[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Gianni Rombios schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 14:06:
Hier een leuke toepassing voor de S1 toets: MonitorOff
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=96467
Ook een aanrader als je via hdmi een blu-ray film op tv kijkt, het laptop scherm wil anders niet uit.
Heb je dat al geprobeerd op de FZ21 reeks toevallig??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de FZ21M. MonitorOff zet beide schermen tegelijk aan/uit.

Met wat nieuwere drivers krijg ik nu via hdmi wel gewoon volledig beeld op de lcd tv, zoals KasperC al beloofde. Er is nu een nieuwe optie "beeldformaat van HDTV wijzigen" onderin de lijst bijgekomen. Een grote verbetering! Nu lukt het ook gewoon blu-ray af te spelen op tv zonder dat het laptop scherm nog aanstaat.

Edit: is me allemaal toch teveel gedonder - tv steeds helemaal opnieuw instellen, geluid doet het evt niet (direct), tv krijgt kuren met teveel externe aangesloten apparatuur etc.......... :|

[ Voor 20% gewijzigd door Gianni Rombios op 09-12-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je die nieuwe drivers downloaden? En zijn deze ook voor de FZ21E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ja drivers zijn hetzelfde (http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805)
Ik had de Windows update gedraaid, die kwam met een 8400m gt driverupdate. Daarna was ik wat settings kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit een tijdje te twijfelen tussen een Sony Vaio VGN FZ21M en een Acer Aspire 5920-602G25MN.
qua prijs zijn ze ongeveer dezelfde, maar qua specificatie is de Acer veel beter. (snellere videokaart, snellere processor, grotere hardeschijf enz...)

nu mijn vraag aan jullie: wat raad jullie me aan?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat velen van ons hier voor dezelfde keuze hebben gestaan. Mag duidelijk zijn dat we de sony aanraden aangezien onder meer de kwaliteit, service en looks onvergelijkbaar zijn met een acer dinky toy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je 100 euro extra uitgeven en voor de FZ21S gaan , lijkt mij prijs kwaliteit zowat de beste in de FZ reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Die S is 250 euro duurder dan de M(?). Als 3d niet zoveel uitmaakt vind ik de FZ21E toch het meeste waar bieden, alle andere vind ik eigenlijk wat te duur. Maar een Acer zou ik ook niet snel nemen. Deze Sony serie heeft wel 2 jaar garantie, Acer dacht ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-12-2007 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2007 @ 01:36:
zit een tijdje te twijfelen tussen een Sony Vaio VGN FZ21M en een Acer Aspire 5920-602G25MN.
qua prijs zijn ze ongeveer dezelfde, maar qua specificatie is de Acer veel beter. (snellere videokaart, snellere processor, grotere hardeschijf enz...)

nu mijn vraag aan jullie: wat raad jullie me aan?

alvast bedankt!
Ik stond voor eenzelfde keuze een aantal maanden geleden. De Aspire was een van de laptops die ik voor ogen had. Ik had eigenlijk op basis van specs al voor 90% besloten dat ik voor de Acer zou gaan. Maar toen ik in de winkel de Vaio zag, was ik meteen verkocht :) De Aspire ziet er in het echt vreselijk nep/plastic uit (dinkey toy is een goede omschrijving). Is natuurlijk persoonlijk, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Ben de vraag nou al een paar keer tegengekomen, maar nog nergens het antwoord:

Als ik probeer de hersteldisks te maken, krijg ik vanuit het VAIO Herstelcentrum een runtime error en ik krijg de cd's dus niet gebrand.
Iemand die dit varkentje al gewassen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sha20,

ik zou ook absoluut voor de sony gaan,
qua specs is de acer op papier misschien iets beter,
maar de fz21s, die ik nu bezit, heeft een scherm waar geen laptop aan kan tippen en werkt supersnel. gamen gaat ook lekker, blu-ray, goede looks, alles wat een mens zich kan wensen ;)...

nog maar te zwijgen over de verschillen in kwaliteit.

ik zou voor geen goud met die acer willen ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Nog 1 stem voor de Sony; de Acer heeft goeie spec's, maar de looks en Acers reputatie, nee dank u.

Maar goed, dit soort antwoorden had je kunnen verwachten op een Sony FZ draadje natuurlijk. Waarschijnlijk zal men je op een Vergelijkbaar Acer thread unaniem de Aspire aanraden en de Sony veel te duur vinden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
MichielPH schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:57:
Ben de vraag nou al een paar keer tegengekomen, maar nog nergens het antwoord:

Als ik probeer de hersteldisks te maken, krijg ik vanuit het VAIO Herstelcentrum een runtime error en ik krijg de cd's dus niet gebrand.
Iemand die dit varkentje al gewassen heeft?
Heb je de recovery center patch al geïnstalleerd? http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805
Ik heb de dvd's trouwens gemaakt voordat de patch er was (waarbij geen foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 15:26
Als ik mijn S-ata HD verwissel met een andere HD, dan wordt deze niet erkent tijdens het installeren van Windows XP. Ook als ik boot met een bartpe cd en daar Partition Manager op draai wordt er geen HD gevonden. Ik krijg de melding dat er geen schijf aangesloten is. Het gekke is dat de bios de schijf wel detecteert en ik heb met Seatools ook al alle tests uitgevoerd. De HD is 100% in order. De HD wordt wel in een andere laptop gedetecteerd. Het gaat om de Seagate ST96023AS. Het enige verschil is met de originele HD (Fujitsu) is dat de Seagate een RPM heeft van 7200.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het gaat trouwens om de FZ21M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie heeft er bij de fz21e het virtueel geheugen uitgezet? en gaat dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
tinustr schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:33:
Als ik mijn S-ata HD verwissel met een andere HD, dan wordt deze niet erkent tijdens het installeren van Windows XP. Ook als ik boot met een bartpe cd en daar Partition Manager op draai wordt er geen HD gevonden. Ik krijg de melding dat er geen schijf aangesloten is. Het gekke is dat de bios de schijf wel detecteert en ik heb met Seatools ook al alle tests uitgevoerd. De HD is 100% in order. De HD wordt wel in een andere laptop gedetecteerd. Het gaat om de Seagate ST96023AS. Het enige verschil is met de originele HD (Fujitsu) is dat de Seagate een RPM heeft van 7200.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Het gaat trouwens om de FZ21M
Oei! Ik heb net de Hitachi 7K200 besteld en heb die ook vooral besteld om meteen XP daarop te zetten. Werd de Fujitsu wél herkend bij installatie van XP? Of heb je de sata driver niet gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-12-2007 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
Gianni Rombios schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:37:
[...]

Oei! Ik heb net de Hitachi 7K200 besteld en heb die ook vooral besteld om meteen XP daarop te zetten. Werd de Fujitsu wél herkend bij installatie van XP? Of heb je de sata driver niet gebruikt?
Dat is juist het probleem. De HD wordt wel erkent in de bios maar niet tijdens het installeren van XP. De sata drivers zitten in de installatie cd gebakken. Als ik de HD aansluit op een andere notebook en met de zelfde installatie cd boot gaat alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben beide notebooks hetzelfde moederbord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
Nee dat denk ik niet. De HD komt uit een Dell Latitude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je toch ook niet dezelfde sata driver gebruiken?
Je moet natuurlijk wel die van intel pakken:

http://downloadcenter.int...P%20Professional&lang=eng

;)

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2007 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
Oke even wat opheldering :)
- Ik heb een bartpe cd met daarop partition manager en Ghost. Met de originele HD kan ik de schijf benaderen. Met de Seagate HD niet.
- Als ik van de winXP cd boot met de originele HD wordt er wel een schijf gevonden. Niet met de Seagate.
Dus op beide bootable cd's wordt de originele HD erkent. Dan is het toch zo dat de drivers goed zijn. En de Sata drivers zijn toch van de HD en niet van het MoBo (correct me if I'm wrong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nope, zijn van het MoBo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustr
Ok ik ga het vanavond even proberen met die driver van intel. Alleen heb ik daar een floppy drive voor nodig :P Ik heb hier nog wel een externe liggen maar die moet worden aangesloten op de parallelle aansluiting.... Of is het mogelijk om deze in de winxp te frotten? (ga ik te ver off-topic? :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarvoor zul je het programmatje nlite moeten gebruiken ;)

• Gianni Rombios
  • Niet online
Is al eerder genoemd maar hier nog eens de link naar de drivers voor de FZ29 xp downgrade:
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ29/
(de FZ29 is dus de business editie van de FZ21 maar met intel onboard graphics)

Verwijderd

Doet de brightness functie het op de FZ21M met de drivers van de FZ29?

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 19:56 ]

Verwijderd

Helaas heb ik de blueray disc nog steeds niet ontvangen. Het is nu al 2 maanden!

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2007 19:46 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb mijn nieuwe Hitachi 7K200 schijf nog niet binnen, maar daar zet ik XP op en kijk dan of de brightness functie het ook doet. Jammer dat je de bluray schijf nog niet hebt. Het telefoonnummer op de brief die daarbij zat was van Sony Badhoevedorp 020 658 1911.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op donderdag 13 december 2007 @ 19:45:
Doet de brightness functie het op de FZ21M met de drivers van de FZ29?
Dit zou nu wel eens een oplossing kunnen zijn, iemand al uitgeprobeerd ?
Want als ze support bieden voor 29, dan werkt alles voor 21 normaal ook, want enige verschil is de graphics ! w00t, * HyperBart wordt al wat gelukkiger

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 13-12-2007 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 't ooit geprobeerd meen ik zo een maandje geleden (FZ21S versie wel te verstaan), maar deed het niet bij mij, maar proberen jullie 't nog maar een keer voor de zekerheid, kan zijn dat ik gewoon sliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Gianni Rombios schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 07:47:
[...]

Heb je de recovery center patch al geïnstalleerd? http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805
Ik heb de dvd's trouwens gemaakt voordat de patch er was (waarbij geen foutmelding).
Ja, ook met de patch geïnstalleerd krijg ik de recovery dvd's niet gebrand. Nog altijd krijg ik een runtime error.

Edit:
Het was een conflict met of Daemon of PowerISO; hij snapt tenminste niet wat hij emulator aan moet.

[ Voor 10% gewijzigd door MichielPH op 15-12-2007 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi dat je het gevonden hebt.

Ik heb vanmiddag Vista SP1 Release Candidate geprobeerd te installeren, maar kreeg bij de herstart al een blauw scherm. Via veilige modus ging hij wel door tot 100%, maar bij opnieuw opstarten "installatie mislukt" en "maakt wijzigingen ongedaan". Het hele verhaal kost een uur of 8, dus niet zomaar aan beginnen! Ook al gaat het goed, dan moet je later alsnog de officiële versie erop zetten en deze eraf halen...

Edit: kon de installatie zelfs weggooien, hij bleef maar doorgaan met servicepack ongedaan maken / blauw scherm bij opstarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Gianni Rombios op 16-12-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
Goed nieuws voor mensen met het zelfde probleem als ik had!

Ik ben in staat om in XP de brightness van het scherm aan te passen en dan ook echt de lamp. De instellingen zijn helaas alleen nog te doen in het NVIDIA-confugiratiescherm doormiddel van een schuifje. Wel is in te stellen welk percentage gebruikt moet worden bij gebruik van netstroom of de accu.

Ga naar dit adres download de driver en bijbehorende gemodde INF file. Kopieer het INF bestand naar de uitgepakte map en installeren maar. Ik moet er bij zeggen dat ik de drivers verder nog niet getest heb.

Zodra bekend is of de driver op andere vlakken als blueray en dergelijke goed werk, lijkt het me handig om dit een plekje te geven in de startpost. Dat scheelt voor anderen veel zoek werk.

Succes en post je bevindingen hier zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat zowieso niet werken met blueray. Weet je dat alvast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 12:56:
Gaat zowieso niet werken met blueray. Weet je dat alvast ;)
Vandaar dat ik het er maar even bij heb gezet. Ik heb die hele Blueray discussie namelijk niet gevolgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De conclusie was iig:

1. gebruik ECHTE sony drivers (bijv. de laatste die in de driverpack zitten op de sony support site)
2. gebruik de nieuwste powerdvd (met evt. laatste patches) of windvd for Blueray (nieuwste uiteraard)
3. voor afspelen via HDMI op een HDTV kun je het beeld niet clonen maar moet je switchen (voor zover ik weet)

Weet alleen niet of je met die drivers ook resolutie kunt wijzigen van de HDTV aangezien het anders niet goed schermvullend is. Ik gebruik zelf 169.04 en daarin kan het wel. Uiteraard kan ik geen blueray afspelen nu maar dat doe ik toch zelden. Meestal download ik HD files van nieuwsgroepen en deze kun je wel gewoon viao HDMI of op je laptop afspelen zonder al te veel poespas.
Blueray gebruik ik voor de rest alleen om mn pr0n te branden :9

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 14:45:
De conclusie was iig:

1. gebruik ECHTE sony drivers (bijv. de laatste die in de driverpack zitten op de sony support site)
2. gebruik de nieuwste powerdvd (met evt. laatste patches) of windvd for Blueray (nieuwste uiteraard)
3. voor afspelen via HDMI op een HDTV kun je het beeld niet clonen maar moet je switchen (voor zover ik weet)

Weet alleen niet of je met die drivers ook resolutie kunt wijzigen van de HDTV aangezien het anders niet goed schermvullend is. Ik gebruik zelf 169.04 en daarin kan het wel. Uiteraard kan ik geen blueray afspelen nu maar dat doe ik toch zelden. Meestal download ik HD files van nieuwsgroepen en deze kun je wel gewoon viao HDMI of op je laptop afspelen zonder al te veel poespas.
Blueray gebruik ik voor de rest alleen om mn pr0n te branden :9
Maar als ik het goed begrijp gebruik jij Vista. Het probleem van dit topic is dat de problemen en oplossingen van zowel Vista als XP gebruikers door elkaar heen lopen. Voor XP gebruikers was het voorheen niet mogelijk om de brightness aan te passen, vandaar mijn post. Nu weet ik niet of die oplossing die jij noemt ook van toepassing is op XP. Is dit wel het geval dan moeten mensen met XP dus zelf nagaan wat belangrijker voor ze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Kun je niet extra energiebeheer schema's aanmaken in XP (zoals in Vista)? Dat heft het gemis van de Fn toetsen ook wel aardig op.

[ Voor 36% gewijzigd door Gianni Rombios op 17-12-2007 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LVVK schreef op zondag 16 december 2007 @ 15:38:
[...]

Maar als ik het goed begrijp gebruik jij Vista. Het probleem van dit topic is dat de problemen en oplossingen van zowel Vista als XP gebruikers door elkaar heen lopen. Voor XP gebruikers was het voorheen niet mogelijk om de brightness aan te passen, vandaar mijn post. Nu weet ik niet of die oplossing die jij noemt ook van toepassing is op XP. Is dit wel het geval dan moeten mensen met XP dus zelf nagaan wat belangrijker voor ze is.
blueray zal dan idd niet werken aangezien er geen officiele sony drivers zijn uitgekomen voor XP (voor zover ik weet). Mijn excuses :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand ook het probleem dat de draadloze netwerkkaart (Intel® PRO/Wireless 3945ABG Network Connection) in de FZ21E de snelheid van chello extreme (20 mbit/sec.) niet aan kan?? Of zo wel welke instellingen deze nodig heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Zo'n snelle verbinding kan ik hier helaas niet testen, maar 15Mbit haal ik hier wel probleemloos en draadloos. Je netwerkkaart zou 54Mbit aan moeten kunnen in principe. Haal je bedraad een hogere snelheid dan draadloos, of zit je misschien erg ver van je router af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is toch een 4965AGN - voor de hele serie dacht ik? Dus zelfs 100+ mb.

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-12-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Ik haal bedraad wel een snelheid van dik 20 mbit/sec. en draadloos maar 7 mbit/sec. en heb ook een nieuwe router van upc gekregen die de snelheid aan zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:48:
Het is toch een 4965AGN - voor de hele serie dacht ik? Dus zelfs 100+ mb.
nee het is de intel(R) PRO/Wireless 3945 versie voor de FZ21E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik heb dezelfde kaart in m'n iets oudere FZ11S zitten, vind het een superkaartje trouwens. Ik zie 2X zoveel netwerken in de buurt in vergelijking met m'n Belkin pci kaart en heb zelfs 2 etages bij m'n router vandaan nog een maximaal signaal, en we hebben dik gewapend beton hier.

Maar als je zeker weet dat je een 'G' of 'N' router hebt en je signaal sterk genoeg is zou zo niet weten waar het aan kan liggen eigenlijk, er zijn verder geen speciale instellingen voor nodig oid. Iemand anders een idee misschien?

Hoe controleer jij je snelheid eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Netgear WPN824 (v2) router van upc, deze zou geschikt moeten zijn voor chello extreme. Met de bijgeleverde usb (netwerk kaart) van netgear haal ik de snelheid(ruim 20 mbit/sec) wel. :? maar met de intel(R) PRO/Wireless 3945 niet...heel wisselend soms 14 maar meestal rond de 6mbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meet de downloadsnelheid op www.speedtest.nl of www.coax.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb eindelijk mijn nieuwe Hitachi 7k200 schijf binnen, en heb Windows XP er nu op zitten. Die schijf (in 100 en 200GB versie) is een echte aanrader, bijna 50% hogere transfer als de Fujitsu 200GB. De 7k200 120GB en 160GB versies zijn overigens wat langzamer.
Zeker een aanrader, deze schijf (75 euro) + XP. Maar nu heb ik al een officiële licentie van XP, dat scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je deze HD gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb hem bij zercom gekocht. Inclusief een XXodd extern kastje (usb+eSata). Dat kastje is leuk maar er zit geen eSata kabel en geen bracket bij (maar heb ik beide al van een ander 3.5 extern kastje). De 100GB en 200GB hebben 100GB platters, de 120 en 160 hebben 80GB platters. (Wél de 7k200 serie die je moet hebben, niet de 7k100). Een vrij aanzienlijk verschil... De schijf is heel stil en trilt ook nog eens minder dan de Fujitsu (misschien dat de 200GB iets meer trilt, ik heb de 100GB versie). De schijf is vrij makkelijk (zeker voor een Vaio) te verwisselen. Je moet het klepje onder het serienummer hebben. 1 Schroefje los, maar dan het klepje voorzichtig loswrikken, gaat niet vanzelf los.

Zat behoorlijk lang te zoeken naar de videodriver voor XP, zoals velen.... stond in dit topic ook niet echt uitgelegd.

1. http://www.laptopvideo2go.com/drivers
de nieuwste genomen
2. zelfde tabel waar de driver staat: kolom INF: ook de meest recente kiezen en in de gedownloade map opslaan (n4disp.inf), overschrijven? Ja.

[ Voor 19% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-12-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:16:
Ik heb hem bij zercom gekocht. Inclusief een XXodd extern kastje (usb+eSata). Dat kastje is leuk maar er zit geen eSata kabel en geen bracket bij (maar heb ik beide al van een ander 3.5 extern kastje). De 100GB en 200GB hebben 100GB platters, de 120 en 160 hebben 80GB platters. (Wél de 7k200 serie die je moet hebben, niet de 7k100). Een vrij aanzienlijk verschil... De schijf is heel stil en trilt ook nog eens minder dan de Fujitsu (misschien dat de 200GB iets meer trilt, ik heb de 100GB versie). De schijf is vrij makkelijk (zeker voor een Vaio) te verwisselen. Je moet het klepje onder het serienummer hebben. 1 Schroefje los, maar dan het klepje voorzichtig loswrikken, gaat niet vanzelf los.
Dat klinkt zeer interessant aangezien ik ook al plannen had om de Fujitsu te vervangen door een Hitachi 7200RPM schijf. Aan de prijs te zien (eur 79,--) heb jij de 100GB versie ? Hoe is geluidsproductie tov de oude Fujitsu schijf ? Ik zie op de Alternate website dat ie standby stiller zou zijn dan de Fujitsu. Dank voor de info. Ik ga morgen maar eens actie ondernemen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Nog een vervolgvraag voor de kenners. Kan ik een image (acronis true image Home v10.0) terugzetten op de nieuwe HD? Uiteraard maak ik eerst op de nieuwe HD een partitie aan met dezelfde voorwaarden (grootte, ntfs, primary). Ik dacht dat mischien een image bepaalde fysieke kenmerken van de originele HD meeneemt in de image file. Dank voor het meedenken.

Laat maar. Ik ga het meteen maar goed aanpakken en een Vista clean install doen.

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 19-12-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb idd de 100GB versie. Geluid ligt net als de fujitsu steeds onder het nivo van de cpu-fan, dus is geen issue. Maar iets stiller is hij wel, en wat trillingsvrijer (hoewel dat bij de fujitsu ook geen probleem was). De 200GB zal normaal gesproken iets meer geluid maken. Je mag aannemen dat Samsung en Seagate ook wel rap snellere (hogere datadichtheid) schijven gaan voeren, maar dat lijkt toch nog wel een tijdje te gaan duren (geen aankondigingen). Ik heb specifiek de 100GB genomen, omdat ik voor opslag toch mijn gewone pc gebruik. Een externe 200gb laptopschijf (de fujitsu dus) is ook erg makkelijk (geen voeding nodig, compact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op woensdag 19 december 2007 @ 00:16:
Ik heb idd de 100GB versie. Geluid ligt net als de fujitsu steeds onder het nivo van de cpu-fan, dus is geen issue. Maar iets stiller is hij wel, en wat trillingsvrijer (hoewel dat bij de fujitsu ook geen probleem was). De 200GB zal normaal gesproken iets meer geluid maken. Je mag aannemen dat Samsung en Seagate ook wel rap snellere (hogere datadichtheid) schijven gaan voeren, maar dat lijkt toch nog wel een tijdje te gaan duren (geen aankondigingen). Ik heb specifiek de 100GB genomen, omdat ik voor opslag toch mijn gewone pc gebruik. Een externe 200gb laptopschijf (de fujitsu dus) is ook erg makkelijk (geen voeding nodig, compact).
Dank voor je snelle reactie. Ik ga ook zowieso voor de 100GB vanwege de leuke prijs, en omdat ik ook al een 500GB externe opslag heb. Klinkt allemaal super...sneller en stiller ! Morgen maar eens langs Alternate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet de viao drivers downloaden, ik kom wel op de site enz. Maar bij de laatste stap, van accepteren krijg ik timeout.
Ondervinden jullie dat ook?

Edit : het lag aan mij pc, download ze nu perfect binnen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2007 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296 is wel iets om snel brightness in Windows XP te kunnen aanpassen. Het is erg jammer dat het niet op een andere manier lukt. Wat me opvalt is dat de Fn+F2 toets het wél doet onder XP, ook Fn+cursor key doet "iets". Maar de vitale Fn+F5/F6 doen dus niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Vandaag een Hitachi 7k200 100GB 7200RPM HD aangeschaft. Thanks voor de tip Gianni. Eur 79,-- betaald bij Alternate. De schijf is geruisloos en een stuk sneller dan de standaard Fujitsu 120GB. Ter vergelijking, mijn Windows Experience Index is van 4.6 naar 5.5 gegaan. Niet dat deze index alleszeggend of bepalend is, maar het geeft toch wel aan dat de schijf een stuk rapper is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mooi, ik ben er ook blij mee. Heb nu nog even alleen XP erop staan, maar ga toch wel weer Vista erbij zetten. In HDtune zijn de doorvoersnelheden bij mij vrijwel exact +50% hoger (tov de 200GB Fujitsu). Je bedoelt denk ik 160 of 200GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 20:41:
Ik heb een Netgear WPN824 (v2) router van upc, deze zou geschikt moeten zijn voor chello extreme. Met de bijgeleverde usb (netwerk kaart) van netgear haal ik de snelheid(ruim 20 mbit/sec) wel. :? maar met de intel(R) PRO/Wireless 3945 niet...heel wisselend soms 14 maar meestal rond de 6mbit/sec.
Heeft iemand dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Volgens dit verhaal http://remoteoptions.com/...er-9810-intel-pro-3945abg kun je het best eens met intel drivers proberen ( http://downloadcenter.int...rating%20Systems&lang=eng )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwste drivers al geinstalleerd, helaas nog geen snelheidverbetering :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de netwerkkaart in de FZ21E ( intel(R) PRO/Wireless 3945 ) kan vervangen voor een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je ook verschillende driver settings geprobeerd? Met bestanden kopiëren over LAN haal ik met de 4965AGN ongeveer 1/3 van 54mbit oftewel 18mbit. Maar nog niks in de driver settings veranderd. Ook niet al te super...

Bij de FS moet je de hele bodemplaat loshalen en zit hij naast de geheugenchips. Het lijkt me waarschijnlijk dat dat bij de FZ ook zo is. Voor de garantie lijkt het me geen goed idee... misschien kan iemand anders daar nog iets over zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-12-2007 10:43 ]

Verwijderd

Als ik hem open schroef is er geen garantie meer zeker....?

Verwijderd

Het topic volledig doorgelezen maar toch even twee vragen, hoe zit het met de dode pixel policy bij deze Sony notebooks en is het model 'FZ21Z' ergens in levende lijve te zien? Ik heb de 'FZ21E' bij de Mediamarkt in Deventer gezien maar de 'Z' hebben ze niet in het assortiment. Is het verschil tussen 1 en 2 lampen duidelijk zichtbaar?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik denk dat de vertikale kijkhoek een stuk beter is, die vind ik met 1 lamp bij weinig licht erg slecht (FZ21M).

• Storm316
Ja, het verschil tussen 1 en 2 lampen is behoorlijk groot. Ik weet trouwens niet waar je 'm in het echt kunt bewonderen. Vaio's zijn een beetje moeilijk in het wild te vinden is mijn ervaring...

@ Marsann: Open schroeven kost je inderdaad je garantie, maar je kunt natuurlijk met deze klacht bij Sony aankloppen en kijken of je hun zover kunt krijgen om je netwerkkaart voor je om te zetten. Anders is een pci express netwerkkaart ook een optie misschien.

Verwijderd

Lastig dat ik de notebook nergens kan zien, de MyCom verkoopt het apparaat ook maar kan alleen op bestelling (aanbetaling) bestellen, dan kan ik de notebook net zo goed direct online kopen natuurlijk.

Verwijderd

Storm316 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:14:
Ja, het verschil tussen 1 en 2 lampen is behoorlijk groot. Ik weet trouwens niet waar je 'm in het echt kunt bewonderen. Vaio's zijn een beetje moeilijk in het wild te vinden is mijn ervaring...

@ Marsann: Open schroeven kost je inderdaad je garantie, maar je kunt natuurlijk met deze klacht bij Sony aankloppen en kijken of je hun zover kunt krijgen om je netwerkkaart voor je om te zetten. Anders is een pci express netwerkkaart ook een optie misschien.
Bij sony aankloppen... :? waar zou ik dan moeten wezen, dan zou ik hem moeten opsturen ofzo?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Sony contactgegevens:
http://www.sony.nl/support/ShowNonProductSupportFAQ.action?site=odw_nl_NL&categoryType=FAQ+Generic
Telefoonnummer service/support: 020-6581911

(van een webwinkel gehaald heb er zelf geen ervaring mee)

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-12-2007 12:42 ]

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren ook de eigenaar van een FZ21E. Aangezien ik al die Vista troep niet wil hebben en eigenlijk een mooie schone XP installatie wil, vroeg ik me af waar ik de HD drivers kan vinden die je nodig hebt voor de XP installatie?

Is er iemand die een linkje heeft?

Verwijderd

Mhh, de eerste post geeft al een link. Heeft iedereen die gebruikt voor hun XP installatie?

• Gianni Rombios
  • Niet online
De FZ29 is bijna hetzelfde maar met intel graphics
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ29
Lees het even na in dit topic. Grafische kaart en geluidskaart zijn een probleempje maar doen het met een "trucje", Fn toetsen gaan het niet doen.

[ Voor 32% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-12-2007 15:38 ]

Verwijderd

Beste VAIO bezitters,

Ik zit ook al even te wachten op de Bluray van Spiderman3, en heb even geprobeert om contact te krijgen met Sony.
Het is wel heel lastig om een emailadres te kunnen vinden van Sony.
Na lang zoeken heb ik een formulier gevonden op de Sony site voor opmerkingen.
Daar heb ik al mijn gegevens ingevuld met daarbij deze vraag:

Ik heb op 13 oktober 2007 mijn Sony VGN-FZ21M aangeschaft. Uiteraard heb ik zo snel mogelijk mijn Vaio geregistreerd, namelijk op 14 oktober 2007. Mijn vraag is, heeft u een idee wanneer ik de Blu-ray SpiderMan kan ontvangen?

Daar krijg zojuist deze reactie op (van een anoniem emailadres):

Geachte heer, Naar aanleiding van uw e-mail moet ik u vragen dat toen u bezig was met het registeren met de cd-rom, heeft u ook de enquête ingevuld. Als dat namelijk niet is gebeurd is het namelijk niet afgesloten waardoor u nu nog geen spiderman heeft ontvangen.
Met vriendelijke groet, Consumenten Informatie CentrumSony Nederland

Haha, wat moet ik nu mee?
Ik heb precies gedaan wat in de "actievoorwaarden" staat.

Ik ben benieuwd of ik de Bluray nog voor de kerstdagen ga krijgen.

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:14:
Ik ben sinds gisteren ook de eigenaar van een FZ21E. Aangezien ik al die Vista troep niet wil hebben en eigenlijk een mooie schone XP installatie wil, vroeg ik me af waar ik de HD drivers kan vinden die je nodig hebt voor de XP installatie?

Is er iemand die een linkje heeft?
Ik heb ergens intel drivers gedownload en met Nlite een geintegreerde XP installatie cd kunnen maken, hij doet het zowaar ook nog. De toetsen voor hard en zacht geluid doen het ook al in 1 keer, brightness knoppen nog niet, maar daar til ik niet zo zwaar aan. Ook geluid en webcam doen het al, mbv de FZ29 XP downgrade drivers. Had ook de chipsetdrivers Intel 965 geinstalleerd maar toen deden mijn USB apparaten het niet meer, dus die weer met systeemherstel verwijderd.
EDIT: Ik kan ze in een zip bestand zetten en mailen?

[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 20-12-2007 16:10 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• Gianni Rombios
  • Niet online
Netjes gedaan. Bij de intel drivers moet je de ich8-m / 965PM hebben. Mocht je de brightness knoppen aan de gang krijgen dan zijn er velen die dat graag zouden horen. Maar het lijkt erop dat dat er gewoon niet inzit...

[ Voor 51% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-12-2007 16:15 ]

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Eyy Vaio bezitters,

even een berichtje van mijn kant. Heb mijn FZ21M nog steeds niet terug en wacht inmiddels al een maand en ben 200 euro armer geworden aan reparatie kosten. Omdat er een deukje op de hoek zat. De vaio hebben ze zonder te vragen gerepareerd en wacht nog steeds op teruggave, erg slechte service.

Wat betreft de spider-man 3 disc ik heb een mailadres voor diegene die hem nog willen hebben. Deze jongens kunnen je daarmee verder helpen. Zodra ik me laptop terug heb zal ik adres hier posten. Ik werk nu namelijk op mijn ps3.

Verwijderd

Toch wel sneu dat uitgerekend de topicopener er zoveel problemen mee heeft nu..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2007 20:56 ]

Verwijderd

Storm316 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:14:

Weet iemand misschien waar je een pci express netwerk kaart met N-draft kunt kopen. deze kaartjes zijn in computerwinkels amper verkrijgbaar..

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zie heel wat express cards (34) staan(?) Ik neem aan dat Storm316 dat ook bedoelde.

http://www.google.nl/sear...-draft+express+card&meta=

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-12-2007 21:27 ]

• Storm316
Yeps, zo'n kaartje bedoelde ik. Je hebt ze trouwens ook als usb stick als je dat prefereert. Dynabyte verkoopt ze onder andere, maar ze zijn volgens mij bij de meeste grotere computerzaken wel te koop tegenwoordig.

Knap k** van je Vaio Mrc, ik hoop dat je gauw weer van je FZ kunt genieten!

[ Voor 56% gewijzigd door Storm316 op 21-12-2007 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk toch dat het zo'n express kaartje wordt dan, zo'n grote usb stick is ok geen gezicht :| Jammer dat de intel(R) PRO/Wireless 3945 netwerkkaart geen draft-N ondersteund en dus niet snel genoeg is voor chello extreme :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09 22:46

thommich

Belg

Ik ben van plan om de Vaio fz 21 S te kopen. Maar blijkbaar is er nogal wat verwarring op de verschillende sites over de grafische kaart en processor...

De ene site zegt T7500 en 8400M GS. De andere site zegt T7250 met 8600M. :?

IK woon in België en de S versie staat niet op de belgische vaio site, dus kan ik het daar niet controleren... Ik heb al gezocht op de vaio site van de UK, maar aangezien op de site van de winkel waar ik hem wil kopen iets anders staat weet ik niet meer wie ik moet geloven...
Is de informatie in de topicstart 100% zeker correct?

Als er namelijk een 8400M grafische kaart in zit ga ik voor de goedkopere M versie denk ik...

Heeft iemand hier een FZ21S? Of weet iemand 100% zeker welke specs hij nu eigenlijk heeft?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Wel, de FZ21E heeft toch nog een raar probleem met XP Corp ed. Als de laptop in Standby of Hibernate gaat dan gaat ie niet meer goed aan als ik deksel open of toets aanraak. Hij start kennelijk wel op, maar het scherm blijft zwart, tenminste dat dacht ik, maar vanmorgen viel me op dat ik toch wel iets van Windows zie, maar dan heeeeeel donker. En de Fn keys werken niet, dus als het daar aan zou liggen: kan ik dus niets meer regelen. Kent iemand dit probleem en de oplossing?
Rene

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Alleen Fn+F2 werkt. Ik heb geen problemen met standby/hibernate, hoewel ik standby eigenlijk nooit gebruik (hibernate bijna altijd). (FZ21M) Ben je in apparaatbeheer alle vraagtekens kwijt? Kijk ook even in de Event Log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 12:50:
Alleen Fn+F2 werkt. Ik heb geen problemen met standby/hibernate, hoewel ik standby eigenlijk nooit gebruik (hibernate bijna altijd). (FZ21M) Ben je in apparaatbeheer alle vraagtekens kwijt? Kijk ook even in de Event Log.
Hm nee, daar staan nog een aantal vraagtekens bij Controller voor massa opslag, Ethernetcontroller, Modem device on High definition Audio bus en SM-buscontroller (wat dat ook moge zijn).
Ik moet maar op zoek gaan naar drivers daarvoor, welke dat zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruikte de Sony Dvd's voor het installeren van de missing drivers enz. Ging perfect. Geen probleem met F toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Nou, alleen de controller voor massa opslag heeft nu nog een vraagteken. Ben benieuwd of het helpt allemaal. Ik heb nog eens op de Recovery DVDs gekeken maar daar kan ik helemaal geen individuele drivers vinden. Heb de rest geinstalleer mbv de FZ29 downgrade drivers voor XP.

[ Voor 43% gewijzigd door flopdoc op 21-12-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik denk dat redgoblin83 het over Vista heeft...... ???? .....
!!!
Dat massa opslag vraagteken is van de Texas Instruments cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele domme vraag.. Ik lees nu steeds vaker dat mensen hibernation gebruiken. Ik sluit em eigelijk altijd echt af. Zou ik ipv dit te doen ook steeds hibernation kunnen gebruiken zodat ie sneller opstart? Dus bijv. voordat ik de pc uitzet en ga slapen op hibernation zetten en volgende dag mee nemen naar school en daar weer verdergaan. En dat dag in dag uit. Is dit schadelijk voor de laptop? Hoop dat iemand mij hier wat duidelijkheid over kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Schadelijk is het niet je slaat gewoon de inhoud van je RAM in een tijdelijk bestand op schijf op. Hij staat dus gewoon echt uit.

Af en toe moet je wel eens herstarten (na updates e.d.). Ook opletten met Windows domeinen/aanloggen bij verschillende netwerken. In dat geval zou ik hem van tevoren even echt afsluiten, voor de rest gebruik ik zoveel mogelijk hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:24:
Schadelijk is het niet je slaat gewoon de inhoud van je RAM in een tijdelijk bestand op schijf op. Hij staat dus gewoon echt uit.

