FTD, wat vinden we ervan?

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 148.962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Als je dat vindt, mag jij als eerste je gegevens doorgeven aan Brein.

Overigens is ook net de bedoeling dat onze gegevens niet in handen komen van Brein.
Daarom zou het ook fijn zijn als FTD bevestigd dat alle gegevens ook daadwerkelijk gewist worden!
Daar gaat het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

cornfed99111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:05:
Als je dat vindt, mag jij als eerste je gegevens doorgeven aan Brein.
Ik weet wel zeker dat ik helemaal nooit wat vrijwillig aan Brein ga afstaan. Dit staat los van wat ze er wel of niet mee kunnen.
Overigens is ook net de bedoeling dat onze gegevens niet in handen komen van Brein.
Daarom zou het ook fijn zijn als FTD bevestigd dat alle gegevens ook daadwerkelijk gewist worden!
Daar gaat het over.
FTD heeft jouw terzake doende gegevens helemaal niet.
Bovendien heeft Brein met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid allaaaaaaaaaaaaaaaang een database / copy aangelegt met usernames, postings etc.. etc..

Dit is allemaal geneuzel joh.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:03:
@snoeki: wat kost newzbin? Kan je wat over hen en over NZBmatrix vertellen, waarom heb jij ze allebei?
ik had eerst newzbin, maar toen kwam er gedonder en verdween die (later bleek dat dit tijdelijk was), toen naar nzbmatrix gegaan.

NZBMatrix is eenmalig doneren en dan onbeperkt toegang, newzbin is per maand betalen, maar daar kan je raw in nieuwsgroepen zoeken en dan zelf nzbtjes maken, dus hetzelfde als supersearch van newsleecher.

Newzbin heb ik gewon als backup voor het geval supersearch even niet werkt. NZBMatrix vind ik een leuke site, haal daar mijn tv series voornamelijk weg en klets er wat.

En Brein mag mijn gegevens hebben van FTD, volgens mij is dat van een mailaccount die ik 8 jaar niet meer heb :o , maar voor die 20 of 30 posts van mij in 8 jaar tijd... is bij lange na niet interessant voor ze.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Help!!!! schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:14:
[...]

FTD heeft jouw terzake doende gegevens helemaal niet.
Bovendien heeft Brein met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid allaaaaaaaaaaaaaaaang een database / copy aangelegt met usernames, postings etc.. etc..

Dit is allemaal geneuzel joh.
Spreek je nu namens FTD of Brein?

Heb je nog nooit een forum van dichtbij gezien? Ik wel.
Daar staat je ip adres, e-mail adres en je nicknaam mooi bij elkaar opgeslagen.
Het e-mail adres kan je mooi gebruiken voor een sommatie te sturen.
Het ip adres wijst direct naar jou toe. Er hoeft alleen nog maar een echte naam aan verbonden te worden.
Aangezien je ip adres gelinkt staat aan illegale activiteiten (FTD) , zal vast en zeker een rechter nooit verlangen dat je provider je naam doorgeeft aan Brein.
En wie moet dat geloven? Dezelfde 'experts' zoals Engelfriet die hoog van de toren bliezen dat FTD niet kon verliezen?

En zoals eerder geschreven, in het buitenland is deze praktijk alomtegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
cornfed99111 schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:01:
[...]

Het zou beter zijn als de Crew of Mr. FTD een duidelijk statement zou brengen dat ALLE accounts,
e-mailgegevens en ip adressen van de leden direct gewist worden na 1 maart. Plus de backups, uiteraard.

Als die Brein gekken die gegevens in handen krijgen, dan verwacht ik wel een sommatie in mijn mailbox om direct
€1000 of zo, over te maken naar Brein vanwege illegale up- en downloads.

In Duitsland, de VS en UK zijn dat standaard praktijken van advocatenkantoren.
Die werken samen met tegenhangers van Brein in die landen en proberen daarmee zoveel mogelijk geld te verdienen. Plus de afschrikkende werking ervan.
€1000? wss word dat wel iets meer voor sommige :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

cornfed99111 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:11:
[...]

Spreek je nu namens FTD of Brein?

Heb je nog nooit een forum van dichtbij gezien? Ik wel.
Daar staat je ip adres, e-mail adres en je nicknaam mooi bij elkaar opgeslagen.
Het e-mail adres kan je mooi gebruiken voor een sommatie te sturen.
Het ip adres wijst direct naar jou toe. Er hoeft alleen nog maar een echte naam aan verbonden te worden.
Aangezien je ip adres gelinkt staat aan illegale activiteiten (FTD) , zal vast en zeker een rechter nooit verlangen dat je provider je naam doorgeeft aan Brein.
En wie moet dat geloven? Dezelfde 'experts' zoals Engelfriet die hoog van de toren bliezen dat FTD niet kon verliezen?

En zoals eerder geschreven, in het buitenland is deze praktijk alomtegenwoordig.
Als je niets post op FTD dan weet brein toch niet dat je dat hebt gedownload? Hoe gaan ze dan bewijzen dat je iets hebt gedownload dan?

Een spot bekijken wil niet zeggen dat je het daadwerkelijk ook gedownload hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 16-02-2011 16:33 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ze kunnen denk ik wel aannemelijk maken dat je daar niet puur voor de gezelligheid kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overstappen naar Spotnet lijkt het beste in dit geval. Heel jammer van FTD had graag gezien dat zij haar activiteiten zou voortzetten in de vorm van:

- naar buitenland ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:35:
Overstappen naar Spotnet lijkt het beste in dit geval. Heel jammer van FTD had graag gezien dat zij haar activiteiten zou voortzetten in de vorm van:

- naar buitenland ofzo
Ik denk niet dat sommige instancies dat leuk gaan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Muse schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:34:
Ze kunnen denk ik wel aannemelijk maken dat je daar niet puur voor de gezelligheid kwam. ;)
Op aannames is nog nooit iemand veroordeeld gelukkig :)

En dan? dan kunnen ze nog niet bewijzen dat je daadwerkelijk ook onrechtmatig bezig bent geweest. Downloaden van films/series is volgens mij nog steeds niet onrechtmatig. Uploaden daarintegen wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Slasher op 16-02-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:44

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik weet het met heel de FTD situatie niet. Rechtmatig gezien vindt ik dat ze niks fout gedaan hebben. Het mag gewoon. Echter, waar is FTD voor bedoeld? Ga niet schijnheilig lopen doen dat het ook voor iets anders dan "illegaal" gebruikt kan worden, want moreel is nog steeds niet juist. Ik verdedig ook niet dat ik niet zou downloaden, maar ga je niet verschuilen achter omwegen. Als je FTD gebruikt, ben je gewoon op zoek naar dat soort dingen.
Gerechtelijk is het gewoon niet juist en eigenlijk schandalig dat BREIN dit gewonnen heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Fab1Man op 16-02-2011 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Volgens mij is Brein helemaal niet zo geïnteresseerd in individuele gebruikers. Hooguit in de de personen/groepen die grote hoeveelheden (0-day spul) uploaden.

