[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 48.358 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:09
Even een vraagje, aangezien ik ook zit te denken aan 1 van deze modellen.
Hoe lang houdt de accu het gemiddeld uit?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Meauses schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:39:
Even een vraagje, aangezien ik ook zit te denken aan 1 van deze modellen.
Hoe lang houdt de accu het gemiddeld uit?
Bij mij op dit moment onder xp, gewoon in de les :P, met word, msn en internet en soms effe Medal of honor tussendoor :P , 2 1/2 uur. Best lang vind ik. Onder Vista nog niet getest.

[ Voor 3% gewijzigd door WidgetTWW op 04-10-2007 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met internetten, msn, word, en winamp ongeveer 2 uur schat ik. Wel met Vista...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Mrc16,

Kan ik gewoon mijn XP cd-tje er in doen en XP installeren zonder dat ik driver problemen krijg met bijv. de video kaart?

En kan ik voor de drivers de back-up cd gebruiken of installeerd XP dat vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 01:56

HKS-Skyline

Vroooom ?

videokaart drivers kan je niet van de backup cd halen, dus xp installeren en dan drivers downloaden (of eerst drivers voor je netwerk downloaden, op cd bakken, windows installeren, netwerk installeren en dan de rest downloaden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn die dan gewoon te downloaden? Zo ja waar, want ik zie op de site van Sony alleen vista drivers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Wegener
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 06:45
voor instructies mbt XP installatie zie: http://www.notebookforum.at/archive/index.php/t-16969.html

hierin wordt verwezen naar de drivers die je nodig hebt, er wordt ook vermeld hoe je de drivers voor de hardeschijf moet slipstreamen incl. screenshots. Ik wil daar wel aan toevoegen dat het verstandig is om ALLE drivers die in het driver download pakket zitten gelijk mee te slipstreamen (dat is dus op dezelfde manier als de hardeschijf drivers), dit zorgt er namelijk voor dat je installatie vrijwel gelijk volledig functioneel is (op de video drivers die je van http://www.laptopvideo2go.com kan halen na, v. 163.16 is een aanrader).

voor het audio probleem (als je de geluidsuigang in gebruik heb blijven de speakers uit) zie daarvoor: http://club.vaio.sony.fr/...544A852754A770D6204CC1984 9744?thread=44938 let wel op het commentaar, het nummer in de register sleutel is compleet variabel dus deze zul je altijd zelf handmatig moeten opzoeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Mark Wegener op 05-10-2007 12:46 . Reden: formulering, je weet toch! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft een duabloot met xp eigenlijk nog voordelen tegenover vista? in verband met prestaties bedoel ik dan wel. anders zie ik er het nut niet echt van in hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Laatst online: 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb nu voor een leraar een FZ21Z hier voor me staan. Op dit moment ben ik de herstelschijven aan het maken. Een beetje nadeel hiervan vind ik dat die ze niet kan wegschrijven op een blue-ray disc.

Wel moet ik zeggen dat de bouwkwaliteit gewoonweg geweldig is en het scherm is ook gewoon superhelder. Als ik het vergelijk met mijn eigen samsung 225bw dan vind ik de sony toch echt mooier uitzien.

Het grootste nadeel jammergenoeg is alle troep wat je erbij geinstalleerd krijgt. Daarvoor zal deze laptop helemaal opnieuw geinstalleerd worden met vista home premium.

Ik zal proberen of ik zometeen een hd test kan laten lopen om te zien hoe snel deze schijf nu werkelijk is.

[Update]
Ik ben er net achtergekomen dat de 3 rescue dvd's wat gemaakt worden geen dirvers bevatten (of ik wordt scheel) en de hd is niet veel langzamer als een normale 7200 ata schijf (3,5")

[Update 2]
Blijkbaar als je de dvd start krijg je het installatie menu waarvan je wel de drivers kunt installeren. (nog steeds klote)

[ Voor 19% gewijzigd door Yagermeister op 05-10-2007 17:51 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:37
Om even terug te komen op het verhaal van wazige beeld op een externe monitor, ik heb er namelijk ook last van.
Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een monitor via HDMI. Ik heb namelijk het idee om mijn monitor via HDMI -> DVI aan te sluiten. Nu vraag ik me ten eerste dus af of het mogelijk/praktisch is. Ten tweede vraag ik mij af of er ook verloopstukjes zijn van HDMI naar DVI, net zoals dat er voor DVI naar VGA ook van die kleine verloopstukjes zijn. Het lijkt me namelijk zonde van het geld om en een HDMI -> DVI kabel te kopen en een normale HDMI kabel om op een tv aan te sluiten. :)

Of heeft iemand inmiddels het probleem opgelost?

[ Voor 4% gewijzigd door LVVK op 05-10-2007 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=28847349,noline]

Wel moet ik zeggen dat de bouwkwaliteit gewoonweg geweldig is en het scherm is ook gewoon superhelder. Als ik het vergelijk met mijn eigen samsung 225bw dan vind ik de sony toch echt mooier uitzien.
Heb jij geen last van een wazige scherm als je je Vaio op de 225bw aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit een driver probleem zal zijn. Ik kan mijn niet voorstellen dat de videokaart dit niet aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 23:22:
Ik heb hem toch echt gekocht voor 1159 euro...

De VGN-FZ21M

Er waren er vorig week stuk of 10 toen ik die kocht.
Ik ben vandaag naar MM Rdam geweest daar hadden ze hem helemaal niet, welke mediamarkt heb jij hem aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
B0MBACI schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 05:06:
[...]

Ik ben vandaag naar MM Rdam geweest daar hadden ze hem helemaal niet, welke mediamarkt heb jij hem aangeschaft?
Staat in het topic, goed lezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

mrc16 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:41:
[...]

Staat in het topic, goed lezen :P
Het was laat 05:06 ;) Maar MM Utrecht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nu idd 1200 nog iets geworden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 01:22:
Is nu idd 1200 nog iets geworden!
Die prijs die jij opgaf is ie nooit geweest. Deze week is wel in de aanbieding voor 1275.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand een oplossing voor de monitor?

Is het mogelijk om de laptop via de hdmi aansluiting op een monitor aan te sluiten die een hdmi ingang heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Tweakers,

Hierbij een klein reviewtje van mijn nieuwe aanwinst: FZ21M.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/DSC0118522.jpg

Waarom een vaio?
Dat was simpel: Kwaliteit, 2 jaar garantie, Krachtig, Design, Licht, accuduur. Dit alles hielp bij mijn keuze om een vaio aan te schaffen. Na 2 jaar een Acer gehad te hebben die 6 keer naar de klote geweest is, was het weleens tijd voor kwaliteit. De vaio's zijn eindelijk betaalbaar, vroeger was dat wel eens anders egt stervens duur.

Waarom deze serie:
Omdat deze serie erg lichte notebooks aanbied. Tevens erg krachtig. En allemaal betaalbaar. De accu gaat na een paar tests in XP gemiddeld 2 1/2 uur mee. Dus nog best lang. Tevens heeft sony de garantie verlengt naar 2 jaar.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/DSC011922.jpg

Eerste Indruk:
Mijn eerste indruk was goed. Hij is licht zoals verwacht, en erg stevig. Erg handige mediaknoppen rechtsbovenin. En veel aansluitmogelijkheden. 3x USB, Koptelefoon, Speakers, HDMI, VGA, S-VIDEO, S400. Wat ik ook erg leuk vind bij deze serie is de Blu-Ray speler. Ik had verwacht dat het opstarten van een blu-ray wel lang zou duren met een 2x speler, maar binnen 10 seconden draait de film zonder problemen af.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/keyboard.jpg

Het X-Black Scherm:
De sony laptops staan bekend om hun X-Black schermen (Zwart is ook Zwart). Wat mij erg tegenvalt is de inkijkhoek die is egt bagger. Sorry maar egt bagger. Met mijn acer kan ik van alle kanten het scherm nog zien. Bij de sony als ik al iets schuin kijk dan wordt het beeld negatief. Maar niet getreurd het scherm is wel haarscherp. En zwart is zwart. Zoals je op onderstaande foto ziet draai ik in dualboot (xp en vista).

Wat betreft het scherm. Bij games en films wordt het beeld negatief als je er schuin voorzit. Bij word en internet, dergelijke blijft het beeld perfect.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/Dualbot.jpg

Windows Vista en XP:

Standaard staat er Windows Vista Home Premium op. En zoals we bekend zijn 20 GB aan rommel. Hier een klein overzicht, Norton 360, Norton Backup, Photoshop, Reclame, nog eens reclame, Office 2007, Adobe reader. Allemaal trials. Wat moet ik ermee!!!!! Laat me zelf kiezen welke software ik wil. Maar ik denk als ze die software er niet bij doen dan had ik misschien wel 1500 euro moeten neertellen. Vista is leuk maar ik vind nog erg onhandig. Dus met XP aan de slag gegaan. Werkt tot nu perfect alleen 1 ding niet, kan de brightness niet instellen, dus de accu is sneller leeg als normaal ( onder xp 2 1/2 uur). Onder vista heb ik het niet getest.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/zijkant.jpg

Gamen:
Gamen? Jah, Gamen! In de laptop zit een 8400M GT met maar liefst 256MB ram. er zijn al 8600ers op de markt maar met deze 8400M kan ik toch aardig me gang gaan. Heb Medal of Honor: Airborne geinstalleerd en gespeeld met alles op HIGH. En verrassend zonder problemen. Hij draait perfect en laad snel. Ik zeg wel onder XP, vista niet getest. COD2 draait ook probleemloos. Ik gebruik de laatste ForceWare drivers van Laptop2Video ofzoiets.

Blu-Ray:
Jah, Deze laptop bevat een blu-ray speler. En ik moet zeggen onder Vista draait ie het beste. Wat wel aardig van sony is, is dat er een volledige versie van WINDVD- Bluray versie bijzit. Draait probleemloos zonder hikjes. Ooh jah onderstaande foto laat zien dat ik na registratie Spiderman-3 op de release thuis gestuurd krijg. Jah Graties!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/bnn14/Graties.jpg

Extern Beeld:
Heb met HDMI me LG lcd tvtje aangesloten op een resolutie van 1366x760. Onder xp en vista. Op xp krijg ik irritante ruis. Met Vista perfect beeld en geluid. Vervolgens Die hard 4 gekeken en ziet er erg scherp uit.

Voordelen:
- Krachtige prestaties (goeie processor, 2GB Geheugen, Videokaart).
- Multimedia Toetsen.
- Afwerking.
- Gewicht.
- Design.
- Veel aansluitmogelijkheden.
- Blu-ray :D. Het multimedia medium van de toekomst. Weg met HDDVD (Sorry Microsoft _/-\o_ )
- Wireless N, jah een Wireless N tot 154MBps. En natuurlijk nog Bluetooth.
- Bereik Wireless.
- Accuduur.
- X-Black Scherm.
- Leuke Motion Eye Camera.

Nadelen:
- Een hoop rotzooi geinstalleerd.
- Nogmaals een bagger inkijkhoek.
- Geen XP support (heeft Dell :r en acer :r wel)
- Hmmm. Niks eigenlijk verder.

Nog opmerkingen en kritiek laat maar horen :D. Hoop dat jullie hier wat mee kunnen. Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Eindelijk eens een goeie laptop. Ik hoop dat ik er veel plezier mee mag beleven. Ook jah, wat erg grappig was de laptop pas in een MAC crumpler sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Nette review mrc :)

Even iets anders. Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe hij zijn webcam aan de gang heeft gekregen. Ik heb zoals in dit topic ook al is aangegeven via msconfig zitten kijken. Alleen zie ik die webcam daar helemaal niet bij staan. Nu denk ik dat ik de drivers of iets dergelijks niet goed heb geinstalleerd. Is er iemand die me even op weg kan helpen?

Het gaat hier dus om een XP installatie. :)

[ Voor 5% gewijzigd door LVVK op 07-10-2007 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Leuke review Mrc! Ben toch wel een beetje jaloers op je spec's.... ;)

Waarom plaats je 'm niet tussen de Productreviews btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Storm316 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:14:
Leuke review Mrc! Ben toch wel een beetje jaloers op je spec's.... ;)

Waarom plaats je 'm niet tussen de Productreviews btw?
Kan niet, product staat niet in de pricewatch. :S

Edit: heb het product toegevoegd. Ik wacht op goedkeuring.

[ Voor 20% gewijzigd door WidgetTWW op 07-10-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 15:56:
Nette review mrc :)

Even iets anders. Zou iemand mij stap voor stap kunnen uitleggen hoe hij zijn webcam aan de gang heeft gekregen. Ik heb zoals in dit topic ook al is aangegeven via msconfig zitten kijken. Alleen zie ik die webcam daar helemaal niet bij staan. Nu denk ik dat ik de drivers of iets dergelijks niet goed heb geinstalleerd. Is er iemand die me even op weg kan helpen?

Het gaat hier dus om een XP installatie. :)
Jah wat ik heb gedaan is, xp geinstalleerd met Nlite, drivers gepakt van FZ19(staat op vaio ftp server). vervolgens Utillities(fz19) geinstalleerd, Vervolgens driver vervangen door Vista versie. Werkt perfect. Hoop dat het je lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:28:
[...]
Jah wat ik heb gedaan is, xp geinstalleerd met Nlite, drivers gepakt van FZ19(staat op vaio ftp server). vervolgens Utillities(fz19) geinstalleerd, Vervolgens driver vervangen door Vista versie. Werkt perfect. Hoop dat het je lukt.
Zou je die Vista drivers online kunnen zetten. Ik kan die drivers niet vinden op de sony ftp. Daarnaast ben ik zo slim geweest om de recovery partitie te verwijderen. Ik heb daarbij ook geen recovery dvd's gemaakt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:47:
[...]

Zou je die Vista drivers online kunnen zetten. Ik kan die drivers niet vinden op de sony ftp. Daarnaast ben ik zo slim geweest om de recovery partitie te verwijderen. Ik heb daarbij ook geen recovery dvd's gemaakt. 8)7
Dat is wel heel erg dom.:P Ik zal ze vanavond even op me lycosftp zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 18:11:
[...]
Dat is wel heel erg dom.:P Ik zal ze vanavond even op me lycosftp zetten.
Tjah ik wilde zo graag van die vista meuk af...
Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
mrc16 schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:26:
[...]

Kan niet, product staat niet in de pricewatch. :S

Edit: heb het product toegevoegd. Ik wacht op goedkeuring.
Hij schijnt verborgen te zijn, zal straks me review er neerzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door WidgetTWW op 08-10-2007 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Erg vaag, ik heb zoiets met een externe hdd waar ik een review van wilde plaatsen, deze zou niet bestaan :?

Misschien zijn ze in de war met de FZ11Z...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:11
Ben sinds vrijdag de trotse bezitter van een FZ21e, ik laat Vista er wel op staan, is misschien iets trager, maar op de hogeschool is het makkelijker verbinding maken met WLAN.
Helaas stond de notebook vol met bloatware (scheelt vast in de aanschafprijs, maar ik zit er niet op te wachten) dus die heb ik er grotendeels afgehaald. Zo ook Google Desktop.
Maar, Google Desktop geeft mij de sidebar die ik zonder dat programma niet kan starten. Wanneer ik de 'Windows Sidebar' wil starten geeft Vista de foutmelding dat de systeembeheerder de sidebar heeft uitgeschakeld, maar laat ik dat nou net zelf zijn en niets hebben uitgeschakeld.....
Hoe krijg ik mijn Vista sidebar terug zonder Google Desktop te gebruiken?

[ Voor 3% gewijzigd door Shivan_20 op 08-10-2007 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:59
Shivan_20 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 10:42:
Ben .....
Hoe krijg ik mijn Vista sidebar terug zonder Google Desktop te gebruiken?
Even los van de viao: Configscherm> eigenschappen windows siderbar: sidebar starten als windows wordt gestart....

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Terror schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 11:02:
[...]

Even los van de viao: Configscherm> eigenschappen windows siderbar: sidebar starten als windows wordt gestart....
Al geprobeerd, werkt niet, blijf maar de melding "Windows Sidebar wordt door de systeembeheerder beheerd" krijgen met daaronder een link naar de help files "Waarom kan ik deze instelling niet wijzigen?"....

Nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

ik was er helemaal uit.... het moest een sony vaio fz21e worden.
was n.l. aan het twijfelen tussen deze en de acer 5920g.

Knoop doorgehakt i.v.m. positieve ervaringen met sony vaio schermen.
Zowel schermen met dubbele lamp als enkele lamp. ook de inkijkhoek was t.o.v. van andere laptops erg goed.
Ook heb ik bij iemand achter een acer gezeten, en die inkijkhoek was weer erg slecht.

Nu las ik in de review van mrc16:
Het X-Black Scherm:
De sony laptops staan bekend om hun X-Black schermen (Zwart is ook Zwart). Wat mij erg tegenvalt is de inkijkhoek die is egt bagger.
Dus begon ik toch weer te twijfelen....

Nu was ik dus benieuwd of er meer eigenaars van de sony fz serie deze mening delen ?
(Ik heb de laptop bij mij in de buurt nog nergens kunnen bekijken, er is nog geen winkel die hem heeft)

En mijn laatste vraag, weet iemand of er in de FZ serie kwalitatief mindere schermen worden gebruikt als in de andere series, zodat mijn vergelijking met andere Vaio's niet opgaat?

alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CerandoX.nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:16

CerandoX.nl

Vides

Hoe zit het met de batterijduur van de F21M, want zie op paradigit.nl staan dat hij maar 2 uur mee zou gaan en dat vind ik wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
CerandoX.nl schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:50:
Hoe zit het met de batterijduur van de F21M, want zie op paradigit.nl staan dat hij maar 2 uur mee zou gaan en dat vind ik wel weinig.
heb er net weer mee gewerkt. Om 8,45 begonnen om 10,50 was ie leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Ik kwam op het forum van notebookreview iets interessants tegen.
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=176629
Zou Sony nu toch ondersteuning gaan bieden voor XP?

Ik kan helaas niets vinden over de FZ :(

[ Voor 10% gewijzigd door LVVK op 08-10-2007 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Vorige week heb ik de VGN-FZ21M aangeschafd met de 8400 GT video kaart.
Nu wil ik FIFA08 onder vista spelen, en wat blijkt? het gaat ontzettend langzaam (zelfs op lage kwaliteits settings), echt om te huilen. Wie heeft hier ervaring mee en wat kan ik er aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
NdeGraaf:

Mijn FZ11S heeft het HiColor scherm met 2 lampen. Ik weet niet of er een verschil is in de kijkhoek ten opzichte van het EcoBright scherm op de FZ21E en FZ21M, maar ik heb eerlijk gezegd nog nooit een laptop met een beter scherm gezien. Zowel op het gebied van kleur, helderheid en scherpte als qua kijkhoek. Ik kan me op dat puntje dus niet in MRC's review vinden, maar het kan natuurlijk een verschil tussen onze schermen zijn.

Nogmaals; ik kan niet voor het EcoBright scherm spreken, al is het mijns inziens zeker geen slecht scherm, maar het HiColor scherm is zeker 'Vaio-waardig' en absoluut een aanrader. Als je heel snel bent kun je misschien nog een FZ11S voor een leuk prijsje vinden als dit een belangrijk punt voor je is en de FZ21S boven je budget ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb zelf ook geen problemen ondervonden met de kijkhoek zoals hierboven gezegt wordt. Moet er wel bij zeggen dat het over het Z model gaat met dus ook 2 lampen. Ik kan me ergens wel niet voorstellen dat sony een slechte inkijkhoek heeft alhoewel het een beetje van jezelf afhankelijk is. Ik zelf moet zeggen dat de inkijkhoek beter is dan mijn samsung.

En op de vraag of het beeld wazig is: geen idee. Als alles goed gaat gaan we woensdag morgen hem op een beamer aansluiten zodat we wat ermee kunnen spelen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ storm316

bedankt voor de tip over de fz11s, zal er zeker naar kijken,
bijna identiek aan fz21 iets tragere processor, maar dual lamp.

mijn vorige comp was 1,7 Ghz pentium dus zowieso een aardige vooruitgang.
maar een goed scherm is voor mij erg belangrijk.

+ dat die fz11s nog eens 128 dedicated videokaart heeft ook ipv 64 op de fz21e

nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
You're welcome :)

Je moet wel echt snel zijn hoor, en even zoeken wie nog een FZ11S heeft liggen. Daar er nu nieuwere modellen te krijgen zijn ook zou ik in ieder geval proberen om over de prijs te onderhandelen als men nog de originele prijs hanteert. Paradigit heeft bijvoorbeeld de prijs van z'n laatste FZ11E modellen verlaagt naar 849,- euro, 1100,- euro lijkt me een mooi prijsje voor een FZ11S ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Storm316 op 08-10-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
hoe stel je het aanvullende video geheugen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Ik heb er ook een gekocht op 27 sep ben er erg tevreden over heb alleen al die bloatware erafgegooid en een echte photoshop (cs3) geinstalleerd die werkt ECHT SNEL !
Alleen Firefox (2.007) hangt soms als je m opstart schijnt vaker in vista voor te komen. Nog geen bluray cdtje bekeken maar verder is de graphiics erg snel en mooi ook als je er een tweede scherm (20" 1400x1050) er op aansluit.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
LVVK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:47:
[...]

Zie startpost voor drivers(xp). heb de camera driver online staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe stil is de FZ21M?
En produceert hij veel warmte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:28:
Hoe stil is de FZ21M?
En produceert hij veel warmte?
Superstil :P. Ik hoor hem niet. Warmte, jah bij gamen als normaal. Maar om zo te zeggen, gewoon lauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
mrc16 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:15:
[...]
Zie startpost voor drivers(xp). heb de camera driver online staan.
Geweldig hij doet het nu. :) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ LVVK,

Doet je FZ21M met xp het nu helemaal zonder problemen ( het geluid, Wlan, de FN knoppen en de videokaart drivers) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 16:45:
@ LVVK,

Doet je FZ21M met xp het nu helemaal zonder problemen ( het geluid, Wlan, de FN knoppen en de videokaart drivers) ?
Het ging hier om de webcam. Geluid wlan en de videokaart doen het allemaal perfect, zonder veel moeite. Alleen voor de webcam was dus een extra handeling nodig. Van de Fn toetsen doet zoals ik al eerder heb aanggeven alleen mute en VOL+ en - het, ik ben nog op zoek naar een oplossing hievoor. Daarnaast heb ik net als jij nog last van een wazig beeld als ik een monitor via VGA aansluit.

Ik neem aan dat je dit vraagt omdat je zelf XP wil installeren of dit al gedaan hebt?

edit voor hieronder: AV mode heb ik nog niet getest. Ik denk niet dat het werkt, aangezien hier onder vista al problemen mee zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door LVVK op 09-10-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Hoe zit het met de AV-mode onder XP? Werkt die naar behoren?

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Vandaag de nieuwe FZ21-reeks gezien, alledrie op een rijtje. De 'E', 'M' en 'Z' naast elkaar. Man, wat geeft dat scherm van de 'Z' een prachtig beeld qua kleur en contrast. Ik ging eigenlijk speciaal kijken naar de 'M'-versie, maar als je eenmaal de duurdere variant hebt gezien... Echt een zeer duidelijk verschil.

Offtopic, maar weet er iemand of het scherm van de F3SV met zijn resolutie van 1440 opkan tegen de Sony 'Z'-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm,

Ik vind het vreemd dat het beeld wazig blijft op een externe monitor. Zelfs met Xp. Ik hoop dat dit een driver probleem is en dat Nvidia snel met nieuwe drivers komt.

Mijn 22 inch kan ik nu niet gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:04:
Al aan een (universeel) docking station gedacht? Heb je meteen een DVI uitgang - dat lijkt me toch de beste manier om zo'n scherm aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds gistermiddag trotse bezitter van een Vaio FZ21E, ik heb echter een paar kleine dingetjes.

1. Als eerste heb ik hetzelfde probleem als Shivan_20. Als ik in plaats van de Google Sidebar de gewone Vista Sidebar instel komt hij er niet te staan. Start ik hem handmatig op, dan krijg ik de melding dat de Sidebar alleen ingesteld kan worden door de systeembeheerder, terwijl ik dat zelf ben. Instellen dat hij op moet starten bij het starten van Windows werkt niet, evenals het uitschakelen van de gebruikersaccounts. Iemand een idee?

2. Als ik de laptop opstart met de AV Mode knop, start Vista gewoon op. Meer mensen die dit probleem hebben of die weten hoe ik dit kan verhelpen?

3. Er staat echt ontiegelijk veel software troep op. Wat kan ik er nou allemaal afgooien en wat moet perse blijven staan?

Alvast bedankt :)

PS. Ja, ik ben een noob ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is mij gelukt om de drivers up te daten naar de Vista versien.

Hier een korte uitleg:

http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=13792

Op deze site kan je de driver downloaden en de INF file. De driver file moet extracter in een map en de INF file die je gedownload hebt, kopieren en vervangen in de driver map.

That's it.

Ik heb de benchmarks nog niet getest, maar ik verwacht dat het met de Vista drivers beter moet zijn. Het scherm probleem heb ik nog steeds, het lijkt iets beter geworden te zijn, maar het beeld is vergeleken mijn oude laptop nog steeds slecht op mijn externe monitor.

Een universele dock heb ik niet aan gedacht. Wat is de meerwaarde van een dock behalve een dvi uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoneHead
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 23:22
heeft iemand ook problemen bij het begin met het installeren van xp pro?

ik druk dan op een toets om hem van cd te starten,
en na een paar minuten zegt ie dat er geen harde schijf aanwezig is :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
BoneHead schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 12:11:
heeft iemand ook problemen bij het begin met het installeren van xp pro?

ik druk dan op een toets om hem van cd te starten,
en na een paar minuten zegt ie dat er geen harde schijf aanwezig is :S
De grootste beginnersfout die er is: SATA Drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
mrc16 schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:18:
[...]
De grootste beginnersfout die er is: SATA Drivers!
Ofwel deze drivers met nlite in je Xp installatie cd slipstreamen. Hoe je dat doet is hier te lezen.
Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoneHead
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05 23:22
thanks,

dat had ik trouwens al gedaan met nlite gisteren.
ik had een win xp cd gemaakt met de sata drivers van de fz19

maar ik denk dat ik ze op de een of andere manier verkeerd ge slipstreamed heb.
of omdat ik ook andere vaio drivers erbij gestopt hebt.

moet trouwens toch niet uitmaken als ik ook nog wat tweaks uitvoer dmv bepaalde dingen te verwijderen van de standaard windows install in nlite? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
BoneHead schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:59:
thanks,

dat had ik trouwens al gedaan met nlite gisteren.
ik had een win xp cd gemaakt met de sata drivers van de fz19

maar ik denk dat ik ze op de een of andere manier verkeerd ge slipstreamed heb.
of omdat ik ook andere vaio drivers erbij gestopt hebt.

moet trouwens toch niet uitmaken als ik ook nog wat tweaks uitvoer dmv bepaalde dingen te verwijderen van de standaard windows install in nlite? :)
Nee dat moet niks uit maken. Mits je geen dingen weggooid die van belang zijn. Ik heb het namelijk ook op die manier gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Wat betreft het scherm van de FZ21M. Bij games en films wordt het beeld negatief als je er schuin voorzit. Bij word en internet, dergelijke blijft het beeld perfect. Wie weet hier meer van?

[ Voor 6% gewijzigd door WidgetTWW op 12-10-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
mrc16 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:46:
Wat betreft het scherm van de FZ21M. Bij games en films wordt het beeld negatief als je er schuin voorzit. Bij word en internet, dergelijke blijft het beeld perfect. Wie weet hier meer van?
Volgens mij ligt dat een de kleur. Donkere kleuren geven zoals jij aangeeft een raar effect maar lichte kleuren blijven praktisch het zelfde. Erg vreemd als je het mij vraagt.

Ik begin me trouwens steeds meer te storen aan de brightness van het scherm. Als ik in een beetje donkere kamer zit krijg ik er zere ogen van. :( Ik hoop dat hier binnenkort een oplossing voor gevonden word. Ben zelf ook al een grote zoektocht gestart, zonder succes voor dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de laatste drivers al geprobeerd zoals ik dat hierboven omschreven had?

Misschien dat het dan wat uitmaakt bij spelletjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de FZ21S besteld bij computerpirates.. Ben benieuwd :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 12:56:
Ik heb de FZ21S besteld bij computerpirates.. Ben benieuwd :D:D
Aan die zat ik eerst ook te denken, alleen computerpirates levert alleen de UK versie. Weet alleen niet of er een goede stekker bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 19:04:
Hmm,

Ik vind het vreemd dat het beeld wazig blijft op een externe monitor. Zelfs met Xp. Ik hoop dat dit een driver probleem is en dat Nvidia snel met nieuwe drivers komt.

Ik heb de afgelopen week de Z versie geprobeerd in combinatie met een beamer. Ondanks dat de beamer redelijk slecht was, was het beeld toch dik in orde. Het beeld etc was gewoon goed scherp.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje voor mensen die de 21Z versie hebben...
Is die 300Gb Harde Schijf traag ?! Want met maar 4200rpm verwacht je niet echt hoge snelheden...

Dit is eigenlijk het knelpunt waarom ik toch liever voor de 21S versie zou gaan, omdat die toch een HDD scijf heeft die 5200rpm heeft...

Of vergis ik mij hierin kompleet?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Een 300Gb 4.200rpm hdd is niet bijzonder traag hoor, doordat het een vrij grote schijf is is hij ongeveer even snel als een vergelijkbare 160Gb 5.400rpm. Natuurlijk zijn er genoeg snellere schijven, maar als het je puur om snelheid gaat kun je zowiezo beter achteraf een snellere hdd plaatsen. Het grootste prijsverschil zit 'm bij deze twee modellen in de blu-ray drive; in de 'Z' zit er eentje die naast lezen ook blu-ray schijven kan branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dan ga ik waarschijnlijk voor de S versie gaan, en me een BluRay brander aanschaffen als BluRay al wat meer gecommercialiseert is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige andere verschil zit hem in de grafische kaart , een 8600 gs in de Z en een 8400 in de S.
Als je alle kleine verschillen samentelt vind ik het die paar 100 euro extra wel waard.
Vandaar dat ik nu nog steeds wacht tot die van mij eindelijk geleverd wordt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

Wat wordt hier mee bedoeld?

"- 256MB VRAM NVIDIA® GeForce® 8400M GT 1023MB gedeeld videogeheugen"

256MB eigen videogeheugen en de rest gebruikt de videokaart van het interne geheugen van de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Ik verwacht dat het prijsverschil tussen de S en de Z meer zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
De kijkhoek van mn fz21m valt me vies tegen... vooral verticaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chefbierrr schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:05:
De kijkhoek van mn fz21m valt me vies tegen... vooral verticaal.
Idd!

Dat vind ik ook. Iemand al ervaring met een dockingstation zodat ik deze met een dvi uitgang kan aansluiten op mijn externe monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer dus de XP drivers voor de 8400M GS te vinden en installeren, alleen lukt dat niet.
Betreft de FZ21M.
De drivers van laptopvideo2go het ik geprobeerd, alleen werken die niet...
Moet ik ze ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:15:
Ik probeer dus de XP drivers voor de 8400M GS te vinden en installeren, alleen lukt dat niet.
Betreft de FZ21M.
Van die site werken perfect, die gebruik ik ook, je moet wel het INF bestand toevoegen. Dan lukt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige andere verschil zit hem in de grafische kaart , een 8600 gs in de Z en een 8400 in de S.
Als je alle kleine verschillen samentelt vind ik het die paar 100 euro extra wel waard.
Vandaar dat ik nu nog steeds wacht tot die van mij eindelijk geleverd wordt.....
Nee man dit klopt niet.. De S heeft ook gewono de 8600M GS

Verschil tussen de S & Z:

- Z 300 gb hdd (4200rpm) , S 200 gb hdd (5200 rpm)
- Z kan Blu-ray schrijven, S alleen lezen

Voor zover ik weet alleen dit dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de 4de post van deze pagina om te weten hoe je de INF moet toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:02:
[...]

Nee man dit klopt niet.. De S heeft ook gewono de 8600M GS

Verschil tussen de S & Z:

- Z 300 gb hdd (4200rpm) , S 200 gb hdd (5200 rpm)
- Z kan Blu-ray schrijven, S alleen lezen

Voor zover ik weet alleen dit dus..
Inderdaad, en voor dat verschil betaal ik toch liever niet voor die extra 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt ik ook niet.. Ik krijg hem waarschijnlijk of vrijdag of maandag :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, gvd, ik zou de 21S dolgraag kopen... alleen wat krap bij kas :P
Mensen die zich geroepen voelen om wat bij te dragen ? :P

Bon, dit geheel ter zijde, kan je met de 21S DVD/CD's branden ? Wat dat is toch verdomd handig...

Eneuh, weet iemand wanneer de 21S uitkomt in Belgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitter van een VGN-FZ21 serie, de VGN-FZ21E.

Echt een prachtig apparaat maar Sony heeft de Vista installatie compleet vern**kt. Norton 360, Google dit en Google dat, allemaal dingen waarop ik niet zat te wachten.

Aangezien ik Vista al een half jaar zonder problemen gebruik wilde ik niet terug naar XP en heb ik met een orginele Microsoft Vista DVD de hele zooi opnieuw geinstalleerd.

De meeste drivers werden vanzelf al gevonden, maar ik liep tegen drie problemen aan:

-De recovery DVD's bevatten totaal geen drivers, er is dan wel een optie om drivers EN programmas te installeren, maar ik was bang dat ik dan weer met Norton zou eindigen..

-FN-toetsen combinaties voor de helderheid werden niet herkent. Dit probleem werd opgelost na het installeren van Vaio Event services (misschien iets dat op XP ook werkt?)

-De Webcam krijg ik niet aan de praat. Ik heb de XP drivers uit de topic start ook al geprobeerd en de drivers van de FZ-19 voor Vista. Bij het inschakelen van de Cam gaat er wel een lampje branden, maar het beeld blijft zwart. Bij de FZ-19 was dit ook een probleem en werd verholpen door een patch, maar helaas werkt die patch (bij mij) niet.
Sony heeft op hun support site geen Vista driver voor de FZ21 online staan, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Na aanleiding van de tip van Vin87 van hierboven heb ik Vaio Event Services geprobeerd te installeren. De vista versie gaf geen resultaat. Maar de xp versie die ik later vond doet wel degelijk iets. Brightness doet het nog niet maar als ik op mute of Vol +/- druk krijg ik wel het onscreen display dat ik in vista eerst ook had. :)
De installer die ik gebruikt heb is hier te vinden, succes. Ik ga kijken of ik alsnog de brightness aan de praat kan krijgen.

Tip: wil je geen vervelende piep geluidjes bij het gebruiken van de functie toetsen, vink dan in de installatie het vinkje voor sound uit. :)

Edit: Ik heb het idee dat er enkel wat dll bestandjes missen voor dit specifieke model. Elk dll bestand in de installatie map heeft namelijk de naam van een functie.
Zou iemand met Vista de installatie map van Vaio Event Services online kunnen zetten? Misschien is het wel zo makkelijk als een paar bestandjes kopieëren, misschien ook niet. Maar ik vind het de moeite waard om te proberen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door LVVK op 15-10-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Alstu, de map Vaio Event service gekopieerd vanuit Program Files op Vista

http://rapidshare.com/fil...IO_Event_Service.rar.html

Zou iemand z'n Vista webcam driver kunnen uploaden?

Gevonden!

[ Voor 4% gewijzigd door Vin87 op 15-10-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LVVK
Vin87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:53:
Alstu, de map Vaio Event service gekopieerd vanuit Program Files op Vista

http://rapidshare.com/fil...IO_Event_Service.rar.html

Zou iemand z'n Vista webcam driver kunnen uploaden?
Bedankt, ik heb het even geprobeerd maar t werkt helaas niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het al bekend of Sony voor deze laptops support gaat bieden voor XP?

En wie kan mij helpen met het vinden van een dockingstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:41:
Is het al bekend of Sony voor deze laptops support gaat bieden voor XP?

En wie kan mij helpen met het vinden van een dockingstation.
Volgens mij werkt alles op Xp behalve die FN toetsen, tenminste dat is wat ik gelezen heb. Verder zie ik met deze specs eigenlijk geen reden om terug te gaan naar XP. Een verse Vista installatie zonder al die OEM troep werkt perfect. Gebruik op mijn desktop al zeker een half jaar Vista (32 en 64 bit) werkt allebei perfect. Geen XP meer voor mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een domme vraag dan, maar wat is het verschil of voordeel tussen Vista/Xp 32bit of 64bit als je maar 2 gig geheugen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:39

SpX

[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:15:
Betreft de FZ21M.

Je moet dus idd zo`n driver downloaden, die extracten naar een map. En daarna moet je op je genoemde site de aangepaste .ini file in de map plaatsen waar je de driver hebt ge-extract. Nu ziet Nvidia je kaart, en kun je hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Sony Vaio FZ21M sinds een week. Vandaag hield het apparaat het voor gezien. Morgen proberen het ding vernieuwd te krijgen, want direct al reparaties zie ik niet zitten.

Probleem is dat de harde schijf niet meer wordt gevonden. Na een week configureren - want pre-installatie zit bomvol rotzooi - liep alles eigenlijk op rolletjes, toen opeens het beeld bevroor. Opnieuw opstarten leverde de melding op dat het OS niet kon worden gevonden. Omdat ik over een opstartschijf van Norton Ghost 12 beschikte en al een image klaar had was ik nog hoopvol gestemd. Maar ook Ghost kon geen schijf detecteren. Wel een boot X van een paar honder megabite en cd-rom.

Tja, dit notebook was wel heel aantrekkelijk vanwege de hoge specificaties tegen een relatief lage prijs. Maar vanwege de nieuwigheid nam ik wel een risico. Geen ervaringen kunnen lezen en nu dus dit, wat bij het beste toestel kan gebeuren, maar toch... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:26:
Misschien een domme vraag dan, maar wat is het verschil of voordeel tussen Vista/Xp 32bit of 64bit als je maar 2 gig geheugen hebt?
Afgezien van de performance: voor de 32-bit versie van Vista zijn drivers te vinden, voor de 64-bit versie nauwelijks. Voor je VAIO notebook geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Das balen Frank111, ik hoop dat je 'm nog mag omruilen. Ik denk echter niet dat jou ervaring representatief is voor deze notebook reeks maar gewoon dikke pech. Zo nieuw is ie namelijk niet, exclusief de optische drive is dezelfde machine als jij hebt al sinds mei dit jaar leverbaar als de FZ19CTO in de USA. Dit is het eerste geval waarover ik lees dat er spontaan mee ophoud.

edit, klopt toch niet helemaal, de T7250 is ook nieuw in de FZ reeks.

@Mboots; Er zijn er genoeg die Vista Ultimate 64bit op hun FZ draaiend hebben, dus een optie is het zeker wel. Maar het is absoluut een ramp om alle drivers te vinden, en dus waarschijnlijk niet voor iedereen weggelegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 17-10-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Vin87 schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:38:
Sinds een paar dagen ben ik ook de trotse bezitter van een VGN-FZ21 serie, de VGN-FZ21E.

Echt een prachtig apparaat maar Sony heeft de Vista installatie compleet vern**kt. Norton 360, Google dit en Google dat, allemaal dingen waarop ik niet zat te wachten.

Aangezien ik Vista al een half jaar zonder problemen gebruik wilde ik niet terug naar XP en heb ik met een orginele Microsoft Vista DVD de hele zooi opnieuw geinstalleerd.

De meeste drivers werden vanzelf al gevonden, maar ik liep tegen drie problemen aan:

-De recovery DVD's bevatten totaal geen drivers, er is dan wel een optie om drivers EN programmas te installeren, maar ik was bang dat ik dan weer met Norton zou eindigen..

-FN-toetsen combinaties voor de helderheid werden niet herkent. Dit probleem werd opgelost na het installeren van Vaio Event services (misschien iets dat op XP ook werkt?)

-De Webcam krijg ik niet aan de praat. Ik heb de XP drivers uit de topic start ook al geprobeerd en de drivers van de FZ-19 voor Vista. Bij het inschakelen van de Cam gaat er wel een lampje branden, maar het beeld blijft zwart. Bij de FZ-19 was dit ook een probleem en werd verholpen door een patch, maar helaas werkt die patch (bij mij) niet.
Sony heeft op hun support site geen Vista driver voor de FZ21 online staan, kan iemand mij helpen?
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het herinstallen van vista. Je kunt de recovery dvd's gewoon gebruiken aangezien je zelf kun kiezen wat je wilt installeren van drivers.

Voor de cam heb ik het volgende gedaan want via het drivermenu werkte het niet. Als eerste kies je alleen de cam driver uit. Die laat je dan installeren maar tijdens het installeren moet je of naar %vista%\drivers gaan of naar ricoh zoeken (zou daar ergens moeten staan in drivers map in vista dir). die dir copy je ergens en je doe je de installatie gewoon verder afmaken.

Na de installatie doe je handmatig naar die gecopieerde dir verwijzen en de driver wordt herkend en geinstalleerd.

Voor de FN toetsen moet je wat ander spul van de software installeren, ik weet ff niet meer welke maar hier ook geld weer dat je zelf kunt kiezen welke software/driver je wilt installeren.

[ Voor 4% gewijzigd door Yagermeister op 17-10-2007 11:30 ]

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Storm316 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 00:38:
Das balen Frank111, ik hoop dat je 'm nog mag omruilen. Ik denk echter niet dat jou ervaring representatief is voor deze notebook reeks maar gewoon dikke pech. Zo nieuw is ie namelijk niet, exclusief de optische drive is dezelfde machine als jij hebt al sinds mei dit jaar leverbaar als de FZ19CTO in de USA. Dit is het eerste geval waarover ik lees dat er spontaan mee ophoud.
Omruilen na veel gedoe gelukt. Sony blijkt nog slecht afgestemd op leverenciers. Zo hebben ze bijvoorbeeld wel een DOA garantie (death on arrival), maar niet duidelijk hoe dat in de praktijk moet worden ingevuld. Dan ben je dus overgeleverd aan de goodwill van de leverancier, in dit geval BCC. Want die moet nog zien of Sony de DOA goedkeurt na inspectie en dat proces (van inspecteren) duurt zo'n drie weken. De DOA is dus vooral een papieren tijger en het is veel sneller om zo'n apparaat te laten repareren. Maar dat doe ik niet graag met een splinternieuw ding. Vandaag dus opgelost. Komende week weer aan de configuratie en hopelijk nu meer geluk ;)

Wel ff een externe hd bijgekocht voor de backupimages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Yagermeister schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het herinstallen van vista. Je kunt de recovery dvd's gewoon gebruiken aangezien je zelf kun kiezen wat je wilt installeren van drivers.

Voor de cam heb ik het volgende gedaan want via het drivermenu werkte het niet. Als eerste kies je alleen de cam driver uit. Die laat je dan installeren maar tijdens het installeren moet je of naar %vista%\drivers gaan of naar ricoh zoeken (zou daar ergens moeten staan in drivers map in vista dir). die dir copy je ergens en je doe je de installatie gewoon verder afmaken.

Na de installatie doe je handmatig naar die gecopieerde dir verwijzen en de driver wordt herkend en geinstalleerd.

Voor de FN toetsen moet je wat ander spul van de software installeren, ik weet ff niet meer welke maar hier ook geld weer dat je zelf kunt kiezen welke software/driver je wilt installeren.
Dat valt me dan weer mee. Ik heb uiteindelijk op de website van Sony USA bij support een .exe bestand gevonden met de webcamdriver erin, maar die wilde niet goed installeren. Uiteindelijk een ander programma gebruikt om de driver uit dat .exe bestand te vissen en toen werkte het.

Voor de FN toetsen is het programme Event services nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die hier antwoord heeft op deze vragen? Nog iets trouwens: Vanaf het opstarten duurt het ongeveer 3 minuten voordat ik iets kan gaan doen, en 10 minuten voordat de harde schijf ophoudt met ratelen (gewoon dingen lezen/schrijven dus) en de laptop zijn optimale snelheid bereikt. Waar kan dit aan liggen?
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:14:
Ik ben sinds gistermiddag trotse bezitter van een Vaio FZ21E, ik heb echter een paar kleine dingetjes.

1. Als eerste heb ik hetzelfde probleem als Shivan_20. Als ik in plaats van de Google Sidebar de gewone Vista Sidebar instel komt hij er niet te staan. Start ik hem handmatig op, dan krijg ik de melding dat de Sidebar alleen ingesteld kan worden door de systeembeheerder, terwijl ik dat zelf ben. Instellen dat hij op moet starten bij het starten van Windows werkt niet, evenals het uitschakelen van de gebruikersaccounts. Iemand een idee?

2. Als ik de laptop opstart met de AV Mode knop, start Vista gewoon op. Meer mensen die dit probleem hebben of die weten hoe ik dit kan verhelpen?

3. Er staat echt ontiegelijk veel software troep op. Wat kan ik er nou allemaal afgooien en wat moet perse blijven staan?

Alvast bedankt :)

PS. Ja, ik ben een noob ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shivan_20
Heb ook nog steeds geen antwoord op die 1e vraag.

Antwoord op je nieuwe vraag: indexering uitschakelen.

Ga naar configuratiescherm (kies klassieke weergave)>systeembeheer>services>windows search
Verander opstarttype in "uitgeschakeld" en druk op de knop "stoppen".

Scheelt een hele hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:34:
Niemand die hier antwoord heeft op deze vragen? Nog iets trouwens: Vanaf het opstarten duurt het ongeveer 3 minuten voordat ik iets kan gaan doen, en 10 minuten voordat de harde schijf ophoudt met ratelen (gewoon dingen lezen/schrijven dus) en de laptop zijn optimale snelheid bereikt. Waar kan dit aan liggen?

[...]
Ik denk dat je gewoon nog geen antwoord hebt gekregen omdat men wel eens wat moe word van zogenaamde 'noob' vragen. Bovendien had je de antwoorden allang zelf kunnen vinden als je een beetje gegoogled had (zo vond ik ze namelijk). Maar goed, ik heb toch niks beters te doen dus ik zal je een beetje tegemoet komen :P

vraag 1: geen idee, ik heb dit probleem nooit gehad. De Google werkbalk is naast Norton 1 van de eerste dingen die ik verwijderd heb.

vraag 2: klopt, dit is bekend en er is helaas geen oplossing voor. De AV mode werkt niet op FZ modellen met een 8400GT (is ook ergens in hele kleine lettertjes op de Sony website terug te vinden).

vraag 3: yeps, veel troep, en niemand (inclusief ik zelf) lijkt te onthouden wat we er allemaal af hebben gegooid. Als je kijkt op volgende 2 draadjes vind je echter wel antwoord op deze vraag, het is alleen aardig wat leesvoer dus ga er maar even lekker voor zitten ;)

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=128804

[laptop] Sony Vaio FZ11E

Ik zou trouwens niet zo maar zonder meer de indexering uit zetten zoals hierboven word aangeraden. Misschien lijkt het irritant, maar het is zeker niet onnodig. Doordat Vista dit soort dingen doet op momenten dat jij weinig van je systeem gebruikt hoef je bijvoorbeeld niet of nauwelijks meer te defragmenteren en gaat het browsen door je hdd een stuk sneller. Misschien moet je je eerst eens in Vista verdiepen voordat je al te grote wijzigingen aanbrengt. De hardeschijf activiteit na het opstarten zal waarschijnlijk ook een stuk minder worden naarmate de configuratie van je Vaio niet meer zo vaak veranderd. Op een nieuwe notebook worden vaak veel nieuwe programma's geinstalleerd en wijzigingen gemaakt. Hierdoor valt er voor Vista dus steeds weer wat te indexeren. Ik zou 'm voorlopig lekker laten ratellen ;)

Nadat je alle overbodige software hebt verwijderd zal je systeem in ieder geval een stuk sneller opstarten (check ook eens je opstart processen). De mijne is na plus minus een minuutje gebruiksklaar dus er is hoop :)

[ Voor 61% gewijzigd door Storm316 op 17-10-2007 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Hier is die nadat de tekst "welkom" is verschenen binnen 15 seconde klaar. Het loont dus om Vista zonder al die oem crap te installeren. Overigens heb ik mbv Windows Defender dingen zoals Nero en Adobe reader geen toestemming gegeven om met het opstarten van de laptop ook de starten. Als virusscanner gebruik ik nod32.

Eigenlijk zou Sony je de keuze moeten geven tijdens installatie van hun Oem Vista of je :

-Je laptop naar celeron niveau wilt brengen door al die standaard programmas erop te zetten
-Je core2duo snelheid zou willen behouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinto
Heeft iemand de FZ21S al ergens in voorraad gezien? Bij Computer Pirates staat nog steeds 'verwacht 18 oktober' op de site en bij de distributeurs is er nog niets te bekennen. Iemand schreef in deze thread dat ie hem vrijdag of maandag in huis zou hebben - is dat al bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is NU in voorraad bij CP, zie ik net staan. Ik check zo me mail even of ik een bevestiging heb ontvangen, maar telefonisch (3 dagen geleden) zei de meneer dat ik hem vrijdag of maandag zou krijgen. Ik zal zo voor je kijken, ben zelf ook benieuwd
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.