Hunter is een class: easy to play, difficult to master
Ik speel al zo'n 3 jaar hunter sinds early beta en ben nu BM-specced. We staan nu met de guild voor Kael'thas en Lady Vash en de enige die ik in 25 man raids in damagemeters boven me moet dulden zijn rogues, verder in 5 mans ben ik vaak zo druk met trappen en kiten, dat mijn dps niet goed uit de verf komt, maar crowdcontrol is belangrijker dan damage, zeker in heroics. Maar aimed shot in combat was met bepaalde wapens leuk pre-TBC, maar in TBC gebruik ik het eigenlijk alleen voor misdirection-pulls waarvoor ik de tijd heb, verder in combat is het echt een slechte optie.
Afhankelijk van de snelheid van je wapen en je spec moet je je optimale shotrotation bepalen, waarbij het belangrijk is dat je nooit een white damage shot (dus je gewone shot) mist... timing is je beste vriend. Als je je shot-rotations wilt leren, kun je een hunter-timer addon gebruiken, zodat je kunt zien hoeveel tijd je nog hebt voordat je volgende white-dmg shot eraan komt en je je andere shots kunt timen.
Multishot is handig als je MM hunter bent en multi-shot specced bent, en er geen cc-ed mobs zijn
ik vind hunter een geweldige class om te spelen, omdat er echt heel veel mee kan in verschillende situaties... goed, omdat het een makkelijke class is om gewoon mee te spelen, wordt het in wat moeilijkere situaties voor sommigen wat lastig om hun hunter boven water te houden, waardoor ze als retards worden gezien... gewoon blijven oefenen:
- lastige elites kiten (vooral degenen die sneller rennen dan jij)
- multipulls waarbij je een mob door je pet laat tanken, een mob chaintrapt en de andere rondkite kan bijvoorbeeld een leuke uitdaging zijn.