[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.369 views sinds 30-01-2008

• apple1200
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-08 17:22
weet iemand welke draadloos kaart erin zit? Heb al op vershilende fora gekeken maar ik kom er echt niet uit. Wil er namelijk ubuntu op zetten met draadloos internet.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
De draadloze kaart is een Intel 4965AGN http://www.intel.com/netw...s/wireless_n/overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu draait er heerlijk op. Ik moet nog steeds een dualboot maken.

In vista krijg ik wel eens (1x per week) een blauwe scherm met de melding ''bad pool caler''. Iemand hier bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Lees ik in een paar posts terug nou goed dat je die blueray speler dus niet niet als een volwaardige bluerayspeler voor op je tv kan gebruiken?

Ik ben namelijk enorm aan het twijfelen tussen de FZ21M en de Dell Inspiron 1520.
De FZ21M is duurder maar mooier en heeft een blue-ray speler de Dell is dus goedkoper, snellere HDD, wat uitgebreider en heeft een heeft qua resolutie een mooier scherm (in mijn gewenste config dan natuurlijk).

Als ik de Blueray niet als soort standalone speler voor op m'n plasma scherm kan gebruiken dan is de Vaio eigenlijk alleen nog maar mooier (maar dan wel veel...).

(of jullie moeten nog andere pluspunten zien t.o.v. de Dell).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Tja volwaardig zou ik het niet noemen met ad-hoc aansluiten e.d. maar het blijkt toch goed te werken - blueray gaat goed (lees het nog even door hierboven).

De HDD van de FZ21M (Fujitsu 200GB 5400rpm) is behoorlijk snel, erg stil en goed trillingsvrij (heb nog geen tests kunnen vinden van deze schijf). Ik denk niet dat die Dell schijf noemenswaardig sneller is. Het scherm van de FZ21M ziet er weliswaar mooi uit, resolutie is voor mij ook ok maar de verticale kijkhoek is echt slecht. Oftewel je moet het scherm heel precies kwa hoek voor je hebben. De duurdere S is met die dual-lamp veel beter, maar werd mij te duur.

Batterijduur van iets meer dan twee uur is toch ook wel een heel dik nadeel, in de trein kom je niet ver...! Ook in huis is het wel zo makkelijk dat je niet al te vaak hoeft aan te pluggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-11-2007 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Jongens,

ik heb een clean install gedaan van me vaio en krijg de fn toetsen niet werkend.
(heb ook al eerder hier gepost)
Nu heb ik van de vaio software volgende geinstalleerd:

Control center
event service
original function setting
power management
recovery
entertainement platform

Maar wanneer ik in het mapje van entertainment platform kijk is deze leeg, kan de update die op de site stond ook niet installeren dus...

Ik neem aan dit dit mijn probleem zou moeten oplossen.

Ik ga weer ff met acronis terug naar voor ik die drivers installeerde, kijken wat er gebeurt.
Maar als jullie nog een idee hebben voor mij
please let me know, ik wil gewoon weer alle functies kunnen gebruiken

gr.

Fearce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Fearce:

Ik had na een clean install van Windows Vista op mijn FZ21M hetzelfde probleem: Fn toetsen (brightness control), S1 en AV Mode functioneerden niet meer. Een lange online zoektocht op verschillende forums leverde geen bevredigende oplossing op. Integendeel, ik merkte dat er veel FZ gebruikers hetzelfde probleem ervaren.

Na wat geprul heb ik uiteindelijk mijn Fn toetsen en AV Mode toch aan de praat gekregen met de volgende methode:

1. Download de driver pack van de Sony website.
2. Open apparaatbeheer en probeer voor ieder apparaat de stuurprogramma's bij te werken waarbij je de computer in de map van de driver pack laat zoeken. Verschillende drivers zullen worden bijgewerkt.
3. Installeer de benodigde Sony Utilities. Aangezien je deze Sony programma's niet kan downloaden van de website, dien je een beroep te doen op de Recovery Disk of de Herstelpartitie. Ik heb de volgende programma's geïnstalleerd: setting utility series, sony video shared library, vaio camera capture utility, vaio control center, vaio data restore tool, vaio event service, vaio launcher, vaio power management.
4. Fn toetsen en AV Mode operationeel!

(Enkel het bekijken van media met AV Mode zonder het besturingssysteem op te starten, gaat niet. Maar blijkbaar werkt deze functie zowiezo niet op de FZ21 omwille van de gebruikte grafische kaart.)

Ik heb dit probleem trouwens ook voorgelegd aan de Sony Helpdesk. Nadat ik de knoppen zelf al aan de praat had gekregen, kreeg ik volgend antwoord van de helpdesk dat voor andere gebruikers ook wel interessant kan zijn:

*** NOTES 19-Nov-2007 Action Type: Info
I have installed a clean version of Windows Vista Home Premium on my Vaio FZ21M. Now my S1, AV Mode and Fn shortkeys are no longer functioning. By using the Recovery Centre I have re-installed some VAIO utilities and drives (e.g. Sony Shared Library, VAIO Power Management, ...) but this has not solved the problem. Could you please indicate which drivers and utilities are essential and in which order they should be installed?

*** NOTES 20-Nov-2007 Action Type: Info
Thank you for contacting us. Please note that we can only support the preinstalled Operating System and software. The Sony software will only work with the preinstalled OEM Operating System it came bundled with; the newer versions are not sold separately. All available drivers for other Operating Systems can be downloaded from our website www.vaio-link.com. If you are looking for drivers, then please visit our website regularly and check whether there are updates available. Please go to our website www.vaio-link.com and select the Drivers and Updates link under the header Downloads area. You will need to enter your model number (28xxxxxx) and serial number (5xxxxxx) if you are accessing our website from another computer than your VAIO. Please note that the most recent information will always be available on the English site first.

*** NOTES 20-Nov-2007 Action Type: Info
Thank you for your reply. I have done some research and come to understand that the AV Mode and Fn keys rely on Sony programs and not drivers. Therefore re-installing the driver pack from the recovery disk or vaio-link.com does not fix the problem. I have tried installing Sony utilities such as Vaio Event Service from the recovery disk but this has proven to be unsuccesful. Which specific program is needed for the Fn keys (brightness control) and AV Mode?
Surely, the Sony Support Desk must know a way to solve this problem that many Sony users are experiencing?

*** NOTES 23-Nov-2007 Action Type: Info
Thank you for contacting us. You will need to try and install the applications from the recovery partition. To do this you will need to first create support folders.
1. Open the Vaio Recovery Utility in the Start Menu
2. Click options and select 'create support folders'
3. Once this has been completed, go to start and clcik 'Run'
4. In run type 'c:\vaio'
5. Click the applications folder and select the setups for the devices in question
If this does not resolve the issue, then do not hesitate to contact us again and we will assist you further.

Ik ben benieuwd om te horen of deze post andere gebruikers met hetzelfde probleem verder helpt.

Vriendelijke groet,

BG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb zelf de clean install nog niet gedaan maar ik geloof dat je de SFEP (Sony Firmware Extension Parser Device) map moet hebben (in c:\windows\drivers of in driverpack van de website). SFEP is een human interface device (HID) in apparaatbeheer.

[ Voor 4% gewijzigd door Gianni Rombios op 23-11-2007 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:38
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:34:
[...]

TNX.. ik heb net ff mailtje opgestuurd, hopelijk krijg ik em snel.. :)

Maaar Dus NIEMAND anders die issues heeft met die ventilator (rechts onder)?? .. Meschien iemand die em net heeft gekocht, en kan even opletten of die geluid aanwezig is..?? want volgens mij was die er echt niet in het begin.
Dat is de HDD, en geen fan...geluid was bij mijn FZ21E (160GB, 5400rpm) al aanwezig bij aanschaf maar bijna niet te horen, alleen als het heel stil is of als je je oor erop legt (mits de CPU fan linksboven niet te hard blaast :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijseerens
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-02-2010
Hallo,

Ik heb sinds kort een VGN_FZ21E (incl Vista). Ik wil er XP op laten draaien, en heb hier voor via een handleiding een XP-instalatie CD voor gemaakt.

Inmiddels is XP geinstalleerd, en nu moeten de drivers nog geinstalleerd worden.
En daar gaat het mis.
Volgens de handleiding die ik gebruik moet ik op de site van Sony de XP drivers van het FE31Z package, en de Ultilitites aan de hand van het FE41Z package downloaden en installeren.

Maar voordat ik die kan downloaden moet ik eerst de product code en het serial number van mijn laptop invoeren. Maar omdat de gevraagde drivers niet voor de FZ21E zijn bedoeld mag ik ze niet downloaden.

Ik heb hier over met Sony gebeld, maar ze mogen mij de drivers niet geven. Verder lieten ze weten dat voor dit type laptop er ook geen XP-drivers gemaakt zullen worden....

Is hier een oplossing voor, of is er een andere manier om mijn laptop werkend te krijgen met XP?

Ik hoor het graag!

Groet, Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
Verwijderd schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 17:52:
@ Fearce:

Ik had na een clean install van Windows Vista op mijn FZ21M hetzelfde probleem: Fn toetsen (brightness control), S1 en AV Mode functioneerden niet meer. Een lange online zoektocht op verschillende forums leverde geen bevredigende oplossing op. Integendeel, ik merkte dat er veel FZ gebruikers hetzelfde probleem ervaren.

Na wat geprul heb ik uiteindelijk mijn Fn toetsen en AV Mode toch aan de praat gekregen met de volgende methode:

1. Download de driver pack van de Sony website.
2. Open apparaatbeheer en probeer voor ieder apparaat de stuurprogramma's bij te werken waarbij je de computer in de map van de driver pack laat zoeken. Verschillende drivers zullen worden bijgewerkt.
3. Installeer de benodigde Sony Utilities. Aangezien je deze Sony programma's niet kan downloaden van de website, dien je een beroep te doen op de Recovery Disk of de Herstelpartitie. Ik heb de volgende programma's geïnstalleerd: setting utility series, sony video shared library, vaio camera capture utility, vaio control center, vaio data restore tool, vaio event service, vaio launcher, vaio power management.
4. Fn toetsen en AV Mode operationeel!

(Enkel het bekijken van media met AV Mode zonder het besturingssysteem op te starten, gaat niet. Maar blijkbaar werkt deze functie zowiezo niet op de FZ21 omwille van de gebruikte grafische kaart.)

Ik heb dit probleem trouwens ook voorgelegd aan de Sony Helpdesk. Nadat ik de knoppen zelf al aan de praat had gekregen, kreeg ik volgend antwoord van de helpdesk dat voor andere gebruikers ook wel interessant kan zijn:
Thnx Silver, ik ga het nu gelijk proberen!!!
Ik laat weten of dit voor mij werkt

edit: helaas werkt dit bij mij niet, nadat ikdezelfde programma's heb geinstalleerd en opnieuw heb opgestat en ik probeer de fn toetsen te gebruiken sluit deze vaio event manager af.
Ik ga alleen nog proberen het toevoegen van vaio entertainement platform en original function settings

edit 2: ik heb alle updates van windows geinstalleerd en nu werken me brightness controll en dergelijke weer. Blijkbaar moeten deze ook geinstalleerd worden! Ik ga nu een acronis image maken zodat ik van al dit gezeur volgende keer af ben.
Geinstalleerd is nu: Alle updates van windows vista, NOD32, alles wat silver melde en nog extra vaio entertainment platform en original function settings.
Succes mensen !

[ Voor 16% gewijzigd door Fearce op 26-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
thijseerens schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 15:29:
Hallo,

Ik heb sinds kort een VGN_FZ21E (incl Vista). Ik wil er XP op laten draaien, en heb hier voor via een handleiding een XP-instalatie CD voor gemaakt.

Inmiddels is XP geinstalleerd, en nu moeten de drivers nog geinstalleerd worden.
En daar gaat het mis.
Volgens de handleiding die ik gebruik moet ik op de site van Sony de XP drivers van het FE31Z package, en de Ultilitites aan de hand van het FE41Z package downloaden en installeren.

Maar voordat ik die kan downloaden moet ik eerst de product code en het serial number van mijn laptop invoeren. Maar omdat de gevraagde drivers niet voor de FZ21E zijn bedoeld mag ik ze niet downloaden.

Ik heb hier over met Sony gebeld, maar ze mogen mij de drivers niet geven. Verder lieten ze weten dat voor dit type laptop er ook geen XP-drivers gemaakt zullen worden....

Is hier een oplossing voor, of is er een andere manier om mijn laptop werkend te krijgen met XP?

Ik hoor het graag!

Groet, Thijs
Ga hier eens kijken. Ik heb zelf de drivers van de FZ19 gebruikt, omdat die van de FZ29 er toen nog niet op stonden. Maar ik ga er van uit dat die het ook gewoon doen. Verder staat er onder andere in de startpost informatie over het werkend krijgen van de webcam. Drivers voor Bluetooth kun je vinden onder FZ29 na het volgen van dezelfde link als ik eerder vermelde.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg volgende week mijn vaio fz21z. Ik zou er direct een clean install willen opzetten, ik heb hier nog een vista home premium retail liggen. Die key is al wel in gebruik door m'n andere pc, maar kan ik die dvd gebruiken en de key van m'n laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja. Maar beter schrijf je gewoon je activatie en key die in je vista verwerkt zit (nog met alle rotzooi erin) weg naar een file mbv. ABRUtility.
Vervolgens gebruik je die dvd gewoon en vul je bij key niks in (ook niet automatisch laten activeren na installatie) en nadat de installatie afgerond is zet je je activatie en key mbv het tooltje terug in je schone vista.
Probleem opgelost!

Voor meer info en de downloadlink van het programma zie het desbetreffende deel (stap 3) in:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijseerens
LVVK schreef op zondag 25 november 2007 @ 12:46:
[...]

Ga hier eens kijken. Ik heb zelf de drivers van de FZ19 gebruikt, omdat die van de FZ29 er toen nog niet op stonden. Maar ik ga er van uit dat die het ook gewoon doen. Verder staat er onder andere in de startpost informatie over het werkend krijgen van de webcam. Drivers voor Bluetooth kun je vinden onder FZ29 na het volgen van dezelfde link als ik eerder vermelde.
Hallo LVVK,

Dank voor die link! Ik heb het bijna helemaal voor elkaar.
Ik kan alleen niet de driver van de videokaart vinden (NVIDIA(R) GeForce(R) 8400M GT GPU). Ook op www.nividea.com staat hij niet in het rijtje van "te downloaden" drivers? Heb je nog een link naar die driver?

Verder krijg ik mijn geluidskaart ook niet geinstalleerd, tijdens de installatie krijg ik een foutmelding dat het "apparaatobject" niet aanwezig is. Dus misschien zit er in de FZ19 en FZ29 een andere geluidskaart? Heb jij deze wel aan de praat gekregen?

En waar is SonyNC voor? En hoe moet ik het installeren?

Dan vroeg ik me ook nog af of deze driveragent werkt?

Alvast bedankt!

Groet, Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:37
thijseerens schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:07:
[...]
Hallo LVVK,

Dank voor die link! Ik heb het bijna helemaal voor elkaar.
Ik kan alleen niet de driver van de videokaart vinden (NVIDIA(R) GeForce(R) 8400M GT GPU). Ook op www.nividea.com staat hij niet in het rijtje van "te downloaden" drivers? Heb je nog een link naar die driver?

Verder krijg ik mijn geluidskaart ook niet geinstalleerd, tijdens de installatie krijg ik een foutmelding dat het "apparaatobject" niet aanwezig is. Dus misschien zit er in de FZ19 en FZ29 een andere geluidskaart? Heb jij deze wel aan de praat gekregen?

En waar is SonyNC voor? En hoe moet ik het installeren?

Dan vroeg ik me ook nog af of deze driveragent werkt?

Alvast bedankt!

Groet, Thijs
1. Drivers voor je videokaart kun je vinden op http://www.laptopvideo2go.com/ lees ook dit topic eens door over welke drivers je het beste kunt pakken.
2. De geluidskaart heb ik gewoon met de drivers van de FZ19 werkend gekregen. Ik kan je helaas niet meer vertellen of ik tegen hetzelfde probleem als jou aan liep. Ook hiervoor raad ik je aan dit topic nog eens door te lezen.
3. SonyNC staat voor Sony Notebook Control. Geen idee waar dit voor dient, ik heb simpelweg rechtermuis -> installeren gedaan op het ini bestand.

Verder wil ik je als tip mee geven om vooral eerst zelf op zoek te gaan naar antwoorden. Zoals je ziet staan 2 van de 3 antwoorden in dit topic zelf.

Succes verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
SonyNC is met name voor de Fn toetsen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En werkt dat goed? Want dan ga ik direct XP installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van vista wordt er op de sony's geinstalleerd, is dat de 32bit versie of de 64bit versie?

Beetje off-topic, welk programmatje kan je het best gebruiken voor het ghosten zodat ik altijd snel terug een clean install kan terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb ook net een clean reinstall gedaan. Eerst partitie verkleind en clean install in de vrije ruimte (40GB) gedraaid. Zonder de recovery software (mét de drivers van de website) mis je inderdaad de functietoetsen, extra multimedia toetsen. Standaard staat de Powerknop inderdaad op Hibernate, zoals iemand eerder al noemde. Leuke meevaller: de standaard bluetooth driver van Windows is dus wél gewoon snel (ruim 50KB/s), dus kan ik wat foto's van mijn telefoon krijgen. Het systeem is nu wel wat sneller maar als je overbodige zooi van de standaard install gooit is het verschil niet zo groot. Vooral als je de Adobe programma's er weer terug opzet.

Het is de 32bit versie overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Gianni Rombios op 25-11-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb sinds een week een probleem met mijn FZ21E. Na verloop van tijd, ik hoef niet eens op de laptop bezig te zijn, slaat mijn scherm op tilt, dwz een deel is zwart, de taakbalk zit bovenin, venster zie ik stukjes van knipperen etc. Kan nergens op klikken, moet me afmelden en weer aanmelden, dan doet ie het weer een tijd. Iemand ook dit probleem? Ik heb momenteel de gpu driver weer op standaard VGA gezet om te kijken of dat wat uit maakt. Ik kan natuurlijk ook de backkup terugzetten, dat is een volgende stap. Virus kan natuurlijk ook, Avira scant momenteel het systeem, maar dat mislukte eerder ook al omdat het beeld toen ook op tilt ging.

EDIT: ik heb de backup maar gewoon teruggezet, hoop dat t probleem nu weg is.

[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 26-11-2007 09:43 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds paar dagen trotste bezitter van FZ21M (mede dankzij jullie beoordelingen), maar ik hoor een continu zoemend geluid. Zacht, maar irritant (als ik gezoon erachter zit, hoor je het duidelijk genoeg...). Plek is moeilijk te bepalen maar vogens mij onderin, met name rechts. Eerdere post meldde er ook al van, maar dat bracht ook geen oplossing.
Vraag is nu: wat eraan te doen? Of terug naar Sony met dat ding? HELLUP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zet in energiebeheer eens aan "vaste schijf uitzetten na 2 minuten" (ofzoiets) - kun je vinden in energiebeheer - geavanceerd. Het lijkt me de harde schijf, en het hoort niet zo. De 200gb fujitsu van de fz21m hoor je eigenlijk nauwelijks of niet. Energieschema minimaal kiezen dan maakt de processorfan het minst of geen geluid.

[ Voor 14% gewijzigd door Gianni Rombios op 26-11-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijseerens
LVVK schreef op zondag 25 november 2007 @ 19:23:
[...]
1. Drivers voor je videokaart kun je vinden op http://www.laptopvideo2go.com/ lees ook dit topic eens door over welke drivers je het beste kunt pakken.
2. De geluidskaart heb ik gewoon met de drivers van de FZ19 werkend gekregen. Ik kan je helaas niet meer vertellen of ik tegen hetzelfde probleem als jou aan liep. Ook hiervoor raad ik je aan dit topic nog eens door te lezen.
3. SonyNC staat voor Sony Notebook Control. Geen idee waar dit voor dient, ik heb simpelweg rechtermuis -> installeren gedaan op het ini bestand.

Verder wil ik je als tip mee geven om vooral eerst zelf op zoek te gaan naar antwoorden. Zoals je ziet staan 2 van de 3 antwoorden in dit topic zelf.
LVVK, je hebt helemaal gelijk.

