[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.365 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 00:34:
[...]

Ik heb mijn laptop op 1 oktober gehaald.. en nog steeds niks binnen.. ik heb het inmiddels al opgegeven.. vind het veel te veel moeite voor zo'n disc..
Ik heb hem eind nov gehaald en de disc binnen een week of 3 gekregen.

Het is idd niet de moeite Spiderman 3 aan de andere kant heb je er recht op en zul je er vast iets voor meebetaald hebben :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Tunboy schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:46:
Iemand in het bezit van de "Z". Hoe zit het met de geluidsproductie van de koeling hiervan? Voor de andere modellen valt dit naar wat ik al gevonden heb blijkbaar wel mee, maar kan me wel voorstellen dat die andere processor enzo zorgen voor meer warmte en dus een andere (luidere?) koeling.
Ik heb de 'Z'

Ik vind hem erg stil, ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met andere types van Sony want die heb ik niet :X
Echter tenopzichte van mijn vorige lap een Acer is hij veel stiller, ook de DVD drive.

Warmte valt ook erg mee, blaast wel wat warmte weg een de rechterachterkant, maar ook dat valt erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Heeft iemand enig idee waarom temperatuur van Core0 en Core1 ongeveer 5-6 C omhoog schieten als laptop (FZ11E) aan lader hangt t.o.v. op accu. Power plan blijft gelijk (high performance), en er draaien verder geen apps.

Temp cores op accu : 35C
Temp cores op lader : 40C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vreemd, soms als de laptop uit sluimerstand komt krijg ik een zwart scherm met de foutmelding dat windows niet juist is afgesloten. Weet iemand waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:25

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dafmay schreef op woensdag 02 januari 2008 @ 20:41:
Heeft iemand enig idee waarom temperatuur van Core0 en Core1 ongeveer 5-6 C omhoog schieten als laptop (FZ11E) aan lader hangt t.o.v. op accu. Power plan blijft gelijk (high performance), en er draaien verder geen apps.

Temp cores op accu : 35C
Temp cores op lader : 40C
De laptop wordt intern warmer, doordat oa het oplaadcircuit gebruikt wordt... heel gewoon bij laptops; maak je geen zorgen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Michael Knight schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 03:07:
[...]

De laptop wordt intern warmer, doordat oa het oplaadcircuit gebruikt wordt... heel gewoon bij laptops; maak je geen zorgen :)
Ah duidelijk, bedankt. Ik was nieuwsgierig waarom er een verschil zat terwijl er schijnbaar geen veranderingen waren.

Ps Gisteren bij full load liep de temp op tot aan 60C...is dat gangbaar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een fatsoenlijk passende laptophoes voor de FZ21E? Omdat de laptop vrij klein is voor een 15.4 model zijn de meeste hoezen veels te ruim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 15:52:
Weet iemand misschien een fatsoenlijk passende laptophoes voor de FZ21E? Omdat de laptop vrij klein is voor een 15.4 model zijn de meeste hoezen veels te ruim.
Ik heb de crumpler mac sleeve gebruikt past perfect. Zit als gegoten. Ik heb de zwarte versie. dit is hem:

Klik hier!

Is te koop bij elke MAC Store. Nu twijfel ik of ik de 15 inch wide heb gekocht of de 15 inch normaal. Hij past in iedergeval in 1 van de 2 perfect. Ik zou zeggen neem je laptop even mee naar een winkel om te passen.

Edit: even nagekeken aan de binnenkant van mijn sleeve staat 15'' normal dus niet de widescreen versie.

[ Voor 69% gewijzigd door WidgetTWW op 03-01-2008 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De zwarte lijkt me mooier dan de zilveren. Maar mooie tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
dafmay schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 09:58:
[...]
Ps Gisteren bij full load liep de temp op tot aan 60C...is dat gangbaar ?
Ik vind dat zelf een vrij hoge temperatuur voor een FZ, ik geloof dat ik de mijne nog nooit heter hebt zien worden dan een graad of 52 - 53. En dat was al een uitzondering, doorgaans komt ie echt niet hoger dan 51 graden op full load.

Ik denk echter ook niet dat je je nou gelijk echt zorgen moet maken hoor, voor vele notebooks met dezelfde cpu en chipset is 60 graden een normale temperatuur onder full load. Ook kunnen de omgevings temperatuur en de plaatsing van de laptop hier nog een behoorlijk invloed op hebben. Zorg er in ieder geval voor dat je notebook vrij staat en niet op een deken of kleed wanneer je hem gebruikt zodat alle lucht in- en uitgangen vrij zijn. Koelt je Vaio wel snel weer af tot rond de 30 graden zodra de zware klus erop zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:33:
[...]

Ik heb de crumpler mac sleeve gebruikt past perfect. Zit als gegoten. Ik heb de zwarte versie. dit is hem:

Klik hier!

Is te koop bij elke MAC Store. Nu twijfel ik of ik de 15 inch wide heb gekocht of de 15 inch normaal. Hij past in iedergeval in 1 van de 2 perfect. Ik zou zeggen neem je laptop even mee naar een winkel om te passen.

Edit: even nagekeken aan de binnenkant van mijn sleeve staat 15'' normal dus niet de widescreen versie.
Weet je ook nog wat ie kost in de mac store? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:58:
[...]

Weet je ook nog wat ie kost in de mac store? :)
Jepz 35 euro. Is ook via crumpler zelf te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 16:49:
[...]
Ik vind dat zelf een vrij hoge temperatuur voor een FZ, ik geloof dat ik de mijne nog nooit heter hebt zien worden dan een graad of 52 - 53. En dat was al een uitzondering, doorgaans komt ie echt niet hoger dan 51 graden op full load.

Ik denk echter ook niet dat je je nou gelijk echt zorgen moet maken hoor, voor vele notebooks met dezelfde cpu en chipset is 60 graden een normale temperatuur onder full load. Ook kunnen de omgevings temperatuur en de plaatsing van de laptop hier nog een behoorlijk invloed op hebben. Zorg er in ieder geval voor dat je notebook vrij staat en niet op een deken of kleed wanneer je hem gebruikt zodat alle lucht in- en uitgangen vrij zijn. Koelt je Vaio wel snel weer af tot rond de 30 graden zodra de zware klus erop zit?
Was dus wel op full load voor een periode van ongeveer 5 minuten. Zonder load schommelt de temp normaal gesproken rond 37-40C. HD temp rond 30C. Laptop staat altijd helemaal vrij op een tafel en uiteraard zijn alle lucht in- en uitgangen geheel vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zoiets is misschien wel wat voor je http://www.zalman.co.kr/u...view.asp?idx=224&code=030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
mrc16 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 18:02:
[...]

Jepz 35 euro. Is ook via crumpler zelf te bestellen.
De kwaliteit is 't absoluut waard, maar ik vind 'm toch een beetje aan de dure kant. Af en toe hebben ze bij Dynabyte een praktisch gelijkwaardige sleeve voor rond de 15 euro. Die is er wel alleen in 't rood met zwart geloof ik.

Dafmay, ze zijn toch wel een tikkie hoger dan bij mij, ik zit nu gewoon wat te browsen en een filmpje te downen en zit op 31 en 34 graden, hdd op 40, op nog geen meter van de CV. 't is hier trouwens tussen de 20 en 21 graden in huis.

Waar check je je temps mee? Dit wil ook nog wel eens wat uitmaken namelijk. Ik gebruik speedfan. 5 minuten is vrij kort trouwens hoor, de mijne staat regelmatig enkele uren op full load tijdens het decoderen van filmmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 19:28:
[...]Dafmay, ze zijn toch wel een tikkie hoger dan bij mij, ik zit nu gewoon wat te browsen en een filmpje te downen en zit op 31 en 34 graden, hdd op 40, op nog geen meter van de CV. 't is hier trouwens tussen de 20 en 21 graden in huis.

Waar check je je temps mee? Dit wil ook nog wel eens wat uitmaken namelijk. Ik gebruik speedfan. 5 minuten is vrij kort trouwens hoor, de mijne staat regelmatig enkele uren op full load tijdens het decoderen van filmmateriaal.
Ik gebruik ook Speedfan v4.33. Moet waarschijnlijk wel nog melden dat ik een 7200rpm HD in m'n laptop heb zitten. Zoals je weet heb ik onlangs de standaard 5400rpm schijf vervangen. Dat zal ongetwijfeld een temp verschil opleveren. Ik merk overigens ook dat de ventilator bijna continue staat te blazen. Geluidsniveau valt gelukkig erg mee, maar geeft wel aan dat het (te) warm wordt in de laptop.

Edit : Reliability&Performance Monitor van Vista eens opgestart om te zien welke processen de HD en/of CPU belasten. Het enige dat ik zie is dat CPU continue op maximum freq stond. Zodra ik in Power Options aangeef dat minimum processor state 50% is ipv 100%, schieten cpu temps terug naar 29-30C _/-\o_ Dat scheelt een hoop. Echter uit ervaring weet ik dat windows/sofware sneller reageert wanneer minimum processor state op 100% staat, vandaar dat ik 'm daarop had gezet. Sinds vervangen van HD heb ik dat niet meer getest, en dus zojuist even gedaan. Reageert snel zat, bijna direkt. Wat mij betreft dus prima, "probleem" van hoge temps bij lage load is dus opgelost :)

Nu nog even verder een test doen bij full load om te zien hoe de temps daarop reageren...

Edit : Full load onder DbPoweramp encoding (beide processors tegelijk) geeft temps van 62-63C.

[ Voor 32% gewijzigd door dafmay op 03-01-2008 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook soms last van je ogen vanwege het felle scherm? Heb de helderheid al terug gezet. maar lijkt nog niet veel te helpen.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij heeft het scherm juist erg geholpen.
Ik heb een oogafwijking van -0.25 en +0.75 en met een corrigerende bril zag ik op mn voorgaande scherm en andere schermen waar ik op werkte alle letters een stuk scherper.
Echter heb ik bij dit scherm (van de Z) helemaal geen bril meer nodig! Heb het een tijdje geleden
vergeleken en ik zie vrijwel geen verschil meer! Ook heb ik nu bijna geen last meer van vermoeide ogen na een lange dag achter de laptop zitten.
Dus nee, mij hoor je niet klagen over dit scherm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze sleeve gekocht. Past echt perfect! http://www.macshoponline....orie=Tucano&levnr=CC792TG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ah, dat verklaart alles Dafmay

Minimum load heb ik gewoon op 1% staan, 100% lijkt me echt niet aan te raden. Je cpu staat dan constant vol aan ook wanneer die helemaal niks te doen heeft. Lijkt me niet echt goed voor je energie verbruik en de levensduur van je processor. Je maximum speed kun je wel gewoon op 100% zetten, de notebook regelt dan zelf wel wanneer het dit nodig heeft.

Wel relaxt dat die 7.200 zo lekker koel blijft trouwens, ik had eigenlijk verwacht dat die toch iets warmer zou worden dan de langzamere schijven. Weet je ook hoe warm die ongeveer word als je 'm flink aan het werk zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 15:55:
Ah, dat verklaart alles Dafmay

Minimum load heb ik gewoon op 1% staan, 100% lijkt me echt niet aan te raden. Je cpu staat dan constant vol aan ook wanneer die helemaal niks te doen heeft. Lijkt me niet echt goed voor je energie verbruik en de levensduur van je processor. Je maximum speed kun je wel gewoon op 100% zetten, de notebook regelt dan zelf wel wanneer het dit nodig heeft.

Wel relaxt dat die 7.200 zo lekker koel blijft trouwens, ik had eigenlijk verwacht dat die toch iets warmer zou worden dan de langzamere schijven. Weet je ook hoe warm die ongeveer word als je 'm flink aan het werk zet?
Ja dat was mijn grootste zorg voordat ik de 7200rpm kocht. Vooral hoe de fan erop zou reageren. Vandaar mijn bericht gisteren, omdat de fan continue stond te loeien :) Maar na aanpassing van processor minimum state is dat verholpen.

Bij normale werk-load (internet, email, office, andere lichte apps) zit de temp van de HD nu dacht ik rond 30-32C. Ik zal later als ik thuis ben even kijken en meer tests doen. Ik houd je op de hoogte....

