Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2009 @ 19:58:
[...]

Er zijn hele volksstammen die dit soort problemen hebben.
Totaal geschift dat veel game-sites dit wanproduct zo'n hoge score hebben gegeven. CA wilt gewoon snel cashen met E:TW, het is aan alles te zien. (geen tweaking voor dual-cores of iets oudere videokaarten, eigenlijk geen historic battles, veels te veel bugs, unbalances, en een AI die er niet is).

Je kan goed merken dat gaming sites allemaal afhankelijk zijn van het geld van hun adverteerders.
game sites praten de bugs altijd goed met het idee dat deze wel snel gefixed worden.
De grotere schande vind ik dat de review sites de bugs geeneens vermelden.

Dat er een paar kleine bugs aan het begin in zitten is 1 ding. Maar dat er giga bugs in zitten die het spel plezier bederven is een andere zaak, vooral als die bugs na maanden nog steeds niet gefixed zijn.
Om eerlijk te zijn ga ik er niet vanuit dat ze het gaan fixen. Als iets 2 weken na launch niet gefixed is dan word het meestal nooit gefixed.

Ik heb deze TW game op launch dag gekocht net als de voorgangers maar dit was dan ook direct de laatste.
De volgende keer ga ik de kat uit de boom kijken of ga ik het via een andere weg spelen.

Misschien is die garantie op software toch geen slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op zondag 03 mei 2009 @ 15:07:
Ik heb even zitten kijken op de forums maar het is alleen nog maar erger geworden met die patch, iedereen klaagt steen en been. Ik begin er niet meer tot ik zeker weet dat het goed is maar dat zal er wel nooit meer van komen.

Ik vind het echt heel erg spijtig dat ze een serie als deze zo de nek om hebben gedraait. Ik kan me ook niet voorstellen dat hier jaren en jaren aan gewerkt is door een groot team, het is gewoon een grote bende, werkelijk alles is bugged en werkt niet. De basis dingen zoals AI, diplomatiek, handel en invasies over zee werken gewoon voor geen meter. AI die geen vrede kan sluiten of aanvallen via zee, invasies van 3 units in een stack, nutteloze vloten van 1 of 2 schepen die handels routes onderbreken. Het is gewoon 1 grote bende. Heel jammer dat ze deze serie voor mij zo ver hebben gekregen dat ik het niet meer speel, een opvolger koop ik dan ook niet meer, als je met elke patch die je uit geeft er alleen maar meer en meer problemen in stopt en ipv van bugs te verhelpen ze probeert te verbloemen zoals de AI agressiever maken ipv slimmer of beter dan ben ik er wel klaar mee.
Toevallig is dit ook officieel de laatste Total War game. CA hoort zich te schamen dat ze zo'n wanproduct hebben afgeleverd als afsluitend spel in een serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:25
Boudewijn schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:31:
Jep en het stottert sinds de laatste patch hier enorm.

9800gx2, 1900x1080, dual dual (4 cores...) opteron met 4 gb mem.

Zou toch een redelijke rig moeten zjin. Unit size gewoon op 120 man per unit is net zo brak als 400 per unit. Brak als in 1-2 frames per seconde bij battles.

Geld terug begni ik ook wel te overwegen.
Dat heb ik ook ;( Echt raar :o En vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:20:
[...]

Toevallig is dit ook officieel de laatste Total War game. CA hoort zich te schamen dat ze zo'n wanproduct hebben afgeleverd als afsluitend spel in een serie.
Waar staat dat?

Tsja zeker met die *** performance mogen ze er wmb in stikken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:31

d_star

Maharadja of the Year :-/

Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:20:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit de laatste Total War game is? Heb je een bron?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d_star schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:35:
[...]

Hoe kom je erbij dat dit de laatste Total War game is? Heb je een bron?
Nee. maar heb het 100% zeker gelezen op een Nederlandse gamesite, nog voor dit spel uit kwam. Kan het helemaal niet vinden op google.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Waarom zouden ze dan een hele enquete houden over wat mensen leuk lijkt voor een volgende Total War game... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Laatst online: 14:31

d_star

Maharadja of the Year :-/

Avalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:18:
Waarom zouden ze dan een hele enquete houden over wat mensen leuk lijkt voor een volgende Total War game... :P
Inderdaad. Ik geloof er ook weinig van. No offence, trouwens :*)

De TW-reeks is de grootste melkkoe van Creative Assembly, en ook verreweg het genre waarin ze het meeste succes hebben. Wat, ze hebben het genre zowat opnieuw uitgevonden!

Ik kan me niet voorstellen dat ze zullen stoppen met de Total War-reeks.

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Avalaxy schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:18:
Mwa zoiets als QA zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:52:
[...]

Mwa zoiets als QA zou leuk zijn.
De markt verkennen en onderzoeken hoeft nog niks te betekenen. CA is wel gek om het niet gratis te laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Huh wat bedoel jij?

Dat de community de QA doet en CA dat niet meer hoeft te doen? :D
Geloof dat de klanten er niet echt heel charmeerd van zijn (zie deze thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:46:
Huh wat bedoel jij?

Dat de community de QA doet en CA dat niet meer hoeft te doen? :D
Geloof dat de klanten er niet echt heel charmeerd van zijn (zie deze thread).
Vind het een vreemde post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waarom? Je weet niet wat QA is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:17

ZenTex

Doet maar wat.

Zo was ik ook heel verheugd dat er een nieuwe TW aankwam. had MTW en M2TW gespeeld. Vooral MTW2, daar ben ik maanden zoet mee geweest, en dat voor 2 long campaigns. Perfecte value for money.

Helaas zal ik met ETW of wachten, of helemaal niet kopen. A is het een beetje zwaar voor m'n laptop (C2D T5500/2GB, GF7900 go) en als je er dan zo'n buggy spel voor krijgt.

Ik wacht wel tot de bugs er uit zijn gepatcht, ook koop hem uit de budgetbak... Of helemaal niet.

Jammer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 23:35
Goed plan. Ik heb MTW en RTW gespeeld, M2TWE nog niet. Als ik dit allemaal zo lees ga ik eerst wel M2TW goedkoop halen en dan later ETW uit de budgetbak. Mogen anderen eerst lekker bugs testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
As many of you will be aware there is currently an issue causing consistent CTDs when selecting certain navies on the campaign map. This is due to a problem with the calculation of the movement extents. Many people are also experiencing substantial pauses when selecing armies and navies on the campaign map. For patch 1.3 substantial parts of the movement extents algorithm have been redesigned and rewritten. This should eliminate the majority of pauses and crashes when selecting armies and navies on the campaign map.

We have started running automated testing on these changes - overnight a script teleported a british brig (joint-highest movement points in the game) to over 270 000 random positions on the campaign map, calculating the movement extents for each point. This was done with all tech researched so the movement extents were as large and as complicated as possible and no crashes were found. Such testing will continue for a while yet - forum reports have focused on first rate ships of the line. Our understanding is that the issue should be slightly worse with brigs than first rates, but we'll be repeating the automated tests with first rates just to be certain.

Just to give a bit of technical information and explain why this issue has taken so long to resolve, Empire as you know uses a completely different movement system to earlier Total War games. Rome and Medieval II used a grid-based campaign system, meaning that every piece occupied exactly one grid square and in one turn could move to one of upto a few hundred other grid squares. Empire is completely free-form. A piece in Empire has on average a couple of hundred trillion (ten to the power of twelve) unique possible destinations it can reach in a turn. As you can imagine, this requires a completely different approach and required us to design and implement a brand new system from scratch with no prior knowledge of where it may be suceptible to failure. We thought we'd addressed all the issues by launch but there's nothing quite like having a few hundred thousand people hammering your systems to highlight the weak spots. So sorry it's taken so long to address but hopefully by patch 1.3 all your fleet selection problems will be solved.
Woohoo!

Meer hier:

http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/53425?page=1

Dit vind ik overigens ook wel zeer nice:
Hi Guys

We've worked on improving the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help out single core machines. You will see the benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.

SFX loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This was causing program execution blocking when multiple sounds were being requested at once across pack files.

Various optimisations have been made to reduce the campaign map turn times.

Windows error reporting included. This will help us greatly in eradicating any existing crashes after the release of this patch. It will require users to make sure crash report logs are sent to us via the windows dialog box.

Cheers

The Shogun
Dear all,

The new multi-threading support was made more stable today, resulting in proper four core utilisation in large naval battles. This has yielded some great performance boosts. We've also edited the way farm structures are handled for land battle loading, shaving a few seconds off of loading times for battles using these objects.
The graphics team are also working on restructuring the underlying code framework that handles unit variation, resulting in a possible move from 8 varities to up to 64 on ultra settings.

All of these things we hope to feature in the next patch, or the one beyond that making Empire more stable, more rich and more fun.

Kind regards,
Kieran
De performance van deze game is namelijk nogal ruk B)

[ Voor 25% gewijzigd door Avalaxy op 14-05-2009 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Klinkt wel goed.

Op zich best logisch van dat grid etc.

Nu hopen dat de patch niet net zoveel errors introduceert als hij weghaalt.
Wel jammer dat het gewoon >2 maanden na release is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 16:47:
Klinkt wel goed.

Op zich best logisch van dat grid etc.

Nu hopen dat de patch niet net zoveel errors introduceert als hij weghaalt.
Wel jammer dat het gewoon >2 maanden na release is.
Het lijkt alsof ze het hele Beta-proces overgeslagen hebben. :(

Heel goed advies voor menigeen om dit spel pas te kopen als het in budget bak ligt, tegen die tijd weet je zeker dat het tenminste fatsoenlijk speelt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

ach, heb zelf gewoon de game opnieuw erop gezet zonder patches. die versie werkte bij mij (en nu nog) wel goed.
moet alleen onthouden dat ik niet teveel met naval zooi bezig ben :)

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja maar zonder naval invasions door de AI Is er imo weinig aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:41

Poekie McPurrr

Mreoww~

speel op europese vasteland dus actie genoeg. het is inderdaad wel jammer dat eilanden niet aangevallen worden maar hoef tenminste niet steeds de game opnieuw te starten.

Le Meow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 13:18:
Ja maar zonder naval invasions door de AI Is er imo weinig aan?
Heel de AI is gebrekkig als het op naval invasions aankomt. Als je Engeland bent lach jeje rot.
Heb ook rond de Caribean dat schepen gewoon vastlopen in de buurt van eilanden en niet meer verder kunnen. Heel raar, ik hou het op een bug.

Over de AI gesproken, in custom landbattles doet de AI het opeens wel redelijk, waar je op campaign-landbattles dat totaal niet hebt.

Zeegevechten, als je een beetje de taktiek van scheep-gevechten door hebt, is de AI ook zeer gebrekkig te noemen.

De AI is gewoon ZO tegengesteld met R:TW.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen zit wel te zeiken op CA, maar ik denk dat het toch vooral aan de uitgever ligt, die wilden ETW uitgegeven zodat hun jaarcijfers niet zo slecht zouden lijken(korte-termijn beleid FTW), wacht maar op de volgende cijfers, waarschijnlijk zitten ze dan met een dik verlies.

Waarmee ik overigens niet de bugs wil bagatelliseren, ze zijn inderdaad erg vervelend, al speel ik vooral online nu, dan heb je tenminste fatsoenlijke gevechten.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabamAppien
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-10-2024

KabamAppien

IT Enthousiast

Mooi spel, voor mensen die veel geduld hebben.

De verwachtingen van mij, waren erg groot hierover, maar vond het op één of andere manier erg tegenvallen.

Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft nog iemand het probleem bij ETW dat het spel crashed wanneer de cpu moves bij Amerika komt, elke andere move doet hij correct en zonder problemen maar telkens amerika aan zet is crashed het hele spel.

Ook enig idee wanneer en/of er nog een nieuwe patch uitkomt?

tot op heden bangelijk spel als het zou werken zoals voorgesteld wat dus niet is maar hopelijk ooit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:17
Geen idee wanneer de patch uitkomt, maar voor een idee wat er allemaal in komt te zitten kan je kijken op http://shoguntotalwar.yuk...-Daily-Update.html?page=2 in dit topic posten de developers elke dag wat ze gedaan hebben. Persoonlijk verwacht ik de patch wel een dezer dagen de vorige was nu een maand geleden.

Er zitten wel wat AI crash fixes tussen dus mischien dat jou crash ook is opgelost. Ook de fleetselection bug schijnt gefixed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb mijn creditcard maatschappij gebeld over deze hele situatie met Steam/CA. Zij beschouwen het gewoon als een niet nagekomen dienst c.q verkoop van een defect goed. Dus ik kan de aankoop betwisten en dan wordt de betaling ongedaan gemaakt.

Nu heeft Steam het gore lef gehad om mijn hele steam account te blokkeren en dus ook mijn eerdere, sommige zelfs al jaren geleden, aangeschafte games geblokkeerd. Die gasten zijn echt helemaal de weg kwijt. Zij blijven volhouden dat ze daartoe het recht hebben en een zero tolerance tegen frauduleuze transacties hebben. Maar het verkopen van niet werkende spellen mag zeker wel zomaar? :X

Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering, maar ik hoef dit toch niet zomaar te pikken? Er moet toch wel iets tegen zoveel onrecht gedaan kunnen worden? ;(

In ieder geval zal ik nooooooiit meer iets ooit via Steam kopen, want ze chanteren gewoon de boel en gijzelen je legaal gekochte games. :r

Ik zie het al voor me dat ik een spel terug naar de winkel breng en zij dat niet pikken en gelijk via een deurwaarder bij mij thuis beslag laten leggen op alle games die ik ooit in die winkel gekocht heb. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconis
  • Laatst online: 04-07-2021

Draconis

The Creator

(jarig!)
@KarlMarx, dat slaat inderdaad nergens op. Volgens mij is dat wettelijk zelfs verboden, immers maken zij eenzijdig een al reeds geschied koopcontract ongedaan. Dat kan niet zomaar. Kun je niet gewoon aangifte doen van diefstal? Je games zijn feitelijk gestolen door Steam, doordat ze je de toegang hebben geblokkeerd?

Dat bespaart je misschien de rechtsbijstand. Ik zou het anders ook niet weten wat je er concreet tegen kunt doen, behalve bij Steam hameren op een fatsoenlijke oplossing.

Veni Vidi Vici

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ja ik zie het ook als diefstal. Het is echt van de zotten.
Steam blijft er bij dat online aangeschafte zaken niet teruggebracht kunnen worden, zelfs niet als het defect is. Maar repareren doen ze het ook niet. Het is nu al ruim drie maanden na de release en het spel werkt gewoon niet bij mij en vele anderen.
Mijn creditcard bedrijf staat gewoon aan mijn kant en boeken netjes het geld terug toen bleek Steam dus niet meewerkte en nu gijzelt Steam mijn andere games en chanteren mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja steam kan het ook niet repareren, maar bewijst hier wel weer eens fors eng te zijn.

Voor mij een heel goede reden om geen steam\total war meer te doen.
Zou er nou ooit nog eens een patch komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Ik heb het helemaal gehad met het spel sinds de release heb ik nog niks behoorlijks kunnen doendan een skirmish battle...

Heb steam en het spel eraf gegooit en gewoon Rome Total War met all me mods addons skins, nu weer me eigen muziek van gladiator enzo erin en ik ben weer tevreden, toch jammer :) shogun en rome blijven het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

KarlMarX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 08:45:
Ja ik zie het ook als diefstal. Het is echt van de zotten.
Steam blijft er bij dat online aangeschafte zaken niet teruggebracht kunnen worden, zelfs niet als het defect is. Maar repareren doen ze het ook niet. Het is nu al ruim drie maanden na de release en het spel werkt gewoon niet bij mij en vele anderen.
Mijn creditcard bedrijf staat gewoon aan mijn kant en boeken netjes het geld terug toen bleek Steam dus niet meewerkte en nu gijzelt Steam mijn andere games en chanteren mij gewoon.
1 van de reden dat ik het OF in de winkels koop OF gewoon via torrents binnenhengel.
Het is gewoon een stuk veiliger en eigenlijk net zo makkelijk.

(is steam trouwens ook niet gekraakt :?)

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Laatst online: 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Ik heb Empire Total War ook in de winkel gekocht, maar alles loopt via de Steam client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Inderdaad, en ik vraag me dan ook af of je het spel door kunt verkopen.

Sowieso: als ik mijn geld terug wil, moet ik dan de winkel, de fabricant of steam lastig vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Patch 1.3 is naar de interne tests gegaan, als er geen ernstige fouten meer worden gevonden komt de patch waarschijnlijk binnen een week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik heb Half-Life 2 in de winkel gekocht, maar via Steam kon ik dan ook CounterStrike Source etc spelen. Dat zal dan nu wel niet meer kunnen ben ik bang.

Ik vraag me alleen af op ze het bij de politie zullen begrijpen en serieus nemen.

Die gasten van Steam denken echt dat ze boven elke wet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-08 10:31
KarlMarX schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 19:51:
...

Ik vraag me alleen af op ze het bij de politie zullen begrijpen en serieus nemen.

Die gasten van Steam denken echt dat ze boven elke wet staan.
Belachelijk wat ze je maken, zo ga je niet met klanten om :(. Voor mij in ieder geval een rede om nooit iets via Steam te gaan kopen.

Ik denk dat ze je bij de politie niet verder kunnen helpen. Het lijkt mij niet diefstal maar eerder het niet nakomen van een koopovereenkomst. Dat zal je via een juridische procedure moeten oplossen als Steam niet toegeeft. Jammer dat je geen rechtsbijstand hebt, maar misschien dat je langs een wetswinkel kan gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Nou ik heb Half-Life 2 niet bij hen gekocht, dus als zij mij dan het spelen ervan onmogelijk maken, dan is het toch een soort diefstal of vernieling. Maarja, de politie zal niet vele ervaring hiermee hebben.

Het jaagt je wel de illegale games kant op zo, want ik wil nooit meer iets met Steam te maken hebben, Spellen in de winkel in plaats van via Steam kopen, lost dus niks op als de validatie alsnog via Steam gaat. Wat helaas bij veel spellen tegenwoordig zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
Wat is E:TW mij tegen gevallen, ik kon het spel via een vriend van mij kopen voor een prikkie.
Het spel is traag en heeft zoveel verschillende bugs, maar de meest noemenswaardige bug is dat mijn HUD knippert als ik de game geladen is.
Wanneer ik wat settings aanpas en weer terug zet is het goed totdat ik weer een nieuwe game begin.
Hopelijk kan de patch het spel versnellen en vooral ook de bugs fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
KarlMarX schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:06:
Ik heb mijn creditcard maatschappij gebeld over deze hele situatie met Steam/CA. Zij beschouwen het gewoon als een niet nagekomen dienst c.q verkoop van een defect goed. Dus ik kan de aankoop betwisten en dan wordt de betaling ongedaan gemaakt.

Nu heeft Steam het gore lef gehad om mijn hele steam account te blokkeren en dus ook mijn eerdere, sommige zelfs al jaren geleden, aangeschafte games geblokkeerd. Die gasten zijn echt helemaal de weg kwijt. Zij blijven volhouden dat ze daartoe het recht hebben en een zero tolerance tegen frauduleuze transacties hebben. Maar het verkopen van niet werkende spellen mag zeker wel zomaar? :X

Ik heb helaas geen rechtsbijstand verzekering, maar ik hoef dit toch niet zomaar te pikken? Er moet toch wel iets tegen zoveel onrecht gedaan kunnen worden? ;(

In ieder geval zal ik nooooooiit meer iets ooit via Steam kopen, want ze chanteren gewoon de boel en gijzelen je legaal gekochte games. :r

Ik zie het al voor me dat ik een spel terug naar de winkel breng en zij dat niet pikken en gelijk via een deurwaarder bij mij thuis beslag laten leggen op alle games die ik ooit in die winkel gekocht heb. 8)7
Maak een topic op de steam fora, waarin je helder uitlegt wat er gebeurd is en dat je niet snapt hoezo valve deze actie heeft ondernomen(maak er geen flame topic van tegen steam of iets ga er vannuit dat er iets fout is gebeurd, je wilt wat forum sympathie hebben).
Rechtelijk sta je volkomen in je recht maar dat is moeilijk als je erniet mee bekent bent. Het gaat je sowiezo veel tijd en energie kosten. Want hun hebben gedaan kunnen ze op geen enkele wettelijke basis maken. Mischien kan je bij CCmaatschappij informatie inwinnen, maar steam is hier zwaar illegaal bezig maar voordat je er wat aan kan doen ben je wel een stuk verder en moet e dus wel bereid zijn die tijd erin te steken.

(overigens is wat steam beweerd over online aankopen je reinste poep).

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Op het forum van Steam is het verboden om ook maar over zoiets te praten. Op het forum van CA (de maker van Empire) heb ik het wel gemeld en krijg ik ook wel bijval, maar de mensen van CA negeren het gewoon totaal. Die zitten lekker multiplayer potjes te spelen in plaats van de meest ernstige fouten te repareren.

Ik heb op de site van Consuwijzer gekeken en je heb gewoon recht op ontbinding van de koopovereenkomst en dus terugbetaling omdat het spel niet goed werkt en niet na 3 maanden gerepareerd is.
Ik heb er dus ook een klacht ingediend. Als iedereen die problemen met Steam en Empire hebben dit nu doet, dan is de kans groter dat ze er iets aan gaan doen.
Dit is de link:
http://forms.consuwijzer....ren/ConsuWijzer_nl_Klacht

Dat Steam is inderdaad heel erg onfatsoenlijk en illegaal bezig, maar als je een game koopt ga je niet alle kleine lettertjes lezen en ga je er niet vanuit dat er zulke problemen kunnen ontstaan. Bovendien ga je er van uit dat ze zich wel aan de wet zullen houden, zeker zo'n grote instantie en niet een of andere vage webshop.

Ik heb ook nog nooit een game gehad wat zo slecht werkt als Empire. Games hebben wel vaker bugs, maar meestal zijn ze nog wel speelbaar en meestal worden ze dan wel op korte termijn gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil graag een petitie ondertekenen, het is volgende week 3 maanden geleden dat het spel uit kwam en ik voel me ernstig genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:43
Waar blijft die patch nou want bij mij crasht hij altijd als het aan de cpu is, namelijk als een land mij oorlog verklaart. En ik vind het behoorlijk irritant dat ik na 120 turns weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen en dan weer te ontdekken dat hij terug crasht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boudewijn schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:42:
Ik wil graag een petitie ondertekenen, het is volgende week 3 maanden geleden dat het spel uit kwam en ik voel me ernstig genomen.
Die zou ik ook graag willen ondertekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

glennvho schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:47:
Waar blijft die patch nou want bij mij crasht hij altijd als het aan de cpu is, namelijk als een land mij oorlog verklaart. En ik vind het behoorlijk irritant dat ik na 120 turns weer helemaal opnieuw zou moeten beginnen en dan weer te ontdekken dat hij terug crasht.
Vroeger toen ik nog illusies had keek ik elke dag.
Nu lees ik het wel, of niet.

Zullen we maar eens wat opstellen met een groepje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Boudewijn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:07:

Zullen we maar eens wat opstellen met een groepje?
Ja, goed idee.
Als je een spel koopt van €50 dan verwacht je toch op z'n minst dat het speelbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik keek net op het voortgangs-forum:

Zijn die apen gratis nieuwe units aan het maken ipv de zaak te fixen 8)7.
Ben ik nou gek of kunnen zij geen prioriteiten stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Boudewijn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:36:
Ik keek net op het voortgangs-forum:

Zijn die apen gratis nieuwe units aan het maken ipv de zaak te fixen 8)7.
Ben ik nou gek of kunnen zij geen prioriteiten stellen?
Misschien moet je eens wat beter lezen...

Die nieuwe units worden gemaakt door de designers, de coders werken allemaal hard aan het fixen van bugs. Je kunt designers sowieso geen bugs gaan laten fixen, dus dit is gewoon een klein gratis extraatje. Wees blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Avalaxy schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:41:
[...]

Misschien moet je eens wat beter lezen...
Ik lees prima.(en het mag best wel even wat vriendelijker)
Die nieuwe units worden gemaakt door de designers, de coders werken allemaal hard aan het fixen van bugs. Je kunt designers sowieso geen bugs gaan laten fixen, dus dit is gewoon een klein gratis extraatje. Wees blij.
Er zijn ook nog genoeg grafische glitches, zoals met bijvoorbeeld trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Boudewijn schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:47:
[...]

Ik lees prima.(en het mag best wel even wat vriendelijker)
Sorry hoor, maar de manier waarop jij post staat dat hele forum al mee volgespamd terwijl ze al tich keer gepost hebben dat die nieuwe units het fixen van bugs niet in de weg staan. Als je een beetje het forum doorleest dan had je zelf ook gezien dat die flamebait nogal loos was.
[...]

Er zijn ook nog genoeg grafische glitches, zoals met bijvoorbeeld trappen.
Lijkt me eigenlijk ook niet echt werk voor de designers, maar ik ben geen gamedeveloper, dus dat weet ik niet :P

edit: ok, ik ben onvriendelijk. Niks persoonlijks.

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 09-06-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel erg betreurens waardig dat er zoveel bugs in het spel zitten, die in het ergste geval het spel onspeelbaar maken voor sommigen. Je moet wel in de gaten houden dat de genen die op het forum posten vaak de personen zijn die erg veel last hebben van de bugs. Waarschijnlijk draait bij de meerderheid van de mensen het spel prima (op wat minor bugs na).

Er zijn vandaag de dag zoveel verschillende sooorten pc's met daarop weer zoveel verschillende soorten software, dat het bijna onmogelijk is om een complex spel als empire total war bugloos te introduceren (of er moet een mega budget zijn, wat niet het geval is helaas). Er wordt nu hard gewerkt aan de oplossing van de meeste problemen. En ik hoop van harte dat patch 1.3 echt zo goed word dat we eindelijk eens allemaal van de game kunnen genieten. Maar het is nog even afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

Er zijn zat games met een stuk minder bugs... En de bugs die er op dit moment inzitten zijn vooral hardware onafhankelijk. Ik vind het daarom wat zwak om het op de hardware af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:22:
Het is heel erg betreurens waardig dat er zoveel bugs in het spel zitten, die in het ergste geval het spel onspeelbaar maken voor sommigen. Je moet wel in de gaten houden dat de genen die op het forum posten vaak de personen zijn die erg veel last hebben van de bugs. Waarschijnlijk draait bij de meerderheid van de mensen het spel prima (op wat minor bugs na).

Er zijn vandaag de dag zoveel verschillende sooorten pc's met daarop weer zoveel verschillende soorten software, dat het bijna onmogelijk is om een complex spel als empire total war bugloos te introduceren (of er moet een mega budget zijn, wat niet het geval is helaas). Er wordt nu hard gewerkt aan de oplossing van de meeste problemen. En ik hoop van harte dat patch 1.3 echt zo goed word dat we eindelijk eens allemaal van de game kunnen genieten. Maar het is nog even afwachten.
Onzin.

Die bugs zijn bijna allemaal self-contained in het spel (op de BSODs enzo na), zoals :

AI
Bootjes waar je 10 minuten op moet wachten
Pathfinding.

De crashes etc kunnen veroorzaakt worden door het OS, maar bovenstaande issues hebben echt niets met iets te maken behalve de zaken in het spel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 22:22:

Iedereen heeft last van bugs op een gegeven moment met dit spel, als je dat niet ziet dan herken je de bugs gewoon niet.
Ook is het onzin om het af te schuiven op de diversiteit van de hardware, omdat de bugs ''eigen'' zijn aan het spel.

Wordt zo moe van die mensen die constant zeggen: ''maar ik heb nergens last van'' en het probleem zo bagatelliseren, waar bagatelliseren onzinnig is omdat je bij producten niet kunt bagatelliseren, het zijn geen gedachtes. Het getuigt vaak van een slaafse houding richting de games-industrie, alsof het je als consument niks uitmaakt. Mooi voorbeeld is de 360 in zijn beginperiode. Er zaten grote fouten in het product, waar Microsoft het probleem klein maakte (bagatelliseerde) maar waar de situatie van de gedupeerde consument niet veranderde.

Tevens is die houding ergens heel erg egoïstisch en niet-realistisch als je vaak naar de forums van spellen kijkt en verder leest dan je neus lang is. Dan kom je al gauw achter de fouten die developers hebben gemaakt in hun product.

Ja, het is in essentie een goed spel, en ja, het product E:TW is gewoon bagger wat het spel niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Wat de serie niet ten goede komt. Vergeet niet dat dit de 2e keer is dat er dergelijke grove fouten zijn gemaakt. Medieval 2 was ook maanden vrijwel onspeelbaar. Voordat het echt goed zat waren we ook een jaar verder. De uitbreiding maakte trouwens voor mij alles goed. Ik heb echt genoten van die kleinere campaigns en die werkte ook vrijwel zonder al te grote bugs.

Empire Total Bug is echt een drama en dat valt niet goed te praten, het uitblijven van patches is ook geen goed nieuws, dat is een teken dat het gewoon echt goed mis is. Dit zijn niet even kleine bugs maar dat zit echt in de kern van het spel. Waarom anders alles op Steam laten draaien, ook zo nutteloos en ik vind het een schande, koppelverkoop. Steam is en was altijd waardeloos en dat veranderd ook niet. Met Steam kun je toch elke kleine patch zo relasen. Ze zouden theoretisch elke dag bugfixes kunnen uitgeven maar dat doen ze niet. Ik vind het echt een schande, zoiets als dit kan gewoon niet maar aan de andere kant, games krijgen hier steeds meer last van, zelfs op Consoles begint het de kop op te steken. Het voordeel van de Console is dan ook achterhaald en consoles opzich zijn een achterhaald concept uit de jaren dat de PC nog in de kinderschoenen stond, want eerlijk is eerlijk, een console is een PC maar dan met veel minder functies en werkt alles omslachtig maar het ene voordeel wat boven alles ging was dat het vrijwel bugvrij was of dat je als het al bugged was je de cd/dvd/casette kon omruilen. Maar doordat de industrie steeds verder afzakt en allemaal onafgemaakte rommel dumpt begint nu zelfs langzaam het console game er onder te lijden, het begint pas net maar komt de komende jaren steeds vaker voor, let maar op.

En dat ligt allemaal gewoon aan het feit dat de industrie vooruit wil lopen op de muziek, we zijn zo snel gegroeid in alles dat kwa hardware zijn we er al aan toe maar kwa software nog lang niet, wat we willen kan allemaal niet binnen de tijd en het budget en dan krijgen we pre alpha releases waar nog 3 gigabyte aan data overheen moet om het compleet te krijgen. Het is gewoon de trend in de industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
Heb elke Tota War gekocht op launch en dit is al de 2e game van hun waar ik spijt van aankoop heb. Gewoon omdat de game meer frustratie dan plezier geeft.
Bij sommige games hoort frustratie er gewoon bij maar de frustratie van deze game is gewoon doordat de game niet af is.

En dat ze dan ook nog al je gekochte games onklaar maken is gewoon niet normaal.
Is een van de redenen waarom ik Steam geen goed systeem vind.

Hun hebben hun regeltjes waardoor datgene wat ze nu doen volledig legaal is. PProbleem is dat hun regels tegen de nederlandse wet zijn. Maja zou een wonder zijn als Kassa daadwerkelijk hier iets aan doet. Kassa doet liever items met grote namen erin die bekend zijn bij de kijker.

[ Voor 44% gewijzigd door Deadsy op 15-06-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hun hebben hun regeltjes waardoor datgene wat ze nu doen volledig legaal is. PProbleem is dat hun regels tegen de nederlandse wet zijn. Maja zou een wonder zijn als Kassa daadwerkelijk hier iets aan doet. Kassa doet liever items met grote namen erin die bekend zijn bij de kijker.
Nee dat is dus niet zo. Probleem is alleen dat je gelijk halen erg duur wordt. Dat hun AV niet legaal is (ik ga ervanuit dat zij zich dat recht hebben toe-geeigend in hun AV), zullen ze uiteraard ontkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:28:
Wat de serie niet ten goede komt. Vergeet niet dat dit de 2e keer is dat er dergelijke grove fouten zijn gemaakt. Medieval 2 was ook maanden vrijwel onspeelbaar. Voordat het echt goed zat waren we ook een jaar verder. De uitbreiding maakte trouwens voor mij alles goed. Ik heb echt genoten van die kleinere campaigns en die werkte ook vrijwel zonder al te grote bugs.

Empire Total Bug is echt een drama en dat valt niet goed te praten, het uitblijven van patches is ook geen goed nieuws, dat is een teken dat het gewoon echt goed mis is. Dit zijn niet even kleine bugs maar dat zit echt in de kern van het spel. Waarom anders alles op Steam laten draaien, ook zo nutteloos en ik vind het een schande, koppelverkoop. Steam is en was altijd waardeloos en dat veranderd ook niet. Met Steam kun je toch elke kleine patch zo relasen. Ze zouden theoretisch elke dag bugfixes kunnen uitgeven maar dat doen ze niet. Ik vind het echt een schande, zoiets als dit kan gewoon niet maar aan de andere kant, games krijgen hier steeds meer last van, zelfs op Consoles begint het de kop op te steken. Het voordeel van de Console is dan ook achterhaald en consoles opzich zijn een achterhaald concept uit de jaren dat de PC nog in de kinderschoenen stond, want eerlijk is eerlijk, een console is een PC maar dan met veel minder functies en werkt alles omslachtig maar het ene voordeel wat boven alles ging was dat het vrijwel bugvrij was of dat je als het al bugged was je de cd/dvd/casette kon omruilen. Maar doordat de industrie steeds verder afzakt en allemaal onafgemaakte rommel dumpt begint nu zelfs langzaam het console game er onder te lijden, het begint pas net maar komt de komende jaren steeds vaker voor, let maar op.

En dat ligt allemaal gewoon aan het feit dat de industrie vooruit wil lopen op de muziek, we zijn zo snel gegroeid in alles dat kwa hardware zijn we er al aan toe maar kwa software nog lang niet, wat we willen kan allemaal niet binnen de tijd en het budget en dan krijgen we pre alpha releases waar nog 3 gigabyte aan data overheen moet om het compleet te krijgen. Het is gewoon de trend in de industrie.
Inderdaad, ik denk ook dat door de steeds grotere internettoegankelijkheid de producers lakser worden, een patch kan nu door praktisch iedereen gedownload worden dus is de schade niet zo groot als het veervangen van al die zwaar gebugde gamediscs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De patch is vandaag in final testing gegaan, zou het toch nog gaan gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Wie weet, laten we hopen dat hij binnnenkort uitkomt want ik kan nog altijd niet verder spelen met mijn grand campaign omdat hij door een bug altijd crasht :(

Het mag toch wel een soort van superpatch zijn vind ik, het is nu al 1,5 maand geleden dat de laatste patch is uitgebracht. Op die tijd kunnen ze toch heel wat bugs fixen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopen dat de game nu wel goed werkt met die final patch, dan zit ik er toch over te denken om de game te gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
De vorige keer schijnt de patch 1,5 maand gebeta test te zijn. als ze dat weer doen hoeven we de patch niet voor half tot eind juli te verwachten... Zou wel heel pijnlijk zijn aangezien de meest ernstige bugs waar de meeste mensen last van hebben al ruim een maand opgelost zijn in de interne code.

Er is niks zo frustrerend als wachten op een bugfix waarvan je weet dat ie is maanden lang is opgelost. En al helemaal als je moet wachten op bewezen onkundige testers.

[ Voor 22% gewijzigd door jmzeeman op 18-06-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Ze zouden beter wat meer kleinere patches sneller op elkaar laten volgen vind ik, bv eerst proberen zoveel mogelijk bugs te fixen en daarna pas patches met extra content e.d. uit te bregen.
Nu willen ze alles ineen doen en dat heeft zo zijn nadelen want je moet superlang wachten op een patch waar je van hoopt dat hij je problemen kan verhelpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2022

Ulx

Wizard

glennvho schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 12:40:
Ze zouden beter wat meer kleinere patches sneller op elkaar laten volgen vind ik, bv eerst proberen zoveel mogelijk bugs te fixen en daarna pas patches met extra content e.d. uit te bregen.
Nu willen ze alles ineen doen en dat heeft zo zijn nadelen want je moet superlang wachten op een patch waar je van hoopt dat hij je problemen kan verhelpen :(
Ach, als je voor elke hotfix de hele rits aan standaard tests moet gaan doorlopen, en dat vervolgens voor elke daar opvolgende mag gaan herhalen in elke mogelijke volgorde, ben je uiteindelijk langer bezig.

Assignment rejected by specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Misschien wel maar ik vind het toch niet kunnen dat je bijna 2 maand moet wachten op een patch waar je van hoopt dat hij je spel weer speelbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
22 juni komt de patch, patchnotes staan ook al op het developer blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik snap niet dat ze die patch niet (buiten steam om) als beta naar buiten gebracht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Update 1.3 will be released for Empire: Total War on 22nd June 2009. Ahead of its release, here are the major features coming to the update:

We’ve worked on implementing the multi-threading in the game for multi-core processors and made many optimisations that will also help increase performance on single core machines.

Players will see huge benefits through increased frame rates particularly in land and naval battles.

14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace ‘generic’ equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:

Prussian Grenadiers

Wearing a distinctive brass fronted mitre cap, the Prussian Grenadiers are an explosive force to be reckoned with on the battlefield.

Spanish Guardias de infateria

These elite guard infantry are charged with protecting the monarch and are a potent force on the battlefield.

Swedish lifeguard horse

This cavalry regiment forms part of the monarchs’ household guard. Superbly drilled, they act as a shock force on the battlefield.

Holland Horse Guard

Armed with heavy cavalry sabres, these disciplined cavalrymen represent the elite of the army.

Prussian Garde Du Corp

The Prussian Garde Du Corp are a replacement for the Prussian standard Household cavalry. These heavy horse shock troops are best used to break enemy lines and overrun enemy positions. With a strong charge and fearsome attack, these riders make short work of those who would oppose a Prussian monarch.

Prussian Life guard

The Prussian life guards are equipped similarly to line infantrymen. However their uniforms are altogether more splendid, marking them out as a superior force, in arrogance if nothing else. They do a good job as garrison troops and are dedicated to the crown.

Russian Grenadiers

This new Russian unit is great for assaults and their grenades pack a mighty punch!

Spanish Guardias De Corp

The Spanish Guardias De Corp replace household cavalry for Spain. With almost unbreakable morale, on the charge they are almost unstoppable.

Spanish Grenadiers

These are a replacement for the standard Spanish Grenadiers with a distinctive bearskin hat to mark them out as exemplary on the battlefield.

Swedish ‘Lifeguards of foot’

These are a highly trained replacement for the standard Swedish guard. They are often used as a force in a system that defends a monarchy and can be relied upon for utter loyalty and deadly accuracy in the field. Their professionalism is reflected in their fearsome battle reputation.

Holland Guard

The Holland Guards from the United Provinces are superior line infantry units. Carrying smoothbore muskets, they were traditionally chosen to protect the royal family and have an incredibly high morale, often making them the last troops to break in a fight.

Scots

The Scots are a Highland ex-patriate infantry used by the United Provinces, renowned for their deadly charge.

Swiss Infantry

Very disciplined infantry of the United Provinces with quick reload and excellent marksmanship.

Mamelukes

Mamelukes are fearless light horsemen, deadly when deployed against a broken or unsupported enemy.

Additionally the Spanish nation has had a new uniform design to better reflect its historical look.

Audio:

Sound loading has been made asynchronous, so heavy disc access is reduced to a minimum. This makes loading times faster and reduces any instances of ’stuttering’. Unit group sounds have also been improved, for more realistic group movement. The primary sound library (Miles DLL) has been updated to stop occasional clicking. And we’ve added more sound variation for unit deaths and musket fire.

Campaign:

- Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.

- Various optimisations have been made to AI and path systems to reduce the campaign map turn times.

- When the pirates are destroyed and re-emerge they now maintain a status of at war with all and are unable to enter into diplomatic negotiations.

- Added small ships on domestic trade routes from the trade nodes to home regions moving in the correct direction, i.e. with the flow of trade.

- The AI should now no longer repeatedly sign a diplomatic agreement and then break it the next turn. Treaties are more valuable and adhered to.

- We’ve fixed some border trade agreements allowing greater numbers of bordering factions to properly trade with one another.

- Movement arrows now reflect the range of the selected units, not the whole army/navy.

- AI will no longer counter-offer and ask for more money than the player has available.

- Fixed commerce raiding taking money from blockaded trade routes.

- Fixed navies getting stuck when forced to retreat from ports (tactial retreat).

- Fixed rare inability to attack certain ports.

- Fixed middle mouse button camera drag stopping working occasionally.

- Made emergent factions be at war with the faction they emerged against if that faction is human.

- Fixed various movement extent crashes.

- Changed background income for minor factions.

- Fixed diplomatic relations with emergent factions.

- Tactical withdrawal will now always leave armies on the landmass containing the settlement of a region.

- Changed war score system to make the AI more likely to accept peace.

- Fixed crash when embarking and disembarking armies at ports.

- Fixed trade ships not being correctly registered in trade nodes after splitting forces.

- Fixed government change diplomatic effect.

- Improved commerce raiding display on trade screen.

- Faction specific text is now used in diplomacy.

- Prevent players cancelling the movement of fleeing agents.

Balance changes

Units

- Charge bonus generally increased across the board for all units and melee defence reduced.

- Greater diversification of stats between different unit types designed to emphasise differences and improve balance.

- Redone costs for all units for multiplayer to improve game balance which better reflects the actual battlefield worth of each unit.

- Mob formation added in for Native American, irregular and some skirmisher units.

- Spot distance for light infantry, skirmishers, irregulars, light cavalry and missile cavalry increased allowing them to spot hidden units at longer distances.

- Russian line infantry stats have been boosted to allow them to compete more with other faction’s line infantry.

- Movement speed of all unit types reduced by 10%.

- Ammo for light infantry increased to 20, line to 15.

Land battle morale

- Charge morale bonus reduced from 10 to 4.

- Recent casualties, extended casualties and total casualties morale penalties increased slightly for higher percentages.

- Rear and flank exposed morale penalties increased.

Fatigue

- Fatigue penalty for melee reduced from 18 per tick to 10.

- Running fatigue penalty for heavy and light cavalry reduced from -3/-2 to -2/-1.

Artillery Changes

- Calibration area for cannons and howitzers reduced. Accuracy of non-round shot shot types reduced to compensate.

- Muzzle velocity of round shot for cannons increased to make them fire lower and bounce more, accuracy also increased.

- Lethality of shrapnel pieces reduced to match canister shot, range also reduced to 350.

- Load time for special shot types for howitzers increased slightly, and range reduced to 350.

- Calibration area for mortars increased, accuracy of round shot increased to compensate. Reload time increased slightly.

- Accuracy of 18 lbr horse guard artillery restored to 65.

Hit points of gun trains increased to 50, all guns and caissons to 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accesteam
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 08:24
De Steam Weekend Deal is dit weekend Empire: Total War. Voor 25 euro heb je het spel nu, en voor 4 euro meer heb je de special forces editie (Total War + Elite Units). Best een mooie aanbieding vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
- Several crash bug fixes in saves, movement, agents and logic.
Ben eens benieuwd of ik nu wel verder kan spelen met mijn grand campaign.
Verder lijkt het mij wel een mooie patch, nu maar hopen dat het inderdaad maandag is dat ze hem uitbrengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakbracket
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07-2024
glennvho schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 12:14:

Verder lijkt het mij wel een mooie patch, nu maar hopen dat het inderdaad maandag is dat ze hem uitbrengen!
Zou icm met de superaanbieding op Steam inderdaad erg mooi zijn!
Ik ben hem inmiddels aan het downloaden, vond 50+ euro iets teveel voor de vele bugs die het spel rijk is.

PC gameplay geen multiplatform!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Ik heb net de demo gespeeld maar persoonlijk vond ik die maar niets. Besturing is ronduit slecht, units reageren heel laat als zij dat doen, units komen vaak vast te zitten in objecten, soms schiet maar 3-5 man van een heel battalion. Overzicht miste ook totaal, besturing van de camera gaat maar moeizaam en het is heel slecht te zien welke units je geselecteerd heb. Extreem chaotisch omdat de units nooit staan waar jij wil dat zij komen. Op het laatst heb ik maar mijn 10 battalions in melee mode gezet en gewoon midden in de vijand gecharged.

Hoe zit dit nu met het hele spel? Zitten hier ook zo veel ergernissen en bugs in? Want ik kan mij niet voorstellen dat het spel een 9 kreeg als de battles ongeveer hetzelfde zouden zijn als in de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniperFox schreef op zondag 21 juni 2009 @ 13:53:

Hoe zit dit nu met het hele spel? Zitten hier ook zo veel ergernissen en bugs in? Want ik kan mij niet voorstellen dat het spel een 9 kreeg als de battles ongeveer hetzelfde zouden zijn als in de demo.
Ik vind het maar goed de grote kloof aantonen tussen de reviewer (gamesites vooral) en de gamer zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Waarom zitten we allemaal zo wanhopig te wachten op de patch denk je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 14:34:
[...]

Ik vind het maar goed de grote kloof aantonen tussen de reviewer (gamesites vooral) en de gamer zelf.
Tsja de reviewers nemen zichzelf erg serieus over het algemeen... en ze worden boos als je ertegen in gaat.

Mi zijn games-journalisten niet relevant, ze blaten elkaar over het algemeen fors na (in slecht nederlands) en hebben alleen oog voor vette graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik heb net de demo gespeeld maar persoonlijk vond ik die maar niets. Besturing is ronduit slecht, units reageren heel laat als zij dat doen, units komen vaak vast te zitten in objecten, soms schiet maar 3-5 man van een heel battalion. Overzicht miste ook totaal, besturing van de camera gaat maar moeizaam en het is heel slecht te zien welke units je geselecteerd heb. Extreem chaotisch omdat de units nooit staan waar jij wil dat zij komen. Op het laatst heb ik maar mijn 10 battalions in melee mode gezet en gewoon midden in de vijand gecharged.

Dat ligt echt aan of je systeem of aan jezelf. Tot nu toe is de besturing bij juist uitstekend en als van ouds goed, zelfs iets beter. Als dat ook nog eens slecht was geweest had ik het spel waarschijnlijk na de eerste 5 minuten al verwijderd. Waarschijnlijk is je systeem gewoon te traag want dan vertraagt het spel enorm en lijkt alles dramatisch te zijn. Ik heb het spel op een systeem met een Radeon 4870 gespeeld en alles is soepel en het overzicht is prima. Maar overzicht is maar net wat je gewend bent, vroeger was het niet overzichtelijk en dat is in deze game ook de bedoeling niet.

Dat niet iedereen goed schiet kan een bug zijn of the line of sight maar dat was in het verleden ook wel eens problematisch met archers en dat is me sinds shogun nooit helemaal duidelijk geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
De schandaligheid ten top, dat Steam. Het spel is nog niet eens gemaakt na maanden (heel misschien vandaag met de patch) en nu doen ze het spel al in de uitverkoop voor de halve prijs. Waarom heb ik er dan een paar maanden geleden het dubbele voor moeten betalen? Zodat ik het al kon spelen, maar door de vele bugs kon dat dus niet.
Ze zouden iedereen die het al voor de volle mep gekocht hebben een refund van 50% moeten geven...

Echt schandalig dit. :( :N :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lipton16
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23-07 13:27
KarlMarX schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:20:
De schandaligheid ten top, dat Steam. Het spel is nog niet eens gemaakt na maanden (heel misschien vandaag met de patch) en nu doen ze het spel al in de uitverkoop voor de halve prijs. Waarom heb ik er dan een paar maanden geleden het dubbele voor moeten betalen? Zodat ik het al kon spelen, maar door de vele bugs kon dat dus niet.
Ze zouden iedereen die het al voor de volle mep gekocht hebben een refund van 50% moeten geven...

Dat is ook de reden dat ik dit spel gedownload heb, ja inderdaad illegaal.
Gewoon omdat men geen goeie game heeft weten te maken, daar heb ik echt geen 20 euro voor over.

Wellicht dat ik het spel ooit eens uit de budget bak haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Staan jullie ook te schuimbekken als de Albert Heijn iets in de aanbieding doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 08:21:
[...]

Dat ligt echt aan of je systeem of aan jezelf. Tot nu toe is de besturing bij juist uitstekend en als van ouds goed, zelfs iets beter. Als dat ook nog eens slecht was geweest had ik het spel waarschijnlijk na de eerste 5 minuten al verwijderd. Waarschijnlijk is je systeem gewoon te traag want dan vertraagt het spel enorm en lijkt alles dramatisch te zijn. Ik heb het spel op een systeem met een Radeon 4870 gespeeld en alles is soepel en het overzicht is prima. Maar overzicht is maar net wat je gewend bent, vroeger was het niet overzichtelijk en dat is in deze game ook de bedoeling niet.

Dat niet iedereen goed schiet kan een bug zijn of the line of sight maar dat was in het verleden ook wel eens problematisch met archers en dat is me sinds shogun nooit helemaal duidelijk geworden
Als je het topic doorleest, dan is het onzinnig dat je met zo'n reactie op de proppen komt.
Relativeren is een groot goed, maar veralgemeen niet alles vanuit jouw individuele wereldje, dat is pas egoïstisch en erg dom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

KarlMarX schreef op maandag 22 juni 2009 @ 10:20:

Daar is niks schandalig aan, als jij een appel koopt en volgende week zijn de appels in de aanbieding dan baal je toch ook niet? Daarnaast doet Valve het in de aanbieding, niet de mensen van ETW.
Oh en mocht je het nog niet snappen, in de winkel ligt het spel nog goedkoper dus dat is geen argument (Zeker omdat je het gewoon via Steam kan activeren, heb je precies hetzelfde als je het via Steam koopt).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmzeeman
Phyxion schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:38:
[...]

Daar is niks schandalig aan, als jij een appel koopt en volgende week zijn de appels in de aanbieding dan baal je toch ook niet? Daarnaast doet Valve het in de aanbieding, niet de mensen van ETW.
Oh en mocht je het nog niet snappen, in de winkel ligt het spel nog goedkoper dus dat is geen argument (Zeker omdat je het gewoon via Steam kan activeren, heb je precies hetzelfde als je het via Steam koopt).
Het punt is dat het niet zo zwart wit ligt als jij het zegt. Doordat het spel nu pas speelbaar wordt(hopelijk, pretty please, alsjeblieft) heb je als koper geen enkel voordeel gehad van je vroegere aankoop. Als jij vandaag een appel koopt en deze pas over vier maanden wordt geleverd en de appels dan de helft goedkoper zijn baal jij waarschijnlijk ook.

Om nou te zeggen dat het schandalig is vindt ik inderdaad te ver gaan, maar ze kiezen wel een pijnlijk moment uit. Moet zeggen dat ik er ook wel even een ongemakkelijk gevoel bij kreeg.

@galslacht
Als je het topic doorleest, dan is het onzinnig dat je met zo'n reactie op de proppen komt.
Relativeren is een groot goed, maar veralgemeen niet alles vanuit jouw individuele wereldje, dat is pas egoïstisch en erg dom.
Nou zijn de dingen die er genoemd worden door SniperFox voor een deel wel aan bugs toe te schrijven (vastkomende units). Maar klachten over de besturing en het missen van overzicht zoals SniperFox die noemt heb ik nog zelden eerder gehoord. Het klinkt mij (correct me if I'm wrong) meer in de oren als iemand die vanaf de C&C achtige games komt en voor het eerst een TW game speelt en nog even aan de besturing moet wennen.

[ Voor 24% gewijzigd door jmzeeman op 22-06-2009 12:04 . Reden: reactie op galslacht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
(overleden)
De TW-series hebben altijd bugs in het begin gehad. Rome: TW had ze, Med II: TW had ze en met Empire : TW hetzelfde verhaal. Enige probleem deze keer is dat de crashes/bugs bij empire deze keer wel erg ingrijpend waren. Voor die reden koop ik ze ook nooit aan het begin maar wacht gewoon op de Gold version met uitbreidingen. Ja, ik kan niet genieten van de nieuwe versie van de TW-engine maar in de tussentijd vermaak ik me wel met de vorige (zelf net begonnen met Med II: TW gold).

Is er trouwens al iets bekend over uitbreidingen voor Empire: TW? Zou leuk zijn als je veldslagen van Napoleon kon naspelen/overdoen, of de Krim-oorlog, de diverse Russische-ottomaanse oorlogen, Frankrijk-Duitsland 1870 etc.. :)

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:33:
[...]

Besturing en overzicht ligt echt niet aan het spel, daar is nog nooit wat mis mee geweest sinds Shogun, het enige wat daar van invloed op is is dat je systeem te traag is, dan reageren mannetjes idd erg slecht en is het positioneren van je eenheden een drama, de rest wat hij noemt kan meerdere oorzaken hebben maar echt de eerste genoemde dingen zijn echt niet anders dan voorgaande games en heeft dus niks met mijn eigen beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:13:
[...]
Besturing en overzicht ligt echt niet aan het spel, daar is nog nooit wat mis mee geweest sinds Shogun, het enige wat daar van invloed op is is dat je systeem te traag is, dan reageren mannetjes idd erg slecht en is het positioneren van je eenheden een drama, de rest wat hij noemt kan meerdere oorzaken hebben maar echt de eerste genoemde dingen zijn echt niet anders dan voorgaande games en heeft dus niks met mijn eigen beleving.
Jawel, dat je voor al die mensen die wel problemen hebben spreekt is niet slim te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 05-09 11:08
Is de patch al vrijgegeven? Ervaringen?

Heb het sinds een paar maanden van m'n pc afgegooit omdat het onspeelbaar was, ben benieuwd of dat een beetje veranderd is met deze patch :) . Ik zie in de patchnotes niet gemeld staat de ze de AI over water aan kunnen laten vallen, is dat al in een eerdere patch gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulx

Ulx

Wizard

Phyxion schreef op maandag 22 juni 2009 @ 11:38:
in de winkel ligt het spel nog goedkoper dus dat is geen argument
In welke winkel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:45:
[...]

Jawel, dat je voor al die mensen die wel problemen hebben spreekt is niet slim te noemen.
De enige problemen die hij aanhaalde waren vast zitten en niet goed schieten, de rest vind hij slecht maar zijn totaal geen problemen dus ik spreek voor niemand. Als het niet goed werkt is het geen bug want de besturing heb ik nog niemand over gehoord, het kan zijn dat het idd niet goed werkt en dat ligt bij mijn eigen pc aan het feit dat deze te traag is, dan werkt het geven van orders en positioneren van je eenheden slecht, dan is de camera idd een drama maar ik heb het zelfde spel kwa patches ook gespeeld op een sneller systeem en daar kwam het niet naar voren. Dat iemand zegt dat alles slecht is omdat hij het ervaart en het dan als buggy benoemd terwijl niemand anders het heeft is niet voor iemand spreken maar is iemand wijzen op de feiten.

@ bovenstaande, kans op invasies via zee zal afwezig zijn, daar wordt angstvallig niet meer over gesproken. Zal dus wederom wel weer niet goed werken en dus heeft het voor mij al weer geen zin meer het te proberen, dat vind ik toch een groot onderdeel van het spel en de beleving van die tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Nog atlijd geen patch :'( heb vandaag zeker al 10x steam opgestart in de hoop dat de patch al uit was maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

PC draait spel primá, E6750 icm. met 9800GTX+. Ben zelf strategie spellen als company of heroes gewend dus dat zal wel de uiteindelijke oorzaak zijn dat ik het spel nogal chaotisch en slecht bestuurbaar vind. Algoed, niet echt mijn spel dus, maar bedankt voor de reacties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op maandag 22 juni 2009 @ 13:55:
[...]

De enige problemen die hij aanhaalde waren vast zitten en niet goed schieten, de rest vind hij slecht maar zijn totaal geen problemen dus ik spreek voor niemand. Als het niet goed werkt is het geen bug want de besturing heb ik nog niemand over gehoord, het kan zijn dat het idd niet goed werkt en dat ligt bij mijn eigen pc aan het feit dat deze te traag is, dan werkt het geven van orders en positioneren van je eenheden slecht, dan is de camera idd een drama maar ik heb het zelfde spel kwa patches ook gespeeld op een sneller systeem en daar kwam het niet naar voren. Dat iemand zegt dat alles slecht is omdat hij het ervaart en het dan als buggy benoemd terwijl niemand anders het heeft is niet voor iemand spreken maar is iemand wijzen op de feiten.

@ bovenstaande, kans op invasies via zee zal afwezig zijn, daar wordt angstvallig niet meer over gesproken. Zal dus wederom wel weer niet goed werken en dus heeft het voor mij al weer geen zin meer het te proberen, dat vind ik toch een groot onderdeel van het spel en de beleving van die tijd.
Lees het topic nou maar door..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is erg vervelend dat de support/updates van dit spel nogal ontbreken, maar eindeloos hetzelfde herhalen schiet niet op. Als je niets nieuws te melden hebt, post dan maar niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Wtf, ik zie op steam dat je voor 2,50 die 14 nieuwe units kan kopen... Die zouden toch gratis worden?

Oh my god zeg, ze leveren een halve game, en dan krijg ik, als Special Forces edition bezitter, niet eens die beloofde units maar kan ik nog eens extra gaan dokken ook :')

De patch is btw released, hij haalt hem hier met bijna 1MB/s binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennvho
Units

14 Free Units have been included in this patch, adding a large amount of diversity to the playable factions and the armies the player will face. These units replace 'generic' equivalents giving each faction a unique identity on the battlefield. Here is a description of each free unit available in the update:
Volgens de release notes zouden ze dus gratis moeten zijn maar bij mij komt er ook een venstertje op waarin staat dat je 14 nieuwe units kunt kopen voor maar €2,49. Wat mij betreft kunnen ze fluiten naar die €2,50 hoor.

En steam kunnen ze voor mijn part naar de maan schieten, niets dan oplichterij is vind ik het :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FereiDON
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 18:46
Nog even over de besturing: Als je units gegroepeerd hebt en ze op een andere plek wil zetten met behulp van de rechtermuisknop (zodat ze een bepaalde richting uitkijken), blijven ze in precies dezelfde formatie staan zoals ze al staan. Mochten ze nogal irritant staan (line infantry niet netjes naast elkaar, maar bijvoorbeeld achter elkaar), dan moet je ze óf individueel goed plaatsen of ze tijdelijk niet groeperen (want dan kun je ze wel normaal neerzetten) en daarna weer groeperen. Beetje omslachtig af en toe, maar nu ik er aan gewend ben geraakt vind ik het wel best.
En besturing is inderdaad wennen, zeker als je vanaf CoH komt. Maar je went er wel aan. Laatst speelde ik CoH en toen mistte ik het draaien van mijn beeld als je met je muis naar de zijkant gaat. 8)7

En Steam is écht een rotprogramma! En vervolgens ook nog ons voor die units laten betalen... :(

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:40

Brons

Fail!

Er zitten 14 nieuwe units in. Er is ook een DLC uitgekomen voor 14 extra units. 28 units in totaal dus.

Bron: steam forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forsith
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-08-2020
Het lijkt maar een vrij kleine patch te zijn, ik trok m hier zo (<20 minuten volgens mij) binnen op 400 KB/s.
Vooralsnog hoop ik dat ze echt wat aan de performance hebben gedaan, want op een 9850@3 GHz, 2 GB met een 4870 is het huilen met de pet op.

Ik zie de nieuwe units dan ook maar als een goedmakertje (de gratis eenheden, als ik Brons hierboven goed begrijp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Performance is trouwens wel nice met deze patch... Zowel ingame als op de campaignmap een stuk betere FPS. Nog geen grote bugs gemerkt so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

_/-\o_

Eindelijk een échte patch! Ik kan weer verder met m'n savegame, zit nu dik 60 beurten verder zonder crashes :)
Heb meteen ook die extra content gekocht, kan ik voor €2,50 niet laten liggen :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste