Snappie88 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 08:35:
[...]
Kwam ik later ook achterExcuses daarvoor.
Blijven echter wel wat puntjes die 't bloed onder m'n nagels vandaan halenPatchtijd!
Wat gewoon echt schijt irritant is dat islanden die hints niet snappen. Als ik 5x je bod afwijs om een zeer goed verdienend stuk land af te staan voor een paar prut technologietjes dan zal ik dat de volgende 5x vast ook wel doen, dan hoef je dus niet elke turn het aan te bieden.
Ik wil gewoon next turn drukken en dan ondertussen even op laptop een site kunnen openen. Voor belangrijke dingen kijk ik natuurlijk wel, maar elke turn een bod afwijzen wordt een beetje irritant.
Ik wil gewoon next turn drukken en dan ondertussen even op laptop een site kunnen openen. Voor belangrijke dingen kijk ik natuurlijk wel, maar elke turn een bod afwijzen wordt een beetje irritant.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Gewoon landje geven en dan meteen weer terugpakken met je leger, problem solved. en snel wat tech er bij zonder dat je er 3 turns over doet om het te krijgen.Tsurany schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 11:26:
Wat gewoon echt schijt irritant is dat islanden die hints niet snappen. Als ik 5x je bod afwijs om een zeer goed verdienend stuk land af te staan voor een paar prut technologietjes dan zal ik dat de volgende 5x vast ook wel doen, dan hoef je dus niet elke turn het aan te bieden.
Wel eerst je leger uit de stad halen.
Wat me overigens opvalt is hoe makkelijk moslims van hun geloof vallen, mijn missionaris had 50% van de Marokkaanse bevolking binnen 5 turns (2 en een half jaar) protestants christelijk gemaakt.
[ Voor 13% gewijzigd door Vincenz0 op 12-03-2009 12:25 ]
Coding 4 Fun!
Verwijderd
Iemand anders ook last als je een oude campagne van voor de gepatchste versie probeert te openen. Die opent hij namelijk niet.
Wat een gedoe zeg, die zeeslagen. Ik slaag er voorlopig niet in om ook maar iets nuttigs te doen behalve de eerste keer dat ik langs de vijand vaar, meestal lukt het wel om dan wat deftige volleys te lossen. Maar daarna begint de miserie... mijn schepen doen zowat alles behalve wat ik vraag, meestal draaien ze in rondjes terwijl de vijand ze langzaam afknalt. En ik maar proberen om ze in formatie te laten varen, moet je niet denken dat dat iets opbrengt... Ik snap er niks van 
Schepen handmatig proberen positioneren lijkt dus niet bepaald een goede taktiek, wat ik wel nog niet geprobeerd heb is om het "val dit schip aan" order te geven, ik probeer telkens om mijn broadside shots te lossen zodra er een schip binnen bereik is. Dit vergt echter veel aandacht omdat ik bij al mijn schepen telkens die broadside knopjes moet zitten herladen en op de juiste moment lossen... Verder lijkt het 'fire at will' commando ook geen bal uit te maken want er gebeurt gewoon niks tenzij ik zelf het order geef.
Hoe pakken jullie een zeeslag aan? Ik ben zowat ten einde raad, straks ga ik terug naar autoresolve
Voor de duidelijkheid, ik heb de gebruikelijke tactics (line of battle, crossing the T) gelezen, ik krijg ze alleen niet in praktijk omgezet.

Schepen handmatig proberen positioneren lijkt dus niet bepaald een goede taktiek, wat ik wel nog niet geprobeerd heb is om het "val dit schip aan" order te geven, ik probeer telkens om mijn broadside shots te lossen zodra er een schip binnen bereik is. Dit vergt echter veel aandacht omdat ik bij al mijn schepen telkens die broadside knopjes moet zitten herladen en op de juiste moment lossen... Verder lijkt het 'fire at will' commando ook geen bal uit te maken want er gebeurt gewoon niks tenzij ik zelf het order geef.
Hoe pakken jullie een zeeslag aan? Ik ben zowat ten einde raad, straks ga ik terug naar autoresolve

Voor de duidelijkheid, ik heb de gebruikelijke tactics (line of battle, crossing the T) gelezen, ik krijg ze alleen niet in praktijk omgezet.
[ Voor 5% gewijzigd door Sfinx- op 12-03-2009 14:26 ]
Nog steeds de fout (en geen oplossing):
No response from Host.
Iemand !?
Neem eens een kijkje in Spielerij - Problemen & Vragen. Lees wel eerst de FAQ en het beleid daar.
No response from Host.
Iemand !?
Neem eens een kijkje in Spielerij - Problemen & Vragen. Lees wel eerst de FAQ en het beleid daar.
[ Voor 35% gewijzigd door TheZeroorez op 12-03-2009 17:20 ]
In theorie kan dat ja, in de praktijk ligt het gebied met 4 andere gebieden er omheen waar nergens legers te vinden zijn behalve militia, dus dan moet ik eerst legers trainen wat weer geld kost, wat ik gewoon beter kan besteden.Vincenz0 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:17:
[...]
Gewoon landje geven en dan meteen weer terugpakken met je leger, problem solved. en snel wat tech er bij zonder dat je er 3 turns over doet om het te krijgen.
Wel eerst je leger uit de stad halen.
Een betere oplossing zou zijn is de AI verbieden hetzelfde te bieden achter elkaar, of meer gaan biede of niet meer bieden.
Oh no you didn'tVincenz0 schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 12:17:
[...]
Wat me overigens opvalt is hoe makkelijk moslims van hun geloof vallen, mijn missionaris had 50% van de Marokkaanse bevolking binnen 5 turns (2 en een half jaar) protestants christelijk gemaakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Oefenen zou ik zeggen, it works for me. Ik kwam erachter dat als ik met een overmacht aankom en 1 op 1 laat aanvallen door de ai, het best aardig gaat, de bewegingen van mijn schepen zijn niet altijd logisch, maar ik laat dan bijvoorbeeld 3 schepen 3 andere schepen aanvallen en neem mijn 2 grootste schepen handmatig onder controle (voor boarding acties e.d.)Sfinx- schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:22:
Wat een gedoe zeg, die zeeslagen. Ik slaag er voorlopig niet in om ook maar iets nuttigs te doen behalve de eerste keer dat ik langs de vijand vaar, meestal lukt het wel om dan wat deftige volleys te lossen. Maar daarna begint de miserie... mijn schepen doen zowat alles behalve wat ik vraag, meestal draaien ze in rondjes terwijl de vijand ze langzaam afknalt. En ik maar proberen om ze in formatie te laten varen, moet je niet denken dat dat iets opbrengt... Ik snap er niks van
Het kapot knallen van de masten doet inderdaad wonderen.
Verwijderd
Goed...ik heb eindelijk een, voor mij, echt irritante "bug" gevonden.
Ik ben driftig de Road to independence aan het doen en ben bij het stukje waar je een soort van mini campain moet doen, een aantal gebieden veroveren.
Dit lukt aardig en het gevolg is dat ik redelijk wat schooltjes in mijn schoot geworpen krijg. Klopt het overigens dat hoe meer scholen je hebt, des te minder beurten het kost om iets te developen in de tech-tree?
Nu wil het ook, dat ik een hele sloot aan gentlemen er bij krijg, wat best aardig is van de game, want zo zijn mijn schooltjes ook een beetje bevolkt...leuk en aardig zou je zeggen....maar!
Nu wil het zijn dat de gentlemen worden "geboren" in de steden en niet in de scholen, een logisch gevolg is dat ik deze gentlemen wil verplaatsen van stad naar school, dus ga ik naar de stad in kwestie, selecteer overduidelijk de gentleman en in geen geval de in de stad geplaatste legereenheid(heden).
Wat zou moeten gebeuren in mijn ogen, maar wat dus niet gebeurt is dat de geselecteerde gentleman netjes de stad verlaat en loopt naar de school, waar ik hem aan toewijs....maar neeeee
Dat zou natuurlijk veels te makkelijk zijn. In plaats daarvan verlaat het leger de stad en blijf ik over met een stad vol gentlemen en een school voor legereenheden.
Daar ik dit meestal vrij snel allemaal afhandel, duurt het nog wel eens een ronde of twee eer het mij opvalt dat een bepaalde school toch wel erg goed beveiligd is en dat er een stad is, waar menig gentlemen wanhopig op zoek is naar de schoolboeken...gek word ik ervan.
Wat is de oplossing, nou..."heel simpel" Men selecteerd de gentleman en plaats deze eerst uit de stad. Hieropvolgend selecteerd men de gentleman wederom en plaats deze dit keer "voor het eggie" buiten de stad, waarna men het leger terug de stad in propt.
Daarna ben je vrij om de gentleman in kwestie een begeleidend duwtje te geven in de richting van de school.
Ik ben driftig de Road to independence aan het doen en ben bij het stukje waar je een soort van mini campain moet doen, een aantal gebieden veroveren.