EDIT : HD temp bij minimum load is rond 32-33C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mijn 7200rpm Hitachi 7k200 100GB is iets koeler dan de originele 200GB Fujitsu. Het is een 1 platter schijf, de Fujitsu denk ik een 3 platter. Overigens komt er nu net een 500GB 5400rpm schijf uit van Hitachi, en de 3.5 inch P7K500 zet nieuwe records wat stroomverbruik betreft. M.a.w. je kunt op korte termijn alweer wat beters verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:16:
Mijn 7200rpm Hitachi 7k200 100GB is iets koeler dan de originele 200GB Fujitsu. Het is een 1 platter schijf, de Fujitsu denk ik een 3 platter. Overigens komt er nu net een 500GB 5400rpm schijf uit van Hitachi, en de 3.5 inch P7K500 zet nieuwe records wat stroomverbruik betreft. M.a.w. je kunt op korte termijn alweer wat beters verwachten.
Ik heb op jouw aanraden dezelfde 100GB Hitachi 7200rpm HD aangeschaft (vanwege de enkele platter). De Vista Index waarde sprong meteen van 4.6 naar 5.5 :) Zoals eerder gezegd is dit niet alleszeggend maar meer een indicatie van het snelheidsverschil t.o.v. de 5400rpm Fujitsu HD. En met het zeer geringe temp-verschil en geluidsproductie ben ik zeer tevreden over de overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Overigens is het wel een sata1 schijf
http://www.hitachigst.com...0656432/$file/7K200DS.pdf
De sata2 versie HTS722010K9A300 is schijnbaar niet in Nederland verkrijgbaar.

Aan het pdfje van Fujitsu hebben we niet veel
http://www.fujitsu.com/do...d/mhy2xxxbh_datasheet.pdf
stroomverbruik in standby ipv idle (bij Hitachi)
Fujitsu Acoustics 2.4 typical -> het gaat om 40 tot 250 GB schijven dus waarschijnlijk iets hoger voor de 200GB
Hitachi: 2.2 idle 2.6 seek.

Werkt prima onder XP. Achteraf had ik een goedkoper notebookje zoals de NR serie (650euro) goed genoeg gevonden (en voor de blu-ray+hdmi een Playstation3 gekocht)

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-01-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 16:16:
Heb je eigenlijk nog wel garantie wanneer je de hardeschijf vervangt door een 7200rpm exemplaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat ik begrepen heb is dat je geheugen, harde schijf, batterij zelf mag vervangen/uitbreiden zonder de garantie te verliezen. Waarschijnlijk ook de optische drive (als je die er makkelijk uitschroeft). De behuizing mag dus niet open, de klepjes wel. Ik ben hier niet 100% zeker van maar het zou me verbazen als het niet zo was.

De schijf van een PS3 mag je ook zelf vervangen zonder je garantie te verliezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-01-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh dat is dan wel mooi, zou anders wel zonde zijn.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:46

thommich

Belg

Ik weet niet of ik het hier mag posten, maar ik weet niet waar het anders thuishoort en ik maak me toch een beetje zorgen.

Ik heb vorige week een Vaio FZ21S gekocht bij computerpirates. Ik woon in België en heb gekozen om vooruit te betalen en te laten opsturen naar België. Door alle feestdagen en weekends kwam de betaling blijkbaar deze week woensdag aan bij computerpirates. Onmiddelijk kreeg ik een mailtje met de traceernummers voor de UPS-verzending.

Nu komt mijn probleem. Via de tracking functie heb ik gezien dat mijn laptop in de nacht van woensdag op donderdag aankwam in Brussel. Dus was hij dan in België. Ik verwachtte dat ik mijn laptop dan binnenkort zou krijgen, maar blijkbaar dus niet. Gisteren stond er "interne activiteit". Maar nu mijn grootste zorg: blijkbaar is mijn laptop vannacht verscheept naar Duitsland!! :?

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/4430/statuskv1.jpg

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dat normaal dat mijn laptop naar Duitsland verscheept is terwijl hij naar België moet. (en er al geweest is)

Hartelijk dank alvast, en sorry dat ik dit topic hiermee "vervuil"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
In zoverre: met bestellingen van Dell (UPS) zie ik ook vaak Brussel staan terwijl ze al in Zwolle zijn, paar uur later Groningen oftewel ik zie juist geregeld Brussel terwijl ik dat niet wil... (en wat niet klopt)

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-01-2008 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 18:51:
[...]

Nouja PM, het nummer is overal te vinden. ;)
Namelijk als je nog garantie hebt bel je: 020 346 93 03
Hou het serienummer van je laptop even bij de hand, deze zou je nog moeten invullen.
En daarna word je doorverbonden met een medewerker. Succes zou ik zeggen. :)
Erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
als het goed is moet de C2D T7x serie speedstepping ondersteunen, en dit hoort automatisch te gaan. Maar op accu verandert er volgens CPUz niets. En 1.6Ghz ipv. 1.8Ghz vind ik niet echt een daverende vermindering. Het lijkt mij dat dit nog relatief veel stroom trekt, of heeft dit te maken met 'stress' level?

ik heb er een printscreen van gemaakt: http://image.bayimg.com/naingaabl.jpg (onder xp), ervaren jullie hetzelfde? is dit normaal? en wat bepaalt hoeveel stroom wordt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Mark Wegener schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 15:38:
als het goed is moet de C2D T7x serie speedstepping ondersteunen, en dit hoort automatisch te gaan. Maar op accu verandert er volgens CPUz niets. En 1.6Ghz ipv. 1.8Ghz vind ik niet echt een daverende vermindering. Het lijkt mij dat dit nog relatief veel stroom trekt, of heeft dit te maken met 'stress' level?

ik heb er een printscreen van gemaakt: http://image.bayimg.com/naingaabl.jpg (onder xp), ervaren jullie hetzelfde? is dit normaal? en wat bepaalt hoeveel stroom wordt gebruikt?
Ook al eens naar je energieprofielen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met Intel Processor Identification Utility http://support.intel.com/...ools/piu/sb/cs-014921.htm zie ik dat mijn T7250 (2.0GHz) op minimaal 800MHz loopt met FSB 533 op accu, op netstroom 800MHz met FSB 400 (?!), hoge prestaties op accu ipv netstroom loopt hij 1.2GHz met FSB 800, oftewel: voor spellen etc altijd stroomkabel aansluiten.

Dit alles onder Vista overigens

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-01-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 21:58
Nou ik heb de recovery dvd's binnen...
Heel erg snel trouwens maarja ik heb er nu niks meer aan.

Namelijk mijn sony vaio is al kapot... Ja zo snel al.
Diverse mankementen zoals wireless dat het op gegeven moment helemaal niet meer deed.
2 Toetsen waren niet goed was al vanaf het begin. En op gegeven moment deed die gewoon helemaal niks meer.
Erg jammer want het is echt een mooie laptop. Ik ben maar even terug gegaan naar de mediamarkt voor een nieuwe.
Probleem er waren geen nieuwe sony's meer. In ieder geval niet dit type.
De medewerker baalde nogal denk ik aangezien mijn model al eens gebruikt was...
Nieuwe laptop gekocht maar krijg je een gebruikt model. :/
Dus heeft die even rondgebeld of er nog ergens anders een zelfde type sony stond.
Jammergenoeg niet. Dus keken we verder even rond en begon meneer mij al andere laptops aan te bieden. Acer, fujitsu siemens etc. Maar niks voldeed gewoon aan de mooie sony.
Tot we aankwamen bij een hp dv9670ED, heel interessant maar 1400 euries.
Dat is wel 200 euro duurder... Maar na zorgvuldig overleg mocht ik hem meenemen voor 1239 euro. :D

Dus ik heb maar afscheid genomen van de mooie sony, maar ik vind het nog wel steeds een zeer mooie laptop! En hoop dat de rest van de gebruikers er nog van genieten. ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zo, dat is wel even een heel andere laptop! Hopelijk brengt hij je meer geluk. I.p.v. blu-ray heeft hij wel aardig wat extra te bieden. Wel minder handzaam natuurlijk. Veel succes ermee iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou deze woensdag de fs11s halen voor €1199, maar ik heb juist gezien dat de moederbord maar 2gb max ram ondersteund. zou dat niet nadelig zijn voor later???
kan ik gewoon niet beter de fz21e nemen die kan 4gb aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Master schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:11:

Diverse mankementen zoals wireless dat het op gegeven moment helemaal niet meer deed.
2 Toetsen waren niet goed was al vanaf het begin. En op gegeven moment deed die gewoon helemaal niks meer.
Erg jammer want het is echt een mooie laptop. Ik ben maar even terug gegaan naar de mediamarkt voor een nieuwe.
Dus heeft die even rondgebeld of er nog ergens anders een zelfde type sony stond.
Jammergenoeg niet. Dus keken we verder even rond en begon meneer mij al andere laptops aan te bieden. Acer, fujitsu siemens etc. Maar niks voldeed gewoon aan de mooie sony.
Dat is wel 200 euro duurder... Maar na zorgvuldig overleg mocht ik hem meenemen voor 1239 euro. :D

Dus ik heb maar afscheid genomen van de mooie sony, maar ik vind het nog wel steeds een zeer mooie laptop! En hoop dat de rest van de gebruikers er nog van genieten. ;)
Mijn vriend had ook een laptop(acer) gekocht bij media markt (antwerpen). Hij was ook al gebruikt en kapot.er was waterschade, die laptop ging gewoon niet aan en het scherm was helemaal vochtig.
Mijn vriend ging naar terug naar de media markt en daar geloofde ze hem niet. hij zij dat het niet kon, WIJ LEGGEN ZOIETS NOOIT IN DE REKKEN zij hij. Dus ik heb al veel slechte ervaringen gehoord van meida markt. ben ook niet van plan om een laptop daar te gaan kopen.
jij hebt echt veel geluk met je nieuwe laptop, nog veel succes hé!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was vandaag van plan om de FZ21M te halen bij de MediaMarkt, ware het niet dat eenmaal daar aangekomen ik te horen kreeg dat dit model niet meer beschikbaar wordt gesteld.
Binnen een aantal weken verwachten ze namelijk het volgende model, de FZ31M, binnen te krijgen.
Ik heb even rondgekeken op het net, maar vrijwel niets kunnen vinden over dit nieuwe model. Heeft iemand toevallig informatie over dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier heb je wat info

Sony VAIO VGN-FZ31E
Prozessor : Intel® Core™ 2 Duo T 5450
Breitbildgröße: 15,4 Zoll / 39,1 cm x-black-LCD
Arbeitsspeicher: 2048 MB DDR-2-RAM
Festplatte : 200 GB
Grafikkarte : NVIDIA GeForce 8400M GT
DVD-Brenner: Multiformat
Modem , Sound & Sonstiges: 56-k-Modem, Intel High Definition Audio Support, Wireless LAN, Bluetooth
3 x USB 2.0, iLINK, VGA, Kopfhörer, Mikrofon, S-Video-Out, HDMI (unterstützt HDCP), ExpressCard-Slot
MemoryStick-Laufwerk (Duo, PRO Duo), SD-Card-Laufwerk
MICROSOFT Windows Vista Home Premium, MICROSOFT Works 8.5
Maße (B/T/H) cm: 35,6 / 25,4 / 2,5 – 3,4 cm
Gewicht: 2,7 kg

Sony VAIO VGN-FZ31J
Core 2 Duo T7250 2x 2.00GHz • 2048MB (2x 1024MB) • 250GB • Blu-ray (BD-ROM) und DVD+/-RW DL • NVidia GeForce 8600M GS 256MB max.1024MB shared memory • 3x USB 2.0/FireWire/Modem/LAN/WLAN 802.11abgn/Bluetooth • HDMI • ExpressCard/34 Slot • Memory Stick (Duo/Pro Duo) Slot • SD-Card Slot • Webcam (1.3 Megapixel) • 15.4" WXGA x-black I TFT (1280x800) • Windows Vista Home Premium • Li-Ionen-Akku • 2.80kg • 24 Monate Herstellergarantie
http://geizhals.at/deutschland/a302357.html

Sony VAIO VGN-FZ31M 15.4 C2D T7250 2GB 200GB
Sony VAIO VGN-FZ31S 15.4 C2D T8100 2GB 250GB
Sony VAIO VGN-FZ31Z 15.4 C2D T8300 4GB 300GB NV8600M GT
Sony VAIO VGN-FZ38M 15.4 C2D T8100 2GB 200GB
Sony VAIO VGN-FZ39VN 15.4 C2D T8100 2GB 200GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:22:
ik zou deze woensdag de fs11s halen voor €1199, maar ik heb juist gezien dat de moederbord maar 2gb max ram ondersteund. zou dat niet nadelig zijn voor later???
kan ik gewoon niet beter de fz21e nemen die kan 4gb aan
Bedankt voor de eerste spec's van de nieuwe modellen.

Alle FZ's kunnen maximaal 4Gb aan hoor, ze hebben allemaal hetzelfde moederbord namelijk. Soms staan er gewoon niet de juiste spec's bij vermeld, zelfs niet op Sony's eigen website.

Je hebt echter wel een 64bit OS nodig om 4Gb RAM te ondersteunen, met een 32bit OS zul je maximaal 3 tot 3.5 Gb kunnen gebruiken van je 4Gb. Als ik jou was zou ik voor die 'S' gaan, je krijgt dan niet alleen 2X zoveel video geheugen maar ook dat prachtige HiColor scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De FZ31Z staat voor 1653euro bij Central Point in de lijst. Wordt begin februari verwacht. De FZ21M is inmiddels ook 100 euro goedkoper (1050 euro) en daarmee ook 100 euro goedkoper dan de nieuwe FZ31M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:45:
[...]

Bedankt voor de eerste spec's van de nieuwe modellen.

Alle FZ's kunnen maximaal 4Gb aan hoor, ze hebben allemaal hetzelfde moederbord namelijk. Soms staan er gewoon niet de juiste spec's bij vermeld, zelfs niet op Sony's eigen website.

Je hebt echter wel een 64bit OS nodig om 4Gb RAM te ondersteunen, met een 32bit OS zul je maximaal 3 tot 3.5 Gb kunnen gebruiken van je 4Gb. Als ik jou was zou ik voor die 'S' gaan, je krijgt dan niet alleen 2X zoveel video geheugen maar ook dat prachtige HiColor scherm.
Nu ik de nieuwere Fz serie heb gezien kan ik misschien beter wachten.
Misschien heeft die nieuwe serie meer te bieden dan de Fz11s en heeft misschien nog betere scherm aan betere prijzen. Of vinden jullie dat ik voor de Fz11s moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De kans lijkt mij groot dat de schermen precies hetzelfde zijn. De nieuwe T8300 processor is natuurlijk ook wel mooi (2.4 met 3MB cache). 1650 euro voor de FZ31Z is natuurlijk niet mis....

[ Voor 15% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-01-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denken jullie Dat het uiterlijk van de Fz31 anders is dan de Fz21? Of is er geen verschil zoals de Fz21 en de Fz11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik denk FZseries = FZchassis. Dus hetzelfde. De enkele foto die je via google vind is ook hetzelfde maar dat zegt natuurlijk niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Dark Master schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:11:

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Mijn vriend had ook een laptop(acer) gekocht bij media markt (antwerpen). Hij was ook al gebruikt en kapot.er was waterschade, die laptop ging gewoon niet aan en het scherm was helemaal vochtig.
Mijn vriend ging naar terug naar de media markt en daar geloofde ze hem niet. hij zij dat het niet kon, WIJ LEGGEN ZOIETS NOOIT IN DE REKKEN zij hij. Dus ik heb al veel slechte ervaringen gehoord van meida markt. ben ook niet van plan om een laptop daar te gaan kopen.
jij hebt echt veel geluk met je nieuwe laptop, nog veel succes hé!!!
Hoor ik wel erg veel de laatste tijd van MediaMarkt, maar ook BCC.
Veel gebruikte modellen of showroommodellen die voor nieuwprijs meegaan (terwijl ze zwaar beschadigt en vol liggen met troep).
Ik ben ook niet bepaald te spreken over de manier waarop er omgegaan wordt met apparatuur in zulke grote ketens. Alles wordt maar neergegooid of aangestampt, terwijl het gevoelige apparatuur is...

Btw, die officiële recoverycd`s; wat staat daar nou op (nog wat extra`s?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:08:
[...]

Nu ik de nieuwere Fz serie heb gezien kan ik misschien beter wachten.
Misschien heeft die nieuwe serie meer te bieden dan de Fz11s en heeft misschien nog betere scherm aan betere prijzen. Of vinden jullie dat ik voor de Fz11s moet gaan?
Als je geen haast hebt kan het natuurlijk geen kwaad om even af te wachten wat de exacte specificaties en modellen zullen zijn, maar verwacht naast de al genoemde CPU niet al te veel verschillen. Qua toetsenbord, behuizing en scherm keuze zal er in ieder geval geen verschil zijn.

Bedenk wel dat het mogelijk is dat er misschien geen FZ11S meer te krijgen is tegen de tijd dat de nieuwe FZ's in de winkel verschijnen, en dat de prijzen van de nieuwere FZ's met HiColor scherm een stuk hoger liggen dan die van de 11S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Michael Knight schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:31:
[...]

[...]

Btw, die officiële recoverycd`s; wat staat daar nou op (nog wat extra`s?).
Precies hetzelfde als wat er allemaal op je FZ staat toen ie vers uit de doos kwam, geen extra extra's dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft al iemand ervaring gehad met de garantie?
zoals pick-up and return?? goede service via telefoon of uren wachten voor je iemand aan de lijn krijgt??? Zijn er al bekende defecten die steeds voorkomen?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:47:
Heeft al iemand ervaring gehad met de garantie?
zoals pick-up and return?? goede service via telefoon of uren wachten voor je iemand aan de lijn krijgt??? Zijn er al bekende defecten die steeds voorkomen?,
De garantie is 3 keer *** mijn vaio is nu 6 weken weg. Ze zijn niet te bereiken en weten niet wat de status is van mijn laptop. Het gaat hier om een nieuwe FZ21M. Het ophalen gaat perfect door DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:22:
[...]

De garantie is 3 keer *** mijn vaio is nu 6 weken weg. Ze zijn niet te bereiken en weten niet wat de status is van mijn laptop. Het gaat hier om een nieuwe FZ21M. Het ophalen gaat perfect door DHL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat was er dan kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wat was er dan kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je het beste de verborgen recoverie partitie kan verwijderen en deze bij een andere partitie kan betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:37:
Weet iemand hoe je het beste de verborgen recoverie partitie kan verwijderen en deze bij een andere partitie kan betrekken?
Ik gebruik daarvoor Acronis True Image v11. Een zeer goed en uitgebreid programma.

Edit : oeps zat ff niet op te letten...ik bedoelde Acronis Disk Director

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 07-01-2008 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook dat programma, maar weet je zo welke optie's ik daar moet kiezen? Ben hier niet zo in thuis. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:01:
Heb ook dat programma, maar weet je zo welke optie's ik daar moet kiezen? Ben hier niet zo in thuis. :|
Sorry, Acronis Disk Director dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 19:37:
Helaas is dit niet even een kwestie van deleten, je doet dit middels daarvoor ontwikkelde software.
Naast hierboven genoemde programma is Partition magic of BooTiT NG ook een goeie applicatie hiervoor.

Ik zou me wel eerst even goed in deze materie verdiepen voordat je hieraan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:04:
[...]Helaas is dit niet even een kwestie van deleten, je doet dit middels daarvoor ontwikkelde software.
Naast hierboven genoemde programma is Partition magic of BooTiT NG ook een goeie applicatie hiervoor.

Ik zou me wel eerst even goed in deze materie verdiepen voordat je hieraan begint.
Ben ik met je eens, maar moeilijk of gevaarlijk is het zeker niet. Kwestie van deleten van recovery partitie. Daarna zie je dat de ruimte als unallocated wordt aangegeven. Die ruimte kun je vervolgens aan een bestaande partitie toevoegen door deze te vergroten. Let uiteraard wel goed op, en maak altijd vantevoren een image (True Image) van de systeem-partitie !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Klopt Dafmay, dat is eigenlijk gewoon wat ik bedoelde en had moeten zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maarreh, kan Vista dat niet gewoon al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op maandag 07 januari 2008 @ 22:38:
Maarreh, kan Vista dat niet gewoon al?
Disk Manager (onder Management Console) kan dit helaas niet. Daar komt nog bij dat het, zoals Storm aangaf, een vrij complexe actie is en daarom het beste kan worden uitgevoerd door een pakket dat daarvoor is ontworpen, zoals Acronis Disk Director.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zeker weten? Ik kan het zelf niet meer proberen op mijn nieuwe schijf maar
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=12188

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 00:35:
Zeker weten? Ik kan het zelf niet meer proberen op mijn nieuwe schijf maar
http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=12188
I stand corrected :) Klopt inderdaad, via disk manager van Vista kan het ook. Maar is wel enorm beperkt en eigenlijk niet te vergelijken met een echt disk partition programma. Ik kan ook niet zien hoe de disk manager van Vista omgaat met de unallocated space die vrijkomt na het verwijderen van een partitie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Vista disk manager is heel leuk om je resterende C: schijf in partities mee te verdelen, maar met de recovery partitie kan het helaas helemaal niks. Je hebt echt een uitgebreidere partitie manager nodig hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja het lijkt er idd op dat je een systeem partitie niet "naar links" kan extenden met Vista disk management.
Deze GParted tutorial ziet er ook wel goed uit http://www.howtogeek.com/...-windows-vista-partition/
Acronis gebruiken we op de zaak ook, maar is wel vrij prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
FZ31E en FZ31M staan sinds vanochtend op www.sony.nl

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi gespot. Hier even direct naar de FZ serie http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FZ+Series

Dus de E heeft een langzamere processor, 128MB ipv 64 videoram, 200GB schijf ipv 160, bluetooth en de betere AGN netwerk kaart.

Maar de M: precies hetzelfde!? behalve de nieuwe adobe versies...

[ Voor 10% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-01-2008 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die fz31E processor is zelf slechter geworden.
er is wel opzich niet veel veranderd
ook niet met de VGN-FZ31m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heeft die toevallig zwakke plekken? (zou je wat toe kunnen lichten :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik zal de FZ31 lijn in mijn startpost toevoegen. Dit topic begint toch al aardig uitgebreid te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op maandag 07 januari 2008 @ 21:03:
[...]

Sorry, Acronis Disk Director dus :)
Ooow die heb ik dus niet... |:( Maar ik heb wel al de recovery partitie verwijderd. Kan nu niks met de ruimte die nu over is omdat het geen NTFS systeem is er staat bij schijfbeheer bij de lege partitie tussen haakjes(eisa cofiguratie), weet iemand wat ik nu het beste kan doen...?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hoe heb je die partitie precies verwijderd, en heb je tenminste wel een image van de partitie gemaakt zodat je deze eventueel weer terug kan zetten?

Wat je kunt proberen is het lege stuk schijf dat je nu hebt te formatteren als NTFS en 'm vervolgens samen te voegen met je C: schijf met behulp van één van de eerder genoemde partitie manager's. Ik weet alleen niet zeker of het gaat werken, dat hangt er een beetje vanaf wat je precies gedaan hebt. Het kan zijn dat je eerst de boel weer terug moet zetten.

De link die Gianni hierboven geeft lijkt me een hele goeie optie voor je als het formatteren niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Nu online
mrc16 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:29:
Ik zal de FZ31 lijn in mijn startpost toevoegen. Dit topic begint toch al aardig uitgebreid te worden.
Misschien tijd voor een nieuwe thread: [Notebook} Nieuwe Sony Vaio VGN-FZ31 Series ??

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Op notebookreview.com werd laatst al geroepen dat de FZ31Z misschien een 8600GT aan boord zou hebben, maar ik geloofde er eigenlijk niks van.

.....tot ik net dit vond......

http://www.gizmotika.com/...-procesador-intel-penryn/

gelukkig is 8600Gt in het Spaans ook gewoon 8600GT ;)

Iemand die hier meer over weet misschien..?
Als dit klopt dan denk ik dat ik een FZ11S in de aanbieding heb.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik had dat tot nog toe ook begrepen. Het lijkt mij in zekere zin juist logischer, dat geeft het duurdere model toch wat betere kansen. Ik vond het eerder vreemd dat de FZ21Z nog geen GT aan boord had. Maar we zullen het snel weten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Yeps, Google levert ook niet echt een duidelijk antwoord op. Sommige sites noemen de 8600GT, op andere sites staat gewoon de 8600GS genoemd.

