Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
6pack15 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 19:08:
god, nu ik die hele guide aant lezen ben zit ik er toch over na te denken om opnieuw te beginnen :P . Ook oorlog met spanje frankrijk en pruisen in het begin uit lokken was niet een van de slimste zetten geweest... Op het land ben ik meester, maar op zee, pff ik heb misschien 3/4e stack vloot bij de Noordzee + trade schipjes in die theatres, maar word daar constant geklopt door perzen fransen en spanjaarden.

Wat doen jullie met de united provinces in Azië ? veroveren jullie daar ook land ? want ik zie eigenlijk alleen maar grote naties daar , behalve Mysore. En ik heb daar in het begin maar 1 dorpje op un eiland ? tips voor de hollanders ?
Vroeg of laat krijgen die 2 grote landen in Indie oorlog met elkaar.
Als ik jouw was zou ik dan 1 van die 2 helpen en dan proberen met zo min mogelijk uitgaven zoveel mogelijk te veroveren.

Want ik heb Uberhaubt niks in indie gedaan en me aan het begin volledig op Spanje geconcentreerd en frankrijk.
heb beide verslagen en heb heel america en europa in handen maar heb in India alleen maar dat eilandje. En nu ik oorlog met Maratha heb (welke heel india bezitten) moet mijn hele leger via het water nar indie wat dus niet echt opschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:18
Ik heb de 2 enige overgebleven landjes van Mughal ingepikt voordat Maratha dat deed :P En ik heb Mysore ook ingepikt, maar op een of andere manier kreeg Maratha die in handen omdat ze me hielpen met die siege :| (terwijl ik het gevecht voor ze heb gewonnen :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:31
ohja, ook fijn. Ik ben toch maar even opnieuw begonnen. Natuurlijk wel met onze jongens, zou niet anders willen. Gaat nu al stuk beter. Meteen paar grote vloten in elkaar geflanst en naar die theatres gestuurd voor piraten. Nog even geen oorlog, behalve met pruisen (verband met oostenrijk), maar daar zie ik nog niks gebeuren. Eerst wat geld verdienen, dan ga ik maar eens pruisen veroveren, en misschien frankrijk en spanje daarvoor nog wel..

Blijf wel 1 bug hebben ( in tegenstelling tot andere maar één :P ) dat trade ships soms gewoon niet meer willen varen, en ook niet functioneren als trade ship. Of misschien is dit alleen bij trade ships van de vloot je die krijgt in het begin van deze campaign. Want die heb ik maar laten zinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Nieuwe update is uit. Start game, selecteer een city, CTD. Check official forum en ja hoor, massaal geklaag over CTD's terwijl de patch juist CTD's zou moeten tegengaan.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Kaap schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:11:
terwijl de patch juist CTD's zou moeten tegengaan.
Alweer? :P

Net ook even met de nieuwe patch gespeeld maar tot nu toe nog geen crash, had sinds de vorige patch last van een video memory error als ik lang aan het spelen was, geen idee of die nu is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Heb het alweer gefixed. Cache files verwijderd, file integrity van steam laten nalopen, kreng doet het weer. Savegames wel corrupt dus maar weer overnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Net parijs veroverd, 1750 fransen vs 1550 nederlanders. Huppakee, mooi gevecht. Nu ik parijs bezit + landgoed erbij zie ik dat er nog franse gentlemen en monnikken (ben die naam vergete) nog in de gebouwen zitten. Ze hebben een soort rood omringd vlaggetje bij hun plaatje. Wat moet er gebeuren met deze mensen ? Zou wel chil zijn als ze zich bij mij aansloten, dan heb ik meteen 4 gentlemen erbij ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Volgens mij betekent dat dat het een negatieve invloed heeft (net zoals een groen soort vlaggetje verschijnt als jij een gentlemen in je school zet, dit heeft dan een positief effect)
Je kan ze vermoorden met een Rake..
Heb nog niet meegemaakt dat gentlemen overlopen..

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rake van mij zit vast in een leger van de tegenpartij :')
Als ik hem eruit probeer te halen een CTD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
harmenvdland schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:23:
Volgens mij betekent dat dat het een negatieve invloed heeft (net zoals een groen soort vlaggetje verschijnt als jij een gentlemen in je school zet, dit heeft dan een positief effect)
Uhu, met veel geluk en ctrl-s & ctrl-l. :+

edit:

Ik blijf het vreemd vinden dat een leger-eenheid geen gentleman of rake kan executeren. Net zoals dat het belachelijk was dat in M2TW je complete familie uitgeroeid kon worden door 1 inquisitor. Staat je generaal daar met 2000 man om zich heen, komt daar 1 mannetje aangewandeld die je generaal even op de brandstapel zet... :')
Hopelijk worden ze ooit wijs en wordt dat systeem van onkwetsbare individuen flink veranderd.

[ Voor 33% gewijzigd door Gaius op 01-04-2009 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Ik krijg steeds meer het idee dat CA hier niet de aandacht en de mensen aan heeft besteed die het eigenlijk had verdiend. Ik krijg niet het idee dat er echt goed gewerkt is aan deze game. Het is gewoon 1 grote bende. Ik heb het spel nu al sinds vorige week niet meer opgestart. Spijtig maar zonder een goede campaign is er niks meer aan, battles zijn leuk maar als je nergens naar toe kunt werken en niks kunt presteren is er weinig aan. Gevechten en zeeslagen blijven briljant, ik vind ook de setting erg goed, ook de weinige units maken mijn in princiepe niet eens uit. Veel last van crashes en dat soort dingen valt ook wel mee maar ik ben nu gewoon al uitgekeken op de campaing en verder heeft het spel geen inhoud. Replay waarde = 2 wat dat betreft. Jammer.

CA doet hier echt meer schade mee dan goed. Ze zijn gewoon heel slecht bezig en ik denk persoonlijk dat CA gewoon de kwaliteiten niet of niet meer in huis heeft. Ze verzuipen in een game waar ze te veel voor hun kunnen in willen stoppen en dat is eigenlijk nog te weinig om er echt een goede game van te maken en wat er in zit is vrijwel allemaal bugged. Ik vind het jammer, hopelijk komt er snel een grote mod de het spel compleet ramaked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destor
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-07-2023
harmenvdland schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:23:
Volgens mij doen ze standaard niets als je de school hebt veroverd. Overigens kunnen gentlemen ook kennis stelen als ze in een school van een andere factie staan. Ik heb 1 gentleman rondlopen in europa om andere scholen langs te lopen om research te stealen, en dat werkt erg goed. Als het mislukt probeer ik het de beurt erop gewoon nog een keer tot het wel lukt, hij overleeft een poging toch altijd.

Je kunt een gentleman overigens ook killen met een andere gentleman door 'duel', dus het kan niet alleen met een rake.

[ Voor 42% gewijzigd door Destor op 01-04-2009 12:26 . Reden: quote verplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Steffy schreef op woensdag 01 april 2009 @ 09:24:
Ik krijg steeds meer het idee dat CA hier niet de aandacht en de mensen aan heeft besteed die het eigenlijk had verdiend. Ik krijg niet het idee dat er echt goed gewerkt is aan deze game. Het is gewoon 1 grote bende. Ik heb het spel nu al sinds vorige week niet meer opgestart. Spijtig maar zonder een goede campaign is er niks meer aan, battles zijn leuk maar als je nergens naar toe kunt werken en niks kunt presteren is er weinig aan. Gevechten en zeeslagen blijven briljant, ik vind ook de setting erg goed, ook de weinige units maken mijn in princiepe niet eens uit. Veel last van crashes en dat soort dingen valt ook wel mee maar ik ben nu gewoon al uitgekeken op de campaing en verder heeft het spel geen inhoud. Replay waarde = 2 wat dat betreft. Jammer.

CA doet hier echt meer schade mee dan goed. Ze zijn gewoon heel slecht bezig en ik denk persoonlijk dat CA gewoon de kwaliteiten niet of niet meer in huis heeft. Ze verzuipen in een game waar ze te veel voor hun kunnen in willen stoppen en dat is eigenlijk nog te weinig om er echt een goede game van te maken en wat er in zit is vrijwel allemaal bugged. Ik vind het jammer, hopelijk komt er snel een grote mod de het spel compleet ramaked
Ik gebruik een campaign mod en een battle/unit mod, werkt prima hier. Pleuris agressieve factions etc op H/H of VH/VH. Geen klagen hier eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer krijg je eigenlijk cut scenes te zien?

Ik heb er enkel nog maar gezien bij RTI en niet in de campaign.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:05:
Wanneer krijg je eigenlijk cut scenes te zien?

Ik heb er enkel nog maar gezien bij RTI en niet in de campaign.
Als er een revolutie uitbreekt, of als de revolutie gewonnen is. Of als een faction destroyed is. Die 3 zowiezo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 01 april 2009 @ 14:10:
[...]

Als er een revolutie uitbreekt, of als de revolutie gewonnen is. Of als een faction destroyed is. Die 3 zowiezo.
En als je je objective hebt gehaald. (Victory)

Goed, dat is bij mij vanmiddag gebeurd, maar mijn spel crasht steeds als ik verder wil na 1750. Meer mensen last van? :/

Edit: gewoon even een oude save game laden. Toch is het niet prettig...

En het sowieso, niet zowiezo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2009 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bij faction destroyed krijg ik alleen een ingame plaatje en geen cutscene!

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, ik heb zo al een faction of 5 vernield en telkens een plaatje.

Heeft dit met graph settings te maken?
Ik speel op High.
Ultra is geblocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Je krijgt het alleen bij het verslaan van grote naties zoals Spanje, Frankrijk, Pruisen, England, Ottoman Empire.

Bij de kleine factions krijg je alleen een plaatje.

Je krijgt bij een duel tussen gentleman ook een cut-scene.

[ Voor 4% gewijzigd door Vincenz0 op 01-04-2009 15:19 ]

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die cut-scenes van duals zijn echt geniaal, al slaat de uitkomst nergens op, het is altijd een verrassing of jij de winnaar of verliezer was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Verwijderd schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:17:
Die cut-scenes van duals zijn echt geniaal, al slaat de uitkomst nergens op, het is altijd een verrassing of jij de winnaar of verliezer was..
Vind ik ook, percentage is altijd 50% als ik het doe.. beetje raar. In Medieval had ik een superassasin, die ik steeds trainde door hem lage generaaltjes te laten killen, en steeds hoger. Op het laatst killde hij overal faction leaders ed ( ookal was daar het percentage eigenlijk ook niet hoger dan 50% bij, maargoed dat zijn dan ook faction leaders) Alleen dat werkt hier volgens mij niet zo, tis altijd een gok als je zoiets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zie niet in wat de lol is van die duels.
Imo had het spel afgemaakt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
iemand een idee of ik op een NL steam account de UK S.F editie van empire: total war kan registreren (kan de S.F. editite voor 32,- krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
6pack15 schreef op woensdag 01 april 2009 @ 19:50:
[...]

Vind ik ook, percentage is altijd 50% als ik het doe.. beetje raar.
Het zou me niet verbazen als dat historisch gezien nog niet eens zo ver van de waarheid ligt. Sowieso eindigden veel duels al niet met een dodelijk slachtoffer en zeker in eht begin was de nauwkeurigheid zo klein dat je dat misschien niet kon goed maken met goed kunnen schieten, waardoor het vrijwel altijd een kwestie was van een beetje geluk hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincenz0
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:48

Vincenz0

Coder

Fly-guy schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:39:
[...]

Het zou me niet verbazen als dat historisch gezien nog niet eens zo ver van de waarheid ligt. Sowieso eindigden veel duels al niet met een dodelijk slachtoffer en zeker in eht begin was de nauwkeurigheid zo klein dat je dat misschien niet kon goed maken met goed kunnen schieten, waardoor het vrijwel altijd een kwestie was van een beetje geluk hebben?
Als je gentleman een poosje al leeft en een duel of 2 toevallig heeft gewonnen stijgt zijn "skill".

Ik heb bijv een gentleman die 60% kans heeft op het winnen. zeker als hij een nieuwe gentleman aanvalt (met maar 3 sterren) heeft ie 65% kans op win.

Ik save mijn game gewoon voordat ik het duel speel, als ik verlies dan reload ik gewoon. ;)

Dat is wel nep maar ik vind die gentleman wel grappig. Je hebt er niets meer aan nadat je alles hebt ge-researcht maar die duels zijn nuttig. Daardoor kan de vijand niet zo snel onderzoek plegen.

Coding 4 Fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Vincenz0 schreef op donderdag 02 april 2009 @ 11:50:
[...]

Als je gentleman een poosje al leeft en een duel of 2 toevallig heeft gewonnen stijgt zijn "skill".

Ik heb bijv een gentleman die 60% kans heeft op het winnen. zeker als hij een nieuwe gentleman aanvalt (met maar 3 sterren) heeft ie 65% kans op win.

Ik save mijn game gewoon voordat ik het duel speel, als ik verlies dan reload ik gewoon. ;)

Dat is wel nep maar ik vind die gentleman wel grappig. Je hebt er niets meer aan nadat je alles hebt ge-researcht maar die duels zijn nuttig. Daardoor kan de vijand niet zo snel onderzoek plegen.
Ja, dat leek mij logisch. Alleen of je er eentje wint is altijd maar raden. Laat staan dat je er 2 wint, en dan heb je ook nog maar max 65% kans

Ik vind dat ze die percentages omhoog moge krikke, misschien niet realistisch, maar wel leuker. Ook sabotage infiltrate ed zijn beetje laag naar mijn mening

edit: Net Spanje veroverd. Zit nu bovenaan met prestige, zit nu net in 1920. Leef ook van de trade alleen :P, erg fijn, population lekker laten groeien overal. Moet alleen beetje uitbreiding in Amerika, Indie begin ik niet aan. Maar vraagje: Is het eigenlijk wel mogelijk om technologieen te traden ? Alles word zowat bij mij afgewezen, zelfs door de britten. ( dan heb ik het over 6 van mijn technologieen, tegen 1 van hun)

[ Voor 17% gewijzigd door 6pack15 op 02-04-2009 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gisteravond geprobeerd mijn game tot een einde te brengen en zolang ik niet probeerde mijn vloten aan te raken crashte de game niet.

Had een grote oorlog aand e gang met Maratha welke heel india bezat.
Ik had in het zuiden 3 provinces veroverd en kwam met een paar legers vanuit persie.
Bleek dat ze veel troepen in de berg regios hadden dus maakte ik vlug in Egypte een paar extra legers aan welke jammer genoeg een tijdje nodig hadden om te komen.

Na een paar lucky overwinningen had ik bijna de helft van de provincies en had een erg grote front welke ik moest verdedigen en regelmatig lukte het hun om met een leger achter mijn linies te komen.Daardoor ging ik vlug meerdere dummie (goedkope cannonfodder legers) legers maken om gaten te dichten en zo hun legers op te vangen.

Uiteindelijk met veel mazzel alle provincies veroverd in mijn 1e turn in 1797.
Kreeg flink wat grafische bugs in het filmpje wat ik kreeg omdat ik de wereld had veroverd :D

Zou graag willen zeggen dat ik Maratha zo snel kapot gemaakt heb door goede tactische gevechten maar uiteindelijk ging het allemaal erg snel doordat Maratha failliet ging. Veroverde hhun grootste stad en zag dat er rebels in de province zaten. 2 beurten later ontstond er een nieuwe natie doordat maratha rebels een maratha province veroverden en toen wist ik dat het voorbij was.
Maratha had uiteindelijk nog 3 provinces. 2 daarvan volledig zonder verdediging en 5 legers in de 3e. Opeens maken ze de fout door deze 5 legers allemaal een andere kant op te sturen en toen was het voorbij.

Dus met United Provinces is het gelukt alles voor 1800 te verovern :).
Had ik mijn verovering van Indie eerder gedaan (voor alles in handen van 1 land was) en Rusland en great Britain niet zo flink onderschat dan had ik het denk ik wel 20 jaar sneller kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, jij bent goed... Doet me een beetje denken aan een geestelijk gehandicapte schaakmat zetten met de huidiga AI....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op donderdag 02 april 2009 @ 22:19:
Zo, jij bent goed... Doet me een beetje denken aan een geestelijk gehandicapte schaakmat zetten met de huidiga AI....
ja de laatste paar beurten voelde het wel zo aan.

Zo rond 1792 was ik de oorlog met Maratha nog aan het verliezen en zag ik een stuk of 10 maratha legers mijn 8 legers weg vegen en dank een gigantische tactische fout van Maratha kon ik ongestoord 5 nieuwe legers binnen halen.
Ik ging er toen van uit dat ze nog veel meer legers hadden en dat ze absurd veel geld hadden. Dit omdat ze sinds 1720 heel indie bezatten en via handel bakken met geld binnen haalden.
Dus dan denk je dat je het nooit voor 1800 gaat redden en dan opeens zie je dat ze in total misschien 12 legers hebben :/ bijna geen geld hebben en nauwelijks rond komen en dat de laatste 5 provincies zonder verliezen veroverd worden.

Uiteindelijk denk ik dat die bizar grote vloot van hun een dusdanig hoge upkeep had dat ze gewoon nauwelijks winst draaiden.

Vond het wel gaar dat ze nooit richting europa gegaan zijn via Persie.

Moet zeggen dat het door die idiote AI soms wel moeilijk kan zijn om eilanden te veroveren. in America een eiland moeten veroveren waar 7 fatsoenlijke legers op zatten :|

En de AI mag dan wel slecht en gaar zijn. Ik denk dat door de vele bizarre bugs de handicap van de spelers groot genoeg is. De vloten bestaande uit Ships of the line samen met ervaren legers die nutteloos waren omdat de game telkens crashte toen ik hun selecteerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
Wat misschien kan helpen is het volgende:

Ik heb de graphics van de schepen en het water omlaag gedaan.
Daarnaast heb ik een nvidia 260 geval. Hiervoor heb ik de laatste drivers geinstalleerd en sindsdien geen crashes meer (tot op heden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Was gister begin van de avond een nieuwe campaign met Great Britain gestart. Uiteindelijk 13 colonies ingelijfd maar daarna vond ik het niet leuk meer. Tegen indianen vechten vind ik echt niks.

Vandaag campaign gestart als Austria, maar damn dat is managen als je in het midden zit. Maar mijn borders zijn verstevigd. Heb Venetia gepakt en Bosnie en Servie. Mijn leger staat op het punt Istanbul in te vallen en zo Ottoman uit Europa te gooien.

Echter is dit alleen mogelijk door een sterke alliance te onderhouden met Polen-Lithuania zodat die je niet backstabben. En dat gaat goed want die liggen in oorlog met Prussia en Russia, dus hun handen vol.

Als ik Istanbul heb zal ik kijken naar een expansion naar o.a. Saxony, Bavaria etc. Venetia/Istanbul/Vienna zijn dan mijn pilaren om legers in te houden. Wordt dure upkeep vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik kwam een grappige opmerking tegen op twcenter :P
Well I heard that Obama's way out of financial crisis is to give people jobs in gaming industry - they will make patches for bugged games. So what we have here now is just a preliminary test. It's a success, because E:TW is so well programmed that the bugs will never end - and people will have jobs for the rest of their lives! What an elegant solution of crisis, don't you think?

Oooooh god, nu krijg ik elke keer een CTD als ik mijn savegame wil laden ;(
Wat is dit toch voor achterlijke crap?

Wat nu? :/

Ik heb geen zin om weken te moeten wachten op een patch zodat ik misschien weer verder kan met m'n savegame...

[ Voor 22% gewijzigd door Avalaxy op 03-04-2009 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-08 21:31
Avalaxy schreef op vrijdag 03 april 2009 @ 23:45:
Ik kwam een grappige opmerking tegen op twcenter :P

[...]

Oooooh god, nu krijg ik elke keer een CTD als ik mijn savegame wil laden ;(
Wat is dit toch voor achterlijke crap?

Wat nu? :/

Ik heb geen zin om weken te moeten wachten op een patch zodat ik misschien weer verder kan met m'n savegame...
James Buckle - I’m James Buckle, Senior Tester and Internal Support Lead on Empire. I walk around QA and whip the testers with a cat if they’re bug count gets too low. Sometimes, between whippings, I like to drink a nice cup of tea and play the game.
Ik heb gehoord dat hij op het verkeerde kantoor zat en de programmers met de zweep gaf als hun bugcount te laag werd.

Probeer eens een nieuwe campaign te starten en na een turn of twee te loaden, dat schijnt soms te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
_js_ schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 08:56:
[...]

[...]

Ik heb gehoord dat hij op het verkeerde kantoor zat en de programmers met de zweep gaf als hun bugcount te laag werd.

Probeer eens een nieuwe campaign te starten en na een turn of twee te loaden, dat schijnt soms te helpen.
Helaas, werkt niet ;(

Dikke shit.

Fantastisch zelfs.

Gewoon m'n campaign niet meer kunnen spelen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb in 1950 ook m'n eerste CTD gehad. Ik kan een bepaalde vloot niet meer aanraken zonder een CTD. En ik heb het vermoeden dat het komt doordat het een maximale vloot is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Ik heb genoeg vloten rondvaren met 12 schepen erin en die geven me geen centje pijn, maar die ene vloot met 14 schepen geeft altijd een CTD.

Verder ben ik zeer tevreden over het afgeleverde stuk software, maar die crash is wel vervelend.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DutchNutcase schreef op maandag 06 april 2009 @ 07:43:
Ik heb in 1950 ook m'n eerste CTD gehad. Ik kan een bepaalde vloot niet meer aanraken zonder een CTD. En ik heb het vermoeden dat het komt doordat het een maximale vloot is. Hebben jullie diezelfde ervaring? Ik heb genoeg vloten rondvaren met 12 schepen erin en die geven me geen centje pijn, maar die ene vloot met 14 schepen geeft altijd een CTD.

Verder ben ik zeer tevreden over het afgeleverde stuk software, maar die crash is wel vervelend.
Heb één keer last gehad van een CTD bij het selecteren van een vloot. Dat was een vloot van 4 of 5 schepen (niks bijzonders, 4th of 5th rates ofzo), die lagen in het middelste "transport"-vak in het Caribisch gebied. Sindsdien mijd ik dat vak als de pest, geen last meer gehad. Kan ook gewoon puur toeval geweest zijn dat het dat vak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ik heb het bij meerdere vloten, zowel groot als klein.

Ik hoop dat ze heel gauw mn savegame gaan patchen, want ik wil spelen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Een 9 voor een spel waarbij het barst van crash-meldingen. Lekker genuanceerde review. Tweakers geen crashes tegengekomen? Boris (van de PU, die de game toch ook een 95 gaf) had een column over ETW en het journalistengedrag in het Belgische Chief (wat een leuk blad is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Boris van de PU kan de game geen 95 voor ETW hebben gegeven, want hij heeft het blad afgelopen jaar verlaten.

Jan was degene die deze review maakte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Het was minder dan ik verwachte :|
Aan de trailers te zien was het echt een droom om naar te kijken.

Totdat ik het spel zelf in handen kreeg :/

Om een lang verhaal kort te maken: Niet wat de gamer nog deert(liefheeft) 8)

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RMB schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:31:
Die gast snapt het ook niet helemaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
ik heb regelmatig spellen die niet lekker presteren of vastlopen (zoals bijv GTA4) maar bij ETW heb ik daar nog geen enkele keer last van gehad. e6600, 8800gts640 en 6gb ram. ik heb het spel overigens gehaald na de 2e patch. misschien komt het omdat ik zelden de moeite neem om met de hand gevechten te doen, maar ik heb slechts 1x een crash gehad (nota bene de aller eerste keer dat ik de game draaide, in het eerste level van de tutorial...).

heb ik ook een keer geluk :)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
Dat zag ik ook, maar vond zijn opmerking wat vreemd gezien ik dacht dat ie nog bij de PU werkte en dat blad een hoge score gaf... Nu mag hij dus de PU ook straffeloos afzeiken ;) Hij had het blad trouwens niet expliciet genoemd.

[ Voor 11% gewijzigd door Rinzwind op 07-04-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Gister Darthmod weer eens geupdate, zat nog op versie 0.5. Start nieuwe campaign, holy shit! Prussia vol in de aanval en sloopt Poland-Lithuania, Genoa pakt Savoy en Lombardy. United Provinces pakt Westphalia en Hannover....wow...das stukje agressievere AI dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Zit nu in 1732 volgens mij. En er gebeurde wat tijdens de beurt van de andere landen. en toen crashte hij. Hiervoor was hij bijna nog nooit gecrashd. Nu als ik de laatste autosave wil laden, crasht ie tijdens het laden. Is dit dan een corrupte savegame ?

Pff, ik save eigenlijk altijd vaak, 2 saves. En nu ben ik het even vergeten, en is mn vorige save een uur terug. En ik doe best veel in een uur :P, klote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:05
Weet iemand of de ai apart is voor elk land. Valt me op dat het ottomaanserijk niet elke village gebruikt.(mijnen die niet worden geplaatst)

Verder sloopt prussia wel kerken die ik neerzet om dan zelf kerken neer te zetten die wel hun geloof ondersteunen, maar veel andere landen weer niet.

CTD heb ik weinig last van gelukkig. 1x ingame gehad verder alleen als ik de game exit naar windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
roodhoedje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:56:
Weet iemand of de ai apart is voor elk land. Valt me op dat het ottomaanserijk niet elke village gebruikt.(mijnen die niet worden geplaatst)

Verder sloopt prussia wel kerken die ik neerzet om dan zelf kerken neer te zetten die wel hun geloof ondersteunen, maar veel andere landen weer niet.

CTD heb ik weinig last van gelukkig. 1x ingame gehad verder alleen als ik de game exit naar windows.
Aangezien je het over Ottoman en Prussia hebt neem ik aan dat je Austria of Poland speelt. Austria en Poland zijn beide catholiek, Prussia is protestants. De kleine duitse landjes zijn ook catholiek. Als Prussia dus zon province veroverd moeten ze de kerk daar slopen en hun eigen kerk neerzetten om bevolking te neutraliseren naar protestaant terwijl as jij Bavaria zou overnemen, je dit niet hoeft te doen omdat je dezelfde religie deelt. Ottoman hoeft ook niet zozeer vee van de provinces tussen Austria en Ottoman zijn islamitisch.

Ik ben gisteravond met Prussia begonnen op VH/N begonnen. Wordt echt van alle kanten belaagd. Maar heb Bavaria en Saxony nu verslagen en krijg eindelijk wat rust en stabiliteit. Maar goed, wel zaak dat ik Austria en Poland te vriend houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 22:36
6pack15 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 21:51:
Net parijs veroverd, 1750 fransen vs 1550 nederlanders. Huppakee, mooi gevecht. Nu ik parijs bezit + landgoed erbij zie ik dat er nog franse gentlemen en monnikken (ben die naam vergete) nog in de gebouwen zitten. Ze hebben een soort rood omringd vlaggetje bij hun plaatje. Wat moet er gebeuren met deze mensen ? Zou wel chil zijn als ze zich bij mij aansloten, dan heb ik meteen 4 gentlemen erbij ofzo
nop het blijven franse gentlemen, beter nog terwijl ze bij jou zitten gaan ze proberen technologie te stelen net zoals jij dat omgekeerd kan. Het beste is ze zo snel mogelijk te vermoorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grenzers zijn geweldig online, zie mijn kills :)
Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/1252/66601218.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCDeluxe
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-04-2023
*knip* zie Spielerij beleid

[ Voor 94% gewijzigd door PromoX op 12-04-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat een dooddoener...

Ben al vrij lang bezig en heb geprobeerd Great Britain geallieerd te houden.
heb halve wereld. (uiteraard met NL aant spelen)
Nu ging ik er dan voor...invasie...groot leger, meteen naar london.
Eerste keer battle zelf gespeeld. Gewonnen. Duurde toch wel klein uurtje.

Maar als ik dan mijn beurt eindig, en alle moves van de andere partijen afwacht, en dan is het weer mijn beurt (duurt ongeveer 3 minuten)...CRASH...Terug naar de desktop.

Heb al verschillende situaties gecreeerd.
Eerst ff dit aanvallen, eerst ook nog ff dat aanvallen...ff vrienden met hun blijven/maken...
Dan ff snel auto resolve op london...
Altijd zelfde resultaat...
Blijft crashen als ik London inneem.

Kan wel doorgaan met de rest van de wereld, maar weet nu al dat ik uiteindelijk niet de hele wereld kan innemen...

Verder wel gruwelijk tof spel weer...kan je menig uurtjes mee zoet zijn.
Ben het niet altijd eens met de klachten hiero over de AI en zo.
Zou jij je overgeven als er een 10x zo groot leger voor je stad staat in die tijd? No way!

Het is wel vrij makkelijk om door te stoten...je kan vrij vlot uitbreiden na een langzame, moeilijke start.
Wat mij alleen irriteert, is dat de vijand met een legertje door je landjes blijft hoppen en ff in een beurt een hele zooi gebouwtjes in je regions molt...toch weer repareren...weer 5000 pleituh, elke beurt weer.

Ah well...cool spel...

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

Ik heb STW, MTW en RTW uren achter elkaar gedaan. M2TW vond ik wat minder. Ik heb ETW niet gekocht om alle bugs terwijl het er eerst wel leuk uit zag. Dit is jammer. Uiteindelijk koop ik het waarschijnlijk wel als het in de budget bak ligt en er genoeg patches uit zien. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sven240
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09 21:03
waar ik me ontzettend aan stoor in dit spel is dat als je je beurt beïndigd dat het ontzettend lang duurt voordat jij zelf aan de beurt ben

ik bedoel: wat boeit het mij nou dat die piraten van A naar B varen, nu kun je het met spatie sneller doorspoelen maar dan duurt het alsnog lang. :O

verder is het een leuk uitdagend spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt "show ai moves" uitzetten in de settings.

m2tw was echt prima spel btw, brons. Alleen de AI beetje ruk, zeker met de nodige patches.
De laatste patch van etw was trouwens eind maart, ziet er imo niet goed uit :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Het begint hier wel te kriebelen moet ik zeggen. Zeker de zaken dit Darthmod doet zien er goed uit. Echter weet ik beter dan dit te kopen... Zou mij overigens niks verbazen als ik het vanavond alsnog gekocht heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Brons schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:37:
Het begint hier wel te kriebelen moet ik zeggen. Zeker de zaken dit Darthmod doet zien er goed uit. Echter weet ik beter dan dit te kopen... Zou mij overigens niks verbazen als ik het vanavond alsnog gekocht heb...
Darthmod vereist wel brute PC gezien de aangepaste unitsizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier kan je de patch progress volgen, iedere dag wordt er gepost wat ze gedaan hebben/ gaan doen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaap schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:56:
[...]

Darthmod vereist wel brute PC gezien de aangepaste unitsizes.
Hij is hier prima te doen, op een e8400 @ 3.9ghz en een oc'de 3870X2 en 4gig DDR2. Nou niet echt state of the art te noemen... Wel alles op ultra 1900:1200 zonder AA.

Heb wel flinke framedrops bij melee-gevechten tijdens sieges ingezoomed of bij 9000 vs 9000 melee gevechten, maar dat is ook gewoon te belachelijk lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 16:30:
Hier kan je de patch progress volgen, iedere dag wordt er gepost wat ze gedaan hebben/ gaan doen e.d.
Thanks voor de link!

Ik ga het zo even doorlezen :) Ik zit de laatste tijd heel de tijd nieuws te zoeken wanneer de nieuwe update nou komt, maar ik vind maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeddicius
  • Laatst online: 16:31

Zeddicius

Conscience do cost

Wat voor artillerie gebruiken jullie het liefst? Ik gebruik eigenlijk alleen maar howitzers, simpelweg omdat die over mijn troepen schieten, zodat ik ze veilig in de achterste linie kan plaatsen. Nu wil ik eigenlijk wel eens de 24 lb foot artillerie gaan proberen, maar zijn die niet ontzetten kwetsbaar als ze helemaal vooraan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31

d_star

Maharadja of the Year :-/

Niet wanneer je cannister-shot gebruikt >:)

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mja ik vind die raketten wel nasty, en mortieren ook.
De vijand weet niet wie de sjaak gaat zjin en het gaat mooi over je troepen heen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Ik gebruik 4 foot artillery en 4 howitzers. Zodra ik percussion shells heb schakel ik over naar 8 howitzers. Je vaagt gewoon hele units weg als 8 howitzers met percussion het vuur openen.

Zo had ik van de week een vette battle. Ik als Great Britain en invade France bij Brest en plaats mijn leger op die dichtstbijzijnde farm. Ik had 8 24LB howitzers met percussion geresearched. 7 Line infantry, Coldstream Guards en Black Watch. Verder Guard cavalry.

Na 3 turns valt France aan met een full stack army met 15 Line infantry 2 cavalry en slechts 1 12LB foot artillery.

Ik begon dus zowiezo al met fortifications maar begon ook op een heuvelrug. Howitzers bovenop. Line infantry eromheen en stukje terug de heuvel op een 2de linie infantry. Heuvel was zo stijl dat 2de linie gewoon eroverheen kon schieten!

France marched al zijn infantry in mass naar mijn center. 3 Line infantry units op rij en zo verder de diepte in. Ze komen in range voor mijn percussion shells, zodra zijn 2de linie ook in range is zet ik auto attack aan. Percussion shells van 32 guns op zulke diepe colums is gewoon pure massacre. Je slaat hele gaten in die linies. Vervolgens komen ze in range van mijn infantry en dan krijgen ze dus ook nog eens van 2 linies de salvo's. En ondertussen howitzers maar doorblazen.

France verloor zon 5000 man tegen bijna 400 van mij. Ik speel Darthmod Total Commander by the way, vandaar dus de grotere unit sizes.

Dat was echt een epic battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Vanavond komt dan eindelijk die patch...
CRASH FIXES
- Fixed crash when disbanding generals unit.
- Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port.
- Fixed rare crash relating to boarding.
- Fixed crash to do with reinforcing armies.
- Fixed crash on revolution video attempting to play.
- Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map.
- Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives.
- Fixed several crashes related to rakes.
- Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game.
- Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access.
- Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets.
- Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat.
- Fixed hard lock on inviting host to their own MP game.
- Fix to prevent loading of mod causing crash post patch.
- Various end turn crash bugs fixed.
- Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions.
- Some fixes relating to merging and disbanding.
- Fix for several crashes in land battles.
- Several crashes relating to attacking cities fixed.
- Several load save game crashes fixed.

CAMPAIGN
- Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.
- Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles.
- Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes.
- Units with limits on how many can be recruited now show how many are available.
- Various fixes relating to rakes and infiltrating.
- Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements.
- Various trade bug fixes.
- Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent.
- Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions.
- Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired.
- Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle.
- Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle.

LAND BATTLE
- Improvements to path finding have been made.
- Some fixes to units not garrisoning buildings.
- Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse.
- Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber.
- Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances.
- Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes.
- Fix for missile cavalry not reloading when out of combat.
- Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles.
- Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area
- Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen.

NAVAL BATTLE
- Several fixes for ships clipping into each other.
- Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack.
- Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier.
- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.
- Improved naval grouping UI and group movement made.
- Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck.
- Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on.

MULTIPLAYER
- Various fixes for joining games/game lobby issues.
- Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances.
- Long riflemen and winged hussars removed from early era battles.
- Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available.
- Player name is now displayed on unit tooltips.
- Team chat is now displayed in a different colour.

AI
- Basic fix for AI being unable to move army by fleet.
- Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.
- Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies.
- Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes.
- Siege battle AI improvements made.
- Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches.

MISCELLANEOUS
- Delete save game button added to save game list.
- View replays button added to single player Play Battle menu.
- Various sound fixes and improvements.
- Various incorrect text messages fixed.
- Fixes to various graphical glitches with display of walls.
- Fixes made for stuttering videos.
- Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags.
- Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player's army.
- Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards.
- Lots of other small and minor bug fixes.

BALANCING
- Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level.
- Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign.
- Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.
- Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer.
- Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign.

EXTRA NOTE:
- We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch.
- Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch.
- Please also note that this update is save game compatible but you should start a new game to see all of the benefits.
Ik hoop dat ze ook die crash hebben gefixt die je krijg wanneer je gewoon op een vloot klikt (dus zonder dingen te mergen/moven/whatever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh yea, great... Ik heb GVD nog steeds die crash als ik op een vloot klik, ffs! :(

Kan ik weeeer maar half verder met m'n campaign... Byebye full-stack vloot met 9-sterren admiraal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Straks maar even proberen en kijken of ik nu eindelijk (na 2 maanden) verder kan met m'n campaign)

Edit: nope, nog steeds een crash na de Pirates :(

[ Voor 21% gewijzigd door Angeloonie op 29-04-2009 21:47 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de situatie zoals hij in je save game staat niet door de patch wordt aangepast en dat je dus of een savegame eerder kan proberen of een nieuwe game moet starten om geen last meer te hebben van de bug. Dat lijkt me de enige logische verklaring.

Ik ga hem zo even testen, de nieuwe patch. Helaas de afgelopen tijd niet echt tijd gehad om dit spel te spelen, het is immers wel een erg gave game.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wat betreft de crash van mn vloot; ik heb (gelukkig!!) een oplossing gevonden: gewoon een sloop toevoegen aan die vloot. Dan kun je hem weer gewoon selecteren en gebruiken :)

Net trouwens met 3 schepen (2x second rate, 1x third rate) een complete spaanse vloot gecaptured _O-
Iets van 10 galjoenen, gelijk overgenomen om te gebruiken als trade ships :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Deze game is echt de grootste domper ooit volgens mij, ik heb nog nooit eerder een topic van een grote game als deze dood zien bloeden. Ik heb het spel al echt in geen weken maar aangeraakt en begin er ook niet meer aan. Deze serie is echt de moeite niet meer waard, jammer dat er met grote namen zo wordt omgegaan, je hele community in 1 klap op zeep geholpen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt een goed spel, alleen heb ik een probleem om mijn landbattles te winnen op een manier dat men hele leger niet om zeep is (fullstack vs fullstack weliswaar). Ik lijd altijd veel teveel verliezen waardoor een opmars altijd hapert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog meer mensen die ineens gruwelijk slechte performance in (Naval) battles hebben sinds de laatste patch?

What the fckkkkkkkk ik heb alleen maar meer bugs door die patch ;(

- Kielzog van schepen die flikkert.
- Zwaar slechte performance.
- Nog steeds heel veel CTD's.
- Nog steeds super dikke lag als ik een vloot selecteer op de campaign map.
- Nog steeds geen dual-screen support.
- Wit scherm na het alt-tabben terwijl ik in een gevecht zit (welliswaar gepauzeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Steffy schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 18:21:
Deze game is echt de grootste domper ooit volgens mij, ik heb nog nooit eerder een topic van een grote game als deze dood zien bloeden. Ik heb het spel al echt in geen weken maar aangeraakt en begin er ook niet meer aan. Deze serie is echt de moeite niet meer waard, jammer dat er met grote namen zo wordt omgegaan, je hele community in 1 klap op zeep geholpen. 8)7
Euhm ja, beetje TW fan zit ook gewoon op twcenter.net waar hele hopen mods uitkomen en van alles en nog wat besproken wordt. Dat dit topic op GoT niet loopt wil natuurlijk niet zeggen dat het spel niet populair is. Het is gewoon zinvoller om dit spel op die andere forums te volgen.

Maar als je het spel toch al weken niet meer aangeraakt hebt en toch er niet meer aan wil beginnen, was het nou echt nodig om hier dan nog even je afgunst te posten? Had dan gewoon niks gezegd...
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:36:
Ik vind het echt een goed spel, alleen heb ik een probleem om mijn landbattles te winnen op een manier dat men hele leger niet om zeep is (fullstack vs fullstack weliswaar). Ik lijd altijd veel teveel verliezen waardoor een opmars altijd hapert.
Ja, draait hier ook subliem gewoon, nooit CTD's of bugs hier m.u.v. 1 keer een corrupte savegame. En met laatste patch is de AI gewoon lekker actief en agressief geworden.

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenNietDoen op 02-05-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
En met laatste patch is de AI gewoon lekker actief en agressief geworden.
Dat kan je wel stellen ja. Voor de patch liep m'n campaign even niet zo heel erg lekker, grote zeeslag verloren waardoor bijna al m'n trade werd gepirate, maar een nieuwe groep schepen was onderweg. Nadat ik de patch geinstalleert had kon ik het helemaal vergeten. Binnen een beurt hadden al m'n buurlanden zoiets van he hij is verzwakt laten we met heel europa de oorlog verklaren. Uiteindelijk heb ik het net voor elkaar gekregen om m'n trade weer te restoren. Maar tegen die tijd was ik al bankroet geweest en stonden er drie stacks van verschillende vijanden om m'n hoofdstad heen. Het feit dat alle units 1,5 keer zo duur zijn geworden was de laatste nagel op de doodskikst van m'n campaign.

Al met al ben ik dus erg positief over de laatste patch, eindelijk wat uitdaging. Heb nu ook al in geen tijden meer CTD's of nare gameplay bugs gehad nu alleen nog naval invasions voor de AI en ik ben helemaal tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Kaap schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 13:22:
[...]

Euhm ja, beetje TW fan zit ook gewoon op twcenter.net waar hele hopen mods uitkomen en van alles en nog wat besproken wordt. Dat dit topic op GoT niet loopt wil natuurlijk niet zeggen dat het spel niet populair is. Het is gewoon zinvoller om dit spel op die andere forums te volgen.

Maar als je het spel toch al weken niet meer aangeraakt hebt en toch er niet meer aan wil beginnen, was het nou echt nodig om hier dan nog even je afgunst te posten? Had dan gewoon niks gezegd...
Ik vind het altijd zo'n onzin dat je het blijkbaar op GoT nooit mag zeggen als een spel slecht is. Na het zien van de lijst met bugs heb ik ook besloten om dit spel niet te kopen. Ik ga een uitgever niet belonen voor het uitgeven van een brakke game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Brons schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:26:
[...]

Ik vind het altijd zo'n onzin dat je het blijkbaar op GoT nooit mag zeggen als een spel slecht is. Na het zien van de lijst met bugs heb ik ook besloten om dit spel niet te kopen. Ik ga een uitgever niet belonen voor het uitgeven van een brakke game.
Weet je, zelfs met de bugs, is het spel nog steeds goed en bij veel "bugs" mag je je afvragen of het nou echt zo problematisch is.
Gelukkig patchen ze bij dit spel wel en bij sommige andere spelen, die maar paar bugs hebben totaal niet.

PS: persoonlijk hecht ik altijd meer belang aan de mening van mensen, die een spel hebben gespeeld, dan mensen, die conclusies maken gebaseerd op forum posts en andere informatie, maar die het zelf niet gespeeld hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door bangkirai op 02-05-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmzeeman schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 14:51:
[...]

Dat kan je wel stellen ja. Voor de patch liep m'n campaign even niet zo heel erg lekker, grote zeeslag verloren waardoor bijna al m'n trade werd gepirate, maar een nieuwe groep schepen was onderweg. Nadat ik de patch geinstalleert had kon ik het helemaal vergeten. Binnen een beurt hadden al m'n buurlanden zoiets van he hij is verzwakt laten we met heel europa de oorlog verklaren. Uiteindelijk heb ik het net voor elkaar gekregen om m'n trade weer te restoren. Maar tegen die tijd was ik al bankroet geweest en stonden er drie stacks van verschillende vijanden om m'n hoofdstad heen. Het feit dat alle units 1,5 keer zo duur zijn geworden was de laatste nagel op de doodskikst van m'n campaign.

Al met al ben ik dus erg positief over de laatste patch, eindelijk wat uitdaging. Heb nu ook al in geen tijden meer CTD's of nare gameplay bugs gehad nu alleen nog naval invasions voor de AI en ik ben helemaal tevreden.
Nou, zo fantastisch is die AI toch niet hoor, ik (England) heb een hele hoop regions in Noord Amerika. Allemaal steden zonder soldaten, ik had maar op 3 plaatsen legers. Besluiten die Huron indiaantjes om Ruperts land in te nemen (stond geen leger op). Volgende beurt besluiten die Inaqurie (ofzoiets, zitten aan de 5 grote meren van de VS) om mijn langdurende vrede op te zeggen. Op 5 beurten had ik 3 Regio's ingenomen, 2 van de Hurons (waaronder Ruperts land) en 1 van de Inaqurie. Over 3-4 beurten zijn die van de kaart geveegd. Heel slim hoor, oorlog maken en gedaan met je beschaving voor ze nog uberhaupt iets van schade konden aanrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb even zitten kijken op de forums maar het is alleen nog maar erger geworden met die patch, iedereen klaagt steen en been. Ik begin er niet meer tot ik zeker weet dat het goed is maar dat zal er wel nooit meer van komen.

Ik vind het echt heel erg spijtig dat ze een serie als deze zo de nek om hebben gedraait. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier jaren en jaren aan gewerkt is door een groot team, het is gewoon een grote bende, werkelijk alles is bugged en werkt niet. De basis dingen zoals AI, diplomatiek, handel en invasies over zee werken gewoon voor geen meter. AI die geen vrede kan sluiten of aanvallen via zee, invasies van 3 units in een stack, nutteloze vloten van 1 of 2 schepen die handels routes onderbreken. Het is gewoon 1 grote bende. Heel jammer dat ze deze serie voor mij zo ver hebben gekregen dat ik het niet meer speel, een opvolger koop ik dan ook niet meer, als je met elke patch die je uit geeft er alleen maar meer en meer problemen in stopt en ipv van bugs te verhelpen ze probeert te verbloemen zoals de AI agressiever maken ipv slimmer of beter dan ben ik er wel klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad.

Het EA syndroom lijkt het wel.
Software is nooit perfect bij release, maar dit is gewoon ruk na 1.5 maand (en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de QA wat minder optimaal geregeld is bij de makers).

Kan ik die patch ergens blokkeren? Want dit is denk ik niet een patch is die ik graag geinstalleerd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat kan, dan moet je in Steam selecteren dat het spel niet automatisch geupdate moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Draconis schreef op donderdag 30 april 2009 @ 00:17:
Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de situatie zoals hij in je save game staat niet door de patch wordt aangepast en dat je dus of een savegame eerder kan proberen of een nieuwe game moet starten om geen last meer te hebben van de bug. Dat lijkt me de enige logische verklaring.
Nieuwe game gestart, en rond 1740 komen de crashes weer :(

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je trouwens nog steeds niet de unit size veranderen van je savegames?

Ik ben nu weer een stukje verder (en gebruik de darthmod) maar heb per ongeluk de unit size op big ipv ultra staan. Vind het zonde om overnieuw te beginnen, maar grote units zijn wel cool.

Wat betekenen eigenlijk de schatkist icoontjes bij schepen? Het is niet handel, daar is nu dat munticoontje voor.
Kaapvaarder?

[ Voor 20% gewijzigd door Boudewijn op 04-05-2009 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 20:40:
[...]

Nou, zo fantastisch is die AI toch niet hoor, ik (England) heb een hele hoop regions in Noord Amerika. Allemaal steden zonder soldaten, ik had maar op 3 plaatsen legers. Besluiten die Huron indiaantjes om Ruperts land in te nemen (stond geen leger op). Volgende beurt besluiten die Inaqurie (ofzoiets, zitten aan de 5 grote meren van de VS) om mijn langdurende vrede op te zeggen. Op 5 beurten had ik 3 Regio's ingenomen, 2 van de Hurons (waaronder Ruperts land) en 1 van de Inaqurie. Over 3-4 beurten zijn die van de kaart geveegd. Heel slim hoor, oorlog maken en gedaan met je beschaving voor ze nog uberhaupt iets van schade konden aanrichten.
Ze hebben de AI niet slimmer gemaakt.
Blijkbaar hebben ze gewoon een instelling veranderd zodat de AI je sneller aanvalt.

Voor de patch was het ook al zo dat de AI vaak een kansloze oorlog begon (vaak begonnen ze deze ook nog zonder reden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Gisteren ook de nieuwe patch automatisch binnengekregen via Steam. Na het installeren dacht ik even vlug verder te gaan met mn savegame met UP, ongeveer 13 provincies onder mijn bevel, bijna de victory conditions gehaald, sloten met geld te verspillen aan full stacks elke beurt weer.. Tenminste, dat dacht ik....

Na het laden van mn savegame kwam ik erachter dat ik elke beurt nog maar zo'n 2400 binnensleepte.. WTF?! Gauw mn upkeep enzo gecheckt, blijkt die dus ineens torenhoog te zijn!! Terwijl ik amper full stacks heb! Ja, eentje, die op het punt staat om Wurttemberg binnen te vallen! Voor de rest heb ik wat troepen als garnizoen op plekken waar dat nodig is.. en mn navy is ook niet zo denderend groot!

Gauw ff de changelog doorgelopen van de patch, en wat blijkt: in latere fases van het spel is het nu niet meer mogelijk om veel geld binnen te halen, de upkeep van zowel navy als land units is verhoogd..

Dus.. het is nu niet meer echt lonend om veel te veroveren! Voor elke extra provincie die je verovert, krijg je nu een soort straf opgelegd.. Da's toch oneerlijk? Waarom zou je nu veel gaan veroveren? Het is nu gewoon een kwestie van je verplichte provincies innemen, en dan vervolgens in defense mode aanvallers afslaan... Leuk gedaan, CA! :(

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja het spel wordt moelijker.... door statische dingen aan te passen ipv de AI slimmer te mkaen.
Ranzige tactiek die ook niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, is deze game geschikt voor mij?

Ben vroeger veel bezig geweest met age of empires / Command & Conquer etc. Dus lekker simpel klikken / steden en legers bouwen en aanvallen maar. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe strategy game van de laatste tijd. Dus eentje met zeer mooie grapichs en die lekker weg speelt.

Deze game sprak mij erg aan ivm het thema en het ziet er gelikt uit. End war leek mij ook mooi, maar die schjint niet een aanrader te zijn.

Graag jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Niets voor jou als je lekker simpel wil klikken, je moet echt economie opbouwen en zowel strategisch als tactisch je slagen leveren. Hij is wel erg buggy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:41:
Niets voor jou als je lekker simpel wil klikken, je moet echt economie opbouwen en zowel strategisch als tactisch je slagen leveren. Hij is wel erg buggy.
Welke game is wel aan te raden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
Endwar vindt ik persoonlijk al snel vervelen maar ligt wel dichter tegen age of empires en C&C aan. In endwar is wat je tussen de battles doet van ondergeschikt belang. In ETW is het naast de battles ook belangrijk (mischien nog wel belangrijker) om op de campaign map de goede keuzes te maken.

In de battles zelf is het bij ETW van groot belang formaties en strategieën te gebruiken je zal op elk moment moeten zorgen dat je hele leger zich in de goede formatie bevindt en dat je zwakke plekken in de formatie van je tegenstander uitbuit. Het is dus minder simpel klikken als C&C maar ik vind ETW wel meer belonend omdat de goede strategie hier echt heel veel kan uitmaken.

De bugs in ETW zijn voor veel mensen reden om hier niet aan te beginnen maar de ontwikkelaars hebben naast de reputatie van zeer slechte releases een reputatie voor het zeer actief uitbrengen van patches en alle vorige delen waren uiteindelijk zo goed als bugvrij.

Ik heb de stap van C&C naar het TW genre in iedergeval nooit betreurt. Behalve dan in de eerste week na elke release wanneer na maanden wachten blijkt dat je het spel dat je hebt gekocht nog steeds niet kan spelen, om daarna een paar weekjes(/patches) later weer totaal verslaaft te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
Ze hebben de AI niet slimmer gemaakt.
Blijkbaar hebben ze gewoon een instelling veranderd zodat de AI je sneller aanvalt.

Voor de patch was het ook al zo dat de AI vaak een kansloze oorlog begon (vaak begonnen ze deze ook nog zonder reden).
Ben ik onderhand ook achter, dat dat in mijn geval één keer een briljante move van de AI was, was toeval ... :( . Nu maar weer wachten op de volgende patch waarin ze van mij die naval selection bug in de latere game ook wel eens mogen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is het mogelijk die laatste patch eigenlijk te deinstallen? Vind het geen vooruitgang nml.

Verder: weet iemand nou hoe het zit met de icoontjes van schepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star

d_star

Volgens mij betekent dat schipje gewoon dat je er een handelsovereenkomst mee kan afsluiten via zee. Hij is doorzichtig als het mogelijk is, en hij is duidelijk zichtbaar als je daadwerkelijk een handelsovereenkomst hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is niet in het diplomatie scherm. Maar de icoontjes in het vloot-scherm ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Dat schatkist icoontje betekent dat je hem op een tradespot kunt zetten, en dan gaat ie geld verdienen.

Dit heb je bij: Indiaman, Fluyt, Galleon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spel ook al in geen weken meer aangeraakt. Zelfs niet de moeite genomen om de laatste patch erop te zetten, helemaal niet na de feedback te hebben gelezen. Er blijven teveel bugs, met of zonder patch.

Ik vind de hele opzet van dit spel betreurenswaardig als je het vergelijkt met pak em beet R:TW of Cossacks, of de Anno Serie. Ja, je hebt gelikte graphics, maar dat is niks als de gameplay niet goed is. Het speelt niet vloeiend (figuurlijk), de AI...is er nauwelijks. In R:TW had je met de 1.5 patch een sublieme AI op very hard/very hard. De engine vind ik een achteruitgang qua efficiëncy vergeleken met de R:TW engine, aan alles kun je zien dat het afgeraffeld is.

Hij laadt nog steeds veels te lang voor land battles, terwijl processor en geheugenkracht meer dan snor zitten.
Ik vind het een wanproduct, heb er spijt van dat ik hem heb gekocht.

Het troost me dat ik niet de enige ben, lang niet als ik een kijkje werp op de officiële forums.

Ondertussen start ik R:TW nog eens op ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Avalaxy schreef op maandag 04 mei 2009 @ 13:41:
Dat schatkist icoontje betekent dat je hem op een tradespot kunt zetten, en dan gaat ie geld verdienen.

Dit heb je bij: Indiaman, Fluyt, Galleon.
Ja dat klopt, dat is het icoon rechtsboven, maar er zit ook een kistje linksonder.

Die snap ik niet, zie je nml ook niet bij alle schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Oh dan weet ik niet wat je bedoelt... Heb je er toevallig een PrtScn van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb echt helemaal gehad met STEAM en Creative Assembly. :(
Nu na twee maanden is er nog steeds geen oplossing en crasht het spel nog steeds om de haverklap naar de desktop bij mij en velen anderen. Ik heb mijn save game nu op verschillende pc's geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Het is dus niet hardware gerelateerd. Bovendien gebeurt het altijd bij een vaste handeling in de game en niet totaal willekeurig.

Ik wil mijn geld terug, maar STEAM weigert dit categorisch. Dit lijkt mij in strijd met de wet. Als zijn geen bruikbaar product leveren heb je recht op reparatie of teruggave. Reparatie is na twee maanden nog steeds niet gelukt, dus teruggave lijkt mij de enige optie. Helaas, want het spel is in essentie erg leuk.

Wellicht kunnen we gezamenlijk een actie opstarten en bijvoorbeeld dit aanhangig maken bij Kassa of Radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
Na weken niet gespeeld te hebben, heb ik mijn save met de UP geladen. Door de nieuwe patch is het echter nagenoeg onmogelijk geworden om door te spelen. Mijn trade is enorm afgenomen en de kosten van mijn leger zijn de spui gaten uitgelopen. Ik ben van een overschot van 30.000 gegaan naar een tekort van 75.000.

Wel goed dat ze het wat uitdagender maken, voor de patch kon ik eigenlijk zonder al te veel moeite een gigantisch leger / vloot erop nahouden. Ik zit nu met een upkeep van meer dan 100.000 voor mijn leger en meer dan 40.000 voor mijn vloot...

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 12:53:
Ik heb echt helemaal gehad met STEAM en Creative Assembly. :(
Nu na twee maanden is er nog steeds geen oplossing en crasht het spel nog steeds om de haverklap naar de desktop bij mij en velen anderen. Ik heb mijn save game nu op verschillende pc's geprobeerd en overal hetzelfde probleem. Het is dus niet hardware gerelateerd. Bovendien gebeurt het altijd bij een vaste handeling in de game en niet totaal willekeurig.

Ik wil mijn geld terug, maar STEAM weigert dit categorisch. Dit lijkt mij in strijd met de wet. Als zijn geen bruikbaar product leveren heb je recht op reparatie of teruggave. Reparatie is na twee maanden nog steeds niet gelukt, dus teruggave lijkt mij de enige optie. Helaas, want het spel is in essentie erg leuk.

Wellicht kunnen we gezamenlijk een actie opstarten en bijvoorbeeld dit aanhangig maken bij Kassa of Radar?
Er zijn hele volksstammen die dit soort problemen hebben.
Totaal geschift dat veel game-sites dit wanproduct zo'n hoge score hebben gegeven. CA wilt gewoon snel cashen met E:TW, het is aan alles te zien. (geen tweaking voor dual-cores of iets oudere videokaarten, eigenlijk geen historic battles, veels te veel bugs, unbalances, en een AI die er niet is).

Je kan goed merken dat gaming sites allemaal afhankelijk zijn van het geld van hun adverteerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep en het stottert sinds de laatste patch hier enorm.

9800gx2, 1900x1080, dual dual (4 cores...) opteron met 4 gb mem.

Zou toch een redelijke rig moeten zjin. Unit size gewoon op 120 man per unit is net zo brak als 400 per unit. Brak als in 1-2 frames per seconde bij battles.

Geld terug begni ik ook wel te overwegen.

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste