FTD, wat vinden we ervan?

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 148.967 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 17:45:
FTN, FTA, D4D, DBP, NZBSPY, NZBS, just4fun-team en simplyreleases (allemaal wel met google te vinden) zijn volgens mij de grotere sites momenteel naast FTD. Voor jaren 80/90 materiaal is D4D leuk, voor nieuwer materiaal FTN, maar het is wat vervelend dat je nu verschillende sites moet gaan bezoeken wat gewoon meer tijd kost dan FTD opstarten.

De meeste hebben trouwens wel dezelfde of meer functionaliteiten dan FTD. En voor buitenlands materiaal is er natuurlijk newzbin en nzbmatrix. Op beiden komt ook wel Nederlands materiaal voorbij, maar niet veel.
Thanks voor dit lijstje.

Ik heb juist FTD altijd een beetje een irritant en buggy programma gevonden, en vond NZB sites eigenlijk net zo snel en makkelijk. Meerdere tabs openen, gebruikmaken van vertrouwde browsershortcuts, etc... De community van FTD is echter ongeevenaard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:06:
[...]

Ik quote even een oud bericht van mijzelf. Ik zoek hier nog steeds een oplossing voor. Heb de databases van de afgelopen jaren al in mijn bezit, maar ik wil de bestandsnamen eruit halen, hoe doe ik dat?
De ftddb-database met FTD Watchdog exporteren naar CSV, en dat met CSVed aanpassen wat je wilt. Of dat hele ding daarna desnoods in Excel gooien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Dit zag je natuurlijk 5-6 jaar geleden aan komen. Vroeger bestond die community uit hooguit een 1000 man. Tegenwoordig is het ontelbaar. En dan gaat BREIN natuurlijk proberen je kapot te maken. Want hoe je het wendt of keert door FTD wordt het wel makkelijke rgemaakt al wordt er natuurlijk niets geboden op FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:28:
[...]

De ftddb-database met FTD Watchdog exporteren naar CSV, en dat met CSVed aanpassen wat je wilt. Of dat hele ding daarna desnoods in Excel gooien ;)
Zo, dat werkt als een trein!

Watchdog doet het wel vaag, zal wel door windows 7 komen, maar heb al een export gedaan van 47,1 mb en heb 267.000 bestandjes gered voor het nageslacht, een deel van 2008 en verder alles vanaf 2009 t/m nu

Heel hartelijk dank! _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:26

GeeBee

Oddball

Misschien kunnen ze de zaak uitrekken door de kudos af te schaffen.
Net als ze gedaan hebben met de spot > post en het verwijderen van links.

Ik ken de uitspraak niet, maar wie weet helpt het...

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even gekeken of ik de ftd database kan printen, maar het is meer dan 5000 pagina's en dan is het nog amper leesbaar... Maar sorteren en zoeken gaat retesnel in Excel, dat had ik niet verwacht.

Zo kan ik nog wel 2 jaar vooruit, voordat ik alles gezien heb wat er tot nu toe gepost is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken de uitspraak niet, maar wie weet helpt het...
Nee, de kudo's zijn maar een deel van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:36:
[...]

Zo, dat werkt als een trein!

Watchdog doet het wel vaag, zal wel door windows 7 komen, maar heb al een export gedaan van 47,1 mb en heb 267.000 bestandjes gered voor het nageslacht, een deel van 2008 en verder alles vanaf 2009 t/m nu

Heel hartelijk dank! _/-\o_
Via deze post op FTD kun je de hele (lokale) database van ruim 900 dagen downloaden (bijna 800000 posts). Maar waarom dat hele ding uitprinten, als je de bestandsnamen (automatisch) vervangt door een url-versie van bijv. Binsearch, kun je van (bijna) alle posts de .nzb opzoeken met één muisklik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTD is er wel wat trager op geworden met die post erin :P

Ik ga er morgen even verder mee, dat hele watchdog raakt over de toeren omdat ik mijn userdirectory's niet op de standaard plek heb staan (vermoed ik althans).

Morgen even een nieuwe user aanmaken en dan ftd erop en die database erin. Nu krijg ik er met dat hele grote bestand maar een .csv uit van 1,9 mb, dat klopt natuurlijk niet.

Ik heb in iedergeval de .csv van vanavond al, daar ben ik al heel blij mee. Maar als het morgen niet lukt moet ik het daar maar bij houden. Ik heb toch een groot deel van 2009 en alles van 2010, daarmee red ik het denk ik wel. Op FTD werd toch altijd alles 30 keer er opnieuw opgezet :P

Ik lees nu trouwens steeds meer geruchten dat de webbased FTD versie in het buitenland een herstart gaat maken. Geen idee of het waar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:15:

Ik lees nu trouwens steeds meer geruchten dat de webbased FTD versie in het buitenland een herstart gaat maken. Geen idee of het waar is.
Nee dat gaat niet gebeuren, althans niet door FTD zelf. Aangezien FTD als (rechts)persoon gewoon onder de Nederlandse wet valt, maakt het niet uit waar de servers staan. Belanghebben kunnen in dat geval namelijk altijd de Nederlandse rechter inschakelen, wanneer zij vinden dat zij in hun belangen geschaad worden. Niet alleen de servers zullen dan naar het buitenland moeten verhuizen, maar ook mr. FTD zélf, inclusief naturalisatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:15:
FTD is er wel wat trager op geworden met die post erin :P

Ik ga er morgen even verder mee, dat hele watchdog raakt over de toeren omdat ik mijn userdirectory's niet op de standaard plek heb staan (vermoed ik althans).

Morgen even een nieuwe user aanmaken en dan ftd erop en die database erin. Nu krijg ik er met dat hele grote bestand maar een .csv uit van 1,9 mb, dat klopt natuurlijk niet.

Ik heb in iedergeval de .csv van vanavond al, daar ben ik al heel blij mee. Maar als het morgen niet lukt moet ik het daar maar bij houden. Ik heb toch een groot deel van 2009 en alles van 2010, daarmee red ik het denk ik wel. Op FTD werd toch altijd alles 30 keer er opnieuw opgezet :P

Je kunt het nog makkelijker doen, het enige wat je nodig hebt is een simpele Firefox add-on genaamd SQLite Manager en dan het FTDDB bestand inladen en exporteren maar (hint: Alle bestanden). :)

Je kunt het naar CSV, SQL of XML exporteren, het is net wat je zelf wilt. :)

edit:
Klein voorbeeld van mijn net aangemaakte CSV bestand: http://acdns.nl/FTDPosts.csv (gaat niet zo heel snel jammer genoeg, maar goed).

[ Voor 5% gewijzigd door Manuel op 09-02-2011 23:04 . Reden: * ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Manuel schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:56:
[...]

Je kunt het nog makkelijker doen, het enige wat je nodig hebt is een simpele Firefox add-on genaamd SQLite Manager en dan het FTDDB bestand inladen en exporteren maar (hint: Alle bestanden). :)

Je kunt het naar CSV, SQL of XML exporteren, het is net wat je zelf wilt. :)

edit:

Klein voorbeeld van mijn net aangemaakte CSV bestand: http://acdns.nl/FTDPosts.csv (gaat niet zo heel snel jammer genoeg, maar goed).
Hmm... export via FTD Watchdog lijkt dan toch wat duidelijker, daarin kun je ook de groepen, tags, categorieën etc. in 'begrijpelijke' taal zien. Klein voorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Titel;Poster;FTD nummer;Datum;Status;Categorie;Formaat;Platform;Bron;Bitrate;Ondertiteling;Genre;Tag;Bestandsnaam;Nieuwsgroep
"Ruben Blades & Willie Colon -  - The Last Fight 1982";"UP IN SMOKE";736959;02-08-2008 08:00;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;192 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"RTF_F2T";a.b.misc
"Las Leyendas de la Musica Cubana Vol 3 2008";"UP IN SMOKE";736958;02-08-2008 07:54;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;320 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"LV3_F2T";a.b.misc
"Los Panchos - Todo Panchos 2CD 1991";"UP IN SMOKE";736956;02-08-2008 07:47;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;160 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"LPF_F2T";a.b.misc
"Sperm Swappers vol. 3 (Elegant Angel)";"b.tweety";736955;02-08-2008 07:44;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"d4d-sperm-swap3";Anders.zie.post.info
"Las Chicas Del Can - Merengue-Festival 1991";"UP IN SMOKE";736954;02-08-2008 07:39;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;192 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"LMF_F2T";a.b.misc
"Trojan Ganja Reggae Box Set";"Futsudo";736953;02-08-2008 07:38;Spot;Geluid;MP3;;Anders;192 kbps;;Reggae;"";"Trojan Box 3CD - Ganja";a.b.sounds.mp3.reggae
"Jose Jose - Cuando Tu Me Quieras 1971";"UP IN SMOKE";736951;02-08-2008 07:32;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;160 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"JJ5_F2T";a.b.misc
"Indianapolis 500 Legends";"smilie";736950;02-08-2008 07:29;Complete;Spellen;ISO;Nintendo Wii;;;;Race;"wiiteam";"Idp500l_WiiTeam";a.b.misc
"Nadia Cum Throating and Anal Bang";"b.tweety";736949;02-08-2008 07:29;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"lady-nctanb-3gp";Anders.zie.post.info
"Base Ball Bear - High Color Times (2005)";"jouwboris";736948;02-08-2008 07:27;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;320 kbps;;Rock, Anders, Asian;"Boris";"";a.b.sounds.jpop, a.b.sounds.mp3, a.b.sounds.mp3.world-music
"The Baby Sitter 14";"b.tweety";736947;02-08-2008 07:26;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"sodom-TBS14";Anders.zie.post.info
"VA - Rondon Dancehall Reggae Vol 49 2008";"UP IN SMOKE";736946;02-08-2008 07:25;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;192 kbps;;Reggae;"Fantastic2Team";"D49_F2T";a.b.misc
"Alice Cooper  -  The Nightmare  returns";"racebeertje";736945;02-08-2008 07:22;Niet ondersteund;Beeld;DVD9;;Anders;;Geen;Muziek;"racebeertje";"LCCPR-NACHTMERRIE";a.b.boneless
"The Fuck Files";"b.tweety";736943;02-08-2008 07:20;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"d4d-qx-tff";Anders.zie.post.info
"Connie Francis - Compilado";"UP IN SMOKE";736942;02-08-2008 07:19;Niet ondersteund;Geluid;MP3;;CD;160 kbps;;Anders;"Fantastic2Team";"CFC_F2T";a.b.misc
"The Baby Sitter 13";"b.tweety";736940;02-08-2008 07:16;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"sodom-debabyoppas13";Anders.zie.post.info
"The Baby Sitter 12";"b.tweety";736939;02-08-2008 07:14;Niet ondersteund;Beeld;WMV;;Retail;;Geen;Erotiek (hetero);"";"sodom-TBS12";Anders.zie.post.info

@snoeki: in die post900 rar-file staat als het goed is ook een uitleg hoe dat ding te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Ik heb aan de bestandsnaam altijd genoeg, de rest is voor mij dus extra data wat ik niet nodig heb. Ieder z'n voorkeur.

[ Voor 5% gewijzigd door Manuel op 09-02-2011 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 00:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:39:
Ik zat net een beetje te filosoferen...

Als FTD nou vanuit het buitenland wordt gehost? Bijvoorbeeld vanaf de Caiman eilanden?

Daar geld geen NL wetgeving en ik wil daar best app beheerder worden maak ik er meteen internationale variant(en) van lijkt mij een goed plan! :P
Zie 4 posts boven je ;)

(en vergeet ook de dan toenemende kosten van het dataverkeer niet)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 00:09 ]

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 15:31
Ondanks dat het er toch wel aan zat te komen is het wel jammer. Dan maar op zoek naar een ander programma of dus gewoon de gebruikelijke sites blijven volgen.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 21:46:
even gekeken of ik de ftd database kan printen, maar het is meer dan 5000 pagina's en dan is het nog amper leesbaar... Maar sorteren en zoeken gaat retesnel in Excel, dat had ik niet verwacht.

Zo kan ik nog wel 2 jaar vooruit, voordat ik alles gezien heb wat er tot nu toe gepost is :P
Dat heeft maar beperkt nut... tenslotte is een usenet provider een grote FIFO buffer. Tenzij de retentie met 1 dag per dag blijft toenemen, zal over 1, 2 of 3 jaar (afhankelijk van de retentie) alles wat er nu nog staat verdwenen zijn.

Tenzij een usenet provider maar opslag blijft toevoegen en er dus niks gewist hoeft te worden. Maar dan komt het principe van tijdelijke buffer dienst in gevaar en worden ze - de usenet providers zelf dus - 'vatbaar' voor de rechterlijke macht. Ook in de VS vermoed ik zo

Verwijderd

joopv schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 09:54:
Dat heeft maar beperkt nut... tenslotte is een usenet provider een grote FIFO buffer.
Dat is waar, maar ik heb nu 800 dagen retentie, kan dus nog even 2 jaar vooruit. Het is natuurlijk eeuwig zonde als al dat mooie spul dat er nu opstaat niet goed meer benaderbaar is omdat ik de bestandsnamen niet weet. En wij downloaden thuis vooral ouder spul en veel minder de meest recente films.

Maar over 2 jaar is de pot inderdaad wel op.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:24:
Hmm... export via FTD Watchdog lijkt dan toch wat duidelijker, daarin kun je ook de groepen, tags, categorieën etc. in 'begrijpelijke' taal zien. Klein voorbeeld:
Nee, dit is juist heeeeel handig. Je moet het met een truuk doen. Dat hele .txt bestand vanuit Excel openen, dan krijg je een wizard en geef je aan dat de kolommen met ; zijn gescheiden en voila, je hebt de hele lijst perfect opgemaakt.

Jullie zijn allemaal fantastisch! Nu hoef ik dat FTD niet op een andere useraccount met normale settings te zetten,scheelt weer heel wat werk.

Verwijderd

Manuel schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:56:
Klein voorbeeld van mijn net aangemaakte CSV bestand
Ik ga zo wel even die firefox plugin hier op het werk in mijn portable firefox proberen te zetten, jouw bestand binnen halen duurt 14 uur terwijl ik hier een surfnet gigabitverbinding heb :P

• Manuel
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:13:
[...]

Ik ga zo wel even die firefox plugin hier op het werk in mijn portable firefox proberen te zetten, jouw bestand binnen halen duurt 14 uur terwijl ik hier een surfnet gigabitverbinding heb :P
Er gebeurd nu helemaal niets op de server (26,8 kbits/s), het is een bestand van ~70MB dus dat mag geen 14 uur duren. :P

Verwijderd

Manuel schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:15:
[...]

Er gebeurd nu helemaal niets op de server (26,8 kbits/s), het is een bestand van ~70MB dus dat mag geen 14 uur duren. :P
Heb hem binnen inmiddels. Heb er ook zelf eentje gemaakt.

Ik ga het nog wel proberen met die ftdwatchdog, anders heb ik de categorieeen en de data er niet in. Maar als dat niet lukt gebruik ik de lijst wel die ik nu kan maken.
[b]jvx schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 23:24:[/b

@snoeki: in die post900 rar-file staat als het goed is ook een uitleg hoe dat ding te gebruiken.
FTDWatchdog geeft de problemen, dat komt misschien omdat ik windows 7 64 bit heb en de useraccounts op een andere schrijf heb en dus niet standaard op de C schrijf. Nu wil die watchdog log files en dergelijke wegschrijven op een plek waar dat niet mag, ik moet dus even zien of ik het goed krijg. In FTD heb ik al die 900 dagen prima werkende, maar die watchdog leest maar een paar regels en kapt er dan mee.

Nu heb ik al wel een bestand van 600 dagen ongeveer uit die watchdog gehaald, maar vanavond duik ik er weer even in en anders doe ik het met een combinatie (pak de lijst zoals met de firefox methode kan en zoek dan even handmatig de data erbij voor een paar titels en dan heb ik het ook wel kloppende.

Het is wat werk, maar dan heb ik straks ook wat.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 15:25 ]

Verwijderd

Nou, met wat kunst en vliegwerk is het gelukt,

Ik heb een tijdelijke user aangemaakt en heb nu de database in Excel 2010 staan en dat werkt eigenlijk heerlijk. Een stuk beter dan het normale FTD.

De posts op alfabet sorteren en zoeken maar, top! Nu kan ik wel 2 jaar vooruit.
Ik raad iedereen aan om het nog even te doen nu het mogelijk is, een mooi pareltje op de harde schrijf.

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:48:

Ik heb een tijdelijke user aangemaakt en heb nu de database in Excel 2010 staan en dat werkt eigenlijk heerlijk. Een stuk beter dan het normale FTD.

Ik raad iedereen aan om het nog even te doen nu het mogelijk is, een mooi pareltje op de harde schrijf.
Nog beter.... deel het dan even via een mooie link of via usenet/ftd zelf :-)

Verwijderd

swiebert schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:01:
Nog beter.... deel het dan even via een mooie link of via usenet/ftd zelf :-)
bericht bevatte verouderde gegevens

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 09:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:48:

Even voor de zekerheid, dus Excel 2010 kan gewoon 700000+ records aan (oude versies gingen maar tot 65000), en hoeveel geheugen heb je daarvoor nodig (je draait 64bit toch)? Want ik heb het zelf daarom nog niet geïnstalleerd. En oh, is het in Excel ook mogelijk om van de bestandsnamen hyperlinks te maken naar bijv. binsearch? Dan kun je van alle posts met één muisklik de nzb-file ophalen. En inderdaad, niets is makkelijker dan alle posts tegelijk te kunnen zien (zonder die 2000 posts limiet), en om te kunnen zoeken en sorteren op de manier en zo ingewikkeld als je zélf wilt.

Overigens heb ik ook de beschrijvingen van alle posts op m'n HD staan, in ruim 700000 html-files. Volgens mij moet dat toch niet zo moeilijk zijn om dat mee te importeren in bijv. Access? Die bestandjes zijn allemaal genoemd naar ftd-nummer. Dan zou je toch een (relationele) koppeling kunnen maken naar het juiste veld uit de ftddb-database? Of vereist dat teveel studie/scriptwerk (heb weinig ervaring met Access).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 21:01 ]

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Iedereen kan zelf een newznab site opzetten op het eigen servertje. Als alle meubelstukftd-posters nou eens besluiten om een mooie bestandsnaam te gaan hanteren die begrijpelijk is voor 'us', dus gewoon filmnaam.r5.nlsrt-hannes3.rar en dat in alt.binaries.ftd doen dan houden we het overzichtelijk! We need a leader under the nick Mit Kiuk die dit effe roggelt...

Nog even evangeliseren;

Couchpotato en Sickbeard in combinatie met Periscope zijn de new way. Je haalt netjes de originele releases binnen van bekende releasers (Diamond enzo) en periscope regelt er wel subs bij. Je hebt er zelfs minder werk van dan FTD zelf, het is een kwestie van abonneren op series en films adden via imdb.

Ik heb zelfs al een half jaar vooruit films staan, films die nog niet eens in de bios draaien maar aangekondigd zijn, zodra die als r5 of hogere kwaliteit op usenet belanden heb ik ze binnen 24 uur op mijn schijf staan en zodra de subs (en of nl) uit zijn heb ik die ook binnen 24 uur, zonder dat ik in FTD hoef te kijken. Ik bedenk me dat ik eigenlijk ff een melding moet hebben als er subs gedownload zijn, dan is het helemaal af...

Als je wilt weten wat je allemaal in de toekomst wilt kijken dan check je gewoon ff coming releases op imdb of je browsed door een trailersite heen (apple tv trailer plugin voor xbmc bv). De films in Couch en ze komen vanzelf. FTD is over and out and I can't really care anymore... Vandaag liep ik langs de Pathe en ik heb net al wat films toegevoegd.

Mensen die perse ingebakken NL subs moeten hebben moeten iets aan hun setup gaan doen, dat is 1 van de grote gaten die FTD zal nalaten...

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:01:

Couchpotato en Sickbeard in combinatie met Periscope zijn de new way.
Niet zolang ze alleen maar films kunnen opzoeken. Velen hebben ook interesse in muziek, documentaires, e-boeken, strips, magazines, ipod/pad/phonetroep, routekaarten en applicaties. Met de FTD-database heb je nu meteen al zonder veel moeite een verzameling van 700000+ titels van alles wat, die je kant en klaar kunt downloaden. Daar kan *momenteel* niets tegenop. En zolang Giganews en Astraweb hun retenties blijven verhogen verloopt er ook niets. hooguit veroudert er wat, maar dat maakt voor de meeste films, boeken en muziek niets uit ;)

Verwijderd

Mar2zz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:01:
Mensen die perse ingebakken NL subs moeten hebben moeten iets aan hun setup gaan doen, dat is 1 van de grote gaten die FTD zal nalaten...
Ja, dat is een groot gemis. Net als de Nederlandse eboeken. En het oudere spul, dat wordt ook wat lastiger (bijv. films uit de jaren 80 en 90).

Persoonlijk heb ik ondertiteling en dergelijke niet nodig, maar mijn vrouw vind het wel handig en dat wordt dus meer zoeken voor mij helaas.

Jouw methode is erg handig als je een servertje of nas hebt, maar op mijn thuispc waar ook de rest van het gezin op zit blijf ik het maar handmatig doen, ik denk niet dat vrouwlief begrijpt hoe het anders werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 21:22 ]

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:54:
[...]

Nee dat gaat niet gebeuren, althans niet door FTD zelf. Aangezien FTD als (rechts)persoon gewoon onder de Nederlandse wet valt, maakt het niet uit waar de servers staan. Belanghebben kunnen in dat geval namelijk altijd de Nederlandse rechter inschakelen, wanneer zij vinden dat zij in hun belangen geschaad worden. Niet alleen de servers zullen dan naar het buitenland moeten verhuizen, maar ook mr. FTD zélf, inclusief naturalisatie ;)
dan neemt "iemand" het over en verhuizen ze alsnog naar cyprus ofzo :') dan kunnen ze nooit de eigenaar achterhalen

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:56:
Even voor de zekerheid, dus Excel 2010 kan gewoon 700000+ records aan (oude versies gingen maar tot 65000), en hoeveel geheugen heb je daarvoor nodig (je draait 64bit toch)?
De Excel 2010 kan inderdaad meer records aan, maar het bestand van mij heeft 289460 titels. Ik heb het 900 dagen database bestand gebruikt en geupate. Meer krijg ik er niet uit met ftd watchdog.
Ik heb 8GB intern geheugen, maar dan loopt het verder soepel in Excel.
En oh, is het in Excel ook mogelijk om van de bestandsnamen hyperlinks te maken naar bijv. binsearch?
Zeker, handigste manier is met Zoeken en Vervangen. Zelf gebruik ik dat niet omdat ik een abonnement op newsleecher met supersearch heb en dit gewoon als appeltje voor de dorst bewaar, ik heb er momenteel niks uit nodig, maar misschien zoek ik iets in de toekomst en dan kijk ik eerst in het Excel bestand.
Overigens heb ik ook de beschrijvingen van alle posts op m'n HD staan, in ruim 700000 html-files. Volgens mij moet dat toch niet zo moeilijk zijn om dat mee te importeren in bijv. Access? Die bestandjes zijn allemaal genoemd naar ftd-nummer. Dan zou je toch een (relationele) koppeling kunnen maken naar het juiste veld uit de ftddb-database? Of vereist dat teveel studie/scriptwerk (heb weinig ervaring met Access).
In de Excel database zit ook het FTD nummer, lijkt me handiger dat je (wederom me) zoeken en vervangen koppelingen maakt naar jouw beschrijvingen.

Zelf gebruik ik de beschrijvingen niet, ik vraag me ook af hoe je aan zoveel beschrijvingen komt, maar het is mogelijk op deze manier en binnen een paar minuten te realiseren.

Edit: hier en daar mist een letter, volgens mij is de batterij van het toetsenbord wat op :/

Verwijderd

Saven schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:16:
[...]

dan neemt "iemand" het over en verhuizen ze alsnog naar cyprus ofzo :') dan kunnen ze nooit de eigenaar achterhalen
Dat zie ik om diverse praktische, financiële en juridische redenen niet gebeuren, maar daar heb ik de hele middag en gisteravond al over gediscussieërd op FTD. Niet zo'n zin om dat hier nog eens over te doen, we merken het vanzelf wel ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:18:
[...]

De Excel 2010 kan inderdaad meer records aan, maar het bestand van mij heeft 289460 titels. Ik heb het 900 dagen database bestand gebruikt en geupate. Meer krijg ik er niet uit met ftd watchdog.
Ik heb 8GB intern geheugen, maar dan loopt het verder soepel in Excel.
Er zitten in die db van gisteren 729211 posts (ong 125 MB in csv formaat). Die beschrijvingen kun je opvragen via nfo.ftd.nu. Wellicht moet je niet updaten voor het exporteren, ik start FTD ook helemaal niet op voordat ik geexporteerd hebt, ter voorkoming dat één of ander purge-routine in FTD zijn werk doet (ja ik had die retentie-entry al verhoogd). Bedankt verder!

• Mar2zz
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:12:
[...]
Jouw methode is erg handig als je een servertje of nas hebt, maar op mijn thuispc waar ook de rest van het gezin op zit blijf ik het maar handmatig doen, ik denk niet dat vrouwlief begrijpt hoe het anders werkt.
Ja kut, de nederlandse eboeken, helemaal niet aan gedacht. Er zitten ook een paar echte handscanners inderdaad, die zijn gek om dat te doen, maar geweldig omdat ze het doen. Ik lees tweetalig, dus maakt weer niet heel veel uit, maar nl/vlaamse schrijvers wil ik wel in originele taal lezen.

De thuispc kan toch eventueel 's nachts het werk doen, dat deed ik eerder ook altijd? Een film uitkiezen is een kwestie van browsen op moviemeter.nl en op een popupje klikken dat je het hebben wilt. Verder hoef je niets te doen, dat kunnen zelfs vrouwen, die van mij kan het ook ware het niet dat ik het moet doen als compensatie voor mijn te kleine aandeel in het huishouden ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:33:
Er zitten in die db van gisteren 729211 posts (ong 125 MB in csv formaat).
Ik krijg het niet voor elkaar, ook niet met een nieuwe useraccount en dan niet updaten...

Kan je dat csv bestand misschien op usenet zetten voor iedereen? Ik wil eens zien wat er nu in mijn bestand mist, zo te zien heb ik wel heel 2010 en mis ik dus een groot deel van 2009.
Mar2zz schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:56:
die van mij kan het ook ware het niet dat ik het moet doen als compensatie voor mijn te kleine aandeel in het huishouden ;)
Mijn vrouw ziet dat toch anders, hier is het klusjes doen voor mij en ook nog downloaden, al kan ze prima uit de voeten met supersearch van newsleecher om muziek te zoeken in mp3 fomraat. Maar ik zal het eens voorstellen, mijn aandeel in het huishouden is ook niet het grootste ;)
Ik ga er in iedergeval mee bezig, dat periscope kende ik niet en dat is wel verrekte handig als ik het zo lees (in combi met coachpotatoe e.d.)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 22:04 ]

Verwijderd

Modbreak:Niet de bedoeling (file is ook al deleted van de host zo te zien).

[ Voor 91% gewijzigd door bjck op 13-02-2011 20:54 ]

• swiebert
  • Laatst online: 16-09 18:11
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:51:
[...]

Postnaam: Database copy
Bestandsnaam: FTD Database 10 februari 2011.xlsx

Heb er ook wat parretjes bijgedaan, volgens mij moet het zo wel werken. Staat in alt.boneless
Was alleen wat te lui om er een rar van te maken, maar dit werkt wel. Mocht het niet werken, geef dan maar een seintje.
top FTD and joe Über Alles!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:40:
@snoeki Hmm... lukt maar niet, heb 'm hier maar opgezet. Succes!
Dank, heb hem binnen!

Als Excel hem eenmaal geopend heeft wat wel eventjes duurt, dan is er snel in te werken. Heerlijk. Ga morgen eens kijken waarom deze zoveel groter is, heb je deze onder windows xp aangemaakt of heb je ook windows 7?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:48:
[...]

Dank, heb hem binnen!

Als Excel hem eenmaal geopend heeft wat wel eventjes duurt, dan is er snel in te werken. Heerlijk. Ga morgen eens kijken waarom deze zoveel groter is, heb je deze onder windows xp aangemaakt of heb je ook windows 7?
Yep, XP (32b) met slechts 2 GB RAM. Vandaar dat ik ook zo huiverig was om Excel 2010 hierop te installeren voor zo'n grote file. Die directory met 700000 html-files kan ik op de normale manier ook al nauwelijks openen ;)

Edit: Oh ja,
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 21:18:

Zeker, handigste manier is met Zoeken en Vervangen.
Dat wist ik idd, maar ik bedoelde eigenlijk 'embedded' hyperlinks, zoiets dus. Als dat wellicht niet mogelijk is in Excel zit ik tenminste niet voor niets in handleidingen te zoeken ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
Mooi balen dat FTD de rechtzaak verloren heeft, kwestie van tijd voordat we het niet meer kunnen gebruiken.

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 23:06:
Dat wist ik idd, maar ik bedoelde eigenlijk 'embedded' hyperlinks, zoiets dus. Als dat wellicht niet mogelijk is in Excel zit ik tenminste niet voor niets in handleidingen te zoeken ;)
Ik zit op het werk en wordt de hele tijd lastig gevallen door telefoontjes, dus even snel een oplossing (die vast mooier kan, maar dit werkt ook wel):

1) Stel, in kolom A staan de bestandsnamen.
2) Maak nu een kolom B en zet daarin op elke regel deze link: https://www.binsearch.info/index.php?q=
3) Maak nu een kolom C en zet daarin op elke regel deze link: &m=&max=250&adv_g=&adv_age=999&adv_sort=date&minsize=&maxsize=&font=&postdate=date
4) Maak nu een kolom D en zet daarin op regel 1 deze code: =B1&A1&C1 en sleep die code naar onderen zodat de cellen zich automatisch aanpassen en klaar ben je

Je kan nu dubbelklikken op de linken in kolom C en je gaat erheen. Je ziet er alleen geen hyperlink streepje onder, maar dat is denk ik niet erg, het werkt wel.

Mocht je er niet uitkomen, dan kan ik het wel het weekeinde voor je maken. Ik ga sowieso nog met dat bestand bezig, ik ga het per maand opslaan en dan kan ik zelf zien wanneer mijn usenetprovider's retentie het niet meer heeft en het dan per maand wissen. Dan worden het ook kleinere bestanden en kan je het ook met een andere Excel openen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snoeki: Bedankt voor de uitleg, klinkt heel helder. Had inmiddels zelf ook wat rondgezocht en ben gestuit op de hyperlink-functie in Excel: '=Hyperlink ( link, display_name )'. Volgens mij zou dat ook precies moeten doen wat ik wil, ik ga het in elk geval allemaal eens uitproberen.

Die db per maand opslaan wilde ik oorspronkelijk ook doen, maar dan zit je met het 'probleem' dat je steeds weer 'dezelfde' titels ziet, die elke keer terugkomen door alle reposts. En het is juist zo ontiegelijk makkelijk om alles alfabetisch onder elkaar te hebben, omdat je dan in één oogopslag alle 'dubbele' kunt herkennen. Op die manier kun je echt razendsnel door de lijst bladeren, zoveel maal sneller dan op andere manieren. Ik ben nu van plan om sommige categorieën te scheiden, en het evt. per letter(groep) op te slaan. Giganews en Astraweb hebben ongeveer dezelfde retentie als de ftddb en verwijderen nog geen oude posts, omdat ze schijnbaar een wedstrijd houden wie de langste retentie kan aanbieden. Hopelijk gaan ze daar nog een tijdje mee door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb dit topic even doorgescand, maar klopt het dat er een enorme lijst aan deleted spots in een keer zichtbaar zijn als je een update doet?

Als je die spots vervolgens opent dan staat er een prullenbakje met "END" of "is bekend" :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:30:
@snoeki: Bedankt voor de uitleg, klinkt heel helder. Had inmiddels zelf ook wat rondgezocht en ben gestuit op de hyperlink-functie in Excel: '=Hyperlink ( link, display_name )'. Volgens mij zou dat ook precies moeten doen wat ik wil, ik ga het in elk geval allemaal eens uitproberen.
Die kreeg ik er vanochtend zo snel niet in, maar de link werkte wel met mijn methode. Wel leuk om wat mee te stoeien, leer je weer wat meer van Excel en het is gelijk erg nuttig. Ik zou het trouwens wel eerst in een leeg excel bestand doen, anders heb je er meer werk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BtM909 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 18:28:
Ik heb dit topic even doorgescand, maar klopt het dat er een enorme lijst aan deleted spots in een keer zichtbaar zijn als je een update doet?

Als je die spots vervolgens opent dan staat er een prullenbakje met "END" of "is bekend" :?
Geen idee hoe het zit als je in FTD een update doet, maar wat ik wel weet is dat als je de db exporteert (of in FTD Watchdog zelf), je dan alle deleted spots zichtbaar kunt maken. En dat is zeer aan te raden, want ik ben al vele deleted spots tegengekomen waar niets mis mee is, maar bijv. door de spotter zijn gedeleted alleen maar omdat 'de ondersteuningsperiode voorbij was' of omdat hij ze 'inmiddels te oud vond', terwijl de bestanden zelf nog prima in orde zijn (bij een goede provider). Zonder die deleted spots zichtbaar mis je dus onnodig goede posts.

Edit: Net even een FTD-update gedaan, maar nee, in FTD zie ik zo'n lijst met deleted spots als jij bedoelt niet.

@snoeki: Klopt, ik 'oefen' altijd met maar een paar records. Overigens denk ik dat ik CSVed daarvoor ga gebruiken. Ik heb zo het vermoeden dat die 'search-and-replace'-functie daar veel sneller werkt dan in Excel zelf. En ook het laden van de 'grote' (700000+) .csv gaat behoorlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 22:40:
@snoeki Hmm... lukt maar niet, heb 'm hier maar opgezet. Succes!
Linkje doet het niet meer. Zou iemand het op usenet willen plaatsen?

Invalid or Deleted File.

The key you provided for file download was invalid. This is usually caused because the file is no longer stored on Mediafire. This occurs when the file is removed by the originating user or Mediafire.
If you believe you have reached this page in error, please contact support.
Click here to view our help resources

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 08:26:
Linkje doet het niet meer. Zou iemand het op usenet willen plaatsen?
Ik zie hem toevallig in alt.boneless staan, bestandsnaam FTD Database 2008 tm 2011 , met nzbindex als te vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-05-2024
Balen, ftn2day is ook door stichting Brein uit de lucht gehaald.
Ben bang dat het hier niet bij blijft.

Ik zal ftd echt missen. Hopelijk komen ze met een andere opzet terug. Maar het zal nooit meer zo zijn als vroeger. :'(

[ Voor 37% gewijzigd door goldvinger op 12-02-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 12:18:
Balen, ftn2day is ook door stichting Brein uit de lucht gehaald.
Zijn ze niet zelf offline gegaan 3 dagen geleden in paniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldvinger
  • Laatst online: 10-05-2024
@snoeki:

Nee, ze hebben een brief gehad van stichting brein met de mededeling dat als de site niet offline gehaald wordt dat er tegen hun gerechtelijke stappen ondernomen zou worden.
Niet op vrijwillige basis dus

Bron: Forum ftn2day

[ Voor 5% gewijzigd door goldvinger op 12-02-2011 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het maar niet voor elkaar om de gehele database in watchdog te exporteren.
Ik krijg alleen maar een paar postings te zien en die kan ik dan wel exporteren, ik heb dit in html gedaan en die zijn fijn in te lezen in excel.

Hoe kan ik de complete database van 900 dagen exporteren in html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Is mijn constatering juist: er wordt nu al stuk minder gespot?

Is iedereen naar elders... Spotnet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De maker van Spotnet had er geld voor moeten vragen, had hij schatrijk geweest nu er veel spot/post sites uit de lucht gehaald worden. Maar ik denk inderdaad dat de meeste mensen die FTD gebruikte overgestapt zijn naar Spotnet, ook omdat deze gebruiksvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
Duddits schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:15:
De maker van Spotnet had er geld voor moeten vragen, had hij schatrijk geweest nu er veel spot/post sites uit de lucht gehaald worden. Maar ik denk inderdaad dat de meeste mensen die FTD gebruikte overgestapt zijn naar Spotnet, ook omdat deze gebruiksvriendelijk is.
Gratis is altijd beter, ik denk dus niet dat Spotnet dan even groot zou zijn. Qua gebruiksvriendelijkheid weet ik het zo nog niet. Ik vind CouchPotato + Sickbeard (films + series) toch beter (en lichter) werken dan Spotnet.

Ik hoop eigenlijk dat Spotnet wat op het web gaat doen, niet alsin een gecentraliseerde database meer eerder dat een gebruiker niet speciaal het programma hoeft te installeren om in zijn/haar database te kijken. (Een beetje als newznab eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:00
Duddits schreef op zondag 13 februari 2011 @ 01:15:
Als hij dat zou doen, zou hij dus inkomsten ontvangen en strafbaar zijn volgens mij.. Nu de boel gratis is, is er weer wat minder reden om een aanklacht te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Moet spotnet nog proberen. Sickbeard ook nog, jammer dat er geen 1 alles in 1 programma is.

Ben lid geworden van nzbxxx, en hoewel in paar opzichten superieur aan FTD's erotica sectie, in een belangrijk opzicht inferieur: bij lang niet alle spots zit een foto of een link naar een foto, bij FTD was dat bijna altijd verzorgd.

Edit: ok spotnet gepakt, en daar is duidelijk een echt alternatief, beterrr.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 13-02-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goldvinger schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:47:
@snoeki:

Nee, ze hebben een brief gehad van stichting brein met de mededeling dat als de site niet offline gehaald wordt dat er tegen hun gerechtelijke stappen ondernomen zou worden.
Niet op vrijwillige basis dus

Bron: Forum ftn2day
ik zie het nu ook op tweakers staan, kon het zo snel niet op het forum vinden. Tja, jammer. Kwam er niet veel, maar ze hadden wel een leuke site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zondag 13 februari 2011 @ 12:23:
Ben lid geworden van nzbxxx, en hoewel in paar opzichten superieur aan FTD's erotica sectie, in een belangrijk opzicht inferieur: bij lang niet alle spots zit een foto of een link naar een foto, bij FTD was dat bijna altijd verzorgd.
90% van de spots van ftd staan eerder op nzbxxx en newzxxx, je moet helaas wel beide sites gebruiken. En inderdaad geen covers, al is dat bij nzbxxx nog beter dan bijn newszzz, maar je pakt wel sneller de nzb'tjes mee en dan bekijk ik het later wel. Ik zoek verder gewoon op siterip in de erotic sectie van newsleecher en daar komen wel 2 a 3 siterips per week langs, een prima alternatief en kost je minder tijd.

Maar is spotnet nu al meer dan een copy van ftd? Ik wil even zien wat er gebeurd als ftd echt weg is, volgens mij mist dan 90% van de content van spotnet ook of heb ik dat mis?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:55:
[...]

Maar is spotnet nu al meer dan een copy van ftd? Ik wil even zien wat er gebeurd als ftd echt weg is, volgens mij mist dan 90% van de content van spotnet ook of heb ik dat mis?
Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk spotters op FTD nu via spotnet gaan spotten. Of dat ook werkelijk gaat gebeuren moeten we afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Ik heb voor de verandering weer eens windows aangeslingerd voor Spotnet, framework 4.0 een echte no go op linux. Ff gauw registreren voordat ftd echt uit de lucht is... Beetje overkill, complete windows xp lite installatie in een VM, maar met seamless mode op virtualbox lijkt het net een normale app. En nu hoef ik ook de laptop van de buren niet meer te lenen als ik mijn nokia ff wil backuppen/maps bijwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:09:
[...]

Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk spotters op FTD nu via spotnet gaan spotten. Of dat ook werkelijk gaat gebeuren moeten we afwachten.
Ik houd het in de gaten.

Voor de overstappers:
http://www.binsearch.info...ax=100&adv_age=900&server

Met dat tooltje komen je ftd filters in spotnet

Lees wel veel klachten over traagheid na gebruik , zie het spotnet topic hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Dutch Binaries Program gaat maandagavond aanstaande ook stoppen!

"Aankondiging
Wegens huidige ontwikkelingen wordt op maandag 14-02-2011 DBP offline gehaald, dit zal in de avonduren gebeuren.
We bedanken jullie allemaal voor de inzet en steun.

Het forum zal beschikbaar blijven voor de toekomstplannen en informatie. DBP zelf zal morgen meer info geven hierover.

Mvg,
Het DBP Team"

Another one bites the dust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornfed99111 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 02:00:
Dutch Binaries Program gaat maandagavond aanstaande ook stoppen!

"Aankondiging
Wegens huidige ontwikkelingen wordt op maandag 14-02-2011 DBP offline gehaald, dit zal in de avonduren gebeuren.
We bedanken jullie allemaal voor de inzet en steun.

Het forum zal beschikbaar blijven voor de toekomstplannen en informatie. DBP zelf zal morgen meer info geven hierover.

Mvg,
Het DBP Team"

Another one bites the dust!
Damn het gaat nu echt hard. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Is het in FTD mogelijk om je account te verwijderen? Uiteraard heb ik gezocht, maar vind ik veel te veel onzinnige hits.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je enige tijd niet inlogt op FTD dan vervalt je account (tenminste mijn zusje heeft het ooit een paar maanden niet gebruikt en kon toen niet meer inloggen met haar oude account).

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Is er al een manier om spotnet op Mac draaiende te krijgen? Ben gister al even bezig geweest met winebottler, maar hij blijft struikelen op de .net installatie.

Sorry, ik dacht dat ik in het spotnet topic zat.

[ Voor 15% gewijzigd door Magic op 15-02-2011 08:30 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Laatst online: 24-08 22:14
pven schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:13:
Is het in FTD mogelijk om je account te verwijderen? Uiteraard heb ik gezocht, maar vind ik veel te veel onzinnige hits.
Gewoon ftd opstarten, linksboven klik op programma kom je bij ftd configuratie en kun je je account verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Nou, zoals verwacht.
nieuws: Usenetcommunity FTD gaat op zwart

Dat was het dan... :w

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:23:
[...]

Damn het gaat nu echt hard. |:(
Was zowieso een site waar haast niets noemenswaardigs te vinden was.

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pven schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:13:
Waarom zou je dat willen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:02

Apoca

Array Technology Industry

baasandre schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 08:31:
[...]

Gewoon ftd opstarten, linksboven klik op programma kom je bij ftd configuratie en kun je je account verwijderen ;)
Lijkt me toch sterk dat je dan ineens uit de database bent bij hun.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Apoca schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:38:
[...]

Lijkt me toch sterk dat je dan ineens uit de database bent bij hun.
Waarom?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:52
Jammer dat het stopt. Zat er natuurlijk al wel aan te komen maar blijft jammer. Heb een aantal jaar FTD gebruikt en het was/is gewoon een super makkelijk en fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Spam, en reclame voor "een nieuwe fantastische community" ....

In het verleden al eens ergens geregistreerd, en ondanks het feit dat ik er geen gebruik van heb gemaakt, krijg ik regelmatig mailtjes dat "ze" overgegaan zijn op een andere naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Omdat ik nergens kan vinden dat dat wel zo zou zijn, en op FTD zelf kun je er bijna niets over vinden.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
R.I.P. FTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apoca schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:58:
Omdat ik nergens kan vinden dat dat wel zo zou zijn, en op FTD zelf kun je er bijna niets over vinden.
Als je spots hebt aangemeld kan je er toch niet uit? Dat lijkt me in iedergeval wel. Ik heb in het verleden een paar keer een spot gedaan en die kan ik nu ook in spotnet vinden.

Als ik me zou uitschrijven bij ftd verdwijnen die denk ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

De vraag waar het hier om gaat is puur over de user gegevens, niet over wat je hebt geupload of gespot in het verleden. Dat dat niet weg zal vallen lijkt me nog al duidelijk, maar kan me voorstellen dat mensen niet hun email-adres in een database willen laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

FreshMaker schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 10:58:
[...]

Spam, en reclame voor "een nieuwe fantastische community" ....

In het verleden al eens ergens geregistreerd, en ondanks het feit dat ik er geen gebruik van heb gemaakt, krijg ik regelmatig mailtjes dat "ze" overgegaan zijn op een andere naam
Jezelf actief uitschrijven vind ik dan nog heel wat anders dan je registreren en het vervolgens niet gebruiken.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-09 09:01

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Waarom kan FTD wel down gehaald worden maar lukt het ze niet met bepaalde Torrent sites?
Ze linken nota bene niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:19
apNia schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:24:
Waarom kan FTD wel down gehaald worden maar lukt het ze niet met bepaalde Torrent sites?
FTD is een BV waarbij aansprakelijkheid ligt bij een organisatie, deze heeft zelf de handdoek in de ring gegooid :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Ik neem aan omdat FTD een Nederlands feestje is!?
En waarschijnlijk omdat veel Torrent sites niet onder het Nederlands recht vallen!?

Maar...ik ben geen jurist :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
lier schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:27:
[...]

Ik neem aan omdat FTD een Nederlands feestje is!?
En waarschijnlijk omdat veel Torrent sites niet onder het Nederlands recht vallen!?

Maar...ik ben geen jurist :)
Volgens mij was het zo dat als je je activiteiten toesplitst op een gebied/land je je moet houden aan de daar geldende regels en wetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
RedHat schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:57:
[...]

Volgens mij was het zo dat als je je activiteiten toesplitst op een gebied/land je je moet houden aan de daar geldende regels en wetten.
Dus als je een pornosite beheerd kan je het risico lopen dat je in iran gestenigd wordt omdat je site daar bereikbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Magic schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:58:
Dus als je een pornosite beheerd kan je het risico lopen dat je in iran gestenigd wordt omdat je site daar bereikbaar is?
Toespitst is iets anders dan bereikbaar...toch!?
Daarnaast, geen idee welke straf in Iran staat op het hosten van pornosites...

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
lier schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:04:
[...]

Toespitst is iets anders dan bereikbaar...toch!?
Daarnaast, geen idee welke straf in Iran staat op het hosten van pornosites...
The pirate bay is ook niet speciaal toegespitst op Nederland. Wat het 2e betreft heb je een punt, maar het zal vast niet veel minder verschrikkelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Magic schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:07:
[...]

The pirate bay is ook niet speciaal toegespitst op Nederland. Wat het 2e betreft heb je een punt, maar het zal vast niet veel minder verschrikkelijk zijn.
TPB heeft wel een Nederlandse portal. Dat kan het misschien wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ach ik zit de laatste tijd toch al vaker op TPB, beter tegen appz en gamezz die troep bevatten, aangezien je daar wel kundige gasten hebben die commentaren geven of iets schoon is.

FTD was zo verdraaid handig om even snel te overzien of er iets nieuws was, waaraan jezelf niet dacht, zoals de nieuwste Hitzone, dat houd ik niet bij, maar dankzij FTD leech ik die al sinds jaar of 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik zag net het Spotned topic voorbij vliegen, zijn er nog andere goeie alternatieven voor FTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

klein vraagje: is openftd afhankelijk van ftd? m.a.w., stop die straks ook? (had ik nog niet gebruikt, maar leek me wel redelijk alternatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Het slaat echt nergens meer op. Wat de rechter betreft mag ik dus ook niet meer met een groep mensen hebben over een bestand die een film oid representeert. Het wordt steeds iditoter. Doet mij alleen maar de neiging krijgen om in een keer alles wat los en vast zit te downloaden als een soort protest. Best jammer dat FTD eruit gaat, maar er zijn al genoeg nieuwe alternatieven te vinden. Was gezellig zolang het heeft geduurd alleen klote dat er door het uitblijven van een hoger beroep een juris predentie is geschapen die nergens meer op slaat...

telefoontoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 15:44

Rub3s

+3 , omdat het kan

^
ik wil ook al erg lang een kopie van het internet maken, jammer dat men hardeschijf steeds zo snel vol zit.

maar ik ben idd ook bang dat het steeds moeilijker gaat worden om leuke downloads te krijgen. Alle toegankelijke sites/programma's worden geblokkeerd, zodat er maar een paar overblijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Rub3s op 15-02-2011 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Rub3s schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:54:
klein vraagje: is openftd afhankelijk van ftd? m.a.w., stop die straks ook? (had ik nog niet gebruikt, maar leek me wel redelijk alternatief)
Ja

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
Is spotnet nou afhankelijk van de FTD DB of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
wvkreg schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:37:
Is spotnet nou afhankelijk van de FTD DB of niet?
Spotnet vult zich momenteel ook met FTD posts, maar is niet afhankelijk hiervan. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het om TPB gaat: Brein wil die graag 'down' krijgen maar de providers vertikken het. En ik meen dat TPB inderdaad wat rechtzaken heeft verloren, maar de eigenaren zijn 'onvindbaar' in het buitenland, en hebben schijt aan alles. In zo'n zelfde toekomst heeft mr. FTD geen zin ;)
Magic schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 12:58:
[...]

Afgezien dat er op het beheren van een pornosite in Iran als straf geen steniging staat (die straf is voorbehouden aan overspel ;) ), kun je anders als beheerder van zo'n site, wanneer dat daar bekend en ongewenst is, wellicht beter maar niet naar Iran op reis gaan. Het land staat nou niet bekend om zijn rechtvaardige rechtspraak, en de Nederlandse overheid speelt niet veel klaar, hebben we onlangs nog gezien. Sterker nog, er zit inmiddels niet eens een Nederlandse ambassadeur meer ;)
Maar er zal in Iran waarschijnlijk wel één of ander internetfilter draaien die dat soort sites blokkeert,

Ik kan me nog herinneren (stond op de FP) dat iets soortgelijks speelde in een Oostblokland, waar (meen ik) de directeur van XS4ALL voor de (lokale) rechter werd gedaagd, omdat ze het daar ergens niet mee eens waren. Die kon toen beter ook niet daarheen gaan ;)
telefoontoestel schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:20:
Het slaat echt nergens meer op. Wat de rechter betreft mag ik dus ook niet meer met een groep mensen hebben over een bestand die een film oid representeert.
Nee, de rechter heeft alleen geoordeeld, dat het onrechtmatig is wanneer de *uploader* zijn (onrechtmatige) uploads publiekelijk bekend maakt. Ieder ander mag het er gewoon over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer van FTD maarja ;(

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 18:46 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Sheizeeee, TwilightNZB is nu ook offline :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 15:50:
[...]
Ik kan me nog herinneren (stond op de FP) dat iets soortgelijks speelde in een Oostblokland, waar (meen ik) de directeur van XS4ALL voor de (lokale) rechter werd gedaagd, omdat ze het daar ergens niet mee eens waren.
Dat "Oostblokland" was India :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Even geregged op ShrekNZB maar daar vind je nou niet echt zo veel als op FTD :P
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Let op:
LET OP: Het gaat hier over het product FTD. Het product en het product alleen dus.

Ook geen discussies over wat/niet legaal dan wel illegaal is hoort niet in dit topic thuis.