In mijn ogen heeft Sony ook weinig keuze daar de meeste concurrenten al tijden een 8600GT bieden in hun 15.4" modellen. Nog maar even de Sony site in de gaten houden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Terror schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 19:31:
[...]

Misschien tijd voor een nieuwe thread: [Notebook} Nieuwe Sony Vaio VGN-FZ31 Series ??
Kan wel natuurlijk maar wat je dan krijgt is 2 topics door elkaar die eigenlijk bijna hetzelfde zijn. Alle modellen uit de FZ serie zijn op elkaar gebaseerd, ik denk dat je dan voor elke nieuwe serie wel een topic kan aanmaken over 2 maanden zitten we misschien bij de FZ41:P. Ik vind het zo wel een leuk topic geworden, en ik kan natuurlijk altijd de startpost uitbreiden met handige dingen. :D

[ Voor 10% gewijzigd door WidgetTWW op 08-01-2008 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Nu online
Tja, je krijgt zo wel dat in de startpost op een gegeven moment niet courante modellen staan. Wat erg afleid. Neem aan dat iedereen het terecht vind dat de FZ11 serie er niet meer in staat. Daarnaast (mierenneuk modus :) ) is dit topic getiteld VGN-FZ21 Series. Die 21 is dan eigenlijk overbodig. Overigens is het aantal posts in dit topic niet heel weinig ofzo :P

[ Voor 24% gewijzigd door Terror op 08-01-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Terror schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 20:30:
Tja, je krijgt zo wel dat in de startpost op een gegeven moment niet courante modellen staan. Wat erg afleid. Daarnaast (mierenneuk modus :) ) is dit topic getiteld VGN-FZ21 Series. Die 21 is dan eigenlijk overbodig.
Ik update wel elke keer de startpost. Ik heb overigens een aanvraag gedaan voor topic rename.

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 08-01-2008 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ik heb gisteren mijn FZ21S binnengekregen.

Nu wou ik van alle troep af die voorgeïnstalleerd is. (ook en vooral norton!)

Daarom heb ik de 3 recovery dvd's gebrand. daarmee opgestart en de command prompt gestart en format C gedaan. (inde hoop daarna een "clean install" van vista te kunnen doen). Nu blijkt dat die recovery dvd's echter vista op zich niet kunnen installeren, enkel de fabrieksimage terugzetten.

Bij gebrek aan beter is mij dit ook goed, ware het niet dat hij de C: partitie niet meer vindt. (hoogstwaarschijnlijk omdat ik die de naam "Boot" gegeven had bij het formatteren)

Mijn vraag is dus: hoe noemt de C: schijf oorspronkelijk, zodat hij die kan terugvinden. Of heeft hij geen naam en is het gewoon "C:" ?

Als er trouwens iemand tips heeft om Vista toch goed te installeren zonder al de extra troep, alle tips zijn welkom! ;)

[ Voor 30% gewijzigd door thommich op 09-01-2008 17:44 . Reden: typfoutje:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt Acronis Disk Director ook ergens gratis te downloaden? Of is er een vergelijkbaar programma?
Kan iemand me hiermee helpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De meeste tips staan wel in het topic genoemd.

1. Alle overbodige software uninstallen, met name de Norton trial direct vervangen. Adobe eraf gooien helpt ook wel wat maar als je er belang bij hebt laten staan. Resultaat is voor de meesten goed genoeg, nieuwe install niet nodig :7

2. Recovery dvd's branden en in het topic ABR utility terugzoeken. Hiermee kun je je Vista activatie backuppen en restoren. Voorkomt gezeur en gebel naar Microsoft.

3. Semi clean install - de install via de drie dvd's draaien maar op een goed moment de installatie afbreken. Zoek het even na in het topic.

Clean install met Vista Anytime dvd - je moet een Vista dvd bij de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Ondertussen al heb ik de pc nogmaals geformat en geen nieuwe naam gegeven voor de C: partitie. Helaas krijg ik bij een poging om de recovery uit te voeren steeds de fout: "could not obtain the target drive letter"

Ik begin hier eventjes te panikeren nu toch. Weet iemand hoe ik mijn pc opnieuw kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier meer mensen die tegen het probleem opliepen dat HDMI geen dolby digital of DTS doorgeeft? Dit terwijl je bij de HDMI instellingen (bij geluid in je configuratiescherm) wel de dolby digital/DTS testgeluidjes kunt afspelen en deze wel correct worden aangegeven, gedecodeerd en weergegeven door de versterker.

In PowerDVD kan ik ook nergens een optie vinden voor spdif passthrough (bij een film die bij zn kenmerken aangeeft dat ie wel degelijk dolby digital geluid heeft). Ook AC3 filter icm BSPlayer en enkele mkv, divx files leverde niks op.

Ik weet dat ik een aparte kaart zou kunnen halen met een spdif uitgang maar ik ben er vrijwel zeker van dat het ook via HDMI moet kunnen aangezien de testgeluidjes wel gewoon goed werken.

Hopelijk weet iemand hier meer over :)

zie topic:

Spdif (DTS en DD) via HDMI

en in audio/video:

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
thommich schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:44:
Ondertussen al heb ik de pc nogmaals geformat en geen nieuwe naam gegeven voor de C: partitie. Helaas krijg ik bij een poging om de recovery uit te voeren steeds de fout: "could not obtain the target drive letter"

Ik begin hier eventjes te panikeren nu toch. Weet iemand hoe ik mijn pc opnieuw kan gebruiken?
Hoe groot heb je die partitie gemaakt? Al geformatteerd?

http://aplus.co.yu/windows/reinstalling-sony-vaio/ hier staan zeker wat tips in maar is wel voor een ouder type vaio.

[ Voor 54% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-01-2008 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Gianni Rombios schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:54:
[...]

