Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Wat ik nu na een weekje spelen een beetje jammer vind is dat de map te beperkt is. Ik had vooraf ook het idee gekregen dat het wat dynamischer zou zijn dan voorheen. Je kunt bijvoorbeeld steden of havens of agrarische bedrijfjes innemen maar zodra je er weer uit gaat ben je het weer kwijt aan de eigenlijke eigenaar.

Wat ik vooraf ook een beetje mee kreeg omdat ze er zo op hamerden dat je alles van iedereen kon innemen en zo hen belangrijke strategische onderdelen afhandig maken maar dat doe je nooit omdat het geen noodzaak heeft, je rusht naar de stad en klaar, neemt het in en je hebt gelijk, bij frankrijk of spanje een kwart van europa. Precies het zelfde als voorheen.

Wat ik mee had gekregen is dat het dynamisch is. Dat je elk stadje, dorpje of stukje industrie kon in nemen en dat je het er ook daadwerkelijk bij krijgt. Nu zit je nog steeds met dat stugge stuk provincie wat helemaal niet logisch is. Elk onderdeel op de kaart heeft een eigen grondgebied en vormt zo een land, landsgrenzen veranderen zo dynamisch waardoor het realistisch is, bijv spanje neemt Rotterdam in vanuit belgië en dan veranderd de landsgrens van het spaanse gedeelte, dat zou veel logischer zijn

Elke boerderij, plantage en mijn zouden bijv dorpen moeten zijn waar je hoogstens 1 garnizoen bewapende burgers kunt recruteren. Industrie kun je en steden kun je bijvoorbeeld verstevigen met een vesting zoals het sterfort en kun je bijv in de industrie 1 en in steden met kerken, school, etc kun je 2 line infantery recruteren. Grote steden zoals Parijs, Amsterdam, Londen, etc dat zijn de grote belangrijke centra waar je speciale eenheden zoals artillerie en kanonnen kunt fabriceren, die belangrijke handel centra vormen en die extra sterke verdediging en meer recruit slots hebben dan de rest. Als je bijvoorbeeld alle historische provincies in neemt rondom die stad krijg je een bonus in bijv extra verdeding mocht je hoofdstad toch aangevallen worden of extra geld of een bijzonder unit ofzo.

Het spel opzich is leuk als Pre-beta maar dit spel is verre van af en 1 van de grootste problemen van de vorige total war games, de statische map die krampachtig wil vasthouden aan iets wat juist heel dynamisch was in die tijd zit er nog steeds in. Hopelijk kunnen modders hier iets aan veranderen of eventueel zelf als er modtools uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mij vooral ergeren aan de cavalerie en hun pathfinding.
Wanneer je ze langs een hek laat lopen dan springen er altijd een hele hoop constant over het hek.
Terwijl ze dit enkel zouden moeten doen wanneer je er recht op af loopt.

Wanneer ik mijn cavalerie terug wil trekken via een opening in mijn linie, dan lopen ze liever over mijn troepen ipv de vrije ruimte te benutten.

Edit: Ah net gelezen dat Shift + rechtsklik waypoints aanmaakt, dit ga ik even proberen deze avond.

Zeer uitgebreide users guide met tips en uitleg: linkje

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook een leuke:

Kanonnen blijven op de tegenstander vuren, ook als er toevallig een unit voorlangs loopt (wie doet dat dan ook). Zo blazen ze canister shot ook dwars door hun eigen linies heen. Goed, fout van mezelf misschien. Maar erger nog is dat als het doelwit een zijwaartse beweging maakt, de kanonnen netjes meedraaien, en als ze ongeveer 80 graden zijn gedraaid,staan ze elkaar in de weg, en blazen ze elkaar zonder na te denken op 8)7 . Ook blijven ze meestal schieten zelfs als je "fire at will" afzet en op "cancel orders" klikt. Je kunt ook op "limber" klikken, maar dan gaat "fire at will" weer aan en even later "unlimberen" ze zichzelf en gaan weer schieten, recht op je cavalerie die wat routers opveegt. Het allerbeste is nog dat zodra het laadproces op een bepaald punt is, de kogel hoe dan ook wordt afgeschoten, zelfs als de bemanning ondertussen bezig is met het kanon aan de paarden te koppelen. Dus, als je je artillerie wilt verplaatsen en je klikt op limber is de kans groot dat het kanon zijn eigen paarden afschiet |:( .

Wat ik ook een beetje mis is de haast waarmee ze laden en andere handelingen verrichten. Dat koppelen en ontkoppelen, laden en schieten enzo, dat hoort met een noodgang te gaan. Zeker cavalerie-artillerie moet binnen no time de hele handel klaar hebben om te schieten, schieten, en weer weg. In dit spel gaat alles als dikke ******. Fluitend staan de mennekes een beetje op hun dooie gemakkie te klooien, terwijl de vijand nadert. Een beetje vergelijkbaar met hoe de infanterie en cavalerie zit te klooien met een hekje op 10 meter afstand van het vijandelijk leger.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
.

[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Nou ik ben terug naar medieval 2, met retro fit mod en stainless steel mod. Kan er niet omheen maar dat is echt veel leuker. Persoonlijk vindt ik empire een grotere fail dan medieval 2 bij launch. Nieuwe engine is leuk maar vrij waardeloos als het spel niet werkt. Het voelt echt gewoon aan als een mod die half af is op vele fronten. En de land battles zijn saai, ik ga wel weer met boogjes en zwaardjes spelen.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat zoveel mensen last hebben crashes. Ik heb ze zelf gelukkig nog niet gehad. Overigens medieval 2 beter noemen bij launch als Empire vind ik nergens op slaan. Medieval 2 zat echt vol bugs!!!

Bepaalde 'bugs' zijn ook nooit echt oplosbaar. Bijvoorbeeld als kanonnen niet meer zouden mogen schieten als eenheden zich verplaatsen, dan betekend dit dat de kanonnen 80% van de tijd niet mogen schieten omdat eenheden vaak in beweging zijn. Dus ook niet kunnen schieten als de vijand aan komt marcheren etc. Dat soort kleine 'foutjes' vind ik niet heel erg. Gewoon zelf goed opletten dus.

De meesten die empire niet zo leuk vinden houden denk ik meer van het zwaard en pijl en boog vechten. Wat ik me overigens goed voor kan stellen. Ikzelf vind dit tijdperk erg gaaf. Ik heb ook veel cossacks gespeeld vroeger. En dit doet me er wel aan herinneren op bepaalde punten. zeker de slagen. Maar, qua unit diversiteit had Empire wel naar cossacks (1) kunnen kijken denk ik. Daar loopt van alles rond naast schutters. Empire is voor mij wel de beste Total War tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:05:
Jammer dat zoveel mensen last hebben crashes. Ik heb ze zelf gelukkig nog niet gehad. Overigens medieval 2 beter noemen bij launch als Empire vind ik nergens op slaan. Medieval 2 zat echt vol bugs!!!
Ik vind de diplomatie beter, en de pathfinding bugs zijn exact hetzelfde.
Kanonnen enzo, hoor je me niet over.
De meesten die empire niet zo leuk vinden houden denk ik meer van het zwaard en pijl en boog vechten. Wat ik me overigens goed voor kan stellen. Ikzelf vind dit tijdperk erg gaaf. Ik heb ook veel cossacks gespeeld vroeger. En dit doet me er wel aan herinneren op bepaalde punten. zeker de slagen. Maar, qua unit diversiteit had Empire wel naar cossacks (1) kunnen kijken denk ik. Daar loopt van alles rond naast schutters. Empire is voor mij wel de beste Total War tot nu toe.
Waarom is empire de beste? Ik vind het heel erg eentonig, weinig differentiatie in voor en nadelen van eenheden.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 16:18

Cidious

The Bloody Gent

Ik vind Rome Total War (inclusief expansies) er nog steeds met kop en schouders bovenuit steken.. als ik kijk dat Empire Total war weinig vernieuwends brengt tenopzichte van Rome Total War behalve ietwat opgedirkte graphics, een ander tijdperk en zeeslagen.. dan zeg ik dat Creative Assembly WEL stil heeft gezeten.. En dat Rome Total War nog wel iets vernieuwends had.. en Empire Total war meer van hetzelfde is en ik krijg erg sterk het idee dat ze het concept zoveel willen uitmelken als mogelijk is.. beetje EA praktijken (als we kijken naar NFS bijv.)

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb de Special Forces Editions van het spel gekocht (nadat ik hem pirated getest heb) en beleef er ook echt wel plezier aan MAAR ik vind dat na zoveel tijd er wel meer aandacht aan vernieuwing en details geschonken mocht worden.. Naar mijn mening had dit een expansie van Medieval Total War II genoemd mogen worden..

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:05:
Bepaalde 'bugs' zijn ook nooit echt oplosbaar. Bijvoorbeeld als kanonnen niet meer zouden mogen schieten als eenheden zich verplaatsen, dan betekend dit dat de kanonnen 80% van de tijd niet mogen schieten omdat eenheden vaak in beweging zijn. Dus ook niet kunnen schieten als de vijand aan komt marcheren etc. Dat soort kleine 'foutjes' vind ik niet heel erg. Gewoon zelf goed opletten dus.
Goed opletten betekent meer micro-management. Elke keer op pauze drukken om de artillerie een nieuw doelwit te geven, terwijl je eigenlijk bezig bent met de rest van je leger. Constant bij je kanonnen zijn als je ze wil verplaatsen (en dan nog gaat het fout, omdat ze gewoon blijven schieten, wat je ook zegt) is gewoon vervelend. Het maakt het elk gevecht zo'n "drag". Bij veel gevechten zijn veel van mijn casualties vaak veroorzaakt door mijn eigen artillerie. Opletten helpt niet, ze blijven toch schieten, wat je ze ook opdraagt (behalve bij verplaatsen, dan schieten ze alleen zichzelf af).

Bij medieval 2 kon je per ongeluk ook wel eens je eigen troepen raken, maar zo stupide als hier waren je artilleriepoppetjes niet, ze bliezen in elk geval zichzelf niet op en luisterden naar de orders. Het lijkt me dus voor het belangrijkste deel wèl oplosbaar.

Er zijn wel meer van die dingen. Skirmish mode werkt vaak niet, cavalerie let niet op omgeving (pathing), forten werken niet goed, AI doet gekke dingen, AI valt nauwelijks aan op campaign map, AI zal nooit, maar dan ook nooit een invasie vanuit zee uitvoeren, lichte galeien schieten met nukes ofzo etc.

Ik blijf het wel een leuk spel vinden, hoor, maar af en toe... Toch maar hopen dat ze gaan patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:53:
[...] AI zal nooit, maar dan ook nooit een invasie vanuit zee uitvoeren, l
Idd klopt, als je op een eiland zit zal je nooit aangevallen worden door de AI.
Bijv Engeland.

Ik zag wel op het forum dat dit binnenkort zal gepatched worden.
Maar ze gaan eerst voor de gamebreaking bugs gaan.
Patch zou deze week moeten uitkomen volgens de geruchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 01:53:
[...]

Bij medieval 2 kon je per ongeluk ook wel eens je eigen troepen raken, maar zo stupide als hier waren je artilleriepoppetjes niet, ze bliezen in elk geval zichzelf niet op en luisterden naar de orders. Het lijkt me dus voor het belangrijkste deel wèl oplosbaar.
Ik denk dat de meeste slachtoffers in mijn leger bij RTW vielen door mijn eigen archers. Iets te veel op een hoop betekende friendly fire, en dat loste zichzelf wel op. Neemt niet weg dat het erg vervelend was. :+

Echte problemen met artillery in ETW heb ik nog niet gehad, afgezien dan van af en toe een schot kartets door m'n eigen linies, maar dat is een kwestie van opletten.
Er zijn wel meer van die dingen. Skirmish mode werkt vaak niet, cavalerie let niet op omgeving (pathing), forten werken niet goed, AI doet gekke dingen, AI valt nauwelijks aan op campaign map, AI zal nooit, maar dan ook nooit een invasie vanuit zee uitvoeren, lichte galeien schieten met nukes ofzo etc.

Ik blijf het wel een leuk spel vinden, hoor, maar af en toe... Toch maar hopen dat ze gaan patchen.
AI is erg passief op de campaign map. En gister ook weer zoiets meegemaakt. Ik heb een revolutie in Rusland, raak de helft van m'n grondgebied kwijt aan rebellions (al doende leert men, geeft niks) en juist op dat moment doen de Ottomanen een inval. Opzich prima, gebruik maken van de interne strubbelingen.

Alleen, dan komen ze met een klein flutleger wat niet sterk genoeg is om een stad aan te vallen (7 units ofzo) en dus gaan ze maar wat raiden. Wat heeft dat nou voor zin? Je loopt er naar toe, slacht ze af en probleem opgelost. Ik las dat de AI gaat raiden als ze weten dat hun leger niet sterk genoeg is voor een echte aanval. Maar waarom raiden als je dat leger simpel kunt aanvallen en vernietigen? Spaar dan je mannetjes op voor een echte aanval. :P

Over die lichte galleien: Ik zie de firepower van 256, maar ik zie ook dat ze maar 4 kanonnen hebben en erg zwak zijn. Je schiet ze met enkele 4th of 5th rate ships achter elkaar uit het water. Als ik het goed begrijp slaat de firepower-stat op de gemiddelde vuurkracht van de kanonnen op een schip. Dus, 4x 256 voor een lichte gallei vs 50x 130 voor een beetje normaal schip. Normale schepen hebben dus waarschijnlijk gewoon iets kleinere kanonnen, maar wel véél meer kanonnen. Ik vind het leuke scheepjes om tegen te knokken in ieder geval. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0sje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:20
Voor de mensen die net zoals ik een nieuwe monitor kopen en dan de resolutie proberen te veranderen en dan keiharde crashes krijgt. Wat ik heb gedaan is alle settings in C:\Users\AppData\Roaming\The Creative Assembly renamen naar andere naam. Het spel opnieuw starten en dan de resolutie wijzigen en dan de savegames weer terug zetten. Nu geen enkele crash meer.

Misschien heb je er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miles Teg schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 09:18:

Alleen, dan komen ze met een klein flutleger wat niet sterk genoeg is om een stad aan te vallen (7 units ofzo) en dus gaan ze maar wat raiden. Wat heeft dat nou voor zin? Je loopt er naar toe, slacht ze af en probleem opgelost. Ik las dat de AI gaat raiden als ze weten dat hun leger niet sterk genoeg is voor een echte aanval. Maar waarom raiden als je dat leger simpel kunt aanvallen en vernietigen? Spaar dan je mannetjes op voor een echte aanval. :P
Ik speel momenteel GC in India, en daar heb ik het toch knap lastig hoor.
De AI komt inderdaad raiden met een kleine stacks maar deze krijg reinforcements/beurt.
En hij heeft meestal een defensieve positie, ik ga daar niet snel even overheen.

Als ik hem zelf uitvecht kan ik wel met een minderheid winnen, maar met autoresolve heb ik steeds defeat aan mijn been.

Ondertussen staan er twee andere AI's met full stacks klaar om mn provincie over te nemen.

Ik merk toch op dat de AI zijn best doet om het mij lastig te maken.

Kan je trouwens ergens mercenaries kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Inderdaad.. de vorige games hadden ook plenty annoying bugs in het begin.. dus ach dat trekt wel bij, rest wordt gemod en we zijn weer helemaal happy. Zo had je in Rome idd dat archers echt heel simpel in de rug van je eigen troepen er vlak voor schoten, dat werd gepatched.. maar goed ook. Had eerder niet zoveel bugs als hier..

CTD's steken de kop op als je stampvolle invasievloten etc wil verplaatsen.. ben met de kleine patch van vorige week maar opnieuw begonnen en heb het idee dat dat wel iets heeft geholpen.

Ik mis wat battlefield variatie bijv. als UP wil ik gewoon graag de melee optie hebben.. maybe werkte dat niet in die age.. so what, bepaal ik zelf wel :) En die melee Pirates slopen mijn linie mannetjes anytime (als je fire by rank nog niet hebt)

Waar zijn de mercenaries? Waren die echt al compleet verdwenen? Meende dat niet al te lang hiervoor onze eigen Willem nog veel leunde op mercenaries..

Echt never ever neem je een village of whatever in.. absoluut geen use, je kan beter gewoon meteen de main innemen. Zo kan je op VH/VH met UP echt in no time Paris rushen en hoppa, je mainland territory is meteen supersized. Hoefde je in M2TW niet te proberen in turn ~4.

Verder nog wat perikelen.

Then again.. out of the box, net na release, bugs even vergetend is het de beste TW imho sinds Shogun. Ik ben niet echt een line/musket person.. maar de battle flow is erdoor wel echt cool.
In voorgaande games doe je heel kort een maneuvre en hoppa melee, beetje archers op afstand en met cavalry herhalen.. rinse and repeat. Hier is het maneuvreren meestal de hele battle.. flanking nonstop.

Which reminds me.. als mensen deze Ai slecht vinden, hoe was die van RTW dan, die gewoon geen issues had met in defensive position campen terwijl jij hem slowly decimate met ranged fire.. is deze beter.. far.
Campaign Ai is wel echt passief.. en idd niet over zee.. doh! Ik zit in 1715 oid, en heb zowat complete world trade, en net income is 25k oid... paar gifts hier en daar en iedereen is ook compleet friendly met me.

Dat is wack.. historisch gezien is niemand happy als je trade dominate en gewoon veel meer geld binnensleept.. was envy niet ook de reden van het rampjaar in NL? Anyway.. bugs en campaign Ai zit me meeste tegen, in een verder erg coole game.

En sea battles blijf ik briljant vinden voor teveel om op te noemen redenen. Een ervan is bijv dat een klein schip lastig te raken is.. zeer correct en in veel games niet het geval.

ps: Light Galleys schieten idd nukes... vet irri. Of ze hebben powder room seeking cannonballs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik las ergens (weet niet meer waar) dat er pas een patch voor het dual-/multicore probleem in juni komt.

Weet iemand wat meer daarover? Als dat zo is, dan gaat dit spel namelijk gelijk voor paar maandjes de koelkast in. Speel liever als dat soort dingen werken, namelijk :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:09:
Ik las ergens (weet niet meer waar) dat er pas een patch voor het dual-/multicore probleem in juni komt.

Weet iemand wat meer daarover? Als dat zo is, dan gaat dit spel namelijk gelijk voor paar maandjes de koelkast in. Speel liever als dat soort dingen werken, namelijk :)
Euh.. omdat? Het cooler staat in je taskmanager als meerdere cores iets doen?
Van alle redenen om op een patch te wachten (bugs, Ai issues, multiplayer campaign, tweaks), ga jij wachten tot meer cores soms even iets doen.. en ondertussen niet spelen. Alsof dat een constante onoverkomelijke bottleneck is.

Ben blij dat ze dat op de lange baan gooien en de directe issues, bugs, prioritizen en erna game tweaken voor betere gameplay/multiplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JahunP schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:21:
[...]

Omdat ik het fijner vind als ik in plaats van 4 minuten maar 2 minuten moet wachten bij end turn? ;)

Ik speel het spel nu al minimaal omdat ik het te lang vind duren.
Dan speel ik liever over een paar maanden waarbij het lekkerder spelen is, dan dat ik nu ga spelen en mezelf alleen maar frustreer, maar toch het spel 'uitspeel'.

[ Voor 28% gewijzigd door anandus op 17-03-2009 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:52
JahunP schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:21:
[...]

Wat is dat nou voor bullshit? Meer performance, doh |:(
Van alle redenen om op een patch te wachten (bugs, Ai issues, multiplayer campaign, tweaks), ga jij wachten tot meer cores soms even iets doen.. en ondertussen niet spelen. Alsof dat een constante onoverkomelijke bottleneck is.

Ben blij dat ze dat op de lange baan gooien en de directe issues, bugs, prioritizen en erna game tweaken voor betere gameplay/multiplay.
Ja, en ze fixen natuurlijk ook niks anders dan de performance... Bugs laten ze er natuurlijk gewoon inzitten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 11:09:
[...]

Ik speel momenteel GC in India, en daar heb ik het toch knap lastig hoor.
De AI komt inderdaad raiden met een kleine stacks maar deze krijg reinforcements/beurt.
En hij heeft meestal een defensieve positie, ik ga daar niet snel even overheen.
Dat had ik gister ook, erg vreemd. Ik val troepen buiten een stad aan, het slagveld ligt duidelijk buiten de stad (mijn troepen kwamen wel uit een stad). Vervolgens is het slagveld alsnog een stad, waarbij zowel de AI als ik buiten de stad beginnen.

Bloedige slag met bajonetten volgde, omdat door de straten en het heuvelachtige terrein geen formaties mogelijk waren. Leuk. :P

Wat ook erg cool blijft is dat de AI snel een huisje probeert in te pikken. Vervolgens sloop je het huisje met je artillery en is de complete AI-unit vernietigd. :D
JahunP schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:03:
Ik mis wat battlefield variatie bijv. als UP wil ik gewoon graag de melee optie hebben.. maybe werkte dat niet in die age.. so what, bepaal ik zelf wel :) En die melee Pirates slopen mijn linie mannetjes anytime (als je fire by rank nog niet hebt)
Je hebt een melee-optie bij je troepen in een slag. Melee aanzetten en bajonetcharge doen. Zeker als je dat zowel frontaal als in de rug kunt uitvoeren veel efficiënter dan kogels blijven uitwisselen. :P
En sea battles blijf ik briljant vinden voor teveel om op te noemen redenen. Een ervan is bijv dat een klein schip lastig te raken is.. zeer correct en in veel games niet het geval.

ps: Light Galleys schieten idd nukes... vet irri. Of ze hebben powder room seeking cannonballs :)
Of ik was in de war met gewone Galleys, of ik heb er geen last van. Vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Avalaxy schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:
[...]

Wat is dat nou voor bullshit? Meer performance, doh |:(
No .... Sherlock.
Dus omdat de game niet de theoretisch maximale performance kan halen, laat jij het liggen.
Alsof de game dan ineens 10x beter te spelen en de CPU een enorme bottleneck blijkt te zijn bij deze game.

Maybe is er in september een patch die het nog iets meer maximaliseert.. ik zou even wachten.

Fine, whatever. Whatever floats your boat.
Avalaxy schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:38:
Ja, en ze fixen natuurlijk ook niks anders dan de performance... Bugs laten ze er natuurlijk gewoon inzitten :z
Actually, atm hebben gameplay inhibiting issues idd de prioriteit. Maar aangezien jij de game niet opstart omdat er 3 cores dan niks te doen hebben (en ook met patch meerendeel van de tijd niks doen overigens, maar goed) is het je misschien niet helemaal duidelijk dat er bugs in zitten waardoor veel mensen pissed zijn. De hoeveelheid pissed klanten omdat er geen multicore support in zit, is heel erg laag. Echt heeeeel apart..

Dus vandaar misschien dat ze er even weinig resources en playtesting aan besteden totdat de meeste boze mensen tevreden zijn.

Voor fps georienteerde mensen is het dan even wachten als het juni is.. maar er zijn tal van games die 4 cores gebruiken. En anders leer je jezelf Maya oid.. kan je ze uren laten draaien.

If cores is the issue..

Edit: De game is cool, en mijn "cheapo" Q6600 trekt het allemaal prima met een goede videokaart. Is geen Crysis of Oblivion oid die at launch dikke performance issues hadden. En why do I care anyway :)

[ Voor 6% gewijzigd door JahunP op 17-03-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JahunP schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:45:
[...]

No .... Sherlock.
Dus omdat de game niet de theoretisch maximale performance kan halen, laat jij het liggen.
Alsof de game dan ineens 10x beter te spelen en de CPU een enorme bottleneck blijkt te zijn bij deze game.
Volgens mij is de CPU de bottleneck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:48:
[...]
Volgens mij is de CPU de bottleneck ;)
Serious?
Op welk deel dan?

Ik heb geen bruut raid systeem, dus bij het laden is me HD de bottleneck.. de Campaign map not sure.. en in battles schaalt ie direct met gfx opties, dus zie ik de CPU niet echt als main issue..

Then again, ik draai 1900x1200 (grote TN lcd's zijn zo cheap these days).. dus dan hangt ie wat sneller op gfx. Maar als jij performance belangrijk vind heb je denk ik wel een coolere rig..

Draait ie bagger dan? Vind de game erg soepel lopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
JahunP schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:52:
[...]

Serious?
Op welk deel dan?
Zoals ik zei, bij de 'end turn'.
Ik speel nooit battles, dus alleen campaign.

En ik vermoed dat er meer power gebruikt kan worden bij de 'end turn'.
Geheugen zie ik hier niet veel bijdragen boven een bepaald minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 12:09:

Hehe, inderdaad, klopt.

Maar één kleine kanttekening, E:TW runs great on intel core I7. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Dat duurt lang? Zowel in me nieuwe campaign op 1715 als me oude in 1760 oid is end turn me niet opgevallen als irritant traag. Ietsje misschien tov M2TW bijv.. nothing much. Maybe 30 seconds tops oid..

Als je battles doet is dat compleet te verwaarlozen.. puur campaign dan is het wel een fractie idd.
Maar dan mag je hopen dat ze die code zo geschreven hebben dat ie goed op te delen en niet vooral veel voor overhead zorgt.

Overigens ben ik het wel eens met je punt dat er multicore in moet zitten.. en mag hopen dat ze de engine erop geschreven hebben :| Zeker met dat i7 statement..

Ik zou hem alleen nooit ervoor laten liggen.
edit: na 20 CTD's was ik wel dichtbij een koelkast maneuvre btw, ook op de campaign map komt dat veel voor (zo blijkt uit TW support page)

[ Voor 17% gewijzigd door JahunP op 17-03-2009 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 13:54:
[...]

Bedoel je wanneer de AI aan de beurt is?

Druk op de spatie, en de troepen gaan bijna "instant" naar hun bestemming.
Bij het beginnen van de Campaign kan je ook "Show enemy moves" uitvinken.

Dit zou de boel toch al moeten versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 14:17:
[...]

Bedoel je wanneer de AI aan de beurt is?

Druk op de spatie, en de troepen gaan bijna "instant" naar hun bestemming.
Bij het beginnen van de Campaign kan je ook "Show enemy moves" uitvinken.

Dit zou de boel toch al moeten versnellen.
Ah spatie.. thanks voor dat :)
Ik gebruik geen "show enemy moves" maar soms wil je je eigen, of een move naar eigen troepen wel versnellen en muisklik werkte niet meer zoals eerst.

Alleen heeft "show enemy moves" niet zoveel met CPU power te maken.. de hele point is dat je ze rustig kan bekijken en dat ze niet zippy fast voorbij schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand anders hier last van;

Heb een korte campagne gespeeld op med/med en was in het begin ff wennen maar daarna Pownde ik iedereen met mijn (land)tactieken.

Nu speel ik het op vh/vh en de campange lukt nog wel, maar de battles win je gewoon niet als je op vh speelt. Tactieken werken in ene niet meer omdat Line Infantry al bij 50/120 aan het route gaat terwijl de vijand dit pas bij 25/120 doet. Er rende cav. langs mijn 120+120 line en kreeg de volle lading, dus stel dat 50% schoot als nog 120 musket schoten. Leefde als nog vrolijk de helft van de cav die op mijn line infatnry gaat inhaken. Lijkt wel als of je op vh/vh alleen maar wint met aantalen en niet met tactiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
VH in battle kwam op mij ook over als niet per se meer Ai tactics, maar meer morale, accuracy en hitpoints oid. Iig lijken ze niet snel meer te vluchten, is een 1 vs 1 line infantry niet te doen etc..

Dus ja, heb ik ook.

Zelf vind ik het wel minder dat je reinforcing armies altijd zelf moet doen, terwijl de tegenstander ze allemaal meteen in de battle heeft. Mis ik iets?
3 stack vs 3 stack van hem.. is dus 1 vs 3 met een voor een binnenwandelende units. Die vaak gewoon recht op de enemy aflopen die de voorgaande net afgetuigd had..

Moet je met tricks die 3 splitsen, anders is dat niet te doen.. zeker omdat in ETW het een stuk lastiger is een rout te forceren dan voorgaande.. (en je dus niet snel met 1 wave kan afrekenen voor de volgende er is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Verwijderd schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:32:
Iemand anders hier last van;

Heb een korte campagne gespeeld op med/med en was in het begin ff wennen maar daarna Pownde ik iedereen met mijn (land)tactieken.

Nu speel ik het op vh/vh en de campange lukt nog wel, maar de battles win je gewoon niet als je op vh speelt. Tactieken werken in ene niet meer omdat Line Infantry al bij 50/120 aan het route gaat terwijl de vijand dit pas bij 25/120 doet. Er rende cav. langs mijn 120+120 line en kreeg de volle lading, dus stel dat 50% schoot als nog 120 musket schoten. Leefde als nog vrolijk de helft van de cav die op mijn line infatnry gaat inhaken. Lijkt wel als of je op vh/vh alleen maar wint met aantalen en niet met tactiek.
Very Hard betekent ook alleen maar dat de mannetjes in een soort van God mode zitten, eer hit points etc, very hard heeft niks met moeilijkheid te maken alleen maar de mate waarmee de AI cheat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d_star
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

d_star

Maharadja of the Year :-/

Wat jij beschrijft is ook precies de reden waarom ik eigenlijk alleen med/med speel. Dan is alles nog een beetje gebalanceerd, alhoewel het voor een menselijke speler met wat ervaring in de Total War paper-scissor-rock-tactiek nog makkelijk mogelijk is om met een leger van 1000 man (vooral line infantry) een leger van 1800 man (vooral militia en cav) in te maken.

Overigens maak ik het voor mezelf altijd wel wat lastiger door juist te proberen om gevechten aan te gaan als ik in de minderheid ben, en door mezelf te beperken tot twee scholen/colleges waar research wordt gepleegd. Daarbij komt dat ik het mezelf in het begin lastig maakte doordat ik eerst ff zat te kloten :/

Ikzelf ben al een weekje bezig met de UP (how original :+ ), zit nu in 1718 en na wat uitvogelen heb ik alles wel zo'n beetje door. Ben twee full stacks aan het bouwen om Frankrijk even van de kaart te vegen, waarna het plan de campagne wordt om eerst de Carribbean piraten-vrij te maken, en daarna gaan we de Maratha Confederacy en de Mughals eens even van de kaart vegen...

Veldslagen zijn even wennen, maar zodra je de tactiek met buskruit door hebt, vind ik het weer heerlijk spelen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeeslagen nog autoresolve, daar duik ik later nog wel in.. Jullie ook?

Intel Core 2 Quad Q6600, Asus P5K, 4x1GB Corsair XMS2 PC2 6400 CL4, Asus 8800 GTS 512 MB, Creative Audigy 4, Vista Home Premium 32-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin684
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-11-2021
d_star schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 15:47:
Ikzelf ben al een weekje bezig met de UP (how original :+ ), zit nu in 1718 en na wat uitvogelen heb ik alles wel zo'n beetje door. Ben twee full stacks aan het bouwen om Frankrijk even van de kaart te vegen, waarna het plan de campagne wordt om eerst de Carribbean piraten-vrij te maken, en daarna gaan we de Maratha Confederacy en de Mughals eens even van de kaart vegen...

Veldslagen zijn even wennen, maar zodra je de tactiek met buskruit door hebt, vind ik het weer heerlijk spelen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeeslagen nog autoresolve, daar duik ik later nog wel in.. Jullie ook?
Die zeeslagen was echt het eerste wat ik wilde proberen en ik vind ze nog steeds erg gaaf om te doen, zo ontzettend veel variatie mogelijkheden gevonden intussen, plus de wind blijft het lastig houden om met een minderheid van lichtere schepen enkele grote jongens uit te schakelen.

Daarnaast moet ik zeggen dat het mij redelijk tegenvalt om India te veroveren, de vloot van de Mughals heeft inmiddels mijn vloot verslagen en ik heb nog maar 2 provincies over, waaronder Ceylon.
Ik ben benieuwd of ze me eruit krijgen terug naar mijn eilandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Argh..

Battle van bijna een uur.. supernice uitgespeeld en als ze allemaal in rout gaan crash.. sigh..
Die update deze week is hopelijk een goede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ook maar even een duit in 't zakje doen :) Ik zit (ook met United Provinces) in 't jaar 1712, en heb zojuist de oorlog verklaard aan mijn zuidburen. Had Batavia aangevallen en stond met een gigantisch leger voor z'n capital om 'm van de kaart te vegen, iets wat net niet lukte want na de battle stond ik nog steeds buiten. Kwam na m'n beurt dus m'n oostbuur-ally bij 'm aan de deur kloppen om vervolgens de hele provincie over te nemen... Heb ik voor niets zitten knokken. Dan maar oorlog verklaren! Heb de beurt erna meteen z'n capital overgenomen, maar blijft wel lastig omdat de Fransen en Spanjaarden vanuit 't zuiden ook nog steeds aanvallen. Zit mijzelf lekker in de nesten te werken :P

Overigens ook nog een vette zeeslag gehad. Ik met twee Sloops en twee Fluyts tegen twee Fourthrates, een Sixthrate, nog iets anders (iets kleiners, een Gallij?), een Sloop en als reinforcement nog één Sixth en twee Sloops. Begon met de wind in de zijlen, en wist 'm na de eerste Fourthrate te kruisen, waardoor z'n Fourthrate en z'n Sixthrate flink onder vuur werden genomen. Vervolgens naar 't westen afgebogen (de kant waar hij vandaan kwam), om z'n achterlinie onder vuur te nemen. Mijn laatste schip (een Sloop) kwam tegen zijn laatste linieschip in botsing (de Sloop ook), en nadat zijn Sloop ontplofte nam ié de mijne mee. M'n tweede Sloop kwam overigens mooi na z'n Sixthrate tussen z'n linie, dus die kon ook nog flink wat schade doen. Echter werd deze vervolgens doordat de CPU ook naar 't westen afboog door twee van z'n Fourthrates onder vuur genomen, en zonk deze vrij snel. Gelukkig waren beide Fourthrates en de Sixthrate zwaar beschadigd, en kon ik ook weer bovenwinds komen om 'm vervolgens nogmaals te kruisen. Dit wel manueel moeten doen, want er was te weinig ruimte om te manoevreren. Korte tijd later zonk één van z'n Fourthrates, en z'n Sixthrate nam de benen. De Gallij had geen masten meer en lag flink buiten schot, dus 't was twee van mijn Fluyts tegen z'n overgebleven Fourthrate en reïnforcements. Ik kon m'n beide Fluyts tussen z'n Fourthrate en z'n reinforcements positioneren, echter route er één vrij snel nadat deze de volle lading kreeg van de Fourthrate. Ik kon nog wat schade toebrengen aan z'n verstrerkingen, maar ook spoedig nam m'n admiraalsFluyt de benen. Wel nog met beide overgebleven schepen kunnen ontsnappen, maar poe wat was dat close :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:34
Ik doe een campaign als France. Ik laat wel heel snel een revolutie voortkomen, vanaf turn 1, door taxes omhoog te gooien. Ik vind een republic meer voordelen hebben dan Monarchy. Houdt wel in dat mijn start slower is dan anderen.

Zit nu ergens tegen 1735. Ik heb New France en Upper France met Spain geruild tegen Napels en Flanders. Napels is gewoon een gruwelijk grote province met veel mogelijkheden plus dat het je wat centrale op de map zet. Flanders aan United Provinces gegeven om een sterke Alliance te creeeren. Newfoundland geruild met United Provinces tegen Dutch Guneya. Zodoende heb ik zowel Dutch als French Guneya met al die lekker mines erin. Je hoeft ze ook niet te verdedigen omdat je er alleen via zee kan komen.

Inmiddels met United Provinces, Great Britain en Austria in een dikke Alliance. Alle 3 hebben ze ook alleen de andere 3 als Ally.

Italian States verklaarde oorlog en met een lange, zeer intensieve, veldslag heb ik die oorlog kunnen winnen en zodoende mijn positie in Italy kunnen versterken. Ben van plan om Venice, Genoa en Savoy ook nog in te lijven. En ja, Lombardije ook, maar dat betekent wel een oorlog met Spain.

Daarna grens ik aan Austria, uiteindelijk zal daar oorlog uitbreken. Maar das te handelen omdat United Provinces toch wel zal willen gaan uitbreiden naar het oosten en hoe dan ook in oorlog zal gaan met Austria vanwege die german state alliance. Dan kan Austria dus op 3 fronten vechten omdat ze ook nog met Prussia en Polen zitten in het oosten.

Vanavond weer verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Ik was eerst als nederland begonnen op medium maar daar ben ik ondertussen mee gestopt. Nu bezig met GB en ga een beetje mijn eigen weg, prestige campaign dus zit nergens aan vast. Ik ben in het caribisch gebied nog niet echt actief, zit nu in 1713 dus heb de tijd nog. Europa alles rustig, geen vijanden (meer).

Ondertussen wat kleine tegenslagen gehad maar niks bijzonders voor dat het very hard is. Ik heb mijn koloniën gewoon als faction laten bestaan, de hele west kust van de VS er bij is geen uitdaging vind ik en ondertussen hebben de VS zich ook op het toneel vertoont. Wel raakte ik vrij snel mijn provincie in Canada kwijt aan indianen, ik maakte geen schijn van kans, werd genadeloos afgeslacht. 2 jaar later keerde ik echter terug met 2 stuks artillerie, 2 stuk cavalerie en infanterie en nam het weer in, sinds dien is het weer rustig maar binnen aanvalsafstand staat wel een HUGE leger. Verwacht dan ook als ik mijn steden en infrastructuur hersteld heb dan ook dat de strijd verder zal gaan.

Ondertussen heb ik ook voet aan wal gekregen in India wat me geen windeieren legt maar ook op de nodige weerstand stuit. Ik heb in het westen van India 2 provincies waarvan 1 kust provincie ingenomen van het Maghul Empire wat me vervolgens al een jaar of 4 terroriseert en me steeds aanvalt en doordat ik maar 1 grote stad ik handen heb en die van hen extreem zwaar verdedigd zijn en dat icm met geld gebrek door het stevig opbouwen van mijn industriën en vloot weinig geld voor legers gehad en daarom nog niet uitgebreid. Maar daar ga ik vanavond wat aan doen. Tevens ga ik kijken of ik ook wat naar het westen kan uitbreiden om zo in het middenoosten voet aan de grond te krijgen als daar interessante provincies liggen die nog wat geld opleveren en misschien de ottomanen in de rug aanvallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:05
Heb vandaag het spel ook binnen gekregen. Dus ik begin een spelletje en laad na een tijdje een leger in 1 bootje dat nog in de haven ligt komt een ander land mij lastig vallen. Dus haven geblokeerd en krijg m'n leger niet meer aan land. 8)7

Voor de rest tevreden ( nog geen crash gehad, maar dat komt nog wel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
roodhoedje schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:51:
Heb vandaag het spel ook binnen gekregen. Dus ik begin een spelletje en laad na een tijdje een leger in 1 bootje dat nog in de haven ligt komt een ander land mij lastig vallen. Dus haven geblokeerd en krijg m'n leger niet meer aan land. 8)7

Voor de rest tevreden ( nog geen crash gehad, maar dat komt nog wel :+ )
Hoe kunnen ze je haven blokkeren als er een vloot in je haven ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Avalaxy schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 16:52:
[...]

Hoe kunnen ze je haven blokkeren als er een vloot in je haven ligt?
Nou probeer jij maar eens een haven uit te varen (bijna geen wind omdat je niet op open zee bent) Waar een reeks vijandige schepen met hun broadsides en kannonen geladen op je ligt te wachten... Flinke Admiraal die daar door heen komt.

Empire is daarin een stuk realistischer dan de voorgaande delen.

Alleen jammer dat er geen forten zijn geimplementeerd.. Want zo'n blockade kon je natuurlijk alleen tot stand brengen bij een haven zonder vijandelijk fort. Die kannonnen zijn namelijk over het algemeen 'iets' groter en hebben een 'iets' groter bereik :p

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Kingpinda schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 19:56:
[...]
Alleen jammer dat er geen forten zijn geimplementeerd.. Want zo'n blockade kon je natuurlijk alleen tot stand brengen bij een haven zonder vijandelijk fort. Die kannonnen zijn namelijk over het algemeen 'iets' groter en hebben een 'iets' groter bereik :p
Mwah, je hoeft niet je anker vlak voor de haven uit te gooien.
Als je met een stevige vloot op afstand ligt kun je de vaarroutes al redelijk afschermen..

Op zich zou een havenfort + battle wel een leuk idee zijn btw... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-04-2022
Hallo allemaal, ik zal ook maar eens wat posten na deze topic al 30 pagina's te volgen.

Ik speelde de Maratha Confederacy, dat heb ik laten omgaan van een monarchie naar een republiek rond 1730. Ik ben gekomen to ong. 1769, toen crashde het spel constant als ik engeland innam. Toen had ik welgeteld rond de 60 regions in mijn bezit.

Ik ben nu maar overnieuw begonnen en de all factions unlocker gebruikt om Portugal te kunnen spelen op H/H.
Met Portugal begin je met je thuisregio, Portugal, en Goa in India. Je bent op allebei de lokaties omringd door extreem sterke tegenstanders, dus een lastig begin om uit te breiden.

Ik ben als volgt te werk gegaan: ik heb Indiamen gebouwd en ongeveer alle trade spots tussen Europa en India ingenomen met alles van Brazilie, ik mis er maar 2. Dit zorgt voor een redelijk stevige inkom. Ik heb zelfs zo veel trade spots dat ik niet genoeg havens heb om alles te benutten:P.
Dit heb ik als volgt opgelost: ten zuid-oosten van Portugal zitten de Barbaric States, waar je vanaf het begin al oorlog mee hebt. Ik ben daarheen gegaan en hun landjes ingepikt alleen jammergenoeg komen de schepen voor trade daar niet. Ik ben nu een invasie naar Marokko aan het voorbereiden zodat ik nog een stad aan de Atlantische Oceaan heb en ook ben ik alvast begonnen met een kleine invasie naar Amerika, om daar 1 van de eilanden van de rebellen in te pikken. Dit ging zonder al te veel moeite, dus ik ga waarschijnlijk de andere ook innemen.

Vanaf dan gaat het lastiger worden, ik kan oorlog met spanje veroorzaken maar ik zit naast madrid en hij zal wel een paar stacks met troepen daar hebben. In India heb ik trade agreements met zo'n beetje iedereen, dus dat is ook niet zo handig. Ik zit trouwens in 1710 nu volgens mij.

Al met al een zeer vermakelijk spel wat ik hopelijk nog wel even zal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ferahgo schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 22:54:
Dit heb ik als volgt opgelost: ten zuid-oosten van Portugal zitten de Barbaric States, waar je vanaf het begin al oorlog mee hebt. Ik ben daarheen gegaan en hun landjes ingepikt alleen jammergenoeg komen de schepen voor trade daar niet.
Erm correct me if i'm wrong. Ben nog niet bij de Barbaric states in de buurt geweest maarre wat bedoel je met die schepen voor trade komen daar niet?

Hebben die landjes havens? Zijn het toevallig allemaal fishing ports en drydocks?

Demolish zo'n fishing port en volgende buurt bouw je een trade port.. Tadaa! groene lijntjes voor je trade ships! Of zeg ik nou iets heel stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
Kingpinda schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Erm correct me if i'm wrong. Ben nog niet bij de Barbaric states in de buurt geweest maarre wat bedoel je met die schepen voor trade komen daar niet?

Hebben die landjes havens? Zijn het toevallig allemaal fishing ports en drydocks?

Demolish zo'n fishing port en volgende buurt bouw je een trade port.. Tadaa! groene lijntjes voor je trade ships! Of zeg ik nou iets heel stoms?
Nee integendeel, dat heb ik ook al gedaan. Ik bedoelde alleen dat er geen extra groene lijnen bijkwamen, dus volgens mij moet ik dan Gibraltar en Marokko hebben zodat schepen daar doorheen kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Kingpinda schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 23:51:
[...]

Volgens mij werken handels havens alleen maar als je ook daad werkelijk producten te vervoeren hebt die in het trade menu staan zoals koffie, pelzen, katoen en etc. Ze voegen wel iets toe maar voor handel moeten ze iets te bieden hebben. Ik heb bijv in Ierland een handels haven maar ontvangt niks en verscheept ook niks want ze hebben geen bijzondere grondstoffen te bieden en alle grondstoffen van elders gaan naar je hoofdstad dus alle havens in Engeland, Schotland en Wales komen gaan naar Londen, nu is Ierland nog niet ontwikkeld dus er kan nog verandering in komen door een smit of iets dergelijks te bouwen zodra die dorpen beschikbaar komen dan worden er gewone goederen geproduceert maar of dat iets uit maakt weet ik niet. Wel weet ik dat handel niet meer zo is als voorheen in de serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Betere Ai is leuk, maar soms is het wel relaxed als de Ai gewoon lekker zoals vroeger zich laat decimeren van afstand.

In mijn eerste (toevallig nooit eerder voorgekomen) bridge battle had ik 28 (7x4) 12 pounders bij me.. na zijn artillery ge'oneshot te hebben bleef zijn infantry in een defensive positie staan dicht op de rivier..

Suf, niet realistisch, sure win.. maar toch stiekem wel leuk om die kanonnen bezig te zien.

Blijf de battlekaarten niet veel mooier (lelijker?) dan M2TW vinden.. eigenlijk de hele land battle engine vind ik minder mooi.. (staat op very high).. iemand ook dat idee? Staat wel veel detail in met al die heggetjes etc. misschien dat het anders niet kon..

edit: mijn main issue is dat het way te easy is. Met campaign op Very Hard ben ik met UP in 1720.. en moet mezelf tegenhouden niet meteen heel west europa in te nemen, ben ondertussen de main power en allied met Engeland en Austria nog. Als je met UP in begin goed je tradeposts inneemt, France rushed en dan veel vriendjes maakt. Valt niemand meer aan..

Je kan prima een voor een Europa onder de voet lopen en iedereen vind je nog steeds erg aardig. Een alliance tegen me, of op zijn minst hostile zou logischer zijn.. Er is ook geen kerk en excommunicatie meer..

Denk dat ik mijn alliances ga droppen.. Engeland zal nooit invaden maar maybe traderoutes innemen... meer een challenge hopelijk..

Of gaan ze toch een keer samenwerken/aanvallen?

[ Voor 35% gewijzigd door JahunP op 19-03-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ferahgo schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 07:10:
[...]

Nee integendeel, dat heb ik ook al gedaan. Ik bedoelde alleen dat er geen extra groene lijnen bijkwamen, dus volgens mij moet ik dan Gibraltar en Marokko hebben zodat schepen daar doorheen kunnen
Hmm ik zal binnenkort ook es kijken hoe dat zit. Eerst austria ff poeken en dan spain maar eens wegvagen. Gibraltar en morrocco is wel handig om te hebben idd. Met 1 vloot kun je tegelijkertijd hele trade route naar middenlandse zee blokkeren en rest van het zee verkeer ook.
Steffy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 08:05:
[...]

Volgens mij werken handels havens alleen maar als je ook daad werkelijk producten te vervoeren hebt die in het trade menu staan zoals koffie, pelzen, katoen en etc. Ze voegen wel iets toe maar voor handel moeten ze iets te bieden hebben. Ik heb bijv in Ierland een handels haven maar ontvangt niks en verscheept ook niks want ze hebben geen bijzondere grondstoffen te bieden en alle grondstoffen van elders gaan naar je hoofdstad dus alle havens in Engeland, Schotland en Wales komen gaan naar Londen, nu is Ierland nog niet ontwikkeld dus er kan nog verandering in komen door een smit of iets dergelijks te bouwen zodra die dorpen beschikbaar komen dan worden er gewone goederen geproduceert maar of dat iets uit maakt weet ik niet. Wel weet ik dat handel niet meer zo is als voorheen in de serie
Ik heb gelezen dat aangrenzende landen ook gebruik kunnen maken van die trade port. Dus soms is het wel de moeite waard om ergens een trade port te bouwen waar zelf in het land geen resources beschikbaar zijn.

Laat maar horen aub hoe dat gaat lopen met Ierland. Want wat ik er uit op heb gemaakt zorgen smids en weavers enzo alleen voor meer wealth in de regio en produceren dus geen resources. Als ik het fout heb hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
JahunP schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 10:57:

Blijf de battlekaarten niet veel mooier (lelijker?) dan M2TW vinden.. eigenlijk de hele land battle engine vind ik minder mooi.. (staat op very high).. iemand ook dat idee? Staat wel veel detail in met al die heggetjes etc. misschien dat het anders niet kon..
Absoluut niet, ik denk dat je met je ogen dicht hebt gespeeld :o

Die struiken, bomen, de blur, alles is veel mooier dan in Medieval 2! Misschien even op Ultra zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Avalaxy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 13:16:
[...]

Absoluut niet, ik denk dat je met je ogen dicht hebt gespeeld :o

Die struiken, bomen, de blur, alles is veel mooier dan in Medieval 2! Misschien even op Ultra zetten ;)
Hij staat wel op ultra hoor. Depth of Field (neem aan dat je die bedoeld met blur?) vind ik absoluut niks.. die staat uit. vage gimmick.

Als ik Google images zoek op Medieval 2 screens, en Empire screens vind ik M2 bijna altijd beter.
Sure er zitten hogere polycounts in Empire, en normal maps oid en vanalles. Maar de lighting/colours etc is allemaal erg flat. Dacht eerst dat me gamma fout stond zo bizar.

Bijv een shot als dit:
Afbeeldingslocatie: http://i3.photobucket.com/albums/y60/drewinvancouver/Empire%20Total%20War/demo1.jpg

De lucht is blauw, maar alles is belicht als met een soft dome light ipv sterke zon. dat matched niet. Dat is grappig als het mistig is oid..

Als je dan deze vergelijkt (wat ik even in paar sec kon vinden):
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/G/03/videogames/features/Medieval_II_screen1_large.jpg

Is de image veel meer pleasing imho. Ofcourse, polycount etc is way lager in M2
Besides campaign map, sea battles etc trouwens, die zijn helemaal prima.

edit: laat ik het anders omschrijven: bijna alle battles die ik speel, lijkt het (ongeacht sky) dat het zich een beetje afspeelt in een wat mistig/dusk/dawn setting.. Bijna geen enkele (geen?) screenshot die ik probeer te vinden op Google is helder belichte battle te zien. Iets dat bij Rome zeer standaard was, en bij Medieval 2 ook. Of vochten ze niet in de zomer?

Kan ook zijn dat ik het scheef zie.. of toch mijn ogen dicht heb.. maar viel me meteen op.. En aangezien ik toch redelijk wat 3D werk doe, hoop ik dat ik iig een ietsie zicht erop heb.. (of iig in die waan blijf :))

[ Voor 18% gewijzigd door JahunP op 19-03-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Die Empire screenshot die jij laat zien... Bij mij ziet het er toch echt veel mooier uit hoor. Ik zal van de week eens wat screenshots posten hier.

Depth of Field bedoelde ik inderdaad, maar dat is juist erg mooi! Als je lager gaat met de camera zie je de bergen in de verte vaag worden :) Ik vind het er erg nice en realistisch uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, volgens mij is dat bij zeeslagen helemaal erg, als je aan de ene kant van de map bent kan je echt geen schip aan de andere kant zien, hoe hoog je ook gaat met de camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vandaag wel een hele vette battle gevochten. Ik invade Genoa vanuit Italian States, speel zelf France. Ik positioneer mijn leger in een dorpje en Ai in zijn beurt kiest om mij aan te vallen. Nadat map geladen was zag ik toch wel een hele mooie kans...

Het dorpje was vrij klein. De huisjes stonden in een halve cirkel gebouwd naar de enemy side toe. Aan de platte zijde van het dorp stond een groter gebouw en was veel meer ruimte ook. Voor het dorp stond een muurtje. Links van het dorp een muur die wegliep naar het westen met aan mijn zijde een klein stukje bos.

Ik positioneerde 4 Line Infantry units in een linie voor het grote gebouw heen. 3 Mortar units achter het grote gebouw. 3 Grenadier units positioneerde ik in het stukje bos links van het dorp en dan direct achter de muur. Zeer defensieve positie daar om de flank te dekken.

Mooiste komt nog...rechts van het dorp was een slope die naar een hoge heuvel achter het dorp leed. De sloop was erg smal. En die heuvel had een ridge die direct achter het dorp langsliep. Ik plaatste 3 12LB Artillery units op de ridge. Zij konden dus over het dorp heen schieten. Meteen voor die ridge was dus al het dorp en daar stonden dan die 3 Mortar units. Ik plaatste mijn General en 2 Curraiseurs (?) units op de slope om de Artillery te dekken. En hield 4 Line Infantry units in reserve.

Genoa startte met 3 Line Infantry units, 4 Militia, 1 Pikemen Unit en lichte Cavalry.

Vanaf start van battle hadden mijn 3 12LB Artillery units al vrij spel. Hij stuurde al zijn Cavalry naar mijn linkerflank maar had dus totaal die 3 Grenadier units niet gezien dus zijn Cavalry werd vol in zijn flank geraakt en 1 Line Infantry unit vanaf voren. Cavalry was al vrijwel direct gerout.

Toen begon zijn Infantry aan de opmars en die lagen vanaf start van battle al onder vuur van mijn 3 12LB Artillery units. Toen ze dichterbij kwamen konden de 3 Mortars ook beginnen met Carcasshot.

Mooiste was dat ik mijn Infantry zo had geplaatst dat Genoa eerst over een muurtje heen moest en dan tussen de huisjes door waardoor zij met geen mogelijkheid een linie konden vuren. Het was gewoon prijsschieten voor mijn Infantry.

Mijn center kreeg het toch wel te voorduren en ik liet al mijn Artillery concentreren op het drukke center van Genoa's Infantry. Ondertussen stuurde ik mijn Cavalry naar zijn rear om terugtrekkende units op te wachten. Grenadiers liet ik oprukken en zijn flank oprollen.

Genoa had 2100 man en verloor 1700 man. Ik had 1800 man en verloor er 550.

Was erg vette battle omdat ik in zon positie kon beginnen, heb ze absoluut slechter gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben eergisteren met empire total war begonnen als united provinces offcourse :).
Nu heb ik bij gevechten als er een unit in een gebouw is gegarizoned en ik stuur er bijvoorbeeld 3 units in dat ik een geweldige framdrop krijg hebben jullie dat ook de rest van het spel word allemaal wel gespeelt op 70FPS gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Avalaxy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 15:18:
Die Empire screenshot die jij laat zien... Bij mij ziet het er toch echt veel mooier uit hoor. Ik zal van de week eens wat screenshots posten hier.

Depth of Field bedoelde ik inderdaad, maar dat is juist erg mooi! Als je lager gaat met de camera zie je de bergen in de verte vaag worden :) Ik vind het er erg nice en realistisch uitzien.
Ik wacht op je screenshots :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of dat dit al iemand heeft gepost, maar hier kan je alle mods van het moment bekijken

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferahgo
Tijd voor een kleine update met mijn Portugal campaign:)

Ik zit nu rond het jaar 1740 en er is al vrij veel gebeurd. Ik heb Marokko ingenomen, Mysore ingenomen, nog een capital van de pirates ingenomen; kortom weer wat gebiedjes erbij.
Maar wat er in de laatste paar beurten gebeurde sloeg echt alles, het was niet te filmen hoe slecht het AI af en toe is.
Ik besloot de stoute schoentjes aan te trekken en Spanje aan te vallen, omdat ik had gezien dat Frankrijk alleen nog Frankrijk had in Europa. Dat heb ik dus een paar beurten voorbereid en ben per schip naar de ooster haven van Spanje gegaan met een stack leger ZONDER kanonnen. Hierdoor kon ik meteen door naar hun capital waar hij geen leger had zitten. Die kon ik dus meteen innemen. Ik was ook van plan om Gibraltar en in Amerika het meest zuid oosterlijke plaatsje van hen in te nemen, maar om de 1 of andere reden kon ik niet van Marokko naar Gibraltar. Ik heb dus een schip gestuurd, leger overgezet en Gibraltar ingenomen. Het plaatsje in Amerika viel ook zonder problemen, dus binnen 2 beurten had ik 3 regions erbij van Spanje.

Maar toen:

Madrid was niet verdedigd en dat kwam omdat hij 2 stacks met units ergens anders in de region had staan. Die vielen gelukkig Madrid aan(portugal had geen leger erin zitten) en wonder boven wonder win ik beide keren. Ik besloot maar weer om eens iets te proberen. Ik offerde ze Peace en Madrid en in ruil daarvoor wilde ik Flanders en die 2 andere gebieden in europa(niet Napels). Dat accepte ze meteen en vervolgens verkocht ik meteen Flanders aan de Engelsen voor 10k omdat ik oorlog had met de Fransen en die hadden een stack daar staan.
Ik keek weer naar het leger dat uit Madrid was gekomen. Ik zag dat hij weer bij Madrid kon. Ik dacht: waarom ook niet en viel weer Spanje en nam zonder problemen Madrid in, want er zat nog steeds geen leger in. In die tijd had ik ook al iets van 10 line infantry gemaakt met Portugal om te helpen, want het unit aantal werd steeds minder. Ik offerde de Spanjaarden meteen weer Peace en Madrid aan, ditmaal in ruil voor de 2 eilanden in Amerika die zij hadden. Dit werd ook meteen geaccept door hen.
Beurt daarna zat er nog steeds geen leger in Madrid en je raadt het al, allebei mijn legers konden dichtbij genoeg komen om het te siegen en te ondersteunen bij de aanval. Dus dat heb ik gedaan en nu heb ik voor een derde maal Madrid ingenomen.

Uiteindelijke winst: 5 regions van Spanje, 10k, 2 bijna dode legers van Spanje in de regio Spanje en bij mezelf een halfdood leger en een legertje met 10 Line infantry.

Al met al zeer amusant.

Daarnaast ben ik nog wat tegengekomen, namelijk dat ik een paar schepen moest disbanden omdat zij op een trade spot stonden maar niets traden en ik kon ze ook niet bewegen. Als ik het schip liet zinken en er een andere neerzette was alles prima tho. Beetje een rare bug, heeft met al 6-7 schepen gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:04:
Geen idee of dat dit al iemand heeft gepost, maar hier kan je alle mods van het moment bekijken

Linkje
Hey thx voor die link.. niet bij stilgestaan dat er al leuke mods zouden zijn zo snel. Die smoke, blood en audio ziet er goed uit, zoe ven proberen.

nog andere aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbazingwekkend hoe veel lol mensen schijnbaar hebben terwijl de campaign halfdood is...

Nee, ik wacht even op Dominion Of The Sword en Third Age voor Medieval 2, het zal nog wel een paar maanden duren voordat Empire ook een beetje leuk speelbaar is. Jammer, had er zo veel van verwacht maar heb hem na 2 middagen spelen na de launch niet meer opgestart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 20:56:
Verbazingwekkend hoe veel lol mensen schijnbaar hebben terwijl de campaign halfdood is...

Nee, ik wacht even op Dominion Of The Sword en Third Age voor Medieval 2, het zal nog wel een paar maanden duren voordat Empire ook een beetje leuk speelbaar is. Jammer, had er zo veel van verwacht maar heb hem na 2 middagen spelen na de launch niet meer opgestart...
Ik vind het wel erg om te zeggen maar dit soort spellen werken wel een beetje piraterij in de hand. Er is voor mensen die niet beter weten genoeg te beleven, maar er zitten zo ontzettend veel fouten hier in. Medieval 2 is op dit moment gewoon een beter spel wat wel schandelijk is. Ik heb het gevoel als of ik een mod speel voor medieval 2 die maar half is(een buskruit mod ofzo :-p). Ze hadden beter de engine van tw medieval 2 kunnen behouden en het eens gaan uitdiepen en verdiepen en verbeteren ipv telkens maar rushen naar nieuw deel waar van alles mis mee is waar 60% niet opgelost gaat worden(ervaringen met vorige patches doen met het ergste vermoeden). Ik heb medieval 2, 3 of 4 keer hier liggen legaal, maar ik ben o zo blij dat ik geen cent aan empire heb besteed, het was 1 grote teleurstelling. Het is veels te makkelijk allemaal, niks kost moeite geld zat, ai is nog achterlijker, enige uitdaging is compleet weg als je geen idioot bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Postius schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:16:
[...]
heb medieval 2, 3 of 4 keer hier liggen legaal, maar ik ben o zo blij dat ik geen cent aan empire heb besteed, het was 1 grote teleurstelling. Het is veels te makkelijk allemaal, niks kost moeite geld zat, ai is nog achterlijker, enige uitdaging is compleet weg als je geen idioot bent.
En M2TW was ook niet helemaal foutvrij (ok.. niet zo bizar als deze.. :)) en is later redelijk gepatched. Anders had je hem niet zo vaak legaal gehad, toch?

En ook Empire raakt zijn issues wel kwijt, de franchise is ze veel teveel waard. En dan mod de community het wel om naar een non-arcade game voor de wat fanatiekere fans. Ik zie het helemaal goedkomen. Op zich wel leuk om wat dingen uit de mods nu terug te zien in vanilla

Bugger dat het at launch niet echt solid is.. dat is waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
JahunP schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 21:31:
[...]

En M2TW was ook niet helemaal foutvrij (ok.. niet zo bizar als deze.. :)) en is later redelijk gepatched. Anders had je hem niet zo vaak legaal gehad, toch?

En ook Empire raakt zijn issues wel kwijt, de franchise is ze veel teveel waard. En dan mod de community het wel om naar een non-arcade game voor de wat fanatiekere fans. Ik zie het helemaal goedkomen. Op zich wel leuk om wat dingen uit de mods nu terug te zien in vanilla

Bugger dat het at launch niet echt solid is.. dat is waar..
Medieval 2 was net zo'n drama als deze bij launch, mischien wel erger maar dat is moeilijk te bepalen. Dat ik hem zovaak legaal heb liggen komt omdat ie maar een tientje kost en ik nogal cd's kwijtraak uitgeef. Momenteel heb ik een iso geinstalled staan met een crack maar dat was omdat dat sneller installeerd dan via mijn dvd drive :9 .

En idd het is de community die ervoor heeft gezorgd dat medieval 2 uiteindelijk nog een rete goed spel werd (waar nog steeds bugs inzitten die ook in empire zitten, muren iemand?). Maar toch ik ben toch teleurgesteld alweer, ik was het al bij medieval 2 maar daar had je nog unit variatie hier zijn al je legers hetzelfde wat me tegen staat(ja dat komt door het tijdperk ik reken het spel zelf hier nie op af). Maar 2 maal een niet affe game uitbrengen gaat me gewoon mijn strot uithangen, vooral als het dan op iedere review site een debiel cijfer scoort. Ik krijg soms het idee dat ze die reviews laten schrijven door mensen die alles geweldig vinden en korter dan 2 jaar gamen of iets want iemand die een beetje ervaring met total war heeft kan je zo vertellen wat er goed en slecht is aan dit deel. Er zitten namelijk genoeg goede ideeen in empire maar het wordt compleet ondergesneeuwd door het feit dat de campaign zo debiel makkelijk is, dan blijft er voor een TW als mij niks over, want als ik TW speel ga ik voor wereld dominatie en niks minder! En als dat niet uidagend is houd het eigelijk een beetje op.

Ik heb een beetje het gevoel bij empire wat ik heb als ik een nieuwe fifa speel, ja het is leuk het is mischien wel iets beter maar hadden ze niet wat meer tijd kunnen nemen om er iets beters van te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Postius op 19-03-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik vind de siege battles in MTW 2 nog redelijk te doen, in ETW zijn die steden echt belachelij klein, hebben ze zwaar kutte muren waar je nauwelijks je mannetjes op kan zetten, en pathfinding is ook een RAMP in siege.
Maar land gevechten zijn helemaal top en aangezien dat toch de meerderheid is vind ik het wel goed :)
Ik heb zelf net een smoke en blood mod gedownload van twcenter.net, er is veel meer rook bij het vuren en het blijft veel langer hangen, het slachtveld wordt helemaal in een waas gehuld :D En het belangrijkste, er is weer bloed te zien als soldaten gedood worden, bij elk raak schot zo'n mooi wolkje bloed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie ook wel dat Empire reteveel potentie heeft, en met mods zal het na verloop van tijd de allerbeste RTS worden tot nu toe.

TOCH vind ik het gewoonweg schandalig dat het spelin deze staat is uitgebracht. Elk spel heeft bij release een paar bugs, iets waar ik in de regel me niet aan stoor. Maar dit spel heeft gewoon complete gaten in de code zitten, die ook nog eens gecamoufleerd zijn door simpele "trucjes" (vb. dat de AI geen naval invasion kan doen, maar dat Engeland wel in een keer de 13 colonies krijgt na +- 10 beurten spelen). Een heleboel features die naar voren zijn gebracht in interviews voordat het spel is uitgebracht en die als unique selling point zijn gebruikt zitten helemaal niet in het spel (vb. bloed/modder effecten om maar iets te noemen).

Dat neigt imo naar verlakkerij, en ik vind Empire (tot nu toe dan) gewoon een dikke miskoop. Ik hoop dat ze op termijn dit alsnog gaan fixen, maar ik ben toch enigzins sceptisch wat dat betreft.

En inderdaad, dit soort acties werken piraterij enorm in de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
Moet zeggen dat met ATI 9.3 het hele spel een oppoetsbeurt heeft gekregen! FPS zijn imo toch echt stukken hoger (moet nog ff checken hoe of wat precies), maar wat voor mij belangrijker is, die irri dots op de buildings zijn zo goed als weg... oogt en speelt stukken beter nu... heerlijk haha...

Heeft mijn (en vrienden) spam-campagne richting ATI toch zin gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Phenomania schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:50:
die irri dots op de buildings zijn zo goed als weg... oogt en speelt stukken beter nu... heerlijk haha...
Ah! :) Ik had daar dus ook last van, maar het was me eigenlijk nog niet opgevallen dat het gefixt is :)
Heeft mijn (en vrienden) spam-campagne richting ATI toch zin gehad ;)
Me too, had het al gemeld met de demo, daar had ik dat probleem ook al.

Qua FPS boost merk ik geen verschil eigenlijk... Anti-Alliasing lijkt niet te werken kwam ik net achter :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
hmm smoke, blood en sound mod gedownload en zag paar keer iets van bloed.. maar echt lang hangende smoke... niet zo duidelijk.. mis ik iets?

Bloed zou ook veel teveel zijn las ik.. maar viel me amper op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb de light gedownload?
v2.5 laat bij mij erg veel hangen als ze een paar salvo's gegeven hebben, al is het wel zwaar voor je pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JahunP schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 23:40:
hmm smoke, blood en sound mod gedownload en zag paar keer iets van bloed.. maar echt lang hangende smoke... niet zo duidelijk.. mis ik iets?

Bloed zou ook veel teveel zijn las ik.. maar viel me amper op..
Heb je de smoke light genomen? Deze is voor de mensen met medium specs en blijft minder lang hangen.
Blood zie je enkel als je dichtbij gaat kijken, dan zie ik het wel alle kanten vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Heb echt de 2.5 versie... en lang hangen is zeker niet het goede woord.. draait ook erg soepel.. niks trager ofzo. Ook zag ik her en der wat bloed, maar ook niet veel.

De drums en fifes doen het wel en ben meteen een grote fan. Vond het al annoying dat dat er niet zo echt inzat. Nu fluiten ze er vrolijk op los, komt erg goed over.

Misschien moet ik nieuwe campaign starten ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Laatst online: 09:56
Speel nu als Knights of St John :p :D Nadat ik met sweden de wereld heb veroverd :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
Hmm single battles doen ook niks geks laten zien. Blood klopt wel iig.. al snap ik de comments dat het teveel zou zijn niet. Best prima.. minder zou je amper zien.

Sound en blood zijn iig super additions.. nu even uitzoeken wat er mis is met smoke hiero.

Zoals dit:
http://www.youtube.com/watch?v=ICr3C16H9oA

Met die mistige field op helft van filmpje heb ik no way. Usually is de wolk na +- 5 sec wel weggefade.

edit: ah, oeps. Had 2.5 smoke en blood mod installed. Even niet door dat 2.5 een combined is. Zal het wel zijn.. nu met nieuwe versie 2.6 wel goed gedaan, even checken :P

update: errug cool.. het was inderdaad de fout om 2.5 en blood los te zien. Werkt prima nou. Nieuwe blood is wel duidelijk nog subtieler dan eerst en zelfs in close up soms lastig te spotten. Zeker in de smoke :) Die echt veel cooler is. Dat en de improved explosies etc maken het veel interessanter imho.

En de drums en fifes zijn nog steeds leuk..

Nu nog de bugs eruit door CA en dan fixen de modders de rest wel it seems :)

[ Voor 43% gewijzigd door JahunP op 20-03-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phenomania
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-08 23:36
Avalaxy schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 22:57:
[...]

Ah! :) Ik had daar dus ook last van, maar het was me eigenlijk nog niet opgevallen dat het gefixt is :)

[...]

Me too, had het al gemeld met de demo, daar had ik dat probleem ook al.

Qua FPS boost merk ik geen verschil eigenlijk... Anti-Alliasing lijkt niet te werken kwam ik net achter :o
Haha is inderdaad grotendeels opgelost... tenminste als je alles op ultra heb staan zie ik nog maar heeeele kleine zwartje "dotjes", heb het eerlijk gezegd nog niet op high etc gespeeld. Was met de demo inderdaad echt droevig, de schrik sloeg me toen om het hart haha... verschil tussen AA x4 en x8 lijkt er inderdaad niet te zijn, in vergelijking met de andere settings x2 etc heb ik het nog niet bekeken...

Dat is eigenaardig want ik denk toch echt een boost(je) te zien met FPS... me buurman heeft nu nog 9.2 op z'n sys. dus gaan we dat vanavond eens even vergelijken voor en na, keep you informed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Ik moet zeggen dat het spel me tot nu toe erg bevalt. Heb nog geen last gehad van vastlopers. Het viel me wel op dat de 'gewone' campaign mode leuker is dan Road To Independence, ik krijg het gevoel dat het verhaal niet al te sterk naar voren komt, en bovendien wordt je m.i. net iets te veel gedwongen tot door het verhaal bepaalde acties. Nou is dit historisch gezien hardstikke logisch, maar ik vind het toch leuker om zelf te bepalen wie mijn volgende slachtoffer is.

Ik vroeg me trouwens af; het is voor mij nog niet mogelijk geweest om deployable defences neer te zetten. Wanneer ik in de battle deployment mijn artillerie selecteer bijvoorbeeld, dan verschijnt er rechtsonder geen menuutje met mogelijkheden. Kan iemand mij misschien uitleggen hoe het werkt?

Verder vind ik het jammer dat grote delen van het Amerikaanse continent (in het westen), evenals Zwitserland, een onveroverbaar territorium zijn. Ik hoop dat hier nog wat aan gedaan wordt, want het is zonde om tegen zo'n groot stuk onveroverbaar land aan te kijken. Wat Zwitserland betreft, snap ik niet dat dat geen provincie is. Zwitserland mag dan wel in het historische verleden altijd neutraal geweest zijn; dat wil toch niet betekenen dat hun land voor veroveringen immuun is?
Maar ach, daar hebben we de mod-community voor :P

Afgezien van deze puntjes vermaak ik mij best met Empire. Er zit veel potentiaal in, en het is ook nu al hartstikke leuk om te doen, ondanks de vele genoemde bugs/crashes, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja je moet een paar beurten niets doen, dan krijg je die defenses vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben de laatste tijd alleen nog maar online battles aan het doen omdat ik gewoon geen zin heb om teleurgesteld te worden als ik een groot gevecht ben aan het doen door een crash:( Hoop dat ze dat snel oplossen want quick match is ook niet erg leuk;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:03

Q-bone

Dusss...

hmmz iemand de volgende bug/crash al meegemaakt?

Zit inmiddels in 1678 (of is het nu 1778?) what ever... Maar ik kan geen enkele hoofdstad meer aanvallen, wanneer ik aanval en win, dan krijg ik dat mooie scherm met statistieken, en daarna crash... dus bij elke regio heb ik dat... Of te wel, ik kan dus gewoon niets meer aanvallen... :(

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Het zal mij benieuwen hoe het spel nu straks gaat draaien. Ik ben nu van een A64 3000+ met 2Gig DDR naar een X2 7750 gegaan met 4Gig DDR2 @ 1066. Ik heb nog wel steeds de 6800GS, nu niet meer in SLI omdat het hele handeltje op een Crossfire bordje is geprikt maar in ieder geval moeten de turns een stuk sneller gaan en zal het tijdens de battles ook allemaal wel wat beter gaan omdat er wat meer rekenkracht voorhanden is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Shit, ik ben een revolutie begonnen ( wil een republiek!) Maar, nu wil ik dus de hoofdstad veroveren, hier heb ik2 beurten voor nodig (om er te komen) . Maar als ik end turn doe, vliegt ie eruit.. Zit trouwens in 1749..

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Heb trouwens een beetje zitten zoeken naar een handleiding, maar die ontbreekt als je 'm van Steam download, of niet? Wil nl. wel even bijlezen over 't geloof enzo, en wat voor impact 't op 't spel heeft.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of het van tweakers mag maar hier de manual: http://rapidshare.com/fil...TW_GFW_MG_UXP_DD.pdf.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Je kan gewoon Steam openen, met je rechtermuis op ETW klikken en dan op "View player manual" klikken.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
hier de rechtstreekse link naar de manual op steam.

http://cdn.steampowered.c...G_UXP_DD.pdf?t=1237712543

de uitleg is vrij basic, weinig details of tips ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Countess op 22-03-2009 11:40 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Oeh thanks, misschien eerst daar maar moeten kijken :P Alleen wel weer jammer dat er alleen basic tips in staan. Maar ach, misschien staan er nog dingen in die ik niet wist :Y

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Laatst online: 14-07 08:52
DarthMod Empire is uit _/-\o_ _/-\o_

Specs staan in de first post en via een linkje ergens in de thread kan je nog veel meer te weten komen. Ziet er iig veelbelovend uit! Wie Darth Vader kent weet dat het een mod-god is, hij heeft ons in het verleden nog geholpen bij RTR voor de die hards die weten wat ik daarmee bedoel ;) Niet dat ik daar persoonlijk veel bijdrage geleverd heb, enkel de reflection die wel in RTW zat maar nooit geimplementeerd. Darth was alleszins een krak in het verbeteren van de formaties en bracht de AI zowel bij battles als op de campaign map naar een ongekend hoger niveau.

* Sfinx- gaat 'm dadelijk uittesten.

[ Voor 43% gewijzigd door Sfinx- op 22-03-2009 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 09:42
Snappie88 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:04:
Oeh thanks, misschien eerst daar maar moeten kijken :P Alleen wel weer jammer dat er alleen basic tips in staan. Maar ach, misschien staan er nog dingen in die ik niet wist :Y
Hmm, voor de 'echte' tips kun je misschien beter op twcenter.net kijken. Op het Empire Total War forum daar is er een subforum voor tactieken en strategieen, voor zowel de battle modus als de campaign modus. Ideaal!

Zo kwam ik na het lezen van een gids over artillerie erachter dat het dus absoluut geen zin heeft om je artillerie hoog op een heuvel te plaatsen. Ten minste, dit geldt voor de standaard artillerie dan. Veel handiger is het wanneer je je artillerie op de flanken van je leger plaatst, en ervoor zorgt dat je artillerie altijd op een zo vlak mogelijk stuk grond staat. Door ze op de flanken te plaatsen, raken je kanonnen de vijandelijke legers niet recht van voren, maar schuin, met als gevolg een veel groter dodental. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of schuin bij een rivier :P
Ik had daar 2 batterijen staan, de vijand zat helemaal in elkaar en bleef midden in de rivier staan om vuur uit te wisselen met mijn line infantry, terwijl ondertussen de 2 batterijen aan beide kanten maar canister bleven schieten, ze hebben elk zo'n 500 kills gekregen, niet normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Voordeel van een heuveel is, bij vlakbaangeschut!, dat je LOS groter is.
Bij een howitzer geldt dat natuurlijk niet.

twcenter is down, kan iemand wat meer vertellen over die mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Twcenter is ondertussen terug online, heb nog maar heel even kunnen testen maar ik heb mijn eerste potje erg zwaar verloren en het tweede met veel moeite gewonnen, terwijl ik hiervoor won met amper iets te doen (standaard opstelling). Dat op zich zegt al genoeg over Darth, AI is er duidelijk een pak op vooruit gegaan :)

Als ik me niet vergis heeft ie ook weer de 'land bridges' geintroduceerd van vroeger, wat er op neer komt dat land-eenheden het water over kunnen op de campaign map op sommige plaatsen. Zo is het probleem dat de AI geen eenheden met vloot verplaatst toch al gedeeltelijk opgelost.

Ik geef je een voorbeeldje van de ellenlange lijst met verbeteringen (of te verbeteren topics, want het is uiteraard een WIP):
Conquering Provinces should be more difficult, not only by taking the capital. (RaduAlexandru) Religion and unrest takes a much bigger part in a province pacification. In my test I finally took France (I played with Britain). How? I sieged it for 4 turns. They attacked with all the militia inside. I won but they still had new militia regenerated! New siege and new battle to win with a lot of casualties. The city is ruined with many damages. My income is depleted and I face bankruptcy. I do not have money to recruit new units and repair my losses. A relieveing french army enters the border. A rebel force is generated at the outskirts of the city. I decide to take an empty star fort outside of the town and abandon the city. Paris is easily taken and the remnant of my forces are sieged by a big and united french army to destroy me completely.... you want more?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit atm in 1747 en mijn hele land begint kapot te gaan door clamour for reforms (ik ode spanje.. monarchie enzo).

Hoe kan ik dat oplossen? Hapyness van -10 op >5 steden is niet cool, ook niet met belastingvrijstelling.
Revoltes enzo breken uit. Ook met troepen in de stad+museum+gouvernementsgebouw heb je het, zeker als er ook nog wat industrie en een school bij zit.
Alle scholen afbreken kan maar helpt ook niet.

Heb uiteraard veel verlichtingstechnieken uitgevonden, die dit ook wel veroorzaken... maar ik weet niet hoe ik de gewenste reforms kan doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
@ boudewijn : van wat ik heb begrepen moet er een revolution komen in je HOME region. dus in spanje. dan krijg je de optie om voor de rebellen of voor het staande regime te vechten. de gene die de hoofdstad veroverd heeft dan gewonnen. en als dat de rebellen zijn dan bepalen die het nieuwe regime.

[ Voor 11% gewijzigd door Countess op 22-03-2009 20:21 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aaaahhh okay op die manier, ik dacht dat het anders ging. Ik ging dus met die rebellen kleine stadjes veroveren... ik had het anders moeten doen.

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Boudewijn schreef op zondag 22 maart 2009 @ 15:45:
Voordeel van een heuveel is, bij vlakbaangeschut!, dat je LOS groter is.
Bij een howitzer geldt dat natuurlijk niet.

twcenter is down, kan iemand wat meer vertellen over die mod?
Je LOS is wel groter, maar je wilt je canister shots parallel laten vliegen aan de grond om zo veel mogelijk slachtoffers te maken. Staat je artillery op de top van een heuvel, kun je de tegenpartij niet meer raken als die de heuvel te dicht genaderd is. Staat je artillery schuin op de heuvel dan schiet je de grond in, raak je ook niet veel.

Gewone artillery dus lekker in je frontlinies. De AI negeert 'm meestal toch, vreemd genoeg. En je kunt de AI voor je kanonnen lokken door je generaal er achter te zetten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ghehe, bij mij valt de vijand altijd direct het geschut aan.
Gameplay is wel beter met die darthmod, maar de unit size is fors omlaag gehaald lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Heb je de multiplier op x1.5 gezet zoals hij suggereert? Ik heb namelijk meer units dan daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmm effe tweaken dan. Op zich is het ook wel prima om met kleinere eenheden te spelen... het viel me gewoon op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Countess schreef op zondag 22 maart 2009 @ 20:21:
@ boudewijn : van wat ik heb begrepen moet er een revolution komen in je HOME region. dus in spanje. dan krijg je de optie om voor de rebellen of voor het staande regime te vechten. de gene die de hoofdstad veroverd heeft dan gewonnen. en als dat de rebellen zijn dan bepalen die het nieuwe regime.
klopt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Sinds zaterdag nieuwe onderdeeltjes in de PC maar dat scheeld behoorlijk zeg. Turns zijn misschien nog een kwart van eerst, laden, opstarten, etc gaat zoveel sneller en dan moet ik mijn proc nog overclocken. Nu over een paar weken een HD4870 er in als die rond de 150 euro zijn.

Wel jammer dat ik mijn campaign save game kwijt ben geraakt maar vergeten een aantal dingen te backuppen maar dat was niet anders. Wel viel het me op dat ondanks in weer met GB begon en in princiepe dezelfde dingen deed liep het geheel anders in negatieve zin. Ondanks wat tegenslagen ben ik weer redelijk goed op weg. Wel heb ik veel last van onder andere Frankrijk en Pruisen die mij kopzorgen bezorgen. Frankrijk raid veel Nederlandse handelsroutes en Pruisen verdedigd ondanks dat ze een vloot hebben hun enige handels haven niet tegen die Nederlanders wat mij 3000 per turn kost maar NL is een van mijn allies ;( . Diplomatiek is zo brak en beperkt dus ik kan niet met NL onderhandelen over het opheffen van hun blokkades, beetje jammer dat dit zo verschrikkelijk brak is, dit zijn dingen die al kunnen sinds Civilization 2 ofzo die ergens in 96 ofzo uit kwam. Beetje jammer dat CA maar blijft doorgaan op de graphics tour terwijl eigenlijk elke TW game na Medieval 1 zo brak is als de pest om meerdere fronten maar goed dat is ook niet anders want we zijn 3 games later en 10 jaar verder en duizenden klachten van fans verder maar de basis is nog altijd brak en CA doet er ook niks aan |:(

Frankrijk was toch al geen goede buur en een verre vriend kun je ze met slechts het kanaal tussen ons in ook al niet noemen. Een paar keer heb ik dus een Franse vloot deels ingenomen en gezonken wat mij ondertussen 3 seconds ship of the line heeft opgeleverd plus wat andere rommel wat een goede compensatie is voor de schepen van mij die tijdens de zeeslagen zonken. 1 Zeeslag was geniaal toen er Oostenrijkse, NL en mijn vloot een franse vloot van 3 2e of the line aanvielen, mijn vloot bestond uit 6th rate en brigs die op 3 schepen na allemaal zonken, waren er 8, er werd echt vlink gevochten en wist met 2 bijna zinkende en 1 onbeschadigd schip (6th) te vluchten naar Oostenrijkers die uit hun vlaamse havenstad waren gekomen. Die kwamen met ook een aantal 2e rate aan zetten. Op dat moment bleek een 2e rate van frankrijk te zijn gezonken en die andere 2 waren zo enorm toegetakeld dat een snelle NL sloep een tweede 2e rate van frankrijk vol in de achtersteven schoot en ook deze tot zinken bracht. Tijdens dit gevecht had een 6th rate van mij het gevecht die net voordat de NL sloep uit elkaar knalde weer weten te bereiken en met wat scrapple wist ik de franse 2e rate bemanning flink uit te dunnen en kon net voor deze ondanks dat ze met manschappen in de meerderheid waren met enteren tot overgave te dwingen wat mij weer een 2e rate opleverde die ik zelf nog niet maken kan. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Steffy op 23-03-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Vanavond meteen die Darth mod installeren. Ongelooflijk dat 1 man in 3 weken voor een groot deel kan fixen waar CA paar jaar de tijd voor had.

Gisteravond nog even verder gespeeld met Great Britain. United Provinces verklaade oorlog aan France en ik had een full stack army bij Amsterdam staan. Ik val dus France binnen, parkeer op dat bruggetje bij Calais. Volgende turn valt France aan.

France: 3 Cavalry units, 1 fixed Artillery unit en verder 3 Line Infantry units en rest Militia.

Great Britain:4 Howitzer Units, 4 12LB Artillery Units, 3 Regiments of Horse en 8 Line Infantry Units

Ik start op een flauwe lage heuvel die over de hele lengte langs de rivier loopt. Aan beide uiteinden ligt er bos. Rechts op de map is de brug, links op de map de bredere bedding. Ik plaats de 12LB Artillery bovenop de ridge en Howitzers erachter. Line Infantry ervoor, afwachtend wat France gaat doen.

Battle begint en ik laat al mijn Artillery meteen zijn Artillery op de korrel nemen en zo vrij snel France zonder Artillery. Hij beweegt zijn gehele leger naar de bedding en skipped de brug.

Ik laat dus mijn Artillery op de ridge staan en plaats 2 units Infantry ervoor zonder dat ze door friendly fire geraakt worden. De rest van de Infantry sluit op die 2 units aan in een arc naar links de bossen in. Cavalry stuk verder in de bossen.

Ik laat Artillery van Fire at will af en bestuur ze manual. Op het moment dat ze richting die bedding lopen raak ik ze vol in de flank, ze zijn lekker dicht op elkaar dus er vallen veel slachtoffers. Ik zoomde in, heb die blood mod ook, en een kanonskogel raakt een unit vol in zijn flank en stuitert lekker door, veel doden. Howitzers die lekker explosive shells sproeien. Zo blijven ze constant onder vuur.

Uiteindelijk krijgt hij alle Infantry op de andere oever en komt dichterbij. Mijn Line Infantry zijn allemaal 1 of 2 rank experienced troops en openen het vuur. De 4 12LB Artillery units kunnen gewoon met cannister over mijn eigen units heen schieten.

Je snapt het wel al...France wordt gewoon afgeslacht. Mijn Cavalry laat ik routende units pakken en wat charges uitvoeren op France zijn flank.

Decisive victory met bijna 500 doden voor mij, en meer dan 1800 voor hem. Artillery was zwaar decisive in dit gevecht.

[ Voor 88% gewijzigd door JeroenNietDoen op 23-03-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb die multiplier op 1.5 staan en toch maar gropejs van 40 man infanterie en 6 man geschut. Beetje raar :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Je moet de multiplier op 1.5 zetten, en ook zorgen dat je unit size op ultra (3) staat. Maak dan de preferences file read-only en gaan met die banaan.

Zet voor de zekerheid je unit size ingame ook op Ultra.

Werkt perfect hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op zaterdag 21 maart 2009 @ 16:21:
Heb trouwens een beetje zitten zoeken naar een handleiding, maar die ontbreekt als je 'm van Steam download, of niet? Wil nl. wel even bijlezen over 't geloof enzo, en wat voor impact 't op 't spel heeft.
Deze is wel uitgebreid
http://shoguntotalwar.yuku.com/topic/48849
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste