[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maar voor een verse Vista installatie moet je dus wel een Vista installatie cd regelen? En doet de OEM key onderop de Vaio het dan (op neem ik aan de 32 bit Vista oem cd)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt gewoon ABR Utility gebruiken om je key en activatie weg te laten schrijven naar een file op een usb stick. Nadat je vista opnieuw geinstalleerd hebt kun je alles weer terug laten zetten mbv dat progje. Heb ik ook gedaan en werkt perfect! Die key onderop zou ik niet gebruiken. Schijnt een heel gezeur te zijn omdat die nog geactiveerd moet worden.
Je hebt trouwens idd ook een vista dvd nodig. Gewoon zo'n vista anywhere dvd nemen (met die meerdere versies dus).

Voor meer info zie:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144783

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat halen jullie nu met 3dmark 2006 en de FZ21M? Ik haal nu 1800, naar mijn gevoel moet dit beter kunnen...

En kan ik er voor kiezen om een kale schone Vista installatie te doen met een Vista cd en de drivers voor o.a. de FN toetsen los van de recoverycd's te installeren? Ik kan deze namelijk niet vinden op de recovery cd's.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:40:
je kunt gewoon ABR Utility gebruiken om je key en activatie weg te laten schrijven naar een file op een usb stick. Nadat je vista opnieuw geinstalleerd hebt kun je alles weer terug laten zetten mbv dat progje. Heb ik ook gedaan en werkt perfect! Die key onderop zou ik niet gebruiken. Schijnt een heel gezeur te zijn omdat die nog geactiveerd moet worden.
Je hebt trouwens idd ook een vista dvd nodig. Gewoon zo'n vista anywhere dvd nemen (met die meerdere versies dus).

Voor meer info zie:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=144783
Bedankt KacperK! De officiële Vista anytime cd is dus 4 euro 76 (incl verzendkosten), maar je moet wel met credit card betalen. Meteen maar gedaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 12-11-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KacperK : Kan je me verder zeggen wat je juist doet na een clean vista install ? Hoe de drivers van de cd halen enz.

Hier een document waar ik al wat in staan heb: zou je deze editen en terug posten wel een andere kleur bv gebruiken voor wat je hebt ingetikt.

h**p://rapidshare.com/files/69244562/TutoCleanVistaVaioFZ22M.rtf

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er helaas geen tijd voor. Echter heb ik wel even je documentje ingekeken. Ik denk dat je het toch wat minder specifiek mag doen. Dit is tenslotte tweakers ;)
Na de installatie van vista ga je eerst de activatie terugzetten (mbv dat progje) en kun je nog wat andere tweaks doen zoals indexing uitzetten, systeemherstel (vreet veel ruimte), hybernation (dat is persoonlijk voor iedereen lijkt mij), energiebeheer instellingen, UAC uitzetten. Vervolgens installeer je vanaf je recoverydvd's je chipset drivers, geluidskaart, camera (die je later handmatig werkend moet krijgen), bluetooth, modem, lan, wlan, touchpad, intel videokaart driver.
Van de software installeer je control center, event services, wireless switch utility, camera utility (hoeft niet per se denk ik).
Na deze installatie moet je nog even je camera driver activeren en van laptopvideo2go een driver downloaden die in zn originele inf de 8600M GS / 8400 GT driver ondersteunt en WHQL gecertificeerd is (downloaden en zip genaamd original inf's uitpakken naar de rest van de files). Je hebt dan nog de mogelijkheid om blue ray dvd's af te spelen (mits je windvd BD met patch hebt of powerdvd ulta met patch). De nieuwere videodrivers zullen geen blueray afspelen maar daar haal je wel weer meer fps mee in games en hogere scores in 3dmark06. Het is dus een beetje een keuze die je moet maken. Steeds switchen van driver is natuurlijk ook een optie ook al dit niet zo heel handig. Hopelijk komen er dus binnenkort weer beetje recente drivers voor de 8600M GS en 8400M GT :)

Ik denk dat je zo wel een heel eind komt ;)

[edit]je hoeft misschien vanaf de recoverydvd's niet alles te installeren van wat hierboven staat, zoals modem en Lan. Volgens mij had vista dat namelijk al goed geinstalleerd maar dat weet ik niet zeker meer. Je weet iig dat als je het zo doet zoals hierboven staat je gewoon een werkend en snel systeem zal hebben.
Je 3dmark06 score zal idd nog een heel stuk hoger worden :)

Moet toegeven dat ik nu veel blijer ben met mn 21Z nu alles gewoon werkt zoals het hoort. Ook prachtig om te zien hoe iedereen staat op te geilen aan te TU zodra ze je beeldscherm zien :9
Alleen jammer dat ik nu niet eens meer naar de wc durf omdat ik dat ding dan onbeheerd achter moet laten. Wat ik nu dus vaak doe is iemand op msn aanspreken zodat die de boel een beetje in de gaten houdt via de webcam :P En ik zet natuurlijk het geluid op 10 zodat ie zn longen uit zn lijf kan schreeuwen mocht iemand aan mn vaio'tje komen >:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt! Ik ga het direct proberen. Weet jij of sony bij het installeren van de drivers de rest van de software ook mee installeert of kan je dat zelf selecteren.

woww, wat een verschil. Na het installeren van de 163.67 drivers haal ik nu een score van 2630. Ik ben benieuwd of dit met een schone installatie nog scheelt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je KacperK, ik zal het toevoegen in het document.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op Notebook Review staat een interessante topic:

How to Optimize Any Sony VAIO With a Semi-Clean Install

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146033

Heeft iemand de daar beschreven methode al geprobeerd op de FZ21M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mijn windows Pliek geinstalleerd en alles verloopt tot nu toe goed. Wel heb ik gemerkt dat de drivers 1 voor 1 geinstalleerd moeten worden vanaf de recovery cd's omdat ik anders een foutmelding krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep. Dat komt mij ook heel bekend voor. Het duurt al zo lang vanaf die recovery dvd's en dan krijg je na 1 uur wachten ook nog eens een dikke foutmelding. lol. als ze die drivers nou eens gewoon beschikbaar zouden stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het werkt in ieder geval nu :)

Ik ga zo weer een 3Dmark test doen. Ik ben benieuwd of ik nog boven de 2630 kan uitkomen.

Edit: Het blijft bij 2632. Weet iemand waarom die FOKKING Sony Event Service een foutmelding geeft. Hij installeert het gewoon goed, maar zodra ik mijn laptop opnieuw opstart, krijg ik een foutmelding.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook hoor, vage shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je eens proberen om event service als enige te installeren vanaf de cd's. Ik had namelijk nergens last van :/
Pas als ik tig dingen tegelijk wou installeren ging het mis..

Heb trouwens maar weer mn 169.04 drivers erop gezet icm ntune. Denk dat ik toch vaker een spelletje zal spelen dan een commerciele blueray zal kijken. Heb beide drivers netjes in een mapje gestopt dus kan zo weer switchen mocht mn vriendinnetje keer spiderman willen kijken :+

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb ik ook gedaan, heb een stuk of 5 drivers hier op me pc staan :p. Moet er even een paar verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Heb toevallig net een discussie hierover achter de rug met een FZ gebruiker van notebookreview. Hij had al een draadje daar over het doen van een clean install voor FZ's, maar min of meer toevallig ontdekten we samen dat de Amerikanen een ander recovery systeem hebben met 2 ipv 3 dvd's. Het clean install draadje is dus nu ook aangepast voor ons Europeanen, het komt er op neer dat je van de apps en drivers die te downloaden zijn op de Sony support pagina een nieuw schijfje brand wat je vervolgens ipv de 3de recovery dvd gebruikt. Let wel, dit gaat over een clean install, niet over een recovery. Voor meer details zie:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=145748

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn wij nu eindeijk verlost van de slaapstand problemen!

nieuws: Nieuwe updates moeten Vista-problemen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Het is nog niet genoemd maar de Sony drivers staan oorspronkelijk in het mapje c:\windows\drivers
(dit voor de clean-installers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:50
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:13:
Op Notebook Review staat een interessante topic:

How to Optimize Any Sony VAIO With a Semi-Clean Install

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=146033

Heeft iemand de daar beschreven methode al geprobeerd op de FZ21M?
Ik zit hier al een tijdje mee te lezen (eigenlijk sinds ik mijn FZ21E heb, eind september) en ik volg ook notebookreview vrij actief. Ik heb die semi-clean install gedaan. De methode was erg eenvoudig (mapje van sony recovery launcher op usb-stickje zetten, vista rebooten, f10 en daarna ctrl-alt-del om de launcher te beëindigen). Resultaten: minder lopende processen, minder geïnstalleerde software en helemaal geen functie meer voor AV-knop. Via de launcher zijn veel dingen alsnog handmatig te installeren, echter niet alles (Roxio was bijv. niet terug te halen)

Na een aantal weken raakte m'n systeem instabiel (meerdere installaties van drivers van Laptopvideo2go waren volgens mij de oorzaak) en besloot ik vista opnieuw te installeren mbv sony recovery tool en dan de optie c: schijf herstellen (formatteren/vista installeren zonder recovery dvd). Tijdens de herinstallatie opnieuw de launcher afgebroken. Nog een aantal dingen verwijderd (norton/google desktop etc) en nu start vista een stuk sneller op en werkt m'n laptop ook sneller dan ooit :)

Vragen aan ander fz-bezitters: Duurt defragmenteren met windowstool ook zo ontzettend lang (=uren) bij jullie? Met een gedownload programmaatje (weet niet meer welk) ging het een stuk sneller en bijkomend voordeel: m'n ergenis van het niet kunnen zien van de voortgang was opgelost ;)

Wie heeft wel stabiele videodrivers gevonden voor de FZ21E?

[ Voor 4% gewijzigd door quieres op 13-11-2007 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou gewoon die nieuwe 169.04 pakken. Draait hier als een tiet!
Je kan alleen geen blue ray afspelen maar dat zal je worst zijn aangezien je toch geen blueray speler hebt op de 21e ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 17:23:
zou gewoon die nieuwe 169.04 pakken. Draait hier als een tiet!
Je kan alleen geen blue ray afspelen maar dat zal je worst zijn aangezien je toch geen blueray speler hebt op de 21e ;)
Die driver had ik als laatste voor het herinstalleren van vista, maar erg stabiel was m'n laptop toen niet. Twijfel dus nog of ik überhaupt nieuwe driver ga installeren ;) Dus vandaar dat ik wat naar ervaringen vraag van bij voorkeur ook FZ21E-bezitters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wie heeft er inmiddels zijn Bluetooth goed draaiend? Bij mij werkt het wel maar het is niet stabiel en veeeel te langzaam om foto's van de telefoon te halen (5kB ipv 50kB wat je ongeveer mag verwachten). Eigenlijk heb je er op deze manier niks aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Goedemorgen,

Heeft iemand toevallig al een Forceware driver gevonden waarbij ik ook mijn bluray speler kan gebruiken. Ik heb gister 5 soorten drivers gebruikt en geen van allen heeft bluray ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

156.69 ;)

Ik heb trouwens ook nog een vraag. Heel dom misschien maar...halen jullie eigelijk die blauwe spec stickers van de notebook af? Bij mij zitten ze er nog steeds op namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Absoluut ALLE stickers er direct afhalen! Staat veeeel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet aan gedacht om die stickers eraf te halen, mmm hoe doe je dat zonder iets plakkerigs achter te laten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb ze er direct afgehaald, dat ging zonder sporen (ook die 1080 en intel stickers). Ik denk dat dat na een paar weken nog steeds wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand positieve ervaringen met de 169.04 drivers op de fz21M? Ik lees op tweakers wisselende berichten hierover.