Dit lukt aardig en het gevolg is dat ik redelijk wat schooltjes in mijn schoot geworpen krijg. Klopt het overigens dat hoe meer scholen je hebt, des te minder beurten het kost om iets te developen in de tech-tree?
Nu wil het ook, dat ik een hele sloot aan gentlemen er bij krijg, wat best aardig is van de game, want zo zijn mijn schooltjes ook een beetje bevolkt...leuk en aardig zou je zeggen....maar!
Nu wil het zijn dat de gentlemen worden "geboren" in de steden en niet in de scholen, een logisch gevolg is dat ik deze gentlemen wil verplaatsen van stad naar school, dus ga ik naar de stad in kwestie, selecteer overduidelijk de gentleman en in geen geval de in de stad geplaatste legereenheid(heden).
Wat zou moeten gebeuren in mijn ogen, maar wat dus niet gebeurt is dat de geselecteerde gentleman netjes de stad verlaat en loopt naar de school, waar ik hem aan toewijs....maar neeeee

Daar ik dit meestal vrij snel allemaal afhandel, duurt het nog wel eens een ronde of twee eer het mij opvalt dat een bepaalde school toch wel erg goed beveiligd is en dat er een stad is, waar menig gentlemen wanhopig op zoek is naar de schoolboeken...gek word ik ervan.
Wat is de oplossing, nou..."heel simpel" Men selecteerd de gentleman en plaats deze eerst uit de stad. Hieropvolgend selecteerd men de gentleman wederom en plaats deze dit keer "voor het eggie" buiten de stad, waarna men het leger terug de stad in propt.
Ik heb dus persies het zelfde probleem.....Sfinx- schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:22:
Hehe dat heb ik ook. Wat ik dan altijd doe, klein klikje buiten de stad. Dan is het leger eruit:p Gentleman naar de school, leger terug
:d
Verwijderd
Tja, dat doe ik nu ook, alleen is het een handeling die ik normaal gesproken met Total War zo snel doe en meestal niet op let of het lukt In de vorige versies gaat het dan om een spy, assasin of diplomaat, welke ik ergens naar toe wil hebben dat ik elke keer weer op kijk als er opeens een klein leger bij een school arriveert.Awsom schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:19:
Hehe dat heb ik ook. Wat ik dan altijd doe, klein klikje buiten de stad. Dan is het leger eruit:p Gentleman naar de school, leger terug:d
Het is meestal zo'n "after-thought" aktie, zovan "Daar is een school, jij bent een gentleman --> Ga!" en dat gaat nu niet...ik moet er verdomme bij nadenken....zo ben ik niet opgevoed!
Ik heb hier last van een raar issue sinds gisteren: het laden van een vloot (of haven) kost gewoon 3-5 seconden. Erop klikken, en dan wachten tot je de units onderin je GUI ziet.
Zit mt de independence campaign nu in 1815 (uiteraard al gewonnen) maar dat is bijzonder irritant.
Legers hebben dat niet.
Machine is ook niet echt low-end dus beetje raar.
Weet iemand waar het door kan komen?
Zit mt de independence campaign nu in 1815 (uiteraard al gewonnen) maar dat is bijzonder irritant.
Legers hebben dat niet.
Gentleman selecteren met linkermuisknop, linkermuisknop ingedrukt houden, muiscursor verplaatsen naar bestemming, muisknop loslaten. Gentleman wandelt naar School. Ofwel, je moet de Gentleman "slepen/draggen" naar z'n bestemming.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:33:
[...]
Tja, dat doe ik nu ook, alleen is het een handeling die ik normaal gesproken met Total War zo snel doe en meestal niet op let of het lukt In de vorige versies gaat het dan om een spy, assasin of diplomaat, welke ik ergens naar toe wil hebben dat ik elke keer weer op kijk als er opeens een klein leger bij een school arriveert.
Het is meestal zo'n "after-thought" aktie, zovan "Daar is een school, jij bent een gentleman --> Ga!" en dat gaat nu niet...ik moet er verdomme bij nadenken....zo ben ik niet opgevoed!
Makkelijk om te vergeten, dus ook bij mij zullen veel studenten regelmatig denken dat ze weer een voorlichtingsdag krijg van het leger, inclusief artillery.
edit:
Het is dus niet nodig om eerst je leger naast de stad te plaatsen.
Het is dus niet nodig om eerst je leger naast de stad te plaatsen.
[ Voor 3% gewijzigd door Gaius op 12-03-2009 16:07 ]
Hoeveel income krijgen jullie per beurt
? Ik zit op 23.000
Ik heb het soms ook met schepen, het lijkt alsof-ie moeite heeft om de 'range' van de schepen (de groene vlek) te berekenen. Bij mij danBoudewijn schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 15:38:
Ik heb hier last van een raar issue sinds gisteren: het laden van een vloot (of haven) kost gewoon 3-5 seconden. Erop klikken, en dan wachten tot je de units onderin je GUI ziet.
Legers hebben dat niet.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb er ook last van met Generaals die van die staken om zich heen hebben op de campaignmap. Geen idee wat het is, maar ik kan er mee leven zolang het niet bij alle units gebeurd.anandus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:09:
[...]
Ik heb het soms ook met schepen, het lijkt alsof-ie moeite heeft om de 'range' van de schepen (de groene vlek) te berekenen. Bij mij dan
Jep dat kan het zijn.anandus schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:09:
[...]
Ik heb het soms ook met schepen, het lijkt alsof-ie moeite heeft om de 'range' van de schepen (de groene vlek) te berekenen. Bij mij dan
Lege havens hebben het issue nml niet.
Beetje onhandig, en ik heb het idee dat het sinds de laatste (de enige...) patch is. Het viel me gisteren pas op nml.
Ik heb de grand campaign maar even gelaten voor wat het is vanwege het stotteren en de CTD's. Voorlopig speel ik maar wat battles en dan merk je het gemis aan scenario battles en er hadden overigens ook best wat meer custom maps in gemogen (steden, dorpjes, bruggen, etc.).
Edit;
Nog zo'n gemis maar dan Steam related; er is een geschiedenis overzicht van patches maar er staat nergens of ze ook daadwerkelijk geinstalleerd zijn.
Edit;
Nog zo'n gemis maar dan Steam related; er is een geschiedenis overzicht van patches maar er staat nergens of ze ook daadwerkelijk geinstalleerd zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door Kapitein Prozac op 12-03-2009 18:16 ]
Dat gebeurd automatisch.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:19:
worden patches automatisch geinstalleerd via steam of moet je die downloaden?
Ben ik trouwens de enige die moet kokhalzen wanneer hij naar die 'propaganda filmpjes' kijkt in de Road to Independance?

Ach, je moet de Amerikaanse markt ook een beetje open maken voor een tot nu toe vooral Europees (Shogun uitgezonderd) gecentreerd spelrgras schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:51:
[...]
Dat gebeurd automatisch.
Ben ik trouwens de enige die moet kokhalzen wanneer hij naar die 'propaganda filmpjes' kijkt in de Road to Independance?
[afbeelding]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Hangt er vanaf, kreeg met Nederland op een gegeven moment al snel 60.000 binnen, veel trade posts innemen en veel gebieden in India innemen. Maar als je echt een grote militaire macht wil zijn kan het flink afnemen als je veel upkeep hebt. Ik had wel flink wat legers maar die waren ook constant aan het werk, had nergens units liggen die niks deden maar wel geld kostte.Awsom schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:07:
Hoeveel income krijgen jullie per beurt? Ik zit op 23.000
Ik vond het wel mooi eigenlijk, past wel bij het sfeertje.rgras schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 18:51:
[...]
Dat gebeurd automatisch.
Je moet het ook niet zien zoals je er nu naar kijkt, als propaganda filmpje voor Amerika. Jij brengt zelf Amerika naar de top, jij verslaat de Britten, jij maakt van Amerika een grote natie. Zo moet je het filmpje ook zien, meer meeslepend dan propaganda. Ze proberen je een voldaan en trots gevoel te geven.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]
Verwijderd
Kan iemand mij alsjblieft helpen, heb vanmiddag EMPIRE TOTAL WAR gekocht, legaal, alles volgens het boekje geinstalleerd en als ik dan op "spel starten"klik krijg ik constant de melding: the game is currently unavailable????
Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen wat ik hieraan kan doen, ik ben een leek dus vandaar de simpele manier.
Alvast bedankt
Kan iemand mij op een simpele manier uitleggen wat ik hieraan kan doen, ik ben een leek dus vandaar de simpele manier.
Alvast bedankt
Ik gok dat steam nog de patch aan het downloaden is. Als jij het steam venster opent en op games klikt moet je kunnen zien of er iets aan het downloaden is. Het ligt een beetje aan je download speed, maar het zal met een paar minuten wel klaar zijn.Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 22:05:
Kan iemand mij alsjblieft helpen, heb vanmiddag EMPIRE TOTAL WAR gekocht, legaal, alles volgens het boekje geinstalleerd en als ik dan op "spel starten"klik krijg ik constant de melding: the game is currently unavailable????
Alvast bedankt
[ Voor 6% gewijzigd door Zarkov op 12-03-2009 22:10 ]
Verwijderd
Allereerst TOP dat je zo snel reageerd maar er staat daar niets te downloaden er staat dat EMPIRE totalwar geinstalleerd is??
Ik snap er echt niks van hoor
Ik snap er echt niks van hoor

Volgens mij betekend dit dat je generaal een kamp heeft gebouwd. Zo van... wachtposten, foxholes, patrouilles etc. dug in as it were.Miles Teg schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:22:
[...]
Ik heb er ook last van met Generaals die van die staken om zich heen hebben op de campaignmap. Geen idee wat het is, maar ik kan er mee leven zolang het niet bij alle units gebeurd.
Aangezien ik nog steeds niet overtuigd ben dat je altijd barricades kunt deployen wanneer je verdedigd, neem ik nog steeds aan dat je generaal dus een volle beurt moet hebben stilgestaan wil je barricades kunnen deployen. Dit kun je dus zien aan die stakes. DENK IK!
Life is like living only without the peaches
Volgens mij klopt dat, is best handig als je moet verdedigen.
Echter staat er ook weinig over in de manual.
Echter staat er ook weinig over in de manual.
eindelijk mijn eerste zeeslag gewonnen tegen een sterkere vloot met een groter ship als wat ik had. koste me maar 7 or 8 keer opnieuwe proberen.
de truck? (bijna) niks doen in het begin. ja echt.
ik met 2 x 6th rate, 1 brig en 3 x sloop's tegen 1 5th rate en 4 x xaros (of zoiets)
ik zet mijn schepen in een lijn zo dicht mogelijk achter elkaar (geen formation) en laat de tijd lopen.
de vijand komt aanvaren in een lijn, 5th rate eerst. al mijn kanonnen gaan op round shot, en gewoon fire at wil aan laten staan. de vijand ga nu een grote u bocht om mij heen proberen te varen.
de 5th rate vaart langs al mijn schepen af en nog voor hij begin met het draaien om de u-bocht om mij heen te maken is hij aan 1 kant het grootste deel van zijn kanonnen kwijt.
ondertussen zodra de 5th rate buiten shot is van 1 van mijn schepen zet ik hem op chain shot. de zeilen van de xaros zijn namelijk heel makkelijk te raken als ze langs komen varen (die van de 5th rate kreeg ik niet kapot (schepen te laag?)).
als je geluk hebt blijven ze door varen en 'slaan ze niet vroegtijdig af' en heb je 4 xaros (bijna) zonder zeilen die dus stil liggen en een 5th rate met aan 1 kant nauwelijks nog kanonnen.
nu heb je alle tijd dus neem die ook om je schepen goed in positie te brengen.
val met minimaal 3 schepen de 5th rate aan. val die ene zijkant en de voor en de achter kant aan. round of grape maakt niet zo veel uit, het gaat om de moraal. (en daarvoor zijn zijn broadsides wel erg handig.)
(bij mij is het schip uiteindelijk gezonken overigens, maarja pech.)
als dat schip zich over heeft gegeven ga je kijken welke xaros je aan kan vallen op zo'n manier dat ze jouw niet zo veel kunnen raken. zonder zeilen en een goed schot van achteren geven ze zich meestal zo over.
uiteindelijk had ik 1 schip verloren (de brig) en 4 xaros erbij. (en nog maar 1 pirate vloot te gaan om de handelsroute naar india weer vrij te maken.)
als je tegen normale schepen vecht zonder van die makkelijk te raken zeilen kan je gewoon je schepen op round shot laten staan en verder niks doen, de vijand zinkt vanzelf met (meestal) weinig losses voor jouw zolang de overmacht niet te groot is.
de truck? (bijna) niks doen in het begin. ja echt.
ik met 2 x 6th rate, 1 brig en 3 x sloop's tegen 1 5th rate en 4 x xaros (of zoiets)
ik zet mijn schepen in een lijn zo dicht mogelijk achter elkaar (geen formation) en laat de tijd lopen.
de vijand komt aanvaren in een lijn, 5th rate eerst. al mijn kanonnen gaan op round shot, en gewoon fire at wil aan laten staan. de vijand ga nu een grote u bocht om mij heen proberen te varen.
de 5th rate vaart langs al mijn schepen af en nog voor hij begin met het draaien om de u-bocht om mij heen te maken is hij aan 1 kant het grootste deel van zijn kanonnen kwijt.
ondertussen zodra de 5th rate buiten shot is van 1 van mijn schepen zet ik hem op chain shot. de zeilen van de xaros zijn namelijk heel makkelijk te raken als ze langs komen varen (die van de 5th rate kreeg ik niet kapot (schepen te laag?)).
als je geluk hebt blijven ze door varen en 'slaan ze niet vroegtijdig af' en heb je 4 xaros (bijna) zonder zeilen die dus stil liggen en een 5th rate met aan 1 kant nauwelijks nog kanonnen.
nu heb je alle tijd dus neem die ook om je schepen goed in positie te brengen.
val met minimaal 3 schepen de 5th rate aan. val die ene zijkant en de voor en de achter kant aan. round of grape maakt niet zo veel uit, het gaat om de moraal. (en daarvoor zijn zijn broadsides wel erg handig.)
(bij mij is het schip uiteindelijk gezonken overigens, maarja pech.)
als dat schip zich over heeft gegeven ga je kijken welke xaros je aan kan vallen op zo'n manier dat ze jouw niet zo veel kunnen raken. zonder zeilen en een goed schot van achteren geven ze zich meestal zo over.
uiteindelijk had ik 1 schip verloren (de brig) en 4 xaros erbij. (en nog maar 1 pirate vloot te gaan om de handelsroute naar india weer vrij te maken.)
als je tegen normale schepen vecht zonder van die makkelijk te raken zeilen kan je gewoon je schepen op round shot laten staan en verder niks doen, de vijand zinkt vanzelf met (meestal) weinig losses voor jouw zolang de overmacht niet te groot is.
[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 13-03-2009 01:21 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Voor zeebattles. Kun je met een handje vol rocket ships een battle heel makkelijkk winnen zelfs tegen de dikste ships met 200> kannonen. Die dingen zijn van hout en hout brand heel goed.
Probeer maar eens een custom zeebattle met funds op hoog zodat de vijand met dikke shepen aankomt en zelf 20 rocket ships kopen van 1k per stuk
De hele vijand staat binnen enke minuten in de fik, en er ontploft ook heel wat, ziet er spectaculair uit op een 37" full hd scherm
met alles op hoogste stand.
Mijn vermoeden is dat bij de 1 patch die iets aan de gameplay doet de rocketships minder damage gaan doen, ze zijn echt overpowerd
Probeer maar eens een custom zeebattle met funds op hoog zodat de vijand met dikke shepen aankomt en zelf 20 rocket ships kopen van 1k per stuk
De hele vijand staat binnen enke minuten in de fik, en er ontploft ook heel wat, ziet er spectaculair uit op een 37" full hd scherm
Mijn vermoeden is dat bij de 1 patch die iets aan de gameplay doet de rocketships minder damage gaan doen, ze zijn echt overpowerd
Die rocket ships, met welk land is dat dan?
* Sfinx- heeft na veel oefenen ook zijn eerste degelijke zeebattle gewonnen
Setup was een stuk of 7 British brigs tegen mijn 8 American brigs.
Moeilijkheidsgraad heb ik bij TW uit gewoonte altijd op VH staan, vermits ik de land battles anders vrij saai vind. Anyway, dat maakt het er niet gemakkelijker op
Ik had mijn schepen op een lijn gepositioneerd, volledig in de verste hoek mogelijk waar de wind vandaan komt. Daar bleef ik gewoon liggen tot de vijand af kwam, uiteraard ook op een lijn, maar dus loodrecht tegenover de mijne.
Zou je denken dat ze gaan proberen rond me varen maar wegens de wind was dit zo goed als onmogelijk. De AI is nog zo slecht niet want ze stopten gewoon net buiten mijn bereik en bleven mooi op een lijn liggen... Dan begon ie met telkens net binnen mijn bereik te varen en daarbij uiteraard ook een broadside af te vuren. Vermits ik echter mijn schepen mooi in een half maantje gearrangeerd heb, kon ik telkens meer afvuren dan hij met slechts 1 of 2 schepen.
Dit heeft wel heel lang geduurd moet ik zeggen, maar zo heb ik wel zijn eerste 3-4 brigs tot in het geel gekregen (ik gebruikte afwisselend round shots en chain shots). Daarna ben ik zelf tot actie overgegaan en mijn schepen per 2 of 3 het attack order gegeven op een van deze eerste schepen, met grapeshot zodra ze dicht genoeg genaderd waren. Zijn achterste brigs worstelden met de wind om in de buurt te komen en zo kon ik in een mum van tijd de eerste 3 enteren en de 4e heeft het niet overleefd
Daarna was het nog een aardig potje robberen met de laatste 3 maar met een overmacht van 2 tegen 1 was dit niet echt een probleem, enkel is het mij niet meer gelukt om nog iets te kapen vermits ze wegvluchtten tegen de wind op - ik ging niet snel genoeg om ze bij te houden.
Setup was een stuk of 7 British brigs tegen mijn 8 American brigs.
Moeilijkheidsgraad heb ik bij TW uit gewoonte altijd op VH staan, vermits ik de land battles anders vrij saai vind. Anyway, dat maakt het er niet gemakkelijker op
Ik had mijn schepen op een lijn gepositioneerd, volledig in de verste hoek mogelijk waar de wind vandaan komt. Daar bleef ik gewoon liggen tot de vijand af kwam, uiteraard ook op een lijn, maar dus loodrecht tegenover de mijne.
Zou je denken dat ze gaan proberen rond me varen maar wegens de wind was dit zo goed als onmogelijk. De AI is nog zo slecht niet want ze stopten gewoon net buiten mijn bereik en bleven mooi op een lijn liggen... Dan begon ie met telkens net binnen mijn bereik te varen en daarbij uiteraard ook een broadside af te vuren. Vermits ik echter mijn schepen mooi in een half maantje gearrangeerd heb, kon ik telkens meer afvuren dan hij met slechts 1 of 2 schepen.
Dit heeft wel heel lang geduurd moet ik zeggen, maar zo heb ik wel zijn eerste 3-4 brigs tot in het geel gekregen (ik gebruikte afwisselend round shots en chain shots). Daarna ben ik zelf tot actie overgegaan en mijn schepen per 2 of 3 het attack order gegeven op een van deze eerste schepen, met grapeshot zodra ze dicht genoeg genaderd waren. Zijn achterste brigs worstelden met de wind om in de buurt te komen en zo kon ik in een mum van tijd de eerste 3 enteren en de 4e heeft het niet overleefd
Ik vaar tegenwoordig met een vloot van 1 admiral flagship first rate en 7 heavy first rates.
Ik zet ze met de wind mee in een lijn op chain shot dus als de hele lijn met schepen voorbij is gevaren heeft de vijand 100% geen zijl meer, vervolgens geef ik mijn schepen individuele opdrachten om aan te vallen met grape shot,
Resultaat is dat alle vijandelijke schepen het opgeven en ik dus gratis alle vijandelijke schepen heb die ik dan meteen weer kan inzetten na een kleine repareer operatie.
Wel geniaal om te zien, die heavy's vuren 130 kanonnen in 1 keer
Ik zet ze met de wind mee in een lijn op chain shot dus als de hele lijn met schepen voorbij is gevaren heeft de vijand 100% geen zijl meer, vervolgens geef ik mijn schepen individuele opdrachten om aan te vallen met grape shot,
Resultaat is dat alle vijandelijke schepen het opgeven en ik dus gratis alle vijandelijke schepen heb die ik dan meteen weer kan inzetten na een kleine repareer operatie.
Wel geniaal om te zien, die heavy's vuren 130 kanonnen in 1 keer
Coding 4 Fun!
Verwijderd
Voor mensen met problemen met steam (hier vandaan):

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 11:33 ]
Ik heb nog wel een replay van die rocket ships, alleen weet ik niet hoe ik die terug kan kijken, zal hem tzt nog ff online gooie
Verwijderd
Opzich best schraal... ik zit nu in het jaar 1764, en heb bijna de hele wereld veroverd. Moet alleen nog de Ottomanen 'verslaan'... maar ik kom niet meer een Turn verder. Hij flipt er bij de overschakeling van deze turn steeds uit... ziet er naar uit dat ik die save-game niet meer verder kan spelen
Wel jammer, verder eigenlijk geen problemen gehad.
Ben ik een late beta aan het spelen ofzo?
Het spel crasht werkelijk om de 30 minuten.
Sommige battles moet ik 3 keer opnieuw doen omdat het spel crasht wanneer het victory/defeat scherm komt.
Ik kan ook niet eens oorlog verklaren met de cherokee. Iedere keer wanneer ik dat doe crasht het spel. Kan met geen enkele mogelijkheid de oorlog verklaren.
Zit nu in een savegame... als ik op next turn klik dan crasht ie wanneer de cherokee aan de beurt zijn... waarschijnlijk verklaren ze me de oorlog.
Ik kan ook onmogelijk mijn vloot van 10 Heavy First Rates selecteren in de buurt van Gibraltar, ook dan crasht het spel.
Ik kom er bijna van aan het kotsen. Ik kan het spel totaal niet spelen zoals ik het wil
Het spel crasht werkelijk om de 30 minuten.
Sommige battles moet ik 3 keer opnieuw doen omdat het spel crasht wanneer het victory/defeat scherm komt.
Ik kan ook niet eens oorlog verklaren met de cherokee. Iedere keer wanneer ik dat doe crasht het spel. Kan met geen enkele mogelijkheid de oorlog verklaren.
Zit nu in een savegame... als ik op next turn klik dan crasht ie wanneer de cherokee aan de beurt zijn... waarschijnlijk verklaren ze me de oorlog.
Ik kan ook onmogelijk mijn vloot van 10 Heavy First Rates selecteren in de buurt van Gibraltar, ook dan crasht het spel.
Ik kom er bijna van aan het kotsen. Ik kan het spel totaal niet spelen zoals ik het wil
Nvidia card??
Probeer eens wat oudere drivers.
[ Voor 69% gewijzigd door Vincenz0 op 13-03-2009 16:44 ]
Coding 4 Fun!
Same here, een van m'n vloten stond ook bij Gibraltar vast.Refragmental schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:42:
...
...
Verwijderd
Ik heb een vraagje, hoe krijg je vijandelijk schepen uit een haven? Gewoon de haven blokkeren en wachten? En wat doen die priesters juist?
Door landtroepen naar de haven te sturen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 18:44:
Ik heb een vraagje, hoe krijg je vijandelijk schepen uit een haven? Gewoon de haven blokkeren en wachten? En wat doen die priesters juist?
Priesters/missionaries/watdanook converten mensen van hun geloof naar het jouwe.
Ik heb hetzelfde. Turn 101 geloof ik, daar crashed hij iedere keer bij de Pirates factie. Kan dus ook niet meer verderVerwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:13:
Opzich best schraal... ik zit nu in het jaar 1764, en heb bijna de hele wereld veroverd. Moet alleen nog de Ottomanen 'verslaan'... maar ik kom niet meer een Turn verder. Hij flipt er bij de overschakeling van deze turn steeds uit... ziet er naar uit dat ik die save-game niet meer verder kan spelenWel jammer, verder eigenlijk geen problemen gehad.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bij mij crasht ht spel in 1816 bij de road to independence... echt heel irritant
.

Verwijderd
Het valt met toch een beetje tegen. Het hele spel voelt een beetje aan als een add-on op Rome TW ipv iets geheel nieuws. Er zijn wel een aantal leuke toevoegingen zoals dat researchen van technologieën en het hele gedoe met het geloof van de populatie. Maar daar staan ook een aantal negatieve punten tegenover. De AI is nu bijvoorbeeld van een echt bedroevend laag niveau. De AI valt nooit overzees aan en in de battles zelf valt geen enkele vorm van tactiek te bespeuren aan de kant van de AI. Diplomatie heb je ook nog steeds geen ruk aan en het spel zit vol met bugs en random crashes.
Het enige ECHT vernieuwende zijn de zeebattles. Persoonlijk vind ik die zeer eentonig en bij lange na niet genoeg om een heel spel op te bouwen. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachtig uit en het steekt goed in elkaar maar na een aantal zeebattles heb je in principe alles al gezien.
Al met al is het toch wel een goede game hoor. Alleen het maakt de hype (totaal) niet waar
Het enige ECHT vernieuwende zijn de zeebattles. Persoonlijk vind ik die zeer eentonig en bij lange na niet genoeg om een heel spel op te bouwen. Begrijp me niet verkeerd, het ziet er prachtig uit en het steekt goed in elkaar maar na een aantal zeebattles heb je in principe alles al gezien.
Al met al is het toch wel een goede game hoor. Alleen het maakt de hype (totaal) niet waar
Geloof zat in de expansion van Rome.
Zeebattles zijn saai, verder mis ik een beetje de varieteit in eenheden. In RTW en MTW kon je je leger tunen op hetgeen je verwachtte bij de vijand (veel cavalerie --> veel pikes, etc). Nu koop je zoveel mogelijk line infantry, 2-3 cavalerie (eigenlijk niet heel handig) en wat geschut en je bent klaar....
Doodzonde.
Zeebattles zijn saai, verder mis ik een beetje de varieteit in eenheden. In RTW en MTW kon je je leger tunen op hetgeen je verwachtte bij de vijand (veel cavalerie --> veel pikes, etc). Nu koop je zoveel mogelijk line infantry, 2-3 cavalerie (eigenlijk niet heel handig) en wat geschut en je bent klaar....
Doodzonde.
Verwijderd
Zelden een spel gehad waar ik zo lang naar heb uitgekeken dat ik zo snel weer heb gedeinstalleerd.
Nee, vergeleken met medieval 2 stainless steel 6.1 faalt dit spel op alle fronten, behalve mischien graphics.
Dat ze dit durven uitbrengen in 2009... schandalig
Nee, vergeleken met medieval 2 stainless steel 6.1 faalt dit spel op alle fronten, behalve mischien graphics.
Meh behalve RTW waren alle Total War games best brak tot paar patches daarna. Ik ga er vanuit dat CA AI campaign echt wel meer aggressive maakt en ook invasions over zee laat uitvoeren. Maak ik me echt geen zorgen om.
Tot dan vermaak ik me prima.
Tot dan vermaak ik me prima.
Overdrijven is ook een vak.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 01:31:
Zelden een spel gehad waar ik zo lang naar heb uitgekeken dat ik zo snel weer heb gedeinstalleerd.
Verwijderd
ik ben toch wel erg benieuwd naar je berargumentatieVerwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 01:31:
Zeker niet met je eens qua AI. Mbt tot de battle AI vind ik hem beter dan anything ervoor vanaf Shogun. En er is zeker wel tactiek te bespeuren. Over het algemeen flanked ie je prima en trekt ie met cavalry netjes om je troepen heen. Maar misschien verwacht jij een Ai die een player evenaart.. well fat chance in any near future. Campaign Ai is ietsje rustig.. overzees of over land. (VH/VH)Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 23:35:De AI is nu bijvoorbeeld van een echt bedroevend laag niveau. De AI valt nooit overzees aan en in de battles zelf valt geen enkele vorm van tactiek te bespeuren aan de kant van de AI. Diplomatie heb je ook nog steeds geen ruk aan en het spel zit vol met bugs en random crashes.
Het enige ECHT vernieuwende zijn de zeebattles. Persoonlijk vind ik die zeer eentonig en bij lange na niet genoeg om een heel spel op te bouwen.
Wat je in hemelsnaam zo ontzettend mist aan de diplomatie dat deze ruk is weet ik niet.. seems fine to me. Vergelijkend met Civ of Europa Universalis games is ie prima imho.
Zeebattles zijn een prima extra iets. En hoe kom je erbij dat ze er een heel spel opbouwen. Het is een van de vele facetten en gewoon niet meer altijd auto resolve zoals eerder. Don't like it, auto resolve it. Like amazing RTW for that matter.
Het enige waar ik het mee eens ben is de bugs. Die zijn pretty annoying. Probably door me Nvidia kaart maar toch.. meest buggy game die ik gedaan heb in recent years.
Ik zou dat manual broadside shots idee niet doen, ben er zelf nog niet achter wat het grote nut moet zijn. Gewoon op auto laten staan, scheelt hoop drukte ook.Sfinx- schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 14:22:
Bij begin battle kies je de kant van de wind, zodat je vijand "upwind" ligt. Dus wind -> jij -> vijand.
Jij hebt dan de wind in de zeilen en kan beetje kiezen waar aan te vallen en iig rap draaien.
Selecteer alle units, of die in 1 column gaan, geef ze een nummer (ctrl-1) en kies de line formation. Start battle.
Hop erop af, en al naar gelang hoe het uitkomt kruis je voorlangs, door midden of achter ze langs.En met alle schepen van de column selected laat je ze dan rustig een bocht draaien om de vijand heen. Probeer niet al te korte te draaien en niet je schepen in de zijne te crashen maar mooi je lijn te houden. Varieer broadside als een kant nogal kapot is. Als je om ze heen draait heb je meerdere schepen die er 1 kunnen targetten dus beetje focussed fire. Als je meer dan 1 column hebt kan je ze afwisselen etc.. usually is een column van 6+ schepen niet zo handig.. kan je er beter 2 nemen.
Of je dismantling shot gebruikt ligt er een beetje aan.. ik hou wel gewoon van round shot. Als je drydocks krijgt en je zelf goede schepen kan bouwen is capturen toch niet meer zo enorm nuttig.
Just my 2 cents
Eens, misschien is de AI niet hoogstaand, maar je moet toch altijd blijven opletten en je linies in de gaten houden.JahunP schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 04:39:
[...]
Zeker niet met je eens qua AI. Mbt tot de battle AI vind ik hem beter dan anything ervoor vanaf Shogun. En er is zeker wel tactiek te bespeuren. Over het algemeen flanked ie je prima en trekt ie met cavalry netjes om je troepen heen. Maar misschien verwacht jij een Ai die een player evenaart.. well fat chance in any near future. Campaign Ai is ietsje rustig.. overzees of over land. (VH/VH)
Oorlog zou eigenlijk een verlengstuk moeten zijn van de diplomatie, zeker in de tijd van Empire. In plaats daarvan heb je nu oorlog, met een stukje diplomatie er om heen. En de AI weet niet wanneer hij verslagen is, dus je hoeft ook nooit echte eisen te stellen, wijst ie toch af.Wat je in hemelsnaam zo ontzettend mist aan de diplomatie dat deze ruk is weet ik niet.. seems fine to me. Vergelijkend met Civ of Europa Universalis games is ie prima imho.
Het zou mooi zijn als de AI bij diplomatiek ook eens kijkt naar zijn eigen belangen, in plaats van alleen maar jouw belangen (en dan precies het omgekeerde doen). Maar nogmaals, in Civilisation lukte dat ook niet, blijkbaar is het een zeer ingewikkeld probleem.
Laten we eerlijk zijn, als jij nog 1 stad hebt, met 6 brakke militia eenheden, en de tegenpartij staat om je heen met 5 volle stacks en biedt je vrede en een trade agreement. Dan ga je toch niet zeggen dat je dat nooit zal accepteren? Je bent niet eens in de positie om te onderhandelen, je hebt het maar te accepteren wat er wordt opgelegd.
Ik heb anders erg weinig last van bugs, en ik heb ook een Nvidia-kaart, dus wellicht is het toch iets anders.Het enige waar ik het mee eens ben is de bugs. Die zijn pretty annoying. Probably door me Nvidia kaart maar toch.. meest buggy game die ik gedaan heb in recent years.
Verwijderd
Mensen die wat problemen hebben met battles.
Er staat onder de play knop een soort rondje hiermee kan je in slomo spelen (ziet er echt gaaf uit)
Indien dat nog te snel gaat, omdat je bijvoorbeeld al je schepen handmatig laat vuren en ze allemaal op de lijn zitten, kan je op "p" drukken en alsnog gewoon orders geven. Werkt al sinds RTW.
Verder moet je eens een keer bij Line Infantry op 'INS' drukken echt heel vet!
Er staat onder de play knop een soort rondje hiermee kan je in slomo spelen (ziet er echt gaaf uit)
Indien dat nog te snel gaat, omdat je bijvoorbeeld al je schepen handmatig laat vuren en ze allemaal op de lijn zitten, kan je op "p" drukken en alsnog gewoon orders geven. Werkt al sinds RTW.
Kijk, zo ver kom ik dan ook nog, dan heb ik een lijntje van 4-5 schepen, met de wind mee, dan vaar je er 1x langs, ik kies meestal achter want daar schieten ze het minst terug, EN DAN... Dan ben je er namelijk langs gevaren, en lig jij weer downwind van hun... Ga je dan...JahunP schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 04:51:
[...]
Ik zou dat manual broadside shots idee niet doen, ben er zelf nog niet achter wat het grote nut moet zijn. Gewoon op auto laten staan, scheelt hoop drukte ook.
Bij begin battle kies je de kant van de wind, zodat je vijand "upwind" ligt. Dus wind -> jij -> vijand.
Jij hebt dan de wind in de zeilen en kan beetje kiezen waar aan te vallen en iig rap draaien.
1) in een bochtje terug, tegen de wind in, een half uur varen tot je weer upwind bent?
2) in een bochtje met de vijandelijke vloot meevaren met als gevolg dat je net zoveel vuur ontvang als dat je uitdeelt, of
3) daar blijven wachten waar je nu bent totdat hij met de wind mee op jou af komt gevaren...
...want dat snap ik dus niet, 1 flink salvo raken lukt me wel, maar is meestal bij LANGE na niet genoeg om een schip te routen of te zinken... dat is bij mij eerder een keer of 10-15 met alle scheepjes 1 of 2 schepen van hem targetten voordat ie eens bang wordt...
"N" zoomt ook nog eens heel erg in op waar je cursor is, leuk voor mêlée battles te bekijken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:14:
Mensen die wat problemen hebben met battles.
INS is trouwens het vetst om te bekijken bij Grenadiers, Artillerie, en schepen...
Verwijderd
- AI valt niet aan over zee: breekt de hele campaign imo omdat eilanden nu onoverwinnelijk zijnVerwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 02:43:
[...]
ik ben toch wel erg benieuwd naar je berargumentatie
- AI van grote landen is passief en onlogisch
- Pathfinding bij sieges is vreselijk
- geluid is buggy as hell
- campaign map is laggy as hell
- er zitten ontzettend veel scripted AI cheats in; ie. Huron die oneindig blijven spawnen terwijl ze geen resources hebben (houdt t mischien zelfs nog een beetje spannend maar o zo nep)
- Ze hebben een heleboel effecten die zijn beloofd gewoon weggelaten in de gold-versie; bloed, modder ed. waardoor ik de battles VEEL te "clean" vindt (code schijnt er wel half in te zitten maar is gewoon niet afgemaakt)
Ik heb het spel 1 dag intensief gespeeld, daarna nooit meer opgestart... Vind dat toch wel heel jammer als groot TW-fan.
Verwijderd
heb ik iets doms meegemaakt, koning sterft en plotseling heb ik 0 trade income, scheelt hem even +3000 op de balans
Nochtans heb ik al men trade alliances nog ....

Verwijderd
weet iemand waar ik me battlereplays kan afspelen?? ze staan wel in de map opgeslagen als een svae bestand kan ze niet afspelen beetje jmmr
59.000.Awsom schreef op donderdag 12 maart 2009 @ 16:07:
Hoeveel income krijgen jullie per beurt? Ik zit op 23.000
Verwijderd
De AI flankt inderdaad ALTIJD met paarden. Zo heb ik wel eens een battle gespeeld tegen een leger met 10 stuks paarden en ze kwamen allemaal 1 voor 1 over de flanken aanvallen. Extreem voorspelbaar en dus zeer gemakkelijk te counteren, er zit 0,0 variatie in.JahunP schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 04:39:
[...]
Zeker niet met je eens qua AI. Mbt tot de battle AI vind ik hem beter dan anything ervoor vanaf Shogun. En er is zeker wel tactiek te bespeuren. Over het algemeen flanked ie je prima en trekt ie met cavalry netjes om je troepen heen. Maar misschien verwacht jij een Ai die een player evenaart.. well fat chance in any near future. Campaign Ai is ietsje rustig.. overzees of over land. (VH/VH)
Wat je in hemelsnaam zo ontzettend mist aan de diplomatie dat deze ruk is weet ik niet.. seems fine to me. Vergelijkend met Civ of Europa Universalis games is ie prima imho.
Wat bijvoorbeeld niet werkt aan de diplomatie is "force surrender". Ook al sta je met miljoenen legers in zijn land en heb je alles onder controle en uitgehongerd, ze zullen zich nooit overgeven. Of bijvoorbeeld de AI die ELKE beurt weer met hetzelfde voorstel komt terwijl ik toch echt al duizend keer nee heb gezegd.
Ook een minpunt is het gemak waarmee je grootmachten als Frankrijk en Spanje omver blaast, zelfs op VH/VH. Een full stack naar Madrid of Parijs is genoeg om het hele land te veroveren. Ik had toch liever gezien dat die landen weer in deeltjes waren opgedeeld.
En CA heeft al berichtgegeven dat elk van de punten die jij aangeeft aan gewerkt wordt door de diverse interne teams.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:55:
[...]
- AI valt niet aan over zee: breekt de hele campaign imo omdat eilanden nu onoverwinnelijk zijn
- er zitten ontzettend veel scripted AI cheats in; ie. Huron die oneindig blijven spawnen terwijl ze geen resources hebben (houdt t mischien zelfs nog een beetje spannend maar o zo nep)
- Ze hebben een heleboel effecten die zijn beloofd gewoon weggelaten in de gold-versie; bloed, modder ed. waardoor ik de battles VEEL te "clean" vindt (code schijnt er wel half in te zitten maar is gewoon niet afgemaakt)
Ik heb het spel 1 dag intensief gespeeld, daarna nooit meer opgestart... Vind dat toch wel heel jammer als groot TW-fan.
Maar ik vind het geklaag hier wel erg vaag aangezien de andere TW games bij release ook zat bugs hadden en slechte AI. MTW had ik ook zoveel last van CTD's. Na patches is dat echt wel goed.
Gisteren het spel bij een vriend gespeeld. Alleen op de hoogste instellingen en dan de map op huge en vervolgens een Seabattle = fail. Zelfs toen we de instelling op low zetten was het haast niet speelbaar: 9 FPS.
Hij had nog wel een redelijke laptop met Q9000 en 9600M GT

Verwijderd
Volgens dit artikel gebruikt het spel maar 2 cores. Dus aan een quad heb je helaas niet zo veel.Bolletje92 schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:40:
Gisteren het spel bij een vriend gespeeld. Alleen op de hoogste instellingen en dan de map op huge en vervolgens een Seabattle = fail. Zelfs toen we de instelling op low zetten was het haast niet speelbaar: 9 FPS.
Mag dan wel zo wezen, maar ik betaal 60euro voor een spel die af hoort te zijn 
Betaal geen 60 euro voor een spel die nog helemaal afgemaakt en alles moet, breng het dan niet uit tot het gefixed is door dit soort onzin stappen mensen over naar die "piep" consoles , en stappen bedrijven ook over naar console games en worden er steeds minder goeie PC games gemaakt...
All met all ben ik erg tevreden ondanks de crashes
Ben met engeland begonnen en inderdaad je kan je legers gelijk verhuizen naar amerika en daar aan de slag gaan, heb nu alleen de spanjaarden en de huron's over , en ik ben dus de 13 kolonies aant helpen
daarna i will invade europe
Betaal geen 60 euro voor een spel die nog helemaal afgemaakt en alles moet, breng het dan niet uit tot het gefixed is door dit soort onzin stappen mensen over naar die "piep" consoles , en stappen bedrijven ook over naar console games en worden er steeds minder goeie PC games gemaakt...
All met all ben ik erg tevreden ondanks de crashes
Ben met engeland begonnen en inderdaad je kan je legers gelijk verhuizen naar amerika en daar aan de slag gaan, heb nu alleen de spanjaarden en de huron's over , en ik ben dus de 13 kolonies aant helpen
Wel beetje eens met je punten. Ik heb hem zeker nog wel vaker opgestart maar alles wat je zegt is wel waar.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 10:55:
[...]
- AI valt niet aan over zee: breekt de hele campaign imo omdat eilanden nu onoverwinnelijk zijn
De Ai cheats geloof ik wel, anders is het gewoon niet te doen. Een human player is te goed..
Iig beter dan Civ 4 (gokje) dat de Ai als je 1 stad onverdedigt liet, compleet door Fog of War zijn troepen daarheen gooide. Extreem easy te misbruiken ook, en wel erg duidelijk.
Wat ik vooral irri vind is de clone armies, gebrek aan modder, bloed, zooi.. Het is al een beetje similar doordat het puur line infantry is, en dan ook absoluut 0 variatie.
Verder is het wel erg buggy hiero, en zijn de sieges wack. hele muur staat vol kanonnen maar die doen niks oid. Hele star fort was enorm lame. De Ai zag dat ook in, en kwam maar gewoon via de deur naar buiten (
Zoals wel vaker bij TW, er zijn patches en vooral mods nodig..
Een patch die de crash-tijdens-turn-van-AI verhelpt vind ik voorlopig voldoendeJahunP schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:52:

Ga naar multiplayer; dan (ik geloof) local game, en daar staar rechtsbeneden de functie om replays te bekijken.Verwijderd schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:04:
weet iemand waar ik me battlereplays kan afspelen?? ze staan wel in de map opgeslagen als een svae bestand kan ze niet afspelen beetje jmmr
Ik hoop dat ze naar empire weer teruggaan naar middeleeuwen/klassiek, want ik vind toch wel dat door al ie missile units er veel diepgang uit het spel wordt gehaald, al hoop ik wel dat het met patches beter wordt.....
JahunP schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:52:
[...]
Wel beetje eens met je punten. Ik heb hem zeker nog wel vaker opgestart maar alles wat je zegt is wel waar.
De Ai cheats geloof ik wel, anders is het gewoon niet te doen. Een human player is te goed..
Iig beter dan Civ 4 (gokje) dat de Ai als je 1 stad onverdedigt liet, compleet door Fog of War zijn troepen daarheen gooide. Extreem easy te misbruiken ook, en wel erg duidelijk.
Wat ik vooral irri vind is de clone armies,
Dat heet "uniform". In de andere Total Wars was dat nog een onbekend begrip, in de 1700's een must. Als je goed kijkt zijn de gezichten wel verschillend.
gebrek aan modder, bloed, zooi.. Het is al een beetje similar doordat het puur line infantry is, en dan ook absoluut 0 variatie. Dat wás gewoon in die tijd, veel line inf., paar kannonen en wat cavalerie. Wat verwacht jij dan, RPG's en UAV's?
Verder is het wel erg buggy hiero, en zijn de sieges wack. hele muur staat vol kanonnen maar die doen niks oid.
Als je goed oplet wordt uitgelegd dat die kannonnen alleen automatisch vuren als je infanterie ernaast hebt staan.
Hele star fort was enorm lame. De Ai zag dat ook in, en kwam maar gewoon via de deur naar buiten ()
Is mij zelden gebeurd, maar soms kan je hem idd uit zijn tent lokken. Vind ik eerder een plus, wat betreft variatie IMHO.
True
.
[ Voor 111% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]
Nope... ATI.Vincenz0 schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 16:44:
[...]
Nvidia card??
Probeer eens wat oudere drivers.
Ik was inderdaad al bekend met de Nvidia problemen.
Ik baal behoorlijk. Ik kan deze game zo gewoon niet spelen. Ben je lekker op dreef, klapt ie eruit en zijn je savegames corrupt. Zo wil ik geen nieuwe grand campain beginnen
Dat dus.Angeloonie schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 13:55:
[...]
Een patch die de crash-tijdens-turn-van-AI verhelpt vind ik voorlopig voldoendeKan nu gewoon niet meer spelen
Crasht ie toevallig bij een turn van de Cherokee?
Nope, de PiratesRefragmental schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 15:14:
[...]
Dat dus.
Crasht ie toevallig bij een turn van de Cherokee?
Pirates is de laatste factie van de AI die een beurt zet... weet je zeker dat het door de pirates is dat hij crasht, en niet door iets wat er in jouw factie aan de hand is? Is msischien je George Washington dood in de "road to independance" campaign, of heb je mannetjes verder dan 1 beurt laten lopen waardoor hij misschien vasthangt?
Ik zit in de Grand Campaign. Het gebeurt zodra de Pirates een vloot verplaatsen, zodra die op de eindbestemming is crashed het spel.JDeraGear schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 17:22:
[...]
Pirates is de laatste factie van de AI die een beurt zet... weet je zeker dat het door de pirates is dat hij crasht, en niet door iets wat er in jouw factie aan de hand is? Is msischien je George Washington dood in de "road to independance" campaign, of heb je mannetjes verder dan 1 beurt laten lopen waardoor hij misschien vasthangt?
Apart dat RTW zo'n beetje mijn favoriete spel aller tijden is en dat ik hier dus gewoon echt geen fuck aan vind.. De battles doen me helemaal niets. De zeebattles zijn wel leuk, maar dat heb ik na 3 of 4 keer ook wel gezien. De map mode is op zich ook wel ok, maar zonder toffe toffe battles vind ik het toch een beetje een ferrari met een fiat motor. Een mooie hoesje om een lege inhoud. Ach.. het zal het tijdstip wel wezen.. doe mij maar knokken met zwaardjes en pijlen.
Hallo met Tim
Ach, de enige battles die ik speel zijn de zeeslagen, de rest laat ik automatisch doen. 
Was ook in Medieval Total War al zo, alleen in Rome Total War speelde ik nagenoeg alles zelf, omdat met 18 groepen archers en 2 cavalry je iedereen afslacht, maar een Auto-resolve battle er altijd voor zorgt dat je verliest
Het Risk aspect vind ik leuker dan het vechten zelf
Was ook in Medieval Total War al zo, alleen in Rome Total War speelde ik nagenoeg alles zelf, omdat met 18 groepen archers en 2 cavalry je iedereen afslacht, maar een Auto-resolve battle er altijd voor zorgt dat je verliest
[ Voor 7% gewijzigd door Angeloonie op 14-03-2009 18:06 ]
.
[ Voor 128% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]
Gooi het detail eens omhoog?[b][message=31638062,noline]
Andere irritatie: als je uitzoomt bij een battle veranderen de poppetjes in 2D sprites van het niveau Shogun. Leuk voor je performance, niet leuk voor hoe het eruit ziet, en het gebeurt veel te vroeg.
O_o al eens online geprobeert?Angeloonie schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:06:
Ach, de enige battles die ik speel zijn de zeeslagen, de rest laat ik automatisch doen.
Was ook in Medieval Total War al zo, alleen in Rome Total War speelde ik nagenoeg alles zelf, omdat met 18 groepen archers en 2 cavalry je iedereen afslacht, maar een Auto-resolve battle er altijd voor zorgt dat je verliestHet Risk aspect vind ik leuker dan het vechten zelf
Hallo met Tim
Jammer alleen dat de vijand niet goed verdedigt , ik heb net al 3 landjes achter elkaar onder de voet gelopen (recht vanuit india naar de middellandse zee gelopen). Amper verdediging gezien (persie, georgie en nog zoietsAngeloonie schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 18:06:
Was ook in Medieval Total War al zo, alleen in Rome Total War speelde ik nagenoeg alles zelf, omdat met 18 groepen archers en 2 cavalry je iedereen afslacht, maar een Auto-resolve battle er altijd voor zorgt dat je verliestHet Risk aspect vind ik leuker dan het vechten zelf
Niet leuk.
Verder is het jammer dat de pathfinding brak is ; laat maar eens 3-4 groepjes soldaten 1 ander groepje aanvallen.... dan lopen alle groepjes verkeerd. Dit was in m2tw ook al zo.
Beetje sund allemaal.
Uniform snap ik wel, ze hoeven wat mij betreft niet allemaal een compleet ander tenu aan. Maar omdat dat zo exact hetzelfde is, was bijv. verschillend postuur geinig geweest (al was het size). Verder kwam ik op "very high" wat indianen tegen in RTI en die waren echt 100% hetzelfde. Blijkbaar was die bepaalde war paint marks de rage want ze hadden alle dezelfde.JDeraGear schreef op zaterdag 14 maart 2009 @ 14:23:
Wat ik vooral irri vind is de clone armies,
Dat heet "uniform". In de andere Total Wars was dat nog een onbekend begrip, in de 1700's een must. Als je goed kijkt zijn de gezichten wel verschillend.
gebrek aan modder, bloed, zooi.. Het is al een beetje similar doordat het puur line infantry is, en dan ook absoluut 0 variatie.
Dat wás gewoon in die tijd, veel line inf., paar kannonen en wat cavalerie. Wat verwacht jij dan, RPG's en UAV's?
Verder is het wel erg buggy hiero, en zijn de sieges wack. hele muur staat vol kanonnen maar die doen niks oid.
Als je goed oplet wordt uitgelegd dat die kannonnen alleen automatisch vuren als je infanterie ernaast hebt staan.
Hele star fort was enorm lame. De Ai zag dat ook in, en kwam maar gewoon via de deur naar buiten ( )
Is mij zelden gebeurd, maar soms kan je hem idd uit zijn tent lokken. Vind ik eerder een plus, wat betreft variatie IMHO.
En zo wel meer.
Ik snap wel dat "Dat wás gewoon in die tijd, veel line inf., paar kannonen en wat cavalerie". Dat was mijn punt niet, ik stel dat zelfs. Wat ik bedoel is, dat als je alles exact gelijk hebt (according to history) het alleen maar meer opvalt dat er geen modder, bloed etc aanwezig is. Dat zou variatie erin brengen.
Een half gedecimeerd regiment word afgelost door een nieuwe, de halve is met modder en bloed vs fresh new ones. Dat zou al veel helpen, toch? Dat is niet meer tactiek oid.. maar CA's punt dat dat niet nodig is deel ik niet. (annoying die responses van ze.. "dat ie dood neervalt zegt toch al genoeg".. nope doesn't to me)
En nee ik verwacht dus geen RPG's en UAV's...
Qua fort: ik heb nog never ever een verdedigd.. en maar 1x een aangevallen. Als waar is wat jij zegt, dat ze schieten als je er stil bij staat, dan had de Ai dat wel even mogen doen ipv gewoon naar buiten te komen.
Zal eens vaker een fort aanvallen I guess.. eens zien what happens.
Het is leuk spel. Voor mij althans, ik heb eerdere versies niet gespeeld.
Waar ik wel van baal dat ik geregeld met field battles de tegenstander heb verslagen maar kennelijk heeft de computer dat niet door. En als ik dan wacht tot de tijd op is krijg ik een close defeat. Kan ik weer opnieuw beginnen. Kent iemand dit?
Waar ik wel van baal dat ik geregeld met field battles de tegenstander heb verslagen maar kennelijk heeft de computer dat niet door. En als ik dan wacht tot de tijd op is krijg ik een close defeat. Kan ik weer opnieuw beginnen. Kent iemand dit?
.
[ Voor 98% gewijzigd door Cocytus op 14-10-2009 18:01 ]
Verwijderd
ik heb 1x maal gehad dat de AI een formatie in de bossen had verstopt, die had ik niet kunnen vinden
Dat is bij die bug niet het geval. Dat is gewoon een bug 
Ik heb namelijk alles doorzocht.
Ik heb namelijk alles doorzocht.
Verwijderd
ik ook, maar ik wist dat er nog een eenheid van kanonnen was die ik niet verslagen was, maar wel nog op het slagveld stond. Want voor de slag stond die op de scherm met de tropen en na de slag op de campaignmap was die unit er nog.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2009 01:38 ]
Verwijderd
Ik vind de gevechten op zee wel mooi gemaakt, en ja inderdaad hoe de AI speelt is echt ruk.
Heb de pirates al verslagen ze hebben maar 2 eilanden op de carribean (wel saai zo op zee zonder piraten)
Heb de pirates al verslagen ze hebben maar 2 eilanden op de carribean (wel saai zo op zee zonder piraten)
Nog steeds niemand die de oplossing weet ?!Failed to join game: No response from host
Raar idd dat piraten zonder land verdwijnen, je zou zeggen dat piraterij toch niet zomaar ophoud nu ze geen huis hebben?Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 11:13:
Ik vind de gevechten op zee wel mooi gemaakt, en ja inderdaad hoe de AI speelt is echt ruk.
Verwijderd
Lijkt wel of ze met die patch veel hebben veranderd. Had ik eerst met UP 20.000 trade income bij het begin, krijg ik nu niet meer als 2.000 nu ik overnieuw ben begonnen. Ook werken mijn oude campaign save games niet meer. En dat allemaal na de 1.1 patch.
Ik weet dat goede software uitbrengen lastig is, maar dit is erg.
Heb ik 38 states, in 1738 met india... loopt de zaak stelselmatig vast op een beurt waarin .dk wat doet
.
Grmbl.
Stom trouwens dat ze dit in deze staat uitbrengen, dit had door QA gewoon gemerkt moeten worden (dingen als pathfinding enzo).
Heb ik 38 states, in 1738 met india... loopt de zaak stelselmatig vast op een beurt waarin .dk wat doet

Grmbl.
Stom trouwens dat ze dit in deze staat uitbrengen, dit had door QA gewoon gemerkt moeten worden (dingen als pathfinding enzo).
begin langzaam schijtziek te worden door de crashes.
Zit met Nederland in 1785 en alleen Engeland en Mughal Empire zijn nog over.
Mughal heeft heel India minus Ceylon en Engeland heeft 5 colonies en 2 eilanden in America en natuurlijk Schotland en Ierland.
Zit nu een groots opgezette invasie van de Engelse gebieden op te zetten om zo in 1 zet 4 van de 5 colonien en 1 van de 2 eilanden en Ierland te veroveren e de engelse handels havens te blokkeren en hun zo preberen uit te hongeren.
En de klote game crashed bijna constant en altijd is het wat anders.
Ik wil een van mijn oorlogs vloten uit de haven halen om hem goed neer te zetten om de engelse handels linie te blokkeren en boom de game crashed. Ik laad de game en probeer de vloot weer uit de haven te halen en het lukt
. Daarna klik ik op een andere schip om een leger uit te laden en boom crashed de game. Het schiet gewoon voor geen meter op.
Moet na elke gelukte command de game saven zodat ik niet weer terug val naar begin van de beurt
De vorige Total Wars waren niet perfect bij launch maar iets als dit mag toch gewoon niet gebeuren. Dan heb ik het nog niet eens over de onzin dat de AI geen troepen via boten vervoerd en dat daardoor 1 brits eiland 8 legers op zich heeft en er zon 10 legers in schotland zitten -.-
Zit met Nederland in 1785 en alleen Engeland en Mughal Empire zijn nog over.
Mughal heeft heel India minus Ceylon en Engeland heeft 5 colonies en 2 eilanden in America en natuurlijk Schotland en Ierland.
Zit nu een groots opgezette invasie van de Engelse gebieden op te zetten om zo in 1 zet 4 van de 5 colonien en 1 van de 2 eilanden en Ierland te veroveren e de engelse handels havens te blokkeren en hun zo preberen uit te hongeren.
En de klote game crashed bijna constant en altijd is het wat anders.
Ik wil een van mijn oorlogs vloten uit de haven halen om hem goed neer te zetten om de engelse handels linie te blokkeren en boom de game crashed. Ik laad de game en probeer de vloot weer uit de haven te halen en het lukt
Moet na elke gelukte command de game saven zodat ik niet weer terug val naar begin van de beurt
De vorige Total Wars waren niet perfect bij launch maar iets als dit mag toch gewoon niet gebeuren. Dan heb ik het nog niet eens over de onzin dat de AI geen troepen via boten vervoerd en dat daardoor 1 brits eiland 8 legers op zich heeft en er zon 10 legers in schotland zitten -.-
Ik heb er al behoorlijk wat uurtjes opzitten (grand campaign vooral) maar nog nooit een CTD gehad. Er zitten wel een paar bugs in (vloot van tradeship scheiden op een tradepost, gewonnen battles die niet eindigen, AI slordigheidjes) maar dat maakt het zeker niet onspeelbaar.
Als ik het hier zo lees heeft praktisch iedereen een onspeelbaar spel die elke beurt crashed, ik vraag me af of dat beeld niet een beetje vertekenend is
Misschien is het een idee om een poll op te zetten wie er wel gewoon kan spelen en bij wie de game (vaak) crasht?
Als ik het hier zo lees heeft praktisch iedereen een onspeelbaar spel die elke beurt crashed, ik vraag me af of dat beeld niet een beetje vertekenend is
Misschien is het een idee om een poll op te zetten wie er wel gewoon kan spelen en bij wie de game (vaak) crasht?
Verwijderd
Ik heb de demo niet kunnen spelen vanwege de bugs, problemen gehad met het spel in het begin (corrupte saves, freezes) maar nu draait het als een zonnetje, op 1 CTD na.
Ik heb 1 keer een video related out of memory fatal error gehad voor de update. Ze hebben daar enkele memory leaks aangepakt en sindsdien heb ik geen enkele chrash gehad.
Gebruik nota bene Windows 7 met prelease versie 0.3 nvdia drivers
Enige waar ik me aan begin te storen is inderdaad makkelijkheid van het spel. Je kunt zo blitzen naaien noem het maar op eilandjes onbeschermd laten staan. Maar dat komt uiteindelijk wel goed hoop ik.
Met MP heb ik ook gehad dat ik mijn vrienden niet kon vinden. Blijkbaar helpt het als je in steam allemaal de zelfde download region hebt. Ik had central europe en maat had UK en dan konden we elkaars server niet vinden.
Gebruik nota bene Windows 7 met prelease versie 0.3 nvdia drivers
Enige waar ik me aan begin te storen is inderdaad makkelijkheid van het spel. Je kunt zo blitzen naaien noem het maar op eilandjes onbeschermd laten staan. Maar dat komt uiteindelijk wel goed hoop ik.
Met MP heb ik ook gehad dat ik mijn vrienden niet kon vinden. Blijkbaar helpt het als je in steam allemaal de zelfde download region hebt. Ik had central europe en maat had UK en dan konden we elkaars server niet vinden.
edit:
Spoke too soon. Wilde nadat ik frankrijk omver had gegooid in europa ff snel een klein formalig frans landje in the america's innemen. Weer video kaart out of memory. Heb het spel toch al zeker zo'n 8 uur nonstop lopen vandaag met af en toe een multiplayer battletje tussendoor dus loopt aardig stabiel. Blijven toch nog wat kleine memory leaks blijkbaar maar ja. 8 uur Total War stabile. Word mijn nieuwe kreet. overclocken doe ik toch niet meer.
Spoke too soon. Wilde nadat ik frankrijk omver had gegooid in europa ff snel een klein formalig frans landje in the america's innemen. Weer video kaart out of memory. Heb het spel toch al zeker zo'n 8 uur nonstop lopen vandaag met af en toe een multiplayer battletje tussendoor dus loopt aardig stabiel. Blijven toch nog wat kleine memory leaks blijkbaar maar ja. 8 uur Total War stabile. Word mijn nieuwe kreet. overclocken doe ik toch niet meer.
[ Voor 25% gewijzigd door Kingpinda op 16-03-2009 01:30 ]
Life is like living only without the peaches
ik had in de eerste 70 jaar gametime misschien 2 crashesprimusz schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:27:
Ik heb er al behoorlijk wat uurtjes opzitten (grand campaign vooral) maar nog nooit een CTD gehad. Er zitten wel een paar bugs in (vloot van tradeship scheiden op een tradepost, gewonnen battles die niet eindigen, AI slordigheidjes) maar dat maakt het zeker niet onspeelbaar.
Sinds ik een hele serie zetten moet doen per turn is de kans op crashen bij mij opeens erg hoog.