Gigabyte P35/X38 problemen & ervaringen

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 25.431 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 12:07
Het Gigabyte P35/X38 Problemen & Ervaringen Topic
• Over dit topic •

De nieuwe P35/X38 moederbordjes van Gigabyte zijn erg aantrekkelijk wat betreft de prijs-prestatie verhouding. Er waren al meerdere topics over gestart maar die liepen uit tot een warboel met allemaal off-topic vragen. Daarom leek het me verstandig om 1 algemeen topic te maken over de ervaringen en de problemen rond de nieuwe lijn P35/X38 bordjes van Gigabyte.

• De Intel P35 en X38 Chipset •

Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/products/chipsets/P35/P35_Block_Diagram.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pcper.com/images/reviews/462/intel_diagram.gif

• De Gigabyte P35/X38 series overzicht •

Het zijn bordjes gebaseerd op de nieuwe Intel P35/X38 chipset met DDR3 ondersteuning en goede overclock mogelijkheden. Hieronder staan de links met een overview van de verschillende moederbordjes, de CPU-Support list en de nieuwste Biosversies:

Op de P35 gebaseerd:
- Gigabyte P35-DS3
( CPU-Support list, Bios-versie F12 )

- Gigabyte EP35-DS3
(CPU-Support list, Bios-versie F3b)

- Gigabyte EP35-DS3P
( CPU-Support list, Bios-versie F2)

- Gigabyte P35-DS3P
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2747"] CPU-Support list[/url], Bios-versie F9)

- Gigabyte P35C-DS3R
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2749"] CPU-Support list[/url], Bios-versie F10)

- Gigabyte P35-DS3R
(CPU-Support list, Bios-versie F11)

- Gigabyte EP35-DS4
( CPU-Support list, Bios-versie F2)

- Gigabyte P35-DQ6
( CPU-Support list, Bios-versie F7d)

- Gigabyte P35-DS3L
( CPU-Support list, Bios-versie F8a)

- Gigabyte P35-DS4
( CPU-Support list, Bios-versie F11)

- Gigabyte P35-S3
( CPU-Support list, Bios-versie F6)

- Gigabyte P35T-DQ6
( CPU-Support list, Bios-versie F5d)

Op de X38 gebaseerd:
- Gigabyte EX38-DS4
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2754"]CPU-Support list[/url], Bios-versie F2)

- Gigabyte X38-DS4
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2736"] CPU-Support list[/url], Bios-versie F2)

- Gigabyte X38T-DQ6 REV 1.1
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2730"] CPU-Support list[/url], Bios-versie F6a)

- Gigabyte X38T-DQ6 REV 1.0
([url="(http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/CPUSupport_Model.aspx?ProductID=2674"] CPU-Support list[/url], Bios-versie F6a)

- Gigabyte X38-DS5
( CPU-Support list, Bios-versie F5)

Bios-Flashen
Het bios flashen kan op twee verschillende manieren. Gigabyte heeft twee verschillende tooltjes om het flashen gemakkelijker te maken. De eerste is Q-Flash, wat standaard op de P35/X38 moederborden zit, waarmee je je bios via de juiste versie vanaf een verwisselbaar medium kan flashen. De tweede is @BIOS waarmee je je bios online kunt flashen. Deze laatste kun je hier downloaden.

• Problemen •

Problemen kunnen in dit topic besproken worden. Veel compatibiliteitsproblemen zijn op te lossen door het nieuwste bios te flashen zoals hierboven staat beschreven. Verder kun je hier de oplossingen vinden voor de meest voorkomende problemen.

[ Voor 126% gewijzigd door Barre_Code op 05-03-2008 22:23 . Reden: Lijst met P-35 versies uitgebreid. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Leuk topic, maar kan nog wel wat meer aangekleder. Ervaring met tables? Anders DM je maar ;)

Zelf ben ik van plan om de DS4 te nemen, maar desalniettemin zal ik dit topic een beetje in de gaten houden. Wie weet heeft de DS4 ook wat probs :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik een hoop mensen geholpen heb met het 3/4-pins molex verhaal. Mijn Zalman werkt dus wel en de Arctic niet en het enige verschil is 3/4 molex. Die 4e pin wordt op het mobo geregeld. Nooit eerder had een moederbordje dit probleem maar eens moet de eerste keer zijn.

Ik heb zeer weinig tijd i.v.m. werken en school dus het topic mooi aankleden is mijn bedoeling dan ook niet geweest. Hopelijk checken mensen dus eerst even hun koeler voor ze eindeloos RMA-en!

[ Voor 24% gewijzigd door Barre_Code op 18-09-2007 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Mwa, anders zeg je het maar ;)

offtopic:
* Bitage heeft er eerlijk gezegd al eentje klaar :o
Zet je DM aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 15:49

BTS

Hoe zit het dan met de bios updates geen oplossing daarin, of is het niet bios gerelateerd?
Ook vind ik het zeer goed dat ik dit nou zie, ben namelijk zelf van plan ds3 p35 te gaan halen.
Maar je hebt verder geen dingen waarvan je zegt dat is niet goed aan dit bord?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Heb het verder niet kunnen testen aangezien ik de achterkant van mijn Zalman nog niet heb. Vandaar dat ik ook eerst even tijdelijk de Arctic wilde installeren maar dat werkt dus niet. Morgen zet ik tijdelijk een 120MM fan op de arctic met een 3 pins molex wat dus wel werkt.

Na een bios update is het misschien wel verholpen maar hoe kan iemand die in vredesnaam uitvoeren zonder CPU-koeler :P

(heb dm aanstaan dacht ik? zoniet hoe zet je dat aan dan?)

[ Voor 7% gewijzigd door Barre_Code op 18-09-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

:/ Hmm als je nou heel snel doet en hard er tegen aan blaast: was gewoon een inkoppertje.

Geen stockkoeler dan?
Ook heb ik nu nog mijn celeron bewaard voor momenten als dit, hierdoor kan ik met een mindere proc de nieuwe updates installen en dan gewoon de nieuwe erin stoppen.
Nog niet hoeven doen, maar Als :*) , beter goed voorbereid, dan voor een 10je door verkopen :>

En heel eerlijk heb ik ook een bewaarfobie :|

[ Voor 6% gewijzigd door BTS op 18-09-2007 22:54 ]

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een p35-ds3p. Als ik mijn pc aanzet zie ik ook dat de cpu fan gewoon eventjes niet draait, na een paar tellen draait hij wel gewoon op volle toeren. Ik ervaar dit niet als storend. maar wilde het even melden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Hmm, eerlijk gezegd had ik dit ook met mijn amd systeem,
De cooler draaide dan soms langzamer omdat de temp laag genoeg was en hierdoor dus minder de fan belast werd en minder geluid werd ontwikkeld, is dit niet zoiets als dit?

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
@ FragDonkey:

Bij mij ook maar daarna valt hij weer uit.

@ BTS: Bij deze bordjes draait de fan soms dus helemaal niet (of in een paar scheutjes) wat na een paar minuten zal resulteren in een doorbakken E6750/Q6850 of wat dan ook :P

[ Voor 24% gewijzigd door Barre_Code op 18-09-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
@ Hardware_Freak:

Dan maar zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Nou, bedankt voor je inzet :+

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:35
ik heb nergens last van fan gaat gewoon draaien en blijft het ook zo doen.
Nu heb ik de cpu fan wel op de pwr_fan aangesloten ipv cpu_fan
iemand anders had mij dit aangeraden omdat hij dan geen problemen met z'n Arctic Freezer had dus ook maar geprobeerd.

Als ik hem aansluit op de cpu_fan dan heb ik wel problemen met de fan. Valt dan ook af en toe uit.

btw: Ik heb trouwens een P35-DS3R

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

• Barre_Code
Klopt, bij mij ook, zolang ik hem dan aansluit op een 3 pins aansluiting. Op de 4pins fanaansluiting doet hij het ook niet.

Volgensmij zijn we inmiddels achter het probleem. Heb de topicstart ook gewijzigd. Ben wel zeer benieuwd of dit nu met een bios-update verholpen is.
Shikaka schreef op woensdag 19 september 2007 @ 00:17:
ik heb nergens last van fan gaat gewoon draaien en blijft het ook zo doen.
Nu heb ik de cpu fan wel op de pwr_fan aangesloten ipv cpu_fan
iemand anders had mij dit aangeraden omdat hij dan geen problemen met z'n Arctic Freezer had dus ook maar geprobeerd.

Als ik hem aansluit op de cpu_fan dan heb ik wel problemen met de fan. Valt dan ook af en toe uit.

btw: Ik heb trouwens een P35-DS3R

Verwijderd

Ik heb ook nergens last van. In het begin dacht ik dat hij stuk was om dat de fan op mijn infinity niet draaide en ik geen beeld had. Toen had ik de fan van cpu_fan naar pwr_fan gezet en draaide deze op volle toeren, maar nog geen beeld. Bleek me videokaart DOA te zijn. Nu staat ie op cpu_fan en hij draait bij het opstarten vaak niet omdat hij te koud is, maar later gaat ie als ie een beetje opgewarmd is gewoon lekker rustig draaien. Ik heb een DS3R.

• Barre_Code
In de handleiding staat dat als de processorkoeler niet draait het foute boel is. Gigabyte spreekt zichzelf dan wel een beetje tegen. Een te koude CPU kan niet dus het is dan wel een vreemd systeem :P

Verwijderd

Laten we zegen dat ie een poging doet tot draaien :P. Hij schokt ff en dan draait ie niet. Als je hem een zetje geeft dan draait ie wel. Pas als het nodig is om harder te draaien gaat ie echt draaien. :P

• maurice_thalen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-08 21:46
Nou ik heb dus een p35 ds 3 + artic freezer maar bij mij draait ie niet maar als je het mij vraagt hoord dat toch echt zo.tenzij je iets gaat doen(spel,applicatie)

ik heb nu E6600 @ 3 ghz.Maar bijde cores zijn 33 graden en de fan draait niet

• Barre_Code
Hij geeft bij mij in het bios ook meestal 22/23graden voor de CPU aan (E6750 nog geen OC). Wel erg laag. Straks even kijken wat Everst zegt.

Het valt me op dat deze E6750 echt veel koeler blijft dan destijds mijn E6400 op een P5NE SLI. Ik vermoed dat dit bordje gewoon zo koel is.

Verwijderd

Bedankt voor dit topic!
Een bekende (vader van een vriendin van me) die had het probleem ook.
Toevallig wist hij dat ik een beetje verstand van computers heb, en daarom vroeg hij me om hulp.
Met dit topic hebben we het probleem ontdekt. Even kwestie van het 4e draadje van de stock cooler 'modden' :)

• Ep1c
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-08 15:39
Ik heb zelf ook een Arctic freezer 7 pro en een E6750 @ 3200Mhz op een DS3, maar het is volgens mij dood normaal dat de fan dan nog niet draait als je hem net opstart. Waarom zou hij namelijk moeten draaien als hij toch op 25 graden staat.. tis alleen maar zuiniger voor de pc. Ik ken trouwens 3 andere mensen met de Arctic cooler 7 pro en allemaal een gigabyte DSx bord en een E6750, en allemaal de zelfde "problemen" dus het lijkt mij niet dat het een fout is. Uiteindlijk draait hij toch en koelt hij lekker.

Wat ik wel heb gemerkt is als je in de bios de cpu fan management op PWM zet dat hij het beste presteert, dat had ik namelijk ook ergens gelezen.

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-11-2024
LMAO

Lijkt me normaal. Het gaat om de temp van de C2D.. Heb zelf een e6750 en en ds3r, en hetzelfde probleem.. Om dit nou het grote p35-ds3r problementopic te noemen... :s

• Shikaka
Ep1c schreef op donderdag 20 september 2007 @ 10:25:
Ik heb zelf ook een Arctic freezer 7 pro en een E6750 @ 3200Mhz op een DS3, maar het is volgens mij dood normaal dat de fan dan nog niet draait als je hem net opstart. Waarom zou hij namelijk moeten draaien als hij toch op 25 graden staat.. tis alleen maar zuiniger voor de pc.
Ach ik heb op me DS3R dan zelfde cpu ook @3200Mhz en zelfde koeler en die van mij is dan bij opstarten 19 tot 20 graden.

En zuinig valt toch wel mee een fannetje kost toch niet zoveel energie?

• Ep1c
Shikaka schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:14:
En zuinig valt toch wel mee een fannetje kost toch niet zoveel energie?
Alle beetjes helpen ;)

• Bitage
Om dit nou het grote p35-ds3r problementopic te noemen... :s
Marketing O-)

• Shikaka
Hmm ben er vandaag achter gekomen dat ik wel een probleem heb met het onboard geluid. Zodra ik het op 2 speakers zet ipv 6 dan gaat het als een gek kraken.

Zelfs met een koptelefoon kraakt het.
En zodra ik het weer op 6 speakers zet dan nergens last van. Nou heb ik wel een 5.1 setje erop aangesloten dus is het in princiepe niet zo erg. Maar als ik muziek ging luisteren wilde ik het wel graag op 2 kanaals zetten en met een headset ook.

Meer mensen hier last van?

(heb het ook nog met andere 2.0 speakers geprobeer maar ook dan gekraak)

• Jaapsoldaat
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-09 16:54

Jaapsoldaat

Electrifying....

Ik heb hem ook op de pwr_fan aangesloten omdat ie inderdaad niet draaide op de cpu_fan.
Maar wat ik hier nu lees schijnt dit normaal te zijn? 8)7 Een cpu koeler die niet gaat draaien als de pc aangaat? Ik zal het eens proberen.... kijken hoelang het duurt voordat de cpu koeler gaat draaien.
(P35C-DS3R)

megabytes maken de man.

• albatross
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-06 16:43
breekbrood schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:08:
LMAO

Lijkt me normaal. Het gaat om de temp van de C2D.. Heb zelf een e6750 en en ds3r, en hetzelfde probleem.. Om dit nou het grote p35-ds3r problementopic te noemen... :s
Inderdaad. Bovedien dacht ik dat er voor "grote" topics toestemming nodig was van de mods. En als die er wel is, blijf ik het toch wat magertjes vinden voor een groot topic. Temeer daar de TS het probleem, gewoon door troubleshooten, al zo goed als opgelost heeft.

i9 12900K | MSI Meg CoreLiquid S360 | ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4 | G.Skill Trident Z Royal Elite 2x32GB 4266Mhz Gold | AORUS RTX 4090 MASTER | Dark Power 13 1300W | Samsung 980/860/970/990 Pro | Logitech Z-906 | Phanteks Evolv X | Dell AW3821DW

Verwijderd

Hoi

Ik heb er ook last van ,,net nog ,,fan draait effe en gaat dan uit..na een paar keer uit en aanzetten gaat hij gewoon draaien !?(gigabyte p35c ds3r)

Vreemd !

Ali

Verwijderd

albatross schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:17:
[...]

Inderdaad. Bovedien dacht ik dat er voor "grote" topics toestemming nodig was van de mods. En als die er wel is, blijf ik het toch wat magertjes vinden voor een groot topic. Temeer daar de TS het probleem, gewoon door troubleshooten, al zo goed als opgelost heeft.
Was er ooit een echt probleem dan? Ik bedoel, je proc werd niet warm genoeg om de fan genoeg stroom te geven om aan te gaan. Die gaat wel aan als je hem gaat stressen.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 17:06:
Hoi

Ik heb er ook last van ,,net nog ,,fan draait effe en gaat dan uit..na een paar keer uit en aanzetten gaat hij gewoon draaien !?(gigabyte p35c ds3r)

Vreemd !

Ali
Komt omdat je cpu dan warmer is.. hij gaat pas draaien als hij warmer is..

• Phenomenon1985
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 20:59
Ik heb ook iets raars en hoop dat een van jullie de oplossing weet :)

Heb zojuist een P35-DS3R gekocht. 2x SATA schijf erin gehangen en in de Bios RAID functie ge-enabled. Stripe set gemaakt, allemaal prima in order.

Maar toen ik mijn NEC DVD brander (ATA) er bij hing bleef het systeem hangen op het Gigabyte scherm :( Zodra ik de DVD brander zonder de schijven opstart krijg ik hetzelfde probleem. Ook al de bios even gereset maar ook dat biedt geen uitkomst. Verder al 2 verschilleden ATA kabels geprobeerd maar ook dat biedt geen uitkomst.

Iemand een soortgelijk probleem al tegen gekomen???

Verwijderd

Ummm, ik zeg hier maar wat hoor. Heb je de gigabyte raid functie aangezet of de intel raid functie? Gelovensmij zit er verschil in omdat de gigbyte chip die er op zit ook raid ondersteund....

Beter lezen.... Zou het niet weten ik heb een samsung sata brander.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 20:26 ]

• MilaNL
  • Laatst online: 12-09 21:17
Phenomenon1985 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 13:01:
Ik heb ook iets raars en hoop dat een van jullie de oplossing weet :)

Heb zojuist een P35-DS3R gekocht. 2x SATA schijf erin gehangen en in de Bios RAID functie ge-enabled. Stripe set gemaakt, allemaal prima in order.

Maar toen ik mijn NEC DVD brander (ATA) er bij hing bleef het systeem hangen op het Gigabyte scherm :( Zodra ik de DVD brander zonder de schijven opstart krijg ik hetzelfde probleem. Ook al de bios even gereset maar ook dat biedt geen uitkomst. Verder al 2 verschilleden ATA kabels geprobeerd maar ook dat biedt geen uitkomst.

Iemand een soortgelijk probleem al tegen gekomen???
Ik had op mijn P35-DS3 ook problemen met een ATA NEC DVD Brander. De IDE controller die erop zit schijnt vreselijk brak te zijn. Waarschijnlijk zal het met een SATA DVD Brander beter gaan.

• __xeno__
MilaNL schreef op donderdag 27 september 2007 @ 20:19:
[...]

Ik had op mijn P35-DS3 ook problemen met een ATA NEC DVD Brander. De IDE controller die erop zit schijnt vreselijk brak te zijn. Waarschijnlijk zal het met een SATA DVD Brander beter gaan.
Nero crashed als ik met mijn NEC ata probeer te branden..
Kut IDE controller

• Barre_Code
breekbrood schreef op donderdag 20 september 2007 @ 11:08:
Om dit nou het grote p35-ds3r problementopic te noemen...

albatross schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:17:
Bovedien dacht ik dat er voor "grote" topics toestemming nodig was van de mods. En als die er wel is, blijf ik het toch wat magertjes vinden voor een groot topic.

Juist, jullie hebben gelijk. De naam is veranderd in "Het Gigabyte P35-DS3 problemen topic". Nu moet het goed zijn. :)

Bovendien zijn er nu al zat mensen mee geholpen dus het lijkt me zeker wel zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

__xeno__ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 22:40:
[...]

Nero crashed als ik met mijn NEC ata probeer te branden..
Kut IDE controller
Ik hoor alleen over NEC. Misschien dat andere merken wel goed gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Welke NEC heb je? Ik heb een 7173 en geen problemen hier..

• MilaNL
  • Laatst online: 12-09 21:17
Heb ook met Samsung DVD-speler geprobeerd. Dat ging ook niet goed. Wel andere problemen, maar nog steeds problemen. Op internet is inderdaad te vinden dat dit het meest met NEC drives voorkomt.

Ik een NEC 3540... komt ook vooral voor bij oudere NEC drives voor.

[ Voor 16% gewijzigd door MilaNL op 29-09-2007 13:39 ]

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:22:
[...]

Ik hoor alleen over NEC. Misschien dat andere merken wel goed gaan?
Bij mijn ds3r deed juist mijn LG brander niks en werkte mijn NEC wel.

Specs

• __xeno__
hardware_freak schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 23:40:
Welke NEC heb je? Ik heb een 7173 en geen problemen hier..
Dat is een Sata brander?

Mijne is een IDE, 3540A.

naja haal wel een sata..

[ Voor 22% gewijzigd door __xeno__ op 04-10-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Nee is een IDE gewoon. Wel een stuk nieuwere dan die van jou.
__xeno__ schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 15:53:
[...]

Dat is een Sata brander?

Mijne is een IDE, 3540A.

naja haal wel een sata..

Heb ook last van een resonerend spoeletje op mijn moederbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
je hebt de 7173 (IDE) en de 7173s (SATA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yago
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-06-2012
Heb gisteren de nieuwe pc van mijn broertje geïnstalleerd.

Alles bolt wonderwel en snel, ik heb echter 1 puntje van ergernis...

Bij het booten blijft de RAID-bios steeds vragen om op Cntrl+G te drukken voor instellingen.
Na een paar seconden vedwijnt dit weer en gaat de boot verder.
De Raid 0 configuratie is aangesloten op de Gigabyte RAID drivers van Het P35-DS3R moederbord.

Is er een manier om deze melding/vraag over te slaan? In de handleiding vind ik er niets van.
Persoonlijker vind ik het strakker als de PC rechtsteeks van de Bios boot, zonder al te veel omwegen.

*Don_holio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Zie het niet in het bios staan dus er valt weinig aan te doen ben ik bang. Het is wel vaker zo dat RAID bootscreens niet uit te zetten zijn.

Het scheeld zeker 10 seconden. Vista Ultimate duurt nu ruim 40 seconden om te booten dus das wel jammer :'(
yago schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 13:33:
Heb gisteren de nieuwe pc van mijn broertje geïnstalleerd.

Alles bolt wonderwel en snel, ik heb echter 1 puntje van ergernis...

Bij het booten blijft de RAID-bios steeds vragen om op Cntrl+G te drukken voor instellingen.
Na een paar seconden vedwijnt dit weer en gaat de boot verder.
De Raid 0 configuratie is aangesloten op de Gigabyte RAID drivers van Het P35-DS3R moederbord.

Is er een manier om deze melding/vraag over te slaan? In de handleiding vind ik er niets van.
Persoonlijker vind ik het strakker als de PC rechtsteeks van de Bios boot, zonder al te veel omwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyForever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 09:59
Heb zelf de P35-DS3P rev 1.0 met stock koeler.
Mijn fan valt zo nu en dan ook uit en m'n cpu temp is dan ongeveer 22 graden.
Lijkt me verder geen probleem dan.

Ik wil trouwens een Zalman 9500 LED erop zetten, maar ben niet zeker of dat gaat passen vanwege het grote koelblok op de northbridge.
Weet iemand toevallig of deze koeler gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik weet wel dat zelfs een zalman cnps 9700 en een scythe infinity op een DS4 en DQ6 passen.
En die northbridge koelers zijn nog eens een maat groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre_Code
Past, heb em er nu ook op.

Over die brander ik heb overigens REV 1.1 dus misschien is het probleem er daar niet mee.
JoyForever schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:56:
Heb zelf de P35-DS3P rev 1.0 met stock koeler.
Mijn fan valt zo nu en dan ook uit en m'n cpu temp is dan ongeveer 22 graden.
Lijkt me verder geen probleem dan.

Ik wil trouwens een Zalman 9500 LED erop zetten, maar ben niet zeker of dat gaat passen vanwege het grote koelblok op de northbridge.
Weet iemand toevallig of deze koeler gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
Ik heb een GA-P35C-DS3R, en sinds kort heb ik problemen met de zogenaamde "koude start". Hij blijft dan hangen, nog voor het bios. Even uitzetten en weer aan en hij draait als een zonnetje. Ik heb de hele Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen, laatste bios erin gezet, vcore iets verhoogd maar hij doet het nog steeds. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

Klinkt bekend...heb zelf ook het probleem (zelfs met een ander P5B-bord!)
[P5B] Boot, maar pas nadat resetknop een keer ingedrukt is

Deze is ook weer terug bij de leverancier omdat de geluidkaart kapot is. Nu ga ik een P35-DS3R bestellen..ben benieuwd.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoyForever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-09 09:59
Heb inmiddels de zalman cnps 9500 koeler op m'n DS3P geplaatst, en past met gemak ;)
Het wel of niet draaien van de cpu fan kan je instellen in je bios; smart fan mode (of zoiets) moet je disablen als je de fan continue wil laten draaien. Standaard staat ie op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de volts dan nie zelf in stellen waar mee ie dan op start in de bios,het is gewoon dat het voltage te laag staat als ie koud is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb een probleempje met of mijn moederbord of mijn systeemkast.

Ik heb al heel wat op het forum rond gekeken, en het probleem al een paar keer voorbij zien komen, echter zonder een duidelijke oplossing;

Moederbord: GA-P35-DS3R
Systeemkast: Antec NSK 6000

Probleem: krijg mijn audio aansluitingen op het frontpaneel niet werkend. Achter werkt alles prima, maar krijg voor helemaal niets. Het zowel de AC'97 als de HD audio kabel van de systeemkast geprobeerd.

Wie heeft enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je geluid wel ingesteld als AC'97? Ik heb hem zelf op mijn T4pro ook op de frontpannel aangesloten, maar dan kan er geen HD audio over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:04:
Heb je je geluid wel ingesteld als AC'97? Ik heb hem zelf op mijn T4pro ook op de frontpannel aangesloten, maar dan kan er geen HD audio over.
Heb al gekeken hoe je dat moet doen, maar is niet echt duidelijk in de beschijving van het moederbord.
Moet je dit soms softwarematig doen, en hoe doe je dat dan, in het audioprogramma van gigabyte zie ik er niets over staan, ook niet als ik mijn koptelefoon met microfoon inplug. Hij herkent dan ook niets. Als ik echter aan de achterkant er een aansluiting uit haal en er weer in doe, krijg ik gelijk een pop-up scherm voor de instellingen.
Alvast bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Heb hier ook die moederbord,

Inderdaad de eerste keer dat ik de computer aan deed dacht ik dat de fan niet draaide. het bleek dat de fan pas gaat draaien wanneer de processor warmer begint te worden.

ik heb nu de Thermaltake TMG i2 vervangen door de standaard geleverde koeler van intell. Draait prima.

maar ik zal eens kijken of ik ook last heb dat de koeler niet goed draait.

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Ondanks dat er veel problemen zijn blijven veel mensen dit bord kopen?
Of omdat er veel mensen zijn met dit bord zijn er veel problemen? :P

Maargoed met wat voor voeding heb ik nou t minste kans om problemen op te lopen met dit merk want ik ben van plan een P35-DS3R te kopen ?

Ik kan bij de specificaties van voedingen niks vinden over molex' ..

Maar ik was eigenlijk van plan om voor de zalman ZM-600HP te gaan dus t zou mooi zijn als die goed werkt op dit bord ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Timba- op 16-10-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Ondanks dat er veel problemen zijn blijven veel mensen dit bord kopen?
Of omdat er veel mensen zijn met dit bord zijn er veel problemen? :P

Maargoed met wat voor voeding heb ik nou t minste kans om problemen op te lopen met dit merk want ik ben van plan een P35-DS3R te kopen ?

Ik kan bij de specificaties van voedingen niks vinden over molex' ..

Maar ik was eigenlijk van plan om voor de zalman ZM-600HP te gaan dus t zou mooi zijn als die goed werkt op dit bord ;)
Gaat vooral over het niet draaien van de fan bij het opstarten, maar zoals de post hierboven al
Voor de rest heeft het niets met Gigabyte te maken, maar met een bepaald bord.
En ikzelf worstel altijd al met frontpanel aansluitingen en mijd ze dan ook liever. Niets is zo irri dan een kast waarbij net een andere kabeltjes layout is dan het mobo, niet alleen bij dit bord/kast maar ook bij andere.

Wat betreft die Zalman van jouw, lijkt me gewoon te werken op een fan aansluiting of met een molex dingie en aangezien er voldoende ruimte rondom het socket zit, lijkt het me niet een probleem.

De P35 DS3(R) is een prima moederbord en de kans dat je echt onvermijdbare problemen krijgt zijn volgens mij vrij klein (als je weet wat je doet, uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
hartstikke bedankt voor de reactie!
ik heb net mijn nieuwe onderdelen besteld ;

intel 6750
Gigabyte P35-DS3R
nvidia 8800 GTS
2 GB DDR2 RAM op 800mhz
en dus de zalman ZM-600HP voeding

en kan niet wachten tot ik t in kan bouwen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:27:
[...]

Heb al gekeken hoe je dat moet doen, maar is niet echt duidelijk in de beschijving van het moederbord.
Moet je dit soms softwarematig doen, en hoe doe je dat dan, in het audioprogramma van gigabyte zie ik er niets over staan, ook niet als ik mijn koptelefoon met microfoon inplug. Hij herkent dan ook niets. Als ik echter aan de achterkant er een aansluiting uit haal en er weer in doe, krijg ik gelijk een pop-up scherm voor de instellingen.
Alvast bedankt voor reacties.
Ben er inmiddels uit en alles werkt zoals het moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste allemaal,

Ik heb ook een P35-DS3, en mijn fan doet ook 'raar'

Hij draait wel netjes, echter hoor je hem als het ware dat ie steeds aan en uit gaat, alsof ie een zetje geeft. HIj blijft wel continue draaien.

Een ander systeem (zelfde specs als deze pc) heeft dit probleem niet. Het gaat om de intel stock fan

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 08:48:
Beste allemaal,

Ik heb ook een P35-DS3, en mijn fan doet ook 'raar'

Hij draait wel netjes, echter hoor je hem als het ware dat ie steeds aan en uit gaat, alsof ie een zetje geeft. HIj blijft wel continue draaien.

Een ander systeem (zelfde specs als deze pc) heeft dit probleem niet. Het gaat om de intel stock fan

Suggesties?
Fixed, fan op AUTO gezet en het werkt(ook disbaled werkt) IPV INTEL waar ie op stond...

1. ALs ik smart fan control: AUTO kies, moet ik dan bij smart fan control mode kiezen voor VOLTAGE of ook AUTO?

2. hetvolgende. Als ik pc health bekijk via het gigabute tooltje vanuit windows dus, zie ik

http://img523.imageshack.us/img523/4870/fanqj1.jpg goede temperaturen?

Ter info, pc is in elkaar gezet bij een winkel...

3. Is dit wel juist http://www.freeimagehost.eu/image/e8240d1316049
Het gaat om een E6750 met 2GB werkgeheugen op 667mhz

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
Vraag: Waarom draait de cpu koeler niet (of hapert) als ik de pc opstart.

Antwoord: CPU is te koud om de koelen.

Als hij na 10 minuten goed gebruiken nogsteeds stil staat en je temps schieten de pan uit moet je een nieuwe fan hebben. Het komt gewoon omdat de Core2's gewoon zo enorm koel zijn.

@autodre: Prima cpu temp, alleen die mobo temp is een beetje hoog, maar niets om echt druk over te maken.

Ik heb trouwens de fan control op auto staan met PWM instellingen. die werkt naar mijn mening het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dispenzer
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Dispenzer

Blazen maar

6750 icm P35 Ds3R. Zelfde probleem. Opgelost door verloop van molex naar 3 pins adapter. CPU draait constant op volle toeren.

Is er al gekeken of een flash van de BIOS het probleem verhelpt?

Ik heb trouwens ook iets raars met Windows Xp Pro en deze combi. Het splashscreen van windows komt heel schokkerig opzetten en wanneer er teveel usb apparaten aan het mobo hangen dan wil de boot nog wel eens freezen. Oplossing --> USB externe HDD uitzetten en na boot weer aanzetten. Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep1c schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:20:
Vraag: Waarom draait de cpu koeler niet (of hapert) als ik de pc opstart.

Antwoord: CPU is te koud om de koelen.

Als hij na 10 minuten goed gebruiken nogsteeds stil staat en je temps schieten de pan uit moet je een nieuwe fan hebben. Het komt gewoon omdat de Core2's gewoon zo enorm koel zijn.

@autodre: Prima cpu temp, alleen die mobo temp is een beetje hoog, maar niets om echt druk over te maken.

Ik heb trouwens de fan control op auto staan met PWM instellingen. die werkt naar mijn mening het best.
Wel hij hapert niet, maar echt vroem vroem geluid, maar met SMART-->auto is dat over
ook disabled (volle speed dus) werkt naar tevredenheid

fan control auto. Wat is PWN? Ik kan kiezen bij smart fan control mode kiezen voor voltage of AUTO

Over mobo temp. Ik heb een 8600GT met passieve koeling. Wellicht komt het daardoor.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben blij dat er al een toppic is over dit moederboard, dan hoef is mijn eerste post in ieder geval niet direct een heel thread.
Ik heb gister mijn nieuw aangeschafte PC opgehaald, gebasseerd op het high-end gamesysteem. Zonder windows XP en andere zachte ware.
Config:
Gigabyte GA-P35C-DS3R
Win XP SP2
Mijn probleem is hetvolgende: Ik heb alle drivers van dit moederboard geïnstalleerd. Standaard zit hier een audiotool bij. Hiermee kun je de audioinstellingen veranderen. Bij het testen doet het zoemen van de bij en het geluid het prima. Echter, als ik windows mediaplayer aanslinger, geeft hij aan dat er een probleem is met de audio-controller. Er wordt verwezen naar het configuratiescherm. Als ik hierin klik geeft hij aan dat er geen mixer-apparaten zijn aangesloten, en dat ik deze moet aansluiten en vervolgens deze via zoeken naar nieuwe hardware moet toevoegen. Ik heb echter geen mixerapparaat aangesloten!

Ik heb de nieuwste updates gedraaid van het moederboard, maar dat heeft niet geholpen. De stekkers zijn correct aangesloten, op de analoge uitgang van het moederboard. Ik heb al de nieuwste AC '97 drivers geïnstalleerd maar dit heeft ook niet geholpen. In mijn configuratiescherm bij systeembeheer staan geen gele vraagtekens meer. Alle applicaties die onder windows draaien kunnen geen geluid produceren, ik bedoel hiermee media player, een spel(world in conflict), als ik via internet een filmpje afspeel doet het geluid het ook niet.

Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven waardoor ik alsnog geluid krijg :). Mocht er nog meer info nodig zijn dan hoor ik dit graag! Alvast bedankt,

Groeten,
Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep1c
Tis een veel voorkomend probleem, bij deze link staat een uitlegje Geluid problemen.

@autodre

De PWM instelling staat onder de "auto" waar jij het over hebt, kweet niet meer hoe het heet.

En als je een passief gekoelde 8600gt(s) hebt zorg er voor dat je een hele goede airflow hebt..ze verhitte idd je mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super dankje Ep1c. Ik ga het vanavond even proberen. Hoop dat het lukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep1c schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:58:
Tis een veel voorkomend probleem, bij deze link staat een uitlegje Geluid problemen.

@autodre

De PWM instelling staat onder de "auto" waar jij het over hebt, kweet niet meer hoe het heet.

En als je een passief gekoelde 8600gt(s) hebt zorg er voor dat je een hele goede airflow hebt..ze verhitte idd je mobo.
Vreemd, zie geen PWN in mijn bios:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probleem met nu al mijn 2e DS4. Allebei deden ze het een paar keer, maar daarna is het starten een kwestie van veel geluk... meestal komt hij in de reboot loop terecht.

Wat misschien nog vervelender is, is dat ik acht weken moest wachten totdat ik een nieuw bord kreeg van Gigabyte (RMA verliep trouwens via de webwinkel, gigabyte heeft nooit op mijn problemen gereageerd) en dat het nieuwe bord ook nog eens zonder CMOS batterij geleverd werd.

Allebei de borden waren rev 1.0; het zou me sowiso niet verbazen als ik dezelfde heb teruggekregen en dat hij het toevallig weer even deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ep1c schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:58:

@autodre

Ik heb het toppic bekeken, en heb van zowel mijn audiocodecs en audiostuurprogramma's bijgewerkt met een ander stuurprogramma, reboot, stuurprogramma's uninstalled, en toen reboot, vervolgens die twee items bijgewerkt met software van de CD, en nog steeds geen geluid. Ik heb hier het plaatje staan wat ik krijg in apparaatbeheer onder besturingen voor geluid, video en spelletjes.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/pjhouwer/geluid.JPG
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Groet,
Randy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem opgelost. Misschien dat dit bij de uitleg van Erik gezet kan worden:
Op het moment dat de PCI device een geel uitroepteken geeft, en je het programma wilt bijwerken met de stuurprogramma's vanaf de CD van Gigabyte, kan dit problemen opleveren. Bij mij kon hij de stuurprogramma's niet vinden op de CD. Ik heb dit opgelost door G:\Audio\MSHDQFE\Asetup.exe te runnen. Zodra dit geïnstalleerd is verdwijnt het gele uitroepteken en heb je GELUID!
Eindelijk kan ik een spel uitproberen! :)

Groet van een hele blije PC gebruiker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag weer naar de webwinkel (EMPC) gebeld, die begonnen over dat het wel mijn voeding zou kunnen zijn... terwijl het bord door gigabyte zelf kapot bevonden werd en mijn andere moederborden met mijn voedingen (Tagan 530w, Corsair 520w) prima weken. En toen werd ook nog eens de verbinding verbroken.

Hoe dan ook, ze stuurden me een mailtje dat ik het maar bij gigabyte zelf moest proberen. Oorspronkelijk (2 maanded geleden) had ik ook bij Gigabyte een ticket geopend, maar daar was nooit op gereageerd. Dan nu maar bellen. Gigabyte's technische hulplijn werkte niet, maar via de sales department kreeg ik iemand aan de lijn die de rma van acht weken niet vond kunnen en het vandaag nog voor me uit zou zoeken. Maar afwachten hoe het uitpakt.

En door wie het nou komt dat mijn nieuwe mobo geen cmos batterij had... netjes is het in ieder geval niet.

De fan anders aansluiten hielp bij mij trouwens niet, dat was zo ongeveer het eerste dat ik heb geprobeerd :)

Na wat problemen met mijn ASUS bord, dat ik nu nog steeds moet gebruiken (P5W-DH Deluxe met een sata controller die soms raar doet) dacht ik het maar eens met Gigabyte te proberen. Ik weet niet wat het is, met vorige moederborden van beide merken heb ik nooit problemen gehad, maar dat was drie jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow pech zeg. Mijn fan is denk ik gewoon 'normaal' aangesloten. (door pcwinkel laten doen, zodat ik geen doa heb)

En op intell deed ie dus raar, op disabled werkt alles gewoon lekker. Net via Intel Termal analysis tool naar mijn TEMP gekeken van CPU, en die is circa 18-20 graden...

Eerst was het warmer, bleek dat de fan van de pc zelf om de lucht weh te halen uit de kast, niet goed was aangesloten....Prutsers:)

Grappige is, de tool ziet 2 cpu's...Heb er maar 1, heeft dat met c2d te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 cpu's of 2 kernen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
Zullen wel gewoon 2 cores zijn, S775 ondersteund geen meerdere fysieke chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:52:
Wow pech zeg. Mijn fan is denk ik gewoon 'normaal' aangesloten. (door pcwinkel laten doen, zodat ik geen doa heb)

En op intell deed ie dus raar, op disabled werkt alles gewoon lekker. Net via Intel Termal analysis tool naar mijn TEMP gekeken van CPU, en die is circa 18-20 graden...

Eerst was het warmer, bleek dat de fan van de pc zelf om de lucht weh te halen uit de kast, niet goed was aangesloten....Prutsers:)

Grappige is, de tool ziet 2 cpu's...Heb er maar 1, heeft dat met c2d te maken?
OMG! Core TWEE DUO, bevat 2 kernen. W00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamo schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:06:
[...]

OMG! Core TWEE DUO, bevat 2 kernen. W00t
Dat begrijp ik. Echter mijn vraag is, geeft die prntscreen dat aan? Omdat ze verschillend van temp zijn, en ze zitten zo dicht op elkaar, lijkt me meer dat het de CPU is, en een meterstje van mijn mobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Nee het is zo dat TAT van allebei de kernen de temperatuur meet, dat daar verschil tussen zit kan heel goed mogelijk zijn, als voorbeeld heb ik mijn Q6600 @stock op 23 23 23 en 27 lopen.

Ze zeggen dat dit komt doordat IHS (Internal head spreader) niet egaals is , tenminste als ik het goed heb.

de cpu temp zal waarschijnlijk afwijken van beide temps.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTS schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:42:
Nee het is zo dat TAT van allebei de kernen de temperatuur meet, dat daar verschil tussen zit kan heel goed mogelijk zijn, als voorbeeld heb ik mijn Q6600 @stock op 23 23 23 en 27 lopen.

Ze zeggen dat dit komt doordat IHS (Internal head spreader) niet egaals is , tenminste als ik het goed heb.

de cpu temp zal waarschijnlijk afwijken van beide temps.
Duidelijk. Dankjewel. Zal eens een CPU temp meter gebruiken. Had er eerst eentje en die gaf 8 graden aan...Lijkt me stug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een ander probleem ontdekt met dit moederboard. Die PC boer waar ik mijn PC heb besteld had voor mij 1 dvd fikker erin gezet. Nu dacht ik vanmiddag even mijn "oude" brander over te zetten in mijn nieuwe PC. Blijkt dat Gigabyte de stekker out voor de devices(branders) helemaal onderaan het moederboard heeft geplakt. Dit heeft tot gevolg dat de bijgeleverde kabel(blauw, met groot gigabyte erop), te kort is om de onderste device te verbinden met het moederboard. De bovenste lukt prima, maar de afstand tussen de tweede stekker(onderste van de twee), tot aan het moederboard is dus te kort. Ik gebruik de case Thermaltake 4000 BNS. Morgen maar even langs een PC zaak om te kijken of ze een grotere trekdrop hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
volgens mij kan je ook gewoon die aansluitingen op je ide kabel verplaatsen. door de achterkant er af te halen en er op een andere plek weer in te duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
volgens mij kan je ook gewoon die aansluitingen op je ide kabel verplaatsen. door de achterkant er af te halen en er op een andere plek weer in te duwen.
Ohja? En ja kan ook de stekker van het stopcontact naar onderen duwen om het korter te maken? Nee, dat ding zit vast in de stekker. Met hard duwen/trekken mol je je kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ja Bitage, dat gaat dus inderdaad niet ;). Net een extra grote trekdrop aangeschaft, 90cm á 8 Euro, en nu draait alles prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terb
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-08 18:35
Hmm, vandaag mijn nieuwe pc binnen gekregen. Met de p35 ds3r, alles in elkaar gezet natuurlijk en nu werkt het niet.

De cpu fan (zalman 9500 at (4 pins)) draait bij mij niet, hij lijkt wel te willen, maar doet het toch niet en daarnaast hoor ik een enorm harde en vervelende piep. Ik heb al van alles geprobeerd, maar weet niet waar het aan ligt.

Ik heb wel gelezen dat jullie coolers het ook niet deden, maar hadden jullie hier ook deze piep bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe kit binnengekregen:
  • P35-DS3 rev 1.0 met BIOS F4
  • C2Q6600
  • 4* Team Xtreem 1GB PC6400 CL5
  • 2*Samsung T166 500GB @ RAID0
  • Nvidia 7900GT
  • X-Fi XtremeMusic
  • Antex NSK4000B met 380W Earthwatts
Na zelf de pc geassembleerd te hebben bootte het systeem direct; ik heb het BIOS op de defaults laten staan met de Gigabyte SATA controller (Onboard SATA/IDE Device op ENABLED en Onboard SATA/IDE Ctrl Mode op RAID/IDE) aan.

Als ik Windows Vista x32 ga installeren zet ik de GSATA driver d'r op en gaat hij vrolijk installeren. Pas wanneer hij voor het eerst op wil start krijg ik een mooie BSOD met daarin een Page Fault. Eerst dacht ik aan het geheugen maar ik heb een simpel 256MB testreepje gebruikt en hierbij kreeg ik dezelfde BSOD, ook na een herinstall.

Na het terugplaatsen van het geheugen heb ik de geluidskaart dr uit gehaald en een andere videokaart geprobeerd (8600GT) maar dit mocht ook niet baten.

Vervolgens ben ik gaan zoeken naar andere drivers op de meegeleverde CD. Er blijken drie (!) verschillende compatibele drivers op de CD te staan maar geen van deze drie werkt. De nieuwste van de drie geeft bij het laden van de driver in de setup gelijk een BSOD.

Vervolgens ben ik op internet gaan zoeken naar een correcte driver. Er blijkt in de DS3 de JMicron JMB363 SATA/PATA controller te zitten. Na googlen blijkt versie 1.17.28 WHQL de nieuwste versie van de driver te zijn maar deze blijkt niet te downloaden van de driver-FTP van JMicron. Uiteindelijk wist ik de nieuwste driver van een vage koreaanse site te downloaden.

De driver heb ik gebruikt bij een verse install van Vista x32 maar geeft weer een fijne BSOD gelijk bij het laden van de driver in de setup.

Hierna heb ik geprobeerd één voor één alle drivers via een floppy met WindowsXP x32 te installeren. Maar bij het opstarten knallen alle drivers d'r uit met de bekende BSOD.

Wanneer ik hem niet werkend krijg ruil ik dit mobo om voor een DS4, deze heeft een fijne ICH9R South Bridge.

Heeft iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

* bump *

Wat is de status bij jou momenteel?
Krijg vista ook niet geïnstalleerd met AHCI enabeld in de BIOS...

EDIT
Installeer de 64 Bits versie en het werkt!

[ Voor 124% gewijzigd door bord4kop op 04-11-2007 13:56 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jax1285
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 23:35
Ik heb ook aardig wat problemen met een pc van een vriend van mij zie ook:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1257584

Echter mogen bovenstaande oplossingen allemaal niet helpen.

Heeft een van jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loper77
  • Laatst online: 12-09 22:32
Ik heb de P35C-DS3R rev 1.2 bios F6, het lukte me niet om Vista HP x86 geinstalleerd te krijgen.

Nadat er stond windows is starting for the first time en dat de groene laadbalk in beeld kwam viel het beeld uit en even later een spontane reboot. (Dit was met bios F2)

Windows XP installeerde zonder problemen.

Ik hoop dat ik over een tijdje wel Vista kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Weet iemand of speedfan hoort te werken op een p35-ds3r ?
Ik kan wel keurig me temperaturen aflezen maar ik kan me fanspeeds niet instellen.. en daar ging t me juist om :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Timba- schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:01:
Ik kan wel keurig me temperaturen aflezen maar ik kan me fanspeeds niet instellen.. en daar ging t me juist om :/
heb je niet een 4 pin fan nodig om de boel fanspeed te kunnen instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 08:05
Ik ben van plan dit bord volgende week te gaan aanschaffen.Met enige verbazing kwam ik dan ok dit probleem topic tegen.

Na dit te hebben doorgelezen begrijp ik eruit dat er volgens mij alleen problemen zijn met de aansturing van de CPU Fan of zijn er meer problemen?
Ik ben zelf van plan mijn huidige CNPS-9500 Led koeler erop te zetten.

Ik weet dat het een beetje off-topic is maar ik zou het graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Volgens mij kun je bij PC health status wat instellen. helemaal onderin staat iets over method dit kun je uitzetten ik kan het niet uitproberen door mijn waterkoeling.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 21:49
Timba- schreef op woensdag 14 november 2007 @ 00:01:
Bij mij werkt het wel in speedfan, je moet wel eerst onder configure > advanced > chip[iets] je PWM mode naar software controlled zetten ipv smartguardian.

Ik heb sinds donderdag een P35-ds3 icm 4x 1gb kingston pc5300 en een Q6600, geen problemen mee, gelukkig :) De cpu fan deed wel beetje raar in het begin, spinde wel gewoon op na paar paar seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
ah de cpu fan kan ik nu iig regelen , de case fans doen nog moeilijk , bedankt!
Dat die cpu fan niet draait ligt waarschijnlijk omdat je fan control method op legacy of auto heb staan . kan geen kwaad maar al wil je m altijd op volle snelheid hebben draaien moet je t op disabled zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS

BTS

Dat bedoelde ik dus :)

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar hebben jullie deze al gezien:

http://www.gigabyte.eu/Su...Model.aspx?ProductID=2544

Nieuwe bios F9 (!) voor P35-DS3

Fix : Some motherboards do not allow the DDR2 voltage to be increased to 0.4V in a high-temperature environment.

Changelog van voorgaande (niet door gigabyte geposte) biossen:
1. MB Intelligent Tweaker (M.I.T.) übersichtlicher
1. Spezial-BIOS für die Intel® QST Lüftersteuerung

bron: http://www.jzelectronic.de/jz2/index.php

Bij mij iig geen rare fan problemen meer.

[ Voor 4% gewijzigd door NitSuA op 18-11-2007 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Ik ben nu zelf ook een week in bezig van dit bordje en ben zeer tevreden. Ik heb wel direct na de installatie van Vista mijn bios geupdate en ben eigenlijk nog geen problemen tegen gekomen. Misschien komt dit ook door de bios update.

Waar ik wel mee zit is dat de frontaudio zich uitschakeld in games. Ik heb een 5.1 headset hangen aan de achterkant en losseboxjes op me bureau. Deze sluit ik aan bij het werken in Vista aan de fontpanel. Geluid komt er wel uit in Vista op zowel de headset als de speakers maar in games negeerd de speakers en heb ik alleen nog sound over de headset. Het zal vast een instelling zijn in de software. Maar als iemand een idee heeft, ik hoor het graag! :-)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

beekware

To Experience The Unexpected..

Sinds vandaag ook een GigaByte GA-P35C-DS3R in bezit. Bios flashed naar F7 laatste versie. CPU C2D 6750... :P

Laat ik nu ook een Arctic Cooling Freezer 7 Pro er bij gedaan hebben. Nu blijkt dat deze helemaal niet draait, afentoe wat schokjes. Nu zeg iedereen hier wat anders, bios instelling wijzigen, cooler op je PWR_FAN aansluiten. Wat is nu de beste oplossing. Als ik verder aan het koelblok voel is deze gewoon niet eens warm te noemen. Het lijkt me enigsinds dan normaal dat deze niet draait.... Temp volgens dat Intel Tooltje blijf schommelen tussen de 21 en 27 graden.

Verder is natuurlijk ook de vraag wat zijn de maximale graden van deze CPU, dit lijkt me nu het belangrijkste icm dit bord.... :?

Edit...
In help sectie van Gigibyte tooling EaseTune5 staat letterlijk "Linear CPU Fan Setting

In this section, you are able to configure the fan speed of CPU cooling fan, according to different temperature at different RPM. It is highly recommended to set CPU cooling fan runs at full speed at 60oC.

In addition, if your motherboard is equipped with a North-Bridge cooling fan, you are able to set the timer of turning On/Off. Click "Ok" to accept the settings after you had finish your changes.
".

[ Voor 26% gewijzigd door beekware op 21-11-2007 00:13 ]

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is enkel voor ervaringen & problemen rondom de Gigabyte P35 en X38 moederborden! Dat wil zeggen dat je hier niet met vragen over Vista, over defecte processoren of PC-problemen aan mag komen!