Een zeer irritant probleem! Vreemd dat niemand anders hier nog over geklaagd heeft. Het lijkt me wel een Vista probleem, eventueel helpt servicepack1? En kun je niet een andere wireless router proberen? Een kaart die uitsteekt is echt jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:15:
[...]
Heb dit alles al aangepast...maar toch bedankt voor het meedenkenzit echt te twijfelen wat ik zal ondernemen, of de intel(R) PRO/Wireless 3945 vervangen voor een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN adapter of een expresskaart maar nadeel daarvan; steekt meter uit aan de zijkant, en is veel duurder. 3945 kost ongeveer 30 euro, en een expresskaart rond de 80 euro. maar geen garantie meer is ook een dure aan gelegenheid als je pech hebt...
Verwijderd
Ik heb 2 soorten mimo routers gebruikt, de sitecom WL-153 en de netgear wpn824v2. Allebij met hetzelfde resultaat, dus daar kan het niet aan liggen zou je denken. Misschien dat SP1 nog uitkomst biedt, weet iemand wanneer deze uitkomt?
Verwijderd
Vandaag heb ik IATKOS 1.0i Mac OS X86 Leopard 10.5.1 en Kalway Leo 10.5.1 intel SSE2 SSE3 in bezit gekregen. Aangezien ik al moeite heb om een driver voor de 8400GT met windows te vinden, vroeg ik mij af of iemand een idee heeft voor de Mac OS en deze driver. Hoe kom ik aan een driver voor deze OS voor de 8400?
Zijn er uberhaupt mensen die OSX probleemloos hebben draaien op hun FZ?
Zijn er uberhaupt mensen die OSX probleemloos hebben draaien op hun FZ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2007 00:37 ]
Nou, hoe ik die heb kunnen missen, dat was het. Vraagteken is nu weg. overigens is mijn probleem ook weg van zwart scherm, dat was dus de Smartdimmer of de Powermizer!!Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 20:38:
Van de FZ29 drivers (XP downgrade) is nummer 9 de Memory Card Reader Writer. Rechtsklikken op dat massaopslag uitroepteken en installeren/bijwerken kiezen, dan naar die map nummer 9 browsen.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Eyy Topiclezers,
Wat ik heb begrepen bij andere topics is dat als er 1000 berichten in een topic zijn dat er een nieuwe aangemaakt mag worden, dus in dit geval deel 2. Is er iets wat jullie graag terug wilen zien in topic 2, zodat ik hier rekening mee kan houden.
Edit: Even een schoonmaak en update in het startbericht gedaan.
Wat ik heb begrepen bij andere topics is dat als er 1000 berichten in een topic zijn dat er een nieuwe aangemaakt mag worden, dus in dit geval deel 2. Is er iets wat jullie graag terug wilen zien in topic 2, zodat ik hier rekening mee kan houden.
[ Voor 11% gewijzigd door WidgetTWW op 22-12-2007 19:50 ]
Hoi,mrc16 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 18:40:
Eyy Topiclezers,
In een ander Tweakers forum dat ik regelmatig bezoek (N95 deel 8 ) hebben wij onlangs besloten om niet een nieuw deel te openen zodat, door bij het huidige deel te blijven, de zoekfunctie sterk verbeterd. Users hoeven dan nog maar in 1 deel te zoeken om info te vinden. De lengte van het deel maakt uiteindelijk niet zo veel uit. Terwijl in meerdere delen zoeken echt erg onhandig blijkt.
Ik ben er dan ook voor om hetzelfde op dit forum toe te passen. Mischien zijn er meer users die er net zo over denken ?
Jah, het verbeterd natuurlijk wel het zoeken. En eventuele handige tips kan ik dan doorvoeren in het startbericht.dafmay schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:40:
[...]
Hoi,
In een ander Tweakers forum dat ik regelmatig bezoek (N95 deel 8 ) hebben wij onlangs besloten om niet een nieuw deel te openen zodat, door bij het huidige deel te blijven, de zoekfunctie sterk verbeterd. Users hoeven dan nog maar in 1 deel te zoeken om info te vinden. De lengte van het deel maakt uiteindelijk niet zo veel uit. Terwijl in meerdere delen zoeken echt erg onhandig blijkt.
Ik ben er dan ook voor om hetzelfde op dit forum toe te passen. Mischien zijn er meer users die er net zo over denken ?
Juist! Dat is precies zoals wij het op de N95 pagina hebben gedaan. Ps de SP is genomineerd voor beste SP op Tweakersmrc16 schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 20:44:
[...]
Jah, het verbeterd natuurlijk wel het zoeken. En eventuele handige tips kan ik dan doorvoeren in het startbericht.
Ik zou in de startpost de info over XP (plus link naar de FZ29 downgrade drivers) wat uitbreiden.
[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 22-12-2007 21:41 ]
Jah, zodra ik mijn laptop terug heb zal ik de daar door mij samengestelde xp drivers neerzetten.Gianni Rombios schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 21:40:
Ik zou in de startpost de info over XP (plus link naar de FZ29 downgrade drivers) wat uitbreiden.
Verwijderd
Echt heel raar.. opeens kan ik wel 20mbit/sec dowloaden met de intel(R) PRO/Wireless 3945. Heb geen verder niks veranderd
Maar wel mooi dat ie het nu wel goed doet het zit er blijkbaar dus toch in, hoop dat ie dat ook blijft doen.
Mooi dat het gelukt is marsann! Ik had dat eerst met bluetooth, ging ook uit de doos heel slecht met 5KB/s, nu met dezelfde en andere drivers gewoon ruim 50KB/s. Wel een wat flauwe besparing van Sony om de 21E een goedkopere kaart te geven (in de winkel 10 euro verschil). Marketing lijkt me.
Verwijderd
De Mac versies werken helaas niet op mijn FZ21M. Na het installeren krijg ik de bekende fout: Zwarte scherm + knipperende cursor.
Weet iemand of je zonder problemen Vista 64bit kan installeren?
Weet iemand of je zonder problemen Vista 64bit kan installeren?
Verwijderd
Ik snap er niks van... nu is het weer maximaal 6mbit/sec. snap echt niet waar dat aan kan liggen... vind het ook flauw dat ze er een slechtere kaart in gestopt hebben.Gianni Rombios schreef op zondag 23 december 2007 @ 01:01:
Mooi dat het gelukt is marsann! Ik had dat eerst met bluetooth, ging ook uit de doos heel slecht met 5KB/s, nu met dezelfde en andere drivers gewoon ruim 50KB/s. Wel een wat flauwe besparing van Sony om de 21E een goedkopere kaart te geven (in de winkel 10 euro verschil). Marketing lijkt me.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 11:10 ]
Verwijderd
Iemand foto's van de FZ21 serie? Zie liever 'echte' foto's dan plaatjes van Sony zelf. 
Ben benieuwd hoe dik het apparaat is in gesloten en open toestand.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2007 16:14 ]
Zie mijn review in de startpost. daar staan enkele foto's in.Verwijderd schreef op zondag 23 december 2007 @ 16:13:
Iemand foto's van de FZ21 serie? Zie liever 'echte' foto's dan plaatjes van Sony zelf.
En deze eerder genoemde review http://nl.notebookcheck.c...Z21E-Notebook.6609.0.html geeft de dikte ook behoorlijk goed weer. (Fot's aanklikbaar en bijna op ware grootte).
[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-12-2007 18:58 ]
Verwijderd
Onlangs heb ik ook een fz21m gekocht. Nu heb ik er de google sidebar verwijderd. Nu wil ik de standaard vista sidebar erop zetten, maar dat lukt niet. Hij zeurt allemaal over accountbeheer en systeembeheer zno, snap hier helemaal niks van. We hebben helemaal geen netwerk en ik ben gewoon de eigenaar. Weet iemand hoe ik dit moet oplossen? Op kieskeurig.nl hebben meer mesen er last van.
Net mijn fz21m teruggekregen van Sony. Omwille van een "kapotte lcd-kabel" (ik neem aan de interne dvi-kabel) vond men het ook nodig alles terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Kortom ik heb het er maar's op gewaagd om een cleane vista install te doen met een disc die ik nog ergens had liggen. Alles draait perfect, alle hardware werkt, sneller dan ooit tevoren. Alleen die verrekte FN, mediatoetsen. Sony Event Service weigert gewoon actief te blijven en wordt steeds voortijdig door een fout afgesloten. Ik ben echt compleet radeloos, zo'n perfect draaiend systeem met alleen dat kleine "puistje" dat niet wil werken. Zonde... mocht iemand nog oplossingen hebben ik houd me aanbevolen.