Hoe groot heb je die partitie gemaakt? Al geformatteerd?

http://aplus.co.yu/windows/reinstalling-sony-vaio/ hier staan zeker wat tips in maar is wel voor een ouder type vaio.
Hartelijk dank alvast voor je hulp. Ik heb gewoon de commandprompt gestart en format C: getypt, dus de oorspronkelijke grootte is behouden. Daarna vraagt hij een nieuwe naam voor de C: partitie, of gewoon enteren als je geen naam wil geven, dat heb ik dus gedaan. Maar nu krijg ik dus die foutmelding.

Misschien ligt de oplossing in de naam veranderen naar de oorspronkelijke naam. Kan iemand zeggen hoe de C: partitie noemt bji aankoop? Of heeft die geen extra naam?

EDIT: Ik heb het nu nogmaals geprobeerd van de recovery dvd's (in plaats van de recovery partitie) en nu gaat het plots wel. Ik koos Restore Complete System en kreeg deze keer geen foutmelding. Erg vreemd. Hij is nu bezig met restoren, hopelijk gaat alles nu goed...

Toch erg bedankt om mee te denken hoor! _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door thommich op 09-01-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Je hebt dus de hidden partitie niet verwijderd? Dan kun je gewoon booten met F10. Misschien hetzelfde probleem, maar je hebt dan eigenlijk geen dvd's nodig.

Label is dacht ik blanco maar ben daar niet 100% zeker van.

Okee dan, dan was er dus iets mis met die partitie, ik dacht al: de dvd's kunnen ook gewoon op een blanco schijf installeren.

Is de laptop nog in Duitsland geweest of had je hem toch al heel snel (van UPS)?

[ Voor 33% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-01-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:53:
Zijn er hier meer mensen die tegen het probleem opliepen dat HDMI geen dolby digital of DTS doorgeeft? Dit terwijl je bij de HDMI instellingen (bij geluid in je configuratiescherm) wel de dolby digital/DTS testgeluidjes kunt afspelen en deze wel correct worden aangegeven, gedecodeerd en weergegeven door de versterker.

In PowerDVD kan ik ook nergens een optie vinden voor spdif passthrough (bij een film die bij zn kenmerken aangeeft dat ie wel degelijk dolby digital geluid heeft). Ook AC3 filter icm BSPlayer en enkele mkv, divx files leverde niks op.

Ik weet dat ik een aparte kaart zou kunnen halen met een spdif uitgang maar ik ben er vrijwel zeker van dat het ook via HDMI moet kunnen aangezien de testgeluidjes wel gewoon goed werken.

Hopelijk weet iemand hier meer over :)

zie topic:

en in audio/video:

Hee dit kon wel eens helpen http://sony.ca/view/333.htm
Fn+F7 zou dat verplicht zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich

thommich

Belg

Gianni Rombios schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 18:07:
Je hebt dus de hidden partitie niet verwijderd? Dan kun je gewoon booten met F10. Misschien hetzelfde probleem, maar je hebt dan eigenlijk geen dvd's nodig.

Label is dacht ik blanco maar ben daar niet 100% zeker van.

Okee dan, dan was er dus iets mis met die partitie, ik dacht al: de dvd's kunnen ook gewoon op een blanco schijf installeren.

Is de laptop nog in Duitsland geweest of had je hem toch al heel snel (van UPS)?
Ik weet niet of hij dan in effectief in Duitsland geweest is. Maandag kwam ik om 16.30 thuis en er was een service note (of hoe je het ook noemt) dat ze om 15.30 geweest zijn. Ze zouden een tweede poging doen op hetzelfde uur dinsdag maar dan was ik weer niet thuis. gebeld naar ups, 5 minuten wachtlijn, krijg ik een man aan de lijn die zegt dat hij niets kan doen. woensdagnamiddag was ik wel thuis op dat uur (ga nog naar school ;) ). Kom ik gisteren thuis, staat het pakket aan de achterdeur, en op internet staat afgetekend door: BUUR, terwijl expliciet vermeld stond op het pakket dat dat niet mocht.

Lijkt mij dat die UPS chauffeur er vanaf wou en zelf getekend heeft en gewoon aan men achterdeur heft gezet. Vind ik persoonlijk wel riskant. Maar ik was te blij met mn vaio om daarover te zitten janken :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zeker wel riskant. Zercom stuurde mijn Vaio gewoon in de fabrieksdoos met een adressticker erop. Vond ik ook flink minder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 17:38:
Valt Acronis Disk Director ook ergens gratis te downloaden? Of is er een vergelijkbaar programma?
Kan iemand me hiermee helpen...?
Emule ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni,

Ik denk dat we blij mogen zijn: Ik heb het voor elkaar gekregen :)
Ik heb eerst na het lezen van jouw link eens geprobeerd windvd te installeren.
Vlak ervoor had ik al de nieuwe geluidskaart drivers gepakt van de sony website.
Daarna had ik dolby digital 5.1 via windvd!
Aangezien ik geen blueray kan afspelen met windvd had powerdvd voor mij toch de voorkeur
waarna ik voorzichtig geprobeerd heb windvd weer te verwijderen en nogmaals een poging te
wagen met powerdvd.
En ja hoor! Ik had opeens bij de outputinstellingen opeens spdif output staan en zodra ik deze
gekozen had ik ook met powerdvd dolby digital 5.1 geluid!! wohoo!!

Dus mensen, allemaal even de nieuwste audiodrivers pakken:

http://support.vaio.sony....ip=STDAUD-01487701-UN.htm

En je kunt genieten van dolby digital 5.1 / DTS geluid via HDMI :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Supergoed gedaan! Ik was nog niemand tegengekomen die het gelukt was (elders). Nieuwe geluidskaart drivers had ik al gehaald. Mooi hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx! De volgende stap wordt om het nu ook werkend te krijgen voor oa. divx en mkv files. Hoop dat het gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Dat is sony amerika, die modellen komen hier niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi zo!! dolby en DTS via HDMI! Met de schijfpartities lijkt het nu ook te zijn gelukt hier, toch het programma ACRONIS dvd director ergens (gratis) kunnen downloaden. Werkt opzich wel makkelijk dat programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:14

Thandor

SilverStreak

Titelchange op verzoek naar '[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic' :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.