[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 22:07:
[...]

Dank voor de link, maar ik gebruik zelf TweakVI. Heeft alle Vista tweaks die je kunt bedenken...
Mooi programma, zojuist ff uitgeprobeerd. Ben nog nieuw met Vista. Blijft toch een erg opgedoft en overladen product dat voor de gemiddelde gebruiker te lastig is om goed op maat te krijgen. Wel jammer dat het auto-optimalisatiesysteem in TweakVI alleen werkt in de betaalde versie, maar verder veelbelovend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:44:
[...]

Hoi Kenny,

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je aab die hoge score komt in 3dmark06? Ik heb ook de Z
met een 8600M GS maar kom niet hoger dan 2520 (driver 163.69). Hoe kun je em precies
overklokken? Heb rivatuner geinstalleerd maar kom er niet echt verder mee. Hij zegt steeds
dat ik moet restarten voor het bepalen van mijn standaard settings van de videokaart maar daarna
gebeurt er niks.
Zou super zijn als je me daarmee wat kunt helpen :)

Thx!

N.B. Heb er ook al flink wat bloatware afgegooid maar heb 33% fysiek geheugen dat gebruikt wordt
en 70 draaiende processen (heb al wel wat andere software bij gezet en norton uiteraard vervangen door nod32).
ik heb gewoon ook zoveel mogelijk software verwijderd en dan de laatste drivers geinstalleerd , verder ook virusscan en alle programma's afgesloten bij het draaien van 3dmark;
De grafische kaart kan je ietsje overclocken met ntune, werkt erg makkelijk, ik heb de kloksnelheid verhoogd van 500 naar 550 , temp blijft max 70 graden en ik haal 3170 in 3dmark06
Ik durf hem niet echt hoger overclocken ,beetje bang voor een crash

edit: Dit is met 169.04 drivers , ik heb net nog eens 3dmark gedraaid met gpu op 600 en haal nu 3399. temp kwam niet boven de 68 graden uit. ik denk dat ik het gewoon zo laat , hier ben ik dik tevreden mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb sinds afgelopen zaterdag de Vaio FZ21M. Geweldig ding, alleen wel een aantal vragen die jullie misschien kunnen beantwoorden:

- Mijn accu zit niet helemaal solide in de laptop vast, ik heb een klein beetje speling. Dus als ik het op mijn schoot zet kan ik hem een klein beetje op en neer voelen gaan. Is dit normaal?

- Mijn AV mode werkt niet, maar heb gelezen dat het niet kan met de GT videkaart

- Ik heb ge kapot geërgerd :( aan het feit dat sony maar 1 partitie heeft (+ de verborgen partitie). Ik zou graag naast de C drive, ook een D drive willen voor mijn bestanden. Ik laat C altijd over voor program files en natuurlijk de OS. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit nu moet aanpakken. Ik heb de recovery dvd's gebrand, alleen weet dus niet hoe ik de harde schijf kan wissen en gewoon de C schijf kan terug zetten, een nieuwe D drive kan maken en eventueel ook de backup drive kan behouden. Normaal zou het echt een fluitje van een cent zijn als ik de normale Vista dvd zou hebben, maar met die recoveryschijven snap ik het niet helemaal meer. Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ja die batterij heeft bij mij ook speling, is gezien de matige "ophanging" denk ik normaal. Met Vista kun je partities inmiddels makkelijk verkleinen, zie hier voor een uitleg: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial133.html

AV mode doet het gewoon bij mij (FZ21M)

[ Voor 8% gewijzigd door Gianni Rombios op 04-11-2007 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]behouden. Normaal zou het echt een fluitje van een cent zijn als ik de normale Vista dvd zou hebben, maar met die recoveryschijven snap ik het niet helemaal meer. Kan iemand mij hiermee helpen?
Tot mijn verbazing wordt bij mij met de av-knop, waarvan ik dacht dat ie niet werkt, windows media opgestart. Hoe en wat moet ik verder nog uitzoeken. Die recoveryschijven of partities zijn overal een ramp. Echt bedoeld om de volslagen leek voor een ramp te behoeden, maar voor de rest heb je er niets aan. Bij Sony Vaio zijn ze nog erger vanwege de hoeveelheid bloatware.
Ik heb veiligheidshalve van de basisconfiguratie na de automatische installatie een backup gemaakt van de c-partitie. Ik vind Acronis True Image hiervoor het meest ideaal. Deze backup schreef ik weg op een externe usb-schijf. 70 euro voor 160GB van merk LaCie. Maar je kunt ook eerst een D-partitie aanmaken en het daarop wegschrijven. Via computer management kom je bij diskmanagement en daar kan het. Ik deed het met Paragon Partition Manager. Beetje eng, maar favoriet Partition Magic vond ik nog niet voor Vista.

Die externe schijf is ideaal. Ik kocht het kleine apparaat nadat mijn Vaio FZ21M het na twee weken begaf. Harde schijf waarschijnlijk door kapotte koeler gecrashed, weg backups.

Met de backups eenmaal veiliggesteld heb ik met Paragon de verborgen partitie verwijderd en de C-partitie vergroot. Vervolgens zou je met je opstartcd van Norton Ghost of Acronis de backup vanaf D of vanaf je externe schijf naar C kunnen schrijven. In dat proces geef je dan aan dat C de actieve partitie is. Maar dat is meestal al voorgevinkt.

Simpeler is (met je backups als veilig onderpand) om te proberen met je partitiemanager de verborgen partitie te verwijderen en dan de c-partitie zonder te wissen over de 'unallocated space' te trekken en zo te vergroten. Meestal werkt dat, maar je moet een backup achter de hand hebben. Je moet ook het gevoel hebben dat je het kunt, anders niet aan beginnen.
Volgens mij kon ik de verborgen recovery partitie in het Vista disk management niet verwijderen. Dat moet dus echt met andere software of met goede kennis van alle windows commando's.

Je punt over de rammelende batterij. Er zitten twee vergrendelaars. Ik neem toch aan dat je ze allebei in de juiste richting hebt geschoven. Dit toch maar ff opgemerkt.

Enkele vraagjes van mij.
Ik wil mijn wifi ontvangst in huis vergroten. Wie weet waar zich precies de ontvangstlokatie in de sony vaio bevindt? Ik kan dat nergens vinden, ook niet in de gebruikershandleiding.

Laatste vraag. Ik heb voor het eerst een laptop. Hoe is deze het veiligst te vervoeren qua afsluiten? Is dat in de slaapstand of met hibernatie? Of moet ie persé volledig worden afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op zondag 04 november 2007 @ 13:55:
Ja die batterij heeft bij mij ook speling, is gezien de matige "ophanging" denk ik normaal. Met Vista kun je partities inmiddels makkelijk verkleinen, zie hier voor een uitleg: http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial133.html

AV mode doet het gewoon bij mij (FZ21M)
Bedank voor je reactie. Ik wist niet dat dat kon in vista. Ik heb het iig geprobeerd, maar windows zegt dat ik de 176 gb C met max 76 gb kan verkleinen. Maar goed, daar heb ik dus nog niks aan aangezien C nog steeds 100 gb is! Is dit te verhelpen of is formatteren toch noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 15:05:
[...]

Tot mijn verbazing wordt bij mij met de av-knop, waarvan ik dacht dat ie niet werkt, windows media opgestart. Hoe en wat moet ik verder nog uitzoeken.

Laatste vraag. Ik heb voor het eerst een laptop. Hoe is deze het veiligst te vervoeren qua afsluiten? Is dat in de slaapstand of met hibernatie? Of moet ie persé volledig worden afgesloten?
De AV knop start altijd WMC op, dit is echter niet de bedoeling. De bedoeling van een instant-on mode is dat je muziek kunt afspelen of dvd's kunt bekijken via de optische drive zonder dat er een OS word opgestart. Er is dus niks mis met de knop in de gevallen waar je over gelezen hebt maar met de functie die er aan gekoppeld is.

Qua vervoer maakt het niets uit voor welke ruststand je kiest.

Je andere vragen schuif ik door naar iemand anders ;)

Mijn batterij zit overigens wel goed vast (6 cell), maar een beetje spelling kan op zich geen kwaad zolang het contact met de notebook maar niet verbroken word. Een dun stukje isolatie tape aan de binnenkant van het batterij compartiment zou dit probleem trouwens makkelijk verhelpen mocht je je er aan storen.

[ Voor 22% gewijzigd door Storm316 op 04-11-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Zoals Frank111 zei check de vergrendelaars nog eens, bij mij zaten ze wel goed maar even opnieuw los en weer vast en de batterij zit beter vast(!). De AV mode indrukken voor een soort snelstart multimedia toetsen, ingedrukt houden om ze aan te passen. Ik ben zelf overigens toch maar even de handleiding (PDF) aan het lezen, is verrassend leesbaar.
Ik heb overigens met de Vista-schijf verkleinen optie maar 60GB te verkleinen, het is inderdaad te verbeteren door te defragmenteren en met name tijdelijk de swapfile uit te schakelen.

Wat wifi betreft valt mij op dat de ontvangst erg goed is, ik zie veel meer netwerken in de buurt en kan ook op zolder nog ontvangen. Waar de "kaart" zit weet ik niet.

Ik zou altijd vervoeren met hibernate, dan is hij gewoon uit, in standby draait hij nog een beetje (en de batterij loopt nog leeg). Maar is het een Vista NL foutje dat slaapstand=standby en sluimerstand=hibernate? Ik moet namelijk sluimerstand kiezen voor hibernate(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is gebeurd.. Ik heb me hele laptop opnieuw geinstalleerd zonder dat ik backup dvd's had gemaakt.. Me software was engels, dus nu Vista Nederlands erop gezet, maar vooral ook door de troep wat Sony erop had gezet.. Ik verbruikte dehele tijd door zo'n 700-720 mb, nu is dat gedaald naar zo'n 500 mb.

Maar heb nu wel een aantal probleempjes:

-de multimedia buttons en FN toetsen doen het niet.
-Wireless doet het niet

geluid wel (?), maar hoe ga ik aan de software komen voor deze 2 punten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja ik had wel een aantal dingen op memorysticks gezet, maar die worden ook niet gezien door de poorten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Met andere drivers dan die dat voorgeinstalleerd zijn kan ik geen blue ray's afspelen. Dus her install gedaan en nu werkt dit perfect.

Enige probleem is nog dat mijn sony home cinema geen geluid geeft, maar wel mijn lcd tv. Het is als het ware dat hij de audio niet decode of vind. Is dit normaal ? Ik heb alles aangesloten met hdmi cabels, van pc naar home cinema en dan van daar naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Rechtsklikken op de speaker in je system tray -> Geluiden -> HDMI - Eigenschappen - Ondersteunde indelingen: vink alles eerst eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 november 2007 @ 11:04:
[...]
edit: Dit is met 169.04 drivers , ik heb net nog eens 3dmark gedraaid met gpu op 600 en haal nu 3399. temp kwam niet boven de 68 graden uit. ik denk dat ik het gewoon zo laat , hier ben ik dik tevreden mee.
Dat is niet verkeerd! :9~ Volgens mij heb je nu ongeveer de score van een standaart GT :*)
Heb ntune geinstalleerd (versie 5.05.47) en de 169.04 drivers. Wou nu eigelijk direct de core en memory (hoe hoog is deze eigelijk bij jou?) verhoging instellen naar die van jou maar dit kon niet. Moet dus volgens mij eerst Tune System gebruiken. Heb nu alleen meerdere mogelijkheden: grof instellen (20 min.), verder instellen (30 min.) en afstemmen met aangepaste instellingen. Welke heb jij gedaan als ik vragen mag?
Gebruik je trouwens directX 9 of 10? Kun je eventueel switchen? En op wat resolutie draai je 3dmark06? (kan dit volgens mij nergens aanpassen aangezien ik de free versie heb gedownload van de site).
Sorry voor de vele vragen O-)

Alvast bedankt! _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2007 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die gewoon kunnen verhogen hoor , de core heb ik op 600 staan en memory heb ik niet veranderd omdat ik het standaard al redelijk hoog vind , maar als je wil kan je daar waarschijnlijk nog wat extra punten halen. gewoon zorgen dat ntunes in geavanceerde modus staat , dan kan je normaal alles aanpassen. die modus grof instellen heb ik nog niet geprobeerd , ik zal het hier straks eens laten lopen :) Verder heb ik ook de gratis versie van 3dmark dus kan ik ook niets aanpassen.
Laat me dan eens weten hoe het tweaken bij jou gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Lazberkay: Voor het gebruik van de functie en multimedia toetsen moet je Vaio event service opnieuw installeren. Dit is te downloaden via de support pagina van Sony. Je geeft wel erg weinig info over waarom je wireless niet zou werken, ik ga er maar vanuit dat je de drivers nog niet hebt geïnstalleerd. Deze kun je ook gewoon via de Sony website vinden.

Niet erg slim om geen back ups en recovery disks te maken hè ;)
Laat dit een les zijn voor iedereen en brand die rommel nou gewoon jongens, 't is zo'n kleine moeite.

Redgoblin, ik denk dat je je audio default nog even op HDMI moet instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jongens ik zal dit vanavond eens testen, enige probleem is dat mijn vaio franstalig is :) . Niet echt een probleem maar dat is dan well effe zoeken naar de correcte tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een andere vraagje, heeft de FZ serie optical out ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ai, lijkt me best lastig, een Frans OS.

Helaas helaas, alleen een standaard 2.0/2.1 audio uitgang op de FZ. Wel een minpuntje eigenlijk voor een multimedia notebook in mijn ogen, maar ja, je kunt niet alles hebben ;)

Ik weet trouwens niet of er al een dock is voor de FZ, misschien dat dit nog wat meer aansluit mogelijkheden bied. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik al eens een duikje genomen in die audio instellingen en ik kan via hdmi enkel 2.0 kiezen als output denk ik. En dolby en dts staan uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op maandag 05 november 2007 @ 08:47:
Lazberkay: Voor het gebruik van de functie en multimedia toetsen moet je Vaio event service opnieuw installeren. Dit is te downloaden via de support pagina van Sony. Je geeft wel erg weinig info over waarom je wireless niet zou werken, ik ga er maar vanuit dat je de drivers nog niet hebt geïnstalleerd. Deze kun je ook gewoon via de Sony website vinden.

Niet erg slim om geen back ups en recovery disks te maken hè ;)
Laat dit een les zijn voor iedereen en brand die rommel nou gewoon jongens, 't is zo'n kleine moeite.

Redgoblin, ik denk dat je je audio default nog even op HDMI moet instellen.
Ja nouja wireless is geen probleem meer, maar die vaio event services kan ik niet vinden. Via de Nederlandse sony site kun je zowieso niks vinden. Dan moet je weer contact opnemen o.i.d.

Dit zijn me problemen op dit moment:

- De multimedia knoppen dus, Volume up en down doet het wel, maar AV mode en S1 etc. niet.
- Als ik me oordopjes aansluit op de uitgang, blijft de speaker gewoon aan, en komt er geen geluid naar me oordopjes, ik weet echt niet welke geluidskaart ik heb en welke driver ik hiervoor moet installeren. Als ik naar me audio instellingen ga, kan ik hem wel op '' Als standaard instellen'' zetten, maar dan doen me boxen het niet meer, omdit nou elke keer te doen wordt je ook gek van.
- en dit ook!!: Me touchpad stoort nogal als ik aan 't typen ben, ook de scroll functie doet het niet, dus dit moet ik ook opgelost zien te krijgen.

Ik heb erg veel rond gezocht, ook op de Sony-Asia site, Amerikaanse site ook. Maar om die vaio event services te installeren via die sites lukt niet, omdat het niet voor dit model geschikt was o.i.d.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Hmmm, vreemd, bij mijn weten maakt het niet zoveel uit waar je Event sevice vandaan plukt maar zou hij gewoon moeten werken op ieder model. Als ik het me goed herinner kun je ergens bij je audio opties instellen of de luidsprekers uit moeten gaan of niet wanneer je een hoofdtelefoon aan sluit, maar als dat het was had je deze vast al gevonden. Misschien komt het wel doordat je de verkeerde driver gebruikt idd. Eerlijk gezegd klinkt het een beetje als een rommeltje op je Vaio..... Je hebt gewoon recht op ondersteuning van Sony hoor, je hoeft je alleen maar even te registreren op de website. Alles wat je nodig hebt om je Vaio normaal onder Vista te laten werken ligt daar zo voor je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin die 21Z nu al spuugzat te worden. Krijg ineens een dikke foutmelding (werden er steeds meer) en vista start simpelweg niet meer op. Had ik eindelijk al mn zooi overgezet en mn oude HDD verkocht ben ik alsnog alles kwijt.
Wil ik windows cp erop zetten mbv geslimstreamde cd (versie die rest van je partitie intact laat) krijg ik tijdens de setup steeds de melding dat een bestand niet gekopieerd kon worden (meestal cml bestanden). Uiteindelijk is de setup op gegeven moment dus ook gestopt. Geen windows CP dus.
Kan gelukkig met F10 nog herstellen van mn recovery partitie en ga dan denk eerst maar ff al mn zooi backuppen naar 3 blue-ray schijfjes en vervolgens fabrieksinstellingen.
Als dat allemaal lukt toch maar ff die 3 back-up dvd's maken en direct een schone vista eropzetten want hier wordt ik me toch een potje beroerd van :|
Ook heel handig van sony dat ze hun drivers gewoon op de website zetten, NOT!!
Had me geregistreerd bij Vaio Club en of ik nu ingelogd ben of niet, ik kan dus echt nergens
drivers vinden van de sony support pagina. Had een hoop gescheeld. Nu moet ik weer terug
naar fabrieksinstellingen speciaal om die gare backup cd's te kunnen maken.

Sony bedankt |:( (of moet ik zeggen vista, nou ja, beide aangezien sony je niet eens fatsoenlijk
de mogelijkheid bied om cp te draaien en je dus eigelijjk verplicht om vista te draaien. Je kan niet eens in de bios even instellen dat je geen sata wilt wat de installatie van cp aanzienlijk zou vereenvoudigen)

N.B. c moet de toets links ervan zijn aangezien deze ook niet werkt (andere pc, dat wel) ;(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik xp geinstalleerd op mijn schijf L. op mijn standaard c staat nog steeds vista. ALleen het probleem is dat als ik mijn laptop opstart dat hij standaard xp gaat booten ipv dat ik een keuze krijg dat of ik vista van c of xp van l wil starten? Hoe moet ikd at oplossen? Want bij xp werkt er nog vrij weinig dingen omdat ik die schijf als test wou gebruiken voordat ik vista helemaal eraf gaat gooien.

Hoe zijn jullie aan die xp drivers gekomen? Ik heb geprobeerd van c:\windows\drivers maar krijg steeds de error dat het alleen op vista kan worden uitgevoerd. (sry ben nog steeds een nOob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je een probleem. Xp heeft je bootloader gesloopt en zul je denk een vista cd moeten gebruiken om het te fixen. Standaardprocedure is, eerst xp, dan pas vista.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ben ik terug met mijn HDMI probleem. Ik heb alles uitgevinkt en hdmi is de default player. Maar nog steeds audio enkle op lcd tv en niet op mijn home cinema. En ik kan in de instellingen van de hdmi geen 5.1 kiezen enkel 2.0 stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Haha, ik dacht al dat er blijkbaar nog een versie van Windows was die ik niet kende; CP ;)

Maar je notebook houd je wel lekker van de straat KacperK. Ik blijf ook maar roepen dat iedereen zo snel mogelijk z'n recovery schijven moet branden puur om dit soort ellende te voorkomen, maar ja, niemand luistert geloof ik..... (the story of my life..... ;) )

Ahwel, daar heb je nu ook niks meer aan en en het blijft belabberd dat we die schijven niet gewoon meegeleverd krijgen.

Maar toch, mocht je een nieuwe eigenaar zijn en heb je net je mooie Vaio uitgepakt: doe jezelf een groot plezier en brand eerst even je recovery dvd's, tijdens het branden kun je 'm ook nog steeds bewonderen.......

@ Redgoblin; sorry, you've lost me bro. Krijg je nu wel of geen geluid via je HDMI aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag de fz21m aanschaffen maar kan nergens vinden of deze ook een PCMCIA aansluiting heeft. Deze wil ik graag gaan gebruiken om een creative kaart in te stoppen voor mooi 5.1 geluid over mijn set. In de lijst met specificaties op de vaio site zie ik het niet staan, maar op een foto zie ik aan de linker kant wel een gleuf dat er erg op lijkt.

Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 14:59
zit alleen een expresscard in (nieuwe snellere, smallere broertje van pcmcia)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow dat is dan dat kleine gatje dat ik heb aan de linker voor zij kant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op maandag 05 november 2007 @ 18:54:
Haha, ik dacht al dat er blijkbaar nog een versie van Windows was die ik niet kende; CP ;)

Maar je notebook houd je wel lekker van de straat KacperK. Ik blijf ook maar roepen dat iedereen zo snel mogelijk z'n recovery schijven moet branden puur om dit soort ellende te voorkomen, maar ja, niemand luistert geloof ik..... (the story of my life..... ;) )
true, ik wou ook eerst direct die dvds branden maar kwam er 1 tekort. Had zoiets van..ach.ff paar dingentjes erop zetten enzo. Die cd'tjes branden komt volgende week wel :)
En ach ja..dit zegt weer genoeg over hoe vista in elkaar steekt.
Klein lichtpuntje: zelfs met die cds was ik mn data kwijt geweest want die gooit ook alles weg
als alles terug gaat naar fabrieksinstellingen. Ik had alles op een aparte partitie moeten zetten maarja, daar was ik nog niet aan toegekomen ;(
Ook niemand hier in de buurt die een XP / Vista cdtje heeft die zichzelf instaleert en de rest laat staan. Jammer.
Ben nu alles op 2 bluerays aant branden waarvan ik al 1 heb weg mogen gooien aangezien het backuppen opeens niet meer verder ging, zonder reden. 20 euro naar de maan.

Nogmaals: Sony bedankt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb opgemerkt dat WinDvd geen optie toelaat om 4 canaals te gebruiken of meer, maar dat PowerDVD Ultimate 3.4 tot 8 toe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
KacperK ik heb ook wel wat vage vastlopers gehad, die hadden soms te maken met software aanpassen in combinatie met Hibernate/Sluimerstand. Ook heb ik een "wil niet meer starten/fatale opstartfout gezien" die was te verhelpen door de batterij er even uit te halen. Vista doet aanvankelijk idd wat onstabiel aan maar dat gaat snel beter als de software aanpassingen gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terror schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:03:
zit alleen een expresscard in (nieuwe snellere, smallere broertje van pcmcia)
Oke, bedankt...wist niet dat die er was :)

Weet iemand misschien of er ook een 5.1 kaart is in dat nieuwe formaat? Had er net een gevonden voor de oude standaard kan ik direct op zoek naar een andere :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 17:51:
[...]

Oke, bedankt...wist niet dat die er was :)

Weet iemand misschien of er ook een 5.1 kaart is in dat nieuwe formaat? Had er net een gevonden voor de oude standaard kan ik direct op zoek naar een andere :P
jazeker die is er. De creative Xfi Notebook. Ik ben zelf ook van plan om em aan te schaffen omdat ik een spdif uitgang nodig heb voor mn teufel setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/SOUNDCR560/ ik geloof dat die alleen in expresscard 54mm is niet in de expresscard 34mm die alleen maar in de Sony past...!

Ja is inderdaad zo: http://nl.europe.creative...y=669&product=16642&nav=1

[ Voor 27% gewijzigd door Gianni Rombios op 06-11-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah das jammer...

Pfff valt niet mee zeg, een geschikte laptop zoeken. De mogelijkheid om 5.1 geluid te hebben is toch wel belangrijk voor de uiteindelijke keuze.

Prestaties heeft deze, de looks heeft ze...maar ja, helaas dus ook een iets (te nieuw?) expressslot.

Ik heb nog niet eerder een laptop gehad dus weet er niet veel van maar heb nu een E6600 met een P5BDeluxe en 2x1024 DDR2 erin zitten. Ga ik er dan erg op achteruit met deze laptop? Heb wel naar benchmark lijsten gekeken van bijvoorbeeld de CPU maar dat gaat dan alleen over mobile en niet in vergelijking met desktop hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij zijn de prestaties ongeveer gelijk , als je de superpi benchmark draait gaat die hier in 21 seconden. Dat in ongeveer hetzelfde als een E6600. Harde schijf is in notebooks wel altijd opmerkelijk trager dan in een desktop systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 19:59:
Ah das jammer...

Pfff valt niet mee zeg, een geschikte laptop zoeken. De mogelijkheid om 5.1 geluid te hebben is toch wel belangrijk voor de uiteindelijke keuze.

Prestaties heeft deze, de looks heeft ze...maar ja, helaas dus ook een iets (te nieuw?) expressslot.

Ik heb nog niet eerder een laptop gehad dus weet er niet veel van maar heb nu een E6600 met een P5BDeluxe en 2x1024 DDR2 erin zitten. Ga ik er dan erg op achteruit met deze laptop? Heb wel naar benchmark lijsten gekeken van bijvoorbeeld de CPU maar dat gaat dan alleen over mobile en niet in vergelijking met desktop hardware.
De prestaties tijden normaal gebruik : lees internetten/uitpakken/muziek zijn bijna vergelijkbaar met een E6600, want ik heb hem zelf ook. De superpi is met de CPU in XP 21 sec. En m`n E6600 deed er iets sneller over.

In gameprestaties merk je het wel duidelijk. Maar daar is toch m`n destop voor, waar de E6600 op 3.4 ghz draaid. Dat verschil is uiteraard wel goed te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik uitvind wat voor toetsenbord ik geleverd krijg? Ik heb sinds 5 jaar een Vaio met een UK toetsenbord. Ontdekte ik pas toen ik hem thuis uitpakte. Was ik niet blij mee. Ik ben nu "in" voor een nieuwe notebook en heb nu een Sony distributeur gebeld en vroeg hem wat voor symbool er boven de toets met cijfer "2" stond. Maar hij reageerde alsof ik informeerde naar het meest recent ontdekte priemgetal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, zoiets vermoedde en hoopte ik al :)

Ik denk dat ik dan mijn keuze heb gemaakt en de FZ21M ga bestellen. Zat eerst aan de AR41L te denken maar vind het 17" scherm toch iets te groot om lekker mee op school op de bank te zitten.

Gamen zal ik er niet veel op doen. Dacht bij de pc die ik nu heb ook regelmatig te gamen maar doe het eigenlijk nooit. De desktop die ik nu heb gaat weg en daarvoor komt nu een laptop. Het is een moeilijke keuze en hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Heb er ook lang over nagedacht en de mobiliteit van een laptop spreekt me erg aan.

Die kaart is hopelijk over een aantal maanden geen probleem. Als die nieuwe expresscard de nieuwe standaard word komt er vanzelf wel een kaart voor van Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:40:

Ik denk dat ik dan mijn keuze heb gemaakt en de FZ21M ga bestellen. Zat eerst aan de AR41L te denken maar vind het 17" scherm toch iets te groot om lekker mee op school op de bank te zitten.

Gamen zal ik er niet veel op doen. Dacht bij de pc die ik nu heb ook regelmatig te gamen maar doe het eigenlijk nooit. De desktop die ik nu heb gaat weg en daarvoor komt nu een laptop. Het is een moeilijke keuze en hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen. Heb er ook lang over nagedacht en de mobiliteit van een laptop spreekt me erg aan.

Die kaart is hopelijk over een aantal maanden geen probleem. Als die nieuwe expresscard de nieuwe standaard word komt er vanzelf wel een kaart voor van Creative.
Hoelang zou de accu ongeveer meegaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De accu gaat maar twee uur mee, wat mij betreft het grootste minpunt van deze laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:35:
Weet iemand hoe ik uitvind wat voor toetsenbord ik geleverd krijg? Ik heb sinds 5 jaar een Vaio met een UK toetsenbord. Ontdekte ik pas toen ik hem thuis uitpakte. Was ik niet blij mee. Ik ben nu "in" voor een nieuwe notebook en heb nu een Sony distributeur gebeld en vroeg hem wat voor symbool er boven de toets met cijfer "2" stond. Maar hij reageerde alsof ik informeerde naar het meest recent ontdekte priemgetal.
Ik ben bang dat je alweer pech hebt; er staat een " boven de 2, maar als je 'm indrukt samen met shift krijg je deze @ Weer UK dus op de Nederlandse modellen, erg vreemd. Of zie ik misschien een instelling over het hoofd..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Ik heb gewoon @ boven 2 oftewel gewoon "NL" (eigenlijk US International). Deze komt van Zercom (Eindhoven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op energiezuinig en het beeldscherm een beetje gedimd haal je er wel 150 minuten uit , maar dat is zowat het maximum met de normale batterij , batterij met hoog vermogen kost ook meer dan 300 euro geloof ik :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij staat er gewoon een @ en é bij de 2, wel gewoon aangekocht in de winkel hier in belgie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 22:40:

Ik ben zelf een aantal jaren geleden volledig overgestapt naar het gebruik van notebooks ipv pc's en het bevalt mij prima, ik wil nooit meer zo''n groot ding in huis zelf. Puur en alleen om het HiColor scherm zou ik je toch de 'S' willen aanraden mocht deze binnen je budget passen trouwens.

Wat betreft de externe geluidskaart, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat deze niet al in PC Express formaat te krijgen zijn. Ik ben er zelf nog niet eens zo heel lang geleden naar op zoek geweest en volgens mij ben ik er in ieder geval 1 tegengekomen op mijn zoektocht, ik durf alleen niet met zekerheid te zeggen of deze ook al in Nederland leverbaar is. Gooi er eens een paar zoek opdrachten tegenaan zou ik zeggen. Nog een andere oplossing is een USB geluidskaart. Ik heb inmiddels gekozen voor de makkelijkste oplossing: 2.1 geluid, op het gebied van geluid ben ik niet zo heel veeleisend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Heyyy, er bestaan dus wel FZ's met een 'normaal' toetsenbord, weer iets geleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geïnteresseerd in de sony vaio FZ21S, maar hier in België is die nog niet te krijgen.
Meer nog, ik vind hem nergens terug bij computerwinkels (noch op de site van Sony zelf).
Heeft iemand enig idee wanneer hij hier zou uitkomen?
Of waar ik daarover meer informatie kan vinden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even doorzeuren. Hoe vind ik een echt US toetsenbord? Ik wil geen UK-pond symbool boven de "2" toets, maar een "@" symbool (ik toets namelijk regelmatig emailadressen in...).
En ik wil geen "*" (sterretje) symbool vlakbij mijn return toets. ( het Unix/Linux "rm *" probleem met een sterretje vlakbij de return toets is een klassieker wat betreft de NL toetsenborden)
Hoewel ik bijna-Belg ben, heb ik ook geen behoefte aan een Azerty board.
Kortom, ik wil een 100% US board, met alle toetsen op dezelfde plek als bij miijn "el cheapo" HP desktop PC.
Bij Dell en Toshiba is dit een "no brainer", maar bij Sony blijkbar wel. Al 5 jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,

Ik heb gevonden waarom mijn versterker geen AUDIO afpeelt wanneer ik mijn viao via hdmi aansluit en een blue ray afspeel of een dvd.

Op de sony site:

DTS® HD/Dolby®TruHD/Dolby® Digital+
NEE/NEE/NEE

LPCM (2-/5.1-/7.1-kanaals) via HDMI™
NEE/NEE/NEE

Dus aansluiten via de optical out tv op optical in versterker denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Wat betreft de discussie omtrent het toetsenbord.. meestal staat de regiocode bij de modelnaam. Dus een FZ21M.CEK is Engels, maar een FZ21M.NL3 is Nederlands, maar volgens mij hebben de NL versies een US toetsenboard. FZ21M.FR5 is bijvoorbeeld de Franse versie. Overigens is een US keyboard op een NL versie niets raars, want de US keyboard layout is in Nederland de meest voorkomende. Als ik een willekeurig Logitech keyboard koop, dan krijg ik ook altijd een US layout.
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 00:48:
Ik ben geïnteresseerd in de sony vaio FZ21S, maar hier in België is die nog niet te krijgen.
Meer nog, ik vind hem nergens terug bij computerwinkels (noch op de site van Sony zelf).
Heeft iemand enig idee wanneer hij hier zou uitkomen?
Of waar ik daarover meer informatie kan vinden?
In Nederland is (zoals je elders in deze thread kunt lezen) alleen de Engelse versie (.CEK) verkrijgbaar. Op de Belgische Sony site zie ik een Franse versie staan: FZ21S.FR5 - met AZERTY dus. Een Nederlandse versie is er vooralsnog niet. Wanneer/of deze komt heeft tot nu toe niemand mij kunnen vertellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tinto op 07-11-2007 12:47 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gianni Rombios schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 18:12:
http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/SOUNDCR560/ ik geloof dat die alleen in expresscard 54mm is niet in de expresscard 34mm die alleen maar in de Sony past...!

Ja is inderdaad zo: http://nl.europe.creative...y=669&product=16642&nav=1
Men kan dus voor het moment enkel een usb of een firewire soundcard aansluiten die spdif out heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:45:
Wat betreft de discussie omtrent het toetsenbord.. meestal staat de regiocode bij de modelnaam. Dus een FZ21M.CEK is Engels, maar een FZ21M.NL3 is Nederlands, maar volgens mij hebben de NL versies een US toetsenboard. FZ21M.FR5 is bijvoorbeeld de Franse versie. Overigens is een US keyboard op een NL versie niets raars, want de US keyboard layout is in Nederland de meest voorkomende. Als ik een willekeurig Logitech keyboard koop, dan krijg ik ook altijd een US layout.

[...]

In Nederland is (zoals je elders in deze thread kunt lezen) alleen de Engelse versie (.CEK) verkrijgbaar. Op de Belgische Sony site zie ik een Franse versie staan: FZ21S.FR5 - met AZERTY dus. Een Nederlandse versie is er vooralsnog niet. Wanneer/of deze komt heeft tot nu toe niemand mij kunnen vertellen.
Er bestaat wel een apart belgisch model , de mijne eindigde op .BE3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:17:
[...]

Er bestaat wel een apart belgisch model , de mijne eindigde op .BE3
Maar KennyC, jij hebt een FZ21Z en geen FZ21S. De S is er (nog) niet en daar ging zijn vraag over. Van de M/Z/E/VN zijn alle modellen allang in alle regiovarianten verkrijgbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Tinto op 07-11-2007 18:31 ]

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend wanneer er een dockingstation uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Storm316
Mijn batterij zit overigens wel goed vast (6 cell), maar een beetje spelling kan op zich geen kwaad zolang het contact met de notebook maar niet verbroken word. Een dun stukje isolatie tape aan de binnenkant van het batterij compartiment zou dit probleem trouwens makkelijk verhelpen mocht je je er aan storen.
Heb jij je batterij er appart bij besteld, omdat je specifiek die 6 cell noemt? En weet je toevallig hoeveel cells er standaard in de FZ21M zit? Ik kan dat in de documentatie niet vinden. Het is hier al vaker gezegd, maar ik vind eveneens dat de accuduur bij deze pc erg tegenvalt. Zelfs als de configuratie is afgestemd op energiebesparing. Type scherm, processor en grafische kaart zullen mogelijk wat verbruikend zijn, maar voor meer batterij had ik graag enkele tientjes over gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff..wat een drama die recovery cd's. Heb nu eindelijk dual boot met een schone xp en schone vista.
Krijg in XP op geen enkele manier de camera aan de praat aangezien xp vanzelf al een of andere
gare niet werkende usb camera driver installeert en ik dus met geen mogelijkheid die van sony kan gebruiken. Vista Bluetooth drivers crashen aan het eind van de installatie.
In Vista nu hetzelfde verhaal. Ook daar is bluetooth 1 groot drama. Krijg steeds meldingen dat er drivers missen e.d. terwijl volgens mij toch echt in apparaatbeheer de bluetooth geinstalleerd is. Bovendien vindt hij ook gewoon mn telefoon via bluetooth :/
Enige wat goed zn werk heeft gedaan is driver genius. Die heeft tenminste het grootste deel van de drivers in vista weer netjes teruggezet.

Die sony recovery cd's kun je net zo goed wegpleuren. Wil je bijv. 1 driver installeren, kies je em uit de lijst en moet je eerst 2 uur wachten voordat het zooitje vanaf de cd is uitgepakt en daarna krijg je simpelweg een foutmelding. Werk al jaren met computers maar heb nog nooit zo'n drama ding meegemaakt |:(

Hoop dat anderen meer succes hebben :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2007 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony moet gewoon niet zeuren en die drivers gewoon voor xp en vista los op de site gooien, zoals voor de meeste andere laptops.

Ik krijg steeds meer spijt dat ik de macbook niet gekocht heb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 21:16:
Sony moet gewoon niet zeuren en die drivers gewoon voor xp en vista los op de site gooien, zoals voor de meeste andere laptops.

Ik krijg steeds meer spijt dat ik de macbook niet gekocht heb....
Ik heb bij Sony zo het gevoel dat ze op het gebied van notebooks in een enorme groeistuip zitten. Dat heeft zo z'n nadelen. Maar Sony zal ook niet zo gek zijn dit lang te laten voortduren. Ze investeren duidelijk in notebooks. Onbegrijpelijk vind ik wel die (stasie) stem van dat griezelige Duitse wijf als je de helpdesk belt. Hoe in hemelsnaam kunnen ze zo'n stem uitkiezen? Duurt nog lang ook. Ik vermoed dat die drivers binnenkort wel beschikbaar zullen komen. Hoe jij in de problemen kwam weet ik niet, maar bij sommigen was het natuurlijk wel een beetje dom om zonder backups te werk te gaan. Een wel erg elementaire fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:55:
[...]

Heb jij je batterij er appart bij besteld, omdat je specifiek die 6 cell noemt? En weet je toevallig hoeveel cells er standaard in de FZ21M zit? Ik kan dat in de documentatie niet vinden. Het is hier al vaker gezegd, maar ik vind eveneens dat de accuduur bij deze pc erg tegenvalt. Zelfs als de configuratie is afgestemd op energiebesparing. Type scherm, processor en grafische kaart zullen mogelijk wat verbruikend zijn, maar voor meer batterij had ik graag enkele tientjes over gehad.
Nee hoor, de 6 cell is gewoon de standaard batterij. Ik had het er alleen maar bijgezet om aan te geven dat ik niet de 9 cell batterij bedoelde. VGP-BPS8 is de type aanduiding van de 6 cell, deze word ook bij de FZ21M geleverd (voor zover ik weet worden alle FZ's met deze batterij geleverd tenzij anders besteld). Je kunt het op de batterij zelf terug vinden maar ook tussen de specificaties van ieder model op de Sony website.

In Nederland kun je dacht ik alleen een extra 9 cell batterij bij je FZ bestellen, maar in Azië en de USA kun je wel kiezen welke van de batterijen er mee geleverd word zodat je ze niet perse allebei hoeft te kopen. je kunt de 9 cell ook los bestellen trouwens hoor, maar ik geloof dat dat ding iets van 250 Euro tot 300 Euro kost los. Bovendien is hij nogal groot en zwaar, hij steekt uit en tilt de notebook ook een stukje op boven z'n rubberen voetjes uit aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ellende is nog niet voorbij!
Ik heb dus vandaag een dualboot gemaakt: eerst xp geinstalleerd, liep als een tiet.
Daarna vista erop gezet op een 2e partitie. Kreeg een mooi dualboot schermpje maar
was dus steeds met vista bezig.
Nu had ik zoiets van..laat ik eens 3dmark06 draaien onder xp.
Je raad het misschien al: geen teken van leven: kies duidelijk in het menu voor oudere windows
maar gebeurt dus helemaal niks. Ben het zo spuugzat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:55:
[...]
Je kunt het op de batterij zelf terug vinden maar ook tussen de specificaties van ieder model op de Sony website.

Ik keek hier op Sony:
http://vaio.sony.nl/view/...ons&category=VN+FZ+Series

Maar vond daar alleen het batterijtype zonder daarvan de betekenis (aantal cellen) te kennen. Zo'n uitbouw batterij van honderden euro's lijkt me niks ;-)
@KacperK
Kan me voorstellen dat je strontziek wordt van dat telkens opnieuw optuigen van dat ding. Vooral met Vista viel me op hoe lang het installeren duurt. PC's koop ik nooit met plezier. Voor mij is de configuratie erg belangrijk en pas als dat goed zit krijg ik lol in de goeie aankoop. Zo'n vierkant muispad (of hoe heet dat) is voor mij ook nieuw, kost een hoop gewen, maar vanavond voor het eerst mezelf gedwongen alleen dat ipv een muis te gebruiken. Ik ontdekte nu pas hoeveel instellingen daarop mogelijk zijn. Werkt best oké...
Nou... succes jij. Gaat best. lukken Kun je niet heel simpel één besturingssysteem nemen, vervolgens een goeie backup en dan pas experimenteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Vaio bezitters,

Heeft iemand toevallig spider-man 3 al ontvangen? Ik heb de disc nog steeds niet ontvangen, heb al geregistreerd op 29 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me pas over 2 weken geregistreerd maar nog niet ontvangen. Is deze al in de winkel te koop, spiderman 3 op bleu ray dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er idd al aardig strontziek van :+
Heb nu iig die hele XP partitie maar weggehaald en beetje de ruimte verdeeld.
Ach..heb nu tenminste wel een 3dmark06 score van 3400 _/-\o_
Op zich werkt alles in Vista nu wel redelijk..behalve de camera, maarja, wie wil mijn
hoofd nou zien :P

N.B. Ik heb idd wel die 3 backup dvd's maar dat duurt gewoon te lang en te omslachtig. Bovendien wordt je regelmatig getrakteerd op foutmeldingen als je een los drivertje wil installeren die bijv. door vista zelf al is geinstalleerd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Nou ik heb inmiddels de 3 rescue dvds van sony zelf gebrand, een trueimage image bestand van de c schijf op een externe harde schijf gemaakt, met driver genius de vista drivers backup gemaakt en van sony xp drivers voor een andere vaio gedownload. Mss van het weekend tijd om dual boot te installeren, eerst XP en dan Vista erbij. Ben erg benieuwd hoe de snelheid onder XP is, moet toch beter zijn dan Vista. En dan hopelijk dat schijfgeratel ook niet meer.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de drivers voor XP er al zijn? Daarmee bedoel ik ook de drivers voor de FN toetsen. En zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Ubuntu op hun Fz21? Zo ja, werkt dit goed met de standaard drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik ben sinds een week ook de trotse bezitter van een fz21s
Wat een wereld computer :)

Ik las dat een aantal mensen de videokaart wat overgeklokt hebben.
Er was in 3dmark wel een hogere score gehaald, maar wat ik me afvroeg
is deze winst nu ook echt te merken bij het spelen van een game of is dit allemaal minimaal?

hier ben ik erg benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een FZ21M.
Hele mooie machine en ook het spelen van spellen gaat erg goed.
Alleen het goed laten werken van een bluetooth muis wil me niet lukken. Ik heb een Logitech V470 bluetooth muis gekocht, omdat ik van alle kabels/ontvangers af wilde. Als ik hem aansluit doet ie het wel, maar heel erg schokkerig of valt soms helemaal stil. Ik krijg hem niet zo precies als een bedrade muis.
Ook een MX900 bluetooth heeft hetzelfde probleem. Zelfs een V200 met een radio ontvangertje is zeer onnauwkeurig??? terwijl ik deze jaren gebruikt heb naar volle tevredenheid op een Toshiba notebook.
Nu zit ik dus nog te kloten met een bedrade muis.Touchpad van de computer zelf vind ik echt vervelend werken.
Rara waar zit dit in?? Iemand ook deze problemen?? Brakke bluetooth?
Zou iemand dit eventueel ook kunnen proberen die in bezit is van een bluetooth muis??
Zou het heel erg jammer vinden dat dit niet zou werken bij zon mooie laptop.
Bluetooth maakt verder wel goed verbinding met mijn telefoon.

Gebruik Vista en heb verschillende drivers geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
NdeGraaf; bij het spelen van zware games zul je het verschil zeker merken, maar als je alleen oudere of lichtere games speelt is OC in principe overbodig. Het is maar net wat je doet.

Vinniebase; Vreemd, in de eerste instantie zou je zeggen dat het aan bluetooth ligt, maar als jedeze problemen ook hebt met een rf muis dan is er denk ik toch iets anders aan de hand. Heb je al eens met de muis instellingen gespeeld om te kijken of je de boel hier wat preciezer mee krijgt? Met de laatste setpoint drivers die je op de Logitech site kunt downloaden zou de boel toch gewoon moeten werken. Het lijkt me sterk dat alle 3 geteste muizen stuk zijn namelijk.

Ik gebruik zelf trouwens een VX Revolution van Logitech, voordat ik setpoint installeerde was deze ook niet zo heel precies, maar na het installeren van setpoint was dit opgelost bij mij. De VX is een rf muis btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat die bluetooth muis betreft: heb je het met en zonder de bluetooth stick geprobeerd? Ik was eigenlijk ook van plan die 470 te kopen.

Ik kreeg daarnet mijn Spiderman blueray schijf al binnen! Ik heb er maar ruim een week op hoeven wachten :) Hij doet het prima, maar via hdmi naar de HD-ready tv (1080i) gaat dus niet :( (beveiligde inhoud blabla). Ben benieuwd waar het HDCP probleem (http://en.wikipedia.org/wiki/HDCP zoals eerder gemeld) nu eigenlijk zit: grafische kaart, drivers of de tv?

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 10-11-2007 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel heb betaald voor die fz21m?[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 10:51:
Hallo,

Sinds 2 weken heb ik een FZ21M.
Hele mooie machine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist maar weer de V200 aangesloten.
Met de nieuwste Setpoint valt er mee te leven, maar vind hem niet zo nauwkeurig als de bedrade muis.
De Bluetooth V470 werkt echt waardeloos, ook met de allernieuwste Setpoint software.
Ik denk dat het te maken heeft met de storing tussen het Wifi en Bluetooth signaal.
Hoewel als ik het wifi signaal uitschakel blijft het nog steeds slecht, misschien een gestoord huis ofzo.
Ik ga wel verder met de V200.
Heb nu dus een hagelnieuwe V470 liggen.

@ hl2600: Ik heb de FZ21M van mijn baas gekregen, dus weet niet wat hij precies kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk alles aan de praat gekregen in mn schone vista installatie _/-\o_
Wat een gedoe zeg met die camera!
Alles draait nu als een tiet :9~

Ook spiderman blueray binnen gekregen vandaag maar ben bang dat ik mn opgefokte laptopvideo2go videokaart drivers moet vervangen door de orginele aangezien powerdvd bij afspelen aangeeft dat er iets mis is met mn videodrivers (hdmi beveiliging als ik me niet vergis). Jammer, die 3dmark06 score beviel me wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Hoe heb je de camera aan de praat gekregen?
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:31:

Ook spiderman blueray binnen gekregen vandaag maar ben bang dat ik mn opgefokte laptopvideo2go videokaart drivers moet vervangen door de orginele aangezien powerdvd bij afspelen aangeeft dat er iets mis is met mn videodrivers (hdmi beveiliging als ik me niet vergis). Jammer, die 3dmark06 score beviel me wel :9

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installatie vanaf de recoverycd's (die uiteindelijk niet werkt) wordt er een mapje ricoh aangemaakt in je vista\drivers map.
Vanuit apparaatbeheer moet je je usb video apparaat hiernaartoe laten pointen voor drivers en dan gaat het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:31:

Hoe heb je de drivers gevonded ? Ik heb een vista ultimate editie vinden en die vond ik stabieler dan de edtie die standaard is.

EDIT: ik bedoel dus wel hoe je alle drivers heb kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb een andere vraag: ik vind de VAIO aardig stil, maar hij kan wellicht nog stiller. Steeds is er een periode zondere blazende fan en dan weer met. Is de FSB ergens omlaag te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 22:17:
[...]

Hoe heb je de drivers gevonded ? Ik heb een vista ultimate editie vinden en die vond ik stabieler dan de edtie die standaard is.

EDIT: ik bedoel dus wel hoe je alle drivers heb kunnen vinden.
Uiteindelijk heb ik alle drivers die niet automatisch geinstalleerd werden door vista gewoon vanaf de recovery dvd's gepakt. Bluetooth werd wel herkend door vista maar dat was een brakke driver. Die moet je dus ook vanaf de cd meepakken (samen met de switch utility).
De camera installeer je ook gewoon maar na afloop moet je dus handmatig de niet werkende driver in apparaat beheer naar het mapje toe wijzen en dan wordt hij alsnog goed geinstalleerd ;)

Heb zelf ook nog een vraag. Heeft iemand een blueray cdtje af kunnen spelen met recente laptopvideo2go drivers? Ik gebruik zelf powerdvd ultra (wat ook weer een heel verhaal op zich was om dat werkend te krijgen) aangezien ik windvd for vaio niet meer terug kan vinden op de recovery dvd's maar die werkt dus alleen als ik de orginele drivers gebruik. Iemand hier ervaring mee?

Mijn dank is groot _/-\o_

(Wat ziet het beeld met de blueray van spiderman er toch vet uit! :9~ )

Btw. Kan echt iedereen aanraden om een herinstallatie te doen. Afgezien van de veel hogere 3dmark06 score gaat alles echt veeeeel sneller!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2007 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hij doet het bij mij nu ook niet, maar dat ligt dus aan me videodrivers? Heb namelijk nu de laatste lv2g drivers er ook opstaan.

Trouwens, ik kan echt mijn webcam niet aan de praat krijgen, ook met touchpad heeft de scrollfunctie niet meer. En als laatste me FN Toetsen (en av mode, S1), ik kan die event services gewoon niet installeren via de site, echt zo raar :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via de site? Je moet alles gewoon vanaf de recovery dvd's installeren. Cd 1 erin, instructies volgen en dan kan er weinig verkeerd gaan (ook al duurt het in totaal een uur ofzo).
Je moet oa. event services idd hebben, control center (voor het instellen van die s1 toets), switch utility oid en ik heb ook nog setting utility series.
Tenslotte ook nog de camera capture utility maar denk niet dat je die echt nodig hebt maar had em er later bij gezet omdat de camera niet werkte en dan ga je vanalles proberen.

Succes iig! Als je ergens niet uitkomt dan hoor ik dat graag :)

[edit]voor het camera probleem en installatie van overige drivers zie mn vorige post ;)

[edit2]Ben blijkbaar niet de eerste die het probleem heeft opgemerkt:
http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15927

Ben nu de 156.69 driver aan het installeren en ga kijken of de 3dmark06 score beetje acceptabel is (tov. van de 3400 die ik met 169.xx haal) aangezien hiermee blue ray nog wel werkt als het goed is :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar het probleem is (had ik eerder ook al vermeld) dat ik die CD's niet heb gebrand. Dus ik moet alles wel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt lastig. Heb je je recovery partitie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, ik zie hem niet staan..

Ik kan trouwens ook niet die blu-ray afspelen, er staat dat ik niet de juiste drivers heb terwijl ik me driver heb gedowngrade naar de 163.75 die ook op nvidia staat, met de .INF bestand van laptopvideo2go, anders lukt 't natuurlijk niet.

Hoe heb jij dat probleempje opgelost, wil toch wel ff weten hoe blu-ray eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Die partitie zie je sowieso niet zomaar staan. Heb je je hdd verwisselt of opnieuw geformatteerd? Zo niet dan zal deze nog aanwezig zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu-ray krijg ik ook niet meer aan de praat helaas...

ik had natuurlijk ook de laatste drivers van laptopvideo2go geinstalleerd,
maar ook na een downgrade wilde het niet meer lukken, ook nadat ik met vaio recovery de originele drivers had teruggeplaatst wilde die disk niet afgespeeld worden, wel balen....

wie weet hier een oplossing voor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snap er niks van. Heb die 156.69 geprobeerd die bij die dude wel zonder modded inf installeert en blueray afspeelt op zn fz21s (ook 8600m GS lijkt mij) maar bij mij geeft ie bij installatie toch echt een fout dat de hardware ervoor niet aanwezig is. Installeer ik em met modded inf dan werkt blueray weer niet.
Zelfs al pak ik driver 101.28 (orginele versie van mn laptop) dan instaleert ie em niet.
Dan maar weer aan de slag met de recovery cd's :(

Maw. Blue ray werkt nu ook niet meer bij mij :'(
Eerst maar ff paar uurtjes slapen :z

[edit]Ben eruit! (blue ray werkt ook weer). Je moet gewoon de driver pakken die (als ik het verhaal van die gast moet geloven, WHQL moet ondersteunen en in de lijst van de original inf's moet jouw device voorkomen: 8600M GS: dev_0425 en 8400M GT: dev_0426. Misschien pakt ie em ook als jouw device ondersteunt wordt met een zeker subsystem erachter maar dat weet ik niet zeker.
Als je dus een driver hebt gevonden pak je de bestanden uit naar een mapje zoals gewoonlijk maar nu pak je ook alle inf's uit het zip bestandje original inf's. Deze zet je dan tussen de andere bestanden waarbij je eventueel iets overschrijft. Je installeert hierna gewoon en dan zou het goed
moeten gaan.
Mijn blueray adviser geeft nu aan dat ik alles kan afspelen en als ik dit probeer met spiderman dan draait ie weer _/-\o_

Succes Allemaal!

Btw. ik heb driver 156.69 gepakt ivm de goeie reacties hierover icm de 8600M GS en FZ21S (vergelijkbaar met mijn Z). Je kan alleen niet oc'en. Hoop dat er dus snel een nieuwe driver voor 8600M GS komt waar dat wel kan (met ook WHQL certificaat). Is toch niet teveel gevraagd? :P

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAmn, ik heb idd nu die driver geinstalleerd, met die original inf's, maar als ik bij PowerDVD op play druk, start die niet (dus doe ik vooruitspoelen 2×) dan beginnen de minuten te lopen, maar het beeld is zwart :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

download deze adviser eens om te zien of je drivers e.d. geschikt zijn om blue ray af te spelen:
http://www.cyberlink.com/...dhd_support/diagnosis.jsp

Wanneer alles in orde is moet je misschien even de powerdvd ultra patch downloaden. Deze fixt namelijk de beveiliging van intel 965 bordjes en nog wat andere dingetjes. Dat gaf bij mij gister de doorslag (mits uiteraard de rest ook in orde is).

http://www.cyberlink.com/...dl_patch_397_112_ENU.html

Houd er rekening mee dat je natuurlijk wel de ultra versie van powerdvd moet hebben ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2007 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Even een beginnersvraag: ik wil via de s-video uitgan een film afspelen maar krijg geen beeld op de tv. De tv heb ik uiteraard al op s-video ingang ingesteld, maar moet ik in windows ook nog ergens iets instellen?Als ik in nvidia control panel tv kies als beeldscherm krijg ik gewoon eerst donker beeld en na 10 sec een foutmelding en weer beeld op de laptop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al drivers voor de 8400 GT waarbij de slaaptstand het gewoon doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:37:
Nou bij mijn FZ21E deed ie dat al goed vanuit de winkel geleverd. Bij adaptereigenschappen staat er bij stuurprogramma versie 7.15.11.128

Er zit trouwens een 8400M GT in, ik weet niet of die M ook nog verschil maakt.

[ Voor 11% gewijzigd door flopdoc op 11-11-2007 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flopdoc schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:20:
Even een beginnersvraag: ik wil via de s-video uitgan een film afspelen maar krijg geen beeld op de tv. De tv heb ik uiteraard al op s-video ingang ingesteld, maar moet ik in windows ook nog ergens iets instellen?Als ik in nvidia control panel tv kies als beeldscherm krijg ik gewoon eerst donker beeld en na 10 sec een foutmelding en weer beeld op de laptop zelf.
ik had eerst alleen zwart-wit beeld. Bij de instellingen had ik het land op nederland gezet en toen had ik opeens kleur. Volgens mij was dat ergens bij pal instellingen oid.

Slaapstand werkt hier trouwens ook gewoon. Altijd al gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 11 november 2007 @ 15:37:
Probeer eens Sluimerstand. Bij mij is Sluimerstand=Hibernate, Slaapstand=Standby.
Een vreemde fout die er af fabriek op zat (geloof een Vista fout overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danku kacperk.

Blu-ray SCHITTEREND, damn had even een normale DVD laten draaien, daarna blu-ray.. Holy sh*t, wat een verschil.

Nu nog alleen me webcam aan de praat zien te krijgen, het lukt maar niet. Jij hebt de recovery disks toch, kan je niet de een aantal dingen naar me sturen? Of uploaden via yousendit.com dan een link geven? Gaat mij eigenlijk alleen om de cam drivers en de vaio event services. (voor die knopjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

you've got mail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat we over het installeren van een Vista zonder extra erop en dan alles van die recovery cd's plukken een tutorial van moeten schrijven. Dit zou handig zijn. Zodra Sp1 voor vista er is ga ik mijn Ultimate terug installeren, werkt beter dan die home premium editie vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat zou handig zijn, ik krijg deze week mijn fz21z binnen. dan weet ik gelijk wat ik moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als eerste punt zeggen in de Tuto:
1) Die recovery dvd's maken via de sony tool. Belangrijkste !
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.