Verwijderd
hallo allemaal.
heb even een vraag over de beeldscherminstellingen....
sinds kort valt mij op dat telkens bij het opstarten het scherm wat flets is. Brightness staat gewoon goed, alleen de kleuren zijn erg licht.
na het opstarten, binnen een minuut springt het scherm naar de goede instellingen. en zijn de kleuren weer zoals ik gewend ben.
ik heb vast een instelling fout staan, maar kom er niet achter waardoor dit komt. het leek mij iets te maken te hebben met energieschema's, maar daar kan ik het helaas niet goed mee krijgen.
nog iemand die dit is opgevallen of heeft meegemaakt? en misschien weet iemand hier wel een oplossing voor, zodat het scherm gelijk in de goede stand opstart.
alvast bedankt.
heb even een vraag over de beeldscherminstellingen....
sinds kort valt mij op dat telkens bij het opstarten het scherm wat flets is. Brightness staat gewoon goed, alleen de kleuren zijn erg licht.
na het opstarten, binnen een minuut springt het scherm naar de goede instellingen. en zijn de kleuren weer zoals ik gewend ben.
ik heb vast een instelling fout staan, maar kom er niet achter waardoor dit komt. het leek mij iets te maken te hebben met energieschema's, maar daar kan ik het helaas niet goed mee krijgen.
nog iemand die dit is opgevallen of heeft meegemaakt? en misschien weet iemand hier wel een oplossing voor, zodat het scherm gelijk in de goede stand opstart.
alvast bedankt.
Verwijderd
maar dit is dus blijkbaar typisch iets voor de fz. Niemand een oplossing?Verwijderd schreef op maandag 24 december 2007 @ 22:58:
Volgens mij kun je hiermee beter naar het Vista topic gaan
[Vista] Waarom start Sidebar niet?Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 11:54:
[...]
maar dit is dus blijkbaar typisch iets voor de fz. Niemand een oplossing?
je ziet de oplossing staat eigenlijk al in dit topic.
Verwijderd
Is de slaapstand nou hibernate geworden? Want ik zie sluimerstand er niet meer bij staan na de update.
Verwijderd
Een fz21m kost nu €1159 in saturn antwerpen en de fz11e + 1 gb ram gratis (totaal 2gb dus) kost €949?
welke moet ik dan nemen volgens jullie???
voor bleutooth, Wirless N, bleutooth en 80gb meer hdd = €210 meer
is dat een redelijke prijs of niet
welke moet ik dan nemen volgens jullie???
voor bleutooth, Wirless N, bleutooth en 80gb meer hdd = €210 meer
is dat een redelijke prijs of niet
Tsja, dat hangt er gewoon vanaf of je bluetooth ed. nodig hebt of niet, dat weet je zelf het beste. Vergeet trouwens ook het verschil in video geheugen niet, de 'M' heeft 256Mb en de 'E' slechts 64Mb.
Op zich is de 'M'het prijsverschil wel waard denk ik, maar als je deze zaken niet nodig hebt blijft het geld weg gooien.
Op zich is de 'M'het prijsverschil wel waard denk ik, maar als je deze zaken niet nodig hebt blijft het geld weg gooien.
En bluray combodrive niet te vergeten (bedoelde je denk ik ook). Plus de gratis spiderman3 bluray schijf. Als je geen spelletjes gaat spelen op de laptop en de bluray mogelijkheid niet gaat gebruiken zou ik de E nemen.
Verwijderd
Het viel me op dat m'n FZ21M nogal traag reageerde. En dat voor een dual core 2 GHz... Ook het bezoeken van internet pagina's ging niet echt flitsend. Wat bijzonder goed hielp is:
- uitzetten van de Norton Firewall omdat de Windows firewall al aanstaat (2 firewall's tegelijk kunnen conflicteren)
- uitzetten van Windows Defender
Misschien helpt ook al het uitzetten van alleen de real-time controle van Defender, maar dat heb ik niet geprobeerd omdat ik het fijn vind om die toestemmings schermpjes niet steeds te krijgen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes.
- uitzetten van de Norton Firewall omdat de Windows firewall al aanstaat (2 firewall's tegelijk kunnen conflicteren)
- uitzetten van Windows Defender
Misschien helpt ook al het uitzetten van alleen de real-time controle van Defender, maar dat heb ik niet geprobeerd omdat ik het fijn vind om die toestemmings schermpjes niet steeds te krijgen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes.
Verwijderd
en de wirless N?? gaat hij werkelijk ook veel sneller en is zijn bereik ook veel verder?Storm316 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 14:51:
Tsja, dat hangt er gewoon vanaf of je bluetooth ed. nodig hebt of niet, dat weet je zelf het beste. Vergeet trouwens ook het verschil in video geheugen niet, de 'M' heeft 256Mb en de 'E' slechts 64Mb.
bluetooth gebruiik ik wel vaak dus dat is al goed
maar die bleuray speler is er een groot verschil tussen die blueray kwaliteit en die dvd kwaliteit want als er bijna of geen verschil is. of is het verschil alleen te merken op de Hd Tv
ik wil ook graag pro street kunnen spelen. zou dat lukken op de fz11e
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2007 09:23 ]
NFS Pro street is geloof ik al redelijk zwaar voor een 'E', maar misschien draait het nog redelijk op wat lagere settings. Iemand ervaring hiermee op een 'E' toevallig?
De wireless kaart is wel een stuk sneller, maar of het bereik veel verschil maakt durf ik niet te zeggen. Je hebt trouwens alleen wat aan de hogere snelheid als je een hele snelle internet verbinding hebt of regelmatig veel data naar andere stations in je netwerk wilt verzenden (en een 'N' gecertificeerde router hebt). Doorgaans is 54Mbit nog steeds meer dan snel genoeg voor de meeste gebruikers. Blu-ray/HD is zeker veel mooier dan gewoon DVD, maar dan moet je wel Blu-ray's hebben/kopen natuurlijk. En het komt inderdaad beter tot z'n recht op een extern HD scherm. Nadeel is wel dat de Blu ray brander een stuk trager is dan de brander in de 'E', dit met betrekking tot het branden van cd's/dvd's (zie de Sony site of elders in dit draadje voor specificaties).
De wireless kaart is wel een stuk sneller, maar of het bereik veel verschil maakt durf ik niet te zeggen. Je hebt trouwens alleen wat aan de hogere snelheid als je een hele snelle internet verbinding hebt of regelmatig veel data naar andere stations in je netwerk wilt verzenden (en een 'N' gecertificeerde router hebt). Doorgaans is 54Mbit nog steeds meer dan snel genoeg voor de meeste gebruikers. Blu-ray/HD is zeker veel mooier dan gewoon DVD, maar dan moet je wel Blu-ray's hebben/kopen natuurlijk. En het komt inderdaad beter tot z'n recht op een extern HD scherm. Nadeel is wel dat de Blu ray brander een stuk trager is dan de brander in de 'E', dit met betrekking tot het branden van cd's/dvd's (zie de Sony site of elders in dit draadje voor specificaties).