Anyway, ik heb het nu bijna naar wens. Op dit moment werkt alleen de Bluetooth niet? Ik heb er veel overgelezen maar als ik hem installeer krijg ik de melding dat het apparaat niet gevonden wordt? De installatie daarna gaat gewoon verder, maar uiteindelijk werkt niet?

Mijn Webcam doet het ook niet, deze lijkt hij ook niet te herkennen (ook bij de device manager staat hij er niet tussen). Ik heb de driver van het installation package geprobeerd. En of ik weet niet hoe ik hem moet installeren of ook hier wordt de webcam tijdens de installatie niet gezien?

Verder werken mijn Fn toetsen nog niet ik krijg ik een zwartscherm nadat hij Standby heeft gestaan. Hier heb ik ook vanalles overgelezen, maar dit is bij mij nog niet opgelost...

Mocht iemand nog tips hebben hoor ik het graag!

Alvast bedankt,

Groet, Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt tijd dat mensen (ik noem geen namen) eerst eens het topic door gaan lezen voordat ze alsmaar vragen gaan stellen die al 100.000x zijn behandeld hier.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
Verwijderd schreef op zondag 25 november 2007 @ 22:33:
Welke versie van vista wordt er op de sony's geinstalleerd, is dat de 32bit versie of de 64bit versie?

Beetje off-topic, welk programmatje kan je het best gebruiken voor het ghosten zodat ik altijd snel terug een clean install kan terugzetten.
Acronis True Image

werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mede FZ-ers er staan vandaag weer wat nieuwe drivers e.d. op de site oa camera capture en vp utilities (=content importer/exporter)

Ik heb hier op een clean install dat de nieuwe webcam 2.7 software het wel doet maar de film-optie niet... iemand een idee?

[ Voor 46% gewijzigd door Gianni Rombios op 27-11-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die de "De Windows Vista Anytime DVD" reeds in huis heeft en genegen is mij een image ervan te droppen op m'n ftp?
Ik heb niet zo'n zin in weken te wachten tot ie binnen is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 13:01:
Mede FZ-ers er staan vandaag weer wat nieuwe drivers e.d. op de site oa camera capture en vp utilities (=content importer/exporter)

Ik heb hier op een clean install dat de nieuwe webcam 2.7 software het wel doet maar de film-optie niet... iemand een idee?
Nice! Ik heb ook nog best vaak dat mn webcam "in gebruik" was dus ga em zo even proberen.
Zowieso is het handig als mensen die problemen hebben met het "in gebruik" zijn van de cam in bijv. msn, skype etc. eerst de microsoft patch installeren:

http://esupport.sony.com/...R370&upd_id=2679&os_id=28

Hierna had ik (tot nu toe) geen problemen meer :)

N.B. Zijn er toevallig mensen die ook zoveel last krijgen van krassen (vooral aan de onderkant).
Als ik mn vaiotje tegen het licht houd dan kan ik bijna niet geloven dat er al zoveel krassen op zitten.
Ik ga er altijd netjes mee om en onderweg zit ie altijd netjes in een vaio laptoptasje. Heel vaag :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
flopdoc schreef op maandag 26 november 2007 @ 07:27:
Ik heb sinds een week een probleem met mijn FZ21E. Na verloop van tijd, ik hoef niet eens op de laptop bezig te zijn, slaat mijn scherm op tilt, dwz een deel is zwart, de taakbalk zit bovenin, venster zie ik stukjes van knipperen etc. Kan nergens op klikken, moet me afmelden en weer aanmelden, dan doet ie het weer een tijd. Iemand ook dit probleem? Ik heb momenteel de gpu driver weer op standaard VGA gezet om te kijken of dat wat uit maakt. Ik kan natuurlijk ook de backkup terugzetten, dat is een volgende stap. Virus kan natuurlijk ook, Avira scant momenteel het systeem, maar dat mislukte eerder ook al omdat het beeld toen ook op tilt ging.

EDIT: ik heb de backup maar gewoon teruggezet, hoop dat t probleem nu weg is.
Probleem is niet weg :-(
Nu heb ik het vermoeden dat het probleem in de Taakbalk ligt. Ik heb hem nu op Taakbalk vergrendelen gezet, en toen was het scherm in 1 klap weer normaal. Hopelijk blijft het zo.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op maandag 26 november 2007 @ 12:35:
Zet in energiebeheer eens aan "vaste schijf uitzetten na 2 minuten" (ofzoiets) - kun je vinden in energiebeheer - geavanceerd. Het lijkt me de harde schijf, en het hoort niet zo. De 200gb fujitsu van de fz21m hoor je eigenlijk nauwelijks of niet. Energieschema minimaal kiezen dan maakt de processorfan het minst of geen geluid.
Sony geeft aan dat het geruis van de HD binnen de specificaties valt...terwijl het toch behoordlijk hoorbaar is. Hebben andere van julile ook een vergelijkaar geluid (rechtsonder)? Of ben ik de enige (een vd weinige). Zou lekker zijn, nieuwe lap die meer lawaai maakt dan mijn oude barrel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Eventueel een idee is een Seagate Momentus 7200.2 120GB voor 85 euro ongeveer http://tweakers.net/productreview/5171 en de huidige schijf als externe schijf te gaan gebruiken...?

Ik had destijds een vergelijkbaar probleem met een Seagate 250GB, ook maar als externe schijf gaan gebruiken.

[ Voor 24% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2007 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Ik zit eigenlijk te wachten op de 21s omdat dubbele backlight heeft. Nu zit ik echter te kijken en de 21z heeft dit ook. Wat is nu eigenlijk het verschil met de 21s, ik kan alleen verschil in de harddisk vinden ,of zie ik dat verkeerd ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Harddisk 300 ipv 200GB en BluRay brander ipv BluRay speler/dvd-brander. Niet bepaald veel voor je 300 euro denk ik?

Niemand heeft schijnbaar belangstelling voor de FZ29VN gehad http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FZ+Series
Met die adviesprijs +50 euro t.o.v. de fz21e: onboard intel ipv geforce, wél Bluetooth en Vista Business nogal oninteressant.
Hij is in de prijswatch echter iets goedkoper (vanaf 924 euro) en daardoor toch niet slecht.

[ Voor 85% gewijzigd door Gianni Rombios op 28-11-2007 20:54 ]

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op woensdag 28 november 2007 @ 09:26:
[...]

N.B. Zijn er toevallig mensen die ook zoveel last krijgen van krassen (vooral aan de onderkant).
Als ik mn vaiotje tegen het licht houd dan kan ik bijna niet geloven dat er al zoveel krassen op zitten.
Ik ga er altijd netjes mee om en onderweg zit ie altijd netjes in een vaio laptoptasje. Heel vaag :|
Grappig dat je 't zegt, ik heb de mijne nu al 5 maanden en ik zit nog steeds op m'n eerste krasje te wachten. Hij is nog helemaal gaaf dus :D
Ik prop hem toch een paar keer per week in m'n rugzak om hem mee te nemen naar cliënten etc., en heb niet eens een speciale sleeve. Ik moet er wel bij zeggen dat er verder niemand met z'n tengels aan m'n notebook komt behalve ik.... 8)

@ Marnix & Gianni; vergeet die T7500 niet, deze zorgt voor een groot deel voor het prijsverschil tussen de 'S' en de 'Z'.

Wat de VN betreft; Intel chips zijn nu eenmaal een stuk minder populair hier op tweakers, zou er zelf ook weinig mee kunnen eerlijk gezegd. Daarnaast heb je inderdaad het Vista Business verhaal en heeft de VN ook nog gewoon het Eco scherm natuurlijk, ik vind het niet zo gek dat ie niet zo populair is. Helemaal daar de 'E' nog goedkoper is ook, en wel deze de functionaliteit van Vista HP bied bovenop de dedicated graphics.

[ Voor 30% gewijzigd door Storm316 op 29-11-2007 00:29 ]

• Gianni Rombios
  • Niet online
Inderdaad die T7500 over het hoofd gezien. Adviesprijs van de E is goedkoper, maar in de prijswatch is de 29vn pakweg 40 euro goedkoper. Tja de nvidia met HDMI en bluray zijn voor velen interessanter natuurlijk :).

[ Voor 25% gewijzigd door Gianni Rombios op 29-11-2007 00:35 ]

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Volgens de Duiste Sony site zit er gewoon dezelfde processor in hoor

Verwijderd

@ Marnix & Gianni; vergeet die T7500 niet, deze zorgt voor een groot deel voor het prijsverschil tussen de 'S' en de 'Z'.
Er zit ook gewoon de T7500 in de 'S' ^o), Ik heb 3 maanden geleden al gezegd dat de eerste post verandert moest worden, daar staat idd dat álleen de 'Z' versie de T7500 heeft, maar [b]mijn[/b] 'S' heeft ook gewoon de T7500.

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Hoe zit het eigenlijk met het laden van de accu, is dat al intelligent?

Ik ken iemand met een 2 à 3 jaar oude vaio die constant aan het net lag, als je daarbij de stekker eruit trekt gaat hij naar 15min in slaapstand.

Dus: houd de 21M op met laden als de accu vol is?

• Gianni Rombios
  • Niet online
Moeilijk te zeggen hoe lang de batterij goed blijft. Maar bij elk merk van 2 tot 3 jaar kan dat voorkomen.

• flurk007
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07-2024
Weet er iemand soms van waar ik de utilities kan downloaden of kan iemand ze ergens uploaden.
Wou de eerste dag toen ik men laptop juist gekocht had een apparte partitie aanmaken voor windowsa xp, laptop loopt vast voor windows opstart gevolg alles kwijt verse windows op geeinstalleerd drivers gevonde op sony site maar niets over utilities. :(
Laptop is trouwens VGN-FZ21Z.

Heb het al gevonden in het engels welliswaar maar werkt perfect

[ Voor 12% gewijzigd door flurk007 op 29-11-2007 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
MichielPH schreef op donderdag 29 november 2007 @ 14:07:
Hoe zit het eigenlijk met het laden van de accu, is dat al intelligent?

Ik ken iemand met een 2 à 3 jaar oude vaio die constant aan het net lag, als je daarbij de stekker eruit trekt gaat hij naar 15min in slaapstand.

Dus: houd de 21M op met laden als de accu vol is?
Zeker weten dat dat ding niet zo ingesteld gaat dat hij na 15 minuten uit moet gaan wanner hij niet op het lichtnet is aangesloten? :p

Tuurlijk houd ie op met laden als je batterij vol zit, maar of dat nou intelligent te noemen is...

@ hierboven:

Ik weet niet zeker of ze verschillen van de versies die je al gevonden hebt, maar hier staan ze op de NL support pagina:

http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2664

[ Voor 16% gewijzigd door Storm316 op 30-11-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flurk007
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-07-2024
Idd waarom zetten ze die nu ineens ook niet bij de VGN-FZ21Z support pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wie weet komen ze nog? Wireless switch utility vind ik wel van belang omdat je dan je bluetooth kunt uitschakelen en evt weer inschakelen. Via apparaatbeheer is hij niet uit alleen maar disabled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
Jongens,

ik heb na een clean install al mijn fn toetsen werkend, heb nu alleen problemen dat mij ie steeds vastloopt, als ik dan browser geschiedenis compleet wis doet deze het weer voor een tijd, maar dan toch later loopt het weer vast.

Probleem treed vooral op met de gmail gadget in de sidebar, maar ook wanneer ik deze niet gebruik loopt de boel vast. Vaak met het gaan naar gmail ( is MS nu google aan het zieken ermee :9 )
Ik ga nu uitproberen of het probleem zich ook voordoet wanneer ik FireFox 2 gebruik en/of de safari beta, beiden zijn nog niet geinstalleerd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 09:17
Als ik mijn FZ21 aansluit dmv een HDMI kabel kan ik alleen voor 2.0 geluid kiezen.
Het lijkt mij toch mogelijk om ook de DTS en AC3 tracks van een DVD of BlueRay af te spelen via HDMI?

Heeft iemand hier een oplossing voor of moet ik nu een losse USB geluidskaart aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zelfs Videoland heeft al (een paar) Blu Ray schijven te huur, 50 cent duurder dan dvd. Niet slecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die problemen hebben met de standby. Er zijn nieuwe drivers. Wellicht dat deze het ook op de 8400GT doen.

Voor zijn videokaarten heeft nVidia een nieuwe set bètadrivers uitgebracht in de ForceWare-serie. Deze doen hun werk op Windows Vista, zowel op de 32bits- als 64bits-uitvoering. De stuurprogramma's zijn inmiddels aangekomen bij versienummer 169.12. Men heeft een kleine bug opgelost met de GeForce 8800 GT, waarbij problemen ontstonden wanneer het systeem uit de standby- of slaapstand gehaald werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielPH
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-07-2024
Storm316 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:57:
Tuurlijk houd ie op met laden als je batterij vol zit, maar of dat nou intelligent te noemen is...
Ja lullo, doe nou niet zo intelligent. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen het daadwerkelijk onderbreken van de spanning, of dat de stroom 0 is doordat de accu vol is.

Nogmaals: stopt de laptop met het bijladen van de accu als deze vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:02
Verwijderd schreef op maandag 26 november 2007 @ 10:05:
Sinds paar dagen trotste bezitter van FZ21M (mede dankzij jullie beoordelingen), maar ik hoor een continu zoemend geluid. Zacht, maar irritant (als ik gezoon erachter zit, hoor je het duidelijk genoeg...). Plek is moeilijk te bepalen maar vogens mij onderin, met name rechts. Eerdere post meldde er ook al van, maar dat bracht ook geen oplossing.
Vraag is nu: wat eraan te doen? Of terug naar Sony met dat ding? HELLUP
Geloof het of niet, volgens mij is het het scherm, ik heb hier regelmatig ook dat ik een heel hoog gepiep hoor, zet je helderheid eens wat minder en luister dan eens, iemand die hier van dat schermgedoe nog wat meer weet en een oplossing heeft voor mijn/zijn gepiep (in het geval da thet over iets anders gaat) mag het mij zeggen, want ik vind het maar een beetje raar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat zou heel goed kunnen, hoewel ik er geen last van heb. Kijk eens wat voor refresh rate je scherm heeft 59 of 60 Hz, misschien maakt dat wat uit. Standaard staat hij op die rare 59 Hz. Doe eens Fn+F10 (zoom) hoor je dan verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
WT*
Dat heb ik nu nog nooit meegemaakt, 59Hz, ik heb em gewoon al hoger gezet omdat ik het raar vond ;) Hij fluit maar af en toe, ik ga nog ff afwachten... als het niet meer gebeurt dan ligt het hier aan.