Edit: 2729 haal ik in 3d Mark met deze drivers. Inderdaad dus een verbetering.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2007 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marnix1977
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 16:57
Iemand al een idee wanneer de FZ21S in Nederland uitkomt ??
Hij staat nog niet op de NL site van sony, maar wel op de Duitse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Gianni Rombios schreef op woensdag 14 november 2007 @ 10:18:
Ik heb ze er direct afgehaald, dat ging zonder sporen (ook die 1080 en intel stickers). Ik denk dat dat na een paar weken nog steeds wel lukt.
Heb ze er nu net afgehaald, na ong. 3 weken. Gaat zonder sporen, als er wat lijm resteert: gewoon stickertje er een paar keer opdrukken en weer verwijderen, dan krijg je steeds wel een beetje lijmrest mee en hoeft je geen lijmverwijderaar te gebruiken (waarvan ik niet weet of dat beschadigingen zou kunnen opleveren).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of het mogelijk is een 2 de partitie te creeren en op die partitie Vista te installeren, om zo de Sony Vista te hebben en de Custom Vista ? Ik zou dit willen doen om te zien hoe ik verder in de tuto alles moet beschrijven, vooraleer ik nonsens zeg/schrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dat is al even voorbij gekomen - je kunt met Vista "Shrink Partition" gebruiken
http://www.tech-recipes.com/rx/1593/vista_shrink_partition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele vraagjes waar ik met wat zoekwerk niet echt uit ben gekomen.

Zo zie ik op het toetsenbord van de FZ21M wel een brightnessknop, maar geen contrastknop. Mogelijkheden voor het afstemmen van contrast zag ik evenmin bij de monitorproperties en ook niet in de pdf-handleiding. Kan me nauwelijks voorstellen dat deze mogelijkheid er niet is. Weten jullie meer?

Tweede vraag is de touchpadgevoeligheid. Scrollen, indeling en tapsnelheid zijn allemaal in te stellen. Ik was echt verbaasd (geen ervaring met notebooks), maar soms vind ik het touchpad wel erg snel reageren en dan doet het dingen die niet de bedoeling zijn. Ik sleep bijvoorbeeld onbedoeld iets terwijl ik het touchpad nauwelijks heb ingedrukt. Is die deze gevoeligheid ergens instelbaar?

Verder geen nieuws. Ding werkt perfect. O ja, temperatuur na opstarten (inclusief mede-opgestartte achtergrondactiviteit) schommelt rond de 40 graden bij inactiviteit. Is die waarde enigszins representatief voor wat forumbreed wordt nagestreefd?

• quieres
Verwijderd schreef op woensdag 14 november 2007 @ 21:49:
Enkele vraagjes waar ik met wat zoekwerk niet echt uit ben gekomen.

Zo zie ik op het toetsenbord van de FZ21M wel een brightnessknop, maar geen contrastknop. Mogelijkheden voor het afstemmen van contrast zag ik evenmin bij de monitorproperties en ook niet in de pdf-handleiding. Kan me nauwelijks voorstellen dat deze mogelijkheid er niet is. Weten jullie meer?
Het is mogelijk ;
Rechtermuisknop bureaublad --> Nvidia control panel --> beeldscherm --> bureaubladkleurinstellingen wijzigen
Verder geen nieuws. Ding werkt perfect. O ja, temperatuur na opstarten (inclusief mede-opgestartte achtergrondactiviteit) schommelt rond de 40 graden bij inactiviteit. Is die waarde enigszins representatief voor wat forumbreed wordt nagestreefd?
Vergelijkbaar met mijn FZ21E ;) Na wat activiteit loopt alles bij mij op naar ongeveer 45-50 graden... :)

Verwijderd

[b]
[...]
Het is mogelijk ;
Rechtermuisknop bureaublad --> Nvidia control panel --> beeldscherm --> bureaubladkleurinstellingen wijzigen
[...]
Ah, daar zit ie... ;-) Ik zat in de buurt, maar heb hier overheen gekeken.
Vergelijkbaar met mijn FZ21E ;) Na wat activiteit loopt alles bij mij op naar ongeveer 45-50 graden... :)
Ik vond vanavond nog een uitgebreide test van de FZ21E op notebookcheck.com. Misschien ken je 'm al, maar voor het geval dat: http://nl.notebookcheck.c...Z21E-Notebook.6609.0.html

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op woensdag 14 november 2007 @ 18:14:
Dat is al even voorbij gekomen - je kunt met Vista "Shrink Partition" gebruiken
http://www.tech-recipes.com/rx/1593/vista_shrink_partition
Ok maar heeft al iemand ooit 2 Vista's geinstalleerd naast elkaar ?

Is het dan mogelijk voor wat ik heb vernomen om de drivers die drivers map zit te gebruiken voor een raw install van Vista ?

Ik hoop wat tijd te hebben vandaag om eens dit uit te pluizen.

Op notebook review heb ik wat gelezen over defragmenteren van jd hd, diskpartition gebruiken aub, heb ik uitgevoerd maar nog niet kunnen voelen dat mijn pc sneller is.