Af en toe moet je wel eens herstarten (na updates e.d.). Ook opletten met Windows domeinen/aanloggen bij verschillende netwerken. In dat geval zou ik hem van tevoren even echt afsluiten, voor de rest gebruik ik zoveel mogelijk hibernate.
Sluit ik mij bij aan. Hibernate is zoveel sneller met Vista. Ik sluit m'n Vaio eigenlijk nooit meer af, behalve als het echt nodig is (update e.d.). Mijn Vaio is binnen 5 seconden gebruiksklaar (incl draadloos netwerk) na opstarten vanaf hibernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels al slechte ervaringen met een belkin Wireless N1 300Mbs Express Card, deze was namelijk niet vista compatible belachelijk niet? Mijn vraag is of er toch niet iets intern aan te passen is in de fz21e? past er uberhaubt wel een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN kaart in, en wat voor aanpassingen moet ik daarvoor doen..? heeft iemand hier verstand van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 16:24:

Heb het net geprobeerd en direct mn powerknop en windowsknop er aan verbonden. Wow! wat een verschil! :D
Zou me eigelijk moeten schamen dat ik als ICT'er zijnde hier nog nooit eerder op ben gekomen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
thommich schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:35:
Ik ben van plan om de Vaio fz 21 S te kopen. Maar blijkbaar is er nogal wat verwarring op de verschillende sites over de grafische kaart en processor...

De ene site zegt T7500 en 8400M GS. De andere site zegt T7250 met 8600M. :?

....
De juiste specificaties zijn een T7500 en een 8600GS met 256Mb GDDR3. Vergeet ook het heerlijke HiColor scherm niet ten opzichte van de 'M' trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:02:
Ik heb inmiddels al slechte ervaringen met een belkin Wireless N1 300Mbs Express Card, deze was namelijk niet vista compatible belachelijk niet? Mijn vraag is of er toch niet iets intern aan te passen is in de fz21e? past er uberhaubt wel een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN kaart in, en wat voor aanpassingen moet ik daarvoor doen..? heeft iemand hier verstand van? :)
Er is helaas wel meer hardware niet Vista compatibel, wel iets om op te letten bij aanschaf idd.

De Intel 4965 kaart past er zeker in, alle FZ's hebben namelijk hetzelfde moederbord&behuizing. Ik weet alleen niet zeker of je hem er zo in kunt klikken of dat er ook nog gesoldeerd moet worden (ik denk het eerste, maar just in case...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik zou nog even met de 3945abg het volgende proberen als je dat nog niet gedaan hebt:

-wireless router en 3945 beide vast zetten op 802.11g (dus b uitsluiten)
-eventueel van kanaal wisselen
-is het probleem met en zonder netstroom hetzelfde?
-powersaving in de driver uitschakelen
-terug naar de microsoft driver
(zijn mensen die beweren dat die het best werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 17:56:
Ik zou nog even met de 3945abg het volgende proberen als je dat nog niet gedaan hebt:

-wireless router en 3945 beide vast zetten op 802.11g (dus b uitsluiten)
-eventueel van kanaal wisselen
-is het probleem met en zonder netstroom hetzelfde?
-powersaving in de driver uitschakelen
-terug naar de microsoft driver
(zijn mensen die beweren dat die het best werkt)
Heb dit alles al aangepast...maar toch bedankt voor het meedenken ;) zit echt te twijfelen wat ik zal ondernemen, of de intel(R) PRO/Wireless 3945 vervangen voor een Intel® Wireless WiFi Link 4965AGN adapter of een expresskaart maar nadeel daarvan; steekt meter uit aan de zijkant, en is veel duurder. 3945 kost ongeveer 30 euro, en een expresskaart rond de 80 euro. maar geen garantie meer is ook een dure aan gelegenheid als je pech hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gianni Rombios schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:16:
Ik denk dat redgoblin83 het over Vista heeft...... ???? .....
!!!
Dat massa opslag vraagteken is van de Texas Instruments cardreader.
OK, en welke driver kan ik daarvoor gebruiken? Heb verder alle drivers wel geinstalleerd denk ik zo, ehet klinkt ook wel onlogisch dat mijn scherm zwart wordt door de cardreader, maar wie weet/?

EDIT : Hela ik kreeg een ingeving. Mijn scherm wordt zwart.
Ik keek eens in de NVIDIA-configuratie et voila daar staat een optie die ik nog nooit gezien heb: Smartdimmer!!!
Optie Idle- use smartdimmer - reduce brightness after 30 minutes
Nu is het enige vreemde nog dat de laptop al dagen niet unplugged is. Ik ga het maar uitproberen. Kijken of ik zo lang van keyboard af kan blijven terwijl ik in de kamer ben haha.

PS En er staat ook nog een optie Powermizer, die heb ik ook maar uitgezet!!!

[ Voor 36% gewijzigd door flopdoc op 21-12-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Van de FZ29 drivers (XP downgrade) is nummer 9 de Memory Card Reader Writer. Rechtsklikken op dat massaopslag uitroepteken en installeren/bijwerken kiezen, dan naar die map nummer 9 browsen.

Hier nog (in het Duits) de manier om de geluidskaart aan de gang te krijgen.
http://www.notebookforum.at/archive/index.php/t-16969.html

[ Voor 26% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-12-2007 20:56 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.