Verwijderd
hallo iedereen,
ik heb mijn vaio laptop nu een maand en in het begin had ik nog wat rond gevraagt op dit topic over een clean install. dat heb ik uiteindelijk maar niet gedaan. eerst had ik er een virus scanner op gezet (norman) en toen ben ik alle bagger er af gaan gooien maar dat ging verkeerd. de laptop wilde heel veel programma's niet verwijderen en dan kreeg ik een error. toen heb ik een ander programmatje gebruikt wat ik eens in de computer totaal had gelezen om het er toch af te gooien maar na dit een halve dag lang gedaan te hebben was het gewoon een grote toep geworden. Toen ging er ineens een lampje branden, ik heb toen heel de laptop met de herstel dvd's die ik had gemaakt terug gezet (beetje erg na het ding 3 dagen in bezit te hebben). toen heb ik alle troep er af gegooid en daarna de virus scanner er op gezet dat was het grote probleem geweest. Nu ben ik echt heel blij met mijn laptop ik heb medal of honor met alles op full detail (zonder aa dan) uitgespeeld en echt geen gestotter.
maar mijn vraag was eigenlijk: we hebben bij ons thuis nu 2 maanden een philips fulll hd tv 94cm (destijds het nieuwste model) en als ik mijn laptop met hdmi aansluit en ik kloon het beeld van mijn laptop dan ziet het er goed uit ondanks dat het beeld een beetje opgerekt word vanwege de resolutie. Maar als ik de tv dan op full hd instel door gewoon mijn beeld alleen op de tv aan te zetten in in het nvidia control center te doen dan gaat het beeld een beetje knipperen wanneer ik met mijn muis over een venster heen beweeg. maar als ik niks met mijn muis doe en dan mijn spiderman blu ray kijk ziet het er gewoon adembenemend uit. maar ik erger me er toch een beetje aan dat het scherm knippert als ik met mijn muis b ezig ben. Mischien dat iemand het antwoord weet en me hiermee kan helpen. Greets
srry voor de lange post
ik heb mijn vaio laptop nu een maand en in het begin had ik nog wat rond gevraagt op dit topic over een clean install. dat heb ik uiteindelijk maar niet gedaan. eerst had ik er een virus scanner op gezet (norman) en toen ben ik alle bagger er af gaan gooien maar dat ging verkeerd. de laptop wilde heel veel programma's niet verwijderen en dan kreeg ik een error. toen heb ik een ander programmatje gebruikt wat ik eens in de computer totaal had gelezen om het er toch af te gooien maar na dit een halve dag lang gedaan te hebben was het gewoon een grote toep geworden. Toen ging er ineens een lampje branden, ik heb toen heel de laptop met de herstel dvd's die ik had gemaakt terug gezet (beetje erg na het ding 3 dagen in bezit te hebben). toen heb ik alle troep er af gegooid en daarna de virus scanner er op gezet dat was het grote probleem geweest. Nu ben ik echt heel blij met mijn laptop ik heb medal of honor met alles op full detail (zonder aa dan) uitgespeeld en echt geen gestotter.
maar mijn vraag was eigenlijk: we hebben bij ons thuis nu 2 maanden een philips fulll hd tv 94cm (destijds het nieuwste model) en als ik mijn laptop met hdmi aansluit en ik kloon het beeld van mijn laptop dan ziet het er goed uit ondanks dat het beeld een beetje opgerekt word vanwege de resolutie. Maar als ik de tv dan op full hd instel door gewoon mijn beeld alleen op de tv aan te zetten in in het nvidia control center te doen dan gaat het beeld een beetje knipperen wanneer ik met mijn muis over een venster heen beweeg. maar als ik niks met mijn muis doe en dan mijn spiderman blu ray kijk ziet het er gewoon adembenemend uit. maar ik erger me er toch een beetje aan dat het scherm knippert als ik met mijn muis b ezig ben. Mischien dat iemand het antwoord weet en me hiermee kan helpen. Greets
srry voor de lange post
Staat de tv echt op 1080p en 100Hz (hopelijk kan de Philips dat ook)?
Verwijderd
ik zie dat je de fz11S hebt ? ik heb die in de winkel vandaag gezien voor €1199 en ik heb de fz21m ook gezien voor €1159.Storm316 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:15:
NFS Pro street is geloof ik al redelijk zwaar voor een 'E', maar misschien draait het nog redelijk op wat lagere settings. Iemand ervaring hiermee op een 'E' toevallig?
welke zou ik nu moeten kiezen. zien er alle 2 aantrekkelijk uit
Ik zou zeker de fz11s nemen (met zijn dual lamp scherm).
Ik ben zelf heel erg tevreden met m'n FZ11S, en het HiColor scherm is inderdaad prachtig. Deze heeft trouwens ook bluetooth aan boord. Echter heeft ie misschien weer een ander minpuntje afhankelijk van je gamebehoefte; hij heeft namelijk maar 128Mb video geheugen. Lastig hè, de perfecte laptop vinden 
edit: de webcam van de FZ11S is trouwens maar een 0.3 Megapixel, de FZ2XXX serie heeft een 1.3 mee gekregen als ik me niet vergis. Dingetje doet het verder wel perfect hoor.
edit: de webcam van de FZ11S is trouwens maar een 0.3 Megapixel, de FZ2XXX serie heeft een 1.3 mee gekregen als ik me niet vergis. Dingetje doet het verder wel perfect hoor.
[ Voor 22% gewijzigd door Storm316 op 27-12-2007 17:31 ]
Verwijderd
ik heb ook een gewone pc voor te gamen dus dat is echt niet noodzakelijk, maar als de dual lamp 2 lampen heeft verspilt hij toch meer batterijStorm316 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:28:
Ik ben zelf heel erg tevreden met m'n FZ11S, en het HiColor scherm is inderdaad prachtig. Deze heeft trouwens ook bluetooth aan boord. Echter heeft ie misschien weer een ander minpuntje afhankelijk van je gamebehoefte; hij heeft namelijk maar 128Mb video geheugen. Lastig hè, de perfecte laptop vinden
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FZ+Series
Batterijverbruik zal vast nauwelijks verschillen. Maar als de batterij echt lang meemoet (meer dan 2.5 uur) is de Sony sowieso geen goed idee en kun je beter bijv een Dell nemen.
Ik heb de FZ21M. Wat lever je in: 1.8 ipv 2.0GHz proc, geen blu-ray (+ spiderman3 schijf), slechtere webcam, 128 ipv 256MB graphics. Ik zou als ik opnieuw kon kiezen de FZ11S nemen.
Batterijverbruik zal vast nauwelijks verschillen. Maar als de batterij echt lang meemoet (meer dan 2.5 uur) is de Sony sowieso geen goed idee en kun je beter bijv een Dell nemen.
Ik heb de FZ21M. Wat lever je in: 1.8 ipv 2.0GHz proc, geen blu-ray (+ spiderman3 schijf), slechtere webcam, 128 ipv 256MB graphics. Ik zou als ik opnieuw kon kiezen de FZ11S nemen.
Ik denk dat het verschil in scherm maximaal 10 minuten op één acculading zal schelen, misschien nog wel minder. Er is echter nog 1 ander verschil tussen de FZ1XXX en de FZ2XXX serie waar ik net pas aan denk; de eerste komt maar met 1 jaar fabrieks garantie en de 2de met 2 jaar, misschien iets om rekening mee te houden.
Verwijderd
ma je krijgt toch altijd 2jaar garantie bij de winkel (woon in belgie)Storm316 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:18:
Ik denk dat het verschil in scherm maximaal 10 minuten op één acculading zal schelen, misschien nog wel minder. Er is echter nog 1 ander verschil tussen de FZ1XXX en de FZ2XXX serie waar ik net pas aan denk; de eerste komt maar met 1 jaar fabrieks garantie en de 2de met 2 jaar, misschien iets om rekening mee te houden.
Iemand in het bezit van de "Z". Hoe zit het met de geluidsproductie van de koeling hiervan? Voor de andere modellen valt dit naar wat ik al gevonden heb blijkbaar wel mee, maar kan me wel voorstellen dat die andere processor enzo zorgen voor meer warmte en dus een andere (luidere?) koeling.
Verwijderd
tussen die 2 zou ik zeker voor de fz11s gaan, aangezien het scherm met dual lamp echt subliem is, en zeker als gamen iets minder belangrijk is.....Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 16:32:
[...]
ik zie dat je de fz11S hebt ? ik heb die in de winkel vandaag gezien voor €1199 en ik heb de fz21m ook gezien voor €1159.
welke zou ik nu moeten kiezen. zien er alle 2 aantrekkelijk uit
ikzelf zat ook bij aanschaf in zo'n dilemma aangezien de fz21s wel een stukje duurder is.
uiteindelijk toch de fz21s niet kunnen laten staan
succes met de keuze
Verwijderd
Tussen de Z (€ 1.496,82) en de S (€ 1.367,31) is het prijsverschil niet al te groot!
De S heeft heeft (als ik het goed heb gelezen):
-Dezelfde videokaart
-Een 2.0 CPU ipv 2.2
-200 GB 5400 RPM ipv 300 GB 4200 RPM
-Geen Blu-Ray schijver maar wel lezer
-Dubbele lamp
Het prijsverschil is in verhouding zo minimaal (in de pricewatch) dat ik beter voor de Z kan gaan. Maar mocht ik de S voor 1199,- op de kop kunnen tikken dan is dat natuurlijk ook geen slechte koop.