Nu even een kort, misschien vinden de meesten het hier gewoonweg lui: als ik dit topic doorspit (5XX replies), kom je heel wat tegen, dit is best een behoorlijk uitgebreid topic en verschillende dingen lopen hier van de verschillende modellen door mekaar. Ik had nu eigenlijk graag een kort en samengevat postje/topic gehad waar ik nu kan vinden hoe ik mijn FZ21M downgrade naar XP, vooral die functietoetsen lijken mij vaak het probleem en iedereen heeft daar wel een trukje of dit of dat voor, maar nooit een installer ofzo.
nLite is ook niet altijd een koosjere oplossing, want bij mij ging dat niet altijd even goed (3u aan bezig geweest om te weten hoe het in mekaar zat en drivers zoeken en cd zoeken en branden enal en dan merken dat die iso gewoon ALTIJD gaar was... :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Gianni!

Het beeld van mn desktop op mn HD tv is nu wel goed! Je kan bij je instellingen ergens kiezen voor andere beeldverhoudingen. Hier kon ik voor mn laptop 16:10 kiezen en voor mn tv 16:9. Nu is het helemaal perfect! Ook als ik een film afspeel nu op mn laptop is ie zowel op mn laptopbeeldscherm als tv schermvullend. Uiteraard betreft het hier geen blueray aangezien je dan niet kan clonen :)
Hoop dat het bij jou ook lukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Woeiii later nog even kijken..! Wat mij wel wat opvalt met bluray is dat het beeld standaard erg donker en te rood is. Is niet zo makkelijk te fixen. Ook lastig dat de tv altijd 1080i op 50Hz kiest, is vrij lastig steeds aan te passen. Ook kun je met beeld clonen makkelijk het laptopscherm met de Fn toets uitzetten, alleen de tv geeft dan beeld. Dat lijkt niet te kunnen als je dual view kiest ipv kloon. Voor mij is eigenlijk alleen blu-ray via hdmi van belang. Ik heb al een oude Dell Inspiron als media center via VGA, werkt ook prima.

[ Voor 9% gewijzigd door Gianni Rombios op 01-12-2007 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke applicatie heb ik nodig om mijn fn keys aan de praat te krijgen, ik heb wel wat gezocht maar vind meerdere dingen. welke moet ik nou eigenlijk installeren zonder mijn verse installatie te vervuilen met onnodige crap

het gaat om een fz21e met vista

heb ook deze link al gezien:
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/VISTAUPGRADE/APPLICATIONS/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik ben daar ook nog niet achter, maar ik kan ze prima missen. XP-downgrade ga ik eerst eens op een externe usb schijf proberen, kan ook goed als testcase voor Vista. Als je bij energiebeheerschema's een paar schema's toevoegt met afwijkende brightness ben je er ook wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-12-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik heb een vraag over de cd/dvd brander die in de fz21s zit,
deze wordt volgens mij door maar erg weinig brand software herkend.

ik wilde bv nero gebruiken, de 1e geprobeerde versie, versie 7 brandde totaat niets
de tweede poging met nero versie 8 brandde max. 8x
nog een poging met infrarecorder ook geen recorder te selecteren, niets herkend.

weet iemand hiervoor een oplossing? misschien een driver probleem? maar heb er tot nu toe ook geen drivers kunnen vinden die nieuwer zijn als de standaard drivers.

of is de brander die erin zit gewoon te nieuw en is hier nog geen software voor :) :P 8)7

ik heb niet echt een idee hoe dit op te lossen is

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Imgburn doet het wel. De dvd-brander brandt max 8x, cd's max 24x. Bij mij gaan verbatim 52x cd's ook niet sneller dan 8x. De brandsnelheid is een firmware probleem, kan best heel lang duren voor daar een update voor komt. Nero nog niet geprobeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 02-12-2007 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelijk maar ff imgburn proberen dan

Jammer dat het nog niet full speed kan,
maargoed 24x is nog altijd beter als 8x of een niet werkend progje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Maar 24speed is wel de max voor cd's...! Meer wordt het sowieso niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, je hebt gelijk,

dacht dat de brander sneller was. maar is idd 24x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey medewandelaars van dit site.....
Ik heb een Sony VGN-FZ21Z, heb effe meteen 4Gb Sodimm erbij gehaald, nu ziet het systeem 3 Gb, wat gebeurt er met de rest...:(:(:(
Kan nergens lezend vinden of ken niemand die mij het kan uitleggen, misschien 1 van jullie.....???
Alvast bedankt...
BT73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:06:
Woeiii later nog even kijken..! Wat mij wel wat opvalt met bluray is dat het beeld standaard erg donker en te rood is. Is niet zo makkelijk te fixen. Ook lastig dat de tv altijd 1080i op 50Hz kiest, is vrij lastig steeds aan te passen. Ook kun je met beeld clonen makkelijk het laptopscherm met de Fn toets uitzetten, alleen de tv geeft dan beeld. Dat lijkt niet te kunnen als je dual view kiest ipv kloon. Voor mij is eigenlijk alleen blu-ray via hdmi van belang. Ik heb al een oude Dell Inspiron als media center via VGA, werkt ook prima.
Zitten inderdaad nog wel wat kinderziektes in. Op zich heb ik geen last van de dingen die jij verder noemt. Ook helemaal geen problemen met een donker of rood beeld. Misschien dat je het toch in de instellingen van je TV moet zoeken.

@BT73: Dit is toch wel iets wat je zou moeten weten voordat je 4gb aanschaft. Ik neem aan dat je vista 32 bits draait. Deze zal zowieso niet meer dan 3gb gebruiken. Hiervoor zal je de 64 bits versie moeten nemen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geluid maakt jullie FZ21 als je er gewoon achter zit?
Is het normaal om continu iets te horen?
Plek is moeilijk te bepalen. De harddisk gaat via energieinstellingen na 5 minuten uit; maar geen verschil. Scherm ook niet (ander geluid) Processor fan?? Hoe dit te achterhalen, uit of zachter te zetten?

Sony helpdesk stuurt met met een kluitje het riet in. Mijn "nieuwe notebook-lol"is er wel af... :( Wat zijn jullie ervaringen met geluid als je erachter zit? Horen jullie wat??
THANKS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor eigelijk vrijwel niks. Alleen als ik mn oor tegen de linkerkant houd dan hoor ik heel zacht een fanatje gaan. Alleen als ik een zware game speel dan gaat ie af en toe even blazen. Voor de rest niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het lijkt dan of er exemplarisch verschil in zit, want ik hoor ook altijd wel wat. Ik stoorde me daar eerst ook erg aan, maar tenzij je in een echt stille ruimte zit wen je er snel aan. Op zich ben ik trouwens wel een "stille pc/laptop" liefhebber...De processorfan gaat wel minder aan als je profiel energiebesparing kiest. Processorfan is vrij makkelijk te checken, gewoon links het gat even dichthouden.

Bij Dell bijvoorbeeld heb je een fangui programmaatje waardoor hij bijna altijd stil is. Bij deze Sony kun je dacht ik niks doen, behalve energiebesparing kiezen.

[ Voor 24% gewijzigd door Gianni Rombios op 03-12-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ach, ik hoor ook wel eens wat,

fan, hd, maar niet altijd. stoor me er ook niet aan. het is ook niet overdreven hard toch lijkt mij ?
het is meer een lichte ruis....tenminste bij mij dan.

maar ik was dan ook een comp uit het jaar 0 gewend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Ik had nu graag eigenlijk mijn FZ21M gedowngraded naar Windows XP. ik heb dit topic wat doorgelezen, maar om alle 5xx posts te lezen is best veel. Is er iemand, die zijn FZ21M VOLLEDIG heeft weten laten werken onder Windows XP ?

Dit houdt in:
  • Mediakeys zoals Vol +/-, Play, Next, Back, Stop, S1, AV Mode werkend
  • FN-toetsen werkend (allemaal) met optioneel of standaard het OSD
  • Bluetooth
  • nVidia 8400m GT die volledig ondersteund is
Is het geen slecht idee om hier een korte samenvattende post van te maken? Ik heb MRC16 een PM gestuurd met de vraag of hij een volledig pakketje heeft...
Neen, ik ben niet lui, ik heb het topic al wat doorgespit, maar je krijgt van verschillende kanten verschillende dingen te horen. En mij lijkt het misschien beter dat er desnoods een HOWTO of samenvattende post wordt gebrouwd...

Dit topic is ook nogal zwaar om door te spitten als je er net op komt voor gewoon je FZ21M te downgraden.

Voor mij zou het in ieder geval al héél welkom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,

Niemand. Ik ben er vanaf het begin van dit topic bij en deze vraag is dan ook vaak gesteld. Helaas heeft niemand concreet kunnen vertellen hoe je dit werkend krijgt en aangezien Sony aangegeven heeft geen Xp drivers uit te brengen, gaat dit ook niet lukken (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik ga er nog wel mee bezig (eerst maar eens met een externe usb schijf).
Wat betreft media keys: doen het denk ik (afgezien van onscreen display) zijn standaard multimedia toetsen- volume +/- vind ik van belang
Fn-toetsen zijn erg weinig zeggend vind ik maar is waarschijnlijk een probleem - voor mij niet van belang
Bluetooth moet het doen...!
8400GT vanzelfsprekend ook.

Oftewel als ik het zo draaiende krijg ben ik tevreden. De wireless switch utility wil ik ook aan de gang dan kun je bluetooth uitzetten terwijl je wlan wél actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 09:08:
Hey medewandelaars van dit site.....
Ik heb een Sony VGN-FZ21Z, heb effe meteen 4Gb Sodimm erbij gehaald, nu ziet het systeem 3 Gb, wat gebeurt er met de rest...:(:(:(
Kan nergens lezend vinden of ken niemand die mij het kan uitleggen, misschien 1 van jullie.....???
Alvast bedankt...
BT73
in xp moest je soms /pae toevoegen in je boot.ini

misschien moet je even zoeken naar een optie "physical adres extension"

heeft iemand al contact opgenomen met sony over de jusite benodigde drivers vooor FN keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb zaterdag een fz21m laptop gekocht. en nu viel het me net als alle andere mensen op dat het
ding vol met bagger geleverd word, de office student die er op staat krijg ik er niet eens goed af dan gebeurt er niks. alleen met ccleaner lukt het. maar dan staat hij nog steeds in mijn lijst. maar ik heb bijna alle troep er af maar ik ben toch wel bang om sommige dingen te verwijderen die onder VAIO vallen. maar ik heb wel gelezen in dit topic dat mensen een clean install hebben gedaan en toch weer alles aan de praat hebben gekregen. maar mijn vraag luid HOE MOET IK DAT DOEN, dat heb ik nergens terug kunnen vinden en word het afgeraden? Nou iig alvast bedankt, morgen wil ik hem eigenlijk op school al gaan gebruiken voor cad en 3d tekenen en voor te photoshoppen maar als het niet meer lukt kan het ook later vd week wel. ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt ALLES na een clean Vista installatie. Dus ook het onscreen dispay icm de fn-toetsen combinaties, volume e.d. Ik heb alleen geen idee waarom het bij anderen niet werkt. Er wordt hier gesproken over een foutmelding tijdens de installatie van event service (die verantwoordelijk is voor de werking van die toetsen). Ik had hier echter geen problemen mee. Ik zou gewoon eerst alle maar dan ook echt alle drivers goed installeren en je dan pas aan het eind gaan wagen aan die event service (ik had em tegelijk geinstalleerd met de vaio control center, setting utility series, wireless switch setting utility nadat ik de activatie had teruggezet en vista helemaal had getweakt). Meer kan ik je niet helpen. Ik heb voor zover ik me kan herinneren voor de rest geen speciale handelingen verricht. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt maar
nu heb ik nog steeds geen antwoord opo de vraag hoe moet ik een clean install doen
moet ik dan een vista cd hebben of staat er iets op een partitie op mijn laptop of kan ik het met de 3 gegenereerde dvd's van de recovery doen?

srry dat ik noob ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:03:
bedankt maar
nu heb ik nog steeds geen antwoord opo de vraag hoe moet ik een clean install doen
moet ik dan een vista cd hebben of staat er iets op een partitie op mijn laptop of kan ik het met de 3 gegenereerde dvd's van de recovery doen?

srry dat ik noob ben
De manier wat ik gedaan heb is gewoon een kale vista OEM zoeken en deze installeren met de key die bij de laptop zit. Daarna met de eerste recovery de drivers allemaal geinstalleerd maar gezien de reply's hier in dit topic kun je ze nu ook op de sony site pakken welke zelfs nieuwer zouden moeten zijn.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:17:
Nee,

Niemand. Ik ben er vanaf het begin van dit topic bij en deze vraag is dan ook vaak gesteld. Helaas heeft niemand concreet kunnen vertellen hoe je dit werkend krijgt en aangezien Sony aangegeven heeft geen Xp drivers uit te brengen, gaat dit ook niet lukken (denk ik)
Een vista driver is net moderner, moet die dan eigenlijk ook niet te draaien zijn met XP?

Ik heb vaak het probleem met die wireless switch utility dat als bluetooth van aan naar uit zet dat ook mijn Wlan heel eventjes eruit knikkert

EDIT: mrc16 heeft me vandaag een PM teruggestuurt, zijn laptop is kaduuk, in herstelling, maar als hij terug is ging hij mij/ons voorzien van een package met alle drijvers...

[ Voor 12% gewijzigd door HyperBart op 03-12-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die niet sinds een week ook te downloaden vanaf de Sony site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:31:
Zijn die niet sinds een week ook te downloaden vanaf de Sony site?
Ik post een pakket met XP drivers niet van vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke,

Dat is erg fijn. Hebben wij dan ook de mogelijkheid om de FN toetsen werkend te krijgen? Brightness is voor mij belangrijk omdat ik vind dat de laptop savonds wel erg fel licht heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Dat is nu net het probleem volgens mrc16, als je de mediakeys wilt laten werken, dan werken de FN's niet, als je de FN's werkend wil werken de mediakeys niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Als de FN toetsen (brightness vooral) het doen, ben ik er erg blij. Eindelijk verlost van de irritante slaapstand problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Is er ook geen progje wat met behulp van een hotkey de brightness kan regelen? Iemand die er zo één kent?
Dan stel je gewoon de hotkey in op FN + F5/F6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Onder Vista kun je gewoon in de tray klikken op batterij icoon (energiebeheer) - maak 1 of 2 extra energiebeheerschema's aan (bijv. Hoge Prestaties Low Brightness). Dan kun je met twee muisklikken wisselen. Ik vind het goed genoeg op die manier.

Nog een weetje: Windowstoets + x
opent het mobiliteitscentrum

Komt in de buurt :)
om precies te zijn:
windowstoets + x
tab-toets (maakt contrast slider actief)
cursortoets links of rechts (voor - of +)
windowstoets +x (om mobiliteitscentrum te sluiten)

[ Voor 37% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-12-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Windowstoets en X geeft mobiliteitscentrum
Aan de rest van je keys kan ik niet aan uit, sorry :)

http://forum.notebookrevi...e/index.php/t-185108.html
En vaio event services is geen oplossing?

Als dat pakketje van mrc er is dan ga ik het eens testen...
Ze zeggen dat die FN-toetsen/mediakeys een software pakketje is, ik kan me moeilijk inbeelden (sorry, ik heb nogal een koppige mening) dat een vista pakketje niet op een xp te draaien is..., zoeken we gewoon niet naar het verkeerde ?

IK WIL DIT HEMELSE DING OP XP KRIJGEN. XP draait dan nu al zoveel sneller en doet het een heel stuk langer op batterij... :'(

[ Voor 88% gewijzigd door HyperBart op 06-12-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echt waar?

Heb je ook de FZ21M? Ik doe nu ongeveer 2 uur en 20 minuten. Hoe lang doe jij met XP dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even een tip: als je XP NA Vista wil installeren zie:
http://www.pronetworks.org/forum/viewtopic.php?p=607987
Ik vind het denk ik te ingewikkeld en doe het misschien maar andersom, dus systeem kaal, xp erop en dan Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand al een idee welke drivers je van die ftp link nodig hebt ? Ik heb namelijk terug internet na 2 weken en ik ga terug beginnen aan mijn clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed niews voor de mensen die een clean install willen uitproberen, gevonden op de franstalige site:

http://support.vaio.sony....=Preinstalled_Drivers.htm

Dit stond er over een week of twee nog niet erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
15/11 stonden ze ook al op de NL site
http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805 lijkt me sterk dat er verschil in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Verwijderd schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:42:
echt waar?

Heb je ook de FZ21M? Ik doe nu ongeveer 2 uur en 20 minuten. Hoe lang doe jij met XP dan?
"2u 20min", minus opstarttijd met meest helder beeld en dan die laatste procent die je niet kan benutten.

Bij XP haal je toch wel een halfuurtje meer (en das bij verschillende laptops hoor...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Blijft zwak van Vista, want volgens de reclame zou Vista juist zuiniger zijn bij laptops...

Ben benieuwd wanneer xp sp3 nou eens uitkomt, daar wacht ik eerst op voordat ik terugga naar XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:28:
Blijft zwak van Vista, want volgens de reclame zou Vista juist zuiniger zijn bij laptops...

Ben benieuwd wanneer xp sp3 nou eens uitkomt, daar wacht ik eerst op voordat ik terugga naar XP.
RC is deze week uitgekomen, k moet zeggen dat het bovenhuids niks bijzonders is ofzo. onderhuids is afwachten.

maar als jij ervoor kan zorgen dat m`n FN keys werken stuur ik jou SP3 op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Als je een clean Vista install hebt gedaan en de recovery dvd's hebt:
op dvd1:
Sony® Shared Library Utility installeren:
What does this do?
This utility installs the originally shipped version of the Sony® Shared Library. The Sony Shared Library allows you to use your VAIO® Recovery Media to reinstall applications on a "clean install" of the Microsoft® Windows® XP operating system.

Kijk dan of de Fn keys het weer doen, bij mij doen ze het weer (maar ik had even daarvoor de Sony Event service al geïnstalleerd), onscreen dialog doet het ook weer, s1 en av hiermee nog niet.

Deze library is ook nodig voor de webcam e.d.

Wat ook helpt: de updates van de website eerst extracten en de setup.exe in de uitgepakte map starten. Meer kans dat hij goed gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Gianni Rombios op 07-12-2007 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand hoe je Areo kan activere ? Ik deed de clean install maar areo is niet geactiveerd en dat mijn graphic index op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Check even in apparaatbeheer of je nog uitroeptekens ziet en iets mist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

als ik probeer over te klokken (gewoon met NVidia - configuratiescherm) lukt het niet, hij staat standaard op 500 mhz, maar als ik hem hoger zet, en op toepassen druk, zettie het balkje gewoon terug. Vroeger lukte het wel, hoezo nu niet? Wat kan ik eraan doen?? (heeft het met drivers te maken?)

Danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hier een leuke toepassing voor de S1 toets: MonitorOff
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=96467
Ook een aanrader als je via hdmi een blu-ray film op tv kijkt, het laptop scherm wil anders niet uit.

[ Voor 31% gewijzigd door Gianni Rombios op 08-12-2007 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Gianni Rombios schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:03:
Deze library is ook nodig voor de webcam e.d.
Nope, bij mij bolt webcam en alles nog, zonder die library programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik mijn 8400GT kan overklokken en tot hoe ver?

Ik heb Ntune geprobeerd maar daar vind ik geen overclock gedeelte. Bij Rivatuner kan ik in het default gedeelt niet in de overclock modus komen, wel via de pnp gedeelte maar dan zie ik het verschil niet bij het overclocken. De drivers die ik gebruik is 169.17

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 21:37 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.