|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Je hebt nieuwe e-mailpven schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:46:
Ik heb http://www.ftd4linux.nl/wiki/index.php/ConsolePostHowto gevolgd om via OpenFTD een post wat makkelijker aan te kunnen melden (via importeren bestand). Echter: als ik het voorbeeld van die site gebruik, dan krijg ik de melding dat de XLM niet valide is.
Heeft iemand enig idee wat er verkeerd is in dat voorbeeld?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
1. soms blijft het statusschermpje openstaan (alleen afsluiten en opstarten helpt hier)
2. soms springt ftd naar full screen (makkelijk te resizen maar toch)
ben ik de enige?
Verwijderd
Verwijderd
Op het FTD forum komt die klacht niet voor, dus ik denk dat je een lokaal probleem hebt.Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 18:43:
Vervelend, sinds kort blijft hij steeds hangen bij het updaten. Beetje zoals de oude ftd versie altijd deed. Dus bij het inladen van de posts.
Lama, staat gewoon op het forum: http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=339221 (is alleen voor vrienden en dat ben ik
[ Voor 26% gewijzigd door pven op 23-12-2007 17:48 ]
Klopt het dat de metasearch los staat van de mail-notificatie? (Ik snap het allemaal niet zo goed meer.
[ Voor 81% gewijzigd door IEF op 11-09-2008 21:58 ]
Verwijderd
Verwijderd
Meld het even, waarschijnlijk weet Mr. FTD (ja het is maar 1 persoon en niet 'ze') het niet eensVerwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:56:
Ik hoop dat ze die bug eens uit FTD halen waarin dat programma niet meer werkt met een uptime van je systeem langer dan 49 dagen.
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Verwijderd
Ja, al zie ik niet waarom dat ftd nutteloos maakt.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:14:
Voor dat ik mijn tijd verspil aan een nutteloze download: Heeft versie 3.8 nog steeds het kuddo systeem?
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
Verwijderd
Omdat, in de tijd dat ik FTD heb gebruikt, 50% van de posts nutteloos waren. Dit vanwege de lage kwaliteit, incomplete informatie en < 24 hours reposts. De reden? Kuddo's.Ubernerd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:17:
[...]
Ja, al zie ik niet waarom dat ftd nutteloos maakt.
Zijn er echt mensen die het daarvoor doen, en daar zoveel waarde aan hechten?Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:21:
[...]
Omdat, in de tijd dat ik FTD heb gebruikt, 50% van de posts nutteloos waren. Dit vanwege de lage kwaliteit, incomplete informatie en < 24 hours reposts. De reden? Kuddo's.
[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 25-02-2008 11:24 ]
Elect a clown, expect a circus.
heb hier totaal geen last van. Alles wat ik binnenhaal is gewoon van goede kwaliteit. En op elke forum/programma als FTD word veelal hetzelfde gepost. Kudos mogen van mij best gegeven worden aan mensen die hun best doen. Ik zit al een tijd op FTD en weet welke mensen goede posts brengen. Zij krijgen van mij gewoon de waardering en ik heb dan ook geen last dat de helft nutteloos is.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:21:
[...]
Omdat, in de tijd dat ik FTD heb gebruikt, 50% van de posts nutteloos waren. Dit vanwege de lage kwaliteit, incomplete informatie en < 24 hours reposts. De reden? Kuddo's.
Ik bedoel als ik een willekeurige titel intyp in bv binsearch komt ik hem ook meerdere keren tegen van verschillende mensen binnen een afzienbare tijd.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik kom regelmatig een persoon tegen die, vlak na dat #a.b.mm @ EFnet een TV-serie als Family Guy op usenet heeft gezet, deze zelf download, alle informatie weggooid (dus de officieele rars, pars, NFO en SFV), van de avi een splitfile maakt en deze upload als "Serienaam - SxxExx". Zijn motief? "Niet iedereen kan bij a.b.mm of a.b.tv".Slasher schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:23:
[...]
Zijn er echt mensen die het daarvoor doen, en daar zoveel waarde aan hechten?