Waar is de S tegen deze prijs verkrijgbaar (Saturn/Mediamarkt)?
-Dezelfde videokaart
-Een 2.0 CPU ipv 2.2
-Dubbele lamp
Het prijsverschil is in verhouding zo minimaal (in de pricewatch) dat ik beter voor de Z kan gaan. Maar mocht ik de S voor 1199,- op de kop kunnen tikken dan is dat natuurlijk ook geen slechte koop.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2007 11:14 . Reden: Inderdaad Gianni..wat een prutshaas ben ik!dank! ]
300GB 4200rpm (- 300gb 7200rpm zou wel mooi zijn
)
De S schijnt in de praktijk ook gewoon een 2.2 te hebben
Met N bedoel je denk ik FZ11S? Degene die hem voor 1199 zag was een Belg (hl2600) overigens...
De S schijnt in de praktijk ook gewoon een 2.2 te hebben
Met N bedoel je denk ik FZ11S? Degene die hem voor 1199 zag was een Belg (hl2600) overigens...
Verwijderd
De S is sowieso erg dun bezaaid in Nederland volgens mij. Heb eigenlijk geen Blu-Ray brander nodig en de snellere HDD en prijs spreekt mij aan.
Die FZ11S gaat er uit, want ik kan um namelijk al niet meer vinden bij de distributeur. Hoop dan wel dat de FZ21S er voor in de plaats gaat komen.
Komplett heeft er nog een paar http://www.komplett.nl/k/...77-40E0-ACC1-0442A4334C59
Verwijderd
ik heb hem gezien in photohallVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:32:
Tussen de Z (€ 1.496,82) en de S (€ 1.367,31) is het prijsverschil niet al te groot!
-Dezelfde videokaart
-Een 2.0 CPU ipv 2.2
-Dubbele lamp
hier link voor fz11s http://www.photohall.be/nl/2_2.cfm?&id=5679
en ja ik woon in België
Het geluid is natuurlijk niet geweldig, maar uit welke laptop komt nu wel goed geluid? Als achtergrond muziek is het prima te doen, anders zou ik voor aparte speakers gaan of headphones. Ik heb mijn M thuis aan de versterker hangen, dat is best prima.Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 22:30:
ik lees in veel review's dat de geluid van FZ serie de interne boxen niet zo goed zijn?? is dit heel erg slecht of normaal, want ik luister erg veel naar muziek.
Weet iemand trouwens een manier om een BT muis connected te houden? Elke keer als wanneer de laptop opstart of uit sleepmode komt, moet de muis opnieuw pairen met de laptop. Ik kon nergens iets vinden erover.
De speakertjes zijn vrij redelijk maar er zit natuurlijk nauwelijks laag in. Ik zou er nooit muziek op luisteren. Ik heb zelf deze speakers http://www.klipsch.com/pr...s/promedia-ultra-2-0.aspx maar de creative megaworks thx t20 is ook wel OK
Verwijderd
Ik heb een clean install gedaan met vista ultimate , nu krijg ik mijn fn toetsen niet meer werkend. ik heb al control center enzo opnieuw geinstalleerd maar ze werken nog altijd niet, Bij event manager krijg ik altijd een error nadat ik opnieuw opstart , heeft iemand dit al kunnen oplossen?
Verwijderd
ik zie hier problemen bij de clean install. moet je dan altijd de vista gebruiken die ze geven? heb gehoord dat er veel rommel op zit, wel jammer. maar zijn er echt geen driver voor xp en vista die je toelaat om je laptop 100% optimaal te kunnen gebruiken. dus fn en helderheid enzovoort.. zijn die driver van de fz allemaal hetzelfde?? bv de fz11s en de fz21mVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:03:
Ik heb een clean install gedaan met vista ultimate , nu krijg ik mijn fn toetsen niet meer werkend. ik heb al control center enzo opnieuw geinstalleerd maar ze werken nog altijd niet, Bij event manager krijg ik altijd een error nadat ik opnieuw opstart , heeft iemand dit al kunnen oplossen?
Een vraag over de dvd brander. Ik heb een FZ11E en wil de standaard Sony dvd brander vervangen door eentje die sneller DL kan branden. Ook zou ik graag een brander willen waarbij je de cd/dvd erin schuift (dus zonder lade). Maar als ik de zijkant van de laptop bekijk dan kan ik niet goed zien of een ander merk brander (een type zonder lade) wel mooi gaat aansluiten op de look van mijn laptop. Aangezien de lade van de Sony brander in de breedte precies aansluit ben ik bang dat een type zonder lade-mechanisme niet netjes zal aansluiten. Weet iemand daar (uit ervaring) mischien meer over ? Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 29-12-2007 00:06 ]
Verwijderd
Ik moet je wel zeggen , met een clean install loopt hij als een zonnetje , veel liever een clean install zonder fn toetsen dan blijven werken op die oem zooi. Nu werkt alles snel en stabiel. ik draai ongeveer 30 processen minder en er is 300 mb extra geheugen vrij. Iemand zal die fn toetsen wel werkend krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 23:45:
[...]
ik zie hier problemen bij de clean install. moet je dan altijd de vista gebruiken die ze geven? heb gehoord dat er veel rommel op zit, wel jammer. maar zijn er echt geen driver voor xp en vista die je toelaat om je laptop 100% optimaal te kunnen gebruiken. dus fn en helderheid enzovoort.. zijn die driver van de fz allemaal hetzelfde?? bv de fz11s en de fz21m
Verwijderd
ma kan je wel helderheid instelle?Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:12:
[...]
Ik moet je wel zeggen , met een clean install loopt hij als een zonnetje , veel liever een clean install zonder fn toetsen dan blijven werken op die oem zooi. Nu werkt alles snel en stabiel. ik draai ongeveer 30 processen minder en er is 300 mb extra geheugen vrij. Iemand zal die fn toetsen wel werkend krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2007 00:31 ]
Met een Vista clean install moet alles werken. Is bij mij ook zo. Toch, als je gewoon alle extra software eraf gooit (inclusief adobe - wat misschien jammer is) loopt hij ook prima. Op zich wel handig dat je weet hoe het moet. Met Windows XP zullen de Fn keys (afgezien van Fn+F2) denk ik nooit gaan werken. Maar ik draai het liefst op XP, is met de snelle schijf (Hitachi 7K200) echt lekker rap zonder poespas.
Dafmay- brander verwisselen met een slot-in gaat nooit lukken... neem anders gewoon een externe brander.
Dafmay- brander verwisselen met een slot-in gaat nooit lukken... neem anders gewoon een externe brander.
[ Voor 11% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-12-2007 00:54 ]
Verwijderd
en van waar halen jullie jullie drivers? van die zelfgemaakte dvd's of sony site of op google zoeken?
en kan je bij clean vista alles op de normale wijze installeren of moet het met omwegen?
en kan je bij clean vista alles op de normale wijze installeren of moet het met omwegen?
Eigenlijk is dat allemaal in dit topic wel langsgekomen.
Mooist is een losse Vista dvd te hebben.
Eerst de 3 restore DVD's in je bestaande Vista branden.
Met ABR utility je Vista activatie op usb stick saven.
Vista installeren zonder key en niet automatisch activeren.
NB: Utility partitie niet weggooien.
Met ABR activatie terugzetten als Vista erop staat.
Drivers en programma's van de restore dvd's halen.
Daarna updaten.
Daarna updaten.
Verwijderd
wat is NB: Utility partitie ?? is dat een partitie van Sony voor back up ofzo??Gianni Rombios schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 01:17:
Eigenlijk is dat allemaal in dit topic wel langsgekomen.
Daarna updaten.
Ja een onzichtbare partitie. Je kunt hem ook weggooien (op mijn nieuwe schijf staat hij ook niet) maar dat zou ik pas doen als je weet waar hij voor is én je 3 herstel-dvd's gebrand hebt.
http://aplus.co.yu/windows/reinstalling-sony-vaio/ (alles staat dus eigenlijk op de 3 dvd's en hij kan op zich wel weg, maar Sony waarschuwt zelf dat hij niet weg mag).
http://aplus.co.yu/windows/reinstalling-sony-vaio/ (alles staat dus eigenlijk op de 3 dvd's en hij kan op zich wel weg, maar Sony waarschuwt zelf dat hij niet weg mag).
Verwijderd
hoe groot is die onzichtbare partitie?? want als hij de goede grootte heeft kan ik gelijk windows op die partitie installerenGianni Rombios schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 10:46:
Ja een onzichtbare partitie. Je kunt hem ook weggooien (op mijn nieuwe schijf staat hij ook niet) maar dat zou ik pas doen als je weet waar hij voor is én je 3 herstel-dvd's gebrand hebt.
Ik heb het even nagekeken op de originele schijf, hij is 10GB. Ik zou dat zelf veel te klein vinden voor je Windows partitie (minimaal liever 30GB wat mij betreft).
Hmm dat is jammer. Externe brander is geen optie, het gaat mij om de interne brander te verbeteren. Maar goed, dat is blijkbaar niet mogelijk. Dank voor de inputGianni Rombios schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 00:53:
Verwijderd
Huh
Ik heb 2 Blu-ray DVD's gekregen van sony, vage shit.
Kan iemand nme trouwens helpen met de drivers installatie? Hoe installeer je die krengen? En Intervideo die heb ik niet meer op me laptop staan, weet iemand waar ik gewoon een originele versie kan krijgen? Zou ik erg blij mee zijn.
Kan iemand nme trouwens helpen met de drivers installatie? Hoe installeer je die krengen? En Intervideo die heb ik niet meer op me laptop staan, weet iemand waar ik gewoon een originele versie kan krijgen? Zou ik erg blij mee zijn.
Heb je het over Vista?
Heb je de drie restore dvd's?
Ik zou zo niet weten hoe je aan een volledige Intervideo Blu-ray versie komen kan, iig niet bij Sony (behalve op de restore dvd's dan).
Heb je de drie restore dvd's?
Ik zou zo niet weten hoe je aan een volledige Intervideo Blu-ray versie komen kan, iig niet bij Sony (behalve op de restore dvd's dan).
In principe heb je al de snelste brander die officieel leverbaar is voor de FZ aan boord, maar dit terzijde.dafmay schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 12:25:
[...]
Hmm dat is jammer. Externe brander is geen optie, het gaat mij om de interne brander te verbeteren. Maar goed, dat is blijkbaar niet mogelijk. Dank voor de input
Wat je wilt is misschien niet onmogelijk, maar ook niet echt een simpele klus. Je bent dan eigenlijk gewoon aan het 'case-modden' zoals ze dat noemen. In de eerste plaats moet je een optische drive vinden die qua afmeting past in de behuizing van je FZ en die compatibel is. Bovendien zou deze ook nog sneller moeten zijn dan je huidige drive, en het liefst een slot loading drive dus. Als je erachter bent of zo'n drive bestaat, en je deze nog hebt kunnen krijgen ook dan kun je hem gaan inbouwen. Je zou het frontje van de lade van je oude drive kunnen slopen en een sleuf voor de schijven erin kunnen maken en deze vervolgens op nieuwe drive plakken. De drive moet dan eigenlijk wel diep genoeg in de behuizing vallen zodat het weer een mooi geheel vormt, dus hier moet je ook nog rekening mee houden bij het uitzoeken van je drive.
Wel een origineel idee op zich, maar als je dan toch bezig bent verplaats dan ook gelijk alle aansluitingen aan de rechter kant en de harde schijf zodat de drive aan de rechter voorkant geplaatst kan worden en je Vaio z'n schijfjes aan voorkant kan uitspuugt net als de MBP....
Hahaha wat een prachtverhaalStorm316 schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 18:44:
[...]
In principe heb je al de snelste brander die officieel leverbaar is voor de FZ aan boord, maar dit terzijde.
Wat je wilt is misschien niet onmogelijk, maar ook niet echt een simpele klus. Je bent dan eigenlijk gewoon aan het 'case-modden' zoals ze dat noemen. In de eerste plaats moet je een optische drive vinden die qua afmeting past in de behuizing van je FZ en die compatibel is. Bovendien zou deze ook nog sneller moeten zijn dan je huidige drive, en het liefst een slot loading drive dus. Als je erachter bent of zo'n drive bestaat, en je deze nog hebt kunnen krijgen ook dan kun je hem gaan inbouwen. Je zou het frontje van de lade van je oude drive kunnen slopen en een sleuf voor de schijven erin kunnen maken en deze vervolgens op nieuwe drive plakken. De drive moet dan eigenlijk wel diep genoeg in de behuizing vallen zodat het weer een mooi geheel vormt, dus hier moet je ook nog rekening mee houden bij het uitzoeken van je drive.
Wel een origineel idee op zich, maar als je dan toch bezig bent verplaats dan ook gelijk alle aansluitingen aan de rechter kant en de harde schijf zodat de drive aan de rechter voorkant geplaatst kan worden en je Vaio z'n schijfjes aan voorkant kan uitspuugt net als de MBP....Persoonlijk zou ik er maar gewoon niet aan beginnen, maar als je het toch niet kunt laten, foto's svp
Verwijderd
verbruikt slaapstand altijd zoveel (accu) energie? Als ik hem 100% accu in slaapstand breng zit er de volgende dag nog maar voor 75% in..
In Vista is slaapstand=standby
sluimerstand=hibernate
nogal verbazend deze vertaalfout.
oftewel voor hibernate moet je sluimerstand kiezen.
Op zich valt het me behoorlijk mee hoe lang de batterij in standby mee gaat.
sluimerstand=hibernate
nogal verbazend deze vertaalfout.
oftewel voor hibernate moet je sluimerstand kiezen.
Op zich valt het me behoorlijk mee hoe lang de batterij in standby mee gaat.
Verwijderd
Verdome heb nogsteeds niet mijn Spiderman3 binnen.. ook al een mail naar sony gestuurd.. 
Iemand anders die ook nix heeft gehad? Heb mijn FZ in november gekocht.
Verwijderd
heeft iemand al geprobeerd om games te spelen op de fz21e want die heeft maar 64mb video geheugen. Hij kost nu €1000 en als ik een beetje gta sa op kan spelen ben ik al tevreden. al iemand geprobeerd om hem over te klokken zonder dat hij te warm wordt
Verwijderd
Ik heb mijn laptop op 1 oktober gehaald.. en nog steeds niks binnen.. ik heb het inmiddels al opgegeven.. vind het veel te veel moeite voor zo'n disc..Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:19:
Verdome heb nogsteeds niet mijn Spiderman3 binnen.. ook al een mail naar sony gestuurd..
Verwijderd
haha nee heb ik niet, ik ben al een legende hier in dit topic 
Ik was één van de eerste die problemen had met dat ik geen DVD's kon branden en balbla, dus ik heb helemaal niets, alleen een schone installatie van windows Vista. Ik kan alleen niet alle drivers installeren (ik wil graag dat me FN toetsen en av mode, S1 mode, naar behoren werken.)
Bvd
Ik was één van de eerste die problemen had met dat ik geen DVD's kon branden en balbla, dus ik heb helemaal niets, alleen een schone installatie van windows Vista. Ik kan alleen niet alle drivers installeren (ik wil graag dat me FN toetsen en av mode, S1 mode, naar behoren werken.)
Bvd
Ik dacht dat ie meer videogeheugen had maar goed ik geloof het wel. Ik heb Call of Duty 4 er op gehad maar dat was in 1024*768 echt niet speelbaar. Verder niet geprobeerd, voor de games heb ik een desktop Athlon64 4600 met 7900GS , die is daar wel redelijk vlot genoeg voor. Een laptop voor gamen vind ik toch ook behelpen, scherm is me te klein, toetsenbord niet echt lekker, en ik ben voor Flightsimulator 2004 eignelijk toch 2 a 3 monitoren gewend, of voor racen een 19" monitor.Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 21:21:
heeft iemand al geprobeerd om games te spelen op de fz21e want die heeft maar 64mb video geheugen. Hij kost nu €1000 en als ik een beetje gta sa op kan spelen ben ik al tevreden. al iemand geprobeerd om hem over te klokken zonder dat hij te warm wordt
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Verwijderd
als je op de fz21e niet kan gamen, kan ik dan niet beter de Sony Vaio CR19VN nemen. die heeft een intel videokaart = minder elektriciteit verbuik. de prijs is ook €1000flopdoc schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:14:
[...]
