[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 48.293 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je zou denken dat het misschien een fractie scheelt... Maar baat het niet dan schaadt het niet...! Bluetooth kun je ook steeds uitschakelen tot je het nodig hebt (maar de FZ11E heeft geloof ik geen BT).

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-01-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229400

dafmay schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 15:43:
Ik kom toch nog even terug op mijn eerdere posts omtrent CPU temperatuur en Nvidia drivers. Na veelvuldig testen kom ik tot de conclusie dat cpu idle temps bij alle officiele versies (originele versie in FZ driver pakket, 167.43, 11.128) zo'n 5C hoger liggen dan bij andere niet-whql versies (vanaf de LaptopVideo2Go website). Waarbij versies 169.25 en 169.28 bij mij niet helemaal goed functioneren, soms bij minimaliseren / maximaliseren zwarte vlakken in scherm. Versie 169.22 test ik nu en lijkt prima. Het grootste voordeel van een idle temp van rond 25-27C is dat de fan niet of nauwelijks aanslaat, met als resultaat een geweldig stille laptop _/-\o_

Anyway...misschien een handige tip.
Ik heb ook heel veel Drivers getest (geen benchmarks helaas)

Maar eerst gebruikte ik ook vooral de 169.xx drivers. Maar ik merkte op dat bij sommige spellen gewoon constant (bijv om de 5 sec) een rare tik in zat, het haakte dus af en toe, maar verder liep het vloeiend.

Nu gebruik ik de 15x.xx drivers, die zijn volgens de website voor notebooks, en die lopen echt als een trein bij mij.

Misschien ook een handige tip :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Waar ik in Vista last van heb is dat de harde schijf na hibernate-resume wel dik een minuut zit te zagen. In taakbeheer staat svchost.exe dan vrij druk te doen. Dit schijnt van non-WHQL video drivers te kunnen komen. Verder doet Fn+F10 (Zoom) het niet bij de custom drivers, je hoort wel een piepje maar er gebeurt niks. Ook heb je iets meer kans op een vastloper bij hibernate/deksel dicht doen. Dat de 8400M GT drivers niet bij nvidia te downloaden zijn schijnt te komen omdat de power features (klep dicht, hibernate etc) erin verweven zitten, verschilt per fabrikant. Dat is voor Linux en OSX dus een nadeel. Wel vind ik de custom drivers een aanrader als je 1024x640 als resolutie wilt gebruiken. De Sony driver maakt er 1024x600 van en is duidelijk onscherper. De Windows update driver zal ook wel van Sony komen, die geeft helaas ook 1024x640.

[ Voor 16% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-01-2008 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-06 16:37
Anoniem: 229400 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:01:
[...]

Ik heb ook heel veel Drivers getest (geen benchmarks helaas)

Maar eerst gebruikte ik ook vooral de 169.xx drivers. Maar ik merkte op dat bij sommige spellen gewoon constant (bijv om de 5 sec) een rare tik in zat, het haakte dus af en toe, maar verder liep het vloeiend.

Nu gebruik ik de 15x.xx drivers, die zijn volgens de website voor notebooks, en die lopen echt als een trein bij mij.

Misschien ook een handige tip :p
Zeker! Zijn dat de 155 series drivers van de Laptopvideo2go site ? En welke versie werkt bij jou het best ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240045

mrc16 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:15:
[...]

Zie startpost voor drivers(xp). heb de camera driver online staan.
Zijn er mensen die de camera draaiende krijgen onder XP? Ik heb de drivers van de startpost geinstalleerd en het enige wat ik zie onderaan Verkenner bij scanners en camera's is een USB-videoapparaat. Maar ik kan die niet gebruiken als webcam in bvb Netmeeting of Sony Camera Capture Utility. Hij wordt door windows gewoon niet als webcam beschouwd.

Iemand enig idee?

mvg,
Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Heb je de driver wel ge-update in apparaatbeheer met
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ29 (de FZ29 XP driver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236408

kan je windows xp op een dvd zetten via nlite?? want ik kom hier uit op752.57mb in totaal. het is een media center editie daarom is het zo groot maar weet iemand of heeft iemand het al geprobeerd om het op een dvd te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572

jazeker..dat is geen probleem. Gewoon kiezen voor direct burn en een dvd erin stoppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:09:
Heb je de driver wel ge-update in apparaatbeheer met
ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ29 (de FZ29 XP driver)
Dat ging eerst niet. Nu met XP SP2 gaat het wel. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 14:27:
[...]

Zeker! Zijn dat de 155 series drivers van de Laptopvideo2go site ? En welke versie werkt bij jou het best ?
Ja van Laptopvideo2go idd.

Ik heb de 158.45, draait perfect. Houdt er wel rekening mee, ik heb de 8600m GS kaart, niet de 8400m GT. Maar zal denk ik geen verschil uitmaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 229400 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 17:48:
[...]

Ja van Laptopvideo2go idd.

Ik heb de 158.45, draait perfect. Houdt er wel rekening mee, ik heb de 8600m GS kaart, niet de 8400m GT. Maar zal denk ik geen verschil uitmaken. ;)
Ok bedankt. Ik ga er eens mee stoeien :) Overigens ik speel geen spellen, dus de eisen liggen waarschijnlijk iets lager (en dat kan alleen maar positief uitpakken).

Edit : v158.28 geinstalleerd. Nu de temps in de gaten houden...

Edit 2 : Ik zie nergens op de site dat de 155 series drivers specifiek voor notebooks zijn. Waar heb jij die info vandaan ?

Edit 3 : Ik zie nu pas dat alle 15... series drivers al behoorlijk gedateerd zijn, dus ik ben weer terug naar 169.17.

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 19-01-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waarom kan ik de resterende tijd van de accu nooit zien zowel bij xp als vista,,?? hebben jullie ook dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235134

Dit kan met Notebook Hardware Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
In configuratiescherm - Energiebeheer moet je eerst wel "batterij altijd weergeven" aangevinkt hebben. Dan kun je met "mouse over" wel het percentage zien. Ik had ook liever altijd het percentage in beeld.

BattStatt is ook wel leuk http://users.rcn.com/tmtalpey/BattStat/ -> always on top is even zoeken maar kan hier wel ingesteld worden.
In Vista kun je gewoon een "battery gadget" in je sidebar zetten maar waarschijnlijk gebruik je die sidebar niet (ik niet iig).

[ Voor 7% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-01-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hey mensen,

Hoe kan het toch dat Speedfan cpu temps van rond 30C aangeeft terwijl "Notebook Hardware Control" en ook "Hardware Sensors Monitor" op 45C zit ? Ik ben nu toch wel benieuwd welke temps de juiste zijn, al neig ik naar die van rond 45C. Op mijn vorige desktop pc lagen de cpu temps ook rond de 40C.

[ Voor 38% gewijzigd door dafmay op 19-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 18:05:
[...]

Ok bedankt. Ik ga er eens mee stoeien :) Overigens ik speel geen spellen, dus de eisen liggen waarschijnlijk iets lager (en dat kan alleen maar positief uitpakken).

Edit : v158.28 geinstalleerd. Nu de temps in de gaten houden...

Edit 2 : Ik zie nergens op de site dat de 155 series drivers specifiek voor notebooks zijn. Waar heb jij die info vandaan ?

Edit 3 : Ik zie nu pas dat alle 15... series drivers al behoorlijk gedateerd zijn, dus ik ben weer terug naar 169.17.
Ik had het gelezen ergens op laptopvideo2go, ik weet niet specifiek meer waar.

De 15x.xx drivers zijn idd wat ouder, maar nieuwer betekent niet persee beter altijd. Er zijn heel wat mensen die nog steeds de 15x.xx gebruiken omdat die gewoon stabiel zijn en bij sommige spellen/aplicaties gewoon de beste resultaten geven. Er zijn nu ook 17x.xx drivers uit, die ga ik zometeen even uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:27:
Hey mensen,

Hoe kan het toch dat Speedfan cpu temps van rond 30C aangeeft terwijl Notebook Hardware Control op 45C zit ? Ik gebruik liever Speedfan vanwege de eenvoud en het feit dat ik niet al die uitgebreide settings van NHC nodig heb. Maar ik ben nu toch wel benieuwd welke temps de juiste zijn, al neig ik naar die van NHC. Op mijn vorige desktop pc lagen de cpu temps ook rond de 40C. Nog andere tips wat betreft progjes die temps uitlezen ? MBM ken ik al.
Met name RMClock,
http://cpu.rightmark.org/download/rmclock_230_bin_upd1.exe
geeft ook een batterij status in de tray weer. Eerder genoemde battstatt geeft ook de cpu temperatuur, gelijk aan rmclock en NHC. Battery status geeft ook het batterij verbruik wel aardig aan. Gewoon wat surfen is <20W, en dat klopt wel met een 55Wh accu (dik 2.5 uur).

[ Voor 3% gewijzigd door Gianni Rombios op 19-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225231 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:57:
Heeft er iemand al die niewe drivers voor de 8400 kaart van nvidai kunnen installeren op de Fz met het behoud van blue ray playback ?

Danke.
Ik heb deze (167.43) geinstalleerd en mijn blue ray disks werken op XP SP2: http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=16854

Ook de brightness van het lcd scherm is in te stellen met Smartdimmer. Dus alles werkt nu op mijn VAIO FZ21M met XP :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 240045 op 19-01-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:53:
[...]

Met name RMClock,
http://cpu.rightmark.org/download/rmclock_230_bin_upd1.exe
geeft ook een batterij status in de tray weer. Eerder genoemde battstatt geeft ook de cpu temperatuur, gelijk aan rmclock en NHC. Battery status geeft ook het batterij verbruik wel aardig aan. Gewoon wat surfen is <20W, en dat klopt wel met een 55Wh accu (dik 2.5 uur).
Thanks! Dat is een zeer aardig progje. Denk dat ik het toch uiteindelijk houd bij HSM. Lekker simpel en precies wat ik wil. Zojuist ook een gekraakte versie van gevonden, dat helpt ook ;)

[ Voor 12% gewijzigd door dafmay op 19-01-2008 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 229400 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:44:
[...]

Ik had het gelezen ergens op laptopvideo2go, ik weet niet specifiek meer waar.

De 15x.xx drivers zijn idd wat ouder, maar nieuwer betekent niet persee beter altijd. Er zijn heel wat mensen die nog steeds de 15x.xx gebruiken omdat die gewoon stabiel zijn en bij sommige spellen/aplicaties gewoon de beste resultaten geven. Er zijn nu ook 17x.xx drivers uit, die ga ik zometeen even uitproberen.
Moest ik ook maar eens gaan testen. Ach zo blijf je van de straat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb juist xp kunnen installeren op mijn fz11e en alles werkt buiten die fn knoppen.
maar ik wou een dual boot. ik had myn hdd ingedeeld in 20gb = xp 20gb = vista 80gb =rest
allles ging vlot maar toen ik vista wou installeren lukte het tot het moet herstarte daar blijf hij op zwart scherm. ik moest dus voor de 2de keer xp intallere en nu heb ik tijdelijk alleen xp heeft iemand een opossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 21:27:
Hey mensen,

Hoe kan het toch dat Speedfan cpu temps van rond 30C aangeeft terwijl "Notebook Hardware Control" en ook "Hardware Sensors Monitor" op 45C zit ? Ik ben nu toch wel benieuwd welke temps de juiste zijn, al neig ik naar die van rond 45C. Op mijn vorige desktop pc lagen de cpu temps ook rond de 40C.
Ik bump mezelf ff ;) Iemand nog enig idee waarom er zo'n enorm verschil in temps zit tussen sommige progjes ? En belangrijker, welke de juiste temp aangeeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:32:
[...]

Ik bump mezelf ff ;) Iemand nog enig idee waarom er zo'n enorm verschil in temps zit tussen sommige progjes ? En belangrijker, welke de juiste temp aangeeft ?
Binnen 24 uur bumpen? O-)

KIjk eens of de juiste sensoren geselecteerd staan in speedfan...
OF houd je hand eens dicht bij de cpu... handwarm is rond de 30, 45 kun je niet lang je hand tegen houden ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Michael Knight schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:50:
[...]

Binnen 24 uur bumpen? O-)

KIjk eens of de juiste sensoren geselecteerd staan in speedfan...
OF houd je hand eens dicht bij de cpu... handwarm is rond de 30, 45 kun je niet lang je hand tegen houden ;)
Ja ik weet het, maar we zijn hier vanavond zo lekker bezig. Meteen maar gebruik (misbruik ?) van maken :) Ik zie nergens in Speedfan een manier om de sensors oid aan te passen. Deze info staat er :

Chip : Intel Core
Sensor : Core 0
Bus : ISA
Address : $0

Voor Core 1 uiteraard hetzelfde.

Nogal lastig om hand bij de CPU van m'n laptop te houden..moet ik 'm voor openschroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 22:42:
[...]

Moest ik ook maar eens gaan testen. Ach zo blijf je van de straat ;)
Haha, ja nouja, ik snap nog steeds niet hoezo ik thuis zit op zaterdag avond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 229400 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:16:
[...]

Haha, ja nouja, ik snap nog steeds niet hoezo ik thuis zit op zaterdag avond..
Ach voor de verandering wel eens lekker rustig :) Lekker Snooker en Engels voetbal kijken..

Zo en nu weer OnTopic.

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 20-01-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
dafmay schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 23:32:
[...]

Echt super onderbouwde info daaromtrent heb ik helaas niet voor je, maar ik lees vrij regelmatig op verschillende fora dat Speedfan 2 tot 3 graden te weinig aangeeft. Of dit klopt en hoe het te controleren is zonder extra apparatuur weet ik niet, maar ik heb het iets te vaak en uit verschillende bronnen vernomen om te negeren. Helaas, want hoe koeler hoe beter natuurlijk.

Zo, nog meer verwarring nu zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat blijkt: je moet je even registeren bij Speedfan en de laatste beta downloaden. Dan kloppen de cpu temps wél:

http://www.almico.com/sfbetaprogram.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genya
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-10-2022

Genya

Ad Infinitum

Erg mooie laptop; zou hem wel graag eens in het echt zien. Zijn er overigens veel mensen die er XP op draaien?

MacBookLast.fmfacebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Gianni Rombios schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:50:
Wat blijkt: je moet je even registeren bij Speedfan en de laatste beta downloaden. Dan kloppen de cpu temps wél:

http://www.almico.com/sfbetaprogram.php
Hey goede tip van je! De temps zijn nu gelijk aan die van de read outs van andere progjes.

@Storm : opgelost :)

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-01-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Cool, thanks Gianni!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.Arne schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:57:
Erg mooie laptop; zou hem wel graag eens in het echt zien. Zijn er overigens veel mensen die er XP op draaien?
Topic doorgelezen? Staat erg veel in over mensen met XP.

ps: Ik heb de drivers uitgeprobeerd (171.16 dacht ik) Ze werken erg soepel bij mij en stabiel. Geen benchmarks helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op zondag 20 januari 2008 @ 00:21:
[...]

Ach voor de verandering wel eens lekker rustig :) Lekker Snooker en Engels voetbal kijken..

Zo en nu weer OnTopic.
Ik ben gisteraaf ook maar thuisgebleven. En enige wat ik heb gedaan is aan mn vaio'tje zitten pielen :+

Heb iig Dolby Digital en DTS in PowerDVD ook weer werkend gekregen via HDMI (Windvd werkte al).
Dus kan nu iig weer rustig een blueraytje kijken (alleen met Dolby Digital en DTS wel te verstaan)
Het probleem zat em erin dat alleen versie 7.3.3304 werkte :/
Heb iig nu ook op de achtergrond anyDVD draaien in de hoop dat toekomstige blueray's ook nog probleemloos zullen draaien met deze versie.

Bovendien heb ik ook antwoord teruggekregen van sony.
Ik had gevraagd om WinDVD for BD aangezien ik deze kwijt ben sinds de clean install.
Deze wilde ik gebruiken om uncompressed PCM 5.1 via HDMI te testen (in PowerDVD werkte dit niet) maar helaas gaven ze aan dat ze deze niet kunnen geven. Echter kreeg ik er wel een heel bla bla verhaal bij hoe ik mn systeem kon recoveren zodat ik weer WinDVD for BD kon gebruiken (alsof ik de clean install voor niks doe.).
Aangezien ik nog steeds niet echt antwoord op mn vraag heb gekregen heb ik dus maar aangegeven dat ik de recovery heb gedaan en dat uncompressed PCM 5.1 ook met Windvd for BD niet werkt.
Hopelijk hebben ze er dit keer wel een fatsoenlijk antwoord op.
Ik vind dit namelijk erg frustrerend aangezien andere notebooks wel gewoon via HDMI dergelijke audioformaten kunnen uitspugen icm bijv. PowerDVD en HD-DVD.

Ter verduidelijking: Uncompressed PCM 5.1 is dus vergelijkbaar met TrueHD en DTS-HD welke weer te vergelijken zijn met de geluidskwaliteit van een cd die je in de winkel zou kopen. Gewoon Dolby Digital en DTS zou je kunnen vergelijken met een mp3'tje van internet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hey, wat wel leuk is na een clean install: je kunt de WinDVD van de FZ29 (vistaupgrade) installeren. Dan heb je dus geen BD versie maar wel kun je dvd's van de harde schijf afspelen.

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/VISTAUPGRADE/APPLICATIONS/
(De BD update doet het overigens niet op deze versie - hiermee krijg je die niet werkend)

[ Voor 29% gewijzigd door Gianni Rombios op 20-01-2008 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar heb ik mij ook mee bezig gehouden. Ik wil ooit nog proberen om vanuit factory settings
zoveel mogelijk files van WinDVD BD over te zetten naar de clean install. Zou tof zijn als je dan wel de update kan doen :9

(misschien zou iemand met de factory settings eens het mapje c:\program files\intervideo online kunnen gooien)

[edit] Mbv wat microsoft developer tools en een hex editor is het mij gelukt om software van de recoverydvd's te extracten :)

Ga nu dus aan de slag met Windvd for BD :+

[edit2] Dikke vinger naar Sony! Heb Windvd for BD nu draaiende op een clean install.
Maak er even een mooi zipje van en dan gooi ik em online. Zal genoeg animo voor zijn :9

[edit3] WinDVD is echt een verademing! Mocht het geval zijn dat een blueray alleen uncompressed PCM 5.1 heeft of TrueHD zoals degene van spiderman dan zal er nu tenminste geluid stereo geluid uit komen via HDMI als uncompressed PCM 5.1 wordt gekozen en TrueHD zal gedownscaled worden naar Dolby Digital. Hier kan PowerDVD nog een puntje aan zuigen!
Ga morgen even testen of met Windvd BD for Vaio ook gewoon blue rays kan afspelen met laptopvideo2go drivers.

@Gianni: Weet jij nog in welke videodriver je de optie had om de beeldverhouding van je HDTV in te stellen in je nvidia opties? Kan het nu namelijk nergens meer vinden. Niet in de sony drivers en ook niet in de laptopvideo2go driver 169.04 die ik altijd gebruik. Weet jij dit nog? Thx! :)

[ Voor 169% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 20-01-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wederom knap werk KacperK!
Zelf heb ik nu net de volledige Sony recovery gedraaid, omdat ik toch maar met Vista doorga. Ik ga nu eerst nog eens gewoon de overbodige zooi eraf gooien (met name Norton - daarvoor AVG in de plaats). Ik denk dat dit icm de 7200rpm schijf goed genoeg is... de laptop is voor mij toch eigenlijk gewoon een internet pc.

Wat betreft die beeldverhouding: goeie vraag... ik heb al een tijdje de Vaio niet meer aan de tv gekoppeld omdat de tv het niet zo goed aankan (teveel externe apparaten). Het was bijna zeker de laatste officiële Sony driver update.- standaard Sony installatie gaf minder mogelijkheden, als je hem later handmatig installeert krijg je die extra mogelijkheden.

[ Voor 34% gewijzigd door Gianni Rombios op 21-01-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik ook idd maar kan em nu dus nergens meer vinden. Misschien is deze optie nu verdwenen aangezien de flaptop nu aan de receiver hangt en niet meer rechtstreeks aan de pc.
Probleem is namelijk dat ik nu alleen nog de resolutie kan veranderen. Met een bepaalde resolutie past de desktop dan wel op mn tv maar heb toch het gevoel dat het niet helemaal scherp is. Ook als ik een film afspeel dan valt het beeld opeens weer voor een deel buiten het beeld. Heel vaag. Ik ga komend weekend nog wel even pielen ;)

[Edit] WinDVD BD for Vaio staat online onder FTD nr. 590007 ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 21-01-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Knap werk! De driver was idd 7.15N (zit ook in de FZ21drivers package). Ik heb naast de WinDVD BD uit de reinstall toch ook die simpele WinDVD for Vaio erbij geïnstalleerd omdat de BD versie echt geen dvd's van de harde schijf kan lezen!? (als bron kun je alleen de optische drive aanwijzen). Blijf ik raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174325

Gianni Rombios schreef op zondag 20 januari 2008 @ 16:36:
Hey, wat wel leuk is na een clean install: je kunt de WinDVD van de FZ29 (vistaupgrade) installeren. Dan heb je dus geen BD versie maar wel kun je dvd's van de harde schijf afspelen.

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/VISTAUPGRADE/APPLICATIONS/
(De BD update doet het overigens niet op deze versie - hiermee krijg je die niet werkend)
Als ik via deze link windvd probeer te downloaden en daarna uitvoeren zegt hij dat ik geen toestemming heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Dan probeer je het denk ik in XP. Had ik ook. Maar in Vista moet hij het gewoon doen. Ik denk dat de verplichting Vaio + Vista is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Anoniem: 200572 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:44:

[Edit] WinDVD BD for Vaio staat online onder FTD nr. 590007 ;)
Wel eerlijk houden in dit topic :P. Ik weet niet hoe moderators daar mee omgaan met ftd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb eigelijk ook geen idee. Het enige wat ik hier geef is een getalletje. Niet eens een link. Denk dus dat het wel meevalt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:23:
Dan probeer je het denk ik in XP. Had ik ook. Maar in Vista moet hij het gewoon doen. Ik denk dat de verplichting Vaio + Vista is.
Ik heb toch echt vista erop staan. Ik heb alleen wel laatst een clean install gedaan, misschien heeft het daar wat mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het eigenlijk het hele programma windvd of alleen een upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide zijn het gehele programma. Zowel die van Gianni als die van mij.
Die van Gianni speelt dvd's (zowel van hardeschijf als optisch van wat ik begrepen heb) en de mijne speelt blue ray en dvd (niet van hardeschijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Waarom Marsann hem niet draaiende krijgt weet ik niet. Hij deed het bij mij wél op de "clean install" Vista. (Ook op de volledige restore die ik net gedraaid heb). Het zou kunnen dat ik op de "clean install" eerst geprobeerd heb de WinDVD BD update te draaien (zonder dat de app er al opstond). Als je die update uitpakt zit er een soort registratie bestandje in. Daarna weigert die update alsnog, maar mogelijk dat de FZ29 WinDVD het daarna pas doet.... ach waarschijnlijk niet zo bijster interessant ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 20:57:
Beide zijn het gehele programma. Zowel die van Gianni als die van mij.
Die van Gianni speelt dvd's (zowel van hardeschijf als optisch van wat ik begrepen heb) en de mijne speelt blue ray en dvd (niet van hardeschijf).
Balen! krijg hem echt niet aan de praat via die link van Gianni |:( krijg een melding: no permition to extract this sofware of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand een goede webcam driver voor xp. die van deze topic lukt niet zo goed.
alleen bij de installatie lukt het. wanneer ik de px ik keer opnieuw start werkt hij meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik windvd vanaf de recovery dvd's probeer te installeren gaat hij volgens mij heel het software pakket installeren.. Hoe kan ik de programma's onafhankelijk van elkaar van de recovery dvd halen? Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je moet de 3e dvd (of 2e, ligt eraan wat je zoekt) pakken en dan de *.mod pakken met windvd in de naam (of een ander ding wat je wilt hebben). Deze kopieer je naar je schijf en open je met een hexeditor. Vervolgens vervang je de eerste 16 characters voor deze hexadecimale getallen: 4D 53 57 49 4D 00 00 00 D0 00 00 00 00 0D 01 00 en sla je weer op onder een andere naam.
Vervolgens download je ximage en geef je deze opdracht:

ximage /apply <je nieuwe modbestandje> 1 <mapje waar de bestanden in moeten komen>

That's it :)

http://www.plumgames.free.fr/aeroxp/imagex.zip
http://www.handshake.de/u...hi/download/xvi32_231.zip

Naar mijn weten zit hier ook niks illegaals aan. Zolang je het maar niet gaat verspreiden. Bovenstaande software is freeware en de software die je uit de recoverydiscs haalt heb je ook gewoon recht op. Je past het ook niet aan oid. Je maakt het alleen bruikbaar :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 21-01-2008 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 15:07

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Anoniem: 200572 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:21:
Je moet de 3e dvd (of 2e, ligt eraan wat je zoekt) pakken en dan de *.mod pakken met windvd in de naam (of een ander ding wat je wilt hebben). Deze kopieer je naar je schijf en open je met een hexeditor. Vervolgens vervang je de eerste 16 characters voor deze hexadecimale getallen: 4D 53 57 49 4D 00 00 00 D0 00 00 00 00 0D 01 00 en sla je weer op onder een andere naam.

ximage /apply <je nieuwe modbestandje> 1 <mapje waar de bestanden in moeten komen>

Naar mijn weten zit hier ook niks illegaals aan. Zolang je het maar niet gaat verspreiden. Bovenstaande software is freeware en de software die je uit de recoverydiscs haalt heb je ook gewoon recht op. Je past het ook niet aan oid. Je maakt het alleen bruikbaar :)
Dat is nu echt tweaken..
En idd, het zit gewoon in je software pakket :)

Hulde en iets voor de startpost _/-\o_

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 22:21:

Bedankt voor je uitleg! klinkt een beetje ingewikkeld (voor mij dan :)) maar ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je ergens niet uitkomt dan hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben bij de laatste stap vast gelopen en dat is ximage gedeelte..Ik had het programma gedownload en daarna klikte ik op uitvoeren toen zag ik heel snel even een dos venstertje leek het wel en toen niks..... enig idee wat ik fout doe? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe ik aan zo'n wit toetsenbord kan komen voor me FZ. Ik wil dat echt hebben!! (me zwarte verslijt nu ook een beetje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Me vaio is vandaag opgehaald en wordt nu voor de 2e keer gemaakt.

1e keer:
Laten stoten, behuizing gemaakt.
Reparatiebedrijf: MBS E2E Services Nederland

2e keer:
Slechte service waardoor ze de webcam,wlan,bluetooth niet goed hebben aangesloten.
Reparatiebedrijf: 1 of ander Teleplan in duitsland.

Wat moet dat ding nou weer in duitsland. Dat wordt hoop ik niet weer 2 maanden zonder laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik speelde gta sa, alles lukt perfect tot dat ik de stroomkabel eruit trek. Als die eruit is speel ik met schokjes?? komt dat door speedstep ofzo? weet iemand een oplossing?? ik heb de fz11e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 236408 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:33:
ik speelde gta sa, alles lukt perfect tot dat ik de stroomkabel eruit trek. Als die eruit is speel ik met schokjes?? komt dat door speedstep ofzo? weet iemand een oplossing?? ik heb de fz11e
Ik vermoed power settings...advanced settings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:55:
[...]

Ik vermoed power settings...advanced settings...
bij waar ik heb xp??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Kom op joh dat kan je toch zelf wel vinden...in xp is het meen ik power options in control panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:11:
[...]

Kom op joh dat kan je toch zelf wel vinden...in xp is het meen ik power options in control panel.
nergens zit dat er standaard op ofzo?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 236408 op 22-01-2008 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236408 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 18:40:
[...]

nergens zit dat er standaard op ofzo?
Weet je wat control panel is? Configuratiescherm, ik ben er 100% zeker van dat als je daar een kijkje neemt je wel iets nuttigs ziet. Anders staat er rechtersonderin in je werkbalk ook nog een batterij tekentje, rechtermuisklik > settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174325 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:01:
Ik ben bij de laatste stap vast gelopen en dat is ximage gedeelte..Ik had het programma gedownload en daarna klikte ik op uitvoeren toen zag ik heel snel even een dos venstertje leek het wel en toen niks..... enig idee wat ik fout doe? :?
je moet naar je start menu gaan en dan uitvoeren kiezen. Je typt dan: cmd
vervolgens kom je in dos prompt.
mbv de dos commando's (dir/cd etc.) navigeer je naar de map waar ximage staat en dan geef je vanuit daar pas die opdracht.
Het is dus het makkelijkste als je vantevoren het aangepaste mod bestandje ook in de map zet waar ximage staat ;)
:9

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 200572 op 22-01-2008 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200572 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:07:
[...]

je moet naar je start menu gaan en dan uitvoeren kiezen. Je typt dan: cmd
vervolgens kom je in dos prompt.
mbv de dos commando's (dir/cd etc.) navigeer je naar de map waar ximage staat en dan geef je vanuit daar pas die opdracht.
Het is dus het makkelijkste als je vantevoren het aangepaste mod bestandje ook in de map zet waar ximage staat ;)

[...]

:9
Sorry maar ik ben niet zo goed met dos commando's (dir/cd etc.) kan je misschien nog ietsje duidelijker zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha ok.
als je dus in dat dos venstertje zit dan moet je navigeren naar de map waar ximage in staat (en je aangepaste mod bestand).
Net zoals dat je dat zou doen in windows verkenner.
Alleen nu ga je op de volgende manier een mapje in:
cd <naam mapje>
als je er vervolgens in zit kun je met het commando dir de inhoud opvragen van de map waar je in zit.
Uiteraard moet je wel steeds <enter> indrukken nadat je een commando hebt gegeven ;)

Denk dus dat het het makkelijkste is als je de map met ximage gewoon op je c schijf zet en dan niet als een tigste submap maar gewoon als eerste. Je hoeft dan maar een keer cd <naam map> in te tikken en dan zit je erin ;)
Vandaaruit kun je direct die instructie geven zoals ik deze in een eerdere post gaf.
Uiteraard wel makkelijk als je ook vantevoren een map aanmaakt (in windows verkenner in jouw geval) waar de bestanden in moeten komen.
Als jij deze map ook gewoon op je c schijf hebt dan krijg je zoiets:

ximage /apply <naam van je aangepaste mod> 1 c:\<mapje waar je bestanden moeten komen>

uiteraard daarna weer op enter drukken ;)

Succes!

N.B. dingen die tussen < en > staan moet je natuurlijk vervangen (zonder de < en > )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je zeer verfijnde uitleg haha. Het is nu gelukt! windvd staat er op. Alleen jammer dat je alleen vanaf het dvd station kan afspelen en niet vafaf je harde schijf. Maar toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248577

Weet iemand of al die stickers op de laptop goed te verwijderen zijn zonder dat lijmresten of lelijke plekken achterblijven?

Wie verzint trouwens die belachelijke stickers. Apple heeft ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 248577 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 01:02:
Weet iemand of al die stickers op de laptop goed te verwijderen zijn zonder dat lijmresten of lelijke plekken achterblijven?

Wie verzint trouwens die belachelijke stickers. Apple heeft ze ook niet.
Yep ik heb ze allemaal verwijderd en geheel geen enkele lelijke plek oid. Inderdaad altijd weer een belachelijk gedoe met die stickers. Ik weet echt wel wat voor techniek er in de door mijzelf aangeschafte notebook zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229400 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:19:
[...]

Weet je wat control panel is? Configuratiescherm, ik ben er 100% zeker van dat als je daar een kijkje neemt je wel iets nuttigs ziet. Anders staat er rechtersonderin in je werkbalk ook nog een batterij tekentje, rechtermuisklik > settings.
niks gevonde er staat alleen een battery van windows standaard zelf ma in die menu zie je niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hein W
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 174325 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 21:38:
Bedankt voor je zeer verfijnde uitleg haha. Het is nu gelukt! windvd staat er op. Alleen jammer dat je alleen vanaf het dvd station kan afspelen en niet vafaf je harde schijf. Maar toch bedankt
Ook bedankt van mijnentwege KacperK. Ben onzettend blij dat ik terug WinDVDBD kan draaien op mijn cleane Vista install. 8)

Sony Vaio VPC-F11Z1E, i7-720QM - 8GB Ram - 500GB Samsung - Blu-ray Burner - W7 Home Premium - 1920*1080 Premium Display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou graag latje van 2gb ram kopen maar ik weet niet welke. ik denk dat deze de goede is??
Corsair 2048MB,DDR2,SODIMM, 667,C5,Value Select,
http://www.forcom.be/?product=301825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
dafmay schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 01:14:
[...]

Yep ik heb ze allemaal verwijderd en geheel geen enkele lelijke plek oid. Inderdaad altijd weer een belachelijk gedoe met die stickers. Ik weet echt wel wat voor techniek er in de door mijzelf aangeschafte notebook zit ;)
Das ook altijd het eerste wat ik doe zodra ik m'n nieuwe notebook heb opgestart en zeker weet dat alles naar behoren werk. Soms zie je foto's van jaren oude notebooks met die stickers er nog op, ik zou me er echt dood aan ergeren zelf, haha

Iedereen moet het natuurlijk lekker zelf weten, maar ik vind het echt een beetje zonde van zo'n mooi ontwerp. Van mij mogen ze die dingen er los bijleveren voor een eventuele showcase/shopdisplay of liefhebbers.

Je kunt ze er gewoon af peuteren en als er lijmresten achterblijven kun je die gewoon verwijderen door de sticker er nog een (paar) keer op te drukken en er weer af te trekken. Pas wel op bij het peuteren trouwens, die krengen kunnen aardig scherp zijn wanneer ze bv onder je nagel komen.

HL2600 dat lijkt wel het goede geheugen hoor, alleen een beetje vreemd dat het type er niet bij staat. Het zou PC5300 moeten zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Storm316 op 23-01-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme vraag, maar als ik een andere interne HD wil kopen, kan ik dan gewoon een willekeurige laptop HD kopen of moet ik op een specifieke type/formaat letten.

Bestaan de interne HD's ook in een 10.000rpm versie en word dit wel door de Vaio ondersteund? Als ik een interne HD verwissel, ben ik dan mijn garantie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm316
Een willekeurige 2.5" S-ATA HDD is prima, deze zijn maximaal in 7.200rpm uitvoering te krijgen. Ik denk dat een 10.000rpm drive ook wat te warm zou worden voor de FZ's, om nog maar te zwijgen over het energie verbruik en geluids toename. Ik zou me wel er wel enigszins in verdiepen voordat je een nieuwe HDD kiest, sommige 5.400rpm's zijn namelijk zelfs sneller dan een aantal 7.200's en verbruiken minder energie op de koop toe.

Ik geloof dat Kasper or Dafmay je wel kan adviseren welke je het beste kunt kiezen, of kijk anders eens op Tomshardware.com oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Storm316 op 23-01-2008 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Storm316 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 16:10:
Een willekeurige 2.5" S-ATA HDD is prima, deze zijn maximaal in 7.200rpm uitvoering te krijgen. Ik denk dat een 10.000rpm drive ook wat te warm zou worden voor de FZ's, om nog maar te zwijgen over het energie verbruik en geluids toename. Ik zou me wel er wel enigszins in verdiepen voordat je een nieuwe HDD kiest, sommige 5.400rpm's zijn namelijk zelfs sneller dan een aantal 7.200's en verbruiken minder energie op de koop toe.

Ik geloof dat Kasper or Dafmay je wel kan adviseren welke je het beste kunt kiezen, of kijk anders eens op Tomshardware.com oid.
:) Inderdaad...ik heb mijn standaard Fujitsu 5400RPM HD laatst vervangen door een van Hitachi 7200RPM. Een zeer goede keus, aangezien deze echt een heel stuk sneller is. Geluidstoename merk ik helemaal niets van. Ik heb voor de 100GB versie eur 89,-- betaald. Verwisselen van HD's is echt a piece of cake. Schroefjes aan de onderkant los, klepje open, schroefjes van HD ophanging los, HD eruit halen...nieuwe erin..voila _/-\o_

Zoek eens in dit forum, Kasper en ik hebben er kortgeleden veel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx,

Deze word het voor mij!
Ik heb inmiddels ook goede recenties gelezen op Tomshardware. Mijn vorige xp versies kon ik niet installeren. Inmiddels heb ik een Xp met Sata drivers. Ik hoop het nu wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 235134 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:08:
Thnx,

Deze word het voor mij!
Ik heb inmiddels ook goede recenties gelezen op Tomshardware. Mijn vorige xp versies kon ik niet installeren. Inmiddels heb ik een Xp met Sata drivers. Ik hoop het nu wel gaat lukken.
Gefeliciteerd! Maar uit nieuwsgierigheid...welk type wordt het nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De Hitachi 7k200 100GB staat nu voor slechts 72 euro in de prijslijst en is nog steeds de beste keuze als 100GB voldoende is. Het verschil met de Seagate 7200.2 is klein volgens een uitgebreide test in PcWelt http://www.pcwelt.de/index.cfm?pid=996
De 100GB heeft 1 platter, de 120 en 160GB hebben er twee. Die zijn minder stil en minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Dafmay en Storm316: Bedankt voor jullie reacties over de stickers. Zag nu pas dat in november ook al kort iets gezegd is over de stickers op dit forum.
Ik snap inderdaad het voordeel niet van de stickers. Handig voor een showmodel in de winkel maar absoluut niet voor de consument die hem thuis neerzet. Las ook ergens dat het Dell 30 seconden kost om alle stickers te plakken (per laptop) en dat de hele productie per laptop 4 minuten duurt. Dell wilde dus geen stickers meer. Er zijn ook mensen die hele stickervellen op tv's e.d. laten zitten. Heel suf ziet dat er uit.

Conclusie: laat fabrikanten de winkeliers wat stickers geven voor een showmodel maar niet meer op ieder exemplaar dat verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Staat idd als een aap die stickers, je ziet ze ook vaak op fotocamera's en videocamera's. Het zwarte materiaal van de laptop voelt ook goed aan en ziet er mooi uit (zonder stickers). Heb ze er ook direct afgehaald destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook die stickers eraf gehaald maar alleen de blauwe::p
hebben jullie alles eraf gehaald? win vista enzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Alles eraf ja. Hee hl2600 heb je de powersettings al ingesteld? Valt niet mee in XP omdat er niet echt een Sony schema is. Je kunt even met rmclock kijken hoe snel de processor draait en daar schema's mee instellen. Is wel vrij ingewikkeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een aanvulling. In het verleden heb ik wel eens een apparaat gehad waar de stickers niet goed wilden loslaten. Heel vervelend.
Misschien daarom tijd voor een grote actie: www.wijwillengeenstickers.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet niemand of Vista 64 bit zichtbaar sneller is dan 32bit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Anoniem: 235134 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:21:
Weet niemand of Vista 64 bit zichtbaar sneller is dan 32bit??
Merk er niet zoveel van. Alleen dat er bepaalde programma's niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 19:54:
Alles eraf ja. Hee hl2600 heb je de powersettings al ingesteld? Valt niet mee in XP omdat er niet echt een Sony schema is. Je kunt even met rmclock kijken hoe snel de processor draait en daar schema's mee instellen. Is wel vrij ingewikkeld overigens.
ik gebruik zelf al lang rm clock maar ik durf niet teveel aan te prutsen, want straks gaat processor nog overhit geraken ofzo. ik kijk er alleen mijn Ghz en mijn temperatuur mee. mijn temperatuur schommelt tussen de 37 en de 45 graden.
met netstroom haalt hij max. 1.8Ghz en zonder max 1.6Ghz
PS: webcam werkt niet heb al drivers geïnstaleerd maar werkt voor 1 keer na de installatie. daarna werkt hij niet meer

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 236408 op 23-01-2008 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Okee, enige wat "moet" is het processor type op "mobile" zetten, dan gaat het voltage ook omlaag (standaard staat het te hoog cq desktop stand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
Releasedata:
FZ31E: 1 Februari 2008
FZ31M: 1 Februari 2008

Sommige winkels hebben ze al binnen, gaat volgende week al in de verkoop volgensmij.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Heb begrepen dat de FZ21 lijn voorlopig nog wel even blijft. Omdat sony natuurlijk een behoorlijke voorraad heeft en overal nog vollop verkrijgbaar is. Ik had begrepen van een forumlid dat de FZ31 lijn alleen nieuwere software had. Als jullie veranderingen kunnen vinden, dan hoor ik het graag :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gianni Rombios schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:20:
Okee, enige wat "moet" is het processor type op "mobile" zetten, dan gaat het voltage ook omlaag (standaard staat het te hoog cq desktop stand).
dat heb ik al gedaan, maar bijvoorbeeld als ik gta wil spelen op accu lukt dat niet. het moet met netstroom ofanders werkt het met schokken. weet jij hoe dit komt. zowel bij mobile als bij desktop werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:29
mrc16 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:00:
Heb begrepen dat de FZ21 lijn voorlopig nog wel even blijft. Omdat sony natuurlijk een behoorlijke voorraad heeft en overal nog vollop verkrijgbaar is. Ik had begrepen van een forumlid dat de FZ31 lijn alleen nieuwere software had. Als jullie veranderingen kunnen vinden, dan hoor ik het graag :D.
Verandering zijn idd nihil. Mijn ervaring met de FZ21 lijn is dat sony hem niet meer uitlevert. En waarom zouden ze ook. Zelfde hardware, ander doosje, andere software, gunstiger prijsje, nieuwe type nummer klaar.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Ik denk toch maar dat ik een deel 2 open, had niet verwacht dat dit topic zo'n succes zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mrc16 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:46:
Ik denk toch maar dat ik een deel 2 open, had niet verwacht dat dit topic zo'n succes zou zijn.
Ben ik geen voorstander van, het maakt het zoeken ingewikkelder. En wat maakt het nu uit dat het topic groot wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:52:
[...]

Ben ik geen voorstander van, het maakt het zoeken ingewikkelder. En wat maakt het nu uit dat het topic groot wordt.
Ik zit me te pletter te zoeken :P. Ik zal de belangrijke dingen uit dit topic zo snel mogelijk doorvoeren in deel 2. Graag jullie berichten vanaf nu in deel 2 te plaatsen.

Deel 2

[ Voor 8% gewijzigd door WidgetTWW op 24-01-2008 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
mrc16 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:54:
[...]

Ik zit me te pletter te zoeken :P. Ik zal de belangrijke dingen uit dit topic zo snel mogelijk doorvoeren in deel 2. Graag jullie berichten vanaf nu in deel 2 te plaatsen.

Deel 2
Goh fijn dat je de wensen van de gebruikers van dit topic waardeert :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Kom op, waarom moeilijk doen. Ik dacht dat dit topic erwas op mensen te helpen niet om af te kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15

Thandor

SilverStreak

dafmay schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 13:56:
[...]

Als het nieuwe deel de meest gestelde vragen van het oude deel bevat (in de topicstart uiteraard) dan is dat alleen maar makkelijker :).

Anyways, [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2 :Y).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.