Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
[b][message=31680361,noline]Diplomatiek is zo brak en beperkt ..*cut*....dit zijn dingen die al kunnen sinds Civilization 2 ofzo die ergens in 96 ofzo uit kwam. Beetje jammer dat CA maar blijft doorgaan op de graphics tour terwijl eigenlijk elke TW game na Medieval 1 zo brak is als de pest om meerdere fronten maar goed dat is ook niet anders want we zijn 3 games later en 10 jaar verder en duizenden klachten van fans verder maar de basis is nog altijd brak en CA doet er ook niks aan |:(

..*cut*....

1 Zeeslag was geniaal toen er ....*cut*.
Op zich wel grappig dat je na een rant overgaat op een nieuwe addition die non graphics is en blijkbaar geniaal. CA zet bizar complexe games neer, die meestal (na wat patches) behoorlijk goed werken en ontzettend gaaf om te spelen zijn. Niet voor niks is er een enorme community en blijven mensen de hele serie spelen.

En constant "game x heeft dat wel" is ook zowat. Kan erg veel dingen noemen die "game x" niet heeft.. of dingen die zwaar annoying aan die game zijn. Civ heeft ook wel de nodige issues.

CA doet er heus wel wat aan, zijn niet achterlijk. De serie gaat nog steeds hard vooruit in scope en opties en dat allemaal balancen is niet easy. Probeer maar eens diplo strak en niet easily exploitable te houden door een human player... Die kan veel beter dingen afwegen dan een Ai.. en als ze de Ai uren laten nadenken zeuren mensen weer dat de End Turn te lang duurt etc..

Prima game.. wat fixes nodig, en vooral meer mods. En dan spelen we hem weer allemaal en kopen we de volgende ook wel.

edit: en de game basis is nog steeds redelijk uniek en werkt blijkbaar prima. Begint een oude franchise te worden die no way waning is.

[ Voor 4% gewijzigd door JahunP op 23-03-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Kaap schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:01:
Vanavond meteen die Darth mod installeren. Ongelooflijk dat 1 man in 3 weken voor een groot deel kan fixen waar CA paar jaar de tijd voor had.
Ben ook een grote fan van zijn mods (en anderen) maar echt 100% zijn die mods niet altijd. Hoewel ie vaak changes maakt waar ik het zeker mee eens ben (als ik het snel zie, nu ook weer) wil er ook nog weleens eens wat foutgaan en rare dingen gebeuren. Hij heeft dan weer minder issues met nonstop updates uitbrengen.

That said, erg cool dat ie weer terug is aangezien ie eigenlijk was gestopt. En dat hij en de anderen (Smoke, blood en fifes mod come to mind) zorgen dat de game in no time al stevige verbeteringen doormaakt.

Denk dat CA ook wel wist dat blood er in no time in gezet zou worden. Zo hebben ze een betere rating (kiddies) maar als je wil kan je blood er zo inzetten. En bebloede uniformen komen ook wel. Rating of niet, als je cannonball dwars door de enemy line gaat wil je eigenlijk wel wat serious splatter zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

JahunP schreef op maandag 23 maart 2009 @ 13:22:
[...]

Op zich wel grappig dat je na een rant overgaat op een nieuwe addition die non graphics is en blijkbaar geniaal. CA zet bizar complexe games neer, die meestal (na wat patches) behoorlijk goed werken en ontzettend gaaf om te spelen zijn. Niet voor niks is er een enorme community en blijven mensen de hele serie spelen.

En constant "game x heeft dat wel" is ook zowat. Kan erg veel dingen noemen die "game x" niet heeft.. of dingen die zwaar annoying aan die game zijn. Civ heeft ook wel de nodige issues.

CA doet er heus wel wat aan, zijn niet achterlijk. De serie gaat nog steeds hard vooruit in scope en opties en dat allemaal balancen is niet easy. Probeer maar eens diplo strak en niet easily exploitable te houden door een human player... Die kan veel beter dingen afwegen dan een Ai.. en als ze de Ai uren laten nadenken zeuren mensen weer dat de End Turn te lang duurt etc..

Prima game.. wat fixes nodig, en vooral meer mods. En dan spelen we hem weer allemaal en kopen we de volgende ook wel.

edit: en de game basis is nog steeds redelijk uniek en werkt blijkbaar prima. Begint een oude franchise te worden die no way waning is.
Het punt is gewoon dat het spel opzich geniaal is en daar wil ik ook geen afbraak aan doen, ik had het er ook zo neer gezet met de opzet dat er gewoon bepaalde dingen zijn die afbraak doen aan iets wat simpel weg geniaal is. Bepaalde dingen die gewoon heel brak of te basic zijn zijn wel essentieel voor een game als deze. Het is ook niet zo dat het niet mogelijk is maar 3 games later en het ontbreekt nog steeds is gewoon jammer en de diplomatiek is gewoon bijna nog beperkter dan Age of Empires want meer dan tributes en trade rights geven is het niet terwijl het bijv onderhandelen van een partij (A) die oorlog heeft met C waar jij ( B ) veel mee handelt en je dus veel misloopt omdat ze blocken zou toch mogelijk moeten zijn door een derde partij in dit scherm uit te nodigen. Wat ik ook mis is dat je geen indicatie krijgt van wat de partij van je voorstel vindt maar goed. Dit is gewoon het onderschoven kindje van de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Buiten dat is het zo dat zelfs met vrij rudinmentair gebruikerstesten er toch wel een en ander naar boven had moeten komen. Uit het feit dat de game vrij vaak vast wil lopen of echt rare glitches heeft denk ik te mogen stellen dat OF CA niet heeft getest OF ze gerushd hebben.
Beide is kwalijk mi.

Ook omdat het spel toch al niet met kerst in de winkel zou liggen (dat zou evt nog een excuus, wel een zwakke, voor een rush zijn).
Imo is dit gewoon niet af.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, de diplomatie is vrij teleurstellend. Maar goed, dit spel is volgens mij nogal gericht op het veroveren van de tegenpartij in plaats van het echt opbouwen van een rijk.

Persoonlijk vind ik het leuker om mijn eigen landje op te bouwen. En als ik dan de oorlog verklaar aan een ander land doe ik dat omdat ik bijvoorbeeld 1 provincie hun wil, of een tradenode. In ETW draait het meestal uit op complete vernietiging van dat land omdat ze maar geen vrede meer willen accepteren, ook al sta je met 3 full stacks om hun laatste, met wat militia units verdedigde, stad heen. Misschien is dat er ook nog in te modden? Ik weet het niet. Goede diplomatie heb ik in geen enkel spel gezien. :P

Een beter uitgewerkte diplomatie zou het spel veel meer diepgang geven. Een keertje een oorlog verliezen waarna je herstelbetalingen moet doen en een aantal koloniën kwijtraakt bijvoorbeeld, in plaats van "game over". Lijkt mij leuker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Boudewijn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:15:
Buiten dat is het zo dat zelfs met vrij rudinmentair gebruikerstesten er toch wel een en ander naar boven had moeten komen. Uit het feit dat de game vrij vaak vast wil lopen of echt rare glitches heeft denk ik te mogen stellen dat OF CA niet heeft getest OF ze gerushd hebben.
Beide is kwalijk mi.

Ook omdat het spel toch al niet met kerst in de winkel zou liggen (dat zou evt nog een excuus, wel een zwakke, voor een rush zijn).
Imo is dit gewoon niet af.
Yeah.. zou eigenlijk Q4 2008 zijn.. dus of ze nou met de volgende patch alles ineens oplossen zal wel niet. Hoeveelheid bugs etc is toch wel meeste dat ik ooit in een game gehad heb. En sure het werkt soms prima, zeker de eerste beurten.. maar bij grote/volle vloten en langere gameplay gaat het echt steeds vaker mis. Maarja.. ze patchen het wel I'm sure. Ze hebben zat verkocht om een tijdje geld erin te steken.. en die franchise is ze ook wel wat waard.

Maar wel beetje jammer dat je zo een soort beta tester bent. Sommige bugs zag je al na paar minuten (handelsvloot stuck, anyone?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Miles Teg schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:35:
Ja, de diplomatie is vrij teleurstellend. Maar goed, dit spel is volgens mij nogal gericht op het veroveren van de tegenpartij in plaats van het echt opbouwen van een rijk.

Persoonlijk vind ik het leuker om mijn eigen landje op te bouwen. En als ik dan de oorlog verklaar aan een ander land doe ik dat omdat ik bijvoorbeeld 1 provincie hun wil, of een tradenode. In ETW draait het meestal uit op complete vernietiging van dat land omdat ze maar geen vrede meer willen accepteren, ook al sta je met 3 full stacks om hun laatste, met wat militia units verdedigde, stad heen. Misschien is dat er ook nog in te modden? Ik weet het niet. Goede diplomatie heb ik in geen enkel spel gezien. :P

Een beter uitgewerkte diplomatie zou het spel veel meer diepgang geven. Een keertje een oorlog verliezen waarna je herstelbetalingen moet doen en een aantal koloniën kwijtraakt bijvoorbeeld, in plaats van "game over". Lijkt mij leuker. :)
Yeah.. diplomatie is wel easy te verzinnen "ik wil optie a, b of c aan ze voor kunnen stellen/eisen" maar al die crap moet dan wel afgewogen worden. En de Ai heeft het al lastig met snappen wanneer ze wel en wanneer niet genaaid worden. In M2TW kon je bijv behoorlijk stevig verdienen door te traden met je maps in begin.. beetje exploren, dat traden en dan later heel duur sellen.

En dat je iemand vooral snel compleet wegvaagt.. zoals bijv. Frankrijk als UP.. dat is wat bizar. Had van mij best meer rebellie in gemogen.. in paar turns blitz je Paris (alles is maar 1 stad anyway these days) en als makke lammetjes (op VH) blijven ze je dan ineens trouw. Ik had wel een rise/rebellie verwacht.. oid.. atm kan je expanden als een Mongool en alles is zonder problems en echt een garnizoen is niet nodig.

Dat zit me meer dwars dan de diplomatie.. zit nu in 1738 en verdien per turn 50k netto. Al me landjes (zelfs de katholieken) vinden alles wel best en al mijn legers staan op het oostfront. Niemand declared me war omdat ik stevig state presents geef om territorial expansion negaitve bonus tegen te gaan (erg goed dat dat erin zit, anders was het helemaal suf).. maar ja.. zal ik doorblitzen en dan is game voorbij zometeen..

Wil of issues intern door rebels of opstaande royals oid.. of dikke alliance pact om eindelijk mijn trade dominance weg te krijgen.. dunno :) een challenge

[ Voor 3% gewijzigd door JahunP op 23-03-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JahunP schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:37:
[...]

Yeah.. zou eigenlijk Q4 2008 zijn.. dus of ze nou met de volgende patch alles ineens oplossen zal wel niet. Hoeveelheid bugs etc is toch wel meeste dat ik ooit in een game gehad heb. En sure het werkt soms prima, zeker de eerste beurten.. maar bij grote/volle vloten en langere gameplay gaat het echt steeds vaker mis. Maarja.. ze patchen het wel I'm sure. Ze hebben zat verkocht om een tijdje geld erin te steken.. en die franchise is ze ook wel wat waard.

Maar wel beetje jammer dat je zo een soort beta tester bent. Sommige bugs zag je al na paar minuten (handelsvloot stuck, anyone?)
Inderdaaad.

Ik zie het als een auto die je koopt waar de helft niet op zit, en mischien (of mischien niet) een half jaar na aankoop nog komt. Echt heel erg not done.

Ik ben me bewust van de moeilijkheid van testen, maar dit komt gewoon in 10 minuten naar boven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Boudewijn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:48:
[...]
Ik ben me bewust van de moeilijkheid van testen, maar dit komt gewoon in 10 minuten naar boven....
De hoeveelheid aanpassingen tov voorgaande games zijn enorm. Sommigen zijn jammer (geen city sieges oid) maar veel is erg nice.. alleen al op de campaign map is enorm veel veranderd. Ik denk dat ze gewoon echt enorm lang nog alles erin aan het mikken zijn geweest en de final code amper tijd had voor betatesting. En aangezien ze toch op Steam zitten maar gewoon gereleased hebben.

Jammer.. en op zich ook wel maf dat ik geen enkele review gezien heb die er met een woord over rept..

Then again, zoals Darth ook zegt.. deze game heeft amazing veel opties voor modding en er is een goede diepgang. Dus ik denk dat als CA nou even de bugs fixed, er heel veel coole dingen gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dus jij vindt het prima dat het halve spel gewoon voor geen meter speelt (ik heb het hier niet over gameplay beslissingen, maar gewoon over fouten die objectief te bepalen zijn) omdat er veel features inzitten?

Ik zou me schamen als ik dit als ontwikkelaar zou releasen. Omdat het op steam uitkomt kunnen ze idd makkelijker updates pluggen, maar hoort een spel niet gewoon af (zie noot) te zijn?

offtopic:
Af is software nooit. Testen toont alleen de aanwezigheid van bugs aan, niet de afwezigheid. Aldus EWD. Echter maak je me niet wijs dat je deze hoeveelheid fouten niet opmerkt, zelfs met een rudimentaire test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Miles Teg schreef op maandag 23 maart 2009 @ 14:35:

Galactic civilizations, zo'n strakke AI en diplomacy, de ai doet geniale dingen die je zelfpas na het potje snapt. Brilliant.

En de AI in empire kan gewoon echt niet want hij is ronduit achterlijk, ze hebben er nog op gehamerd dat ze dit keer de strategie AI en diplomacy AI samen gingen voegen. En het levert niks op. Ik vind dat empire veel schijn complexiteit biedt,tis een leuk spel maar ik vind de total war serie wel minder worden, het bekende gevoel als je een nieuw deel van fifa koopt.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Boudewijn schreef op maandag 23 maart 2009 @ 17:08:
Dus jij vindt het prima dat het halve spel gewoon voor geen meter speelt (ik heb het hier niet over gameplay beslissingen, maar gewoon over fouten die objectief te bepalen zijn) omdat er veel features inzitten?

Ik zou me schamen als ik dit als ontwikkelaar zou releasen. Omdat het op steam uitkomt kunnen ze idd makkelijker updates pluggen, maar hoort een spel niet gewoon af (zie noot) te zijn?

offtopic:
Af is software nooit. Testen toont alleen de aanwezigheid van bugs aan, niet de afwezigheid. Aldus EWD. Echter maak je me niet wijs dat je deze hoeveelheid fouten niet opmerkt, zelfs met een rudimentaire test.
Ah nee helemaal niet prima.. een van de weinige keren dat ik ook echt pissed ben geweest bij gamen. Na zoveelste CTD na ruwweg 1 uur durende tricky battle. Probeerde alleen te verzinnen wat er fout gegaan zou kunnen zijn.. denk dus veel teveel features erin proppen tot allerlaatste moment... zoiets.

Denk dat ze de overweging gemaakt hebben en maar besloten om het bugged uit te brengen.. nogal kansloos maarja. Dan nog een voordeel van Steam, het update wel redelijk ok.

Meest irritante is dan nog, dat ze het uitbrengen en doen alsof het zo erg allemaal niet is en niet goed informeren over de upcoming updates. Dat je game CTD na CTD heeft, hmkay.. maar dan of stilte bij CA of "the large majority of players has no issues".. aargh... geloof ik niks van. wees dan eerlijk voor je klanten. en dat je mensen zich sufwerken om zo snel mogelijk de issues die er zijn te fixen.

magoed, dat is slecht voor sales.. en sales gaan voor customers I guess..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Postius schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:14:
[...]

Galactic civilizations, zo'n strakke AI en diplomacy, de ai doet geniale dingen die je zelfpas na het potje snapt. Brilliant.
geen idee.. ken het niet.. maybe wel een idee dan. Bijna altijd is Ai diplo wel vaag in games..
Postius schreef op maandag 23 maart 2009 @ 19:14:
En de AI in empire kan gewoon echt niet want hij is ronduit achterlijk, ze hebben er nog op gehamerd dat ze dit keer de strategie AI en diplomacy AI samen gingen voegen. En het levert niks op. Ik vind dat empire veel schijn complexiteit biedt,tis een leuk spel maar ik vind de total war serie wel minder worden, het bekende gevoel als je een nieuw deel van fifa koopt.
Speel geen Fifa.. en so far sinds Shogun vind ik de serie erop vooruit gaan. Hoewel Rome de grootste sprong voorwaarts was. Shogun en M1 was ook zo complex als een pak yoghurt.. En Empire moet oppassen niet teveel kritiek te gaan krijgen door alle bugs.. voordat ie erg slechte naam krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 21:19
De diplomatie is om te huilen, ik heb iets van 60 regio's met united provinces en ben de sterkste etc, is er één volk met één regio willen ze een trade agreement afsluiten en ook nog eens dat ik ze 10k goud geef O-)

Me eilanden zijn helemaal makkelijk te verdedigen, want die worden nooit aangevallen :D

Ik hoop snel dat de campaign map ai verbeterd word.

