsung 840 SSD - Samsung 46F8000 TV - Samsung 24" LCD - Logitech G11 + G903 + G25 + Z5500

Verwijderd

Effe een vraagje over de GigaByte GA-P35C-DS3R

Deze ondersteund DDR2 en DDR3.

zal dit moederbord ook geschikt zijn voor de nieuwere quadcores die op een FSB van 1600mhz gaan draaien?

ik zoek namelijk een moederbord die een beetje toekomst gericht is.

Gr. Remko

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:25
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 08:49:
Effe een vraagje over de GigaByte GA-P35C-DS3R

Deze ondersteund DDR2 en DDR3.

zal dit moederbord ook geschikt zijn voor de nieuwere quadcores die op een FSB van 1600mhz gaan draaien?

ik zoek namelijk een moederbord die een beetje toekomst gericht is.

Gr. Remko
FSB van 1600 durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb wel bij een firmware-update gelezen dat de nieuwe Penryn lijn, 45nm wel wordt ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik heb een P35-DS3L icm, jawel, de Arctic 7 Freezer Pro. Veel van jullie hebben het probleem dat ie niet draait als je de pc aanzet. Bij mij is het echter andersom: als ik de eerste keer opstart gaat ie super hard loeien. CPU temp is dan maar 3 graden boven kamertemperatuur, lekker koel, maarja dat hoeft niet perse van mij zoals je wellicht zult begrijpen!! Ik heb 'smart fan control' aan staan. Het probleem verhelpt zich door de pc, pas nadat windows etc. is opgestart, te rebooten. Dan gaat ie rond de 1000 rpm zitten en past ie zich volgens mij ook aan aan de temperatuur. Heeft iemand dit probleem? Biosflash?

Oja, wellicht nog een tip voor mensen die bang zijn dat hun CPU doorbrandt door een stilstaande freezer: is volgens mij op te lossen door een 'CPU warning temperature' in te stellen. Loopt via pc-speaker, zou ook in windows hoorbaar moeten zijn lijkt mij..

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Je kunt dat allemaal instellen in de bios. Zo draait mijn fan altijd 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ow welke optie is dat bij jou? Ik heb alleen 'smart fan control' en die kan dus op enabled of disablad, voor de rest zie ik geen percentage-opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:29
Meer mensen problemen met f8 en f9 bios op DS3R?

Ik heb gisteren f9 bios geflashed, had f4 en kreeg steeds spontane crashes in windows, scherm op zwart, optische drives over de zeik...

Heb net f4 weer teruggeflashed, en geen problemen meer....

Proc is een q6600, standaard clock, geheugen corsair xms2 1gb pc6400.

had problemen ook zonder optische drives, met 1 hdd (2 verschillende getest), 1 reepje geheugen en rest helemaal niks aan systeem hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier123
ik heb dit bordje besteld maare heb daarbij 2gb kingston gekocht, ik zit te twijfelen om nog 2 dimmetjes erbij te doen... heeft dat echt nut 4gb geheugen of zeggen jullie van 2gb dat is genoeg? ik draai xp btw..*(ondersteunt xp wel 4gb?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis hier het probleem met de 4 reepjes, das toch wel een bekend probleem.
Dat je met maar max 3 reepjes kunt bootjes met een OC. Is hier nog wat duidelijkheid over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 23:42:
Meer mensen problemen met f8 en f9 bios op DS3R?

Ik heb gisteren f9 bios geflashed, had f4 en kreeg steeds spontane crashes in windows, scherm op zwart, optische drives over de zeik...

Heb net f4 weer teruggeflashed, en geen problemen meer....

Proc is een q6600, standaard clock, geheugen corsair xms2 1gb pc6400.

had problemen ook zonder optische drives, met 1 hdd (2 verschillende getest), 1 reepje geheugen en rest helemaal niks aan systeem hangen.
In F4 kan ik perfect overclocken, bij F6 of nieuwer bleef ie in Windows hangen. Toch is deze setup met de F4 versie 17 uur en 21 minuten Orthos stable. (ook Memtest in bios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 08:29
gewoon stock draaien met f8/f9 wilde ook al niet ... met f4 ook geen problemen met oc-en.
proc draait nu 3.2 ghz, met 4 reepjes geheugen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier123
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 19:11:
Ik mis hier het probleem met de 4 reepjes, das toch wel een bekend probleem.
Dat je met maar max 3 reepjes kunt bootjes met een OC. Is hier nog wat duidelijkheid over?
ohw??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb een echt probleem met dit moederbord p35 ds3r.
ik kan dus gewoon geen windows installeren heb van alles geprobeert.
bij windows xpgeeft hij een fout op de ntdll.dll na het blauwe scherm van de instalatie (kom dus zelf niet aan de installatie van xp toe eigenlijk)
windows vista installeert hij maar die valt uit tijdens het opstarten en komt in een constante reboot terecht .
Heb hem vandaag binnen gedaan in een pc winkel want na 3 dagen constant er mee bezig geweest te hebben heb ik er genoeg van.
heb ook alle hardware losgemaakt enz om toch maar te kunnen uitvissen wat het zou kunnen zijn .
ook had ik op een gegeven moment een probleem met de hd schijven dat deze niet voldeden aan de instalatie criteria van xp en vista harde schijf even eruit genomen en daan xp geinstalleert via mijn oude pc maar dan wou xp ook niet opstarten op de nieuwe pc .

iemand die het zelfde probleem heeft hiermee want is de eerste keer dat ik een gigabyte moederbord heb en denk ook dat het de laatste keer zal zijn .

moederbord p35 ds3r
prossecor E6850
ram crossair ddr2 667mhz 4gb
hd wsd 320 gb en 500gb
videokaart 8800gt
en een sony dvd lezer en nec schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Na het doorlezen van dit topic, de koude start handleiding en google wat gezocht, toch mijn vraag maar hier.

Ik heb een opstartprobleem met de GA P35C-DS3R. Als de pc een paar uur is uitgeweest start deze niet in één keer op. De eerste keer blijft hij hangen in het POST scherm. hij is dan bij memory te... en dan doet ie niets meer. Dan reset ik de boel met de resetknop en hij start vrolijk op. Herkend 4GB aan geheugen, herkend de rest en gaat vrolijk door naar Vista X64. Nu is de logische gedachte het geheugen omdat hij daar blijft hangen, maar ik heb memtest al gedraaid en ik heb geen errors in mijn geheugen zitten.

Ik heb de volgende onderdelen:
GA P35C-DS3R
Intel Core2duo E6750 @ stock met stockkoeler
G.E.I.L GX22GB6400UDC @ 2.1 Volt met de losse timings 5-5-5-18
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, SATA II
Samsung SH-S203B, SATA
XFX Geforce 8400GS
500 Earthwatts voeding van Antec

Nu heb ik in de bios gekeken en ik kan echt niets meer verzinnen waar het aan kan liggen, vandaar dat de vraag hier staat ;) . Iemand een idee waar het nog aan kan liggen?
Ik heb verder geen verstand van de Master en Slave functies, maar zowel mijn hdd en dvdbrander zijn slaves, moet er hier één van master zijn? (leek mij niets uitmaken omdat het beoordelen van de master en slave pas na de fout plaatsvindt maar je weet maar nooit)

Iemand met een idee voor een oplossing?!

Verwijderd

Ik heb problemen dat het bios de overklokinstellingen niet onthoudt! Hij start verder prima op, de fans gaan draaien, valt weer uit om na 1 seconde weer op te starten met oude instellingen. Hij doet dit 1 op de 4 keer, de andere keren is er niks aan de hand. Ik heb Bios F4.

GA P35C-DS3
Intel Core2duo E4400 @ 3.2 GHz met Artic Freezer Pro
Kingston 667Mhz @ 800 met 4-4-5-12 timings
Gigabyte 8500 GT
550 Watt qtek dual fan gold

Waar kan dit aan liggen?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
@m4yall
Als memtest fouten geeft is er een probleem met het geheugen.
Als memtest geen fouten geeft betekend dat echter niet altijd dat er geen probleem is.

Kwestie van uitsluiten. Haal je DVD en overige harde schijven los, en probeer het met 1 reepje. Voeg dingen toe tot het probleem weer optreed.

• m4yall
frickY schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:24:
@m4yall
Als memtest fouten geeft is er een probleem met het geheugen.
Als memtest geen fouten geeft betekend dat echter niet altijd dat er geen probleem is.

Kwestie van uitsluiten. Haal je DVD en overige harde schijven los, en probeer het met 1 reepje. Voeg dingen toe tot het probleem weer optreed.
Zal het gaan testen. Tijd is nogal schaars, maar dit weekend moet het nog wel kunnen lukken.

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik ben resent in het bezit van een P35C-DS3R. Bij het instellen van de bios voor overclocken zie ik nergens de optie staan om de PCI Clock sync Mode op 33.33 te zetten. Heb overal gelezen dat je die vast moet zetten. (Heb ook Ctrl+F1 ingedrukt) Wel kan ik De PCI-E Freq. op 100 zetten. Nu las ik ook ergens (weet niet meer waar) dat dit ook niet hoeft op een Gigabyte P35 serie...
Kan iemand mij dit duidelijk maken? Of vertellen hoe ik dit wel moet instellen? Alvast bedankt voor een reactie.

Systeem:
GA P35C-DS3R
E6750 stock
Kingston PC6400 800Mhz
Club 3d 8400gs (=leenkaart, wacht op de 8800gt)
Be Quit st.power 450 watt

Laat maar, ben er inmiddels achter dat dit standaard gelockt is...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 16:31 ]

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:58
Ben sinds gisteren in het bezit van een Gigabyte P35C-DS3R moederbord (rev 2.0) en 2x 1GB GeIL GX22GB6400UDC geheugen (CAS 4-4-4-12, maar loopt nu op 5-5-5-18)
Dit geheugen behoort volgens de specificaties op 2.1 volt te lopen. Als ik dit in het BIOS instel (dus DDR2 volt +0.3), dan heb ik problemen in Windows. Applicaties die vastlopen, soms niet goed opstarten. Met ander (533 MHz) geheugen geen problemen.

Ik zie bij de health monitor in het BIOS dat het eigenlijke DDR2 voltage maar op iets van 1.95 volt uitkomt. Pas als ik het voltage in het bios op +0.5 instel (dus eigenlijk 1,8 + 0,5 = 2,3), zie ik in de health monitor dat de waarde van het voltage boven de 2.1 volt uit komt.

Windows/programma's lijken dan wel stabiel. Het geheugen wordt dan echer flink warm. Ik kan het bijna niet aanraken.

Wat gaat er fout? Geheugen niet goed of moederbord? Het wel gehoord van voltage problemen met de Gigabyte P35(C) serie moederborden, zijn dit de symptomen daarvan?

• m4yall
KingRoad schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:34:
Ben sinds gisteren in het bezit van een Gigabyte P35C-DS3R moederbord (rev 2.0) en 2x 1GB GeIL GX22GB6400UDC geheugen (CAS 4-4-4-12, maar loopt nu op 5-5-5-18)
Dit geheugen behoort volgens de specificaties op 2.1 volt te lopen. Als ik dit in het BIOS instel (dus DDR2 volt +0.3), dan heb ik problemen in Windows. Applciaties die vastlopen, soms niet goed opstarten. Met ander (533 MHz) geheugen geen problemen.

Ik zie bij de health monitor in het BIOS dat het eigenlijke DDR2 voltage maar op iets van 1.95 volt uitkomt. Pas als ik het voltage in het bios op +0.6 instel (dus eigenlijk 1,8 + 0,6 = 2,4) zie in in de health monitor dat de waarde van het voltage boven de 2.1 volt uit komt.

Windows/programma's lijken dan wel stabiel. Het geheugen wordt dan echer flink warm. Ik kan het bijna niet aanraken.

Wat gaat er fout? Geheugen niet goed of moederbord? Het wel gehoord van voltage problemen met de Gigabyte P35(C) serie moederborden, zijn dit de syptomen daarvan?
Ik heb hetzelfde verhaal ook met hetzelfde GeiL geheugen. 4-4-4-12 was echt te onstabiel. Ik kon niet eens internet explorer opstarten of hij startte alweer opnieuw op. Geheugen staat nu ook op 5-5-5-18. Ik wou het vanmiddag maar eens op 2.2 gaan zetten. Dat voltage geeft GeiL nog op als gecertificeerd dus dan heb je nog garantie. Misschien dat mijn probleem daarom ook wel verholpen is, maar ik hoop het niet te hard...

Verder heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op jouw echte vraag...

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 14:58
m4yall schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:02:
[...]

Ik heb hetzelfde verhaal ook met hetzelfde GeiL geheugen. 4-4-4-12 was echt te onstabiel. Ik kon niet eens internet explorer opstarten of hij startte alweer opnieuw op. Geheugen staat nu ook op 5-5-5-18. Ik wou het vanmiddag maar eens op 2.2 gaan zetten. Dat voltage geeft GeiL nog op als gecertificeerd dus dan heb je nog garantie. Misschien dat mijn probleem daarom ook wel verholpen is, maar ik hoop het niet te hard...

Verder heb ik nog geen antwoord kunnen vinden op jouw echte vraag...
Ik heb het geheugen dus op CAS 5-5-5-18 staan en zelfs dan bij +0.4V (2.2V) instabiel (bijvoorbeeld IE dat meteen crasht ja). Na wat testen lijkt +0.5V (2.3V) wel stabiel. Maar geheugen nog steeds erg warm.

Edit: Net toch weer een vastloper op +0.4V, dus lijkt erop dat bij mij +0.5V pas stabiel is.

Komt bij jou het echte voltage ook pas op 2.1V als je het op +0.5V (2.3V) instelt? En is het geheugen bij jou ook zo warm?

Ben benieuwd of deze voltageafwijking exemplarisch is of bij meer Gigabyte P35(C) bordjes voorkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door KingRoad op 20-12-2007 16:03 ]

• m4yall
KingRoad schreef op donderdag 20 december 2007 @ 15:36:
[...]

Ik heb het geheugen dus op CAS 5-5-5-18 staan en zelfs dan bij +0.4V (2.2V) instabiel (bijvoorbeeld IE dat meteen crasht ja). Na wat testen lijkt +0.5V (2.3V) wel stabiel. Maar geheugen nog steeds erg warm.

Edit: Net toch weer een vastloper op +0.4V, dus lijkt erop dat bij mij +0.5V pas stabiel is.

Komt bij jou het echte voltage ook pas op 2.1V als je het op +0.5V (2.3V) instelt? En is het geheugen bij jou ook zo warm?

Ben benieuwd of deze voltageafwijking exemplarisch is of bij meer Gigabyte P35(C) bordjes voorkomt.
Mijn geheugen werkt gewoon helemaal stabiel op 2.1V op de latencies 5-5-5-15 en 5-5-5-18., Echt geen enkele vastloper of reboot. Dit weekend ga ik een beetje aan het knoeien om ook de 'opstartfout' proberen te achterhalen, dan zal ik ook eens kijken of het geheugen de latencies 4-4-4-12 kan halen op +0,5V. Zelf heb ik er een hard hoofd in, maarja. Ik zal ook eens kijken hoe warm het geheugen mag worden van GeiL (Als dat ergens gevonden kan worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb gisteren dit mobo bij azerty en ik las vandaag al deze reacties/problemen mbt dit moederboard.......moet ik nu ongerust zijn?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Nee

waarom zou je ongerust worden over dingen die niet erg zijn en zelfs te voorkomen zijn, QVL en dat met die fans is uit te schakelen.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
svenc schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:11:
Ik heb gisteren dit mobo bij azerty en ik las vandaag al deze reacties/problemen mbt dit moederboard.......moet ik nu ongerust zijn?? :?
Helemaal niet. Het topic is begonnen met een fan die niet aansloeg omdat de cpu helemaal niet warm genoeg werd. Achteraf was dit zelfs helemaal geen probleem, maar het is nu een mooi topic geworden waar mensen vragen kunnen stellen en hun ervarng kunnen delen omtrent dit mobo. Waarschijnlijk zul je helemaal geen problemen ondervinden en anders is je vraag waarschijnlijk al gesteld :) Het is altijd zo, dat je alle negatieve dingen hoort en nooit de positieve: want waarom zou je klagen om een goed werkend product? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
Ik heb een P35-DS3L icm, jawel, de Arctic 7 Freezer Pro. Veel van jullie hebben het probleem dat ie niet draait als je de pc aanzet. Bij mij is het echter andersom: als ik de eerste keer opstart gaat ie super hard loeien. CPU temp is dan maar 3 graden boven kamertemperatuur, lekker koel, maarja dat hoeft niet perse van mij zoals je wellicht zult begrijpen!! Ik heb 'smart fan control' aan staan. Het probleem verhelpt zich door de pc, pas nadat windows etc. is opgestart, te rebooten. Ecter dit is geen garantie dat het werkt. Soms moet ik wel 5 keer rebooten voordat ie stiller wordt! Dan gaat ie rond de 500 rpm zitten en past ie zich volgens mij ook aan aan de temperatuur. Heeft iemand dit probleem? Biosflash?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

m4yall schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:36:
Na het doorlezen van dit topic, de koude start handleiding en google wat gezocht, toch mijn vraag maar hier.

Ik heb een opstartprobleem met de GA P35C-DS3R. Als de pc een paar uur is uitgeweest start deze niet in één keer op. De eerste keer blijft hij hangen in het POST scherm. hij is dan bij memory te... en dan doet ie niets meer. Dan reset ik de boel met de resetknop en hij start vrolijk op. Herkend 4GB aan geheugen, herkend de rest en gaat vrolijk door naar Vista X64. Nu is de logische gedachte het geheugen omdat hij daar blijft hangen, maar ik heb memtest al gedraaid en ik heb geen errors in mijn geheugen zitten.

GA P35C-DS3R
Samsung SH-S203B, SATA
XFX Geforce 8400GS

Nu heb ik in de bios gekeken en ik kan echt niets meer verzinnen waar het aan kan liggen, vandaar dat de vraag hier staat ;) . Iemand een idee waar het nog aan kan liggen?
Ik heb verder geen verstand van de Master en Slave functies, maar zowel mijn hdd en dvdbrander zijn slaves, moet er hier één van master zijn? (leek mij niets uitmaken omdat het beoordelen van de master en slave pas na de fout plaatsvindt maar je weet maar nooit)

Lijkt op een coldboot probleem.

Ik heb zelf dit. Als mijn pc tijd uit is geweest en ook van stroom zeg maar langer dan 4uur. Dan gaat hij ook niet gelijk aan, hij gaat aan en dan reset ie zichzelf nog voor de post en begint ie dan gaat het gewoon helemaal goed. Dit is met een Q6600 @ 8x400 3,2ghz 2gig Corsair XMS2 CL4 PC6400 DHX, en 8800GTS 320mb. Als die eenmaal goed warm is dan start ie gewoon zonder problemen ook weer op als ik hem uitdoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Zenix schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 18:13:
[...]

Lijkt op een coldboot probleem.

Ik heb zelf dit. Als mijn pc tijd uit is geweest en ook van stroom zeg maar langer dan 4uur. Dan gaat hij ook niet gelijk aan, hij gaat aan en dan reset ie zichzelf nog voor de post en begint ie dan gaat het gewoon helemaal goed. Dit is met een Q6600 @ 8x400 3,2ghz 2gig Corsair XMS2 CL4 PC6400 DHX, en 8800GTS 320mb. Als die eenmaal goed warm is dan start ie gewoon zonder problemen ook weer op als ik hem uitdoe.
Vandaag deed mijn pc dit ook. Eerste keer opstarten een piepje en toen gelijk nog een, oftewel automatische reboot. Maar ook naar de auto reboot moest ik eerst zelf nog een keer resetten voordat hij goed doorstartte...

Ik had ook nog even gekeken bij PC health status. Ik hadmijn geheugen op 2.1V (dus +0.3) ingesteld. Kijk ik daar zie ik 1.8 staan :? . Nu heb ik het verhoogd naar 2.2V, ben benieuwd wat er morgen verschijnt in de health status...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Ik heb dit soort dingen wel eens gelezen. Een soort van selftest of je overgeklokte systeem wel stabiel is voor het booten. Note dat het dan wss gaat om het wijzigen van de "Auto" stand bij bepaalde dingen zoals FSB en geheugen timings die dit event zal enabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:31

Zenix

BOE!

GENETX schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:10:
Ik heb dit soort dingen wel eens gelezen. Een soort van selftest of je overgeklokte systeem wel stabiel is voor het booten. Note dat het dan wss gaat om het wijzigen van de "Auto" stand bij bepaalde dingen zoals FSB en geheugen timings die dit event zal enabelen.
Ik heb alles manual daar zal het dus niet aan liggen. Ik vind het zelf niet zo n probleem. Hoop wel dat het natuurlijk gefixed wordt.
m4yall schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 22:06:
[...]

Vandaag deed mijn pc dit ook. Eerste keer opstarten een piepje en toen gelijk nog een, oftewel automatische reboot. Maar ook naar de auto reboot moest ik eerst zelf nog een keer resetten voordat hij goed doorstartte...

Ik had ook nog even gekeken bij PC health status. Ik hadmijn geheugen op 2.1V (dus +0.3) ingesteld. Kijk ik daar zie ik 1.8 staan :? . Nu heb ik het verhoogd naar 2.2V, ben benieuwd wat er morgen verschijnt in de health status...
Gelukkig heb ik dat niet dat ik zelf moet resetten dan is het dus wel irritant.

[ Voor 54% gewijzigd door Zenix op 21-12-2007 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riley
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik heb een p35-ds3 en heb (ook?) het probleem dat de fan van mijn intel boxed cooler het niet goed doet. Deze slaat vaak af en gaat dan meteen weer draaien, wat een zeer irritant geluid geeft. Hij lijkt verder ook continu van snelheid te veranderen, en dit zeer snel achter elkaar. Ook is het mij nu twee keer overkomen dat ik werd overvallen door het alarm van de cpu-temp: deze was opgelopen tot 70 graden. De fan was dus kennelijk stilgevallen. Bij een herstart bleek ook dat dat de cpu-fan stil stond, wat na nog een paar keer herstarten weer was verholpen.
Volgens mij is de cooler op zich in orde. Hij is vrij nieuw en dit probleem is ook al vanaf het begin. Als je de fan control uitzet gaat hij ook wel goed hard draaien, maar dat is natuurlijk niet echt fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
Vandaag dus de kast even opengemaakt. Niets veranderd, behalve 1 geheugenbank eruit getrokken waardoor er nu 3x 1GB in zit. En wat denk je... Hij start zonder problemen in één keer op. Hij detect 3GB aan geheugen, zegt dat het op flex mode werkt en start zo door. Straks gaat de computer gewoon weer uit, geheugen erbij, even koud laten worden een paar uur en dan kijken of hij ook zin heeft om met 4x 1GB in één keer op te starten. Zo niet, dan toch maar even kijken wat Azerty te melden heeft over dit probleem...

Wel jammer dat ik het niet achter elkaar kan proberen, want nu gaat er toch veel tijd zitten in het wachten anders lijkt het gewoon dat ie het doet.

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Laatst online: 17-08-2021
KingRoad schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:34:
Dit geheugen behoort volgens de specificaties op 2.1 volt te lopen. Als ik dit in het BIOS instel (dus DDR2 volt +0.3), dan heb ik problemen in Windows. Applicaties die vastlopen, soms niet goed opstarten. Met ander (533 MHz) geheugen geen problemen.

Ik zie bij de health monitor in het BIOS dat het eigenlijke DDR2 voltage maar op iets van 1.95 volt uitkomt. Pas als ik het voltage in het bios op +0.5 instel (dus eigenlijk 1,8 + 0,5 = 2,3), zie ik in de health monitor dat de waarde van het voltage boven de 2.1 volt uit komt.

Wat gaat er fout? Geheugen niet goed of moederbord? Het wel gehoord van voltage problemen met de Gigabyte P35(C) serie moederborden, zijn dit de symptomen daarvan?
ik heb hier een rev1.1 versie van de p35c-ds3r, met 4x 1gb van hetzelfde geheugen als hierboven:)
ik zag in cpu-z dat het lekker op 5-5-5-18 draaide. Ik heb het vervolgens in de bios (f8, in f2 kon het niet eens) op 4-4-4-12 gezet, van het voltage ben ik afgebleven=1.95volt en het werkte gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Ik ben mijn nieuwe PC aan het samenstellen en ben daarbij uitgekomen bij een Gigabyte DS3R moederbordje. Ik weet nu alleen niet of ik voor de P35 of P35C moet kiezen.

De P35C is gemiddeld genomen iets gekoedkoper dan de P35, en biedt 2 sloten voor DDR3 waardoor je in de toekomst gefasseerd zou kunnen upgraden (eerst nieuw geheugen, later nieuw moederbord en cpu). Maar zijn er ook nadelen van de P35C boven de P35 bekend? Is hij bijvoorbeeld minder stabiel, omdat de DDR3-support er 'ingehackt' is?
De meeste problemen (fan, BSOD, audio) in dit topic lijken zich overigens voor te doen met de P35 rev1.0?

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 23-12-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Hallo ik heb de DS3R met 6750 geklokt naar 3360MHZ met Geil 6400 2x 1GB.

Mij probleem is dat de bios mij overclock soms terug stelt naar de stock waarde.
Dit doet die als ik de computer aanzetten of de computer opnieuw opstart.
Dit is vervelend om weer de overclock instel weer terug te zetten dan doet die het weer.

Dit gebeurd alleen als ik de FSB hoger dan 400 ga daar onder heb ik geen problemen.

Ik heb bios F9 en EIST en HALT uitgezet maar de probleem blijft.

Weet iemand hier een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

frickY schreef op zondag 23 december 2007 @ 12:04:
Ik ben mijn nieuwe PC aan het samenstellen en ben daarbij uitgekomen bij een Gigabyte DS3R moederbordje. Ik weet nu alleen niet of ik voor de P35 of P35C moet kiezen.

De P35C is gemiddeld genomen iets gekoedkoper dan de P35, en biedt 2 sloten voor DDR3 waardoor je in de toekomst gefasseerd zou kunnen upgraden (eerst nieuw geheugen, later nieuw moederbord en cpu). Maar zijn er ook nadelen van de P35C boven de P35 bekend? Is hij bijvoorbeeld minder stabiel, omdat de DDR3-support er 'ingehackt' is?
De meeste problemen (fan, BSOD, audio) in dit topic lijken zich overigens voor te doen met de P35 rev1.0?
Ik heb de C genomen, deze laat nu probleemloos een E2140 (1,6Ghz) zweten op 3,1Ghz. Gaat allemaal prima. Ik zie geen enkele reden om hem te laten liggen. :) Fsb ook al op 435 gehad en dat werkte ook prima.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dank je wel. Dat komt dan mooi uit.
Dan alleen nog beslissen wat ik in het socket stop. Een E6850 of een Q6600.

Ik dacht overigens altijd dat ik goedkoper uitwas met zelf samenstellen. Maar ik zie in diverse krantjes complete systemen met een Q6600 op een Asus-bord wat ik zelf samengesteld echt niet bij elkaar krijg voor die prijs. Iemand bekend met webshops die korting geven als je een heel systeem (mobo, proc, geheugen, evt hardeschijf) samenstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

frickY schreef op zondag 23 december 2007 @ 19:27:
Dank je wel. Dat komt dan mooi uit.
Dan alleen nog beslissen wat ik in het socket stop. Een E6850 of een Q6600.

Ik dacht overigens altijd dat ik goedkoper uitwas met zelf samenstellen. Maar ik zie in diverse krantjes complete systemen met een Q6600 op een Asus-bord wat ik zelf samengesteld echt niet bij elkaar krijg voor die prijs. Iemand bekend met webshops die korting geven als je een heel systeem (mobo, proc, geheugen, evt hardeschijf) samenstelt?
Als het tussen die 2 gaat, 100% de Q6600. Als je een E6750 of Q6600 zou moeten nemen, zou de E6750 gezien de lage prijs wel een concurrent kunnen zijn. Maar laat die E6850 liggen, dat is zonde van het geld.

Webshops maken al amper winst, ik weet wel zeker dat je geen cent korting krijgt. Het ligt er uiteraard ook aan waar je bestelt, want niet elke shop is goedkoop en ik sta nog steeds achter het feit dat ik zelf alles samenstel dan een kant-en-klaar systeem. De rest van de componenten (buiten cpu) zijn dan 1) naar eigen keus en 2) van betere kwaliteit (Staar niet blind op merken. Bekende merken hebben ook goedkope onderdelen.)

De PC die ik deze week heb samengesteld heb, is nergens zo goedkoop te krijgen in een kant-en-klaar systeem. Een vriend van mij heeft exact hetzelfde gedaan en is eveneens goedkoper uit. Goed zoeken en het zal je wel lukken!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
In navolging van mijn koude start probleem, de update. Na de vierde bank een keer eruit te hebben gehaald en er ook weer terug in geplaatst start hij als een zonnetje op. :X Ik snap er niets van, maar ben er blij mee. Nu alleen nog een keer kijken naar de timings en alles komt op zijn pootjes terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
ik heb nu het volgende verschijnsel.

als ik restart doe in windows, vista x64 ultimate, dan gaat regelmatig de computer compleet uit, heel af en toe reboot ie.
Als ik settings in de bios aanpas, met name overclock, en dan op quit and save changes druk gaat de pc ook uit. Ik kan hem wel gelijk weer aanzetten en ook de instellingen zijn bewaard gebleven, maar ik vind het toch vreemd.

heeft iemand anders dit ook?
ik heb een p35c-ds3r rev1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
ACPI staat wel gewoon aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-09-2022
m4yall schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:36:

GA P35C-DS3R
Samsung SH-S203B, SATA
XFX Geforce 8400GS

Ik heb zomaar inneens hetzelfde probleem!

Blijft ook bij memory hangen..
Ik heb daarvoor alleen een beetje in mijn bios lopen kloten maar heb weer defaults geload maar nou is het nog steeds..

Hij geeft cpu aan en daarna memory en dan blijft hij belachelijk lang hangen voor hij memory testing ok! zegt..

Heb je de oplossing al gevonden?

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
mischadbs schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:07:
[...]

Ik heb zomaar inneens hetzelfde probleem!

Blijft ook bij memory hangen..
Ik heb daarvoor alleen een beetje in mijn bios lopen kloten maar heb weer defaults geload maar nou is het nog steeds..

Hij geeft cpu aan en daarna memory en dan blijft hij belachelijk lang hangen voor hij memory testing ok! zegt..

Heb je de oplossing al gevonden?
Bij mij was de 'oplossing' een reep geheugen eruit halen zodat er nog 3GB inzit en de computer dan opstarten vanuit een 'koude start' (4uur of meer uit). Toen startte hij zonder problemen op. Vervolgens computer uit en de 4de bank er weer bij in. Deze, voor mij, onlogische handeling heeft er voor gezorgd dat mijn pc in één keer opstart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
m4yall schreef op woensdag 26 december 2007 @ 10:13:
[...]

Bij mij was de 'oplossing' een reep geheugen eruit halen zodat er nog 3GB inzit en de computer dan opstarten vanuit een 'koude start' (4uur of meer uit). Toen startte hij zonder problemen op. Vervolgens computer uit en de 4de bank er weer bij in. Deze, voor mij, onlogische handeling heeft er voor gezorgd dat mijn pc in één keer opstart!
Hmm vreemde zaak, maar ga het toch proberen..
thnx!

E6850@3.40GHz(Asus Silent Knight), Gigabyte P35C-DS3R, 2x 1GB Crucial Balistics PC5300@667Mhz, 8800GTX 768MB DDR3, SyncMaster 226BW 22",Zalman ZM600-HP, SAMSUNG HD501LJ, Seagate ST360021 A, NZXT Nemesis Elite Case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mischadbs
Ik heb het nog niet opgelost maar nu heb ik elke keer als ik mijn fsb verhoog en save&exit doe stopt hij met booten en reboot automatisch met de fsb weer op stock..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Dat is toch die failt-safe dat wanneer booten niet lukt hij reboot met de default settings? Is je overclock niet té hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat je voor de E2* M0 stepping/serie ten minste bios versie F4 nodig hebt, maar hoe update ik dat dan als de CPU niet werkt ? Of worden er geen moederborden met een lagere versie dan F4 meer verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:24:
Ik zie dat je voor de E2* M0 stepping/serie ten minste bios versie F4 nodig hebt, maar hoe update ik dat dan als de CPU niet werkt ? Of worden er geen moederborden met een lagere versie dan F4 meer verkocht
Waarschijnlijk wordt alleen je cpu niet goed herkent en draait hij op een lagere (veilige) snelheid. Dan kan je alsnog je bios updaten.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 18:24:
ik had hier een p35c-ds3R rev 1.1 met een f2 bios, die dus ook nog geen nieuwe cpu's ondersteunde..
Gelukkig kocht ik hem met een crappy celeron omdat de cpu die ik wil nog niet uit is..
maw ze worden dus nog wel met oude biossen geleverd
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel voor ervaringen & problemen rondom de Gigabyte P35 en X38 moederborden! Dat wil zeggen dat je hier niet met vragen over Vista, over defecte processoren of PC-problemen aan mag komen!