[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.361 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Vin87 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 07:49:
Hier is die nadat de tekst "welkom" is verschenen binnen 15 seconde klaar. Het loont dus om Vista zonder al die oem crap te installeren. Overigens heb ik mbv Windows Defender dingen zoals Nero en Adobe reader geen toestemming gegeven om met het opstarten van de laptop ook de starten. Als virusscanner gebruik ik nod32.

Eigenlijk zou Sony je de keuze moeten geven tijdens installatie van hun Oem Vista of je :

-Je laptop naar celeron niveau wilt brengen door al die standaard programmas erop te zetten
-Je core2duo snelheid zou willen behouden :P
Dat minuutje van mij is nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd. Ongetwijfeld is een schone versie van Windows de 'cleanste' oplossing, maar ik denk dat een ervaren computer/Windows gebruiken toch in staat moet zijn de meeste crap te verwijderen om een redelijk schone Windows over te houden.

Ik had ook liever een kale versie van Vista bij m'n Vaio geleverd gehad hoor (plus het Adobe pakket svp, dit vind ik toch wel erg fijn zelf ;) ), maar waarschijnlijk kan Sony op deze manier voor veel minder geld toch een volwaardig OS meeleveren en zien we dat terug in de consumentenprijs. Ik zou tegen een meerprijs van bv. 50 euro wel gekozen hebben voor een kaal OS, maar veel consumenten misschien niet. Het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken, het perfecte product bestaat waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, wel als Sony de xp drivers beschikbaar stelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Storm316 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 20:32:
[...]

Dat minuutje van mij is nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd. Ongetwijfeld is een schone versie van Windows de 'cleanste' oplossing, maar ik denk dat een ervaren computer/Windows gebruiken toch in staat moet zijn de meeste crap te verwijderen om een redelijk schone Windows over te houden.

Ik had ook liever een kale versie van Vista bij m'n Vaio geleverd gehad hoor (plus het Adobe pakket svp, dit vind ik toch wel erg fijn zelf ;) ), maar waarschijnlijk kan Sony op deze manier voor veel minder geld toch een volwaardig OS meeleveren en zien we dat terug in de consumentenprijs. Ik zou tegen een meerprijs van bv. 50 euro wel gekozen hebben voor een kaal OS, maar veel consumenten misschien niet. Het is gewoon onmogelijk om het iedereen naar de zin te maken, het perfecte product bestaat waarschijnlijk niet.
Niet om te zeuren, maar die 15 seconde van mij ook..

Een hoop crap is inderdaad gewoon te verwijderen, maar Norton 100% weg krijgen is al een heel karwei, daarbij kreeg ik problemen met mn sidebar nadat ik Google desktop had verwijderd. In plaats van eindeloos te gaan klooien heb ik toen besloten om maar gewoon met een schone installatie te beginnen.
Achteraf had ik dit gelijk moeten doen, aangezien die bij jou als 'ervaren tweaker' er nog een minuut overdoet, wat ik voor een nieuwe snelle laptop veels te lang vind duren.

Over dat perfecte product heb je wel gelijk, maar Sony dwingt je op deze manier min of meer om bijvoorbeeld de testversie van Norton te gebruiken etc. Ik denk dat ze een hoop klanten zouden winnen als ze gewoon een optie hadden toegevoegd met "installatie zonder extra programmas".

Overigens niets anders dan lof over de Vaio FZ serie, zelfs de Oem crap kan het niet verknallen. Elke keer dat ik hem aanzet denk ik : "wat een prachtig apparaat O-) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Als ik het me goed herinner was Norton na het verwijderen van 2 of 3 dingetjes helemaal van m'n laptop verdwenen, en de Google toolbar na 1 eenvoudige handeling. Ik zie het probleem daar dus echt niet, sorry. Maar de koper de keus bieden welk OS etc. hij/zij geïnstalleerd wil hebben bij aanschaf zou absoluut fijn zijn, hopelijk gaan we in de toekomst ook die kant op. Nog liever zou ik zelf de hardware configuratie samen stellen, zoals bijvoorbeeld in de USA mogelijk is (CTO modellen). Afijn, we houden tenminste nog wat te wensen over ;)
Vooralsnog ben ook ik ontzettend blij met m'n FZ, het is blijft een heerlijke en prachtige machine.

Ondanks dat ik erg veel processen aan heb staan in m'n opstart lijst heb staan; 15 seconden is supersnel, netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met mijn slaapstand en sluimerstand. Als ik deze gebruik en mijn laptop weer aan doet, blijft het scherm zwart. Iemand bekend mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de Windows Sidebar te krijgen moet je het volgende doen:

1. Click Start, type regedit.exe and press ENTER.
2. Navigate to the following branch:
HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Windows \ Sidebar
3. In the right-pane, delete the value named TurnOffSidebar.>!]

Met dank aan de Sony helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb alle onnodige troep eraf gegooid en hij is echt een heel stuk sneller :) Vanaf het indrukken van de aanknop, is hij na ongeveer 2.5 minuut gebruiksklaar. De HDD blijft dan nog wel even bezig, maar dat heeft geen merkbare invloed op de prestaties. Ook de manier van DaForZz geprobeerd voor die Google Sidebar, en het werkt idd perfect :D Hartstikke bedankt iedereen, ik ben een gelukkig man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2.5 minuut?

Zo lang. Hier kan ik na 30 sec alles doen...

Na ongeveer 15 sec krijg ik het inlog scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoeveel applicaties jij erop hebt, maar ik aardig wat :P Alleen das allemaal wat ik zelf geinstalleerd heb. Gok dat het daaraan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt er zaterdags nou ook afgeleverd of niet? (via UPS) Ik heb me order getraceerd en er staat 'in transit'. Zou wel erg fijn zijn als me laptop vandaag afgeleverd wordt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vin87 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 22:13:
[...]

Niet om te zeuren, maar die 15 seconde van mij ook..

Een hoop crap is inderdaad gewoon te verwijderen, maar Norton 100% weg krijgen is al een heel karwei, daarbij kreeg ik problemen met mn sidebar nadat ik Google desktop had verwijderd. In plaats van eindeloos te gaan klooien heb ik toen besloten om maar gewoon met een schone installatie te beginnen.
Achteraf had ik dit gelijk moeten doen, aangezien die bij jou als 'ervaren tweaker' er nog een minuut overdoet, wat ik voor een nieuwe snelle laptop veels te lang vind duren.

Over dat perfecte product heb je wel gelijk, maar Sony dwingt je op deze manier min of meer om bijvoorbeeld de testversie van Norton te gebruiken etc. Ik denk dat ze een hoop klanten zouden winnen als ze gewoon een optie hadden toegevoegd met "installatie zonder extra programmas".

Overigens niets anders dan lof over de Vaio FZ serie, zelfs de Oem crap kan het niet verknallen. Elke keer dat ik hem aanzet denk ik : "wat een prachtig apparaat O-) "
Vraagje tussen door: hoe heb je dat met die drivers gedaan? Waar heb je die vervolgens weer vandaan gehaald :O? Het opstarten van vista duurt bij mij ook ongeveer minuutje.. nadat ik die sidebar weer an het praat heb gekregen duurde het nog wat langer.. zou jij mij misschien ff stap voor stap willen helpen hoe ik al die rotzooi van mij comp zou kunnen krijgen door reinstall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Om nog even terug te komen op een eerdere discussie;

Ik las net dat Laptop magazine in een review van de TZ191 melde dat Sony zich bewust is van de vele problemen die gebruikers hebben met de zogenaamde bloathware, en dat er gewerkt word aan een oplossing. het zal vast nog even duren voordat deze oplossing er ook daadwerkelijk is, zeker in Europa natuurlijk :P , maar er is hoop. Afijn, ze hebben nog een jaartje of twee voordat ik vervanging zoek voor m'n FZ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik heb zelf de Sony Vaio VGN-FZ21Z, met een NVIDIA 8600M GS :9~ :*)

Wat een super laptop met alles erop en eraan _/-\o_
Maar is er een mogelijkheid om de NVIDIA drivers bij te werken naar een meer recentere versie?, want sommige games doen het gewoon niet op die laptop.
De huidige drivers zijn nu 101.28 en ik wil bijwerken naar een meer recentere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 22:03:
Vraagje,

Ik heb zelf de Sony Vaio VGN-FZ21Z, met een NVIDIA 8600M GS :9~ :*)

Wat een super laptop met alles erop en eraan _/-\o_
Maar is er een mogelijkheid om de NVIDIA drivers bij te werken naar een meer recentere versie?, want sommige games doen het gewoon niet op die laptop.
De huidige drivers zijn nu 101.28 en ik wil bijwerken naar een meer recentere versie
Er staat al meerdere malen in dit topic vermeld hoe je dat moet doen.
Neem even een kijkje op http://www.laptopvideo2go.com/ zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enige idee wanneer de S versie uitkomt voor België en dus een AZERTY klavier heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
2 vraagjes aan de 21FZ owners. Werkt de AV mode wel met de 8600 GS videokaart? En hoe ervaren jullie de 4200 rpm harddisk? Ben erg geinteresseerd in deze laptop, maar zulke dingetjes kunnen het net weer verpesten. Alvast mijn dank.

Gr, Ransom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54
Klopt het dat de netwerkkaart 10/100 mbit is? Ik vind het een beetje raar dat er geen 10/100/1000 mbit inzit. Met het oog op HD van de server streamen is 10/100 een beetje weinig.

In de review van de TS staat Wireless-N tot 154mbit. Ik dacht dat Wireless-N tot 300mbit ging. Weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 15:50:
Heeft iemand enige idee wanneer de S versie uitkomt voor België en dus een AZERTY klavier heeft ?
Ik heb het idee dat de S ook in Nederland (nog) niet officieel is verschenen. De Sonystyle store levert op dit moment alleen de Engelse versie (CEK) en ik vermoed dat ComputerPirates dit ook doet. In Engeland Bij de groothandels in NL is nog geen S versie te bekennen. Ik vraag me af of ie uberhaupt wel komt.

Vraag aan de FZ bezitters: Wat voor kabel gaat er van het stopcontact naar de adapter? Is dit een generieke kabel of is het een specifieke Sony stekker? Ik overweeg namelijk om hem in de UK te bestellen maar dan is de stekker uiteraard anders. Is dit makkelijk te vervangen? Een complete adapter inclusief kabels is rond de EUR 100,- geloof ik.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:10:
[...]

Ik heb het idee dat de S ook in Nederland (nog) niet officieel is verschenen. De Sonystyle store levert op dit moment alleen de Engelse versie (CEK) en ik vermoed dat ComputerPirates dit ook doet. In Engeland Bij de groothandels in NL is nog geen S versie te bekennen. Ik vraag me af of ie uberhaupt wel komt.
Mja, is goed mogelijk...
Maar na enig speurwerk heb ik toch een S versie met AZERTY klavier gevonden! En nog voor een goeie prijs ook.

Hier te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Ransom: helaas, weer geen werkende AV mode, Sony had gewoon een knopje over ofzo denk, ik begrijp eigenlijk niet waarom het er op zit. Ik heb zelf alleen ervaring met oudere 4.200rpm schijven welke kleiner en langzamer waren dan de exemplaren in de FZ. Echt langzaam zullen deze niet zijn hoor, in de meeste gevallen zul je het verschil niet merken denk ik.

@ Verdicampo: klopt, helaas geen GB netwerk kaart. Mijntes heeft slechts een 'G' wireless, dus je andere vraag laat ik even open voor iemand anders ;)

@ Mboots, koop maar hoor, het is gewoon een standaard stekker met bovendien een veel te kort snoertje. Ik heb 'm zelf ook gelijk vervangen, maar dan voor een langer exemplaar. Geen idee of de nieuwe 'S' nog in NL geleverd gaat worden, maar Sony heeft beloofd van wel dus vooralsnog ga ik er gewoon van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaaa.. ik zit op me FZ21S nu.. gewoon normale stekker hoor..

Allereerst. WAT EEN TROEP staat erop.. zit ook helemaal geen cd van vista bij ofzo, zelf een cdtje maken dus. het is wel een ongelooflijk snel apparaat en om alles even uit de lucht te scheppen, gewoon een 8600M gs videokaart met een 2.2 ghz processor. Ben nu de drivers aan 't downloaden, ga zometeen ff wat spellen spelen om de kaart te testen.. Ben dolblij met dit ding..!!

Owja.. ik moet ook de cam aan 't werk zien te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wilde deze week de FZ21Z halen maar nu begin ik serieus te twijfelen na het lezen van een review in de chip.
Daar hebben ze een stel centrino notebooks getest en komt het erop neer dat de drivers van sony het slechts geimplementeerd zijn (nooit geweten dat de laptop fabrikant zelf iets implementeert qua drivers maargoed) waardoor de prestaties ver achter blijven bij andere centrino notebooks met dezelfde specs (laptops met bijv. 1gb geheugen winnen het bijv. makkelijk van de sony met 2gb geheugen, gaat hier om de sony Vaio VCN-CR11S/W). Uiteraard heb ik het hier over drivers voor vista. De tip die gegeven werd was: wacht nog tijdje met een nieuwe laptop totdat de drivers voor vista uitontwikkeld zijn. Is het nu dom van mij om te denken: ik schaf nu de laptop aan en wacht de driver updates wel af?
Bovendien lijkt mij dat je voor xp en vista zowieso de drivers van de onderdelen fabrikanten kunt downloaden (merk/type e.d. achterhalen met Everest, met ABR je vista productcode en activatie wegschrijven naar file en schone vista installatie maken met of zonder xp erbij) en kun je die sony rotzooi links laten liggen.

Die sony was het gewoon helemaal en nu wordt ik door zo'n review de 5920g kant opgestuurd terwijl ik dat zulke dinky toys vind :+
Het zou dan waarschijnlijk uiteindelijk een asus C90s worden maar ik wil zo graag blue ray erop hebben :'(

Alvast bedankt :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 18:15:
Jaaaa.. ik zit op me FZ21S nu.. gewoon normale stekker hoor..

Allereerst. WAT EEN TROEP staat erop.. zit ook helemaal geen cd van vista bij ofzo, zelf een cdtje maken dus. het is wel een ongelooflijk snel apparaat en om alles even uit de lucht te scheppen, gewoon een 8600M gs videokaart met een 2.2 ghz processor. Ben nu de drivers aan 't downloaden, ga zometeen ff wat spellen spelen om de kaart te testen.. Ben dolblij met dit ding..!!

Owja.. ik moet ook de cam aan 't werk zien te krijgen..
Heb je 'm ook bij computerpirates gekocht? En is het keyboard verschillend? ( @ wel op normale plaats?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ KasperK: Ik denk niet dat het dom is om nu alvast van een nieuwe notebook te genieten. Drivers komen wel en zin immers altijd te updaten? Klinkt iig alsof je prima in staat bent deze te vinden.

Bovendien heb ik verschillende notebook reviews op notebookreview.com gelezen waarin vergelijkingen staan van CPU testen (3DMark, PCMark, SuperPi etc.) van een FZ (helaas met Intel Graphics, maar aangezien het nu toch om de CPU gaat...) met diverse andere Core 2 Duo notebooks. Bij de PCMark05 test scoort de FZ idd wat lager dan andere notebooks met vergelijkbare CPU (T7300 in dit geval), maar in alle andere testen loopt de FZ niet achter op de rest.

Als ik jou was zou ik lekker die FZ nemen. Maar als je toch blijft twijfelen en/of toch wat meer power wilt is de C90s absoluut een hele mooie notebook (qua specs tenminste :P). Doe jezelf een groot plezier en vergeet die Acer alsjeblieft..... ;)

Hier nog even een linkje als je zelf een en ander wilt nalezen:

http://www.notebookreview...uo+T7300+2+GHz+%2D+15%2E4

edit: mocht je ook nog kijken naar 17" machines: Sony heeft ook een hele mooie AR(41S) met een 8600GT...

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 22-10-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superjoost schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 19:43:
[...]

Heb je 'm ook bij computerpirates gekocht? En is het keyboard verschillend? ( @ wel op normale plaats?)
Jep gekocht bij computer pirates. @ staat idd op de normale plaats (ja alleen zie je niet de @ teken) verder is 't gewoon een normale toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:23:
[...]

Jep gekocht bij computer pirates. @ staat idd op de normale plaats (ja alleen zie je niet de @ teken) verder is 't gewoon een normale toetsenbord..
Ok. Thanx.
Hoe ervaar je de inkijkhoek van het beeldscherm? (Beter dan bij de FZ21E?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irits
  • Laatst online: 03-05 13:00
Eindelijk een laptop gehaald: de FZ21Z
Bedoeling is om o.a. films van m'n hdd camcorder (jvc gz-hd7) hierop te bewerken (beginner). Dus heb ik ook nog een andere hdd bestelt: een Hitachi 200gb 7200rpm 16mb om de ingebouwde hdd te vervangen. Komt hopelijk volgende week binnen.
Maar ik hoor/zie dat het "beter" is om XP te installeren. Is het dan beter om voor de 64bit te gaan of voor de normale 32bit voor wat ik wil gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Ik ga donderdag mijn eigen FZ21Z gaan kopen, na weken getwijfel. Wilde eigenlijk de S, maar kon die (behalve die enige franstalige website) nergens vinden met Azerty. (En ik ben compleet tegen franstalige software :P)

Ik las hier wel erg veel over al die bijgeleverde software. Zouden jullie misschien zo vriendelijk willen zijn om eventjes uit te leggen hoe je een back-up cd/dvd maakt zodat je tenminste iets hebt waar windows op staat en waarvoor de bijgeleverde programma's dienen en of je ze best verwijdert of niet? (En moest het gaan... hoe je die norton weg krijgt... want ik gebruik panda :D)

Durf zelf niet vanalles zomaar te doen, ben niet echt een grote computer kenner ;)

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizzical
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-08 09:05
Ha Alasse,
hier uw favoriete Deen!
Het zouden allemaal trials zijn dus het maakt niet uit wat het nis, het moet eraf.
dat is allemaal ongevaarlijk en niet moeilijk te verwijderen.
Als het je niet lukt help ik je wel!
Groetjes
Esben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De slaap- en sluimerstand problemen lagen dus aan de nieuwe videokaart drivers. Door de oude weer te installeren doen beide opties het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier en daar dat mensen problemen hebben met hun drivers van de grafische kaart , heel slechte prestaties dus. Iemand hier ervaring mee? voor de 8600 gs in het bijzonder.
Woensdag wordt mijn Fz gelever:d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Bij mij werkt alles direct perfect :) Had wel enorm lang nodig tegen dat ik er de eerste keer iets mee kon *doen*, maarja. Gelukkig hadden ze me in de winkel gezegd dvd's te kopen op een hersteldisk te maken, of ik zou er niet aan gedacht hebben...

Nu alleen nog uitzoeken waarvoor die duizenden extra proggie's hier dienen ;)

Tot hiertoe in ieder geval een aanrader! Weet er iemand of je een langere kabel kan kopen voor tussen de adapter en het stopcontact? Vind de bijgeleverde maar minuscuul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ Alasse: Ja hoor, ik heb 'm zelf vervangen door een kabeltje wat ik nog had liggen van een andere notebook adapter, maar het is gewoon een standaard kabeltje dat je bij praktisch iedere elektronicazaak kan kopen. Echt suf, dat korte kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wohoo! ik ga mijn FZ21Z maandag ophalen!! :9~ (ok boeit niemand maar wou het toch ff kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Wat ik mij afvroeg is of iemand van de FZ21 bezitters al de Blu-ray disc van spiderman 3 hebben ontvangen, ik namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ook nog niet. De 3 weken zijn al bijna voorbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem ook nog niet.. Ik heb dat probleem met VGA-aansluiting nu ook. Gewoon zwart wit en wazig beeld op me bravia tv. Binnekort maar een hdmi kabeltje aanschaffen, misschien dat het dan beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh het is opgelost :p Super beeld en kleur e.d. op me tv nu haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 14:05:
Huh het is opgelost :p Super beeld en kleur e.d. op me tv nu haha.
Zou het niet wat handiger zijn als je de oplossing post? Op deze manier is je laatste post een beetje zinloos. Misschien hebben andere users er nog iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd,

Het beeld op mijn Samsung 225BW is nog steeds wazig integenstelling tot mijn oude laptop.

Een HDMI/DVI uitgang word lastig omdat er geen dockingstation is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie de spiderman Blue Ray al ontvangen?

Ik ben nu 2.5 week verder en heb nog steeds niks. Ook geen bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan bij sony wel een tijdje duren hoor , ik heb het ooit gehad met een fotoprinter , daar heb ik ook bijna twee maand op moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Heb vandaag mijn FZ21Z mogen ontvangen. Wat een vet ding zeg! In het echt is ie zelfs nog kleiner dan dat ie op de foto's lijkt.
Had alleen een vraagje. Weet iemand welke tool ik moet gebruiken om die backup dvd's te branden?
Bij de initiele setup heb ik die optie namelijk niet voorbij zien komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 18:22:
Hallo allemaal!

Heb vandaag mijn FZ21Z mogen ontvangen. Wat een vet ding zeg! In het echt is ie zelfs nog kleiner dan dat ie op de foto's lijkt.
Had alleen een vraagje. Weet iemand welke tool ik moet gebruiken om die backup dvd's te branden?
Bij de initiele setup heb ik die optie namelijk niet voorbij zien komen :?
Staat in het menu, dan onder sony, en dan herstelcentrum en dan kun je 3 dvd'tjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
Als ik mn fz21m via HMDI -> DVI aansluit op een 24inch full hd computer HD, mag ik niks afspelen met de blu - ray speler met een wazige foutmelding die zegt, dat ik niet allowed ben wegens copyright rechten ofzo :S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden hoor! Dank je wel! Er staat zoveel rotzooi op. Dat houd je niet voor mogelijk. Hierna nog even alle XP en Vista drivers bij elkaar sprokkelen, geschikt XP en VISTA dvdtje regelen en dan begint de grote schoonmaak :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Zou het niet wat handiger zijn als je de oplossing post? Op deze manier is je laatste post een beetje zinloos. Misschien hebben andere users er nog iets aan!
Als ik de oplossing nou wist had ik 't verteld.. Het loste zich automatisch na een minuut of 5 opeens op.

Ik was een beetje aan 't klooien, opende het NVidia configuratiescherm, niet eens aan de instellinen gezeten, maar toen kwam er opeens helder beeld MET kleur, dus niet zwart wit. Het klinkt raar maar het loste zich uiteindelijk vanzelf op (VGA-aansluiting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Laatst online: 15-03-2024
Nu bij Computerpirates superaanbieding, de FZ21S met 4 jaar pickup en return! voor 1629 euro. Begin nu toch te twijfelen tussen deze of een 21Z. 4 jaar garantie is natuurlijk gewoon heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik ben nu trotse bezitter van een FZ21E. Wat ik wel irritant vind is vrij veel schijfgeratel als ik niets doe, en ja, ik heb de indexering in Vista al uitgezet. En de ventilator van de CPU wil ook best regelmatig hoorbaar aan en dan weer uit gaan, is er iets te doen aan het energieverbruik van de CPU, bv tijdelijk de FSB omlaag instellen? In de BIOS zie ik daartoe geen mogelijkheden.
MDAMSTEL aka FlopDoc

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Ransom_nl schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:45:
Nu bij Computerpirates superaanbieding, de FZ21S met 4 jaar pickup en return! voor 1629 euro. Begin nu toch te twijfelen tussen deze of een 21Z. 4 jaar garantie is natuurlijk gewoon heerlijk.
De FZ21S is in Engeland te koop voor €1320,- (excl verzend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chefbierrr schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 19:11:
Als ik mn fz21m via HMDI -> DVI aansluit op een 24inch full hd computer HD, mag ik niks afspelen met de blu - ray speler met een wazige foutmelding die zegt, dat ik niet allowed ben wegens copyright rechten ofzo :S.
Dat is normaal geloof ik , je moet hem aansluiten via hdmi en de hdmi poort moet dezelfde beveiliging hebben. de naam ontsnapt me nu heel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mboots schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Dat is dan een qwerty neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:37
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:25:
[...]
Dat is normaal geloof ik , je moet hem aansluiten via hdmi en de hdmi poort moet dezelfde beveiliging hebben. de naam ontsnapt me nu heel even
HDCP? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas65
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-11-2021
mboots schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:13:
[...]

Bij welke winkel is dat?
Ik heb namelijk al bij verschillende winkels in de UK geprobeerd te bestellen maar ze leveren allemaal niet buiten de UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
sebas65 schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:58:

Bij welke winkel is dat?
Ik heb namelijk al bij verschillende winkels in de UK geprobeerd te bestellen maar ze leveren allemaal niet buiten de UK.
Hier bijvoorbeeld.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 20:26:

Dat is dan een qwerty neem ik aan?
Zowel Computer Pirates als SonyStyle NL verkopen het Engelse model - de FZ21S.CEK. Je kunt dus net zo goed €200,- besparen en hem in Engeland bestellen. Houd wel rekening met verzendkosten, die zijn rond de 25 pond. En je moet uiteraard even het (standaard) snoertje vervangen, maar dat schijnt sowieso iedereen al te doen vanwege de korte lengte.

Happy shopping. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tinto op 30-10-2007 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn excuses, ik vermelde eerder dat de @ teken op de normale plek stond, dit kwam doordat ik automatisch gewend was Shift + 2 in te drukken, maar nu kijk ik op me toetsenbord, hij staat helemaal niet daar, maar 2 plaatsen naast de 'L', Op zich niet zo erg, merk er toch helemaal niets van als ik typ, staat toch op VN ingesteld, maar niet dat ik foutieve informatie verschaf.

(Gaat over de FZ21S)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
mboots schreef op dinsdag 30 oktober 2007 @ 21:28:
[...]

Hier bijvoorbeeld.

[...]

Zowel Computer Pirates als SonyStyle NL verkopen het Engelse model - de FZ21S.CEK. Je kunt dus net zo goed €200,- besparen en hem in Engeland bestellen. Houd wel rekening met verzendkosten, die zijn rond de 25 pond. En je moet uiteraard even het (standaard) snoertje vervangen, maar dat schijnt sowieso iedereen al te doen vanwege de korte lengte.

Happy shopping. :)
Worden er vanuit de UK geen invoer rechten/belasting berekend dan, of is het op goed geluk of de douane de zending onderschept of niet? Anders loop je namelijk grote kans dat er nog zo'n 165 euro over dat bedrag heen komt en valt het prijs voordeel dus eigenlijk helemaal weg. En hoe zit het met garantie wanneer je de notebook zelf importeert? Voor zover ik weet geeft Sony geen internationale garantie, maar ik weet niet zeker hoe dat zit binnen Europa zelf. Toch iets om rekening mee te houden lijkt me.

Voor iedereen die op zoek is naar de snelste video drivers voor z'n FZ, ik haal momenteel 1865 punten in 3DMark06 met de 169.01 drivers van laptopvideotogo (Vista 32bit). De hoogste score tot nog toe (1475 was de score met de origineel meegeleverde driver).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Driver & app. release van Sony voor een XP downgrade voor FZ's:

http://www.sony-asia.com/...vgn-fz15g?site=hp_en_AP_i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Werkt dat ook voor de FZ21 series?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer het uit en laat het ons weten!!!

Ik lees nu dit en daar hebben we dus geen &^%$ aan... :

Personal Computer - VGN-FZ15G
Print This PagePrint This Page
Windows XP Downgrade Drivers and Applications for VGN-FZ1 Series(Zip File)

IMPORTANT: Before proceeding with the upgrade, disconnect all external hardware devices, including PC Cards etc.
Note: Before proceeding, ensure that the VAIO computer is operated using the supplied AC adapter.
Note: Save all data/files and close all running programs.
Note:
1. AV Mode Button can not be used.
2. Instant On mode can not be used.
3. Fn+F5/Fn+F6 Function Key(Brightness Control) can not be used.
4. Fn+F10(Zoom in/out function) can not be used.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Ik kwam het linkje tegen en dacht post 'm hier ook even. De drivers zijn bedoeld voor de modellen VGN-FZ15S, VGN-FZ17G, VGN-FZ18G, VGN-FZ18ME, VGN-FZ15M, VGN-FZ15G en VGN-FZ18S. Dit zijn de type aanduidingen die Sony in Azië gebruikt voor de FZ1XXX modellen in Nederland. De drivers kunnen dus gebruikt worden voor alle notebooks uit de FZ1XXX serie. Er zijn maar een paar extra drivers nodig voor sommige modellen uit de FZ2XXX serie, zoals bv voor de wifi kaart met 'n' classificatie, maar de meeste ervan zullen gewoon geschikt zijn voor de FZ21 serie. Een kwestie van de drivers bekijken en je hardware vergelijken. Ik vermoed dat binnenkort ook een compleet vergelijkbaar pakketje voor de FZ2XXX reeks beschikbaar zal zijn, maar daarvoor moet je eigenlijk bij Sony zelf zijn natuurlijk.

De AV Mode ook wel Instant On genoemd werkt op geen enkele FZ met 8400GT of 8600GS aan boord, dus dat is geen issue. De andere problemen blijven waren er al onder XP en blijven dus helaas bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch maar besloten om bij Vista te blijven. Heb em een beetje getweakt en draait nu als een zonnetje. Kom nu ook steeds meer verbeteringen tegen in tegenstelling tot XP. En ach..uiteindelijk is deze notebook ook ontworpen voor vista en niet voor xp. Ik ga er toch ook geen 98 op gooien? :+
De enige reden die ik kan bedenken om xp op te zetten is dat games missschien wat vloeiender zullen draaien maar zelfs daar begin ik aan te twijfelen.
Op dit moment speel ik bioshock met alles op high en crysis met alles op medium en draait alles als een zonnetje :)
Enige wat ik heb gedaan is wat sony rotzooi eraf gegooid.

Wat over is gebleven is: Vaio Control Center, Vaio Camera Capture Utility, Vaio Herstel Centrum, Vaio Update en Vaio Webondersteuning.

Als ik bij software kijk in de configuratie heb ik nog deze: Setting Utility Series (waar is dit voor?), Vaio Event Service (kan deze ook weg?), Vaio Power Management, Vaio Launcher en de screensavers (krijg die er niet af)

Heb nu ook bij configuratiescherm 2 'lege' icoontjes staan waar ik niks mee kan. Ook niet weghalen. Maarja, is niet heel irritant. Ook als ik bijv. AC3 decoder wou herstellen uit herstelcentrum vanaf de verborgen partitie kreeg ik een foutmelding.
Voor de rest gaat deze FZ21Z als een tierelier :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie trouwens de Aero aanstaan?

De reden dat ik naar Xp wil is omdat ik met Photoshop en Lightroom meer winst uit kan halen. Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Hackintosh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hello,

Zijn er al gemodifeerde drivers voor de 8400GT die in de FZ serie zitten ?

Vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:55:
Hebben jullie trouwens de Aero aanstaan?

De reden dat ik naar Xp wil is omdat ik met Photoshop en Lightroom meer winst uit kan halen. Zijn er ook mensen hier die ervaring hebben met Hackintosh?
Heb bij wijze van test OSx draaien onder VMware op mijn desktop. Gezien de hardware van de vaio's moet het daarop native makkelijk draaien. Leopard versie heb ik nog niet vernomen. Doel is nog altijd een quad boot :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
@ redgoblin: Ja hoor, zat, kies maar uit:

http://www.laptopvideo2go...6f46712aaa4d&showforum=72

Ik heb Aero altijd aanstaan Aestiva

KacparK: Vaio Event service kan er absoluut niet af, dan verlies je oa het gebruik van een aantal knoppen. Setting Utility Series kan ik op de mijne niet vinden en heb ik dus blijkbaar zonder problemen verwijdert. Power management heb je niet perse nodig maar kan wel handig zijn af en toe, het vergt ook niks van je systeem dus verwijderen levert niet echt wat op. Voor de dingen die je niet kunt verwijderen: kan het zijn dat de gebruikersrechten niet aan jou zijn toegewezen misschien, of dat een andere applicatie ze in gebruik heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is op zich niet zo'n probleem. Alleen de screensavers krijg ik er niet af. Ctor.dll kan niet worden gevonden oid. Geen stress :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Dat nooit ;)

Klinkt wel als een bekende foutmelding trouwens....al gereboot sinds het verwijderen..? Zou best kunnen dat daarna blijkt dat ze al van je hdd verdwenen zijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Storm316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 03:07:
[...]

Worden er vanuit de UK geen invoer rechten/belasting berekend dan, of is het op goed geluk of de douane de zending onderschept of niet? Anders loop je namelijk grote kans dat er nog zo'n 165 euro over dat bedrag heen komt en valt het prijs voordeel dus eigenlijk helemaal weg. En hoe zit het met garantie wanneer je de notebook zelf importeert? Voor zover ik weet geeft Sony geen internationale garantie, maar ik weet niet zeker hoe dat zit binnen Europa zelf. Toch iets om rekening mee te houden lijkt me.
Dat zijn inderdaad belangrijke punten om rekening mee te houden, Storm. In de EU is vrij verkeer van goederen en diensten, dus invoerrechten, extra BTW en al dat soort zaken zijn bij producten uit Engeland niet van belang. Je betaalt in Engeland VAT en dat had ik in de eerdergenoemde prijs al meegenomen. Als je de laptop in de VS zou bestellen, betaal je (meestal) geen BTW, vandaar dat je dan grote kans loopt om bij invoer alsnog BTW te betalen. Overigens gelden op laptops voor zover ik weet uberhaupt geen invoerrechten, maar daar ben ik niet 100% zeker van.

De garantie is ook gecoverd. Ik heb met Sony gebeld en die verzekerden me dat je zelfs gewoon twee jaar garantie krijgt, zolang je hem in NL registreert. In NL, Bel, Dui en Por geldt de termijn van twee jaar, in alle andere EU landen slechts 1 jaar. Overigens sprak een verkoper bij Laptopsdirect.co.uk dit tegen - hij zei dat er maar 1 jaar garantie geldt omdat het een Engels model is. Echter, zoals ik al eerder schreef verkopen zowel CP als Sonystyle in NL het Engelse model en zij bieden ook 2 jaar garantie. Een Nederlands model bestaat gewoon nog niet.

Als mensen het eng vinden, dan kunnen ze voortaan bij mij hun FZ21S bestellen voor de prijs die Computer Pirates op dit moment hanteert. Ik lever ze graag voor die prijs, inclusief garantie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 11:33:
@ redgoblin: Ja hoor, zat, kies maar uit:

http://www.laptopvideo2go...6f46712aaa4d&showforum=72

Ik heb Aero altijd aanstaan Aestiva

KacparK: Vaio Event service kan er absoluut niet af, dan verlies je oa het gebruik van een aantal knoppen. Setting Utility Series kan ik op de mijne niet vinden en heb ik dus blijkbaar zonder problemen verwijdert. Power management heb je niet perse nodig maar kan wel handig zijn af en toe, het vergt ook niks van je systeem dus verwijderen levert niet echt wat op. Voor de dingen die je niet kunt verwijderen: kan het zijn dat de gebruikersrechten niet aan jou zijn toegewezen misschien, of dat een andere applicatie ze in gebruik heeft?
Danku,

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 12:29:
Dat nooit ;)

Klinkt wel als een bekende foutmelding trouwens....al gereboot sinds het verwijderen..? Zou best kunnen dat daarna blijkt dat ze al van je hdd verdwenen zijn.... :)
jup. Meerdere keren. Maar ik kan ze nog steeds aanzetten dus die krengen staan er nog steeds :(
Toch bedankt voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik zie op die site van de link geen downloadlink, alleen maar de melding welke functies niet werken met die drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Weet iemand toevallig welke software ik van de vaio moet installeren om de S knop werkend te krijgen. Ik heb de laptop zo kaal als mogelijk afgeleverd behalve die knop wat dan niet werkt. Het model is een Z btw.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaio Control center. En waarschijnlijk event service. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor allen die denken dat de meegeleverde software trial zooi is:

Adobe premiere elements 3, photoshop elements 5 en zelfs acrobat 8 standard (niet de reader, maar de echte acrobat) zijn ECHTE (bundled oem) versies... :)

Een erg leuke meevaller, maar jammer dat de fan altijd vrij irritant blijft draaien... of is dat bij jullie niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Mboots, thanks voor de info, dan is het zeker een goeie optie. Toch eens kijken wat een Macbook pro of opvolger daar doet als m'n FZ'je over een paar jaar aan vervanging toe is. Ik ben niet erg bekend met de regelgeving, maar ik weet wel dat over ingevoerde notebooks vanuit Amerika wel invoerrechten/belasting word berekend. Het bedrag dat ik noemde van 165 Euro was wat een vriend van me bij moest leggen op z'n uit Amerika meegenomen Macbook namelijk.

Yagermeister: de Vaio event service moet je iig hebben, lol (no disrespect KacperK ;) Vaio control center heb ik er geloof ik ook nog opstaan iid. De S knop is trouwens één van de weinige knoppen die je zelf een functie kan toewijzen, het is dus ook nog mogelijk dat deze simpelweg niet staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Gianni Rombios schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:00:
Voor allen die denken dat de meegeleverde software trial zooi is:

Adobe premiere elements 3, photoshop elements 5 en zelfs acrobat 8 standard (niet de reader, maar de echte acrobat) zijn ECHTE (bundled oem) versies... :)

Een erg leuke meevaller, maar jammer dat de fan altijd vrij irritant blijft draaien... of is dat bij jullie niet zo?
Draait niet constant, maar met vlagen aan en uit, en nog steeds af en toe onverklaarbaar harde schijf geratel, maar misschien wordt dat nog beter, indexeing en superfetch staan al uit natuurlijk. Over een tijdje maar XP proberen te installeren of een schone Vista installatie, of nog beter: dual boot. misschien. Als ik de drivers tenminste kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Geldt dat vaio event service ook voor de AV knop of is daar andere software voor?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Storm316 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 22:36:
Mboots, thanks voor de info, dan is het zeker een goeie optie. Toch eens kijken wat een Macbook pro of opvolger daar doet als m'n FZ'je over een paar jaar aan vervanging toe is. Ik ben niet erg bekend met de regelgeving, maar ik weet wel dat over ingevoerde notebooks vanuit Amerika wel invoerrechten/belasting word berekend. Het bedrag dat ik noemde van 165 Euro was wat een vriend van me bij moest leggen op z'n uit Amerika meegenomen Macbook namelijk.
Je betaalt sowieso altijd BTW en invoerrechten uit alle producten van buiten de EU. Echter, ik kan me herinneren dat het invoertarief op electronics 0% was. Of laptops hier ook onder vallen is echter de vraag (ik dacht het wel), maar dit zou je vrij makkelijk kunnen berekenen in het geval van die 165 euro. Hoeveel procent is dat op de aankoopprijs? 19% BTW ben je dus altijd kwijt - tenzij de hem door de douane heen laat glippen, maar dat is uiteraard niet legaal.

Overigens zit je bij die Macs wel met een garantieprobleem. Volgens mij biedt Apple wereldwijde garantie op alles behalve computers. Mijn iPod haal ik altijd uit het buitenland, maar bij een Apple notebook is dat vanwege de beperkte garantie wellicht minder gunstig. Bovendien zijn VAIOs veel cooler. ;)

Edit: Zojuist even met de Douane/Belastingdienst gebeld. Het invoertarief op laptops en computers is inderdaad 0%. Die EUR 165,- is dus (als het goed is) BTW over het aankoopbedrag.

[ Voor 6% gewijzigd door Tinto op 01-11-2007 13:49 . Reden: Groetjes van de Belastingdienst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens kan iemand mij helpen met de recovery CD's?

Als ik Vaio recovery center open en de CD's wil branden kom ik met deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://img383.imageshack.us/img383/8864/probleemvs5.jpg

En wat houdt zo'n recovery cd nou in? Als ik dan opnieuw alles ga installere, installeerd het systeem dan alleen Vista zonder vaio troep? Is 't een soort van ''Vista'' CD? Kan ik ook de Vista CD van me oom gebruiken om het te installeren op mijn systeem, er staat wel Medion op (bij zijn PC gekregen), maar als ik mijn code gebruik wat achter op mijn laptop vermeld staat, moet die gewoon actief worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik Vaio recovery center open en de CD's wil branden kom ik met deze foutmelding:

[img=http://img383.imageshack.us/img383/8864/probleemvs5.th.jpg]

En wat houdt zo'n recovery cd nou in? Als ik dan opnieuw alles ga installere, installeerd het systeem dan alleen Vista zonder vaio troep? Is 't een soort van ''Vista'' CD? Kan ik ook de Vista CD van me oom gebruiken om het te installeren op mijn systeem, er staat wel Medion op (bij zijn PC gekregen), maar als ik mijn code gebruik wat achter op mijn laptop vermeld staat, moet die gewoon actief worden toch?

Alvast bedankt!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2007 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Laatst online: 12-03 06:45
ja, wat ik heb gedaan is m'n volledige hardeschrijf geformateerd, die recorvery partitie verwijderd, de windows vista dvd gedownload via bittorrent en de code gebruikt die onder op je laptop staat opgegeven. Vervolgens met microsoft gebeld voor de activatie en gemeld dat ik m'n pc heb geformateerd omdat er allemaal sony rotzooi opzat.

over die recorvery cd weet ik niks, nooit gebruikt. Enige dat ik je wel kan vertellen is dat het zéér waarschijnlijk GEEN normale vista dvd is.

ps. maf man, 2 ogenschijnlijke gelijke posts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:22:

[img=http://img383.imageshack.us/img383/8864/probleemvs5.th.jpg]

Alvast bedankt!!
De recovery dvd's bevatten precies dezelfde software als op de FZ aanwezig was toen deze geleverd werd. Je zult na installatie met deze dvd's dus weer opnieuw alle bloathware moeten verwijderen helaas, Sony levert geen schone Vista versie bij de FZ's.

Wat betreft je andere vraag; zou het kunnen dat je een cd probeert te branden (je noemt cd in je post) ? Je hebt dvd's nodig namelijk, 3 gewone of 2 dual layers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Thanks voor de extra informatie Mboots, duidelijk. Dan zal het inderdaad belasting zijn geweest dat m'n kameraad moest betalen. Wat hij er precies voor betaald heeft weet ik niet, maar het kwam er op neer dat hij praktisch even duur uit was als wanneer hij z'n Apple in Nederland gekocht had.

Vaio's versus Macbook's, gewaagde discussie.... ;)

Ik ben behoorlijk gecharmeerd van de laatste Vaio reeksen, maar de Macbook pro vind ik ook een hele mooie machine. De gewone Macbook is voor mij persoonlijk technisch gezien niet interessant. Apple denk duidelijk ook goed na over z'n ontwerpen, vooral de kleine details zoals een slot loading optisch drive aan de voorkant (ik moet altijd van alles aan de kant zetten voordat ik m'n cd lade kan openen, dit gaat al jaren zo, ontzettend irritant) of de zelf dimmende/oplichtende toetsenbord verlichting lijken me het gebruik tot een erg prettige ervaring maken.. Ik zou er overigens wel gelijk Vista op installeren, maar los daarvan..... Ik weet nog zo niet waar ik voor zou kiezen wanneer de prijzen gelijk zouden zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruikt iemand dit laptoppie voor autocad en andere grafische programma's?

Ik twijfel namelijk erg over een vaio fz21m maar weet niet of de 1280x800 voldoende is om relaxed te werken. Een dell 1520 kun je bijv zelf samenstellen met 1440X900 en is waarschijnlijk nog goedkoper (zonder blueray speler dan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en owja...m;n 4,5 jaar oude nec versa laptop heeft al een resolutie van 1400 x 1050. Is 1280 x 800 dan niet erg bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn FZ21Z nu enkele dagen en ik heb er al een hele boel software af gesmeten; nu blijf ik nog steeds ongeveer 70 processen opstaten en ongeveer 900 mb ram geheugen gebruiken. 3Dmark06 score is 2960. Is dit ongeveer hetzelfde bij jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Je processen zou misschien nog iets minder kunnen, 900Mb gelijk na het opstarten vind ik ook vrij veel. Ik heb na het opstarten zo'n 650Mb in gebruik. Maar het hangt er ook vanaf wat je allemaal prettig vind om aan te hebben staan. Qua 3DMark06 score zit je behoorlijk goed voor een 'Z', niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal ik heb een probleem, ik kan geen Blue Rays afspelen met de meegeleverde windvd. Hij zegt dat ik de resolutie moet verlagen of het aantal bits (32 of 16), maar er is niets dat helpt.

Enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blu ray heb ik nog niet geprobeerd dus ik zou het niet weten.
Wat ik wel gezien heb is dat de 8600GS underclocked is. op de website van nvidia staat processorsnelheid van 600 , als ik via ntunes kijk staat ie bij mij standaard op 500. temp is 70 graden bij full load. Is het veilig om hem aan te passen naar 600? Dat is toch de standaard snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitte problemen zou je kunnen hebben hierdoor. Ik ga hem eens herinstalleren met de boot partition, staat nog niet veel op dus het kan geen kwaad. Ik zal iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 16:39:
Je processen zou misschien nog iets minder kunnen, 900Mb gelijk na het opstarten vind ik ook vrij veel. Ik heb na het opstarten zo'n 650Mb in gebruik. Maar het hangt er ook vanaf wat je allemaal prettig vind om aan te hebben staan. Qua 3DMark06 score zit je behoorlijk goed voor een 'Z', niks mis mee.
Na een boel gesleutel zit ik op ca. 670MB en 70 processen na het opstarten. Ondanks een boel toegevoegde software (maar lang niet zoveel als de verwijderde bloatware) vallen er ongetwijfeld nog meer processen te schrappen. Liever niet zoiets als Norton gebruiken, maar bijvoorbeeld het veel lichtere NOD32. Wat veel uitmaakt in het aanspreken van de recourses is het overschakelen op het klassieke windows menu in 'thema's'. Deed ik al bij xp met dat lelijke teletubbiescherm. Ook het schrappen van tal van effecten helpt. Het verschil in beeldafwerking is niet eens merkbaar, hoogstens de eerste minuut. Maar ik heb liever strak en snel dan dat watterige Vista gedrag. Ook het uitschakelen in Windows Security Center van dat irritante User Account Control is een grote verademing. Lijkt steeds minder typisch Vista, maar heeft nog wel de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om de toetsenbord te laten wisselen? (met kosten natuurlijk)
ik heb een duits ding gezien voor 800 euro maar die hebben een qwertzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:50:
Ik heb mijn FZ21Z nu enkele dagen en ik heb er al een hele boel software af gesmeten; nu blijf ik nog steeds ongeveer 70 processen opstaten en ongeveer 900 mb ram geheugen gebruiken. 3Dmark06 score is 2960. ge dit ongeveer hetzelfde bij jullie ?
Ik raad je een clean install aan, want 70 processor is huge. Na opstarten, en event-service, WLAN aan, draaien hier 33 processen na 2 weken vista op een fz21e.

Geheugengebruik is 22%.

btw. Ligt het aan mij, of gaat het OC`en van de 8400GT zo goed :o
Standaard 450/600 mhz, en onder XP draai ik nu 675/750 :)

Stressed temps zijn 73 graden max, en zonder OC is dit 69 graden, na uurtje ATI-tool stressen, en gewoon gamen.

M`n Counter-Strike:S stress-test ging van 78 fps average naar 118fps met alles op high en 4x filtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 15:50:
Ik heb mijn FZ21Z nu enkele dagen en ik heb er al een hele boel software af gesmeten; nu blijf ik nog steeds ongeveer 70 processen opstaten en ongeveer 900 mb ram geheugen gebruiken. 3Dmark06 score is 2960. Is dit ongeveer hetzelfde bij jullie ?
Hoi Kenny,

Zou je mij kunnen uitleggen hoe je aab die hoge score komt in 3dmark06? Ik heb ook de Z
met een 8600M GS maar kom niet hoger dan 2520 (driver 163.69). Hoe kun je em precies
overklokken? Heb rivatuner geinstalleerd maar kom er niet echt verder mee. Hij zegt steeds
dat ik moet restarten voor het bepalen van mijn standaard settings van de videokaart maar daarna
gebeurt er niks.
Zou super zijn als je me daarmee wat kunt helpen :)

Thx!

N.B. Heb er ook al flink wat bloatware afgegooid maar heb 33% fysiek geheugen dat gebruikt wordt
en 70 draaiende processen (heb al wel wat andere software bij gezet en norton uiteraard vervangen door nod32).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 13:44:
[...]
N.B. Heb er ook al flink wat bloatware afgegooid maar heb 33% fysiek geheugen dat gebruikt wordt
en 70 draaiende processen (heb al wel wat andere software bij gezet en norton uiteraard vervangen door nod32).
Het zou handig zijn als iemand eens wat moeilijker te duiden 'processen' zou kunnen opnoemen die (op de standaardinstallatie in functie) zonder problemen kunnen worden uitgezet. Zeer veel processen (waaronder 'svchost.exe' komen van 'Microsoft Savety'. Maar ik vraag me af in hoeverre die nodig zijn als de veiligheid al door toegevoegde software wordt geleverd. Van sommige processen moet je natuurlijk afblijven, maar welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 14:08:
[...]

Het zou handig zijn als iemand eens wat moeilijker te duiden 'processen' zou kunnen opnoemen die (op de standaardinstallatie in functie) zonder problemen kunnen worden uitgezet. Zeer veel processen (waaronder 'svchost.exe' komen van 'Microsoft Savety'. Maar ik vraag me af in hoeverre die nodig zijn als de veiligheid al door toegevoegde software wordt geleverd. Van sommige processen moet je natuurlijk afblijven, maar welke?
Ik heb 40 processen draaien met 27% geheugengebruik. Voor uitleg over de diverse processen en welke mogelijk uit te zetten zie :

http://www.schoonepc.nl/v...rvices_optimaliseren.html

en :

http://www.blackviper.com/WinVista/servicecfg.htm

http://www.blackviper.com/WinVista/service411.htm

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 03-11-2007 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]dafmay schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 19:07:
[...]

Dank je! Weer iets meer helderheid. Ik vond nog een programma'tje (Vispa) waarmee je gemakkelijk functies kunt uitschakelen. Uiteraard wel oppassen, want je kunt niet zomaar binnen elke configuratie alles aanklikken. Beetje balanceren tussen ongeveer weten wat je doet en experimenteren. Er zit ook een optie bij waarbij betrekkelijke veilige opties worden aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je! Weer iets meer helderheid. Ik vond nog een programma'tje (Vispa) waarmee je gemakkelijk functies kunt uitschakelen. Uiteraard wel oppassen, want je kunt niet zomaar binnen elke configuratie alles aanklikken. Beetje balanceren tussen ongeveer weten wat je doet en experimenteren. Er zit ook een optie bij waarbij betrekkelijke veilige opties worden aangegeven.
Ik vergat de link: http://vispa.whyeye.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:11
Dank voor de link, maar ik gebruik zelf TweakVI. Heeft alle Vista tweaks die je kunt bedenken...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.