Even een vraagje, aangezien ik ook zit te denken aan 1 van deze modellen.
Hoe lang houdt de accu het gemiddeld uit?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Bij mij op dit moment onder xp, gewoon in de lesMeauses schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:39:
Even een vraagje, aangezien ik ook zit te denken aan 1 van deze modellen.
[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 04-10-2007 23:19 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Mark Wegener op 05-10-2007 12:46 . Reden: formulering, je weet toch! ]
Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Yagermeister op 05-10-2007 17:51 ]
-Te huur
[ Voor 4% gewijzigd door LVVK op 05-10-2007 21:51 ]
Verwijderd
Heb jij geen last van een wazige scherm als je je Vaio op de 225bw aansluit?[b][message=28847349,noline]
Wel moet ik zeggen dat de bouwkwaliteit gewoonweg geweldig is en het scherm is ook gewoon superhelder. Als ik het vergelijk met mijn eigen samsung 225bw dan vind ik de sony toch echt mooier uitzien.
Ik ben vandaag naar MM Rdam geweest daar hadden ze hem helemaal niet, welke mediamarkt heb jij hem aangeschaft?Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:22:
Ik heb hem toch echt gekocht voor 1159 euro...
De VGN-FZ21M
Er waren er vorig week stuk of 10 toen ik die kocht.
Staat in het topic, goed lezenB0MBACI schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 05:06:
[...]
Ik ben vandaag naar MM Rdam geweest daar hadden ze hem helemaal niet, welke mediamarkt heb jij hem aangeschaft?
Die prijs die jij opgaf is ie nooit geweest. Deze week is wel in de aanbieding voor 1275.Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 01:22:
Is nu idd 1200 nog iets geworden!
Verwijderd

[ Voor 5% gewijzigd door LVVK op 07-10-2007 16:02 ]
Kan niet, product staat niet in de pricewatch.Storm316 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:14:
Leuke review Mrc! Ben toch wel een beetje jaloers op je spec's....
Waarom plaats je 'm niet tussen de Productreviews btw?
[ Voor 20% gewijzigd door WidgetTWW op 07-10-2007 16:37 ]
Jah wat ik heb gedaan is, xp geinstalleerd met Nlite, drivers gepakt van FZ19(staat op vaio ftp server). vervolgens Utillities(fz19) geinstalleerd, Vervolgens driver vervangen door Vista versie. Werkt perfect. Hoop dat het je lukt.LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:56:
Nette review mrc
Even iets anders. Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe hij zijn webcam aan de gang heeft gekregen. Ik heb zoals in dit topic ook al is aangegeven via msconfig zitten kijken. Alleen zie ik die webcam daar helemaal niet bij staan. Nu denk ik dat ik de drivers of iets dergelijks niet goed heb geinstalleerd. Is er iemand die me even op weg kan helpen?
Het gaat hier dus om een XP installatie.
Zou je die Vista drivers online kunnen zetten. Ik kan die drivers niet vinden op de sony ftp. Daarnaast ben ik zo slim geweest om de recovery partitie te verwijderen. Ik heb daarbij ook geen recovery dvd's gemaakt.mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:28:
[...]
Jah wat ik heb gedaan is, xp geinstalleerd met Nlite, drivers gepakt van FZ19(staat op vaio ftp server). vervolgens Utillities(fz19) geinstalleerd, Vervolgens driver vervangen door Vista versie. Werkt perfect. Hoop dat het je lukt.
Dat is wel heel erg dom.:P Ik zal ze vanavond even op me lycosftp zetten.LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:47:
[...]
Zou je die Vista drivers online kunnen zetten. Ik kan die drivers niet vinden op de sony ftp. Daarnaast ben ik zo slim geweest om de recovery partitie te verwijderen. Ik heb daarbij ook geen recovery dvd's gemaakt.
Tjah ik wilde zo graag van die vista meuk af...mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:11:
[...]
Dat is wel heel erg dom.:P Ik zal ze vanavond even op me lycosftp zetten.
Hij schijnt verborgen te zijn, zal straks me review er neerzetten.mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Kan niet, product staat niet in de pricewatch.
Edit: heb het product toegevoegd. Ik wacht op goedkeuring.
[ Voor 26% gewijzigd door WidgetTWW op 08-10-2007 07:09 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Shivan_20 op 08-10-2007 10:59 ]
Even los van de viao: Configscherm> eigenschappen windows siderbar: sidebar starten als windows wordt gestart....Shivan_20 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:42:
Ben .....
Hoe krijg ik mijn Vista sidebar terug zonder Google Desktop te gebruiken?
Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64
Al geprobeerd, werkt niet, blijf maar de melding "Windows Sidebar wordt door de systeembeheerder beheerd" krijgen met daaronder een link naar de help files "Waarom kan ik deze instelling niet wijzigen?"....Terror schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:02:
[...]
Even los van de viao: Configscherm> eigenschappen windows siderbar: sidebar starten als windows wordt gestart....
Verwijderd
Dus begon ik toch weer te twijfelen....Het X-Black Scherm:
De sony laptops staan bekend om hun X-Black schermen (Zwart is ook Zwart). Wat mij erg tegenvalt is de inkijkhoek die is egt bagger.
heb er net weer mee gewerkt. Om 8,45 begonnen om 10,50 was ie leeg.CerandoX.nl schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:50:
Hoe zit het met de batterijduur van de F21M, want zie op paradigit.nl staan dat hij maar 2 uur mee zou gaan en dat vind ik wel weinig.
[ Voor 10% gewijzigd door LVVK op 08-10-2007 14:50 ]
-Te huur
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Storm316 op 08-10-2007 20:42 ]
Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.
Zie startpost voor drivers(xp). heb de camera driver online staan.LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:47:
[...]
Zou je die Vista drivers online kunnen zetten. Ik kan die drivers niet vinden op de sony ftp. Daarnaast ben ik zo slim geweest om de recovery partitie te verwijderen. Ik heb daarbij ook geen recovery dvd's gemaakt.
SuperstilVerwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:28:
Hoe stil is de FZ21M?
En produceert hij veel warmte?
Geweldig hij doet het nu.mrc16 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:15:
[...]
Zie startpost voor drivers(xp). heb de camera driver online staan.
Verwijderd
Het ging hier om de webcam. Geluid wlan en de videokaart doen het allemaal perfect, zonder veel moeite. Alleen voor de webcam was dus een extra handeling nodig. Van de Fn toetsen doet zoals ik al eerder heb aanggeven alleen mute en VOL+ en - het, ik ben nog op zoek naar een oplossing hievoor. Daarnaast heb ik net als jij nog last van een wazig beeld als ik een monitor via VGA aansluit.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:45:
@ LVVK,
Doet je FZ21M met xp het nu helemaal zonder problemen ( het geluid, Wlan, de FN knoppen en de videokaart drivers) ?
[ Voor 8% gewijzigd door LVVK op 09-10-2007 17:18 ]
Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'
Verwijderd
Al aan een (universeel) docking station gedacht? Heb je meteen een DVI uitgang - dat lijkt me toch de beste manier om zo'n scherm aan te sluiten.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:04:
Mijn 22 inch kan ik nu niet gebruiken...
Verwijderd
Verwijderd
De grootste beginnersfout die er is: SATA Drivers!BoneHead schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:11:
heeft iemand ook problemen bij het begin met het installeren van xp pro?
ik druk dan op een toets om hem van cd te starten,
en na een paar minuten zegt ie dat er geen harde schijf aanwezig is
Ofwel deze drivers met nlite in je Xp installatie cd slipstreamen. Hoe je dat doet is hier te lezen.mrc16 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:18:
[...]
De grootste beginnersfout die er is: SATA Drivers!
Nee dat moet niks uit maken. Mits je geen dingen weggooid die van belang zijn. Ik heb het namelijk ook op die manier gedaan.BoneHead schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:59:
thanks,
dat had ik trouwens al gedaan met nlite gisteren.
ik had een win xp cd gemaakt met de sata drivers van de fz19
maar ik denk dat ik ze op de een of andere manier verkeerd ge slipstreamed heb.
of omdat ik ook andere vaio drivers erbij gestopt hebt.
moet trouwens toch niet uitmaken als ik ook nog wat tweaks uitvoer dmv bepaalde dingen te verwijderen van de standaard windows install in nlite?
[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 12-10-2007 17:46 ]
Volgens mij ligt dat een de kleur. Donkere kleuren geven zoals jij aangeeft een raar effect maar lichte kleuren blijven praktisch het zelfde. Erg vreemd als je het mij vraagt.mrc16 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:46:
Wat betreft het scherm van de FZ21M. Bij games en films wordt het beeld negatief als je er schuin voorzit. Bij word en internet, dergelijke blijft het beeld perfect. Wie weet hier meer van?
Verwijderd
Aan die zat ik eerst ook te denken, alleen computerpirates levert alleen de UK versie. Weet alleen niet of er een goede stekker bij zit.Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:
Ik heb de FZ21S besteld bij computerpirates.. Ben benieuwd :D:D
Ik heb de afgelopen week de Z versie geprobeerd in combinatie met een beamer. Ondanks dat de beamer redelijk slecht was, was het beeld toch dik in orde. Het beeld etc was gewoon goed scherp.Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:04:
Hmm,
Ik vind het vreemd dat het beeld wazig blijft op een externe monitor. Zelfs met Xp. Ik hoop dat dit een driver probleem is en dat Nvidia snel met nieuwe drivers komt.
Mijn 22 inch kan ik nu niet gebruiken...
-Te huur
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Idd!Chefbierrr schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:05:
De kijkhoek van mn fz21m valt me vies tegen... vooral verticaal.
Verwijderd
Van die site werken perfect, die gebruik ik ook, je moet wel het INF bestand toevoegen. Dan lukt het.Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:15:
Ik probeer dus de XP drivers voor de 8400M GS te vinden en installeren, alleen lukt dat niet.
Betreft de FZ21M.
De drivers van laptopvideo2go het ik geprobeerd, alleen werken die niet...
Moet ik ze ergens anders zoeken?
Verwijderd
Nee man dit klopt niet.. De S heeft ook gewono de 8600M GShet enige andere verschil zit hem in de grafische kaart , een 8600 gs in de Z en een 8400 in de S.
Als je alle kleine verschillen samentelt vind ik het die paar 100 euro extra wel waard.
Vandaar dat ik nu nog steeds wacht tot die van mij eindelijk geleverd wordt.....
Verwijderd
Inderdaad, en voor dat verschil betaal ik toch liever niet voor die extra 100Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:02:
[...]
Nee man dit klopt niet.. De S heeft ook gewono de 8600M GS
Verschil tussen de S & Z:
- Z 300 gb hdd (4200rpm) , S 200 gb hdd (5200 rpm)
- Z kan Blu-ray schrijven, S alleen lezen
Voor zover ik weet alleen dit dus..
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door LVVK op 15-10-2007 20:15 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Vin87 op 15-10-2007 23:44 ]
Bedankt, ik heb het even geprobeerd maar t werkt helaas niet.Vin87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:53:
Alstu, de map Vaio Event service gekopieerd vanuit Program Files op Vista
http://rapidshare.com/fil...IO_Event_Service.rar.html
Zou iemand z'n Vista webcam driver kunnen uploaden?
Verwijderd
Volgens mij werkt alles op Xp behalve die FN toetsen, tenminste dat is wat ik gelezen heb. Verder zie ik met deze specs eigenlijk geen reden om terug te gaan naar XP. Een verse Vista installatie zonder al die OEM troep werkt perfect. Gebruik op mijn desktop al zeker een half jaar Vista (32 en 64 bit) werkt allebei perfect. Geen XP meer voor mijVerwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:41:
Is het al bekend of Sony voor deze laptops support gaat bieden voor XP?
En wie kan mij helpen met het vinden van een dockingstation.
Verwijderd
Verwijderd
Afgezien van de performance: voor de 32-bit versie van Vista zijn drivers te vinden, voor de 64-bit versie nauwelijks. Voor je VAIO notebook geen optie dus.Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:26:
Misschien een domme vraag dan, maar wat is het verschil of voordeel tussen Vista/Xp 32bit of 64bit als je maar 2 gig geheugen hebt?
[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 17-10-2007 00:40 ]
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het herinstallen van vista. Je kunt de recovery dvd's gewoon gebruiken aangezien je zelf kun kiezen wat je wilt installeren van drivers.Vin87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:38:
Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitter van een VGN-FZ21 serie, de VGN-FZ21E.
Echt een prachtig apparaat maar Sony heeft de Vista installatie compleet vern**kt. Norton 360, Google dit en Google dat, allemaal dingen waarop ik niet zat te wachten.
Aangezien ik Vista al een half jaar zonder problemen gebruik wilde ik niet terug naar XP en heb ik met een orginele Microsoft Vista DVD de hele zooi opnieuw geinstalleerd.
De meeste drivers werden vanzelf al gevonden, maar ik liep tegen drie problemen aan:
-De recovery DVD's bevatten totaal geen drivers, er is dan wel een optie om drivers EN programmas te installeren, maar ik was bang dat ik dan weer met Norton zou eindigen..
-FN-toetsen combinaties voor de helderheid werden niet herkent. Dit probleem werd opgelost na het installeren van Vaio Event services (misschien iets dat op XP ook werkt?)
-De Webcam krijg ik niet aan de praat. Ik heb de XP drivers uit de topic start ook al geprobeerd en de drivers van de FZ-19 voor Vista. Bij het inschakelen van de Cam gaat er wel een lampje branden, maar het beeld blijft zwart. Bij de FZ-19 was dit ook een probleem en werd verholpen door een patch, maar helaas werkt die patch (bij mij) niet.
Sony heeft op hun support site geen Vista driver voor de FZ21 online staan, kan iemand mij helpen?
[ Voor 4% gewijzigd door Yagermeister op 17-10-2007 11:30 ]
-Te huur
Verwijderd
Omruilen na veel gedoe gelukt. Sony blijkt nog slecht afgestemd op leverenciers. Zo hebben ze bijvoorbeeld wel een DOA garantie (death on arrival), maar niet duidelijk hoe dat in de praktijk moet worden ingevuld. Dan ben je dus overgeleverd aan de goodwill van de leverancier, in dit geval BCC. Want die moet nog zien of Sony de DOA goedkeurt na inspectie en dat proces (van inspecteren) duurt zo'n drie weken. De DOA is dus vooral een papieren tijger en het is veel sneller om zo'n apparaat te laten repareren. Maar dat doe ik niet graag met een splinternieuw ding. Vandaag dus opgelost. Komende week weer aan de configuratie en hopelijk nu meer gelukStorm316 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:38:
Das balen Frank111, ik hoop dat je 'm nog mag omruilen. Ik denk echter niet dat jou ervaring representatief is voor deze notebook reeks maar gewoon dikke pech. Zo nieuw is ie namelijk niet, exclusief de optische drive is dezelfde machine als jij hebt al sinds mei dit jaar leverbaar als de FZ19CTO in de USA. Dit is het eerste geval waarover ik lees dat er spontaan mee ophoud.
Dat valt me dan weer mee. Ik heb uiteindelijk op de website van Sony USA bij support een .exe bestand gevonden met de webcamdriver erin, maar die wilde niet goed installeren. Uiteindelijk een ander programma gebruikt om de driver uit dat .exe bestand te vissen en toen werkte het.Yagermeister schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:28:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het herinstallen van vista. Je kunt de recovery dvd's gewoon gebruiken aangezien je zelf kun kiezen wat je wilt installeren van drivers.
Voor de cam heb ik het volgende gedaan want via het drivermenu werkte het niet. Als eerste kies je alleen de cam driver uit. Die laat je dan installeren maar tijdens het installeren moet je of naar %vista%\drivers gaan of naar ricoh zoeken (zou daar ergens moeten staan in drivers map in vista dir). die dir copy je ergens en je doe je de installatie gewoon verder afmaken.
Na de installatie doe je handmatig naar die gecopieerde dir verwijzen en de driver wordt herkend en geinstalleerd.
Voor de FN toetsen moet je wat ander spul van de software installeren, ik weet ff niet meer welke maar hier ook geld weer dat je zelf kunt kiezen welke software/driver je wilt installeren.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:14:
Ik ben sinds gistermiddag trotse bezitter van een Vaio FZ21E, ik heb echter een paar kleine dingetjes.
1. Als eerste heb ik hetzelfde probleem als Shivan_20. Als ik in plaats van de Google Sidebar de gewone Vista Sidebar instel komt hij er niet te staan. Start ik hem handmatig op, dan krijg ik de melding dat de Sidebar alleen ingesteld kan worden door de systeembeheerder, terwijl ik dat zelf ben. Instellen dat hij op moet starten bij het starten van Windows werkt niet, evenals het uitschakelen van de gebruikersaccounts. Iemand een idee?
2. Als ik de laptop opstart met de AV Mode knop, start Vista gewoon op. Meer mensen die dit probleem hebben of die weten hoe ik dit kan verhelpen?
3. Er staat echt ontiegelijk veel software troep op. Wat kan ik er nou allemaal afgooien en wat moet perse blijven staan?
Alvast bedankt
PS. Ja, ik ben een noob
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 22:34 ]
Ik denk dat je gewoon nog geen antwoord hebt gekregen omdat men wel eens wat moe word van zogenaamde 'noob' vragen. Bovendien had je de antwoorden allang zelf kunnen vinden als je een beetje gegoogled had (zo vond ik ze namelijk). Maar goed, ik heb toch niks beters te doen dus ik zal je een beetje tegemoet komenVerwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:34:
Niemand die hier antwoord heeft op deze vragen? Nog iets trouwens: Vanaf het opstarten duurt het ongeveer 3 minuten voordat ik iets kan gaan doen, en 10 minuten voordat de harde schijf ophoudt met ratelen (gewoon dingen lezen/schrijven dus) en de laptop zijn optimale snelheid bereikt. Waar kan dit aan liggen?
[...]
[ Voor 61% gewijzigd door Storm316 op 17-10-2007 23:38 ]
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
![]()