Ik dacht dat ie meer videogeheugen had maar goed ik geloof het wel. Ik heb Call of Duty 4 er op gehad maar dat was in 1024*768 echt niet speelbaar. Verder niet geprobeerd, voor de games heb ik een desktop Athlon64 4600 met 7900GS , die is daar wel redelijk vlot genoeg voor. Een laptop voor gamen vind ik toch ook behelpen, scherm is me te klein, toetsenbord niet echt lekker, en ik ben voor Flightsimulator 2004 eignelijk toch 2 a 3 monitoren gewend, of voor racen een 19" monitor.
http://vaio.sony.be/view/...iew&category=VN+CR+Series
Hoi beste mensen,
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een Sony VAIO VGN-FZ21M.
Nu heb ik het volgende probleem. Toen ik de laptop gekocht had heb ik direct, zoals vele al zeggen de recovery dvd's aangemaakt.
Dit ging allemaal goed en wel. Totdat ik de laptop van een clean install wou voorzien.
De recovery dvd start gewoon normaal op. Maar wil ik of de C: schijf compleet opnieuw installeren? Of gewoon een herstel uitvoeren. Blijft die hangen bij 15% en geeft die de fout 305 aan.
Nu ben ik eigenlijk, om het maar even grof te zeggen that is.
Dik genaaid!
Nu mijn probleem ik ben hier echt de hele avond mee bezig geweest. Windows xp kan ik er niet opkrijgen. Ja oke met een aangepaste windows xp cd wil dit nog wel lukken. Ik kan nog wel een schone installatie van vista zelf op de laptop zetten. Tevens de drivers van de ooooh zo geweldige driver package downloaden.
Maar ik moet of een getweakte windows vista installeren. Ander zit ik met de activatiecode.
(Geloof me ik heb echt al veel op het internet zitten zoeken wat betreft dit soort problemen.)
Ook al dan nog mis ik veel programma's zoals sony recovery tool, utility center... Ja deze kan ik niet installeren wegens een kapotte recovery dvd die tevens perfect moest gebrand zijn volgens sony zijn recovery tool.
Nu mijn opties,
-terug naar de mediamarkt heb ik verder weinig aan aangezien dit het laatste model was.
-Getweaked windows erop laten staan, microsoft bellen voor de key (Ook echt elke keer als ik het opnieuw wil installeren.)
-Sony bellen voor de dvd's. Gaat mij 10 euro kosten minimaal terwijl het niet mijn fout is.
-Mij neerleggen bij jullie hulpzame tweakers.
Ik heb al veel gehad aan dit forum veel nuttige info. Zou het mogelijk kunnen zijn dat iemand de 1ste recovery dvd zou kunnen hosten. Al dan niet naar mij toe willen sturen, want dit breekt natuurlijk het policy van sony.
Ook de recovery tool zou nog kunnen werken. De verstopte partitie staat er nog wel op.
Dus mischien dat iemand die zou kunnen hosten?
Sinds gisteren ben ik trotse eigenaar van een Sony VAIO VGN-FZ21M.
Nu heb ik het volgende probleem. Toen ik de laptop gekocht had heb ik direct, zoals vele al zeggen de recovery dvd's aangemaakt.
Dit ging allemaal goed en wel. Totdat ik de laptop van een clean install wou voorzien.
De recovery dvd start gewoon normaal op. Maar wil ik of de C: schijf compleet opnieuw installeren? Of gewoon een herstel uitvoeren. Blijft die hangen bij 15% en geeft die de fout 305 aan.
Nu ben ik eigenlijk, om het maar even grof te zeggen that is.
Dik genaaid!
Nu mijn probleem ik ben hier echt de hele avond mee bezig geweest. Windows xp kan ik er niet opkrijgen. Ja oke met een aangepaste windows xp cd wil dit nog wel lukken. Ik kan nog wel een schone installatie van vista zelf op de laptop zetten. Tevens de drivers van de ooooh zo geweldige driver package downloaden.
Maar ik moet of een getweakte windows vista installeren. Ander zit ik met de activatiecode.
(Geloof me ik heb echt al veel op het internet zitten zoeken wat betreft dit soort problemen.)
Ook al dan nog mis ik veel programma's zoals sony recovery tool, utility center... Ja deze kan ik niet installeren wegens een kapotte recovery dvd die tevens perfect moest gebrand zijn volgens sony zijn recovery tool.

Nu mijn opties,
-terug naar de mediamarkt heb ik verder weinig aan aangezien dit het laatste model was.
-Getweaked windows erop laten staan, microsoft bellen voor de key (Ook echt elke keer als ik het opnieuw wil installeren.)
-Sony bellen voor de dvd's. Gaat mij 10 euro kosten minimaal terwijl het niet mijn fout is.
-Mij neerleggen bij jullie hulpzame tweakers.
Ik heb al veel gehad aan dit forum veel nuttige info. Zou het mogelijk kunnen zijn dat iemand de 1ste recovery dvd zou kunnen hosten. Al dan niet naar mij toe willen sturen, want dit breekt natuurlijk het policy van sony.

Ook de recovery tool zou nog kunnen werken. De verstopte partitie staat er nog wel op.
Dus mischien dat iemand die zou kunnen hosten?
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Bij het opstarten de F10 toets indrukken - dan zou je recovery via de verborgen partitie moeten starten. Al geprobeerd?
ABR utility is wel essentieel eerst te draaien voor je de schone installatie begint (dwz activatie saven op usb stick, later restoren). Maar daar is het nu te laat voor...
Hoe kom je op 10 euro voor de recovery dvd's? Op zich heel weinig geld voor 3 dvd's (ook nog officiële)?
ABR utility is wel essentieel eerst te draaien voor je de schone installatie begint (dwz activatie saven op usb stick, later restoren). Maar daar is het nu te laat voor...
Hoe kom je op 10 euro voor de recovery dvd's? Op zich heel weinig geld voor 3 dvd's (ook nog officiële)?
[ Voor 57% gewijzigd door Gianni Rombios op 30-12-2007 19:55 ]
Ja, komt die ook met een foutmelding aan. Raar maar waar.
Verwijderd
Ik wil binnenkort een tft scherm voor mn fz21m gaan kopen voor thuisgebruik. Hebben al meerdere mensen dat gedaan en hoe is dan het beeld? Ik zat te denken aan 23 inch scherm, is dat te groot om op een laptop aan te sluiten? (Heb er weinig verstand van)
Het kan, ik heb een 20" aan m'n M hangen Op zich prima, de kwaliteit van de VGA aansluiting is wel duidelijk minder dan van m'n cheape videokaart met DVI aansluiting.
Weet iemand trouwens hoe ik de C: partitie een stuk kleiner kan maken, de 'Shrink Volume' optie kan er maar 50Gb van afkrijgen, dan blijft er nog 150 over. Is er inmiddels al een goed alternatief voor partition magic?
Weet iemand trouwens hoe ik de C: partitie een stuk kleiner kan maken, de 'Shrink Volume' optie kan er maar 50Gb van afkrijgen, dan blijft er nog 150 over. Is er inmiddels al een goed alternatief voor partition magic?
Met 23inch bedoelt joopie een LCD TV? Die kan normaal gesproken met een HDMI kabel worden aangesloten (heb je meteen beeld en geluid via 1 kabel).
Voor de beeldkwaliteit moet je met een 20" scherm liever een hdmi naar dvi kabel kopen. Zoiets http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=279
Of zit er geen dvi aansluiting op je scherm?
Voor de beeldkwaliteit moet je met een 20" scherm liever een hdmi naar dvi kabel kopen. Zoiets http://www.mediahomeservice.nl/product.php?ProductID=279
Je hebt helemaal gelijk Gianni. Ik heb alleen mijn normale pc al via dvi aangesloten, laptop zit dan op de vga aansluiting. Maar zo'n verloopje HDMI->DIV is wel een goed idee en kost niet een zo gek veel.
Verwijderd
nee bedoel geen tv. wil een nieuw tft gaan kopen, nog geen idee welke grootte, dus zei maar 23 inch. zal wel iets van 20 a 21 inch worden. heb ik dan goed beeld?Gianni Rombios schreef op zondag 30 december 2007 @ 19:51:
Met 23inch bedoelt joopie een LCD TV? Die kan normaal gesproken met een HDMI kabel worden aangesloten (heb je meteen beeld en geluid via 1 kabel).
tft scherm gaat toch gewoon via vga kabel? schakelt het scherm van je vaio dan ook uit?
(geen idee wat dat dvi en hdmi allemaal betekent)
Breedbeeld: 19, 20, 22 inch. 24 inch wordt vrij duur. Gewoon beeld: 19 of 20 inch.
Je kunt gewoon vga (=analoog) proberen, maar normaal gesproken is dvi/hdmi (=digitaal) beter. Er zit geen dvi aansluiting op de vaio, dus moet je dan een kabel hebben met aan de ene kant een hdmi, aan de andere kant een dvi aansluiting. (tenzij de monitor hdmi heeft, dan een hdmi kabel nemen). Liefst een monitor nemen die behalve vga ook een dvi aansluiting heeft (of eventueel zelfs hdmi).
Je kunt gewoon vga (=analoog) proberen, maar normaal gesproken is dvi/hdmi (=digitaal) beter. Er zit geen dvi aansluiting op de vaio, dus moet je dan een kabel hebben met aan de ene kant een hdmi, aan de andere kant een dvi aansluiting. (tenzij de monitor hdmi heeft, dan een hdmi kabel nemen). Liefst een monitor nemen die behalve vga ook een dvi aansluiting heeft (of eventueel zelfs hdmi).
Verwijderd
ook bedankt. hdmi zijn er maar weinig zie ik. gaat je laptop scherm dan uit?Gianni Rombios schreef op zondag 30 december 2007 @ 21:45:
Breedbeeld: 19, 20, 22 inch. 24 inch wordt vrij duur. Gewoon beeld: 19 of 20 inch.
en hoe is de werking van de vaio op je verstrekker aansluiten. Kan dat op elke versterker? En via welke kabels gaat dat? is 5.1 ook mogelijk?
Met je scherm kun je kiezen: dubbel (kloon), hoofdscherm+tweede scherm, 1 scherm. Je kunt dus monitor of vaio scherm uitzetten, net wat je wilt. Geluid is meen ik louter stereo via de headphone out, via hdmi ook alleen stereo geloof ik.
Verwijderd
Weet iemand of het op een of andere manier mogelijk is om TrueHD en DTS-HD (de nieuwe lossless geluidsstandaarden) uit de FZ21 te krijgen? Ik heb gelezen dat de FZ21 HDMI 1.2 heeft en er 1.3 nodig is. Weet iemand of het toch op de een of andere manier mogelijk is? Ik wil namelijk een onkyo versterker aanschaffen die TrueHD en DTS-HD kan decoderen om blueray filmpjes te kijken met geluidskwaliteit die erbij hoort maar dan moet ik wel weten of mn laptop dit formaat kan uitspugen.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
Ik denk wachten op de express card 34mm soundcards (wie weet hoe lang dat nog duurt?) of iets kopen als deze http://www.pixmania.nl/nl...reon-5-1-u.html?srcid=104 (terratec aureon 5.1 usb mk2)
beter kan natuurlijk ook.
beter kan natuurlijk ook.
[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 31-12-2007 00:20 ]
Verwijderd
Bedankt Gianni,
Maar helaas gaat Spdif het niet trekken qua bandbreedte heb ik gelezen. Is alleen geschikt voor de gecomprimeerde formaten zoals de voorlopers dolby digital en DTS (deze kun je als het goed is ook gewoon eruit krijgen met de ingebouwde HDMI aansluiting). Wordt anders wachten op een express card met een HDMI 1.3 aansluiting. Weet niet of dat ooit gaat komen..
Maar helaas gaat Spdif het niet trekken qua bandbreedte heb ik gelezen. Is alleen geschikt voor de gecomprimeerde formaten zoals de voorlopers dolby digital en DTS (deze kun je als het goed is ook gewoon eruit krijgen met de ingebouwde HDMI aansluiting). Wordt anders wachten op een express card met een HDMI 1.3 aansluiting. Weet niet of dat ooit gaat komen..
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2007 08:54 ]
Oke ik heb maar even naar vaio link zelf gebeld. Aangezien hulp hier verder moeilijk te zoeken was.
(Nofi btw, daarom is het ook een forum.)
Ik kreeg een vlaams sprekend persoon aan de lijn.
Ik kon rustig mijn verhaal doen en de persoon aan de andere kant luisterde aandachtig.
Hij begon eerst over F10 tijdens het booten. Meneer ook verteld dat dit niet meer werkt.
Daarna begon deze meneer over de recovery dvd's... Nu niet schrikken. 42 euries voor 3 recovery dvd's.
Meneer duidelijk gemaakt dat ik hiermee niet akkoord ga aangezien ik wel de recovery dvd's heb gemaakt. Meneer kon hier enig begrip over opbrengen en vertelde mij dat die woensdag dit verhaal zou voorleggen, aan zijn 2de lijn zou ik dan denken.
Als ik niks weerhoorde tot donderdag zouden de dvd's kosteloos worden verstuurd.
Hiermee ging ik akkoord en hing de telefoon op.
Nu het mooie, binnen 4 minuten ging de telefoon, pakte op en ja hoor Sony vaio link!
Meneer gaf door dat de installatie dvd's worden toegestuurd naar me zonder iets in rekening te brengen.
Ik wenste meneer nog een prettige jaarwisseling en hing op met een voldaan gevoel.
Tot nu toe zeer goede support!
Nu maar wachen tot ik ze binnen krijg. Hulde aan de helpdesk daar!
Ik kon rustig mijn verhaal doen en de persoon aan de andere kant luisterde aandachtig.
Hij begon eerst over F10 tijdens het booten. Meneer ook verteld dat dit niet meer werkt.
Daarna begon deze meneer over de recovery dvd's... Nu niet schrikken. 42 euries voor 3 recovery dvd's.
Meneer duidelijk gemaakt dat ik hiermee niet akkoord ga aangezien ik wel de recovery dvd's heb gemaakt. Meneer kon hier enig begrip over opbrengen en vertelde mij dat die woensdag dit verhaal zou voorleggen, aan zijn 2de lijn zou ik dan denken.
Als ik niks weerhoorde tot donderdag zouden de dvd's kosteloos worden verstuurd.
Nu het mooie, binnen 4 minuten ging de telefoon, pakte op en ja hoor Sony vaio link!
Meneer gaf door dat de installatie dvd's worden toegestuurd naar me zonder iets in rekening te brengen.
Ik wenste meneer nog een prettige jaarwisseling en hing op met een voldaan gevoel.
Zo, dat klinkt goed na al die wan verhalen die je hoort over Sony's support, netjes hoor.
Ik had eigenlijk deze week m'n FZ open willen schroeven. In de eerste plaats om te kijken hoeveel stof de notebook van binnen verzameld, en ten tweede om wat foto's te maken voor alle nieuwsgierige FZ bezitters, maar het is er nog even niet van gekomen. Na een mislukte de-installatie van wat third-party software (PCTV Pro van Pinnacle om precies te zijn, wat een ongeloofelijk beroerd programma...) was m'n Windows register dusdanig beschadigd dat er niets anders op zat dan Vista opnieuw te installeren. Na wat wikken en wegen toch maar gelijk gekozen voor een clean install met behulp van de Anytime Upgrade dvd, en de drivers en Utilities los gedownload via de support site van Sony. Na alle problemen waarover ik op internet gelezen had rekende ik maar vast op problemen hierbij, maar dat was eigenlijk totaal overbodig. Alles verliep probleemloos en vlot, Vista zorgde eigenlijk zelf al voor de meeste recente drivers. Ik heb alleen een Engels OS nu omdat ik een Engelse Upgrade dvd heb gekregen bij m'n Nederlandse Vaio, maar goed. Oh ja, en ik heb de Vaio Recovery Tool nog niet terug kunnen vinden. Waarschijnlijk gooi ik de recovery partitie er toch af binnenkort omdat ik het nut er eigenlijk niet meer van in zie.