[ Voor 25% gewijzigd door PacinoAllstars op 23-03-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was misschien aan het overwegen hiervoor m'n pc een update te geven... (speel verder voornamelijk enkel nog op de ps3, dus m'n pc is al twee jaar niet meer veranderd)

Desalnietemin ga ik dat maar niet doen, denk ik. Afgaand op alles wat ik hier gelezen heb in dit topic, is het gewoon niet de moeite waard. 40 euro voor de game, 160 voor een cpu, 150 voor een gpu, 20 voor ram en dan ben ik toch alweer 300-370 euro verder voor een game die het blijkbaar nauwelijks waard is.

Het overstijgt qua diplomacy Rome en TWM2 klaarblijkelijk niet (na een tijdje speel ik voornamelijk alleen nog maar op de campaign map) en hangt blijkbaar aan elkaar van de bugs (en ik vond rome en Medieval 2 al op het randje).

Jammer, maar dan installeer ik zometeen Rome nog maar eens (met expansions). Kost me helemaal niets, en ik mis enkel de zeeslagen. De rest lijkt meer een unit-skin te zijn. Over een jaartje uit de budgetbak dan maar. Ik speel het voornamelijk toch singleplayer, dus dat maakt me verder niet uit. Tegen dan zal het vast ook wel bugfixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Sfinx- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 10:09:
Je moet de multiplier op 1.5 zetten, en ook zorgen dat je unit size op ultra (3) staat. Maak dan de preferences file read-only en gaan met die banaan.

Zet voor de zekerheid je unit size ingame ook op Ultra.

Werkt perfect hier...
Ik heb gewoon mijn eigen .txt file aangepast zodat ik alle settings hield, multiplier dus in 1.5 gewijzigd, maar hoe hard ik ook unit scale op 3 zet, ingame blijft deze resetten naar small.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Same here.

Beetje rare battles zijn het dus.

Verder kan ik die smoke mod ook niet uitpakken, zowel met 7zip als met winrar.
Erg vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Enige bug waar ik echt echt schijtziek van wordt is als AI met reinforcements battle ingaat. Reinforcements altijd achter je....*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Nee hoor, ze komen van alle kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Kaap schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:30:
[...]

Ik heb gewoon mijn eigen .txt file aangepast zodat ik alle settings hield, multiplier dus in 1.5 gewijzigd, maar hoe hard ik ook unit scale op 3 zet, ingame blijft deze resetten naar small.
Hm, erg vreemd. Verder heb je dus gewoon de patch.pak file van Darth in je data folder geplaatst? Je eigen patch file eruit gehaald (anders gebruikt hij deze, ook al hernoem je 'm!) En je unit scale in je txt file staat op 3, file is read only? Zoja dan weet ik het ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 21:11

Karel V

Een simpele ziel

Topicstarter
Iemand die een betere site weet dan photobucket?
De hele topicstart is naar zijn barrebiesjes. Niet alleen bij deze openingspost.
Ik had ze al eerder gemaild, mijn account open te stellen, die was op de een of andere wijze geblokkeerd. Na dat mailtje hebben ze dus mijn account verwijderd... :/

Hmmm, blijkbaar niet, het is mijn internetprovider die de zaak blokkeert :?

[ Voor 11% gewijzigd door Karel V op 24-03-2009 10:45 ]

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Avalaxy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:37:
Misschien, maar ze komen te vaak van achter. Waar ik bij eerdere games redelijk kon gokken waar wie vandaan kwam zie ik hier veel minder een logische richting.

En het is errug irritant als je je leger helemaal opgestelt hebt en op go drukt, dan hij echt midden in je linie het veld inkomt.. (stond toen wat achteraan)

ook wat onhandig dat de tegenstander meerdere stacks kan hebben in zo'n gevecht.. tegen 1 van jezelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Avalaxy schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:37:
Whatever, feit is dat AI vanaf 1 kant op campaign map aanvalt en zijn reinforcements vanachter komen, terwijl dat gewoon waardeloos is. Zelfs als ik op de campaignmap een port bezet heb en hij valt met reinforcements aan, dan in battle komen zijn reinforcements achter me. Dat is gewoon niet realistisch.
Sfinx- schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:48:
[...]

Hm, erg vreemd. Verder heb je dus gewoon de patch.pak file van Darth in je data folder geplaatst? Je eigen patch file eruit gehaald (anders gebruikt hij deze, ook al hernoem je 'm!) En je unit scale in je txt file staat op 3, file is read only? Zoja dan weet ik het ook niet :)
Ja, de mod werkt gewoon goed, alleen dat met unit grootte krijg ik niet aan de praat.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenNietDoen op 24-03-2009 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik zal de patch vandaag ook eens proberen had gister geen tijd. Het is redelijk positief wat ik hoor ook al heeft het zo ook weer zijn nadelen maar minder dan de retail kan het in ieder geval niet worden :P Wat ik me alleen afvraag is of je ook de mod kunt installeren en dan verder gaan met je oude campaign of moet je op nieuw beginnen?

En weet iemand ook of je 4 turns per jaar kunt instellen en dat alles met een factor 2 verlengt wordt of uitloopt zodat alles weer goed klopt maar dat je meer turns hebt. Ik weet dat bij Medieval 2 dat in het begin nogal een gehannes was ivm met de leeftijden van je generals en familie leden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Steffy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:46:
Ik zal de patch vandaag ook eens proberen had gister geen tijd. Het is redelijk positief wat ik hoor ook al heeft het zo ook weer zijn nadelen maar minder dan de retail kan het in ieder geval niet worden :P Wat ik me alleen afvraag is of je ook de mod kunt installeren en dan verder gaan met je oude campaign of moet je op nieuw beginnen?

En weet iemand ook of je 4 turns per jaar kunt instellen en dat alles met een factor 2 verlengt wordt of uitloopt zodat alles weer goed klopt maar dat je meer turns hebt. Ik weet dat bij Medieval 2 dat in het begin nogal een gehannes was ivm met de leeftijden van je generals en familie leden
Ik heb gewoon een bestaande campaign gestart en de wijzigingen waren gewoon toegepast. De nieuwe range van units is echt veel beter en de AI op de campaignmap is wel wat aggressiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Kaap schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:57:
[...]

Ik heb gewoon een bestaande campaign gestart en de wijzigingen waren gewoon toegepast. De nieuwe range van units is echt veel beter en de AI op de campaignmap is wel wat aggressiever.
Maken ze ook al gebruik van invasies met boten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
I have a new version of DarthMod waiting to be unleashed. It includes:
-New bonuses for special firing methods (Rank Fire, Platoon fire etc.)
-New campaign AI based on your feedback. Among other things, I try to unlock the Naval Invasion and also to make Fleets more aggressive and attack oriented than defend which is now by the AI.
Hopelijk in deze versie :) Darth is nogal impulsief en vertrouwt op de community om zijn changes te testen, het is dus nog even afwachten. Hij moet trouwens deze versie nog uitbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit spel ook maar gekocht (na enthousiast te zijn geworden van battle verslagen hier op GoT).

Het valt mij op dat veldslagen een stuk makkelijker zijn geworden dan in de vorige TW versies. Ik speel dit spel op medium en heb nog nooit een veldslag verloren. Dat terwijl bij bijvoorbeeld bij Medieval 2 echt crap was bij veldslagen op medium.

Lijkt wel of de AI er behoorlijk op achteruit is gegaan. Weinig variëteit in tactieken, calvarie wordt door de AI niet of nauwelijks benut, vijandelijke troepen blijven soms achterstevoren voor mijn infanterie stilstaan totdat bijna allemaal worden gedood, etc.

De volgende campaign met een grote moeilijkheidsgraad spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:10:
Ik heb dit spel ook maar gekocht (na enthousiast te zijn geworden van battle verslagen hier op GoT).

Het valt mij op dat veldslagen een stuk makkelijker zijn geworden dan in de vorige TW versies. Ik speel dit spel op medium en heb nog nooit een veldslag verloren. Dat terwijl bij bijvoorbeeld bij Medieval 2 echt crap was bij veldslagen op medium.

Lijkt wel of de AI er behoorlijk op achteruit is gegaan. Weinig variëteit in tactieken, calvarie wordt door de AI niet of nauwelijks benut, vijandelijke troepen blijven soms achterstevoren voor mijn infanterie stilstaan totdat bijna allemaal worden gedood, etc.

Het sleutelwoord is Casual-gaming de laatste jaren. Games redden het alleen als ze door de massa gekocht worden, het ontwikkelen is zo verschrikkelijk duur geworden ten opzichte van vroeger doordat mensen steeds meer zijn gaan eisen, het ontwikkelen van die grafische schil die zo mooi is is zo duur en tijdrovend dat er heel veel games verkocht moeten worden wil men dit terug verdienen. Dat doe je niet als een game niet toegankelijk is voor de masses en dus moet je makkelijk zijn, zo makkelijk dat het voor de echte fans die al jaren mee gaan er niks meer aan is. Elke serie gaat zo langzaam maar zeker ten onder. Ik vind games tegenwoordig al lang geen uitdaging meer, ik vermaak me er wel mee maar speel jij nog zoals op je NES vroeger dat je met 1 game een half jaar bezig kon zijn? Nee dat komt gewoon omdat je verwend bent en steeds meer wilt en omdat mensen steeds meer willen worden games duurder, korter, makkelijker en weet het je game honger niet meer te stillen en zo blijft de cirkel door gaan. Ook Empire total war doet daar in zeker zin aan mee, het is nog steeds niet heel toegankelijker maar de stap is gezet. Als iedereen alles zou verliezen omdat ze gewoon geen echte maar een casual gamer zijn en er niks meer aan vinden dan kopen ze je volgende game of uitbreiding niet meer en dat kan natuurlijk niet, je moet fans kweken en meer dan de oude garde die vaak toch maar klein is en dan wordt afgestoten ten gunste van een grotere groep makkelijk te bedienen mensen.

Groot voorbeeld is Resident Evil, die serie is compleet afgebroken ;( Mario lijdt er onder, Zelda, race games zoals NFS, etc, etc. Legio voorbeelden te noemen. Vandaar dat het iets makkelijker is maar gelukkig valt dat te modden dus aan de ene kant is het zo erg nog niet maar out of the box is dat wel een tegenvaller en dat is ook het commentaar van heel veel mensen om Empire total war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
True... in general. Maar is de Ai van Empire zoveel simpeler dan Shogun bijv? Heb alle games in de serie ooit gespeeld maar sommige zijn zo lang geleden dat ik het niet zeker meer weet... Speel altijd op VH/VH en verlies niet snel.. viel me wel vooral bij Empire op dat de Ai op battle VH echt obvious cheating bonussen krijgt, zoals insane morale etc. Dus doe nu daar H of M.. als het van cheats moet komen dan laat maar.

Dat is overigens ook waarom ik een tijdje de nieuwe Europa Universalis heb gespeeld.. amper grafische schil, kost zeker een tijd voordat je snapt wat alles doet, maar veel dingen zijn wel erg goed gedaan. Then again, visual mayhem is ook leuk.. Dus zolang TW moddable blijft en thank god (CA mag ook wel op zijn knietjes danken) modders er zijn zal het wel goedkomen..

Zoals die bloodmod.. pas met die had ik een keer na een lucky cannonball door zijn linies zoiets van "ouch!".. ervoor.. och.. sjah.

Wel een teken aan de wand.. geen prisoners, geen blood, niet heel complex of moeilijk (geen rebellen, grote factions vallen na 1 siege van 1 stad (france bijv.)).. Dus je zal wel spot on gelijk hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:10:

Ik denk dat een boel van de door jouw genoemde punten ziet zozeer aan bewust domme AI te denken is, maar aan de vele bugs in die AI.
Dat een hele kudde minute men juist die ene weg kiest waardoor ze van drie kanten bestookt worden door mijn kanonnen, in plaats van via de expres slecht bewaakte flank lijkt mij nog te wijten aan dom geprogrammeerde AI om het makkelijker te maken, maar dat ze dan zodra ze mijn front linie bereikt hebben omdraaien en precies dezelfde weg weer terug wandelen, lijkt mij (hopelijk) een (oplosbare) bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
De AI cheat inderdaad op very hard. Als je Medieval 2 gaat spelen en de console spawnt, en je doet pijltje naar boven dan zie je dus een command tevoorschijn komen dat de AI een bepaald geldbedrag heeft gekregen :+

Volgens mij was dat iets van [faction] add_money $geldbedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

JahunP schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 13:38:
[...]

True... in general. Maar is de Ai van Empire zoveel simpeler dan Shogun bijv? Heb alle games in de serie ooit gespeeld maar sommige zijn zo lang geleden dat ik het niet zeker meer weet... Speel altijd op VH/VH en verlies niet snel.. viel me wel vooral bij Empire op dat de Ai op battle VH echt obvious cheating bonussen krijgt, zoals insane morale etc. Dus doe nu daar H of M.. als het van cheats moet komen dan laat maar.

Dat is overigens ook waarom ik een tijdje de nieuwe Europa Universalis heb gespeeld.. amper grafische schil, kost zeker een tijd voordat je snapt wat alles doet, maar veel dingen zijn wel erg goed gedaan. Then again, visual mayhem is ook leuk.. Dus zolang TW moddable blijft en thank god (CA mag ook wel op zijn knietjes danken) modders er zijn zal het wel goedkomen..

Zoals die bloodmod.. pas met die had ik een keer na een lucky cannonball door zijn linies zoiets van "ouch!".. ervoor.. och.. sjah.

Wel een teken aan de wand.. geen prisoners, geen blood, niet heel complex of moeilijk (geen rebellen, grote factions vallen na 1 siege van 1 stad (france bijv.)).. Dus je zal wel spot on gelijk hebben..
Er zat vroeger wel degelijk een groot verschil in kwa moeilijkheid dan nu maar dat kwam ook omdat het vroeger allemaal veel simpeler was. Je had provincies en je kon per turn slechts per leger 1 provincies doorkruisen waardoor je vaak maar 2 of 3 opties had om je leger naar te verplaatsen. Daar kon die toen beperkte AI prima mee omgaan, die kon heel gemakkelijk een strategie op zetten waarmee ze de map konden veroveren. Ik werd met Shogun toch af en toe eens flink van de kaart geveegt omdat ik eerder een fout had gemaakt en bepaalde tegenstanders te lang hun gang het laten gaan, toen was het echt enorm uitdagend en ook medieval 1 was briljant, verre weg de beste TW die er is, zelfs rome komt daar niet eens in de buurt. In zijn simpelheid werkte het spel gewoon geweldig goed, bij Rome werd de fout gemaakt een campaign map te ontwikkelen waar nu nog geen werkende AI voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
True, true... meeste al weer vergeten. Maybe maar weer eens M1 even spelen om te zien hoe het was.. :)

Toch had de battle Ai ook weleens issues, al was dat vooral duidelijk met long ranged spul. Defensive staan totdat ie route door nonstop barrage door ballistae etc. Vooral in Rome I guess.

Maar och, ik vermaak me wel.. gelukkig ben ik genoeg een gfx whore om dan maar naar de mooie dingen te kijken.

[ Voor 65% gewijzigd door JahunP op 24-03-2009 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
@wat steffy zei, ja ik heb ook een hekel aan casual gamersm of in ieder geval alle goede series die dummed down worden(net zoals dawn of war 2 recentelijk en vele anderen).

Wat ik het ergst vind is dat ze moeite hebben genomen voor een compleet nieuwe engine maar ik heb het gevoel dat dat het enige is. Volgens mij was er nog genoeg uit de engine van Medieval 2 te halen. In ieder geval was de unit variatie leuker(al ziet empire er iets beter uit). Ik denk dat de Total war niche markt gewoon zich daarop moet blijven richten, en niet dat gezeik van iedereen moet ons spelletje spelen. De total war community is groot genoeg voor een product van dat soort, netzoiets als de Football manager reeks. Had liever gezien dat ze medieval 2 zwaar hadden uitgebouwd en verbetered in het tijdperk van empire, dan een nieuwe engine maar nog rottere ai dan eerst en geen uitdaging meer. De campaign map is nie echt veel verschil. Ja je kan dit keer wat gebouwtjes neer zetten, maar ze hebben gewoon de hele grand campaign een beetje verneukt, het is gewoon veels te makkelijk. Als de wereld veroveren niet meer uitdagend is doe je het denk ik toch heel erg verkeerd.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 08:46:

Je krijgt gewoon meer turns per jaar, verder heeft het geen invloed op de leeftijd van je generals, die verjaren gewoon per jaar.
Je zou dus 100 turns per jaar kunnen doen, en na 100 turns zijn ze pas 1 jaar verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 12:23:
[...]
Het sleutelwoord is Casual-gaming de laatste jaren.
Ja... Ook heel logisch eigenlijk. Maar als je naar een spel als Company of Heroes kijkt, dan is daar de moeilijkheidsgraad wel een stuk hoger dan bij ETW en is ook goed verkocht.

Waarschijnlijk wordt er genoeg gefixed met patches en modding maar vraag me toch af in hoeverre ze daarmee de AI realistisch kunnen opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darthmod Empire 0.2 is uit, ga em morgen eens even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 01:12:
Darthmod Empire 0.2 is uit, ga em morgen eens even proberen
Vanmorgen vroeg even getest. Ai naval invasion hooooooo _/-\o_ Maar goed dat ik in Great Britain een full stack leger had omdat ik twijfelde of het echt zo zou zijn sinds die mod en ja hoor, Spain heeft invaded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:07:
[...]

Vanmorgen vroeg even getest. Ai naval invasion hooooooo _/-\o_ Maar goed dat ik in Great Britain een full stack leger had omdat ik twijfelde of het echt zo zou zijn sinds die mod en ja hoor, Spain heeft invaded!
Worden dan die kleine eilandjes in het Caribisch gebied ook niet opeens lastig te behouden? Het is het niet waard om per eiland een full stack neer te gooien, terwijl de AI dat (gok ik) wel zal doen bij een invasie.

Wat je ook nog kunt doen is natuurlijk een vloot opbouwen en letterlijk alle havens blokkeren. Heb je het ook weer opgelost. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:45
Miles Teg schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 08:52:
[...]

Wat je ook nog kunt doen is natuurlijk een vloot opbouwen en letterlijk alle havens blokkeren. Heb je het ook weer opgelost. :+
\

Wat voor gigantische vloot wil jij wel niet gaan bouwen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ik E:TW nu ook alweer een paar weken speel, heb ik in de tusentijd enorm veel crashes ondervonden (lees: ETW.exe has stopped working, Vista). Nu is gisteren mijn 2e setje RAM binnengekomen, heb nu 4Gb in totaal -- totaal geen last meer van vastlopers ed!

Lijkt mij toch een duidelijk verband? Iemand anders hier ervaringen mee?

Btw, speel 't op 1920x1080 2x AA, specs zie sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Awsom schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:
[...]

\

Wat voor gigantische vloot wil jij wel niet gaan bouwen :p
Niet groot, 1 sloop / haven is zat. Zolang jij 1 unit in een haven houdt, kan een enemy vloot niet jouw haven innemen. Blokkeren wel, maar innemen niet en een vloot in een haven gestationeerd kan ook niet aangevallen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:14:
Nu ik E:TW nu ook alweer een paar weken speel, heb ik in de tusentijd enorm veel crashes ondervonden (lees: ETW.exe has stopped working, Vista). Nu is gisteren mijn 2e setje RAM binnengekomen, heb nu 4Gb in totaal -- totaal geen last meer van vastlopers ed!

Lijkt mij toch een duidelijk verband? Iemand anders hier ervaringen mee?

Btw, speel 't op 1920x1080 2x AA, specs zie sig
Dat verband kan best wel kloppen ja, er zijn op het TW forum een hoop meldingen over memory leaks....

Zelf heb ik ook 4GB erin zitten, nergens last van. Speel het nog niet zo lang, uiteraard zal er AI/Gameplay technisch e.e.a. naar boven komen, maar qua crashes e.d. nog niets ondervonden, gelukkig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 14:29
Kaap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Niet groot, 1 sloop / haven is zat. Zolang jij 1 unit in een haven houdt, kan een enemy vloot niet jouw haven innemen. Blokkeren wel, maar innemen niet en een vloot in een haven gestationeerd kan ook niet aangevallen worden.
Dat is leuk, maar wat weerhoud de AI ervan om gewoon een cm opzij de troepen aan land te zetten? Jouw idee werkt dus alleen wanneer je alle havens van de tegenstander blokkeert.
Je bent namelijk niet aan havens gebonden om troepen in en uit te laden. Als het schip maar dicht genoeg in de buurt van de kust ligt. Hoe men talloze regimenten aan infanterie en cavalerie in roeibootjes versleept is mij ook een raadsel maar het werkt in game wel. Het kost dan wel al de movement punten van je leger en de eerste turn sta je dus een beetje op de kust te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Zarkov schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:34:
[...]
Dat is leuk, maar wat weerhoud de AI ervan om gewoon een cm opzij de troepen aan land te zetten?
Alles.

AI deed eigenlijk zowiezo geen naval invasions, maar Darth heeft het in ieder geval kunnen modden dat naval invasions wel door de AI gedaan worden, maar AI snapt alleen hoe die dat in een haven moet doen en zal dus niet zijn troepen aan land zitten op een random stukje kust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:36:
[...]

Dat verband kan best wel kloppen ja, er zijn op het TW forum een hoop meldingen over memory leaks....

Zelf heb ik ook 4GB erin zitten, nergens last van. Speel het nog niet zo lang, uiteraard zal er AI/Gameplay technisch e.e.a. naar boven komen, maar qua crashes e.d. nog niets ondervonden, gelukkig....
Volgens mij is het niet geheugen gerelateerd, ik draai eigenlijk al tijden 4 gig (64bit) en na verloop van tijd begin ik toch last te krijgen van (zeldzame) crashes, zeker late game bij de grand campaign (1785 en verder). Als ik bijvoorbeeld een uurtje of 2 speel dan gaat het op een gegeven moment steeds langer duren voordat een vloot reageert, in het eerste half uur is het instant, daarna duurt het steeds langer oplopend tot een seconde of 10, als ik die unit eenmaal een keertje hen aangeklikt die turn dan is het weer instant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
Zarkov schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 14:52:
[...]

Volgens mij is het niet geheugen gerelateerd, ik draai eigenlijk al tijden 4 gig (64bit) en na verloop van tijd begin ik toch last te krijgen van (zeldzame) crashes, zeker late game bij de grand campaign (1785 en verder). Als ik bijvoorbeeld een uurtje of 2 speel dan gaat het op een gegeven moment steeds langer duren voordat een vloot reageert, in het eerste half uur is het instant, daarna duurt het steeds langer oplopend tot een seconde of 10, als ik die unit eenmaal een keertje hen aangeklikt die turn dan is het weer instant.
ik heb precies dezelfde ervaring, en ik heb zelfs nog een slok meer geheugen erin: 8GB in totaal. ik probeer NL nu in te nemen, maar dat is gewoon onmogelijk: na 1 of 2 stacks, of een vloot, te hebben verslagen, crasht het spel.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik bijvoorbeeld een uurtje of 2 speel dan gaat het op een gegeven moment steeds langer duren voordat een vloot reageert, in het eerste half uur is het instant, daarna duurt het steeds langer oplopend tot een seconde of 10, als ik die unit eenmaal een keertje hen aangeklikt die turn dan is het weer instant.
daar heb ik idd ook nog steeds last van, super irritant. Maar wat ik bedoel is dat hij vóór mijn upgrade in dat geval naar de desktop zou crashen. Klik vloot aan, beeld staat stil, geluid gaat wel door, hoor HD ratelen, boem-pats ETW.exe has stopped working.

Ook had ik nog weleens in-battle dat ie eruit klapte, nu geen last meer van. Zal 't dan iets voorzichtiger stellen: minimaal 2 Gb geheugen is toch wel een beetje een must bij E:TW; crash-wise :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kaap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:18:
[...]

Ik bedoelde het andersom. Jij bouwt en vloot en blokkeert/bezet alle AI-havens. Dan heb je best een behoorlijke vloot nodig ja, maar als je dan alleenheerser bent op de zeeën is dat niet echt een probleem. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Miles Teg schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 16:52:
[...]

Ik bedoelde het andersom. Jij bouwt en vloot en blokkeert/bezet alle AI-havens. Dan heb je best een behoorlijke vloot nodig ja, maar als je dan alleenheerser bent op de zeeën is dat niet echt een probleem. :+
Maar dan heb je ook geen handel met de AI en dan denk ik dat je vrij snel op de fles gaat als land, dat is financieel niet vol te houden omdat je oorlog hebt met iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 17:24:
[...]

Maar dan heb je ook geen handel met de AI en dan denk ik dat je vrij snel op de fles gaat als land, dat is financieel niet vol te houden omdat je oorlog hebt met iedereen.
Hmm, goeie. :P

Handel drijven via een protectorate zou misschien nog kunnen? Pluspunt daarvan is dat je eerst een schep geld krijgt door de handel met hun, en vervolgens nog eens 50% van de winst die hun ermee halen door de handel met de AI. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel Blood en Rookmod en heb net Darth 0,2 gedownload om te testen Darth 0,1 werkte niet goed bij mij maar 0,2 wel alleen nu is de range van infantry echt drastische langer geworden (wat realistische blijft) alleen gaat de AI nu zelf net op het randje dat ze range hebben staan en vanaf daar schieten, ze komen daarna niet meer dichterbij. Is het nu de bedoeling als deze nieuwe tactiek dat ik daar blijf staan en gewoon laat knallen of moet ik er op af trommelen (drums & fife mod) en daardoor meer verliezen toegeven. Als ik ze op hun max range laat schieten duurt het uren.

Speelde ETW zonder AI mods altijd gewoon defensief, ergens een paar kannone, line er naast en laten komen waarna alles gedecimeerd werdt. Maar nu moet je voor een beetje effect 'fire at will' uit zetten tot dat units dichterbij zijn (paarden etc), maar met line tegen line werkt dit niet goed. Wat is een leuke strategie om dan hierbij te handhaven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Er is een patch uit op Steam, volgens fora zijn er nu dus ook naval invasions, en ook crashfixes. Mijne zit op 75%, dus ik ga zo direct mijn crashende savegame testen :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Steam haalt hier een patch binnen...

[-]March 25, 2009 - Empire: Total War Update Released

Updates to Empire: Total War have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Empire: Total War

Multiplayer – can now find friends across regions
Load time detection on trade routes to fix pathfinding crash in campaign
Some General Sound balancing improvements
Fixed UI Chat hang when spectator leaves unranked match with 3+ players
Varies Campaign Crash Fixes
Some Save/Load fixes
Boarding fix where cannon crew board order was not being deleted properly causing crash
Fix to kill characters instantly to stop crashes in campaign on agent/general deaths
Save games limited to 1000
Fix to animation glitch causing repetitive sounds when battle is launched

Ik hoop dat de problemen met CTD's die mensen hier ervaarden nu dus opgelost zijn (had er zelf geen last van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn crash doet het helaas nog steeds :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Avalaxy schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:39:
Steam haalt hier een patch binnen...

[-]March 25, 2009 - Empire: Total War Update Released

Updates to Empire: Total War have been released. The updates will be applied automatically when your Steam client is restarted. The specific changes include:

Multiplayer – can now find friends across regions
Load time detection on trade routes to fix pathfinding crash in campaign
Some General Sound balancing improvements
Fixed UI Chat hang when spectator leaves unranked match with 3+ players
Varies Campaign Crash Fixes
Some Save/Load fixes
Boarding fix where cannon crew board order was not being deleted properly causing crash
Fix to kill characters instantly to stop crashes in campaign on agent/general deaths
Save games limited to 1000
Fix to animation glitch causing repetitive sounds when battle is launched

Ik hoop dat de problemen met CTD's die mensen hier ervaarden nu dus opgelost zijn (had er zelf geen last van).
Om eerlijk te zijn....had nooit CTD's en sinds laatste patch 3 CTD's op rij. Effe kijken of ik die laatste patch eraf kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het boodje die vast zit op de trade route trouwens al gefixed met een patch? Heb er namelijk nog steeds last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:47

Cheezus

Luiaard

Zo, met de nieuwe patch kan ik ook eindelijk meepraten over crashes! :P
Heb net, na zo'n 2 uur gespeeld te hebben, m'n eerste CTD gehad na een naval battle..
Hopelijk blijft het hierbij en kom ik nu niet in een onspeelbare situatie zoals je vaak leest in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iozay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-12-2022
Ik hoop echt dat die crash waar ik last van heb is opgelost op de campain map wil de hele zooi nog wel is even crashen ^^

[ Voor 18% gewijzigd door Iozay op 25-03-2009 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
primusz schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:26:
Zo, met de nieuwe patch kan ik ook eindelijk meepraten over crashes! :P
Heb net, na zo'n 2 uur gespeeld te hebben, m'n eerste CTD gehad na een naval battle..
Hopelijk blijft het hierbij en kom ik nu niet in een onspeelbare situatie zoals je vaak leest in dit topic..
Ik had sowieso al wel CTD's (usually wat verder in de campaign als het wat drukker wordt.. maar nu in 1703 oid na een ship battle.

En ik had nog stille hoop dat CTD's toch wel klein beetje gefixed zouden zijn.. :| *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2022
Kaap schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 18:53:
[...]

Om eerlijk te zijn....had nooit CTD's en sinds laatste patch 3 CTD's op rij. Effe kijken of ik die laatste patch eraf kan krijgen.
Ik heb hier precies hetzelfde, maar (nog) geen 3 crashes, enkel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb sinds de laatste patch ineens muziek tijdens gevechten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Woei! Zit met Great Britain in 1749 en ben pas nu met oorlog voeren begonnen. Full stack leger gebakken: 6 Line Infantry, 4 24LB Artillery, 4 24LB Howitzer, 2 Royal Guards, Black Watch, Coldstream Guards en 1 Grenadier unit. En een 5 star general van 26 jaar :+

Army overgezet naar Nederland en daar Cologne ingevallen. AI valt aan met anderhalve stack, voornamelijk normale cavalry en militia, slechts 1 artillery unit. Speel met Laatste Smoke/Blood/Sound mod en Dartmod 0.3. Die 24Lb artillery is moordend zeg! Niet normaal. Die beukte op die hordes militia in als mes door boter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarmee schiet je met die artillery? Round shot, explosive shells, carcass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Zojuist nog een patch....

[-]March 26, 2009 - Empire: Total War Update Released

Issue with save games disappearing from the save game list if fixed
Updated of the Miles dll to fix some random crashes in sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
lol..

Ik denk dat dat een latertje was...

2 spelfouten in 2 korte zinnen :P Zo'n typical "omg I need to get this out of the door and sleep"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Avalaxy schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 23:34:
Waarmee schiet je met die artillery? Round shot, explosive shells, carcass?
Howitzers altijd met explosive shot en de artillery met round shot tenzij enemy dichtbij is, schakel ik over op cannister. Ik manage mijn artillery altijd manual. Nog 7 turns en ik krijg shrapnel, dan wordt het helemaal leuk :+

Net met mijn army UP overgenomen. Hij had zijn army in de haven geplaatst. Ik val daar aan en daar hij geen artillery of cavalry had, was het dus gewoon prijsschieten op de linies infantry. Mijn Coldstream Guards en Black Watch een flanking manouvre laten doen met nog 2 Line infantry units erbij. UP begint zijn hele linie richting hun te verplaatsen maar als gevolg dat mijn artillery op open terrein vol in de flanken van zijn infantry blaast.

Decisive victory, en weg was United Provinces >:)

[ Voor 37% gewijzigd door JeroenNietDoen op 27-03-2009 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KS1987
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05-2019

KS1987

no frills

Ik vind deze titel bijzonder mooi ogen. Maar helaas kan mijn ati x1400 kaart (128mb) het niet slikken, mijn processor (2Ghz dual core) en werkgeheugen (3GB ram) ten spijt. Het zag er anders bijzonder aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Kaap schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 09:42:
[...]

Decisive victory, en weg was United Provinces >:)
Het leuke vind ik dat als je ze laat rebelleren en vervolgens de rebellen Amsterdam laat innemen, dan komt UP als faction gewoon weer terug. :D

Ook leuk met artillery: Ik viel Rome aan, en de AI zette 5 of 6 units in het midden van het fort neer, op elkaar. 1 Grote massa van opeengepakte mensen en paarden. 1 Van mijn Mortarunits heeft toen ruim 300 slachtoffers gemaakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben meestal op stap met 2 stacks.