Ik denk dat ik dit weekend een andere versie van de tuto kan uitbregen.

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
marnix1977 schreef op woensdag 14 november 2007 @ 12:16:
Iemand al een idee wanneer de FZ21S in Nederland uitkomt ??
Hij staat nog niet op de NL site van sony, maar wel op de Duitse.
Nog niet bekend. Vooralsnog wordt in NL de UK versie verkocht.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• quieres
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 01:17:
Ik vond vanavond nog een uitgebreide test van de FZ21E op notebookcheck.com. Misschien ken je 'm al, maar voor het geval dat: http://nl.notebookcheck.c...Z21E-Notebook.6609.0.html
Je wilt niet weten hoeveel reviews ik gelezen heb voor en na m'n aankoop ;) Is bijna soort hobby geworden, vorige project was m'n mp3-speler (toevallig ook sony, geweldige geluidskwaliteit) en m'n volgende project zal het uitzoeken van boxen worden :)

[ Voor 16% gewijzigd door quieres op 15-11-2007 16:59 ]

Verwijderd

Ik zou ook graag een clean install van vista willen uitvoeren, er staat zoveel troep op m'n fz21e :? Weet iemand misschien een nederlandse site waar dat precies staat uitgelegd? Mijn engels is niet zo heel geweldig, en heb ook niet veel verstand van computers. Kan iemand mij helpen?

Verwijderd

Ben aan een tuto bezig hiervoor, kan nog enkele weken duren vooraleer het af is, ik heb niet te veel tijd.

Wat je al kan doen is via de Sony Recovery center die Recovery dvd s maken.

Verwijderd

Je wilt niet weten hoeveel reviews ik gelezen heb voor en na m'n aankoop ;) Is bijna soort hobby geworden, vorige project was m'n mp3-speler (toevallig ook sony, geweldige geluidskwaliteit) en m'n volgende project zal het uitzoeken van boxen worden :)
Ik ken die 'hobby' met verslavende trekjes ;-) Maar deze review is wel zeer specifiek en uitgebreid. Toevallig heb ik ook een vaio mp3 speler van Sony. Fantastisch apparaat. En mijn boxen (en kennis over opstelling en dergelijke) haalde ik van het HT-forum http://www.htforum.nl/yabbse/index.php.

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat de Matshita blu-ray/dvd combodrive betreft:
- brander ondersteunt geen Nero quality scan
- snelheid begint bij 2,5speed, na 1.5gb schakelt hij naar 4speed, oftewel gaat nogal langzaam
- Compatibiliteit is niet geweldig, heb net een paar Samsung 8x dvd+r gebrand, waren onleesbaar (ook in de brander zelf). Verbatim 16x +r zijn wél van prima brandkwaliteit. Met andere woorden: hij is wat kieskeurig.

[ Voor 13% gewijzigd door Gianni Rombios op 15-11-2007 20:41 ]

Verwijderd

Brander lust wel Philips DL DVD's maar die van Media Range niet. Is het normaal dat ie enkel aan 8x cd-r's brandt ?

Ze zouden een firmware update moeten uitvoeren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 23:04 ]

Verwijderd

Weer een gedoe hier met vastlopers tijdens standby of de slaapstand...

Heeft iemand dit ook? Waarschijnlijk komt het door de videokaartdrivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Brander wil bij mij ook alleen op 4 en 8 speed cd's branden, terwijl dat 24x zou moeten zijn. Af en toe heb ik ook een vastloper bij inschakelen van Hibernate. 2x per week ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb last van vastlopers bij mijn FZ21E. Het gebeurt altijd tijdens het kijken van film/video (tijdens het kijken van Lost en Prison Break tot nu toe). Ineens krijg ik een blauw scherm met de volgende letters, terwijl er tegelijker tijd een heel irritant stottergeluid uit mn boxen komt:

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity Check / Memory Parity Error

*** The system is halted ***

Kan dit ook te maken hebben met drivers van de videokaart of is dit iets heel anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Oei dat klinkt meer als een geheugenchip die niet lekker is. Heb je de recovery cd's gebrand? Daarmee kun je ook wat hardware tests doen o.a. memory tests

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het vreemde is dat ik het pas heb sinds ik de nieuwste drivers (2 weken terug ofzo waren het althans de nieuwste) van laptopvideo2go (of hoe heet die site ook alweer) heb geinstalleerd. Nee heb ze niet gebrand, dat kon niet meer doordat ik blijkbaar files die daarvoor nodig waren per ongeluk heb verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quieres
Verwijderd schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 20:31:
Ook ik heb last van vastlopers bij mijn FZ21E. Het gebeurt altijd tijdens het kijken van film/video (tijdens het kijken van Lost en Prison Break tot nu toe). Ineens krijg ik een blauw scherm met de volgende letters, terwijl er tegelijker tijd een heel irritant stottergeluid uit mn boxen komt:

*** Hardware Malfunction

Call your hardware vendor for support

NMI: Parity Check / Memory Parity Error

*** The system is halted ***

Kan dit ook te maken hebben met drivers van de videokaart of is dit iets heel anders?
Dit probleem heb ik ook 2 keer gehad (tijdens videostreamen). Sony beweerde dat het alleen aan defecte hardware kon liggen en niet aan drivers.Voorstel was om m'n laptop op te halen, maar heb er voor gekozen om eerst zelf wat te proberen (liever dat dan m'n laptop 2 weken kwijt) Heb Vista opnieuw geïnstalleerd en de orginele videodriver erop gelaten (ipv een driver van laptopvideo2go) M'n laptop werkt nu weer prima, probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist!

Het blauwescherm heb ik ook niet meer sinds ik weer de originele drivers gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de enige manier om een originele driver erop te krijgen is Vista opnieuw installeren? Of kan dat ook nog anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Driver staat als het goed is nog in C:\windows\drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb een schone Vista geinstalleerd op mijn FZ21E. Met Genius Driver Backup heb ik eerst backup gemaakt van de drivers overigens. Nou wil ik die drivers herinstalleren maar als ik op de INF bestanden rechtsklik en wil installeren krijg ik de melding dat het INF bestand deze methode van installeren niet mogelijk maakt. Hoe krijg ik ze dan geinstalleerd?

Overigens deed geluid, de webcam en de WLAN het meteen goed zonder ik apart iets moest installeren.

Ik wil eerst maar proberen Sony Event Services te installeren, maar waar ik die moet zoeken? Wsch op de recovery DVD's?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staan op de recovery cd. Ik heb wat problemen gehad om 2 Vist'as op mijn machien te installeren. Blijkbaar is diet niet zo simpel als 2 Xp's naast elkaar zetten. Ofwel deed ik iets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flopdoc schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 09:08:
Ik heb een schone Vista geinstalleerd op mijn FZ21E. Met Genius Driver Backup heb ik eerst backup gemaakt van de drivers overigens. Nou wil ik die drivers herinstalleren maar als ik op de INF bestanden rechtsklik en wil installeren krijg ik de melding dat het INF bestand deze methode van installeren niet mogelijk maakt. Hoe krijg ik ze dan geinstalleerd?
gewoon weer met driver genius ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:38:
Staan op de recovery cd. Ik heb wat problemen gehad om 2 Vist'as op mijn machien te installeren. Blijkbaar is diet niet zo simpel als 2 Xp's naast elkaar zetten. Ofwel deed ik iets mis.
Nou het installeren was een eitje, een Ultimate DVD vanuit Vista preinstalled, en installeren en paar keer vanzelf rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier misschien wat de procedure is voor het overclocken? Met n-tune heb je een optie om automatisch de max te vinden maar deze werkt niet om een of andere reden. Handmatig kan ik wel het een en ander veranderen.
Met rivatuner kan ik ook de instellingen veranderen. Maar hoe kan ik nu zien wanneer ik te ver ga? En wat is de procedure? Eerst de core verhogen ofzo en daarna de shader memory en normale memory? Kan iemand mij vertellen hoe dit in zn werk gaat?

Alvast bedankt :)

(Ik haal nu met mn 8600M GS een score van 3500 met 3dmark06 met core op 625, memory op 702 en shader op 1250 @ vista en 169.04 drivers)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2007 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FZ21Z nu 1 maand in bezit!

:*) :*) :*)

_/-\o_ Prachtige laptop
_/-\o_ Zeer mooi scherm
_/-\o_ Toetsenbord voelt uitstekend
_/-\o_ Snelheid is prima!

Alleen... Ik heb de Blue-ray disc van spiderman 3 nog niet ontvangen. Heeft iemand hem wel al gekregen :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee nog steeds niet. Het is nu al 3 weken...

Voor de mensen die als Dual Boot Ubuntu (linux) willen is hier een handige tutorial:

http://www.ubuntu-nl.org/...stallatie/dualboot_gutsy/

Ik ga dit van de week proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 22:36:
Ik heb de FZ21Z nu 1 maand in bezit!

:*) :*) :*)

_/-\o_ Prachtige laptop
_/-\o_ Zeer mooi scherm
_/-\o_ Toetsenbord voelt uitstekend
_/-\o_ Snelheid is prima!

Alleen... Ik heb de Blue-ray disc van spiderman 3 nog niet ontvangen. Heeft iemand hem wel al gekregen :N
ik heb ook de Z. niks meer aan toe te voegen _/-\o_

Heb trouwens de blueray allang gekregen (zoals de meeste hier). Heb de mijne 3 weken geleden aangeschaft dus zou er toch wel achteraan gaan als ik jou was :)

[edit] Ik heb nu de core opgeschroefd tot 675, shader 1350 en memory op 800. Ik haal nu in 3dmark06 een score van bijna 3800!! Hoe is dit in godnaam mogelijk?? Ik houd steeds de temperatuur in de gaten en die komt niet boven de 70 graden uit nu. Ook geen artifacts of vastlopers oid. Is het verantwoord om nog verder gaan?
Ik wacht denk ik maar even jullie reactie af voordat ik hiermee verder ga. Iets zegt mij dat dit niet goed kan zijn :)

[edit2] Kon het niet laten:

Heb core nu op 700 (+200 vergeleken met standaard) staan en memory op 800 (+100).
Zit nu in 3dmark06 bijna op de 3900. Temp komt niet boven de 70 graden uit. Denk dat ik het zo maar laat :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Met de standaard driver is het tóch gewoon mogelijk Spiderman3 op de HD ready tv af te spelen via HDMI: Je moet in de beeldscherminstellingen Kloon uitschakelen, maar onafhankelijk instellen. De HDready tv op 720p@60Hz zetten (voor de meeste 1366*768 schermen de beste instelling dacht ik). Als je geen geluid krijgt via HDMI even in de geluidseigenschappen rechtsklikken in tabje Afspelen - uitgeschakelde apparaten weergeven kiezen.

Ziet er prachtig uit! Nu heb ik toch het idee dat ik de bluray speler niet helemaal voor niks erin heb zitten...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 10:21
Vin87 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 18:44:
[...]

Dat valt me dan weer mee. Ik heb uiteindelijk op de website van Sony USA bij support een .exe bestand gevonden met de webcamdriver erin, maar die wilde niet goed installeren. Uiteindelijk een ander programma gebruikt om de driver uit dat .exe bestand te vissen en toen werkte het.

Voor de FN toetsen is het programme Event services nodig
Ik heb een clean install gedaan van vista, want werd erg moe van al die sony meuk, nu probeer ik dus vaio event services te installeren, maar na een reboot gooit die deze eruit met een fout!

hoe heb je dit probleem opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer em anders eens samen met control center en die setting utility te installeren. Ik heb dat namelijk gedaan en geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Goed nieuws sinds gister of eergister zijn de drivers op de website te vinden (plus nieuwe grafische driver-registry update):
fz21m http://support.vaio.sony...._cons&c=0&s=VGN-FZ&m=2805

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 18-11-2007 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit alleen de drivers zijn zonder spul als event service, wireless switch utility etc.

Voor de rest mooi gespot _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:39:
probeer em anders eens samen met control center en die setting utility te installeren. Ik heb dat namelijk gedaan en geen problemen ondervonden.
Ook dat werkte niet bij mij. Ik gebruikte de Vista Pliek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
Verwijderd schreef op zondag 18 november 2007 @ 22:39:
Ik heb het net op een compleet schone installatie geinstalleerd, maar control center, setting utility en event manager geven allemaal een probleemmet installeren, het wordt namelijk gelijk afgesloten als ik het probeer te openen, gebeurt bij setting utility al gewoon gelijk na installatie...

Beetje raar verhaal vind ik. Ik heb er wat screenshots van gemaakt, eens kijken of ik die hier bij kan posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind het niet leuk om te zeggen maar ik heb dan ook geen idee meer wat je zou kunnnen doen. Misschien je probleem voorleggen in het FZ draadje op notebookreview. Anders weet ik het ook niet, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearce
ik snap het dus ook niet, waarom het bij andere juist wel werkt, dat het een fz21m betreft mag niet uitmaken natuurlijk.

BTW ik ben wel te spreken over de snelheidsvooruitgang, hij start nu echt veeeeeeeeeel sneller op!

ga het eens proberen via die site!

[ Voor 7% gewijzigd door Fearce op 19-11-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ondertussen ook me FZ21Z binnen. ik ben ook van plan een clean install te uitvoeren, maar ik moet eerst die vista anytime ergens vandaan halen, is nogal lastig te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt het dat je eerst XP moet installeren en daarna pas Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee dat is als je wilt kunnen switchen tussen XP en Vista (dual boot).

Wat de Vista Anytime dvd betreft:
https://emea.windowsanyti....com/WAU_DIRECT/Home.aspx
Als je hier aangeeft upgrade van Home Premium naar Ultimate - ik heb geen DVD - kosten 202 euro - Ultimate verwijderen - houd je alleen de (gratis) DVD plus administratie en verzendkosten over. Op zich heb ik graag 4,76 euro voor een officiële DVD over. Maar ik heb hem nog niet binnen, verwacht dat het twee weken gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welja , ik heb nu dus de orginele vista staan , maar zou er ook graag xp op hebben om wat te gamen enzo. Dus dan moet er een volledige format komen?

Verder heb ik net need for speed pro street geinstalleerd en het draait voor geen meter!!! settings op low en nog altijd schokkend beeld, grote framerate drops... ik heb het echter wel vlot zien draaien op een hp pavilion met veel lagere specs, grafische kaart een X600 bv.
Zijn er nog met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29
na ongeveer 1.5 week ook een vaio in het bezit te hebben en na dit topic door gelezen te hebben, was ik ook van plan rescue disc's te gaan maken maar als ik dan vaio herstel centrum opstart en herstel disc's wil gaan maken geeft hij een runtime error. heeft iemand meer dit probleem gehad ?
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:39:
Verder heb ik net need for speed pro street geinstalleerd en het draait voor geen meter!!! settings op low en nog altijd schokkend beeld, grote framerate drops... ik heb het echter wel vlot zien draaien op een hp pavilion met veel lagere specs, grafische kaart een X600 bv.
ik heb op mijn vaio fz21m ook pro street draaien en daar draait ie gewoon goed! wat voor type vaio heb jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:34
Gianni Rombios schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:10:
Nee dat is als je wilt kunnen switchen tussen XP en Vista (dual boot).

Wat de Vista Anytime dvd betreft:
https://emea.windowsanyti....com/WAU_DIRECT/Home.aspx
Als je hier aangeeft upgrade van Home Premium naar Ultimate - ik heb geen DVD - kosten 202 euro - Ultimate verwijderen - houd je alleen de (gratis) DVD plus administratie en verzendkosten over. Op zich heb ik graag 4,76 euro voor een officiële DVD over. Maar ik heb hem nog niet binnen, verwacht dat het twee weken gaat duren.
Goh wat een mooie optie ! Alleen ik heb geen creditcard :( Wie zou mij willen helpen ? Ik kan middels overschrijving bank of eventueel paypal het bedrag naar je overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 16:39:
Welja , ik heb nu dus de orginele vista staan , maar zou er ook graag xp op hebben om wat te gamen enzo. Dus dan moet er een volledige format komen?

Heel apart. Ik draai Need for Speed Pro Street vloeiend met alles op high. Weet niet welke vaio je precies hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo,

Alles op high en nog vloeiend. Wat haal jij met 3DMark dan? Ik haal ongeveer 2800 en op medium loopt het nog niet echt heel vloeiend. Althans, lang niet zo vloeiend als op mijn Wii.

Heb jij de 21M of de Z? Ik heb begrepen dat er wel een verschil zit tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zit een erg groot verschil tussen ja.. de M heeft de 8400M GT videokaart, de Z (en de S) heeft de 8600M GS, ik heb zelf de S versie, hij loopt bij mij ook vloeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 19:36:
Zo,

Alles op high en nog vloeiend. Wat haal jij met 3DMark dan? Ik haal ongeveer 2800 en op medium loopt het nog niet echt heel vloeiend. Althans, lang niet zo vloeiend als op mijn Wii.

Heb jij de 21M of de Z? Ik heb begrepen dat er wel een verschil zit tussen die twee.
ik haal op dit moment een score van bijna 3900 in 3dmark06.
Heb net mn max bepaald voor de core. Deze is 721. Vanaf daar dalen de marks weer.
Ik ga nu eigelijk pas de max van de memory bepalen :)

(Dit alles met een FZ21Z)

[edit] Mensen hoeven niet bang te zijn dat de temp. indicatie met 169.xx drivers niet klopt. Het scheelt maar 3 graden ongeveer. Bovendien zit volgens mij de thermal throttle bij de 70 graden. Vanaf daar gaat de kaart dus automatisch lagere instellingen toepassen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 18:25:
[...]

Heel apart. Ik draai Need for Speed Pro Street vloeiend met alles op high. Weet niet welke vaio je precies hebt?
Ik heb de Z, in 3Dmark haal ik 3400 punten ,ik snap er echt niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede FZ21M eigenaren!! :P

heb mijne al 1 maandje in gebruik (nog steeds geen BlueRay binnen :S) en valt me nu op dat een ventilator aan de rechter onder kant steeds in gebruik is d.w.z.. ik hoor hem steeds (in balanced,power saver en high performance).
Het is best storend geworden..

Mijn vraag is hebben jullie dat ook?? want als ik me goed kan herinneren.. had ie dat geluid niet in het begin dagen.. alleen dat grote ventilatortje links boven dat af en toe aan ging (nu ook)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Syrix,

Dat gevoel van de ventilator heb ik ook.. Ik stoor mij er niet aan omdat mijn vorige laptop veel meer geluid maakte.

Als je na 28 dagen je blue ray nog niet ontvangen hebt, moet je een email sturen naar blu-ray@vaiolink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 23:42:
[...]

Ik heb de Z, in 3Dmark haal ik 3400 punten ,ik snap er echt niks van
3400 is normaal hoor als je net een schone vista erop hebt gezet, 169.04 drivers erop hebt gezet
en overgeclockt hebt naar 600/702.
Ik heb nu 4100 marks met core 721 en memory 930.
Denk dat dit wel beetje zn top is. Vanaf daar gaat stijgt ie niet veel meer. Temperatuur komt niet boven de 72 graden (geen throttle op 70 dus). Houd er rekening mee dat dit in werkelijkheid +/- 75 zal zijn. Ik zet mede daarom deze instellingen ook alleen aan als ik ga gamen. Niks op bios branden en ook niet mee opstarten in windows (ivm garanatie mocht er ooit iets stuk gaan). Veel 8600M GT eigenaren laten hun temperatuur oplopen tot 85 graden maar daar begin ik niet aan. Veels te zuinig op mn flaptopje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 23:07
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:21:
Hoi Syrix,

Dat gevoel van de ventilator heb ik ook.. Ik stoor mij er niet aan omdat mijn vorige laptop veel meer geluid maakte.

Als je na 28 dagen je blue ray nog niet ontvangen hebt, moet je een email sturen naar blu-ray@vaiolink.com
Al gedaan, maar het is al een aantal dagen stil vanaf die kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:29
ik had mijn blu-ray disc al binnen na 1.5 week. Maar heeft iemand meer problemen gehad met herstel disc's maken want ik had nou geprobeerd een update te installeren van de vaio website maar dan sluit het installatie bestand zich meteen af. ik heb de vaio helpdesk gebeld en wisten zo ook nog niet 1 2 3 de oplossing maar ik zou gister terug gebeld worden maar nog niks gehoord potjandorie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om ook de video kaart van de FZ21M over te klokken? Zo ja met welke programma en tot hoever mag/kan je gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier enig idee hoe ik een blue ray kan afspelen op onze hd ready tv?
Ik heb spiderman opgestart in powerdvd..hij loopt dan gewoon maar als ik de kabel aansluit op de tv dan gebeurt er niks..
Is er nog een speciale handeling oid?
Ik kan op onze tv (samsung) een sourcelijst opvragen maar die van HDMI kan ik niet kiezen (krijgt denk geen signaal ofzo)
Ik gebruik de 156.69 drivers..

N.B. in powerdvd zie ik ook geen instellingen ervoor..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2007 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Bij mij lukt blu ray als je eerst in de beeldscherminstellingen (standaard driver in mijn geval) Dual View kiest ipv Kloon. Maar als ik de (cheap ass) HDMI kabel aansluit krijg ik standaard wel meteen beeld (Sharp HD ready), hij schakelt dan 1080i @ 50 Hz in. Beeld op de laptop schakelt ook terug in resolutie. HDMI is bij mij EXT5 (de laatste external source) maar dat zegt natuurlijk niks voor andere merken.

Enkele HDMI instellingen van de tv zijn pas beschikbaar in het tv menu als er iets aan de hdmi kabel hangt overigens.

Wat het bestellen van de Vista Anywhere DVD betreft (4,76 euro, zie voorgaand), die heb ik vandaag binnen, duurde precies 1 week.

[ Voor 45% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-11-2007 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je wel! Is gelukt! Ik heb nu de drivers gepakt die in de driver pack zaten die ik van de vaio site had gehaald (zie een paar posts terug van iemand). In tegenstelling tot de drivers die ik ervoor had geprobeerd (laptopvideo2go drivers die wel blueray afspeelden op mn laptopscherm) werken deze wel. Nadat ik de tv via de kabel had aangesloten sprong er direct een keuze schermpje open voor de weergave.
Ik moest idd het klonen uitzetten en op enkelvoudig instellen alleen op de tv. Ook geluid moest ik even overzetten op HDMI. Het werkt nu perfect!
Vind het alleen beetje jammer dat het filmbeeld niet helemaal schermvullend is en windows desktop ook niet helemaal op mn tv past maar dat is een beetje mierenneuken :)

Gianni bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaiGht
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 10:31
mooi ding vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Woeiii mooi! Nou mierenneuken vind ik het niet, ik vind het jammer dat idd het beeld niet helemaal past (taakbalk verdwijnt grotendeels en boven een zelfde stukje). Dat het filmbeeld niet past is natuurlijk normaal omdat eigenlijk alle films "breder zijn dan 16:9". Ik zou nog wel even kijken in de tv - instellingen wat voor signaal je kiest: 576p 720i 720p 1080i etc. Ik vind zelf het verschil tussen 50 en 60 (of 25 en 30) Hz nogal groot, en 720p duidelijk wat rustiger dan 1080i. Eigenlijk voor gewoon "pc op tv" werkt de vga uitgang beter en netjes full screen (hoewel in mijn geval slechts 1024*768 stretched omdat de Sharp tv geen WXGA ondersteunt (maximaal XGA)

[ Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-11-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 08:21:
Hoi Syrix,

TNX.. ik heb net ff mailtje opgestuurd, hopelijk krijg ik em snel.. :)

Maaar Dus NIEMAND anders die issues heeft met die ventilator (rechts onder)?? .. Meschien iemand die em net heeft gekocht, en kan even opletten of die geluid aanwezig is..?? want volgens mij was die er echt niet in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Nee geen last. Je hebt er toch niet per ongeluk een slechte cd/dvd schijf inzitten? Op zich heb ik alleen last van de fan links boven de escape toets maar ben daar inmiddels wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 19:34:
[...]

TNX.. ik heb net ff mailtje opgestuurd, hopelijk krijg ik em snel.. :)

Maaar Dus NIEMAND anders die issues heeft met die ventilator (rechts onder)?? .. Meschien iemand die em net heeft gekocht, en kan even opletten of die geluid aanwezig is..?? want volgens mij was die er echt niet in het begin.
Joh, tot ik je bericht las wist ik niet eens dat daar ook een fan zit, en zit ik heb m'n FZ nu al een maand of 5. Zeker weten dat het niet je optische drive is..?

Bedoel je trouwens ter hoogte van de speakers of van het touchpad met 'rechts onder'? In dat laatste geval heb je het volgens mij over de plaats waar de hardeschijf zit, die maakt inderdaad de ene keer wat meer geluid dan de andere. Misschien moet je even checken hoe heet hij word, met bv. HD Tune kun je dit controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand de score die een fz21M krijgt in windows vista? Is bovendien het verschil tussen een 21M en een 21S groot, ik game feitelijk niet, maar ik zou wel graag hebben dat vista soepel bolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Zo heel veel ontlopen de 'M' en de 'S' elkaar op dat gebied niet hoor, het scherm even buiten beschouwing latend. Die 8400GT met 256Mb GDDR3 mag er zeker zijn, beide draaien op 128M/bit. Helemaal als omdat je geen gamer bent zul je zelf het verschil waarschijnlijk nooit merken. De score voor de Vista index zal denk ik niet meer dan 0.2 verschillen met een 'S'. Gokje, rond de 4.7 ...?

Mocht je toch het prijsverschil kunnen overbruggen dan is dat schermpje van de 'S' echter wel de moeite waard om eens te bekijken voor je besluit hoor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had zelfs niet gezien dat er een verschil was in scherm, bedankt om mij daarop te wijzen. Waarschijnlijk bestel ik mijn vaio dan deze week nog ergens :)

Raar die S-versie staat niet op de sony site van belgie of de sony site van nederland?
Iemand die weet of de fz-21s in België te verkrijgen is?
Merk je trouwens veel prestatieverschil tussen een 5400rpm schijf en ééntje van 4200?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2007 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand met een 8600gs mss eens need for speed pro street draaien met fraps op de achtergrond en mij eens zeggen hoeveel fps hij haalt en op welke settings. ik haal met de laatste drivers en zonder overclocken 20 fps met AAx4 trilinear , v synch on , 1280X800, world detail off en alles van car detail op high. Ik heb wel de indruk dat het spel erg stroef draait. Met alle settings ( en dan echt allemaal) zo laag mogelijk haal ik wel 30+ frames en draait het vlot maar dit kan toch niet de bedoeling zijn :s flatout 2 draait met details op verry high , AA X8 met laatste drivers ook 40 fps

Verwijderd

Mijn windows prestatie index:
(geen 4.7 hoor voor grafisch ;))

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5748/wpihu9.jpg

Is trouwens de FZ21S, en ja ik moet hem idd nog bijwerken, doe ik later wel.

• frank_b
  • Laatst online: 30-06 08:26
Deze week een FZ21Z aangeschaft.
Idd 2 avonden bezig geweest om dat ding schoon te vegen :X

Maar nu loop ik toch tegen een raar probleem aan :?

Ik wil het gedrag van de aan/uit knop veranderen. (Hij moet gewoon uit)
Die kende ik al:
Configuratie scherm -> energiebeheer -> gedrag aan/uit knop.

OK veranderd in uitschakelen. (bij alle drie de powerschema's)

Maar je raad het al, hij blijft naar hibernate gaan, iemand een tip om die knop nu echt te veranderen in UIT.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.