Wat deze persoon vergeet:
-Geen naam van de releasegroep = Geen support op audiofixes
-Geen naam van de releasegroep = Geen controle op fakes
-Geen officiële SFV = Geen controle op de bestanden met de kans op een virus
-Mocht je rars of pars tekortkomen kun je deze niet via een andere post of torrents binnenhalen, want deze zullen niet matchen
Verwijderd
Daar maakt niemand zich druk over. Denk dat jij één van de enige bent. Ik begrijp ook niet waarom je je er zo druk over maakt. Maarja, ieder zijn ergernis.Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2008 @ 11:29:
Wat deze persoon vergeet:
-Geen naam van de releasegroep = Geen support op audiofixes
-Geen naam van de releasegroep = Geen controle op fakes
-Geen officiële SFV = Geen controle op de bestanden met de kans op een virus
-Mocht je rars of pars tekortkomen kun je deze niet via een andere post of torrents binnenhalen, want deze zullen niet matchen
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 20:37 ]
Zoek iets waar ik makkelijk de releases van zien van x264 films

Hebben hier meer mensen last van een érg trage ftd.. En dan bedoel ik vooral met het opstarten en aflsuiten! Ook het doorklikken tussen posts/spots en dan dat het tabblad opened duur langer dan eerst..
Is er een manier om zn cache te legen, even alles opnieuw?
Zo af en toe overschrijf ik de Profiles map in de FTD map met lege bestanden. Dat zijn de bestanden die ik bewaard heb na een verse install, zonder het update knopje te gebruiken. Wellicht is het ook mogelijk de mapje gewoon leeg te maken, geen idee of dat ook kan. Overgens kun je ook een deel van de bestanden wissen. Aaan de extensie kun je zien wat waarvoor is.Tomino schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:22:
Toch even topic kicken..
Hebben hier meer mensen last van een érg trage ftd.. En dan bedoel ik vooral met het opstarten en aflsuiten! Ook het doorklikken tussen posts/spots en dan dat het tabblad opened duur langer dan eerst..
Je hebt dit zelf in de hand:Tomino schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:22:
Toch even topic kicken..
Configuratie = maximum aantal posts in database, post verwijderen indien ouder dan...
etc
Hoi!
Verwijderd
Top, loopt nu weer heerlijk + een nieuwe FTD skin, ziet er slick uit!
Waarom zou FTD niet met Telfort werken?justjermaine schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 14:47:
werkt zeker niet met telfort internet;)
Ik denk dat dat bedoelt word.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Verwijderd
1) Advanced search, zoeken op alle kenmerken van een post (genre, bron) in combinatie met titel/posternaam/nieuwsgroep, gelimiteerd tot x aantal dagen sinds aanmelding
2) Auto-optimalisatie van FTD databases eenmaal per week (of op gebruikersverzoek via Opties > Optimaliseer FTD)
3) Ondersteuning voor FTD PAP
4) Verschillende kleine bugfixes en layout wijzigingen
1) Advanced search, zoeken op alle kenmerken van een post (genre, bron) in combinatie met titel/posternaam/nieuwsgroep, gelimiteerd tot x aantal dagen sinds aanmelding
2) Auto-optimalisatie van FTD databases eenmaal per week (of op gebruikersverzoek via Opties > Optimaliseer FTD)
Zelfde veranderingen dus als voor de Vrienden van FTD zie ik nu
http://www.ftd.nu/upd/
[ Voor 7% gewijzigd door aryan op 16-10-2008 16:53 ]
Ik vind de search functie niet echt goed werken. Wil je bijv zoeken op posternaam dan moet je dat via advanced search doen. Krijg je dus een popup met daarin de geavanceerde zoekfuncties. Leuk dat het zo uitgebreid is maar ik vind het niet veel meer toevoegen dan de eerdere zoekfunctie.aryan schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:
En gisteren is er weer een update uitgekomen, ftd 3.8.4
Zelfde veranderingen dus als voor de Vrienden van FTD zie ik nu![]()
De layout mag wel permanent met de FTD Skin gewijzigd worden
Als laatste puntje van kritiek, FTD is veruit het langzaamste programma op mijn pc. Ik hoop toch wel dat er een keer wat wordt gedaan aan de performance, helemaal nu het reclame systeem erin is gekomen.