1e stack waarmee ik aanval: 1 generaal + 2 canons + 2 mortars + 2 ranged cav + 2 melee cav en de rest line inf.

2e stack als versterkging: volledig cav met generaal.

Bij de battle deployment zet ik stack 1 zo: _ _ / * \ _ _

_: cav
/ \: line inf
* : cannons & mortars

Deze blijven vooral defensief staan.
Als de vijand iets te dicht komt dan klap ik de beentjes dicht zodat hij zich in een U bevind.

Met mijn versterking speel ik mobiele brigade om alles op te ruimen.

Ik speel wel met Darthmod 0.2 en de AI beweegt en probeerd mij wel constant te flanken, dit geeft wel een betere uitdaging.

Gisteren had de vijand zich in huizen verscholen, maar ik had geen melee inf. mee om deze te bestormen.
Het duurde dus een eeuwigheid om 4 huizen plat te smijten met 2 cannons en 2 mortars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Laatst online: 14-09 20:19

BTU_Natas

Superior dutchie

Nou die patch van afgelopen 25-03, heeft het spel onspeelbaar voor mij gemaakt. Voorheen nooit een crash, en nu krijg ik ze na 10min spelen al. Zucht.

Zijn er al oplossingen beschikbaar? Of is het gewoon wachten tot de volgende patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
BTU_Natas schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 12:14:
Nou die patch van afgelopen 25-03, heeft het spel onspeelbaar voor mij gemaakt. Voorheen nooit een crash, en nu krijg ik ze na 10min spelen al. Zucht.

Zijn er al oplossingen beschikbaar? Of is het gewoon wachten tot de volgende patch?
Je kunt proberen om de patch terug te rollen, op het officiele forum staat een post hoe dit moet.
http://shoguntotalwar.yuk...tal-War-latest-Patch.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Zarkov schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 13:10:
[...]

Je kunt proberen om de patch terug te rollen, op het officiele forum staat een post hoe dit moet.
http://shoguntotalwar.yuk...tal-War-latest-Patch.html
Super, gelijk proberen. Hier liep het ook perfect, tot de patch. Lijkt een beetje op "Wat? Zijn er nog mensen bij wie het wel speelbaar is? Snel, patch er nog wat bugs in!" :+

Zottigheid natuurlijk, maar ik hoop wel dat de problemen waardoor het bij mij nu onspeelbaar is in toekomstige patches, waarin gameplay-achtige fixes zullen zitten, weer opgelost worden.

[edit]
Het rollbacken van de patch lijkt hier prima te werken, geen CTD's meer gehad na een slag.

[ Voor 6% gewijzigd door Gaius op 28-03-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Hier ook ineens crashes na de patch terwijl ik voorheen nergens last van had ;(
Telkens wanneer ik m'n vloot in de caribean wil verplaatsen met daarin een full-stack leger...

Wat ik absurd vind is dat het spel zo belachelijk lang moet laden als ik op een stad of een vloot met daarin mannetjes klik... Dan duurt het vaak gewoon echt 5 seconden voor ik wat kan gaan doen :| Waarom moet het in godsnaam zo lang duren om uit te lezen wat voor units er in een stad/vloot zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is meer de pathfinding die zo lang duurt. Maakt het trouwens niet minder sneu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Aah god damn it. Na de rollback nog steeds last van deze bug ;(
Telkens bij die vloot :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
Avalaxy schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:09:
Aah god damn it. Na de rollback nog steeds last van deze bug ;(
Telkens bij die vloot :S
Daar heb ik volgens mij ook last van, er is een vloot die ik tijdens de laatste patch naar America heb gestuurd die ik nog steeds niet kan aanklikken. Vloten die ik na de roll back heb gestuurd die kan ik wel gewoon aanklikken en besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
ik heb geen sound effecten meer :(, alleen nog maar muziek, na die laatste patch, echt vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik ben blij dat ik de no cd er over heen heb gegooid zodat ik last van Steam meer heb, ik zit nog steeds met alleen de 2e patch erop en dat speeld bij mij in princiepe probleemloos. Heel enkel loopt het spel wel eens vast, ik denk nu 2x keer sinds de release maar dat hebben andere games net zo goed wel eens dat ze vast lopen of uitvallen.

Ik vind het wel jammer dat ze zo verschrikkelijk onzorgvuldig met deze titel zijn omgegaan. Sega zal vast ook niet blij zijn want hun naam staat in princiepe boven die van CA die alleen de game voor Sega ontwikkeld. De hele Total War naam is gewoon te grabbel gegooid.

Total War = Total Bug volgens mij. Het is echt een drama dit spel, echt heel jammer. Gelukkig is het met wat mods enzo redelijk speelbaar, over een maand of 4 a 5 als er eindelijk een complete remake van de game is uitgegeven door middel van patches installeer ik het wel weer eens op nieuw. Medieval 2 duurde ook een half jaar en 2 patches die met elkaar meer dan een Gigabyte waren ofzo eer het speelbaar was. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Na even op het forum te hebben rondgezocht begrijp ik waarom AA niet lijkt te werken!

Schijnt een bug op ATi kaarten te zijn... AA werkt niet als je SSAO aanzet:
http://shoguntotalwar.yuk...n-cards-Diasble-SSAO.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
tijd geleden in 1785 gestopt omdat de bizare hoeveelheid crashes het spelen onmogelijk maakten.
Hoopte dat de patch het misschien beter zou maken maar het is hoogstens erger geworden.

Voorheen crashte het alleen als ik vloten selecteerde maar nu crashed hij ook vaak nadat ik een gevecht gewonnen heb :(

zit nu in 1792 en ben weer gestopt ik ga maar weer wachten tot de volgende patch. Het spel is nu meer irritant en vervelend dan wat anders. Ze mogen zich schamen dat ze het spel in deze staat op de markt gebracht hebben en mogen zich nog meer schamen dat ze het nog steeds niet gefixed hebben.

nadat ik engeland verslagen heb ondanks tien of twintig crashes in de afgelopen 2 uur is alleen Maratha nog over maar is nu volledig onspeelbaar.

Maratha heeft een erg grote en sterke vloot. Dank de crashes heb ik slechts een kleine sterke vloot omdat telkens als ik de diverse havens selecteer waar ik Ships of the line heb liggen (welke ik speciaal voor deze invasie gemaakt heb) crashed de game. dus pakweg 2/3 van mijn vloot is onbruikbaar.

Ben tevens niet in staat om all mijn legers naar india te brengen via water omdat alle schepen die ik nieuw bouw niet selecteerbaar zijn.

Slechts 6 van de 9 legers die ik via de zee naar India stuurde ter versterking zijn aangekomen de rest is dood omdat ik de grote van mijn vloten moest verkleinen om zo toch nog een aardig aantal legers erheen te krijgen.

won nadat ik deze geland had diverse grote zeeslagen tegen superieure vloten en telkens nadat ik deze won crashed de game :/

maratha heeft abnormaal veel legers en de enige manier om ze te verslaan is om in 1 klap een grote hoeveelheid legers te landen maar dat gaat dank de crashes niet. EN als ik alles via land laat komen ga ik het niet voor 1799 reden.
ga denk ik proberen om alle grote steden te veroveren en zo hun income omlaag te halen zodat ze hun upkeep niet meer betalen kunnen maar betwijfel of dat zal lukken want ik neem aan dat ze een paar 100k op de bank hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe weinig crashes heb gehad. Alleen zou ik soms wel willen dat de turns iets minder lang zouden duren. Ik zit namelijk in 1760 en een 'end turn' begint nu toch wel 2 minuten te duren.

Opzich niet geheel vreemd. Ook Civ IV had hier problemen mee, maar er is zeker geen manier om dit een beetje sneller te laten gebeuren, dan een snellere CPU aan te schaffen (E2160 hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:42
Het is volgens mij ook gewoon dat je meer gebied hebt, daarom minder fog of war, en daarom zie je meer bewegingen van je vijand, of nabijgelegen landen. Dat neemt meer tijd in beslag ?

Ik ben nu in 1705 ofzo :P , maar wel aardig op weg. Enigste bug die ik ben tegengekomen is dat ik een schip niet meer kon bewegen,,, dus die heb ik maar afgefikt. Het duurde wel even voordat ik in het spel zat, en ik vind het ook belachelijk uitgebreid (alsof iemand ze parlement gaat aanpassen :| ). Maar toch.. ergens.. vind ik het wel erg leuk. Voor met me eigen jongens spelen doet et em :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6pack15 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:31:
Het is volgens mij ook gewoon dat je meer gebied hebt, daarom minder fog of war, en daarom zie je meer bewegingen van je vijand, of nabijgelegen landen. Dat neemt meer tijd in beslag ?

Ik ben nu in 1705 ofzo :P , maar wel aardig op weg. Enigste bug die ik ben tegengekomen is dat ik een schip niet meer kon bewegen,,, dus die heb ik maar afgefikt. Het duurde wel even voordat ik in het spel zat, en ik vind het ook belachelijk uitgebreid (alsof iemand ze parlement gaat aanpassen :| ). Maar toch.. ergens.. vind ik het wel erg leuk. Voor met me eigen jongens spelen doet et em :P
Ja dat klopt, hoe meer je ziet van de omgeving hoe langer het duurt :) . Maar dat is wel klote soms, voornamelijk als je verder bent en even snel een paar turns wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat parlement aanpassen is juist handig.

Ik vind hem eigenlijk minder uitgebreid:

Veel minder gebouwen dan in m2tw
Veel minder eenheden.
in de meeste steden kan ik alleen maar een regeringsgebouw en een fort plaatsen :?
Geen interessante dingen meer die je generaals opdoen als ze een stad runnne (recruteer veel mannetjes in een stad, en je krijgt een swordsmiths gilde en een generaal die goedkoper kan trainen).

Mis is best wel.

Staat tegenover dat je meer schepen hebt, maar dat is ook beetje "meer van hetzelfde". Ook de invloed van de paus mis ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Boudewijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:17:

Veel minder eenheden.
in de meeste steden kan ik alleen maar een regeringsgebouw en een fort plaatsen :?
Geen interessante dingen meer die je generaals opdoen als ze een stad runnne (recruteer veel mannetjes in een stad, en je krijgt een swordsmiths gilde en een generaal die goedkoper kan trainen).

Mis is best wel.

Staat tegenover dat je meer schepen hebt, maar dat is ook beetje "meer van hetzelfde". Ook de invloed van de paus mis ik.
Jess, die paus mis ik ook, ookal vond ik die missies altijd klote :P. Medieval 2 is naar mijn mening ook wat leuker op land. Nu is het eigenlijk alleen maar line infantry, en kannonnen en wat paardjes erbij. Bij medieval moet je legers veel beter afstemmen op de vijand. Maargoed ik speel ook nog maar eventjes.

Die gildes vond ik maar beetje onzin, kreeg elke beurt zon aanbod van een dievengilde oid, en beurt daarna zowat meteen weer een nog betere versie daarvan. Kost alleen maar geld, duurde ook flink wat beurten voordat je zoiets terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Boudewijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:17:

Veel minder eenheden.

Mis is best wel.

Dat je in sommige regios alleen maar fort en regering gebouw kunt plaatsen is vanwege de lage bevolking.
Want erg realistisch is het tenslotte niet als je minder dan 100.000 inwoners in een regio hebt maar wel een giga stad vol met gebouwen.

Gewoon tijdje geen belasting heffen en gebouwen bouwen die de bevolkings groei versnellen (voedsel etc) en je bevolking gaat omhoog en kun je meer gebouwen bouwen.

Btw in opties kun je het instellen dat de movements van de AI niet gevolgd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oja, wat ik trouwens erg irritant vind...

De AI die een heleboel legers heeft en die elke turn van A naar B stuurt om ze de turn daarop weer van B terug te sturen naar A en de turn daarna weer van A naar B 8)7 God wat erger ik me daaraan...

De Ottoman Empire heeft een stuk of 15 vloten liggen die ze elke turn bewegen en de volgende turn weer terugzetten, maar ze doen er verder niks mee :S Laat ze dan ffs gewoon liggen...

Ik denk dat ik ze de oorlog maar ga verklaren zodat ik al die klerebootjes kan vernietigen, hoef ik niet elke turn al die moves aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Deadsy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:11:
[...]

Dat je in sommige regios alleen maar fort en regering gebouw kunt plaatsen is vanwege de lage bevolking.
Want erg realistisch is het tenslotte niet als je minder dan 100.000 inwoners in een regio hebt maar wel een giga stad vol met gebouwen.
Ik heb regio's (keulen, brussel) met >6.5m mensen.
Kan daar alleen regeringsprut bouwen (royal palace :D) en fort. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6pack15 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:31:

Dat doe ik altijd, een Absolute Monarchie is vet relaxed, kan je zelf nieuwe minister kiezen door hem te slepen naar nieuwe plek, ik heb alleen maar 5 en meer sterren ministers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ja maar je ministers worden wel beter als er verkiezingen zijn. Dat heeft echt wel een skills-bonus tot gevolg.

btw qua groei: ik heb ook rome in handen (3m mensen) en die heeft wel veel gebouwtjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh, weet iemand waar ik de precieze verschillen tussen monarchie, constitutionele monarchie en republiek kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
Avalaxy schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:51:
Na even op het forum te hebben rondgezocht begrijp ik waarom AA niet lijkt te werken!

Schijnt een bug op ATi kaarten te zijn... AA werkt niet als je SSAO aanzet:
http://shoguntotalwar.yuk...n-cards-Diasble-SSAO.html
Hey, ik heb het geprobeerd en inderdaad, veel mooier beeld nu ook, gewoon nooit echt aa x8 gehad :(

Ik had alles aangevinkt, maar toch niet alle eye candy nog 8)7 aa x8 > ambient shadows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 18:37:
[...]

Dat doe ik altijd, een Absolute Monarchie is vet relaxed, kan je zelf nieuwe minister kiezen door hem te slepen naar nieuwe plek, ik heb alleen maar 5 en meer sterren ministers :D
Ja tenzij je een faction leader hebt die veelste veel negatieve traits heeft. Start maar eens campaign als Spain, die koning is echt te slecht gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, daarvan hoopte ik elke beurt maar dat hij dood ging.
Wordt die aap 105 jaar :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Boudewijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:43:
Ik ben zelf die campaign begonnen maar vanaf turn 1 aangestuurd op revolutie en zo hem de deur uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Boudewijn schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:43:
Ik had bij rome een keer een Faction leader die 110 werd, heb er jaren een screenshot van bewaard maar die kan ik zo niet vinden.

Dat trouwens mensen hun perlement niet aanpassen is dom, ik deed het eerst ook niet maar het kan wel voordelen opleveren als je slechtere mininster kickt. Er zitten er bij dat je behoorlijk wat procenten voordeel aan hebt of meer prestige punten per turn. Mijn koningin heeft -2 prestige maar mijn ministers in totaal +3 dus netto +1 per turn. Het zijn maar kleine dingen maar alles van elk van je minsters opgeteld kan soms net even dat extra opleveren wat je nodig hebt. Niet alleen in de zin van direct geld maar ook indirect. Er zit meer taktiek achter dan je denkt en voor de verandering is dat tenminste niet bugt dus kan ik er alleen met lof over spreken :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31

d_star

Maharadja of the Year :-/

Avalaxy schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:00:
Oh, weet iemand waar ik de precieze verschillen tussen monarchie, constitutionele monarchie en republiek kan vinden?
Op shoguntotalwar.yuku.com is een aparte sectie over Empire: TW. Eén van de eerste stickies is een E:TW guide gemaakt door ene Spraettler of zoiets. In die sticky staat precies uitgelegd wat de verschillen zijn tussen absolute monarchy, constitutional monarchy en republic.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
god, nu ik die hele guide aant lezen ben zit ik er toch over na te denken om opnieuw te beginnen :P . Ook oorlog met spanje frankrijk en pruisen in het begin uit lokken was niet een van de slimste zetten geweest... Op het land ben ik meester, maar op zee, pff ik heb misschien 3/4e stack vloot bij de Noordzee + trade schipjes in die theatres, maar word daar constant geklopt door perzen fransen en spanjaarden.

Wat doen jullie met de united provinces in Azië ? veroveren jullie daar ook land ? want ik zie eigenlijk alleen maar grote naties daar , behalve Mysore. En ik heb daar in het begin maar 1 dorpje op un eiland ? tips voor de hollanders ?
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste