FTD, wat vinden we ervan?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 148.964 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic hernoemen naar: "FTD, wat vonden we ervan?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:46:
Topic hernoemen naar: "FTD, wat vonden we ervan?" :+
:P

Ze gaan iig met geheven hoofd ten onder :)
http://www.ftd.nu/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
254 pagina's met reacties vanaf 12 uur vannacht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Jammer... echt een Napster gevoel. Kan nog niet echt wennen aan Spotnet maar goed. Hopelijk komt dat nog ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

w4rguy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Ik denk wel dat de community blijft bestaan, maar dat die zich verplaatst naar ergens anders. Moge het duidelijk zijn, deze praktijken stop je niet. De regering moet duidelijke wetgeving maken voor digitale distributie (de wetten zijn op digitaal gebied zeer verouderd).

En daar wil ik nog eens bij toevoegen dat die ik eigenlijk vind dat Brein een beetje aan mafia praktijken doet. Zij zijn een stichting (geen landelijk orgaan van de overheid). Zij manen bedrijven en verenigingen om hun illegale praktijken te stoppen (sinds wanneer beslissen zij dat? dat doen rechters in ons juridische stelsel, iets met trias politica enzo...)
Dat mogen ze wel, is een misverstand denk ik: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35511259

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Ik vond vooral het mp3'tje van The Last Post (Spot) echt geniaal, ergens rond een uur of 10 gespot. _/-\o_

En daarna The Doors - The End, kippenvelmomentje, toch het einde van een tijdperk ;w

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Modder gooien kan Brein wel, dat is ook eigenlijk het enige wat ik ze zie doen (en dikke persberichten de deur uitsturen over Swan). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Wat mij zo opvalt aan FTD is dat het echt zo'n nederlands ding is. Ik heb nog niet echt gehoord van een soortgelijk iets in het buitenland. Wat ik an sich wel vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft trouwens wel absurd dat FTD maar offline moet, terwijl er gewoon in hoger beroep zou kunnen worden gegaan (tot 2 maal aan toe) om de boel te rekken en toch nog een paar jaar in de lucht te blijven. Brein ontleent haar bestaansrecht aan het feit dat in Nederland de begrippen rechtspraak en je recht halen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben gezien het feit dat je alleen in hoger beroep kunt als je daar toereikende financiële middelen voor hebt. Brein heeft daarentegen bijna oneindige financiële middelen om iemand helemaal kapot te procederen.
Als er ook maar 1 zo'n club als FTD gewoon in hoger beroep zou gaan (tot Europees niveau?) zou er tenminste écht sprake zijn van rechtspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:20:
waar is die? Heb je een bestandsnaam ofzo?
heb hem gevonden via newzbin (raw zoeken): FTDDatabaseViewer.rar

zal er vanavond even naar kijken. Ik had al een database, maar daar mis ik de laatste 2 weken in en zoek nog iets waar mijn moeder ook mee kan werken (jaja, een moeder van in de 60 die van usenet download :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Spotnet of spotweg miss?
In principe zelfde als FTD. Zeker als je de filters aanpast (zijn spots voor te vinden)
Go moeders! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door PieterAelse op 01-03-2011 14:46 . Reden: kudo's voor moeder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Enigszins hoopvol op http://www.ftd.nu/ is het laatste stukje van de muziek die afgespeeld kan worden (bovenin het scherm).

"We'll meet again, don't know where, don't know when, but I'm sure we'll meet again some sunny day......."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

R.I.P. FTD.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:58:
Enigszins hoopvol op http://www.ftd.nu/ is het laatste stukje van de muziek die afgespeeld kan worden (bovenin het scherm).

"We'll meet again, don't know where, don't know when, but I'm sure we'll meet again some sunny day......."
Zouden ze wel rechten afstaan aan buma voor het afspelen van het liedje :P
Of zijn we het liedje nu illegaal aangeboden en doet ftd nu eindelijk iets officieels illegaals :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 09:54

Kwastie

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:53:
Het blijft trouwens wel absurd dat FTD maar offline moet, terwijl er gewoon in hoger beroep zou kunnen worden gegaan (tot 2 maal aan toe) om de boel te rekken en toch nog een paar jaar in de lucht te blijven. Brein ontleent haar bestaansrecht aan het feit dat in Nederland de begrippen rechtspraak en je recht halen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben gezien het feit dat je alleen in hoger beroep kunt als je daar toereikende financiële middelen voor hebt. Brein heeft daarentegen bijna oneindige financiële middelen om iemand helemaal kapot te procederen.
Als er ook maar 1 zo'n club als FTD gewoon in hoger beroep zou gaan (tot Europees niveau?) zou er tenminste écht sprake zijn van rechtspraak.
Ze hadden toch aangegeven dat het teveel geld zou kosten om in hoger beroep te gaan.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

fish schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Zouden ze wel rechten afstaan aan buma voor het afspelen van het liedje :P
Of zijn we het liedje nu illegaal aangeboden en doet ftd nu eindelijk iets officieels illegaals :+
Het liedje is uitgebracht onder "Creative Commons". Ze hoeven hiervoor dus geen rechten af te dragen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TheCoolGamer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:30:
[...]

Het liedje is uitgebracht onder "Creative Commons". Ze hoeven hiervoor dus geen rechten af te dragen.
Ah ok tnx, ik had hem wel ff gauw gegoogled maar er kwam niet zo gauw iets boven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:32:
Wat mij zo opvalt aan FTD is dat het echt zo'n nederlands ding is. Ik heb nog niet echt gehoord van een soortgelijk iets in het buitenland. Wat ik an sich wel vreemd vind.
Dat was ook de reden dat van de totale binaire content op Usenet zo'n 10 tot 20% vanuit NL ge-upload wordt (werdt?).

Ik ben daarom wel benieuwd naar de Usenet traffic grafiekjes van de afgelopen en komende paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb natuurlijk wel sites als nzbmatrix en newzbin, een iets andere insteek, maar ik vind het al jaren heerlijk werken door de watchdogs, rss feeds etc.

Eigenlijk was ftd al jaren achterhaald, de betallic versie was ook al niet meer van deze tijd, maar door de grote groep gebruikers was het er wel prima binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:57
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:22:
jEigenlijk was ftd al jaren achterhaald, de betallic versie was ook al niet meer van deze tijd
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Kwastie schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:27:
[...]

Ze hadden toch aangegeven dat het teveel geld zou kosten om in hoger beroep te gaan.
Dat niet alleen, offline moesten ze direct al. Hoger beroep kan alleen een vonnis 'omkeren' maar zou in dit geval het vonnis niet teniet doen totdat er uitspraak in hoger beroep was.

Dus dan zou je (als het hoger beroep gewonnen werd) een jaar offline zijn en dan weer online; dan is de community allang uiteen gevallen en zijn er al alternatieven. Dus FTD zou sowieso altijd verloren hebben, ook al hadden ze gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het waren 6 mooie jaren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Ik kan het mis hebben maar volgens mij zou het best eens kunnen dat FTD met een alternatief of iets nieuws komt.
De bedank brief aan alle FTDérs sluit namelijk af met:

Bedankt voor alles en tot ziens!

Waarom sluit men af met tot ziens ?

Zomaar een gedachte.... >:)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik snap eigenlijk niet waarom de FTD source code niet wordt vrijgegeven... Die kan worden aangepast voor een FTD v2 project of gebruikt als basis voor andere software die feitelijk hetzelfde doen. (spotnet,etc)

Je zou ook de huidige FTD applicatie kunnen aanpassen zodat gebruikers een update server kunnen invullen. Geef ook een stukje serversoftware vrij en voor je weet heb je een netwerk van honderden mirrors wereldwijd waarvan de nieuwe "FTD" kan updaten. Kans dat brein die down brengt is zo goed als nihil en tegen de tijd dat er eentje plat gaan zijn er weer 10 bij gekomen. Vervolgens zou je die update servers prima kunnen syncroniseren via usenet of via 101 andere kanalen (voor mij part VPN/TOR/P2P)

Zowiezo moet die FTD software dan een andere naam krijgen want Mr. FTD himself mag hier verder niks mee te maken hebben. Het gaat er puur en alleen om dat zijn werk door anderen wordt voorgezet. Er is een goede interface/applicatie beschikbaar en waarom zou je die niet behouden. SpotNet en al die anderen zitten nu opnieuw het wiel uit te vinden en dat is toch een beetje jammer. Bovendien versplinterd de groep nogal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
http://openftd.mirrors.se...ftd/openftd-1.2.1.tar.bz2

Alsjeblieft. De sourcecode. Neem jij de organisatie op je? Je voorstel is precies datgene wat spotnet nu aan het doen is overigens. De database staat op 100-en servers wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ja echt hoor want openFTD wat op linux draait is ook echt hetzelfde als de normale FTD client. |:(

En als je de moeite had genomen om goed te lezen had je tot de conclusie gekomen dat dit voorstel meer inhoud dan wat SpotNet doet. Bovendien spotnet is van de grond opnieuw opgebouwd en dat is nou juist niet nodig.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
LET OP: Het gaat hier over het product FTD. Het product en het product alleen dus.

Ook geen discussies over wat/niet legaal dan wel illegaal is hoort niet in dit topic thuis.