Jarenlang hebben we gewoon ons gang kunnen gaan met het downloaden van alles wat los en vast zit en nu wordt het gewoon steeds lastiger gemaakt. Toen het downloaden via nieuwsgroepen steeds eenvoudiger werd en uitgebreid uitgelegd op internet en in tijdschriften, was het te verwachten dat dit niet buiten schot zou blijven. Ik vind het een niet meer dan logische ontwikkeling. Was Brein er niet geweest, dan had er wel een andere organisatie ontstaan om dit aan te pakken.

Laten we inderdaad niet schijnheilig gaan doen over downloaden, want iedereen snapt dat het in de basis niet in de haak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Slasher schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Als je niets post op FTD dan weet brein toch niet dat je dat hebt gedownload? Hoe gaan ze dan bewijzen dat je iets hebt gedownload dan?

Een spot bekijken wil niet zeggen dat je het daadwerkelijk ook gedownload hebt.
Precies. Dat is wat ik al eerder postte. En al heb je gepost, dan is het dat nog geen bewijs dat je iets gedownload hebt.
En al zouden ze kunnen bewijzen dat je iets gedownload hebt, downloaden van een heel aantal zaken is gewoon legaal.

Daarnaast, een heel aantal van de activieiten van FTD is wel degelijk legaal. Het feit dat ik bijv. kudo's gebruikte maatk mij nog niet gelijk illegaal.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Sowieso zijn veell mensen geen echte uploaders (of 0-day releasers). Het merendeel verplaatst alleen spul van private torrenttracker naar usenet of van usenet naar usenet of ftp naar usenet. Het was er al zeg maar. Dan bakken ze er wat subjes bij, of doen die er los in een mapje bij en dan gaat ie weer op usenet (als ze nou gewoon die sub op de subsites deden, maar nee...

Dat hele kudo systeem heeft ook het usenet verkloot, met al die wannabees die zo graag kudos willen en repost na repost doen, subs voor zichzelf houden etc etc. Voor duitsers is het net zo vervelend om films tegen te komen met ingebakken NL subs als dat wij het vervelend vinden dat je een nagesynchroniseerde binnenhengelt. Daarnaast ergerde ik me ook heel erg aan mensen die van de releasestandaarden afstappen qua benamingen. In plaats van Unstoppable.r5.xvid of iets dergelijks het op internet zetten met de naam kadengkadeng.rar. Megairritant. Als je die niet direct renamed in sab voordat ie op de schijf staat heb je een map in je films die denderendetreinen heet...

FTD weg is een verlies, maar aan de andere kant hoop ik ook weer een winst wat dat betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
@Mar2zz: roerend mee eens. Aan de ingebakken subs ergerde ik me groen en geel. Je film is van slechtere kwaliteit vanwege de extra transcoding, de subs waren vaak van slechtere kwaliteit dan van losse .SRT bestandjes, en de anti-aliasing en positionering was vaak ook bagger. Kudos voor de moeite, maar ik bedank me ervoor.

En het weglaten van encoding, source of ripper info uit de bestandsnaam (ook in het overzicht van FTD zelf) is echt een gemis als je een beetje weet dat die dingen betekenen. Ik zoek ook eigenlijk alleen releases met een .NFO via binsearch, dan weet je een beetje wat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:39:
Ik weet het met heel de FTD situatie niet. Rechtmatig gezien vindt ik dat ze niks fout gedaan hebben. Het mag gewoon. Echter, waar is FTD voor bedoeld? Ga niet schijnheilig lopen doen dat het ook voor iets anders dan "illegaal" gebruikt kan worden, want moreel is nog steeds niet juist. Ik verdedig ook niet dat ik niet zou downloaden, maar ga je niet verschuilen achter omwegen. Als je FTD gebruikt, ben je gewoon op zoek naar dat soort dingen.
Gerechtelijk is het gewoon niet juist en eigenlijk schandalig dat BREIN dit gewonnen heeft.
(ik heb dit hier ook geprobeerd uit te leggen). Het klopt in zoverre, dat strikt genomen FTD zélf ook inderdaad niets fout deed. Het waren alleen 'sommige' *gebruikers* die wat fout deden. O.a. door hun *eigen* onrechtmatige uploads/spots aan te kondigen (dát mag volgens het vonnis niet, anderen mogen het gewoon wel).
Maar echter kan FTD als beheerder van het forum/de servers natuurlijk wel aansprakelijk/verantwoordelijk worden gehouden als daar onrechtmatige dingen gebeuren waar niet tegen opgetreden wordt. Dát is wat nu is gebeurd: Die spots (gedaan door de feitelijke uploader) hadden eigenlijk nooit geplaatst mogen worden. FTD heeft 'verzuimd' deze weg te halen, en moet dat nu rechtzetten.
Vergelijk dit met bv. T.net: Ook hier mag over vele zaken niet gepraat worden, op straffe van verwijdering van de post. Ook hier mogen wij elkaar niet vertellen waar je (onrechtmatig verspreid) materiaal kunt downloaden (ondanks dat dit voor 'derden' in principe niet wettelijk verboden is). Dit is natuurlijk niet zonder reden. En dat geldt voor FTD uiteraard net zozeer als voor bv. T.net, Fok, of andere.

Verwijderd

Muse schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:34:
Heerlijk, dat zou ik wel eens willen zien dan.
FTD waar niets te halen valt, waar nergens gelinkt wordt.
En dan aannemelijk maken dat je niet voor de gezelligheid komt.
Dat wordt een top-case, echt 8)7

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:04:
[...]

Ik zou het tegenovergestelde mee willen maken

Een instantie die hard maakt dat ik illegale activiteiten ontplooi, omdat ik ergens geregistreerd sta...

Niburu, geenstijl, fok, nu.nl, fora van de SP, maar ook van de PVDA
Een blog dat vuurwapenbezit in de VS bijhoudt ( voor en tegenstanders )

En dan de 'verplichte' hyves en facebook :|

Ik ga een persoonsbeveiliger inhuren, ik denk dat ik mijn leven niet zeker ben binnenkort

• Muse
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 01:04:
[...]
Ok, even daargelaten in hoeverre je veroordeeld kan worden in dit geval. Iedereen weet wat het doel van FTD was, downloads op usenet aanwijzen. Als je niet op zoek bent naar downloadbare content waar auteursrecht op rust, heb je weinig op FTD te zoeken.
Als ik zeg dat ik een account heb op FTD, weet jij ook waarom ik dat heb, of niet dan?

Verwijderd

Mar2zz schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:22:
Sowieso zijn veell mensen geen echte uploaders (of 0-day releasers). Het merendeel verplaatst alleen spul van private torrenttracker naar usenet of van usenet naar usenet of ftp naar usenet.

Dat hele kudo systeem heeft ook het usenet verkloot, met al die wannabees die zo graag kudos willen en repost na repost doen, subs voor zichzelf houden etc etc.

FTD weg is een verlies, maar aan de andere kant hoop ik ook weer een winst wat dat betreft...
Ik ervaar het toch anders. Je hebt wel gelijk, maar het heeft ook voordelen. Hoe meer mensen eraan deelnemen, hoe meer bestanden erop gezet worden. Iedereen moet toch ergens beginnen. Zal best een grote groep zijn die niet verder kijkt dan de neus lang is, maar er zijn oko mensen die door FTD voor het eerst iets op usenet zetten en maanden later een gewaardeerde aanwinst zijn geweest.

Ik heb jaren jaren terug via headers ophalen usenet zelf onder de knie gekregen (lang voordat er hulpsites waren) en dat lukte uiteindelijk wel, maar het aanbod was toen wel een stuk lager.

Ik vond de berichtjes op ftd wel irritant, dat kon je niet uitschakelen. Hoe vaak gasten bij niet gingen vragen iets opnieuw aan te bieden omdat ze geen payserver hadden en dat soort ongein. Dat is wel minder geworden toen diensten als astraweb en supernews ook ideal betalingen gingen afhandelen. Ook is de retentie door het gebruik in Nederland verhoogt vermoed ik. Al met al is het wel positief voor usenet geweest, al mag het aantal reposts met verschillende namen etc. wel flink omlaag, maar dat zal nu wel gebeuren.

De basis zal wel niet verdwijnen en die basis is een stuk beter dan 10 jaar geleden.

Verwijderd

Als ik advocaat van de duivel was, zou ik het zo proberen: Strafrechtelijk zou je FTD zelfs kunnen beschouwen als een ‘criminele organisatie’. Immers, FTD biedt als (enige) hoofdactiviteit een platform aan waar gebruikers op grote schaal ‘beschermd’ materiaal uitwisselen zonder toestemming van rechthebbenden. Ik zeg met opzet uitwisselen, want er is verregaande interactie tussen up- en downloader. Weliswaar wordt er zelf geen onrechtmatig materiaal opgeslagen, maar de bevordering van (illegale) uitwisseling wordt ruimschoots geboden o.a. door de requestfora. Alle leden behoren hier redelijkerwijs van op de hoogte te zijn, want daar wordt nauwelijks geheim van gemaakt in alle reacties. Dit uitwisselen is onrechtmatig, en gebeurt duurzaam, stelselmatig, en in georganiseerd verband. Als zodanig kan FTD als een organisatie worden aangemerkt, die zich schuldig maakt aan criminele activiteiten, en de leden als deelnemers aan die organisatie, wat eveneens strafbaar is (deelneming).

Er zit een mogelijk probleem in deze stelling, dat we vooraf niet weten wat de rechter als plaats van het daadwerkelijke uitwisselen zal zien. Dit kan de Usenetprovider zijn, maar ook het FTD-programma, omdat daar de interactie tussen de (strafbare) uploader en de downloaders plaatsvindt. Bovendien vragen de downloaders stelselmatig (illegale) hulp aan de uploader om het (onrechtmatig) uitwisselen succesvol te voltooien (nl het vragen om nzb, of par2 bestanden).

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Wederom,
Ik ben 'lid' van diverse fora
Sterker ik heb zelfs berichten achtergelaten over het effectief schoonmaken en gebruik van (hand)vuurwapens.
Dit terwijl dit OOK onder een wetgeving valt, en al héél snel strafbaar of illegaal KAN zijn

Zou ik nu strafbaar moeten zijn, juist omdat mijn interesse zich daarin bevindt ?

Kromme redenering om iemand te beschuldigen voor je alle feiten op een rijtje hebt

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:24
Is het sowieso niet wat voorbarig allemaal?

De rechter heeft gesommeerd dat FTD z'n deuren moet sluiten.
Dat is totaal wat anders dan dat alle apparatuur in beslag genomen wordt, laat staan dat de gegevens van 100 000en leden ff gebruikt mogen worden voor whatever brein zin in krijgt...

• Slasher
  • Niet online

Slasher

- J.W. - schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:16:

Dat is totaal wat anders dan dat alle apparatuur in beslag genomen wordt, laat staan dat de gegevens van 100 000en leden ff gebruikt mogen worden voor whatever brein zin in krijgt...
Wie zegt dat brein toegang krijgt tot die bestanden dan? dat was toch niet de uitspraak?

• - J.W. -
  • Laatst online: 23:24
Slasher schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:30:
[...]

Wie zegt dat brein toegang krijgt tot die bestanden dan? dat was toch niet de uitspraak?
Nee idd, dat zeg ik :)

De rechter heeft enkel en alleen besloten dat FTD moet stoppen met z'n activiteiten.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14

Uiteraard, je hebt ook nog zoiets als de privacy wetgeving, dus zomaar een database opvragen ??
Dat kan de stichting helemaal niet, ik snap niet dat iemand daar aan denkt.

De werkwijze van Brein is als volgt:
1) illegale content wordt gevonden op het internet, bijvb een site...
2) Er wordt ten alle tijde getracht in contact te komen met de website eigenaar, bijvb mail
3) Geen gehoor dan zal Brein de isp aanschrijven en verzoeken om NAW eigenaar
4) Geeft de isp geen gehoor dan zal de stichting dit via de rechter verzoeken
5) Met de NAW zal Brein naar de eigenaar gaan en sommeren de activiteit te staken en een onthouding verklaring te ondertekenen ( indien het de 1e keer is)
6) The end

Een database mag Brein niet opvragen. Dat kan maar 1 instantie, Justitie !
Brein zou dan aangifte moeten doen, justitie zou dit moeten gaan onderzoeken en moeten vaststellen of er strafbare zaken zijn gepleegd.
Indien dit het geval is zal er eventuele rechtsvervolging plaats vinden.

Nadat mensen veroordeelt zijn, dan pas kan Brein in een civiele rechtszaak een schadeclaim gaan opeisen.
Vergelijken met het buitenland, andere wetgeving gaat dus nooit op.

Wat denk je van alle sites die neer gehaald worden ? In 2010 meer dan 600 sites.
Terug te lezen op:
http://brein.info/nieuws/artikel.asp?artikelid=46

• MaceNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12
Brein is een organisatie van niks, ze moeten die "illegale" meuq bij de bron aanpakken en niet zoiets simpels als FTD aanpakken, het zal niemand doen stoppen te downloaden, want waar een wil is een weg.

Voor de mensen die het wel met Brein eens zijn, solliciteer lekker bij de politie, ze zijn altijd op zoek naar moraalridders. Want "jullie" doen nooit wat verkeerd natuurlijk, rijden niet te hard etc.

Het is allemaal een storm in een glas water en mensen laat je niet gek maken door die moraalridders.

Verwijderd

MaceNL schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:40:
Voor de mensen die het wel met Brein eens zijn, solliciteer lekker bij de politie, ze zijn altijd op zoek naar moraalridders. Want "jullie" doen nooit wat verkeerd natuurlijk, rijden niet te hard etc.
Trieste reactie, je bent hier niet op je juiste plek voor dit soort mededelingen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

MazeWing

The plot thickens...

baasandre schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:38:
De werkwijze van Brein is als volgt:
1) illegale content wordt gevonden op het internet, bijvb een site...
2) Er wordt ten alle tijde getracht in contact te komen met de website eigenaar, bijvb mail
3) Geen gehoor dan zal Brein de isp aanschrijven en verzoeken om NAW eigenaar
4) Geeft de isp geen gehoor dan zal de stichting dit via de rechter verzoeken
5) Met de NAW zal Brein naar de eigenaar gaan en sommeren de activiteit te staken en een onthouding verklaring te ondertekenen ( indien het de 1e keer is)
6) The end
Ik vraag me af of brein de NAW gegevens gewoon "vraagt" aan de provider of dat ze de provider kunnen dwingen dit af te geven (voordat ze natuurlijk naar de rechter stappen) Indien ze dit dwingen, zal brein gebruik moeten maken van de wet bijzondere opsporingsbevoegdheden (BOB) omop die manier de NAW gegevens kan vragen. Ik vraag mij af of dit uberhaupt mogelijk is voor een "stichting"

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Verwijderd

FreshMaker schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:10:
Wederom,
Ik ben 'lid' van diverse fora
Sterker ik heb zelfs berichten achtergelaten over het effectief schoonmaken en gebruik van (hand)vuurwapens.
Dit terwijl dit OOK onder een wetgeving valt, en al héél snel strafbaar of illegaal KAN zijn

Zou ik nu strafbaar moeten zijn, juist omdat mijn interesse zich daarin bevindt ?
Dat hangt er vanaf of de (hoofd)activiteiten van dat forum als illegaal worden beschouwd, en of jij daar redelijkerwijs weet van had kunnen hebben. In het ergste geval, als er aantoonbaar sprake zou zijn van een 'criminele organisatie', is deelname in principe al een strafbaar feit. Maar dat zegt nog niets over een evt. straf, dat is aan de rechter, om de omstandigheden te beoordelen. Verder is het 'simpelweg' een berichtje schrijven op een forum, wat anders dan registreren om 'lid' te worden, en dat weer anders dan een contributie, of bv. een (vrijwillige) donatie met, of zonder tegenprestatie.
Kromme redenering om iemand te beschuldigen voor je alle feiten op een rijtje hebt
Daarom schreef ik ook met opzet 'als ik advocaat van de duivel was'. Het gaat er uiteindelijk om, dat je de rechter zoveel mogelijk kunt overtuigen. Wie dat het beste kan, wint.
Yep. Ik persoonlijk vermoed, dat de zaak met het sluiten van FTD, voor Brein is afgedaan.
MaceNL schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:40:
Brein is een organisatie van niks, ze moeten die "illegale" meuq bij de bron aanpakken en niet zoiets simpels als FTD aanpakken, het zal niemand doen stoppen te downloaden, want waar een wil is een weg.
Als je het vonnis had gelezen, had je geweten, dat juist dát de insteek van Brein is geweest. Brein heeft ervoor gezorgd dat (onrechtmatige) uploaders niet meer mogen melden, waar hun materiaal staat. De downloaders zijn ongemoeid gelaten. Maar de beheerder blijft medeverantwoordelijk voor wat er op zijn site gebeurt. Dat is op T.net ook zo, wanneer zij 'illegale' links niet verwijderen.
MazeWing schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 15:34:
Ik vraag me af of brein de NAW gegevens gewoon "vraagt" aan de provider of dat ze de provider kunnen dwingen dit af te geven (voordat ze natuurlijk naar de rechter stappen) Indien ze dit dwingen, zal brein gebruik moeten maken van de wet bijzondere opsporingsbevoegdheden (BOB) omop die manier de NAW gegevens kan vragen. Ik vraag mij af of dit uberhaupt mogelijk is voor een "stichting"
Als een user op een openbaar forum zich onrechtmatig gedraagt, kan er (door de benadeelde), wanneer deze *aannemelijk* kan maken dat dat gedrag onrechtmatig is, via de rechter om een IP-adres gevraagd worden, teneinde een rechtzaak tegen die persoon te kunnen voeren. Let wel: Die onrechtmatigheid hoeft dus nog niet *bewezen* te worden voor het vorderen van dat IP-adres, maar slechts *aannemelijk* gemaakt. Het bewijs is pas vereist in de feitelijke rechtzaak die evt. daarop volgt (wanneer die gebruiker bekend is).

In het geval van FTD vs Brein, heeft Brein aan de rechter inderdaad aannemelijk weten te maken, dat ten minste 19 van de grootste spotters, ook de uploaders moesten zijn. Dat staat in het vonnis.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 20:50
ja 1 maart komt er een einde aan...

Achteraf gezien konden we het al mijlenver zien aankomen. Ben zelf lid van FTD sinds 2003. Ik kan me nog herinnerren dat er toendertijd een discussie was over het wel of niet verwijderen van de ledenstop van 10.000 leden, en later 20.000. Inmiddels zijn er geloof ik een half miljoen leden. Ja dan kom je vanzelf wel op de radar van Brein.... Achteraf bezien heeft het hele NZB-verhaal het ook mainstream gemaakt, toen we nog headers moesten downloaden was het te ingewikkeld voor de 'kazaa-massa'.

Los van het feit of downloaden wel of niet ethisch verantwoord is (gebruik het nog wel af en toe, maar koop steeds vaker weer originele spullen nu ik niet meer studeer en geld over heb :)) vind ik het heel vreemd dat de rechter ftd sommeert te stoppen.

Downloaden is niet strafbaar in Nederland, een platform waar mensen kunnen samen komen kennelijk wel, ondanks dat er in het programma zelf (zonder watchdog e.d.) geen links staan. De tegenstellingen in de Nederlandse wet zijn soms zo apart. Beetje te vergelijken met het coffeeshop beleid, het mag niet, maar het mag toch eigenlijk wel, maar officieel mag het echt niet.
En dat kudossysteem.... zelf heb ik er nooit iets om gegeven, begrijp dan ook niet dat ze dat niet al veel eerder verwijderd hebben.

Maar goed, het is voor Brein natuurlijk dweilen met de kraan open. Binsearch bestaat nog steeds en er zullen ongetwijfeld buitenlandse alternatieven komen.

Het is tijd voor duidelijkheid in de nederlandse wet. Verbied het, of sta het toe, maar dat halfbakken gedoe elke keer daar wordt ik een beetje moe van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Het is toch duidelijk?
Gij zult niet uploaden auteursrechtelijk materiaal indien gij niet de rechten bezit

Blijkbaar is daarbij gekomen: Gij zult dat ook niet stimuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KingKoning schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:17:
Downloaden is niet strafbaar in Nederland, een platform waar mensen kunnen samen komen kennelijk wel, ondanks dat er in het programma zelf (zonder watchdog e.d.) geen links staan. De tegenstellingen in de Nederlandse wet zijn soms zo apart.
Nee hoor, je mag best samenkomen, en je mag best over 'illegale' uploads praten. Je mag elkaar zelfs vertellen waar die uploads staan. Alleen de daadwerkelijke uploader mag dat niet (maar die mocht dat ook al niet uploaden).
Mar2zz schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:03:

Blijkbaar is daarbij gekomen: Gij zult dat ook niet stimuleren.
Nee, daar is bijgekomen: Gij zult uw eigen illegale uploads niet bekend maken.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:15:

[...]

Nee, daar is bijgekomen: Gij zult uw eigen illegale uploads niet bekend maken.
Maar ik kan toch ook iets spotten wat iemand anders, in een heel ander land, geupload heeft?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:41

GeeBee

Oddball

Bargemanos schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:42:
[...]

Maar ik kan toch ook iets spotten wat iemand anders, in een heel ander land, geupload heeft?
Heb ik het nou goed begrepen dat:

(1) dit (in de quote) nog steeds wél mag, maar dat je alleen je eígen uploades niet mag spotten?
(2) FTD had moeten optreden c.q. vanaf nu moet optreden tegen spotters die hun eigen uploads onder de aandacht brengen
(3) dit controleren op spotten van eigen uploads voor FTD ondoenlijk is en dat ze er daarom mee stoppen omdat ze deze eis (#2) niet kunnen opvolgen?

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

FTD is eigenlijk gewoon een tv gids.
Moet brein dan de TV gidsen, ook gaan verbieden |:( |:(

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

pvr schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 09:36:
FTD is eigenlijk gewoon een tv gids.
Moet brein dan de TV gidsen, ook gaan verbieden |:( |:(
Indien de omroepen stoppen met het betalen van de rechten, weet ik zeker dat brein dat zal gaan doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Vind het nog steeds vreemd waarom men niet gewoon een domein in bijvoorbeeld Asie registreert en wat hosting daar neemt. Je kan meestal met cash betalen daar dus geheel anoniem.

Dan kan FTD toch gewoon door gaan. Niemand die er achter komt. Heb zelf ook een .ph domein (Filipijnen) met hosting die op een fictieve naam staat geregistreerd, Gewoon cash betalen en niemand die vragen stelt. Staat trouwens geen illegale content op mocht je dit afvragen.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

worldfastest schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:41:
Vind het nog steeds vreemd waarom men niet gewoon een domein in bijvoorbeeld Asie registreert en wat hosting daar neemt. Je kan meestal met cash betalen daar dus geheel anoniem.

Dan kan FTD toch gewoon door gaan. Niemand die er achter komt. Heb zelf ook een .ph domein (Filipijnen) met hosting die op een fictieve naam staat geregistreerd, Gewoon cash betalen en niemand die vragen stelt. Staat trouwens geen illegale content op mocht je dit afvragen.
Simpel, omdat FTD dat niet de moeite waard vind en niet de weg is die ze blijkbaar willen bewandelen. Hun goed recht lijkt me, ze willen legaal handelen, al begreep ik van Engelfriet dat ie baalt niet hard genoeg gewaarschuwd te hebben voor het kuddo´s systeem, want vraag me af wat de rechten had gezegd zonder kuddo´s en forum (vermoed hetzelfde, want FTD moest en zal verboden worden), maar de argumentatie had dan wel wat beter gemogen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:06
Zie de laatste tijd stuk minder spots op Spotnet (dan op FTD), dus maar afwachten wat er gaat gebeuren als FTD dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjah schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:01:
Zie de laatste tijd stuk minder spots op Spotnet (dan op FTD), dus maar afwachten wat er gaat gebeuren als FTD dicht is.
misschien zijn wel al die ellendige 3 keer dubbele herposts dan achterwege. Van die groepen die hem als divx, divx met subs ingebakken, dvd, dvd met ingebakken subs, mpeg en weet ik niet wat meer online gooien. Gewoon de film in 1 formaat en klaar. Kan de retentie ook gelijk met 300 dagen omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Sjah schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:01:
FTD is nog steeds online en volgens mij worden alle posts nog steeds omgezet, lijkt me dat er minstens evenveel spots zijn. Ik mis iig niets als ik ftd met spotnet vergelijk, zie soms in spotnet posts die ik niet in ftd zie.
En anders gaan we weer fijn headeren.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
;w

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2k4un7.png

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik kan nog gewoon updaten... zal niet lang meer duren
Edit: Aaaand it's gone

[ Voor 6% gewijzigd door Freekers op 01-03-2011 00:04 ]

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Nu niet meer, krijg nu een niet zo goed opgemaakte melding dat ze gesloten zijn :(
http://www.ftd.nu/

[ Voor 10% gewijzigd door Nakebod op 01-03-2011 00:05 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

En dat was FTD!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Volgens de FTD site is 't voorbij. Daar kun je ook je ei kwijt, mocht je nog wat willen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Helaas, het is voorbij.

Het einde van een hele leuke periode! Laten we hopen dat Spotnet iets word en dat Brein eraf blijft met zijn gore klauwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, naar de eeuwige jachtvelden, waar het maatjes zal worden met Happy Hippo en Napster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb_89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
Erg jammer dat FTD ermee is moeten stoppen. Ik hoop dat we nog jaren terug mogen kijken op FTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 12:26
Yep, FTD is weg. Wil je updaten , dan krijg je een melding dat FTD op last van de rechter is gesloten.
Helaas, 't was leuk zolang het duurde... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
EnigmaNL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:06:
Helaas, het is voorbij.

Het einde van een hele leuke periode! Laten we hopen dat Spotnet iets word en dat Brein eraf blijft met zijn gore klauwen.
Ben benieuwd. BREIN gaat nu als een gek op zoek naar de zwakke plek in spotnet, dat is zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:46
http://www.ftd.nu/betallic/
FTD 4.0 werkt nog..

FTD FTW voor altijd _O_ _O_ ;w ;w ;w

/Nu ook al niet meer :/ :'(

[ Voor 15% gewijzigd door Pino112 op 01-03-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 18:14
Ook dat is nu voorbij..

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

poktor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:14:
[...]

Ben benieuwd. BREIN gaat nu als een gek op zoek naar de zwakke plek in spotnet, dat is zeker!
En dat is momenteel nog steeds de centrale handtekeningen server. Ik hoop dat Drazix (de dev. van Spotnet) druk bezig is aan de implementatie van zijn hash idee om het huidige systeem te vervangen.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauko12
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-05 10:10

kauko12

No risk, No fun

Einde van een mooi tijdperk :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:18

Denko

|{ing Øf ßlitz

ben ik nou gek dat ik het zielig vindt voor een softwarepakket? :P

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is stijl, wat een prachtige laatste spot viel erop FTD4 nog te zien, Blues Brothers.. _o_

Afbeeldingslocatie: http://www0.xup.in/exec/ximg.php?fid=19076261

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 01-03-2011 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Freekers schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:17:
[...]

En dat is momenteel nog steeds de centrale handtekeningen server. Ik hoop dat Drazix (de dev. van Spotnet) druk bezig is aan de implementatie van zijn hash idee om het huidige systeem te vervangen.
Controle op handtekeningen is in de cliënt uit te schakelen dus al zou die server offline zijn dan werkt het programma nog steeds :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
Heh..

Afbeeldingslocatie: http://files.slurpgeit.nl/images/antipiracy.nl.png

EDIT: sorry, het is met streepje, my bad. Alsnog een server error op www.anti-piracy.nl though

[ Voor 38% gewijzigd door Slurpgeit op 01-03-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Wildfire schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:19:
[...]

Controle op handtekeningen is in de cliënt uit te schakelen dus al zou die server offline zijn dan werkt het programma nog steeds :)
Klopt, maar kan dan wel flooded worden met SPAM e.d.
Een proces wat BREIN zou kunnen automatiseren om Spotnet daarmee alsnog onbruikbaar te maken, want veel down te halen valt er niet.
Anyway, Drazix schreef vorige week dat hij dacht aan een 'hash' ipv een handtekening uitgegeven door de centrale handtekeningserver. Voor meer info, zie het Spotnet topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Freekers schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:17:
[...]

Kan hij niet beter de usenet servers als database gebruiken? Dat is tenslotte al een database. Hij hoeft enkel een methode te vinden om een usenet-groep als database te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

poktor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:22:
[...]

Kan hij niet beter de usenet servers als database gebruiken? Dat is tenslotte al een database. Hij hoeft enkel een methode te vinden om een usenet-groep als database te kunnen gebruiken...
Dat gebeurd ook momenteel al, alleen het verhaal met handtekeningen ligt anders.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35551493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

Je watchlist kan je gelukkig nog wel openen als je op cancel drukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Freekers schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:23:
[...]

Dat gebeurd ook momenteel al, alleen het verhaal met handtekeningen ligt anders.
Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35551493
zojuist gelezen. Cool. Hoop dat dit snel wordt gerealiseerd, want Timmeh Kuik zit ook niet stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Saven schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:26:
Je watchlist kan je gelukkig nog wel openen als je op cancel drukt :)
Maar daar zal niets meer in veranderen nu, want de server is foetsie.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:45

Saven

Administrator

poktor schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:30:
[...]

Maar daar zal niets meer in veranderen nu, want de server is foetsie.. :+
nee ik bedoelde dat je nog de spots uit je watchlist kan openen, mocht je daar nog spots in hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
Saven schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:31:
[...]

nee ik bedoelde dat je nog de spots uit je watchlist kan openen, mocht je daar nog spots in hebben staan :)
Ah ok. Ja, dat kan, want die staan in je lokale database. Alles wat je eerder hebt geopend heeft FTD lokaal op je harddisk geplaatst. Het zijn alleen deze spots die je nu nog kunt openen omdat je alle info hiervan lokaal hebt.
De rest is foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aan alles is gedacht, er is al een aparte database-viewer waarmee je tot ver in 2008 (01-01-08) alle spots (740.000) terug kunt zien en ook (eventueel) direct via een zoekmachine kunt binnen_hengelen. Het e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de retentie van je provider.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2011 01:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 01:26:
Aan alles is gedacht, er is al een aparte database-viewer waarmee je tot ver in 2008 (01-01-08) alle spots (740.000) terug kunt zien en ook (eventueel) direct via een zoekmachine kunt binnen_hengelen. Het e.e.a. is natuurlijk wel afhankelijk van de retentie van je provider.
waar is die? Heb je een bestandsnaam ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Laatst online: 03-09 21:48
Denko schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 00:18:
ben ik nou gek dat ik het zielig vindt voor een softwarepakket? :P
Het is niet alleen een softwarepakket, maar ook het einde van een community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

EnigmaNL schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:31:
[...]

Het is niet alleen een softwarepakket, maar ook het einde van een community.
Ik denk wel dat de community blijft bestaan, maar dat die zich verplaatst naar ergens anders. Moge het duidelijk zijn, deze praktijken stop je niet. De regering moet duidelijke wetgeving maken voor digitale distributie (de wetten zijn op digitaal gebied zeer verouderd).

En daar wil ik nog eens bij toevoegen dat die ik eigenlijk vind dat Brein een beetje aan mafia praktijken doet. Zij zijn een stichting (geen landelijk orgaan van de overheid). Zij manen bedrijven en verenigingen om hun illegale praktijken te stoppen (sinds wanneer beslissen zij dat? dat doen rechters in ons juridische stelsel, iets met trias politica enzo...) en zij nemen servers in, waar zij geen recht toe hebben. Dan niet alleen nemen zij de servers in, maar zij doorzoeken E-MAIL ACCOUNTS waarvan zij WETEN dat het onder de wet bescherming persoonsgegevens valt. Zij hebben de bevoegdheid niet om dit te doorzoeken. Als je het aan mij vraagt mag dat hele Brein worden opgedoekt en maak er dan een landelijk orgaan voor die wel weet wat zijn/haar bevoegdheden zijn en waar een ieder zich op kan beroepen. Als je nu bijvoorbeeld naar de ombudsman gaat en zegt :"ik heb een probleem met Brein" zeggen zij, ja sorry, zij zijn geen landelijk orgaan, je moet naar de kantonrechter. En laat het nou net zo zijn dat het privaatrecht anders ligt dan het bestuursrecht, en dat je geen poot hebt om op te staan omdat jij ze niet kan aanklagen voor dingen die zij bij andere mensen doen.

My final words:
Het gaat niet voorbij, het wordt alleen anders

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topic hernoemen naar: "FTD, wat vonden we ervan?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:46:
Topic hernoemen naar: "FTD, wat vonden we ervan?" :+
:P

Ze gaan iig met geheven hoofd ten onder :)
http://www.ftd.nu/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
254 pagina's met reacties vanaf 12 uur vannacht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Jammer... echt een Napster gevoel. Kan nog niet echt wennen aan Spotnet maar goed. Hopelijk komt dat nog ;)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

w4rguy schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:39:
[...]

Ik denk wel dat de community blijft bestaan, maar dat die zich verplaatst naar ergens anders. Moge het duidelijk zijn, deze praktijken stop je niet. De regering moet duidelijke wetgeving maken voor digitale distributie (de wetten zijn op digitaal gebied zeer verouderd).

En daar wil ik nog eens bij toevoegen dat die ik eigenlijk vind dat Brein een beetje aan mafia praktijken doet. Zij zijn een stichting (geen landelijk orgaan van de overheid). Zij manen bedrijven en verenigingen om hun illegale praktijken te stoppen (sinds wanneer beslissen zij dat? dat doen rechters in ons juridische stelsel, iets met trias politica enzo...)
Dat mogen ze wel, is een misverstand denk ik: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/35511259

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik vond vooral het mp3'tje van The Last Post (Spot) echt geniaal, ergens rond een uur of 10 gespot. _/-\o_

En daarna The Doors - The End, kippenvelmomentje, toch het einde van een tijdperk ;w

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 20:13

Matis

Rubber Rocket

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 14:15
Modder gooien kan Brein wel, dat is ook eigenlijk het enige wat ik ze zie doen (en dikke persberichten de deur uitsturen over Swan). :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Wat mij zo opvalt aan FTD is dat het echt zo'n nederlands ding is. Ik heb nog niet echt gehoord van een soortgelijk iets in het buitenland. Wat ik an sich wel vreemd vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft trouwens wel absurd dat FTD maar offline moet, terwijl er gewoon in hoger beroep zou kunnen worden gegaan (tot 2 maal aan toe) om de boel te rekken en toch nog een paar jaar in de lucht te blijven. Brein ontleent haar bestaansrecht aan het feit dat in Nederland de begrippen rechtspraak en je recht halen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben gezien het feit dat je alleen in hoger beroep kunt als je daar toereikende financiële middelen voor hebt. Brein heeft daarentegen bijna oneindige financiële middelen om iemand helemaal kapot te procederen.
Als er ook maar 1 zo'n club als FTD gewoon in hoger beroep zou gaan (tot Europees niveau?) zou er tenminste écht sprake zijn van rechtspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 09:20:
waar is die? Heb je een bestandsnaam ofzo?
heb hem gevonden via newzbin (raw zoeken): FTDDatabaseViewer.rar

zal er vanavond even naar kijken. Ik had al een database, maar daar mis ik de laatste 2 weken in en zoek nog iets waar mijn moeder ook mee kan werken (jaja, een moeder van in de 60 die van usenet download :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Spotnet of spotweg miss?
In principe zelfde als FTD. Zeker als je de filters aanpast (zijn spots voor te vinden)
Go moeders! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door PieterAelse op 01-03-2011 14:46 . Reden: kudo's voor moeder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Enigszins hoopvol op http://www.ftd.nu/ is het laatste stukje van de muziek die afgespeeld kan worden (bovenin het scherm).

"We'll meet again, don't know where, don't know when, but I'm sure we'll meet again some sunny day......."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

R.I.P. FTD.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hardware-lover schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:58:
Enigszins hoopvol op http://www.ftd.nu/ is het laatste stukje van de muziek die afgespeeld kan worden (bovenin het scherm).

"We'll meet again, don't know where, don't know when, but I'm sure we'll meet again some sunny day......."
Zouden ze wel rechten afstaan aan buma voor het afspelen van het liedje :P
Of zijn we het liedje nu illegaal aangeboden en doet ftd nu eindelijk iets officieels illegaals :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54

Kwastie

Awesomeness

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:53:
Het blijft trouwens wel absurd dat FTD maar offline moet, terwijl er gewoon in hoger beroep zou kunnen worden gegaan (tot 2 maal aan toe) om de boel te rekken en toch nog een paar jaar in de lucht te blijven. Brein ontleent haar bestaansrecht aan het feit dat in Nederland de begrippen rechtspraak en je recht halen eigenlijk niets met elkaar te maken hebben gezien het feit dat je alleen in hoger beroep kunt als je daar toereikende financiële middelen voor hebt. Brein heeft daarentegen bijna oneindige financiële middelen om iemand helemaal kapot te procederen.
Als er ook maar 1 zo'n club als FTD gewoon in hoger beroep zou gaan (tot Europees niveau?) zou er tenminste écht sprake zijn van rechtspraak.
Ze hadden toch aangegeven dat het teveel geld zou kosten om in hoger beroep te gaan.

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

fish schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:21:
[...]

Zouden ze wel rechten afstaan aan buma voor het afspelen van het liedje :P
Of zijn we het liedje nu illegaal aangeboden en doet ftd nu eindelijk iets officieels illegaals :+
Het liedje is uitgebracht onder "Creative Commons". Ze hoeven hiervoor dus geen rechten af te dragen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

TheCoolGamer schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:30:
[...]

Het liedje is uitgebracht onder "Creative Commons". Ze hoeven hiervoor dus geen rechten af te dragen.
Ah ok tnx, ik had hem wel ff gauw gegoogled maar er kwam niet zo gauw iets boven

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
maartend schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:32:
Wat mij zo opvalt aan FTD is dat het echt zo'n nederlands ding is. Ik heb nog niet echt gehoord van een soortgelijk iets in het buitenland. Wat ik an sich wel vreemd vind.
Dat was ook de reden dat van de totale binaire content op Usenet zo'n 10 tot 20% vanuit NL ge-upload wordt (werdt?).

Ik ben daarom wel benieuwd naar de Usenet traffic grafiekjes van de afgelopen en komende paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je heb natuurlijk wel sites als nzbmatrix en newzbin, een iets andere insteek, maar ik vind het al jaren heerlijk werken door de watchdogs, rss feeds etc.

Eigenlijk was ftd al jaren achterhaald, de betallic versie was ook al niet meer van deze tijd, maar door de grote groep gebruikers was het er wel prima binnenharken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:42
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 16:22:
jEigenlijk was ftd al jaren achterhaald, de betallic versie was ook al niet meer van deze tijd
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Kwastie schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 15:27:
[...]

Ze hadden toch aangegeven dat het teveel geld zou kosten om in hoger beroep te gaan.
Dat niet alleen, offline moesten ze direct al. Hoger beroep kan alleen een vonnis 'omkeren' maar zou in dit geval het vonnis niet teniet doen totdat er uitspraak in hoger beroep was.

Dus dan zou je (als het hoger beroep gewonnen werd) een jaar offline zijn en dan weer online; dan is de community allang uiteen gevallen en zijn er al alternatieven. Dus FTD zou sowieso altijd verloren hebben, ook al hadden ze gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het waren 6 mooie jaren :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iew
  • Laatst online: 14-09 15:19

iew

What the...?!

Ik kan het mis hebben maar volgens mij zou het best eens kunnen dat FTD met een alternatief of iets nieuws komt.
De bedank brief aan alle FTDérs sluit namelijk af met:

Bedankt voor alles en tot ziens!

Waarom sluit men af met tot ziens ?

Zomaar een gedachte.... >:)

To do or not to do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik snap eigenlijk niet waarom de FTD source code niet wordt vrijgegeven... Die kan worden aangepast voor een FTD v2 project of gebruikt als basis voor andere software die feitelijk hetzelfde doen. (spotnet,etc)

Je zou ook de huidige FTD applicatie kunnen aanpassen zodat gebruikers een update server kunnen invullen. Geef ook een stukje serversoftware vrij en voor je weet heb je een netwerk van honderden mirrors wereldwijd waarvan de nieuwe "FTD" kan updaten. Kans dat brein die down brengt is zo goed als nihil en tegen de tijd dat er eentje plat gaan zijn er weer 10 bij gekomen. Vervolgens zou je die update servers prima kunnen syncroniseren via usenet of via 101 andere kanalen (voor mij part VPN/TOR/P2P)

Zowiezo moet die FTD software dan een andere naam krijgen want Mr. FTD himself mag hier verder niks mee te maken hebben. Het gaat er puur en alleen om dat zijn werk door anderen wordt voorgezet. Er is een goede interface/applicatie beschikbaar en waarom zou je die niet behouden. SpotNet en al die anderen zitten nu opnieuw het wiel uit te vinden en dat is toch een beetje jammer. Bovendien versplinterd de groep nogal nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
http://openftd.mirrors.se...ftd/openftd-1.2.1.tar.bz2

Alsjeblieft. De sourcecode. Neem jij de organisatie op je? Je voorstel is precies datgene wat spotnet nu aan het doen is overigens. De database staat op 100-en servers wereldwijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ja echt hoor want openFTD wat op linux draait is ook echt hetzelfde als de normale FTD client. |:(

En als je de moeite had genomen om goed te lezen had je tot de conclusie gekomen dat dit voorstel meer inhoud dan wat SpotNet doet. Bovendien spotnet is van de grond opnieuw opgebouwd en dat is nou juist niet nodig.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
LET OP: Het gaat hier over het product FTD. Het product en het product alleen dus.

Ook geen discussies over wat/niet legaal dan wel illegaal is hoort niet in dit topic thuis.