Ik ben gisteraaf ook maar thuisgebleven. En enige wat ik heb gedaan is aan mn vaio'tje zitten pielen
Heb iig Dolby Digital en DTS in PowerDVD ook weer werkend gekregen via HDMI (Windvd werkte al).
Dus kan nu iig weer rustig een blueraytje kijken (alleen met Dolby Digital en DTS wel te verstaan)
Het probleem zat em erin dat alleen versie 7.3.3304 werkte

Heb iig nu ook op de achtergrond anyDVD draaien in de hoop dat toekomstige blueray's ook nog probleemloos zullen draaien met deze versie.
Bovendien heb ik ook antwoord teruggekregen van sony.
Ik had gevraagd om WinDVD for BD aangezien ik deze kwijt ben sinds de clean install.
Deze wilde ik gebruiken om uncompressed PCM 5.1 via HDMI te testen (in PowerDVD werkte dit niet) maar helaas gaven ze aan dat ze deze niet kunnen geven. Echter kreeg ik er wel een heel bla bla verhaal bij hoe ik mn systeem kon recoveren zodat ik weer WinDVD for BD kon gebruiken (alsof ik de clean install voor niks doe.).
Aangezien ik nog steeds niet echt antwoord op mn vraag heb gekregen heb ik dus maar aangegeven dat ik de recovery heb gedaan en dat uncompressed PCM 5.1 ook met Windvd for BD niet werkt.
Hopelijk hebben ze er dit keer wel een fatsoenlijk antwoord op.
Ik vind dit namelijk erg frustrerend aangezien andere notebooks wel gewoon via HDMI dergelijke audioformaten kunnen uitspugen icm bijv. PowerDVD en HD-DVD.
Ter verduidelijking: Uncompressed PCM 5.1 is dus vergelijkbaar met TrueHD en DTS-HD welke weer te vergelijken zijn met de geluidskwaliteit van een cd die je in de winkel zou kopen. Gewoon Dolby Digital en DTS zou je kunnen vergelijken met een mp3'tje van internet