Sony klimt er wel weer bovenop. De prijsverlaging en nieuwe marketing zullen wonderen gaan verrichten. Het enige wat ze nog missen zijn goede games, maar ik denk dat dat met onder andere Ratchet, Uncharted en GT5 Prologue ook wel goed komt. Het enige nadeel zijn het uitstel van onder andere HOME e.d.Deddiekoel schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 20:10:
Ik denk dat de PS3 het idd nog moeilijk gaat krijgen. Grote voordeel dat ze nu nog hebben is dat enorm veel developers vooraf zich al aan de PS3 had verbonden. Maar met de huidige sales zullen die developers erg veel moeite hebben om uit de kosten te komen (helemaal voor 1st-gen titels). Dus die developers zullen hun keuze waarschijnlijk heroverwegen. Daarnaast is er voor het HD geweld een erg goed alternatief in de X360. Maar ook heb je de goedkopere platformen die erg lucratief kunnen zijn, nl. de Wii EN de PS2.
Ik denk persoonlijk dat ze het zwaar gaan krijgen. Maar aan de andere kant Sony kan een lange adem hebben. Kijk naar de PSP. Die voldeed ook niet aan de verwachtingen maar door een redesign en een killer-app heeft die nu ook weer een opleving. Wellicht kan dat met de PS3 ook.
Ik maak me meer zorgen om Microsoft eigenlijk, ze zijn Bungie, Bizarre, Peter Moore, Crackdown 2 en FASA kwijt en Denis Dyack en Epic zijn in een rechtszaak beland, daarnaast de RROD natuurlijk en meer van dat soort onzin zoals bekraste discs e.d. Ogeveer de hele complete strategie van MS is in het water gevallen, RARE met de "Family oriented titles", tuurlijk je lancering af laten hangen van RareWare, de 360 had zonder Call of Duty 2 direct met de launch al de puinbak in gekunt. Wat een aanfluiting weer van RARE, bijna net zo slecht als het "Wij gaan Playstation games maken!" voorval toen ze nog bij Ninteno zaten. Nintendo schrok zich rot en kocht een peperduur kantoren complex voor RARE dat nu half leeg staat. Microsoft heeft overigens eindelijk de Stampers er afgelopen lente uitgeknikkert, dat heeft ze overigens wel 100 miljoen aan oprot premie gekost. Maar eindelijk is Chris Seavor de "baas" bij Rare, nu nog even Banjo 3 op orde krijgen en een fatsoenlijke shooter bouwen aub.