Windows gaf trouwens maar 38 processen aan in taakbeheer na een verse en kale installatie, dit liep snel op naar 60 toen alle Sony Utillities 1X geïnstalleerd waren. Ook is er idle praktisch evenveel geheugen in gebruik als na het handmatig verwijderen van de bloathware, dus eigenlijk maakt het volgens mij weinig uit of je kiest voor een clean install of gewoon een fabrieks-recovery. De notebook voelt wel iets sneller aan nu, maar dit is meestal zo na een verse installatie en mijn ervaring is dat dit naarmate er meer programma's geïnstalleerd worden toch weer langzaam vertraagd.
Goed, volgende week maar eens kijken of ik nog even aan die foto's toekom.
@ Joopie; tenzie je een usb of pc express geluidskaart aanschaft zul je het moeten doen met maximaal 2.1 geluid helaas, eenvoudig via de hoofd-telefoon aansluiting of HDMI.
@ Marsann; er zit gewoon een dvd speler/brander ingebouwd in alle FZ's. Mocht je doelen op software dan heb je de keus uit WMP11 en Win dvd voor Vaio, dit staat standaard op alle FZ's met dedicated graphics (ik vermeld dat er bij omdat ik niet zeker weet wat voor software er bij de variant met de onboard Intel chip word geleverd).
edit: en natuurlijk een hele prettige jaarwisseling allemaal, wees zuinig op uw vingers vanavond
Ik had eigenlijk deze week m'n FZ open willen schroeven. In de eerste plaats om te kijken hoeveel stof de notebook van binnen verzameld, en ten tweede om wat foto's te maken voor alle nieuwsgierige FZ bezitters, maar het is er nog even niet van gekomen. Na een mislukte de-installatie van wat third-party software (PCTV Pro van Pinnacle om precies te zijn, wat een ongeloofelijk beroerd programma...) was m'n Windows register dusdanig beschadigd dat er niets anders op zat dan Vista opnieuw te installeren. Na wat wikken en wegen toch maar gelijk gekozen voor een clean install met behulp van de Anytime Upgrade dvd, en de drivers en Utilities los gedownload via de support site van Sony. Na alle problemen waarover ik op internet gelezen had rekende ik maar vast op problemen hierbij, maar dat was eigenlijk totaal overbodig. Alles verliep probleemloos en vlot, Vista zorgde eigenlijk zelf al voor de meeste recente drivers. Ik heb alleen een Engels OS nu omdat ik een Engelse Upgrade dvd heb gekregen bij m'n Nederlandse Vaio, maar goed. Oh ja, en ik heb de Vaio Recovery Tool nog niet terug kunnen vinden. Waarschijnlijk gooi ik de recovery partitie er toch af binnenkort omdat ik het nut er eigenlijk niet meer van in zie.
Windows gaf trouwens maar 38 processen aan in taakbeheer na een verse en kale installatie, dit liep snel op naar 60 toen alle Sony Utillities 1X geïnstalleerd waren. Ook is er idle praktisch evenveel geheugen in gebruik als na het handmatig verwijderen van de bloathware, dus eigenlijk maakt het volgens mij weinig uit of je kiest voor een clean install of gewoon een fabrieks-recovery. De notebook voelt wel iets sneller aan nu, maar dit is meestal zo na een verse installatie en mijn ervaring is dat dit naarmate er meer programma's geïnstalleerd worden toch weer langzaam vertraagd.
@ Joopie; tenzie je een usb of pc express geluidskaart aanschaft zul je het moeten doen met maximaal 2.1 geluid helaas, eenvoudig via de hoofd-telefoon aansluiting of HDMI.
@ Marsann; er zit gewoon een dvd speler/brander ingebouwd in alle FZ's. Mocht je doelen op software dan heb je de keus uit WMP11 en Win dvd voor Vaio, dit staat standaard op alle FZ's met dedicated graphics (ik vermeld dat er bij omdat ik niet zeker weet wat voor software er bij de variant met de onboard Intel chip word geleverd).
edit: en natuurlijk een hele prettige jaarwisseling allemaal, wees zuinig op uw vingers vanavond
Verwijderd
Bedankt voor je reactie.Storm316 schreef op maandag 31 december 2007 @ 16:03:
Zo, dat klinkt goed na al die wan verhalen die je hoort over Sony's support, netjes hoor.
Gelukkig nieuwjaar iedereen!!
Verwijderd
Zow mooi!!!! Dat moet ik ook maar is doen. Kan je me misschien vertellen (pm) welk nr je belde?Dark Master schreef op maandag 31 december 2007 @ 14:40:
Oke ik heb maar even naar vaio link zelf gebeld. Aangezien hulp hier verder moeilijk te zoeken was.
Meneer gaf door dat de installatie dvd's worden toegestuurd naar me zonder iets in rekening te brengen.![]()
Nouja PM, het nummer is overal te vinden.Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 15:44:
[...]
Zow mooi!!!! Dat moet ik ook maar is doen. Kan je me misschien vertellen (pm) welk nr je belde?
Namelijk als je nog garantie hebt bel je: 020 346 93 03
Hou het serienummer van je laptop even bij de hand, deze zou je nog moeten invullen.
En daarna word je doorverbonden met een medewerker. Succes zou ik zeggen.
Ik overweeg ook een Vaio uit de FZ serie te kopen.
Zijn er nog dingen/kwaaltjes waarop ik moet letten 'out of the box'?
Bijvoorbeeld: scheurtjes, toetsen/knopjes, contactpuntjes ed.
Bij veel merken hoor je vaak rampverhalen over scheurende deksels, loszittende moederborden, slechte ac-adaptercontacten enz. Zijn er bij de FZ serie nog (kleine) gebreken ontdekt door jullie?
Verzoekje: Zou iemand misschien high res foto`s willen posten van zijn/haar FZ Vaio? Ik heb hier in de omgeving 1 model zien staan en dat zat helemaal onder de krassen, geen accupack, toets weg, enz.. Ik zou graag een paar mooie foto`s willen zien..
Zijn er nog dingen/kwaaltjes waarop ik moet letten 'out of the box'?
Bijvoorbeeld: scheurtjes, toetsen/knopjes, contactpuntjes ed.
Bij veel merken hoor je vaak rampverhalen over scheurende deksels, loszittende moederborden, slechte ac-adaptercontacten enz. Zijn er bij de FZ serie nog (kleine) gebreken ontdekt door jullie?
Verzoekje: Zou iemand misschien high res foto`s willen posten van zijn/haar FZ Vaio? Ik heb hier in de omgeving 1 model zien staan en dat zat helemaal onder de krassen, geen accupack, toets weg, enz.. Ik zou graag een paar mooie foto`s willen zien..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Nou, even in het kort mijn ervaring met XP op de FZ21E. Het werkt allemaal hartstikke vlot en stabiel, geen onnodig harde schijf geratel meer, en ik heb ook geen last van door elkaar heen lopende windows. Accuverbruik heb ikj niet op gelet, ik heb gewoon een vaste plaats in de woonkamer meestal, en daar zit ie gewoon op het lichtnet. De Fn toetsen doen het niet, maar de multimediaknoppen voor doen het wel gewoon (volume, start/stop/pauze), en hij gaat wat mij betreft lekker snel vanuit de slaapstand weer in de werkstand, en ook geen spontaan op zwart springend scherm
Ik houd het dus op XP denk ik.
Ik houd het dus op XP denk ik.
Dit is voor XP echt het proberen waard, je kunt aan verschillende scherminstellingen sneltoetsen toewijzen - bijv. ctrl+1 ctrl+2 cltr+3 van donker naar licht.Gianni Rombios schreef op woensdag 19 december 2007 @ 09:50:
Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296 is wel iets om snel brightness in Windows XP te kunnen aanpassen. ...
Wat ook opvalt is dat het beeld mooier wordt als je gamma wat terugregelt en brightness ook wat terugzet. Het beeld is dan minder overstraald en neutraler van kleur (wit is witter ipv gelig). Probeer het eens!
Beste wensen voor het nieuwe jaar! Hier twee weetjes 1 zinloos de tweede misschien bekend maar ERG handig:
Vaio staat voor: Video Audio Integrated Operation
De spatiebalk is ERG handig op laptops, het is vaak de "default button" (verwijderen? ja etc.) Handig want je zit er direct achter met je touchpad. Ook is het een soort van scroll button (pagedown) in internet explorer o.a. (shift-spatiebalk=pageup).
Dit topic is gesloten.