én een reclame banneraryan schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:52:
En gisteren is er weer een update uitgekomen, ftd 3.8.4
Zelfde veranderingen dus als voor de Vrienden van FTD zie ik nu![]()
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
OpenFTD is de opensource client van FTD. Als je daar de source download en doorspit kan je vast wel zelf ook een client bouwenVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
Vraag me af weet iemand hoe die data zelf is in te lezen? wou eigenlijk zelf eens proberen om er een client voor te schrijven.
er staat een FTD printer app ofzo.. dus zal best wel mogelijk zijn..Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
Vraag me af weet iemand hoe die data zelf is in te lezen? wou eigenlijk zelf eens proberen om er een client voor te schrijven.
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
[ Voor 16% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:38 . Reden: Iets netter mag wel hoor. ]
even een quote van 1 van de mods van FTDPainkillA schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:21:
reclame banner onderin.
'nuff said, dus als je ervan moet kotsen, gebruik het gewoon niet idd.Ik kan je enkel aanraden om FTD direct te verwijderen en je heil te zoeken bij een indexsite
FTD is al 7 jaar banner en reclame vrij geweest en kan nu helaas niet anders
Hadden de users die al die jaren gratis en zonder banners hebben kunnen genieten van FTD, een kleine bijdrage gedaan....
Zoals een (helaas te kleine) groep wel heeft gedaan, dan had FTD nu gratis zónder banners gedraaid nog.
Deze groep heeft er trouwens wel voor gezorgd dát FTD in ieder geval die 7 jaar heeft kunnen draaien
Gek dat veel users wel meerdere euro's per maand over hebben voor een payserver, een vaak te dure 20mbit lijn en een newsleecher met supersearch maar een paar euro voor FTD is te veel.....
nu is er een banner en het is nog steeds gratis en nu zijn we een commercieel grapje?
je bent niet verplicht om ftd te gebruiken hoor, verwijder het aub gewoon weer
Het is makkelijk om je gal te spuwen, maar ondertussen kan je er wel lekker gratis gebruik van maken, vind je dit dan erg terecht van jezelf??
[ Voor 5% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:38 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Tja, zo gaat het nu eenmaal altijd bij zulk soort dingen. Ik snap best dat ze wat extra inkomen willen genereren. Hopelijk kunnen ze zo FTD doorontwikkelen naar een wat stabieler/sneller/etc programma. Het laat nu nog wel eens wat steekjes vallen heb ik het idee.Turismo schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:29:
[...]
even een quote van 1 van de mods van FTD
[...]
'nuff said, dus als je ervan moet kotsen, gebruik het gewoon niet idd.
Het is makkelijk om je gal te spuwen, maar ondertussen kan je er wel lekker gratis gebruik van maken, vind je dit dan erg terecht van jezelf??
Waarom? Het geld moet toch ergens vandaan komen.PainkillA schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:21:
reclame banner onderin.
[ Voor 2% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:38 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Van wat ik heb begrepen is er maar 1 ontwikkelaar (tevens oprichter/eigenaar)sajoku schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:43:
[...]
Tja, zo gaat het nu eenmaal altijd bij zulk soort dingen. Ik snap best dat ze wat extra inkomen willen genereren. Hopelijk kunnen ze zo FTD doorontwikkelen naar een wat stabieler/sneller/etc programma. Het laat nu nog wel eens wat steekjes vallen heb ik het idee.
En het zou een mooi streven zijn dat met de inkomsten, de ontwikkeling nu ook harder kan gaan.
Maar voor nu vind ik het ook prima, kijk die traffic kosten die moeten nou eenmaal ook ergens van betaald worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Turismo op 17-10-2008 10:47 ]
Ach, d.m.v. een kleine donatie, heb je ook geen 'last' meer van die banner...PainkillA schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:21:
reclame banner onderin.
[ Voor 1% gewijzigd door IEF op 01-01-2009 23:38 ]
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Verwijderd
Als je éénmalig doneert, ben je dan voor de rest van je leven vriend van FTD en van die Banner af? Of moet het jaarlijks?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Eénmalig minimaal 5 euro.Help!!!! schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:14:
Je kan ze die reclamebanner echt niet kwalijk nemen, alleen zit ie op een wat erg irritante plek wat uiteraard ook de bedoeling zal zijn....
Als je éénmalig doneert, ben je dan voor de rest van je leven vriend van FTD en van die Banner af? Of moet het jaarlijks?
Exact, op FTD lopen er ook genoeg rond.Kaasplank schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:17:
gaan lopen janken over 1 kleine banner helemaal onderaan het beeld van een prima gratis programma
Sommige gasten weten alleen wat een NZB is en dat is hun kennis van UseNet.
Volgens mij zal deze versie op een gegeven moment verplicht worden.GGS_206 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:17:
Als ik het zo lees, dan kan ik beter m'n huidige nog gebruiken. Of het moet straks nog beter worden
Maar dat is natuurlijk ook vrij logisch.
[ Voor 46% gewijzigd door Hoyden op 17-10-2008 13:18 ]
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Als er een straks komtGGS_206 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:17:
Als ik het zo lees, dan kan ik beter m'n huidige nog gebruiken. Of het moet straks nog beter worden
FF serieus, dit lijkt me geen goede ontwikkeling.
nieuws: Newzbin maakt zich op voor rechtszaken na ontvangen klachten
[ Voor 24% gewijzigd door Barfman op 17-10-2008 15:49 ]
ik probeer daar al 2 jaar een invite van te krijgen maar tot op heden heb ik me nooit aan kunnen melden. In de tussentijd heb ik na de diverse andere bekende sites ftd gevonden en ik moet zeggen dat bevalt me prima! ben ondertussen ook vriend geworden dus geen 'last' van de bannerBarfman schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:48:
[...]
Als er een straks komt
FF serieus, dit lijkt me geen goede ontwikkeling.
nieuws: Newzbin maakt zich op voor rechtszaken na ontvangen klachten
Verwijderd
tnx, we gaan 's kijken.sajoku schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:05:
[...]
OpenFTD is de opensource client van FTD. Als je daar de source download en doorspit kan je vast wel zelf ook een client bouwen
De sortering van de posts is wel f***** up! alles staat nu in de hoofdcatogoriën door elkaar
Precies, geen enkel probleem met de banner. Helder en duidelijke reden..thr- schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 23:16:
Geen problemen met banner reclame, maar wat is het toch ontzettend traag laatste tijd.
Toch is de stabiliteit en snelheid van FTD met de nieuwste versie wel dramatisch naar beneden gegaan...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Dan moet je goed de FTD FAQ lezen bij configuratie shizzel moet je eerst aanvinken dat je vriend van ftd bent en dan staat er gelijk aangevinkt in ander tabblad dat PAP, of RAP of hoe die meuk ook heet niet meer zichtbaar is. (dat vinkje is normaal gesproken ge disabled).Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:33:
Ik snap er niets van.
Ik ben vriend van FTD en toch heb ik een banner
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Zoals eerder gemeld is kan je inderdaad openftd als basis gebruiken. Je communicatie kan je zelf niet opzetten in ieder geval. FTD (de persoon) heeft om 'zijn' servers te beveiligen een eigen authenticatie protocol gebruikt. Alguno heeft, tijdens het ontwikkelen van OpenFTD overleg gehad met FTD, en ze zijn samen tot het volgende accoord gekomen: De authenticatie word niet openbaar, maar er zullen in OpenFTD closed source authenticatie plugins zitten. Daar zul je dus de source nooit van kunnen zien. Wil je je eigen FTD maken, dan moet je dus OpenFTD als basis nemen. Alguno en FTD zijn echter ook niet erg gecharmeerd van forks, maargoed, daar hebben ze natuurlijk ook geen veto op.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:49:
When you think you’ve succeeded / but something’s missing / means you have been defeated / by greed, your weakness.
Take it or leave it, je MAG FTD gebruiken, hoeft niet....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Verwijderd
Thanks!SithWarrior schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:34:
[...]
Dan moet je goed de FTD FAQ lezen bij configuratie shizzel moet je eerst aanvinken dat je vriend van ftd bent en dan staat er gelijk aangevinkt in ander tabblad dat PAP, of RAP of hoe die meuk ook heet niet meer zichtbaar is. (dat vinkje is normaal gesproken ge disabled).
(If not, waar moet ik me dan registreren?
Overigens is FTD bij mij, onder Vista niet geheel stabiel, klopt dit?
[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:41 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
neeanandus schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:35:
FTD vraagt mij om een login en password. Moet ik die van mijn nieuwsgroep-dinges gebruiken?
(If not, waar moet ik me dan registreren?)
Overigens is FTD bij mij, onder Vista niet geheel stabiel, klopt dit?
helemaal niet! gewoon registeren (staat bij login scherm???) (nieuw account staat boven locatie voor naam & pass in te vullen...)
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Denkt dat-ie crasht vanwege verkeerde loginVerwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 15:53:
2. draait prima onder Vista 32bit.
Doet het nu een stuk beter
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 27-12-2008 15:57 ]
Net heb ik even FTD geinstalleerd (account had ik al) en updaten gaat ook prima.
Maar... Alle posts die ik uitzoek en als nzb binnen wil halen kunnen op de diverse zoekpagina's niet gevonden worden.
Als ik direct op een index site naar dezelfde posts zoek vind ik ze ineens wel.
De meerwaarde van FTD ontgaat me op deze manier...
Of ligt het aan mijn instellingen?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Maar wat heeft dat dan voor voordeel boven utorrent met RSS-feeds?Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:09:
En met FTD Watchdog erbij mis je nooit meer iets
Dan mis je namelijk ook niets
Verwijderd
Echter in FTD Watchdog kan ik meteen zien of de bron geen vieze cam is, er wel NL subs bij zitten, wat de bitrate is van een MP3, oftewel of de post kwalitatief wel aan mijn eisen voldoet ipv dit achteraf te beoordelen.
Gewoon de retentie instellen, dan laat hij ook de oude posts zien. http://www.ftd.nu/?section=voorkeuren Ik heb "NZB Provider Retentie" zelf op een half jaar ingesteld.Richub schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:00:
Even een copy&paste uit een ander topic:
Net heb ik even FTD geinstalleerd (account had ik al) en updaten gaat ook prima.
Maar... Alle posts die ik uitzoek en als nzb binnen wil halen kunnen op de diverse zoekpagina's niet gevonden worden.
Als ik direct op een index site naar dezelfde posts zoek vind ik ze ineens wel.
De meerwaarde van FTD ontgaat me op deze manier...
Of ligt het aan mijn instellingen?
Ik ben nu gewoon aan het testen, ik weet nog niet of ik FTD blijf gebruiken...
Bedankt voor je reactie iig.
Edit:
Nu anderhalve dag later begin ik FTD toch erg te waarderen...

[ Voor 23% gewijzigd door Richub op 29-12-2008 10:30 ]
Verwijderd
Moet je even in je opties kijken, kan je die banner uitzetten. Alleen als vriend zijnde dus.Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:33:
Ik snap er niets van.
Ik ben vriend van FTD en toch heb ik een banner
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Wel ga ik FTD nu steeds meer gebruiken. Zeker nu een van mijn favo indexsites plat ligt.
Die FTD Watchdog waar jij over spreekt, is dat de Watchlist of nog iets anders? Ik heb me namelijk suf gezocht in het programma maar zie nergens Watchdog staan.Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:47:
Ik kan niet zonder FTD Watchdog. OpenFTD is daar niet geschikt voor
.
watchlist is iets anders. daar kun je posts ingooien die je interessant vind, maar nog niet gepost zijn of die je later wilt downen. Bijvoorbeeld een poster doet een aankondiging en zegt ik upload a.s. dinsdag die en die dvd, dan gooi je die in de watchlist en die meldt het aan je als de status van de post verandert naar gereed.
FTD Watchdog is een apart programma, zit dus niet standaard in FTD.ruyckske schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:11:
[...]
Die FTD Watchdog waar jij over spreekt, is dat de Watchlist of nog iets anders? Ik heb me namelijk suf gezocht in het programma maar zie nergens Watchdog staan.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
http://www.binaries4all.nl/ftdwatchdog/ruyckske schreef op woensdag 31 december 2008 @ 12:11:
[...]
Die FTD Watchdog waar jij over spreekt, is dat de Watchlist of nog iets anders? Ik heb me namelijk suf gezocht in het programma maar zie nergens Watchdog staan.
OpenFTD's retentie is max. maar 125 dagen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2008 13:10 ]
OpenFTD heeft toch Watcher, is dat niet praktisch hetzelfde?Verwijderd schreef op woensdag 31 december 2008 @ 11:47:
Ik kan niet zonder FTD Watchdog. OpenFTD is daar niet geschikt voor
Verwijderd
Nee dus.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:39:
In FTD Watchdog kan ik meteen zien of de bron geen vieze cam is, er wel NL subs bij zitten, wat de bitrate is van een MP3, oftewel of de post kwalitatief wel aan mijn eisen voldoet ipv dit achteraf te beoordelen.
Jáwel! Ik mis nog téveel muziek.Verwijderd schreef op zaterdag 27 december 2008 @ 16:09:
En met FTD Watchdog erbij mis je nooit meer iets
Wellicht dat ik op die manier gebruikers stimuleer om naast de gebruikelijke top-40 hits, ook eens wat andere muziek te uploaden.
[ Voor 16% gewijzigd door Xa!pt op 12-01-2009 11:37 ]
Zie ook http://forum.ftd.nu/showthread.php?p=2212617 (inloggen verplicht)quote: http://www.ftd.nu/upd/Na installatie van de update zal het jullie vast niet ontgaan dat er een aantal dingen aangepast zijn op FTD. De interface is gestroomlijnd, en de NZB-knop is komen te vervallen. De reden hiervoor is voor een deel dat de oude interface al een hele tijd aan een update toe was, maar ook voor een deel om juridische problemen te vermijden.
Half januari was te lezen dat stichting BREIN haar pijlen gaat richten op Usenet. Daarbij werd expliciet gezegd dat FTD "zonder meer strafbaar" zou handelen. BREIN-directeur Kuik liet er in dit artikel geen twijfel over bestaan dat FTD juridische stappen tegemoet kon zien. Nu zijn wij ervan overtuigd dat FTD legaal handelt, maar om alle twijfel uit te sluiten hebben we juridisch advies ingewonnen bij ICT-jurist Arnoud Engelfriet. Op basis daarvan hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd die nog duidelijker moeten maken dat FTD niets onwettigs doet.
Het doel van FTD is en was om jullie elkaar te laten wijzen op materiaal dat je op Usenet gespot hebt. Downloaden van muziek en films is in Nederland legaal, zelfs als het illegaal geupload was. Het spotten van legaal te downloaden materiaal is natuurlijk ook legaal. Je kon echter posts ook voorzien van de aanduiding "Aankondiging" of "Bezig met uploaden", en volgens Engelfriet is de kans groot dat die mededelingen verkeerd worden uitgelegd. Hoewel "bezig met uploaden" niet meer inhield dan dat het gespotte materiaal nog niet helemaal beschikbaar was, kan zo´n aankondiging - ook al wenst FTD geen uploads in haar community - door BREIN mogelijk tegen ons worden gebruikt. In de praktijk bleek dat deze aankondigingen toch al niet voor iedereen duidelijk waren. Daarom hebben we nu de terminologie gestroomlijnd: alles is nu een "spot" omdat je op FTD alleen materiaal "spot" dat je op Usenet gezien hebt.
Verder is de NZB-knop weggehaald. Hoewel FTD zelf geen NZB-zoekmachine draait, willen we iedere schijn van samenwerking met mogelijk illegale zoekmachines vermijden. Daarom hebben we die knop weggehaald. Het is namelijk juridisch de vraag of een NZB-zoekmachine legaal is. De ZoekMP3-zoekmachine is veroordeeld voor het verzamelen en indexeren van hyperlinks naar MP3-bestanden, en die jurisprudentie kan volgens Engelfriet mogelijk ook opgaan voor NZB-bestanden.
Om diezelfde reden is er vanaf nu een filter op hyperlinks in berichten. Niet alleen in spots, maar ook in reacties daarop en zelfs in privéberichten. Het is niet toegestaan om hyperlinks naar NZB-bestanden, torrents en dergelijke op te nemen in FTD-berichten. Onze modjes zullen hier streng op toezien. Probeer je toch hyperlinks naar NZB-bestanden (of iets dat daarop lijkt) in je spot of reactie te stoppen, dan zal dat er uiteindelijk voor zorgen dat je uitgesloten wordt van de community.
Daarnaast is de mogelijkheid verwijderd om PAR-bestanden te kunnen bijvoegen bij een spot. Deze mogelijkheid werd toch al zelden gebruikt, en we willen voorkomen dat mensen die PAR-bestanden plaatsen ervan worden beschuldigd medeplichtig te zijn aan illegaal uploaden.
Nogmaals, wij zijn ervan overtuigd niets onwettigs te doen. We hebben deze wijzigingen alleen doorgevoerd om BREIN geen ammunitie te geven mochten ze claims naar ons toe gaan leggen.
Ik vraag me af hoe snel zoiets in nederland gaat. Nederland is namelijk op dit moment nog best makkelijk ermee. Ftd levert alleen maar een middel om bestanden te vinden, ongeacht legaal of illegaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 12-03-2009 09:27 ]
☻/
/▌
/ \
Moet je voor de grap nu eens de berichten lezen op FTD. Te belachelijk voor woorden. Mensen die alles op een dienblad geserveerd willen krijgen.
It ain't stupid if it works!
Zonder NZB zullen er aardig wat mensen in de "problemen" komen.vr6-only schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 09:46:
Mooi zo! FTD word weer een leuke community! Klasse actie.
Moet je voor de grap nu eens de berichten lezen op FTD. Te belachelijk voor woorden. Mensen die alles op een dienblad geserveerd willen krijgen.
Zonder NZB kunnen deze mensen niks downloaden.
De techniek van Usenet kennen ze gewoon niet..
Feit is dat FTD inkomsten heeft door indirect mee te helpen aan het verspreiden van illegale software.
Aan de andere kant houdt Brein er van om partijen bang te maken, ook als ze geen gelijk hebben. Ik ben erg benieuwd naar de uitkomst van een toekomstige rechtszaak.
Eindelijk!Daarnaast is de mogelijkheid verwijderd om PAR-bestanden te kunnen bijvoegen bij een spot.
Dus zeker het verwijderen van het NZB knopje zal een drempel zijn voor een hoop van die mensen.
(Al vond ik het knopje stiekem zelf ook wel erg makkelijk
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
FTD laat de originele release-naam niet eens zien dus dan word het een beetje lastig zoeken naar de juiste post he?
Kan je veel beter naar deze site gaan en de release kopiëren en plakken in 1 van de bekende search-sites:
Misschien eens Open FTP checken, of zijn daar ook de NZB links weggehaald?
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 14-03-2009 18:15 ]
Yippie kayak, other buckets!
@jmk:
Die link is denk ik niet zo wenselijk, want er staan directe linkjes op naar warez e.d.
[ Voor 30% gewijzigd door Kixtart op 15-03-2009 14:00 ]
☻/
/▌
/ \
De NZB knop zit er nog niet zo lang op hoor...hiervoor deden we t jaren zonder die NZB knop, en dat ging gewoon goed...ik denk dat jij je dan toch meer in de materie van nieuwsgroepen moet gaan verdiepen.jmk schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 10:00:
Kan iemand mij uitleggen wat de meerwaarde is van FTD als de NZB-links niet worden gepost?
FTD laat de originele release-naam niet eens zien dus dan word het een beetje lastig zoeken naar de juiste post he?
Kan je veel beter naar deze site gaan en de release kopiëren en plakken in 1 van de bekende search-sites:
Misschien eens Open FTP checken, of zijn daar ook de NZB links weggehaald?
Wat dat betreft is FTDv3 een verademing...ipv alles eerst zelf te indexeren zoals dat ging voor het FTD tijdperk (10 jaar terug)...geen zin om het verder toe te lichten.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 14-03-2009 18:15 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Voor mij zelf is het ook geen ramp, maar voor mijn vriendin die graag haar series bijhoud is het wel evenl astig, die heb ik gister een enorm uitgebreide mail gestuurd als tutorial.
Ik denk wel dat het aantal uploads zal afnemen als er toch geen verschil is tussen spot of upload en je dus toch minder credits gaat krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door Tsurany op 12-03-2009 10:17 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Verwijderd
komt mijn broer dadelijk weer, kan niet meer downloaden

LET OP: Het gaat hier over het product FTD. Het product en het product alleen dus.
Ook geen discussies over wat/niet legaal dan wel illegaal is hoort niet in dit topic thuis.